Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Michanikos.gr webTV: Τα Μαθηματικά υδρεύουν τη Σάμο (animation)


    Το animation που ακολουθεί δημιούργησαν οι Θεοδόσης Τάσιος, ο Ν. Μήκας και ο Γ. Πολύζος της Εταιρείας Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (ΕΜΑΕΤ).

     

    Ο Ευπαλίνος (6ος αιώνας π.Χ.) ήταν Μεγαρίτης αρχιτέκτονας.

     

    Το σπουδαιότεο έργο του ήταν το Ευπαλίνειον όρυγμα στη Σάμο, μια σήραγγα μήκους περίπου 1 χλμ. και διατομής περίπου 1,75 x 1,75 μ.

    Κατά μήκος της σήραγγας ο Ευπαλίνος κατασκεύασε έναν αγωγό, ο οποίος μετέφερε το νερό στην πόλη.

     

    Το έργο αυτό ένα από τα σπουδαιότερα τεχνικά έργα της αρχαιότητας, αν αναλογιστεί κανείς πως η κατασκευή του άρχισε συγχρόνως και από τα δύο άκρα του και οι σήραγγες που διανοίγονταν με αυτόν τον τρόπο, συναντήθηκαν στη μέση και αποτέλεσαν ενιαίο όρυγμα.

     

    Η πραγματοποίηση του έργου προϋπέθετε την ορθή επίλυση του σχετικού γεωμετρικού προβλήματος και την ακριβέστατη χάραξη πάνω στο έδαφος, με την επιπλέον χρήση των γνώσεων της Τοπογραφίας, της Γεωδαισίας και της Οπτικής που κατείχαν οι αρχαίοι Έλληνες από τον 6ο αιώνα π.Χ.

    Το έργο αυτό το ανέθεσε στον Ευπαλίνο ο τύραννος Πολυκράτης γιατί τον θεωρούσε έναν από τους σπουδαιότερους αρχιτέκτονες της εποχής του.

     

    Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει αιώνες μετά την κατασκευή του είναι το γεγονός ότι η σήραγγα ανοίχθηκε ταυτόχρονα και από τα 2 άκρα της.

    Η συνάντηση των σηράγγων έγινε κάτω από την κορυφή του βουνού με τεράστια μαθηματική ακρίβεια, παρότι οι γεωλογικές συνθήκες ανάγκασαν τον Ευπαλίνο να εκτραπεί πολλές φορές από την προσχεδιασμένη ευθυγράμμιση.

     

    Ενώ θα μπορούσαν να αποφύγουν την κατασκευή σήραγγας, και απλά να παρακάμψουν το βουνό και να υδροδοτήσουν την πόλη, σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό Θεοδόση Τάσιο, ίσως ο μόνος πιθανός λόγος κατασκευής του Ευπαλίνειου ορύγματος, ήταν η επίδειξη της τεχνολογικής ικανότητας των κατοίκων της Σάμου.

     

    Δείτε το video animation:

     

     

    Δείτε όλες τις playlist από το Michanikos.gr webTV

     

    1.

     

    2.

     

    3.





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    μην το ψάχνεις και τότε υπήρχαν τα παρατράγουδα στα έργα αλλά τουλάχιστον γίνονταν έργα όπως στην περιοχή μου με την αποξήρανση της λίμνης Δίστου από την πόλη της Ερέτριας το 330 πχ περίπου  Αλλά και στην ακρόπολη των Αθηνών ο Περικλάκος τις έιχε κάνει τις υπερτιμολογήσεις και τα λεφτά της συμμαχίας χρησιμοποίησε και ο μόνος που την πλήρωσε ήταν πάλι όχι πολιτικός αλλά ο φουκαράς ο Φειδίας που αυτοκτόνησε Όμως από αυτά τα έργα ακόμα και σήμερα οικονομάμε και στην Αθήνα και και στην περιοχή μου οι άνθρωποι που καλλιεργούν τα κτήματα και βγάζουν και ωραίο κρασί εκεί στο Δίστο 

    Link to comment
    Share on other sites

    Είναι γνωστό τοις πάσι, ότι ο Ευπαλίνος ήταν Πολ.Μηχ.

    έλα ρε Σταύρο για να τον λέει ο Τάσιος αρχιτέκτονα κάτι θα ξέρει

    ..

    βασικά οι διαχωρισμοί ήρθαν πολύυυυυυυυυυ αργότερα (με τα ελληνικά διατάγματα) και τότε δεν υπήρχαν ανταγωνισμοί ΕΔ

    τότε οι μηχανικοί ονομάζονταν όλοι αρχιτέκτονες και τα έκαναν όλα (ψιλο-πανεπιστήμονες)

    όπως και στην Αίγυπτο όπου ήταν σχεδόν ή εντελώς μέλη του Ιερατείου

    ο φέρων το όνομα που χρησιμοποιώ ως ψευδώνυμο ήταν ο μόνος "θνητός" που κηδεύτηκε (λατρεύτηκε?) με φαραωνικές τιμές

    και ήταν αρχιτέκτονας στις πυραμίδες (δηλ. αρχι-κτίστης δηλ. μηχανικός) και γιατρός (κατά μια εκδοχή μάλιστα ταυτίζεται με τον Ασκληπιό)

    ...

    και ναι George έχεις δίκιο. γι αυτό και οι "σύγχρονοι" αντιγράφουν δήθεν τη "δημοκρατία" της Αθήνας...  :ph34r:

    Edited by imhotep
    Link to comment
    Share on other sites

    Πολύ καλό βίντεο ! Το συγκεκριμένο τεχνικό έργο δημιουρηγήθηκε από τις ανάγκες του νησιού, (15.000 κάτοικοι!) αλλά και λόγω της άνθισης του εμπορίου (εισροή χρήματος!). Θα έπρεπε τέτοιες προσπάθειες να διδάσκονται στα σχολεία σήμερα, αλλά δυστυχώς ακόμη ψαχνουμε καθηγητές να αναπληρώσουν κενα, προκειμένου να διδαχτεί η "ύλη" του υπουργείου!

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Πράγματι θα ήταν πολύ καλό να διδάσκονται στο σχολείο αυτά τα θέματα Είχα παρακολουθήσει μια έκθεση με εκθέματα της αρχαίας Ελληνικής τεχνολογίας και εντυπωσιάστηκα  ειδικά με αυτά που είχαν σχέση με την ειδικότητά μου Αλλά θα πρέπει να διδάσκονται στην Ιστορία και τα αρνητικά μαζί με τα θετικά των  μεγάλων προσώπων της ιστορίας όπως του Περικλή που ανάφερα σε πιο πάνω ποστ μου για να διδασκόμαστε από τα γεγονότα ώστε να προχωρούμε πιο πέρα παίρνοντας τα θετικά και απορρίπτοντας τα αρνητικά 

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.