Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο θα κοστίζει όσο ένα συμβατικό, σε δύο μόλις χρόνια


    Ο ένας μετά τον άλλον, οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακοινώνουν ότι τα επόμενα χρόνια αρκετά από τα δημοφιλή μοντέλα τους θα κυκλοφορούν στην αγορά και με ηλεκτρική έκδοση. Μάλιστα, η προώθηση χρήσης της ηλεκτροκίνησης επιταχύνεται με ραγδαίους ρυθμούς μετά και τις πρόσφατες ανακοινώσεις της ΕΕ για το Πακέτο Καθαρής Μετακίνησης, με το οποίο ασκείται μεγάλη πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πλέον, είναι υποχρεωμένη το αργότερο έως το 2025 να προωθήσει δυναμικά (σε μεγάλες ποσότητες) στην αγορά αυτοκίνητα μηδενικών ή και πολύ χαμηλών ρύπων, ώστε να υπάρξει προσαρμογή στο κανονιστικό πλαίσιο για τη μείωση των ρύπων, την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα στις πόλεις και τους στόχους για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

     

    «Ήδη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πραγματοποιήσει τεράστιες επενδύσεις στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και προγραμματίζουν ακόμη μεγαλύτερες, ώστε να μπορέσουν μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια να λανσάρουν μια ευρεία γκάμα μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα καλύπτει τις απαιτήσεις της αγοράς», επισημαίνει στη Greenagenda.gr ο διευθυντής και συνιδρυτής της εταιρείας FORTISIS Δημήτρης Mιχαρικόπουλος.

     

    Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, βασικός παράγοντας που αναμένεται να επιταχύνει τις εξελίξεις, σε ό,τι αφορά τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι η Κίνα. Με τη στήριξη ενός συνεκτικού κρατικού σχεδίου και ενός κολοσσιαίου επενδυτικού προγράμματος, η αχανής χώρα φιλοδοξεί να πάρει τα ηνία στη νέα εποχή, την εποχή της ηλεκτροκίνησης.

     

    Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εκτός των συμπράξεων που αναπτύσσουν με Ευρωπαίους και Ιάπωνες κατασκευαστές, ρίχνουν όλο τους το βάρος στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών, σκοπεύοντας πολύ σύντομα να μπορούν να διαθέσουν στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με σχετικά χαμηλό κόστος και με προδιαγραφές που να ανταποκρίνονται στα standards της Ευρωπαϊκής και Αμερικανικής αγοράς, κερδίζοντας αντίστοιχα μεγάλα μερίδια στις αγορές αυτές.

     

    Όπως επισημαίνει ο κ. Μιχαρικόπουλος, ήδη, στην Κίνα έχουν τεθεί αυστηροί όροι -ποσοστώσεις για «καθαρά» οχήματα- που πρέπει να πληρούν οι ξένοι κατασκευαστές που επιθυμούν να διαθέτουν αυτοκίνητα στη χώρα, οι οποίοι θα αυστηροποιούνται όλο και περισσότερο τα επόμενα χρόνια, ενώ ένα τεράστιο πρόγραμμα επένδυσης (19 δισεκατομμύρια δολάρια) στις υποδομές επαναφόρτισης στοχεύει να κάνει τον ανεφοδιασμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εύκολο και διαθέσιμο παντού, ώστε οι ίδιοι οι Κινέζοι να στραφούν μαζικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να ενισχυθεί η θέση των Κινέζων παραγωγών αυτοκινήτων.

     

    Ακόμη, ο κ. Μιχαρικόπουλος εξηγεί πως καθοριστική για την ταχύτητα διείσδυσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι η εξέλιξη των τιμών των μπαταριών ιόντων λιθίου. Ήδη, οι τιμές τους έχουν αποκλιμακωθεί από τα περίπου 1.000 δολάρια / kWh στα 220 περίπου δολάρια / kWh, ενώ με την αύξηση των ποσοτήτων παραγωγής και τη λειτουργία παγκοσμίως νέων εργοστασίων παραγωγής πολύ μεγάλης δυναμικότητας (GigaFactory της TESLA, Daimler στη Γερμανία, LG Πολωνία κ.ά.) αναμένεται ότι μέχρι το 2020 οι τμές των μπαταριών θα πέσουν στα 100 δολάρια / kWh. Αυτό συνεπάγεται ότι η τιμή κτήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι σε δυο χρόνια περίπου ίδια με ενός συμβατικού αυτοκινήτου, καθιστώντας την επιλογή του απολύτως συμφέρουσα και από άποψη τιμής και από άποψη επιδόσεων και αυτονομίας.

     

    Ουραγός στην ηλεκτροκίνηση η Ελλάδα

     

    Σύμφωνα με τον κ. Μιχαρικόπουλο, η Ελλάδα ακολουθεί με πολύ μεγάλη απόσταση τις διεθνείς εξελίξεις και ακόμη δεν επωφελείται από τις τεράστιες προοπτικές που ανοίγονται από την ανατροπή που φέρνει στις μεταφορές και στην ενέργεια η ηλεκτροκίνηση.

     

    «Στη χώρα μας όχι μόνο δεν δίνεται κανένα κίνητρο για στροφή στα καθαρά οχήματα, όχι μόνο δεν γίνεται καμία επένδυση στις σχετικές υποδομές, αλλά συχνά κινούμαστε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από τον υπόλοιπο πλανήτη. Το diesel βαίνει προς κατάργηση ως καύσιμο των αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές πόλεις με απανωτές απαγορεύσεις που έχουν εξαγγελθεί από διάφορες πόλεις. Αντίθετα, στην Ελλάδα δίνουμε κίνητρα για την απόκτηση ή διακράτηση των αυτοκινήτων ντίζελ και επεκτείνουμε διαρκώς την ηλικία απόσυρσης των ντιζελοκίνητων κατά κανόνα και ρυπογόνων επαγγελματικών οχημάτων όπως τα ταξί», υπογραμμίζει ο κ. Μιχαρικόπουλος.

     

    Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CF%83%CF%84/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Στο άρθρο δε διευκρινίζει τέτοιες λεπτομέρειες και το paper του University of California δεν είναι πλέον διαθέσιμο. Αλλά εφόσον η συζήτηση μας δεν είναι για απόλυτες τιμές αλλά για σύγκριση, τα λαστιχα και τα logistics δεν έχουν σημασία καθώς και στις 2 περιπτώσεις θα είναι τα ίδια.

    Link to comment
    Share on other sites

    Στο fuel production and treatment θεωρεί για τα βενζινοκίνητα/πετρελαιοκίνητα την ενέργεια που καταναλώνεται για τη δίυληση των καυσιμων και για τα BEV για τις μπαταρίες/φόρτισή τους?  

    Link to comment
    Share on other sites

    Μιλάει για emissions το συγκεκριμένο διάγραμμα. Ανάλογα με το χρώμα αφορά από την εξόρυξη μέχρι και την επεξεργασία/διήλυση του καύσιμου. Στα EV ουσιαστικά αφορά το καύσιμο της ηλεκτροπαραγωγής για αυτό έχει 2 ενεργειακά μίγματα.

    Edited by stayros
    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι. Εκπομπές κατά τη διάρκεια παραγωγής και επεξεργασίας των καυσίμων.

    Αν έχεις το paper ανέβασέ το αν επιτρέπεται να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα και ποιές παραδοχές κάνει.

    Link to comment
    Share on other sites

    Ελπίζω οι αναφερόμενες εκπομπές να μην είναι μόνο αυτές του διοξειδίου του άνθρακα αλλά να συμπεριλαμβάνονται και οι κατά πολύ βλαβερότερες υπόλοιπες εκπομπές.

    Link to comment
    Share on other sites

    Πριν από 2 περίπου χρόνια είχα δει δοκιμές χωρίς οδηγό.

    Δοκιμές με ρεύμα δεν είχαν πέσει στην αντίληψή μου.

    http://www.protothema.gr/world/article/771488/o-protos-ilektrikos-autokinitodromos-stin-souidia-kai-ta-shedia-tis-ee-/

    https://www.google.gr/search?q=E16+Elv%C3%A4g&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwimh67--_rZAhVQLVAKHYNkBzsQ_AUICygC&biw=1868&bih=919#imgrc=_

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.