Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Απόδοση στα ελληνικά της συμμετοχής του Νόαμ Τσόμσκι στη συζήτηση "Μάθηση Δίχως Σύνορα", με τίτλο "Ο Σκοπός της Εκπαίδευσης" - The Purpose of Education - μια πρωτοβουλία του ιστότοπου Learning Without Frontiers.

     

    Η εκπαίδευση έχει πάρει δύο μορφές

     

    Η πρώτη σχετίζεται με το Διαφωτισμό, με υψηλότερο στόχο στη ζωή να αναζητάς και να δημιουργείς, να ερευνάς τα πλούτη του παρελθόντος, να προσπαθείς να εσωτερικεύεις να «μεταφέρεις» τη αναζήτηση, βοηθά τον κόσμο πώς να μαθαίνει μόνος του, εσύ ο μαθητής επιλέγεις τι θα κυριαρχήσει.

     

    Η δεύτερη έχει σχέση με την Κατήχηση, από μικρή ηλικία οι νέοι πρέπει να τοποθετούνται σε ένα πλαίσιο όπου θα εκτελούν αρκετά συγκεκριμένες οδηγίες.

     

    Tα σχολεία και τα πανεπιστήμια έπρεπε να αυξήσουν τα μέτρα έλεγχου, επαγγελματική κατάρτιση, επιβάλλοντας μεγαλύτερα χρέη για να τους αιχμαλωτίσουν στην συμμόρφωση

     






    Ροδοπουλος

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    astranalysis

    Δημοσιεύτηκε

    Ενας πραγματικά αριστερός διανοούμενος

    imhotep

    Δημοσιεύτηκε

    + για τη δημοσίευση

    κι ας ανατρέξουμε στις εδώ συζητήσεις περί πανεπιστημίων, επαγγελματικής κατάρτισης, εξειδίκευσης ακόμα και επαγγελματικών δικαιωμάτων και να τις ξαναδιαβάσουμε (και τι έλεγε ο καθείς μας) υπό αυτό το πρίσμα

    buongiorno a tutti

    project.breeze

    Δημοσιεύτηκε

    Νομίζω κάτι που είχα γράψει παλιότερα ότι έχει συνάφεια με κάποια από τα πράγματα που είπε ο Τσόμσκι.Έχει σχέση με τα πλαίσια της εκπαίδευσης για τα οποία μιλάει

     

     

     

    Το σύστημα εισαγωγής που εφαρμόζεται στην Ελλάδα είναι,κατά την γνώμη μου, ένα σύστημα που ευνοεί του μαθητές που έχουνε έφεση στην αποστήθιση και που έχουνε την ευχέρεια να προσαρμόζονται και να κινούνται σε φόρμες.Δεν ευνοεί σε καμμία περίπτωση την δημιουργικότητα (την τιμωρεί θα έλεγα) και την ελεύθερη και ανεξάρτητη σκέψη (και στην τριτοβάθμια συμβαίνει αυτό βέβαια).
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Στα παιδικά μου χρόνια , η πρωτοβάθμια και μέρος της δευτεροβάθμιας , δηλαδή το σημερινό Γυμνάσιο , η σημερινή υποχρεωτική εκπαίδευση , ονομάζονταν εγκύκλιες σπουδές . 

     

    Στο εκπαιδευτικό σύστημα αυτές οι σπουδές αφορούν την πρώτη μορφή .

     

    Στα επόμενα χρόνια αρχίζει η κατάρτιση , λογικό και αναγκαίο ώστε ο άνθρωπος να ενταχθεί στην κοινωνική και οικονομική ζωή σαν ενήλικας .

     

    Το πρόβλημα είναι ότι οι εγκύκλιες σπουδές έχουν υποβαθμιστεί και η αδιαφορία καθηγητών , δασκάλων και μαθητών , οδηγεί σε απαίδευτους πολίτες .

    • Upvote 2
    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Καλημέρα στους συναδέλφους, εύχομαι χρόνια πολλά σε όλους. Διαφωνώ με τη λογική του Τσόμσκι στο σημείο που ονομάζει την παιδεία χειραγώγηση. Συμφωνώ κατ' αρχήν με το θέμα όπως το θέτει ο BAS. Πρέπει να γίνει διάκριση παιδείας και εκπαίδευσης. Η παιδεία είναι βασική για τη διαμόρφωση όλης της κοινωνίας σε όλα τα επίπεδα (θεσμικό, πολιτισμικό, οικονομικό κλ) ενώ η εκπαίδευση αφορά την επαγγελματική κλίση και μελλοντική επιτυχία του νέου.

     

    Και έρχομαι στο επίμαχο:

    " Το σύστημα εισαγωγής που εφαρμόζεται στην Ελλάδα είναι,κατά την γνώμη μου, ένα σύστημα που ευνοεί ...την αποστήθιση. Δεν ευνοεί την ελεύθερη και ανεξάρτητη σκέψη (και στην τριτοβάθμια συμβαίνει αυτό βέβαια)."

    Αυτό το επιχείρημα το ακούω από τότε που ήμουν μαθητής. Ένσταση. Ο βαθμός αποστήθισης είναι ένδειξη πνευματικής ικανότητας για τους μεγάλους και δείκτης εργατικότητας για τους εκπαιδευόμενους νέους. Καμμία σχέση ο συσχετισμός κατ' αντιπαράθεση της λειτουργίας της αποστήθισης με την κριτική σκέψη. Απολύτως καμμία. Αντιθέτως, για να μπορέσεις να κάνεις συνδυασμούς ώστε να λύσεις ένα πρόβλημα όχι απλώς πρέπει να έχεις αποστηθίσει πάρα πολλές γνώσεις αλλά πρέπει και να τις έχεις κατανοήσει σε βάθος.   

    Στην ανεξάρτητη (κριτική) σκέψη συμφωνώ και επιμένω. Σε αυτό το σημείο πράγματι ο Τσόμσκι έχει δίκιο, το πεδίο της επιστήμης χωράει όλες τις απόψεις και η ίδια η επιστήμη εξελίσσεται με κινητήρια δύναμη την αμφισβήτηση της αυθεντίας. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που "αιρετικοί" επιστήμονες, ενώ κατά τη διάρκεια της ζωής τους περιθωριοποιήθηκαν από τους συναδέλφους τους αλλά και τα πολιτικά συστήματα, μετά το θάνατό τους ανακηρύχθηκαν "αναμφισβήτητοι" από το σύνολο των επιστημόνων.  

    Όσο για το απόσπασμα που έχει αποτυπωθεί ως λεζάντα στο βίντεο χωράει πολλή συζήτηση.   

    Edited by Konstantinos IB
    project.breeze

    Δημοσιεύτηκε

    Αλλο αποστηθιση και αλλο εις βαθος κατανοηση.Η αποστηθιση με τον τροπο που γινεται στην Ελλαδα ειναι αντιπαιδαγωγικη τακτικη.Αν δειτε με ποιον τροπο γινεται η διδασκαλια σε σχολεια της Σουηδιας π.χ θα καταλαβετε,εκτος και αν πιστευετε οτι οι Σουηδοι εχουν χαμηλη ποιοτητα στο εκπαιδευτικο τους συστημα.Δεν μπορω να γρψω παραπανω,ειμαι απο κινητο

    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Η Σουηδία είναι ένας αστικός μύθος της εποχής μας. Η Σουηδία έχει εφαρμόσει στα σχολεία της (για την ακρίβεια είναι δική της πατέντα) την αντιπαιδαγωγική λογική της "Ήσσονος Προσπαθείας". Από εκεί την έχουμε κάνει εισαγωγή κι εμείς  :). Τα Σουηδικά μοντέλα αν θυμάστε ευδοκίμησαν στην μεταπολίτευση και ειδικά από το 1981 και μετά, με τους Σουηδικούς Σοσιαλισμούς και άλλες τρίχες...Την εισαγωγή αυτής της λογικής την ακολούθησαν μια σειρά μεταρρυθμίσεων που ξεκίνησαν από το μονοτονικό και κατέληξαν στο δημοτικισμό και τη διπλή γλώσσα (π.χ. Ελλάδας - Ελλάδος, Κτίριο - Κτήριο κλπ). Είναι η πρώτη δε φορά που επικράτησε στην επίσημη παιδεία η λογική των αγραμμάτων. Έτσι φτάσαμε σε έναν Γ.Α.Π. που να λέει "λεφτά υπάρχουν" και να ακολουθεί από κάτω παραλήρημα χωρίς να ρωτάει κανείς από ποιόν θα τα πάρεις.

    Με τη λογική λοιπόν αυτή η Σουηδία έχει καταφέρει το ακατόρθωτο, οι εταιρείες της (μιλάμε για ολόκληρες κατασκευαστικές μονάδες αυτοκινήτων, αεροσκαφών, εργαλείων κλπ) να ζητούν από αγγελία νέους που να γνωρίζουν στοιχειωδώς γλώσσα, γραφή και λίγα μαθηματικά. Τουλάχιστον αυτοί το έκαναν για να ενσωματώσουν τους μετανάστες. Εδώ όμως είχε αρχίσει η εφαρμογή της χρόνια πριν, μόνο και μόνο από την ευρωβλαχιά μας. Περαστικά.

    Edited by Konstantinos IB
    • Upvote 7
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Σοβαρά τώρα πιστεύεις ότι η αποστήθιση ύλης είναι καλή εκπαιδευτική πρακτική; Θα σε συμβούλευα να διαβάσεις για το πιο πετυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα, αυτό της Φιλανδίας, στο οποίο η απομνημόνευση έχει καταργηθεί.

    • Upvote 1
    • Downvote 1
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Παν μέτρον άριστον,θα έλεγα για την απομνημόνευση

    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Η απομημνόμεση σήμερα είναι λιγότερο απαραίτητη από ποτέ αφού ουσιαστικά έχεις internet παντού. Άρα πάντα έχεις πρόσβαση στη πληροφορία. Η κριτική σκέψη, η δυνατότητα να ξεδιαλέγεις τη χρήσιμη πληροφορία ανάμεσα στις άχρηστες, και να αξιοποιείς/συνδυάζεις τις πληροφορίες αυτές με το βέλτιστο τρόπο είναι το σημαντικό πλέον. Στη Φιλανδία δεν "εξετάζεσαι" ποτέ χωρίς ανοικτές σημειώσεις. Και θυμάμαι στο ΤΕΙ μερικά από τα πιο δύσκολα μαθήματα που έδωσα ήταν με ανοικτές σημειώσεις. Εκεί φάνηκε ξεκάθαρα πως το να θυμάσε εξισώσεις και θεωρεία απέξω δεν αποτελεί γνώση, είναι απλά ένα εργαλείο.
     

    Δυστυχώς στο Ελλαδιστάν που έχουμε φροντιστηριακοκεντρικό σύστημα εκπαιδεύσης, το σύστημα της Φιλανδίας είναι ουσιαστικά απειλή. Και το σύστημα μας αυτό είναι που αντιδράει σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης της εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Μην χάσουν τα πελατάκια...

    • Upvote 2



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.