Πράσινες μεταφορές: Πως εξελίσσεται η επέκτασή τους στην Ελλάδα
Ο ενεργειακός εκσυγχρονισμός των Επιβατικών και Εμπορευματικών Μεταφορών συνιστά μια επιλογή με έμφαση στη βιώσιμη αστική κινητικότητα, την ηλεκτροκίνηση και τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Πέρα από τη συμβατική υποχρέωση της Ελλάδας στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, ο ενεργειακός εκσυγχρονισμός των Μεταφορών συνιστά μια επιλογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Το θεσμικό πλαίσιο του Υπουργείου για την κατάρτιση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δίνει την ευκαιρία στους Δήμους και τις Περιφέρειες να εκπονήσουν σχέδια αστικών παρεμβάσεων στη βάση ενός μοντέλου που λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους των τοπικών συστημάτων μεταφορών. Σε κάθε ΣΒΑΚ, πλέον, προβλέπονται δράσεις για την ενίσχυση των τοπικών συγκοινωνιών, της χρήσης του ποδηλάτου και της ήπιας κυκλοφορίας, την προσβασιμότητα, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, έργα βελτίωσης των συνθηκών οδικής ασφάλειας, αλλά και εισαγωγή ευφυών συστημάτων μεταφορών.
Ήδη έχουν εγκριθεί 14 ΣΒΑΚ και απευθύνεται πρόσκληση σε όλους τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να καταθέσουν τα δικά τους Σχέδια. Ειδικά για το ποδήλατο, καταρτίσθηκε ο Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής, ο οποίος περιλαμβάνει συγκεκριμένους στόχους για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου, με ορίζοντα υλοποίησης το 2030.
Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση
Το 2019 υπήρχαν μόλις 58 φορτιστές σε όλη τη χώρα και τώρα υπάρχουν περίπου 2.000 σημεία φόρτισης, με τον προγραμματισμό να προβλέπει 25.0000 φορτιστές έως το 2030. Ταυτόχρονα, από 404 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων το 2019 φτάσαμε στις 4.731 το 2022, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν διεθνώς στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος μέρα με τη μέρα και επεκτείνεται τόσο στις δημόσιες συγκοινωνίες όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές, όπου η χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά αποτελεσματική και οικονομική στις αστικές εμπορευματικές μεταφορές και ειδικότερα, στην παράδοση στο τελευταίο μίλι.
Στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας η εξοικονόμηση κόστους και η μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης θα επιτευχθεί, κυρίως, με την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ο σιδηρόδρομος συνδέεται με βασικούς λιμένες και βιομηχανικές περιοχές, ενώ δρομολογούνται, μετά από χρόνια, εμβληματικά έργα όπως το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο και η μεταφορά των μεταφορικών επιχειρήσεων από τον Ελαιώνα στη Φυλή. Η συγκεκριμένη παρέμβαση θα έχει πολλαπλά οφέλη στο αστικό περιβάλλον της πρωτεύουσας, καθώς θα ανοίξει τον δρόμο για τη συνολική ανάπλαση της περιοχής του Ελαιώνα και θα αποσυμφορήσει στον Κηφισό από την κίνηση των φορτηγών.
Ετοιμάζεται το θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου μεταφορών, μέσω προγραμματικής σύμβασης με το «ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος», ώστε να προσδιοριστούν οι τεχνικές προδιαγραφές αδειοδότησης και λειτουργίας των πρατηρίων διάθεσης αυτών των καυσίμων.
Recommended Comments
Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα