Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Ένα σπουδαίο κτίριο, ιστορικό όσο και ο ιδιοκτήτης του, αποφάσισε να αποκαταστήσει το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων.

     

    Με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ θα ανακατασκευαστεί η βίλα του διάσημου Ελληνα συλλέκτη και ανθρώπου της τέχνης, του ιδιόρρυθμου Αλέξανδρου Ιόλα στην Αγία Παρασκευή.

     

    Το έργο της αποκατάστασης της κατοικίας του μεγάλου συλλέκτη Αλέξανδρου Ιόλα θα υλοποιήσει ο Δήμος, ωστόσο από τα μέλη τού Συμβουλίου τέθηκε ο όρος να εγκριθούν οι μελέτες από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, όπως και η υλοποίησή του να γίνει με την επίβλεψη του υπουργείου.

     

    Το κτίριο έχει χαρακτηριστεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο με υπουργική απόφαση του 1998. Το διώροφο κτίριο περιβάλλεται από κτήμα έκτασης 6,7 στρεμμάτων και οικοδομήθηκε σε τρεις φάσεις, σε σχέδια του Δημήτρη Πικιώνη σε συνεργασία με τον Γιάννη Τσαρούχη με την πρώτη στα μέσα της δεκαετίας του '60 και την κατασκευή του ορόφου να τοποθετείται χρονικά το 1971-1972. Η βίλα, που εκτός από τον ίδιο το συλλέκτη φιλοξένησε και περίπου 10.000 έργα τέχνης σπουδαίων ζωγράφων και γλυπτών, αποτέλεσε μήλον της έριδος για περισσότερα από 20 χρόνια, από το 1987, οπότε πέθανε ο Αλέξανδρος Ιόλας. Η πολύχρονη εγκατάλειψή της, οι φθορές από το πέρασμα του χρόνου, οι βανδαλισμοί και οι κλοπές έχουν ως αποτέλεσμα το κτίσμα να διατηρείται σε πολύ κακή κατάσταση.

    Η πολύχρονη περιπέτεια της βίλας έλαβε τέλος πρόσφατα, οπότε το κτίσμα και τον περιβάλλοντα χώρο αγόρασε ο Δήμος Αγίας Παρασκευής, καθώς εκεί βρίσκεται η περίφημη βίλα.

     

    thumb_big7.php?id=68934

     

    thumb_big7.php?id=68935

     

    Στόχος του δήμου είναι να την αποκαταστήσει, προκειμένου να επαναχρησιμοποιηθεί ως κέντρο σύγχρονης τέχνης και χώρος πολιτιστικών, επιστημονικών και τεχνολογικών δράσεων. Οι προτεινόμενες από τον δήμο εργασίες αφορούν στη διατήρηση στο μεγαλύτερο τμήμα των αιθουσών και στη δημιουργία αιθουσών εκθέσεων, πολλαπλών χρήσεων, θεάτρου, κινηματογράφου και εκδηλώσεων, βιβλιοθήκης, διδασκαλίας, πολυμέσων και κυλικείου. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου πέντε εκατομμύρια ευρώ.

     

    Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_bila_Iola_metatrepetai_se_poluchoro_politismou/#.WnA8Bq5l-70





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Η απάντηση σε σπαμάρισμα είναι σπαμάρισμα εις το τετράγωνο. Υπάρχει και η αναφορά...

    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Αγαπητέ Nik, σε παρακαλώ πολύ, μη μας τινάξεις το θέμα στον αέρα. Αφήστε πρώτα να γράψουμε αυτά που θέλουμε και μετά βρίσε μας. Ο καθένας μπορεί να γράφει την άποψή του όπως θέλει.

     

    Εγώ όμως και κάποιοι άλλοι που θέλουμε να πούμε κάτι, μπορούμε να το πούμε, είτε σε περιβάλλον πατριωτικό, είτε σε αντεθνικό ή σε οτιδήποτε άλλο. Όμως σε παρακαλώ για άλλη μια φορά, πρώτα άφησέ μας να γράψουμε. Έλεος.

     

    Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους, μην ανταπαντάτε, γράψτε την άποψή σας επί του θέματος και αν κάποιος κρίνει κάτι ως μισαλλοδοξο να κάνει αναφορά. Υπάρχουν συντονιστές.

     

    Συνεχίζω...

    εντελώς ευχάριστη είδηση δεν είναι, διότι ο δήμος αναγκάστηκε να αγοράσει μια ερειπωμένη εστία υποβάθμισης στην οποίο έπρεπε να είχαν επενδύσει οι κληρονόμοι της (δηλαδή αντί να κάτσουν εκείνοι να βγάλουν άκρη με το έσπα, έβγαλαν κι από την πώληση). το ακόμα πιο δυσάρεστο είναι ότι οι κληρονόμοι αυτοί πέτυχαν να τους επιστραφούν και όσα αρχαιολογικά κειμήλια του Ιόλα (αυτά που δεν είχαν κλαπεί) είχαν περιέλθει στο δημόσιο

     

    Το θέμα του παρασκηνίου Γιώργο δεν με ενοχλεί. Εμένα ο προβληματισμός μου είναι σε τρία κυρίως πράγματα:

    1) Αυτός που έχει ένα σπίτι που πιθανόν να έχει αξία ως ιστορικό διατηρητέο, αξίζει τον κόπο να μπει στη διαδικασία να ζητήσει χρήματα από ΕΣΠΑ;

    2) Οι ιδιοκτήτες διατηρητέων που, παρότι αυτά τα κτίρια ανήκουν στην εθνική κληρονομιά, τα αναστηλώνουν με δικά τους χρήματα και τα λειτουργούν ως μουσεία, αξίζει τον κόπο να τα 'χουν; Να πληρώνουν φόρους από τα έσοδα, ΕΝΦΙΑ κλπ...Και όταν πάψουν αυτοί να τα συντηρούν δεν πρέπει κάποια στιγμή να τα αναλάβει το κράτος;

    3) Με ποιες διαδικασίες επιλέγονται τα διατηρητέα; Φυσικά γνωρίζω μερικά από τη σχετική νομοθεσία, αλλά και μόνο αυτό που γράφεις δικαιολογεί τελικά το ερώτημά μου.

     

    Παλαιότερα είχα ασχοληθεί με Η/Μ διατηρητέων (είτε μελέτη, είτε κατασκευή) και είδα μια διαδικασία περίπλοκη.

    Μήπως τελικά η όλη διαδικασία, (ανακήρυξη, μελέτες, διαδικασίες χρηματοδότησης κλπ, μέχρι την τελική κατασκευή) οδηγεί τον ιδιοκτήτη στο γκρέμισμα ή στο πούλημα του διατηρητέου (άρα και την καταστροφή της ιστορικής μνήμης), παρά στην αναστήλωση; 

    Edited by Konstantinos IB
    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Μπράβο BAS ταιριάζεις και εσύ στο παρεάκι βλέπω. Απόψεις όπως αυτή ΔΕΝ ταιριάζουν σε επιστημονικό φόρουμ. Είναι προσβολή νεκρού και μισαλλοδοξία. Και επιχειρήματα πάνω σε τέτοιες κουβέντες δεν γίνονται. Μόνο τρολάρισμα.

     

    " Ο Ιόλας με χειρόγραφη διαθήκη χάριζε στο ελληνικό κράτος τους θησαυρούς του, με την προϋπόθεση να αποκατασταθεί το όνομά του. Όμως, η Μερκούρη δεν τη δέχτηκε, γιατί, όπως η ίδια μου είπε, φοβόταν πως η Αυριανή θα έγραφε "η πορνο-υπουργός έκανε αποδεκτή τη συλλογή του πορνο-συλλέκτη". Αν την είχε δεχτεί, μέρος αυτού του πολιτιστικού θησαυρού θα είχε σωθεί».

    (απόσπασμα από την βιογραφία του Ιόλα που έγραψε ο δημ/φος Σταθούλης)

     

    http://www.athensmagazine.gr/article/stars-tv/120651-laquo-o-psinakhs-den-htan-pote-filos-toy-iola-raquo-h-paiderastia-to-pasok-h-arxaiokaphlia-kai-h-xrhsh-narkwtikwn-ola-osa-apokalyptei-o-biografos-toy-aleksandroy-iola-photos

     

    Σχετικά λοιπόν με κάτι θεατρινίστικες κραυγές "πόνου" ... για "προσβολή νεκρού".....  (τάχα για να λέμε)  στο:

    " Σίγουρα πάντως δεν θα χαιρόταν ο γέρος του Μωριά και ο Π. Μελάς να τους συγκρίνουν με αυτόν τον τύπο",....

    απλά θα πω ότι:

    αντίστοιχα την διαθήκη του Κολοκοτρώνη όχι μόνο την αποδέχτηκε με τιμές το Ελληνικό κράτος, ....

    αλλά είναι αυτή που μας δίνει ζωή διακόσια χρόνια τώρα αφού..

     

    είναι η ίδια η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ......!!!    (it΄s the freedom STUPID) !!!!

    και αυτό κάνει την διαφορά από   "......τη συλλογή του πορνο-συλλέκτη"  ...

    για όποιον ηλίθιο επιμένει......

     

    Υ.Γ οι bold χαρακτηρισμοί  προσώπων μεταφέρονται από τρίτους και δεν απηχούν κατ΄ανάγκη την κρίση του γράφοντος....

    Edited by Anton_civeng
    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

     Όμως, η Μερκούρη δεν τη δέχτηκε, γιατί, όπως η ίδια μου είπε, φοβόταν πως η Αυριανή θα έγραφε "η πορνο-υπουργός έκανε αποδεκτή τη συλλογή του πορνο-συλλέκτη". 

     

    Αν και δεν είναι της ώρας να το συζητήσουμε, να σου πω ότι με τον Κολοκοτρώνη καλά το πας, με τον Παύλο Μελά συμφωνώ φανατικά (+5000), αλλά στον Ιόλα έχεις ένα θεματάκι.

     

    Ο άνθρωπος αυτός με τις κιτς (άποψή μου) κοσμικές εμφανίσεις του, με μια ιδιόμορφη λογική, τρέλα θα την έλεγα, επειδή τόλμησε να θίξει με άσχημο - η αλήθεια είναι - δημόσιο τρόπο το πρόσωπο των "μεγάλων μανιτού" και των πρασίνων αλόγων (άλογον = χωρίς νου, λογική) της εποχής του, ο αυριανισμός τον διέλυσε. Τα περί "οργίων" στη βίλα του, "αρχαιοκαπηλίας" και "ναρκωτικών" αποδείχτηκαν αισχρές και κατασκευασμένες συκοφαντίες, γιατί δεν είχαν άλλον τρόπο να τον θίξουν.

     

    Δεν με ενδιαφέρει τι έκανε στη ζωή του και πως εμφανιζόταν, η αλήθεια είναι όμως ότι ποτέ δεν πήρε λεφτά από το ελληνικό δημόσιο, και όσα χρήματα απέκτησε τα έκανε μόνος του. Η μη αξιοποίηση της περιουσίας του που δώρησε στο δημόσιο, οφείλεται στην πολιτική μαυροψυχία και μικροψυχία των πολιτικών της εποχής.

     

    Για μένα καλώς δώρησε την συλλογή του στο ελληνικό δημόσιο με προϋπόθεση να αποκατασταθεί το όνομά του, και έχει ευθύνη το ελληνικό δημόσιο που δεν την αξιοποίησε. Δυστυχώς η ζωή δικαίωσε μετά θάνατον τον τρελό καλλιτέχνη και καταβαράθρωσε όλα εκείνα τα πολιτικά ανδρίκελα που μας έφεραν στη σημερινή κατάσταση.

     

    Ενώ λοιπόν θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η περιουσία του εδώ και πολλά χρόνια, καταντήσαμε να ζητάμε λεφτά από το ΕΣΠΑ (αδιανόητη ξεφτίλα) και να τα στερούμε από κάποια άλλη αναστήλωση, ίσως και του σπιτιού του Παύλου Μελά.

    Edited by Konstantinos IB
    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Στο τελευταίο ποστ θα υπενθυμίσω ότι η συλλογή περιελάμβανε και αρχαιοελληνικά ευρήματα που ο άνθρωπος αυτός εξαγόρασε από τρίτους και προσφέρθηκε να τα δωρίσει, οπότε έχει και κάποια εθνική διάσταση η προσωπικότητά του, αν θέλουμε να το δούμε και έτσι. Μέρος των ευρημάτων αυτών βρισκόταν έως πρόσφατα στις αποθήκες του αρχαιολογικού και του βυζαντινού μουσείου, ώσπου οι κληρονόμοι πέτυχαν για κάποιο λόγο να τους επιστραφούν.

    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε

    Αν και δεν είναι της ώρας να το συζητήσουμε, να σου πω ότι με τον Κολοκοτρώνη καλά το πας, με τον Παύλο Μελά συμφωνώ φανατικά (+5000), αλλά στον Ιόλα έχεις ένα θεματάκι.

    ..........................................................................................................................................

     

    Konstantinos IB,

    Εκτιμώντας την επικοινωνία μαζί σου θα ήθελα να πω ότι:

    Φοβάμαι πως η συζήτηση παρασύρθηκε από την εντύπωση ότι στόχος σχολιασμού για μένα ήταν ο Ιόλας !  Κι αυτό έγινε από  υποκριτικές κραυγές που καλύφθηκαν πίσω από τον λαϊκισμό της τάχα  "προσβολής νεκρού"  ενώ αλλού έχουν έρεισμα.........

    Επαναφέρω λοιπόν  ότι στόχος μου (το θεματάκι μου...) δεν είναι ο σχολιασμός  του ατόμου αλλά η επιλεκτική αδιαφορία της ευρύτερης πολιτείας για επένδυση στις μνήμες άλλων σπουδαιοτέρων ιστορικών  διατηρητέων  μνημείων απ΄αυτό....

    Το γιατί και κατά πόσον όμως η μνήμη αυτών των άλλων  πρέπει να θεωρείται σπουδαιότερη, αναγκαστικά περνά από την παράθεση στοιχείων του βίου του ατόμου αυτού. Με απόλυτη αντικειμενικότητα λοιπόν και χωρίς να εκφράζω προσωπικές κρίσεις-απόψεις μετέφερα κάποια στοιχεία από τον πλέον έγκυρο, που θεώρησα ότι είναι ο βιογράφος του δημ/φος Σταθούλης. Οι αναφορές αυτές για το "ποιός" και το "τι"  δεν έχουν ανάγκη ούτε της δικής μου κρίσης-επιβεβαίωσης αλλά ούτε και χωρούν αμφισβήτησης από άλλους. Προσωπικά, δεν θα αναφερθώ σε τίποτε άλλο παρά στο ότι δεν εκτίμησα  την  απαξιωτική του στάση στην πρόταση της Υπουργού Μελίνας να γίνει σύμβουλός της, με αιτιολογικό τα λίγα λεφτά που θα έπαιρνε, όταν ήδη μπορούσε να ζήσει πολύ άνετα.... Κάθε τι άλλο όμως που μπορεί να φαίνεται ως "αγκάθι στο ... μάτι", επιμελώς φρόντισα να μην οφείλεται σε δικές μου τοποθετήσεις, αλλά να βασίζεται στην μεταφορά έγκυρων στοιχείων που όπως φαίνεται καταλήγει στο να ...."αποκεφαλίζουν τον αγγελιοφόρο" .....

     

    Υ.Γ    1. τεράστια η ευθύνη της πολιτείας αλλά και επικεντρωμένη σε  

                συγκεκριμένους ..... για την απώλεια της συλλογής.

             2. η μεν δικαίωση του για την κατηγορία της αρχαιοκαπηλίας  

                  πράγματι έγινε εν ζωή, όσο για τις κατηγορίες περί ναρκωτικών και  

               παιδεραστίας αυτές δεν έφτασαν ποτέ στο ακροατήριο, γιατί ο

               Ιόλας πέθανε. (πάντως ως νεκρός δεδικαίωται =έχει απαλλαχθεί)

    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε

    Σωστές γενικά οι παρατηρήσεις σου αλλά, ο άνθρωπος δεν ζήτησε να ενταχθεί στους εθνικούς ευεργέτες. Η μόνη προϋπόθεση που έθεσε ήταν η αποκατάσταση της φήμης του. Και νομίζω ότι αυτή ήταν πολύ κοντά στο Υ.Γ. 2 που γράφεις.

     

    Όταν ένας δωρητής δωρίζει την περιουσία του στο κράτος, στην ουσία την δωρίζει στον λαό. Δεν έχουν δικαίωμα λοιπόν οι αιρετοί, επειδή θίχτηκαν προσωπικά από τον Ιόλα, να πετάξουν την περιουσία αυτή. Ο ελληνικός λαός ζημιώθηκε πολλά εκατομμύρια από αυτή την ιστορία και η σημερινή αναστήλωση είναι μόνο η αποκατάσταση του "κουφαριού" της βίλας. Τα άλλα έγιναν καπνός.

     

    Επανέρχομαι λίγο στα νεοκλασικά διατηρητέα και κυρίως τα ιστορικά. Δυστυχώς δεν είναι μόνο το σπίτι του Π. Μελά που παραμερίστηκε αλλά και πολλά άλλα ιστορικά κτίρια όπως το σπίτι του Κ. Παλαμά, ή της Μαρίας Κάλας. Προσωπικά πιστεύω ότι ειδικά η αναστήλωση του σπιτιού του Π. Μελά και η δημιουργία μουσείου μακεδονικού αγώνα στην Αθήνα είναι στρατηγικής σημασίας.

     

    Τα περισσότερα από αυτά όμως μάλλον θα αναστηλωθούν αφού καταρρεύσουν τελείως οι τοίχοι τους και οι σύριγγες των τοξικομανών θα σχηματίσουν βουνό ίσαμε την Πάρνηθα.

     

    Τέλος, υπάρχουν και κάποια ιστορικά ιστορικά κτίρια που οι κάτοχοί τους, μόλις αυτά κριθούν διατηρητέα ως νεοκλασικά αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος, τα πουλάνε για να απαλλαγούν από τον ΕΝΦΙΑ, χωρίς να προβάλουν την ιστορικότητα του κτιρίου.    

    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Μόνο ως  σχήμα λόγου βέβαια μπορεί να σταθεί  το "ο άνθρωπος δεν ζήτησε να ενταχθεί στους εθνικούς ευεργέτες.".....

    Είναι αυτονόητο, αφού οι τιμές σίγουρα δεν αποδίδονται κατόπιν ...... αιτήσεως του ενδιαφερομένου..... 

    Στους τιμητές είναι το βάρος, η αξιολογική κρίση αλλά και η συλλογική και Εθνική ευθύνη  να σταθμίζουν τους τιμωμένους .....

    Ο ίδιος καλά έκανε και ήταν ο εαυτός του και δεν μας χρωστά τίποτα.....

     

    Η δικαίωση για την αρχαιοκαπηλία πάντως δεν του αποδόθηκε  χαριστικά για την αποκατάσταση του.  Εκδόθηκε γι αυτήν καθαρή δικαστική απόφαση μετά από την προβλεπόμενη έρευνα. Για τα υπόλοιπα δεν πρόλαβε να δικαστεί και κριθεί εν ζωή και μόνον ως εκλιπών πλέον δεδικαίωται...

    Αυτά αναφέρω στο Υ.Γ2  

     

    Βρίσκω σωστά τα υπόλοιπα που γράφεις, συμφωνώ και προυπογράφω .....

    Edited by Anton_civeng
    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Μόνο ως  σχήμα λόγου βέβαια μπορεί να σταθεί  το "ο άνθρωπος δεν ζήτησε να ενταχθεί στους εθνικούς ευεργέτες.".....

    Ναι και όχι. Εξηγώ:

     

    Την "τρέλα" να γίνει κάποτε εθνικός ευεργέτης ο Ιόλας μάλλον την είχε. Επιθυμία του ήταν να αφήσει και την περιουσία του και τη συλλογή του στο ελληνικό δημόσιο και να φτιάξει το μεγαλύτερο μουσείο σύγχρονης τέχνης. Αυτό το είχε υποσχεθεί στον Κ. Καραμανλή αλλά το είχε πει (λέει) και στον Φρανσουά Μιτεράν. Ήθελε τον κήπο του ανοικτό στο κοινό και να παίζουν τα παιδιά ανάμεσα σε σπουδαία έργα...

     

    Μερικοί σύγχρονοι δωρητές βάζουν περίεργες και καμία φορά δύσκολες απαιτήσεις. Π.χ. ένας δωρητής, δώρησε στο κράτος ένα ολόκληρο συγκρότημα σε οικόπεδο φιλέτο, αλλά έβαλε επιθυμία το να οριστεί μέλος της οικογενείας του πρόεδρος του ομώνυμου ιδρύματος, με μισθό που να συγκρίνεται αναλογικά - με σταθερή αναλογία - με τον μισθό του προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας.   

     

    Ο Ιόλας, ύστερα από αυτό το στραπάτσο που του συνέβη, ζήτησε μόνο την αποκατάσταση της φήμης του. Τίποτε άλλο. Δηλαδή, εντάξει ρε φίλε κράτος, σου δίνω έναν θησαυρό, αποκατάστησέ με όμως.

     

    Με βάση δημοσιογραφικές πληροφορίες η βίλα Ιόλα λεηλατήθηκε όταν ο συγχωρεμένος ήταν στα τελευταία του και έλειπε στην Αμερική. Πίνακες του Πικάσο κ.α, σπουδαία έργα των Μιρό, Ντε Κίρικο κλπ, 2.500 αρχαία αντικείμενα, πανάκριβα ρούχα, διαμαντένια και άλλα πολύτιμα κοσμήματα, έπιπλα και άλλα αντικείμενα τεράστιας αξίας, μέχρι τα κουφώματα, τα χρυσά πόμολα και τα γλυπτά. 

     

    Ειδικά για τα αρχαία, και αφού ο εισαγγελέας τον είχε απαλλάξει από την κατηγορία της αρχαιοκαπηλίας, διότι του απαρίθμησε τα πάντα που αφορούσαν τα ιδιόκτητα αρχαία ελληνικά ευρήματα και βρέθηκαν όλα νόμιμα και δηλωμένα εκ των προτέρων, θα έπρεπε το ελληνικό δημόσιο να τα αναζητήσει διεθνώς και να αρχίσει με ποινικές διώξεις.

     

    Αφού λοιπόν αδερφέ χάνουμε έναν τέτοιο υλικό (χειροπιαστό) θησαυρό μέσα από τα χέρια μας, γιατί δεν υπήρξε η πολιτική βούληση να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια προέκυπταν, πως θα αναστηλώσουμε σπίτια που έχουν να κάνουν με τα εθνικά ιδεώδη δλδ με ιδέες; Και μάλιστα σπίτια πνευματικών ανθρώπων που έχουν να κάνουν, όχι μόνο με απλές ιδέες αλλά με πνευματικές αξίες του έθνους; Και πως θα πάμε στα σπίτια των Μακεδονομάχων και των άλλων εθνικών ηρώων που έχουν να κάνουν με ακόμη ανώτερες αξίες δλδ με τους αγώνες και τα ιερά του έθνους; Είμαστε άξιοι και αν όχι γιατί;   

     

    Πληροφορίες πήρα από εδώ:

     

    http://www.documentonews.gr/article/reportaz-h-bila-toy-alexandroy-iola-ginetai-moyseio-kai-xwros-politismoy

    Edited by Konstantinos IB



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.