Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    622 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Αν είχατε ποτέ την ευκαιρία να βρεθείτε στις Μυκήνες, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η ακρόπολη σας έκοψε την ανάσα! Πως όμως ήταν την εποχή του Αγαμέμνονα το ανάκτορο των Ατρειδών;
      Σύμφωνα με την ιστορία, ο βασιλιάς Αγαμέμνονας ένιωθε ανίκητος στο μπαλκόνι του κάστρου του –και όχι άδικα.
      Ένα εξαιρετικό βίντεο που έχει ανεβάσει στο κανάλι του στο YouTube ο κ. Αναστάσιος Ντίνος, παρουσιάζει πώς ακριβώς ήταν η ακρόπολη των Μυκηνών σε τρισδιάστατη αναπαράσταση.
      Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην εν λόγω ανάρτηση: Οι «Πολύχρυσες Μυκήνες», το βασίλειο του μυθικού Αγαμέμνονα, που πρώτος ύμνησε ο Όμηρος στα έπη του, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα.
      Το όνομά τους έχει δοθεί σε έναν από τους λαμπρότερους πολιτισμούς της Ελληνικής προϊστορίας, το μυκηναϊκό, και οι μύθοι που συνδέονται με την ιστορία τους διαπέρασαν τους αιώνες με τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής εποχής, ενώ ενέπνευσαν και συνεχίζουν να εμπνέουν παγκοσμίως την πνευματική δημιουργία και την τέχνη.
      Σαφώς το να επισκεφθείτε οι ίδιοι την περιοχή είναι μία από τις εκδρομές που πραγματικά αξίζει να κάνετε με τα παιδιά σας, αλλά μέχρι τότε, προετοιμαστείτε (και προετοιμάστε τα) για αυτά που θα δείτε εκεί με το παρακάτω βίντεο:
      Επίσης δείτε τις Μυκήνες σήμερα με μια πτήση drone από την ομάδα updrones:
       
    2. webTV

      GTnews

      Στις 22 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 15:00 – 18:00 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας έλαβε χώρα Ημερίδα με θέμα  «Η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής και η απάντηση της έρευνας για την πράσινη μετάβαση με βιοασφάλεια» στο πλαίσιο των δράσεων της Βραδιάς του Ερευνητή και διοργανώθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και με τη συνδρομή του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.
      Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, Πολιτικός Μηχανικός, κος Γιώργος Στασινός, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και υπογράμμισε τον πολυδιάστατο ρόλο του ΤΕΕ στην πράσινη ανάπτυξη και έρευνα. Δήλωσε δε αρωγός στην υλοποίηση της καινοτομίας που χρειάζεται η κοινωνία, όπως στο πρόγραμμα ΑΕΙ, όπου μετείχε ο ίδιος στον τοπικό διάλογο.
      Ο Καθηγητής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών, κος Ευάγγελος Σαπουντζάκης, Αντιπρύτανης  Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης ΕΜΠ, σημείωσε ότι το ΕΜΠ βρίσκεται κάθε χρόνο πρωταγωνιστής σε αυτή τη μεγάλη γιορτή για την επιστήμη και την έρευνα – καινοτομία,  προσβλέποντας στη βελτίωση της κοινωνικής αναγνώρισης των ερευνητών, την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του κοινού. Ενημέρωσε ότι στις 15 Φεβρουαρίου 2023 πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για την παρουσίαση του πρώτου Επαγγελματικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διαχείριση έργων , υποδομών και κατασκευών» του ΕΜΠ με φορέα χρηματοδότησης τον όμιλο εταιρειών ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, το πρώτο στο είδος του στην Ελλάδα στο πλαίσιο του νέου θεσμικού πλαισίου για τα Πανεπιστήμια, που φιλοδοξεί να γίνει φορέας καινοτομίας και καταλύτης δράσεων για την αξιοποίηση και συγκράτηση του επιστημονικού δυναμικού στη χώρα.
      Ο εκπρόσωπος του Δημάρχου Αθηναίων, κος Βασίλειος – Φοίβος Αξιώτης, Αντιδήμαρχος Αστικών και Κτηριακών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως, επεσήμανε ότι η καινοτομία και η διαρκής έρευνα είναι μια διέξοδος για όλη την κοινότητα και κυρίως για τους νέους ανθρώπους προς τα εμπρός, μέσο διαφυγής από κάθε κρίση, από κάθε αγκύλωση της εθνικής αλλά και της παγκόσμιας οικονομίας. Πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα μέσω του Athens Digital Lab πήραν το πράσινο φως δέκα ιδέες  από τις εβδομήντα που κατατέθηκαν, που θα γίνουν πραγματικότητα και θα κάνουν την Αθήνα πιο έξυπνη, την πρωτεύουσα πιο προσιτή, όπου  ταυτόχρονα οι νεοφυείς επιχειρήσεις έχουν στήριξη και προοπτική για να αναπτυχθούν περαιτέρω.
      Ο εκπρόσωπος του Περιφερειάρχη Αττικής, κος Νικόλαος Παπαδάκης, Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος για το Περιβάλλον, αναφέρθηκε στην προτεραιότητα του θέματος για τη διοίκηση της Περιφέρειας και τόνισε ότι στο πλαίσιο του ΠΕΣΠΚΑ για το 2023 δημιουργείται παρατηρητήριο  για την κλιματική αλλαγή, εκπονείται πιλοτική εφαρμογή για την αντιμετώπιση του πλημμυρικού κινδύνου, δύο έργα αναμένονται να ολοκληρωθούν ως το τέλος του 2023, ενώ προκηρύσσονται μέτρα στον τομέα των μεταφορών, όπου η Περιφέρεια Αττικής έχει υψηλή τρωτότητα.
      Η κα Μαρία Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής ΕΜΠ, Πρόεδρος ΔΣ του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, τόνισε ότι ο ΟΦΥΠΕΚΑ, από την ίδρυσή του το 2020, είναι συμπαραστάτης αδιάλειπτα στη διοργάνωση της Βραδιάς του Ερευνητή και ότι η προστασία από την κλιματική κρίση πρέπει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αειφόρο ανάπτυξη, ιδιαίτερα σε ορεινές, νησιωτικές, απομονωμένες περιοχές.  Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΦΥΠΕΚΑ υλοποιεί ένα πρόγραμμα 100 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και ήδη βρίσκεται στον αέρα το υπο-έργο που αφορά τα μονοπάτια αλλά και τις αναβαθμίδες, όπου οι νησιωτικές περιοχές, όπως αυτές για τις οποίες συζητάμε στην εκδήλωση, είναι επιλέξιμες.
      Ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κος Πέτρος Βαρελίδης, παρουσιάζοντας τις εθνικές πολιτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης υπογράμμισε ότι  το ευρωπαϊκό Social Climate Fund στοχεύει να χρηματοδοτήσει τα φτωχότερα στρώματα, ενώ η ελληνική κυβέρνηση προετοιμάζει την ελληνική κοινωνία στο σύνολό της για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Ο Κλιματικός Νόμος θέτει στόχο μείωσης των εκπομπών σε σχέση με το 1990 κατά 55% και 80% για το 2030 και 2040 αντίστοιχα και μηδενισμού τους έως το 2050, με ταυτόχρονους στόχους και υποχρέωση μέτρησης του αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα σε όλες τις δομές της χώρας, με έμφαση στη βιομηχανία και στους δήμους, υπογραμμίζοντας τον αναγκαίο ρόλο και τις θέσεις των μηχανικών στο έργο αυτό. Υπογράμμισε, επίσης, την ιδιαίτερη σημασία που έχουν τα δικαιώματα από την πράσινη μετάβαση για την απανθρακοποίηση των νησιών και για τη στρατηγική υποστήριξη των μικρών δήμων, αλλά και τους αυστηρούς δείκτες ποιότητας που θεσπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδιαίτερα για τη βιοασφάλεια (ύδρευση, αποχέτευση απόβλητα) με τη θέσπιση Ανεξάρτητης Αρχής και κάλεσε τον επιστημονικό και τεχνικό κόσμο και τις start – up εταιρείες καινοτομίας να συμβάλουν στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών για την πράσινη μετάβαση με βιοασφάλεια.
      Η κα Αντωνία Μοροπούλου, Ομότιμη Καθηγήτρια ΕΜΠ, Επιστημονικά Υπεύθυνη της Βραδιάς του Ερευνητή στο ΕΜΠ και Μέλος ΔΕ ΤΕΕ, παρουσίασε το πρόγραμμα της Ημερίδας. Ως Επιστημονικά Υπεύθυνη, παρουσίασε το πρόγραμμα ΑΕΙ «Αειφόρος Ανάπτυξη Λιγότερο Αναπτυγμένων Περιοχών με την Δημιουργία Νέων Τουριστικών Πόρων & Προϊόντων μέσω Ανάλυσης, Τεκμηρίωσης, Μοντελοποίησης, Διαχείρισης, και Διατήρησης Πολιτιστικού Αποθέματος με χρήση Εφαρμογών ΤΠΕ», το οποίο χρηματοδοτείται από τη ΓΓΕΚ, το συντονίζει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, μετέχει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, το Ίδρυμα Τεχνολογίας Έρευνας, το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων και οι εταιρείες Consortis και Telesto με μία διεπιστημονική παρουσία, μια συλλογική δουλειά, καθώς έχουν συνδράμει και όλοι οι τοπικοί φορείς, από τις εφορίες αρχαιοτήτων μέχρι τους δήμους, τα περιφερειακά γραφεία και όλους τους φορείς συνολικά, αφορά όλο τον εθνικό κορμό, τον Νομό Αιτωλοακαρνανίας που θεωρείται ο λιγότερο ανεπτυγμένος στην Ελλάδα, την Κεντρική και Βόρεια Εύβοια μετά τις φωτιές, τη Χίο, τα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου (Ηρωική Νήσο Κάσο, Χάλκη, Σύμη, Καστελόριζο). Η κα Μοροπούλου σημείωσε: «Πρόκληση σήμερα είναι η εφαρμογή. Έχουμε συζητήσει με την τοπική αυτοδιοίκηση, με την τοπική κοινωνία, το παρουσιάσαμε στη Βουλή με όλες τις πολιτικές δυνάμεις στην Επιτροπή Περιφερειών, όπου εκφράστηκε η συναίνεση όλων. Πιστεύουμε ότι αυτή τη στιγμή 40 χρόνια μετά την εποχή που εισηγηθήκαμε στους διεθνείς οργανισμούς την ιδέα της αειφόρου ανάπτυξης μπορούμε να πούμε ότι επειδή ακριβώς η κρίση έχει καταλάβει τον πλανήτη και οι στρατηγικές της πράσινης μετάβασης είναι εδώ στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, ότι όλα αυτά τα σχέδια θα υλοποιηθούν. Με αυτές τις σκέψεις μπορούμε να πάμε σε ένα ευρύτερο πεδίο σχεδιασμών.»
      Ο κος Θύμιος Μπακογιάννης, Επίκουρος Καθηγητής της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής ΕΜΠ, Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, παρουσίασε ερευνητικές δράσεις της Γενικής Γραμματείας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της κλιματικής αλλαγής και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος στοπ πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, ενώ ο Δήμαρχος Κοζάνης, κος Λάζαρος Μαλούτας, και οι Αντιδήμαρχοι  Θεσσαλονίκης, κος Μιχάλης Κούπκας και Καλαμάτας, κος Νίκος Μπασακίδης, καθώς και η εκπρόσωπος του Δήμου Ιωαννιτών, κα Κατερίνα Βίνη, έθεσαν τις εμπειρίες των ελληνικών πόλεων που μετέχουν στην Αποστολή των Κλιματικά Ουδέτερων και Έξυπνων Πόλεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ευρωπαϊκή πρωτοβουλία), ενώ ο Δήμαρχος της Ηρωικής Νήσου Κάσου, κος Μιχάλης Ερωτόκριτος, ο Πρόεδρος του ΠΤ ΤΕΕ Ευβοίας κος Κώστας Λάππας και ο πρόεδρος Νομαρχιακής Επιτροπής Χίου του ΠΤ ΤΕΕ ΒΑ Αιγαίου, κος Μάνος Μισυρλής, κατέθεσαν τη σημασία της εφαρμογής του προγράμματος στο οποίο μετέχουν για την ανάπτυξη των περιοχών τους.
      Στη συνέχεια, η κα Ειρήνη Κορωνάκη, Καθηγήτρια της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών και Επιμελήτρια της Επιστημονικής Επιτροπής Ειδικότητας Μηχανολόγων Μηχανικών του ΤΕΕ, και ο κος Χάρης Δούκας, Αναπληρωτής Καθηγητής της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ, Μέλος της Αντιπροσωπείας ΤΕΕ, αναφέρθηκαν στη διάσταση της ενέργειας στην πράσινη μετάβαση με βιοασφάλεια με έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και κάλεσαν για την κατάθεση άρθρων στο νέο επιστημονικό  Διεθνές Περιοδικό του ΤΕΕ, Technical Annals, που το επόμενο τεύχος του είναι αφιερωμένο στην ενέργεια.
      Στη θεματική «Η ποιότητα της βιοασφάλειας στη δημοτική / δημόσια διαχείριση των υδάτινων πόρων», η κα Αναστασία Χασάπη, Αντιπρόεδρος Έρευνας της DNA Sequence SRL, παρουσίασε την καινοτομία της μεταγενομικής και βιοπληροφορικής ανάλυσης και ταυτοποίησης του μικροβιώματος, που επιτρέπει την άμεση και ταχεία εφαρμογή των προδιαγραφών της νέας Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τη βιοασφάλεια. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, το Lifescience τίμησε την εταιρεία με τη διάκριση “Company of the Yeαr” διεθνώς.
      Η κα Φανή Μισκάκη, Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Υποστηρικτικών Λειτουργιών Ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ, παρουσίασε τις εφαρμογές ελέγχου ποιότητας στην ΕΥΔΑΠ με τη συνεργασία Πανεπιστημίων –  Ερευνητικών Κέντρων – Start-ups (ΕΚΠΑ, Δημόκριτος, DNA Sequence SRL)  στις καινοτόμες εφαρμογές που προαναφέρθηκαν και κατέγραψαν ότι η ΕΥΔΑΠ σκοράρει στις προδιαγραφές ποιότητας με επιτυχία 99,8 % !
      Ο κος Δημήτρης Τσίκκης, Πρόεδρος του ΔΣ της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Δήμου Ρόδου,  δήλωσε ότι η ΔΕΥΑΡ είναι παρούσα στις πιλοτικές εφαρμογές ελέγχου ποιότητας κατά τα ανωτέρω με καινοτομία και ήδη έχει αναλάβει πρωτοβουλίες.
      Στη συζήτηση ο κος Μιχάλης Δρίτσας, Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΣ της ΑΕ Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Elevate Greece, παρουσίασε το Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων και το ρόλο τους στην εισαγωγή καινοτομίας για την πράσινη μετάβαση. Υπογράμμισε δε τη διεθνή και εθνική διάκριση start-up βιοασφάλειας.
      Ο κος Σταύρος Διβάνης, εκπροσωπώντας τον κο Βασίλη Κουτσιώρη, Γενικό Διευθυντή του Δικτύου Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη, αναφέρθηκε στο Δίκτυο ΔΕΠΑΝ, μέσω του οποίου 140 δήμοι έχουν έρθει κοντά, αναπτύσσοντας ένα πακέτο υπηρεσιών για τους μικρούς κυρίως δήμους που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν ως προς τις απαιτήσεις που τίθενται σήμερα στην κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης με βιοασφάλεια.
      Η σύμπραξη δημοσίου – ιδιωτικού τομέα στην έρευνα είναι μία μεγάλη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με καινοτομία στην πράσινη μετάβαση με βιοασφάλεια, όπως συμπέραναν ο κος Πέτρος Βαρελίδης και η κα Αντωνία Μοροπούλου στο κλείσιμο της Ημερίδας.
      Παρακολουθήστε το βίντεο της εκδήλωσης
       
    3. webTV

      Engineer

      Η ημερίδα που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας με θέμα: «Ο ρόλος του Μηχανικού Σήμερα: νέες τεχνολογίες, καλές πρακτικές σε μεγάλα έργα» την Παρασκευή  14 ∆εκεµβρίου 2018.
       
    4. webTV

      ΚΑΝΑ

      Δείτε  εδώ ένα live σεμινάριο e-'adeies που γίνεται τώρα στην Κομοτηνή
      Για όσους δεν μπορέσουν να παρευρεθούν τους γνωρίζουμε ότι η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω Facebook του TV Ροδόπη Αν. Μακεδονίας-Θράκης και συγκεκριμένα στο σύνδεσμο
      https://www.facebook.com/tvrodopi/
       όπως επίσης και μέσω του συνδέσμου
      https://www.rodopilive.gr/
    5. webTV

      Engineer

      Παρακολουθείστε live την ημερίδα που διοργανώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας με θέμα: «Φυσικές Καταστροφές: Πρόληψη, Πολιτική Προστασία και Έργα Υποδομής», με κορυφαίους ομιλητές από τους χώρους της επιστήμης, της πολιτικής και του επαγγέλματος του μηχανικού.
      Το αναλυτικό πρόγραμμα της ενδιαφέρουσας εκδήλωσης έχει ως εξής:
      10:00-10:15   Προσέλευση-Εγγραφές
      10:15-10:30  Εναρκτήρια Ομιλία από τον Πρόεδρο του Τ.Ε.Ε. Γιώργο Στασινό
      Η άποψη της Επιστήμης
      10:30-10:45 «Συνέργεια ανθρωπογενών παρεμβάσεων στο περιβάλλον και συνέπειες» Χρήστος Ζερεφός, Ακαδημαϊκός, Επόπτης του Κέντρου Ερεύνης Φυσικής της Ατμοσφαίρας και Κλιματολογίας της Ακαδημίας Αθηνών
      10:45-11:00 «Τα νέα επιστημονικά, τεχνικά & επιχειρησιακά δεδομένα από μεγάλες καταστροφές σε εθνικό & διεθνές επίπεδο» Ευθύμιος Λέκκας, Καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών του Τμήματος Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος του Ε.Κ.Π.Α.- Πρόεδρος Ο.Α.Σ.Π.
      Η άποψη της Πολιτικής
      11:00-12:00  Τοποθετήσεις
      Γιώργος Δημαράς, Υφυπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας
      Νάσος Αναγνωστόπουλος, Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής -Περιφέρεια Αττικής
      Γιώργος Πατούλης, Πρόεδρος Κ.Ε.Δ.Ε.
      Κωστής Χατζηδάκης, Βουλευτής Ν.Δ.
      Γιάννης Μανιάτης, Βουλευτής ΔΗ.ΣΥ.
      Εύη Γεωργιάδου, μέλος της Ομάδας Περιβάλλοντος του Τμήματος Οικονομίας της Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε.
      12:00-12:15 Διάλειμμα – (* έχουν προσκληθεί)
      Σεισμοί
      12:15-12:30 «Μελέτη Κατασκευών για πολλαπλούς κινδύνους» Μιχάλης Φαρδής, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών
      12:30-12:45 «Διαχείριση του σεισμικού κινδύνου- Ο Ρόλος του Ο.Α.Σ.Π.» Νικήτας Παπαδόπουλος, Γενικός Διευθυντής Ο.Α.Σ.Π.
      12:45-13:00 «Αποτίμηση & Επεμβάσεις σε Κτήρια & Έργα Υποδομής (Πριν & Μετά το Συμβάν)» Βασίλης Μπαρδάκης, Πρόεδρος Σ.Π.Μ.Ε.
      13:00-13:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
      Πλημμύρες
      13:15-13:30 «Κοινωνικοπολιτικές προλήψεις και τεχνολογία στη διαχείριση πλημμυρών» Νίκος Μαμάσης & Δημήτρης  Κουτσογιάννης, Σχολή Πολιτικών Μηχανικών  Ε.Μ.Π.
      13:30-13:45 «Ολοκληρωμένος Σχεδιασμός Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων (Ε.Γ.Υ./Υ.Π.ΕΝ.)» Ιάκωβος Γκανούλης, Ειδικός Γραμματέας Υδάτων Υ.Π.ΕΝ.
      13:45-14:00 «Οι ανθρώπινες παρεμβάσεις που συνέβαλλαν στην σφοδρότητα του πλημμυρικού φαινομένου στην Μάνδρα» Μιχάλης Καλογιαννάκης, Πρόεδρος Π.Σ.Δ.Α.Τ.Μ.
      14.00-14:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
      14:15-14:30 Διάλειμμα
      Δασικές Πυρκαγιές
      14:30-14:45 «Πρόληψη: Το θεμέλιο της καταστολής» Κώστας Δημόπουλος, Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής Υ.Π.ΕΝ.
      14:45-15:00 «Μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης δασικών πυρκαγιών» Νίκος Χλύκας, Πρόεδρος Πανελλαδικού  Συνδέσμου Μελετητών Γεωτεχνικών
      15:00-15:15 «Δασικές Πυρκαγιές: Η ανάγκη για ένα αποτελεσματικότερο σύστημα πρόληψης και καταστολής»,  Νικόλαος Μπόκαρης, Δασολόγος, Μέλος του Δ.Σ. ΓΕΩΤΕ.Ε.
      15:15-15:30 Ερωτήσεις- Συζήτηση
    6. webTV

      Engineer

      Υπό παρακολούθηση είναι το ηφαιστειακό δυναμικό του Κολούμπου στη Σαντορίνη, ο μαγματικός θάλαμος του οποίου εντοπίστηκε για πρώτη φορά. 
      Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ένας συνεχώς αυξανόμενος όγκος μάγματος συσσωρεύεται στον μαγματικό θάλαμο, σε βάθος περίπου 3 χιλιομέτρων κάτω από το υποθαλάσσιο ηφαίστειο.

      «Η παρουσία αυτού του μαγματικού θαλάμου αναδεικνύει την πιθανότητα μιας μελλοντικής έκρηξης και γι' αυτό είναι σημαντικό το συγκεκριμένο ηφαίστειο - το πιο ενεργό υποθαλάσσιο ηφαίστειο όλης της Μεσογείου - να παρακολουθείται συνεχώς σε πραγματικό χρόνο» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Αμερικανικής Γεωφυσικής Ένωσης (AGU), που βασίζεται σε προηγούμενη σχετική δημοσίευση ξένων και Ελλήνων επιστημόνων στο περιοδικό "Geochemistry, Geophysics, Geosystems".
      Η έρευνα στο περιοδικό της AGU, με επικεφαλής τον γεωφυσικό Kajetan Chrapkiewicz και τον ηφαιστειολόγο Μικέλε Παουλάτο του Κολλεγίου Imperial του Λονδίνου και με τη συμμετοχή της κας Νομικού και του καθηγητή του ΑΠΘ Κωνσταντίνου Παπαζάχου, βασίστηκε σε καινοτόμο ανάλυση των σεισμικών και άλλων δεδομένων για τον Κολούμπο που είχαν προκύψει από παλαιότερη έρευνα της αποστολής "Πρωτέας" - ενός άλλου αμερικανικού ερευνητικού πλοίου στην περιοχή πριν μερικά χρόνια.
      Τα αποτελέσματα οδήγησαν τους ερευνητές, στην εκτίμηση ότι η «τρέχουσα κατάσταση του θαλάμου μάγματος δείχνει πως μια έκρηξη με πιθανά σημαντικές επιπτώσεις είναι δυνατή στο μέλλον (μολονότι όχι επικείμενη), συνεπώς προτείνουμε την τοποθέτηση ενός μονίμου παρατηρητηρίου που θα αφορά τη συνεχή καταγραφή των σεισμών και της γεωδαισία του βυθού».
      Όπως επισημαίνουν, «τα αποτελέσματα μας δείχνουν ότι ο Κολούμπος αποτελεί σοβαρή απειλή και δικαιολογεί μια εγκατάσταση παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο», κάτι που ήδη άρχισε να υλοποιείται με το πρόγραμμα SANTORY και την εγκατάσταση επιστημονικών οργάνων στο βυθό του Κολούμπου.
      Ερευνες διεθνούς αποστολής στον βυθό του ηφαιστείου
      Ακριβώς αυτόν τον καιρό, βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή του Κολούμπου η διεθνής αποστολή Expedition 398 του μεγάλου αμερικανικού ερευνητικού σκάφους JOIDES Resolution, στο πλαίσιο του Διεθνούς Προγράμματος Ανακάλυψης των Ωκεανών (IODP), με τη συμμετοχή Ελλήνων επιστημόνων από το ΕΚΠΑ και το ΕΛΚΕΘΕ. Οι ερευνητές μόλις έκαναν γεώτρηση βορειοδυτικά του Κολούμπου με στόχο, μεταξύ άλλων, να ανακαλύψουν ίχνη από παλαιότερες εκρήξεις που έχουν γίνει στην περιοχή. Θα χρειαστούν πάντως κάποιοι μήνες (από τον Ιούλιο και μετά), εωσότου δημοσιοποιηθούν τα πρώτα ευρήματα της αποστολής, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο με πρόσθετες γεωτρήσεις μέσα στην καλντέρα της Σαντορίνης.
      Παράλληλα, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αναπληρώτρια καθηγήτρια Παρασκευή Νομικού του Τμήματος Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία επιβαίνει στο JOIDES Resolution, τοποθετήθηκαν ήδη από τις αρχές Δεκεμβρίου, με τη βοήθεια πλοίου του ΕΛΚΕΘΕ, όργανα παρακολούθησης στον Κολούμπο στο πλαίσιο του ελληνικού ερευνητικού προγράμματος SANTORY και με την οικονομική στήριξη του Δήμου Θήρας.
      Τόνισε ότι "είναι η πρώτη φορά που παρακολουθείται το ηφαίστειο, ενώ θα τοποθετηθούν επιπρόσθετα όργανα τους επόμενους μήνες και θα ενημερωθούν οι κάτοικοι του νησιού για τα αποτελέσματα των μετρήσεων από τη διεθνή επιστημονική ομάδα".
      «Πιθανή μια μεγάλη έκρηξη στα επόμενα 150 χρόνια»
      Το 1650 μ.Χ. ο Κολούμπος είχε εκραγεί, σκοτώνοντας περίπου 70 ανθρώπους στη Σαντορίνη λόγω δηλητηρίασης από τα αέρια της έκρηξης. Εκείνη η έκρηξη είχε πυροδοτηθεί από το συσσωρευμένο μάγμα σε ένα αντίστοιχο μαγματικό θάλαμο, πιθανώς σε αντίστοιχο βάθος 3-4 χιλιομέτρων κάτω από τον βυθό. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το μάγμα στον θάλαμο έχει την τάση, σε βάθος χρόνου, να φθάσει ξανά σε παρόμοιο όγκο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, μετά την τελευταία έκρηξη του ηφαιστείου το 1650 μ.Χ., ο μαγματικός θάλαμος μεγαλώνει με μέσο ρυθμό περίπου 4 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων τον χρόνο. Ο συνολικός όγκος που έχει συσσωρευθεί στο "ρεζερβουάρ" μάγματος (μαγματικό θάλαμο) κάτω από τον Κολούμπο, υπολογίζεται σε 1,4 κυβικά χιλιόμετρα.
      Σύμφωνα με τον Chrapkiewicz, αν ο συνεχιστεί ο σημερινός ρυθμός διόγκωσης του μαγματικού θαλάμου, κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα 150 χρόνια ο Κολούμπος θα φθάσει τα 2 κυβικά χιλιόμετρα μάγματος, που εκτιμάται ότι υπήρχαν όταν έγινε η έκρηξη του 1650 μ.Χ. Όμως, μολονότι μπορεί να γίνει μια εκτίμηση για τον μελλοντικό όγκο του μάγματος, σύμφωνα με τους ερευνητές, δεν υπάρχει τρόπος να πει κανείς με βεβαιότητα πότε θα γίνει η επόμενη έκρηξη του ηφαιστείου.
      Οι ερευνητές αναφέρουν ότι μολονότι δεν φαίνεται να επίκειται άμεσα κάποιος κίνδυνος, επειδή ο Κολούμπος βρίσκεται σε σχετικά μικρό βάθος θάλασσας (περίπου 500 μέτρων), αυτό είναι πιθανό να αυξήσει την εκρηκτικότητα του. Προβλέπουν ότι όταν γίνει η έκρηξη, θα προκληθεί τσουνάμι και μια στήλη τέφρας ύψους δεκάδων χιλιομέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, κάτι που θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις για τη Σαντορίνη, η οποία απέχει μόνο επτά χιλιόμετρα από τον Κολούμπο.
      Οι ερευνητές ευελπιστούν ότι σε συνδυασμό τα νέα στοιχεία από το SANTORY και από την ευρισκόμενη σε εξέλιξη αποστολή του IODP πέριξ της Σαντορίνης θα παράσχουν πλέον καλύτερη εικόνα του ηφαιστειακού δυναμικού της περιοχής. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Παπαζάχος, αν και στη Σαντορίνη λειτουργεί εδώ και δύο δεκαετίες ένα πολύ καλό σεισμολογικό και γεωδαιτικό δίκτυο παρακολούθησης από το Ινστιτούτο Μελέτης & Παρακολούθησης του Ηφαιστείου της Σαντορίνης (ΙΜΠΗΣ), κάθε πρόσθετο δεδομένο και πληροφορία που αφορά τον Κολούμπο, είναι εξαιρετικά χρήσιμα. Παράλληλα, τόνισε ότι τα στοιχεία αυτά θα αξιοποιηθούν από μία διεθνή ερευνητική ομάδα, υπό τον συντονισμό της Εθνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ), για την αξιολόγηση της σχετικής σεισμο-ηφαιστειακής επικινδυνότητας του Κολούμπου, ώστε να μπορεί να σχεδιαστούν ανάλογα τα μέτρα πολιτικής προστασίας.
      "Χρειαζόμαστε καλύτερα δεδομένα για το τι πραγματικά βρίσκεται κάτω από αυτά τα υποθαλάσσια ηφαίστεια. Η συνεχής παρακολούθηση τους θα μας επιτρέψει να κάνουμε καλύτερη εκτίμηση για το πότε μια έκρηξη μπορεί να συμβεί. Με τέτοια συστήματα, πιθανώς θα γνωρίζουμε για μια έκρηξη λίγες μέρες προτού συμβεί, ώστε οι άνθρωποι θα μπορέσουν να εκκενώσουν την περιοχή και να μείνουν ασφαλείς", δήλωσε ο Chrapkiewicz.
    7. webTV

      Engineer

      Διάλεξη του καθηγητή του Ε.Μ.Π. Θεοδοσίου Π. Τάσιου, με θέμα: «Γεγονότα τεχνολογίας κατά τις περιπλανήσεις του Οδυσσέως» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 90 χρόνια λειτουργίας της Βιβλιοθήκης του ΤΕΕ.
       
       
    8. webTV

      Engineer

      Συνοικία Ουζιέλ. Ανάμεσα στην οδό Γεωργίου Παπανδρέου - πρώην Ανθέων - και την Β. Όλγας, στο ύψος της Νομαρχίας και μεταξύ των οδών Πλούτωνος και Δημητρακοπούλου, βρίσκονται 28 διατηρητέα αρχοντικά, έτοιμα να μας αφηγηθούν μια γνήσια Θεσσαλονικιώτικη ιστορία.
      Η συνοικία Ουζιέλ, είναι μία από τις γειτονιές της Θεσσαλονίκης, που περπατήσαμε στα πλακόστρωτα δρομάκια της και μας θύμισε γιατί αγαπάμε και δεν θα σταματήσουμε ποτέ να θαυμάζουμε αυτή την πόλη.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/DJI_0328.jpg
        Σε μικρή απόσταση από το κέντρο, στην ανατολική πλευρά της πόλης ανακαλύψαμε, περιηγηθήκαμε και απαθανατίσαμε ένα κρυμμένο κομμάτι από παράδεισο, που αποτελείται από 28 αρχοντικά σπίτια απέρριτης ομορφιάς, αυθεντικές οικίες της παλιάς Θεσσαλονίκης.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel.jpg
      Ανάμεσα στην οδό Γεωργίου Παπανδρέου – πρώην Ανθέων – και την Β. Όλγας, στο ύψος της Νομαρχίας και μεταξύ των οδών Πλούτωνος και Δημητρακοπούλου, βρίσκονται 28 διατηρητέα αρχοντικά, έτοιμα να μας αφηγηθούν μια γνήσια Θεσσαλονικιώτικη ιστορία.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/oizeil-1.jpg
      Πλακόστρωτα δρομάκια, αναρριχώμενα φυτά, αυλές με τριαντάφυλλα και κληματαριές, ψηλοτάβανα δωμάτια κλασικής αστικής αισθητικής, ξύλινα παράθυρα και υπερυψωμένα ισόγεια, όλα πανομοιότυπης αρχιτεκτονικής κατασκευής, ξυπνούν εικόνες νοσταλγικές και όμορφες.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel2.jpg
        Όταν ο εργολάβος Δαυίδ Ουζιέλ συνεργάστηκε με τον αρχιτέκτονα Ζακ Μοσιέ και έχτισαν τον οικισμό το 1927, ο αρχικός σκοπός τους ήταν να στεγαστούν εκεί οι υπάλληλοι της Εταιρείας τροχιοδρόμων.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel3.jpg
      Αναφερόμαστε φυσικά στο Τραμ της Θεσσαλονίκης, του οποίου το αμαξοστάσιο βρισκόταν στη βόρεια πλευρά της συνοικίας Ουζιέλ. Μάλιστα σε αυτό οφείλεται και η παλιά ονομασία της περιοχής: Depot (αποθήκη).
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel-4.jpg
      Τελικά οι εργαζόμενοι δεν εγκαταστάθηκαν ποτέ εκεί. Για ένα διάστημα έμειναν υπάλληλοι του εργοστασίου Αλλατίνη, που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση.
      Τα αρχοντικά, μετέπειτα αγοράστηκαν από διάφορους ιδιοκτήτες και χρησιμοποιήθηκαν τόσο για κατοικίες, αλλά και για επαγγελματική χρήση.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel-5.jpg
      Την δεκαετία του ‘80 ο οικισμός, οι αυλές και τα τρία πλακόστρωτα δρομάκια που τον διασχίζουν κατηφορικά προς την οδό Παπανδρέου, χαρακτηρίστηκαν ως διατηρητέος οικισμός.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel-7.jpg
      Στην πλειοψηφία τους τα ψηλοτάβανα αρχοντικά με τα ξύλινα παράθυρα και τον χαρακτηριστικό διάκοσμο κάτω από τις κεραμιδοσκεπές, διατηρούνται σε άριστη κατάσταση.
      Ελάχιστα από αυτά έχουν πάνω τους σημάδια της εγκατάλειψης, καθώς έχουν αφεθεί και παραμένουν ακατοίκητα. Ωστόσο αυτό που θα μας μείνει ως ανάμνηση από την απογευματινή μας βόλτα στην συνοικία Ουζιέλ – σε αυτό το στολίδι πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ανατολική πλευρά της πόλης – είναι οι όμορφες εικόνες, από μια Θεσσαλονίκη αρχοντική, γεμάτη νεοκλασική , αστική ομορφιά.
       
    9. webTV

      Engineer

      Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την ανάπλαση του μνημειακού άξονα της πόλης από την Εγνατία έως την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης. «Δωμάτια» με φοίνικες, νερό, μανόλιες και πλατεία «καθρέφτη» προτείνει η νικήτρια πρόταση.
      «Δωμάτια» με φοίνικες, νερό και μανόλιες, αλλά και μια πλατεία Αριστοτέλους που θα θυμίζει «καθρέφτη», προτείνει η νικήτρια πρόταση στον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που προκήρυξε ο Δήμος Θεσσαλονίκης για την ανάπλαση της πλατείας και του άξονα της Αριστοτέλους. 
      Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός προσχεδίων για τον νέο μνημειακό άξονα της Θεσσαλονίκης, από την οδό Εγνατία έως και την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης, ολοκληρώθηκε με την κατάθεση 13 συμμετοχών, ενώ η κριτική επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα την απονομή τριών βραβείων και τριών ισόποσων εξαγορών. 
      «Ο άξονας της Αριστοτέλους για κάθε Θεσσαλονικιό, αλλά και για κάθε επισκέπτη, σημαίνει πολλά: είναι ένα σημείο αναφοράς. Ολοι έχουμε ζήσει σημαντικές, όμορφες στιγμές σε αυτόν τον υπέροχο άξονα, σε αυτήν την τόσο σημαντική πλατεία. Παρ’ όλα αυτά, θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι δυστυχώς η πλατεία Αριστοτέλους, τα έχει τα χρονάκια της», ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.


      Ο δήμαρχος συμπλήρωσε πως «αναβαθμίζουμε μια από τις πιο γνωστές πλατείες της Ευρώπης, αλλάζοντας την εικόνα της Θεσσαλονίκης στον κόσμο. Δημότες, κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν έναν νέο δημόσιο χώρο, με νέα αισθητική, νέα υλικά, νέες προσεγγίσεις, που σέβονται όμως τον χαρακτήρα και τα ιστορικά χαρακτηριστικά του τόπου».


      Ο κ. Ζέρβας πρόσθεσε πως η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους αποτέλεσε προεκλογική του δέσμευση και δήλωσε ικανοποιημένος και χαρούμενος, καθώς «σε λίγα χρόνια, η πόλη μας θα είναι διαφορετική, μέσα από την ολοκλήρωση και αυτής, αλλά και πολλών ανάλογων παρεμβάσεων». 


      Η πρόταση που έλαβε ομόφωνα το πρώτο βραβείο της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού (Ομάδα Μελέτης: Αριάδνη Βοζάνη, Παρασκευή Φανού, αρχιτέκτονες μηχανικοί και συνεργάτες Γρηγόρης Βουτουφιανάκης – Πετρόπουλος, Θεοδοσία Ευδώρη Παναγιωτοπούλου, αρχιτέκτονες, Γιώργος Ρέτσος φοιτητής αρχιτεκτονικής) επιχειρεί να αναδείξει την οδό Αριστοτέλους ως την κεντρική αρτηρία προβολής της σύγχρονης μητροπολιτικής ζωής και εικόνας της πόλης, αλλά και ως περιοχή διασύνδεσης με τη νεότερη ιστορία της.


      Μέσα από μια καθαρή οργάνωση χαράξεων και υλικών της νέας δαπεδόστρωσης, η Αριστοτέλους μετασχηματίζεται σε άξονα περιπάτου μητροπολιτικού χαρακτήρα, με το σύνολο της κεντρικής ζώνης να αποδίδεται στους πεζούς. Ιχνη του παλαιού ιστού της πόλης, πριν από την πυρκαγιά του 1917, ενσωματώνονται στον σχεδιασμό ως «νήματα μνήμης», που προβάλλονται στο έδαφος διακριτικά. 
      Η νέα πλατεία Αριστοτέλους μετατρέπεται σε «καθρέφτη της πόλης» που ανακλά διαφορετικές εκδοχές της, ανάλογα με την εποχή, την ώρα και τις δράσεις που υποδέχεται. 


      Από την πλευρά της Εγνατίας, η νέα πλατεία προτείνεται ως «το δωμάτιο με φοίνικες», ενώ παράλληλα, επιμέρους ενότητες -«δωμάτια» όπως για παράδειγμα το «δωμάτιο νερού», το «δωμάτιο με τις μανόλιες», το «δωμάτιο του χρόνου» και το «κατώφλι της πλατείας Αριστοτέλους», δημιουργούν τοπικές διαφοροποιήσεις στον υπόλοιπο άξονα, οι οποίες συσχετίζονται με τα επιμέρους χαρακτηριστικά της περιβάλλουσας περιοχής.



       
    10. webTV

      Engineer

      Μια νέα εποχή φαίνεται πως ανατέλλει στον τομέα των ασφαλτοστρώσεων στη χώρα μας καθώς δειλά αλλά σταδιακά γίνονται βήματα προς την κατεύθυνση της χρήσης ασφαλτομίγματος που προέρχεται από ανακυκλωμένο πλαστικό.
      Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή διάστρωσης δρόμου στη Θεσσαλονίκη με αυτόν τον τύπο της πίσσας έγινε πριν από μερικές ημέρες στην οδό Μαρίνου Αντύπα, αρμοδιότητας της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, μετά από πρόταση της τεχνικής Εταιρείας «Δρόμων Α.Κ.Τ.Ε».
      Η εφαρμογή έγινε σε μήκος 265 μέτρων, σε μια επιφάνεια οδοστρώματος από τη διασταύρωση με τον ισόπεδο κόμβο για Γεωργική Σχολή και έξοδο στην ΕΟ Θεσσαλονίκης – Μουδανιών προς Θεσσαλονίκη έως τη διασταύρωση με τον ισόπεδο κόμβο για έξοδο στην ΕΟ Θεσσαλονίκης – Μουδανιών προς Μουδανιά.
      Πώς παράγεται το ασφαλτομείγμα από ανακυκλωμένο υλικό
      Στο εξωτερικό η παραγωγή πίσσας από ανακυκλωμένο πλαστικό εφαρμόζεται ήδη, με τη Μεγάλη Βρετανία να είναι η πρώτη χώρα που καθιέρωσε τη χρήση της, στα δημόσια έργα.
      Η παραγωγή αυτού του τύπου της πίσσας γίνεται από πλαστικά αντικείμενα καθημερινής χρήσης όπως μπουκάλια, σακούλες κ.ά. Τα ανακυκλώσιμα πλαστικά τεμαχίζονται σε ειδικό μηχάνημα τύπου καταστροφέα, σε μικρά κομμάτια στο μέγεθος κόκκου. Σε δεύτερη φάση ρευστοποιείται και εν συνεχεία ομογενοποιείται με άλλα αδρανή υλικά όπως βότσαλα, άμμος κ.ά., για να προκύψει το τελικό μίγμα.
      Στη φάση της διάστρωσης ακολουθείται η κλασσική μέθοδος, μόνο που το υλικό χρειάζεται μικρότερη θερμοκρασία για να επιστρωθεί από ό,τι η κλασσική πίσσα.

      Πλεονεκτήματα
      Έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από την κλασική πίσσα, με πολύ μεγαλύτερη αντοχή στη χρήση και ιδιαίτερη ανθεκτικότητα στην υγρασία, στην αλμύρα, στις μέγιστες υψηλές και αρνητικές θερμοκρασίες και στη βροχή. Δεν προκαλεί θόρυβο κατά τη διέλευση των οχημάτων με συνέπεια να μειώνεται η όχληση στις κατοικημένες ζώνες ενώ δεν απελευθερώνει ρύπους κατά την παρασκευή της, εν αντιθέσει με τη γνωστή πίσσα στην οποία χρησιμοποιείται πετρέλαιο, και κοστίζει φθηνότερα καθώς παράγεται από απόβλητα και όχι ορυκτά.
      Ο Ελευθέριος Φαναριώτης, ο αντιπρόσωπος στην Ελλάδα του εργοστασίου της εταιρείας Macrebur Company, που έχει έδρα τη Σκωτία, στο οποίο παράγεται το ασφαλτομίγμα από ανακυκλωμένο πλαστικό, λέει στη Voria.gr: «Στο εξωτερικό δεν είναι κάτι καινούργιο, η εταιρεία μας έχει μονάδες σε Αμερική, Αυστραλία, Ασία, Αραβικά Εμιράτα, έχουν πέσει χιλιάδες χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων πίσσας από ανακυκλωμένο πλαστικό. Στην Ελλάδα είμαστε στη φάση της εναρμόνισης με τις προδιαγραφές της Ε.Ε., ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα δημόσια έργα».
      Ο κ. Φαναριώτης αποκαλύπτει το ενδιαφέρον που έχουν εκδηλώσει μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές, ενώ διεξάγονται συζητήσεις με επενδυτές για τη δημιουργία δύο κάθετων μονάδων παραγωγής, μία στη Βόρεια και μία στη Νότια Ελλάδα, ώστε να μην υπάρχει ανάγκη εισαγωγής του ανακυκλωμένου υλικού από το εξωτερικό. «Έχουμε άπειρο πλαστικό στη χώρα μας, το οποίο, αντί να το πετάμε και να μολύνουμε για χιλιάδες χρόνια το περιβάλλον, μπορούμε να το αξιοποιήσουμε για να παράξουμε ένα προϊόν που από τη φύση του είναι φιλικό προς το περιβάλλον» επισημαίνει.
      Σύμφωνα με τον ίδιο, το ασφαλτομίγμα εκτός από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που παρουσιάζει έναντι της κλασικής πίσσας μπορεί να έχει και άλλες εφαρμογές πέρα από τους δρόμους, όπως σε πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομους, ακόμη και σε πάρκα και πλατείες, και μπορεί να χρωματιστεί ώστε να δένει αρμονικά με το πράσινο και το περιβάλλον.
      Χαρακτηριστικό της σημασίας της πιλοτικής εφαρμογής στη χώρα μας, κατά τον κ. Φαναριώτη, είναι το ενδιαφέρον που έδειξαν μεγάλα μέσα ενημέρωσης όπως οι New York times, συνεργεία των οποίων βρέθηκαν στη Θεσσαλονίκη και κατέγραψαν τη διαδικασία από την πρόσμειξη μέχρι την ασφαλτόστρωση. «Τα διεθνή μέσα το συνδέουν με τη σημασία που έχει η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός και το γεγονός ότι μπαίνει στη φιλοσοφία να αξιοποιήσει σωστά αυτό το απόβλητο, ώστε να αναβαθμίσει το παρεχόμενο προϊόν και να απαλλαγεί από τα πλαστικά που μολύνουν θάλασσες, ακτές και όχι μόνο» αναφέρει ο κ. Φαναριώτης.
      Η αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης κ. Βούλα Πατουλίδου δήλωσε στη Voria.gr ότι στο πλαίσιο του εκτεταμένου προγράμματος ασφαλτοστρώσεων στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης προγραμματίζονται στο μέλλον νέες πιλοτικές εφαρμογές. «Η πράσινη ανάπτυξη αποτελεί ένα από τα βασικά προτάγματα της εποχής μας με σημαντικές προτεραιότητες και προτεραιότητα για τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης», είπε.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν η εταιρεία γνωστοποίησε το προϊόν στην Ελλάδα, ο πρώτος δήμος που έδειξε ενδιαφέρον ήταν αυτός της Νέας Προποντίδας. Τον Δεκέμβριο του 2021 μάλιστα πραγματοποιήθηκε στα Μουδανιά τελετή παρουσίασης του υλικού και στη συνέχεια έγινε η πιλοτική εφαρμογή του με επίστρωση 400 μέτρων σε κεντρικό δρόμο. Η πρωτοβουλία του δήμου Ν. Προποντίδας πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία από τη Σκωτία, “Macrebur” (MacRebur, The Plastic Road Company), και την Τεχνική Εταιρεία “Δρόμων Α.Κ.Τ.Ε”.
       
    11. webTV

      Engineer

      Οι έξυπνες πόλεις σε όλο τον κόσμο εστιάζουν στην τεχνολογία για την αύξηση της απόδοσης και της αποτελεσματικότητας. Στην Ιαπωνία, υπάρχουν σχέδια να δημιουργεί μια νέα ανθρωποκεντρική, έξυπνη κοινωνία. Την ονομάζουν Κοινωνία 5.0. Θα επισκεφτούμε δύο ιαπωνικές πόλεις, που έχουν υιοθετήσει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για να λύσουν προβλήματα και να βελτιώσουν την ευζωία των ανθρώπων.
      Αϊζουγουακαμάτσου
      Το Αϊζουγουακαμάτσου είναι μια ιστορική πόλη των Σαμουράι. Βρίσκεται στην περιφέρεια της Φουκουσίμα. Έχει 118.000 κατοίκους. Είναι μια περιοχή τεχνολογικών δοκιμών με στόχο την κοινωνική ανάπτυξη. Σ’ αυτό το κέντρο καινοτομίας, μια σειρά φορέων αναπτύσσει την Πλατφόρμα της Έξυπνης Πόλης. Είναι ένα μοντέλο που η προσδοκία είναι να εφαρμοστεί και στην υπόλοιπη χώρα.
      Αυτή η πλατφόρμα συγκεντρώνει δεδομένα από συνδεδεμένα αντικείμενα, όπως πληρωμές με κινητό, την οικιακή ενεργειακή κατανάλωση τα οποία μοιράζεται στη συνέχεια με αρχές, εταιρίες και με την πανεπιστημιακή κοινότητα. Λειτουργεί ως πρότυπο δημιουργίας έξυπνων υπηρεσιών κάθε είδους: μείωση των λογαριασμών κοινής ωφέλειας, έλεγχος της σχολικής προόδου των παιδιών ή παροχή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο.
      Ο Νακαμούρα Σοζίρο είναι επικεφαλής του Κέντρου Καινοτομίας της Accenture στην Φουκουσίμα: «Οι πολίτες προσφέρουν τα δεδομένα τους για την περιοχή μέσω ενός συστήματος που ονομάζεται "Συμμετοχή". Για παράδειγμα, στο πλαίσιο ενός προγράμματος για την υγεία, τα προσωπικά σας ζωτικά δεδομένα ή τα νοσοκομειακά δεδομένα στέλνονται στην περιφέρεια για ανάλυση. Στη συνέχεια γίνονται προσωπικές συστάσεις για να παραμείνετε υγιείς».
      Οι πολίτες πρέπει βέβαια να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για τη χρήση των δεδομένων. Στην ιστοσελίδα που έχει δημιουργηθεί, οι ντόπιοι μπορούν να μοιραστούν τα δεδομένα που θέλουν. Όσο περισσότερα προσφέρουν, τόσο πιο εξατομικευμένες γίνονται οι υπηρεσίες. Όσο περισσότερα άτομα συμμετέχουν στο πρότζεκτ, τόσο μεγαλύτερος είναι ο αντίκτυπος για την κοινωνία.
      Αυτός ο κάτοικος συμφώνησε να δώσει πληροφορίες που έχει στο έξυπνο ρολόι του σε ένα πιλοτικό πρότζεκτ για την υγεία. Τα δεδομένα μπορούν να είναι χρήσιμα για την επιστημονική έρευνα, αλλά και για προσωπικές αλλαγές στον τρόπο ζωής. Ο Τακαχάσι Μίκι είναι διευθυντής επικοινωνίας της Arise Analytics: «__Όταν τελειώσαμε την πειραματική φάση, το 89% των ατόμων που χρησιμοποίησαν την υπηρεσία απάντησαν ότι άλλαξαν την συμπεριφορά τους για να βελτιώσουν την υγεία τους».
      Αράο
      Η επόμενη στάση μας είναι το Αράο, στο νησί Κιούσου. Έχει 52.000 κατοίκους. Το ανθρακωρυχείο της πόλης ήταν μέρος της περιοχής εξορύξεων Μίικε, που είναι η μεγαλύτερη στην Ιαπωνία. Είναι πλέον μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
      Όταν το ορυχείο έκλεισε στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η πόλη είδε τον πληθυσμό της να μειώνεται γρήγορα. Χιλιάδες έφυγαν τα επόμενα χρόνια και η έξοδος επιταχύνθηκε. Για να αντιστρέψει αυτή την τάση, το Αράο πέρασε στον ψηφιακό κόσμο. Αυτός ο ιππόδρομος έκλεισε το 2012. Σύντομα θα ανοίξει τον δρόμο για μια έξυπνη πόλη που θα προσφέρει νέες δυνατότητες στους κατοίκους.
      Με το σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης αυτών των 350 στρεμμάτων που θα εστιάζουν στην ευζωία, το Αράο προσδοκά να ελκύσει χίλιους νέους κατοίκους. Στο ενδιάμεσο, έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή πολλές πρωτοβουλίες που έχουν να κάνουν με την έξυπνη πόλη. Μία από αυτές είναι η εφαρμογή κοινής χρήσης ταξί, που στηρίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη. Υπολογίζει την βέλτιστη διαδρομή από την αφετηρία στον προορισμό διαφορετικών χρηστών, ώστε να μειωθεί το κόστος. Η τιμή είναι το μισό του κανονικού κόμιστρου, οπότε είναι πάρα πολύ οικονομική.
      Η πόλη δοκιμάζει πιλοτικά και έναν καθρέφτη ευζωίας. Μπορεί να πιάσει τον σφυγμό και να προσφέρει μέσω τεχνητής νοημοσύνης ανάλυση της φυσικής εικόνας του ατόμου: όπως ηλικία, φύλο, διάθεση. Μπορεί να κάνει συστάσεις για αθλητισμό και χαλάρωση. Είναι ένας πρακτικός τρόπος για να έχουν οι κάτοικοι περισσότερη υγεία, ευτυχία και μακροζωία. Ο Ταγκάουα Χιντέκι είναι επικεφαλής του τμήματος γενικής πολιτικής της πόλης του Αράο: «__Θέλουμε να φτάσουμε στο σημείο όπου η ποιότητα ζωής της κοινωνίας μας να είναι ένα, δύο επίπεδα καλύτερη από την σημερινή».
      Με αυτό το νέο μοντέλο κοινωνικής ανάπτυξης, η Ιαπωνία θέλει να πετύχει τους στόχους των Ηνωμένων Εθνών για πιο βιώσιμες πόλεις και κοινότητες.
       
    12. webTV

      Engineer

      Το βίντεο προόδου των κατασκευαστικών εργασιών του αυτοκινητοδρόμου "Ιόνια Οδός", που δημοσιεύτηκε χθες, δείχνει ότι η συνολική πρόοδος των εργασιών της Οδού στο τέλος Μαΐου, άγγιζε το 55,94%.
       
      Στο βίντεο που μπορείτε
      αποτυπώνονται και τα ακόλουθα εργοτάξια:Εργοτάξιο Εύηνου, Εργοτάξιο Κλόκοβας, Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας, Εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή Σύκουλα, Εργοτάξιο Φιλιππιάδας, Εργοτάξιο Γυμνότοπου, Εργοτάξιο Πέρδικας, Εργοτάξιο Επισκοπικού.
       
      Μέχρι στιγμής, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία του έργου περισσότερα από 2.100 άτομα ήδη εργάζονται στα εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνται (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας, αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ξεπερνά τα 1.420.
       

       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=16118
    13. webTV

      Engineer

      Οι εργασίες υποστύλωσης και στήριξης των πλαϊνών πρανών (τοιχωμάτων) του ισθμού της Κορίνθου καθώς και οι εργασίες τοποθέτησης υποθαλάσσιων βάσεων στήριξης συνεχίζονται με πυρετώδεις ρυθμούς προκειμένου να τηρηθεί το χρονοδιαγράμμα που θέλει την διώρυγα να τίθεται και πάλι σε λειτουργία στις αρχές του καλοκαιριού πιο ασφαλή από ποτέ για τον διάπλου την πλοίων. 
      Οι εικόνες που εξασφαλίσαμε με χρήση ειδικού drone με ισχυρό τηλεφακό (zoom) πραγματικά είναι άκρως εντυπωσιακές καθώς το μέγεθος του όλου εγχειρήματος είναι πραγματικά τεράστιο και υψηλού βαθμού δυσκολίας.
      Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφερθεί πως το μέγεθος και ο βαθμός δυσκολίας συγκρίνεται μόνο με αυτό της δημιουργίας των γραμμών του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 
      Άξιο αναφοράς είναι και το τεράστιο σκάλισμα που έχει δημιουργηθεί στα πλαϊνά τοιχώματα της διώρυγας με άγνωστο τρόπο που αναγράφει το όνομα ΖΑΧΑΡΙΑΣ.
       
    14. webTV

      Engineer

      Οι εργασίες για την αποκατάσταση μέρους της Διώρυγας του Ισθμού της Κορίνθου, το οποίο είχε καταρρεύσει, προχωρούν με πυρετώδεις ρυθμούς.
      Δεκάδες εργάτες, βαριά μηχανήματα και ειδικοί επιστήμονες εργάζονται νυχθημερόν προκειμένου να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό οι εργασίες επαναδιάνοιξης της διώρυγας.
      Σε μια χρονιά που τα καύσιμα έχουν πάρει φωτιά θεωρείται κομβικής σημασίας η επαναλειτουργία της διώρυγας του Ισθμού της Κορίνθου που σημειωτέον παραμένει κλειστή ουσιαστικά δύο χρόνια τώρα.
      Έτσι οι ιδιοκτήτες και οι ενοικιαστές σκαφών αναψυχής, αλλά και τα εμπορικά πλοία που πληρούν τις προδιαγραφές, θα μπορούν να διαπερνούν τον Ισθμό και να αποφεύγεται ο γύρος της Πελοποννήσου προκειμένου να βρεθούν από τον Σαρωνικό στον Κορινθιακό και εν συνεχεία στο Ιόνιο πέλαγος και το αντίστροφο, με πολύ χαμηλότερο οικονομικό κόστος λόγο της εξοικονόμησης καυσίμων.
      Αξίζει να αναφερθεί πως σκοπός τόσο των αρμόδιων υπηρεσιών όσο και της τεχνικής εταιρείας, που έχει αναλάβει το δύσκολο αυτό έργο, είναι ο Ισθμός της Κορίνθου να ανοίξει σε πρώτη φάση στα μέσα Ιουνίου, για να εξυπηρετηθεί ο τεράστιος όγκος των πλεούμενων που τον διασχίζει κάθε καλοκαίρι και στη συνέχεια να κλείσει και πάλι, προκειμένου μέσα στον χειμώνα να ολοκληρωθούν εάν είναι δυνατόν και οι υπόλοιπες εργασίες συντήρησης, που πρέπει να πραγματοποιηθούν.
      Οι εικόνες από το πιο εντυπωσιακό εργοτάξιο της χώρας μας είναι καθηλωτικές και τόσο το μέγεθος του έργου, όσο και ο βαθμός δυσκολίας είναι εμφανής, με μια πρώτη ματιά πραγματικά εντυπωσιάζουν.
    15. webTV

      Engineer

      Συγκλονιστικές εικόνες κατέγραψε το drone της ομάδας Up Stories από την πρόσφατη μεγάλη κατολίσθηση στον Ισθμό της Κορίνθου. Μπορεί η αρχική κατολίσθηση να συνέβη πριν από περίπου 10 ημέρες όμως η διώρυγα παραμένει ακόμα κλειστή πάρα τις όποιες εργασίες και οι κατολισθήσεις συνεχίζονται ακόμα δημιουργώντας πονοκέφαλο στους ειδικούς τόσο για τις εργασίες αντιστήριξη της όσο και για την διάνοιξη του Ισθμού. 
      Το μέγεθος της κατολίσθησης είναι πρωτοφανές και χαρακτηριστικό του μεγέθους της είναι πως η μια από τις δύο βάσεις της μεγάλης σιδερένιας πεζογέφυρας που δεσπόζει στην περιοχή κυριολεκτικά αιωρείται στο κενό καθώς το έδαφος κάτω από αυτή έχει υποχωρήσει. 
      Οι εργασίες για την αντιστήριξη τόσο της πεζογέφυρας όσο και των τοιχωμάτων του Ισθμού έχουν ήδη ξεκινήσει προκειμένου να κερδηθεί το μεγάλο στοίχημα της διάνοιξης του Ισθμού πριν ξεκινήσει για τα καλά η φετινή τουριστική σεζόν. 
      Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως Ο Ισθμός της Κορίνθου αποτελεί την κύρια αρτηρία κυκλοφορίας πολλών τουριστικών και εμπορικών πλοίων στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα ο αριθμός τους αγγίζει τις 15.000 τον χρόνο. 
      Η Διώρυγα κόβει σε ευθεία γραμμή τον Ισθμό της Κορίνθου σε μήκος 6.346 μ. Το πλάτος της στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 24,6 μ. και στον βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται μεταξύ 7,50 και 8μ.
      Ωστόσο, η ιδιόμορφη γεωλογική σύσταση των πρανών της είχε σαν συνέπεια καταπτώσεις κατά καιρούς μεγάλων όγκων χωμάτων, με αποτέλεσμα να παραμείνει κλειστή για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
      Συνολικά από την έναρξη λειτουργίας της μέχρι το 1940, οι διάφορες καταπτώσεις προκάλεσαν το κλείσιμο της Διώρυγας για διάστημα 4 χρόνων. Η σημαντικότερη από αυτές έγινε το 1923 οπότε κατέπεσε όγκος χωμάτων 41.000 κυβικών μέτρων και κράτησε τη διώρυγα κλειστή για 2 χρόνια.
      Επίσης, μεγάλη διακοπή της λειτουργίας της Διώρυγας έγινε το 1944 και οφείλεται σε ανατίναξη των πρανών που προκάλεσαν οι Γερμανοί φεύγοντας. Κατέπεσε τότε όγκος 60.000 κυβικών μέτρων χωμάτων, οι δε εργασίες εκφράξεως κράτησαν 5 χρόνια ( 1944-1949 ).
       
    16. webTV

      Engineer

      Μοναδική πηγή γνώσης είναι το ιστορικό ντοκιμαντέρ για τα νεοκλασικά κτήρια της πρωτεύουσας, με κείμενα του Γιάννη Τσαρούχη και εικόνες του Σπύρου Βασιλείου.
       
      Η μικρού μήκους ταινίας, διάρκειας 20 λεπτών, γυρίστηκε το 1980 σε παραγωγή, σενάριο, διεύθυνση φωτογραφίας και σκηνοθεσία Νίκου Γραμματικόπουλου.
       
      Βραβεύθηκε με το Βραβείο Κριτικών στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για τη συμβολή του στη διατήρηση και διάσωση της πολιτισμικής κληρονομιάς το 1980.
       
      Αργότερα, το αγόρασε η ΕΡΤ αλλά και η Σουηδική Τηλεόραση.
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/86082/Istoriko-ntokimanter-gia-ta-neoklasika-tis-Athinas-me-keimena-tou-Gianni-Tsarouxi-Video
    17. webTV

      Engineer

      Τα επίμονα προβλήματα λειψυδρίας στην Καλιφόρνια παραμένουν, ακόμη και μετά από έναν ασυνήθιστα υγρό χειμώνα. Ο κυβερνήτης Gavin Newsom απέφυγε να δηλώσει τέλος στην ξηρασία, ενώ η πρόσφατη πρόταση του Biden προτείνει περαιτέρω διακοπές νερού για την πολιτεία. Το πρότυπο των ακραίων καιρικών φαινομένων της Καλιφόρνια υπογραμμίζει τη διαρκή σημασία της διατήρησης του νερού.
      Ένα πιλοτικό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το πολιτεία στην κοιλάδα San Joaquin στοχεύει στην αντιμετώπιση της ξηρασίας καλύπτοντας τα κανάλια και τα υδραγωγεία της Καλιφόρνια με ηλιακούς συλλέκτες. Αυτή η προσέγγιση διπλού σκοπού στοχεύει στη μείωση της εξάτμισης του νερού και στην παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας. Ο Jordan Harris, Διευθύνων Σύμβουλος της Solar AquaGrid, μιας εταιρείας που είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό και την επίβλεψη του έργου, πιστεύει ότι είναι μια κοινή λογική λύση.



      Χρηματοδότηση 20 εκατ. δολ.
      Το Τμήμα Υδάτινων Πόρων της Καλιφόρνια έχει διαθέσει 20 εκατομμύρια δολάρια για να δοκιμάσει το concept στην κομητεία Stanislaus, όπου βρίσκεται το σύστημα καναλιών μήκους 4.000 μιλίων της πολιτείας. Το έργο είναι μια συνεργασία μεταξύ του Solar AquaGrid, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια Merced και της πολιτείας της Καλιφόρνια. Ο Roger Bales, καθηγητής μηχανικής στο U.C. Η Merced, σημειώνει ότι η ιδέα δεν έχει επιχειρηθεί στο παρελθόν στις ΗΠΑ, αλλά οραματίζεται την πιθανή επεκτασιμότητα της σε όλες τις δυτικές πολιτείες.
      Μια μελέτη του 2021 από τον Bales και τους συνεργάτες του διαπίστωσε ότι η κάλυψη των καναλιών της Καλιφόρνια με ηλιακά πάνελ θα μπορούσε να μειώσει την εξάτμιση έως και 90%, εξοικονομώντας 63 δισεκατομμύρια γαλόνια νερού ετησίως. Πρόσθετα οφέλη περιλαμβάνουν παραγωγή ενέργειας, μειωμένη ανάπτυξη και συντήρηση φυκιών, βελτιωμένη απόδοση ηλιακών πάνελ και βελτιωμένη ποιότητα αέρα.
      Το έργο, που πρόκειται να ξεκινήσει το φθινόπωρο, θα καλύψει αρχικά δύο μίλια καναλιών στην περιοχή Central Valley. Ο Harris έχει ήδη λάβει ερωτήματα από φορείς εκμετάλλευσης μεγαλύτερων καναλιών και υδάτινων περιοχών σε όλο τον κόσμο, τονίζοντας τις παγκόσμιες επιπτώσεις αυτής της καινοτόμου προσέγγισης για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας και της παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας.
    18. webTV

      Engineer

      Από το 2022, λίγους μήνες έπειτα από την αποχώρηση των Αμερικανών (15 Αυγούστου 2021) και την ίδρυση του ανεξάρτητου κράτους του Αφγανιστάν ξεκίνησε η κατασκευή του καναλιού Qosh Tepa. Το κανάλι Qosh Tepa είναι ένα κανάλι που κατασκευάζεται στο Bόρειο Αφγανιστάν για την εκτροπή του νερού του ποταμού Amu Darya. Το κύριο κανάλι αναμένεται να έχει μήκος 285 km και η συνολική πρωτοβουλία επιδιώκει να μετατρέψει 55.000 εκτάρια ερήμου σε γεωργική γη.
      Σύμφωνα με το παρακάτω ντοκιμαντέρ το μεγαλύτερο αρδευτικό-τεχνητό ποτάμι της Ασίας μήκους 285m, πλάτους 152m, βάθους 8,5m θα έχει ολοκληρωθεί το έτος 2025 αντί για το 2028 όπως έχει προγραμματιστεί. Δεν υπάρχει εξωτερική βοήθεια και κατασκευάστηκε με πρωτόγονα μηχανήματα και με μηχανές-φορτηγά των δεκαετιών του ‘50 και του ‘60.
      Το μεγάλο αρδευτικό ποτάμι διαθέτει και αντιπλημμυρικό σύστημα καθώς και εκτεταμένη δενδροφύτευση ώστε να σταθεροποιείται το χώμα γύρω από αυτό. Το έργο περιλαμβάνει έργα ηλεκτροδότησης καθώς και παροχή θερμού νερού στους αγρότες και στους κάτοικους της περιοχής. Θα υπάρχει υπερπαραγωγή σιταριού, δημητριακών και ίσως σε μερικά χρόνια το Αφγανιστάν να κάνει εξαγωγές αγροτικών προϊόντων. Το κόστος κατασκευής είναι 500 εκατομμύρια δολάρια το οποίο όταν ολοκληρωθεί θα φτάσει τα 600 εκατομμύρια δολάρια. 
      Δείτε το ντοκιμαντέρ με αυτόματο υποτιτλισμό-μετάφραση:
       
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.