Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    842 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Παρουσιάζεται στην παραλία του Βόλου στις 6 του μηνός, το νέο μονοθέσιο αυτοκίνητο τύπου Φόρμουλα, από τη Centaurus Racing Team, το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και το Γραφείο Διαμεσολάβησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
       
      Η Centaurus Racing Team είναι μία ομάδα φοιτητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που ασχολείται με τη μελέτη, το σχεδιασμό και την κατασκευή μονοθέσιου αυτοκινήτου τύπου φόρμουλα.
       
      Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, το μονοθέσιο σχεδιάζεται με βάση τους κανόνες του παγκόσμιου διαγωνισμού Formula Student, στον οποίο συμμετέχουν αντίστοιχες ομάδες από όλο τον κόσμο.
       
      Η ομάδα από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Βόλου ιδρύθηκε το 2009 και έκτοτε, όπως αναφέρουν οι συμμετέχοντες φοιτητές, έχει συμμετάσχει στα τρία επίπεδα του παραπάνω διαγωνισμού. Οι διακρίσεις ξεκίνησαν το 2011, όταν η ομάδα πήρε την 1η γενική θέση στην Ιταλία, διαγωνιζόμενη μόνο με σχέδια για το μονοθέσιο. Την επόμενη χρονιά συμμετείχε τόσο με σχέδια όσο και με μερικά κατασκευασμένα μηχανικά μέρη στο Silverstone της Αγγλίας, λαμβάνοντας την 3η θέση στο σχεδιασμό και την 5η θέση στην επιχειρηματική παρουσίαση. Η ολοκλήρωση του 1ου αυτοκινήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας επιτεύχθηκε τον Ιούνιο του 2013. Η ομάδα, τιμώντας τις τοπικές παραδόσεις, έδωσε στο μονοθέσιο το όνομα του πιο γνωστού Κενταύρου της μυθολογίας, ονομάζοντας το ‘Χείρωνα’.
       
      Μετά τον Βόλο, επόμενος σταθμός για την παρουσίαση του μονοθέσιου οχήματος είναι η Ουγγαρία, όπου θα πραγματοποιηθεί σχετικός διαγωνισμός στις 21-24 Αυγούστου.
       
      Πηγή: http://www.enikos.gr/sports/239903,Agwnistiko_mono8esio_made_in_Thessaly.html
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Πριν μια δεκαετία, το OpenStreetMap κυκλοφόρησε τη δωρεάν, ανοιχτού λογισμικού υπηρεσία ως εναλλακτική άλλων γνωστών προγραμμάτων χαρτογράφησης.
       
      Φαίνεται πως το πείραμα πέτυχε, δουλεύει αρκετά καλά και χάρη σε ένα νέο ιστότοπο μπορείτε να δείτε και μόνοι σας, πώς η Wikipedia της χαρτογράφησης κατάφερε να καλύψει ολόκληρο τον πλανήτη.
       
      Ο προγραμματιστής Martijn van Exel δημιούργησε το OSM Then And Now προκειμένου να φανεί η ανάπτυξη του OpenStreetMap από το 2007. Όπως κάθε χρονομηχανή που μας πάει πίσω στο χρόνο, έτσι και η εν λόγω υπηρεσία, η οποία επικεντρώνοντας σε οποιοδήποτε μέρος στο πλανήτη και με τη χρήση sliders συγκρίνει το τότε με το τώρα, απεικονίζοντας ταυτόχρονα πως τα αχαρτογράφητα εδάφη ξεκινούν να αποκαλύπτονται χάρη στη βοήθεια εθελοντών. Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο την πρόοδο του OpenStreetMap τα τελευταία δέκα χρόνια.
       

       
      Μέχρι στιγμής η υπηρεσία μετρά 1,6 εκατομμύρια συμμετέχοντες (σε αντιδιαστολή με το 2007 όταν και είχε μόλις 9.000), ιστότοποι όπως το Foursquare και το Craigslist το χρησιμοποιούν αλλά και προγραμματιστές οι οποίοι έκαναν υπέροχα πράγματα όπως για παράδειγμα το project της εταιρείας Stamen Design. Το βάθος και η λεπτομέρεια των χαρτών του OpenStreetMap αποτελεί μια ακόμη απόδειξη για τη δύναμη του Διαδικτύου και της συνεργασίας των χρηστών.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/internet/%CF%84%CE%BF-openstreetmap-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-r7292
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Tesla κυκλοφόρησε το περασμένο καλοκαίρι την όγδοη έκδοση του λογισμικού Autopilot κάνοντας ακόμα πιο ασφαλή τα οχήματά της σύμφωνα με τον συνιδρυτή της εταιρείας Elon Musk.
       
      Ο λόγος είναι μια νέα τεχνολογία επεξεργασίας δεδομένων που λαμβάνει από το ραντάρ του αυτοκινήτου, και η οποία επιτρέπει στο σύστημα να δει και πέρα από το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό και να προχωρά στις απαραίτητες κινήσεις σε επικίνδυνες περιπτώσεις. Αν και στη θεωρία, η αναβάθμιση αυτή -που σημειωτέον έγινε μέσω OTA- ακούγεται ενδιαφέρουσα, σίγουρα το να βλέπεις στην πράξη τα αποτελέσματά της σε πραγματικές συνθήκες είναι πολύ πιο εντυπωσιακό.
       
      Σε βίντεο που ανέβασε κάτοχος ενός Model S στην Ολλανδία το οποίο φέρει την πρώτη γενιά του συστήματος Autopilot, βλέπουμε την εκπληκτική αντίδραση του οχήματος σε ένα συμβάν που διαδραματίζεται μπροστά από τον οδηγό με άλλα δύο αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα το Model S προειδοποιεί τον οδηγό με χαρακτηριστικό ήχο ότι υπάρχει σοβαρή περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, προχωρώντας σε αυτόματο φρενάρισμα. Αυτό που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι ότι το ηχητικό σήμα ενεργοποιείται περίπου ένα δευτερόλεπτο πριν σημειωθεί το ατύχημα, κάτι που φανερώνει ότι το σύστημα μπόρεσε να προβλέψει την πιθανότητα ατυχήματος.
       
       
      Όπως δηλώνει ο κάτοχος του Tesla, το αυτοκίνητό του προχώρησε άμεσα σε φρενάρισμα πριν αυτός προλάβει να προχωρήσει στην ίδια ενέργεια ενώ ευτυχώς όσοι συνεπλάκησαν στο ατύχημα δεν τραυματίστηκαν.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=kyaihf4-j08
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-autopilot-%CF%84%CE%B7%CF%82-tesla-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%AC%CE%B6-r13238
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Εξοικονόμηση κατά 59% στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος θα επιφέρει για τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου η εγκατάσταση 5.000 «έξυπνων» φωτιστικών τύπου LED, σύμφωνα με τη σύμβαση που υπογράφτηκε με τη Sirecled Hellas AE, στις 3 Οκτωβρίου 2017. Πρόκειται για το πρώτο έργο «έξυπνου» φωτισμού σε αυτοκινητόδρομο υψηλών ταχυτήτων.
       
      Η επιλογή του αναδόχου του έργου, που αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση LED φωτιστικών εξοπλισμένων με προηγμένο λογισμικό για τη μεταξύ τους επικοινωνία, ολοκληρώθηκε μετά από διαγωνιστική διαδικασία 24 μηνών. Τα κριτήρια βάσει των οποίων αξιολογήθηκαν οι προσφορές των 26 εταιρειών που συμμετείχαν από Ευρώπη, Αμερική και Ασία, ήταν η ανταγωνιστικότερη τιμή σε συνδυασμό με την ανώτερη ποιότητα κατασκευής και τη μείωση ενεργειακής κατανάλωσης.
       
      Η προσφορά της Sirecled Hellas AE, που επελέγη, προβλέπει ότι ο Αυτοκινητόδρομος θα εξοικονομήσει 59% σε κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα, αυτή θα μειωθεί από 10,7 εκατ. KWH ανά έτος σε 4,4 εκατ. KWH.
       
      Επιπλέον όλα τα φωτιστικά θα είναι εξοπλισμένα με κατάλληλο λογισμικό το οποίο τους δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνούν μεταξύ τους, αλλά και με ένα κεντρικό σύστημα διαχείρισης. Έτσι, θα παρέχονται πληροφορίες αληθινού χρόνου σχετικά με την καλή λειτουργία τους, καθώς και δυνατότητα άμεσης αυξομείωσης της φωτεινότητάς τους όποτε αυτό απαιτείται.
       
      Η παρουσία της SIRECLED στην ελληνική αγορά ξεκίνησε πριν 4 έτη μετά από επένδυση που οργάνωσε η Vectis Capital με την υποστήριξη Ελλήνων επιχειρηματιών, εξαγοράζοντας την Ιταλική SIRECLED Srl και μετεγκαθιστώντας την στην Ελλάδα, δημιουργώντας παραγωγική μονάδα στο Κρυονέρι Αττικής και διατηρώντας Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης στη Modena της Ιταλίας.
       
      Έκτοτε η εταιρεία έχει υλοποιήσει σημαντικά έργα φωτισμού σε βιομηχανίες, αποθήκες, αλυσίδες λιανεμπορίου, δημοτικούς δρόμους, γήπεδα, τούνελ κ.λπ. σε χώρες όπως Ελλάδα, Ιταλία, Ελβετία, Αυστρία, Ρωσία, Πολωνία κ.α. Τα προϊόντα της είναι σχεδιασμένα για βαριές επαγγελματικές εφαρμογές με υψηλές απαιτήσεις, μπορούν να προσφέρουν ενεργειακή εξοικονόμηση έως 80% και είναι όλα εφοδιασμένα με το δικό τους έξυπνο λογισμικό διαχείρισης SmartLedNET.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=908560
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Σε παγκόσμια κυκλοφορία έδωσε η Microsoft τη σουίτα εφαρμογών γραφείου, Office 2016, την τελευταία προσθήκη στην ηλεκτρονική συνδρομητική υπηρεσία Office 365.
       
      Σύμφωνα με τον αμερικάνικο τεχνολογικό κολοσσό, το Office 2016 φέρνει νέες εκδόσεις desktop εφαρμογών για τα Windows, συμπεριλαμβανομένων των Word, PowerPoint, Excel, Outlook και Access και επιτρέπει στους χρήστες να συνεργαστούν και να εργαστούν από κοινού.
       
      «Με αυτές τις τελευταίες καινοτομίες κάνουμε ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για το μετασχηματισμό του Office από μια εφαρμογή προσωπικής εργασίας και παραγωγικότητας σε ένα συνδεδεμένο σύνολο εφαρμογών και υπηρεσιών που έχουν σχεδιαστεί για τη σύγχρονη εργασία, τη συνεργασία και την ομαδικότητας» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σάτια Ναντέλα, σε δήλωση του σχετικά με την κυκλοφορία της νέας σουίτας της Microsoft.
       
      Οι εφαρμογές του νέου Office 2016 είναι διαθέσιμες σε 40 γλώσσες και για τη λειτουργία τους απαιτείται λειτουργικό σύστημα Windows 7 ή νεότερη έκδοση. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι συνδρομητές της υπηρεσίας Office 365 θα μπορούν να «κατεβάσουν» τη νέα σουίτα δωρεάν, ως μέρος της συνδρομής τους.
       
      Η Microsoft εγκαινίασε το πολυαναμενόμενο λειτουργικό σύστημα Windows 10 τον Ιούλιο, σχεδιασμένο να λειτουργεί σε φορητούς και επιτραπέζιους υπολογιστές αλλά και smartphones, ως μέρος της εταιρείας να πάρει πίσω το χαμένο από τις ταμπλέτες και κινητά τηλέφωνα έδαφος.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=739749
    6. Τεχνολογία

      basgoud

      Το τμήμα Έρευνας της Microsoft κατάφερε να αναπτύξει μία οθόνη η οποία τροφοδοτείται μόνη της από το φωτισμό του περιβάλλοντος χώρου. Η «ενεργειακά ουδέτερη» οθόνη λειτουργεί αντλώντας ενέργεια από το φωτισμό των γραφείων και «συμπεριφέρεται» σαν ένα μίνι e-reader.
       
      «Αυτό που φανταζόμαστε είναι πως η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν ένα χαρτάκι για σημειώσεις», δήλωσε στο περιοδικό New Scientist ο Τομπάιας Γκρός-Πούπενταλ, μέλος της ερευνητικής ομάδας.
       
      «Ωστόσο, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ξανά και ξανά, να συγχρονιστεί με σημειώσεις από άλλες τοποθεσίες, ενώ θα είναι δυνατός ο προγραμματισμός της ώστε να προβάλει καθημερινές πληροφορίες, όπως τον καιρό ή τα δρομολόγια των λεωφορείων όταν πρόκειται να φύγετε από το γραφείο», πρόσθεσε ο ίδιος.
       
      Αντλώντας ενέργεια από τον περιβάλλοντα χώρο με τη χρήση φωτοβολταϊκών κυττάρων, η συσκευή δεν χρειάζεται φόρτιση.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Αρκετά σύντομα θα ξεπερασθούν όλα τα εμπόδια τα οποία αποθαρρύνουν σήμερα τους Ευρωπαίους καταναλωτές από το να επιλέξουν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, όπως υποστηρίζουν σε μελέτη τους αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING.
       
      Έτσι, όπως υποστηρίζουν το μερίδιο της ηλεκτροκίνησης θα αυξηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια με τόσο αλματώδεις ρυθμούς, που από το 2035 στη “Γηραιά Ήπειρο” θα είναι ηλεκτρικά όλα τα καινούρια οχήματα που πωλούνται.
       
      Όσον αφορά τα εμπόδια που θα επιλυθούν τα επόμενα χρόνια, οι αναλυτές αναφέρουν την υψηλή τιμή των μπαταριών, τη σχετικά περιορισμένη αυτονομία και το μεγάλο χρονικό διάστημα φόρτισης. Εμπόδια που, όταν γίνουν παρελθόν, σύμφωνα με τους αναλυτές τα ηλεκτρικά Ι.Χ. θα γίνουν εξίσου ελκυστικά με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
       
      Στη μελέτη σημειώνεται παράλληλα πως, ενόψει αυτής της εξέλιξης, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν να αντιμετωπίσουν μία σημαντική πρόκληση, αφού αυτή τη στιγμή κατέχουν μερίδιο μόλις 3% στην παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου. Έτσι, για να αντεπεξέλθουν στη ζήτηση θα παραμείνουν εξαρτημένες από χώρες όπως η Κίνα και η Ιαπωνία, τόσο για μπαταρίες όσο και για άλλα εξαρτήματα.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/ing-%CF%80%CF%89%CE%BB%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B9%CF%87-%CE%B1%CF%80%CF%8C-r14516
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Πεδίο δόξης λαμπρό για το ψηφιακό επιχειρείν στην Ευρώπη, καθώς, σε λιγότερο από μία πενταετία από σήμερα, το ήμισυ όλων των εμπορικών συναλλαγών θα επηρεάζεται από το Διαδίκτυο. Πέραν από τις αμιγώς ηλεκτρονικές πωλήσεις, η ευρωπαϊκή οικονομία δείχνει να εισέρχεται πιο βαθιά σε ψηφιακά μονοπάτια. Τα ηλεκτρονικά κανάλια αγορών, ακόμη κι όταν δεν χρησιμοποιούνται για την απευθείας απόκτηση προϊόντων, δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον για το εμπόριο, το οποίο - εντός της προσεχούς πενταετίας - αναμένεται να ενδυναμωθεί περαιτέρω. Σύμφωνα με έρευνα της Forrester, έως το 2020 τα ψηφιακά κανάλια θα επηρεάζουν το 53% του συνόλου των πωλήσεων στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, που αντιστοιχεί σε €947 δις, συμπεριλαμβανομένου του συνδυασμού online και offline πωλήσεων, που επηρεάζονται από την έρευνα αγοράς μέσω του Διαδικτύου.
       
       
      Για κάθε 1€, που οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δαπανούν online, θα ξοδεύουν άλλα 4€ σε φυσικά καταστήματα, ως αποτέλεσμα της έρευνας αγοράς μέσω του InternetΗ έρευνα της Forrester, με τίτλο “European Cross-Channel Retail Sales Forecast, 2015 to 2020 report”, διαπιστώνει ότι οι επαγγελματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη ενισχύουν, διαρκώς, την ψηφιακή τους παρουσία. Όπως, μάλιστα, σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας, έχουν κάθε λόγο να το κάνουν, καθώς τα ψηφιακά “σημεία επαφής”, όπως είναι οι ηλεκτρονικές σελίδες των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου, έχουν πλέον δυναμική παρουσία σε όλο τον κύκλο των πωλήσεων, ακόμη και εάν αυτός δεν καταλήγει σε online, αλλά σε offline αγορές. Χαρακτηριστικό είναι το εύρημα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο για κάθε €1, που οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δαπανούν online, θα ξοδεύουν - με ορίζοντα το 2020 - άλλα €4 σε φυσικά καταστήματα, ως αποτέλεσμα της έρευνας αγοράς, την οποία πραγματοποίησαν στο Ίντερνετ.
       
      “Με αυτά τα δεδομένα, οι ηγέτες του ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ευρώπη οφείλουν να αντιμετωπίσουν τα ψηφιακά περιουσιακά τους στοιχεία ως δομικό μέρος του συνολικού κύκλου των πωλήσεων και όχι απλά ως ένα εναλλακτικό κανάλι αγορών”, αναφέρει η μελέτη.
       
      Πέντε τομείς
       
      Η μελέτη προβλέπει ότι, με χρονικό ορίζοντα το 2020, πέντε τομείς του λιανεμπορίου θα εξαρτούν τουλάχιστον το ήμισυ των πωλήσεων τους από τα ψηφιακά κανάλια. Πρόκειται για τους τομείς της διακόσμησης σπιτιού - κήπου, των καλλυντικών και των προϊόντων ομορφιάς, των κοσμημάτων και των ρολογιών, της ένδυσης και της υπόδησης.
       
      Να θυμίσουμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του τελευταίου Ευρωβαρόμετρου για το 2014, οι επιχειρήσεις στη Βόρεια και την Κεντρική Ευρώπη είναι εκείνες που πρωτοστατούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς συγκεντρώνουν την υψηλότερη αναλογία μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρονικών πωλήσεων.
       
      Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, σήμερα η πλειοψηφία - και συγκεκριμένα το 80% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων - πραγματοποιεί ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσα από τα εταιρικά sites και τις αντίστοιχες εφαρμογές (applications). Την ίδια στιγμή, το 35% χρησιμοποιεί μικρές και το 33% μεγάλες εμπορικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την online προώθηση των προϊόντων τους.
       
      Για την πλειονότητα των ευρωπαϊκών εταιρειών, που επιχειρούν online, το 85,4% των πωλήσεων προέρχονται από την χώρα στην οποία δραστηριοποιούνται, ενώ μόλις το 10,3% από άλλα κράτη - μέλη της Ε.Ε., με μόλις ένα μικρό ποσοστό 4,3% να καταφέρνει να προωθεί τα προϊόντα του σε χώρες εκτός Ε.Ε. Από τις ευρωπαϊκές εταιρείες, που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις εκτός Ε.Ε., το 20% προωθεί τα προϊόντα του στις ΗΠΑ και το 18% σε Ελβετία, Νορβηγία και Ισλανδία.
       
      Πηγή: http://www.sepe.gr/gr/research-studies/article/3597790/to-50-ton-poliseon-stin-europi-tha-exartatai-apo-diadiktuo-eos-to-2020/
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Δημόσια διαβούλευση πρόκειται να ξεκινήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις ανησυχίες που έχουν προκύψει για το μέλλον του Διαδικτύου. Η προστασία του ιδιωτικού απορρήτου, η ασφάλεια, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης, η ουδετερότητα του Διαδικτύου, τα Μεγάλα Δεδομένα (Big Data) καθώς και οι επιπτώσεις του Ίντερνετ στην καθημερινότητα των πολιτών είναι ορισμένα από τα καίρια ζητήματα που αποτελούν θέμα πρόσφατων ερευνών.
       
      Για τον λόγο αυτόν, η ΕΕ ξεκινά μια άνευ προηγουμένου δημόσια διαβούλευση προκειμένου να διαπιστωθούν οι ανησυχίες των Ευρωπαίων σχετικά με το μέλλον του Διαδικτύου. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα The Guardian, μια σειρά από έρευνες που θα διεξαχθούν τις προσεχείς εβδομάδες θα ζητούν από τους πολίτες να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τα ποικίλα θέματα, από την προστασία της ιδιωτικής ζωής, μέχρι τις επιπτώσεις του ψηφιακού κόσμου στην απασχόληση, την υγεία, την κυβέρνηση και τη δημοκρατία.
       
      Τα ερωτήματα των ερευνών αναμένεται να δημοσιευτούν, μέσα στις επόμενες 3 εβδομάδες, από κορυφαίους ευρωπαϊκούς δημοσιογραφικούς οργανισμούς. Τα αποτελέσματα θα γίνουν διαθέσιμα περί τις αρχές του Ιουνίου, ενώ οι αναγνώστες θα έχουν τη δυνατότητα να απαντήσουν στις ερωτήσεις σε αυτή την διεύθυνση.
       
      «Η επιστήμη θα πρέπει να είναι ανοιχτή και ανεξάρτητη από τον παραδοσιακό φιλντισένιο πύργο», δήλωσε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν-Κλωντ Γιούνκερ, προσθέτοντας ότι η διαβούλευση θα μπορούσε να «αποτελέσει έμπνευση για νέες ιδέες σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να επιλυθούν ορισμένα από τα πιο πιεστικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας».
       
      Την δράση έχει αναλάβει η REIsearch, μια πρωτοβουλία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ στόχος θα είναι η χάραξη πολιτικής για την καλύτερη κατανόηση των δημόσιων προτεραιοτήτων στη λήψη αποφάσεων. Όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η Guardian, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για την αποστασιοποίησή της από το λαϊκό αίσθημα και τις ανησυχίες των πολιτών.
       
      Οι εφημερίδες και τα έντυπα που θα συμμετέχουν στην έρευνα είναι οι Der Standard, El País, Frankfurter Allgemeine Zeitung, La Libre Belgique, Gazeta Wyborcza, Luxemburger Wort, Público, Il Sole 24 Ore, The Lancet, Cell και Guardian.
      Οι πολιτικοί ιθύνοντες στις Βρυξέλλες κάνουν, εδώ και καιρό, προσπάθειες με σκοπό να αξιοποιήσουν το Διαδίκτυο για την ενίσχυση τόσο της οικονομικής ανάπτυξης της Ευρώπης όσο και της δημοτικότητας της ΕΕ.
       
      «Οι επιπτώσεις του Διαδικτύου στον κόσμο μας είναι ήδη τεράστιες και θα επιταχυνθούν ακόμα περισσότερο μέσα στα επόμενα χρόνια με την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, τη γεφύρωση του πραγματικού και του ψηφιακού κόσμου καθώς και τη διαδεδομένη χρήση των δεδομένων», δήλωσε στον Guardian ο Χεσούς Βιλασάντε, αξιωματούχος της Επιτροπής.
       
      «Πιστεύουμε ότι ο ψηφιακός κόσμος θα πρέπει να σέβεται τις ίδιες αξίες και δικαιώματα που απολαμβάνουμε στον πραγματικό. Θεωρούμε επίσης ότι η Ευρώπη διαθέτει τις δυνατότητες για να αποτελέσει βασικό παράγοντα σε θέματα που αφορούν στο Διαδίκτυο, παρά το γεγονός ότι πολλές από τις σημαντικές αποφάσεις λαμβάνονται αλλού», πρόσθεσε ο ίδιος.
       
      Πηγή: http://www.huffingtonpost.gr/2017/04/21/tech-dimosia-diavoulevsi-diadiktyo_n_16140216.html?utm_hp_ref=gr-tech
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Ελλάδα είναι από σήμερα η 56η χώρα που περιλαμβάνεται στην υπηρεσία Street View της Google, με τους χρήστες του διαδικτύου σε ολόκληρο τον κόσμο να μπορούν να πλοηγηθούν στο μεγαλύτερο κομμάτι της χώρας μας μέσα από εικόνες 360°.
       
       
      Έχοντας ξεπεράσει τα μακροχρόνια προβλήματα με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, το Street View εκτείνεται σε πάρα πολλές πόλεις και χωριά της Ελλάδος, συμπεριλαμβανομένου και αρκετών νησιών. Έτσι μπορείτε να πλοηγηθείτε μεταξύ άλλων στους δρόμους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, των Ιωαννίνων, της Πάτρας, της Θράκης, της Λάρισας αλλά και των Νησιών Ιονίου, των Κυκλάδων όπως τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, καθώς και την Κρήτη.
       
      Όπως επισημάνθηκε στη συνέντευξη τύπου, τα πλεονεκτήματα της υπηρεσίας αφορούν αρκετούς τομείς, με σημαντικότερο ίσως αυτό του τουρισμού, με του υποψηφίους επισκέπτες να έχουν τη δυνατότητα εικονικών περιηγήσεων στους δρόμους της Ελλάδας. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από την τεχνολογία Street View με το να ενσωματώνουν τους Χάρτες της Google στην ιστοσελίδα τους εντελώς δωρεάν
       
      Το Street View καλύπτει μέχρι στιγμής περίπου το 60-70% της ελληνικής επικράτειας, με τις φωτογραφίες των δρόμων να έχουν γίνει λήψη το 2009 και τη διετία 2011-2012. Μέσα στη χρονιά όμως όπως ανέφερε ο Ulf Spitzer, Project Manager του προγράμματος Street View, αναμένεται να ανανεωθούν με πιο πρόσφατες φωτογραφίες ενώ η υπηρεσία αναμένεται να επεκταθεί και σε μέρη που δεν καλύπτονται σήμερα.
       

       

       

       
       
       
      [Όσον αφορά τη διασφάλιση του απορρήτου, η Google προχωρά στη θόλωση των πινακίδων κάθε αυτοκινήτου που εμφανίζεται στις φωτογραφίες αλλά και τον προσώπων, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο χρήστη να ζητήση περαιτέρω θόλωση ακόμα και του σπιτιού του, επιλέγοντας την Αναφορα Προβλήματος.
       
      Η πρόσβαση στην υπηρεσία γίνεται μέσα από τα Google Maps, συμπεριλαμβανομένου και των mobile εκδόσεων της εφαρμογής.
       
      Δείτε επίσης: Συλλογή Street View από ελληνικά αξιοθέατα
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-google-street-view-%CF%83%CF%84%CE%B7-r6830
    11. Τεχνολογία

      basgoud

      Η τεχνολογία είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο, με το drone να μπορεί να πετάξει μόλις 10 εκατοστά από την πηγή του μαγνητικού πεδίου.
       
      Επιστήμονες του Imperial College London πραγματοποίησαν επίδειξη μιας πρωτοποριακής μεθόδου ασύρματης μετάδοσης ενέργειας σε drone ενώ αυτό βρίσκεται εν πτήσει.
       
      Το συγκεκριμένο επίτευγμα θεωρητικά θα επέτρεπε σε drones να παραμένουν στον αέρα επ'αόρισον, απλά και μόνο αιωρούμενα από επίγεια οχήματα υποστήριξης για να επαναφορτίζονται, ανοίγοντας ένα τεράστιο εύρος νέων εφαρμογών.
       
      Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιεί επαγωγική σύζευξη, ένα concept που είχε αρχικά επιδειχθεί από τον διάσημο εφευρέτη και πρωτοπόρο του ηλεκτρισμού Νικολά Τέσλα, πάνω από 100 χρόνια πριν. Δύο χάλκινα πηνία συντονίζονται, μέσω ηλεκτρονικών, κάτι που επιτρέπει την ασύρματη ανταλλαγή ενέργειας σε συγκεκριμένη συχνότητα.
       
      Επιστήμονες πειραματίζονται με αυτή την τεχνολογία εδώ και δεκαετίες, ωστόσο δεν ήταν σε θέση να τροφοδοτήσουν ασύρματα με ενέργεια ιπτάμενες συσκευές.
       
      Τουλάχιστον, μέχρι τώρα: Επιστήμονες του Imperial College London έβγαλαν τη μπαταρία από ένα μίνι drone που είναι διαθέσιμο στο εμπόριο και έδειξαν ότι μπορούν να του μεταδίδουν ενέργεια μέσω επαγωγικής σύζευξης.
       
      Θεωρούν πως η επίδειξή τους είναι η πρώτη όσον αφορά στο πώς η συγκεκριμένη μέθοδος μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ιπτάμενα αντικείμενα όπως τα drones, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για πιο ευρεία χρήση της τεχνολογίας.
       
      Για τους σκοπούς της επίδειξης χρησιμοποιήθηκε ένα απλό drone (quadcopter) του εμπορίου, διαμέτρου περίπου 12 εκατοστών, και προέβησαν σε μικρές αλλαγές στα ηλεκτρονικά του ενώ έβγαλαν τη μπαταρία του.
       
      Το drone φορτίζεται με ενέργεια όταν εισέρχεται σε ένα μαγνητικό πεδίο, με εναλλασσόμενο ρεύμα να δημιουργείται στην κεραία, το οποίο μετατρέπεται σε συνεχές ρεύμα από τα ηλεκτρονικά του αεροσκάφους.
       
      Η τεχνολογία είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο, με το drone να μπορεί να πετάξει μόλις 10 εκατοστά από την πηγή του μαγνητικού πεδίου, ωστόσο οι ερευνητές εκτιμούν πως βρίσκονται έναν χρόνο μακριά από τη δημιουργία μιας συσκευής που θα μπορεί να διατεθεί στο εμπόριο.
       
      Τα πλεονεκτήματα που θα παρείχε είναι παραπάνω από εμφανή, ειδικά από τη στιγμή που μικρά drones χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για σκοπούς όπως αναγνωριστικές αποστολές, έρευνα και διάσωση κ.α.
       
      Επίσης, είναι πολλές οι εφαρμογές που θα μπορούσαν να υπάρξουν σε άλλους τομείς, όπως η Ιατρική (εμφυτεύματα μέσα στο σώμα) ή η αεροδιαστημική- ακόμα και σε επίπεδο διαστημικών αποστολών.
       
      Πηγή: naftemporiki.gr - http://www.naftemporiki.gr/story/1162359/drones-pou-tha-mporoun-na-epanafortizontai-asurmata-en-ptisei
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Είκοσι από τους μεγαλύτερους αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία της Ελλάδας,
      που έχουν επιλεγεί από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού βάσει κριτηρίων σπουδαιότητας και επισκεψιμότητας, θα αποκτήσουν σταδιακά πρόσβαση σε προηγμένες ευρυζωνικές υπηρεσίες, μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας του ΥΠΠΟΑ με την Cosmote.
       
      Φέτος το καλοκαίρι, θα αποκτήσουν πρόσβαση σε ασύρματο δίκτυο ίντερνετ (Wi - Fi) το Ακρωτήρι Σαντορίνης, οι Δελφοί και η Δήλος. Ήδη, πρόσβαση σε Wi - Fi υπάρχει στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας και στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου, ενώ επόμενος προορισμός της Cosmote είναι η Ακρόπολη των Αθηνών.
       
      Το Wi - Fi, μεταξύ άλλων, θα επιτρέψει στους αρχαιολογικούς χώρους και στα Μουσεία να αναπτύξουν νέους διαδραστικούς τρόπους ξενάγησης και παρουσίασης των εκθεμάτων τους.
       
      Πρόκειται για μία συνολική επένδυση άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, της Cosmote, που στόχο έχει να αναδείξει την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά με τη δύναμη της τεχνολογίας.
       
      Το έργο περιλαμβάνει τη μελέτη, τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη υποδομών ασύρματου δικτύου σε επιλεγμένα από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σημεία, την προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού, τη λειτουργία και συντήρηση των δικτύων, αλλά και τη δωρεάν παροχή των υπηρεσιών ασύρματου Wi - Fi internet για τρία χρόνια.
       
      Έχουν προγραμματιστεί να ακολουθήσουν, επίσης, οι αρχαιολογικοί χώροι στην Κνωσό και το Σούνιο, οι Βασιλικοί Τάφοι Αιγών (Βεργίνα), το Εθνικό και Αρχαιολογικό Μουσείο, η Αρχαία Ολυμπία, τα Αρχαιολογικά Μουσεία Ηρακλείου και Θεσσαλονίκης, η Ακρόπολη Λίνδου, η Αρχαία Επίδαυρος, η Ακρόπολη Μυκηνών, η Σπιναλόγκα, το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, η Αρχαία Δωδώνη και η Αρχαία Κόρινθος.
       
      Πηγή: naftemporiki.gr
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Ιταλοί δύτες της καταδυτικής ομάδας Ocean Reef Group ανέδειξαν μια νέα διάσταση της αειφόρου γεωργίας: τη βύθισαν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
       
      Στα ανοιχτά του Νόλι, μιας μικρής παραθαλάσσιας πόλης της βορειοδυτικής Ιταλίας, ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση των πρώτων υποθαλάσσιων θερμοκηπίων του κόσμου, τα οποία ονομάστηκαν «Ο Κήπος του Νέμο». Μέχρι στιγμής, πέντε βιόσφαιρες παρέχουν σχεδόν άριστες συνθήκες για την καλλιέργεια φασολιών, φραουλών, βασιλικού και λάχανων (και έπεται συνέχεια).
       
       
      Μπορεί η καλλιέργεια λαχανικών κάτω από το νερό να φαντάζει παλαβή ως επιλογή, αλλά οι σχεδιαστές του θερμοκηπίου υποστηρίζουν ότι η σταθερή θερμοκρασία και τα υψηλά επίπεδα υγρασίας συνθέτουν ιδανικές συνθήκες για τα φυτά, καθώς επιτρέπουν έναν συνεχή κύκλο δημιουργίας υγρασίας και «βροχής». Επίσης, τα φυτά αναπτύσσονται ταχύτερα χάρη στην αφθονία διοξειδίου του άνθρακα.
       
      Το εγχείρημα δεν είναι καινούργια υπόθεση (ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια). Αφού υπερπηδήθηκαν διάφορα εμπόδια, έχουν κατασκευαστεί πέντε θερμοκήπια. Μόνο έξι μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, η παρακολούθηση των καλλιεργειών είναι ευκολότερη υπόθεση από αυτό που θα περιμέναμε.
       
      Η δυνατότητα σταθερής παραγωγής και η αποφυγή της χρήσης φυτοφαρμάκων είναι θετικά στοιχεία, ωστόσο ποιος είναι ο αντίκτυπος στο γύρω οικοσύστημα;
       

       
      Η ομάδα Ocean Reef Group συνεχίζει τις έρευνες. Μέχρι στιγμής τα ευρήματα δεν είναι απογοητευτικά, αφού η ενδημική άγρια ζωή δείχνει να προσαρμόζεται χωρίς πρόβλημα με την τεχνητή βιόσφαιρα. Καβούρια και χταπόδια βρίσκουν καταφύγιο κάτω από τις σφαίρες του θερμοκηπίου, ενώ οι ιππόκαμποι τις χρησιμοποιούν ως τόπους αναπαραγωγής.
       
       
      Αυτό το πειραματικό σχέδιο εναλλακτικής γεωργίας, εάν αποδειχθεί ότι δεν επιφέρει βλάβες στο περιβάλλον, μπορεί να αποδειχθεί ιδανικό για αναπτυσσόμενες χώρες που αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα ξηρασίας και υποβάθμισης των εδαφών τους.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/08/20/thermokipia-thalassa-124049/
       

       

       

    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα απεριόριστα δεδομένα κινητής φαίνεται να οδηγούν μερικές χώρες σε υψηλή κατανάλωση, σύμφωνα με έκθεση της Tefficient. Για παράδειγμα, στη Νότιο Κορέα, οι χρήστες της κινητής καταναλώνουν 3,8 GB το μήνα ανά κάρτα SIM. Ωστόσο και πάλι, βρίσκονται αρκετά πίσω από τους Φινλανδούς, οι οποίοι καταναλώνουν σχεδόν τα διπλάσια, 7,2 GB μηνιαίως ανά SIM.
       
      Τη Νότιο Κορέα ακολουθούν οι Σουηδία, Αυστρία, Δανία και Ιρλανδία, με μέσο όρο 2 GB ανά SIM το μήνα (η Νορβηγία βρίσκεται λίγο πιο πίσω).
       

       
      Ο λόγος βέβαια στο ότι η Φινλανδία είναι μια κατηγορία από μόνη της οφείλεται στο γεγονός ότι οι χρήστες στη Φινλανδία μπορούν να σερφάρουν πραγματικά απεριόριστα.
       
      Δεν είναι τυχαίο ότι οι συνδρομητές της Φινλανδικής DNA έχουν τη μεγαλύτερη κατανάλωση από τις υπό εξέταση χώρες, με μέσο όρο 9,8 GB το μήνα ανά SIM, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται άλλη μια Φινλανδική πάροχος, η Elisa, με 8,6 GB ανά SIM. Απεριόριστη κατανάλωση δεδομένων προσφέρουν και οι πάροχοι κινητής στην Αυστρία. Αρκετά γενναιόδωροι είναι και οι Δανοί με τα πακέτα που προσφέρουν (13 ευρώ για 15 GB), αλλά δεν είναι ακόμη απεριόριστα.
       
      Η έκθεση της Tefficient καταδεικνύει ότι στις χώρες που τα δεδομένα είναι απεριόριστα (ή αρκετά υψηλά), οι πάροχοι κινητής δεν λαμβάνουν «τρομερά» έσοδα από τα δεδομένα, ωστόσο, καταφέρνουν να διατηρούν την εμπιστοσύνη του πελάτη, κάτι που θεωρούν πολύ πιο σημαντικό για τη διατήρηση του μεριδίου τους στην αγορά.
       
      Στον αντίποδα, οι χώρες με τη μικρότερη κατανάλωση δεδομένων κινητής είναι οι Ελλάδα, Βέλγιο, Τσεχία, Ρουμανία, Ολλανδία, Πορτογαλία και Γερμανία.
       
      Πηγή: http://www.emea.gr/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1/501110/501110/
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Γήπεδο μπάσκετ που χρησιμοποιεί τεχνολογία απεικόνισης LED κατασκεύασε η Nike στη Σαγκάη για να εκπαιδεύσει τα αυριανά αστέρια του μπάσκετ.
       
      Γήπεδο μπάσκετ στη Σαγκάη που χρησιμοποιεί τεχνολογία απεικόνισης LED ενσωματωμένη στο δάπεδο του αγωνιστικού χώρου κατασκεύασε η Nike προκειμένου να βοηθήσει το αστέρι του ΝΒΑ Kobe Bryant να διδάσκει τις κινήσεις του σε νέους παίκτες που συμμετέχουν στο τουρνουα RISE που διοργανώνει η εταιρεία στην Κίνα. .
       
      Στον αγωνιστικό χώρο του γηπέδου με motion-tracking και διαδραστική απεικόνιση LED καθοδηγούνται και εκπαιδεύονται νεαροί κινέζοι οι οποίοι συμμετέχουν στο διαγωνισμό που έχει σαν έπαθλο εφόσον κερδίσουν να συμμετάσχουν στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Μπάσκετ Nike που θα πραγματοοιηθεί στη Βαρκελώνη τον Σεπτέμβριο.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Ena_diaforetiko_gipedo_mpasket_apo_tin_Nike/#.U_MLZfl_tc8
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο πρώτος στόλος ταξί με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων ξεκίνησε να μεταφέρει επιβάτες ως μέρος ενός πιλοτικού προγράμματος.
      «Αναπτύσσουμε το νέο ταξί εδώ και δέκα χρόνια, έχοντας πραγματοποιήσει περισσότερα από ένα εκατομμύρια μίλια δοκιμών», δήλωσε ο Γκόρντον Ντίξον, Περιφερειακός Διευθυντής Επιχειρήσεων της κατασκευάστριας εταιρείας Frazer-Nash με έδρα το Σάρεϊ, νότια του Λονδίνου.
       
      «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που μας δόθηκε η κατάλληλη άδεια από την αρμόδια υπηρεσία ώστε να λειτουργήσουμε πιλοτικά όπως τα συμβατικά ταξί», πρόσθεσε.
       
       
      Το όχημα διαθέτει ένα ηλεκτροκινητήρα και ένα μικρό βοηθητικό βενζινοκίνητο κινητήρα, ώστε να καλύπτονται ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα αν χρειαστεί. Ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί σε καμία περίπτωση τους τροχούς, αλλά μπορεί να ενεργοποιηθεί όποτε απαιτείται για την επαναφόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου, αφαιρώντας κατά αυτόν τον τρόπο το άγχος της αυτονομίας.
       
      Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας, ο βενζινοκινητήρας είναι ενός λίτρου και μπορεί να φορτίσει πλήρως την μπαταρία του αυτοκινήτου μέσα σε δέκα λεπτά.
       

       
      Τα νέα οχήματα αποτελούν τα πρώτα που πληρούν τις προϋποθέσεις που έχει θέσει ο δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον, ο οποίος σκοπεύει όλα τα ταξί της πόλης να έχουν μηδενικές εκπομπές καυσαερίων έως το 2018.
       

       
       
      Το ημερήσιο κόστος λειτουργίας των νέων ταξί θα είναι έως και 13 ευρώ χαμηλότερο, ενώ οι οδηγοί ταξί θα μπορούν να επωφεληθούν επιπλέον από τους νέους σταθμούς ηλιακής φόρτισης που αναπτύσσει η ίδια εταιρεία, όπου η μπαταρία των οχημάτων θα επαναφορτίζεται πρακτικά δωρεάν.
       
      Τα καινοτόμα ταξί προσφέρουν επίσης πλήρη πρόσβαση σε άτομα με ειδικές ανάγκες και είναι εξοπλισμένα με μία διαφανή πανοραμική οροφή για πιο άνετες περιηγήσεις στα αξιοθέατα της πόλης.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/919875/sto-londino-ta-prota-prasina-taksi-me-midenikes-ekpompes-kausaerion
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Η εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων Boeing είπε χθες ότι έχει εκμοντερνίσει τις τεχνικές προδιαγραφές της, ή τα χαρακτηριστικά απόδοσης, των αεριωθουμένων της για να συμφωνούν περισσότερο με τον τρόπο που τα χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες και με την τάση προς βαρύτερους επιβάτες, καθίσματα και εμπορεύματα, προσθέτοντας ότι τα ίδια τα αεροσκάφη δεν θα αλλάξουν.
       
      Οι προδιαγραφές τροποποιήθηκαν εδώ και μερικές μέρες για να ταιριάζουν καλύτερα με την πραγματική τους απόδοση, κάτι που ειδικοί της βιομηχανίας είπαν ότι είχε γίνει με μεγάλη καθυστέρηση.
       
      Η Boeing αύξησε τον αριθμό θέσεων στα κύρια και πιο ευρύχωρα αεροπλάνα της, τα 787 και 777, πράγμα που θα μειώσει το κόστος κάθε θέσης για τις αεροπορικές εταιρείες. (Ο αριθμός των θέσεων για τα στενότερα 737 δεν θα αλλάξει.)
       
      Η εταιρεία επίσης μείωσε την εμβέλεια όλων των αεροπλάνων της, που βασίζεται στον όγκο καυσίμων του, με τη μέγιστη μείωση στο νέο μοντέλο 787-9, που μπήκε στην αγορά πρόσφατα, κατά 1.230 χιλιόμετρα.
       
      Οι αλλαγές σχετίζονται με την αλλαγή στα καθίσματα της ανώτερης κατηγορίας θέσεων (premium), οι οποίες ανοίγουν για να γίνουν κρεβάτια, και ζυγίζουν περίπου 45.5 κιλά παραπάνω απ' ό,τι στο παρελθόν. Οι υπολογισμοί για το μέσο βάρος των επιβατών και των αποσκευών είναι επίσης υψηλότεροι, αν και η εταιρεία αρνήθηκε να τις διευκρινίσει.
       
      Με τις αλλαγές, το μεγαλύτερο αεροπλάνο της Boeing, το 747-8, παύει να είναι το μεγαλύτερο επίσης και στην βασική χωρητικότητα. Το 777-9Χ, μια παραλλαγή σκάφους που θα κυκλοφορήσει μετά το 2020, αναμένεται να μπορεί να μεταφέρει έως 425 επιβάτες σε δύο κατηγορίες θέσεων, συγκριτικά με το 747-8, που μεταφέρει 410 επιβάτες σε τρεις κατηγορίες θέσεων.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/138589/allazei-tis-prodiagrafes-ton-aeroplanon-tis-i-boeing#.VcGcdjr9SDk.facebook
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Η κυβέρνηση της Γερμανίας σχεδιάζει να επεκτείνει σε όλη τη χώρα το δίκτυο των σταθμών φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώστε να δοθεί ώθηση στην υποτονική ζήτηση στην εν λόγω αγορά αυτοκινήτων.
       
      Σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Μεταφορών της χώρας που παρουσίασε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Η Άγγελα Μέρκελ στοχεύει στην ύπαρξη 1 εκατομμυρίου ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους δρόμους της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης έως το τέλος της δεκαετίας.
       
      Ο στόχος προσκρούει στο υψηλό κόστος του οχήματος και στις ανησυχίες των οδηγών σχετικά με τις υποδομές και την περιορισμένη αυτονομία της μπαταρίας των αυτοκινήτων.
       
      Έτσι στη Γερμανία οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μόλις στα 24.000 μοντέλα σε μια αγορά περίπου 3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία. «Εμείς θα δημιουργήσουμε σταθμούς φόρτισης γρήγορης εξυπηρέτηση κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων σε όλη τη Γερμανία», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ.
       
      Στη Γερμανία επί του παρόντος υπάρχουν περίπου 100 σημεία εξυπηρέτησης για ταχεία φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που επιτρέπουν στους οδηγούς να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες των οχημάτων τους σε λιγότερο από μία ώρα. Υπάρχουν επίσης περίπου 4.800 σταθμοί φόρτισης που λειτουργούν με εναλλασσόμενο ρεύμα, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Ependuoun_sta_ilektrika_autokinita_oi_Germanoi/#.VKJOgXCH0
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια διαδραστική περιήγηση στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) δημιουργήθηκε από φωτογραφίες που τράβηξε η Ιταλίδα αστροναύτης Σαμάνθα Κριστοφορέττι.
       
      Η αστροναύτης επέστρεψε στη Γη τον Ιούνιο, ύστερα από 199 μέρες και 16 ώρες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, φέρνοντας μαζί της 15 φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης από κάθε τομέα του σταθμού.
       
      Λόγω της παρατεταμένης παραμονής της, η Σαμάνθα κατέχει τα ρεκόρ της μεγαλύτερης σε διάρκεια διαστημικής πτήσης που έχει κάνει ποτέ γυναίκα και της μεγαλύτερης σε διάρκεια διαστημικής πτήσης που έχει κάνει ποτέ Ευρωπαίος αστροναύτης.
       
      Κάντε την εικονική ξενάγηση εδώ: http://esamultimedia.esa.int/multimedia/virtual-tour-iss/
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/138544/periigitheite-eikonika-sto-diethni-diastimiko-stathmo-diadrastiko-video
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της Malaysia Airlines παραμένουν άκαρπες. Τρεις εβδομάδες μετά, οι έρευνες επικεντρώνονται στον Ινδικό Ωκεανό, 2.500 χλμ. νοτιοδυτικά των αυστραλιανών ακτών.
       
      Νέες ελπίδες για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροσκάφους, στο οποίο επέβαιναν 239 άνθρωποι, έδωσαν χθες λήψεις από γαλλικό δορυφόρο, οι οποίες δείχνουν περισσότερα από 100 τμήματα συντριμμιών σε μία θαλάσσια έκταση 400 τ.χλμ.
       
       
       
      Αν οι μονάδες ερευνών διαπιστώσουν ότι τα συντρίμμια προέρχονται όντως από το σώμα του αεροσκάφους, θα μπορέσουν να περιορίσουν ακόμη περισσότερο την ακτίνα των ερευνών. Τις έρευνες θα μπορέσουν να συνδράμουν στη συνέχεια και αυτόνομα, μη επανδρωμένα υποβρύχια ρομπότ τύπου Abyss. Παγκοσμίως υπάρχουν μόλις τρία τέτοια ρομπότ. Το ένα ανήκει στο ινστιτούτο ωκεανογραφικών ερευνών GEOMAR στο Κίελο και τα υπόλοιπα στο ίδρυμα ωκεανογραφίας Woods Hole στη Βοστόνη των ΗΠΑ.
       
      Επιτυχής εντοπισμός του αεροσκάφους της Air France
       
      Όπως εξήγησε στην DW ο Πέτερ Χέρτσιχ, διευθυντής του ινστιτούτου GEOMAR: «Αυτό είναι ένα μηχάνημα που έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλές περιπτώσεις και στο οποίο μπορούμε κατ’ αρχήν να βασιζόμαστε. Ωστόσο, δεν μπορούμε να είμαστε 100% σίγουροι ότι θα αναδυθεί και πάλι από το βυθό».
       
      Τα τρία ρομπότ έχουν τη δυνατότητα να ερευνήσουν τον πυθμένα της θάλασσας σε βάθος έως και 6.000 μέτρων και να χαρτογραφήσουν λεπτομερώς την περιοχή που ερευνούν, ενώ είναι σε θέση να εντοπίσουν αντικείμενα με μέγεθος που δεν ξεπερνά αυτό ενός κουτιού για παπούτσια. Η αποτελεσματικότητα των τριών υποβρύχιων ρομπότ αποδείχθηκε περίτρανα και στην περίπτωση του αεροσκάφους της Air France, που συνετρίβη τον Ιούνιο του 2009 στον Ατλαντικό Ωκεανό. Μετά από ενδελεχή χαρτογράφηση, τα τρία ρομπότ ανακάλυψαν τελικά τον Απρίλιο του 2011 τα συντρίμμια του αεροσκάφους σε βάθος 4.000 μ.
       

       
      Ο διευθυντής του ινστιτούτου GEOMAR τονίζει ότι η χρήση των υποβρύχιων ρομπότ είναι πολύ σημαντική, πέρα από τις ανάγκες εντοπισμού συντριμμιών ενός αεροσκάφους, και για τη διεύρυνση των επιστημονικών γνώσεων. Όπως εξηγεί: «Με τη βοήθειά τους έχουμε δει ότι υπάρχουν πολύ περισσότερα υψώματα και ρήγματα στο βυθό. Όλα είναι πολύ διαφορετικά από ό,τι φαίνεται από τη χαρτογράφηση που γίνεται από ένα σκάφος, το οποίο πλέει τέσσερα χλμ. πάνω από το βυθό».
       
      Fabian Schmidt / Άρης Καλτιριμτζής /dpa
       
      Πηγή: http://www.dw.de/%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B2%CF%81%CF%8D%CF%87%CE%B9%CE%B1-%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%80%CF%8C%CF%84-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CF%8E%CE%BD/a-17523545
    21. Τεχνολογία

      basgoud

      Αν το 2013 ήταν το έτος «έκρηξης» των startup εταιρειών στο προσκήνιο της ελληνικής πραγματικότητας, τότε το 2014 μπορεί να ειπωθεί ότι ήταν το έτος «ωρίμανσης» πολλών από αυτές τις τεχνολογικές εταιρείες, καθώς και του οικοσυστήματος που οικοδομείται γύρω τους
      Ο δημοσιογράφος του Startupper.gr, Δημήτριος Πόγκας παρουσιάζει για το we του news247.gr τις ελληνικές startups* που «έλαμψαν» μέσα στο 2014, είτε γιατί κατάφεραν να φθάσουν στο στάδιο του «exit» είτε γιατί «σήκωσαν» σημαντικούς γύρους χρηματοδότησης είτε γιατί κατάφεραν να αναπτύξουν και να εξελίξουν τα επιχειρηματικά μοντέλα και τη δραστηριότητά τους.
      *εταιρείες με νομική και φορολογική έδρα στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, αλλά με σημαντική εταιρική παρουσία στη χώρα.
       
      Antcor και Crytpeia Networks
       
      Πρόκειται για τις δύο σημαντικότερες εξαγορές ελληνικών startups μέσα στο 2014 (το 2013 πραγματοποιήθηκε μόνο μία εξαγορά, αυτή της BugSense, η οποία με νομική στις ΗΠΑ, αλλά φυσική παρουσία στην Αθήνα, απορροφήθηκε από τον αμερικανικό «κολοσσό» Splunk).
       
      Η Antcor, ξεκινώντας το 2004 από την Πάτρα και μετακομίζοντας το 2006 στην Αθήνα, αναπτύσσει σχεδιασμό και λογισμικό για μικροεπεξεργαστές ασύρματων δικτύων wi-fi. Έχοντας λάβει πάνω από 1 εκατ. ευρώ χρηματοδότησης από την ελληνική Attica Ventures και 1,5 εκατ. από την εισηγμένη στο NASDAQ εταιρεία CEVA, αναδείχθηκε σε μία από τις περισσότερα υποσχόμενες νέες εταιρείες του κλάδου της και την άνοιξη ανακοίνωσε τη συμφωνία απορρόφησής της από την u-blox, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Ελβετίας, με κεφαλαιοποίηση που ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ και ηγέτιδα του κλάδου ημιαγωγών και στην τοποθέτησή τους στην αυτοκινητοβιομηχανία, έναντι τιμήματος που μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 8,5 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συμφωνία εξαγοράς ελληνικής startup στην οποία συμμετέχει venture capital fund. Ο διευθύνων σύμβουλος Κώστας Μεϊμέτης και η 25μελής ομάδα του θα συνεχίζουν να καινοτομούν από τη χώρα μας, καθώς η Antcor μετατρέπεται σε κέντρο σχεδιασμού της ελβετικής εταιρείας, λειτουργώντας ως 100% θυγατρική.
       

       
      Η Crypteia Networks δημιουργήθηκε το 2012 και με έδρα το Περιστέρι αναπτύσσει εταιρικές λύσεις ασφαλείας στο cloud για τον εντοπισμό και την αποτροπή σε τρέχοντα χρόνο κινδύνων όπως κλοπή δεδομένων ή κυβερνοεπιθέσεων. Ο κλάδος της ασφάλειας είναι ένας από τους μεγαλύτερους σε μέγεθος και αξία στην ψηφιακή οικονομία και η ελληνική εταιρεία προσέλκυσε το ενδιαφέρον της PCCW, επιχειρηματικής μονάδας με διεθνή παρουσία της μεγαλύτερης εταιρείας τηλεπικοινωνιών στο Χονγκ Κονγκ, HKT. Η εταιρεία και η ομάδα της απορροφήθηκε από την PCCW για ποσό που δεν δημοσιοποιήθηκε, ωστόσο θα παραμείνουν και αυτοί στην Ελλάδα, λειτουργώντας ως αυτόνομη θυγατρική, διατηρώντας το όνομα και την μπράντα της, αξιοποιώντας ωστόσο το διεθνές πελατολόγιο της PCCW. Την στιγμή της εξαγοράς η Crypteia Networks αριθμούσε πάνω από 150 πελάτες σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, αλλά και η Ελλάδα.
       
      Workable, Travelplanet24, Transifex
       
      Τρεις από τις εταιρείες που έχουν βοηθήσει στην ανάδειξη του «οικοσυστήματος» των startups στην Ελλάδα συνέχισαν και το 2014 την ανοδική τους πορεία, ολοκληρώνοντας μεγάλους για τα ελληνικά δεδομένα γύρους χρηματοδοτήσεων για την εκτέλεση των επιχειρηματικών τους πλάνων.
       

       
      Η Workable κατάφερε να προσελκύσει το πιο σημαντικό όνομα διεθνούς επενδυτή μέσα στο 2014 ολοκληρώνοντας χρηματοδότηση 1,5 εκατ. δολ. με κύρια συμμετοχή (1 εκατ. δολ.) από την GreyLock Partners IL, την ισραηλινή θυγατρική του αμερικανικού ταμείου GreyLock. Το ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από αυτή τη συμφωνία είναι ότι η μητρική GreyLock είναι μία από τις πρώτες επενδυτικές εταιρείες που είχαν συμμετάσχει στη χρηματοδότηση του επαγγελματικού κοινωνικού δικτύου LinkedIn - ήδη από το 2004 και πολύ πριν ακόμη αυτό γίνει μία εισηγμένη εταιρεία το 2011, οι λειτουργικότητες δημοσίευσης αγγελιών εργασίας και αναζήτηση υποψηφίων του οποίου «ταιριάζουν γάντι» με την cloud πλατφόρμα διαχείρισης όλης της διαδικασίας μίας πρόσληψης που αναπτύσσει η Workable. Μέσα στο 2014, η εταιρεία ανακοίνωσε τη συνεργασία της με το Facebook για την παροχή της πλατφόρμας της σε νέες τεχνολογικές startups και developers, ενώ έκανε τα πρώτα βήματα φυσικής παρουσίας της στις ΗΠΑ, με τη δημιουργία εμπορικού γραφείου και τη μετακόμιση του διευθύνοντος συμβούλου της. Αυτό είναι το τρίτο γραφείο της εταιρείας, μετά το Λονδίνο, όπου και βρίσκεται η νομική και η φορολογική έδρα της, και την Αθήνα, όπου λειτουργούν τα τμήματα ανάπτυξης, πωλήσεων και επιχειρηματικών λειτουργιών.
       

       
      Η Travelplanet24 κατάφερε να «κλείσει» το μεγαλύτερο συνολικό γύρο χρηματοδότησης ελληνικής startup μέσα στο 2014, και μάλιστα τη μεγαλύτερη συνολική επένδυση των JEREMIE funds - τα οποία συγχρηματοδοτούνται κατά 70% από κοινοτικά κονδύλια - στα δύο χρόνια λειτουργίας τους: 3,5 εκατ. ευρώ από Odyssey Jeremie Partners και Elikonos Jeremie SICAR. Το διαδικτυακό ταξιδιωτικό πρακτορείο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2005 και πλέον λογίζεται όχι απλώς μία startup αλλά ως μία scale-up (σύμφωνα και με την ορολογία που χρησιμοποιεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή), μία εταιρεία που κλιμακώνει την ανάπτυξή της, έχοντας φθάσει μέσα στο χρόνο που ολοκληρώνεται να ξεπερνά τα 170 άτομα προσωπικό, να διαχειρίζεται 300 εκατ. ευρώ συναλλαγών και να αποκομίζει 17 εκατ. ευρώ καθαρού τζίρου. Συγκαταλέγεται πλέον μέσα στις 20 μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, ενώ υπό την μπράντα του tripsta.com και με γραφεία σε Βουκουρέστι και Σάο Πάουλο παρέχει υπηρεσίες σε 1 εκατ. επιβάτες διεθνώς σε 37 χώρες στην Ευρώπη, την Βραζιλία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ασία.
       

       
      Η Transifex είναι μία ακόμη τεχνολογική εταιρεία που ξεκίνησε από την Πάτρα - το 2009, μετακόμισε στην Αθήνα - το 2014 - και τώρα διαγράφει πορεία στο εξωτερικό - στις ΗΠΑ. Η εταιρεία που ξεκίνησε ως ένα project μετάφρασης της διανομής Fedora του λειτουργικού συστήματος Linux έφθασε να έχει πελάτες εταιρείες όπως οι Coursera, Eventbrite, Waze, Disqus, Vodafone, οι οποίες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα-cloud λογισμικό για τη μεταφορά σε τοπικές συνθήκες και μετάφραση διαφόρων των ιστοσελίδων, των εφαρμογών και των εγγράφων τους. Δύο χρόνια μετά την ίδρυσή της ως αμερικανική εταιρεία - το 2012 στην πολιτεία του Ντέλαγουαίαρ, δέχθηκε μία σημαντική χρηματοδότηση ύψους 2,5 εκατ. δολ. με κύρια συμμετοχή από το αμερικανικό ταμείο New Enterprise Associates, καθώς και από 2 ακόμη ταμεία και 7 επενδυτικούς αγγέλους προκειμένου να αναπτύξει περαιτέρω την τεχνολογία της και τη διείσδυσή της στην αμερικανική αγορά. Όπως και η Workable, συνεργάζεται με το Facebook για το πρόγραμμα υποστήριξης developers με τίτλο Fb Start, ενώ μέσα στο 2014 ανακοίνωσε την κυκλοφορία μίας νέας τεχνολογίας (Transifex Live), η οποία με απλό τρόπο και χωρίς την αλλαγή του κώδικα μίας ιστοσελίδας μπορεί να δημιουργεί συνεχώς ενημερωμένες μεταφράσεις της σε τρέχοντα χρόνο.
      intale, Pollfish, Taxibeat και e-food
       
      Τέσσερεις εταιρείες οι οποίες αναδείχθηκαν περισσότερο για τα επιχειρηματικά τους επιτεύγματα και τα ορόσημα που "έπιασαν" μέσα στη χρονιά, παρά για τους γύρους χρηματοδότησης που ολοκλήρωσαν ορισμένες από αυτές.
       

       
      Η intale είναι η εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2013 μετά από επένδυση 350.000 ευρώ του Piraeus Jeremie Tech Catalyst Fund στο i-kiosk, με στόχο να προωθήσει την ομώνυμη πλατφόρμα διαχείρισης σημείων μικρής λιανικής πώλησης και να αναπτύξει νέες λύσεις. Στο τέλος του 2014, και έχοντας λάβει από το PJ Tech Catalyst Fund επιπλέον 400.000 ευρώ, η intale προσεγγίζει τα 1.000 σημεία πώλησης τα οποία χρησιμοποιούν το λογισμικό i-kiosk, διαχειριζόμενη πάνω από 60 εκατ. συναλλαγές ετησίως. Μάλιστα, μέσα στο έτος η εταιρεία παρουσίασε μία αναβαθμισμένη έκδοση του προϊόντος της, η οποία το καθιστά μία πλήρη «σουίτα» εργαλείων για τη διαχείριση της επιχείρησης, πέραν από ένα λογισμικό συναλλαγών. Η ανακοίνωση «της χρονιάς», ωστόσο, για την εταιρεία ήταν αδιαμφισβήτητα η συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς - η οποία είναι συνεπενδυτής του PJ Tech Catalyst Fund - ώστε μέσω του i-kiosk τα συνεργαζόμενα σημεία πώλησης να δέχονται εξοφλήσεις λογαριασμών κοινής ωφέλειας ή ιδιωτικών εταιρειών, αναβαθμίζοντας ουσιαστικώς τις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης σε σημεία πληρωμών του τραπεζικού οργανισμού.
       

       
      Η Pollfish χρηματοδοτήθηκε επίσης από το PJ Tech Catalyst Fund με 150.000 ευρώ το 2013 (έλαβε και 50.000 ευρώ από ιδιώτες επενδυτές), ωστόσο το 2014 φαίνεται πως είναι το έτος-«καμπή» για εκείνην, καθώς προσέθεσε μία νέα επιχειρηματική μονάδα στο επιχειρηματικό της μοντέλο, προκειμένου να αξιοποιήσει το μεγάλο όγκο δεδομένων που δημιουργεί το προϊόν της. Η εταιρεία έχει αναπτύξει μία πλατφόρμα η οποία εγκαθίσταται σε εφαρμογές τρίτων για την πραγματοποίηση ερευνών και δημοσκοπήσεων για λογαριασμό συνεργαζόμενων εταιρειών. Τα big data είναι ένα από τα «χρυσωρυχεία» του Διαδικτύου και η εταιρεία, με επιπλέον κεφάλαια 150.000 ευρώ στα "ταμεία" της, προσέθεσε στη δραστηριότητά της μία μονάδα που αξιοποιεί ακριβώς αυτό τον όγκο δεδομένων, παρέχοντας στις συνεργαζόμενες εταιρείες ανώνυμα στοιχεία καταναλωτικής συμπεριφοράς και συνηθειών για την εξαγωγής πολύτιμης επιχειρηματικής γνώσης. Η εταιρεία, μάλιστα, για να υποστηρίξει τη νέα της μονάδα μεγάλωσε από τους τέσσερεις ιδρυτές σε μία ομάδα 8 ατόμων, ενώ μέσα στο 2014 «έκλεισε» και τις πρώτες της εμπορικές συνεργασίας στην «άλλη άκρη του Ατλαντικού».
       

       
      Το Taxibeat έχει καθιερωθεί στη «συνείδηση» του ελληνικού επιχειρηματικού οικοσυστήματος ως η πιο σημαντική startup εταιρεία. Μέσα στο 2014 - τρία χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του - το Taxibeat εξακολούθησε να θεωρείται η πιο σημαντική κινητή εφαρμογή για κλήση ταξί στη χώρα, ενώ στο εξωτερικό η “αποχώρηση” από τις αγορές του Βουκουρεστίου, του Παρισίου και του Όσλο αντισταθμίστηκε από την έναρξη λειτουργίας στην Λίμα και την ανάπτυξη μεριδίων στην Βραζιλία και στην Πόλη του Μεξικό. Μέσα στο έτος, η εταιρεία προχώρησε στο επαναλανσάρισμα της υπηρεσίας Boxi, μέσω της οποίας οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να αποστείλουν αντικείμενα μέσω του συνεργαζόμενου στόλου ταξί, με προοπτικές να «διαταράξει» την αγορά των ταχυμεταφορών. Το 2015, πάντως, αναμένεται να είναι το πλέον ενδιαφέρον έτος στην ιστορία του Taxibeat, καθώς στον εγχώριο ανταγωνισμό (με εταιρείες όπως η Taxiplon) ήλθε να προστεθεί και η αμερικανική εταιρεία Uber, η οποία επέλεξε να λανσάρει στην Αθήνα όχι κάποια από τις αμφιλεγόμενες υπηρεσίες διασύνδεσης επιβατών με ιδιώτες οδηγούς, αλλά να συνεργασθεί και αυτή με τους αδειοδοτημένους οδηγούς ταξί της πόλης.
       

       
      Το e-food εξακολούθησε και το 2014 να θεωρείται "κυρίαρχο" στην εγχώρια αγορά των ηλεκτρονικών παραγγελιών φαγητού, παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό από αντίστοιχες πλατφόρμες (με κύριο "εκφραστή" τις επενδυσιοδεχθείσες ClickDelivery και Deliveras). Η εταιρεία πλέον εξυπηρετεί 6.500 παραγγελίες καθημερινώς και περί τις 150.000 μηνιαίως (από 20.000 στο τέλος του 2012 και 70.000 στις αρχές του 2014), ενώ τον Δεκέμβριο ανακοίνωσε ότι ξεπέρασε τις 1.500.000 παραγγελίες συνολικώς στα 2,5 χρόνια λειτουργίας του. Μέσα στο 2014 η ανάπτυξη της υπηρεσίας "τροφοδοτήθηκε" σε μεγάλο βαθμό από το κανάλι του mobile, καθώς ένα ποσοστό περίπου 35% των παραγγελιών που διαχειρίζεται καθημερινώς η εταιρεία δημιουργείται μέσω των κινητών εφαρμογών που έχει κυκλοφορήσει, και από το "μίγμα" μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί, με ενέργειες στα κοινωνικά δίκτυα, όπως στο YouTube, αλλά και στο φυσικό χώρο, όπως με τη διοργάνωση "μαραθωνίων" gaming. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι η ανάπτυξη της εταιρείας έχει έλθει χωρίς εξωτερική χρηματοδότηση από θεσμικό επενδυτικό ταμείο, παρά μόνον από τα ίδια κεφάλαια των ιδρυτών και των ιδιωτών επενδυτών της, οι οποίοι συνεισέφεραν νέα κεφάλαια εντός του 2014.
      Πηγή: Προδημοσίευση από το startupper.gr
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.