Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    635 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Το 1978, η UNESCO ανακοίνωσε τον πρώτο της κατάλογο με 12 τοποθεσίες παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, τίτλος που θεωρείται ευρέως το χρυσό πρότυπο για ορόσημα σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, συνολικά 1.154 τοποθεσίες – 897 πολιτιστικές, 218 φυσικές και 39 μικτές – έχουν κερδίσει μία θέση στον διάσημο κατάλογο.
      Για να ανακαλύψει ποια από αυτά είναι τα δημοφιλέστερα σήμερα, η εταιρεία Design Bundles μελέτησε πόσες φορές οι τοποθεσίες έχουν προστεθεί ως ετικέτες στο Instagram το 2021.
      Πρώτο βρίσκεται το ιστορικό κέντρο της Ρώμης, με περίπου 61,2 εκατομμύρια αναρτήσεις και ακολουθούν το Ρίο ντε Τζανέιρο με περίπου 45 εκατομμύρια και η Βενετία με τη λιμνοθάλασσα της με σχεδόν 25,8 εκατομμύρια.  
      Στη λίστα των 10 δημοφιλέστερων τοποθεσιών παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς είναι ακόμη το Κίεβο με περίπου 21,9 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Φλωρεντίας με 21,5 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Πράγας με 17,7 εκατομμύρια, η Βουδαπέστη με 14,7 εκατομμύρια, η Μπραζίλια με 13,3 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Αγίας Πετρούπολης με 12 εκατομμύρια και το Κίτο με 9,9 εκατομμύρια. Όλες ανήκουν στην κατηγορία πολιτιστικές τοποθεσίες.
      Από τις φυσικές τοποθεσίες, το Εθνικό Πάρκο Γιοσέμιτι βρίσκεται στην 15η θέση με περίπου 4,6 εκατομμύρια αναρτήσεις και το Εθνικό Πάρκο Γκραντ Κάνιον εξασφαλίζει για τις ΗΠΑ  και την 16η θέση με με περίπου 4 εκατομμύρια αναρτήσεις. Στην 17η θέση είναι η παλιά Αβάνα με 4 εκατομμύρια αναρτήσεις και στην 18η το Πολιτιστικό τοπίο του Μπαλί με 3.985.530 αναρτήσεις. Στην 27η θέση είναι η παλιά πόλη του Ντουμπρόβνικ της Κροατίας και στην 29η οι Δολομίτες με 2,5 εκατομμύρια αναρτήσεις στο Instagram.
    2. webTV

      Engineer

      Μία γκαλερί στη Γερμανία, μία γέφυρα χωρίς αυτοκίνητα στη Δανία και ένα νοσοκομείο στο Μπαγκλαντές διεκδικούν ένα υψηλού κύρους βραβείο αρχιτεκτονικής για το καλύτερο  νέο  κτίσμα του κόσμου. 
      Τα τρία αυτά projects επιλέχθηκαν ανάμεσα σε 16 φιναλίστ από 11 χώρες. Σε ένα τους θα απονεμηθεί το RIBA International Prize στις αρχές του 2022.
      Το Νοσοκομείο Φιλίας στην πόλη Σατχίρα του νοτιοδυτικού Μπαγκλαντές είναι φτιαγμένο από τούβλα που έχουν παραχθεί από ντόπιους και διαθέτει 80 κρεβάτια.
        Έχει σχεδιαστεί από το γραφείο Urbana  έτσι ώστε να αντέχει σε πλημμύρες, καθώς η περιοχή είναι ευάλωτη σε τυφώνες. 

      Η γέφυρα Lille Langebro στην Κοπεγχάγη που διασχίζει το κεντρικό λιμάνι της χώρας, προσφέρει σε πεζούς και ποδηλάτες μία εναλλακτική οδό χωρίς αυτοκίνητα σε σχέση με την προϋπάρχουσα παράλληλη γέφυρα.

      Όταν χρειάζεται να περάσουν μεγάλα πλοία από κάτω της, η γέφυρα ανοίγει με εντυπωσιακό τρόπο.  

      Έχει σχεδιαστεί από το Urban Agency. 

      Το τρίτο κτίριο είναι η γκαλερί τέχνης James-Simon-Galerie, που εξυπηρετεί και σαν είσοδος για το Museum Island του Βερολίνου.

      Το κτίριο, που έχει σχεδιαστεί από το γραφείο David Chipperfield Architects, άνοιξε το 2019, δύο δεκαετίες αφότου προτάθηκε αρχικά.

      Ο σύγχρονος σχεδιασμός του έρχεται σε αντίθεση με τα πολύ παλαιότερα κτίσματα της περιοχής, με την RIBA να επαινεί τον τρόπο με τον οποίο «αναμειγνύει το νεοκλασικό με το μοντέρνο».
       
      moneyreview.gr
    3. webTV

      Engineer

      Εκτινάχθηκε στα 800 εκατ. ευρώ το κόστος ανακαίνισης του γηπέδου της Ρεάλ Μαδρίτης, καθώς όπως αναφέρει το πρακτορείο Ρόιτερς επεκτάθηκε η συμφωνία της ομάδας με την JP Morgan και την Bank of America.
      Σύμφωνα με αυτή, ο αρχικός προϋπολογισμός για την ανακαίνιση του γηπέδου “Σαντιάγκο Μπερναμπέου” στη Μαδρίτη από τα 575 εκατ. ευρώ επεκτάθηκε κατά επιπλέον 225 εκατ. ευρώ, φθάνοντας πλέον τα 800 εκ. ευρώ.
      Η ανακαίνιση του γηπέδου περιλαμβάνει πλέον και τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου ανασυρόμενου υβριδικού γηπέδου πολλαπλών χρήσεων, που αναμένεται να βοηθήσει την εατιρεία που διαχειρίζεται το γήπεδο να προσθέσει επιπλέον 250 εκατ. ευρώ το χρόνο στα ταμεία της ομάδας.
      Από 150 εκατ. ευρώ που είναι τα ετήσια έσοδα από το γήπεδο, με τα νέα έργα και το υβριδικό γήπεδο, θα μετατραπεί το εμβληματικό Santiago Bernabeu σε ένα χώρο για events από όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων (από αθλητισμό έως διασκέδαση) όλο το χρόνο.
      Η νέα συμφωνία – μαμούθ αναμένεται να επικυρωθεί κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
       
    4. webTV

      Engineer

      Από άκρη σε άκρη της Ελλάδας θα συναντήσει κανείς εκκλησίες μεγαλύτερες ή μικρότερες, ναούς και εξωκκλήσια.
      Κάποιες από αυτές τις εκκλησίες έχουν ιδιαίτερη και παλιά ιστορία ενώ άλλες ξεχωρίζουν λόγω της εμφάνισης και του τρόπου κατασκευής τους. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι υπάρχει εκκλησία στην Ελλάδα η οποία δεν χρειάστηκε οροφή και πάτωμα για να κατασκευαστεί και θα την δούμε παρακάτω.
      Παναγία Κακαβιώτισσα

      Η Παναγία η Κακαβιώτισσα είναι μια από τις πιο παράξενες και εντυπωσιακές εκκλησίες της Ελλάδας. Κι αυτό γιατί πρόκειται για μια ελληνική εκκλησία χωρίς σκεπή, ένα μικρό εξωκλήσι γραφικό στην κορυφή ενός λόφου στην Λήμνο. Η μικρή και ιδιαίτερη εκκλησία χτίστηκε το 1.300 και εντυπωσιάζει κάθε επισκέπτη. Όσον αφορά το όνομά της, αυτό το πήρε από την τοποθεσία της. Πώς πήρε το όνομά της; Κι αυτό γιατί βρίσκεται στο όρος Κάκαβος στη Λήμνο, μέσα σε μια σπηλιά, ανάμεσα στα επιβλητικά βράχια.
      Αγία Θεοδώρα

      Η Αγία Θεοδώρα είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις πιο εντυπωσιακές και γνωστές εκκλησίες όχι μόνο της Πελοποννήσου αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας. Ξεχωρίζει από τα 17 μεγάλα δέντρα που ξεπηδούν από τη στέγη του ναού και τα οποία φτάνουν σε ύψος 20 μέτρων. Και φυσικά, όπως πιθανόν γνωρίζεις, οι θρύλοι που συνοδεύουν το εκκλησάκι τη Αγίας Θεοδώρας είναι πολλοί. Το μικρό αυτό αλλά καθ’ όλα εντυπωσιακό εκκλησάκι δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι έχει μπει στο βιβλίο Γκίνες ως «θαυμαστό ναΐδριο». Οσοι βρεθούν στα σύνορα Αρκαδίας και Μεσσηνίας, κάνουν πάντα μια στάση για να θαυμάσουν τη μοναδικότητα που προσφέρει ο ναός της Αγίας Θεοδώρας. Ευκαιρία να το κάνεις και εσύ την επόμενη φορά.
      Αγία Φωτεινή

      Η Αγία Φωτεινή Μαντίνειας είναι ναός που βρίσκεται απέναντι από τον αρχαιολογικό χώρο της Μαντίνειας στην Αρκαδία. Ένα δείγμα μοναδικής αρχιτεκτονικής το οποίο ξεχωρίζει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται για ένα δημιούργημα ξεχωριστής αισθητικής το οποίο μάλιστα δεν έχει ενιαίο τρόπο κατασκευής. Συγκεκριμένα ο ναός συνδυάζει βυζαντινά στοιχεία με άλλους αρχαιότροπους ρυθμούς με έναν χαρακτηριστικό τρόπο.
      Εξωκκλήσι της Ανάληψης

      Στην Αττική βρίσκεται η τέταρτη από τις πιο παράξενες εκκλησίες αυτής της λίστας. Είναι το εξωκκλήσι της Ανάληψης ή αλλιώς «Tρύπια εκκλησία» όπως συνηθίζουν να την αποκαλούν. Η συγκεκριμένη εκκλησία βρίσκεται στον Υμηττό και είναι μέσα σε μια σπηλιά με μεγάλη ανοιχτή είσοδο. Δεν είναι τυχαία σε αυτή τη λίστα μιας και από την πρώτη στιγμή που θα φτάσεις εκεί, την βλέπεις εντυπωσιάζεσαι. Αποτελεί έναν ιδιαίτερο χώρο προσευχής κυριολεκτικά μέσα στο δάσος. Η ανάληψη στον Υμηττό είναι ένας ναός από αυτούς που σπάνια συναντάς και τραβάει σίγουρα τα βλέμματα, όπως αναφέρει το exploringgreece.
    5. webTV

      Engineer

      Στόχος να δημιουργήσουν έναν πολιτιστικό δίκτυο που θα εκπαιδεύσει τις νέες γενιές επαγγελματιών και στελεχών.   Επτά ανεστραμμένες πυραμίδες που δημιουργούν ένα σύμπλεγμα πάνω από την πολυσύχναστη πόλη του Καΐρου σχεδίασε το αρχιτεκτονικό γραφείο marchisciana saverio adrian Οι κατασκευές μοιάζουν με τεράστιες ατσαλένιες αράχνες με πολύ ψηλά και λεπτά πόδια που φαίνεται να πολιορκούν τη μητρόπολη. Αναδυόμενοι σε πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς κόμβους και λειτουργώντας επίσης ως παρατηρητήρια, τα σημεία σχηματίζουν ένα αυτόνομο αστικό σύστημα που αιωρείται από πάνω. Το σύγχρονο Κάιρο είναι μια χαοτική πόλη από άναρχα κατασκευασμένα σπίτια που επεκτείνεται με γρήγορους ρυθμούς καταλαμβάνοντας τις παραδοσιακές φυτείες των χουρμαδιών και των λαχανόκηπων. Η εναπομείνασα γεωργική γη της Αιγύπτου εξαντλείται και αντικαθίσταται από μεγάλες γειτονιές γεμάτες με κτίρια, χωρίς πάρκα ή δημόσιους αστικούς χώρους. Αυτό το πρόβλημα των προαστίων που αναπτύσσονται χωρίς να τηρούν κανέναν πολεοδομικό σχεδιασμό είναι ανησυχητικό για πολλές μολυσμένες μητροπόλεις στην Αφρική, την Ασία και τη Νότια Αμερική.
      Σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες οι κατασκευές είναι σχεδιασμένες ως ανεστραμμένες πυραμίδες, με τις κορυφές τους να δείχνουν προς τα κάτω, θέλοντας με αυτο τον τρόπο να επικρίνουν την ανεξέλεγκτη αστική ανάπτυξη που καταστρέφει τη φύση και τα εύθραυστα οικολογικά της συστήματα. Το μεγάλο τους μέγεθος δημιουργεί έναν διάλογο με τις αρχαίες πυραμίδες των Φαραώ ενώ αντιπροσωπεύει μια νέα πόλη πολιτισμού. 
      Οι πυραμίδες που θα πάρουν ονόματα από τους αρχαίους αιγυπτιακούς θεούς και θα φιλοξενούν εκπαιδευτικά και ερευνητικά κέντρα: σχολή αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας, ινστιτούτο αποκατάστασης παπύρων, εθνική βιβλιοθήκη, σχολή παραδοσιακών χειροτεχνιών, σχολή βοτανικής
      Στόχος να αποτελέσουν έναν πολιτιστικό δίκτυο που θα έχει τη δυνατότητα να εκπαιδεύσει και να προετοιμάσει τις νέες γενιές επαγγελματιών και στελεχών του Καΐρου, με βάση τις αρχές του καλύτερου τοπίου και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
      Όλες οι πυραμίδες θα συνδέονται με ένα σύστημα monorail, με έναν σταθμό στη βάση κάθε πυραμίδας. Ανελκυστήρες και πύργοι σκάλας, τοποθετημένοι μέσα στις κολώνες, θα οδηγούν τους επισκέπτες από τη χαοτική- στην πολιτιστική-πόλη. Οι βεράντες στην κορυφή των πυραμίδων θα λειτουργούν ως μεγάλες πανοραμικές πλατείες που ανοίγουν προς το τοπίο, για φοιτητές και τουρίστες.



      Πηγή εικόνων: https://africapearl.com/2021/11/16/the-seven-new-pyramids-for-cairo-form-cultural-network-above-the-bustling-city.html
      Αναλυτικά το άρθρο: https://www.designboom.com/architecture/seven-inverted-pyramids-cultural-network-chaotic-cairo-marchisciana-saverio-adrian-11-16-2021/
    6. webTV

      Engineer

      Το ρόβερPerseverance της NASA στον Άρη έξυσε μια συγκέντρωση βράχων στον Άρη που ενδεχομένως να σχηματίστηκαν εντός νερού που βρισκόταν σε υγρή μορφή.
      «Κοιτώντας μέσα για να δω κάτι που δεν έχει δει ποτέ κανείς» έγραψαν στο Twitter οι επικεφαλής αποστολής του Perseverance, εκ μέρους του οχήματος. «Έξυσα ένα μικρό μέρος αυτού του βράχου για να απομακρύνω το στρώμα της επιφάνειας και να ρίξω μια ματιά από κάτω. Πλησιάζω στον επόμενο στόχο μου για λήψη δειγμάτων από τον Άρη».
      Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του space.com, τo όχημα έχει ήδη συλλέξει δύο δείγματα στο πλαίσιο της αναζήτησής του για ίχνη εξωγήινων μικροβίων στον Άρη. Στόχος είναι αυτά τα δείγματα να συγκεντρωθούν σε ένα φορτίο και να αφεθούν πίσω για να τα συλλέξει μια μελλοντική αποστολή.
      Το Perseverance, που παρέμενε στη θέση του λόγω προβλημάτων στις τηλεπικοινωνίες που οφείλονταν στον Ήλιο τον προηγούμενο μήνα, προορίζεται να πραγματοποιήσει, μεταξύ άλλων, έρευνες στον Κρατήρα Τζέζερο και να μελετήσει τη γεωλογία της περιοχής. Παρόλα αυτά, το drone Ingenuity που το συνοδεύει έχει πραγματοποιήσει πτήσεις, παρέχοντας εικόνες από ψηλά, εν όψει της προσέγγισης του οχήματος σε σημεία ενδιαφέροντος. Ειδικότερα, το Ingenuity έκανε την 15η πτήση του στον Άρη στις 6 Νοεμβρίου, στο ευρύτερο πλαίσιο δοκιμών για πτήσεις στον «Κόκκινο Πλανήτη».
      Τα προβλήματα επικοινωνίας άρχισαν στις 2 Οκτωβρίου, καθώς ο Ήλιος βρισκόταν ανάμεσα στη Γη και τον Άρη (κάτι που χαρακτηρίζεται ως «solar conjunction», ηλιακή ευθυγράμμιση ή σύζευξη). Αυτό έλαβε τέλος στις 19 Οκτωβρίου, και το όχημα άρχισε ξανά τη δουλειά του.
      Με πληροφορίες από Space.com, CNN




    7. webTV

      Engineer

      Αν είχατε ποτέ την ευκαιρία να βρεθείτε στις Μυκήνες, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η ακρόπολη σας έκοψε την ανάσα! Πως όμως ήταν την εποχή του Αγαμέμνονα το ανάκτορο των Ατρειδών;
      Σύμφωνα με την ιστορία, ο βασιλιάς Αγαμέμνονας ένιωθε ανίκητος στο μπαλκόνι του κάστρου του –και όχι άδικα.
      Ένα εξαιρετικό βίντεο που έχει ανεβάσει στο κανάλι του στο YouTube ο κ. Αναστάσιος Ντίνος, παρουσιάζει πώς ακριβώς ήταν η ακρόπολη των Μυκηνών σε τρισδιάστατη αναπαράσταση.
      Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην εν λόγω ανάρτηση: Οι «Πολύχρυσες Μυκήνες», το βασίλειο του μυθικού Αγαμέμνονα, που πρώτος ύμνησε ο Όμηρος στα έπη του, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα.
      Το όνομά τους έχει δοθεί σε έναν από τους λαμπρότερους πολιτισμούς της Ελληνικής προϊστορίας, το μυκηναϊκό, και οι μύθοι που συνδέονται με την ιστορία τους διαπέρασαν τους αιώνες με τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής εποχής, ενώ ενέπνευσαν και συνεχίζουν να εμπνέουν παγκοσμίως την πνευματική δημιουργία και την τέχνη.
      Σαφώς το να επισκεφθείτε οι ίδιοι την περιοχή είναι μία από τις εκδρομές που πραγματικά αξίζει να κάνετε με τα παιδιά σας, αλλά μέχρι τότε, προετοιμαστείτε (και προετοιμάστε τα) για αυτά που θα δείτε εκεί με το παρακάτω βίντεο:
      Επίσης δείτε τις Μυκήνες σήμερα με μια πτήση drone από την ομάδα updrones:
       
    8. webTV

      Engineer

      Παρουσιάζεται και επίσημα από τον όμιλο Κουρτίδη η νέα μεγάλη θεματική τουριστική επένδυση με την ονομασία Alexandrou Chora, που θα λάβει χώρα στην Καβάλα, σε μια περιοχή γνωστή πλέον και ως Costa Ofrynio.
      Η επίσημη παρουσίαση της επένδυσης θα λάβει χώρα κατά τη διάρκεια της έκθεσης Philoxenia, που θα διεξαχθεί από τις 12 έως τις 14 Νοεμβρίου 2021, στη Θεσσαλονίκη.
      Εκεί όσοι επισκέπτονται το περίπτερο της εταιρείας θα έχουν τη δυνατότητα να μάθουν λεπτομέρειες για τη νέα επένδυση που αναμένεται να αλλάξει το τοπίο και να αναβαθμίσει συνολικά το τουριστικό προϊόν τόσο της Καβάλας όσο και γενικότερα της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.
      Τί περιλαμβάνει η επένδυση
      Στόχος της επένδυσης είναι να επανατοποθετήσει την περιοχή στην παγκόσμια αγορά τουρισμού ως «Costa Ofrynio», μέσω της δημιουργίας του τουριστικού συγκροτήματος «Alexandrou Chora Project» από τον επιχειρηματικό όμιλο Kourtidis Group.
      Η επένδυση περιλαμβάνει τη δημιουργία 5άστερου resort, ένα ξενοδοχείου spa 4 αστέρων, ένα πρότυπο Village 200 κατοικιών και ένα θεματικό πάρκο για το Μέγα Αλέξανδρο.
      Μάλιστα, το θεματικό πάρκο για τον Μέγα Αλέξανδρο εκτιμάται ότι θα προσελκύει 100.000 επισκέπτες ετησίως (μαθητές, οικογένειες και τουρίστες) και στόχος είναι να συνδέεται απόλυτα με τον κοντινό αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης, όπου ήδη ετοιμάζονται σχετικές προτάσεις προς τα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού.
      Ανοιχτοί σε επενδυτικές συνεργασίες
      Η επενδυτική πρόταση για τη δημιουργία του συγκροτήματος θα υλοποιηθεί με ίδια κεφάλαια, επιχορήγηση στο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016 και δανεισμό από την Τράπεζα Πειραιώς. «Παράλληλα, το project έχει ήδη προσελκύσει κρούσεις από επενδυτές σημαντικών ή μικρότερων budget από Ελλάδα και Κύπρο και είμαστε ανοιχτοί για να πληροφορήσουμε όποιον ενδιαφέρεται», διευκρινίζει ο κ. Κουρτίδης, πρόεδρος του Kourtidis Group.
      Οι επτά πρώτες αγορές- «στόχοι»
      Η κεντρική και βόρεια Ευρώπη είναι, κατά τον κ. Κουρτίδη, η βασική αγορά του νέου μεγάλου project. «Βέλγιο, Ελβετία, Ολλανδία, Γερμανία, Σουηδία, Νορβηγία και Δανία είναι οι επτά πρώτες στις οποίες θα επικεντρωθούμε επικοινωνιακά», εξηγεί.
      Ωστόσο, εξίσου δελεαστική εκτιμάται πως είναι η περιοχή για τον εσωτερικό τουρισμό. «Απέχουμε μόνο 47 λεπτά από τη Θεσσαλονίκη και μάλιστα αυτός είναι ένας χρόνος που -λόγω Εγνατίας Οδού- δεν επηρεάζεται με καθυστερήσεις από την κίνηση του καλοκαιριού. Σε συνδυασμό με τις τουριστικές υποδομές της επένδυσης, θα δημιουργηθεί ένας νέος σπουδαίος προορισμός και για τον εσωτερικό τουρισμό», εκτιμά.
      Τρισδιάστατα και κινούμενα εκθέματα στο θεματικό πάρκο
      Περισσότερους από 100.000 επισκέπτες ετησίως εκτιμάται ότι θα προσελκύει το θεματικό πάρκο για τον Μέγα Αλέξανδρο. Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γρηγόρης Αβανίδης, εκ μέρους της ομάδας των Dream Workers, που το σχεδιάζει, το πάρκο θα αναπτυχθεί σε έκταση 40 στρεμμάτων, ενώ ο στεγασμένος χώρος του θα είναι συνολικά 1.800 τετραγωνικά, χωρισμένος σε τρία αυτόνομα κτήρια.
      Σημαντικό τμήμα της διαδρομής των επισκεπτών θα αναπτυχθεί στον εξωτερικό χώρο, όπου θα κυριαρχούν τρισδιάστατα και κινούμενα εκθέματα. Γενικά το πάρκο θα περιλαμβάνει πρωτότυπες ιδέες βασισμένες κυρίως στην τεχνολογία.
    9. webTV

      Engineer

      Ψηφιακή αναβίωση της Αρχαίας Ολυμπίας, με τη συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού και της Microsoft.
       
    10. webTV

      Engineer

      Το ποδήλατο είναι ένας από τους πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης και στην Πολωνία ανέβασαν το επίπεδο ακόμα υψηλότερα κατασκευάζοντας και «πράσινους» ποδηλατόδρομους.
      Η ειδική λωρίδα ποδηλάτων κοντά στο Lidzbark Warminski στο βορρά της χώρας δημιουργήθηκε από το Instytut Badań Technicznych από συνθετικό υλικό που μπορεί να «φορτίζεται» με το φως του ήλιου στη διάρκεια της ημέρας και στη συνέχεια να αυτοφωτίζεται για δέκα ώρες στη διάρκεια της νύχτας.



      Δημιουργήθηκε από την κατασκευαστική εταιρεία ΤΡΑ Instytut Badan Technicznych στο Pruszkow και είναι ακόμα σε δοκιμαστική φάση. Η εταιρεία επέλεξε την πόλη του Olsztyn στην Περιφέρεια Masurian Lakes της Πολωνίας για να το δοκιμάσει, εν μέρει επειδή το τοπίο δημιουργούσε ένα ελκυστικό περιβάλλον.
      «Η λάμψη που εκπέμπει είναι ένα πολύ ωραίο συμπλήρωμα στην όμορφη φύση της περιοχής με τις λίμνες, τους μικρούς λόφους και το ύπαιθρο». Οι υπάλληλοι πρόσθεσαν: «Αυτή τη στιγμή, είναι μόνο περίπου 100 μέτρα»
      Ο εν λόγω ποδηλατόδρομος βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο αλλά κρίνεται ως ιδέα πολλά υποσχόμενη.
      ---
      https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=967048440089210

    11. webTV

      Engineer

      Σύμφωνα με την μυθολογία, η Ηλέκτρα ήταν μία από τις Ωκεανίδες, κόρη του Τιτάνα Ωκεανού και μητέρα της θεάς Ίριδος. Στο όνομα της, η Boundary Layer Technologies, μία startup από την Καλιφόρνια, βρήκε την ιδανική λύση για το ηλεκτροκίνητο φέρι της που σκοπεύει να το ρίξει σύντομα στα νερά και να τα ταράξει. H Electra, σύμφωνα με τους δημιουργούς της είναι ένα «ιπτάμενο» καταμαράν που θα είναι δύο φορές ταχύτερο από τα υπάρχοντα ηλεκτροκίνητα στην αγορά ενώ ταυτόχρονα διανύει και διπλάσια απόσταση.
      Εφοδιασμένη με ένα σύνδεσμο μπαταριών 9.000 kWh οι οποίες βρίσκονται κάτω από το κατάστρωμα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει ταξίδια έως 100 ναυτικά μίλια. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Boundary Layer Technologies η Electra μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σχεδόν των μισών (48%) ακτοπλοϊκών συνδέσεων στην Ελλάδα. Το ότι η χώρα μας είναι μία αγορά στόχος, λόγω των κοντινών αποστάσεων ανάμεσα στα νησιά, αποδεικνύεται ότι είναι η μόνη, εκτός των ΗΠΑ, που γίνεται ειδική αναφορά και που υπάρχει και σχετικός χάρτης με πιθανές συνδέσεις.
      Το ηλεκτροκίνητο σκάφος έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει από 150 (σ.σ. με business class) έως 250 επιβάτες. Η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει φθάνει τους 40 κόμβους αρκετά υψηλότερη από τα ιπτάμενα δελφίνια που πιάνουν τους 30 κόμβους όταν υπάρχει έντονος κυματισμός. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της Electra ο σχεδιασμός του καταμαράν μειώνει κατακόρυφα τόσο τους κραδασμούς όσο και τον θόρυβο στην καμπίνα ο οποίος λόγω και της χρήσης μπαταρίας είναι μειωμένος κατά 20 ντεσιμπέλ σε σχέση με τα συμβατικά πλοία.
      Electra © Boundary Layer Technologies Electra © Boundary Layer Technologies
      Μηδενικό αποτύπωμα
      Με την ακτοπλοΐα να πρέπει να δώσει τον δικό της αγώνα για μείωση των εκπομπών άνθρακα τα αμέσως επόμενα χρόνια η Electra που αναμένεται να πέσει στα νερά το πρώτο τρίμηνο του 2024 φαντάζει έως η ιδανική λύση με το μηδενικό της αποτύπωμα. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του καταμαράν το κόστος απόκτησης του είναι κατά κατά 35% χαμηλότερο με ένα αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο αν ληφθούν υπόψη τα καύσιμα, οι φόροι άνθρακα και ο εκτιμώμενος χρόνος ταξιδιού.
      Στα αρνητικά της Electra είναι ότι δεν μπορεί να καλύψει, σε ότι αφορά στην ελληνική πραγματικότητα, μακρινές αποστάσεις όπως Πειραιά – Κρήτη λόγω αυτονομίας της μπαταρίας. Επίσης μία πλήρη φόρτιση, που όπως προαναφέρθηκε φθάνει για να καλύψει 100 ναυτικά μίλια, διαρκεί κάτι λιγότερο από τρεις ώρες. Για κάθε ναυτικό μίλι που διανύει χρειάζεται 1,3 λεπτά φόρτισης. Δηλαδή με μία πλήρη φόρτιση το βράδυ και με φορτίσεις κατά τη διάρκεια αποβίβασης και επιβίβασης των επιβατών μπορεί κάλλιστα να καλύψει μικρές και μεσαίες αποστάσεις στην διάρκεια μίας ημέρας.
      Με τα παραπάνω δεδομένα είναι ιδανικό για σύνδεση των λιμανιών της Αττικής με τον Αργοσαρωνικό και τα νησιά των Κυκλάδων, για μετακινήσεις ανάμεσα σε νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, σύνδεση της Κρήτης με Νότιο Αιγαίο, ακτοπλοϊκών γραμμών μεταξύ δυτικής Ελλάδας και νησιών του Ιονίου και νησιών του Ανατολικού Αιγαίου με τα τουρκικά παράλια.
       
    12. webTV

      Engineer

      Το νέο Munch στο Όσλο είναι ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου αφιερωμένο σε έναν καλλιτέχνη. Αφοσιωμένος στην εξερεύνηση βαθιά συναισθηματικών καταστάσεων, ο Νορβηγός καλλιτέχνης Έντβαρντ Μουνκ είναι περισσότερο γνωστός για τις εμβληματικές εκδοχές του έργου του Η κραυγή, οι οποίες απεικονίζουν μια αγωνιώδη φιγούρα με φόντο έναν φλογερό ουρανό. Η εναρκτήρια έκθεση με τίτλο Infinite προσκαλεί τους επισκέπτες να ανακαλύψουν την τέχνη και τον πλούτο του έργου του Μουνκ: τα θέματα και τα μοτίβα –όπως η αγωνία, η απόγνωση, ο θάνατος, η αγάπη, τα τοπία– που διερεύνησε επανειλημμένα σε όλη του τη ζωή και τα οποία συνεχίζουν να αγγίζουν και να εμπνέουν τους ανθρώπους σήμερα.
      Σε αντίθεση με άλλα παραδοσιακά κτίρια μουσείων, το Munch σχεδιάστηκε για να αποτελέσει μέρος μιας νέας γενιάς μουσείων σε όλο τον κόσμο που επαναπροσδιορίζουν τα πολιτιστικά ιδρύματα και απομακρύνονται από την ιδέα του ιστορικού αρχείου, για να γίνουν χώροι κοινωνικής συγκέντρωσης. «Όταν αρχίσαμε να σκεφτόμαστε πώς θα είναι, είδαμε ότι σύμφωνα με όλες τις σύγχρονες τάσεις στην αρχιτεκτονική έπρεπε να σχεδιάσουμε κάτι ανοιχτό στον κόσμο, οικολογικά βιώσιμο, με γκαλερί που να δημιουργούν ενδιαφέρουσες αφηγήσεις», μας λέει ο αρχιτέκτονας Χουάν Ερέρος, ιδρυτής του ισπανικού αρχιτεκτονικού γραφείου Estudio Herreros που σχεδίασε το κτίριο.  Ο 6ος όροφος στεγάζει την έκθεση Monumental Edvard Munch. Τα έργα μεγάλης κλίμακας που βρίσκονται εκεί, όπως ο εμβληματικός Ήλιος (1910-11), μήκους 8 μ., μπήκαν από ειδικό άνοιγμα στην πρόσοψη του μουσείου.  Η κάθετη δομή του σε σχήμα «Λ» φιλοξενεί όλες τις εγκαταστάσεις που απαιτούνται, προσφέρει θέα στην πόλη και δεν καταλαμβάνει βιώσιμο χώρο από την αστική περιοχή Μπιέρβικα, η ανάπλαση της οποίας ξεκίνησε με την κατασκευή του διάσημου κτιρίου της Opera, που βρίσκεται ακριβώς δίπλα του.
      Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας που επιδίωκαν, οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν διακριτικά ορατούς στο κοινό πολλούς από τους χώρους λειτουργίας, όπως τα σημεία όπου εργάζονται οι επαγγελματίες του μουσείου. Επίσης έδωσαν εύκολη πρόσβαση από τους γύρω δρόμους, σχεδίασαν εργαστήρια, βιβλιοθήκη, καφέ στο λόμπι και εστιατόριο στον 13o όροφο με θέα στο φιόρδ και στην πόλη.
      ΕΝΑ ΝΕΟ ΟΡΟΣΗΜΟ

      Η σχεδιαστική πρόταση των αρχιτεκτόνων βασίζεται στην ιδέα ενός πύργου όπου οι κύριες λειτουργίες οργανώνονται κάθετα. Ύψους 60 μέτρων, επενδεδυμένο με ανακυκλωμένα διάτρητα πάνελ αλουμινίου διαφορετικών βαθμών ημιδιαφάνειας και με το επάνω τμήμα του κεκλιμένο, το «Lambda», όπως συχνά αναφέρεται, αποτελεί το νέο ορόσημο της πόλης του Όσλο, ορατό από όλες τις πλευρές της. Οι έντεκα γκαλερί έχουν μεγάλες διακυμάνσεις στα ύψη της οροφής και στα μεγέθη των δωματίων, επιτρέποντας την καλύτερη αξιοποίηση των χώρων, τόσο για τη μόνιμη συλλογή όσο και για περιοδικές εκθέσεις που θα φιλοξενούνται. Ο πύργος αποτελείται από δύο ζώνες: μία στατική και μία δυναμική. Η στατική ζώνη (πλάτη του κτιρίου) είναι μια περίκλειστη κατασκευή από σκυρόδεμα, η οποία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα για την ασφάλεια, την υγρασία και τον φωτισμό προκειμένου να προστατεύονται τα έργα τέχνης. Η δυναμική ζώνη, με τη διαφανή πρόσοψη και τη θέα στην πόλη, επιτρέπει στους επισκέπτες να μετακινηθούν μεταξύ των γκαλερί και προσφέρει πανοραμική θέα στο Όσλο. Πρόθεση των αρχιτεκτόνων ήταν το κτίριο να συμβάλλει στη δημιουργία δεσμών ανάμεσα στην τέχνη του Μουνκ και την πόλη. «Το Munch είναι ένα έργο κύρους για την πόλη, γι’ αυτόν τον λόγο έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τα κριτήρια FutureBuilt. Τέτοια κτίρια πρέπει να μειώνουν τουλάχιστον στο μισό τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τα συμβατικά σύγχρονα κτίρια όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας, την επιλογή υλικών, τις μεταφορές κ.ά.», εξηγεί ο Γιενς Ρίχτερ του Estudio Hereros, ο οποίος ειδικεύεται στις καινοτόμες τεχνολογίες για το περιβάλλον.
      Σημείο αναφοράς πλέον στην πόλη του Όσλο, το νέο μουσείο έχει ήδη και αρκετούς «εχθρούς», που το θεωρούν «ρύπανση», όπως είπε χαρακτηριστικά ο ιστορικός τέχνης Τόμι Σόρμπο. ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΔΟΜΗΣΗ
      Το μουσείο έχει κατασκευαστεί με χρήση σκυροδέματος χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα και ανακυκλωμένο χάλυβα και η φέρουσα δομή του έχει σχεδιαστεί με διάρκεια ζωής περί τα 200 χρόνια. Ωστόσο, το συμπαγές σχήμα του, τα παράθυρα πολύ υψηλής ποιότητας και ο μερικώς φυσικός αερισμός είναι μόνο μερικά από τα μέτρα με τα οποία επιτυγχάνεται εξοικονόμηση ενέργειας. Στην πραγματικότητα, πολλές από τις αρχιτεκτονικές επιλογές βασίστηκαν στο κλίμα. Διαθέτει airlocks για τον έλεγχο της θερμοκρασίας και της υγρασίας στα σημεία μετάβασης μεταξύ δυναμικών και στατικών ζωνών. Επιπλέον, ακολουθεί τα πρότυπα Παθητικής Δόμησης (Passive Buildin), σύμφωνα με τα οποία η κατανάλωση ενέργειας μειώνεται με τη βοήθεια παθητικών μέτρων, όπως πρόσθετη ανάκτηση θερμότητας, εξαιρετική μόνωση κ.ά. Τα κυματιστά πάνελ αλουμινίου αντανακλούν και διαθλούν το ηλιακό φως, ώστε να μην υπάρχουν υπερβολικές διακυμάνσεις της θερμοκρασίας.
      Επάνω, οι γκαλερί έχουν διαφορετικά μεγέθη και ανάπτυξη, ανάλογα με τα εκθέματα που φιλοξενούν. Στη μέση, άποψη του εστιατορίου που βρίσκεται στον 13ο όροφο. Κάτω, στον 7ο όροφο φιλοξενείται η έκθεση Shadows με προσωπικά αντικείμενα του ζωγράφου από τη βίλα Έκελι. Τόσο η εννοιολογική προσέγγιση όσο και η κατασκευή του Munch αποτελούν έκφραση των δεσμεύσεων της νορβηγικής κοινωνίας για τις νέες προκλήσεις που αφορούν το περιβάλλον. Γι’ αυτό το Munch δεν διαθέτει χώρους στάθμευσης επισκεπτών ή προσωπικού. Βρίσκεται πολύ κοντά στον μεγαλύτερο κόμβο δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης (Central Station) και οι 100 θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων στο Edvard Munchs plass προτρέπουν το κοινό να μη χρησιμοποιεί αυτοκίνητο.
      Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ

      Η συζήτηση και η κατασκευή του μουσείου διήρκεσαν 12 χρόνια, με αρκετές διαφωνίες τόσο για την τοποθεσία όσο και για τον σχεδιασμό του. Η κεκλιμένη κορυφή του κτιρίου, όπως και το ότι τα φωτεινά γυάλινα παράθυρα –που υποσχέθηκαν οι αρχιτέκτονες στα σχέδια– κρύβονται κάτω από «τερατώδη μεταλλικά ρολά» έγιναν αντικείμενο σοβαρής διαμάχης. Ο ιστορικός τέχνης Τόμι Σόρμπο είναι μεταξύ των επικριτών του κτιρίου. Το 2019 σε δηλώσεις του στο Γαλλικό Πρακτορείο ανέφερε ότι είναι «ρύπανση» για το Όσλο, ότι «το λόμπι μοιάζει με αεροδρόμιο ή εμπορικό κτίριο» και ότι «δεν υπάρχει τίποτα που να δείχνει ότι φιλοξενεί έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες στον κόσμο».
      Οι αρχιτέκτονες Χουάν Ερέρος και Γιενς Ρίχτερ, που σχεδίασαν το νέο μουσείο.  Η διοίκηση του μουσείου, μέσω του διευθυντή του, Στάιν Όλαφ Χένρικσεν, σχολίασε ότι «το μουσείο πρέπει να προκαλεί τους ανθρώπους με τον ίδιο τρόπο που το έκανε η τέχνη του Μουνκ. Το κτίριο ταιριάζει πολύ στη συλλογή, γιατί είναι ένα μνημειώδες κτίριο. Πρέπει να έχεις μια γνώμη γι’ αυτό». Ο κ. Ερέρος από την πλευρά του λέει ότι «το Munch μεταμόρφωσε τον ορίζοντα του Όσλο, αλλά υποκλίνεται με σεβασμό στην πόλη που το περιβάλλει. Ο Έντβαρντ Μουνκ ήταν ασυμβίβαστος, δεν δεχόταν κανόνες, μαχόταν για το διαφορετικό, να μην τα παρατάς. Η ισχυρή παρουσία του κτιρίου μέσα στον αστικό ιστό της πόλης είναι σαν να λέει: “Είμαι εδώ. Διατηρώ την κληρονομιά του πιο σημαντικού καλλιτέχνη της Νορβηγίας και απολαμβάνω τη θέα του Όσλο, γιατί είναι η πόλη που με διαμόρφωσε”». Ο συνδημιουργός του μουσείου, Γιενς Ρίχτερ, αναφέρει ότι «όσον αφορά την πρόσοψη η σκέψη μας ήταν ότι θα δίνει μια συνεχώς μεταβαλλόμενη εικόνα στον κόλπο, αντανακλώντας τις εκπληκτικές συνθήκες φωτισμού στο  Όσλο που αλλάζουν συνεχώς κατά τη διάρκεια της ημέρας και τις διάφορες εποχές».
      Ο Μουνκ κληροδότησε το έργο του στην πόλη του Όσλο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιμελητών του μουσείου, έπειτα από σχολαστική έρευνα και αξιολόγηση όλων των προσωπικών του αντικειμένων, θεωρούν ότι ο καλλιτέχνης προετοίμαζε αυτό το κληροδότημα σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. «Αρχικά είχε την πρόθεση να αφήσει το κληροδότημά του στο νορβηγικό κράτος, όμως, καθώς η Νορβηγία καταλήφθηκε από τους Ναζί, άλλαξε τη διαθήκη του την τελευταία στιγμή για να μην πέσει το έργο του σε ανεπιθύμητα χέρια, καθώς θεωρούσαν τον πρωτοπόρο του εξπρεσιονισμού δημιουργό της “εκφυλισμένης τέχνης”», εξηγεί ο διευθυντής του μουσείου, Στάιν  Όλαφ Χένρικσεν. Στόχος του νέου μουσείου είναι να ανιχνεύσει τη βαθιά επιρροή του καλλιτέχνη τόσο στη σύγχρονη τέχνη όσο και στους καλλιτέχνες μέχρι τις μέρες μας. Έτσι, σε μία από τις εναρκτήριες εκθέσεις φιλοξενεί την Τρέισι  Έμιν, μία από τις πιο διάσημες και αμφιλεγόμενες καλλιτέχνιδες του Ηνωμένου Βασιλείου, με το αφιέρωμα Tracey Emin / Edvard Munch The Loneliness of the Soul.
      Έντβαρντ Mουνκ, η ζωή του
      Ο Έντβαρντ Μουνκ περιτριγυρισμένος από έργα του στη βίλα Έκελι, όπου έζησε τα τελευταία 30 χρόνια της ζωής του. → Ήταν γιος του Κρίστιαν Μουνκ, στρατιωτικού γιατρού, και της συζύγου του Λόρα. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στην Κριστιάνια, το σημερινό Όσλο. Ως παιδί ήταν συχνά άρρωστος και βρέθηκε κοντά στον θάνατο περισσότερες από μία φορές. Η νεότητά του διαμορφώνεται από τη θρησκευτική αυστηρότητα και τη συναισθηματική αστάθεια του πατέρα του. Σε ηλικία 22 ετών, χάρη σε μια υποτροφία, ταξιδεύει στο Παρίσι, όπου ένας μεγαλύτερος κόσμος ανοίγεται μπροστά του. Το 1885 γνωρίζει τον πρώτο του έρωτα στο πρόσωπο της Μίλι, μιας γυναίκας τέσσερα χρόνια μεγαλύτερης και παντρεμένης. Η κρυφή τους σχέση τον γεμίζει πόθο και αγάπη, αλλά και ντροπή και αμφιθυμία.
      → Το 1892 εκθέτει στο Βερολίνο και κάνει νέους φίλους, μεταξύ των οποίων ο Σουηδός συγγραφέας και καλλιτέχνης Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, ο Πολωνός συγγραφέας Στανίσουαφ Πσιμπισέφσκι κ.ά. Μαζεύονται σε μια ταβέρνα και συζητούν για τη ζωή και την τέχνη, καταναλώνοντας πολύ αλκοόλ. Αυτή την περίοδο δημιουργεί μερικά από τα πιο διάσημα έργα του, όπως την παστέλ έκδοση της Κραυγής, το Vampire, τη Madonna. Ανακαλύπτει επίσης τη χαρακτική. Αν και είναι περισσότερο γνωστός για τα ζωγραφικά του έργα, ο ίδιος πειραματίστηκε με διάφορα μέσα και τεχνικές στα όρια του μοντερνισμού, μάλιστα αναγνωρίζεται ως ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες που πειραματίστηκαν με τη φωτογραφία, με μια Kodak που είχε αγοράσει το 1902. Πέρασε τα τελευταία 30 χρόνια της ζωής του στο Έκελι, ένα κτήμα λίγο έξω από το Όσλο, όπου και πέθανε το 1944. 
      Από το λόμπι του Munch οι επισκέπτες βγαίνουν απευθείας στη μεγάλη πλατεία που περιβάλλει το μουσείο. ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ
      → Το μουσείο καταλαμβάνει 26.313 τ.μ.
      → Αναπτύσσεται σε 13 ορόφους. 
      → Yψώνεται 60 μ. πάνω από το φιόρδ του Όσλο.
      → Διαθέτει 11 γκαλερί και συνολικά 4.500 τ.μ. εκθεσιακούς χώρους.
      → Η συλλογή του Munch διαθέτει 42.000 αντικείμενα και 28.000 έργα τέχνης.  
      → Περιλαμβάνει 26.700 έργα του Μουνκ, ανάμεσά τους 1.200 πίνακες, 7.050 σκίτσα, 18.322 εκτυπώσεις, 14 γλυπτά, καθώς και 10.000
      αντικείμενα, όπως τις πλάκες εκτύπωσης και τις λιθογραφικές πέτρες του, γράμματα, σημειωματάρια, φωτογραφίες του καλλιτέχνη κ.ά.
      ---
       
    13. webTV

      Engineer

      Το σπάνιο ναυάγιο εντοπίστηκε στο πλαίσιο των ερευνών βυθού που πραγματοποίησε ο ΑΔΜΗΕ στα Κύθηρα - Βρίσκεται σε βάθος 222 μέτρων και χρονολογείται από τα τέλη 5ου έως τα μέσα 4ου αι. π.Χ.
      Ένα σπάνιο ναυάγιο των κλασικών χρόνων έφεραν στο φως οι έρευνες βυθού που πραγματοποίησε ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) στα Κύθηρα, στο πλαίσιο των εργασιών της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης - Πελοποννήσου.
      Η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου αποκαλύπτει αρχαιολογικό θησαυρό 2.500 ετών
      Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγαν η Εφορεία Ενάλιων Αρχαιοτήτων και το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) με χρηματοδότηση του ΑΔΜΗΕ, το ναυάγιο το οποίο εντοπίστηκε σε βάθος 222 μέτρων χρονολογείται από τα τέλη 5ου έως τα μέσα 4ου αι. π.Χ.
      Στο φορτίο του βυθισμένου πλοίου αναγνωρίστηκαν αμφορείς με προέλευση από την Κέρκυρα, τη Σκόπελο και τη Χίο, γεγονός που υποδηλώνει ανεπτυγμένη εμπορική δραστηριότητα στο Αιγαίο και το Ιόνιο πέλαγος. Η ολοκλήρωση της τρισδιάστατης απεικόνισης του ναυαγίου, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, αναμένεται να δώσει ακόμη πιο σαφή εικόνα για το μέγεθος του πλοίου και τον όγκο του φορτίου του.
      Προκειμένου τα ευρήματα του αρχαιολογικού θησαυρού να αναδειχθούν και να αξιοποιηθούν με τον βέλτιστο τρόπο προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, ο ΑΔΜΗΕ έχει γνωστοποιήσει την πρόθεσή του στην Εφορεία Ενάλιων να στηρίξει ενδεχόμενες πρωτοβουλίες συλλογής ή και έκθεσης των ευρημάτων κατά την κρίση των αρμοδίων.
      Με τη συνεισφορά του αυτή, ο Διαχειριστής επιβεβαιώνει ακόμη μια φορά τον κοινωφελή χαρακτήρα των έργων του και τα πολλαπλά οφέλη που αυτά κομίζουν στην κοινωνία και το περιβάλλον με σεβασμό στην ιστορία και την παράδοση της χώρας.
      kythira_archaia
      Δείτε βίντεο: Αρχαίο ναυάγιο στα Κύθηρα έφερε στο φως η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου:
       
    14. webTV

      Engineer

      Eβδομήντα έξι Ελληνίδες αρχιτέκτονες (αυτο)βιογραφούνται με τη δύναμη και την αμεσότητα της προσωπικής μαρτυρίας.
      Μια πρωτοβουλία της Επιστημονικής Επιτροπής του Εργαστηρίου “Διαδρομές της Αρχιτεκτονικής από την εποχή του Μοντερνισμού μέχρι σήμερα στην Αττική” που οργανώνει το Τμήμα Αττικής του ΣΑΔΑΣ (το Τμήμα Αττικής του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών), στο πλαίσιο των εργασιών του 5ου (2020-21) Εργαστηρίου με στόχο την ανάδειξη του έργου των γυναικών αρχιτεκτόνων στην Ελλάδα. Το όλο εγχείρημα έτυχε θετικής αξιολόγησης και έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την αρωγή του οποίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη φάση του.
      http://attikipedia.sadas-pea.gr/wp-content/uploads/2021/11/%CE%A7%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CF%84%CE%AF%CF%84%CE%BB%CE%BF-1.jpg
      Με το εγχείρημα αυτό έρχεται στο φως η μέχρι σήμερα άγνωστη συμβολή των γυναικών συναδέλφων στον πολεοδομικό και περιφερειακό σχεδιασμό, στα κοινωνικά προγράμματα ανοικοδόμησης, στα δημόσια και τα ιδιωτικά κτίρια και σε πολλούς άλλους τομείς του δομημένου χώρου, αλλά και η εντεινόμενη παρουσία τους στην επιστημονική έρευνα, τη διδασκαλία, την ιστοριογραφία και τη θεωρία της αρχιτεκτονικής. Τεκμηριώνεται, με άλλα λόγια, η συμβολή των γυναικών αρχιτεκτόνων τόσο στη μεταπολεμική αρχιτεκτονική παραγωγή όσο και στην παιδεία, στον εκσυγχρονισμό της αρχιτεκτονικής σκέψης και τέλος στη συμμετοχή τους στο ελεύθερο επάγγελμα, με συνήθως αφανή αλλά καθοριστικό τρόπο.
      Η επιλογή της χρονολογίας 1923 δεν είναι τυχαία, καθώς τότε αποφοίτησε η πρώτη Ελληνίδα αρχιτέκτων και πρώτη μηχανικός του ΕΜΠ. Από το 1923 έως το 1949, δηλαδή στη διάρκεια 26 χρόνων, αποφοίτησαν μόνο 26 γυναίκες αρχιτέκτονες, μέχρι και το 1955 αποφοιτούν περίπου 40, μέχρι και το 1960 αποφοιτούν 52, μέχρι και το 1965 πάνω από 170. Μετά το 1965 έρχεται η έκρηξη. Σήμερα έχουμε εκατοντάδες σπουδάστριες  στις Αρχιτεκτονικές Σχολές των Πολυτεχνείων της χώρας και των αντίστοιχων σχολών του εξωτερικού.
      Στόχος του Αρχείου δεν είναι μόνο η καταγραφή του άγνωστου έργου των Ελληνίδων αρχιτεκτόνων, αλλά και η ανάδειξη της προσωπικότητάς τους, ο αγώνας τους να συνδυάσουν πολλαπλούς ρόλους ως σύζυγοι και μητέρες, ο υψηλού επιπέδου επαγγελματισμός τους και, σε αρκετές περιπτώσεις, η συμμετοχή τους στους κοινωνικούς αγώνες.
      Το Αρχείο είναι δυναμικό καθώς διαρκώς θα συμπληρώνεται και θα εμπλουτίζεται. Με νέα στοιχεία στις υπάρχουσες αναρτήσεις, με καινούργιες αναρτήσεις για συναδέλφισσες που δεν έχουν ακόμα περιληφθεί και εφόσον το επιθυμούν, καθώς και με τη συμπερίληψη γυναικών αρχιτεκτόνων των νεότερων γενιών. Πρόθεση είναι το Αρχείο να παραμείνει ανοιχτό, στη διάθεση των ερευνητών, των φοιτητών Αρχιτεκτονικής, των αρχιτεκτόνων στην Ελλάδα και διεθνώς, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενου.
      Το Αρχείο συγκροτήθηκε χάρη στην εθελοντική εργασία αρκετών μελών της επιστημονικής επιτροπής του Τμήματος Αττικής του ΣΑΔΑΣ. Η διαδικασία συγκρότησής του ξεκίνησε τον Μάιο του 2020 και συνεχίζεται. Η πρόσκληση για συμπερίληψη στο Αρχείο έχει σταλεί σε περισσότερες από 200 απόφοιτες της περιόδου 1923-1981 και μέχρι στιγμής έχουν ανταποκριθεί 80 γυναίκες αρχιτέκτονες, είτε οι ίδιες είτε οι απόγονοι-κληρονόμοι τους. Όπου ήταν δυνατό, τα κείμενα συνοδεύονται από φωτογραφικό υλικό του έργου τους, καθώς και από προσωπικές και οικογενειακές φωτογραφίες των βιογραφούμενων.
      Για την πρόσβαση στο ψηφιακό αρχείο πατήσετε στον ακόλουθο σύνδεσμο: Ψηφιακό Αρχείο Ελληνίδων Αρχιτεκτόνων 1923-1981
    15. webTV

      Engineer

      Τουλάχιστον έξι άνθρωποι έχασαν χθες τη ζωή τους στην οικονομική πρωτεύουσα της Νιγηρίας, το Λάγκος, όταν κατέρρευσε πολυώροφο κτίριο υπό ανέγερση.
      Μάρτυρες ανέφεραν πως αγνοούνται κάπου εκατό εργαζόμενοι στο εργοτάξιο του πολυτελούς κτιρίου 25 ορόφων· καταπλακώθηκαν από τεράστιο όγκο συντριμμιών.
      Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης συνεχίζεται, ενημέρωσε ο επικεφαλής της υπηρεσίας αντιμετώπισης καταστροφών της ομώνυμης πολιτείας, Ολουφέμι Όκε-Οσανιντόλου.
      Οι καταρρεύσεις κτιρίων δεν είναι σπάνιες στην πολυπληθέστερη χώρα της Αφρικής, όπου ο οικοδομικός κανονισμός παραβιάζεται συχνά.
       
       
    16. webTV

      Engineer

      Ως μέρος της στρατηγικής του Σαουδαραβικού Οράματος 2030, η Σαουδική Αραβία, στο πλαίσιο των φιλόδοξων προσπαθειών της να προσελκύσει τουρίστες από όλο τον κόσμο, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να μετατρέψει μια εγκαταλελειμμένη υπεράκτια πλατφόρμα πετρελαίου σε θεματικό πάρκο με θέμα το πετρέλαιο.
      Με την ονομασία “The Rig”, το επερχόμενο υπεράκτιο θεματικό πάρκο «ακραίων καταστάσεων, έκτασης 1,6 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, θα διαθέτει τρενάκια, υποβρύχια, bungee jumping και ελεύθερη πτώση, μεταξύ άλλων παροχών που προκαλούν αδρεναλίνη, καθώς και τρία ξενοδοχεία και 11 εστιατόρια στις διασυνδεδεμένες πλατφόρμες του The Rig.

      Η ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, αλλά το Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας έχει δημοσιεύσει αρκετές ψηφιακές αποδόσεις υψηλής ποιότητας, καθώς και ένα εντυπωσιακό βίντεο που δείχνει πώς μπορεί να μοιάζει τελικά το The Rig.
      Οι τουρίστες θα μπορούν να φτάνουν στο The Rig με ελικόπτερο και μέσω μιας μαρίνας superyacht με 50 θέσεις ελλιμενισμού.
      Το The Rig διαφημίζεται ως η μεγαλύτερη υπεράκτια δομή πολλαπλών χρήσεων στον κόσμο, καθώς και ως ο πρώτος τουριστικός προορισμός στον κόσμο εμπνευσμένος από υπεράκτιες πλατφόρμες πετρελαίου και έχει τραβήξει μεγάλη προσοχή, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης.
      Το Σαουδαραβικό Όραμα 2030 στοχεύει στη διαφοροποίηση της οικονομίας της χώρας, στην απεξάρτησή της από το πετρέλαιο και στην ενίσχυση της τουριστικής της βιομηχανίας.
       
       
       
    17. webTV

      Engineer

      Ο ουρανοξύστης είναι ύψους 498 μέτρων και θα ανεγερθεί σε ένα κενό οικόπεδο 1,2 στρεμμάτων στην 11η Λεωφόρο στο Μανχάταν ως απάντηση σε άνοιχτό αίτημα για προτάσεις από την πολιτεία.
      Ονομάζεται “Affirmation Tower” και τα ανώτερα επίπεδα του βγαίνουν προς τα έξω ώστε να είναι πολύ μεγαλύτερα από τα κατώτερα επίπεδα του δίνοντάς του μια ανεστραμμένη εμφάνιση σε σχέση με τους διπλανούς παραδοσιακούς ουρανοξύστες. Θα περιλαμβάνει δυο ξενοδοχεία και γραφειακούς χώρους καθώς και ένα παγοδρόμιο.
      Υπάρχουν σχέδια να στεγάσει τα κεντρικά γραφεία του υποκαταστήματος του NAACP μέσα στο κτίριο.
      ----
      Εικόνες από https://newatlas.com/architecture/affirmation-tower-adjaye-associates/




       
       
       
    18. webTV

      Engineer

      Είτε ακόμα βρίσκεστε στο σχολείο και μελετάτε γεωγραφία είτε αποφοιτήσατε πριν από δεκαετίες (καλή ώρα), υπάρχουν πιθανώς πολλά πράγματα που δεν γνωρίζουμε για τον υπέροχο πλανήτη στον οποίο ζούμε.
      1) Η Αλάσκα είναι η δυτικότερη και ανατολικότερη πολιτεία στις ΗΠΑ
      Η Αλάσκα εκτείνεται τόσο μακριά από τη δύση που καταλήγει στο ανατολικό ημισφαίριο. Στην πραγματικότητα, το νησί Semisopochnoi, μέρος των Αλεούτιων νήσων της Αλάσκας, είναι πρακτικά το ανατολικότερο σημείο σε όλη τη Βόρεια Αμερική.
      2) Υπάρχει* ένα νησί μέσα σε μια λίμνη πάνω σε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη πάνω σε ένα νησί
      Στις Φιλιππίνες, *μέχρι τις αρχές του 2020 θα βρίσκατε το Vulcan Point, ένα νησί στη λίμνη Main Crater.
      Η λίμνη Main Crater βρίσκεται σε ένα ηφαιστειακό νησί, το οποίο με την σειρά του το βρίσκουμε στην λίμνη Taal.
      Η λίμνη Taal βρίσκεται στο νησί Luzon.
      Κι έτσι έχετε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη σε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη σε ένα νησί.
      3) Το όρος Mauna Kea είναι υψηλότερο από το Έβερεστ
      Το όρος Έβερεστ μπορεί να είναι το ψηλότερο βουνό πάνω από τη στάθμη της θάλασσας, αλλά όταν πρόκειται για το ψηλότερο βουνό στη γη, την πρωτιά την κατέχει το όρος Mauna Kea.
      Πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, το Mauna Kea έχει ύψος μόλις 4,207 μέτρα. Αλλά όταν μετρήσουμε το βουνό από τη βάση του στον πυθμένα του Ειρηνικού, το ύψος του φτάνει τα 10,000 μέτρα – πάνω από 1000 μέτρα ψηλότερα από το Έβερεστ.
        4) Το Έβερεστ δεν είναι τόσο κοντά στη Σελήνη όσο το όρος Chimborazo
      Όχι μόνο δεν είναι το ψηλότερο βουνό στον κόσμο, αλλά δεν είναι και το πλησιέστερο στο διάστημα, παρόλο που έχει το υψηλότερο υψόμετρο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Αυτή η διάκριση πηγαίνει, αντίθετα, στο όρος του Ισημερινού (Εκουαδόρ), Τσιμποράσο.
      Η γη δεν είναι στην πραγματικότητα στρογγυλή, αλλά οβάλ, με μια διόγκωση στη μέση.
      Αν και το όρος του Ισημερινού έχει ύψος μόλις 6,263 μέτρα, η θέση του κοντά στον ισημερινό το ωθεί πιο κοντά στα αστέρια απ’ ότι το βορειότερο Έβερεστ των 8,848.86 μέτρων.
      5) Η Ισλανδία μεγαλώνει κατά 5 εκατοστά το χρόνο
      Η Ισλανδία, βρίσκεται πάνω στις τεκτονικές πλάκες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, οι οποίες κάθε χρόνο απομακρύνονται κατά 5 εκατοστά. Δείτε εδώ τις κινήσεις των τεκτονικών πλακών σε ένα βίντεο 40 δευτερολέπτων.
      6) Ο Ειρηνικός Ωκεανός συρρικνώνεται
      Χρόνο με το χρόνο η Βόρεια Αμερική και η Νότια Αμερική κινούνται πιο δυτικά, με αποτέλεσμα ο Ειρηνικός Ωκεανός να συρρικνώνεται. Έτσι η Ασία και η Βόρεια Αμερική έρχονται πιο κοντά αφού ο Ειρηνικός μειώνεται κατά δύο έως τρία εκατοστά περίπου κάθε χρόνο.
      7) Η Ρωσία εκτείνεται σε 11 διαφορετικές ζώνες ώρας
      Η Ρωσία έχει 11 ζώνες ώρας (σε σύνολο 24). Έτσι, όταν ένας Ρώσος από τη μία πλευρά της χώρας ξυπνά στις 7 π.μ., ένας άλλος από την άλλη πλευρά μπορεί να ετοιμάζεται για βραδινό του δείπνο.
      Η Γαλλία απ’ την άλλη έχει περισσότερες ζώνες ώρας – 12 – από τη Ρωσία ή και από οποιοδήποτε άλλο μέρος στον κόσμο, λόγω των υπερπόντιων περιοχών της.
      Το Λος Άντζελες είναι ανατολικά του Ρίνο της Νεβάδα
      Σίγουρα, η Καλιφόρνια βρίσκεται δυτικά της Νεβάδα, αλλά ελέγξτε προσεκτικά τον χάρτη και θα δείτε ότι η πόλη των αγγέλων είναι στην πραγματικότητα 138 χιλιόμετρα ανατολικά του Ρίνο.
      9) Η Πόλη του Μεξικού βυθίζεται κατά 1 μέτρο το χρόνο
      Οι Αζτέκοι δημιούργησαν ένα τεχνητό νησί πάνω στην λίμνη Texcoco για να χτίσουν την πόλη και οι Ισπανοί με τη σειρά τους συνέχισαν την οικοδόμηση πάνω στα ερείπια το 1521. Επειδή η πλειονότητα των ντόπιων βασίζεται στο νερό που εξάγεται από τον υδροφορέα κάτω από την πόλη, η στάθμη έχει μειωθεί συνολικά 10 μέτρα τα τελευταία 60 χρόνια!
      10) Ανακαλύφθηκαν νέα νησιά στις Φιλιππίνες
      Το Αρχιπέλαγος των Φιλιππίνων αποτελείται πλέον από 7.641 νησιά – αρκετές εκατοντάδες περισσότερα από τα 7.107 νησιά που οι επιστήμονες πίστευαν αρχικώς ότι η χώρα περιείχε.
      Με την ευκαιρία να αναφερθεί ότι τα νησιά έχουν ονομαστεί έτσι προς τιμήν του βασιλιά Φίλιππου του 2ου της Ισπανίας, και το μεγαλύτερο νησί της χώρας είναι το Luzon, με έκταση 109,965 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
      11) Η Ρωσία και η Κίνα συνορεύουν με 14 χώρες η καθεμία
      Η Ρωσία (συμπεριλαμβανομένης της περιοχής του Καλίνινγκραντ) συνορεύει με το Αζερμπαϊτζάν, τη Λευκορωσία, την Κίνα, την Εσθονία, τη Φινλανδία, τη Γεωργία, το Καζακστάν, τη Λετονία, τη Λιθουανία, τη Μογγολία, τη Βόρεια Κορέα, τη Νορβηγία, την Πολωνία και την Ουκρανία.
      Η Κίνα συνορεύει με το Αφγανιστάν, το Μπουτάν, την Ινδία, το Καζακστάν, το Κιργιστάν, το Λάος, τη Μιανμάρ, τη Μογγολία, το Νεπάλ, τη Βόρεια Κορέα, το Πακιστάν, τη Ρωσία, το Τατζικιστάν και το Βιετνάμ.
      12) Τρεις χώρες στον κόσμο είναι αποκλεισμένες από μια άλλη χώρα
      Το Λεσότο, το Σαν Μαρίνο και η Πόλη του Βατικανού είναι οι μόνες τρεις χώρες που είναι εντελώς αποκλεισμένες από άλλη χώρα. Το Λεσότο βρίσκεται εξ ολοκλήρου στη Νότια Αφρική, ενώ ο Άγιος Μαρίνος και η Πόλη του Βατικανού βρίσκονται και οι δύο στην Ιταλία.
      13) Η Θάλασσα των Σαργασσών δεν έχει ακτές
      Η μόνη θάλασσα στον κόσμο χωρίς ακτές, η θάλασσα του Σαργασσών βρίσκεται στον βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό. Περιβάλλεται από τέσσερα ωκεάνια ρεύματα και ονομάστηκε έτσι από τα πλωτά φύκια που την καλύπτουν, τα φύκια Sargassum.
      14) Το εθνικό πάρκο Yellowstone φιλοξενεί ένα υπερηφαίστειο
      Κάτω από το Εθνικό Πάρκο Yellowstone βρίσκεται ένα ενεργό υπερηφαίστειο – μια διάκριση που απονέμεται σε ηφαίστεια που έχουν απελευθερώσει περισσότερα από 240 κυβικά μίλια υλικού (λίγο περισσότερο από το διπλάσιο του όγκου της λίμνης Erie, σύμφωνα με το National Geographic) κατά τη διάρκεια μιας έκρηξης.
      Το ηφαίστειο Yellowstone έχει βιώσει τρεις πολύ μεγάλες εκρήξεις, δύο εκ των οποίων χαρακτηρίζονται ως «υπέρ» – αν και ευτυχώς για τους λάτρεις του πάρκου, η πιο πρόσφατη ήταν πριν από 640.000 χρόνια.
      15) Το Σουδάν έχει περισσότερες αρχαίες πυραμίδες από την Αίγυπτο
      Οι Πυραμίδες της Αιγύπτου της Γκίζας θεωρούνται ένα από τα θαύματα του αρχαίου κόσμου, αλλά γνωρίζατε ότι το Σουδάν έχει σχεδόν διπλάσιο αριθμό πυραμίδων; Στο Σουδάν θα βρείτε λοιπόν  255 πυραμίδες, χτισμένες από τα αρχαία κουσιτικά βασίλεια της Νουβίας, και είναι αρκετά περισσότερες από τις 138 της Αιγύπτου.
    19. webTV

      Engineer

      Οι καλύβες χτισμένες από οστά μαμούθ που βρέθηκαν κατά μήκος της κοιλάδας του Δνείπερου ποταμού της Ουκρανίας (και επίσης και σε  άλλες τοποθεσίες στη Μοραβία, Τσεχία και στη νότια Πολωνία) μπορεί να είναι οι αρχαιότερες κατασκευές που χτίστηκαν από τον προϊστορικό άνθρωπο, και επομένως τα αρχαιότερα δείγματα αρχιτεκτονικής.
      Μερικές από τις πιο αξιοσημείωτες από αυτές τις καλύβες από οστά μαμούθ βρέθηκαν στο Mezhyrich, ένα χωριό στην κεντρική Ουκρανία, όπου το 1965, ένας αγρότης έσκαψε το κάτω οστό ενός μαμούθ στην προσπάθεια να επεκτείνει το υπόγειο κελάρι του. Περαιτέρω ανασκαφές αποκάλυψαν την παρουσία 4 προϊστορικών καλύβων, που αποτελούνταν από 149 οστά μαμούθ συνολικά.
      Εδώ οι καλοί οι χάρτες: Mezhyrich, στην επαρχία Cherkasy της Ουκρανίας Αυτά τα καταφύγια χρονολογούνται μεταξύ του 23.000 π.Χ. και 12.000 π.Χ., και πιστεύεται ότι είναι μερικές από τις παλαιότερες κατοικίες που είναι γνωστό ότι κατασκευάστηκαν από τον προϊστορικό άνθρωπο, και συνήθως αποδίδονται στους Κρο-Μανιόν (σσ. πρώιμοι Homo sapiens sapiens, 45.000 π.Χ. έως 12.000 π.Χ.).
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.