Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Θα επιδοτηθούν με 100 εκ. ευρώ 27.500 ηλεκτρικά οχήματα, ΙΧ, ΤΑΞΙ, ποδήλατα και σκούτερ - Πλήρης οδηγός για το πώς θα υποβάλλονται οι αιτήσεις.

    Στις 24 Αυγούστου, προβλέπεται να ανοίξει η πλατφόρμα του “Κινούμαι Ηλεκτρικά” μέσα από την οποία θα επιδοτηθεί η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά.«H ηλεκτροκίνηση δεν είναι πλέον εξαγγελία, αλλά νόμος του κράτους”, τόνισε την Τετάρτη σε συνέντευξη τύπου ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης, παρουσιάζοντας τον οδικό χάρτη του προγράμματος που θα ενεργοποιηθεί με αρχικό προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ, πόροι που θα προέλθουν από το Ταμείο Ρύπων και θα καλύψουν χρονικά την περίοδο έως και το τέλος του 2021.

    «Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, με το ποσό αυτό μπορούν να επιδοτηθούν περί τα 15.000 αυτοκίνητα (ΙΧ και Ταξί) και 12.500 δίκυκλα (ποδήλατα και σκούτερ) Μιλάμε δηλαδή για 27.500 ωφελούμενους. Αυτό είναι μια έμπρακτη απάντηση σε όσους έσπευσαν να αμφισβητήσουν το νόμο, υποστηρίζοντας ότι είναι «για λίγους» δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.

    Όπως μάλιστα επισήμανε, οι πόροι αυτοί θα είναι μόνο η αρχή καθώς ανάλογα με τη ζήτηση που θα παρουσιαστεί στην αγορά θα υπάρξει αύξηση των πόρων. Ήδη σημαντικοί πόροι για την ηλεκτροκίνηση προβλέπονται στο Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Οι ενδείξεις στην αγορά είναι ότι ο νόμος έχει ήδη ξεκινήσει να λειτουργεί. Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι τα πρώτα στοιχεία στον τομέα για τον τομέα των ποδηλάτων δείχνουν ότι οι αναμονές ως προς τις παραγγελίες έχουν ήδη φτάσει τους τέσσερις μήνες! Από την πλευρά της η Γενική Γραμματέας κ. Αλεξάνδρα Σδούκου, παρουσίασε αναλυτικά όλο τον προγραμματισμό της ενεργοποίησης της πλατφόρμας. Πιο συγκεκειμένα:

    -Τη Δευτέρα 3 Αυγούστου, Δευτέρα, η ειδική ιστοσελίδα για το ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ (http://kinoumeilektrika.ypen.gr) θα είναι στον αέρα και θα παρέχει on line πολλές χρηστικές πληροφορίες στους ενδιαφερόμενους. Την ίδια μέρα θα ξεκινήσει η λειτουργία του help desk με 5 τηλεφωνικές γραμμές και την δυνατότητα αποστολής ηλεκτρονικού μηνύματος αλληλογραφίας (στη διεύθυνση [email protected]) για να απαντώνται τα ερωτήματα των πολιτών.

    -Μέχρι την Παρασκευή 7 Αυγούστου θα έχει δημοσιευτεί το ΦΕΚ της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών) και από την ημέρα αυτή υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας ή αγοράς ηλεκτρικού οχήματος. «Η 7η Αυγούστου είναι «η ημέρα που το ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ξεκινάει επίσημα, υπό την έννοια ότι μπορεί ο ενδιαφερόμενος για συμμετοχή στη δράση να κάνει την δαπάνη. Δηλαδή, να παραγγείλει ένα από τα επιλέξιμα οχήματα, να δώσει προκαταβολή, να το αγοράσει».

    -Στις 24 Αυγούστου η πλατφόρμα της δράσης θα ενεργοποιηθεί και θα υποδέχεται αιτήματα συμμετοχής

    Πιο συγκεκριμένα η δυνατότητα απευθείας επικοινωνίας δίνεται μέσω των τηλεφωνικών γραμμών: 2131513640 , 2131513643, 2131513797, 2131513124 , 2131513139, ενώ η ηλεκτρονική επικοινωνία θα γίνεται μέσω του email: [email protected]

    Επιπλέον την ίδια ημέρα θα λειτουργήσει η ιστοσελίδα της δράσης http://kinoumeilektrika.ypen.gr, στην οποία θα αναρτώνται όλα τα νέα για την δράση καθώς και συνοπτικές χρηστικές οδηγίες όπως για παράδειγμα λίστα επιλέξιμων ηλεκτρικών και υβριδικών plug in χαμηλών εκπομπών (έως 50γρ/χλμ)αυτοκινήτων, τεχνικές προδιαγραφές, διαρκώς ανανεούμενο αρχείο συχνών ερωτήσεων-απαντήσεων, οδηγίες χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας κλπ

    Από τις 7 Αυγούστου θα μπορεί ο ενδιαφερόμενος για συμμετοχή στην δράση να κάνει δαπάνη, δηλαδή να παραγγείλει ένα από τα επιλέξιμα οχήματα, να καταβάλει προκαταβολή, να αγοράσει επίσης όχημα ή και να συνάψει σύμβαση μίσθωσης.

    Στις 24 Αυγούστου θα ξεκινήσει η λειτουργία της πλατφόρμας για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής. Η συμμετοχή είναι ελεύθερη για όποιον ενδιαφέρεται να αγοράσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίκυκλα, τρίκυκλα, επαγγελματικά van και ποδήλατα.Κατά την αξιολόγηση των αιτήσεων δεν υπάρχουν αξιολογικά κριτήρια παρά μόνο η χρονική προτεραιότητα υποβολής της αίτησης συμμετοχής .

    Ποιους αφορά η δράση

    Συμμετοχή στο Κινούμαι Ηλεκτρικά μπορούν να αιτηθούν οι παρακάτω κατηγορίες :

    1.Φυσικά πρόσωπα , τα οποία μπορούν να αγοράσουν ή να μισθώσουν μέσω σύμβασης μακροχρόνιας μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικό όχημα ΙΧ. Επιπλέον έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν εναλλακτικά την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου ή τρικύκλου καθώς και ηλεκτρικού ποδηλάτου. Το οικολογικό bonus που προβλέπεται για αυτή την κατηγορία είναι :

    Για αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος Λιανικής Τιμής Προ Φόρων έως 30.000€ , η επιδότηση αναλογεί στο 20% της αξίας και με μέγιστο ποσό τις 6.000€.

    Για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος Λιανικής Τιμής Προ Φόρων από 30.001€ έως και 50.000€ η επιδότηση διαμορφώνεται στο 15% της αξίας και με μέγιστο ποσό τις 6.000€

    Για την αγορά δικύκλου ή τρικύκλου το οικολογικό bonus αναλογεί στο 20% της αξίας με μέγιστο ποσό τα 800€

    Για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου τέλος, δίνεται ποσοστό 40% επί της αξίας και με μέγιστο ποσό τα 800€

    Τα φυσικά πρόσωπα έχουν επίσης την δυνατότητα, εφόσον το επιλέξουν, να επιδοτηθούν με 500€ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή υπό την προϋπόθεση ότι θα τεκμαίρεται η δυνατότητα τους να τον εγκαταστήσουν σε ιδιόκτητο ή μισθωμένο σημείο στην κύρια κατοικία τους.

    Ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται επιπλέον επιδότησης είναι οι πολύτεκνοι και τα Άτομα με Αναπηρίες, οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον 1.000€ για την αγορά αυτοκινήτου ή 500 ευρώ για την αγορά δικύκλου,τρικύκλου και ποδηλάτου.

    Τέλος, δίνεται προαιρετικά η δυνατότητα απόσυρσης παλαιού οχήματος το οποίο έχει ταξινομηθεί στην Ελλάδα από την 1.1.2013 και πίσω ενώ βρίσκεται στην ιδιοκτησία του αιτούντος τουλάχιστον από την 1η Ιανουαρίου 2020. Η απόσυρση αυτοκινήτου επιβραβεύεται με 1.000€ ενώ αυτή του δικύκλου με 400€ .

    Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι οι ωφελούμενοι δεν μπορούν να επιδοτηθούν μεμονωμένα για την αγορά φορτιστή ή για τη απόσυρση, αλλά μόνον εφόσον επιλέξουν να αγοράσουν ή να μισθώσουν ηλεκτρικό όχημα , ενώ εξαιρούνται της απόσυρσης τα ποδήλατα.

    2.Η δεύτερη κατηγορία είναι αυτή των ιδιοκτητών Επιβατικών Δημοσίας Χρήσης-ΤΑΞΙ οχημάτων. Για τη συγκεκριμένη κατηγορία προβλέπεται οικολογικό Bonus:

    Για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, σε ποσοστό έως 25% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων, με μέγιστη τιμή τις 50.000€ και μέγιστο ποσό επιδότησης τις 8.000€

    Για την αγορά ή μίσθωση υβριδικού plug in οχήματος χαμηλών εκπομπών (έως 50γρ/χλμ) με ποσοστό 15% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων, με μέγιστη τιμή τις 50.000€ και μέγιστο ποσό επιδότησης τις 5.500€

    Και για τις δυο παραπάνω κατηγορίες είναι υποχρεωτική η απόσυρση παλαιού οχήματος ταξί ,με ημερομηνία ταξινόμησης την 1.1.2013 και πίσω, και η οποία επιβραβεύεται με 2.500€. Έτσι το μέγιστο ποσό οικολογικού Bonus διαμορφώνεται στις 10.500€ ή στις 8.000€ για υβριδικό όχημα.

    Ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται επιπλέον επιδότησης είναι οι πολύτεκνοι και τα Άτομα με Αναπηρίες, οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον 1.000€

    3.Η τρίτη κατηγορία αφορά τις νομικές οντότητες ανεξαρτήτως μορφής (ατομική, ΑΕ, ΙΚΕ, ΕΕ,ΟΕ, ΕΠΕ, ΚΟΙΝΣΕΠ) και μεγέθους (πολύ μικρή, μικρή, μεσαία και μεγάλη επιχείρηση) . Για την συγκεκριμένη κατηγορία παρέχεται η δυνατότητα επιλογής έως τριών οχημάτων ή έως έξι (6) εφόσον η εταιρία διαθέτει δραστηριότητα σε νησιωτικό Δήμο. Η επιλογή των οχημάτων γίνεται από τις παρακάτω κατηγορίες :

    Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, Λιανικής Τιμής Προ Φόρων έως 50.000€ , με ποσοστό 15% και μέγιστο ποσό οικολογικού bonus τις 5.500€

    Ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα, με ποσοστό 20% επί της αξίας τους και μέγιστο ποσό τα 800€

    Αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα μάζας έως 3,5 τόνων , με ποσοστό 15% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (μέγιστη αξία οι 50.000€) και μέγιστο ποσό τις 5.500€

    Υβριδικά plug in επαγγελματικά οχήματα (χαμηλών ρύπων έως 50γρ/χλμ) μάζας έως 3,5 τόνων , με ποσοστό 15% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (μέγιστη αξία οι 50.000€) και μέγιστο ποσό τις 4.000€

    Η επιλογή των οχημάτων μπορεί να γίνει συνδυαστικά από τις τρείς κατηγορίες ή και από μια από αυτές.

    Δίνεται επιπλέον η δυνατότητα απόσυρσης ενός αυτοκινήτου και ενός δικύκλου, με ποσό 1.000€ και 400€ αντίστοιχα.

    Τονίζεται ότι για κάθε μια από τις παραπάνω τρεις κατηγορίες ωφελούμενων δίνεται η δυνατότητα υποβολής μιας αίτησης ανά ΑΦΜ.

    Η δαπάνη του ΦΠΑ δεν είναι επιλέξιμη .

    Η διαδικασία υποβολής περιλαμβάνει δυο στάδια , αυτό της υποβολής του αιτήματος συμμετοχής και αυτό της καταβολής του οικολογικού bonus.

    Διαδικασία υποβολής αιτημάτων

    Η υποβολή των αιτημάτων θα γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας http://kinoumeilektrika.ypen.gr.

    Η διαδικασία είναι πολύ απλή και συνοδεύεται από την επισύναψη των απαιτούμενων δικαιολογητικών ανά κατηγορία ωφελούμενου .

    Πιο συγκεκριμένα για το αίτημα συμμετοχής ο ωφελούμενος θα εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κάνοντας χρήση των κωδικών πρόσβασης στο taxisnet, θα βρίσκει προσυμπληρωμένα τα στοιχεία του , θα επιλέγει την κατηγορία οχήματος , το μοντέλο κα την αξία, θα δηλώνει εάν επιθυμεί οικιακό φορτιστή (μόνο φυσικά πρόσωπα), απόσυρση και εάν υπάγεται στις ειδικές κατηγορίες (μόνον φυσικά πρόσωπα και ΕΔΧ ΤΑΞΙ) και στην συνέχεια θα επισυνάπτει τα απαραίτητα δικαιολογητικά έτσι ώστε να υποβάλει οριστικά την αίτηση.

    Η αποδοχή της θα γίνεται σε χρονικό διάστημα λίγων ημερών, ο ωφελούμενος θα ενημερώνεται άμεσα με ηλεκτρονικό μήνυμα και στην συνέχεια εφόσον αγοράσει ή μισθώσει το όχημα για το οποίο επιδοτείται έχει την δυνατότητα υποβολής του αιτήματος καταβολής του οικολογικού bonus.

    Δίνεται η δυνατότητα και ενός ενδιάμεσου σταδίου, αυτού του αιτήματος τροποποίησης, στην περίπτωση που ο ωφελούμενος μεταξύ της αρχικής υποβολής και του αιτήματος πληρωμής αποφασίσει να αγοράσει ή μισθώσει διαφορετικό όχημα (της ίδιας όμως κατηγορίας) από αυτό που αρχικά είχε δηλώσει.

    Έτσι για παράδειγμα εάν κάποιος αρχικά είχε επιλέξει να επιδοτηθεί για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μάρκας Χ έχει την δυνατότητα να τροποποιήσει το αίτημα του μόνον εφόσον επιλέξει να επιδοτηθεί για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μάρκας Υ, ομοίως για δίκυκλο ή ποδήλατο.

    Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά θα αναρτηθούν άμεσα στην ιστοσελίδα της δράσης και θα περιέχονται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί .

    Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στον τύπο του ηλεκτρικού ποδηλάτου που επιδοτείται καθώς και στον τύπο του έξυπνου οικιακού φορτιστή, δυο κατηγορίες για τις οποίες υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές που επίσης θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της δράσης.

    Οι συμμετέχοντες για να υποβάλλουν αίτημα συμμετοχής πρέπει προηγουμένως να έχουν πάρει επίσημη προσφορά από τον προμηθευτή του οχήματος που επιθυμούν (αυτοκίνητο,δίκυκλο/τρίκυκλο, ποδήλατο) η οποία θα φέρει υποχρεωτικά σφραγίδα και υπογραφή του πωλητή. Χωρίς τη επισύναψη επίσημης προσφοράς καμία αίτηση δεν θα γίνεται δεκτή και θα επιστρέφεται στον αιτούντα προς συμπλήρωση του συγκεκριμένου δικαιολογητικού συμμετοχής.

    Τονίζεται ότι δεν γίνονται δεκτά και δεν είναι επιλέξιμα μεταχειρισμένα οχήματα, οχήματα που προέρχονται από μετατροπή (ακόμα και αν είναι καινούρια) και οχήματα που δεν ανήκουν στις επιλέξιμες κατηγορίες ή ξεπερνούν (για αυτοκίνητα) την Λιανική Τιμή Προ Φόρων των 50.000€ .

    Τέλος, για την επιδότηση σε περίπτωση μίσθωσης , η αγορά του οχήματος στην λήξη της μισθωτικής περιόδου θα είναι υποχρεωτική ώστε να περιέλθει στην κυριότητα του ωφελούμενου.


    Πηγή: https://www.protothema.gr/greece/article/1030863/kinoumai-ilektrika-anoigei-stis-24-augoustou-i-platforma-gia-tin-agora-ilektrikon-ohimaton/



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    curzondax

    Δημοσιεύτηκε

    Αν το κόστος είναι πρώτη προτεραιότητα απλά δεν παίρνεις καινούργιο. Από την 1η μέρα του 1ου ιδιοκτήτη "μαγαρίστηκε" και έπεσε η τιμή του απότομα και ο γενικός κανόνας είναι ότι αγοράζεις γύρω στον 1μιση χρόνο παλαιότητας και μετά.

    Με αυτή την έννοια τα ηλεκτρικά ίσως θέλουν τουλάχιστον 2 χρόνια παρακολούθησης πριν τα πλησιάσει οποιοσδήποτε θέλει απόδοση χρημάτων αλλά ξαναλέω δεν κάνει κακό να λαμβάνει υπόψη του και την τεχνολογική τους εφηβεία.

    Dio_the_Theo

    Δημοσιεύτηκε

    Η μόνη μετατροπή που ίσως να αξίζει είναι από αμόλυβδη σε γκάζι.

    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    1 ώρα πριν, Dio_the_Theo said:

    Τώρα, δεν σε ρωτάω να μου πεις τους δικούς σου υπολογισμούς μετά από 13 χρόνια λειτουργίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Απλώς, βλέποντας τιμές απόκτησης ενός "σοβαρού" ηλεκτρικού αυτοκινήτου που είναι άνω των 30000€ σου αποδεικνύω ότι το ΜΕΚ είναι πιο οικονομικό.

    Για να μην μπλέξουμε με τα service καθώς στο ηλεκτρικό είναι πιο φθηνά αλλά δεν έχω τιμοκατάλογο ας μιλήσουμε μόνο για καύσιμο.

    Καινούριο αυτοκίνητο 14.000€ αρα δε μιλάμε για καμία λιμουζίνα, άρα θα πάρω ως αυτοκινητο αναφορας το VW e-UP.

    Κατανάλωση 12,7 kWh/100 km σύμφωνα με μετρήσεις. Βάλε 20% πάνω 15,24, στρογγυλοποίηση στα 15.5 επειδή είμαι χουβαρντάς.

    130.000 Χ 15,5 / 100 * 0,177 (κόστος kWh με όλες τις extra χρεώσεις) = 3566,55€, πες 4000€ επειδή είμαι χουβαρντάς.

    Αρα  το VW e-up κσοτίζει στα 23300 + 4000 = 27300, κέρδος 3100€ σε σχέση με την περιπτωση σου. Και αυτό χωρίς επιδότηση. Βάλε επιδότηση, κέρδος από τέλη, κέρδος από λιγότερα service, κέρδος από λιγότερες βλάβες, νομίζω και ένας ηλίθιος θα το αγόραζε αν είχε τα λεφτά μπροστά και κλειστό πάρκινγκ.

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Με σχεδόν διπλάσια αρχική τιμή, το κέρδος αυτό είναι πολύ μικρό για να πάρεις το ρίσκο. Πιθανότατα να μην κάνεις κιόλας τόσα πολλά χιλιόμετρα ώστε να αναπτυχθεί κι αυτή η διαφορά. Πχ εγώ μέσα σε 10 χρόνια έχω κάνει μόλις 40 χιλιάδες. Είναι πολύς ο κόσμος που το αυτοκίνητο το θέλει μόνο για να πάει τα παιδιά στο σχολείο και για να μεταφέρει κάποιο φορτίο. Η μικρή αυτονομία σα μειονέκτημα αυτούς δε τους ενδιαφέρει γιατί δεν πάνε ταξίδια ποτέ.

    Το ότι δεν υπάρχουν τόσα λεφτά μπροστά και ούτε φυσικά και κλειστό πάρκινγκ πρέπει κι αυτά να ληφθούν υπόψη ως μειονεκτήματα (δηλαδή το κόστος αυτού του πάρκινγκ πρέπει να προστεθεί στην εξίσωση). Κι αν έχεις όντως 25 χιλιάρικα διαθέσιμα, γιατί να πάρεις το φτηνότερο ηλεκτρικό και να μην πάρεις το ακριβότερο συμβατικό;

    Για τα σέρβις χωρίς τιμοκατάλογο πώς ξέρεις ότι θα είναι όντως φτηνότερα; Συνεκτιμώντας ότι στο συμβατικό πλην όσων ελέγχει το κτέο, πολύς κόσμος δε φτιάχνει τίποτα άλλο πχ στον κινητήρα. Και μπορεί αυτός να βγάλει πολλά χρόνια με στρόφαλο ή βαλβίδες που βαράνε. Στο ηλεκτρικό θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα να το δουλέψεις στο όριο των αντοχών του; Θα μπορεί να το φτιάχνει ο μάστορας της γειτονιάς με ανταλλακτικά ιμιτασιόν και αμοιβή ολίγων ευρώ, ή θα είναι μαύρο κουτί και θα εξαρτάσαι από την αντιπροσωπεία;

    Dio_the_Theo

    Δημοσιεύτηκε

    52 λεπτά πριν, stayros said:

    Καινούριο αυτοκίνητο 14.000€ αρα δε μιλάμε για καμία λιμουζίνα, άρα θα πάρω ως αυτοκινητο αναφορας το VW e-UP.

    Κατ`αρχήν,

    1) κόστος εγκτατάστασης φορτιστή στο γκαράζ; (στο καλό σενάριο που υπάρχει κλειστό γκαράζ, βλέπε και ΕΕΔΜΚ) Ταχυφόρτιση σε βενζινάδικο;

    2) Κόστος αλλαγής μπαταρίας; Δηλαδή με μία μπαταρία θα τη βγάλει; 

    3) Ηλεκτρονικά που είναι ευαίσθητα;

    Άρα, μιλάμε θεωρητικά σε ότι αφορά το κόστος λειτουργίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

    E-Up

    1) διαστάσεις 3.6μ x 1.65m

    2) ονομαστική αυτονομία: 260 χιλιόμετρα

     

    Ford Fiesta S (2007)

    1) διαστάσεις 3.9μ x 1.69m

    2) πραγματική αυτονομία σε αστικό περιβάλλον με μποτιλιάρισμα: 450 χιλιόμετρα min

    Επίσης, κορυφαία φρένα (ακόμα και σε σχέση με 18ρια ΜΕΚ-άρα ασφάλεια), σκληρά ελατήρια μαμά + χαμηλωμένο μαμά, κοντό κιβώτιο μαμά και άμεσο τιμόνι μαμά είναι μακράν πιο ασφαλές, και κινητικό μέσα στην πόλη (που υποτίθεται το ηλεκτρικό υπερτερεί). Θα μου πεις ότι δεν είναι έτσι όλα τα ΜΕΚ και θα συμφωνήσω. Αποτέλεσμα, μου συγχώρεσε ουκ ολίγα οδηγικά λάθη και έτσι δεν τράκαρα ποτέ.

     

    Τελικά, μήπως θα πρέπει να συγκρίνεις το e-UP με ένα σημερινό 1000ρι ΜΕΚ;

     

    Αυτό είναι το νόημα των αναρτήσεών μου. Σήμερα με 14000 € αγοράζεις ένα πολύ υποδεέστερο (των παλαιότερων) αυτοκίνητο (είτε ΜΕΚ είτε ηλεκτρικό είτε οτιδήποτε). Εγώ δεν τα δίνω για κανένα. Όσοι έχουν ένα παλαιότερο αξιόπιστο ΜΕΚ τους συμφέρει να το κρατήσουν.

     

    Για ηλεκτρικό: θα αγόραζα μετά από 8-10 χρόνια, όταν οι συμπολίτες μου θα το έχουν χρηματοδοτήσει αγοράζοντάς το πριν ωριμάσει εμπορικά η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης.

    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Προφανώς σήμερα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι για όλους. Αν ικανοποιούνται οι συνθήκες που είπα, και κάνεις χλμ με το αυτοκίνητο, τότε το ηλεκτρικό συμφέρει.

    Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει ελάχιστα κινούμενα μέρη σε σχέση με το συμβατικό, δε θα χρειαστεί πχ ποτέ να αλλάξεις σασμάν αλλά ούτε να το συντηρήσεις, δε θες μπουζί, ιμάντες κτλ. Απλά με έναν βασικό έλεγχο και λίπανση είσαι ΟΚ. Οπότε το σέρβις είναι πάντα πιο φτηνό.

    Dio_the_Theo

    Δημοσιεύτηκε

    Πιστεύω, ότι το ηλεκτρικό μπορεί να αποσβέσει για κάποιον που κάνει πολλά χλμ καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης. Το είπε κάποιος πιο πριν ότι θα έπρεπε να επιδοτηθούν πρώτα από όλους τα ταξί. Να δουλέψουν 5-10 χρόνια και από τα διδάγματα τη χρήσης τους να πάμε σε επιδότηση των υπολοίπων.

    stayros

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    1

    9 λεπτά πριν, Dio_the_Theo said:

     

    1.  Κόστος εγκατάστασης 0€, φορτίζει από πρίζα.

    2. Oι τιμές στις μπαταρίες πέφτουν συνεχώς. Σε 10 χρόνια που θα χρειαστεί να αλλάξεις μπαταρία, δε φαντάζομαι να είναι αξιόλογο το κόστος.

    3. Ποια ηλεκτρονικά είναι ευαίσθητα; Έχεις κάπου που το στηρίζεις αυτό ή το λέει η ίδια διαίσθηση που έλεγε ότι οικονομικά δεν βγαίνει το ηλεκτρικό;

     

    Όσο για το φιέστα του 2007 φαντάζομαι πως όσοι το έχουν πάρει δεν τράκαραν ποτέ; Δεν έπαθε κανένα ζημιά; Πας από προσωπικό παράδειγμα να βγάλεις γενικό συμπέρασμα. Είναι άποψη μηχανικού τώρα αυτή; Εγώ από αυτά που λες νομίζω ότι μιλάς συναισθηματικά για τα αυτοκίνητα. Δε λέω το βρουμ βρουμ και η καπνίλα από πίσω ξυπνάνε σε μερικούς τους Ντιουκς μέσα τους. Στεγνά οικονομοτεχνικά όμως από σήμερα αξίζει να πάρεις ηλεκτρικό.

    Όσο για το τι θα πάρεις σε 10 χρόνια από τώρα, δεν νομίζω ότι θα έχεις άλλη επιλογή παρά ηλεκτρικό...

    Edited by stayros
    Dio_the_Theo

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Στο είπα και στο πρώτο μήνυμα ότι με ακαδημαϊκά Δημοτικού και γνώση αριθμητικής βγάζεις πολύ σοβαρά συμπεράσματα. Δεν χρειάζεται να πάρω πτυχίο Μηχανολόγου για να καταλάβω τι με συμφέρει να οδηγήσω. Δεν είπα ότι κατασκευάζω αυτοκίνητα.

    Άσε που έδωσα και γω μια καλή - κατά τη γνώμη μου- εμπειρική νόρμα υπολογισμού ετήσιου κόστους λειτουργίας αυτοκινήτου. Θα γινόταν καλό excelάκι. Μιας και βλέπω ότι είσαι Ηλεκτρολόγος Μηχ., μπορείς να καταλάβεις ποιο ακίνητο σε συμφέρει να αγοράσεις χρησιμοποιώντας αυτά που έμαθες στο Δημοτικό αφού για να το κατασκευάσεις απαιτούνται πολύ πιο ανεβασμένες γνώσεις Πολιτικού Μηχανικού.

    Εγώ πάντως δεν αντιλαμβάνομαι κάποιο μηχανιλίκι διαβάζοντας τις ονομαστικές προδιαγραφές της VW. Λογικό αφού τα προσπέκτους των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν απευθύνονται σε μηχανικους αλλά σε αγοραστές.

     

    Άρα, μην τα μπλέκουμε χωρίς λόγο. Και ναι, σε 10 χρόνια από τώρα το ηλεκτρικό θα είναι μονόδρομος είτε μας αρέσει είτε όχι.

    Edited by Dio_the_Theo
    curzondax

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Μη λέτε μεγάλα λόγια για το μονόδρομο σε 10 χρόνια. Η αυτονομία τους είναι ανεπίτρεπτα μικρή για οχήματα μεγάλων φορτίων [edit: με οικονομικό τρόπο] και γενικά επαγγελματικές/στρατιωτικές/κρατικές χρήσεις σε πολλές περιπτώσεις (πριν πάμε καν στο ότι δεν είναι δεδομένο ότι οι τιμές των ΙΧ θα πέσουν σημαντικά). Είναι πάρα πολύ πιθανό να υπάρχει υβριδική κατάσταση για πάρα πολλές δεκαετίες έστω και αν ο κύριος παράγοντας [edit: που θα επηρεάζει τεχνολογικά και την αγορά ΙΧ] θα είναι κάποιες επαγγελματικές/στρατιωτικές/κρατικές χρήσεις.

    Edited by curzondax



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.