Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Σε συνολικά 72 δήμους του Νομού Αττικής θα τοποθετηθούν οι 1.000 "έξυπνες στάσεις”, δηλαδή οι πινακίδες τηλεματικής που θα παρέχουν στο επιβατικό κοινό πληροφόρηση για τον ακριβή χρόνο διέλευσης των λεωφορείων και των τρόλεϊ. Το συγκεκριμένο έργο, που, όπως όλα δείχνουν, θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου - το αργότερο έως το Πάσχα, θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των μετακινήσεων, επιτρέποντας στους χρήστες αστικών συγκοινωνιών να γνωρίζουν και μέσω "έξυπνου” κινητού και ηλεκτρονικού υπολογιστή την ακριβή ώρα αφιξοαναχώρησης του μέσου μαζικής μεταφοράς.

     

    Ουσιαστικά, το έργο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) θα υλοποιηθεί σχεδόν σε όλη την Αττική, σε 1.000 επιλεγμένες από τις συνολικά 8.000 υφιστάμενες στάσεις, ενώ συστήματα τηλεματικής θα τοποθετηθούν σε περίπου 1.900 οχήματα.

     

    "Πρόκειται για το πρώτο έργο ΣΔΙΤ στο οποίο συνδυάσαμε κοινοτικούς και ιδιωτικούς πόρους. Το μοντέλο αποδεικνύεται επιτυχημένο καθώς διασφαλίζεται η μακροχρόνια λειτουργικότητα και αξιοποίηση ιδιωτικών πόρων. Είναι ένα μοντέλο που στη συνέχεια εφαρμόσαμε και σε άλλα έργα ΣΔΙΤ, όπως το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τα ευρυζωνικά δίκτυα, τα ψηφιακά πρακτικά δικαστηρίων και το οποίο θα μπορούσε συνολικά να αποτελέσει ένα κατάλληλο εργαλείο για μελλοντικές μακροχρόνια βιώσιμες επενδύσεις” σημειώνει στο Capital.gr ο Ειδικός Γραμματέας ΣΔΙΤ Νίκος Μαντζούφας.

    Οι δήμοι που θα αποκτήσουν "έξυπνες στάσεις" λεωφορείων:

     

    c91b4ecbe37e4b0da8bfd44b834156cd.jpg?v=0&maxwidth=610&&watermark=magnify

     

     

    Πολυετείς καθυστερήσεις

     

    Το έργο, προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ, υλοποιείται από την κοινοπραξία Intracom IT Services - Intracom Κατασκευές, με χρηματοδότηση που προέρχεται από το ΕΣΠΑ (5 εκατ. ευρώ), το πρόγραμμα Jessica (4 εκατ.), ίδια κεφάλαια και δανεισμό από την Εθνική Τράπεζα.

     

    Η αποπληρωμή της επένδυσης, όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία, θα πραγματοποιείται τμηματικά- σε μηνιαία βάση- από τον ΟΑΣΑ. Οι καταβολές, δηλαδή, θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την καλή λειτουργία του συστήματος με αποτέλεσμα να απομειώνονται εάν, για παράδειγμα, δεν λειτουργούν ορισμένες στάσεις.

     

    Ακόμη, ενδιαφέρον παρουσιάζει εάν οι πινακίδες τηλεματικής "αντέξουν” στη γενικευμένη απαξίωση που μαστίζει τη δημόσια περιουσία. Γι'αυτό, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο εξοπλισμός είναι κατασκευασμένος με αντιβανδαλιστικό υλικό και είναι ασφαλισμένος έναντι πιθανής βλάβης ή ζημιάς.

     

    Πάντως, η τηλεματική αποτελεί μακέτα, τουλάχιστον από το 2004, οπότε ο τότε υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης είχε εξαγγείλει ότι το έργο προχωράει. Το 2006 ο ίδιος είχε εξαγγείλει ότι το σύστημα τηλεματικής θα έχει τεθεί σε λειτουργία μέσα στο 2008...

     

    Ζητούμενο η εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών

     

    Μπορεί η έναρξη λειτουργίας της τηλεματικής να αναμένεται ότι θα ενισχύσει τη συχνότητα χρήσης των λεωφορείων και των τρόλεϊ, παραμένει αβέβαιο εάν θα καταφέρει να σώσει τη "χαμένη τιμή” των αστικών συγκοινωνιών, με την αστυνόμευση του δικτύου των λεωφορειολωρίδων να είναι, εδώ και χρόνια, πρακτικά ανύπαρκτη.

     

    Παράλληλα, ζητούμενο είναι η εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών που βρίσκονται σήμερα αντιμέτωπες με πρωτογενείς ζημιές που υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ ξεπερνούν τα 110 εκατ. ευρώ.

     

    Για την ώρα, πάντως, η διεκδίκηση των υπέρογκων χρεών από τα υπουργεία αποτελεί την μοναδική πηγή άμεσης άντλησης εσόδων, με το έδαφος να είναι...ολισθηρό για το σύστημα αστικών συγκοινωνιών που επιβαρύνεται με περίπου 40 εκατ. ευρώ, ετησίως, λόγω της λαθρεπιβίβασης, ενώ παραμένουν άγνωστες ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στις εισπράξεις λόγω της αύξησης των εισιτηρίων από 1,20 σε 1,40 ευρώ.

     

    Πηγή: http://www.capital.gr/epikairotita/3104158/poioi-dimoi-tha-apoktisoun-exupnes-staseis-leoforeion




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    nvb

    Δημοσιεύτηκε

    Δυο ερωτηματα:

     

    1ο   8000-1000=7000, αρα 7000 στασεις χωρις τηλεματικη, μεγαλο δεν ειναι το νουμερο;;; υπαρχει καποια προβλεψη για τοποθετηση και στις υπολοιπες 7000;;;;

     

    2ο στην φορμιωνος (βυρωνας) που περναει το 732 (η μονη γραμμη) μονο καποιες στασεις στην ανοδο (προς βυρωνα) εχουν πινακιδες τηλεματικης, οι υπολοιπες οχι...αρα για ποια καλυψη μας μιλουν;;;;

    akius

    Δημοσιεύτηκε

    δεν βαζουν μπαρες για αρχή στο ΜΕΤΡΟ  να μαζέψουν  κανά έσοδο

    Βασίλης Τ.

    Δημοσιεύτηκε

    Θα συμφωνήσω με τον προλαλλήσαντα οι μπάρες για τα ΜΜΜ ειναι απαραρέτητες καθώς το κράτος και η κάθε επειχήρηση χάνει τρελά λεφτα απο τα άκοπα εισητήρια και για να προλάβω αυτούς που θα πούν γιατι να κόψο εισητήριο για μια στάση αυτές οι μπάρες θα μπορούσαν να δουλεψουν όπως και στο εξωτερικό δηλαδή να χτυπάς όταν μπένεις και όταν βγένεις και να σε χρεώνει ανάλογα.Οσο για τον κύριο που ρωτά για τις υπόλοιπες 7000 νομίζω ειναι λίγο εξωπραγματικό να μπούν σε όλες τις στάσεις πινακίδες και λόγο κόστους και λόγο του ότι κάποιες στάσεις εξυπηρετούν ελάχιστα άτομα την ημέρα οπότε θα ήταν χάσιμο χρημάτων.

    nvb

    Δημοσιεύτηκε

    Θα συμφωνήσω με τον προλαλλήσαντα οι μπάρες για τα ΜΜΜ ειναι απαραρέτητες καθώς το κράτος και η κάθε επειχήρηση χάνει τρελά λεφτα απο τα άκοπα εισητήρια και για να προλάβω αυτούς που θα πούν γιατι να κόψο εισητήριο για μια στάση αυτές οι μπάρες θα μπορούσαν να δουλεψουν όπως και στο εξωτερικό δηλαδή να χτυπάς όταν μπένεις και όταν βγένεις και να σε χρεώνει ανάλογα.Οσο για τον κύριο που ρωτά για τις υπόλοιπες 7000 νομίζω ειναι λίγο εξωπραγματικό να μπούν σε όλες τις στάσεις πινακίδες και λόγο κόστους και λόγο του ότι κάποιες στάσεις εξυπηρετούν ελάχιστα άτομα την ημέρα οπότε θα ήταν χάσιμο χρημάτων.

    ...μια λιγοτερο δαπανηρη λυση θα ηταν να δημιουργηθει προγραμμα για κινητα, στο οποιο θα βλεπουμε το χρονο που απομενει για να ερθει το λεοφωρειο. Αυτο ομως προυποθετει οτι ολα τα οχηματα θα εξοπλιστουν με gps. Στο ρεπορταζ αναφερει παντως για 1900 οχηματα... Παντως σας επαναλαμβανω την περιπτωση του Βυρωνα, οπου δεν εχει καμια λογικη το πως τοποθετηθηκαν

    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    Το πήγες μακρυά, λες και ο παππούς ξέρει να κατεβάζει εφαρμογές στο κινητό (αν έχει smartphone)..

    Αυτό με τις μπάρες σωστό. Σε κάθε σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη που έχω πάει υπάρχουν μπάρες..Εδω μπατε σκύλοι αλέστε όπως πάντα... 

    nvb

    Δημοσιεύτηκε

    Το πήγες μακρυά, λες και ο παππούς ξέρει να κατεβάζει εφαρμογές στο κινητό (αν έχει smartphone)..

    Αυτό με τις μπάρες σωστό. Σε κάθε σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη που έχω πάει υπάρχουν μπάρες..Εδω μπατε σκύλοι αλέστε όπως πάντα... 

    ...οχι ο παππους δεν ξερει να κατεβαζει εφαρμογες κ πιθανον να μην εχει κ smartphone, αλλα γιατι δεν θα πρεπει να μην υλοποιηθει μια εφαρμογη επειδη υπαρχουν ατομα τα οποια δεν μπορουν να την χρησιμοποιησουν;;;;

    επιπροσθετα, οι κατω των 55-60 εχουν οι περισσοτεροι smartphone και μπορουν να χρησιμοποιουν μια τετοια εφαρμογη η οποια θα βολεψει αρκετα

    • Upvote 1
    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    Πίστεψέ με είναι λιγότεροι αυτοί που νομίζεις χρησιμοποιούν τέτοιες εφαρμογές και ΜΜΕ.... Ασε που είναι υποχρέωση του κράτους να ενημερώνει και όχι να πληρώνει ο πολίτης για να ενημερώνεται...

    • Downvote 1
    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε

    παντως μεχρι σημερα, η εφαρμογη δουλευει στη Θεσσσαλονικη χωρις προβληματα

     

    και ειναι ιδιαιτερα εξυπηρετικη για ολους

     

    [και χωρις να  απαιτουνται περιεργα  μηχανηματα κι εφαρμογες....]

     

    Και, για οποιον θελει να παιζει ολημερις με αυτα τα μηχανηματα

    δεν εχει παρα να μπει στο σαιτ του ΟΑΣΘ...με ολες τις  αφετηριες και τις  στασεις

     

    με την ευκαιρια θα μαθει και την ...γεωγραφια της περιοχης... :smile:

    • Upvote 2


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.