Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Η Αθήνα έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ, ενώ τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί τόσο πολύ που οι ταχύτητες ακόμη και στην εθνική τις ώρες αιχμής είναι πολύ αργές.

    Χαοτικό και άλυτο πρόβλημα για όλους λοιπόν είτε είναι οδηγοί, είτε πεζοί δεν είναι άλλο από την παράνομη στάθμευση.

    Για να βρεθούν λύσεις θα πρέπει να «χαρτογραφηθούν» όλα τα θέματα που συνθέτουν μια κατάσταση που δημιουργεί πονοκέφαλο και νεύρα σε όλους μας, μηδενός εξαιρουμένου.

    Η «θέση που σου αξίζει» είναι διαδικτυακός τόπος καταγραφής της παράνομης στάθμευσης, με τη χρήση προσέγγισης πληθοπορισμού (crowdsourcing). Η ιστοσελίδα αναπτύχθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας, του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών – Μηχανικών Γεωπληροφορικής ΕΜΠ.

    Ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου αναπληρωτής καθηγητής σχεδιασμού μεταφορών ΕΜΠ, ο οποίος είναι ο επιβλέπων της διπλωματικής εργασίας που εκπονείται από τον προπτυχιακό φοιτητή της Σχολής Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών- Μηχανικών Γεωπληροφορικής ΕΜΠ κ. Παρμενίωνα Δελιαλή μιλά στο Newbomb.gr γι’ αυτή την εφαρμογή.

    Ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου αναπληρωτής καθηγητής σχεδιασμού μεταφορών ΕΜΠ
    Τονίζει πως μαγικές λύσεις για να ξεμπλοκάρει η κίνηση δεν υπάρχουν. Σημειώνει δε ότι η εφαρμογή αν χρησιμοποιηθεί από τους πολίτες θα δώσει χρήσιμα συμπεράσματα για μια κατάσταση που είναι ήδη ασφυκτική και συνεχώς γιγαντώνεται.

    Ένα άλλο ζήτημα που θέτει είναι ότι τα οχήματα που είναι παράνομα σταθμευμένα αποτελούν πηγή επικινδυνότητας καθώς ως εμπόδια «παρεμποδίζουν» οδηγούς και πεζούς και περιορίζουν σημαντικά την ορατότητα.

    Διαβάστε την συνέντευξη που ακολουθεί και επισκεφθείτε την σελίδα https://gisanalysis.gr/ αξίζει το χρόνο σας…

    Η παράνομη στάθμευση δυσχεραίνει την ζωή μας. Ποια ήταν η λογική της νέας εφαρμογή σας;

    «Μέσω του ιστότοπου «Η θέση που σου αξίζει» επιχειρούμε να συλλέξουμε πληροφορίες για την έκταση και τα χαρακτηριστικά της παράνομης στάθμευσης στον αστικό χώρο, αξιοποιώντας την προσέγγιση του πληθοπορισμού (crowdsourcing). . Στόχος είναι να διερευνήσουμε αφενός παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή για παράνομη στάθμευση και αφετέρου την επίπτωση της παράνομης στάθμευσης στη λειτουργία των ΜΜΜ, στην πεζή μετακίνηση και στην κυκλοφορία».

    Πώς λειτουργεί;

    «Καλούμε οποιονδήποτε πολίτη να υποδείξει μέσω της ιστοσελίδας ανώνυμα θέσεις στον αστικό χώρο όπου παρατηρείται συστηματικά παράνομη στάθμευση και να τις χαρακτηρίσει (πχ διπλοπαρκάρισμα), μέσα από ένα αριθμό συγκεκριμένων επιλογών».

    Ουσιαστικά ποια είναι τα οφέλη του χρήστη της εφαρμογής;

    «Η υποστήριξη στη συλλογή κατάλληλων στοιχείων ώστε να αναδειχθεί ένα σημαντικό πρόβλημα στον αστικό χώρο, να αξιολογηθούν και να τονιστούν οι επιπτώσεις του».

    Ποιοι είστε πίσω από αυτή την ιδέα;

    «Πρόκειται για διπλωματική εργασία που εκπονείται από τον προπτυχιακό φοιτητή της Σχολής Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών – Μηχανικών Γεωπληροφορικής ΕΜΠ κ. Παρμενίωνα Δελιαλή υπό την επίβλεψή μου. Η εκπόνηση της εργασίας εντάσσεται στις ερευνητικές δραστηριότητες του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής (lte.survey.ntua.gr) της Σχολής και δεν χρηματοδοτείται από κάπου».

    Η Αθήνα ασφυκτιά πλέον και στους δρόμους αλλά και στα πεζοδρόμια;

    «Αυτό είναι γεγονός. Συχνά τα πεζοδρόμια αποτελούν χώρο στάθμευσης ΙΧ και δικύκλων, πράξη που αποτελεί αντικοινωνική συμπεριφορά απέναντι στους συμπολίτες μας. Αυτό όμως δεν είναι πάντα αποτέλεσμα της έλλειψης διαθέσιμων χώρων (δηλαδή ανάγκη) αλλά δυστυχώς και στάση ζωής συμπολιτών μας(δηλαδή άποψη, μαγκιά κλπ). Οι συμπολίτες αυτοί δεν επιθυμούν να περπατήσουν λίγο περισσότερο για να φτάσουν στον προορισμό τους, ή αρνούνται (συχνά αναίτια αν κρίνει κανείς από την αξία των οχημάτων τους) να πληρώσουν για να σταθμεύσουν εκτός οδού. Σε όλες τις περιπτώσεις όμως απλά αδιαφορούν για το γεγονός ότι δυσχεραίνουν τη μετακίνηση των άλλων».

    Οι παράνομες σταθμεύσεις προκαλούν προβλήματα στη αστική συγκοινωνία και στην κυκλοφορία αλλά στην ασφάλεια των πεζών και των ήπιων μέσων μετακίνησης, με ποιον τρόπο;

    «Υπάρχει πληθώρα παραδειγμάτων. Παρεμποδίζεται η ομαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, πχ λόγω της δυσκολίας διέλευσης μιας οδού, της αδυναμίας στρέφουσας κίνησης ή της μείωσης του διαθέσιμου πλάτους των οδών. Παράλληλα, η περιορισμένη ορατότητα που συχνά συνεπάγεται η παράνομη στάθμευση, αποτελεί συχνή αιτία ατυχημάτων».

    Ποιες είναι οι λύσεις που προτείνετε για να ξεμπλοκάρει αυτή η τρομερή κίνηση;

    «Δυστυχώς όσο και να μην μας αρέσει, δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Οι πόλεις μας δεν είναι «φτιαγμένες» για τόσα αυτοκίνητα και δίκυκλα. Η επιλογή μέσων μαζικής μεταφοράς και ήπιων μέσων από μεγαλύτερη μερίδα των μετακινούμενων και ο περιορισμός/λελογισμένη χρήση ΙΧ μπορεί να βελτιώσει τις συνθήκες κυκλοφορίας και ζωής στις Ελληνικές πόλεις. Όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία, η δημιουργία νέου οδικού δικτύου (πλην στοχευμένων παρεμβάσεων) δεν προσφέρει συνήθως βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στον αστικό χώρο».


    Πηγή: https://www.newsbomb.gr/ellada/story/1282471/xartografontas-to-aperanto-parkingk-toy-lekanopedioy-h-efarmogi-toy-emp-gia-tin-paranomi-stathmeysi



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.