Βασικό κριτήριο είναι η ωρίμανση των έργων αυτών καθώς το ΕΣΠΑ 2014-2020 είναι ιδιαίτερα αυστηρό σε αυτό το πεδίο και επιδιώκει να χρηματοδοτεί έργα ώριμα ενώ πλέον υπάρχει και ο όρος "βιώσιμα", δηλαδή έργα που θα έχουν υπεραξία.
ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
1. Σιδηροδρομικές μεταφορές: 10,48% των πόρων του ΕΠ. Διατίθενται 454,3 εκατ. € κοιν. συνδρομής του ΕΠ, καθώς και τα επιπλέον διαθέσιμα 580 εκατ. € κοιν. συνδρομής του χρηματοδοτικού μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF). Αξιοποιούνται, δηλαδή, σε επίπεδο χώρας περίπου 1 δις € κοινοτικής συνδρομής συνολικά.
Βασικά έργα είναι η ολοκλήρωση του λεγόμενου ΠΑΘΕΠ, ηλεκτροκίνηση στο Λάρισα-Βόλος και συνδέσεις με λιμάνια και ΒΙΠΕ.
2. Οδικές μεταφορές και οδική ασφάλεια: 13,37% των πόρων του ΕΠ και διατίθενται 579,5 εκατ. € κοιν. συνδρομής.
Βασικά έργα εδώ είναι το Πάτρα-Πύργος, το Λαμία-Ξυνιάδα και το Άκτιο-Αμβρακία.
3. Θαλάσσιες μεταφορές: 1,16% των πόρων του ΕΠ. Αξιοποιούνται τα 50 εκατ. € κοιν. συνδρομής του ΕΠ.
Βασικό έργο εδώ είναι οι υποδομές του Λιμένα Ηγουμενίτσας αλλά και παρεμβάσεις που αφορούν διαχείριση θαλάσσιας κυκλοφορίας και ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων.
4. Αεροπορικές μεταφορές: 1,67% των πόρων του ΕΠ όπου διατίθενατι 72,5 εκατ. € κοιν. συνδρομής.
Εδώ έχουμε επιλεγμένες δράσεις της ΥΠΑ καθώς τα περισσότερα αεροδρόμια πλέον είναι παραχωρημένα.
5. Αστικές μεταφορές: 25,82% των πόρων του ΕΠ όπου διατίθνεται 1.119 εκατ. € κοιν. συνδρομής του ΕΠ.
Βασικά έργα εδώ είναι η ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
Πηγή: https://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/oikonomia-xrimatodotisi/item/44276-mesa-sto-2018-i-megali-anatheorisi-tou-espa-kai-sta-erga-ypodomon