Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    622 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Ένα video από την εντυπωσιακή κατεδάφιση του 26 όροφου κτιρίου 118 μέτρων της πόλης Xian στην Κίνα.
       
      Το κτίριο, που κατεδαφίστηκε σε 13 δευτερόλεπτα, αποτελεί το μεγαλύτερο κτίριο που έχει κατεδαφιστεί ως τώρα στην Κίνα και για αυτό χρειάστηκαν 1,4 τόνοι εκρηκτικής ύλης.
       
      Ωστόσο μετά την κατεδάφιση έμειναν 240.000 κυβικά μέτρα μπάζων που για την απομάκρυνση και τον καθαρισμό τους θα χρειαστούν 70 ημέρες εργασίας.
       
      Το πολυόροφο κτίριο εμβαδού 37.000 τ.μ. προοριζόταν για βιομηχανική χρήση αλλά δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ. Στη θέση του θα κατασκευασθεί εμπορικό κέντρο.
       
      Δείτε περισσότερα εδώ: http://news.cctvplus.tv/NewJsp/news.jsp?fileId=326670
       

    2. webTV

      Engineer

      Ολοκληρώθηκε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών με θέμα τις νέες κτιριακές εγκαταστάσεις της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Όπως είχε δημοσιεύσει το ypodomes.com, το νέο “βασίλειο” των υποδομών θα εγκατασταθεί στην οδό Πειραιώς 166, στο ύψος του Ταύρου.
      Το πρώτο βραβείο απέσπασε η ιδέα της ομάδας μελέτης, η οποία αποτελείται από τους: Χελιδώνη Κατερίνα Αρχιτέκτων Μηχανικός, Μπακοπάνου Σταυρούλα Αρχιτέκτων Μηχανικός, Κολιάκη Βασιλική Αρχιτέκτων Μηχανικός, Δαφερέρα Γεωργία Αρχιτέκτων Μηχανικός, Ψυχογιός Παναγιώτης Πολιτικός Μηχανικός, Μαΐστρος Μίνως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
      Σύμβουλος της ομάδας είναι ο κ.Μωραΐτης Κωνσταντίνος, Αρχιτέκτων Μηχανικός-Καθηγητής Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ ενώ συνεργάτης της ομάδας είναι η κυρία Λαμπρινή Κιτσούλη, Αρχιτέκτων Μηχανικός.

      Πρόκειται για ένα κτίριο στο οποίο εισάγονται όλες οι νέες πρακτικές ενός “πράσινου” σχεδιασμού με βιοκλιματικό χαρακτήρα, το οποίο θα μπορούσε να αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα landmarks του κεντρικού άξονα που ενώνει την Αθήνα με τον Πειραιά.
      Το έργο έχει τίτλο «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ (ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΕΡΓΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ Α.Ε.) ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 166, T.K. 118-54 ΑΘΗΝΑ».
      Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η υλοποίηση του θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, ενώ το κόστος του εκτιμάται σε περίπου 40-50 εκατ.ευρώ. Στα επόμενα βήματα είναι η μελετητική ωρίμανση του έργου με την πρόσληψη συμβούλων προκειμένου κάποια στιγμή να εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή και να εκκινήσει η δημοπράτηση του. Αυτό εκτιμάται σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com μέσα στο 2021.
      Στόχος είναι η συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών που σήμερα είναι διάσπαρτες σε όλη την πόλη, σε ένα κτίριο στο οποίο να μπορεί να λειτουργήσει ως μία ενιαία μονάδα. Το πρώτο βραβείο του έργου, ύψους 45.000 ευρώ, απέσπασε το αρχιτεκτονικό γραφείο ARSIS Architects.
      Η πρόταση επιχειρεί τη συγκρότηση ενός υποδειγματικού κτηριακού συγκροτήματος δημόσιων υπηρεσιών τόσο ως προς την ιδιαίτερη βιοκλιματική και καινοτόμα δομή όσο και ως προς τη συμβολή στο αστικό περιβάλλον. Στοχεύει στη λειτουργική επάρκεια, χωρική ευελιξία, αισθητική προβολή στο δημόσιο χώρο, οικοδομική καινοτομία, στον βιοκλιματικό σχεδιασμό και την ενεργειακή ευφυΐα.
      Προτείνεται ένα ‘Τοπιακά’ προσανατολισμένο συγκρότημα ως σημαντικό τοπόσημο ενίσχυσης ταυτότητας και οικονομικής ενδυνάμωσης της αστικής περιοχής.
      Ποιες είναι οι βασικές αρχές του έργου
      Οι βασικές αρχές του έργου συμπυκνώνονται ως έξης:
      -ευρεία εισχώρηση του υπαίθριου δημόσιου χώρου στον πυρήνα του κτηρίου με ανάδειξη δύο επάλληλων επιπέδων άμεσης πρόσβασης από την πόλη,
      -βιοκλιματική επεξεργασία όψεων και γεωμετρική οργάνωση της σύνθεσης μέσω ενός ισχυρού διαπερατού ‘διπλού’ βιοκλιματικού πετάσματος,
      -‘πράσινη’ διάτρηση κτηρίου υλοποιούμενη από τη διαμήκη παλλόμενη αιθριακή σχισμή, το εσωτερικό διάτρητο φυτικό πέτασμα και το φυτεμένο δώμα,
      -‘πράσινη’ οργάνωση πρότυπων γραφειακών χώρων με δημιουργία ενός ‘εσωτερικού γραφειακού τοπίου’ μικροφυτεύσεων.

      Περιγραφή χώρων και λειτουργιών
      Η κύρια στάθμη εισόδου – ‘κάτω πλατεία’ διαμορφώνεται σε υποβάθμιση ως προς τον περιβάλλοντα αστικό χώρο , αλλά σε συνέχεια του τοπιακού αναγλύφου μέσω πρανών και αναβαθμών και στα δύο αστικά μέτωπα. Η δημόσια λειτουργία της ‘κάτω πλατείας’, ενισχύεται με χώρους συνάθροισης κοινού – Μουσείο & Αμφιθέατρο.
      Η στάθμη δημόσιων ροών – ‘άνω πλατεία’ παραλαμβάνει τις ροές των πεζών συνεπίπεδα με τον περιβάλλοντα αστικό χώρο, επιτρέποντας τη διάσχιση του κτηριακού όγκου και τη διασύνδεση με τα περιφερικά δίκτυα κίνησης πεζών.
      Στις ανώτερες στάθμες γραφειακών χρήσεων, μεταβατικές περιοχές κινήσεων, εκτόνωσης και επικοινωνίας, ορίζονται από τα κυρίαρχα συνθετικά φυτικά πετάσματα, ως προς το κεντρικό αίθριο.
      Στο φυτεμένο δώμα δημιουργείται πολιτιστικός υπαίθριος χώρος προσβάσιμος από το κοινό, συσχετισμένος με εστιατόριο και ‘κήπο των τεχνών’, ο οποίος θα διαθέτει το σημαντικότατο προνόμιο θέασης του βράχου της Ακρόπολης προς τη μια πλευρά και του Πειραιά προς την άλλη.
      Υπόμνηση σύνδεσης ανάμεσα στην αρχαία Αθήνα και στο πρώτο πολεοδομημένο λιμάνι της παγκόσμιας ιστορίας, σύνδεση που υλοποιούταν από τη ζώνη των Μακρών Τειχών.
      Βιοκλιματική προσέγγιση
      Βιοκλιματική συγκρότηση του κτιριακού κελύφους με εγγραφή σε πρόβολο ενός σχήματος αντιληπτικά ισχυρού, ενός ‘διπλού’ βιοκλιματικού πετάσματος.
      Η εξωτερική διαπερατή επιδερμίδα αντιστοιχεί σε μια ακολουθία από περσίδες τιτανιούχου ψευδάργυρου (zinc) κατακόρυφες, που περιελίσσονται γύρω από το κέλυφος, υλοποιούν τα αστικά μέτωπα και συνδιαλέγονται με το ανάγλυφο του εδάφους.
      Η εσώτερη διαπερατή επιδερμίδα αντιστοιχεί σε φυτικό πέτασμα ανοξείδωτου Αρχιτεκτονικού πλέγματος αναρρίχησης φυτών που περιελίσσεται γύρω από τις εξωτερικές υάλινες επιφάνειες και εισχωρεί εντός του αιθριακής σχισμής παρακολουθώντας τις εσωτερικές καμπυλώσεις του κτηρίου.
      Φυσικός Αερισμός – Παθητικός Δροσισμός με σύστημα διαφορικών αισθητήρων θερμοκρασίας μεταξύ εσωτερικού χώρου και περιβάλλοντος. Δροσισμός μέσω κεντρικού αιθρίου και διέλευση αέρα μέσω ηλεκτροκίνητων θυρίδων και αυτόματων φεγγιτών, στην επιδερμίδα του κτηρίου και στα ενδιάμεσα χωρίσματα.
      Ενίσχυση Φυσικού Φωτισμού μέσω του κεντρικού Αιθρίου και των μικρότερων αιθριακών πυρήνων στην μάζα του κτιρίου και ηλιακών ραφιών.
      Διαμόρφωση περιοχών εκτατικού φυτεμένου δώματος με ενεργειακά, λειτουργικά και οικονομικά οφέλη, συγκράτηση των επιβλαβών αιωρούμενων σωματιδίων και της σκόνης και βελτίωση του τοπικού μικροκλίματος, μειώνοντας το φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας.
      Σχεδιασμός Κτηρίου n ZEB με συνδυασμό παθητικών και ενεργητικών συστημάτων, τοπική παραγωγή ενέργειας μέσω φωτοβολταϊκών και γεωθερμίας, μείωση των τοπικών εκπομπών αερίων και δέσμευση CO2.

      Ποια είναι οι βασικές λειτουργίες του κτιριακού συγκροτήματος
      Το κτίριο θα αποτελείται από χώρους διοίκησης- γραφεία, αμφιθέατρο, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, συνεδριακό κέντρο, αίθουσες συσκέψεων, βιβλιοθήκη, μουσείο τεχνολογίας, εστιατόριο, κυλικεία, παιδικό σταθμό, ιατρείο, χώρους αρχείων, αποθηκευτικούς χώρους, χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων και υπόγειους χώρους στάθμευσης.
      Το οικόπεδο είναι εμβαδού 8.770,23 τ.μ., βρίσκεται εντός των ορίων του Δήμου Ταύρου-Μοσχάτου, αρκετά κοντά στο σταθμό του Προαστιακού “Ρουφ ” και είναι ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου. Σήμερα στο χώρο στεγάζεται το Κεντρικό Εργαστήριο Δημοσίων Έργων, που αποτελεί υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, του οποίου οι δραστηριότητες έχουν επεκταθεί σε όλο το οικόπεδο.
    3. webTV

      Engineer

      Tο Βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου #Ε65, μήκους 70,5 χλμ. ξεκινά από τον Α/Κ Τρικάλων, καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών και δύναται να κατασκευαστεί μέσα σε τρία χρόνια. 
       
    4. webTV

      Engineer

      Τα υποθαλάσσια τούνελ κατασκευάζονται για να παρέχουν την δυνατότητα απρόσκοπτης οδικής-συγκοινωνιακής επικοινωνίας ανεξαρτήτων καιρικών συνθηκών.
      Το βίντεο παρουσιάζει 7 από τα πιο εντυπωσιακά και ασυνήθιστα τούνελ του κόσμου.
       
    5. webTV

      Engineer

      Πώς καταλαβαίνει κανείς πως το ψύχος είναι πραγματικά δριμύ; Όταν οι αρχές αναγκάζονται να βάλουν φωτιά στις σιδηροτροχιές για να συνεχίσουν να κινούνται τα τρένα.
      Αυτό συνέβη και στο σιδηροδρομικό δίκτυο του Σικάγου που είχε αρχίσει να παρουσιάζει προβλήματα λόγω ψύχους.
      Σύμφωνα με τους ειδικούς, το μέταλλο συστέλλεται από το ακραίο κρύο, με αποτέλεσμα να αποσυνδέονται οι ενώσεις οι συνδέσεις των γραμμών. 
       
    6. webTV

      Engineer

      Η επόμενη ημέρα μια ασύλληπτης καταστροφής τόσο σε επίπεδο υποδομών και κατεστραμμένων περιουσιών όσο και για το περιβάλλον και την χλωρίδα και πανίδα της Αττικής από ψηλά χωρίς περεταίρω σχόλια.
       
       
    7. webTV

      GTnews

      Στη Στοκχόλμη, μια νέα γενιά ηλεκτρικών σκαφών κάνει θραύση. Οι κάτοικοι της σουηδικής πρωτεύουσας, ενός αρχιπελάγους 14 νησιών που συνδέονται μεταξύ του με 57 γέφυρες, έχουν μακρά ιστορία στη χρήση σκαφών για να μετακινηθούν. Με έναν εκτιμώμενο στόλο 756.000 σκαφών αναψυχής, ο συγκεκριμένος κλάδος της Σουηδίας είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αναφέρει δημοσίευμα του CNN.
      Όπως υπάρχει και το ανάλογο περιβαλλοντικό κόστος. Τα απόνερα που δημιουργούν τα ταχύπλοα προκαλούν ζημιές στον βυθό, ο θόρυβος του κινητήρα αποφέρει προβλήματα στη θαλάσσια ζωή, ενώ προβληματίζουν και οι εκπομπών CO2. Μια σουηδική startup, όμως, φέρεται να έχει τη λύση. Όπως υποστηρίζει, ηλεκτρικά σκάφη μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, αλλά και τον χρόνο ταξιδιού και μεταφορών. Η Candela έχει σχεδιάσει πλήρως ηλεκτρικά υδροπτέρυγα μηδενικού άνθρακα. Όπως τονίζει, πουλήθηκαν πάνω από 100 από το μοντέλο της C-8, ένα σκάφος αναψυχής 8,5 μέτρων, μέσα σε έξι μήνες από την κυκλοφορία του. Τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία – που παρουσιάστηκαν στις 22 Ιουνίου – αναμένεται να βγουν στο νερό το επόμενο έτος.
      Ο Gustav Hasselskog, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Candela, λέει ότι εμπνεύστηκε από την εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla. «Αυτό που έκανε η Tesla ήταν να προσθέσει πολύ στιλ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θέλουμε να φτιάξουμε ένα πολύ ελκυστικό προϊόν, διότι αυτό θα οδηγήσει προς τη βιωσιμότητα με πολύ πιο γρήγορο τρόπο».

      Αψηφώντας τη  βαρύτητα
      Ο Hasselskog είναι λάτρης των σκαφών εδώ και πολλά χρόνια. Πριν ξεκινήσει την Candela το 2014, είχε ένα συμβατικό μηχανοκίνητο σκάφος, το οποίο -όπως λέει- κατανάλωνε περίπου «15 φορές περισσότερα καύσιμα από ένα αυτοκίνητο». Κάποια στιγμή στράφηκε προς τα υδροπτέρυγα, τα οποία έχουν στο κάτω μέρος τους εξαρτήματα που μοιάζουν με πτερύγια. Όταν το σκάφος αναπτύσσει ταχύτητα μοιάζει σαν να σηκώνεται από το νερό και να «πετάει». Όπως λέει ο Hasselskog μειώνουν την τριβή και τους επιτρέπει να κινούνται πιο γρήγορα, αυξάνοντας την απόδοση της μπαταρίας. Φτιαγμένο με ανθρακονήματα, η βάση του σκάφους είναι εξαιρετικά ελαφριά, απαραίτητο στοιχείο για να το κάνει να «πετάει».
      Νέα projects
      Και άλλες εταιρείες εργάζονται επίσης σε σκάφη αναψυχής με μπαταρίες υψηλής τεχνολογίας. Η Arc Boats, η οποία δημιουργήθηκε από πρώην μηχανικούς πυραύλων της SpaceX του Elon Musk, θα κυκλοφορήσει ένα αλουμινένιο σκάφος 24 ποδιών αυτό το καλοκαίρι, ενώ μια άλλη νεοφυής επιχείρηση με έδρα τη Στοκχόλμη, η X Shore, έχει συγκεντρώσει πάνω από 71 εκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή του ηλεκτρικού σκάφους της, το οποίο έχει εμβέλεια έως και 100 ναυτικά μίλια.
      Η επόμενη μεγάλη πρόκληση της Candela είναι η αύξηση της παραγωγής για να ανταποκριθεί στη ζήτηση: η εταιρεία μετακομίζει σε νέες εγκαταστάσεις τετραπλάσιες από τις υπάρχουσες και αυξάνει την ομάδα της από 30 σε 100 άτομα. Η βιομηχανία σκαφών έχει συνήθως μικρή κλίμακα παραγωγής και μεγάλο μέρος της εργασίας γίνεται με το χέρι – αλλά ο Hasselskog διερευνά τρόπους για την προσθήκη αυτοματοποίησης, σε μια προσπάθεια να μειώσει την τιμή των μελλοντικών μοντέλων. «Θέλουμε πραγματικά να μειώσουμε το κόστος, ώστε να μπορούμε να ανταγωνιστούμε τα σκάφη με κινητήρα εσωτερικής καύσης», ανέφερε.

      ---
       
    8. webTV

      Engineer

      Οσοι αποζητούν μια «ένεση αδρεναλίνης» από τις ταξιδιωτικές τους περιπέτειες, μπορούν σίγουρα να προσθέσουν κάτι καινούργιο στην ταξιδιωτική τους λίστα: την πεζογέφυρα 516 Arouca στην Πορτογαλία, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη πεζογέφυρα στον κόσμο και αναμένεται να ανοίξει τις «πύλες» της για το κοινό μέσα στον Οκτώβριο.
      Η γέφυρα βρίσκεται 175 μέτρα πάνω από τον ποταμό Πάιβα, κοντά στο Πόρτο, ενώ έχει μήκος 516 μέτρα. Η διάβαση της πεζογέφυρας μπορεί να διαρκέσει από πέντε έως δέκα λεπτά, ανάλογα με τη «σχέση» που έχει ο επισκέπτης με τα ύψη.
      Πρόκειται για μια κρεμαστή πεζογέφυρα Θιβετιανού στιλ, που συγκρατείται από ατσάλινα σύρματα και δύο τεράστιους πύργους σε σχήμα V. H 516 Arouca συνδέει τον καταρράκτη Αγκιέιρας με το φαράγγι Πάιβα.
      Η γέφυρα βρίσκεται 175 μέτρα πάνω από τον ποταμό Πάιβα © Município de Arouca Αυτό που κάνει τη γέφυρα να ξεχωρίζει, είναι το ανοιχτό μεταλλικό πλέγμα που παρέχει εκπληκτική θέα στον καταρράκτη και το φαράγγι που βρίσκονται ακριβώς από κάτω της. Οι κατασκευαστές τονίζουν μάλιστα ότι η συνολική εμπειρία «μιμείται την αίσθηση του να περπατάτε στο αέρα».
      «Αυτή η γέφυρα στοχεύει στο να κινήσει το ενδιαφέρον διαφορετικών τύπων ανθρώπων: από λάτρεις της μηχανικής και ειδήμονες της φύσης έως άτομα που λατρεύουν τις έντονες εμπειρίες», ανέφερε σε δήλωση του το τοπικό συμβούλιο του Δήμου Αρούκας.
      Η γέφυρα σχεδιάστηκε από το Πορτογαλικό Ινστιτούτο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης για Κατασκευές, Ενέργεια, Περιβάλλον και Βιωσιμότητα (Itecons), το οποίο χρειάστηκε τρία χρόνια για να ολοκληρώσει το έργο φέτος τον Ιούλιο.
      Η Arouca 516 «έκλεψε» τον τίτλο της μεγαλύτερης πεζογέφυρας από τη γέφυρα Charles Kuonen, η οποία βρίσκεται στην Ελβετία και «εκτείνεται» σε μήκος 429 μέτρων. Η συγκεκριμένη πεζογέφυρα παρέχει θέα στο Μάττερχορν και τις Βερνικές Άλπεις.
      Το φαράγγι Πάιβα είναι μέρος του γεωπάρκου της Αρούκα, μιας έκτασης 328 τετραγωνικών χιλιομέτρων με τεράστιο γεωλογικό ενδιαφέρον.
      Μέσα στο πάρκο, οι επισκέπτες μπορούν να κάνουν καγιάκ, πεζοπορία, ράφτινγκ και να ακολουθήσουν 25 διαφορετικές ορειβατικές διαδρομές. Μπορούν επίσης να διασχίσουν το Paiva Walkways, ένα μονοπάτι οκτώ χιλιομέτρων από ξύλινους διαδρόμους και σκάλες που εκτείνεται μέσα στο πάρκο.
      Η τελική ημερομηνία κατά την οποία η γέφυρα θα ανοίξει για το κοινό, καθώς και οι τιμές των εισιτηρίων δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, ωστόσο αυτή η στιγμή φαίνεται ότι δεν θα αργήσει πολύ.
      με πληροφορίες από CNN Travel, DailyMail
       
       
       
       
       
       
    9. webTV

      Engineer

      Η σειρά ντοκιμαντέρ «ΒΙΟ-ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ» γεννήθηκε με αφορμή το διεθνές συμπόσιο «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ», που πραγματοποιήθηκε στην ΑΘΗΝΑ το Νοέμβριο του 1988 και αφορά στην προσπάθεια εκβιομηχάνισης στη χώρα μας και στα σημαντικά σημάδια που έχει αφήσει στον ελληνικό χώρο, στην οικονομία, στις κοινωνικές δομές, στην πόλη και στον πολιτισμό.
       
      Η καταγραφή σε φιλμ σημαντικών μνημείων του βιομηχανικού πολιτισμού, όχι μόνο ήταν αναγκαία για μια περιγραφή αυτών των μνημείων αλλά και χρήσιμη για την αυτογνωσία μας. Ο νεοελληνικός χώρος, από τις απαρχές της ύπαρξής του, δεν έμεινε έξω από το παιχνίδι της ευρηματικότητας και των λύσεων που απαιτεί η ανάπτυξη μέσα από τη βιομηχανία.
       
      Στη σειρά «ΒΙΟ-ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ» παρουσιάζονται το ΓΚΑΖΟΧΩΡΙ, τα πρώτα τρένα, το φράγμα του ΜΑΡΑΘΩΝΑ, εργοστάσια ηλεκτρισμού, τα μεταλλεία ΛΑΥΡΙΟΥ και ταυτόχρονα καταδεικνύονται οι κοινωνικές σχέσεις, που επέβαλλε η βιομηχανία στο επίπεδο της πόλης.
       
      Στο τρίτο επεισόδιο της σειράς με τον τίτλο «ΝΕΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΗ» παρουσιάζονται οι παράλληλες ιστορίες εμπορίου και βιομηχανίας δυο πόλεων, της μεν ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ, το κλασικό δείγμα πόλης που γεννήθηκε από την ανάγκη του εμπορίου, το δε ΛΑΥΡΙΟ, η αρχαιότατη πόλη που συνάρτησε την ύπαρξή της με την άνθιση και την παρακμή των μεταλλείων.
       
      Δείτε το επεισόδιο εδώ: http://archive.ert.gr/36212/
       
      Πηγή: Ψηφιακό Αρχείο ΕΡΤ
       
      Δείτε όλες τις playlist από το Michanikos.gr webTV
       
      1.
       
      2.
       
      3.
    10. webTV

      GTnews

      Το σημαντικότερο μνημείο πολιτισμού στον κόσμο η Ακρόπολη των Αθηνών και ο Παρθενώνας που πρόσφατα βραβεύτηκε από το Business Insider ως το ομορφότερο αρχιτεκτονικό κατασκεύασμα στον κόσμο κατόπιν έρευνας που αποφάσισε να διεξαγάγει μεταξύ διάσημων αρχιτεκτόνων από όλο τον κόσμο δοκιμάζεται σκληρά από την κλιματική αλλαγή.
      Η Ακρόπολη των Αθηνών ίσως να διανύει τις 365 πιο δύσκολες μέρες της ένδοξης και μακρόχρονης ιστορίας της καθώς χτυπιέται ανελέητα από ακραίους καύσωνες και σφοδρές χιονοθύελλες.
      Από τα περσινά 45αρια και πλέον που είχαμε καταγράψει με χρήση ειδικού drone βρέθηκε αντιμέτωπη με την ακραία χιονοθύελλα που προκάλεσε η κακοκαιρία «Ελπίς» τον χειμώνα που μας πέρασε και από σήμερα είναι και πάλι αντιμέτωπη με μια μακρά περίοδο υψηλών θερμοκρασιών όπως προειδοποιούν οι μετεωρολόγοι.
      Το ευτύχημα είναι πως τόσο οι αρχαιολόγοι που χρόνια τώρα δίνουν πραγματικό αγώνα για την συντήρηση και αποκατάσταση αυτό του εμβληματικού μνημείου για ολόκληρο τον πλανήτη αλλά και οι ειδικοί επιστήμονες που εργάζονται στο πλευρό τους τόσο με την αμέριστη αγάπη τους αλλά και την συνδρομή της τεχνολογίας εμφανίζονται καθησυχαστικοί για την πορεία του μνημείου στο πέρασμα των χρόνων.
       
    11. webTV

      Engineer

      Στις 9 και 10 Απριλίου, η Αθήνα ανοίγει τα σπίτια της και το Open House 2022 σας προσκαλεί να τα ανακαλύψετε.
      «Το σπίτι μου είναι το καταφύγιό μου, ένα συναισθηματικό κομμάτι αρχιτεκτονικής, όχι ένα κρύο κομμάτι άνεσης», έχει πει ο σπουδαίος Μεξικανός αρχιτέκτονας του 20ου αιώνα Luis Barragan, γνωστός για την έμφαση του στο χρώμα, το φως, τη σκιά, την μορφή και την υλικότητα. Και πράγματι, τα δύο τελευταία χρόνια η πανδημία έφερε το εσωτερικό της κατοικίας στο δημόσιο προσκήνιο περισσότερο από ποτέ με τα σπίτια να αποτελούν το απόλυτo καταφύγιο μας και ανάγκη να χωρέσουν τα «θέλω» μας.
      Και παρά τις ιδιαίτερες και δύσκολες συνθήκες των τελευταίων δύο χρόνων, ο πολιτισμός δήλωνε το «παρών» με διαδικτυακές διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων και η αγαπημένη γιορτή της αρχιτεκτονικής, το Open House Athens. Φέτος ο θεσμός επιστρέφει έτσι όπως τον είχαμε συνηθίσει και αγαπήσει, με δωρεάν ξεναγήσεις σε κτίρια της Αθήνας ώστε να μάθουμε την ιστορία τους, να δούμε τις τεχνοτροπίες στο ταβάνι και τα περίτεχνα μωσαϊκά στα σπίτια, να γνωρίσουμε τις συνθήκες, τον τρόπο και τον χώρο μέσα στον οποίο εργάζονται τα αρχιτεκτονικά γραφεία. Ιστορικά, λοιπόν, δημόσια κτίρια, ξενοδοχεία, χώροι εργασίας και σπίτια - κατοικίες και διαμερίσματα - ανοίγουν τις πόρτες τους, έτσι ώστε να γνωρίσουμε την αρχιτεκτονική τους, τη χρήση και την ιστορία τους.
      Και επειδή κάθε Σαββατοκύριακο κάνουμε «ξενάγηση» και σε ένα διαφορετικό σπίτι, συγκεντρώσαμε τα σπίτια που μπορείτε να επισκεφτείτε δια ζώσης, αυτή τη φορά, μέσω του Open House Athens 2022. Είναι σπίτια που πάντα χαζεύετε όταν περνάτε τυχαία απέξω και κλέβουν τις εντυπώσεις για την πρωτότυπη αρχιτεκτονική τους.
      Τα σπίτια που «ανοίγουν» στο κοινό του Open House Athens
      J & A Apartment
      Στο ισόγειο μιας πολυκατοικίας του 1955, οι Cadu Architects δημιούργησαν μια σύγχρονη κατοικία που θα ανοίξει τις πόρτες της το Σαββατοκύριακο του Open House Athens.

      H αρχιτεκτονική ομάδα που ανέλαβε την ανακαίνιση της θρυλικής και εμβληματικής Μπλε Πολυκατοικίας στα Εξάρχεια, αναδιαρρύθμισε το σπίτι στη Νέα Φιλοθέη με σκοπό την καλύτερη οργάνωση των χώρων και τη δημιουργία νέων οπτικών φυγών προς τον περιμετρικό κήπο. Eπανεξέτασε την εσωτερική διαρρύθμιση και δημιούργησε έναν χώρο που διευκολύνει τη ζωή των κατοίκων του.


      Που: Αλ. Βραχνού 7, Νέα Φιλοθέη/Φωτογραφία: Μιχαήλ Δαμάσκος
      Πότε: 09/04 10:00-14:00
      10 am Lofts
      Ένα πρώην βιομηχανικό κτίριο, που μετατράπηκε σε ένα ιδιαίτερο συγκρότημα από τους Gavalas Ioannidou Architecture και το Studio Andrew Trotter, το 2016-2021, ανοίγει τις πόρτες του στο Open House Athens.
      Ο πολυλειτουργικός αυτός χώρος, στον οποίο ξεναγηθήκαμε και πριν λίγες εβδομάδες, μπορεί να νοικιαστεί για εκδηλώσεις, εκθέσεις, ειδικά δείπνα, γυρίσματα αλλά και διαμονή. Σκυρόδεμα, γυαλί και μέταλλο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των υλικών του ενώ η αίσθηση που δίνει εξαρτάται πάντα από τον χώρο που βρίσκεται ο επισκέπτης. Σκοτεινή και ισχυρή στον κάτω ορόφου σε αντίθεση με την αναζωογονητική του επάνω ορόφου. Η μεγάλη σκουριασμένη σιδερένια σκάλα είναι κυρίαρχο στοιχείο στο κεντρικό αίθριο, που συνδέει τους δύο επάνω χώρους με τον κάτω όροφο. Ενας χώρος που σίγουρα αξίζει να επισκεφτείτε.


      Που: 10AM Lofts, Κωνσταντινουπόλεως 82, Αθήνα/Φωτογραφίες: Salva Lopez
      Πότε: 09/04 13:00-17:00 & 10/04 13:00-17:00
      Thission Lofts
      To νεοκλασικό βιομηχανικό κτίριο του 1927 που το 2005 μετατράπηκε σε κτίριο κατοικιών τύπου loft από τους if-untitled architecture (Μ. Γιαννακοπούλου, A. Grafweg, S. Hirano), ανοίγει τις πόρτες του, στο πλαίσιο του Open House Athens 2022, για ένα ένα διήμερο.

      Πρόκειται για ένα τετραώροφο συγκρότημα στην Πειραιώς, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων 19 διαφορετικά διαμερίσματα - lofts επιφάνειας 80m2 - 300m2, τα οποία μοιράζονται ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά: το μεγάλο ύψος των χώρων, το βιομηχανικό χαρακτήρα της κατασκευής και τους μεγάλους ενιαίους ελεύθερους χώρους. Το «Thission Lofts» οργανώνεται, επίσης, γύρω από ένα κεντρικό υπαίθριο πολυλειτουργικό κοινόχρηστο χώρο, που λειτουργεί και ως πέρασμα από και προς τα διαμερίσματα. Ενα ακίνητο «αρχιτεκτονικό διαμάντι» που αναβίωσε έπειτα
      από μελέτη αποκατάστασης.


      Που: Πειραιώς 123 & Ευρυσθέως, Πετράλωνα
      Πότε: 09/04 10:00-15:00, 10/04 10:00-14:00
      Πολυκατοικία στη Δεινοκράτους
      Για άλλη μια χρονιά η Πολυκατοικία στη Δεινοκράτους «ξεκλειδώνει» για το Open House Athens. Κατασκευάστηκε το 2013 και σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Γιώργο Αγγελή.
      Πρόκειται για μια σύγχρονη εκδοχή του τύπου της αθηναϊκής πολυκατοικίας. Αποτελείται από πέντε ορόφους διαμερισμάτων, πιλοτή και τέσσερις υπόγειους ορόφους. Κεντρική ιδέα του σχεδιασμού ήταν η σχέση του κτιρίου με το περιβάλλον του: τον άμεσο περίγυρο και την πόλη. Ο εσωτερικός ανοιχτός πεζόδρομος και η είσοδος στο κλιμακοστάσιο και το ημιυπαίθριο καθιστικό λειτουργούν ως χώρος συνάντησης των κατοίκων. Η οργάνωση σε κάναβο στύλων και τοιχίων και η κάτοψη σε ζώνες δίνουν τη δυνατότητα εναλλακτικών διαμορφώσεων ανά όροφο.

      Φωτογραφία: Μπάμπης Λουιζίδης
      Οι χώροι της πολυκατοικίας, γυμνοί και απερίφραστοι, συστήνουν ένα ήρεμο, φιλικό και ίσως «σιωπηρό» τοπίο που αντλεί την ιδιαίτερη δυναμική του από την καθαρότητα και τη σαφήνεια της δομής τους.
      Που: Δεινοκράτους 123, Παπαγιάννη & Δημοχάρους, Κολωνάκι, Αθήνα
      Πότε: 10/04 12:00 -16:00
      Αθηναϊκή Αστική Μονοκατοικία
      Πρόκειται για ένα τυπικό δείγμα μικροαστικής αθηναϊκής κατοικίας του 1950-1960, που ανακαινίσθηκε ριζικά το 2009 από την αρχιτέκτονα Μαρίνα Πετρουλά, δίνοντας εξίσου έμφαση σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.

      Φωτογραφία: Γιάννης Τσόλκας

      Φωτογραφία: Γιάννης Τσόλκας
      Τα υλικά είναι φυσικά, κυριαρχούν το εμφανές μπετόν, ο χάλυβας και το ξύλο και οι όποιες παρεμβάσεις έχουν γίνει ήταν με σεβασμό στο αρχικό σχέδιο.
      Που: Αθηναϊκή Αστική Μονοκατοικία, Ισαίου 8, Παγκράτι
      Πότε: 09/04 12:00-20:00 & 10/04 12:00-20:00
      Διαμέρισμα στο Φάληρο
      Οι Plaini and Karahalios Architects σχεδίασαν το 2021 ένα διαμέρισμα στο Παλαιό Φάληρο για μια τριμελή οικογένεια, το οποίο θα είναι επισκέψιμο για το κοινό του Open House

      Φωτογραφίες: Νίκος Παπαγεωργίου

      Φωτογραφίες: Νίκος Παπαγεωργίου
      Πρόκειται για ένα καινούργιο και απόλυτα λειτουργικό διαμέρισμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία και στις οποίες κλήθηκε να «απαντήσει» η αρχιτεκτονική, καθώς, πέρα από τις τυπικά οριοθετημένες λειτουργίες, μελετήθηκαν και σύγχρονες ανάγκες όπως η τηλεργασία, η ξεχωριστή έκφραση του κάθε χρήστη και οι συνθήκες συνύπαρξης διαφορετικών ατομικών δραστηριοτήτων.
      Που: Αγ. Αλεξάνδρου 87, Παλαιό Φάληρο
      Πότε: 09/04 12:00-20:00
      Διαμερίσματα στην Πλάκα
      Τα διαμερίσματα στην Πλάκα έχουν την υπογραφή της 3NK Engineers & Architects και αποτελούν μια νέα άφιξη στο Open House Athens.
      Ζητούμενο του έργου ήταν η μετατροπή πρώην χώρου γραφείων στην  Πλάκα σε δυο σύγχρονα αυτόνομα διαμερίσματα που να εξυπηρετούν τις ανάγκες του σύγχρονου κάτοικου πόλης. Η μελέτη, η κατασκευή, η επίπλωση και η διακόσμηση των χώρων αποτέλεσε αντικείμενο του έργου.
      Που: Μπενιζέλου Παλαιολόγου 2, Aθήνα
      Πότε: 09/04 12:00-17:00
      Διατηρητέο Οδου Μετσόβου
      Πρόκειται για μια διατηρητέα πολυκατοικία μοντέρνας αρχιτεκτονικής του μεσοπολέμου, που σχεδιάστηκε το 1930-1936 από τον αρχιτέκτονα και ζωγράφο Τάκη Μάρθα κι αποκαταστάθηκε το 2022 από το αρχιτεκτονικό γραφείο Barespace.

      Αποτελεί new entry στις ξεναγήσεις κτιρίων και χώρων με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον και ανυπομονούμε να το γνωρίσουμε.
      Που: Μετσόβου 25, Aθήνα
      Πότε: 09/04 11:00-15:00
      Τι είναι το Open House Athens
      To Open House Athens είναι η μεγαλύτερη γιορτή της αρχιτεκτονικής στην Αθήνα. Πρόκειται, άλλωστε, για έναν από τους σημαντικότερους διεθνείς θεσμούς για την ανάδειξη και προώθηση της αρχιτεκτονικής.
      Η ιδέα ξεκίνησε από το Λονδίνο το 1992 και μέχρι σήμερα έχει διαδοθεί σε 49 πόλεις του κόσμου, μεταξύ των οποίων βρίσκεται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Κάθε χρόνο, για ένα διήμερο, τα πιο εντυπωσιακά και ιστορικά δημόσια και ιδιωτικά κτίρια με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό δωρεάν, μετατρέποντας την πόλη σε ανοιχτό μουσείο, με εκθέματα τα ίδια της τα κτίρια.
      Στην Αθήνα το Open House πραγματοποιείται από την άνοιξη του 2014 και κάθε χρόνο οι λάτρεις του design και της αρχιτεκτονικής το περιμένουν πως και πως, ώστε να εξερευνήσουν εμβληματικά κτίρια και να μάθουν τη βαθύτερη αρχιτεκτονική τους αξία και ιστορία.
    12. webTV

      Engineer

      Το ιστορικό Dubai World Trade Center αποτελεί το «θεμέλιο λίθο» του σύγχρονου Ντουμπάι. Είναι ο πρώτος από τους 900, σήμερα, ουρανοξύστες που χτίστηκε στο εμιράτο. Το ρηξικέλευθο, για την εποχή, αρχιτεκτόνημα, τα θεμέλια του οποίου τέθηκαν το 1979, ήταν έμπνευση του Μοχάμεντ μπιν Ρασίντ αλ Μάκτουμ, κυβερνήτη του Ντουμπάι και πρωθυπουργού των νεοσύστατων Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
       
    13. webTV

      Engineer

      Το ντοκιμαντέρ καταγράφει μέσα από συγκλονιστικές εικόνες τον σεισμό των 9 Ρίχτερ, το τσουνάμι και την πυρηνική καταστροφή στην Φουκουσίμα της Ιαπωνίας.
       
      Αυτόπτες μάρτυρες αλλά και επιστήμονες που βίωσαν και μελετούν αντίστοιχα αυτό το σεισμό και τις συνέπειες που προκλήθηκαν στην Ιαπωνία μιλούν στην κάμερα.
       
      Τα 9 Ρίχτερ που χτύπησαν την Ιαπωνία την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011 αποτέλεσαν τον πέμπτο μεγαλύτερο σεισμό που έχει καταγραφεί στον κόσμο από το 1900.
       
      Το τσουνάμι που ακολούθησε έφερε και τις εφιαλτικές συνέπειες των 10.000 και πλέον νεκρών αλλά και χιλιάδων αγνοουμένων. Ολόκληρες πόλεις χάθηκαν και τίποτα δεν είναι πια ίδιο για τους Ιάπωνες αλλά και ολόκληρο τον κόσμο μετά την καταστροφή που υπέστη το πυρηνικό εργοστάσιο της Φουκουσίμα... την Κυριακή 11/03!
       
      Δείτε το video:
       

    14. webTV

      Engineer

      Η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στις 21 Νοεμβρίου 2018 ως φωτορεαλιστική απεικόνιση το έργο «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων».
      Παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ.Θάνου Βούρδα, επί των ημερών του οποίου προετοιμάστηκε η δημοπράτηση του έργου, και των κ.κ. Χρήστου Δουκάκη και Χρήστου Διονέλη, Προέδρου Δ.Σ. και Διευθύνοντα Συμβούλου αντίστοιχα, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε το έργο της υπογειοποίησης των Σεπολίων, το οποίο θα αλλάξει την όψη της περιοχής.
      Ο κ.Θάνος Βούρδας επισήμανε «Το έργο γίνεται επιτέλους πραγματικότητα, αφού διασφαλίσαμε τη χρηματοδότησή του, το έργο ξεκινά».
      Παράλληλα τόνισε ότι «είναι ένα δύσκολο κατασκευαστικά έργο, που γίνεται σε γραμμή, η οποία λειτουργεί και βρίσκεται στον αστικό ιστό και επίσης λόγω του γεγονότος ότι γειτνιάζει με τη γραμμή του Μετρό και αγωγούς της ΕΥΔΑΠ». Όταν ολοκληρωθεί το έργο, η χωρητικότητα του δικτύου θα αυξηθεί σημαντικά.
      Επίσης ανήγγειλε τη δημοπράτηση της Β΄ φάσης του σταθμού Αθήνας, που θα ολοκληρώσει τα έργα στην περιοχή.
      Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ.Χρήστος Διονέλης, σημείωσε πως το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα αλλάξει ριζικά την περιοχή που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη. Δίνοντας μερικά στοιχεία για τον διαγωνισμό τόνισε πως ήταν ένας ηλεκτρονικός διαγωνισμός που ολοκληρώθηκε σε κάτι περισσότερο από 10 μήνες, καθώς η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2017 και η σύμβαση υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2018. Το αρχικό κόστος ήταν 122εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η ανάδοχος κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ έδωσε έκπτωση 45,6%. «Πιστεύω ότι το έργο θα τελειώσει στην ώρα του, δηλαδή σε περίπου 52 μήνες από σήμερα», κατέληξε ο κ.Χρήστος Διονέλης.
      Τα στοιχεία του έργου
      Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική. Οι διαφραγματικοί τοίχοι θα έχουν πάχος 5,7 εκατοστά.
      Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.
      Δείτε την παρουσίαση του έργου: https://www.ergose.gr/wp-content/uploads/2018/11/PPT_SEPOL_2507_NOV_18.pptx
    15. webTV

      Engineer

      Δείτε τις εργασίες κατασκευής σε έναν από τους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο επίπεδο του σταθμού, αλλά και από αέρος.
       
      Ο υπό κατασκευή σταθμός Παπάφη.
       
      Δείτε το video εδώ:
       

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.