Προσδιορισμός των πραγματικών ΜΜΕ
Οι ΜΜΕ υπάρχουν σε πολλές διαφορετικές μορφές και μεγέθη· ωστόσο, στο σημερινό πολύπλοκο επιχειρηματικό περιβάλλον μπορεί να έχουν στενές οικονομικές, λειτουργικές ή διοικητικές σχέσεις με άλλες επιχειρήσεις. Οι σχέσεις αυτές συχνά καθιστούν δύσκολο το να τεθεί ένα όριο μεταξύ των ΜΜΕ και μεγαλύτερων επιχειρήσεων. Ο ορισμός των ΜΜΕ είναι ένα πρακτικό εργαλείο που σκοπό έχει να βοηθά τις ΜΜΕ να δηλώνουν την ταυτότητά τους, έτσι ώστε να μπορούν να λαμβάνουν την πλήρη υποστήριξη της ΕΕ και των κρατών μελών της.
Ποιοι είναι οι τρόποι στήριξης των ΜΜΕ από την ΕΕ; Για επισκόπηση των βασικών ευκαιριών χρηματοδότησης που διατίθενται για τις ευρωπαϊκές ΜΜΕ επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: http://europa.eu/!RT38Ny
Οι πληροφορίες που περιέχει ο παρών οδηγός απευθύνονται κατά πρώτο λόγο σε δύο κατηγορίες κοινού:
α. Επιχειρηματίες: σε επιχειρηματίες που διευθύνουν πολύ μικρές, μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις και ενδιαφέρονται να υποβάλουν αίτηση για επιδοτήσεις ή δάνεια που χορηγούνται σε ΜΜΕ. Οι επιχειρηματίες αυτοί ίσως επιθυμούν να μάθουν εάν πληρούν τα κριτήρια που θα τους επιτρέψουν να επωφεληθούν από τις ειδικές νομοθετικές διατάξεις ή τα μειωμένα τέλη για τις ΜΜΕ.
β. Κυβερνητικοί υπάλληλοι: σε κυβερνητικούς υπαλλήλους σε ευρωπαϊκό, εθνικό και περιφερειακό επίπεδο που καταρτίζουν και διαχειρίζονται τα διάφορα προγράμματα, διεκπεραιώνουν τις αιτήσεις και εξετάζουν εάν οι εταιρείες πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας για υποστήριξη. Ο οδηγός εξηγεί βήμα προς βήμα τον τρόπο χαρακτηρισμού μιας επιχείρησης ως ΜΜΕ. Περιλαμβάνει, επίσης, ένα γλωσσάριο των όρων που χρησιμοποιούνται στον ορισμό ή την πρακτική εφαρμογή του, καθώς και ένα υπόδειγμα εντύπου αυτοαξιολόγησης. Το έντυπο παρέχει μια επισκόπηση των δεδομένων που μια επιχείρηση πρέπει να παράσχει κατά την υποβολή αίτησης για στήριξη ως ΜΜΕ, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από διοικητικές υπηρεσίες για να διαπιστωθεί η ιδιότητα ΜΜΕ της εταιρείας. Δεδομένου ότι η χρήση του εντύπου αυτού είναι προαιρετική, οι διοικήσεις των κρατών μελών είναι ελεύθερες να προσαρμόσουν το περιεχόμενο του ανάλογα με τις εθνικές ανάγκες.
ΜΜΕ: τρεις κατηγορίες
Ο ορισμός των ΜΜΕ κάνει διάκριση μεταξύ τριών διαφορετικών κατηγοριών επιχειρήσεων. Κάθε κατηγορία αντιστοιχεί σε ένα είδος σχέσης που η επιχείρηση θα μπορούσε να έχει με μια άλλη επιχείρηση. Αυτή η διάκριση είναι αναγκαία προκειμένου να υπάρχει σαφής εικόνα της οικονομικής κατάστασης της επιχείρησης και να αποκλείει εκείνες που δεν είναι πραγματικά ΜΜΕ.
Οι κατηγορίες είναι:
α. Αυτόνομη επιχείρηση: αν η επιχείρηση είναι είτε πλήρως ανεξάρτητη είτε έχει μία ή περισσότερες μειοψηφικές εταιρικές σχέσεις (σε ποσοστό μικρότερο του 25 % η καθεμιά) με άλλες επιχειρήσεις (βλ. σελίδα 16: «Είμαι ανεξάρτητη επιχείρηση;»).
β, Συνεργαζόμενη επιχείρηση: αν η εταιρική συμμετοχή σε άλλες επιχειρήσεις ανέρχεται σε τουλάχιστον 25 % αλλά όχι παραπάνω από 50 %, η σχέση θεωρείται ότι υφίσταται μεταξύ συνεργαζόμενων επιχειρήσεων (βλ. σελίδα 18: «Είμαι συνεργαζόμενη επιχείρηση;»).
γ. Συνδεδεμένη επιχείρηση: εάν η εταιρική συμμετοχή σε άλλες επιχειρήσεις ξεπερνά το όριο του 50 %, αυτές θεωρούνται συνδεδεμένες επιχειρήσεις (βλ. σελίδα 21: «Είμαι συνδεδεμένη επιχείρηση;»).
Ο οδηγός αναλυτικά:
Recommended Comments
Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα