Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    858 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Eurobat, ευρωπαϊκός σύνδεσμος κατασκευαστών μπαταριών, απηύθυνε σήμερα κάλεσμα στην Ε.Ε. για την ανάπτυξη μιας στρατηγικής με ορίζοντα το 2030, η οποία τονίζει ότι θα βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών ρύπων.
       
      Όπως υποστηρίζει, η τοποθέτηση των μπαταριών στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού ενεργειακού δικτύου θα ωθήσει την ενεργειακή μετάβαση προς καθαρότερες κατευθύνσεις, καθώς θα επιτρέψει την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή και στις μεταφορές.
       
      Προσθέτει ότι ακόμη ένα σημαντικό στοιχείο προς μια τέτοια στρατηγική είναι η συνέχεια μεταξύ των διάφορων πολιτικών της Ε.Ε., ενώ η αποθήκευση ενέργειας θα δώσει ώθηση και στον εγχώριο κλάδο κατακευαστών, ο οποίος απασχολεί πάνω από 30.000 εργαζόμενους στην Ευρώπη.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/kalesma-apo-tin-eurobat-gia-mia-eniaia-eyropaiki-stratigiki-stis-mpataries
    2. Τεχνολογία

      Didonis

      Η ρύθμιση αυτή αναμένεται να ενταχθεί σε σχέδιο νόμου που θα καταθέσει η ηγεσία του υπουργείου στη Βουλή προς ψήφιση το αργότερο έως τις αρχές Σεπτεμβρίου. Γίνεται λόγος για «αδικία» σε βάρος των μηχανικών, που με αυτή τη ρύθμιση πρόκειται να εξαλειφθεί. Ουσιαστικά επιχειρείται να πάψουν οι μηχανικοί να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές, χωρίς να έχουν εισόδημα.
       
      Σημειώνεται ότι οι μηχανικοί, με που εγγράφονταν στο μητρώο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), ήταν υποχρεωμένοι να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές, ανεξάρτητα εάν είχαν κάποια επαγγελματική – οικονομική δραστηριότητα ή όχι. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν δεν εισέπρατταν έσοδα ή δεν είχαν ανοιχτά βιβλία, έπρεπε να καταβάλλουν απρόσκοπτα τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Αυτό τοκαθεστώς προτίθεται να αλλάξει το υπουργείο Εργασίας, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση. Έτσι θα προταθεί οι μηχανικοί που δεν έχουν βιβλία ανοιχτά, άρα δεν ασκούν το εν λόγω επάγγελμα και συνεπώς δεν εισπράττουν κάποιο έσοδο, να μην υποχρεώνονται να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές.
       
      Το μέτρο αυτό εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια που καταβάλλει το υπουργείο Εργασίας να διορθώσει αδικίες του παρελθόντος, οι οποίες δεν διορθώθηκαν στο τελευταίο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, που έμεινε ως «νόμος Κατρούγκαλου». Η αρμόδια υπουργός, κ Έφη Αχτσιόγλου έχει προαναγγείλει ότι θα κατατεθούν μια σειρά από ανάλογες ρυθμίσεις που θα τακτοποιούν τα κακώς κείμενα προηγούμενων ετών και παλαιότερων νομολογιών.
       
      Πηγή: dikaiologitika.gr
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Η κορυφή ενός βουνού ύψους 3.000 μέτρων στις Χιλιανές Άνδεις θα ανατιναχτεί την Πέμπτη 19 Ιουνίου προκειμένου να δημιουργηθεί ένα οροπέδιο, όπου θα εγκατασταθεί το μεγαλύτερο οπτικό τηλεσκόπιο του κόσμου, το Ευρωπαϊκό Υπερβολικά Μεγάλο Τηλεσκόπιο (E-ELT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO).
       
      Η έκρηξη θα τινάξει στον αέρα τα τελευταία 40 μέτρα ενός βουνού στη Βόρεια Χιλή, σκορπώντας ολόγυρα σχεδόν ένα εκατ. τόνους βράχων. Μάλιστα, η σπάνια και θεαματική έκρηξη θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω διαδικτύου (στις 19:30 έως 21:30 ώρα Ελλάδος), στο Livestream (new.livestream.com/ESOastronomy) ή στο YouTube (youtube.com/user/ESOobservatory), για να τις παρακολουθήσει όποιος θέλει από οπουδήποτε στη Γη.
       
      Το E-ELT, που θα έχει διάμετρο 39 μέτρων και θα κάνει παρατηρήσεις στο οπτικό και στο εγγύς υπέρυθρο τμήμα του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος, έχει ήδη βαφτιστεί «το μεγαλύτερο μάτι του κόσμου προς τον ουρανό». Θα είναι σε θέση να συλλάβει 15 φορές περισσότερο αστρικό φως από οποιοδήποτε άλλο οπτικό τηλεσκόπιο σήμερα λειτουργεί. Οι εικόνες του από το σύμπαν θα είναι 16 φορές πιο καθαρές από αυτές του διαστημικού τηλεσκοπίου Ηubble.
       
      Οι αυξημένες αυτές δυνατότητες κάνουν από τώρα τους αστρονόμους να ονειρεύονται τις νέες ανακαλύψεις που θα μπορέσουν να κάνουν, στα βάθη του χώρου και του χρόνου, έως τις εσχατιές του ορατού σύμπαντος. Πιθανότατα επίσης, για πρώτη φορά, θα μπορούν να κάνουν απευθείας οπτικές παρατηρήσεις εξωπλανητών, εν δυνάμει φιλόξενων για ζωή.
       
      Το τηλεσκόπιο, που αναμένεται να είναι έτοιμο το 2022, κατασκευάζεται από μία κοινοπραξία 15 χωρών και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες διακρατικές επιστημονικές συνεργασίες στην παγκόσμια ιστορία.
       
      Εξάλλου, μια άλλη αξιοσημείωτη εξέλιξη ήταν ότι πλέον είναι πλήρες το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο της Γης, το ALMA (Atacama Large Millimeter Array), επίσης του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO), που βρίσκεται εγκατεστημένο στην κατάξερη έρημο Ατακάμα της Χιλής, σε υψόμετρο περίπου 5.000 μέτρων.
       
      Η τελευταία από τις συνολικά 66 τεράστιες αντέννες του τηλεσκοπίου μόλις έφτασε στην περιοχή. Οι αντέννες, που είναι «πιάτα» διαμέτρου 12 μέτρων η κάθε μία, συναρμολογούνται και δοκιμάζονται σε χαμηλότερο υψόμετρο (2.900 μέτρων) και σταδιακά μετακινούνται στην τελική θέση τους πάνω σε τεράστια φορτηγά που έχουν 28 γιγάντιους τροχούς.
       
      Σύντομα οι 66 αντέννες του τηλεσκοπίου ALMA θα λειτουργούν από κοινού, δίνοντας έτσι αυξημένες δυνατότητες στο τηλεσκόπιο, το οποίο ήδη, έστω και με λιγότερα «πιάτα» όλο αυτό το διάστημα (και παρά τις απεργίες των εργαζομένων που ζητούν μεγαλύτερες αμοιβές λόγω των δύσκολων συνθηκών εργασίας σε τόσο ακραίο περιβάλλον), έχει ήδη κάνει σημαντικές αστρονομικές παρατηρήσεις.
       

       
      Πηγή: http://www.gothess.gr/docs/mixnews/?ID=27671
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα πρωτότυπο Ηλιακό Δέντρο, που χρησιμοποιεί αποκλειστικά ηλιακή ενέργεια, τοποθετήθηκε πρόσφατα στο λιμάνι των Kαμαρών Σίφνου, από το Πολιτιστικό Κέντρο Σίφνου «Μαριάνθη Σίμου», κατόπιν δωρεάς του Ιδρύματος Ευγενίδου - Κληροδοτήματος «Μαριάνθη Σίμου».
       
       
      Πρόκειται για έναν φωτοβολταϊκό φορτιστή για φορητές συσκευές που φορτίζονται από θύρα USB. Διαθέτει ηλιακά πάνελ που μοιάζουν με κλαδιά δέντρου, τα οποία συλλέγουν τις ηλιακές ακτίνες και παράγουν ηλεκτρική ενέργεια. Η πρωτότυπη αυτή κατασκευή, χρησιμοποιεί μία καθαρή, ανανεώσιμη πηγή ενέργειας και σέβεται απόλυτα το περιβάλλον, παρέχοντας τη δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης 5-6 συσκευών.
       
      Το Ηλιακό Δέντρο τοποθετήθηκε σε χώρο που ευγενικά παραχώρησε για τον σκοπό αυτόν το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σίφνου. Διατίθεται ελεύθερα προς χρήση από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού ειδικά κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου.
       
      Το Ίδρυμα Ευγενίδου - Κληροδότημα «Μαριάνθη Σίμου» δώρισε το Ηλιακό Δέντρο στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μαριάνθη Σίμου» της Σίφνου, με σκοπό την υποστήριξη των νέων τεχνολογιών και της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο Κυκλαδίτικο νησί. Η δωρεά αυτή αποτελεί μέρος μόνον της πολύπλευρης και πολυσχιδούς προσφοράς του Ιδρύματος Ευγενίδου προς το νησί της Σίφνου.
       
      Πηγή: http://www.cycladesvoice.gr/?aid=74139
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια νέα επιβάρυνση αναμένεται να έχουν σύντομα οι ιδιοκτήτες ακινήτων για τις ανάγκες συμπλήρωσης και ανανέωσης της ηλεκτρονικής ταυτότητας των κτιρίων.
       
      Όπως αναφέρει το «Εθνος», το Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Περιβάλλοντος έχει ήδη σταλεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας και εκτιμάται ότι μέσα στο 2014 θα ξεκινήσει η εφαρμογή του θεσμού ο οποίος προβλέπει την υποχρεωτική καταγραφή όλων των κτιρίων της χώρας, εντός μίας 10ετίας.
       
      Οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να πληρώνουν οι ίδιοι για τη σύνταξη της ηλεκτρονικής ταυτότητας με την αμοιβή του μηχανικού να είναι από 150 έως 200 ευρώ για κάθε διαμέρισμα.
       
      Η ηλεκτρονική ταυτότητα προβλέπει την υποχρεωτική καταγραφή των κτιρίων μέσα σε μία δεκαετία ενώ όσα κτίρια δεν δηλωθούν θα χαρακτηρίζονται αυθαίρετα και θα υπάρχουν κυρώσεις.
       
      Επίσης σε περίπτωση λανθασμένων στοιχείων οι μηχανικοί θα κινδυνεύουν με πρόστιμα από 2.000 έως 20.000 ευρώ και αναστολή άδειας άσκησης επαγγέλματος για 2-24 μήνες.
       
      Σύμφωνα με την εφημερίδα στις πολιτικατοικίες μπορεί να γίνει καταγραφή στο σύνολο του κτιρίου είτε για κάθε διαμέρισμα ξεχωριστά. Οι ένοικοι μπορούν να συμφωνήσουν και να φτιάξουν την ταυτότητα του κτιρίου, αν όμως δεν συμφωνέι η πλειοψηφία μπορεί κάποιος ιδιοκτήτης στην έκδοση ταυτότητας μόνο για το διαμέρισμά του.
       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/article/46501/erhetai-neo-haratsi-150-eos-200-eyro-gia-kathe-diamerisma
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα μη επανδρωμένο ρωσικό διαστημόπλοιο πέφτει πίσω στη Γη καθώς η αποστολή ανεφοδιασμού στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) απέτυχε.
       
      Το φορτηγό διαστημικό σκάφος Progress 59 ξεκίνησε με επιτυχία την αποστολή του στις 28 Απριλίου, αλλά μόλις αποσυνδέθηκε από τους πυραύλους που το μετέφεραν και καθώς ειχε ξεκινήσει η διαδικασία να μπει σε τροχιά, κάτι φαίνεται πως δεν πήγε καλά και άρχισε να περιστρέφεται ανεξέλεγκτα. περιστροφή. Ο εκπρόσωπος της NASA, Rob Navias δήλωσε ότι η διαδικασία σύνδεσης μεταξύ του ISS και του Progress 59 "αναβάλλεται επ' αόριστον" ωστόσο Ρώσοι αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν ότι πλέον το διαστημικό σκάφος είναι εκτός ελέγχου.
       
      "Έχει ξεκινήσει την κάθοδο. Δεν έχει κάπου αλλού να πάει" δήλωσε μια ανώνυμη πηγή στο AFP. "Είναι σαφές ότι απολύτως ανεξέλεγκτες αντιδράσεις έχουν ξεκινήσει”.
       
      To διαστημικό σκάφος μετέφερε περισσότερα από 3000 κιλά καύσιμα, τρόφιμα, ιατρικές προμήθειες, καθώς και ανταλλακτικά, αλλά η NASA λέει ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος να εξαντληθούν οι προμήθειες για το πλήρωμα των έξι ατόμων του ISS πριν από την επόμενη αποστολή ανεφοδιασμού.
       
      Η σειρά των διαστημοπλοίων Progress χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες για την μεταφορά αναλώσιμων αγαθών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και μετά την εκτέλεση της αποστολής τους, αφήνονται να καούν κατά την επάνοδο τους στην ατμόσφαιρα της Γης. Ένας αξιωματούχος της Ρωσικής Διαστημικής Υπηρεσίας Roscosmos δήλωσε ότι τα συντρίμια του διαστημικού σκάφους αναμένεται να πέσουν στο έδαφος κάπου μεταξύ της 7ης και 11ης Μαΐου.
       

       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/nasa-esa/%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CE%BA%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%82-progress-59-%CE%B1%CF%80%CE%AD%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B5-r9142
    7. Τεχνολογία

      basgoud

      Τα απόβλητα που αφήνει ένας άνθρωπος στη διάρκεια ενός έτους φαίνεται πως αρκoύν για την παραγωγή 7 έως 11 λίτρων καυσίμων: εργαστήριο του αμερικανικού υπουργείου Ενέργειας ετοιμάζεται να δοκιμάσει μια τεχνική μετατρέπει τα λύματα του υπονόμου σε πολύτιμο αργό πετρέλαιο.
       
      Η τεχνολογία της «υδροθερμικής υγροποίησης» ουσιαστικά μιμείται τις γεωλογικές διαδικασίες που μετατρέπουν τις οργανικές ενώσεις σε υδρογονάνθρακες, αναφέρει το Εθνικό Εργαστήριο Pacific Northwest, το οποίο υπάγεται στο υπουργείο Ενέργειας.
       
      Το προϊόν της διαδικασίας μοιάζει με το αργό πετρέλαιο και μπορεί στη συνέχεια να διυλιστεί στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
       
      Σε πρώτη φάση, η λυματολάσπη που απομένει όταν τα λύματα περάσουν από εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού υποβάλλεται σε πίεση 210 κιλών ανά τετραγωνικό, σχεδόν 100 φορές μεγαλύτερη από ό,τι η πίεση στα ελαστικά αυτοκινήτων. Η πεπιεσμένη λυματολάσπη διοχετεύεται στη συνέχεια σε έναν σωλήνα σε θερμοκρασία 349 βαθμών Κελσίου.
       
      Λόγω της πίεσης και τις θερμοκρασίας, οι οργανικές ουσίες διασπώνται σε ένα περίπλοκο μείγμα μικρότερων μορίων, όπως συμβαίνει και στο φυσικό αργό πετρέλαιο.
       
      «Το καλύτερο με αυτή τη διαδικασία είναι η απλότητά της» καμαρώνει η ερευνήτρια Κορίν Ντρέναν. «Ο αντιδραστήρας είναι στην ουσία ένας καυτός σωλήνας υπό πίεση» εξηγεί.
       
      Αλλάζει η διαδικασία επεξεργασίας της λυματολάσπης
       
      Εκτός του ότι παράγει πετρέλαιο, η νέα τεχνολογία καταργεί την ανάγκη για επεξεργασία, μεταφορά και μόνιμη αποθήκευση της λυματολάσπης: αυτό που απομένει είναι λιγοστά στερεά υπολείμματα, τα οποία μπορούν να υποβληθούν στη συνέχεια σε περαιτέρω επεξεργασία για την απομόνωση φωσφόρου, αζώτου και άλλων συστατικών για λιπάσματα.
       
      Το μέλλον θα δείξει αν η τεχνολογία της υδροθερμικής υγροποίησης θα αποδειχθεί πρακτική και οικονομικά βιώσιμη για χρήση σε ευρεία κλίμακα.
       
      Το Εθνικό Εργαστήριο Pacific Northwest έχει ήδη αδειοδοτήσει την εταιρεία Genifuel για τη δημιουργία μιας πιλοτικής μονάδας στον Καναδά, κόστους 6,7 εκατομμυρίων δολαρίων.
       
      Δεδομένου ότι οι εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού στις ΗΠΑ επεξεργάζονται κάθε χρόνο 129 δισεκατομμύρια λίτρα λυμάτων, η παραγωγή «βιοαργού πετρελαίου» θα μπορούσε μια μέρα να φτάσει τα 30 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ανά έτος.
       
      Πηγή: tovima.gr
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Στην εκτόξευση δύο δορυφόρων “SuperView-1” προχώρησε η Κίνα, χρησιμοποιώντας έναν πύραυλο-φορέα (Long March 2D) σύμφωνα με το κέντρο διαστημικών εκτοξεύσεων στην επαρχία Σανσί.
       
      Οι δύο δορυφόροι σύμφωνα με πληροφορίες, διαθέτουν αισθητήρες υψηλής ανάλυσης και θα μπορούν να παρέχουν εικόνες για εμπορική εκμετάλλευση.
       
      Πηγή: http://www.presspublica.gr/%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%8C%CE%BE%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CE%B4%CF%8D%CE%BF-%CE%B4%CE%BF%CF%81%CF%85%CF%86%CF%8C%CF%81%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7/
       

       
      Περισσότερα για το project: http://www.siweidg.com/english/Satellite/SuperView_1/
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα site των Le Monde και Le Figaro συγκαταλέγονται στις ιστοσελίδες των 7 μεγάλων ειδησεογραφικών ομίλων στη Γαλλία που τέθηκαν εκτός λειτουργίας την Τετάρτη, λόγω κυβερνοεπίθεσης.
       
      Στόχος της επίθεσης ήταν η εταιρεία Cedexis, οι υποδομές της οποίας επιταχύνουν την εμφάνιση του περιεχόμενου των site στους αναγνώστες.
       
      Όπως ανακοίνωσε η Cedexis, βρέθηκε στο στόχαστρο μίας “περίπλοκης και ιδιαίτερης” επίθεσης DdoS από υπολογιστές μολυσμένους με malware, με συνέπεια να καταρρεύσουν τα δίκτυά της. Η εταιρεία κατάφερε σε μερικές ώρες να αποκαταστήσει τη λειτουργία των υποδομών της, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για τους δράστες της επίθεσης.
       
      Σύμφωνα πάντως με τον Όμιλο που εκδίδει το περιοδικό L'Obs, ο οποίος επίσης επηρεάστηκε από την κυβερνοεπίθεση, το πρόβλημα στα δίκτυα της εταιρείας είχε ως αποτέλεσμα να τεθούν offline και οι ιστοσελίδες αρκετών μεγάλων γαλλικών κατασκευαστικών επιχειρήσεων, οι οποίες είναι επίσης πελάτες της Cedexis.
       
      Η κυβερνοασφάλεια έχει αναγορευθεί σε μείζον θέμα στη Γαλλία, ιδιαίτερα μετά την αποκάλυψη για τη διαρροή χιλιάδων εγγράφων από το επιτελείο του Emmanuel Macron, νέου Γάλλου προέδρου πλέον, δυο μόλις ημέρες πριν από τη διεξαγωγή του 2ου γύρου των εκλογών.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/hacking/offline-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%84%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7-7-%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%AC-si-r14062
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Τις ηλεκτρικές σκούπες ισχύος άνω των 1600 Βατ κατάργησε από την 1η Σεπτεμβρίου η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο των πολιτικών προώθησης της εξοικονόμησης ενέργειας και της ενεργειακής αποδοτικότητας.
       
      Ειδικότερα, από την 1η του μήνα απαγορεύεται η πώληση ηλεκτρικών σκουπών ισχύος άνω των 1600 Βατ, ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου του 2017 το ανώτατο όριο ορίζεται στα 900 βατ.
       
      Επιπλέον, στις συσκευές θα πρέπει να υπάρχει πλέον η ευρωπαϊκή ενεργειακή σήμανση, με πληροφορίες για την ενέργεια που καταναλώνει η ηλεκτρική σκούπα, το θόρυβο που παράγει αλλά και την απόδοση καθαρισμού.
       
      Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής συμφωνίας 20-20-20 (μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 20 % σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, κάλυψη του 20 % των ενεργειακών αναγκών της ΕΕ από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 20% με ορίζοντα το 2020) έχουν εκδοθεί διάφορες οδηγίες για την ενεργειακή κατανάλωση των ηλεκτρικών συσκευών.
       
      Σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένα προϊόντα όπως τηλεοράσεις, ψυγεία, πλυντήρια και ηλεκτρονικοί υπολογιστές καταναλώνουν σήμερα το ένα δέκατο της ενέργειας που χρειάζονταν πριν από δέκα χρόνια.
       
      Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι λαμπτήρες LED που καταναλώνουν έως και 80% λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με τους συμβατικούς λαμπτήρες πυράκτωσης.
       
      —Επηρεάζεται η απόδοση της ηλεκτρικής σκούπας
       
      Εντωμεταξύ, έχει ξεσπάσει διαμάχη μεταξύ ειδικών και υπηρεσιών σχετικά με τις επιπτώσεις της μείωσης της ισχύος στην απόδοση της ηλεκτρικής σκούπας.
       
      Οι καταναλωτές ωστόσο δεν θα πρέπει να ανησυχούν ότι η μείωση της ισχύος των συσκευών επηρεάζει και την απόδοσή τους.
       
      Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Τζέιμς Μπράουν, ιδιοκτήτη του Μουσείου Ηλεκτρικής Σκούπας στο Ντάρμπισιρ της Βρετανίας που αυτοαποκαλείται κ. Ηλεκτρική Σκούπα, η υψηλή ισχύς δεν εγγυάται την καλή απορροφητική δύναμη.
       
      Μάλιστα, κατήγγειλε ότι ορισμένοι κατασκευαστές αυξάνουν την ισχύ των συσκευών τους κάθε λίγα χρόνια για να παραπλανήσουν τους δυνητικούς πελάτες τους ότι παράγουν προϊόντα που απορροφούν καλύτερα τη σκόνη.
       
      Από την πλευρά της, η Έρικα Γκέρκε, ειδική του ανεξάρτητου γερμανικού φορέα δοκιμής ηλεκτρικών συσκευών Stiftung Warentest δήλωσε στο BBC ότι “πολλές ηλεκτρικές σκούπες καθαρίζουν καλά ακόμα και όταν χρησιμοποιούν ισχύ κάτω των 1600 Βατ”¨, ωστόσο προειδοποίησε για την απόδοσή τους όταν τεθεί το όριο των 900 Βατ μετά το 2017.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/09/03/ilektrikes-skoupes-117274/
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι οδηγοί θα είναι σε θέση να επαναφορτίζουν τα αυτοκίνητά τους εν κινήσει, αν πραγματοποιηθεί το αντίστοιχο προτεινόμενο έργο από την υπηρεσία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων της Αγγλίας.
       
      Ο κυβερνητικός οργανισμός έχει εξαγγείλει σχέδια για τη δοκιμή ασύρματης τεχνολογίας μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, και ελπίζει να την εγκαταστήσει κάτω από τους αυτοκινητόδρομους και μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας.
       
      Μία αρχική μελέτη βιωσιμότητας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τώρα ο οργανισμός ζητά την υποβολή προσφορών από εταιρείες για δοκιμές εκτός δρόμων. Ωστόσο κάποιοι ειδικοί ακόμα αμφισβητούν το κατά πόσον ένα τέτοιο σύστημα θα είναι αποτελεσματικό από άποψη κόστους.
       
      Παρόμοιες τεχνολογίες έχουν ήδη δοκιμαστεί αλλού. Το 2013, η πόλη Γκούμι της Νότιας Κορέας ενεργοποίησε μια διαδρομή 12 χιλιομέτρων που επιτρέπει σε λεωφορεία με κατάλληλο εξοπλισμό να φορτίζονται ενώ κινούνται πάνω σε αυτή.
       
      Ηλεκτρικά καλώδια θαμμένα κάτω από το δρόμο χρησιμοποιούνται για να παράγουν ηλεκτρομαγνητικά πεδία, τα οποία συλλέγονται από ένα πηνίο στο εσωτερικό της συσκευής και στη συνέχεια μετατρέπονται σε ηλεκτρισμό.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31320-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B8%CE%B1-%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BF%CF%87%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9
    12. Τεχνολογία

      Didonis

      Τις τελευταίες 3 ημέρες πολλοί συνάδελφοι αντιμετώπισαν πρόβλημα στο Autocad. Όταν προσπαθούσαν να σώσουν με άλλο όνομα αρχείο dwg ή να σώσουν αρχικό αρχείο dwg δεν άνοιγε το παράθυρο για τα save και το πρόγραμμα δεν αποκρινόταν.
       
      Με την βοήθεια συναδέρφων στο νήμα αυτό διαπιστώσαμε ότι μόλις απεγκατασταθεί το DropBox το πρόβλημα παύει να υπάρχει πια.
       
      Επειδή αρκετοί από εμάς έχασαν πολλές ώρες να ψάχνουν να βρουν τι συμβαίνει κάνουμε αυτή την ενημέρωση.
      Σε περίπτωση που υπάρχουν κι άλλες ενδείξεις ας γίνει ενημέρωση κι ας ενημερωθούν και όσοι χρησιμοποιούν το Autocad.
       

       
      Ο πιθανός λόγος για αυτό το πρόβλημα είναι ότι στις 19/08/2016 το drop box έκανε αναβάθμιση από μόνο του στους υπολογιστές που του έχει επιτραπεί να κάνει αναβαθμίσεις από μόνο του. Οπότε η αναβάθμιση αυτή (νομίζω) θα είχε κάποια εντολή ώστε να το έχει και το AutoCAD ως επιλογή να σώσει εκεί.
       
      Το AutoCAD γενικά δεν τα πάει καλά με όσους προσπαθούν να παρέμβουν στις ρυθμίσεις του από την κατασκευάστρια εταιρεία και έγινε το πρόβλημα.
       
      Σε λίγους υπολογιστές που έχουμε ενημέρωση όπου δεν έχει γίνει η πρόσφατη αναβάθμιση του Drop Box το πρόβλημα δεν υπήρξε.
       

      Νέα ενημέρωση 25/08/2016
      Με βάση ενημερώσεις από συναδέρφους, βγήκε νέα αναβάθμιση του drobox όπου επιλύεται το πρόβλημα που παρουσιαστικά.
      Οπότε η λύση είναι για όσους δεν επιλύθηκε από μόνο του με την εκ νέου αυτόματη αναβάθμιση.
      Ή απεγκατάσταση του drobox από τον υπολογιστή σας και χρήση των υπηρεσιών του μέσω browser
      Ή αναβάθμιση εκ νέου με την από χτες αναβάθμιση του drop box που επιλύει το πρόβλημα με το AutoCAD.


      [
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο υπερψήφισε ένα νέο μέτρο, με βάση το οποίο όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, θα πρέπει να εγκαταστήσουν στα μοντέλα τους, ανεξάρτητα από τα χαρακτηριστικά, τον κυβισμό ή την τιμή του ένα χαρακτηριστικό κλήσης έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος.
      Όλα τα νέα αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά από τις 31 Μαρτίου του 2018, θα εξοπλίζονται από το εργοστάσιο με το σύστημα eCall.
       
      Το σύστημα eCall, καλεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση ατυχήματος και όπως καθορίζεται από τους ενσωματωμένους αισθητήρες στο αυτοκίνητο, όπως εκείνοι που ενεργοποιούν τους αερόσακους του οχήματος. Το eCall καλεί στα τηλεφωνικά κέντρα των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης και αυτόματα μεταδίδει βασικά δεδομένα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται ο τύπος του αυτοκινήτου, η τοποθεσία και ο χρόνος του ατυχήματος.
       
      Οι επιβάτες ή οι μάρτυρες του ατυχήματος θα μπορούν επίσης να ενεργοποιούν το σύστημα κλήσεως έκτακτης ανάγκης eCall χειροκίνητα και πατώντας ένα ειδικό κουμπί που θα βρίσκεται στο αυτοκίνητο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η εγκατάσταση του eCall θα στοιχίσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες περίπου €100 ανά όχημα, αν και οι οδηγοί που θα θελήσουν να το εγκαταστήσουν στα υπάρχοντα οχήματα αναμένεται να πληρώσουν περισσότερα.
       
      Σύμφωνα με την Olga Sehnalová (Σοσιαλιστές, Τσεχία) "o στόχος είναι να καταφέρουμε να κάνουμε τα σωστικά συνεργεία πιο αποτελεσματικά με τυποποιημένο τρόπο, ώστε να μειώσουν τον χρόνο άφιξης τους στα έκτακτα περιστατικά. Επομένως, η νέα νομοθεσία είναι απαραίτητη γιατί βασίζεται σε ένα σύστημα αυτόματης ειδοποίησης σε περίπτωση ατυχήματος, το οποίο θα χρησιμοποιεί τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, αφαιρεί το εμπόδιο της γλώσσας και λειτουργεί πέρα από τα στενά σύνορα μιας χώρας".
       
      Όσο αφορά στα ερωτήματα για τα προσωπικά δεδομένα η Olga Sehnalová δήλωσε: "Από την αρχή δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία των δεδομένων. Θέλαμε να κάνουμε ξεκάθαρο ότι αυτό το σύστημα δεν ισοδυναμεί με συνεχή έλεγχο. Η πληροφορία μεταφέρεται μόνο αν συμβεί σοβαρό ατύχημα και ενεργοποιηθούν οι αισθητήρες των αερόσακων. Τότε, αποστέλλεται στις υπηρεσίες διάσωσης ένα τυποποιημένο σύνολο πληροφοριών, που επιλέγεται από κάθε κράτος μέλος. Το δε σύστημα καλεί το αυτοκίνητο προκειμένου να αποφεύγεται η αποστολή σωστικών συνεργείων για μικροατυχήματα".
       
      Πέρυσι, στους Ευρωπαϊκούς δρόμους είχαμε 25.700 θανάτους από ατυχήματα και το eCall αναμένεται να μειώσει κατά σχεδόν 40% τον χρόνο άφιξης των σωστικών συνεργείων στον τόπο των ατυχημάτων κοντά στις πόλεις και περίπου κατά 50% στους επαρχιακούς δρόμους. Το σύστημα αναμένεται να βοηθήσει στην διάσωση τουλάχιστον 2500 ανθρώπων τον χρόνο.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/ecall-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B9%CF%82-31-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85-2018-%CF%8C%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BF%CF%87%CE%AE%CE%BC%CE%B1-r9139
    14. Τεχνολογία

      dimitris GM

      Ενδιαφέροντα νέα για τους μαθηματικούς -αλλά και για τους αρχιτέκτονες, τους σχεδιαστές, τους βιοχημικούς και όχι μόνο- έρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον ανακάλυψαν έναν νέο τύπο πενταγώνου ο οποίος μπορεί να επιστρώσει πλήρως ένα επίπεδο. Η ανακάλυψη προσφέρει μια ακόμη απάντηση σε ένα πρόβλημα που απασχολεί την επιστήμη των Μαθηματικών εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα: τo νέο σχήμα είναι το 15ο που έρχεται να προστεθεί στη σειρά των πενταγώνων που έχουν τη συγκεκριμένη ιδιότητα, ύστερα από τριάντα χρόνια απουσίας της παραμικρής προόδου στον συγκεκριμένο τομέα.
       
      Επίστρωση επιπέδου
       
      Στην καθημερινή πρακτική μας μια πλακόστρωση δεν είναι απαραίτητο να δίνει έμφαση στην παραμικρή λεπτομέρεια ούτε να χαρακτηρίζεται από τελειότητα. Για τη Γεωμετρία όμως η έννοια της επικάλυψης ή επίστρωσης επιπέδου σημαίνει ότι τα σχήματα που θα τοποθετηθούν το ένα πλάι στο άλλο για να καλύψουν το επίπεδο – δηλαδή, θα λέγαμε, οι «πλάκες» – δεν θα πρέπει να αφήνουν κενά μεταξύ τους ούτε να επικαλύπτουν το ένα το άλλο. Χάριν της οικοδομικής χρησιμότητάς της και όχι μόνο η γεωμετρική «πλακόστρωση», τόσο στο επίπεδο όσο και στον χώρο, έχει απασχολήσει τα μεγαλύτερα πνεύματα από την αρχαιότητα: οι Πυθαγόρειοι, ο Πλάτων, ο Ευκλείδης και ο Αρχιμήδης έχουν ασχοληθεί με αυτήν και με τα στερεά που μπορούν να την επιτύχουν ενώ άλλοι λαμπροί μαθηματικοί τούς ακολούθησαν μεταγενέστερα σε αυτό το έργο.
       
      Ετσι λοιπόν είναι σήμερα γνωστό ότι όλα τα τρίγωνα και τα τετράπλευρα μπορούν να επιστρώσουν άψογα ένα επίπεδο, χωρίς κενά και αλληλοεπικαλύψεις. Από εκεί και πέρα ωστόσο αρχίζουν τα προβλήματα. Κανένα κανονικό (δηλαδή ίσων πλευρών και γωνιών) πολύγωνο με περισσότερες από τέσσερις πλευρές δεν μπορεί να προσφέρει πλήρη επικάλυψη του επιπέδου ενώ τα μη κανονικά πολύγωνα εμφανίζονται εν πολλοίς εξίσου ακατάλληλα. Εχει αποδειχθεί ότι κανένα μη κανονικό επτάγωνο, οκτάγωνο ή πολύγωνο με περισσότερες πλευρές δεν μπορεί να προσφέρει την επιθυμητή επίστρωση ενώ υπάρχουν μόνο τρία κυρτά εξάγωνα που μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο. Το ζήτημα των μη κανονικών πενταγώνων που μπορούν να επιστρώσουν ένα επίπεδο παραμένει ανοιχτό και η αναζήτηση αυτών των σχημάτων αποτελεί πεδίο της μαθηματικής έρευνας εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα – περιλαμβάνεται μάλιστα στα 23 προβλήματα του Χίλμπερτ.
       
      Το δέκατο πέμπτο πεντάγωνο
       
      Ο πρώτος που ανακάλυψε πέντε πεντάγωνα (ή, για να είμαστε ακριβέστεροι, πέντε τύπους κυρτών πενταγώνων) που μπορούν να επιστρώσουν ένα επίπεδο ήταν ο Γερμανός Καρλ Ράινχαρτ το 1918. Οι επόμενες εξελίξεις στο συγκεκριμένο πεδίο άρχισαν να σημειώνονται πενήντα χρόνια αργότερα, όλες από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 1968, ο Ρίτσαρντ Μπράντον Κέρσνερ παρουσίασε τρία ακόμη τέτοια πεντάγωνα ενώ το 1975 ο Ρίτσαρντ Τζέιμς πρόσθεσε άλλο ένα στην ομάδα. Ταυτόχρονα η Μάρτζορι Ράις, νοικοκυρά και ερασιτέχνης μαθηματικός, εφήρμοσε μια δική της μέθοδο για να ανακαλύψει, την ίδια χρονιά και τις αμέσως επόμενες, τέσσερα ακόμη πεντάγωνα του είδους. Το 1985 ο Ρολφ Στάιν περιέγραψε το δέκατο τέταρτο.
       

       
      Τώρα, τριάντα χρόνια μετά, ο Κέισι Μαν, η Τζένιφερ Μακ Λάουντ και ο Ντέιβιντ Φον Ντεράου από το Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον στο Μπόθελ παρουσίασαν τον δέκατο πέμπτο τύπο, ένα «ολοκαίνουργιο» κυρτό πεντάγωνο που ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις της επίστρωσης επιπέδου. Η ανακάλυψη έγινε με τη βοήθεια ενός ειδικού υπολογιστικού προγράμματος που σχεδίασε ο φοιτητής Ντέιβιντ Φον Ντεράου και θεωρείται εξαιρετικά σημαντική – οι ίδιοι οι ερευνητές ανέφεραν ότι για τον κόσμο των Μαθηματικών ισοδυναμεί κατά κάποιον τρόπο με την ανακάλυψη ενός νέου σωματιδίου στη Φυσική.
       
      Ωραίο πρόβλημα με πολλές εφαρμογές
       
      «Το πρόβλημα της ταξινόμησης των κυρτών πενταγώνων που μπορούν να επιστρώσουν το επίπεδο είναι ένα ωραίο μαθηματικό πρόβλημα το οποίο είναι αρκετά απλό στην έκφρασή του ώστε να το καταλάβουν ακόμη και τα παιδιά αλλά η λύση του μας διαφεύγει εδώ και περισσότερο από εκατό χρόνια» δήλωσε ο Κέισι Μαν, επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον στο Μπόθελ, στην εφημερίδα «The Guardian».
       
      Όπως πρόσθεσε η μελέτη του συγκεκριμένου προβλήματος είναι επίσης ενδιαφέρουσα γιατί έχει πολλές και ευρείες εφαρμογές, από τον δομικό σχεδιασμό και τον σχεδιασμό γενικότερα ως τη βιολογία, τη βιοχημεία και την ιατρική. «Πολλές δομές που βλέπουμε στη φύση, από τους κρυστάλλους ως τους ιούς, αποτελούνται από δομικά στοιχεία τα οποία ενώνονται υπακούοντας στη γεωμετρία και άλλες δυναμικές για να σχηματίσουν μια μεγαλύτερης κλίμακας δομή» εξήγησε.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500019300
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Το σπήλαιο Σκλαντίνα, στο Βέλγιο οι άνθρωποι του Νεάτερνταλ το χρησιμοποιούσαν πάνω από 1.000 αιώνες πριν. Με μια πιο σύγχρονη τεχνολογία, τα drones, οι ερευνητές αυτήν την στιγμή αναζητούν τρόπους καλύτερης μελέτης, προστασίας και προβολής του.
       
      Χρησιμοποιώντας ως μυστικό όπλο ένα drone, οι επιστήμονες από ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα διερευνούν πως να συλλέγουν, να επεξεργάζονται και να παρουσιάζουν ακριβείς τρισδιάστατες αναπαραστάσεις των πολιτιστικών χώρων που βρίσκονται σε δύσκολα μέρη.
       
      Η χρήση ενός drone σε ένα τόσο πολύπλοκο περιβάλλον είναι γεμάτη προκλήσεις. Αλλά και γεμάτη ανταμοιβές.
       
      Ο Φρεντερίν Μπεζομπέ, μηχανολόγος μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Τζον Μουρς του Λίβερπουλ αναφέρει: «Αυτό είναι ένα πολύ ειδικό περιβάλλον. Δεν υπάρχει σήμα GPS, καθώς είμαστε μέσα στην σπηλιά. Χωρίς GPS, χάνουμε την σταθεροποίηση του drone. Είναι πολύ περίπλοκο. Πρέπει να είμαστε σε απόλυτη εγρήγορση κατά την διάρκεια της πτήσης.
      Σε έναν φυσιολογικό τρισδιάστατο χάρτη, με κάμερες στο έδαφος, πάντα έχεις κενά. Καθώς πάντα δουλεύεις με την ίδια οπτική, ποτέ δεν είσαι σε θέση να χαρτογραφείς με ακρίβεια τι είναι επάνω. Αλλά με ένα drone εφοδιασμένο με ευρυγώνιες κάμερες είμαστε σε θέση να καλύψουμε αυτά τα κενά μια μια μόνο κίνηση».
       
      Το drone είναι εφοδιασμένο με τρισδιάστατες κάμερες που καταγράφουν κάθε γωνία του σπηλαίου. Κάθε αντικείμενο χαρτογραφείται στον δικό του αρχαιολογικό χώρο, στο δικό του περιβάλλον.
       
      Οι μηχανικοί συνεργάζονται με τους αρχαιολόγους, για τους οποίους οι εικόνες που έχουν ληφθεί είναι γεμάτες υποσχέσεις. Για παράδειγμα ο προϊστορικός Κέβιν ντι Μόντιτσα αναφέρει: «Δεν μπορούμε ποτέ να έχουμε στη διάθεσή μας οπτικά όλα τα αρχαιολογικά δεδομένα του χώρου. Αλλά με τις εικόνες που παρέχονται από το drone, θα μπορούμε να διορθώνουμε τις εγκωπές που γίνονται κατά τα διάφορα στάδια της αρχαιολογικής σκαπάνης».
       
      Η επεξεργασία μετά τη λήψη επιτρέπει την ανάπτυξη ψηφιακών τρισδιάστατων απεικονίσεων. Τα drones, λένε οι επιστήμονες, αποδεικνύονται πράγματι χρήσιμα όταν πρόκειται να προσφέρουν οικονομικά αποδοτικές λύσεις για την ανάπτυξη τρισδιάστατων μοντέλων πολιτιστικών χώρων.
       
      Η παλαιοανθρωπολόγος Ιζαμπέλ ντε Γκρούτε από το Πανεπιστήμιο Τζον Μουρς του Λίβερμπουλ, υπεύθυνη του προγράμματος Digiart αναφέρει: «(Με τα drones) δεν χρειάζεσαι να έχεις πρόσβαση σε αυτά καθεαυτά τα σημεία. Μπορείς να καλύψεις μεγάλες περιοχές χωρίς να πρέπει να περπατήσεις σε επικίνδυνα ή πολύ ευαίσθητα μέρη. Επίσης, μπορείς να καλύψεις πολλά πράγματα στο έδαφος σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα».
       
      Οι επιστήμονες θέλουν τώρα να χρησιμοποιήσουν αυτά τα τρισδιάστατα σχέδια για να δημιουργήσουν videogames και διαδραστικές βάσεις δεδομένων για την καλύτερη προβολή των ευρωπαϊκών πολιτιστικών αγαθών. Και γι’ αυτό χρησιμοποιούν όχι μόνο το οπτικό υλικό από τα drones αλλά και εξελιγμένα μοντέλα μικρών πολιτιστικών αντικειμένων που έχουν σκαναριστεί.
       
      Ο Φρεντερίκ Πρετσιόζο, επιστήμονας εξειδικευμένος στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στο πανεπιστήμιο της Νίκαιας στην Γαλλία, αναφέρει: «Πρώτα καταγράφουμε τα τρισδιάστατα δεδομένα, από τα οποία εξάγουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός δεδομένου πολιτισμικού αντικειμένου και χάρη σε αυτό το χαρακτηριστικό, χάρη σε αυτό το τρισδιάστατο μοντέλο, θα μπορέσουμε να συνδέσουμε αυτό το αντικείμενο με άλλα που εμφανίζονται σε άλλες βάσεις δεδομένων ή ακόμα και στο διαδίκτυο. Εάν αυτά τα άλλα αντικείμενα εμπλουτιστούν με άλλες συμπληρωματικές πληροφορίες, με πολυμέσα, θα μπορέσουμε να συνδέσουμε και το δικό μας αντικείμενο με όλες αυτές τις πληροφορίες».
       
      Ο τελικός στόχος, λένε οι επιστήμονες, είναι να προσφερθεί στους πολίτες ένα διαδραστικό χέρι βοηθείας για μια καλύτερη και σε μεγαλύτερο βάθος κατανόηση των πολιτιστικών χώρων, ειδικά εκείνων των οποίων η πρόσβαση είναι δύσκολη ή περιορισμένη, όπως το σπήλαιο Scladina.
       
      Ο Κέβιν Μόντιτσα αναφέρει: «Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να επισκεφτούν το σπήλαιο σε επαυξημένη πραγματικότητα και να δουν τα αντικείμενα στο αρχικό μέρος όπου βρέθηκαν και από όπου εξήχθησαν. Και η εικονική πραγματικότητα θα επιτρέψει επίσης στον απλό κόσμο να βλέπει όλο το εσωτερικό του σπηλαίου από το σπίτι του».
       
      Η Ιζαμπέλ ντε Γκρούτε προσθέτει: «Ίσως κάνουμε τους εικονικούς επισκέπτες να αισθάνονται σαν να πηγαίνουν σε διαφορετικό μέρος και να ανακαλύψουν αυτό το νέο μέρος και να το επισκέπτονται πραγματικά. Ετσι κάνουμε πιο προσιτή την πρόσβαση στην πολιτιστική κληρονομιά, διασφαλίζοντας ότι είναι κοινή και διαθέσιμη στον οποιονδήποτε».
       
      Δείτε το video εδώ: http://gr.euronews.com/2017/05/08/3d-in-the-air
       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2017/05/08/3d-in-the-air
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Περίπου επτά στα 10 νοικοκυριά της χώρας (ποσοστό 65,6%) είχαν το 2014 πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 16,5% σε σχέση με το 2013. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στην Κεντρική Ελλάδα και στα νησιά Αιγαίου και την Κρήτη κατά 53,2% και 39,3% αντίστοιχα. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έρευνα χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας της ΕΛΣΤΑΤ για τα νοικοκυριά το 2014, σύμφωνα, επίσης, με την οποία:
       
      - Περίπου 7 στα 10 νοικοκυριά (64,7%) χρησιμοποιούν ευρυζωνική σύνδεση για το διαδίκτυο στην κατοικία τους, ενώ η συντριπτική πλειονότητα (98,6%) των νοικοκυριών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους χρησιμοποιεί ευρυζωνική σύνδεση.
       
      - Το 58,4% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α΄ τρίμηνο του 2014 συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, με χρήση κινητού τηλεφώνου ή smartphone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών κλπ), παρουσιάζοντας αύξηση 30,7%, σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2013.
       
      - Η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά είναι στην κορυφή της λίστας των διαδικτυακών δραστηριοτήτων και πραγματοποιείται από το 84,9% των χρηστών του διαδικτύου, καταγράφοντας αύξηση 10% σε σχέση με το 2013. Η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες είναι η δεύτερη περισσότερο πραγματοποιούμενη δραστηριότητα από το 82,3% των χρηστών, καταγράφοντας μικρή μείωση 1% σε σχέση με το 2013.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/tilepikoinonies-diktya/item/27442-%CE%B1%CF%85%CE%BE%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CE%BF-2013-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-internet-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%80%CE%AF%CF%84%CE%B9
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Πρόσφατα, ο Elon Musk, CEO της Tesla, πραγματοποίησε μία σπουδαία παρουσίαση, σχετικά με τον ηλεκτρισμό, τον τρόπο που επηρεάζουμε το περιβάλλον με στόχο να αντλήσουμε ενέργεια, τα ενεργειακά δίκτυα και τις υποδομές, και φυσικά τις μπαταρίες.
      Ο Elon Musk, παρουσίασε το εγχείρημα Tesla Energy και τα Powerwall και Powerpack, που αποτελούν με την σειρά τους Οικιακές και Επιχειρησιακής κλάσης κλιμακούμενες μπαταρίες. Το σύστημα οικιακής μπαταρίας PowerWall, μπορεί να κρατήσει εκτός δικτύου ενέργειας το σπίτι για μερικές ώρες, και αν αυτό μοιάζει λίγο, το σίγουρο είναι ότι έχει θετική επίδραση, τόσο στο περιβάλλον όσο και στο πορτοφόλι μας μακροπρόθεσμα.
       
      Σύμφωνα με τον Elon Musk, ο ήλιος, είναι το μόνο που χρειαζόμαστε, πέρα από την πολιτική βούληση. Το Powerwall έχει σχεδιαστεί για να εκμεταλλεύεται την ηλιακή ενέργεια και να χρησιμοποιεί αυτή την ενέργεια για να τροφοδοτεί το σπίτι μας.
       
      Συνδέεται στους υπάρχοντες ηλιακούς συσσωρευτές που έχουμε στο σπίτι, και φορτίζει από αυτούς, ενώ μπορεί να “γεμίζει” χρησιμοποιώντας και ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο το βράδυ, όταν και τα κόστη είναι χαμηλότερα. Έχει αρκετή χωρητικότητα για να τροφοδοτήσει ένα ολόκληρο σπίτι, ενώ αν υπάρξει διακοπή ρεύματος, το Powerwall μπορεί να συνεχίσει να τροφοδοτεί το σπίτι με ενέργεια. Το Powerwall αποτελεί από δύο μοντέλα, με βάση τον εβδομαδιαίο ενεργειακό κύκλο, στις 10kWh και στις 7kWh με αντίστοιχα κόστη $3500 kai $3000 (το κόστος δεν περιλαμβάνει τον AC-DC inverter ή τα ηλιακά πάνελ αν και όσοι έχουν εγκατάσταση ηλιακών πάνελ στο σπίτι τους έχουν και τον inverter). Το πρώτο προτείνεται ως backup ενεργειακή λύση ενώ το δεύτερο για καθημερινή χρήση σε συνδυασμό με οικιακή εγκατάσταση ηλιακών πάνελ και οι λύσεις καλύπτονται από 10-ετή εγγύηση.
       
      Τo Powerwall είναι μία κλιμακούμενη λύση, και ένας πελάτης μπορεί να συνδέσει έως και 9 μεταξύ τους (μπορεί να επιλέξει το χρώμα επίσης που ταιριάζει στον χώρο του). Να σημειώσουμε, ότι όπως είπε ο Elon Musk, η Tesla χρειάζεται συνεργάτες, και για αυτό τον λόγο, όλες οι πατέντες και ευρεσιτεχνίες είναι ανοιχτές.
       

       
      Η SolarCity, ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει το Powerwall στους πελάτες της, και πως θα λειτουργεί σε συνδυασμό με το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας της εταιρείας DemandLogic, για επιχειρήσεις και κυβερνητικούς οργανισμούς αν και αυτό δεν αποτελεί έκπληξη αφού ο Elon Musk είναι ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της SolarCity, και η εταιρεία έχει στενούς δεσμούς με την Tesla.
       
      Πέρα από το Powerwall, o Elon Musk, ως μέρος του εγχειρήματος Tesla Energy, παρουσίασε και το Powerpack, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να κλιμακώνεται επ’ άπειρον και προορίζεται για πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, που θέλουν να είναι σίγουρες ότι θα συνεχίσουν να λειτουργούν ακόμα και μετά από κάποια διακοπή στην ηλεκτροδότηση. Σε αυτή την περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με μπαταρίες των 100kWh, και ήδη οι Amazon και Target έχουν υπογράψει συμφωνία με την Tesla για την δημιουργία τέτοιων εγκαταστάσεων.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=yKORsrlN-2k
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/variousgadgets/%CE%B7-tesla-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-tesla-energy-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-r9157
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Μπορεί για πόλεις, που ακόμη πασχίζουν να λύσουν βασικά κυκλοφοριακά προβλήματα, τα αυτοκινούμενα οχήματα να αποτελούν μια πολυτέλεια του μέλλοντος. Στις λεγόμενες “έξυπνες” πόλεις, ωστόσο, που - μεταξύ άλλων - διακρίνονται για την ενσωμάτωση των “smart” συστημάτων στις μεταφορές τους, αποτελούν ήδη μια πραγματικότητα. Σε πόλεις, όπως το Γκέτεμποργκ και η Σιγκαπούρη, ήδη οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες και οι πολεοδομίες συντονίζουν τις δυνάμεις τους και προσαρμόζουν τα κυκλοφοριακά τους δεδομένα στην αυτοκινούμενη πραγματικότητα.
       
      Σύμφωνα με νέα έρευνα του World Economic Forum, τα αυτοκινούμενα οχήματα έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον του παγκόσμιου καταναλωτικού κοινού. Σχεδόν το 60% των καταναλωτών σε διάφορες πόλεις του κόσμου δηλώνει πρόθυμο να ταξιδέψει με ένα πλήρως self-driving όχημα (self-driving vehicle-SDV). Τα ποσοστά αποδοχής είναι πιο υψηλά στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, όπως η Κίνα, η Ινδία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ κυμαίνονται στο 50% στις ΗΠΑ και τη Μεγάλη Βρετανία, με τα πιο χαμηλά ποσοστά να εμφανίζονται στη Γερμανία και την Ιαπωνία. Οι καταναλωτές συμφωνούν, πάντως, ότι η νέα πραγματικότητα των SDVs θα γίνει πιο έντονα αντιληπτή την επόμενη δεκαετία.
       
      Σχεδόν ένας στους δύο πολίτες, το 46%, περιμένουν και επιθυμούν οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να παίξουν κομβικό ρόλο στο σχεδιασμό και την κατασκευή των αυτοκινούμενων οχημάτων. Το 69% εξ αυτών προτιμά η αυτοκινητοβιομηχανία να συνεργαστεί στενά με τεχνολογικούς παρόχους για την επιτυχή ολοκλήρωση του εγχειρήματος.
       
      Ο κεντρικός ρόλος της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται ότι βαραίνει ιδιαίτερα ως προϋπόθεση για τους καταναλωτές στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιαπωνία. Τέλος, τα δύο τρίτα των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμούν ότι τα SDVs θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά.
       
      Προσδοκίες
       
      “Η εποχή των αυτόνομων οχημάτων πλησιάζει γρήγορα. Οι αρμόδιες Αρχές πρέπει να λάβουν μέτρα για να προετοιμαστούν ενόψει της νέας πραγματικότητας”, διαπιστώνουν οι συντάκτες της έρευνας του World Economic Forum, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 5.500 καταναλωτών σε δέκα χώρες.
       
      Η έρευνα αποτύπωσε την άποψη των Αρχών σε πόλεις, όπως το Ντουμπάι, το Ελσίνκι, η Νέα Υόρκη, το Άμστερνταμ, το Τορόντο και η Σιγκαπούρη, ότι τα SDVs, αλλά και τάσεις που αυτά θα εισάγουν, όπως η κοινή χρήση αυτοκινούμενων οχημάτων από τους πολίτες, μπορούν να εξελιχθούν σε πολύτιμο εργαλείο για τη βελτίωση της εικόνας των δημόσιων μεταφορών.
       
      Να σημειωθεί ότι σε πειραματικό στάδιο κάποιες πόλεις, ήδη, κάνουν δοκιμές, που σχετίζονται με τα αυτοκινούμενα οχήματα, μεταξύ αυτών η Σιγκαπούρη, το Γκέτεμποργκ και το Μίλτον Κέινς στη Μεγάλη Βρετανία.
       
      Πηγή: http://www.sepe.gr/gr/research-studies/article/4599621/ta-autokinoumena-ohimata-allazoun-ta-kukloforiaka-dedomena-stis-poleis-/
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Η ανάπτυξη εκτυπωμένων ηλεκτρονικών 4ης γενιάς, μια παγκόσμια πρωτοτυπία με... ελληνική σφραγίδα, δημιουργήθηκε μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Smartonics.
       
      Στο πλαίσιο του έργου που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2016, κατασκευάστηκε η 4η γενιά Εύκαμπτων Οργανικών Φωτοβολταϊκών Συστημάτων, τα οποία δημιουργούν ένα μεγάλο εύρος από νέες εμπορικές εφαρμογές, έχουν υψηλή απόδοση, χαμηλό κόστος παραγωγής και ποικιλία χρωμάτων και διαφάνειας. Μάλιστα για πρώτη φορά διεθνώς, αυτού του τύπου τα Φωτοβολταικά που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του Smartonics, ενσωματώθηκαν σε εμπορικά αυτοκίνητα της FIAT.
       
      Το έργο Smartonics, που πρέπει να σημειωθεί πως είναι ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά προγράμματα που εξελίχθηκαν τα τελευταία χρόνια στην ΕΕ με την συμμετοχή 18 ερευνητικών και βιομηχανικών φορέων, συντονίζεται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα από το Εργαστήριο Νανοτεχνολογίας LTFN. Στο έργο συμμετείχαν και άλλοι πέντε ελληνικοί φορείς, το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, το Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων καθώς επίσης και οι εταιρείες ΟΕΤ (Organic Electronic Technologies), Αdvent (Advanced Energy Technologies AE) και Compucon. Παράλληλα, κατασκευάστηκαν και εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη δυο μοναδικές παγκοσμίως πιλοτικές γραμμές παραγωγής Οργανικών Ηλεκτρονικών, βασισμένες σε δυο νέες τεχνολογίες, για βιομηχανική παραγωγή.
       
      Στην ερευνητική αυτή προσπάθεια που βρισκόταν σε εξέλιξη εδώ και τέσσερα χρόνια, το ρόλο του συντονιστή όπως αναφέρθηκε είχε το Εργαστήριο Νανοτεχνολογίας LTFN του ΑΠΘ, ενώ συμμετείχαν ακόμη ερευνητικοί φορείς από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, το Πανεπιστήμιο του Surrey, το Πανεπιστήμιο της Στουτγάρδης, η Πολυτεχνική Σχολή (Εcole Polytechnique) με το Κέντρο CNRS στο Παρίσι, τέσσερα Γερμανικά Ινστιτούτα Fraunhoher, το Γερμανικό Ερευνητικό Κέντρο HZB στο Βερολίνο, και οι Ευρωπαϊκές εταιρείες: Horiba Jobin Yvon, AIXTRON, CESM, Oxford Lasers, Coatema, FIAT.
       
      «Σε ορισμένους τομείς της τεχνολογίας και καινοτομίας πηγαίνουμε ιδιαίτερα καλά και όχι απλώς συναγωνιζόμαστε αλλά καθοδηγούμε την έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη στην Ευρώπη και διεθνώς. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να αξιοποιηθούν οι πιλοτικές γραμμές οργανικών ηλεκτρονικών και οι υποδομές που έχουν εγκατασταθεί στο Εργαστήριο Νανοτεχνολογίας LTFN καθώς επίσης και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε, να δημιουργηθούν αναπτυξιακά έργα επίδειξης των πολλαπλών νέων εφαρμογών, να γίνουν επενδυτικές πρωτοβουλίες όχι μόνον από τους παραγωγικούς φορείς που συμμετείχαν στο έργο αλλά κυρίως από άλλα επενδυτικά σχήματα, ώστε να μετατρέψουν τα καινοτομικά προϊόντα του έργου σε χρήσιμα τελικά προϊόντα», εξηγεί ο επικεφαλής του έργου και Διευθυντής του Εργαστηρίου Νανοτεχνολογίας του ΑΠΘ καθηγητής Στέργιος Λογοθετίδης.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της τετραετούς έρευνας για την ανάπτυξη των οργανικών και εκτυπωμένων ηλεκτρονικών αναπτύχθηκαν νέα υλικά, και τεχνολογίες εκτύπωσης, όργανα και εργαλεία εγχάραξης, μέτρησης και εκτύπωσης για την παραγωγή των υλικών σε πραγματικό χρόνο, γεγονός που συνέβη για πρώτη φορά διεθνώς.
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προωθεί την ηλεκτρονική διακίνηση πληροφοριών και εγγράφων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και την αύξηση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης με δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών της.
       
      Οριζόντια έργα και δράσεις που έχουν στόχο τη βελτιστοποίηση και διεύρυνση των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προωθεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Επίσης, προωθεί την ηλεκτρονική διακίνηση πληροφοριών και εγγράφων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και την αύξηση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης με δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών της, καθώς και το χρόνο και την ταλαιπωρία των πολιτών.
       
      Το υπουργείο, στο πλαίσιο αυτό, έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση συγκεκριμένων ενεργειών, συμπεριλαμβανομένων και των απαραίτητων θεσμικών παρεμβάσεων για την ευρεία εφαρμογή ψηφιακών υπογραφών στην έκδοση και ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων.
       
      Ειδικότερα, από την έναρξη της δράσης έως τώρα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει εκδώσει και διαθέσει ψηφιακά πιστοποιητικά και έχει εκπαιδεύσει πάνω από 6.000 στελέχη του Δημοσίου, παρέχοντας καθημερινά επιχειρησιακή και τεχνική υποστήριξη σε δημόσιους φορείς.
       
      Παράλληλα, έχει εκδώσει και διαθέσει ψηφιακά πιστοποιητικά σε περισσότερους από 3.000 πολίτες, ενώ, όπως επισημαίνεται, η δράση ψηφιακών υπογραφών και ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2014, για το σύνολο των φορέων του Δημοσίου.
       
      Τα οφέλη από τη χρήση και την εφαρμογή των ψηφιακών υπογραφών στο Δημόσιο είναι πολλαπλά, με κυριότερα την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης του πολίτη και τη δραστική μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης μίας συναλλαγής, αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας και της ασφάλειας.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_13/11/2013_527715
    21. Τεχνολογία

      vagiotis

      Ετοιμάζεται νομοσχέδιο για την τροποποίηση του Ν.4663/1930 περί εξασκήσεως του επαγγέλματος πολιτικού μηχανικού, αρχιτέκτονος και τοπογράφου.
       
      Διαβάστε τη γνωμοδότηση της επιτροπής ανταγωνισμού: http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/18120 και εδώ:
       
      document.pdf
       
      Η γνωμοδότηση δεν αφορά, βέβαια, μόνο τις προαναφερθείσες ειδικότητες, αλλά προτείνεται εκσυγχρονισμός συνολικά του θεσμικού πλαισίου για τα επαγγελματικά δικαιώματα.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.