Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    842 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Η έλλειψη ταχυφόρτισης αποθαρρύνει τους καταναλωτές
      Μόλις στο 13,5% του συνόλου αποτελούν οι ταχυφορτιστές
      Ολλανδία, Γαλλία και Γερμανία έχουν πάνω από το 50% του δικτύου φόρτισης της Ε.Ε.
      Ως το 2030, στόχος οι 3,5 εκατομμύρια φορτιστές σε όλη την Ευρώπη
      Η έλλειψη ταχυφόρτισης αποθαρρύνει τους καταναλωτές
      Δεν είναι δα και μυστικό ότι τα τελευταία χρόνια, η ηλεκτροκίνηση προωθείται ιδιαίτερα στον χώρο του αυτοκινήτου. Μάλιστα, πολλές από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, , με σκοπό να καταστήσουν ελκυστική την προοπτική αγοράς ενός τέτοιου μοντέλου, διαθέτουν μέτρα και παρέχουν πλεονεκτήματα με την αγορά αυτών. Όμως, το παράδοξο της υπόθεσης είναι πως όπως αποκαλύπτεται μέσα από έρευνα της ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), η ίδια η Ε.Ε. δε διαθέτει τις ανάλογες υποδομές για την τροφοδότηση των μοντέλων αυτών. Συγκεκριμένα, η έρευνα αναδεικνύει την επάρκεια σημείων ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη. Όπως είναι αντιληπτό, η ταχυφόρτιση καθιστά ευκολότερη την φόρτιση του μοντέλου, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο από τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών μοντέλων. Ιδιαίτερα ανήσυχη περί του θέματος εμφανίστηκε η διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries: «Αν θέλουμε να πείσουμε τους κατοίκους της Ευρώπης να στραφούν προς τα ηλεκτρικά, η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός. Ο κόσμος χρειάζεται πιο εύκολη πρόσβαση στους φορτιστές και αυτά τα σημεία θα πρέπει να είναι εύκολα στην χρήση και γρήγορα, ώστε να μη δημιουργούνται ουρές».  
      Μόλις στο 13,5% του συνόλου αποτελούν οι ταχυφορτιστές
      Για να εμβαθύνουμε στα της έρευνας και να «μιλήσουμε» με νούμερα και αριθμούς, η ACEA αναφέρει ότι το συνολικό δίκτυο φορτιστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, βρίσκεται λίγο πάνω από τις 630.000 μονάδες. Μόλις το 13,5% αυτών αποτελεί γρήγορους φορτιστές, οι οποίοι μπορούν να αποδώσουν πάνω από 22 kW ηλεκτρικής ενέργειας. Από την μια, οι συμβατικοί φορτιστές χρησιμοποιούνται για φόρτιση σε αργούς ρυθμούς και είναι ιδανικοί για περιβάλλοντα όπως το σπίτι, η δουλειά. Η έτερη κατηγορία αφορά φορτιστές οι οποίοι είναι προσαρμοσμένοι για γρήγορη φόρτιση, που βρίσκονται συχνά κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και έχοντας - συνήθως - στόχο να εξυπηρετήσουν οδηγούς που προέρχονται (ή είναι κατά τη διάρκεια ενός) από μακρά ταξίδια.
      Ολλανδία, Γαλλία και Γερμανία έχουν πάνω από το 50% του δικτύου φόρτισης της Ε.Ε.
      Ο ακριβής αριθμός των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών σε ολόκληρη των Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται στις 632.423 μονάδες. Το νούμερο ακούγεται μεγάλο, όμως η διανομή και εγκατάσταση τω ν μονάδων ανά την «Γηραιά Ήπειρο» δεν έχει γίνει καθόλου μοιρασμένα. Συγκεκριμένα, τρεις χώρες διαθέτουν πάνω από τους μισούς (συγκεκριμένα ο αριθμός αυτός κυμαίνεται στο 60,2%) και πρόκειται για τις: Ολλανδία (22,8%), Γερμανία (19,1%), Γαλλία (18,9%). Και οι τρεις χώρες μαζί αποτελούν λιγότερο από το 22% της συνολικής έκτασης της Ε.Ε. και παρά ταύτα, διαθέτουν σχεδόν τα 2/3 όλων των σημείων φόρτισης της περιοχής!  Με άλλα λόγια, για 24 χώρες (ή αν το θέλετε και διαφορετικά, οι χώρες που απαρτίζουν ντο 78% της έκτασης της Ε.Ε.) , διατίθεται μόλις το 39.8% του δικτύου φορτιστών. Χώρες με πολύ μεγαλύτερο μέγεθος από την Ολλανδία, όπως η Ρουμανία και η Πολωνία, διαθέτουν - αθροιστικά - μόλις το 1,4% του συνόλου των μονάδες φόρτισης!
      Ως το 2030, στόχος οι 3,5 εκατομμύρια φορτιστές σε όλη την Ευρώπη
      Μέσα στο 2023 εγκαταστάθηκαν περί τα 153.000 (δημόσια) νέα σημεία φόρτισης στην Ευρώπη. Η Κομισιόν έχει θέσει ως στόχο την αύξηση των σημείων φόρτισης στην ήπειρο έως και τα 3,5 εκατομμύρια, όλα αυτά έως και το 2030. Για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο, σημαίνει πως θα πρέπει να εγκατασταθούν πάνω από 2,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης μέσα στο επόμενο διάστημα. Με αριθμούς, η ετήσια αναλογία κατά την οποία θα προστίθενται νέα σημεία φόρτισης, θα πρέπει να ξεπεράσει τις 410.000 μονάδες. Με τις παρούσες συνθήκες και τον ρυθμό ανάπτυξης που επικρατεί, η επίτευξη του συγκεκριμένου στόχο μοιάζει αρκετά δύσκολη. Όμως, οι σκέψεις για τα ενδεχόμενα οφέλη, όπως η διευκόλυνση της πλειοψηφίας των ιδιοκτητών ηλεκτρικών μοντέλων, η ελάφρυνση όσων δεν έχουν πρόσβαση στα ιδιωτικά σημεία φόρτισης, καθώς και η ανάπτυξη του δικτύου της ηλεκτροκίνησης, αποτελούν τους κύριους άξονες για το απαραίτητο της ανάπτυξης του δικτύου.
    2. Τεχνολογία

      GTnews

      Την επιτάχυνση της υλοποίησης του προγράμματος «Smart Readiness» για την ενίσχυση 120.000 κτιρίων με υπερυψηλές ταχύτητες μέσω της εγκατάστασης οπτικής ίνας μέχρι το τέλος του 2025, αποφάσισαν οι Υπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Πιο συγκεκριμένα, στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 3678/26.06.2024) προβλέπεται ότι πλέον για την ταυτοποίηση του κτιρίου θα χρησιμοποιείται ο Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου (Κ.Α.Ε.Κ) της κάθετης ιδιοκτησίας, ο οποίος θα συμπληρώνεται αυτόματα από το σύστημα, μετά την επιλογή του προς επιδότηση κτιρίου κατά την υποβολή της Αίτησης Έκδοσης «Smart Readiness Vouchers».
      Στο πλαίσιο του έργου επιχορηγούνται εργασίες που αφορούν στην εγκατάσταση δικτύων οπτικών ινών εντός του κτιρίου, με σκοπό τη διευκόλυνση της παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών υπερυψηλών ταχυτήτων σε όλους τους χώρους του κτιρίου (διαμερίσματα, γραφεία, καταστήματα κ.λπ.).
      Επιπλέον, με στόχο την αναβάθμιση της «έξυπνης ετοιμότητας» των κτιρίων, προωθείται η εγκατάσταση υποδομών για τη μελλοντική διασύνδεση των μετρητών των δικτύων κοινής ωφέλειας (ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου) με το κεντρικό σημείο συγκέντρωσης των υποδομών ηλεκτρονικών επικοινωνιών του κτιρίου. Επίσης, πραγματοποιείται η απαραίτητη προετοιμασία για την εγκατάσταση και την επικοινωνία κατάλληλων αισθητήρων σχετικά με την ασφάλεια, τον έλεγχο καλής λειτουργίας και τη λήψη μετρήσεων που αφορούν στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των βασικότερων κοινόχρηστων εγκαταστάσεων των κτιρίων (λεβητοστάσιο κεντρικής θέρμανσης και ανελκυστήρας).
      Επιλέξιμα κτίρια είναι οι μονοκατοικίες και οι πολυκατοικίες που βρίσκονται εντός της περιοχής παρέμβασης και δεν διαθέτουν, ήδη, ενδοκτιριακή οπτική καλωδίωση. Δεν είναι επιλέξιμα και εξαιρούνται από τη δράση τα κτίρια ιδιοκτησίας του Δημοσίου, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) και των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο με κοινωνικό και αναπτυξιακό πρόσημο, το οποίο χρηματοδοτείται από το «Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0», με συνολικό προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ. Υλοποιείται από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.), με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2025.
      Υπενθυμίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι εγκαταστάτες μέσω της πλατφόρμας smartreadiness.gov.gr μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους μέχρι την Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025, για τα κτίρια που είναι επιλέξιμα στο πλαίσιο της Δράσης «Ετοιμότητα Υποδομών για Έξυπνα Κτίρια (Smart Readiness)».
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.