Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    842 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Αφού έχασε την πρωτοκαθεδρία από την Ευρώπη το 2020, η Κίνα βρίσκεται και πάλι στην κορυφή πρωτοστατόντας στις παγκόσμιες πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV).
      Σύμφωνα με το κινεζικό μέσο ενημέρωσης EV CnEVPost, η Κίνα πούλησε 3,31 εκατομμύρια NEV (ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, plug-in υβριδικά οχήματα και οχήματα κυψελών καυσίμου) από ένα σύνολο 6,23 εκατομμυρίων παγκοσμίως το 2021. Με βάση τα στοιχεία της China Passenger Car Association (CPCA) , αυτό σημαίνει ότι η Κίνα κατέλαβε μερίδιο 53% της παγκόσμιας αγοράς, ξεπερνώντας το 33% της Ευρώπης και το 11% των ΗΠΑ.
      Αν και η επαλήθευση των δεδομένων αυτών είναι δύσκολη, τα στοιχεία αυτά εναρμονίζονται με τα ευρήματα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), που δημοσιεύθηκαν στα τέλη Ιανουαρίου. Σύμφωνα με τον IEA, οι παγκόσμιες πωλήσεις NEV ήταν ελαφρώς υψηλότερες, στα 6,6 εκατομμύρια οχήματα. Η Κίνα σημείωσε ολόκληρο το 2021, 3,4 εκατομμύρια πωλήσεις NEV, οι οποίες θα αντιστοιχούσαν σε μερίδιο 51,5% της παγκόσμιας αγοράς, ένα ποσοστό 1,5% μικρότερο από τα στοιχεία που έδωσε το CPCA. 
      Η ανάλυση του CPCA δείχνει ακόμα ότι το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Κίνα, γεγονός που επέτρεψε στην Ευρώπη να πάρει το προβάδισμα στην παγκόσμια αγορά για πρώτη φορά, φτάνοντας το 44% των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν. Αντίθετα, το μερίδιο αγοράς της Κίνας μειώθηκε στο 41%, παρόλο που κατείχε δεσπόζουσα θέση μεταξύ το 2016 και το 2019.
      Το CPCA αποδίδει την ύφεση αυτή σε δύο βασικούς λόγους: τις ανανεωμένες περιβαλλοντικές πολιτικές και φυσικά την πανδημία COVID. Συγκεκριμένα, το 2020 η Κίνα μείωσε τον αριθμό των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων που ήταν επιλέξιμα για επιδοτήσεις, χωρίς να παρέχει οποιαδήποτε για οχήματα κυψελών καυσίμου (fuel cell). Στην άλλη άκρη του κόσμου, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες προχώρησαν σε σημαντικές φορολογικές ελαφρύνσεις και κίνητρα αγορών για να προσελκύσουν τους καταναλωτές στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      ο 2020 ήταν μια ταραχώδης χρονιά για την αγορά αυτοκινήτων σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά ακόμη πιο πολύ στην Ευρώπη. Παρόλο που οι δηλώσεις νέων αυτοκινήτων έπεσαν κατά 29% στους πρώτους 9 μήνες του έτους, η Ευρώπη φαίνεται να ετοιμάζεται για μια "ηλεκτρική επανάσταση", κάτι που ενισχύουν οι δηλώσεις οχημάτων του Σεπτέμβρη 2020.
      Όπως μάθαμε από τα στοιχεία της JATO Dynamics που παρακολουθεί όλες τις αγορές της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε 27 χώρες της Ευρώπης ο συνολικός αριθμός αδειών που αφορούν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (που περιλαμβάνει καθαρά ηλεκτρικά, plug-in υβρίδια, πλήρη υβρίδια και ήπια υβρίδια) ήταν υψηλότερος από αυτός των πετρελαιοκίνητων. Είναι μόλις η πρώτη φορά στην ιστορία του χώρου, όπου οχήματα εναλλακτικής ενέργειας ξεπερνούν σε πωλήσεις οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

      Παρόλο που συνολικά η αγορά σημείωση μικρή αύξηση μόλις 1,2% τον Σεπτέμβριο, αυτό αντιστοιχεί σε 1.3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, με την προτίμηση είδος καυσίμου να σηματοδοτεί μεγάλες αλλαγές στους ρυθμούς ανάπτυξης. Πλέον η ζήτηση για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παρουσιάζει διψήφια πτώση σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ ο αριθμός ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκε κατά 139%, που αντιστοιχεί σε περίπου 328.000 οχήματα. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που ηλεκτροκίνητα οχήματα πέρασαν σε μηνιαίες πωλήσεις τα 300.000 οχήματα.
      Ταυτόχρονα, το μερίδιο αγοράς πετρελαιοκίνητων σημείωσε χαμηλό ρεκόρ με μόλις 24,8% του Σεπτεμβρίου. Πριν μια δεκαετία, τα πετρελαιοκίνητα αποτελούσαν το 50% νέων δηλώσεων αυτοκινήτων. Αυτή η αλλαγή στον χώρο ευνοεί ορισμένες εταιρείες περισσότερο από άλλες, πχ βλέπουμε την Volkswagen να έχει πλέον ξεπεράσει το diesel-gate σκάνδαλο του 2015 και πλέον να είναι αρκετά μεγάλος πρωταγωνιστής στα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Τον περασμένο μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε 40.300 νέες δηλώσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη, μόλις μια θέση μετά την Toyota.
      Τον περασμένο μήνα, τα υβρίδια και ήπια υβριδικά αντιπροσώπευαν το 53% των συνολικών νέων εγγραφών, με τον όγκο τους να αυξάνεται κατά 124%. Η Toyota με την Lexus διεκδίκησαν τα πρωτεία, με μερίδιο αγοράς 32%, με έντονη ανάπτυξη να παρατηρείται στις Ford, Suzuki, Fiat και BMW. Εκτός από τα δυνατά αποτελέσματα της Toyota, το Ford Puma φαίνεται επίσης δημοφιλές στις πωλήσεις, καθώς το 69% των συνολικών πωλήσεων αφορά τις ήπιες υβριδικές εκδόσεις του. Κάτι παρόμοιο είδαμε και στα Fiat 500 και Fiat Panda, με τις υβριδικές εκδόσεις να ανέρχονται στο 59% και 41% αντίστοιχα.
      Παρόλο που η ζήτηση καθαρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκίνησε χάρη στην Tesla, με την πάροδο του χρόνου οι πωλήσεις βλέπουν μείωση κατά 5%, με τους ανταγωνιστές όπως Volkswagen και Renault να βλέπουν τρομακτικές αυξήσεις της τάξεως 352% και 211% αντίστοιχα. Λαμβάνοντας υπόψιν όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ο όμιλος Volkswagen παίρνει πρώτη θέση στην Ευρώπη, ξεπερνώντας και την Tesla. Από την άλλη, τον Σεπτέμβριο η Mercedes-Benz ήταν πρώτη σε πωλήσεις plug-in υβριδικών, έχοντας μερίδιο αγοράς 22%, με τις Volvo και BMW να ακολουθούν.
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Car Connectivity Consortium (CCC), ο οργανισμός πίσω από το MirrorLink, δημοσίευσε τις πρώτες προδιαγραφές του Ψηφιακού Κλειδιού (Digital Key).
      Το πρότυπο, θα δίνει την δυνατότητα στους χρήστες και οδηγούς, να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητο τους –εφόσον υποστηρίζει το πρότυπο- χρησιμοποιώντας το τηλέφωνο τους μέσω της τεχνολογίας NFC, αλλά και να εκκινούν τον κινητήρα.
      Οι εργασίες πίσω από την έκδοση 2.0 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με την Apple, Samsung και LG, καθώς και τους σχεδιαστές ημιαγωγών Qualcomm και NXP και αρκετούς κατασκευαστές αυτοκινήτων μεταξύ των οποίων είναι οι Audi, VW, BMW, GM και Hyundai να υποστηρίζουν το εγχείρημα. Οι εργασίες για την ολοκλήρωση του πρότυπου επόμενης γενιάς αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τους πρώτους τρεις μήνες του επόμενου έτους.
      Το Digital Key, το smartphone ή το smartwatch θα μπορούσαν να κάνουν τα σημερινά συστήματα ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου να μοιάζουν… απαρχαιωμένα, ειδικά αν λάβετε υπόψη σας ότι το Ψηφιακό Κλειδί ενός αυτοκινήτου θα μπορεί να…κατέβει στον υπολογιστή ή στο κινητό on-demand ή διαμοιραστεί remotely ή peer-to-peer. Φανταστείτε τις δυνατότητες. Θα είστε σε θέση να δανείσετε σε κάποιον το αυτοκίνητό σας, ακόμη και αν βρίσκεστε στο εξωτερικό για διακοπές. Μια εταιρεία μπορεί να αρχίσει να προσφέρει υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων με τίποτα περισσότερο από μια εφαρμογή στο κινητό, καθώς και να περπατήστε μέχρι το αυτοκίνητο για να το "ξεκλειδώσετε" με το κινητό σας.

      GSMArena
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Πολλές εταιρείες έχουν ανακοινώσει σχέδια για ιπτάμενα ταξί, ωστόσο η Boeing έκανε ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός ολοκληρώνοντας με επιτυχία την πρώτη δοκιμαστική πτήση του αυτόνομου ηλεκτρικού αεροσκάφους της PAV (Passenger Air Vehicle), επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά ότι μπορεί να απογειωθεί, να αιωρηθεί και να προσγειωθεί κάθετα με ασφάλεια.
      Παρόλα αυτά, το εγχείρημα θέλει ακόμη αρκετή δουλειά, αφού το PAV δεν μπορεί να πετάξει προς τα εμπρός ακόμη ή να πραγματοποιήσει ορισμένες βασικές μανούβρες. Παρόλα αυτά με την πρώτη δοκιμαστική πτήση, έστω και με περιορισμούς, η Boeing δείχνει να βρίσκεται μπροστά από τον ανταγωνισμό λαμβάνοντας υπόψη ότι το αεροσκάφος πριν από ένα χρόνο βρισκόταν ακόμη σε φάση… κόνσεπτ.
      Όταν ολοκληρωθεί, το όχημα θα μπορεί να εξυπηρετεί ως μία λύση «αστικής εναέριας κινητικότητας» που θα μεταφέρει επιβάτες σε περιοχές εντός και εκτός πόλης καλύπτοντας αποστάσεις έως και 80 χιλιομέτρων. Η εταιρεία ετοιμάζει και μία έκδοση για την μεταφορά εμπορευμάτων επίσης, που ονομάζει CAV (Cargo Air Vehicle). Η συγκεκριμένη έκδοση  θα είναι ικανή να μεταφέρει εμπορεύματα βάρους έως και 227 κιλών. Οι δοκιμαστικές πτήσεις για την έκδοση CAV θα ξεκινήσουν εντός του 2019.
      Το αεροσκάφους τύπου eVTOL (electric Vertical Takeoff and Landing) που έχει μήκος εννέα μέτρων διαθέτει εννέα ηλεκτροκινητήρες και ανέπτυξε η θυγατρική της Boeing, Aurora Flight Sciences (την οποία και εξαγόρασε πέρυσι). 
       
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Την επιτάχυνση στην ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών ανακοίνωσε σήμερα ο Όμιλος ΟΤΕ, προχωρόντας σε δωρεάν διπλασιασμό της ταχύτητας του Internet που διαθέτει κάθε συνδρομητής σταθερής της Cosmote.
      Έτσι ο Όμιλος ΟΤΕ, ανακοίνωσε σήμερα ότι θα αναβαθμίσει εντελώς δωρεάν τις ταχύτητες του σταθερού ευρυζωνικού internet που απολαμβάνουν σήμερα οι συνδρομητές της Cosmote όπου αυτό είναι τεχνολογικά εφικτό. Αυτό σημαίνει ότι οι συνδρομητές ευρυζωνικής σύνδεσης ADSL θα μετακινηθούν σε σύνδεση VDSL 50, ενώ όλοι όσοι διαθέτουν σύνδεση 50 και 100Mbps (FTTH ή μη), θα μετακινηθούν στα προγράμματα 100 και 200Mbps αντίστοιχα, χωρίς καμία επιπλέον χρέωση. 
      Με την κίνηση αυτή, ο ΟΤΕ επιθυμεί την ενίσχυση της διείσδυσης των υψηλών ταχυτήτων internet και την αξιοποίηση των σημερινών δυνατοτήτων των δικτύων σταθερής από μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, με το όλο πρόγραμμα να αναμένεται να ξεκινήσει το Α' τρίμηνο του 2022 και να ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά. Απαραίτητη προυπόθεση είναι η έγκριση από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κάτι που μόλις ολοκληρωθεί, η Cosmote θα προχωρήσει σε νέα εμπορικά νέα προγράμματα σταθερής τηλεφωνίας για δυνητικούς και νέους συνδρομητές.
      Η ανακοίνωση αποτελεί μέρος της στρατηγικής του Ομίλου για επιτάχυνση στην ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών (FTTH), με στόχο αυτό να φτάσει σε 3 εκατ. σπίτια και επιχειρήσεις, αυξάνοντας σημαντικά το επενδυτικό πλάνο του ΟΤΕ σε πάνω από 3 δισ. ευρώ μέχρι το 2027. Αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση σε τηλεπικοινωνιακές υποδομές που έχει γίνει τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα, ένα έργο που αναμένεται να αλλάξει καθοριστικά τις ψηφιακές υποδομές της χώρας για τις επόμενες δεκαετίες και θα την οδηγήσει «στην Κοινωνία των Gigabit». Σύμφωνα με τον ΟΤΕ, το σύνολο των γραμμών στη χώρα σήμερα είναι περίπου 4,8 εκατ. (νοικοκυριά και επιχειρήσεις), με τον ΟΤΕ να έχει στόχο να καλύψει τα 3 εκατ., δηλαδή περίπου τα 2/3 της χώρας. Σε συνδυασμό με τις ανακοινωμένες επενδύσεις των άλλων παρόχων σε αστικές περιοχές και στο UFBB, εκτιμάται ότι η χώρα θα καλυφθεί με FTTH σχεδόν στο σύνολό της.
      Μέχρι σήμερα, το δίκτυο FTTH του Ομίλου ΟΤΕ έχει παρουσία σε 560.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, προσφέροντας ταχύτητες έως 200Mbps.
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Χωρίς εκπλήξεις και παρουσία κάποιου «4ου παίκτη», έληξε σήμερα η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τη δημοπρασία που αφορά το 5G, με το πρώτο σημαντικό βήμα να ολοκληρώνεται με επιτυχία.
      Όπως ανακοίνωσε η ΕΕΤΤ, οι εταιρίες COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε., VODAFONE ΠΑΝΑΦΟΝ Ανώνυμη Ελληνική Εταιρία Τηλεπικοινωνιών και WIND Ελλάς Τηλεπικοινωνίες Α.Ε.Β.Ε. κατέθεσαν αίτηση συμμετοχής για όλες τις φασματικές περιοχές (ήτοι 700 MHz, 2 GHz, 3400-3800 MHz και 26 GHz) στη διαγωνιστική διαδικασία που θα διεξαχθεί με σκοπό τη χορήγηση φάσματος για την ανάπτυξη δικτύων κινητών επικοινωνιών 5ης γενιάς (5G).
      Στο επόμενο βήμα η ΕΕΤΤ θα ελέγξει τους φακέλους συμμετοχής, θα ανακοινώσει τους προεπιλεγέντες συμμετέχοντες μέχρι της 11 Νοεμβρίου και στη συνέχεια, θα εξετάσει τη δέσμευση τμημάτων ραδιοσυχνοτήτων για τους προεπιλεγέντες. Τέλος, θα ακολουθήσει διαγωνιστική διαδικασία μέσω δημοπρασίας πολλαπλών γύρων με αυξανόμενο τίμημα και χρήση ειδικού λογισμικού που έχει αναπτυχθεί για αυτό το σκοπό από την ΕΕΤΤ. 
      Το 25% των εσόδων της δημοπρασίας όπως γνωρίζουμε θα διατεθούν για την ίδρυση του επενδυτικού κεφαλαίου "Φαιστός". Σκοπός του "Φαιστός" είναι η δημιουργία και χρηματοδότηση ενός οικοσυστήματος εταιρειών με αποκλειστικό αντικείμενο υπηρεσίες και εφαρμογές που θα βασίζονται στα 5G δίκτυα. Με βάση εκτιμήσεις, τα πρώτα εμπορικά δίκτυα 5G θα κάνουν την εμφάνισή τους μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Νέες μειωμένες τιμές μισθωμένων γραμμών χονδρικής ενέκρινε η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο του 3ου κύκλου ανάλυσης των συγκεκριμένων αγορών για τον ορισμό, την ανάλυση του επιπέδου ανταγωνισμού και τις προτεινόμενες κανονιστικές υποχρεώσεις.
      Οι τιμές μισθωμένων γραμμών χονδρικής μειώνονται στην περίπτωση των αστικών κυκλωμάτων έως και 39% και των υπεραστικών έως και 30%. Για πρώτη φορά ορίζονται τιμές για ασύρματα κυκλώματα μισθωμένων γραμμών χονδρικής και ενσύρματα κυκλώματα μεγάλης χωρητικότητας. Επίσης, οι προσφορές λιανικής του ΟΤΕ -ο οποίος διατηρεί θέση Σημαντικής Ισχύος στις συγκεκριμένες αγορές- υπόκεινται πλέον σε έλεγχο, προκειμένου να αποφεύγονται τυχόν φαινόμενα συμπίεσης περιθωρίου κέρδους. Οι νέες τιμές θα ισχύουν μέχρι τη δημιουργία ενδεδειγμένου τεχνοοικονομικού μοντέλου Bottom-up από την ΕΕΤΤ.
      Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτήθηκαν 3 δημόσιες διαβουλεύσεις με τους φορείς της ελληνικής αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Επίσης, ακολούθησε στενή συνεργασία της ΕΕΤΤ με τις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DG for Communications Networks, Content and Technology και DG for Competition, προκειμένου να αντιμετωπιστούν, με ρυθμιστικά εργαλεία, προβλήματα στη λειτουργία του ανταγωνισμού που είχαν εντοπισθεί στην ελληνική αγορά μισθωμένων γραμμών. Οι τιμές καθορίστηκαν στο πλαίσιο λήψης προσωρινών μέτρων από την ΕΕΤΤ και επόμενο στάδιο αποτελεί η οριστικοποίησή τους, μετά τη διεξαγωγή εθνικής δημόσιας διαβούλευσης και σχετική κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
      Το πλαίσιο εφαρμογής των παραπάνω τιμών αναμένεται να συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό και ευνοώντας τις επενδύσεις, προς όφελος των χρηστών.
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Κόντρα φαίνεται να έχει ξεσπάσει μεταξύ της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και της Επιτροπής Ανταγωνισμού μετά από τη δημοσίευση έρευνας-καταπέλτη της Φινλανδικής συμβουλευτικής εταιρείας Rewheel για λογαριασμό της δεύτερης.
      Η έρευνα σχετίζεται με την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής αγοράς κινητών επικοινωνιών, και πιο συγκεκριμένα της ελληνικής αγοράς δεδομένων κινητής τηλεφωνίας (mobile data). Η Rewheel είναι μια ανεξάρτητη ερευνητική και συμβουλευτική εταιρεία από την Φινλανδία που ειδικεύεται στις διεθνείς  συγκρίσεις συνδεσιμότητας κινητών επικοινωνιών, στoν ανταγωνισμό και στην οικονομική ανάλυση του δικτύου.
      Σύμφωνα με την ανατεθείσα μελέτη από την Ελληνική Επιτροπή ανταγωνισμού της εταιρείας Rewheel -και λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέταξε την Ελλάδα ως το λιγότερο ανταγωνιστικό κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε σταθερή και κινητή ευρυζωνική σύνδεση την τελευταία πενταετία:
      Στην μελέτη, η εταιρεία Rewheel συνέκρινε τις υφιστάμενες, κατά τον Μάρτιο του 2020, τιμές στην Ελλάδα που αφορούν προγράμματα κινητής  τηλεφωνίας με φωνητική  σύνδεση και σύνδεση δεδομένων, καθώς και προγράμματα παροχής συνδεσιμότητας σε κινητά ευρυζωνικά δίκτυα (μόνο για δεδομένα) με τις αντίστοιχες τιμές επτά άλλων ευρωπαϊκών αγορών και ανάμεσα στα ευρήματα εντοπίστηκε ότι:
      Σύμφωνα με την εταιρεία Rewheel επίσης, οι τελευταίες αλλαγές τιμών που έγιναν και οι εκπτώσεις που προσέφεραν οι τρεις πάροχοι που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα μετά από τη συνάντηση των Διευθυνόντων Συμβούλων τους με τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Δεκέμβριο του 2019, δεν βελτίωσαν την ανταγωνιστικότητα της συνδεσιμότητας δεδομένων κινητού δικτύου στην Ελλάδα, καθώς η χώρα μας εξακολουθεί να κατατάσσεται ως η λιγότερο ανταγωνιστική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 κρατών μελών και των χωρών του ΟΟΣΑ.
      Μάλιστα, οι τιμές σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, όπως υποστηρίζεται στην έρευνα δεν είναι ακριβές λόγω του φόρου κινητής τηλεφωνίας, καθώς παραμένουν πολύ υψηλές ακόμα και αν εξαιρεθούν οι φόροι. Επομένως, όσον αφορά στην φορολόγηση, δεν τίθεται ζήτημα υψηλής φορολογίας σύμφωνα με την εταιρεία Rewheel:
      Στην μελέτη επίσης γίνεται προσπάθεια να βγουν συμπεράσματα για το αν η Ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας αποτελεί μία κλειστή ολιγοπωλιακή αγορά με τρεις παρόχους κινητής τηλεφωνίας με την εταιρεία Rewheel να υποστηρίζει ότι σε δύο μελέτες που είχε πραγματοποιήσει τα έτη 2015 και 2016:
      Η απουσία τέταρτου παίκτη επηρεάζει σύμφωνα με την Rewheel την ανταγωνιστικότητα, όπως είχε συμπεράνει σε άλλη μελέτη της για τα τις τιμές προγραμμάτων κινητής, η οποία απέσπασε την προσοχή της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Από την μελέτη της βγαίνει το συμπέρασμα ότι η παρουσία ενός τέταρτου φορέα εκμετάλλευσης δικτύου κινητής τηλεφωνίας οδηγεί σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές στην αγορά:
      Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία δηλώνει ότι «η συσχέτιση  του  επίπεδου  τιμών  κινητής  τηλεφωνίας με τον αριθμό των παρόχων που δραστηριοποιούνται στην αγορά είναι σημαντική, ακόμη και εάν εξαιρεθούν οι ανταγωνιστές που βρίσκονται στην τέταρτη θέση εξ απόψεως μεριδίου αγοράς στις αγορές με τέσσερις παρόχους. Η μέση τιμή των υπολοίπων τριών ανταγωνιστών σε αυτές τις αγορές (25 ευρώ) είναι πολύ μικρότερη από τη μέση τιμή των ανταγωνιστών σε αγορές με τρεις παρόχους (€44). Παρόλα αυτά, εξέφρασε την απαισιοδοξία της ότι όπως έχουν τα πράγματα θα μπορούσε να εμφανιστεί ένας αξιόπιστος τέταρτος ανταγωνιστής στην χώρα μας (όσον αφορά την δημοπράτηση του φάσματος 5G για παράδειγμα).
      Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα της, η Rewheel λέει για τους τρεις παρόχους που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας:
      Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, η Φινλανδική εταιρεία επικεντρώνεται στην σχέση της Vodafone με την Wind λέγοντας ότι:
      Η δημοσίευση της μελέτης, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ, προκάλεσε την αντίδραση παρόχων, όπως της Vodafone, όσο και της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
      Μετά την δημοσίευση της μελέτης, ακολούθησε μία ανακοίνωση από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, που την χαρακτήρισε «αμφιβόλου αξιοπιστίας» και με «πολλά αντιφατικά στοιχεία». Πιο συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση της EETT διαβάζουμε:
      Η Vodafone εξέφρασε την δυσαρέσκεια της για την δημοσίευση της μελέτης καθώς σύμφωνα με στελέχη της ήταν:
      Μετά την απάντηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, έγιναν δύο ανακοινώσεις, μία από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και μία από την εταιρεία Rewheel με την πρώτη να επισημαίνει:
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, δεσμεύτηκε να δαπανήσει 42 δισεκατομμύρια δολάρια για να φέρει ευρυζωνικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας σε κάθε αμερικανικό νοικοκυριό μέσα στα επόμενα επτά χρόνια.
      Η χρηματοδότηση κατέστη δυνατή χάρη στο πρόγραμμα BEAD (Broadband Equity Access and Deployment) ως μέρος του Δικομματικού Νόμου για τις Υποδομές ύψους 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που τέθηκε σε ισχύ πριν από δύο χρόνια.
      Το σχέδιο προβλέπει ότι κάθε πολιτεία θα λάβει τουλάχιστον 107 εκατομμύρια δολάρια για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ 19 πολιτείες θα λάβουν περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Το Τέξας θα λάβει το μεγαλύτερο ποσό χρηματοδότησης με 3,3 δισ. δολάρια, ακολουθούμενο από την Καλιφόρνια με 1,9 δισ. δολάρια, το Μιζούρι (1,7 δισ. δολάρια) και το Μίσιγκαν (1,6 δισ. δολάρια).
      Περισσότερο από το 7% των ΗΠΑ, ή περισσότερα από 8,5 εκατομμύρια σπίτια και μικρές επιχειρήσεις, δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο υψηλής ταχύτητας, η οποία ορίζεται από την κυβέρνηση ως πάνω από 25 mbps ανά δευτερόλεπτο για download και 3 mbps για upload.
      Αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου συνέκριναν το ευρυζωνικό έργο με την προσπάθεια του Φραγκλίνου Ρούσβελτ να φέρει ηλεκτρικό ρεύμα στην αγροτική Αμερική τη δεκαετία του 1930. Η υπουργός Εμπορίου, Τζίνα Ραϊμόντο, δήλωσε ότι οι επενδύσεις θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα και θα τονώσουν την οικονομική ανάπτυξη σε ολόκληρη τη χώρα για τα επόμενα χρόνια.
      Το πρόγραμμα BEAD αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας της κυβέρνησης Μπάιντεν για τη βελτίωση των υποδομών και της συνδεσιμότητας σε ολόκληρη τη χώρα. Ο Δικομματικός Νόμος για τις Υποδομές περιλαμβάνει χρηματοδότηση για δρόμους, γέφυρες, δημόσιες συγκοινωνίες, αεροδρόμια, λιμάνια και πλωτές οδούς, καθώς και επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια και την ανθεκτικότητα στο κλίμα.
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Με ένα θέμα που απασχολεί αρκετούς χρήστες θα ασχοληθεί άμεσα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
      Αυτή αφορά τη δυνατότητα των καταναλωτών να επιλέγουν αυτοί το router που επιθυμούν για την ευρυζωνική σύνδεση του σπιτιού τους τους και όχι ο πάροχος όπως γίνεται στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων.  Η δημόσια διαβούλευση για το θέμα θα διαρκέσει έως τις 17 Ιουνίου και «σκοπός της ΕΕΤΤ είναι να προσδιορίσει το όριο, μεταξύ του δημόσιου σταθερού δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών και του ιδιωτικού δικτύου του τελικού χρήστη, να αποσαφηνίσει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που φέρουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη -τελικοί χρήστες, πάροχοι δικτύων ή/και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, κατασκευαστές τερματικού εξοπλισμού-  και να δώσει στους τελικούς χρήστες τη δυνατότητα χρήσης τερματικού εξοπλισμού (π.χ router) της επιλογής τους».
      Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι τα routers που συνοδεύουν πολλοί πάροχοι κάθε νέα ευρυζωνική σύνδεση στερούνται δυνατοτήτων, χωρίς να δίνεται η επιλογή στον χρήστη να επιλέξει κάποιο άλλο ακόμα και με δική του χρέωση, κάτι που ισχύει και στις συνδέσεις οπτικών ινών. Εξαίρεση αποτελεί ο ΟΤΕ  ο οποίος δίνει SIP Credentials για όποιον θέλει να βάλει δικό του modem/router με VoIP δυνατότητα. Η ΕΕΤΤ υπενθυμίζει ακόμα ότι το 2021 είχε προβεί σε δημόσια διαβούλευση για το θέμα παρουσιάζοντας την ευρωπαϊκή πρακτική και θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με το θέμα, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές που είχε εκδώσει το Σώμα Ευρωπαίων Ρυθμιστών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (BEREC).
      Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν επωνύμως τις απόψεις τους σε ηλεκτρονική μορφή όχι αργότερα από τις 17 Ιουνίου 2022, ημέρα Παρασκευή στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: [email protected]. Ανώνυμες απόψεις δεν θα γίνονται δεκτές ενώ περισσότερα για το θέμα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      s και η Βουλγαρία με 120,44Mbps.

      Αντιθέτως, στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Βενεζουέλα με ταχύτητα μόλις 7,61Mbps και το Αφγανιστάν με 6,71Mbps.
      Όσον αφορά τις σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις, το Μονακό είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής με την εντυπωσιακή επίδοση των 256,70Mbps, δεύτερη η Σιγκαπούρη με 256,03Mbps, τρίτο το Χονγκ Κονγκ με 248,59Mbps, τέταρτη η Ταϊλάνδη με 216,16Mbps και πέμπτη στον κόσμο η Ρουμανία με 215,30Mbps. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Κούβα και το Τουρκμενιστάν με ταχύτητα 4,61Mbps.

      Σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2017 η αύξηση στις ταχύτητες mobile internet αγγίζει το 194% ενώ ακόμη και σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019 οι ταχύτητες φέτος είναι αυξημένες κατά 141,4%. Μάλιστα, τα τελευταία δύο χρόνια, υπήρξαν μόνο δύο μήνες κατά τους οποίους η παγκόσμια μέση ταχύτητα mobile internet δεν παρουσίασε ανοδική τάση, κάτι που οφείλεται σαφώς με το ξέσπασμα της COVID-19 και την εκτόξευση της ζήτησης για σύνδεση στο Internet.
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Η πρωτοβουλία, που ξεκίνησε το 2013, ολοκληρώθηκε πρόσφατα, με την επικεφαλής των Cloud Operations + Innovation της εταιρείας, Noelle Walsh, να δηλώνει ότι δεν σχεδιάζονται πλέον υποβρύχια κέντρα δεδομένων παγκοσμίως.
      Παρά τον τερματισμό του προγράμματος, η Walsh τόνισε τη σημασία των γνώσεων που αποκτήθηκαν σχετικά με τη λειτουργία εξοπλισμού σε υποθαλάσσιο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων των κραδασμών στους servers. Αυτές οι πληροφορίες αναμένεται να αξιοποιηθούν σε μελλοντικά projects της εταιρείας.
      Ο τομέας των data center βρίσκεται σε φάση ραγδαίας ανάπτυξης, με την Nvidia να έχει πουλήσει πάνω από 3,76 εκατομμύρια GPU για παρόμοιους σκοπούς μόνο τον περασμένο χρόνο. Η κατανάλωση ενέργειας αυτών των καρτών υπολογίζεται σε 14,3 TWh ετησίως, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα συστήματα ψύξης. Δεδομένου ότι το 40% της κατανάλωσης ενός κέντρου δεδομένων αφορά την ψύξη, η εξεύρεση λύσεων για τη μείωση αυτού του κόστους θα μπορούσε να επιφέρει σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας.
      Το πείραμα της Microsoft στα ανοικτά της Σκωτίας το 2018 αποκάλυψε ενδιαφέροντα στοιχεία. Από τους 855 υποβρύχιους servers, μόνο έξι χρειάστηκαν αντικατάσταση, σε αντίθεση με οκτώ από τους 135 servers σε παράλληλο πείραμα στην ξηρά. Αυτό μεταφράζεται σε απώλεια 0,7% στη θάλασσα έναντι 5,9% στην ξηρά. Η αυξημένη ανθεκτικότητα αποδόθηκε στη σταθερή θερμοκρασία του θαλασσινού νερού και στη χρήση αδρανούς αζώτου για την προστασία του εξοπλισμού.
      Παρόλο που η Microsoft ολοκλήρωσε την έρευνά της για υποθαλάσσια κέντρα δεδομένων, η Κίνα ξεκίνησε πρόσφατα ένα παρόμοιο project, βυθίζοντας servers σε έκταση 68.000 τετραγωνικών μέτρων στις νότιες ακτές του Χαϊνάν το 2023.
      Η Walsh ανέφερε ότι η εταιρεία εστιάζει πλέον σε πιο συγκεκριμένους στόχους, αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκτήθηκαν από διάφορα ερευνητικά προγράμματα. Η Microsoft συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη κέντρων δεδομένων, με πιθανή -φημολογούμενη- συνεργασία με την OpenAI για τη δημιουργία ενός υπερυπολογιστή τεχνητής νοημοσύνης αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Επιπλέον, η εταιρεία εξετάζει τη χρήση πυρηνικής ενέργειας, σχεδιάζοντας την κατασκευή αρθρωτών αντιδραστήρων για παρόμοια έργα.
       
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα πράγμα που κάνει σαφές η Microsoft κάθε φορά που αναφέρεται στις υπηρεσίες cloud που προσφέρει, είναι ότι διαθέτει τοπικά κέντρα δεδομένων στις περισσότερες περιοχές του κόσμου.
      Η εταιρεία έχει επενδύσει δισεκατομμύρια για να δημιουργήσει τοπικά κέντρα δεδομένων και cloud redundancy σε όλες τις μεγάλες οικονομίες και πρόσφατα, η πασίγνωστη εταιρεία ανακοίνωσε ότι κάνει το επόμενο βήμα για τους πελάτες της στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την προστασία δεδομένων.
      Επί του παρόντος, η εταιρεία προσφέρει ήδη στους πελάτες της την δυνατότητα να αποθηκεύουν τα δεδομένα της στην χώρα που επιθυμούν, ωστόσο το επόμενο βήμα για το Microsoft Cloud δεν αφορά μόνο την αποθήκευση των δεδομένων αλλά και την επεξεργασία τους αποκλειστικά εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό σημαίνει, ότι όλα τα δεδομένα των Ευρωπαίων πολιτών, από την αποθήκευση, την επεξεργασία και την διακίνηση τους, θα βρίσκονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάτι που αποτελεί σημαντικό βήμα προόδου για τη διαμονή των δεδομένων.
      Για να γίνει κάτι τέτοιο βεβαίως απαιτεί σημαντικές, πρόσθετες επενδύσεις από πλευράς Microsoft καθώς και σημαντικό έργο για να επιτευχθεί το λεγόμενο «region-lock» των δεδομένων (θα πρέπει να υποστηρίζονται όλες οι υπηρεσίες του Microsoft Cloud εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς κάθε περιοχή πρέπει να είναι «ψηφιακά ανεξάρτητη» ώστε τα δεδομένα των Ευρωπαίων πολιτών να μην είναι εκτεθειμένα σε δικαιοδοσίες και νομοθεσίες άλλων κρατών). Παρόλα αυτά, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το έργο αυτό ξεκίνησε με την προσδοκία να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.
      Υπενθυμίζουμε ότι η Microsoft θα ξεκινήσει σύντομα την κατασκευή 3 Azure datacenter και στη χώρα μας.
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Σημαντική προσθήκη δυνατότητας αποθήκευσης και της ταυτότητας σε ψηφιακή εφαρμογή, στην εφαρμογή Covid Free GR Wallet.
      Η νέα έκδοση της εφαρμογής Covid Free Gr Wallet που μόλις έγινε διαθέσιμη στο Play Store της Google και το App Store της Apple, προσθέτει τη δυνατότητα ταυτοπροσωπίας, για πιο γρήγορο και εύκολο έλεγχο του πιστοποιητικού εμβολιασμού Covid-19 όπου αυτό απαιτείται. Ο χρήστης το μόνο που έχει να κάνει είναι να επιλέξει την καρτέλα "Ταυτοπροσωπία" και στη συνέχεια να πατήσει το εικονίδιο "+". Στη συνέχεια, θα πρέπει να εισάγει είτε τα στοχεία πρόσβασης στο taxis, είτε αυτά που διαθέτει για την πρόσβαση στο web banking κάποιας συστημικής τράπεζας (Εθνική, Alpha, Eurobank, Πειραιώς).
      Με την εισαγωγή των στοιχείων, στην εφαρμογή εμφανίζονται άμεσα ορισμένα στοιχεία της κλασσικής ταυτότητας του χρήστη. Σε αυτά περιλαμβάνεται αρχικά το ονοματεπώνυμό του, η φωτογραφία του καθώς και η ημερομηνία γέννησης. Ακόμα υπάρχει και ένα μοναδικό QR Code το οποίο θα χρησιμοποιηθεί κατά τον έλεγχο του πιστοποιητικού, προκειμένου ο χρήστης να μπορεί να εισέλθει σε ένα κατάστημα μόλις επιβεβαιωθεί ότι είναι το ίδιο πρόσωπο. Οι κάτοχοι iPhone μπορούν να προσθέσουν τη ψηφιακή μορφή της ταυτότητάς τους στο Apple Wallet ενώ για τους κατόχους Android smartphone, δεν υποστηρίζεται η απευθείας προσθήκη στο Google Pay.

      Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι η ψηφιακή μορφή της ταυτότητας μέσω της εφαρμογής Covid Free GR Wallet δεν αποτελεί ταξιδιωτικό έγγραφο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για την ταυτοπροσωπία κατά την επίδειξη του ψηφιακού πιστοποιητικού εμβολιασμού (ή νόσησης) Covid-19. 
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Διαθέσιμη είναι εδώ και λίγα λεπτά η εφαρμογή gov.gr Wallet στα ηλεκτρονικά καταστήματα της Google και της Apple, μέσω της οποίας αποκτούν έγκυρο ψηφιακό αντίγραφο η αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης. 
      Αν και για την ώρα δεν έχει ενεργοποιηθεί η δυνατότητα προσθήκης των δύο εγγράφων, κάτι που θα πραγματοποιηθεί αύριο με σειρά ΑΦΜ, μπορούμε να πάρουμε ήδη μια πρώτη γεύση (screenshots) από το περιβάλλον και τις δυνατότητες της εφαρμογής. Η προσθήκη των εγγράφων θα μπορεί να γίνει με τον κλασσικό τρόπο σύνδεσης στο gov.gr είτε μέσω κωδικών TaxisNet είτε ebanking ενώ εναλλακτικά παρέχεται η δυνατότητα σκαναρίσματος. 
      Όπως διευκρινίζεται, τα νέα ψηφιακά δελτία ταυτότητας και της άδειας οδήγησης είναι ψηφιακά έγγραφα που εκδίδονται μέσω του gov.gr και είναι πλήρως ισάξια με τα έγχαρτα έγγραφα, για κάθε νόμιμη χρήση εντός της Ελληνικής επικράτειας χωρίς να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως διεθνή ταξιδιωτικά έγγραφα. Για την εξακρίβωση των στοιχείων ο χρήστης θα πρέπει να επιλέξει την "Προβολή QR κωδικού" όπου με τρίτη εφαρμογή θα δίνεται η έγκριση ή η απόρριψη του εγγγράφου.
      Τα στοιχεία που εμφανίζονται και αποθηκεύονται σε ψηφιακή μορφή (σε 1 μόνο συσκευή ανά φυσικό πρόσωπο) είναι οι εξής:
      Ταυτότητα
      Ο αριθμός ταυτότητας, Το μητρώνυμο με ελληνικούς χαρακτήρες Η ημερομηνία γέννησης Ο τόπος γέννησης Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης της ταυτότητας Η φωτογραφία του κατόχου
      Δίπλωμα οδήγησης
      Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες Το πατρώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες Ο αριθμός άδειας οδήγησης Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες Η ημερομηνία γέννησης Ο τόπος γέννησης Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης άδειας οδήγησης Η ημερομηνία λήξης ισχύος άδειας οδήγησης Ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.) Ο κωδικός κατηγορίας οχήματος Η ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος Η ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος Η φωτογραφία του κατόχου. Παράλληλα όπως φαίνεται θα είναι δυνατή η προσθήκη των των δύο εγγράφων στο Google Wallet και Apple Pay στα ψηφιακά πορτοφόλια των Android και iPhone αντίστοιχα. Η επίσημη παρουσίαση του gov.gr Wallet θα πραγματοποιηθεί αύριο σε συνέντευξη τύπου που έχει προγραμματιστεί για τις 6.00μμ.
      Download gov.gr Wallet για Android | iPhone
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Την πλατφόρμα «Λευκές Περιοχές» ενεργοποιεί από σήμερα και μέχρι τις 15 Ιουλίου το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για κατοίκους που βρίσκονται σε περιόχες εκτός τηλεοπτικής κάλυψης.
      Συνολικά 160.869 νοικοκυριά σε 4.079 οικισμούς που βρίσκονταν εκτός τηλεοπτικής κάλυψης αποκτούν πρόσβαση σε αυτή δωρεάν και για διάστημα οκτώ ετών, με μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία η οποία πραγματοποιείται μέσω του gov.gr.  Συγκεκριμένα, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν ψηφιακά την αίτησή τους στη σελίδα white-areas.gov.gr, «χωρίς υποχρέωση επισύναψης ή προσκόμισης δικαιολογητικών, καθώς τα απαιτούμενα στοιχεία αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας από τις αρμόδιες Υπηρεσίες». Με την ολόκληρωση της διαδικασίας, οι δικαιούχοι που μένουν κυρίως σε δυσπρόσιτες περιοχές, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα προγράμματα των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας.
      Στην επίσημη ανακοίνωση διευκρινίζεται ότι οι πολίτες με τον τρόπο αυτό αποκτούν πρόσβαση και σε όσους τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης περιφερειακής εμβέλειας μεταδίδονται από τον πάροχο της επιλογής τους. Στο πλαίσιο της δράσης, τόσο η πρόσβαση όσο και η εγγύηση για τον εξοπλισμό παρέχονται δωρεάν για διάστημα οκτώ ετών. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται για όλους τους πολίτες η δυνατότητα πρόσβασης στην πολυφωνία, την ενημέρωση και την ψυχαγωγία, ενώ τηρούνται οι αρχές της τεχνολογικής ουδετερότητας, καθώς η παροχή του τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω της δράσης δύναται να παρέχεται μέσω όλων των διαθέσιμων τεχνολογιών (δορυφορική, επίγεια, ευρυζωνική).
      Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν το white-areas.gov.gr για να δουν τις «Λευκές Περιοχές» όλης της χώρας ανά δημοτική ενότητα.
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Alpha Bank γίνεται η πρώτη ελληνική συστημική τράπεζα που υποστηρίζει από σήμερα το Google Pay αλλά και το Wear OS.
      Όπως αναφέρουν μέλη του Insomnia, από σήμερα είναι δυνατή η προσθήκη πιστωτικών και χρεωστικών καρτών της Alpha Bank στο Google Pay, προκειμένου ο χρήστης να χρησιμοποιεί το android smartphone του για ανέπαφες πληρωμές με τις συγκεκριμένες κάρτες. Μάλιστα η Alpha Bank επεκτείνει την υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών και με χρήση έξυπνων ρολογιών που στηρίζονται στην πλατφόρμα Wear OS της Google, όπως το νέο Galaxy Watch 4 της Samsung.
      Για την ενεργοποίηση, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κατεβάσουν την εφαρμογή Google Pay από το Play Store και να ακολουθήσουν τη διαδικασία προσθήκης κάρτας.

      To Google Pay, το ψηφιακό πορτοφόλι της Google ενεργοποιήθηκε στη χώρα μας από τον περασμένο Νοέμβριο όμως μέχρι σήμερα η χρήση του γινόταν μόνο με κάρτες ξένων fintech τραπεζών όπως Revolut και N26. Όλες οι συστημικές τράπεζες διαθέτουν πλέον ανεξάρτητες εφαρμογές στην android πλατφόρμα για την πραγματοποίηση ανέπαφων πληρωμών, με το Google Pay να δίνει -θεωρητικά- κάποια πρόσθετα πλεονεκτήματα σε μερικές χώρες, κυρίως όμως τη δυνατότητα πληρωμών μέσω wearable συσκευών. 
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      O τεχνολογικός κολοσσός, σε συνεργασία με τη SubCom, προχώρησε προ λίγων ημερών στη σχετική ανακοίνωση για τη λειτουργία του καλωδίου Ντυνάν.
      Η Google ανακοίνωσε για πρώτη φορά το σχέδιο, το οποίο πήρε το όνομά του από το νομπελίστα Ερρίκο Ντυνάν, ιδρυτή του Ερυθρού Σταυρού, στα μέσα του 2018. Αρχικά, ο προγραμματισμός προέβλεπε τη λειτουργία του καλωδίου, το οποίο εκτείνεται από τη Βιρτζίνια μέχρι τις γαλλικές ακτές του Ατλαντικού, μέσα στο 2020, όμως πέρα από τις εγγενείς προκλήσεις της τοποθέτησης ενός υποθαλάσσιου καλωδίου μεταξύ δύο ηπείρων, οι υπεύθυνοι του προγράμματος πιθανότατα δεν είχαν προβλέψει τις επιπλοκές που θα προκαλούσε η πανδημία. 
      Το καλώδιο, μήκους σχεδόν 6.400 χιλιομέτρων, έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 250 terabits το δευτερόλεπτο, ή αλλιώς θα μπορούσε να μεταφέρει "το σύνολο του ψηφιοποιημένου περιεχομένου της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου τρεις φορές το δευτερόλεπτο" (αν και μήπως η αναφορά στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου ως μέτρο αποτύπωσης του όγκου των δεδομένων έχει αρχίσει να φαντάζει κάπως απαρχαιωμένη, πλέον;) Αντίθετα με κάποια παλαιότερα καλώδια, το Ντυνάν χρησιμοποιεί 12 ζεύγη οπτικών ινών, συνδυασμένα με μια σειρά τεχνολογικών καινοτομιών με άξονα τη μεγιστοποίηση του εύρους ζώνης, προκειμένου να πιάσει αυτή την απόδοση.
      "Η Google είναι ταγμένη στην κάλυψη της ραγδαία αυξανόμενης ζήτησης για υπηρεσίες cloud και διαδικτυακό περιεχόμενο, ζήτηση η οποία συνεχίζεται αμείωτη", δήλωσε ο Μαρκ Σόκολ, ανώτατο στέλεχος του Τομέα Υποδομών του Google Cloud. "Μέσα από την προσφορά ασύγκριτης χωρητικότητας και ταχύτητας μετάδοσης, το Ντυνάν θα βοηθήσει τους χρήστες να αποκτούν πρόσβαση στο περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει και θα υποστηρίξει μία από τις πλέον δημοφιλείς διαδικτυακές διαδρομές, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης του Google Cloud. Το Ντυνάν συνιστά ένα εντυπωσιακό επίτευγμα, η πραγμάτωση του οποίου δεν θα είχε καταστεί εφικτή χωρίς τις εργώδεις προσπάθειες τόσο της SubCom, όσο και των εργαζομένων, συνεργατών και προμηθευτών της Google, οι οποίοι ξεπέρασαν πλήθος προκλήσεων όλο αυτό το διάστημα, προκειμένου να καταστήσουν το συγκεκριμένο σύστημα, πραγματικότητα".

      Καθώς το Ντυνάν βρίσκεται πλέον σε λειτουργία, το επόμενο καλώδιο της Google που θα ενεργοποιηθεί θα είναι το Γκρέις Χόπερ, το οποίο θα συνδέει τη Νέα Υόρκη με την Ευρώπη, καταλήγοντας στο Μπιλμπάο, στην Ισπανία, και το Mπιούντ, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Google, και πάλι σε συνεργασία με τη SubCom, ανακοίνωσε την τοποθέτηση αυτού του νέου καλωδίου τον περασμένο Ιούλιο. Αναμένεται να ενεργοποιηθεί το 2021 και θα διαθέτει συνολικά 16 ζεύγη οπτικών ινών.
      Επιπλέον, η Google προχωρά στην κατασκευή του καλωδίου Εκουιάνο, το οποίο θα ενώνει τη Νότια Αφρική με την Πορτογαλία. Ο προγραμματισμός προβλέπει την ενεργοποίηση του συγκεκριμένου καλωδίου αργότερα μέσα στο 2021.
      Πέρα από τα ιδιόκτητα αυτά καλώδια, η Google μετέχει επίσης σε μια σειρά συνεταιρισμών, στο πλαίσιο των οποίων οι μετέχοντες ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να κατασκευάσουν υποθαλάσσια καλώδια.

    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Μετά από μια αρχική ανακοίνωση τον Φεβρουάριο, η Google άνοιξε επίσημα -αν και περιορισμένη κλίμακα- τη beta πρόσβαση στο AI chatbot της, το "Bard", το οποίο περιγράφει ως “συνοδό της κύριας υπηρεσίας της, της αναζήτησης”.
      Η Google αποκαλεί το chatbot ένα "πείραμα" και υπενθύμισε στους χρήστες ότι εξακολουθεί να είναι σε μεγάλο βαθμό ένα project σε εξέλιξη και μπορεί να μην λειτουργεί πάντα όπως προβλέπεται.
      Μέχρι τώρα, το chatbot της Google ήταν διαθέσιμο μόνο σε αυτό που αποκαλεί "έμπιστους testers", αν και η εταιρεία τονίζει τώρα ότι τα σχόλια των χρηστών θα αποτελέσουν ζωτικό μέρος της βοήθειας για τη βελτίωση του Bard στο μέλλον.
      «Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Bard για να αυξήσετε την παραγωγικότητά σας, να επιταχύνετε τις ιδέες σας και να τροφοδοτήσετε την περιέργειά σας», έγραψαν οι ερευνητές της Google σε μια ανάρτηση στο blog που δημοσιεύτηκε την Τρίτη. «Μπορείτε να ζητήσετε από το Bard να σας δώσει συμβουλές για να πετύχετε το στόχο σας να διαβάσετε περισσότερα βιβλία φέτος, να εξηγήσει την κβαντική φυσική με απλούς όρους ή να πυροδοτήσει τη δημιουργικότητά σας περιγράφοντας μια ανάρτηση σε ένα blog».
      Η κυκλοφορία του chatbot της Google, αρκετούς μήνες αφότου το αντίπαλο ChatGPT κατέκτησε τον κόσμο, σηματοδοτεί ότι ο πόλεμος για την τεχνητή νοημοσύνη στη Silicon Valley μόλις ξεκίνησε.
      Όπως και άλλα chatbots του είδους του, το Bard είναι κατασκευασμένο με εσωτερικό λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, σε αυτή την περίπτωση το Language Model for Dialogue Applications της Google, ή LaMDA. Το chatbot της Google λειτουργεί χρησιμοποιώντας τεράστιες ποσότητες δεδομένων για να προβλέψει πώς θα απαντήσει σε ανθρώπινα ερωτήματα. Στην ουσία, το chatbot είναι μια μηχανή γλωσσικής πρόβλεψης, η οποία έχει κατασκευαστεί λιγότερο για την παροχή ακριβών πληροφοριών παρά για την παραγωγή μιας ρητορικής απάντησης που ακούγεται ακριβής.

      Η Google έχει αναγνωρίσει το γεγονός ότι το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης της συνηθίζει να κάνει λάθη. Ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Sundar Pichai, δήλωσε ότι το πρόγραμμα θα βελτιωθεί μόνο με τα σχόλια των χρηστών και τόνισε σε email του προς τους εργαζομένους της εταιρείας ότι «τα πράγματα θα πάνε στραβά» με το chatbot αρχικά. Στην πραγματικότητα, η αρχική επίδειξη του Bard τον περασμένο μήνα περιλάμβανε ένα αρκετά σημαντικό λάθος όπου το chatbot παρήγαγε λανθασμένες πληροφορίες σχετικά με το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, οι οποίες στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στο διαφημιστικό υλικό της εταιρείας.
      «Ενώ τα LLM είναι μια συναρπαστική τεχνολογία, έχουν και ελαττώματά τους. Για παράδειγμα, επειδή μαθαίνουν από ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών που αντανακλούν προκαταλήψεις και στερεότυπα του πραγματικού κόσμου, αυτά μερικές φορές εμφανίζονται στα αποτελέσματά τους», αναφέρεται στο blog της Google. «Και μπορεί να παρέχουν ανακριβείς, παραπλανητικές ή ψευδείς πληροφορίες, ενώ τις παρουσιάζουν με αυτοπεποίθηση».
      Η Google μπορεί ίσως να συγχωρεθεί για την κυκλοφορία ενός προϊόντος που δεν είναι και τόσο άψογο, δεδομένου της ταχύτητας με την οποία αυτό κυκλοφόρησε. Πολλοί ερμήνευσαν την ταχύτητα με την οποία ανακοινώθηκε το Bard ως απάντηση στη δημοτικότητα του ChatGPT, του αντίπαλου chatbot που παρήγαγε η OpenAI. Το ChatGPT, που ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο, έγινε σχεδόν εν μια νυκτί επιτυχία, πυροδοτώντας έναν ευρύτερο ενθουσιασμό για τα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης σε όλο το Internet. Τώρα, αρκετούς μήνες αργότερα, κάθε μεγάλη τεχνολογική εταιρεία τρέχει για να κυκλοφορήσει τα δικά της προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης. Εκτός από το chatbot της Bard και της OpenAI, η Microsoft έχει ενσωματώσει το ChatGPT στη μηχανή αναζήτησης Bing και η Meta έχει ανακοινώσει το δικό της μεγάλο γλωσσικό μοντέλο, το LLaMA, το οποίο δεν έχει κυκλοφορήσει επίσημα. 
      Αν ενδιαφέρεστε να εγγραφείτε για να δοκιμάσετε το Bard, μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα έναρξης της εφαρμογής της Google και να εγγραφείτε σε μια λίστα αναμονής, με τη Google να αποκλείει όσους βρίσκονται εκτός ΗΠΑ. Ο περιορισμός παρακάμπτεται εύκολα με τη χρήση VPN.
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Η ενημέρωση δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η Google εργάζεται ενεργά τους τελευταίους μήνες για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη σουίτα προϊόντων της. 
      Μία από τις βασικές νέες προσθήκες στους Χάρτες της Google είναι η Immersive View for Routes, η οποία αξιοποιεί την AI για να παρέχει λεπτομερείς προεπισκοπήσεις των προγραμματισμένων ταξιδιών. Όπως εξήγησε ο Chris Phillips της Google σε ένα blog post που ανακοίνωσε τις νέες δυνατότητες, η νέα λειτουργία σας επιτρέπει να απεικονίσετε μια διαδρομή από την αρχή έως το τέλος με εκπληκτικές, πολυδιάστατες λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, μπορείτε να ζητήσετε οδηγίες για να κάνετε ποδήλατο προς το Παλάτι Καλών Τεχνών στο Σαν Φρανσίσκο και στη συνέχεια να κάνετε προεπισκόπηση της διαδρομής σε Immersive View. Με τον τρόπο αυτό θα είστε σε θέση να προετοιμαστείτε για κάθε στροφή, σαν να ήσασταν ήδη εκεί, με οπτικές οδηγίες βήμα προς βήμα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το ρυθμιστικό χρόνου για να προγραμματίσετε πότε θα ξεκινήσετε με βάση χρήσιμες πληροφορίες, όπως προσομοιωμένη κίνηση και καιρικές συνθήκες. Έτσι, μπορείτε εύκολα να αποφύγετε την οδήγηση σε έντονη βροχόπτωση ή με κυκλοφοριακή συμφόρηση.
      Ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Sundar Pichai, υπογράμμισε επίσης τη λειτουργία του Immersive View for Routes, σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής. Η λειτουργία θα αρχίσει να εφαρμόζεται αυτή την εβδομάδα στο Άμστερνταμ, τη Βαρκελώνη, το Δουβλίνο, τη Φλωρεντία, το Λας Βέγκας, το Λονδίνο, το Λος Άντζελες, το Μαϊάμι, τη Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Σαν Φρανσίσκο, το Σαν Χοσέ, το Σιάτλ, το Τόκιο και τη Βενετία. Με την πάροδο του χρόνου θα προστεθούν και άλλες πόλεις.
      Μια άλλη σημαντική προσθήκη είναι το Lens in Maps, μια βελτιωμένη έκδοση της υπάρχουσας δυνατότητας αναζήτησης Live View. Με το Lens in Maps, η τεχνητή νοημοσύνη και η επαυξημένη πραγματικότητα σας βοηθούν να προσανατολιστείτε όταν φτάνετε σε έναν νέο προορισμό. Απλώς πατήστε το εικονίδιο Lens στη γραμμή αναζήτησης και κρατήστε το τηλέφωνό σας ψηλά για να μπορέσετε να δείτε αμέσως πληροφορίες σχετικά με κοντινά σημεία ενδιαφέροντος, όπως ΑΤΜ, σταθμούς μέσων μεταφοράς, εστιατόρια, καφετέριες και καταστήματα.
      Η εφαρμογή λαμβάνει επίσης πιο λεπτομερείς χάρτες πλοήγησης για μια ακόμη πιο ομαλή εμπειρία χρήσης. Η Google παρέχει επιπλέον περισσότερες λειτουργίες προσαρμοσμένες στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων. Οι χάρτες θα εμφανίζουν πλέον σχετικές πληροφορίες για τους σταθμούς φόρτισης, όπως συμβατότητα και αν οι φορτιστές είναι γρήγοροι ή αργοί. Αυτό βοηθά τους οδηγούς να εντοπίσουν τον βέλτιστο σταθμό φόρτισης για τις ανάγκες τους.
      Τέλος, η λειτουργία αναζήτησης των Χαρτών αποκτά τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Όταν αναζητάτε κάτι συγκεκριμένο, όπως "animal latte art" ή "pumpkin patch with my dog", θα βλέπετε πλέον αποτελέσματα με φωτογραφίες που ταιριάζουν με τις αντίστοιχες τοποθεσίες. Αυτές οι οπτικές συστάσεις βασίζονται σε μια ανάλυση δισεκατομμυρίων φωτογραφιών που έχουν αναρτηθεί από την κοινότητα των Google Maps, η οποία ενεργοποιείται από την Τεχνητή Νοημοσύνη και την προηγμένη δυνατότητα αναγνώρισης εικόνων. Μπορείτε να ανακαλύψετε νέα σημεία που ταιριάζουν απόλυτα με αυτό που ψάχνετε, κάνοντας κύλιση στα αποτελέσματα των φωτογραφιών, πατώντας για περισσότερες πληροφορίες και πλοηγώντας απευθείας από εκεί. Η βελτιωμένη αναζήτηση στους Χάρτες της Google θα αρχίσει να εφαρμόζεται αυτή την εβδομάδα σε χρήστες στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Όλοι γνωρίζουμε πως η Google έχει τραβήξει πάρα πολλές φωτογραφίες από όλο τον πλανήτη για τις εφαρμογές Street View και Google Earth. Αλλά για πρώτη φορά η αμερικανική εταιρεία αποκαλύπτει σε πόσα εκατομμύρια χιλιόμετρα αντιστοιχούν αυτές οι φωτογραφίες.
      Σύμφωνα με αναφορά του CNET, η Google έχει φωτογραφίες για περισσότερα από 10 εκατομμύρια μίλια για το Street View και 36 εκατομμύρια τετραγωνικά μίλια για το Google Earth. Κι αν αναλογιστεί κανείς πως το Google Earth περιλαμβάνει το 98% των τοποθεσιών που ζουν και συναναστρέφονται οι άνθρωποι, το νούμερο είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό.
      Με τα 10 εκατομμύρια μίλια του Street View σε φωτογραφίες, η Google απέχει πολύ από τους ανταγωνιστές της όπως την Apple, η οποία μόλις άρχισε να προσθέτει φωτογραφίες από δρόμους και γειτονιές στο Apple Maps, με την κυκλοφορία του iOS 13 πριν λίγο καιρό.  Φυσικά η Apple έχει πολύ δουλειά μπροστά της έως ότου γίνει ανταγωνιστική απέναντι στη Google.
      Ακόμη κι αν οι φωτογραφίες του Street View και Google Earth δεν είναι κάτι που χρησιμοποιεί κάποιος σε μεγαλύτερη συχνότητα σε σύγκριση με τους ίδιους τους χάρτες, αποτελούν μεγάλο κομμάτι των Google Maps. Ο Ethan Russell, διευθυντής προϊόντος στο Google Maps,  μάλιστα δήλωσε πως οι φωτογραφίες αυτές αποτελούν τον πυρήνα της διαδικασίας της χαρτογράφησης  και βρίσκονται πάντα σε προτεραιότητα.
      TheVerge
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.