Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Από ημέρα σε ημέρα ανοίγει η εφαρμογή υποβολής αιτήσεων για το πρώτο από τα τέσσερα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020.

     

    Η έναρξη υποβολής αιτήσεων ως έχει ανακοινωθεί σήμερα στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου είναι η 08/03/2016.

     

    Το πρώτο πρόγραμμα αφορά την Ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε συνέχεια θα ακολουθήσουν τα προγράμματα με θέματα α) την Νεοφυή Επιχειρηματικότητα,

     

    β) την Ενίσχυση τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και

     

    γ) την αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων με την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές.

     

    Ο φορολογικός νόμος για τα φυσικά πρόσωπα ορίζει ρητά ότι ως κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα θεωρείται το σύνολο των εσόδων από τις επιχειρηματικές συναλλαγές μετά την αφαίρεση των επιχειρηματικών δαπανών, των αποσβέσεων και των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις.

     

    Ενώ όσον αφορά τα νομικά πρόσωπα ορίζει ρητά ότι όλα τα έσοδα που αποκτούν τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες θεωρούνται έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.

     

    Συμπερασματικά τα ποσά που θα εισπραχθούν από τους δικαιούχους των επιδοτούμενων προγραμμάτων, θα φορολογηθούν με τους ισχύοντες φορολογικούς συντελεστές ως κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα, και θα επιβληθεί και προκαταβολή φόρου εισοδήματος.

     

    Για αυτόν το λόγο εφιστούμε την προσοχή στους δικαιούχους να προβούν σε ορθό φορολογικό σχεδιασμό ώστε να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

     

    Πηγή: http://www.liberal.gr/arthro/36603/oikonomia/forologika/to-neo-espa-2014-2020-kai-i-forologisi-tou.html





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    nik

    Δημοσιεύτηκε

    Εγω συμφωνω με τον λογιστη του τερυ και με αλλους λογιστες που ξερω. Δεν φορολογουνται οι επιδοτησεις. Ειναι σαν να ενισχυεται το κρατος με ευρ παικο χρημα που απευθυνεται μονο για επενδυσεις.

    terry

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    stat

     

    Mαλλον εχεις δικιο...

    Δυστυχως το ξεκαθαρισα με αλλον λογιστη.

    Δεν ειναι οπως ακριβως το λεει ο ΝΙΚ.

    Ουσιασιαστικα, αφου ολες οι δαπανες (σχεδον) αφορουν αποκτησεις παγιων, επρεπε να αποσβεστει το μη επιδοτουμενο τμημα της δαπανης...

    Edited by terry
    SOTHRIS

    Δημοσιεύτηκε

    stat

     

    Mαλλον εχεις δικιο...

    Δυστυχως το ξεκαθαρισα με αλλον λογιστη.

    Δεν ειναι οπως ακριβως το λεει ο ΝΙΚ.

    Ουσιασιαστικα, αφου ολες οι δαπανες (σχεδον) αφορουν αποκτησεις παγιων, επρεπε να αποσβεστει το μη επιδοτουμενο τμημα της δαπανης...

     

    Απορώ γιατί συνεχίζετε η στείρα ανταλλαγή επιχειρημάτων , απο τη στιγμή που έχουμε τους νόμους . Για τη μεν λογιστική πλευρά της ιστορίας έχουμε τον ν 4308/2014 , άρθρο 23 παρ.1 και 2 , για τη δε φορολογική αντιμετώπιση (η οποία ευθυγραμίζεται με τη λογιστική οδηγία ) έχουμε τον ν 4172/2013 και για μια πιο εξειδικευμένη προσέγγιση τη θέση της διοίκησης επί αυτών των θεμάτων , όπως εκφράστηκε αυτή με την εγκύκλιο ΠΟΛ 1059/18-03-2015 και το έγγραφο με αριθμό πρωτοκ. ΔΕΑΦ 108132/2.6.2015.

     

    Το να πειχειρηματολογεί κάποιος αν η επιχορήγηση θα προστεθεί στα ακαθάριστα έσοδα ή όχι , όταν είναι γνωστό ότι υπόκειται τελικά σε φορολόγηση είναι μια συζήτηση παρόμοια με αυτή της "περί όνου σκιάς" . Παραβλέπουμε το ουσιώδες και αναλωνομαστε στον τύπο.

    terry

    Δημοσιεύτηκε

    Βρε Σωτηρη, εδω ειμαστε μηχανικοι, δεν ειμαστε λογιστες.

    Και παλι καλα που σκαμπαζουμε 5 πραγματα.

    Κουβεντα κανουμε, μπας και βγαλλουμε ακρη.

    Εγω δε ζητησα ετοιμη τροφη, αλλα δε μπορω να κατσω τωρα να διαβσαω/ανάλυσω ολη τη φορολογικη νομοθεσια και να βγαλλω συμπερασμα.

     

     

    Σε πληροφορω οτι το 98% των συναδελφων, δεν ξερει τι ειναι παγιο και τι συντελεστης αποσβεσης.

    Και αυτο ειναι και σουπερ εξειδικευμενο.

    Εδω αλλοι δεν ξερουν καθε ποτε υποβαλλεται Δηλωση ΦΠΑ.

    • Upvote 1
    SOTHRIS

    Δημοσιεύτηκε

    Βρε Σωτηρη, εδω ειμαστε μηχανικοι, δεν ειμαστε λογιστες.

    Και παλι καλα που σκαμπαζουμε 5 πραγματα.

    Κουβεντα κανουμε, μπας και βγαλλουμε ακρη.

    Εγω δε ζητησα ετοιμη τροφη, αλλα δε μπορω να κατσω τωρα να διαβσαω/ανάλυσω ολη τη φορολογικη νομοθεσια και να βγαλλω συμπερασμα.

     

     

    Σε πληροφορω οτι το 98% των συναδελφων, δεν ξερει τι ειναι παγιο και τι συντελεστης αποσβεσης.

    Και αυτο ειναι και σουπερ εξειδικευμενο.

    Εδω αλλοι δεν ξερουν καθε ποτε υποβαλλεται Δηλωση ΦΠΑ.

     

    Κατανοητά αυτά και τα γνωρίζω. Εξηγησα τι "παίζει" με αυτή την ιστορία , οπότε ο καθένας ας κάνει τους υπολογισμούς του. Οποιος έχει χρόνο να ερευνήσει μπορεί να το κάνει , οι διατάξεις των νόμων και των σχετικών αποφάσεων έχουν παρατεθεί . Αλλα το να προσπαθήσεις να το αντιμετωπίσεις στη βάση της πλειοψηφίας ή μειοψηφίας των απόψεων, με επιχειρήματα του τύπου εγώ συμφωνώ με αυτούς που ξέρω κλπ θεωρώ ότι και δεν είναι σωστό και οδηγεί σε εσφαλμένα συμπεράσματα και αποφάσεις.

    • Upvote 1
    sdim

    Δημοσιεύτηκε

    Να σου πω την αληθεια εμενα με μπερδεψες.

     

    Εστω το 2015 εσοδα 30.000Ε, εξοδα (με αποσβεσεις παγιων κτλ) 30.000Ε. Επιδοτηση ΕΣΠΑ 20.000Ε.

    Εσοδα- εξοδα = 0

    Θα εχω φορολογητεο 20.000Ε λογω επιδοτησης?

    Αυτο ρωταω.

    Αν η επιδοτηση θεωρειται εσοδο.

     

    Τα πάγια μέχρι 1500€ μπορείς να τα αποσβέσεις σε ένα έτος, τα υπόλοιπα σε 5 έως 10 έτη ανάλογα με την κατηγορία του εξοπλισμού.

    Αν τα πάγια έχουν αξία άνω των 1500€, στην καλύτερη περίπτωση (απόσβεση στα 5 έτη) θα αποσβέσεις το 20% της αξίας του εξοπλισμού ενώ θα επιδοτηθείς με το 100% της αξίας τους, άρα θα έχεις λογιστικό κέρδος 80% της αξίας του εξοπλισμού.

    Θα πρέπει να έχεις και άλλα έξοδα εκτός προγράμματος ώστε να μειώσεις το φορολογητέο ποσό.

     

    SOTHRIS

    Δημοσιεύτηκε

    Τα πάγια μέχρι 1500€ μπορείς να τα αποσβέσεις σε ένα έτος, τα υπόλοιπα σε 5 έως 10 έτη ανάλογα με την κατηγορία του εξοπλισμού.

     

    Αν τα πάγια έχουν αξία άνω των 1500€, στην καλύτερη περίπτωση (απόσβεση στα 5 έτη) θα αποσβέσεις το 20% της αξίας του εξοπλισμού ενώ θα επιδοτηθείς με το 100% της αξίας τους, άρα θα έχεις λογιστικό κέρδος 80% της αξίας του εξοπλισμού.  ΑΥΤΟ ΤΟ 80% ΩΣΤΟΣΟ ΘΑ ΚΑΤΑΝΕΜΗΘΕΙ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ

     

    Θα πρέπει να έχεις και άλλα έξοδα εκτός προγράμματος ώστε να μειώσεις το φορολογητέο ποσό.

     

    nbr

    Δημοσιεύτηκε

    Του Αντώνη Μουζάκη*

     

    Από ημέρα σε ημέρα ανοίγει η εφαρμογή υποβολής αιτήσεων για το πρώτο από τα τέσσερα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020.

     

    Η έναρξη  υποβολής αιτήσεων ως έχει ανακοινωθεί σήμερα στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου είναι η 08/03/2016.

     

    Το πρώτο πρόγραμμα αφορά την Ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε συνέχεια θα ακολουθήσουν τα προγράμματα με θέματα α) την Νεοφυή Επιχειρηματικότητα,

     

    β) την Ενίσχυση τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και

     

    γ) την αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων με την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές.

     

    Ο φορολογικός νόμος για τα φυσικά πρόσωπα ορίζει ρητά ότι ως κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα θεωρείται το σύνολο των εσόδων από τις επιχειρηματικές συναλλαγές μετά την αφαίρεση των επιχειρηματικών δαπανών, των αποσβέσεων και των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις.

     

    Ενώ όσον αφορά τα νομικά πρόσωπα ορίζει ρητά ότι όλα τα έσοδα που αποκτούν τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες θεωρούνται έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.

     

    Συμπερασματικά τα ποσά που θα εισπραχθούν από τους δικαιούχους των επιδοτούμενων προγραμμάτων, θα φορολογηθούν με τους ισχύοντες φορολογικούς συντελεστές ως κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα, και θα επιβληθεί και προκαταβολή φόρου εισοδήματος.

     

    Για αυτόν το λόγο εφιστούμε την προσοχή στους δικαιούχους να προβούν σε ορθό φορολογικό σχεδιασμό ώστε να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

     

    • Upvote 1
    terry

    Δημοσιεύτηκε

    Αν αποκτησεις παγιο ανω των 1500€ (ή κ κατω απο 1500€) και εποδοτηθεις 100%, ουσιαστικα δε "χανεις" τη δαπανη αυτη;

    Λογιστικα πως γινεται;

    SOTHRIS

    Δημοσιεύτηκε

    Αν αποκτησεις παγιο ανω των 1500€ (ή κ κατω απο 1500€) και εποδοτηθεις 100%, ουσιαστικα δε "χανεις" τη δαπανη αυτη;

    Λογιστικα πως γινεται;

     

    Θα αφαιρεθεί η επιχορήγηση από το κόστος απόκτησης και θα γίνουν αποσβέσεις στην αξία που απομένει.

     

    Αν πάλι έχει επιλεγεί για το ΄συγκεκριμένο πάγιο η εφάπαξ απόσβεση (γιατί η αξία του είναι στο΄εύρος αξιών που προβλέπει το άρθρο 24 ν 4172/2013) , ΄θα μειωθούν οι συνολικές δαπάνες των αποσβέσων ή η αντίστοιχη κατηγορία δαπανών στην οποία έχει περιληφθεί (με την αρχική εγγραφή) το συγκεκριμένο πάγιο στοιχείο.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.