Η πιο δυναμική αγορά του κόσμου για την ηλεκτροκίνηση είναι η κινεζική: με γνώμονα τη βελτιωμένη προσφορά, τις υψηλές τιμές του πετρελαίου, τις κρατικές επιδοτήσεις και τις εγγυημένες τιμές από εταιρείες αυτοκινήτων, η αγορά ηλεκτρονικών οχημάτων της Κίνας έφτασε σχεδόν τις 7 εκατ. μονάδες με ποσοστό διείσδυσης 31,3% το 2022.
Στην Κίνα, οι τρεις κορυφαίοι παίκτες της παγκόσμιας ηλεκτροκίνησης – BYD, SAIC και Tesla – καταλαμβάνουν το 53% της αγοράς το 2022. Ειδικά στην αγορά EVs της Κίνας, το “top 10” κυριαρχείται από τοπικά brands, με εξαίρεση την Tesla, που βρίσκεται στην τρίτη θέση της κατάταξης με μερίδιο αγοράς 10,3% (το 2022).
“Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι γρήγορη, συνεπώς υπάρχουν ευκαιρίες, αλλά και προκλήσεις. Μόνο αν αποκτήσουν πλεονέκτημα εκ των προτέρων, οι παίκτες μπορούν να προλάβουν τους ανταγωνιστές τους και να κερδίσουν την τελική νίκη”, σχολιάζει η IDC.
Οι πιο πολλά υποσχόμενες αγορές
Η εταιρεία ερευνών, στη μελέτη της για την παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνησης, εντοπίζει τις πιο πολλά υποσχόμενες αγορές του πλανήτη για τον κλάδο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. “Συνεχίστε τις επενδύσεις στις αγορές με τη μεγαλύτερη αξία, την Κίνα, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, που είναι ανταγωνιστικές για τον κλάδο. Ορισμένες αναπτυσσόμενες χώρες, όπως η Ταϊλάνδη, οι Φιλιππίνες, η Ινδονησία κ.λπ., έχουν επίσης σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης”, σημειώνει στην έκθεσή της η IDC.
Κομβικό θέμα το λογισμικό
Η μελέτη αναδεικνύει την ανάγκη στενής συνεργασίας του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας με αυτό της τεχνολογίας όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, αλλά και τις εκτεταμένες τεχνολογικές επενδύσεις, στις οποίες είναι ανάγκη να επενδύσουν οι επιχειρήσεις του τομέα. «Οι κατασκευαστές είναι ανάγκη να επιλέξουν την πιο κατάλληλη τεχνολογική διαδρομή. Πρέπει να αυξήσουν τις επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη, για να βελτιώσουν τις τεχνολογικές τους ικανότητες, ειδικά σε ό,τι αφορά στο λογισμικό», τονίζουν οι αναλυτές της εταιρείας.
Ένα άλλο κεντρικό θέμα, με το οποίο βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπος ο κλάδος, είναι η προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων. «Οι κατασκευαστές είναι σημαντικό να εντοπίσουν όσο το δυνατόν νωρίτερα τις ελλείψεις ταλέντων, ειδικά για λειτουργίες διαδικτύου και επικοινωνίας, να διευρύνουν τη δεξαμενή ταλέντων και να προσπαθήσουν να προσελκύσουν παγκόσμια ταλέντα», καταλήγει η IDC.