Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Η τεχνολογία στην υπηρεσία της Πυροσβεστικής: Ψηφιακή Υπηρεσία Ειδοποίησης Πυρκαγιάς


    Η συγκέντρωση όλων των πληροφοριών που απαιτούνται για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των συμβάντων της αρμοδιότητας του Πυροσβεστικού Σώματος, γίνεται πλέον με ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα συντονισμού των δυνάμεων, το οποίο θα αξιοποιηθεί στην πλήρη εφαρμογή του, κατά τη φετινή αντιπυρική περίοδο.

     

    Η Ψηφιακή Υπηρεσία Ειδοποίησης και Αντιμετώπισης Πυρκαγιάς έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης του στόλου των οχημάτων πανελλαδικά, του σημείου και της εξέλιξης ενός συμβάντος, της καταγραφής των περιστατικών, αλλά και της ψηφιακής ειδοποίησης των πολιτών και εμπλεκόμενων οργανισμών.

     

    Η νέα δυνατότητα λειτουργεί ήδη πιλοτικά, από τον Μάιο του 2017, σε όλες τις υπηρεσίες και περιφέρειες του Σώματος, ενώ απομένει και η σύνδεση των μικρών κλιμακίων των πιο απομακρυσμένων περιοχών της χώρας.

     

    Εμπρησμοί αυτοκινήτων τη νύχτα στην Αττική

     

    Το Μάιο, οπότε θα παραδοθεί επίσημα στις αρχές, θα μπορεί να αξιοποιεί εξολοκλήρου τις δυνατότητές του.

     

    Έτσι, για πρώτη φορά, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, θα μπορεί να βλέπει ζωντανά τα οχήματά της πάνω σε χάρτη, τη στιγμή της επιχείρησης, όπως επίσης να λαμβάνει μία σειρά από δεδομένα και πληροφορίες, ανάλογα με το περιστατικό (δασική και αστική πυρκαγιά, πλημμύρα, τροχαίο, ατύχημα κ.α.), όπως για παράδειγμα, μετεωρολογικά δεδομένα, δορυφορικά δεδομένα για πυρκαγιές, ανακοινώσεις σεισμών, φωτογραφίες και βίντεο, διεύθυνση, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη και γρηγορότερη λήψη αποφάσεων αντιμετώπισης.

     

    Το πληροφοριακό σύστημα χρησιμοποιεί γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών, με άμεσα δεδομένα πάνω σε χάρτες, όπως για παράδειγμα τα σημεία των υδροστομίων, ή των δεξαμενών υδροληψίας για εναέρια μέσα.

     

    Δεδομένα μπορούν να εισαχθούν στο σύστημα και εκ των υστέρων όσον αφορά τη βλάστηση, την τοπογραφία, την κλίση εδάφους, την έκταση, που βοηθούν κυρίως σε περιπτώσεις μεγάλων πυρκαγιών για την καταλληλότερη λήψη αποφάσεων.

     

    20.000 περιστατικά κατέγραψε το σύστημα πέρσι

     

    Η νέα ψηφιακή υπηρεσία παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, παρόντων αξιωματικών και στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος, αλλά και των τριών εταιριών, που ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου.

     

    Ο υποστράτηγος, συντονιστής επιχειρήσεων Βόρειας Ελλάδας, Ναθαναήλ Ρήγας, δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι όλα τα περιστατικά της τελευταίας χρονιάς αντιμετωπίστηκαν με τη χρήση του πληροφοριακού συστήματος, που λειτουργεί σε όλη την Ελλάδα.

     

    "Είναι μια μεγάλη προσπάθεια που κάνει το Πυροσβεστικό Σώμα για τον εκσυγχρονισμό του και την αξιοποίηση της τεχνολογίας με στόχο την καλύτερη αποτελεσματικότητά του. Η μέχρι τώρα λειτουργία του ήταν επιτυχής" είπε.

     

    Σύμφωνα με την επιπυραγό, αξιωματικό υπηρεσίας στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων στην Αθήνα, Ζησούλα Ντάσιου, όλα τα περιστατικά καταγράφονται ψηφιακά σε ένα κοινό σύστημα, στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι, ανάλογα με την θέση τους και τις αρμοδιότητες που κατέχουν.

     

    Η διάχυση, δε, της επιχειρησιακής εικόνας, σε όλα τα επίπεδα λήψης αποφάσεων, αλλά και στο πεδίο συμβάντος, γίνεται με τη χρήση "έξυπνων" συσκευών, αισθητήρων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

     

    "Η πληροφορία γίνεται άμεση και γρήγορη, από τη στιγμή που παίρνουμε την κλήση στο 199. Το συμβάν καταγράφεται ψηφιακά, εισάγονται τα απαραίτητα στοιχεία και κατευθύνονται και κινητοποιούνται οι κατάλληλες δυνάμεις και τα οχήματα. Στο περιστατικό έχουν πρόσβαση όλες οι υπηρεσίες. Με την συγκεκριμένη εφαρμογή έχουμε πολλά οφέλη και πολλά δεδομένα συγκεντρωμένα σε ένα σημείο", είπε, χαρακτηριστικά, ωστόσο, σημείωσε, πως το ανθρώπινο δυναμικό του Σώματος είναι αυτό που τελικά επιτελεί το έργο.

     

    Εφόσον το σύστημα καταγράφει ψηφιακά κάθε περιστατικό, δίνει τη δυνατότητα της διατήρησης αρχείου, αναφορών και στατιστικών.

     

    Κατά την πιλοτική του λειτουργία καταγράφηκαν 20.000 περιστατικά, ενώ δίνεται και μία ακόμη δυνατότητα που αφορά την ψηφιακή ειδοποίηση και ενημέρωση των πολιτών, μόλις εγγραφούν σε αυτό.

     

    Οι πολίτες, ή φορείς, μπορούν να δίνουν τα στοιχεία τους, μέσω του πόρταλ www.fireservice.gr, και στη συνέχεια θα ενημερώνονται με sms και email για έναρξη πυρκαγιών, για την πορεία και για την εξέλιξή τους.

     

    Η σύμβαση του έργου με τις συμβαλλόμενες εταιρίες έχει προϋπολογισμό 8,9 εκατομμύρια ευρώ, χρηματοδοτήθηκε μέσω ΕΣΠΑ, με ανοιχτό διαγωνισμό που εκτέλεσε η Κοινωνία της Πληροφορίας.

     

    Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=671543&catID=22





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.