Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    859 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Στο μέλλον, η δυνατότητα πρόσβασης στο Internet κατά τη διάρκεια μιας πτήσης αναμένεται να είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση όπως συμβαίνει τώρα, με ελάχιστες αεροπορικές εταιρείες να επιλέγουν να εξοπλίσουν τα αεροσκάφη τους με τον κατάλληλο εξοπλισμό και κυρίως για υπερατλαντικές πτήσεις.
      Η Lufthansa, μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο, ανακοίνωσε σήμερα τη λειτουργία ευρυζωνικής σύνδεσης στο διαδίκτυο σε πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Η υπηρεσία βασίζεται στην ευρυζωνική δορυφορική τεχνολογία Ka-band, με αξιόπιστη κάλυψη που παρέχει το δίκτυο Global Xpress της Inmarsat.
       
      Ήδη από τον προηγούμενο μήνα η Lufthansa έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση των απαραίτητων κεραιών σε ένα από τα αεροσκάφη της οικογένειας των Airbus A320 που διαθέτει η εταιρεία στον στόλο της. Οι επιβάτες θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν την ασύρματη ευρυζωνική σύνδεση στις φορητές συσκευές τους από τον προσεχή Οκτώβριο προκειμένου να πλοηγηθούν σε ιστοσελίδες, να κατεβάσουν ή να στείλουν e-mail αλλά και να δουν streaming video από σχετικές υπηρεσίες όπως το YouTube.
       

       

       
      Τα υπόλοιπα αεροσκάφη της οικογενείας A320 (μοντέλα A319, A320 και A321) θα αποκτούν σταδιακά τη δυνατότητα έως τα μέσα του 2018 σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα της Lufthansa, έχοντας ήδη πάρει το πράσινο φως από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA). Στο προσεχές μέλλον, η υπηρεσία πρόσβασης στο Internet, θα παρέχεται και από τις θυγατρικές αεροπορικές εταιρείες της Lufthansa όπως τη EuroWings, τη Swiss και την Austrian Airlines. Η Lufthansa δεν έχει γνωστοποιήσει ακόμα την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/internet/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-internet-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BF%CE%BA%CF%84%CF%8E%CE%B2%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CE%B5-%CF%80%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5-r12145
    2. Τεχνολογία

      MAKAP

      Δημοσιοποιήθηκε η λειτουργία της διαδικτυακής πύλης ΕΡΜΗΣ, στην οποία μπορούμε να αναζητήσουμε την έκδοση 81 δημοσίων εγγράφων, προς το παρόν.
       
      Μεταξύ των εγγράφων που μπορούμε να εκδώσουμε, περιλαμβάνονται και τα ακόλουθα, που εμπίπτουν στο πεδίο ενδιαφέροντος του μηχανικού (ενδεχομένως, να περιλαμβάνονται και άλλα που διέφυγαν της προσοχής μου):
       
      29. Χορήγηση αντιγράφου αποσπάσματος του διαγράμματος καθώς και του πίνακα που συνοδεύει μια κυρωμένη πράξη εφαρμογής (τελική ιδιοκτησία, υποχρεώσεις εισφοράς σε γη και χρήμα του ν.1337/1983).
      74. Διεκπεραίωση αίτησης-δήλωσης ασφαλισμένου για αλλαγή διεύθυνσης.
      75. Διεκπεραίωση αίτησης-δήλωσης μετόχου για τη χορήγηση βεβαίωσης εξόφλησης οφειλής (ΜΤΠΥ).
      76. Διεκπεραίωση αίτησης-δήλωσης μερισματούχου για έκδοση βεβαίωσης χορήγησης μερίσματος.
      77. Χορήγηση βεβαίωσης ασφάλισης για ειδικό λογαριασμό πρόσθετων παροχών (ΤΣΜΕΔΕ).
      78. Βεβαίωση ασφάλισης για κύρια σύνταξη ΤΣΜΕΔΕ.
      79. Βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας (ΤΣΜΕΔΕ).
      80. Χορήγηση βεβαίωσης συνταξιούχου (ΤΣΜΕΔΕ).
      81. Βεβαίωση ασφάλισης για τον κλάδο υγείας ΤΣΜΕΔΕ.
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Η BMW για την 100η επέτειο της αποκάλυψε ένα στόλο από οχήματα concept για να δείξει ότι έχει τα μάτια της στο μέλλον και σε άλλα εκατό χρόνια δραστηριότητας στο χώρο ωστόσο το τελευταίο είναι και το πιο τολμηρό.
       
       
      Το νέο concept της BMW, Motorrad Vision Next 100 υποτίθεται ότι θα είναι τόσο ικανό και έξυπνο, που δεν θα απαιτεί από τον αναβάτη του να φοράει κράνος ή προστατευτική ένδυση, όπως κάποια ολόσωμη φόρμα. Το κλειδί είναι ένα ειδικό σύστημα αυτό-εξισορρόπησης που διατηρεί την μηχανή σε όρθια θέση, είτε κινήστε, είτε όχι – οι νεοφερμένοι δεν χρειάζεται να ανησυχούν μήπως ανατρέψουν την μηχανή και οι βετεράνοι μοτοσυκλετιστές θα μπορούν να ωθήσουν την μηχανή στα όρια της πέρα από το συνηθισμένο.
       
      Όπως μπορείτε να δείτε και από τις εικόνες που έδωσε στην δημοσιότητα η BMW, η μηχανή δεν διαθέτε ταμπλώ, αφού όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης θα εμφανίζονται σε ένα ειδικό ζευγάρι γυαλιών. Φυσικά, η μηχανή της BMW είναι μηδενικών ρύπων, αφού θα είναι ηλεκτρική.
       
      Όπως και με άλλα Vision Next 100 concepts, δεν πρόκειται να δούμε το Motorrad σύντομα στους δρόμους και όχι μόνο επειδή το σχέδιο είναι τεχνολογικά ιδιαίτερα φιλόδοξο. Αν και το σύστημα αυτό-εξισσορόπησης μπορεί να αποτρέψει την ανατροπή της μηχανής, δεν μπορεί να προστατεύσει τον αναβάτη της από σοβαρότερες συγκρούσεις. Οπότε το κράνος, ακόμα και αν δεν απαιτείται όπως λέει η BMW, χρειάζεται απαραίτητα για να προστατεύσετε την ζωή σας.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CE%B7-%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%83%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-bmw-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CF%87%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%B5-r12799
       
      Δείτε περισσότερα: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0264791EN/bmw-group:-the-next-100-years-%E2%80%9Ciconic-impulses-the-bmw-group-future-experience%E2%80%9D
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τιμόνι και φρένα θα κατασκευάζει η Google. Το «πανέξυπνο» διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα διαθέτει μόνο δύο πλήκτρα ενεργοποίησης απενεργοποίησης (go-stop) και θα οδηγείται μόνο του.
       
      Τα δικά της πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τιμόνι και φρένα θα αρχίσει σύντομα να κατασκευάζει η Google, αντί να κάνει τροποποιήσεις αυτοματισμού σε οχήματα άλλων κατασκευαστών. Το «πανέξυπνο» διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα διαθέτει μόνο δύο πλήκτρα ενεργοποίησης απενεργοποίησης (go-stop) και θα οδηγείται μόνο του.
       
      Πατάς απλώς το κουμπί «ξεκίνα», λες στον υπολογιστή του αυτοκινήτου-ρομπότ που θέλεις να πας και αυτό σε πάει. Αν πανικοβληθείς ή θέλεις να σταματήσεις, πατάς το «στοπ». Θα μπορείς επίσης να καλέσεις το όχημα -χάρη στο κατάλληλο λογισμικό του- μέσω του «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου σου. Πρόκειται για μια περαιτέρω βελτίωση και αυτοματοποίηση του (απλώς) «έξυπνου» αυτοκινήτου της Google, το οποίο διαθέτει παράλληλα τιμόνι και πεντάλ - για την περίπτωση που ο οδηγός χρειαστεί να επέμβει. Ήδη μερικοί ονειρεύονται ταξί χωρίς οδηγό.
       
      Η αμερικανική εταιρεία, η οποία μετά το διαδίκτυο φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση και στις μεταφορές, παρουσίασε σε συνέδριο στην Καλιφόρνια εικόνες του πρώτου υπό ανάπτυξη πλήρως αυτόνομου αυτοκινήτου της, που προορίζεται για μετακινήσεις στις πόλεις και τα προάστια και όχι σε δρόμους υψηλής ταχύτητας. Σκοπίμως, σύμφωνα με το ΒΒC και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», το αυτοκίνητο διαθέτει ένα φιλικό «πρόσωπο», σχεδόν σαν αστείο καρτούν, ώστε να καθησυχάζει όσους τρέμουν και μόνο στην ιδέα ενός αυτοκινήτου που θα κινείται στους δρόμους χωρίς ανθρώπινο έλεγχο, αλλά μόνο υπό την καθοδήγηση ενός υπολογιστή.
       

       
      Η εταιρεία δήλωσε ότι το αυτοκίνητό της (που μοιάζει λίγο με Fiat 500 ή με Smart) θα βελτιώσει τις ζωές των ανθρώπων και θα μεταμορφώσει τον τρόπο που μετακινούνται, μειώνοντας τα τροχαία, τα μποτιλιαρίσματα και τη ρύπανση. 'Αλλοι ειδικοί είναι πάντως πιο επιφυλακτικοί, φοβούμενοι ότι η νέα τεχνολογία οδήγησης άνευ οδηγού μπορεί να κάνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα ακόμη χειρότερο, ενθαρρύνοντας τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο (και όχι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς), από τη στιγμή που δεν θα χρειάζεται κανείς να οδηγεί ο ίδιος.
       

       
      Αν και προς το παρόν ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου αποτελεί μυστικό, νέα στοιχεία βλέπουν πλέον το φως. Το παραδοσιακό καπό θα έχει εξαφανιστεί και οι τέσσερις ρόδες θα βρίσκονται στις γωνίες του οχήματος. Θα μπορεί να δεχτεί δύο ανθρωππους (οδηγό και συνοδηγό), ο κινητήρας του θα είναι ηλεκτρικός και η αρχική ταχύτητά του (για λόγους ασφάλειας και εμπέδωσης ενός αισθήματος εμπιστοσύνης στο ευρύ κοινό) δεν θα ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα την ώρα.
       
      Κατά την αρχική φάση των δοκιμών, το αυτοκίνητο θα διαθέτει και συμβατικά χειριστήρια ελέγχου (πεντάλια, τιμόνι κ.α.), ώστε ο οδηγός να μπορεί να ανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος, αν κάτι δεν πάει καλά με το αυτόματο σύστημα. Όμως, καθώς θα εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο-ρομπότ, δεν θα παραμείνει τελικά τίποτε περισσότερο από δύο μόνα πλήκτρα που θα δίνουν τις εντολές «ξεκίνα» ή «σταμάτα».
       
      Το μπροστινό τμήμα του οχήματος -στη θέση του προφυλακτήρα- θα είναι επενδυμένο με ένα μαλακό αφρώδες υλικό, ώστε να προστευτεί ο πεζός σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ το παρμπρίζ θα είναι από εύκαμπτο υλικό, προς αποφυγή τραυματισμού των επιβατών σε ένα τροχαίο.
       
      Η αυτόνομη οδήγηση θα βασίζεται σε ένα συνδυασμό λέιζερ και αισθητήρων ραντάρ, σε συνδυασμό με τα στοιχεία από τις κάμερες που θα καταγράφουν συνεχώς το δρόμο μπρος-πίσω και αριστερά-δεξιά σε μια περιμετρική ακτίνα περίπου 200 μέτρων. Φυσικά, θα γίνεται αξιοποίηση των ψηφιακών χαρτών της Google και του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης GPS.
       
      Αρχικά, η Google θα κατασκευάσει 100 πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς τιμόνι και πεντάλια και αισιοδοξεί ότι το πρώτο θα κυκλοφορεί δοκιμαστικά στους δρόμους σε ένα περίπου χρόνο (στόχο που πολλοί θεωρούν υπεραισιόδοξο). Ήδη τα πιλοτικά οχήματά της (με πρόσθετα συμβατικά χειριστήρια ελέγχου) έχουν διασχίσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και πλέον δοκιμάζονται σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων.
       
      Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes, η BMW και η Volvo αναπτύσσουν τα δικά τους αυτόνομα οχήματα, δεν έχουν όμως φτάσει στο σημείο να «ξεφορτωθούν» τελείως τον οδηγό, όπως η Google.
       
      Ήδη τρεις αμερικανικές πολιτείες (Καλιφόρνια, Νεβάδα, Φλόριντα) επιτρέπουν την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους τους, αλλά με δεδομένο ότι ο οδηγός θα έχει τα κατάλληλα χειριστήρια σε περίπτωση ανάγκης. Πάντως η Google ελπίζει ότι στο απώτερο μέλλον θα πείσει τις αρμόδιες Αρχές ότι ούτε καν αυτό δεν θα χρειάζεται.
       
      Όμως ο διευθυντής του Κέντρου Έρευνας Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ προειδοποίησε ότι εξαιτίας των αυτόνομων οχημάτων οι άνθρωποι σιγά-σιγά θα ξεχάσουν να οδηγούν, πράγμα επικίνδυνο σε μια επείγουσα περίπτωση, όταν ο υπολογιστής του αυτοκινήτου «κολλήσει» και χρειαστεί να αντιδράσουν οι ίδιοι.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/technology/article/258929/i-google-tha-ftiaxei-autokinita-horis-odigo-timoni-kai-frena-/#ixzz336y8wwEL
      Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Αναβαθμίζει η Tesla την παρουσία της στον κλάδο αποθήκευσης ενέργειας από ΑΠΕ, με τη συμφωνία κατασκευής του μεγαλύτερου συστήματος μπαταριών στον κόσμο, για το αιολικό πάρκο της Hornsdale Wind Farm στην ομώνυμη περιοχή της Αυστραλίας.
       
      Η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί τον επόμενο Δεκέμβριο, ενώ θα αποτελείται από συστοιχίες της μπαταρίας Powerpack, δηλαδή του εμπορικού μοντέλου της εταιρείας που προορίζεται για υποδομές με μεγάλη κατανάλωση ρεύματος, είτε βρίσκονται εκτός δικτύου ηλεκτροδότησης, είτε συνδέονται στο δίκτυο και χρησιμοποιούν την μπαταρία ως εφεδρική λύση σε περίπτωση μπλακάουτ.
       
      Το σύστημα θα έχει ισχύ 100 MW και θα αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια από το πάρκο τις ώρες μέγιστης παραγωγής στο σύστημα, ώστε να τη διοχετεύει όταν το δίκτυο τη χρειάζεται. Αν και θα μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες έως και 30.000 νοικοκυριών περίπου, στόχος είναι να βοηθά στην ευστάθεια του δικτύου, συνεισφέροντας σε ηλεκτρική ενέργεια τις ώρες μέγιστης ζήτησης.
       
      Πρόκειται για το δεύτερο ανάλογο σύστημα αποθήκευσης που θα κατασκευάσει η Tesla, καθώς ήδη μία τέτοια εγκατάσταση χρησιμοποιείται σε φωτοβολταϊκό πάρκο σε νησί στη Χαβάη.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82/%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%AF%CF%89%CF%82-%CF%83%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CE%B1%CF%80-r14455
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Δομική Ενημέρωση προσφέρει εντελώς δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr το δεύτερο (2ο) βιβλίο με θέμα:
       
      Νέος Οικοδομικός Κανονισμός - Κωδικοποίηση & Ανάλυση του ν.4067/2012
       
      Συγγραφέας: Ελένη Μπούτου-Λεμπέση, Αρχιτέκτων Μηχανικός - Βιογραφικό
       
      Το βιβλίο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός - Κωδικοποίηση & Ανάλυση του ν.4067/2012 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
      εύχρηστα εργαλεία για τη μελέτη του Οικοδομικού Κανονισμού,
      αναλυτικά περιεχόμενα, αλφαβητικό και αριθμητικό ευρετήριο,
      περισσότερα από 140 επεξηγηματικά σχήματα κατά παράγραφο,
      συσχέτιση διατάξεων του ΝΟΚ με προγενέστερες διατάξεις ΓΟΚ/73, ΓΟΚ/85, Κτιριοδομικός Κανονισμός κλπ με σχολιασμό,
      παρουσίαση κατ' άρθρο, ανάλυση κατά παράγραφο, κωδικοποίηση διοικητικής ερμηνείας (εγκύκλιοι, έγγραφα) που εκδόθηκαν για το ΓΟΚ/85, και εξακολουθούν να ισχύουν για την εφαρμογή του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ).

      Δείτε μια αναλυτική παρουσίαση του βιβλίου από την Δομική Ενημέρωση
       
      Δηλώσεις συμμετοχών ω ς την Τρίτη 25/03/2014 στις 15:00 για το δεύτερο βιβλίο στο θέμα του διαγωνισμού εδώ: http://www.michanikos.gr/topic/38528-%CE%9A%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%9D%CE%BF2-%CE%BC%CE%B5-%CE%B4%CF%8E%CF%81%CE%BF-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF-%CE%9D%CE%9F%CE%9A-%CE%9A%CF%89%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7/
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Ξεχάστε τις παλιές κόντρες, όπως Chevrolet εναντίον Ford ή Honda εναντίον Toyota. Αυτές δεν είναι τίποτα μπροστά στον νέο πόλεμο που ετοιμάζεται να ξεσπάσει μεταξύ General Motors και Tesla Motors. Σύντομα και οι δύο εταιρείες θα ξεχυθούν στο κυνήγι των καταναλωτών που είναι έτοιμοι να δώσουν 30.000 δολ. ή και περισσότερα για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα: η GM λανσάρει στα τέλη του έτους το Chevy Bolt και η Tesla ξεκινά να πουλά το Model 3 το 2017. Η GM παρουσίασε το Bolt τον Ιανουάριο, ενώ τα αποκαλυπτήρια του Model 3 της Tesla έγιναν στις 31 Μαρτίου.
       
      Η GM προορίζει το Bolt για μαζικές πωλήσεις, κάτι που θα βοηθήσει την εταιρεία να πιάσει τους στόχους των ρυθμιστικών Αρχών για τις πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και να αναδείξει την τεχνολογία που ανέπτυξε με το πρώτο ηλεκτρονικό αυτοκίνητό της, το EV1, που κυκλοφόρησε το 1996. Όταν η GM σταμάτησε την παραγωγή του EV1, το 2002, η Toyota έγινε η αγαπημένη μάρκα των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων αγοραστών με το υβριδικό της Prius. Στο μεταξύ, η Tesla θέλει να αποδείξει ότι το Model 3 μπορεί να πουλήσει μαζικά αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρία και να αποφέρει κέρδος.
       
      Και τα δύο αυτοκίνητα θα έχουν τιμή εκκίνησης τα 30.000 δολάρια ή και λιγότερα, εάν συνυπολογιστεί η έκπτωση φόρου 7.500 δολαρίων. Και τα δύο μπορούν να διανύσουν τουλάχιστον 320 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Το Bolt διαθέτει πέντε θέσεις επιβατών, ένα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ και προσφέρει περισσότερη άνεση στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, αφού η πλάτη των μπροστινών καθισμάτων είναι μία ίντσα πιο λεπτή απ' ό,τι στα περισσότερα αυτοκίνητα. Η Tesla δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες, αλλά το Model 3 αναμένεται να είναι περίπου στο μέγεθος της BMW 3 Series.
       
      Στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων του Λας Βέγκας τον Ιανουάριο, η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Mary Barra, περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα του Bolt, είπε πως "οι αγοραστές του Bolt δεν θα χρειάζεται να μεταβαίνουν σε άλλη πολιτεία για να αγοράσουν, να επισκευάσουν ή να βρουν υπηρεσίες υποστήριξης για τα οχήματά τους". Οι ιδιοκτήτες οχημάτων Tesla εκτός Καλιφόρνιας πρέπει κάποιες φορές να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις για συντήρηση και επισκευές – η Tesla διαθέτει λιγότερα από 100 καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ η Chevy έχει 3.000 αντιπροσωπείες.
       
      Τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Elon Musk καλωσόρισε το Bolt στην αγορά, αλλά διευκρίνισε πως δεν το θεωρεί αντίπαλο. "Το Model 3 θα πρέπει να θεωρηθεί ευθέως ανταγωνιστικό της BMW 3 Series και του A4 της Audi", εξήγησε. Ο Musk στόχευσε με επιτυχία σε πολυτελείς μάρκες όπως η Audi, η ΒΜW ακόμη και η Porsche, όταν λάνσαρε το Model S, το πρώτο τετραθέσιο ηλεκτρονικό αυτοκίνητο της Tesla που κυκλοφόρησε στους αμερικανικούς δρόμους το 2012. Η τιμή του σήμερα ξεκινά από τα 75.000 δολ. και μπορεί να ξεπεράσει τα 100.000 δολάρια.
       
      Περιττή πολυτέλεια;
       
      H Τesla περπατά σε τεντωμένο σκοινί, προσπαθώντας να γίνει μια μαζική παραγωγός αυτοκινήτων.
       
      "Από τη μια πλευρά, εάν η Tesla ακολουθήσει ένα λιγότερο φιλόδοξο και πιο περιπετειώδες μονοπάτι με το Model 3, θα επωφεληθεί από την ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση στην παραγωγή", σχολίασε πρόσφατα σε σημείωμα προς τους πελάτες του αναλυτής της Barclays. "Από την άλλη, όμως, θα δημιουργήσει πιθανότατα ένα λιγότερο διαφοροποιημένο όχημα – ένα εύλογο ρίσκο, δεδομένου του σημαντικού ανταγωνισμού σε αυτά τα επίπεδα τιμών".
       
      Η Chevy θα διαφημίσει τις αξίες και τις πρακτικές ευκολίες του Bolt. "Τα ανούσια gadgets δεν κάνουν τη διαφορά", εξηγεί o Darin Gesse, διευθυντής μάρκετινγκ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της GM. Είναι οι φουτουριστικές πόρτες του Model Χ, που ανοίγουν κάθετα σαν φτερά γερακιού, περιττές; "Τείνουν να είναι", απαντά. Ο Musk υποστηρίζει ότι οι πόρτες δεν είναι απλώς για φιγούρα, καθώς το άνοιγμα προς τα πάνω διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο από το όχημα.
       
      H Tesla αρχικά προώθησε τα αυτοκίνητά της ως σπορ και μοναδικά και μετά ως ηλεκτρικά και "πράσινα", λέει ο Alexander Edwards, πρόεδρος της Strategic Vision, η οποία παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες μάρκετινγκ με έδρα το Σαν Ντιέγκο. Γι' αυτό οι πωλήσεις της κινούνται ανοδικά, παρά το γεγονός ότι τα φθηνά καύσιμα σφυροκοπούν τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Prius.
       
      Παρά τις διαφορετικές προσεγγίσεις μάρκετινγκ των δύο εταιρειών, ο Edwards δηλώνει ότι το 8% των νέων αγοραστών αυτοκινήτου που ενδιαφέρονται για ένα ηλεκτρικό αμάξι θα στραφούν τόσο στο μοντέλο της Tesla όσο και της Chevrolet.
       
      *Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" της 21ης Απριλίου
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/story/3122840
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      H Ελλάδα καταλαμβάνει την 70η θέση μεταξύ 139 χωρών στο Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας που αξιολογεί την ετοιμότητα των χωρών να καρπωθούν τα οφέλη της τεχνολογίας και να κεφαλαιοποιήσουν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από την ψηφιακή επανάσταση. Το 2015 η Ελλάδα ήταν στην 66η θέση.
      Όπως προκύπτει από τη μελέτη “The Global Information Technology Report 2016” του World Economic Forum για το Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, που παρουσιάζει σήμερα ο ΣΕΠΕ, η Ελλάδα βρίσκεται μόλις την 70η θέση μεταξύ 139 κρατών σε παγκόσμιο επίπεδο. Ένα χρόνο νωρίτερα, η χώρα είχε βρεθεί στην 66η θέση μεταξύ 143 χωρών, ενώ το 2014 κατέλαβε την 74η θέση ανάμεσα σε 148 χώρες και το 2013 την 64η θέση μεταξύ σε 144 κρατών.
       
      Tην 1η θέση της παγκόσμιας κατάταξης κατέλαβε και στη φετινή αξιολόγηση η Σιγκαπούρη. Η χώρα κατείχε την πρωτιά και στην κατάταξη του 2015, ενώ για τα προηγούμενα δύο έτη η Φινλανδία ήταν εκείνη, που είχε τον τίτλο της πιο ώριμης ψηφιακά χώρας του πλανήτη. Για το 2016, όπως και το 2015, η Φινλανδία βρίσκεται στη 2η θέση της παγκόσμιας κατάταξης).
       
      Μετά από τη Σιγκαπούρη και τη Φινλανδία, την 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης έχει η Σουηδία, με τη Νορβηγία να ακολουθεί στην 4η θέση. Οι ΗΠΑ βρίσκονται για το 2016 στην 5η θέση της κατάταξης με τις πλέον ώριμες ψηφιακά χώρες του κόσμου, θέση που ένα χρόνο νωρίτερα κατείχε η Ολλανδία, η οποία έχασε μία θέση και βρίσκεται πλέον στην 6η θέση. Η Ελβετία, η Μεγάλη Βρετανία και το Λουξεμβούργο καταλαμβάνουν για το 2016 τις επόμενες τρεις θέσεις, ενώ η Ιαπωνία συμπληρώνει τη δεκάδα.
       
      Η Ευρώπη επιβεβαιώνει το ρόλο της ψηφιακά “ώριμης” αγοράς, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι έχει αναγάγει το ψηφιακό οικοσύστημα σε βασικό συστατικό της στρατηγικής της για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Αυτή η εικόνα αποτυπώνεται στην αξιολόγηση του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, που τοποθετεί 7 ευρωπαϊκές οικονομίες, στο “top-ten” των πιο ώριμων ψηφιακά χωρών του κόσμου.
       
      Πηγή: http://www.marketfair.gr/details.php?id=3961
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Σχεδόν κανείς δεν γνώριζε ότι έχουν προηγηθεί «αρκετά χρόνια» μυστικών πειραματισμών, όμως η Alphabet, ο μητρικός όμιλος της Google, ανακοίνωσε ξαφνικά ότι ιδρύει εταιρεία γεωθερμικής ενέργειας, η οποία θα προσφέρει οικονομικές λύσεις θέρμανσης και ψύξης για το σπίτι.
       
      Η εταιρεία Dandelion γίνεται έτσι το τελευταίο δημιούργημα του εργαστηρίου Alphabet »X», το οποίο πειραματίζεται με φουτουριστικές ιδέες όπως αυτόνομα αυτοκίνητα και αερόστατα που προσφέρουν σύνδεση στο Διαδίκτυο.
       
      Ανακοινώνοντας το εγχείρημα, η διευθύνουσα σύμβουλος της Dandelion Κάτι Χάνουν δήλωσε ότι εργάζεται εδώ και αρκετά χρόνια με την ομάδα τους για κάνουν «πιο εύκολη και οικονομική τη θέρμανση και την ψύξη των σπιτιών με την καθαρή, δωρεάν, άφθονη και ανανεώσιμη ενέργεια που υπάρχει κάτω από τα πόδια μας».
       
      «Τα οικιακά γεωθερμικά συστήματα μπορούν να προσφέρουν χαμηλότερα και πιο σταθερά ενεργειακά κόστη επειδή χρησιμοποιούν την ενέργεια που βρίσκεται στο έδαφος κάτω από την αυλή σας».
       
      Αντλίες θερμότητας
       
      Οι μεγάλες γεωθερμικές εγκαταστάσεις βρίσκονται συνήθως σε γεωλογικά ενεργές περιοχές με υψηλές θερμοκρασίες στο υπέδαφος. Η λύση που προτείνει η Dandelion είναι διαφορετική, αφού μπορεί να λειτουργήσει σχεδόν οπουδήποτε.
       
      Η λύση ονομάζεται γεωθερμική αντλία θερμότητας, ένα σύστημα που αξιοποιεί το γεγονός ότι η θερμοκρασία σε βάθος μερικών μέτρων είναι σταθερή όλο το χρόνο, συνήθως μεταξύ 10 με 16 βαθμούς.
       
      Η αντλία λειτουργεί περίπου όπως τα ψυγεία και τα κλιματιστικά, χρησιμοποιώντας ένα ψυκτικό αέριο για μεταφέρει θερμότητα από το σπίτι στο υπέδαφος ή το αντίστροφο, ανάλογα αν βρίσκεται σε λειτουργία θέρμανσης ή ψύξης. Και όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά θερμοκρασίας ανάμεσα στο υπέδαφος και τον αέρα -όπως σε περιοχές με καυτά καλοκαίρια και ψυχρούς χειμώνες- η λειτουργία είναι πιο αποδοτική.
       
      Η λύση αυτή είναι συχνά δαπανηρή, ωστόσο η Dandelion υποστηρίζει ότι επινόησε μια νέα, πιο φθηνή μέθοδο για να δημιουργεί υπόγειες σωληνώσεις, η οποία επιπλέον περιορίζει τη διαταραχή στην επιφάνεια.
       

       
      «Ξεκινήσαμε αυτό το πρότζεκτ όταν συνειδητοποιήσαμε ότι εκατομμύρια ιδιοκτήτες σπιτιών χρησιμοποιούν ακριβά καύσιμα που μεταφέρονται με βυτία επειδή σήμερα δεν έχουν πρόσβαση σε καλύτερες λύσεις» υποστήριξε η Χάνουν.
       
      Επισήμανε ακόμα ότι η γεωθερμία μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου.
       
      Σε πρώτη φάση, η Dandelion θα προσφέρει τα προϊόντα της στις βορειοανατολικές πολιτείες των ΗΠΑ, στις οποίες υπάρχει αναλογικά υψηλή χρήση πετρελαίου ή προπανίου και υψηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
       
      Επιμέλεια: Βαγγέλης Πρατικάκης
    10. Τεχνολογία

      ted78

      Να μετατρέψουν το υγρό τσιμέντο σε υγρό μέταλλο κατάφεραν επιστήμονες του Εθνικού Εργαστηρίου Argonne! Ανοίγει έτσι ο δρόμος, μεταξύ άλλων, για να χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών και «τσιπ» υπολογιστών.
       
      Η «μαγεία» έγινε πραγματικότητα από ερευνητές του Εθνικού Εργαστηρίου Argonne του υποργείου Ενέργειας των ΗΠΑ, σε συνεργασία με συναδέλφους τους από την Ιαπωνία, τη Γερμανία και τη Φινλανδία.
       
      Η σχετική δημοσίευση, με επικεφαλής τον αμερικανό φυσικό Κρις Μπένμπορ, έγινε στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS).
      Όπως ανέφερε ο Μπένμορ, το νέο υλικό έχει πολλές δυνητικές εφαρμογές όπως σε ηλεκτρικές αντιστάσεις με μορφή λεπτού φιλμ, οι οποίες χρησιμοποιούνται σε επίπεδες οθόνες υγρών κρυστάλλων.
       
      Το νέο υλικό αποτελεί ένα είδος μεταλλικού γυαλιού, που έχει καλύτερη αντίσταση στη διάβρωση σε σχέση με ένα συμβατικό μέταλλο, είναι λιγότερο εύθραυστο από το γυαλί, μεταδίδει το ηλεκτρικό ρεύμα, εμφανίζει μεγαλύτερες ενεργειακές (μαγνητικές) απώλειες και διαθέτει καλύτερη ρευστότητα, πράγμα που βοηθάει στην επεξεργασία του.
      Έως τώρα, μόνο μέταλλα είχε καταστεί εφικτό να μετατραπούν σε αυτή την μεταβατική φάση του μεταλλικού γυαλιού.
       

       
      Η μετατροπή του τσιμέντου σε υγρό αγώγιμο μέταλλο γίνεται με τη διαδικασία της «παγίδευσης ηλεκτρονίων», η οποία στο μέλλον πιθανώς θα επιτρέψει και σε άλλα στερεά μονωτικά υλικά να μετατραπούν σε ημιαγωγούς του ρεύματος.
       
      Οι σχετικοί πειραματισμοί θα ξεκινήσουν σύντομα.
       
      Πηγή: www.skai.gr - www.anl.gov
       
      Πηγή άρθρου: http://physicsgg.me/2013/05/28/m%CE%B5%CF%84%CE%AD%CF%84%CF%81%CE%B5%CF%88%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%B5-%CE%BC%CE%AD%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF/
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Στα μέσα του περασμένου μήνα ένα βίντεο έκανε το γύρο του διαδικτύου αφού σ'αυτό εμφανιζόταν μια εντυπωσιακή δοκιμαστική πτήση του Flyboard, από τον Franky Zapata, ιδρυτή της εταιρείας Zapata Racing.
       
      Αν και πολλοί αμφισβήτησαν την αυθεντικότητα του βίντεο, εντούτοις το hoverboard του Zapata είναι πέρα για πέρα αληθινό, και μάλιστα σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, με πιο πρόσφατo την πτήση 2,2 χιλιομέτρων, τη μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί ποτέ από αντίστοιχη κατασκευή. Η πτήση έλαβε χώρα στην ακτή της Sausset-les-Pin που βρίσκεται κοντά στη Μαρσειγ της Γαλλίας, με αρκετούς παρευρισκομένους μεταξύ των οποίων και το Guinness το οποίο κατέγραψε το ρεκορ.
       
      Σύμφωνα με το νέο (πιο αναλυτικό) βίντεο αλλά και τις πληροφορίες που έδωσε ο ίδιος ο Zapata στη συνέντευξη τύπου, η τελευταία γενιά του Flyboard μπορεί να μείνει στον αέρα για 10 λεπτά με τη χρήση μια «Ανεξάρτητης Προωθητικής Μονάδας» όπως την ονομάζει η εταιρεία. Μπορεί να φτάσει σε ύψος έως 10.000 ποδιών ενώ είναι αρκετά γρήγορο με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 150χλμ/ώρα.
       

       
       
      Σε δηλώσεις του ο Zapata ανέφερε ότι η όλη εμπειρία είναι απίστευτη και αρκετά γαλήνια ενώ ο ίδιος κατά την πτήση ανοίγει τα χέρια του προκειμένου να ελέγχει καλύτερα την κίνηση του Flyboard Air. Πάντως για την ώρα επιλέγει όλες οι δοκιμαστικές πτήσεις να γίνονται πάνω από νερό για μεγαλύτερη ασφάλεια ενώ πρόσφατα κατά τη διάρκεια δοκιμών χρειάστηκε να προσγειωθεί στη θάλασσα μετά από δυσλειτουργία του συστήματος μπαταρίας.
       
      Οι δοκιμές θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες, με τον Zapata να θέλει να αγγίξει τα σύννεφα με το Flyboard Air όπως ο ίδιος δήλωσε, ενώ για την ώρα δεν υπάρχουν πληροφορίες για εμπορική κυκλοφορία.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/variousgadgets/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%81%CE%B5%CE%BA%CF%8C%CF%81-%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-flyboard-air-r11649
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Πιο εύκολη γίνεται η στάθμευση εντός του Δήμου Αθηναίων με την επίσημη εφαρμογή Citizenpass, η οποία μεταξύ άλλων αφήνει πολλές υποσχέσεις και για το μέλλον με την προγραμματιζόμενη επέκταση λειτουργίας της.
       
      Αρχικά μέσω της εφαρμογής η οποία κυκλοφορεί για τις πλατφόρμες του Android και του iOS, ο χρήστης μπορεί να ορίσει την ακριβή θέση του οχήματος του και να αγοράσει το χρόνο στάθμευσης που επιθυμεί χωρίς να ψάχνει για περίπτερα για την αγορά των ειδικών καρτών. Κατά τη λειτουργία της εφαρμογής, γίνεται χρήση του GPS δέκτη του smartphone, με τον προσδιορισμό της τοποθεσίας του οχήματος στη ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης να μπορεί να γίνει και με το χέρι για μεγαλύτερη ακρίβεια.
       
      Στη συνέχεια εμφανίζεται ο τιμοκατάλογος χρεώσεων, με τον χρήστη να επιλέγει το χρόνο στάθμευσης που επιθυμεί. Η πληρωμή πραγματοποιείται με όλες τις κάρτες Mastercard και Visa, μέσω του συστήματος WarplyPay. Μία από τις ρυθμίσεις του Citizenpass επιτρέπει την ενημέρωση του χρήστη με push μήνυμα, 10 λεπτά πριν τη λήξη του χρόνου στάθμευσης, δίνοντας του τη δυνατότητα να την ανανεώσει και πάλι εξ' αποστάσεως.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=vTcV2aVlPhs
       
      Όπως αναφέρει η ΔΑΕΜ, η αναπτυξιακή εταιρεία μηχανογράφησης και επιχειρησιακών μονάδων του Δήμου, σε συνεργασία με την Warply που ανέπτυξαν την εφαρμογή, στόχος είναι οι δυνατότητες του Citizenpass να επεκταθούν και πέρα από την αγορά χρόνου στάθμευσης. Σε αυτές περιλαμβάνεται η ένταξη και άλλων δήμων στην εφαρμογή αλλά κυρίως η προσθήκη λειτουργιών που θα διευκολύνουν τους πολίτες στις καθημερινές τους συναλλαγές με τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων.
       
      Download: Citizenpass για Android και iOS
       
      Site: Citizenpass
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-citizenpass-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%B3%CE%BF-r12795
    13. Τεχνολογία

      basgoud

      Είναι άραγε αυτό το μέλλον της γεωργίας; Ένα μέλλον όπου οι αγρότες -χωρίς ενοχές πλέον- θα κάθονται στα καφενεία και η δουλειά τους θα γίνεται μόνη της; Πάντως στην πειραματική ρομποτική φάρμα "Hands Free Hectare" στη Βρετανία αυτό ακριβώς συμβαίνει.
       
      Είναι το πρώτο αγρόκτημα στον κόσμο, όπου τα πάντα -σπορά, φύτεμα, λιπάσματα, δειγματοληψία, συγκομιδή- γίνονται χωρίς την παραμικρή ανθρώπινη χειρωνακτική συμμετοχή. Ρομπότ, αυτόνομα γεωργικά μηχανήματα και εναέρια οχήματα (drones) έχουν αναλάβει το κάθε τι.
       
      Η φάρμα, που βρίσκεται στο χωριό Έντζμοντ, αποτελεί ερευνητικό πρόγραμμα του εξειδικευμένου γεωπονικού Πανεπιστημίου Χάρπερ 'Ανταμς και της αγροτοβιομηχανικής εταιρείας Precision Dynamics. Φέτος για πρώτη φορά το αγρόκτημα παρήγαγε περίπου πέντε τόνους κριθαριού, χωρίς να βάλει το χεράκι του κανείς άνθρωπος.
       
      Οι δημιουργοί του πλήρως αυτοματοποιημένου αγροκτήματος πιστεύουν ότι χάρη στις «έξυπνες» τεχνολογίες η γεωργία του μέλλοντος θα πετύχει υψηλότερες αποδόσεις, βοηθώντας να τραφεί ο ολοένα αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός.
       
      «Είμαστε οι πρώτοι που καταφέραμε να λύσουμε το πρόβλημα της τεχνολογικής αυτονομίας στη γεωργία» δήλωσε ο επικεφαλής επιστήμονας της φάρμας Τζόναθαν Γκιλ, ειδικός στη μηχατρονική.
       
      Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αρκετά μικρά γεωργικά μηχανήματα, καθώς και μεγαλύτερα, όπως ένα τρακτέρ και μια θεριζοαλωνιστική μηχανή, στα οποία προσάρμοσαν ηλεκτρονική και ρομποτική τεχνολογία, προκειμένου να γίνουν αυτόνομα και να δουλεύουν μόνα τους.
       
      Με τη βοήθεια του GPS, τα μηχανήματα προγραμματίσθηκαν να εκτελούν το καθένα συγκεκριμένες εργασίες σε συγκεκριμένες περιοχές σε συγκεκριμένο χρόνο. Drones εφοδιασμένα με ειδικές λαβές πετάνε πάνω από το χωράφι κόβοντας δείγματα και μεταφέροντάς τα στους αγρότες-ερευνητές.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=5MCKKks13rk
       
      Σύμφωνα με τους τελευταίους, στο μέλλον τα γεωργικά μηχανήματα θα γίνουν μικρότερα σε μέγεθος, θα λειτουργούν με μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα και θα έχουν ρομποτικές δυνατότητες.
       
      Όσον αφορά την πρώτη ρομποτική σοδειά από κριθάρι, θα χρησιμοποιηθεί για να παραχθεί «αυτόνομη» μπίρα, που θα την πιουν αποκλειστικά όσοι δημιούργησαν το ρομποτικό αγρόκτημα.
       
      Και -θα ρωτήσει κανείς- τι θα απογίνουν οι αγρότες, αν όλα γίνονται από τις μηχανές; Απάντηση σαφής δεν έχει δοθεί ακόμη, αλλά μπορεί κανείς να μαντέψει ότι θα είναι είτε πιο χαλαροί στα καφενεία, είτε πλέον ειδικοί στη ρομποτική, είτε άνεργοι...
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/technology/3245764/sti-bretania-to-proto-rompotiko-agroktima-ston-kosmo
    14. Τεχνολογία

      gvarth

      Ένα Audi TTS που έχει τροποποιηθεί ώστε να ... οδηγεί τον εαυτό του έχασε για λίγα δευτερόλεπτα έναν αγώνα ταχύτητας στην Καλιφόρνια -έφτασε όμως τα 193 χιλιομέτρων την ώρα και κατάφερε να μείνει στο δρόμο παρά τις κλειστές στροφές.
       
      Το ρομποτικό Audi, με την ονομασία «Σέλι», είναι ένα συμβατικό αυτοκίνητο παραγωγής που τροποποιήθηκε στο Εργαστήριο Έρευνας Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ. Απέκτησε έτσι κεντρικό υπολογιστή που χειρίζεται το τιμόνι, αισθητήρες που αντιλαμβάνονται τα όρια του δρόμου και τα εμπόδια, καθώς και αισθητήρες που μετρούν την πρόσφυση των ελαστικών ανά πάσα στιγμή.
       
      Η Σέλι αναμετρήθηκε με έναν οδηγό που είχε ήδη εξοικειωθεί με την πίστα ταχύτητας Thunderhill της Καλιφόρνια. Έφτασε στο τέρμα με καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων, απέδειξε όμως ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να μάθουν από την πείρα των καλύτερων πιλότων.
       
      Οι 15 στροφές της πίστας Thunderhill δημιουργούν μια σειρά από προκλήσεις για το αυτόνομο όχημα, εξήγησε υπεύθυνος του ερευνητικού προγράμματος, μιλώντας στο φεστιβάλ επιστήμης «Big Science» που οργανώνει το περιοδικό The Atlantic.
       
      «Αυτό που κάνουν καλά οι ανθρώπινοι οδηγοί είναι να νιώθουν τα όρια του αυτοκινήτου και να το σπρώχνουν λίγο παραπέρα» σχολίασε.
       
      Για παράδειγμα, είπε, στις στροφές υψηλής ταχύτητας τα λάστιχα φτάνουν στο όριο της πρόσφυσης που μπορούν να προσφέρουν, οπότε το αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίψει με το τιμόνι και οι οδηγοί χρησιμοποιούν το χειρόφρενο και το γκάζι για να πάρουν τη στροφή.
       
       
      Πηγή : www.in.gr - ΔΟΛ
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Σύμφωνα με νέα μελέτη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία βρίσκονται πιο κοντά στο να γίνουν οικονομικά προσεγγίσιμα για την πλειονότητα των καταναλωτών, από ό,τι προέβλεπαν οι αρχικές εκτιμήσεις.
       
      Το πραγματικό κόστος των μπαταριών λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί κάτι σαν βιομηχανικό μυστικό, με τις διάφορες εκτιμήσεις ειδικών να ποικίλουν σημαντικά.
       
      Ωστόσο μία συγκεντρωτική μελέτη που συνέκρινε 80 διαφορετικές εκτιμήσεις κόστους που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2007 και 2014, αποκάλυψε πως το πραγματικό κόστος των μπαταριών είναι αρκετά χαμηλότερο από αυτό που πίστευαν οι περισσότεροι αναλυτές ενεργειακής πολιτικής και βιομηχανίας.
       
      Σύμφωνα με τη μελέτη, τα συστήματα μπαταριών που χρησιμοποιούνται από τους κύριους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως η Tesla και η Nissan, κόστιζε το 2014 300 δολάρια ανά κιλοβατώρα.
       
      Αυτό το ποσό είναι χαμηλότερο και από την πιο αισιόδοξη εκτίμηση για το 2015, αλλά και από τις μέσες επίσημες προβλέψεις για το 2020. Εξάλλου το πραγματικό κόστος των μπαταριών αναμένεται να φτάσει τα 230 δολάρια ανά κιλοβατώρα το 2018, σύμφωνα με τη μελέτη.
       
      Εάν αυτή η τελευταία εκτίμηση επαληθευτεί, τότε θα έχει επιτευχθεί ένα βήμα ορόσημο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς θα τα καταστήσει ελκυστικά για τους καταναλωτές, ανάλογα και με την τιμή του πετρελαίου.
       
      Η μπαταρία αντιπροσωπεύει από το 25 έως και το 50 τοις εκατό του κόστους παραγωγής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, επομένως μία αρκετά φτηνότερη μπαταρία θα σήμαινε αμέσως ένα οικονομικότερο αυτοκίνητο.
       
      Εναλλακτικά, οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να διατηρήσουν τις ίδιες τιμές αλλά να προσφέρουν αισθητά μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας.
       
      Η διάνυση μεγαλύτερης απόστασης αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τους πιθανούς αγοραστές, καθώς η φόρτιση ενός αυτοκινήτου για να καλύψει 450 χιλιόμετρα κοστίζει λιγότερο από 7 ευρώ.
       
      Σύμφωνα με την έκθεση το κόστος των μπαταριών σημειώνει πτώση 8 τοις εκατό κάθε χρόνο, ενώ η μαζική παραγωγή αυτοκινήτων που έχουν εξαγγείλει η Tesla και η Nissan μπορεί να επιταχύνει και άλλο αυτήν την πτώση.
       
      Επομένως, όταν οι μπαταρίες φτάσουν τιμές κάτω από 150 δολάρια ανά κιλοβατώρα, θα είναι λογικό να δούμε την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου να περνάει σε πρώτη προτεραιότητα για τους καταναλωτές, καταλήγουν οι Μπγιορν Νίκβιστ και Μενς Νίλσον, επικεφαλής της μελέτης.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/936643/ta-oikonomika-ilektrika-autokinita-tha-bgoun-stin-agora-pio-suntoma
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο χρόνος αναμονής του πελάτη σε τηλεφωνικές γραμμές εξυπηρέτησης μέχρι να μιλήσει με έναν εκπρόσωπο της εταιρείας ώστε να επιλυθεί κάποιο πρόβλημα, μπορεί σύντομα να ανήκει στο παρελθόν, καθώς μια νέα έρευνα από την Oracle αποκαλύπτει ότι το 78% των εταιρειών προσδοκά ότι, μέχρι το 2020, θα χρησιμοποιεί τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας (VR) για την εξυπηρέτηση πελατών, ενώ το 80% θα παρέχει εξυπηρέτηση μέσω chatbots.
       
      Η δραστική μείωση του αριθμού των αλληλεπιδράσεων μεταξύ ανθρώπων έρχεται ως αποτέλεσμα της προτίμησης των καταναλωτών για ψηφιακές υπηρεσίες «τύπου Uber», η οποία επεκτείνεται πέρα από τα ταξί και αλλάζει τις προσδοκίες τους σχετικά με τις εμπειρίες με άλλες εμπορικές επωνυμίες. Πάνω από το 35% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα της Oracle με τίτλο "Can Virtual Experiences Replace Reality?" δήλωσαν ότι οι πελάτες τους προτιμούν να κάνουν αγορές ή να λύνουν προβλήματα χωρίς να συνομιλήσουν με ένα μέλος των ομάδων πωλήσεων ή εξυπηρέτησης πελατών.
       
      Παρά το γεγονός ότι αυτή η απόφαση για ενίσχυση των επενδύσεων σε αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η εικονική πραγματικότητα (VR), τα chatbots και η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αποσκοπεί στην ανταπόκριση στις νέες απαιτήσεις των πελατών, η προσέγγιση αυτή διατρέχει τον κίνδυνο να πέσει στο κενό αν οι εταιρείες δεν μπορέσουν να συνενώσουν και να ερμηνεύσουν σωστά τις πολυάριθμες πηγές δεδομένων στις οποίες έχουν πρόσβαση.
       
      Σε ποσοστό 60%, οι εταιρείες παραδέχτηκαν ότι αυτήν τη στιγμή δεν περιλαμβάνουν στα προφίλ των πελατών τους στοιχεία από κοινωνικά μέσα ή πληροφορίες από προηγούμενες αλληλεπιδράσεις. Τα ημιτελή ή μη επικαιροποιημένα προφίλ πελατών ενδέχεται να μην περιέχουν πληροφορίες για τις προτιμήσεις, το ιστορικό αγορών ή τα πρόσφατα προβλήματα, με αποτέλεσμα οι εμπειρίες με τα bots και το VR να αφήνουν τους πελάτες προβληματισμένους και όχι ικανοποιημένους.
       
      Ο Daryn Mason, Senior Director, CX Applications, Oracle, δήλωσε: "Αν και ορισμένοι θεωρούν ότι η εικονική πραγματικότητα είναι μια παροδική τρέλα, η δέσμευση μερικών από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως όσον αφορά στην ανάπτυξη προϊόντων VR για καταναλωτές αποτελεί ένδειξη για το αντίθετο. Οι εμπορικές επωνυμίες θα αναζητούν πάντοτε τρόπους για να πειραματιστούν με νέες τεχνολογίες καθώς προσπαθούν να βρουν τρόπους για να παρέχουν καινοτόμες και αξιομνημόνευτες εμπειρίες για τους πελάτες τους".
       
      "Οι εταιρείες βρίσκονται σε δίλημμα. Υπάρχει μεν το πλεονέκτημα της "πρωτιάς" όσον αφορά στον πειραματισμό και το λανσάρισμα καινοτόμων υπηρεσιών ενόσω οι υπόλοιποι τηρούν στάση αναμονής, αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζουν ότι πρέπει να προχωρήσουν με προσεκτικά βήματα. Η αλήθεια είναι ότι πολλές εταιρείες ακόμα αδυνατούν να έχουν πλήρη εικόνα για κάθε πελάτη, επομένως η άμεση προτεραιότητα πρέπει να είναι η οργάνωση και αξιοποίηση των δεδομένων που ήδη διαθέτουν. Οι πελάτες θα εκτιμήσουν μια γρήγορη, χρήσιμη και εξατομικευμένη επικοινωνία, ανεξάρτητα από το πώς παρέχεται. Μπορούμε, λοιπόν, να πούμε ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα για εμάς τους ανθρώπους".
       
      Πηγή: http://www.emea.gr/oracle-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%84%CE%BF-2020-%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%89%CF%84%CE%AD%CF%82-%CE%B8%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5/500306/500306/
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Solar Impulse 2, το ηλιακό αεροσκάφος που λειτουργεί αποκλειστικά με μπαταρίες, οι οποίες φορτίζονται από τις 17.000 φωτοβολταϊκές κυψέλες που έχουν τοποθετηθεί στα φτερά του και συλλέγουν το ηλιακό φως, διέσχισε λίγο πριν από το μεσημέρι της Τρίτης τους ελληνικούς αιθέρες.
       
      Η φωτογραφία από το πιλοτήριο με κυβερνήτη τον Αντρέ Μπόρσμπεργκ, αναρτήθηκε στο twitter με το μήνυμα:
       
      «Το Solar Impulse 2, μόλις διέσχισε τα ελληνικά σύνορα με προορισμό το Κάιρο».
       
       
      Το ταξίδι του ηλιακού αεροσκάφους ξεκίνησε από τη Νέα Υόρκη, με πρώτο σταθμό τη Σεβίλλη.
       
      Το δεύτερο σκέλος της πτήσης είχε αφετηρία από την Ισπανική πόλη, με προορισμό την Αίγυπτο.
       
       
       

       

       
      Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=521893&catID=4
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Με το μέλλον του ντίζελ ως καυσίμου κίνησης να αμφισβητείται στον απόηχο του σκανδάλου που έχει ρίξει τη Volkswagen σε βαθιά κρίση, τα ηλεκτρικά οχήματα που για καιρό δυσκολεύονταν να βρουν αγοραστές στην Ευρώπη τελικά επιδοκιμάζονται από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
       
      Κατά τη διάρκεια του Geneva International Motor Show αυτή την εβδομάδα, αυτοκινητοβιομηχανίες από την Peugeot Citroen μέχρι τη Mercedes-Benz της Daimler, υποσχέθηκαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα μεγαλύτερης αυτονομίας και πιο προσιτές τιμές, σε σχέση με την αμερικανική Tesla.
       
      Αφού αγνοούσαν την τεχνολογία για χρόνια εν μέσω ασθενούς ζήτησης, το ανανεωμένο ενδιαφέρων των κατασκευαστών για αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρία είναι απαραίτητη ώστε οι εταιρίες να ανταποκριθούν στους αυστηρότερους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίοι θα εφαρμοστούν από το 2020.
       
      Το σκάνδαλο της VW ώθησε τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες «προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», επιβεβαίωσε ο Karl-Thomas Neumann, επικεφαλής της μονάδας Opel της General Motors, σε συνέντευξή του. Η εταιρεία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το Ampera-e τον επόμενο χρόνο, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Opel μετά το υβρίδιο Ampera του 2011, το οποίο πάλευε να προσελκύσει αγοραστές λόγω της υψηλής τιμής του.
      Οι κινητήρες ντίζελ έχουν συνήθως 25% υψηλότερη απόδοση σε σχέση με τη βενζίνη, συνεπώς έχουν σημαντικό ρόλο να παίξουν στη μείωση των εκπομπών. Ωστόσο, η αποκάλυψη του σκανδάλου της VW, τον περασμένο Σεπτέμβριο, έχει πυροδοτήσει μια αύξηση στους εξονυχιστικούς ελέγχους,. Αυτό έχει καταστήσει αναπόφευκτη επιλογή για τους κατασκευαστές τα αυτοκίνητα που κάποτε απέφευγαν.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=102940
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Ξεκινά τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017 η δράση «εύρυ-where» που αφορά στην παροχή ψηφιακών υπηρεσιών στους δικαιούχους προπτυχιακούς πρωτοετείς φοιτητές των Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και ΑΕΑ της χώρας, που εγγράφονται για πρώτη φορά σε Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά το ακαδημαϊκό έτος 2017 - 2018.
       
      Στόχοι της δράσης είναι η παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, η μείωση του ψηφιακού χάσματος, και η βιώσιμη αύξηση της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας και των ευρυζωνικών υπηρεσιών στην χώρα μας.
       
      Από τις 16/10/2017 όλοι οι δικαιούχοι πρωτοετείς φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα επισκεπτόμενοι τον δικτυακό τόπο της δράσης https://www.eury-where.gr/ να αποκτήσουν το προσωπικό τους κουπόνι, με το οποίο θα μπορούν να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν ταχεία πρόσβαση στο Διαδίκτυο με την παροχή σημαντικής επιχορήγησης για ευρυζωνική σύνδεση [σταθερή ή κινητή (mobile)] για δώδεκα (12) μήνες.
       
      Η υλοποίηση της δράσης πραγματοποιείται με τη μέθοδο Voucher (κουπόνι) σε όλους τους πρωτοετείς φοιτητές του ακαδημαϊκού έτους 2017-18. Η μέγιστη επιχορήγηση ανέρχεται στα πέντε ευρώ (5,00 €) ανά μήνα. Η συνολική αξία του κουπονιού καλύπτει κατά μέγιστο το ογδόντα τοις εκατό (80%) του μηνιαίου παγίου της σταθερής ή κινητής (mobile) ευρυζωνικής σύνδεσης των δικαιούχων. Οι διαδικασίες απόκτησης του κουπονιού και σύναψης συμβολαίου είναι εξαιρετικά απλές και δίνουν σε κάθε δικαιούχο τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής παρόχου και συμβολαίου.
       
      Φορέας Πρότασης είναι η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ) του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.
       
      Φορέας Υλοποίησης της Δράσης είναι το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ) του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων.
       
      Φορέας Χρηματοδότησης της Δράσης είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
       
      Ο προϋπολογισμός της Δράσης ανέρχεται στο ποσό των €3.062.000 σε δημόσια δαπάνη και χρηματοδοτείται στο σύνολό του από πόρους προερχόμενους από το αποθεματικό ταμείο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
       
      Πηγή: http://www.minedu.gov.gr/news/30764-11-10-17-epixorigoymenes-evryzonikes-syndeseis-gia-tous-protoeteis-foitites-2017-18-se-ola-ta-panepistimia-tei-kai-aea-tis-xoras
    20. Τεχνολογία

      ilias

      Επιστήμονες από το Delft Technical University Ολλανδίας κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ειδικό κράμα σκυροδέματος, το οποίο, αν όλα πάνε καλά στα επερχόμενα τεστ, θα προσφέρει τη δυνατότητα ακόμα πιο ανθεκτικών οικοδομημάτων και, ταυτόχρονα, με μικρότερο κόστος συντήρησης.
       
      Όσο περίεργο κι αν φαντάζει, το «μυστικό» κρύβεται στη χρήση βακτηρίων, μέσα στο μείγμα του σκυροδέματος. Αυτά τα βακτήρια συνοδεύονται από το «φαγητό» τους, που δεν είναι άλλο από ένα παράγωγο του γάλακτος και, όταν το καταναλώνουν, παράγουν ασβεστόλιθο. Όμως, τα βακτήρια, όντας μέσα στο μείγμα, είναι σε κατάσταση αδράνειας / ύπνωσης κατά κάποιο τρόπο, με μοναδικό μέσο ενεργοποίησής τους το νερό. Έτσι, όταν δημιουργηθούν πολύ μικρές ρωγμές, της τάξεως των 0,2 χιλιοστών (μέγεθος που θεωρείται προβλεπόμενο και ανεκτό από την κατασκευαστική βιομηχανία), μέχρι σήμερα το νερό κυλούσε ανάμεσά τους, με αποτέλεσμα την έναρξη της σταδιακής διάβρωσης – κάτι που απαιτεί συνεχή και υψηλού κόστους συντήρηση, ώστε να διατηρηθεί ασφαλές το οικοδόμημα.
       
      Με το νέο σκυρόδεμα, εμπλουτισμένο με τα ειδικά βακτήρια, το εισερχόμενο νερό τα «ξυπνάει» κι έτσι αρχίζουν να παράγουν τον πολύτιμο ασβεστόλιθο, ο οποίος με τη σειρά του «γιατρεύει» τη ρωγμή. Στα εργαστήρια οι επιστήμονες κατάφεραν τα βακτήρια να «επισκευάσουν» ρωγμές μεγέθους έως και 0,5 χιλιοστών. Με αυτήν τη διαδικασία, αυξάνεται πολύ περισσότερο η ανθεκτικότητα και κυρίως η μακροβιότητα της κατασκευής.
       
      Το μοναδικό ίσως μελανό σημείο του «βακτηριακού» σκυροδέματος, από τους Χένκ Γιόνκερς (μικροβιολόγος) και Έρικ Σλάνγκεν (τεχνολόγος) από το Delft Technical University Ολλανδίας, είναι η αύξηση του κόστους κατασκευής του, επειδή τα βακτήρια χρειάζονται ειδική επικάλυψη για να προστατευθούν από τη διάβρωση, όταν βρίσκονται εντός του μείγματος. Αλλά, όπως προσθέτει ο κ. Γιόνκερς, ακόμα κι αν αυξηθεί το κόστος του σκυροδέματος κατά 50% (λόγω της ακριβής ειδικής επικάλυψης των βακτηρίων), το συνολικό κόστος ενός οικοδομήματος θα αυξηθεί το πολύ 1% με 2%.
       
      Τα επόμενα στάδια των ελέγχων θα γίνουν σε εξωτερικούς χώρους και σε διαφορετικού μείγματος / τύπου σκυρόδεμα για το απαραίτητο χρονικό διάστημα των δύο ετών και αν αποδειχθούν θετικά, τότε οι επιστήμονες θα επιχειρήσουν να το διαθέσουν στην αγορά ως προϊόν.
       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://www.bbc.co.uk...onment-20121303
       
      Πηγή: zougla.gr
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια τεχνολογία που μετατρέπει το ασύρματο σήμα του Wi-Fi σε πηγή ενέργειας που μπορεί να φορτίσει οικιακές ηλεκτρονικές συσκευές αναπτύσσουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ουόσινγκτον πραγματοποιώντας ένα βήμα προς το όνειρο του Νικόλα Τέσλα ο οποίος οραματιζόταν έναν “ηλεκτρικό” κόσμο χωρίς καλώδια.
       
      Η τεχνολογία PoWiFi βασίζεται σε έναν ειδικό ρούτερ που συλλέγει ραδιοκύματα με την τεχνική της “οπισθοσκέδασης” ή αλλιώς της ανακύκλωσης του σήματος του ασύρματου διαδικτύου.
       
      Στη συνέχεια με τη βοήθεια ενός ανορθωτή, τα ραδιοκύματα μετατρέπονται σε ηλεκτρική τάση. Κατόπιν, ένας μετατροπέας DC-DC ενισχύει τα επίπεδα της τάσης, ώστε το σήμα να ανταποκρίνεται στις ενεργειακές απαιτήσεις ενός αισθητήρα ή ενός μικροελεγκτή.
       
      Παρότι δεν είναι η πρώτη φορά που επιτυγχάνεται άντληση ενέργειας από το περιβάλλον, οι ερευνητές ανέπτυξαν την πρώτη τεχνολογία του είδους που δεν βασίζεται σε μια συγκεκριμένη μονάδα φόρτισης, καθώς «ανακυκλώνει» ραδιοκύματα που κυκλοφορούν στον χώρο καθιστώντας εφικτή την επικοινωνία μεταξύ συσκευών χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης.
       
      —Οι δοκιμές
       
      Στο πλαίσιο των δοκιμών, οι ερευνητές πέτυχαν να τροφοδοτήσουν μια φωτογραφική μηχανή χωρίς μπαταρία, η οποία βρισκόταν σε απόσταση πέντε μέτρων από τον ρούτερ. Η ενέργεια αυτή ήταν αρκετή για τη λήψη μιας φωτογραφίας ανά 35 λεπτά. Το σύστημα κατάφερε ακόμα να προσφέρει επαρκή ενέργεια για τη λειτουργία ενός αισθητήρα θερμοκρασίας άνευ μπαταρίας.
       
      Οι δοκιμές έγιναν σε έξι κατοικίες. Οι τέσσερεις ιδιοκτήτες δήλωσαν ότι συνέχισαν να χρησιμοποιούν χωρίς προβλήματα ταχύτητας την ασύρματη διαδικτυακή τους σύνδεση, όπως και πριν την εγκατάσταση του «ενεργειακού» ρούτερ. Ένας είδε βελτιωμένη ταχύτητα και ένας ανέφερε επιβράδυνση στις ταχύτητες.
       
      Σύμφωνα με τους ερευνητές, η τεχνολογία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση υβριδικών μπαταριών νικελίου-μετάλλου και ιόντων-λιθίου σε απόσταση μέχρι 8,5 μέτρα.
       
      «Ένα από τα βασικά ζητήματα που καλούμαστε να καλύψουμε ως προς το “Ιντερνετ των Πραγμάτων” είναι ο τρόπος φόρτισης των διαφόρων ηλεκτρονικών συσκευών που μας περιβάλλουν» αναφέρουν οι επιστήμονες. «Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία μας θα μπορούσε μελλοντικά να οδηγήσει σε δίκτυα συσκευών και αισθητήρων που θα επικοινωνούν μεταξύ τους και θα ανταλλάσσουν δεδομένα αντανακλώντας ήδη υπάρχοντα σήματα που υπάρχουν στον χώρο».
       
      Το πρωτοποριακό σύστημα φόρτισης παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο καινοτομίας Em Tech Digital που έλαβε χώρα 1 και 2 Ιουνίου στο Σαν Φρανσίσκο. Το συνέδριο διοργανώνει το περιοδικό του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης, MIT Technology Review.
       
      Δείτε το video.
       

       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/06/05/powifi-energeia-122749/
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.