Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    842 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Αρκετά σύντομα θα ξεπερασθούν όλα τα εμπόδια τα οποία αποθαρρύνουν σήμερα τους Ευρωπαίους καταναλωτές από το να επιλέξουν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, όπως υποστηρίζουν σε μελέτη τους αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING.
       
      Έτσι, όπως υποστηρίζουν το μερίδιο της ηλεκτροκίνησης θα αυξηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια με τόσο αλματώδεις ρυθμούς, που από το 2035 στη “Γηραιά Ήπειρο” θα είναι ηλεκτρικά όλα τα καινούρια οχήματα που πωλούνται.
       
      Όσον αφορά τα εμπόδια που θα επιλυθούν τα επόμενα χρόνια, οι αναλυτές αναφέρουν την υψηλή τιμή των μπαταριών, τη σχετικά περιορισμένη αυτονομία και το μεγάλο χρονικό διάστημα φόρτισης. Εμπόδια που, όταν γίνουν παρελθόν, σύμφωνα με τους αναλυτές τα ηλεκτρικά Ι.Χ. θα γίνουν εξίσου ελκυστικά με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
       
      Στη μελέτη σημειώνεται παράλληλα πως, ενόψει αυτής της εξέλιξης, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν να αντιμετωπίσουν μία σημαντική πρόκληση, αφού αυτή τη στιγμή κατέχουν μερίδιο μόλις 3% στην παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου. Έτσι, για να αντεπεξέλθουν στη ζήτηση θα παραμείνουν εξαρτημένες από χώρες όπως η Κίνα και η Ιαπωνία, τόσο για μπαταρίες όσο και για άλλα εξαρτήματα.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/ing-%CF%80%CF%89%CE%BB%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B9%CF%87-%CE%B1%CF%80%CF%8C-r14516
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Στα μέσα του περασμένου μήνα ένα βίντεο έκανε το γύρο του διαδικτύου αφού σ'αυτό εμφανιζόταν μια εντυπωσιακή δοκιμαστική πτήση του Flyboard, από τον Franky Zapata, ιδρυτή της εταιρείας Zapata Racing.
       
      Αν και πολλοί αμφισβήτησαν την αυθεντικότητα του βίντεο, εντούτοις το hoverboard του Zapata είναι πέρα για πέρα αληθινό, και μάλιστα σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, με πιο πρόσφατo την πτήση 2,2 χιλιομέτρων, τη μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί ποτέ από αντίστοιχη κατασκευή. Η πτήση έλαβε χώρα στην ακτή της Sausset-les-Pin που βρίσκεται κοντά στη Μαρσειγ της Γαλλίας, με αρκετούς παρευρισκομένους μεταξύ των οποίων και το Guinness το οποίο κατέγραψε το ρεκορ.
       
      Σύμφωνα με το νέο (πιο αναλυτικό) βίντεο αλλά και τις πληροφορίες που έδωσε ο ίδιος ο Zapata στη συνέντευξη τύπου, η τελευταία γενιά του Flyboard μπορεί να μείνει στον αέρα για 10 λεπτά με τη χρήση μια «Ανεξάρτητης Προωθητικής Μονάδας» όπως την ονομάζει η εταιρεία. Μπορεί να φτάσει σε ύψος έως 10.000 ποδιών ενώ είναι αρκετά γρήγορο με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 150χλμ/ώρα.
       

       
       
      Σε δηλώσεις του ο Zapata ανέφερε ότι η όλη εμπειρία είναι απίστευτη και αρκετά γαλήνια ενώ ο ίδιος κατά την πτήση ανοίγει τα χέρια του προκειμένου να ελέγχει καλύτερα την κίνηση του Flyboard Air. Πάντως για την ώρα επιλέγει όλες οι δοκιμαστικές πτήσεις να γίνονται πάνω από νερό για μεγαλύτερη ασφάλεια ενώ πρόσφατα κατά τη διάρκεια δοκιμών χρειάστηκε να προσγειωθεί στη θάλασσα μετά από δυσλειτουργία του συστήματος μπαταρίας.
       
      Οι δοκιμές θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες, με τον Zapata να θέλει να αγγίξει τα σύννεφα με το Flyboard Air όπως ο ίδιος δήλωσε, ενώ για την ώρα δεν υπάρχουν πληροφορίες για εμπορική κυκλοφορία.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/variousgadgets/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%81%CE%B5%CE%BA%CF%8C%CF%81-%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-flyboard-air-r11649
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Στην κορυφή είναι η εφαρμογή του Facebook με 146 εκατ. μοναδικούς χρήστες
      Ενδιαφέρον έχει η παρουσία του Instagram, που είναι η τρίτη εφαρμογή του Facebook στη λίστα του top 10.
       
      Τα smartphones όσο ποτέ πριν είναι στη ζωή μας και μάλλον δεν πρόκειται να τα αποχωριστούμε σύντομα. Τι όμως είναι το smartphone χωρίς applications; Κάτι αντίστοιχο του google χωρίς internet.
       
      H εταιρεία ερευνών Nielsen, πραγματοποιήσε σχετική έρευνα και μας παρουσιάζει τις κορυφαίες εφαρμογές του 2016.
       
      Στην κορυφή είναι η εφαρμογή του Facebook με 146 εκατ. μοναδικούς χρήστες κατά μέσο όρο κάθε μήνα. Αυτό σημαίνει αύξηση κατά 14%.
       
      Στη δεύτερη θέση είναι και πάλι το Facebook με το Messenger, το οποίο έχει κατά μέσο όρο 129.6 εκατ. μοναδικούς χρήστες το μήνα. Το Messenger σημείωσε πιο σημαντική αύξηση 28% από το 2015.
       
      Η τρίτη θέση ανήκει στο YouTube με 113.7 εκατ. και άνοδο 20%.
       
      Η πεντάδα συμπληρώνεται από Google Maps και Google Search με 105.7 και 103.9 μοναδικούς χρήστες, αντίστοιχα.
       
      Στις θέσεις 6,7,8,9, και 10 βρίσκονται οι εφαορμογές Google Pay (99.7 εκατ.), Gmail (88.5 εκατ.), Instagram (74.6 εκατ.), Apple Music (68.3 εκατ.), Amazon App (65.5 εκατ.).
      Ενδιαφέρον έχει η παρουσία του Instagram, που είναι η τρίτη εφαρμογή του Facebook στη λίστα του top 10, το Apple Music με 68 εκατ. μοναδικούς χρήστες κάθε μήνα, ενώ απουσιάζει από τη λίστα το Spotify που έχει μεγαλύτερη βάση χρηστών. Ακόμη μια απουσία που δείχνει και την τάση για «εγκατάλειψη» του συγκεκριμένου social είναι αυτή του Twitter, το οποίο δεν κατάφερε να μπει στη δεκάδα.
       
      REUTERS/Regis Duvignau/techblog.gr
       
      Πηγή: http://www.startup.gr/index.php?about=89&id=6458
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρετίζει την τελική συμφωνία στην οποία κατέληξαν σήμερα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ στο πλαίσιο του τελικού τριμερούς διαλόγου για τον κανονισμό σχετικά με την καθιέρωση ευρωπαϊκών πορτοφολιών ψηφιακής ταυτότητας. Με τον τρόπο αυτό ολοκληρώνεται το έργο των συννομοθετών για την εφαρμογή των αποτελεσμάτων της προσωρινής πολιτικής συμφωνίας που επιτεύχθηκε στις 29 Ιουνίου 2023 σχετικά με ένα νομικό πλαίσιο για μια ψηφιακή ταυτότητα της ΕΕ, το πρώτο αξιόπιστο και ασφαλές πλαίσιο ψηφιακής ταυτότητας για όλους τους Ευρωπαίους.
      Αυτό σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των στόχων του προγράμματος "Digital Decade 2030" για την ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών. Σε όλους τους πολίτες της ΕΕ θα προσφερθεί η δυνατότητα να έχουν ένα πορτοφόλι ψηφιακής ταυτότητας της ΕΕ (EU Digital Identity Wallet) προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε δημόσιες και ιδιωτικές διαδικτυακές υπηρεσίες με πλήρη ασφάλεια και προστασία των προσωπικών δεδομένων σε όλη την Ευρώπη.
      Εκτός από τις δημόσιες υπηρεσίες, οι Πολύ Μεγάλες Διαδικτυακές Πλατφόρμες (Very Large Online Platforms) που ορίζονται βάσει του νόμου Digital Services Act (συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών όπως η Amazon, η Booking.com ή το Facebook) και οι ιδιωτικές υπηρεσίες που υποχρεούνται νομικά να πιστοποιούν τους χρήστες τους θα πρέπει να αποδέχονται το EU Digital Identity Wallet για τη σύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες τους. Επιπλέον, τα χαρακτηριστικά και οι κοινές προδιαγραφές των wallets θα καταστήσουν ελκυστικό για όλους τους παρόχους ιδιωτικών υπηρεσιών να τα αποδέχονται για τις υπηρεσίες τους, δημιουργώντας έτσι νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Το Wallet θα διευκολύνει επίσης τη συμμόρφωση των παρόχων υπηρεσιών με διάφορες ρυθμιστικές προϋποθέσεις.
      Εκτός από την ασφαλή αποθήκευση της ψηφιακής τους ταυτότητας, το Wallet θα επιτρέπει στους χρήστες να ανοίγουν τραπεζικούς λογαριασμούς, να πραγματοποιούν πληρωμές και να κατέχουν ψηφιακά έγγραφα, όπως άδεια οδήγησης για κινητά, ιατρική συνταγή, επαγγελματικό πιστοποιητικό ή ταξιδιωτικό εισιτήριο. Το Wallet θα προσφέρει μια φιλική προς το χρήστη και πρακτική εναλλακτική λύση για την ηλεκτρονική ταυτοποίηση που εγγυάται η νομοθεσία της ΕΕ. Το πορτοφόλι θα σέβεται πλήρως την επιλογή του χρήστη να μοιράζεται ή όχι προσωπικά δεδομένα, θα προσφέρει τον υψηλότερο βαθμό ασφάλειας που θα πιστοποιείται ανεξάρτητα με τα ίδια πρότυπα, και τα σχετικά τμήματα του κώδικά του θα διατίθενται σε ανοικτή μορφή, ώστε να αποκλείεται κάθε πιθανότητα κακής χρήσης, παράνομης παρακολούθησης, εντοπισμού ή κυβερνητικής υποκλοπής.
      Οι νομοθετικές συζητήσεις ενίσχυσαν τη φιλοδοξία του κανονισμού σε διάφορους τομείς σημαντικούς για τους πολίτες. Το Wallet θα περιέχει έναν πίνακα ελέγχου όλων των συναλλαγών που θα είναι προσβάσιμος στον κάτοχό του, θα προσφέρει τη δυνατότητα αναφοράς πιθανών παραβιάσεων της προστασίας των δεδομένων και θα επιτρέπει την αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφόρων wallets. Επιπλέον, οι πολίτες θα μπορούν να εντάξουν το Wallet στα υφιστάμενα εθνικά συστήματα ηλεκτρονικής ταυτότητας (eID) και να επωφεληθούν από τις δωρεάν ηλεκτρονικές υπογραφές (eSignatures) για μη επαγγελματική χρήση.
      Πότε θα είναι διαθέσιμο το EU Digital Identity Wallet
      Η συμφωνία στην οποία κατέληξαν οι συννομοθέτες υπόκειται πλέον στην επίσημη έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου. Μόλις εγκριθεί επίσημα, το ευρωπαϊκό πλαίσιο για την ψηφιακή ταυτότητα θα τεθεί σε ισχύ την 20ή ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Ευρωπαϊκή Επίσημη Εφημερίδα.
      Τα κράτη μέλη θα πρέπει να παρέχουν στους πολίτες τους τα EU Digital Identity Wallets 24 μήνες μετά την έκδοση των εκτελεστικών πράξεων που θα καθορίζουν τις τεχνικές προδιαγραφές για το EU Digital Identity Wallet και τις τεχνικές προδιαγραφές για την πιστοποίηση. Οι εν λόγω εκτελεστικές πράξεις - που θα εκδοθούν 6 και 12 μήνες μετά την έκδοση του κανονισμού - θα βασίζονται στις προδιαγραφές που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του EU Digital Identity Toolbox, θέτοντας εναρμονισμένους όρους για την εφαρμογή των wallets σε όλη την Ευρώπη.
      *Η κεντρική εικόνα προέρχεται από το ElectronicID.eu
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Σε παγκόσμια κυκλοφορία έδωσε η Microsoft τη σουίτα εφαρμογών γραφείου, Office 2016, την τελευταία προσθήκη στην ηλεκτρονική συνδρομητική υπηρεσία Office 365.
       
      Σύμφωνα με τον αμερικάνικο τεχνολογικό κολοσσό, το Office 2016 φέρνει νέες εκδόσεις desktop εφαρμογών για τα Windows, συμπεριλαμβανομένων των Word, PowerPoint, Excel, Outlook και Access και επιτρέπει στους χρήστες να συνεργαστούν και να εργαστούν από κοινού.
       
      «Με αυτές τις τελευταίες καινοτομίες κάνουμε ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για το μετασχηματισμό του Office από μια εφαρμογή προσωπικής εργασίας και παραγωγικότητας σε ένα συνδεδεμένο σύνολο εφαρμογών και υπηρεσιών που έχουν σχεδιαστεί για τη σύγχρονη εργασία, τη συνεργασία και την ομαδικότητας» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σάτια Ναντέλα, σε δήλωση του σχετικά με την κυκλοφορία της νέας σουίτας της Microsoft.
       
      Οι εφαρμογές του νέου Office 2016 είναι διαθέσιμες σε 40 γλώσσες και για τη λειτουργία τους απαιτείται λειτουργικό σύστημα Windows 7 ή νεότερη έκδοση. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι συνδρομητές της υπηρεσίας Office 365 θα μπορούν να «κατεβάσουν» τη νέα σουίτα δωρεάν, ως μέρος της συνδρομής τους.
       
      Η Microsoft εγκαινίασε το πολυαναμενόμενο λειτουργικό σύστημα Windows 10 τον Ιούλιο, σχεδιασμένο να λειτουργεί σε φορητούς και επιτραπέζιους υπολογιστές αλλά και smartphones, ως μέρος της εταιρείας να πάρει πίσω το χαμένο από τις ταμπλέτες και κινητά τηλέφωνα έδαφος.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=739749
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) ανανέωσε και αναβάθμισε τον ιστότοπό του. 
      Μπείτε και περιηγηθείτε, πατώντας ΕΔΩ
      Όπως αναφέρει ο φορέας σε Δελτίου Τύπου, "ο ιστότοπος είναι σχεδιασμένος ώστε να «ανταποκρίνεται» σε κάθε οθόνη υπολογιστή, κινητού ή ταμπλέτας και σε κάθε browser".
      Πατήστε το κουμπί "Δείτε το έγγραφο" για να διαβάσετε την ανακοίνωση του ΕΦΚΑ.
    7. Τεχνολογία

      basgoud

      Το πιο ανατριχιαστικό ρομπότ του κόσμου έχει καταφέρει να φτιάξει ο καθηγητής Hiroshi Ishiguro, στο εργαστήριό του στην Οσάκα. Ο λόγος πως το ρομπότ μοιάζει εκπληκτικά με άνθρωπο είναι όχι μόνο η όψη του αλλά και ο τρόπος που επικοινωνεί με τους ανθρώπους γύρω του.
       
      Σύμφωνα με πολλούς, ο Ishiguro είναι ένα παράξενος άνθρωπος.Τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχει αφιερώσει τη ζωή του για να δημιουργήσει το πιο αληθοφανές ανθρωποειδές ρομπότ του κόσμου.
       
      Η πρώτη δημιουργία του βασίστηκε στην εικόνα της κόρης του και το μηχάνημα αποδείχθηκε τόσο τρομακτικό για το παιδί του που το ρομπότ έπρεπε να παραμείνει κλειδωμένο σε ένα κλουβί. Αργότερα ο Ishiguro - ο οποίος ντύνεται συνεχώς στα μαύρα σαν την ιαπωνική εκδοχή του Johhny Cash - αποφάσισε να φτιάξει ένα ακόμα ρομπότ που θα έμοιαζε σαν εκείνον.
       
      Σήμερα πλέον έχει καταφέρει να δημιουργήσει την Erica, ένα ανδροειδές ρομπότ το οποίο σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιηθεί μια μέρα, ως ρεσεψιονίστ ή ως προσωπικός βοηθός σε επιχειρήσεις ή στο σπίτι. Το ανθρωποειδές ρομπότ καλύπτεται από ρεαλιστικό δέρμα και μπορεί να πάρει διάφορες εκφράσεις στο πρόσωπό του.
       
      Επιπλέον χρησιμοποιεί ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης μέσω του οποίου μπορεί να ακούει και να απαντάει σε διάφορα αιτήματα.
       
      Όπως μάλιστα δηλώνουν όσοι έχουν δει από κοντά την Erica, είναι τόσο πραγματική που καταντά ανατριχιαστική. Την άποψη βέβαια δεν ασπάζεται ο δημιουργός της, ο οποίος την χαρακτηρίζει την πιο όμορφη φυσιογνωμία που έχει δει ποτέ, ενώ θεωρεί ότι οι διαφορές της με τους ανθρώπους είναι έως και δυσδιάκριτες.
       
      Το νέο ρομπότ έχει τόσο βελτιωμένες ικανότητες επικοινωνίας που μιλώντας κανείς μαζί του θεωρεί την συνομιλία σχεδόν φυσική. Σε μια παρουσίασή τους στον συντάκτη του bloomberg μάλιστα η Erica απέδειξε ότι μπορεί να εκφράσει μέχρι και συναισθήματα αφού εάν θεωρήσει ότι κάποιος την κοροιδεύει απειλεί πως θα σταματήσει να μιλά μαζί του.
       

       
      Έτσι αποφάσισε να συνεργαστεί με την Υπηρεσία Επιστήμης και Τεχνολογίας της Ιαπωνίας, τα Πανεπιστήμια της Οσάκα και του Κιότο, καθώς και με το διεθνές ινστιτούτο Έρευνας Προηγμένων Τηλεπικοινωνιών και κατάφερε η Erica να μπορεί να μιλήσει πολύ καλύτερα από τα προηγούμενα ρομπότ του και να επικοινωνεί -σε ένα βαθμό- μέσω και της γλώσσας τους σώματος.
       
      Η Erica ανοιγοκλείνει τα βλέφαρα, κάνει μορφασμούς με βάση τα συναισθήματα της και γέρνει το κεφάλι της ανάλογα, ενώ, όπως απέδειξε στην πρώτη της δημόσια εμφάνιση, μπορεί ακόμα και να χρησιμοποιήσεις μη λεκτικές εκφράσεις (από την ιαπωνική κουλτούρα).
       
      Πηγή http://www.insider.gr/eidiseis/bloomberg/27598/erica-pio-anatrihiastiko-rompot-toy-kosmoy
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Μία «μεγάλη επένδυση» για την επέκταση των δραστηριότητων της στην Ευρώπη ανακοίνωσε η Tesla. Η επένδυση, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας θα αφορά ένα νέο «gigafactory» για παραγωγή μπαταριών και ένα κέντρο ερευνών αυτοματοποιημένων κατασκευών.
       
      Όπως αναφέρει ο Guardian, η κίνηση αυτή ακολουθεί την αγορά της γερμανικής Grohmann Engineering, η οποία θα μετονομαστεί σε Tesla Grohmann Automation. Η εταιρεία ειδικεύεται σε αυτόματα συστήματα συναρμολόγησης για την αυτοκινητοβιομηχανία, τις τηλεπικοινωνίες, τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά και τη βιομηχανία βιοτεχνολογίας.
       
      Η συμφωνία, της οποίας οι οικονομικοί όροι δεν έγιναν γνωστοί, αναμένεται να δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στη Γερμανία μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, όπως εκτιμάται σε σχετικό blogpost της εταιρείας. Σημειώνεται πως η Grohmann έχει περίπου 700 εργαζομένους και είχε έσοδα 123 εκατ. ευρώ το 2015.
       
      Η κύρια βάση της Tesla βρίσκεται στην Καλιφόρνια, με ένα κολοσσιαίο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών – το «Gigafactory»- να κατασκευάζεται κοντά στο Ρένο της Νεβάδα. Τα ευρωπαϊκά της κεντρικά είναι στο Άμστερνταμ και υπάρχει ένα κέντρο διανομής στο Τίλμπουργκ της Ολλανδίας.
       
      Οι εγκαταστάσεις της Grohmann θα αποτελέσουν το αρχηγείο για τον κλάδο της εταιρείας στη Γερμανία.
       
      Η εταιρεία δεν αποκάλυψε κάποιο χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του Gigafactory 2 στην Ευρώπη, ωστόσο ο Μασκ είπε πως αυτό θα γίνει όταν δρομολογηθεί η παραγωγή του Model 3. Μακροπρόθεσμα, η Tesla θα μπορούσε να φτάσει να έχει μέχρι και τρία εργοστάσια στην Ευρώπη, είπε, προσθέτοντας πως το Gigafactory θα μπορούσε να χρησιμοποιείται και για παραγωγή οχημάτων, καθώς η εταιρεία βελτιώνει τη γραμμή αυτοματοποιημένης παραγωγής της. Η τεχνολογία της Grohmann αναμένεται να βοηθήσει την εταιρεία του Έλον Μασκ να αυξήσει την έκταση της παραγωγής και να βελτιώσει την ποιότητά της, ενώ παράλληλα μειώνει τα κόστη, καθώς επιδιώκει να έχει επιτύχει τον στόχο της παραγωγής 500.000 ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως ως το 2018. Η Tesla ελπίζει να έχει κατασκευάσει 80.000-90.000 οχήματα το 2016, με 50.000 να κατασκευάζονται στο δεύτερο μισό του έτους.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1169799/gigafactory-stin-europi-skopeuei-na-kataskeuasei-i-tesla
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τιμόνι και φρένα θα κατασκευάζει η Google. Το «πανέξυπνο» διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα διαθέτει μόνο δύο πλήκτρα ενεργοποίησης απενεργοποίησης (go-stop) και θα οδηγείται μόνο του.
       
      Τα δικά της πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τιμόνι και φρένα θα αρχίσει σύντομα να κατασκευάζει η Google, αντί να κάνει τροποποιήσεις αυτοματισμού σε οχήματα άλλων κατασκευαστών. Το «πανέξυπνο» διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα διαθέτει μόνο δύο πλήκτρα ενεργοποίησης απενεργοποίησης (go-stop) και θα οδηγείται μόνο του.
       
      Πατάς απλώς το κουμπί «ξεκίνα», λες στον υπολογιστή του αυτοκινήτου-ρομπότ που θέλεις να πας και αυτό σε πάει. Αν πανικοβληθείς ή θέλεις να σταματήσεις, πατάς το «στοπ». Θα μπορείς επίσης να καλέσεις το όχημα -χάρη στο κατάλληλο λογισμικό του- μέσω του «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου σου. Πρόκειται για μια περαιτέρω βελτίωση και αυτοματοποίηση του (απλώς) «έξυπνου» αυτοκινήτου της Google, το οποίο διαθέτει παράλληλα τιμόνι και πεντάλ - για την περίπτωση που ο οδηγός χρειαστεί να επέμβει. Ήδη μερικοί ονειρεύονται ταξί χωρίς οδηγό.
       
      Η αμερικανική εταιρεία, η οποία μετά το διαδίκτυο φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση και στις μεταφορές, παρουσίασε σε συνέδριο στην Καλιφόρνια εικόνες του πρώτου υπό ανάπτυξη πλήρως αυτόνομου αυτοκινήτου της, που προορίζεται για μετακινήσεις στις πόλεις και τα προάστια και όχι σε δρόμους υψηλής ταχύτητας. Σκοπίμως, σύμφωνα με το ΒΒC και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», το αυτοκίνητο διαθέτει ένα φιλικό «πρόσωπο», σχεδόν σαν αστείο καρτούν, ώστε να καθησυχάζει όσους τρέμουν και μόνο στην ιδέα ενός αυτοκινήτου που θα κινείται στους δρόμους χωρίς ανθρώπινο έλεγχο, αλλά μόνο υπό την καθοδήγηση ενός υπολογιστή.
       

       
      Η εταιρεία δήλωσε ότι το αυτοκίνητό της (που μοιάζει λίγο με Fiat 500 ή με Smart) θα βελτιώσει τις ζωές των ανθρώπων και θα μεταμορφώσει τον τρόπο που μετακινούνται, μειώνοντας τα τροχαία, τα μποτιλιαρίσματα και τη ρύπανση. 'Αλλοι ειδικοί είναι πάντως πιο επιφυλακτικοί, φοβούμενοι ότι η νέα τεχνολογία οδήγησης άνευ οδηγού μπορεί να κάνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα ακόμη χειρότερο, ενθαρρύνοντας τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο (και όχι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς), από τη στιγμή που δεν θα χρειάζεται κανείς να οδηγεί ο ίδιος.
       

       
      Αν και προς το παρόν ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου αποτελεί μυστικό, νέα στοιχεία βλέπουν πλέον το φως. Το παραδοσιακό καπό θα έχει εξαφανιστεί και οι τέσσερις ρόδες θα βρίσκονται στις γωνίες του οχήματος. Θα μπορεί να δεχτεί δύο ανθρωππους (οδηγό και συνοδηγό), ο κινητήρας του θα είναι ηλεκτρικός και η αρχική ταχύτητά του (για λόγους ασφάλειας και εμπέδωσης ενός αισθήματος εμπιστοσύνης στο ευρύ κοινό) δεν θα ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα την ώρα.
       
      Κατά την αρχική φάση των δοκιμών, το αυτοκίνητο θα διαθέτει και συμβατικά χειριστήρια ελέγχου (πεντάλια, τιμόνι κ.α.), ώστε ο οδηγός να μπορεί να ανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος, αν κάτι δεν πάει καλά με το αυτόματο σύστημα. Όμως, καθώς θα εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο-ρομπότ, δεν θα παραμείνει τελικά τίποτε περισσότερο από δύο μόνα πλήκτρα που θα δίνουν τις εντολές «ξεκίνα» ή «σταμάτα».
       
      Το μπροστινό τμήμα του οχήματος -στη θέση του προφυλακτήρα- θα είναι επενδυμένο με ένα μαλακό αφρώδες υλικό, ώστε να προστευτεί ο πεζός σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ το παρμπρίζ θα είναι από εύκαμπτο υλικό, προς αποφυγή τραυματισμού των επιβατών σε ένα τροχαίο.
       
      Η αυτόνομη οδήγηση θα βασίζεται σε ένα συνδυασμό λέιζερ και αισθητήρων ραντάρ, σε συνδυασμό με τα στοιχεία από τις κάμερες που θα καταγράφουν συνεχώς το δρόμο μπρος-πίσω και αριστερά-δεξιά σε μια περιμετρική ακτίνα περίπου 200 μέτρων. Φυσικά, θα γίνεται αξιοποίηση των ψηφιακών χαρτών της Google και του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης GPS.
       
      Αρχικά, η Google θα κατασκευάσει 100 πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς τιμόνι και πεντάλια και αισιοδοξεί ότι το πρώτο θα κυκλοφορεί δοκιμαστικά στους δρόμους σε ένα περίπου χρόνο (στόχο που πολλοί θεωρούν υπεραισιόδοξο). Ήδη τα πιλοτικά οχήματά της (με πρόσθετα συμβατικά χειριστήρια ελέγχου) έχουν διασχίσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και πλέον δοκιμάζονται σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων.
       
      Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes, η BMW και η Volvo αναπτύσσουν τα δικά τους αυτόνομα οχήματα, δεν έχουν όμως φτάσει στο σημείο να «ξεφορτωθούν» τελείως τον οδηγό, όπως η Google.
       
      Ήδη τρεις αμερικανικές πολιτείες (Καλιφόρνια, Νεβάδα, Φλόριντα) επιτρέπουν την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους τους, αλλά με δεδομένο ότι ο οδηγός θα έχει τα κατάλληλα χειριστήρια σε περίπτωση ανάγκης. Πάντως η Google ελπίζει ότι στο απώτερο μέλλον θα πείσει τις αρμόδιες Αρχές ότι ούτε καν αυτό δεν θα χρειάζεται.
       
      Όμως ο διευθυντής του Κέντρου Έρευνας Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ προειδοποίησε ότι εξαιτίας των αυτόνομων οχημάτων οι άνθρωποι σιγά-σιγά θα ξεχάσουν να οδηγούν, πράγμα επικίνδυνο σε μια επείγουσα περίπτωση, όταν ο υπολογιστής του αυτοκινήτου «κολλήσει» και χρειαστεί να αντιδράσουν οι ίδιοι.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/technology/article/258929/i-google-tha-ftiaxei-autokinita-horis-odigo-timoni-kai-frena-/#ixzz336y8wwEL
      Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook
    10. Τεχνολογία

      Vasilis Gerakis

      H SimTec, πιστοποιημένη αντιπρόσωπος της ANSYS στη ΝΑ Ευρώπη, σε συνεργασία με την ANSYS, μία από τις ισχυρότερες εταιρίες στο χώρο του Computer Aided Engineering (CAE), διοργανώνει την Πέμπτη 30 Ιουνίου στο Electra Palace στην Αθήνα το ετήσιο συνέδριο “ANSYS Convergence Conference 2016”.
       
      Το συνέδριο αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία για τους συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με τις τελευταίες εκδόσεις των λογισμικών της ANSYS. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν ομιλίες χρηστών για τους τρόπους με τους οποίους εφαρμόζονται οι τεχνολογίες της προσομοίωσης στην ανάπτυξη και τη βελτιστοποίηση πρωτοποριακών προϊόντων και διαδικασιών παραγωγής. Οι παρευρισκόμενοι, θα μπορέσουν να μοιραστούν τις δικές τους εμπειρίες με τους συναδέλφους τους στο χώρο και να ανακαλύψουν τις απεριόριστες δυνατότητες των λογισμικών της ANSYS.
      Τέλος, θα παρουσιαστεί η εργασία του ΕΚΕΤΑ και του CUL η οποία βραβεύτηκε στο ANSYS Hall of Fame 2016:Academic.
       
      Η εγγραφή στο συνέδριο είναι δωρεάν.
      Περισσότερες πληροφορίες εδώ: http://goo.gl/cn7hyY
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Με σημερινό δελτίο τύπου, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ανακοινώνει ότι από την προσεχή Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου όπως ήδη γνωρίζαμε, τίθεται σε ισχύ η υποχρέωση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας να απενεργοποιούν συσκευές κινητών τηλεφώνων που έχουν δηλωθεί από τους συνδρομητές τους ως κλεμμένες.
       
      Ο αποκλεισμός της συσκευής από τα δίκτυα γίνεται με τη χρήση του μοναδικού αριθμού IMEI (International Mobile Equipment Idenity) τον οποίο διαθέτει κάθε συσκευή, με τον κάτοχο της συσκευής να πρέπει να δηλώσει αρχικά την κλοπή στην αστυνομία και στη συνέχεια να υποβάλει στον πάροχό του γραπτό αίτημα απενεργοποίησης της συσκευής, επισυνάπτοντας το αποδεικτικό της δήλωσης κλοπής.
       
      Στη συνέχεια η εταιρεία που θα λάβει την αίτηση, θα πρέπει να προχωρήσει στην απενεργοποίηση της συσκευής πρώτα από το δίκτυο της και στη συνέχεια να ενημερώσει και τα υπόλοιπα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας για τον αριθμό IMEI ώστε να το προσθέσουν και αυτά στη λίστα τους. Σε περίπτωση που ο αριθμός IMEI που δηλωθεί είναι λανθασμένος, τότε το αίτημα απενεργοποίησης θα ακυρωθεί
       
      Για την εύρεση του κωδικού IMEI, ο χρήστης μπορεί να τον εντοπίσει είτε πάνω στη συσκευασία του κινητού τηλεφώνου, είτε με σχετική εφαρμογή που υπάρχει στο λογισμικό της είτε πιο εύκολα πατώντας το συνδυασμό πλήκτρων *#06# όπου και θα εμφανιστεί άμεσα ο αριθμός στην οθόνη.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/eett-%CE%B9%CE%BD%CE%BA%CE%B1/%CE%B5%CE%B5%CF%84%CF%84-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AE-%CE%B7-%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF-r7554
    12. Τεχνολογία

      ΚΑΝΑ

      Μία από τις εφευρέσεις που άλλαξαν ριζικά τον ρου της Ανθρωπότητας είναι φυσικά ο τροχός (χρονολογείται περίπου στο 4.000 π.Χ), με τη βασική ιδέα πίσω από το σχεδιασμό του να παραμένει η ίδια εδώ και χιλιάδες χρόνια. Επομένως, δύσκολα θα φανταζόταν κανείς ότι μπορούμε να τον ανακαλύψουμε και πάλι στη σημερινή εποχή.
       
      Παρόλα αυτά, ο σχεδιαστής-μηχανικός Ackeem Ngwenya εμπνεύστηκε το Roadless, ένα νέο σύστημα τροχού που προσαρμόζεται ανάλογα σε οποιαδήποτε επιφάνεια, θέλοντας να δώσει λύση στα προβλήματα μετακίνησης και μεταφοράς στην γενέτειρα του (Μαλάουι).
       
      Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ρόδα με ακτίνες που μπορούν να ρυθμιστούν με το γύρισμα μιας βίδας έτσι ώστε να μεγαλώνει ή να μικραίνει η επιφάνεια επαφής του λάστιχου με το έδαφος. Παραδείγματος χάριν, σήμερα φουσκώνουμε τα λάστιχα περισσότερο όταν θέλουμε να διανύσουμε μεγάλη απόσταση, έτσι ώστε η τριβή να είναι μικρότερη, ή τα ξεφουσκώνουμε το χειμώνα για να επιτύχουμε μεγαλύτερη τριβή σε χιόνι, βροχή, λάσπη κλπ.
       
      Αυτό, όμως, επιβαρύνει τα ελαστικά.
       
      Στο concept του Ngweya, οι ακτίνες μπορούν να ρυθμιστούν έτσι ώστε το ελαστικό να προσαρμόζεται κατάλληλα επάνω τους αλλάζοντας το σχήμα της ρόδας για τις διαφορετικές επιφάνειες. Μια πολύ φιλόδοξη εξέλιξη αυτής της ιδέας θα ήταν να αναγνωρίζουν οι ρόδες αυτόματα το υπέδαφος και να προσαρμόζονται κατάλληλα, αλλά ας μείνουμε για την ώρα στη βασική ιδέα.
       
      Πηγή: http://www.techgear.gr/roadless-concept-reinvents-the-wheel-79990/
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Το WiFi είναι απαραίτητο για κάθε σημερινή συσκευή και σχεδόν κάθε σπίτι με σύνδεση στο Διαδίκτυο διαθέτει από ένα WiFi router. Ωστόσο αυτή η τεχνολογία καταναλώνει πολλή ενέργεια και είναι ένας από τους κυρίους υπαίτιους για τη χαμηλή διάρκεια ζωής των smartphones μας.
       
      Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον τώρα κατάφεραν να δημιουργήσουν μία νέα έκδοση του WiFi, με όνομα Passive WiFi, η οποία καταναλώνει απειροελάχιστη ενέργεια από τη μπαταρία του κινητού. Χαρακτηριστικά αναφέρουν ότι είναι 10,000 φορές λιγότερο ενεργοβόρο από το συμβατικό WiFi και 1,000 λιγότερο από τα Bluetooth LE ή ZigBee που καταναλώνουν λίγη ενέργεια.
       
      Οι Αμερικάνοι ερευνητές προσπάθησαν να δημιουργήσουν το λιγότερο ενεργοβόρο WiFi και τελικά κατάφεραν να ρίξουν τη κατανάλωση ενέργειας στα 10μW για μετάδοση με ταχύτητα 11Mbps σε απόσταση έως 30 μέτρα. Φυσικά οι επιδόσεις δεν μπορούν να φτάσουν αυτές των συμβατικών routers, όμως μπορεί να καλύπτει τον διπλάσιο χώρο από το Bluetooth και έτσι αποτελεί την ιδανική λύση για τις συσκευές του Internet of Things και το ‘έξυπνο σπίτι.
       

       
      Πηγή: http://www.xblog.gr/passive-wifi-unveiled/
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι οπτικές ίνες είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες όπου έχει μεταφερθεί πλέον ο ανταγωνισμός των τηλεπικοινωνιακών παρόχων οι οποίοι ανακοινώνουν συνεχώς νέες επενδύσεις με στόχο να κερδίσουν κομμάτι της πίτας των σταθερών επικοινωνιών στην χώρα μας. Η πανδημία Covid-19 έφερε σημαντικές αλλαγές στην υγεία, στην εργασία, στην εκπαίδευση, στο λιανεμπόριο ακόμα και στην διασκέδαση, ουσιαστικά ανατρέποντας τα δεδομένα και δημιουργώντας την ανάγκη για γρήγορο και αξιόπιστο internet.
      Οι οπτικές ίνες είναι αυτές που φέρνουν σημαντικές αλλαγές με internet που δεν «κολλάει» ακόμα και αν υπάρχουν στον ίδιο χώρο πολλές συσκευές κάνοντας χρήση διευκολύνοντας σημαντικά τόσο τους καταναλωτές όσο και τους επαγγελματίες.
      Την ίδια στιγμή οι οπτικές ίνες συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), το Internet of Things, η Εικονική Πραγματικότητα (VR), το 3D printing, κ.ά. ενώ παράλληλα θα βοηθήσουν την Ελλάδα να βγει από τις τελευταίες θέσεις που κατέχει στις επιδόσεις σταθερής τηλεφωνίας.
      Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον ανεξάρτητο φορέα μετρήσεων Speedext Global Index της Ookla, η Ελλάδα κατέλαβε, τον Ιούνιο του 2022 την 91η θέση παγκοσμίως στη μέση ταχύτητα σύνδεσης στο ίντερνετ μέσω σταθερής τηλεφωνίας, με χώρες όπως η Αλβανία, η Τζαμάικα και το Περού να βρίσκονται σε υψηλότερες θέσεις. Με μέση επίδοση 37,15 Mbps στο Download, 5,35 Mbps στο Upload και 14 ms καθυστέρηση (latency), η Ελλάδα δεν διαθέτει ικανοποιητική ποιότητα στις ευρυζωνικές συνδέσεις μέσω των δικτύων σταθερής τηλεφωνίας.
      Στο πλαίσιο στην Ελλάδα έχει εξαγγελθεί ένα σημαντικό πρόγραμμα εγκατάστασης οπτικής ίνας και, έως το 2027, εκτιμάται ότι οπτική ίνα θα βρίσκεται σε 4,8 εκατ. γραμμές σταθερής τηλεφωνίας.
      Οι 3 εκατ. γραμμές θα καλυφθούν από τον ΟΤΕ, μέσα από το επενδυτικό πρόγραμμα των 3 δισ ευρώ, πάνω από 1 εκατ. γραμμές από Vodafone (η Vodafone έχει εξαγγείλει 800.000 γραμμές έως το 2025) και Wind – NOVA και περίπου 800.000 από το πρόγραμμα ΣΔΙΤ Ultra Fast Broadband, με το έργο να έχει ανατεθεί στον ΟΤΕ (3 περιοχές) και στην Grid Telekom, θυγατρική του ΑΔΜΗΕ (4 περιοχές). Τέλος, και η ΔΕΗΔΕΗ -0,58% έχει ανακοινώσει ότι στοχεύει στην εγκατάσταση εναέριων οπτικών ινών σε 3 εκατ. νοικοκυριά σε σχεδόν 5 χρόνια.
      ΟΤΕ
      Ο όμιλος ΟΤΕ έχει ανακοινώσει ευρύ επενδυτικό πλάνο με στόχο να φέρει την οπτική ίνα (FTTH) σε 3 εκατ. σπίτια και επιχειρήσεις.
      Ο ΟΤΕ επιτάχυνε την ανάπτυξη του δικτύου FTTH φτάνοντας τις 674 χιλιάδες γραμμές στο τέλος Ιουνίου, ενώ σχεδιάζει να φτάσει περίπου το 1 εκατομμύριο νοικοκυριά μέχρι το τέλος του 2022. Η συνδρομητική βάση πελατών FTTH του ΟΤΕ αυξήθηκε κατά 17 χιλιάδες στο τρίμηνο, αγγίζοντας τις 92 χιλιάδες, και το ποσοστό των νοικοκυριών και επιχειρήσεων που είναι πελάτες της υπηρεσίας σε σχέση με την διαθεσιμότητα αυξήθηκε σε 14%, από 10% πέρυσι, χάρη στις επιτυχημένες ενέργειες προώθησης παράλληλα με την ανάπτυξη του δικτύου.
      Την ίδια στιγμή ξεπέρασαν τις 185.000 τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις στο νομό Θεσσαλονίκης που έχουν πρόσβαση σε 100% οπτική ίνα μέχρι το σπίτι (FTTH) μέσω του COSMOTE Fiber. Συγκεκριμένα, η κάλυψη FTTH στο δήμο της Καλαμαριάς πλησιάζει το 100%, ενώ οι εργασίες εγκατάστασης δικτύου οπτικών ινών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό στους δήμους Αγίου Γεωργίου, Επανομής, Ευκαρπίας, Εχεδώρου, Θέρμης, Θεσσαλονίκης, Πανοράματος, Πυλαίας και Ωραιοκάστρου.
      Στο ίδιο πλαίσιο ο ΟΤΕ προχώρησε στην άντληση κεφαλαίων ύψους €150 εκατ. μέσω δανειακής σύμβασης με την EBRD. Η δανειακή σύμβαση αυτή, είναι η πρώτη που υλοποιείται στη χώρα στον τομέα των ψηφιακών επενδύσεων, με την χρήση δανειακών κεφαλαίων στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU. Οι πόροι αυτοί θα συμβάλουν στην ανάπτυξη δικτύου Fiber to the Home (FTTH) στην ελληνική περιφέρεια από τον ΟΤΕ, στο πλαίσιο του επενδυτικού του πλάνου ύψους άνω των €3 δισ. έως το 2027.
      Οι πόροι του Ελληνικού Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα διασφαλίσουν στον ΟΤΕ πρόσθετη ρευστότητα για την υλοποίηση μέρους του πλάνου του για ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών μέχρι το σπίτι. Συγκεκριμένα, θα συμβάλουν ώστε περίπου 371 χιλιάδες νοικοκυριά κι επιχειρήσεις σε 12 περιοχές της χώρας (Αχαΐα, Χαλκιδική, Κέρκυρα, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Έβρος, Λάρισα, Λευκάδα, Ρέθυμνο, Ροδόπη, Τρίκαλα και Ξάνθη) να αποκτήσουν πρόσβαση στο δίκτυο FTTH του ΟΤΕ έως το 2027, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ψηφιακή ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας.
      Nova – Wind
      Ο δεύτερος μεγαλύτερος επενδυτής τηλεπικοινωνιών είναι ο όμιλος της Nova, που τώρα συγχωνεύεται με την Wind Hellas. Οι δύο εταιρείες μαζί, έχοντας την υποστήριξη του βασικού μετόχου United Group, φέρονται αποφασισμένες να προχωρήσουν στην ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς, τόσο στην σταθερή όσο και στην κινητή. Μάλιστα η Wind απόσχισε τις δραστηριότητες δικτύων οπτικών ινών (Hellenic Open Fiber, HOF) με στόχο να καταστεί ανεξάρτητη εταιρεία που θα αναπτύξει δίκτυα οπτικών ινών.
      Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» μάλιστα η Hellenic Open Fiber (HOF), θυγατρική εταιρεία της Nova-Wind, μέλος της United Group υπέγραψε δανειακή σύμβαση με τις τράπεζες Eurobank και Εθνική για άντληση κεφαλαίων ύψους 80 εκατ. ευρώ με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.
      Το δάνειο είναι 10ετούς διάρκειας και θα χρηματοδοτήσει επενδυτικό σχέδιο, συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, η HOF, που στόχο έχει την ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς, θα αξιοποιήσει τους πόρους της δανειακής σύμβασης για την επιτάχυνση δημιουργίας δικτύων οπτικής ίνας στο σπίτι (Fiber to the Home), πανελλαδικά. Από τα 80 εκατ. ευρώ που θα λάβει η Hellenic Open Fiber, θυγατρική της Nova-Wind, τα 50 εκατ. ευρώ προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και τα 30 εκατ. ευρώ από τις τράπεζες Eurobank και Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (σε ποσοστό 70% και 30% αντίστοιχα). Τα υπόλοιπα 20 εκατ. ευρώ, που απαιτούνται για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, θα καλυφθούν με ίδια κεφάλαια της HOF.
      Το σύνολο των επενδύσεων της Nova-Wind για τεχνολογίες νέες γενιάς πρόκειται να ξεπεράσει τα 1,3 δισ. ευρώ, μέχρι το 2026 και αφορά κυρίως στην επέκταση του δικτύου οπτικών ινών στο σπίτι (FTTH) και στην εθνική κάλυψη του δικτύου 5G.
      Vodafone
      Στην επόμενη διετία, η Vodafone θα προχωρήσει στην κατασκευή και ανάπτυξη νέων δικτύων FTTH σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Κοζάνη και Ιωάννινα και σε περιοχές που είχαν μείνει εκτός του αρχικού πλάνου - Στόχος η διασύνδεση άνω των 800.000 νοικοκυριών και επιχειρήσεων έως το 2024
      To επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής δικτύων νέας γενιάς μέχρι το σπίτι (Fiber to the Home – FTTH) επιταχύνει η Vodafone Ελλάδας με στόχο την επέκτασή τους σε ακόμη περισσότερα σημεία στην Ελλάδα, συμπεριλαμβάνοντας μάλιστα στον σχεδιασμό της και νέες περιοχές, που είχαν μείνει εκτός του προηγούμενου μεγάλου έργου ψηφιακών υποδομών της περιόδου 2016-2020.
      Σκοπός του επενδυτικού προγράμματος είναι η επιτάχυνση της ψηφιακής μετάβασης της Ελλάδας, καθώς η Vodafone θα μπορεί να διασυνδέσει μέχρι το 2024 πάνω από 800.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις με δίκτυα FTTH και με υπηρεσίες υπερυψηλών ταχυτήτων, αλλά και με δίκτυα FTTC.
      Ειδικότερα, η Διεύθυνση Δικτύου και οι τεχνικές ομάδες της Vodafone αυτό το διάστημα κατασκευάζουν δίκτυα νέας γενιάς σε περιοχές της Αθήνας, όπως το Γηροκομείο, η Κυψέλη, το ιστορικό κέντρο, το Κουκάκι, το Παγκράτι και ο Νέος Κόσμος, ενώ εργασίες κατασκευής δικτύου FTTH πραγματοποιούνται στο κέντρο του Πειραιά και στις Αχαρνές. Αντίστοιχες εργασίες υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη (ιστορικό κέντρο και Ελευθέριο – Κορδελιό), αλλά και σε Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλο, Βέροια και Κοζάνη.
      Στην επόμενη διετία, η Vodafone θα προχωρήσει στην κατασκευή και ανάπτυξη νέων δικτύων FTTH και σε άλλα Αστικά Κέντρα Τηλεπικοινωνιών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Κοζάνη και Ιωάννινα, καλύπτοντας τους εσωτερικούς δακτυλίους, ενώ θα εντάξει στο επενδυτικό της πλάνο και την κάλυψη με FTTH περιοχών που είχαν μείνει εκτός του αρχικού πλάνου.
      Έτσι, στο τέλος του επενδυτικού προγράμματος, η Vodafone θα διαθέτει ιδιόκτητο δίκτυο FTTH και FTTC που θα επιτρέπει σε 800.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες νέας γενιάς και θα συμβάλλει στην ψηφιακή μετάβαση της Ελλάδας, μέσα από ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους €600 εκατ. για την ανάπτυξη των καλύτερων ψηφιακών υπηρεσιών και υποδομών στην Ελλάδα.
      Η ΔΕH
      Η ΔΕΗ αποτελεί έναν νέο «παίκτη» στον χώρο των οπτικών ινών. Η εταιρεία ανακοίνωσε στα τέλη του 2021 επενδύσεις ύψους 680 εκατ. ευρώ με ορίζοντα το 2026, με στόχο να πάρει μερίδιο της χονδρεμπορικής αγοράς τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών υπερυψηλών ταχυτήτων με τις υποδομές που θα αναπτύξει στο εναέριο δίκτυο χαμηλής τάσης. Η εταιρεία επιδιώκει έτσι να αποκτήσει ρόλο διαχειριστή τηλεπικοινωνιακών υποδομών με δυνητικούς πελάτες τους παρόχους.
      Σε τρία εκατομμύρια σπίτια μέσα σε διάστημα πέντε ετών σχεδιάζεται να φτάσει το δίκτυο οπτικών ινών της εταιρείας. Η μεγάλη επένδυση η οποία προσεγγίζει τα 800 εκατ. ευρώ, σε πρώτη φάση, θα απλώσει εναέριες οπτικές ίνες σε 10 δήμους καλύπτοντας, μέσα σε διάστημα 6-8 μηνών, 450.000 νοικοκυριά, για να επεκταθεί σταδιακά σε όλη την επικράτεια. Ήδη η ΔΕΗΔΕΗ -0,58% βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για συνεργασία με τη NOVA-WIND, ενώ ενδιαφέρον έχει καταγραφεί και από τους υπόλοιπους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.
      Στηριζόμενη στην εμπειρία που διαθέτει στη διαχείριση υποδομών διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, το γνωστό σε όλους δίκτυο με τους στύλους, τις κολώνες και τις υπόγειες γραμμές, η ΔΕΗΔΕΗ -0,58% θα αξιοποιήσει αυτό το δίκτυο για την είσοδό της στην εποχή της ευρυζωνικότητας. Σε αντίθεση δηλαδή με τις υπόγειες υποδομές των τηλεοπτικών παρόχων, οι οπτικές ίνες θα είναι εναέριες, πρακτική που ήδη εφαρμόζεται σε ευρωπαϊκές χώρες.
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια από τις μεγαλύτερες ανακοινώσεις που έγιναν στο συνέδριο Google I/O το οποίο πραγματοποιήθηκε περίπου έξι μήνες νωρίτερα, ήταν η νέα δυνατότητα της υπηρεσίας Google Maps να επιτρέπει την λειτουργία αναζήτησης και πλοήγησης ακόμη και όταν η συσκευή του χρήστη δεν είναι συνδεδεμένη στο ίντερνετ. Το χαρακτηριστικό αυτό έγινε διαθέσιμο εδώ και μερικές ώρες, οπότε οι offline λειτουργίες του Google Maps για το Android είναι πλέον περισσότερες από ποτέ.
       
      Το νέο αυτό χαρακτηριστικό συνεργάζεται άψογα με την online έκδοση του Google Maps, επιτρέποντας στα δεδομένα του smartphone σας να χρησιμοποιούνται ή όχι, χωρίς να διακόπτουν τη λειτουργία της εφαρμογής. Τα νέα features κυκλοφόρησαν για το Android και η Google αναφέρει ότι σύντομα θα έρθουν και στο iOS.
       
      Ήδη από το 2012 υπάρχει η επιλογή για την αποθήκευση συγκεκριμένων περιοχών στο Google Maps, τώρα όμως είναι η πρώτη φορά που δίνεται και η δυνατότητα πλοήγησης/αναζήτησης. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Όταν για παράδειγμα βρεθεί κάποιος σε μια περιοχή της πόλης όπου διαμένει και θέλει να βρει ένα εστιατόριο, μπορεί να κάνει μια αναζήτηση στους αποθηκευμένους χάρτες του, χωρίς να απαιτείται σύνδεση στο διαδίκτυο. Λόγω του ότι υπάρχουν περιορισμοί χώρου, όσον αφορά τις επιχειρήσεις που θα υπάρχουν ήδη αποθηκευμένες στην εφαρμογή θα μπορούμε να βρούμε μόνο τηλέφωνα, ονόματα και βαθμολογία και όχι φωτογραφίες ή κριτικές χρηστών.
       
      Μάλιστα η Google για να μην επιβαρυνθούν με κάποια έξτρα χρέωση δεδομένων οι χρήστες, έχει προβλέψει να πραγματοποιείται λήψη των offline χαρτών, μόνο με χρήση Wi-Fi. Τέλος, η εταιρεία επισήμανε ότι σε μελλοντικές εκδόσεις του Google Maps θα προστεθούν και άλλες δυνατότητες.
       
      Πηγή: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=426003&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Το μέτρο αφορά τους σταθμούς Σύνταγμα, Πανεπιστήμιο, Ακρόπολη, Ομόνοια, Πειραιά, Νερατζιώτισσα και Δουκίσσης Πλακεντίας.
       
      Επτά βασικοί σταθμοί του Μετρό και του Ηλεκτρικού εντάχθηκαν ήδη στο σύστημα δωρεάν χρήσης Wi Fi και οι επιβάτες θα μπορούν να σερφάρουν, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαθέσιμο δίκτυο.
       
      Το μέτρο αφορά τους σταθμούς Σύνταγμα, Πανεπιστήμιο, Ακρόπολη, Ομόνοια, Πειραιά, Νερατζιώτισσα και Δ. Πλακεντίας, ενώ σταδιακά προβλέπεται να καλυφθεί το σύνολο των σταθμών των τριών γραμμών. Από τις 15 Ιουλίου θα ενταχθούν και αρκετοί σταθμοί του τραμ.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/?p=203581
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Πρόσβαση χωρίς χρέωση δεδομένων (zerorating) από κινητά δίκτυα, σε ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία, από την Τετάρτη 8 Απριλίου, έχει εξασφαλίσει η συνεργασία της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφίας Ζαχαράκη, και των παρόχων κινητής τηλεφωνίας της χώρας Cosmote, Vodafone και Wind.

      Το τεράστιο έργο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές της χώρας μας διεκπεραιώνεται μέσω των σταθερών ευρυζωνικών συνδέσεων που διατίθενται εμπορικά για κάθε νοικοκυριό, με κάλυψη που σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) υπερβαίνει το 99% σε όλη την Επικράτεια.

      Στην προσπάθεια ενδυνάμωσης, στο μέγιστο βαθμό, των τεχνολογικών επιλογών που διατίθενται σε όλους τους πολίτες υπό τις παρούσες συνθήκες, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ανταποκρίθηκαν στην πρωτοβουλία των συναρμόδιων Υπουργείων και παραχώρησαν πρόσβαση χωρίς χρέωση στις κάτωθι ιστοσελίδεςπου χρησιμοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία:

      URL: https://www.sch.gr/

      URL: http://eclass.sch.gr

      URL: http://blogs.sch.gr

      URL: http://lessons.sch.gr

      URL: http://mmpres.sch.gr/

      URL: sso.sch.gr

      URL: https://dschool.edu.gr/

      URL: https://e-me.edu.gr

      URL: https://4all.e-me.edu.gr

      URL: http://ebooks.edu.gr/new/

      URL: http://photodentro.edu.gr/aggregator

      URL: micro.photodentro.edu.gr

      URL: saas.photodentro.edu.gr

      URL: aggregation-service.photodentro.edu.gr

      URL: http://aesop.iep.edu.gr

      URL: http://www.study4exams.gr

      URL: https://cisco.webex.com/

      URL: https://www.mathainoumestospiti.gov.gr
    18. Τεχνολογία

      Ροδοπουλος

      Canvas is a first-of-its kind application for home improvement. Canvas makes it easy to capture a scale-accurate 3D model of your home in minutes — all on an iPad. Canvas lets you create professional-grade, layered CAD models of your home that can be used with programs like SketchUp, AutoCAD, and Revit.
       

       
      Κατεβάστε την εφαρμογή από εδώ: https://itunes.apple.com/us/app/canvas-by-occipital/id1169235377?mt=8
       
      Δείτε περισσότερα στον ιστότοπο της εφαρμογής: https://canvas.io/
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Έτοιμο να «σπάσει» τα χρονόμετρα, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι το νέο αγωνιστικό μονοθέσιο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που συμμετέχει στο διεθνή διαγωνισμό τέτοιων οχημάτων για εκπαιδευτικά ιδρύματα.
       
      Η επίσημη παρουσίαση των σχεδίων του νέου αγωνιστικού μονοθέσιου για το 2015 της ομάδας Formula του ΑΠΘ, Aristotle Racing Team (ART), που θα συμμετάσχει και φέτος στον Διεθνή Διαγωνισμό Formula Student στο Varano της Ιταλίας στις 11/9/2015, θα πραγματοποιηθεί αύριο στις 7 το απόγευμα, στο Αμφιθέατρο Ι του ΚΕ.Δ.Ε.Α. του ΑΠΘ.
       

       
       
      Στην εκδήλωση θα παρουσιαστεί το νέο μονοθέσιο της ART, το οποίο φέρει μεγάλες αλλαγές στη σχεδίασή του, όπως η αλλαγή του πλαισίου του αυτοκινήτου, καθώς και η προσθήκη αεροδυναμικών βοηθημάτων.
       

       
       
      Η ART διέρευσε στον Τύπο σήμερα μερικές φωτογραφίες...
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/spaei-hronometra-i-formula-toy-apth
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι οδηγοί θα είναι σε θέση να επαναφορτίζουν τα αυτοκίνητά τους εν κινήσει, αν πραγματοποιηθεί το αντίστοιχο προτεινόμενο έργο από την υπηρεσία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων της Αγγλίας.
       
      Ο κυβερνητικός οργανισμός έχει εξαγγείλει σχέδια για τη δοκιμή ασύρματης τεχνολογίας μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, και ελπίζει να την εγκαταστήσει κάτω από τους αυτοκινητόδρομους και μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας.
       
      Μία αρχική μελέτη βιωσιμότητας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τώρα ο οργανισμός ζητά την υποβολή προσφορών από εταιρείες για δοκιμές εκτός δρόμων. Ωστόσο κάποιοι ειδικοί ακόμα αμφισβητούν το κατά πόσον ένα τέτοιο σύστημα θα είναι αποτελεσματικό από άποψη κόστους.
       
      Παρόμοιες τεχνολογίες έχουν ήδη δοκιμαστεί αλλού. Το 2013, η πόλη Γκούμι της Νότιας Κορέας ενεργοποίησε μια διαδρομή 12 χιλιομέτρων που επιτρέπει σε λεωφορεία με κατάλληλο εξοπλισμό να φορτίζονται ενώ κινούνται πάνω σε αυτή.
       
      Ηλεκτρικά καλώδια θαμμένα κάτω από το δρόμο χρησιμοποιούνται για να παράγουν ηλεκτρομαγνητικά πεδία, τα οποία συλλέγονται από ένα πηνίο στο εσωτερικό της συσκευής και στη συνέχεια μετατρέπονται σε ηλεκτρισμό.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31320-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B8%CE%B1-%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BF%CF%87%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Μπορεί η εποχή της οικονομίας του υδρογόνου, αλλά και ο δρόμος για καλύτερες δορυφορικές εφαρμογές, να περνάει και από την Ελλάδα; Φαίνεται πως ναι, αφού αυτό υπόσχονται οι καινοτομίες δύο ελληνικών εταιρειών, της Planetek Hellas από την Αθήνα και της Helbio από την Πάτρα, οι οποίες εντάχθηκαν στο επενδυτικό πρόγραμμα HORIZON 2020 SME - Instrument της Ε.Ε.
       
      Ετσι, τόσο η Planetek για τη διαστημική συσκευή της, όσο και η Helbio για τη μονάδα υδρογόνου που παράγει ηλεκτρική ενέργεια και θερμότητα, θα λάβουν χρηματοδότηση 50.000 ευρώ η καθεμία, ώστε να προετοιμάσουν τις μελέτες για την εμπορική αξιοποίηση των καινοτομιών τους. Με αυτές τις μελέτες, το καλοκαίρι θα συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση του προγράμματος, διεκδικώντας έως και 2,5 εκατ. ευρώ για να διαθέσουν στο εμπόριο τις τεχνολογίες τους. Γνωστό και ως «Ευρωπαϊκό Champions League Καινοτομίας», το επενδυτικό εργαλείο SME Instrument απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με σκοπό να κυκλοφορήσουν στην αγορά προϊόντα αιχμής.
       
      Yψηλός ανταγωνισμός
       
      «Ηδη από την πρώτη φάση του προγράμματος, τα κριτήρια αξιολόγησης ήταν πολύ απαιτητικά, αφού για να γίνει δεκτή μία πρόταση θα έπρεπε να αφορά πρωτοποριακές τεχνολογίες, που να καλύπτουν υπάρχουσες ανάγκες», λέει στην «Κ» ο Στέλιος Μπολλάνος, συνιδρυτής και διευθυντής της Planetek. Παράλληλα, ο ανταγωνισμός ήταν υψηλός, καθώς για παράδειγμα στη θεματική ενότητα για το Διάστημα, η Planetek ανήκει στις μόλις 14 επιχειρήσεις που έγιναν δεκτές, ανάμεσα σε 185 προτάσεις που είχαν υποβληθεί.
       
      Η καινοτομία της ελληνικής εταιρείας είναι μια συσκευή για δορυφόρους με υπερφασματικούς αισθητήρες, δηλαδή με «μάτια» τα οποία σαρώνουν περιοχές της Γης σε όλο το φάσμα της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας. «Αν και τέτοιοι αισθητήρες μπορούν να εντοπίσουν κοιτάσματα μεταλλευμάτων ή να καταγράψουν τη βλάστηση, π.χ. για γεωργικές εφαρμογές, το πρόβλημα που υπάρχει σήμερα είναι πως παράγουν πολύ μεγάλο όγκο δεδομένων.
       
      Επομένως, επειδή ο χρόνος επικοινωνίας των δορυφόρων με τους σταθμούς βάσης είναι περιορισμένος και οι συνδέσεις αργές, το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτές τις μετρήσεις δεν φτάνει ποτέ στη Γη», συμπληρώνει ο κ. Μπολλάνος.
       
      Η λύση που βρήκε η Planetek εξασφαλίζει ότι οι δορυφόροι θα έχουν πολύ περισσότερες πληροφορίες. «Κατ’ αρχάς το λογισμικό της συσκευής θα “καταλαβαίνει” πότε η περιοχή σάρωσης καλύπτεται από σύννεφα, απορρίπτοντας τις αντίστοιχες μετρήσεις, που είναι έτσι κι αλλιώς άχρηστες», συμπληρώνει. Παράλληλα, ενσωματώνει έναν αλγόριθμο για τη συμπίεση των δεδομένων, που ανέπτυξε η εταιρεία και είναι 5 έως 6 φορές πιο αποτελεσματικός από τις σημερινές τεχνολογίες.
       
      Την ίδια στιγμή η Helbio, η οποία ξεκίνησε το 2004 ως τεχνοβλαστός του Τμήματος χημικών μηχανικών του Πανεπιστημίου Πάτρας, συμπεριελήφθη στις 60 νικήτριες από τις 640 υποψηφιότητες, στην κατηγορία των ενεργειακών συστημάτων χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η μονάδα που έχει αναπτύξει η εταιρεία στοχεύει να αντικαταστήσει τις ντιζελογεννήτριες, παράγοντας η ίδια υδρογόνο από φυσικό αέριο, υγραέριο ή βιοαέριο.
       
      Χάρις σε αυτό το «καύσιμο», θα προκαλεί ελάχιστους ή ακόμη και μηδενικούς ρύπους.
       
      «Οπως και οι ντιζελογεννήτριες, θα καλύπτει τις ανάγκες σπιτιών και κτιρίων που βρίσκονται μακριά από το ηλεκτρικό δίκτυο, θα ηλεκτροδοτεί κεραίες κινητής τηλεφωνίας και σκάφη αναψυχής ή θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εφεδρικό σύστημα για τυχόν διακοπές ρεύματος», λέει στην «Κ» ο Ξενοφών Βερύκιος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών και διευθύνων σύμβουλος της Helbio. Πέρα από το ότι είναι «φιλική» στο περιβάλλον, έχει τριπλάσια απόδοση από τις συμβατικές γεννήτριες, πολύ μεγαλύτερο χρόνο «ζωής», όπως επίσης και περίπου 50% μειωμένο λειτουργικό κόστος.
       
      Έτοιμη για τη αγορά
       
      Αυτό που ξεχωρίζει τη μονάδα είναι πως μπορεί να παράγει από οποιοδήποτε από τα τρία είδη αερίου το υδρογόνο που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Κάτι που «χρωστάει» στο ότι ενσωματώνει μια παγκοσμίως πρωτότυπη τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Helbio και την οποία η εταιρεία έχει κατοχυρώσει με διεθνείς πατέντες. «Από τεχνολογικής απόψεως, η γεννήτρια είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει στην αγορά – μάλιστα, έχουμε ήδη πουλήσει περίπου 30 μονάδες σε όλο τον κόσμο, τις οποίες κατασκευάσαμε εδώ στην Πάτρα. Το μόνο πρόβλημα είναι πως, όσο δεν κατασκευάζεται σε μαζική κλίμακα, το κόστος της είναι αρκετά υψηλό. Ετσι, ελπίζουμε μέσα από το SME-Instrument να εξασφαλίσουμε κεφάλαια, αλλά και συνεργασίες με πολυεθνικές, για να ξεπεράσουμε και αυτό το τελευταίο εμπόδιο», καταλήγει ο καθηγητής.
       
      Επαφές για κατασκευή πρατηρίων υδρογόνου σε Ιαπωνία και Σουηδία
       
      Σύμφωνα με τον διευθυντή της Planetek Hellas, παρ’ όλο που η Ελλάδα δεν έχει την εμπειρία άλλων κρατών στην ανάπτυξη δορυφόρων ή μη επανδρωμένων σκαφών, αυτό δεν σημαίνει πως η χώρα μας δεν έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει το δικό της «στίγμα» στις διαστημικές τεχνολογίες.
       
      «Ο λόγος είναι πως δημιουργούνται συνεχώς νέες ανάγκες σε software και hardware, στις οποίες η επινοητικότητα παίζει σημαντικότερο ρόλο από το αν οι εταιρείες κατάγονται από χώρες που έχουν “παράδοση” στο Διάστημα», σημειώνει ο κ. Μπολλάνος. Ενδεικτική περίπτωση η συσκευή της Planetek που διακρίθηκε στο «Ευρωπαϊκό Champions League Καινοτομίας» και η οποία είναι πιο προηγμένη από το αντίστοιχο εξάρτημα του επόμενου γερμανικού δορυφόρου ENMAP που θα τεθεί σε τροχιά.
       
      Από την άλλη μεριά, ο Ξενοφών Βερύκιος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών και διευθύνων σύμβουλος της Helbio, υποστηρίζει πως στην Ελλάδα υπάρχει πολύ αξιόλογο ερευνητικό δυναμικό που ασχολείται με τεχνολογίες υδρογόνου. «Νομίζω πως αυτό το δυναμικό θα έδινε τη δυνατότητα στη χώρα μας να αξιοποιήσει την ευκαιρία που δίνει η “οικονομία του υδρογόνου”, η οποία βρίσκεται προ των πυλών. Παρ’ όλο που το υδρογόνο έχει δικαιολογημένα χαρακτηρισθεί «καύσιμο του μέλλοντος» εδώ και πάνω από μία δεκαετία, η αλήθεια είναι πως μόλις πρόσφατα κατάφερε να μειωθεί το κόστος των αντίστοιχων κινητήρων. Ετσι, σε λίγα χρόνια αναμένονται τα πρώτα υδρογονοκίνητα Ι.Χ. με τιμή σχεδόν παραπλήσια με τα συμβατικά, κάτι που θα απογειώσει τον κλάδο», επισημαίνει.
       
      Οσον αφορά την Helbio, η εταιρεία έχει στα σκαριά και άλλες εφαρμογές που θα αξιοποιούν την τεχνολογία της, χάρις στην οποία μπορεί να παραχθεί υδρογόνο από φυσικό αέριο, υγραέριο ή βιοαέριο. Ετσι, βρίσκεται σε συζητήσεις για την κατασκευή πρατηρίων υδρογόνου στην Ιαπωνία και στη Σουηδία, ενώ ένα σύστημά της θα εγκατασταθεί σύντομα σε κτίριο στη Σουηδία, καλύπτοντας τις ανάγκες του σε ρεύμα και θέρμανση από βιοαέριο.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/802716/article/epikairothta/episthmh/h-ellada-prwtoporei-kai-kainotomei
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.