Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Τον Οδηγό Εφαρμογής του νέου προγράμματος «Εξοικονομώ κατ' Οίκον» και τα Παραρτήματά του, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

    Το πρόγραμμα θα ανοίξει την Πέμπτη 8 Μαρτίου για την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων. Η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση προωθήθηκε για ΦΕΚ.

     

    Κατεβάστε και δείτε όλα τα Παραρτήματα για το πρόγραμμα σε ένα αρχείο, ΕΔΩ.

     

    Αναλυτικότερα:

    1. Το Παράρτημα για τη Λίστα Δικαιολογητικών Υποβολής Αίτησης, ΕΔΩ.
    2. Το Παράρτημα για το Πρακτικό Γενικής Συνέλευσης, ΕΔΩ.
    3. Το Παράρτημα για το Έντυπο Πρότασης Παρεμβάσεων, ΕΔΩ.
    4. Το Παράρτημα για το Έντυπο Επιμερισμού προϋπολογισμού πολυκατοικίας ανά διαμέρισμα (1ο), ΕΔΩ.
    5. Το Παράρτημα για το Έντυπο Επιμερισμού προϋπολογισμού πολυκατοικίας ανά διαμέρισμα (2ο), ΕΔΩ.
    6. Το Παράρτημα για τη Δήλωση Ωφελούμενου Οριστικής Υποβολής Αίτησης (υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος), ΕΔΩ.
    7. Το Παράρτημα για τη Δήλωση εκπροσώπου πολυκατοικίας Οριστικής Υποβολής Αίτησης (υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος), ΕΔΩ.
    8. Το Παράρτημα για τη Δήλωση Ωφελούμενου αποδοχής απόφασης υπαγωγής (υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος), ΕΔΩ.
    9. Το Παράρτημα για το Έντυπο Καταγραφής Παρεμβάσεων - Ολοκλήρωσης, βάσει της 2ης ενεργειακής επιθεώρησης (ΠΕΑ), ΕΔΩ.
    10. Το Παράρτημα για το Έντυπο Επιμερισμού κόστους βάσει παραστατικών δαπανών ανά διαμέρισμα (1ο), ΕΔΩ.
    11. Το Παράρτημα για το Έντυπο Επιμερισμού κόστους βάσει παραστατικών δαπανών ανά διαμέρισμα (2ο), ΕΔΩ.
    12. Το Παράρτημα για την Υπεύθυνη Δήλωση αναδόχου του έργου, ΕΔΩ.
    13. Το Παράρτημα για την Υπεύθυνη Δήλωση προμηθευτή υλικών, ΕΔΩ.
    14. Το Παράρτημα για την κοινή Υπεύθυνη Δήλωση προμηθευτή - αναδόχου (εφόσον είναι το ίδιο πρόσωπο), ΕΔΩ.
    15. Το Παράρτημα για την Υπεύθυνη Δήλωση χρήσης ακινήτου, ΕΔΩ.
    16. Το Παράρτημα για τη Δήλωση Πιστοποίησης για την Ολοκλήρωση του Έργου (Ωφελούμενου/ Εκπρόσωπου Πολυκατοικίας) (υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος) , ΕΔΩ.
    17. Το Παράρτημα για την Υπεύθυνη Δήλωση de minimis, ΕΔΩ.
    18. Το Παράρτημα για τη Διαδικασία υποβολής αίτησης, ένταξης στο πρόγραμμα, υλοποίησης παρεμβάσεων και εκταμίευσης κινήτρων, ΕΔΩ.
    19. Το Παράρτημα για τους Χρηματοπιστωτικούς Οργανισμούς, ΕΔΩ.
    20. Το Παράρτημα για τις ιστοσελίδες Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, ΕΔΩ.

    Θυμηθείτε τον Οδηγό Εφαρμογής του προγράμματος, ΕΔΩ.

     

    Όλη η διαδικασία υποβολής αίτησης, ένταξης στο πρόγραμμα, υλοποίησης παρεμβάσεων και εκταμίευσης κινήτρων:

     

    ΜΟΝΟΚΑΤΟΙΚΙΑ Ή ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ

     

    Τα βήματα της διαδικασίας ένταξης στο πρόγραμμα είναι:

     

    Α/Α Βήματα Υλοποίησης

     

    1 Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του στο πληροφοριακό σύστημα της επίσημης διαδικτυακής πύλης του Προγράμματος https://exoikonomisi.ypen.gr.

     

    Εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί να χρησιμοποιήσει Σύμβουλο Έργου για την διαδικασία υποβολής της αίτησης καταχωρεί τα στοιχεία του και τον εξουσιοδοτεί ώστε να μπορεί να συμπληρώσει στη συνέχεια τα απαραίτητα στοιχεία για την αίτησή του.

    Ο Σύμβουλος Έργου εφόσον έχει πάρει την εξουσιοδότηση από τον ενδιαφερόμενο μπορεί να μπει στο πληροφοριακό σύστημα του Προγράμματος με τους δικούς του κωδικούς taxisnet και να συμπληρώσει την αίτηση του ενδιαφερόμενου μέχρι το στάδιο πριν την τελική υποβολή της αίτησης.

     

    Η υποβολή της αίτησης γίνεται με τους κωδικούς του taxisnet του ενδιαφερόμενου.

    2 Τα οικονομικά στοιχεία που καταχωρούνται καθώς και τα στοιχεία του ακινήτου για το οποίο γίνεται η αίτηση διασταυρώνονται από το taxisnet και μόνο εφόσον υπάρχει ταύτιση μπορεί να προχωρήσει η αίτηση στο επόμενο στάδιο (ολοκλήρωση πρώτου σταδίου επιλεξιμότητας). Επισημαίνεται ότι η οριστική υποβολή της αίτησης πραγματοποιείται υποχρεωτικά από τον ενδιαφερόμενο.

     

    3 Στη συνέχεια, ο ενδιαφερόμενος ή ο Σύμβουλος Έργου καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα τα στοιχεία του Α’ ΠΕΑ, τις παρεμβάσεις που έχει επιλέξει και το αντίστοιχο κόστος τους καθώς και τον ενεργειακό στόχο που θα πετύχει μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων. Τα στοιχεία του Α’ ΠΕΑ αντλούνται από το buildingcert.

     

    Τέλος, ο ενδιαφερόμενος ή ο Σύμβουλος Έργου επισυνάπτει ηλεκτρονικά στην αίτησή του τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σε μορφή pdf (Παράρτημα Ι).

     

    4 Γίνεται έλεγχος από το πληροφοριακό σύστημα σχετικά με την πληρότητα των καταχωρήσεων, τα οικονομικά στοιχεία, τα στοιχεία του ακινήτου, την επίτευξη του ενεργειακού στόχου, την (αριθμητική) πληρότητα των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

    Εάν διαπιστωθεί ότι η αίτηση έχει ελλείψεις, γίνεται πληροφόρηση για τα τυχόν ελλείποντα στοιχεία. Ο ενδιαφερόμενος ή ο Σύμβουλος Έργου τροποποιεί τα στοιχεία του αιτήματος επισυνάπτοντας και τα τυχόν ελλείποντα δικαιολογητικά.

     

    Εφόσον η αίτηση δεν έχει ελλείψεις, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει την αίτησή του λαμβάνοντας στη συνέχεια μοναδικό εξαψήφιο ακέραιο αριθμό πρωτοκόλλου (στάδιο οριστικής υποβολής αίτησης).

     

    Ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται για τον επιλέξιμο προϋπολογισμό, το ποσοστό και το ποσό της επιχορήγησης, το ανώτατο επιλέξιμο κόστος των παρεμβάσεων, του σύμβουλου έργου, τυχόν μελετών καθώς και των 2 ενεργειακών επιθεωρήσεων.

     

    Το ποσό της επιχορήγησης δεσμεύεται με την υποβολή της αίτησης για χρονικό διάστημα 2 μηνών, εντός του οποίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης του δανείου ή ο αιτών θα πρέπει να αποφασίσει να «θέσει» την αίτηση σε κατάσταση «προς υπαγωγή» χωρίς τη λήψη δανείου. Το διάστημα των 2 μηνών παρατείνεται κατά 1 μήνα στην περίπτωση που δεν έχει εγκριθεί δάνειο και ο ενδιαφερόμενος έχει υποβάλει αίτηση σε δεύτερο χρηματοπιστωτικό οργανισμό.

     

    Επισημαίνεται ότι για τις ειδικές περιπτώσεις ενοικιαζόμενης κατοικίας, πρόσφατης απόκτησης ακινήτου, μη υποχρέωσης υποβολής φορολογικής δήλωσης, ενδιαφερόμενου ή συζύγου που είναι κάτοικος εξωτερικού, καθώς και άλλων πολιτών για τους οποίους δεν είναι δυνατή η διασταύρωση στοιχείων εισοδήματος και στοιχείων ακινήτων με τα στοιχεία που τηρούνται από τη φορολογική αρχή, πραγματοποιείται έλεγχος των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών από το Δικαιούχο για την κατάταξη του ενδιαφερόμενου σε εισοδηματική κατηγορία του πίνακα 2.2.1 και την έκδοση της απόφασης υπαγωγής. Ο εξαψήφιος αριθμός ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου αποδίδεται με την ολοκλήρωση υποβολής της αίτησης από τον ενδιαφερόμενο και δεσμεύεται το σχετικό ποσό, πριν την ολοκλήρωση των παραπάνω ελέγχων από το Δικαιούχο.

     

    5 Ο ενδιαφερόμενος, εφόσον επιθυμεί τη λήψη δανείου, επιλέγει το Χρηματοπιστωτικό Οργανισμό που επιθυμεί για να διενεργηθεί έλεγχος της πιστοληπτικής του ικανότητας. Οι συνεργαζόμενοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί εφαρμόζουν τους ισχύοντες εσωτερικούς κανονισμούς που τους διέπουν, καθώς και τα κριτήρια πιστοδότησης για την αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας. Οι συνεργαζόμενοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί οφείλουν να ολοκληρώσουν τον πιστοληπτικό έλεγχο εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη χρονική στιγμή που ο ενδιαφερόμενος έχει καταστήσει με επιλογή του στο πληροφοριακό σύστημα την αίτησή του «ενεργή για λήψη δανείου» και έχει προσκομίσει το σύνολο των απαιτούμενων για τη λήψη του δανείου δικαιολογητικών.

     

    Ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται για την έκβαση του ελέγχου μέσω του πληροφοριακού συστήματος. Σε περίπτωση απόρριψης, ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα υποβολής αίτησης σε άλλο χρηματοπιστωτικό οργανισμό.

     

    Σημειώνεται ότι ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα, εφόσον επιθυμεί, να προχωρήσει την αρχική αίτηση χωρίς δάνειο μετά το πέρας της προθεσμίας που τίθεται στον χρηματοπιστωτικό οργανισμό για να ολοκληρώσει τον πιστοληπτικό έλεγχο.

     

    6 Κατά τακτά χρονικά διαστήματα καταρτίζεται λίστα υπαγωγής από τον Δικαιούχο με βάση τον αριθμό πρωτοκόλλου ολοκληρωμένης αίτησης (έγκριση δανείου, όπου απαιτείται) και αποστέλλεται στην Επενδυτική Επιτροπή: Έκδοση Απόφασης υπαγωγής/απόρριψης αιτήσεων/ Ενημέρωση Ωφελουμένου ηλεκτρονικά από το πληροφοριακό σύστημα/ Κοινοποίηση της έγκρισης στο Χρηματοπιστωτικό οργανισμό (όπου απαιτείται)

    7 Ο Ωφελούμενος υποβάλλει δήλωση αποδοχής της συμμετοχής του στο πρόγραμμα (και τους όρους αυτού) ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.

     

    Στην περίπτωση που έχει επιλεγεί λήψη δανείου, η υπογραφή της δανειακής σύμβασης από τον Ωφελούμενο πραγματοποιείται εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος.

     

    8 Καταχωρούνται τα στοιχεία των προμηθευτών στο σύστημα (έλεγχος ενεργών ΑΦΜ).

    Σημειώνεται ότι οι προμηθευτές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα καταχωρούν τα στοιχεία τους στο σύστημα ώστε να ενεργοποιηθούν τα ΑΦΜ τους.

     

    Με την υπογραφή της δανειακής σύμβασης υπάρχει δυνατότητα εκταμίευσης ποσοστού 70% του δανείου, το οποίο αποτελεί προκαταβολή για την υλοποίηση του έργου.

    Σε περίπτωση που δεν έχει επιλεγεί η λήψη δανείου δύναται να δοθεί προκαταβολή με κατάθεση ιδίων κεφαλαίων, μόνο όμως μέσω τραπεζικού συστήματος, στον προμηθευτή και για ποσό που δεν υπερβαίνει το συνολικό ύψος των ιδίων κεφαλαίων. Στην περίπτωση αυτή ο Ωφελούμενος είναι υπεύθυνος για το ύψος της προκαταβολής που καταβάλλει στον προμηθευτή, καθώς η επιχορήγηση που τελικά θα λάβει δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που προκύπτει από τη διαφορά των πιστοποιούμενων επιλέξιμων δαπανών μείον το ποσό που έχει ήδη καταβληθεί στους προμηθευτές με ίδια κεφάλαια του Ωφελούμενου.

    Οι προμηθευτές και ο Ωφελούμενος ενημερώνονται για την κατάθεση των προκαταβολών.

    9 Υλοποίηση παρεμβάσεων.

     

    10 2η Ενεργειακή επιθεώρηση / Έκδοση δεύτερου πιστοποιητικού (Β΄ΠΕΑ).

     

    11 Μετά την έκδοση του Β’ ΠΕΑ, ο Ωφελούμενος ή ο Σύμβουλος έργου καταχωρεί στο σύστημα τα στοιχεία του Β’ ΠΕΑ και τα αναλυτικά στοιχεία των παραστατικών δαπανών των παρεμβάσεων. Τα στοιχεία του Β΄ΠΕΑ αντλούνται από το buildingcert.

     

    12 Μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων και τη διενέργεια της δεύτερης ενεργειακής επιθεώρησης ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία: Ο Ωφελούμενος καταχωρεί τη δήλωση πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου και την παροχή των κινήτρων του προγράμματος στο πληροφοριακό σύστημα επισυνάπτοντας τα παραστατικά δαπανών και τα λοιπά δικαιολογητικά του Παραρτήματος Χ. Ο Ωφελούμενος ενημερώνεται από το πληροφοριακό σύστημα για τον τελικό συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό καθώς και για το ποσό των ιδίων κεφαλαίων που απαιτείται να καταβάλει στους προμηθευτές/ αναδόχους, στην περίπτωση που το άθροισμα των υποβαλλόμενων δαπανών υπερβαίνει τον τελικό συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό ή/και τα ανώτατα όρια δαπανών του προγράμματος. Διενεργείται έλεγχος των δικαιολογητικών από το Δικαιούχο. Με χρήση του Πληροφοριακού Συστήματος και σύμφωνα με την απόφαση υπαγωγής διαμορφώνεται, βάσει και των υποβαλλόμενων παραστατικών δαπανών, ο τελικός συνολικός επιλέξιμος προϋπολογισμός του έργου.

     

    13 Ο Δικαιούχος, εφόσον διαπιστώσει την καταβολή των ιδίων κεφαλαίων από τον Ωφελούμενο για την εξόφληση των δαπανών, ενημερώνει τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό ώστε να καταβάλει την επιχορήγηση και την εκταμίευση του συνόλου του δανείου, κατά περίπτωση, για την εξόφληση των επί πιστώσει παραστατικών δαπανών (αναδόχων / προμηθευτών κλπ) και την καταβολή στον Ωφελούμενο του ποσού που του αντιστοιχεί για τα εξοφλημένα παραστατικά δαπάνης.

     

    ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ

     

    Τα βήματα της διαδικασίας ένταξης στο πρόγραμμα είναι:

     

    Α/Α Βήματα Υλοποίησης

     

    1 Μετά από απόφαση γενικής συνέλευσης, υποβάλλεται σχετική αίτηση από εκπρόσωπο του συνόλου των ιδιοκτητών των διαμερισμάτων στο πληροφοριακό σύστημα της επίσημης διαδικτυακής πύλης του Προγράμματος https://exoikonomisi.ypen.gr

    Εφόσον έχει αποφασιστεί στη γενική συνέλευση να χρησιμοποιηθεί Σύμβουλος Έργου για τη διαδικασία υποβολής της αίτησης, ο εκπρόσωπος καταχωρεί τα στοιχεία του και τον εξουσιοδοτεί ώστε να μπορεί να συμπληρώσει στη συνέχεια τα απαραίτητα στοιχεία για την αίτηση της πολυκατοικίας.

     

    Ο Σύμβουλος Έργου εφόσον έχει πάρει την εξουσιοδότηση από τον εκπρόσωπο μπορεί να εισέλθει στο πληροφοριακό σύστημα του Προγράμματος με τους δικούς του κωδικούς του taxisnet και να συμπληρώσει την αίτηση της πολυκατοικίας μέχρι το στάδιο πριν την τελική υποβολή της αίτησης.

     

    Η υποβολή της αίτησης του εκπροσώπου καθώς και οι επιμέρους αιτήσεις από τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων γίνεται με τους οικείους κωδικούς του taxisnet.

     

    2 Ο καθένας από τους ιδιοκτήτες της πολυκατοικίας καταχωρεί ηλεκτρονικά τα στοιχεία του. Τα οικονομικά στοιχεία που καταχωρεί ο ενδιαφερόμενος στην αίτηση διασταυρώνονται από το taxisnet και μόνο εφόσον υπάρχει ταύτιση μπορεί να προχωρήσει η αίτηση στο επόμενο στάδιο (ολοκλήρωση πρώτου σταδίου επιλεξιμότητας).

    Επισημαίνεται ότι η οριστική υποβολή κατά την οποία συνοψίζονται όλα τα στοιχεία της αίτησης πραγματοποιείται υποχρεωτικά από τον ιδιοκτήτη / εκπρόσωπο πολυκατοικίας.

     

    3 Στη συνέχεια, ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας ή ο Σύμβουλος Έργου καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα τα στοιχεία του Α’ ΠΕΑ, τις παρεμβάσεις που έχει επιλέξει και το αντίστοιχο κόστος τους καθώς και τον ενεργειακό στόχο που θα πετύχει μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων. Τα στοιχεία του Α’ ΠΕΑ αντλούνται από το buildingcert.

    Τέλος, ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας ή ο Σύμβουλος Έργου επισυνάπτει ηλεκτρονικά στην αίτησή του τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σε μορφή pdf.

     

    4 Γίνεται έλεγχος από το σύστημα σχετικά με την πληρότητα των καταχωρήσεων, τα οικονομικά στοιχεία, τα στοιχεία του ακινήτου, την επίτευξη του ενεργειακού στόχου, την (αριθμητική) πληρότητα των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

     

    Εάν διαπιστωθεί ότι η αίτηση έχει ελλείψεις, γίνεται πληροφόρηση για τα τυχόν ελλείποντα στοιχεία. Ο ενδιαφερόμενος/ εκπρόσωπος της πολυκατοικίας ή ο Σύμβουλος Έργου τροποποιεί τα στοιχεία του αιτήματος επισυνάπτοντας και τα τυχόν ελλείποντα δικαιολογητικά.

     

    Εφόσον η αίτηση δεν έχει ελλείψεις, ο ενδιαφερόμενος/ εκπρόσωπος της πολυκατοικίας μπορεί να υποβάλει την αίτησή του (προσωρινή υποβολή). Οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας αποδέχονται ηλεκτρονικά την υποβολή της αίτησης και στη συνέχεια ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας υποβάλλει οριστικά την αίτηση λαμβάνοντας μοναδικό εξαψήφιο ακέραιο αριθμό πρωτοκόλλου (στάδιο οριστικής υποβολής αίτησης).

     

    Ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας καθώς και οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων ενημερώνονται για τον επιλέξιμο προϋπολογισμό, το ποσοστό και το ποσό της επιχορήγησης, το ανώτατο επιλέξιμο κόστος των παρεμβάσεων, του σύμβουλου έργου, τυχόν μελετών καθώς και των 2 ενεργειακών επιθεωρήσεων.

     

    Το ποσό της επιχορήγησης δεσμεύεται με την υποβολή της αίτησης για χρονικό διάστημα 2 μηνών, εντός του οποίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης του δανείου ή ο αιτών θα πρέπει να αποφασίσει να «θέσει» την αίτηση σε κατάσταση «προς υπαγωγή» χωρίς τη λήψη δανείου. Το διάστημα των 2 μηνών παρατείνεται κατά 1 μήνα στην περίπτωση που δεν έχει εγκριθεί δάνειο και ο ενδιαφερόμενος έχει υποβάλει αίτηση σε δεύτερο χρηματοπιστωτικό οργανισμό.

     

    Επισημαίνεται ότι για τις ειδικές περιπτώσεις ενοικιαζόμενης κατοικίας, πρόσφατης απόκτησης ακινήτου, μη υποχρέωσης υποβολής φορολογικής δήλωσης, ενδιαφερόμενου ή συζύγου που είναι κάτοικος εξωτερικού, καθώς και άλλων πολιτών για τους οποίους δεν είναι δυνατή η διασταύρωση στοιχείων εισοδήματος και στοιχείων ακινήτων με τα στοιχεία που τηρούνται από τη φορολογική αρχή, πραγματοποιείται έλεγχος των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών από το Δικαιούχο για την κατάταξη του ενδιαφερόμενου σε εισοδηματική κατηγορία του πίνακα 2.2.1 και την έκδοση της απόφασης υπαγωγής. Ο εξαψήφιος αριθμός ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου αποδίδεται με την ολοκλήρωση υποβολής της αίτησης από τον ενδιαφερόμενο/ εκπρόσωπο και δεσμεύεται το σχετικό ποσό, πριν την ολοκλήρωση των παραπάνω ελέγχων από το Δικαιούχο.

     

    Σε περίπτωση απόρριψης της ατομικής αίτησης υπαγωγής στο πρόγραμμα (καθώς και ανάκλησης απόφασης υπαγωγής κατά το στάδιο αποδοχής της απόφασης υπαγωγής/ υπογραφής της δανειακής σύμβασης) απορρίπτεται το σύνολο των αιτήσεων. Οι λόγοι της απόρριψης κοινοποιούνται και στον εκπρόσωπο της πολυκατοικίας. Για να υπαχθεί η πολυκατοικία ως σύνολο κτηρίου θα πρέπει να υποβληθούν εκ νέου αιτήσεις από τους ιδιοκτήτες και οι ιδιοκτήτες των οποίων οι αιτήσεις έχουν απορριφθεί να συμμετάσχουν στο έργο με ίδια κεφάλαια.

     

    5 Ο κάθε ιδιοκτήτης, εφόσον επιθυμεί τη λήψη δανείου, επιλέγει το Χρηματοπιστωτικό οργανισμό τον οποίο συμφώνησαν κατά τη γενική συνέλευση της πολυκατοικίας για να διενεργηθεί έλεγχος της πιστοληπτικής του ικανότητας. Οι συνεργαζόμενοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί οφείλουν να ολοκληρώσουν τον πιστοληπτικό έλεγχο εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη χρονική στιγμή που ο ενδιαφερόμενος έχει καταστήσει με επιλογή του στο πληροφοριακό σύστημα την αίτησή του «ενεργή για λήψη δανείου» και έχει προσκομίσει το σύνολο των απαιτούμενων για τη λήψη του δανείου δικαιολογητικών.

     

    Οι ενδιαφερόμενοι καθώς και ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας ενημερώνονται για την έκβαση του ελέγχου μέσω του πληροφοριακού συστήματος. Σε περίπτωση απόρριψης, ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα υποβολής αίτησης σε άλλο χρηματοπιστωτικό οργανισμό.

     

    Σημειώνεται ότι ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα, εφόσον επιθυμεί, να προχωρήσει την αρχική αίτηση χωρίς δάνειο μετά το πέρας της προθεσμίας που τίθεται στον χρηματοπιστωτικό οργανισμό για να ολοκληρώσει τον πιστοληπτικό έλεγχο.

     

    6 Κατά τακτά χρονικά διαστήματα καταρτίζεται λίστα υπαγωγής από το Δικαιούχο με βάση τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης και αποστέλλεται στην Επενδυτική Επιτροπή: Έκδοση Απόφασης υπαγωγής/απόρριψης αιτήσεων/ Ενημέρωση Ωφελουμένου ηλεκτρονικά από το πληροφοριακό σύστημα/ Κοινοποίηση της έγκρισης στο Χρηματοπιστωτικό οργανισμό (όπου απαιτείται)

     

    7 Οι Ωφελούμενοι καθώς και ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας υποβάλλουν δήλωση αποδοχής της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα (και τους όρους αυτού) ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.

    Στην περίπτωση που έχει επιλεγεί λήψη δανείου, η υπογραφή της δανειακής σύμβασης από τον Ωφελούμενο πραγματοποιείται εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος.

     

    8 Καταχωρούνται τα στοιχεία των προμηθευτών στο σύστημα (έλεγχος ενεργών ΑΦΜ).

    Σημειώνεται ότι οι προμηθευτές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα καταχωρούν τα στοιχεία τους στο σύστημα ώστε να ενεργοποιηθούν τα ΑΦΜ τους.

     

    Με την υπογραφή της δανειακής σύμβασης υπάρχει δυνατότητα εκταμίευσης ποσοστού 70% του δανείου, το οποίο αποτελεί προκαταβολή για την υλοποίηση του έργου.

    Σε περίπτωση που δεν έχει επιλεγεί η λήψη δανείου δύναται να δοθεί προκαταβολή με κατάθεση ιδίων κεφαλαίων, μόνο όμως μέσω τραπεζικού συστήματος, στον προμηθευτή και για ποσό που δεν υπερβαίνει το συνολικό ύψος των ιδίων κεφαλαίων. Στην περίπτωση αυτή ο Ωφελούμενος είναι υπεύθυνος για το ύψος της προκαταβολής που καταβάλλει στον προμηθευτή, καθώς η επιχορήγηση που τελικά θα λάβει δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που προκύπτει από τη διαφορά των πιστοποιούμενων επιλέξιμων δαπανών μείον το ποσό που έχει ήδη καταβληθεί στους προμηθευτές με ίδια κεφάλαια του Ωφελούμενου.

    Οι προμηθευτές και οι Ωφελούμενοι ενημερώνονται για την κατάθεση των προκαταβολών.

    9 Υλοποίηση παρεμβάσεων.

     

    10 2η Ενεργειακή επιθεώρηση / Έκδοση δεύτερου πιστοποιητικού (Β΄ΠΕΑ).

     

    11 Μετά την έκδοση του Β’ ΠΕΑ, ο εκπρόσωπος ή ο Σύμβουλος έργου καταχωρεί στο σύστημα τα στοιχεία του Β’ ΠΕΑ και τα αναλυτικά στοιχεία των παραστατικών δαπανών των παρεμβάσεων. Τα στοιχεία του Β΄ΠΕΑ αντλούνται από το buildingcert.

     

    12 Μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων και τη διενέργεια της δεύτερης ενεργειακής επιθεώρησης ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία: Ο εκπρόσωπος καταχωρεί τη δήλωση πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου και την παροχή των κινήτρων του προγράμματος στο πληροφοριακό σύστημα επισυνάπτοντας τα παραστατικά δαπανών και τα λοιπά δικαιολογητικά του Παραρτήματος Χ.

     

    Ο Ωφελούμενος ενημερώνεται από το πληροφοριακό σύστημα για τον τελικό συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό καθώς και για το ποσό των ιδίων κεφαλαίων που απαιτείται να καταβάλει στους προμηθευτές/ αναδόχους, στην περίπτωση που το άθροισμα των υποβαλλόμενων δαπανών υπερβαίνει τον τελικό συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό ή/και τα ανώτατα όρια δαπανών του προγράμματος. Διενεργείται έλεγχος των δικαιολογητικών από το Δικαιούχο. Με χρήση του Πληροφοριακού Συστήματος και με βάση την απόφαση υπαγωγής διαμορφώνεται, βάσει και των υποβαλλόμενων παραστατικών δαπανών, ο τελικός συνολικός επιλέξιμος προϋπολογισμός του έργου.

     

    Η διαμόρφωση του επιλέξιμου προϋπολογισμού ανά Ωφελούμενο γίνεται λαμβάνοντας υπόψη την αναλογία κόστους κοινόχρηστων παρεμβάσεων που έχει καταγραφεί στο έντυπο επιμερισμού κόστους.

     

    13 Ο Δικαιούχος εφόσον διαπιστώσει την καταβολή των ιδίων κεφαλαίων από τον Ωφελούμενο για την εξόφληση των δαπανών, ενημερώνει τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό ώστε να καταβάλει την επιχορήγηση και την εκταμίευση του συνόλου του δανείου, κατά περίπτωση, για την εξόφληση των επί πιστώσει παραστατικών δαπανών (αναδόχων / προμηθευτών κλπ) και την καταβολή στον Ωφελούμενο του ποσού που του αντιστοιχεί για τα εξοφλημένα παραστατικά δαπάνης. Τα ποσά του δανείου και της επιχορήγησης που αφορούν στην πληρωμή των δαπανών των κοινόχρηστων παρεμβάσεων, επιμερίζονται στους Ωφελούμενους.

     

    Αναλυτικά οι διαδικασίες, οι προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα έντυπα, η διαδικασία αξιολόγησης και τελικής κατάταξης από την ΕΤΕΑΝ ΑΕ, η διαδικασία έκδοσης της απόφασης υπαγωγής, η εκταμίευση του δανείου, η καταβολή των ενισχύσεων (επιδότησης επιτοκίου και ποσού επιχορήγησης, έξοδα ενεργειακών επιθεωρήσεων – συμβούλων έργου, τυχόν μελετών), η εξόφληση των δαπανών, η διάρκεια ολοκλήρωσης του κάθε έργου, οι υποχρεώσεις των ωφελουμένων, οι κυρώσεις και κάθε λεπτομέρεια καθορίζονται στον Οδηγό Εφαρμογής του Προγράμματος.

     

    Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%8C%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    eksoif

    Δημοσιεύτηκε

    Σωστά τα λες. 

    Για να γίνει η αίτηση καταχωρούνται αρχικά τα στοιχεία του Α' ΠΕΑ,

    οι παρεμβάσεις, το κόστος και ο ενεργειακός στόχος.

     

    Οι προσφορές ούτως ή άλλως δεν υποβάλλονται ποτέ και μάλιστα 

    αν βάλεις τις μέγιστες τιμές του προγράμματος δεν θέλεις καν προσφορές.

     

    Όμως αν όμως απαιτηθεί αρχικά και η υποβολή του Παραρτήματος ΙΙΙ 

    τότε αναφέρεις τους προμηθευτές, τις ποσότητες και το κόστος, 

    άρα εμμέσως είναι σαν να δίνεις και τις προσφορές.

     

    Άρα, καλό είναι να έχουμε από την αρχή τις προσφορές έτσι ώστε

    να έχουμε και πιο σωστή εικόνα του προϋπολογισμού του έργου.

     

    Κι εγώ αυτό καταλαβαίνω όσον αφορά τις προσφορές, ότι δεν χρειάζονται για την αρχική αίτηση μιας και μπορείς να βάλεις το μέγιστο επιτρεπόμενο κόστος με μπερδεύεις όμως λίγο εκεί που λες πως αν απαιτηθεί η υποβολή του Παραρτήματος ΙΙΙ τότε αναφέρεις προμηθευτές.

    Το παράρτημα ΙΙΙ απαιτείται στην αρχική υποβολή αφού συμπεριλαμβάνεται στα δικαιολογητικά που αναφέρονται στο Παράρτημα Ι.

    Επίσης στο παράρτημα ΙΙΙ δεν βλέπω που αναφέρονται οι προμηθευτές, παρόλο που αναφέρει στις οδηγίες:

    "Τα στοιχεία κόστους παρεμβάσεων  και στοιχεία προμηθευτών,  συμπληρώνονται

    βάσει  των  οικονομικών  προσφορών  των  προμηθευτών/  αναδόχων  από  τον

    αιτούντα."

    Το μόνο που βλέπω να χρειάζεται είναι το κόστος σύμφωνα με τις προσφορές.

    gamvro

    Δημοσιεύτηκε

    Έχεις δίκαιο, στο προηγούμενο εξοικονομώ είχε ονοματεπώνυμο και αφμ προμηθευτή, ενώ τώρα τα έχει αφαιρέσει!!!

    Raniak20

    Δημοσιεύτηκε

     

    Ερωτηση για την οποία δεν εχω πάρει ακόμη απάντηση και ούτε το ίδιο το πρόγραμμα αποσαφηνίζει κάτι. 

    Σε περίπτωρση που δεν εχω θέμα σε τετραγωνικά αλλά έχω όλα τα ανοίγματα σε άλλη θέση ή αυθαίρετα σε σχέση

    με την ο.α τι γίνεται? Για μεταβίβαση δίνονται βεβαιώσεις. Για εξ οικονομώ??? Μιας και η αλλαγή κουφωμάτων είναι

    το στανταράκι σαν επιλέξιμη δαπάνη.

     

     

    Τακτοποιηση κατηγορια 3, περ. δδ

    laxanos

    Δημοσιεύτηκε

    Αντε τώρα πεισε καποιον που αγορασε το 15 με βεβαίωση οτι ειναι ολα ΟΚ οτι πρεπει πρώτα να ρυθμίσει την αλλαγη των ανοιγμάτων (250+15+αμοιβή μηχανικού εστω χοντρικά 1000) και μετά να κανει αίτηση πληρωνοντας προκαταβολικά και το 1ο ΠΕΑ... Λες καί το βλέπω "Μα εγω κύριε αγόρασα νόμιμο διαμέρισμα με βεβαίωση"..."Αλήτες μηχανικοί"....

    Θα βγουν και τίποτα ασχετο δικηγόροι και θα χουμε και τίποτα αλλες ιστορίες....

     

    Στάλθηκε από το SM-A510F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

    pirsogiannis

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Επίσης στο παράρτημα ΙΙΙ δεν βλέπω που αναφέρονται οι προμηθευτές, παρόλο που αναφέρει στις οδηγίες:

    "Τα στοιχεία κόστους παρεμβάσεων  και στοιχεία προμηθευτών,  συμπληρώνονται

    βάσει  των  οικονομικών  προσφορών  των  προμηθευτών/  αναδόχων  από  τον

    αιτούντα."

    Το μόνο που βλέπω να χρειάζεται είναι το κόστος σύμφωνα με τις προσφορές.

    όντως στις οδηγίες το αναφέρει , αλλά μέσα στο παράρτημα ΙΙΙ δεν έχει  κελί στον πίνακα για τους προμηθευτές....

    είναι σημαντική αυτή η λεπτομέρεια για το αν χρειάζονται οι προσφορές τόσο πρώιμα ή όλοι πάνε με τα μέγιστα επιδοτούμενα...

    ενδεχομένως να αποσαφηνιστεί όταν δούμε την ιστοσελίδα... μήπως υπάρχει εκεί πεδίο όπου ζητούνται προσφορές/προμηθευτές?

    Edited by pirsogiannis
    m_giannis

    Δημοσιεύτηκε

    Καλησπέρα, μήπως έχει κάνεις πληροφόρηση ;

    Α] Αν υπάρχουν ασυμβίβαστα ενεργειακός επιθεωρητής- κατασκευαστής κτλ

    Β] όταν λέει οικοδομική άδεια θα θέλει σκαναρισμένο και ανεβασμένο το στέλεχος  ; ή απλά τον αριθμό.

    Γ ]οι υπεύθυνες δηλώσεις θα θέλουν  το γνήσιο της υπογραφής ;

    mandreakis

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Καλησπέρα. Έχω την εξής απορία.

    Άδεια του 1980 - 110 τ.μ. ως κατοικία χωρίς να κάνει διαχωρισμό σε κύριους και βοηθητικούς χώρους. Το κλιμακοστάσιο της κατοικίας είναι 8 τ.μ.

    Στο Ε9 είναι δηλωμένο ως κύρια χρήση 102 και βοηθητικοί χώροι 8 τ.μ.

    Το ΠΕΑ θα έχει ως ωφέλιμη επιφάνεια 102 τ.μ. και μη θερμαινόμενους χώρους τα 8 τ.μ.

    Μέχρι εδώ όλα καλά.

    Ο οδηγός του προγράμματος λέει να υπάρχει ταύτιση Ε9 και της επιφάνειας κύριας χρήσης της άδειας οικοδομής. Στην άδεια οικοδομής δεν γίνεται διαχωρισμός επιφάνειας κύριας χρήσης και επιφάνειας που περιγράφετε ως κατοικία. Τί πρέπει να γίνει?

    Α) να δηλωθεί στο Ε9 το σύνολο της κατοικίας και των κοινόχρηστων χώρων ως χώρος κύριας χρήσης και να υπάρχει ταύτιση Ε9 και άδειας οικοδομής? αν γίνει έτσι το ΠΕΑ θα έχει διαφορά μεγαλύτερη των 7 τ.μ. οπότε η αίτηση θα απορριφτεί.

    Β) Να περιγραφεί η κατάσταση ως έχει και να ταυτίζετε το ΠΕΑ με τους πραγματικούς θερμαινόμενους χώρους του κτιρίου? Αν γίνει έτσι τότε δεν θα υπάρχει ταύτιση Ε9 και άδειας και η αίτηση θα απορριφτεί.

    Γ) να δηλωθεί στο Ε9 το σύνολο της κατοικίας όπως την άδεια οικοδομής και να αντιμετωπιστεί το κτίριο ως θερμαινόμενος χώρος. Αν γίνει έτσι τότε μη θερμαινόμενος χώρος αντιμετωπίζεται ως θερμαινόμενος και σε περίπτωση ελέγχου δεν με βλέπω να είμαι για πολύ ενεργειακός επιθεωρητής.

    Δ) κάτι άλλο?

    Να σημειωθεί ότι το κτίσμα είναι νόμιμο χωρίς αυθαιρεσίες.

    Edited by mandreakis
    ΒΑΣΙΛΗΣ Κ.

    Δημοσιεύτηκε

    Στο προηγούμενο εξοικονομώ ο σύμβουλος έργου ουσιαστικά έφτιαχνε  τα 2 έντυπα παρεμβάσεων. Το πρώτο σύμφωνα με τις προσφορές και το δεύτερο στο τέλος σύμφωνα με τις αποδείξεις. Η αμοιβή για αυτή την εργασία ήταν 250€ + ΦΠΑ=310€.

     

    Σε αυτό το εξοικονομώ ο σύμβουλος έγου θα κάνει πενταπλάσιες εργασίες και η αμοιβή θα είναι 200€ + ΦΠΑ= 248€. Επιπλέον ο ιδιοκτήτης θα τον θεωρεί αυτόν υπεύθυνο αν δεν προχωρήσει η αίτησή του. Τέλος αν δεν εγκριθεί η αίτηση ολόκληρη η εργασία που θα έχει κάνει μέχρι τότε ο μηχανικός-σύμβουλος έργου θα μείνει απλήρωτη.

     

    Εγώ θα λέω στους υποψήφιους πελάτες, ότι κάνω το πρώτο ενεργειακό πιστοποιητικό αν έχουν αποφασίσει τι παρεμβάσεις θα κάνουν, ωστε να πιάνουν την απαιτούμενη εξοικονόμηση ενέργειας. Αν θέλουν να αναλάβω και τα υπόλοιπα θα ζητάω αμοιβή ανάλογα με το χρόνο εργασίας μου σε κάθε επιμέρους φάση εξέλιξης του προγράμματος.

    gliout

    Δημοσιεύτηκε

    Συμφωνώ ...Ο χρόνος που απαιτείται για τον σύμβουλο έργου και οι ευθύνες δεν έχουν καμία σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα.

     

    Προσωπικά και εγώ μόνο ΠΕΑ, και βλέπουμε!

    kostas_super_3

    Δημοσιεύτηκε

    Έχω δουλέψει  ΕΣΠΑ , Leader κι Αναπτυξιακό. Τέτοια ξεφτίλα όπως στο εξοικονομώ δεν έχω δει ! Είναι το μόνο που όλα τα μαθαίνεις τελευταία στιγμή , δεν υπάρχουν δυνατότητες διόρθωσης  όλα είναι σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα on off κριτήρια και δεν υπάρχει χρόνος να το μελετήσουμε όσο χρειάζεται και να γίνει σωστή , ουσιαστική δουλειά. 




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.