Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    622 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Ο ΑΔΜΗΕ σε νέο βίντεο που δημοσίευσε πρόσφατα στο YouTube αναφέρει πως το 2020 υπήρξε η χρονιά των διασυνδέσεων σε στεριά και θάλασσα, καθώς τα έργα του συνεχίστηκαν με γοργούς ρυθμούς παρά την πανδημική κρίση.
      Όσον αφορά τις διασυνδέσεις των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα το 2020 υπήρξε μία χρονιά σταθμός καθώς ολοκληρώθηκε η Β’ και η Γ’ Φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων και προχώρησε η διασύνδεση της Εύβοιας με τη Σιάθο, καθώς στις 10 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε η πόντιση του καλωδίου που συνδέει τη Σκιάθο με το Μαντούβιο-Ευβοίας.
      Το γεγονός-ορόσημο της χρονιάς για τον ΑΔΜΗΕ ήταν βέβαια η ηλέκτριση του πρώτου καλωδίου για τη “μικρή” διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου”, ξεκίνησαν οι εργασίες για τη “μεγάλη διασύνδεση” Κρήτης-Αττικής με την εκκίνηση των πρώτων εργοταξίων και την παραγωγή των καλωδίων.
      Όσον αφορά το ηπειρωτικό δίκτυο, προωθήθηκε σε μεγάλο βαθμό ο Δυτικός Διάδρομος ενώ ο Ανατολικός Διάδρομος προχωρά με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021.
      Δείτε το σχετικό βίντεο:
    2. webTV

      Engineer

      Αν ρωτήσετε το μέσο άνθρωπο τι σχήμα έχει το κτίριο στο οποίο ζει, οι περισσότεροι θα σας απαντήσουν τετράγωνο. Ωστόσο, σήμερα η σύγχρονη τεχνολογία τόσο στο στάδιο του σχεδιασμού όσο και στο στάδιο της κατασκευής έδωσαν την δυνατότητα στους αρχιτέκτονες να εξερευνήσουν όλο και πιο περίεργα σχήματα στα οικιστικά έργα τους. Τα παρακάτω παραδείγματα, που συγκεντρώθηκαν από το Dezeen, χρησιμοποιούν εξεζητημένες τεχνικές κατασκευής για να διασφαλίσουν ότι θα ξεχωρίζουν στον ορίζοντα.

      Sluishuis, Ολλανδία, από τους BIG και την Barcode Architects
      Το γωνιακό μπλοκ Sluishuis, από το δανέζικο στούντιο BIG και το ολλανδικό στούντιο Barcode Architects, απλώνεται πάνω από τη λίμνη IJ στο Άμστερνταμ, πάνω σε ένα διπλό πρόβολο. Περιλαμβάνει 442 ιδιοκατοικούμενα και ενοικιαζόμενα διαμερίσματα.

      Οι BIG είναι γνωστή για τη δημιουργία πολυκατοικιών με ασυνήθιστα σχήματα, με τη Via 57 West στο Μανχάταν σε σχήμα τετραέδρου να αποτελεί άλλο ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα του στούντιο.
       
      Fake Hills, Κίνα, από το MAD
      Όπως υποδηλώνει το όνομά του, το Fake Hills στην πόλη-λιμάνι του Beihai μοιάζει με έναν ορίζοντα με λόφους, χάρη στην κυματιστή γραμμή της οροφής του. Σχεδιάστηκε ως μια προσπάθεια να ξεχωρίσει από τα τυποποιημένα συγκροτήματα κατοικιών που συχνά κυριαρχούν στον κινεζικές πόλεις.
      Το στούντιο MAD με έδρα το Πεκίνο έχει συμπεριλάβει εγκαταστάσεις που ανταποκρίνονται στο μοναδικό σχήμα του κτιρίου, από τοίχους αναρρίχησης στις τεράστιες κοιλότητες που σχηματίζονται στην πρόσοψή του μέχρι γήπεδα τένις, κήπους και πισίνες στα πιο επίπεδα σημεία της οροφής.

      Ilot Queyries, Γαλλία, από τους MVRDV
      Οι κλίσεις των στεγών στην ανάπτυξη Ilot Queyries στο Μπορντό ποικίλλουν μεταξύ 14 μοιρών και 45 μοιρών, ανάλογα με τη σχέση τους με τον ήλιο.
      Αποτελούν μέρος μιας ακανόνιστης διάταξης που οργανώθηκε προσεκτικά από το ολλανδικό στούντιο MVRDV για να μεγιστοποιηθεί ο φυσικός αερισμός και το φως σε ολόκληρο το χώρο. Τα χαμηλά κτίρια στην μία άκρη του οικοπέδου ακολουθούν τα χαμηλά ύψη των γειτονικών κτιρίων ενώ σε άλλο σημείο πολυκατοικίες εννέα ορόφων εξασφαλίζουν θέα στον ποταμό Garonne.

      The Wave, Δανία, από τον Henning Larsen
      Πέντε κορυφές που τρέχουν σαν τρενάκι κατά μήκος της προκυμαίας του φιόρδ Vejle σχηματίζουν το Wave ένα εννεαώροφο κτίριο με 100 διαμερίσματα.
      Το κτίριο ήταν το όραμα του Δανού αρχιτέκτονα Henning Larsen, ο οποίος πέθανε το 2013 πριν ολοκληρωθεί. Το στούντιό του ολοκλήρωσε το έργο μετά από μια 11ετή διαδικασία κατασκευής, που καθυστέρησε από την οικονομική κρίση του 2008.

      The Building Descending the Stairs, Ιταλία, από την Elasticofarm και το Bplan Studio
      Το Building Descending the Stairs είναι ένα κεκλιμένο τόξο 47 διαμερισμάτων που υψώνονται πάνω από μια πλατεία σε γωνιακούς μεταλλικούς στύλους.
      Με θέα στη λιμνοθάλασσα της Βενετίας στο Τζεσόλο, σχεδιάστηκε από τις αρχιτεκτονικές εταιρείες ElasticoFarm και Bplan Studio για να πλαισιώνει τη θέα στη θάλασσα για τους ενοίκους, χωρίς να εμποδίζει τη θέα των γειτόνων τους.

      L'Arbre Blanc, Γαλλία, από τους Sou Fujimoto, Nicolas Laisné, Dimitri Roussel και OXO Architectes
      Ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας Sou Fujimoto συνεργάστηκε με τους Nicolas Laisné, Dimitri Roussel και OXO Architectes σε αυτό το 17όροφο κτίριο που στεγάζει 113 διαμερίσματα.
      Με σκοπό να ενθαρρύνει τους κατοίκους να αγκαλιάσουν την ύπαιθρο, ο σχεδιασμός της πολυκατοικίας στο Μονπελιέ έχει σαν σημείο αναφοράς το  σχήμα ενός δέντρου και χαρακτηρίζεται από τα πολλά μπαλκόνια σε πρόβολο που προσομοιάζουν με φύλλα μήκους περίπου επτά μέτρων.
       
      La Muralla Roja, Ισπανία, του Ricardo Bofill
      Με έτος κατασκευής το 1973, τα λαμπερά χρώματα του La Muralla Roja του αείμνηστου Ισπανού αρχιτέκτονα Ricardo Bofill είναι μακράν το παλαιότερο παράδειγμα ενός ασυνήθιστα διαμορφωμένου συγκροτήματος κατοικιών.
      Το συγκρότημα κατοικιών, στην κορυφή ενός βράχου στην ακτή Calpe της Ισπανίας, έχει τη μορφή φρουρίου, με πολύπλοκες γεωμετρικές εσωτερικές σκάλες και μονοπάτια που θυμίζουν τους πίνακες του MC Escher.

      Busan Times, Νότια Κορέα, από το Moon Hoon
      Ένα από τα πιο ασυνήθιστα κτίρια αυτής της συλλογής, το Busan Times είναι ένα τετραώροφο τσιμεντένιο συγκρότημα κατοικιών που σχεδιάστηκε από τον Νοτιοκορεάτη αρχιτέκτονα Moon Hoon για να μοιάζει με κουκουβάγια.
      Ένα πλαίσιο από σκυρόδεμα που πλαισιώνει ένα μεγάλο παράθυρο στο διαμέρισμα του τελευταίου ορόφου αντιστοιχεί στο πρόσωπο του πουλιού, με τα δύο ανοίγματα εκατέρωθεν να λάμπουν σαν μάτια τη νύχτα. Τα φτερά απεικονίζονται από ένα κατακόρυφο όγκο που προεξέχει από την ανατολική πλευρά του κτιρίου.
    3. webTV

      Engineer

      Στην επόμενη φάση περνά το project οικιστικής ανάπτυξης "Athens Sansaviera" στο Π. Φάληρο μετά την έγκριση της αρχιτεκτονικής μελέτης από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.
      Το κτιριακό συγκρότημα που θα φέρει την υπογραφή του διάσημου Γάλλου σχεδιαστή Philippe Starck θα αναπτυχθεί επί της Λεωφόρου Ποσειδώνος 47-49 και θα αποτελείται από 67 πολυτελή εξυπηρετούμενα διαμερίσματα ελάχιστης επιφάνειας 120 .τμ το καθένα. 
      Η πολυτελής αυτή ανάπτυξη θα έχει μεταξύ άλλων ανέσεις όπως εσωτερικές και εξωτερικές πισίνες, γυμναστήριο, spa, εστιατόριο, κινηματογράφο και χώρους στέγασης των υπηρεσιών διαχείρισης (φύλαξης, καθαριότητας και συντήρησης).
      Από την στιγμή που ο όμιλος QG Investments πήρε το οικόπεδο ξεκίνησε τις εργασίες για το φιλόδοξο project έχοντας σήμερα και τις απαραίτητες οικοδομικές άδειες. 
      Οι εργασίες εκσκαφής και διαμόρφωσης του χώρου αναμένεται να ξεκινήσουν σε περίπου 6 μήνες και το project προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 3,5 χρόνια.
    4. webTV

      Engineer

      Το αυτόνομο ελικοφόρο αεροσκάφος θα είναι διαθέσιμο προς ενοικίαση από τον προσεχή Ιούλιο.
      Το πρώτο αυτόνομο ελικοφόρο αεροσκάφος για τη μεταφορά προσώπων θα είναι διαθέσιμο για μίσθωση από τον Ιούλιο, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Δρόμων και Μεταφορών του Ντουμπάι. Το κινεζικής κατασκευής Ehang 184 μπορεί να μεταφέρει έναν ελαφρύ επιβάτη με τις αποσκευές του σε πτήσεις μισής ώρας.
      Πηδάλιο και άλλα όργανα δεν υπάρχουν στην καμπίνα του drone -ο επιβάτης απλά επιλέγει τον προορισμό σε μια οθόνη αφής και το σύστημα αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα.
       
      «Έχουμε ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές με αυτό το όχημα στους ουρανούς του Ντουμπάι», δήλωσε στο Associated Press εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Δρόμων και Μεταφορών, μιλώντας στο περιθώριο της Παγκόσμιας Συνόδου Διακυβέρνησης.
      Ηλεκτροκίνητο με τέσσερις έλικες
      Το πρωτότυπο του drone παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2016 στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Λος Άντζελες. Λίγους μήνες αργότερα, τον Ιούνιο, η πολιτεία της Νεβάδα έδωσε το πράσινο φως για δοκιμαστικές πτήσεις.
      Το ηλεκτροκίνητο Ehang 184 πετά με τέσσερις έλικες και αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 160 χιλιομέτρων ανά ώρα. Η μπαταρία αρκεί για πτήσεις 30 λεπτών σε αποστάσεις μέχρι 50 χιλιόμετρα, ενώ το συνολικό βάρος του φορτίου περιορίζεται στα 100 κιλά.
      Πάντως το drone της κινεζικής Ehang δεν θα κρατήσει για πολύ τον τίτλο του πρώτου επιβατικού drone: ανάλογα σχέδια έχει ο Λάρι Πέιτζ της Google και η Airbus, ενώ η ισραηλινή εταιρεία Urban Aerοnautics ελπίζει ότι να ξεκινήσει το 2020 τις δοκιμές ενός επιβατικού drone στρατιωτικής χρήσης που μπορεί να μεταφέρει 500 κιλά.
      Πηγή: http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=862086
    5. webTV

      Engineer

      Επάξια θέση στη λίστα με τα «θαύματα» της μηχανικής καταλαμβάνει ο Over-Water Highway, ο οικολογικός αυτοκινητοδρόμος με την ασύγκριτη ομορφιά.
      Κάθε ταξίδι με το αυτοκίνητο αποτελεί μια διέξοδο από τα προβλήματα της καθημερινότητας, μια ευκαιρία για χαλάρωση και ξεκούραση. Λίγες διαδρομές, ωστόσο, μπορούν να προσφέρουν την εμπειρία που υπόσχεται ο Over-Water Highway, ένας αυτοκινητόδρομος στην Κίνα που έχει κατασκευαστεί μόλις λίγα μέτρα πάνω από το νερό, και συγκεκριμένα πάνω έναν παραπόταμο του Γιαγκ-Τσέ, του μεγαλύτερου ποταμού της Ασίας.
      Ο αυτοκινητόδρομος εδρεύει στην περιφέρεια Guzhao της επαρχίας Hubei στην Κεντρική Κίνα και όταν παραδόθηκε στην κυκλοφορία, τον Αύγουστο του 2015, αντιμετωπίστηκε ως ένα «θαύμα» της μηχανικής. Έχει μήκος 10 χλμ. και ξεκινά από μία ανυψωμένη γέφυρα στην κομητεία Xingshan καταλήγοντας στην πόλη Gufu.

      Ο σκοπός κατασκευής του έργου ήταν να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού από την κομητεία Xingshan στον αυτοκινητόδρομo G42 (απο 1 ώρα σε 20 λεπτά), που ενώνει τις πόλεις Σαγκάη και Τσενγκντού.
      Σύμφωνα με τον επικεφαλής του πρότζεκτ, Chen Xingda, όταν προτάθηκε η δημιουργία του έργου, τέθηκαν στο τραπέζι τρεις λύσεις. Δύο εξ αυτών αφορούσαν στη διάνοιξη ενός μεγάλου τούνελ στα βουνά της περιοχής.
      Η τρίτη, η οποία και πήρε το «πράσινο» φως αφορούσε τη δημιουργία ενός αυτοκινητοδρόμου πάνω στο νερό, μιας και κρίθηκε σκόπιμο να προστατευτούν οι δασικές εκτάσεις.

      Πέρα από την αδιαπραγμάτευτη ομορφιά του, ο Over-Water Highway, έχει αποκτήσει τον τίτλο του πρώτου οικολογικού δρόμου πάνω από το νερό. Όσον αφορά, τέλος, το κόστος κατασκευής αυτό ανήλθε σε 440 εκατ. γουάν (66,8 εκ. ευρώ), και ήταν διπλάσιο απ’ ό,τι αν επιλεγόταν η πρόταση της δημιουργίας σήραγγας μέσω των βουνών.
      Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο: 
       
    6. webTV

      Engineer

      Η πρόταση που κέρδισε το τέταρτο βραβείο του διαγωνισμού ArXellence 2 για τη δυτική είσοδο της πόλης και τη δημιουργία του νέου Επιχειρηματικού Κέντρου της.
      Μέσα από περισσότερες από 170 προτάσεις που κατατέθηκαν στο πλαίσιο του Ανοιχτού Διεθνή Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Ιδεών ArXellence 2, που διοργανώθηκε από την ALUMIL, επιλέχθηκαν και βραβεύτηκαν οι δέκα καλύτερες. Όλες οι προτάσεις που συμμετείχαν θα παρουσιαστούν σε επίσημη έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί στα Παλαιά Σφαγεία. Ο διαγωνισμός είχε ως στόχο την ανάδειξη του καινοτόμου σχεδιασμού ως την ιδανική προσέγγιση για τη δημιουργία του νέου Επιχειρηματικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης (CBD) και τη βιώσιμη αστική ανάπλαση του δυτικού παράλιου μετώπου της πόλης.
      Σήμερα παρουσιάζουμε την πρόταση που κέρδισε το 4ο βραβείο.
      Όνομα πρότασης: “Bioclimatic Urban Lighthouse”

      Η πρόταση αυτή εμπνέεται από την ιστορία της Θεσσαλονίκης και ιδιαιτέρως από το Λευκό Πύργο. Στην πραγματικότητα δημιουργεί ένα διάλογο μεταξύ του Λευκού Πύργου και του προτεινόμενου συμβόλου της: του Νέου Βιοκλιματικού Πύργου της Θεσσαλονίκης. Η προτεινόμενη παρέμβασή σε αυτή τη στρατηγική τοποθεσία της πόλης δημιουργεί τις ακόλουθες ευκαιρίες στο χωροχρονικό αφήγημα της Θεσσαλονίκης:
      Α- Κατά τον οριζόντιο άξονα: η συνέχεια του δημόσιου χώρου που δημιουργείται με αυτήν την παρέμβαση (ταυτόχρονα σε επίπεδο εδάφους και ορίζοντα), αλληλοεπιδρώντας με άλλους αστικούς ελκυστές, θα δημιουργήσει νέες αστικές σχέσεις. Οι πεζόδρομοι δημιουργούν πορείες και θέα που φέρνουν τον ωκεανό πίσω στην πόλη.
      Β- Κατά μήκος του κατακόρυφου άξονα: προτείνεται μια εμβληματική παρέμβαση, η οποία όχι μόνο καθιερώνει διάλογο σε χρόνο και χώρο με τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, αλλά γίνεται ένα νέο ορόσημο που δηλώνει την επείγουσα ανάγκη επανακαθορισμού της σχέσης μεταξύ της ανθρώπινης κοινωνίας και του πλανήτη. Το σύγχρονο πλαίσιο απαιτεί μια αναγεννητική προσέγγιση του σχεδιασμού που επικεντρώνεται στις ακόλουθες επιταγές: παραγωγή οξυγόνου, δέσμευση άνθρακα, συσσώρευση ενέργειας, διαχείριση νερού, δημιουργία μικροκλίματος και προώθηση της αυτοανανέωσης.

      Η πρότασή μεγιστοποιεί τις δυνατότητές της σε όλους τους άξονες. Ενώ το οικοσύστημα αναπτύσσεται κατά μήκος του κατακόρυφου άξονα-ως οπτική ηχώ του Λευκού Πύργου και ως νέα εικόνα του οράματος της Θεσσαλονίκης για βιωσιμότητα στο μέλλον-μια συνέχεια δημόσιου χώρου, διαθέσιμη για μικτή χρήση, αναπτύσσεται κατά μήκος του οριζόντιου άξονα. Η διασταυρούμενη συνέργεια αυτών των δύο αξόνων σημαίνει ότι τόσο το ισόγειο όσο και ο ορίζοντας διατίθενται για δημόσια χρήση.
      Οι στέγες των κτιρίων θα φυτευτούν με βλάστηση και θα είναι προσβάσιμες στο ευρύ κοινό. Η πρόσβαση των οχημάτων και των πεζών σε αυτά τα οικοσυστήματα θα γίνεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου.

      Κάθε οροφή συνιστά ένα χώρο πρασίνου στον οποίο μπορεί κανείς να περιαχθεί μέσα από ένα κυκλοφοριακό σύστημα από ράμπες και οικολογικά μονοπάτια που δίνουν νόημα σε αυτούς τους χώρους με ένα τρόπο που μια υπερυψωμένη οδός ή ένα χώρος με θέα θα έδινε. Η συμβίωση μεταξύ του λιμανιού και της πόλης τονίζεται από έναν υπερυψωμένο παραλιακό πεζόδρομο.
      Η ιδέα είναι να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε έναν ελκυστικό προορισμό τοπικού και διεθνούς ενδιαφέροντος με ένα ορόσημο που αποτελεί μια δήλωση στον ορίζοντα: «ο Νέος Βιοκλιματικός Πύργος της Θεσσαλονίκης» και ένα δημόσιο πάρκο σε μητροπολιτική κλίμακα.
      Η πρόσβαση πεζών και οχημάτων παρέχεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη ενσωμάτωση στον υπάρχοντα αστικό ιστό.
      Ο Νέος Πύργος της Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί ως ελαφριά κατασκευή με διπλό θερμικό και ακουστικό δέρμα. Ενσωματώνει κρεμαστούς κήπους. Στον πυρήνα του υπάρχει μια «Αγορά» : η πρόσβαση στο ισόγειο οδηγεί σε μια πλατεία για συναντήσεις και εκδηλώσεις.
      Η δομή περικλείεται σε ένα αυθεντικά πράσινο κέλυφος που αποτελείται από ένα πράσινο βιοκλιματικό στρώμα, υδροσυλλογή, κάθετα περιβόλια και κενά που ανοίγουν τη θέα προς τη θάλασσα. Το επιχειρηματικό κέντρο και τα γραφεία του βρίσκονται εδώ. Το υπόγειο λειτουργεί ως εμπορική περιοχή.
      Οι χώροι στάθμευσης βρίσκονται σε 3 ορόφους κάτω από το επίπεδο του εδάφους και η πρόσβαση των οχημάτων γίνεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου.
      Προτείνεται, λοιπόν, ένα οικοσύστημα που παράγει οξυγόνο, δεσμεύει άνθρακα, ορίζει άζωτο, αποστάζει το νερό, συσσωρεύει ηλιακή ενέργεια, παράγει σύνθετα σάκχαρα και τρόφιμα και δημιουργεί μικροκλίματα. Καθώς αλλάζει χρώμα με κάθε εποχή, λειτουργεί με τον δικό του κύκλο βιωσιμότητας αυτοανανέωσης.

      Οι We Are Architects and Urban Planners, η ομάδα που κατέθεσε τη συγκεκριμένη πρόταση, λέει πως το όραμά για τη Θεσσαλονίκη ήταν πολύ ξεκάθαρο από την αρχή: να δημιουργήσουν ένα μοναδικό και διακριτικό σύμβολο για την πόλη με τη μορφή κάθετου οικοσυστήματος ανοίγοντας παράλληλα μια συνέχεια δημόσιου χώρου για χρήση από τους πολίτες.
      Το πιο καινοτόμο στοιχείο της πρότασης τους θεωρούν ότι είναι ο τρόπος με τον οποίο έχει σχεδιαστεί ο Πύργος. Η δομή περικλείεται σε ένα αυθεντικά πράσινο κέλυφος που αποτελείται από ένα πράσινο βιοκλιματικό στρώμα, με υδροσυλλογή και κάθετα περιβόλια. Δεν είναι μια ερμητική, συμπαγής δομή αλλά μια που επιτρέπει στα εσωτερικά στοιχεία να τροφοδοτούν τον βιώσιμο κύκλο. Ο πύργος λειτουργεί ως ένα κατακόρυφο οικοσύστημα, με παρόμοιο τρόπο που θα έκανε ένας ζωντανός οργανισμός. Είναι ένας πνεύμονας που ζει και αναπνέει.
      *Όλες οι προτάσεις που συμμετείχαν στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό της ArXellence 2, που διοργανώθηκε από την ALUMIL, θα παρουσιαστούν στην επίσημη έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί από τις 11 έως τις 26 Σεπτεμβρίου 2021, στην καρδιά της δυτικής εισόδου της πόλης, στα Παλαιά Σφαγεία.
    7. webTV

      Engineer

      Η μηχανική αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο κάθε μέρα και μας παρουσιάζει μερικά από τα πιο σημαντικά κατασκευαστικά έργα όλων των εποχών. 
      Από τις μεγαλύτερες σήραγγες και τους ψηλότερους ουρανοξύστες έως τις μεγαλύτερες γέφυρες και τα εντυπωσιακότερα κτίρια, νέα έργα πολιτικού μηχανικού διαμορφώνουν τον κόσμο γύρω μας. 
      Μάθετε περισσότερα για τις εκπληκτικές κατασκευές που δημιουργήθηκαν με βάση τις συνεχώς αναπτυσσόμενες μεθόδους πολιτικού μηχανικού. Δείτε ποια είναι τα μεγάλα έργα του σήμερα που ωθούν τη μηχανική στα όριά της;
       
    8. webTV

      Engineer

      Μετά από δέκα χρόνια εργασιών εγκαινιάζεται το πρώτο διώροφο τούνελ ταχείας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Το «Avenue 2» αποτελεί πρότυπο μετατροπής δρόμων με ασφυκτική κίνηση σε πνεύμονες πρασίνου.
       
       
      Εκ πρώτης όψεως το τούνελ στο κέντρο του Μάαστριχτ φαίνεται σαν ένα συνηθισμένο τούνελ. Εάν δεν το γνωρίζεις δεν μπορείς να υποψιαστείς ότι πάνω από την οροφή του τούνελ βρίσκεται άλλο ένα τούνελ και από πάνω ένας χώρος πρασίνου που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα νέο κέντρο της πόλης.
       
      Οι κάτοικοι της πόλης περίμεναν με ανυπομονησία την ολοκλήρωση του μεγαλεπήβολου έργου. Το μποτιλιάρισμα και ο θόρυβος από τον δρόμο αποτελούσαν καθημερινά φαινόμενοα. Ακόμη όμως και η κυκλοφορία πέρα από τα σύνορα της πόλης αποτελούσε πρόβλημα.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος Α2 είναι η σημαντικότερη οδική αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας της Ολλανδίας και το Μάαστριχτ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κυκλοφοριακούς κόμβους της χώρας. Όταν κινείται κανείς προς τα νότια της χώρας, δύσκολα μπορεί να αποφύγει το Μάαστριχτ. Και αυτό συχνά κατέληγε σε πολύωρη αναμονή στους δρόμους. Για ένα κομμάτι περίπου τριών χιλιομέτρων στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας παλαιότερα απαιτούνταν περισσότερο από μισή ώρα.
       
      Τώρα όμως όλα αυτά θα αλλάξουν. Το νέο τούνελ θα επιτρέπει στους οδηγούς να διασχίζουν το κέντρο της πόλης σε μόλις τρία λεπτά.
       
      Το πρώτο διώροφο τούνελ της Ευρώπης
       
      «Πρόκειται για την πρώτη κατασκευή τέτοιου είδους στην Ευρώπη» λέει ο Μπαρτ Γκρότε, υπεύθυνος του κατασκευαστικού έργου «Avenue 2». «Αποφασίσαμε ότι το καλύτερο θα είναι να χωρίσουμε την τοπική από την εθνική κίνηση». Στο χαμηλότερο επίπεδο το όριο ταχύτητας είναι 100 χλμ/ώρα, ενώ στο ανώτερο 80 χλμ/ώρα.Η τεχνική καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι το τούνελ είναι διώροφο. Ουσιαστικά πρόκειται για τέσσερα τούνελ σε δύο επίπεδα. Στο χαμηλότερο επίπεδο κινούνται οι οδηγοί που θέλουν να βγουν έξω από την πόλη και στο ανώτερο εκείνοι που κατευθύνονται στο κέντρο του Μάαστριχτ.
       
      Δέκα χρόνια χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το εν λόγω έργο, το οποίο κόστισε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
       
      Πνεύμονας πρασίνου
       

      Ωστόσο το τούνελ δεν θα ευνοήσει μόνο την κυκλοφορία του Μάαστριχτ αλλά αναμένεται να γίνει σύντομα και ένας πνεύμονας πρασίνου που θα βελτιώσει αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
       
      Το σχέδιο προβλέπει να φυτευθούν χίλια δέντρα πάνω από το τούνελ ώστε να δημιουργηθεί ένα πάρκο με δρόμους για πεζούς και ποδήλατα. Επιπλέον μεγάλος ολλανδός κατασκευαστής έχει επενδύσει στο «Avenue 2» και φιλοδοξεί να χτίσει περίπου 1100 διαμερίσματα κατά μήκος του τούνελ.
       
      Το έργο μπορεί να αποτελέσει πρότυπο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες παρά τις διαφορετικές ανάγκες και ιδιομορφίες, θα μπορούσαν σίγουρα να επωφεληθούν από ένα αντίστοιχο πρότζεκτ.
       
      Ντάνιελ Μπέλουτ/ Αλεξάνδρα Κοσμά
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%BB-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%87%CF%84/a-36920690
       

       

    9. webTV

      Engineer

      Ο 111 West 57, ο πιο λεπτός ουρανοξύστης του κόσμου, είναι πλέον πραγματικότητα. Το εντυπωσιακό κτήριο βρίσκεται στο Billionaires Row, διαθέτει 84 ορόφους με επιβλητική θέα στο Central Park και τη Νέα Υόρκη, και η κατασκευή του μόλις ολοκληρώθηκε.
      Ο λεπτότερος ορανοξύστης στον κόσμο με το όνομα «111 West 57», βρίσκεται στην Billionaires Row και υψώνεται πλέον ολοκληρωμένος στο skyline της αμερικανικής μητρόπολης. Το πολυτελές ακίνητο, γνωστό και ως Steinway Tower, διαθέτει 84 ορόφους και σχεδιάστηκε από την SHoP Architects της Νέας Υόρκης.
      Διαβάστε ακόμα: Rupert Murdoch - Πουλάει δύο διαμερίσματα στην κορυφή ουρανοξύστη στη Νέα Υόρκη για 78 εκατ. δολάρια
      Ο πύργος ανακοινώθηκε το 2013 και τον επόμενο χρόνο οι εργασίες είχαν ήδη αρχίσει. Το έργο, όπως το οραματίστηκαν οι αρχιτέκτονές του, θα είχε μια λεπτή αναλογία ύψους-πλάτους μόλις 24:1. Πέρα από τον τίτλο του πιο λεπτού ουρανοξύστη στον κόσμο, το έργο είναι επίσης επί του παρόντος το δεύτερο ψηλότερο κτίριο στο δυτικό ημισφαίριο. Το 2018 έφτασε σε ύψος 300 μέτρων, ενώ σήμερα στέκεται περήφανα στα 435 μέτρα.
      Στην κορυφή του ακινήτου βρίσκεται φυσικά και το «φιλέτο»: ένα τριώροφο ρετιρέ που προσφέρει εκπληκτική θέα στο Central Park, στον ορίζοντα της Νέας Υόρκης και όχι μόνο. Το κερασάκι στην τούρτα; Οι κάτοικοι έχουν πρόσβαση σε έναν πολυτελή χώρο που περιλαμβάνει πισίνα 25 μέτρων, κοινόχρηστο υπαίθριο χώρο και θυρωρείο.
      Όσο φουτουριστικός κι αν φαίνεται ο πύργος στη μέση της παλιάς Δυτικής 57ης Οδού, το έργο είναι στην πραγματικότητα μια μείξη παρελθόντος και μέλλοντος. Οι κάτοχοι JDS Development Group και Property Markets Group ανέπτυξαν τόσο τον ουρανοξύστη όσο και το παρακείμενο Steinway Hall, ένα εμβληματικό κτίριο του 1925 που κάποτε στέγαζε τα γραφεία των κορυφαίων κατασκευαστών πιάνου Steinway & Sons καθώς και μια διάσημη αίθουσα συναυλιών που αποτελούσε ταυτόχρονα και πολιτιστικό κέντρο. Το 2014, η JDS ξεκίνησε τη μετατροπή των εσωτερικών χώρων του ιστορικού κτηρίου και τη δημιουργία πολυτελών κατοικιών που ταιριάζουν με τον πύργο της «διπλανής πόρτας».
      Ο πύργος φιλοξενεί μία κατοικία ανά όροφο. Ο 84ώροφος ουρανοξύστης και το Steinway Hall διαθέτουν συνολικά 60 διαμερίσματα σχεδιασμένα από το Studio Sofield. Μεταξύ αυτών είναι το Residence 70, το οποίο αγόρασε ένας μη Αμερικανός ενδιαφερόμενος, ο οποίος μάλιστα είχε δει το διαμέρισμα μόνο εικονικά και υπέγραψε για αυτό 30 ημέρες αργότερα. Εν τω μεταξύ, το Triplex Park Loggia Penthouse 72 του πύργου -αυτή τη στιγμή η πιο ακριβή μονάδα στο κτίριο- πωλείται στην εντυπωσιακή τιμή των 66 εκατ. δολαρίων.
      Για όσους αναζητούν κάτι λίγο πιο... προσγειωμένο, το ρετιρέ στο Steinway Hall μπορεί να είναι μια κατάλληλη εναλλακτική λύση. Το duplex 490 τετραγωνικών μέτρων προσφέρει θέα στο Central Park μέσω των δύο ορόφων του, καθώς και τρία υπνοδωμάτια, τέσσερα μπάνια, κουζίνα με πανέμορφους πάγκους χαλαζίτη Cristallo Gold και δάπεδα από μασίφ ξύλο βελανιδιάς. Η κατοικία. διαθέτει ακόμη ένα υπέροχο δωμάτιο με θολωτές οροφές ύψους 8 μέτρων και τοξωτές γυάλινες πόρτες που ανοίγουν στη βεράντα.
      Σε όποιο κτίριο κι αν εστιάσει κανείς, το κοινό έργο είναι υπέροχο θέαμα που σίγουρα θα τραβήξει τα βλέμματα για τα επόμενα χρόνια. Άλλωστε το πορτφόλιο των σχεδιαστών SHOP Architects, που δραστηριοποιούνται στο χώρο από το 1996, διαθέτει αρκετά αξιοσημείωτα έργα στη Νέα Υόρκη, συμπεριλαμβανομένων των Barclays Center, Uber HQ, το γενικό σχέδιο ανακαίνισης του αεροδρομίου LaGuardia και τον Brooklyn Tower, έναν άλλο ουρανοξύστη που επιβλέπει αφ' υψηλού τους γείτονές του.
      Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον 111 West 57, μπορείτε να επισκεφτείτε τον ιστότοπο του κτηρίου.
       
    10. webTV

      Engineer

      Ψηφιοποιημένες διαδικασίες παραγωγής απογειώνουν την βιομηχανία της Αρχιτεκτονικής, Μηχανικής και Κατασκευών (AEC).
      Ολοκληρώνονται οι εργασίες στο νέο κεντρικό σταθμό του μετρό του Ριάντ King Abdullah Financial District (KAFD) της Σαουδικής Αραβίας ο οποίος αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο 2024.
      Σχεδιασμένος από τους Zaha Hadid Architects ο σταθμός αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα BIM Modeling ως μέρος της διαδικασίας παραγωγής ενός σύνθετου κατασκευαστικού έργου.
      Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Harry Ibbs, Επικεφαλής BIM και Workflows στην Zaha Hadid Architects σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο World Architecture Community «η βιομηχανία Αρχιτεκτονικής, Μηχανικής και Κατασκευών (AEC) δεν έχει ακόμη πλήρως ψηφιοποιηθεί και είναι αρκετά πίσω από την αεροδιαστημική βιομηχανία, τη μεταποιητική βιομηχανία, καθώς και τις βιομηχανίες προϊόντων και καταναλωτικών αγαθών όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες -Mercedes ή η McLaren- των οποίων τα εργοστάσια επισκεπτόμαστε συχνά και ακούμε τους υπεύθυνους παραγωγής, ή τους τεχνικούς διευθυντές».

       

       
      Ο σταθμός του μετρό έκτασης 45.000 τετραγωνικών μέτρων, ο οποίος ανατέθηκε από την Αρχή Ανάπτυξης του ArRiyadh το 2012, έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στον αυξανόμενο αριθμό κατοίκων (που αναμένεται να φτάσει τα 8,5 εκατομμύρια κατοίκους σε μια δεκαετία) στην πόλη του Ριάντ.
      Αποτελεί το κεντρικό σταθμό του μετρό στο νέο σύστημα δημόσιας συγκοινωνίας για την πόλη που περιλαμβάνει 6 κύριες γραμμές που καλύπτουν 176 χιλιόμετρα και 85 νέους.

      Το νέο κτίριο του σταθμού μετρό KAFD θα έχει έξι πλατφόρμες σε τέσσερις ορόφους και δύο επίπεδα υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.
      Το κύριο στοιχείο του σταθμού είναι ο τρισδιάστατος δικτυωτός ατσάλινος σκελετός του που ορίζεται από μια ακολουθία αντίθετων ημιτονοειδών δικτυωμάτων που παραλαμβάνουν την βασικές κυκλοφοριακές ροές του κτιρίου.
      Ο εξωτερικός ατσάλινος σκελετός ζυγίζει 4.237 τόνους με άλλους 2.785 τόνους για την εσωτερική χαλύβδινη κατασκευή. 
      Δίνοντας προτεραιότητα στη «συνδεσιμότητα» στο εσωτερικό, όλη η προβλεπόμενη κυκλοφορία συρμών, αυτοκινήτων, και πεζών στην περιοχή έχει χαρτογραφηθεί και δομηθεί για να βελτιστοποιηθεί η εσωτερική κυκλοφορία και να αποφευχθεί η συμφόρηση.
      Αυτά τα ημιτονοειδή κύματα επεκτείνονται στο περίβλημα του σταθμού και συνδέονται αυστηρά με την εσωτερική του διάταξη, μεταφράζοντας την αρχιτεκτονική ιδέα στο εξωτερικό.
      Η πρόσοψη του σταθμού του μετρό διαθέτει ειδικό μοτίβο που μειώνει το ηλιακό φως, ενώ οι γεωμετρικές διατρήσεις εντάσσουν τον σταθμό στο πολιτιστικό του περιβάλλον. 
      Φωτογραφίες © Faisal Bin Zarah
    11. webTV

      Engineer

      Βρετανοί κι Έλληνες ερευνητές ρίχνουν φως στον τρόπο λειτουργίας του μηχανισμού - Αποτελεί βήμα στη λύση του αινίγματος του αρχαίου ελληνικού αστρονομικού υπολογιστή.
      Ερευνητές του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (UCL), μεταξύ των οποίων δύο Έλληνες, ανακοίνωσαν ότι έλυσαν ένα σημαντικό μέρος του αινίγματος που περιβάλλει τον αρχαίο ελληνικό αστρονομικό υπολογιστή, γνωστό ως Μηχανισμό των Αντικυθήρων, μια -απρόσμενα για την εποχή της- πολύπλοκη συσκευή που επέτρεπε την πρόβλεψη διαφόρων αστρονομικών γεγονότων. Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι έκαναν ένα σημαντικό βήμα για την κατανόηση όλων των δυνατοτήτων του Μηχανισμού και του πώς κατάφερνε να κάνει ακριβείς προβλέψεις για τα ουράνια φαινόμενα.
      Ο Μηχανισμός, ο οποίος φυλάσσεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα, θεωρείται από πολλούς ως ο πρώτος γνωστός αναλογικός υπολογιστής στον κόσμο και είναι το πιο πολύπλοκο δείγμα μηχανικής που έχει βρεθεί από τον αρχαίο κόσμο. Η ηλικίας περίπου 2.000 ετών συσκευή χρησιμοποιείτο για να προβλέψει τη θέση του Ήλιου, της Σελήνης, των ηλιακών και σεληνιακών εκλείψεων, των θέσεων των πλανητών, ακόμη και των ημερομηνιών των Ολυμπιακών αγώνων.
      Οι επιστήμονες της διεπιστημονικής ερευνητικής ομάδας «UCL Antikythera Research Team», με επικεφαλής τον καθηγητή Τόνι Φριθ του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Scientific Reports», ρίχνουν φως στον τρόπο λειτουργίας των γραναζιών στο μπροστινό μέρος του Μηχανισμού. Όπως είπε ο Φριθ, «ο Ήλιος, η Σελήνη και οι πλανήτες παρουσιάζονται με τρόπο που αποτελεί ένα εντυπωσιακό άθλο της αρχαίας ελληνικής μεγαλοφυΐας».

      Ο Μηχανισμός από μπρούντζο, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 1901 από Έλληνες αλιείς σε ναυάγιο πλοίου κοντά στα Αντικύθηρα, αποτελείται από ένα πολύπλοκο συνδυασμό 30 γραναζιών. Η συνεχής μελέτη του από Έλληνες και ξένους επιστήμονες αυξάνει συνεχώς την κατανόηση για τις λειτουργίες του. Μέχρι σήμερα όμως δεν είχε καταστεί εφικτή η πλήρης κατανόηση του συστήματος των γραναζιών, καθώς μόνο το ένα τρίτο του Μηχανισμού εκτιμάται ότι έχει διασωθεί και αυτό σε 82 θραύσματα.
       
       
        Η χρήση ακτίνων-Χ από το 2005 έχει αποκαλύψει χιλιάδες χαρακτήρες κειμένου κρυμμένους μέσα στα θραύσματα. Οι επιγραφές περιλαμβάνουν μια περιγραφή του Κόσμου, με τους πλανήτες να κινούνται σε δακτυλίους. Είναι αυτή η απεικόνιση του σύμπαντος που αναδημιούργησαν οι Βρετανοί ερευνητές.
       


      Δύο σημαντικές γνώσεις που αποκαλύπτονται στο Μηχανισμό, είναι οι αριθμοί των 462 και 442 ετών, που αντιστοιχούν στους κύκλους της Αφροδίτης και του Κρόνου αντίστοιχα. Όταν παρατηρούνται από τη Γη, οι κύκλοι των πλανητών μερικές φορές αναστρέφουν την κίνηση τους σε σχέση με τα άστρα. Οι ειδικοί πρέπει να παρακολουθούν αυτούς τους μεταβαλλόμενους κύκλους (πλανητικές περιόδους) για μεγάλα χρονικά διαστήματα, προκειμένου να μπορέσουν να προβλέψουν τις θέσεις των πλανητών στο μέλλον.


      «Η κλασσική αστρονομία της πρώτης χιλιετίας προ Χριστού γεννήθηκε στη Βαβυλώνα, όμως τίποτε σε αυτή την αστρονομία δεν υπάρχει που να δείχνει πως κατάφεραν οι αρχαίοι Έλληνες να βρουν τον άκρως ακριβή κύκλο των 462 ετών για την Αφροδίτη και των 442 ετών για τον Κρόνο», δήλωσε ο Έλληνας υποψήφιος διδάκτορας του UCL, Άρης Δακάναλης. Στην ερευνητική ομάδα συμμετέχει και μία ακόμη Ελληνίδα του UCL, η ειδική στα αρχαιολογικά υλικά δρ Μυρτώ Γεωργακοπούλου.


      Χρησιμοποιώντας μια αρχαία ελληνική μαθηματική μέθοδο που περιγράφει ο φιλόσοφος Παρμενίδης, οι ερευνητές όχι μόνο εξήγησαν πώς βρήκαν οι Έλληνες τους κύκλους της Αφροδίτης και του Κρόνου, αλλά επίσης κατάφεραν να αναδημιουργήσουν τους κύκλους όλων των άλλων πλανητών του Μηχανισμού, για τους οποίους έχουν χαθεί τα σχετικά δεδομένα.

      «Πρόκειται για μια σημαντική θεωρητική πρόοδο, όσον αφορά του πως ο Κόσμος αναπαρίστατο στον Μηχανισμό. Τώρα πρέπει να αποδείξουμε την εφαρμοσιμότητα του, κάνοντας το με τις αρχαίες τεχνικές», δήλωσε ο δρ 'Ανταμ Βόιτσικ του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του UCL.
    12. webTV

      Engineer

      Πηγαίνοντας προς τον Σχινιά, στην λεωφόρο του Κάτω Σουλίου, σε απόσταση περίπου 4 χλμ από τον Μαραθώνα, πέφτει το μάτι σου πάνω σε μερικά ερείπια κτιρίων στο χρώμα της ώχρας και του σταχτί ροζ.
      Είναι επιβλητικά κι όμως δεν σε τρομάζουν, δεν είναι παράταιρα μέσα στο τοπίο, είναι αρχοντικά παρόλο που είναι μισογκρεμισμένα, είναι ανθρώπινα, όμορφα και σε καλούν να τα γνωρίσεις.
      Πρόκειται για το κτήμα Μπενάκη που σήμερα είναι ιδιοκτησία του Μουσείου Μπενάκη και διαβάζοντας την ιστορία του, μαθαίνουμε και λίγη από την ιστορία της Ελλάδας. Όταν ο Καποδίστριας προσπάθησε να συγκροτήσει κράτος στον ρημαγμένο αυτόν τόπο, την Ελλάδα, εγκατέστησε την διοίκηση αρχικά στην Αίγινα και μετά στο Ναύπλιο.
      Είχε να ασχοληθεί με πάρα πολλά θέματα και ένα από αυτά ήταν οι κάτοικοι της Αττικής που ήθελαν να γυρίσουν στα σπίτια τους και τις περιουσίες τους. Το πρωτόκολλο όμως έλεγε ρητά πως οι Τούρκοι δεν θα φύγουν από την Αττική αν μέχρι το 1830 δεν πουλήσουν την περιουσία τους.
      Δημιουργήθηκε μια μεικτή επιτροπή από Έλληνες και Οθωμανούς, που εξέταζε την νομιμότητα των αγοραπωλησιών. Έτσι πουλήθηκαν λοιπόν τα κτήματα Σουλίου, Ποιμικού, Τατοίου και Κιούρκων από τον Ομέρ Πασά στον Αλέξανδρο Κατακουζηνό. Έπειτα πέρασε στα χέρια της κόρης του Ελπίδας και στον σύζυγό της Σκαρλάτο Σούτσο. Ο Σκαρλάτος Σούτσος ήταν μεγαλοιδιοκτήτης στην περιοχή της Αττικής, έχοντας στην κατοχή του χιλιάδες στρέμματα που είχε αγοράσει μετά τον ερχομό του στην Ελλάδα.
      Οι κληρονόμοι του Σούτσου, το 1911, πωλούν το κτήμα στον Εμμανουήλ Μπενάκη, Υπουργό Εθνικής Οικονομίας. Το 1929 πεθαίνει ο Εμμ. Μπενάκης και το κτήμα περιέρχεται στα παιδιά του. Το 1934 πεθαίνοντας ο Αντώνης Μπενάκης, το κτήμα κληρονομεί ο γιος του Κ. Μπενάκης, σύμφωνα όμως με τη θέληση του πατέρα, μετά το θάνατο του τελευταίου, το 1962, το κτήμα περιήλθε στο Μουσείο Μπενάκη, το οποίο είχε ιδρυθεί το 1930.
       
    13. webTV

      GTnews

      Τα Κολύμπια από ένα αγροτικό χωριουδάκι πριν από 50 χρόνια, έγιναν το «χωριό των ξενοδοχείων της Ελλάδας», χτίστηκαν από τους Ιταλούς ως πρότυπο γεωργικό χωριό και ως εκ τούτου δεν ανήκουν στα παραδοσιακά χωριά της Ρόδου. Χαρακτηριστικό του οικισμού είναι ότι σχεδόν όλοι οι δρόμοι φέρουν ονόματα από ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως ο δρόμος του Λονδίνου, της Στοκχόλμης, του Παρισιού, του Άμστερνταμ και πολλές άλλες. Μια συναρπαστική πτήση πάνω από το χωριό της Ελλάδας που αντί για σπίτια έχει μόνο …πολυτελέστατα ξενοδοχεία.  Η εικόνα από ψηλά εντυπωσιάζει, καθώς τα ξενοδοχεία βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο, με τις πολυτελείς πισίνες (πολλά έχουν ιδιωτικές πισίνες για το κάθε δωμάτιο) και τους τεράστιους χώρους πρασίνου και γηπέδων γκολφ.
      Η Ομάδα Drone Haanity έκανε μια πτήση στο μοναδικό αυτό χωριό της Ελλάδας. 
       
    14. webTV

      Engineer

      «Οι κόποι μας ανταμείφθηκαν: Μπροστά στην πύλη και μέσα από την πύλη ως τη σημερινή όχθη βρήκαμε 1250 περίπου πασσάλους και κορμούς δέντρων που ανήκουν σε οχυρωματικό έργο και στην υποδομή της γέφυρας. Βγάλαμε στην επιφάνεια κάπου 220 πασσάλους και το θέαμα είναι συγκλονιστικό, αλλά δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στην αποκάλυψη και των υπολοίπων πριν λύσουμε όλα τα προβλήματα συντήρησης του ξύλου».
      Σεπτέμβρης του 1978 ήταν, όταν ο αρχαιολόγος και ανασκαφέας της Αμφίπολης Δημήτρης Λαζαρίδης σημείωνε αυτά τα λίγα στο ημερολόγιό του για μια σπουδαία ανακάλυψη. Την ξύλινη γέφυρα της Αμφίπολης, πάνω από τον ποταμό Στρυμόνα, ένα τεχνικό έργο, ηλικίας περίπου 2500 ετών!
      Στους αιώνες που μεσολάβησαν ως σήμερα η αρχαία γέφυρα μπορεί να μην έχει διατηρηθεί, αυτοί οι πάσσαλοι όμως, που όντως συνθέτουν ένα εντυπωσιακό θέαμα και φυσικά σπουδαίο αρχαιολογικό μνημείο χρειάζονται πλέον μία σύγχρονη και αποτελεσματική προστασία ώστε να αντέξουν στο χρόνο και τις καιρικές συνθήκες.
      Ο αρχαιολόγος Δημήτρης Λαζαρίδης κατά την ανακάλυψη της γέφυρας Την εγκατάσταση ενός μεταλλικού στεγάστρου, που θα αντικαταστήσει το υπάρχον ξύλινο, έχει προκρίνει έτσι, το υπουργείο Πολιτισμού και ήδη στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο κατατέθηκε η προμελέτη για την προμήθεια και την εγκατάστασή του.
      Την προώθηση του έργου άλλωστε, είχε ανακοινώσει η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και κατά την επίσκεψή της στην Αμφίπολη τον περασμένο Μάρτιο, δηλώνοντας ότι αυτό το μοναδικό μνημείο αρχιτεκτονικής έχει ανάγκη από στέγαστρο, που να πληροί τις σύγχρονες απαιτήσεις προστασίας αλλά και να γίνει επισκέψιμο για το κοινό.   Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στα κατάλοιπα της γέφυρας της Αμφίπολης Η περιγραφή του Θουκυδίδη
      Η ύπαρξη μίας ή περισσότερων γεφυρών, που συνέδεαν τις δύο όχθες του Στρυμόνα είναι γνωστή τόσο από τον Θουκυδίδη, όσο και από άλλους αρχαίους συγγραφείς, όπως ο Ηρόδοτος και ο  Ευριπίδης. Όπως αναφέρει και πάλι ο Λαζαρίδης «Έστρεψα εκεί την προσοχή μου, με την ελπίδα να βρω κάτι από το μοναδικό αυτό έργο, που περιγράφει ο Θουκυδίδης για πρώτη φορά στην πορεία του Βρασίδα προς την Αμφίπολη, το 424 π.Χ. […] Αναζητούσα αυτή τη γέφυρα όπου παίχτηκε η τύχη της Αμφίπολης και η μοίρα του Θουκυδίδη».
      Και πράγματι ο ίδιος θα προσφέρει τα πρώτα αρχαιολογικά δεδομένα: Κατά τις ανασκαφές στο βόρειο σκέλος του τείχους της πόλης αποκαλύφθηκε η πασσαλόπηκτη υποδομή της γέφυρας, αμέσως έξω από την πύλη Γ στην ανατολική όχθη του ποταμού, στο σημείο που η κοίτη του πλησιάζει στην οχύρωση.
      Η ανασκαφή του Λαζαρίδη στην Αμφίπολη. Στο βάθος ο ποταμός Στρυμόνας Δεκάδες ήταν οι πάσσαλοι της υποδομής της γέφυρας, που είχαν αποκαλυφθεί από την ανασκαφή. Με διάμετρο ως 29 εκατοστά διατηρούνται σε ύψος από 15 εκατοστά ως 1, 05 μέτρο ενώ τα άκρα τους είναι πελεκημένα καταλήγοντας σε αιχμή, που σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν τοποθετημένη σε σιδερένια κεφαλή. Οι πάσσαλοι των βαθύτερων στρωμάτων, περίπου 80, είχαν μεγαλύτερη διάμετρο και περισσότερο κανονική διάταξη σε τριάδες ή τετράδες. Το αρχικό τους ύψος πρέπει να έφτανε τα 3,80μ.
      Με τα νεώτερα στοιχεία όμως σήμερα σώζονται 101 πάσσαλοι από την υποδομή της γέφυρας. Επάνω σ’ αυτούς θα πρέπει να είχε αναπτυχθεί ένα σύστημα διαδοκιδώσεως, όπου και θα στερεωνόταν το ξύλινο κατάστρωμα της γέφυρας.
      Τμήμα του τείχους της Αμφίπολης Η σημασία της γέφυρας                          
      Η γέφυρα είχε μήκος στην αρχαιότητα 275 μέτρα και συνέδεε τον ποταμό Στρυμόνα με την πόλη, μέσω του τείχους της. Συμπεριλαμβανόταν έτσι, στα οχυρωματικά έργα της Αμφίπολης, παίζοντας καθοριστικό ρόλο στην οικονομική και εμπορική ανάπτυξή της. Το τμήμα της υποθεμελίωσής της όμως, μέσα στον ποταμό και η συνέχειά της στην απέναντι, δυτική του όχθη δεν εντοπίσθηκαν, παρά τις βαθιές ανασκαφικές τομές που πραγματοποίησε ο Λαζαρίδης. Δυστυχώς τα υπολείμματα αυτά καταστράφηκαν το 1929-1932 κατά την διευθέτηση της νέας κοίτης του Στρυμόνα από την εταιρεία ULEN.
      Η κατασκευή της γέφυρας χρονολογείται στα τέλη του 5ου αιώνα π.Χ.  και δεδομένου, ότι ήταν εξαιρετικά χρήσιμη ακολούθησαν πολλές επισκευές της κατά την Ελληνιστική εποχή, την  Ρωμαϊκή και την Βυζαντινή. Το 1861 πάντως, η γέφυρα πρέπει να είχε ήδη καταστραφεί ή να ήταν σε πολύ κακή κατάσταση, αφού το πέρασμα του ποταμού γινόταν πια με σχεδία, όπως μαρτυρούν τα κείμενα ξένων περιηγητών.
      Τμήμα της πόλης εντός των τειχών Η γέφυρα είναι οργανικά συνδεδεμένη με την Πύλη Γ, η οποία κατασκευάσθηκε μαζί με την επέκταση του τείχους το 424-422 π.Χ. σύμφωνα με την περιγραφή του Θουκυδίδη, ώστε να ενισχυθεί η άμυνα του περάσματος. Προκειμένου μάλιστα  να προστατεύεται από τις πλημμύρες του ποταμού ενισχυόταν για λόγους στατικούς, επίσης με ξύλινους πασσάλους, σφηνωμένους στο αμμώδες έδαφος της περιοχής. Πάσσαλοι εντοπίστηκαν επίσης και εσωτερικά της πύλης, αλλά και πλησίον του τείχους.
      Ο Απόστολος Παύλος
      Οι Αθηναίοι είχαν ιδρύσει την Αμφίπολη το 437 π.Χ. ως εκ τούτου ήταν πόλη ελεύθερη και σύμμαχος των Αθηνών. Το 424 π.Χ. όμως την κυρίευσε στρατηγός Βρασίδας της Σπάρτης ενώ στη συνέχεια καταλήφθηκε από τον Φίλιππο Β ́. Έτσι  σε όλη τη διάρκεια της Ελληνιστικής περιόδου και ως την διάλυση του μακεδονικού κράτους παρέμεινε τμήμα του βασιλείου των Μακεδόνων και κέντρο του μακεδονικού εμπορίου. Επρόκειτο άλλωστε για πόλη στρατηγικής σημασίας λόγω της ναυπηγήσιμης ξυλείας που προσέφερε η περιοχή αλλά και γιατί βρισκόταν κοντά στα χρυσορυχεία του Παγγαίου.
      Ο αρχαιολογικός χώρος της Αμφίπολης Με την ήττα των Μακεδόνων στην Πύδνα όμως, το 168 π.Χ. έγινε μέρος της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας όπως όλος ο ελλαδικός χώρος. Πόλη λαμπρή ωστόσο, όπως ήταν, και με δεδομένο, ότι η περίφημη Εγνατία οδός περνούσε μέσα από αυτήν διατήρησε τη σπουδαιότητάς της και στους Παλαιοχριστιανικούς χρόνους. Από εκεί μάλιστα πέρασε και ο Απόστολος Παύλος, το 49/50 μ.Χ πηγαίνοντας από τους Φιλίππους στη Θεσσαλονίκη. Αργότερα, με την διάδοση του Χριστιανισμού έγινε και έδρα Επισκόπου.
      Το τέλος της Αμφίπολης ήρθε τον 8ο-9ο αιώνα λόγω των επιδρομών των Σλάβων, που την κατέστρεψαν.  Αργότερα πάντως κατά τον 13ο και 14ο αιώνα αποτέλεσε τμήμα των μετοχίων μονών του Αγίου Όρους.
      Ο ποταμός Στρυμόνας Αρχαιολογικό πάρκο
      Να σημειωθεί, ότι στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας ξύλινης γέφυρας υλοποιείται ήδη το έργο με τίτλο: «Αρχαιολογικό πάρκο Αμφίπολης: Υποδομές εξυπηρέτησης
      επισκεπτών – ενοποίηση μνημείων» ενταγμένο στο Ε.Π. «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020», που εκτελείται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Σερρών. Έτσι, έχει διαμορφωθεί η διαδρομή των επισκεπτών, μήκους 400μ. ενώ θα τοποθετηθεί και ο απαραίτητος εξοπλισμός, όπως πινακίδες πληροφόρησης, καθιστικά και κάδοι απορριμμάτων.
      Στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου δημιουργείται πλάτωμα από όπου ξεκινούν δύο κλάδοι διαδρομής, κάνοντας κυκλική πορεία περιήγησης στο χώρο και περνώντας από τις πύλες του τείχους και την ξύλινη γέφυρα έχοντας και την θέα του Στρυμόνα.
    15. webTV

      Engineer

      Οι καλύβες χτισμένες από οστά μαμούθ που βρέθηκαν κατά μήκος της κοιλάδας του Δνείπερου ποταμού της Ουκρανίας (και επίσης και σε  άλλες τοποθεσίες στη Μοραβία, Τσεχία και στη νότια Πολωνία) μπορεί να είναι οι αρχαιότερες κατασκευές που χτίστηκαν από τον προϊστορικό άνθρωπο, και επομένως τα αρχαιότερα δείγματα αρχιτεκτονικής.
      Μερικές από τις πιο αξιοσημείωτες από αυτές τις καλύβες από οστά μαμούθ βρέθηκαν στο Mezhyrich, ένα χωριό στην κεντρική Ουκρανία, όπου το 1965, ένας αγρότης έσκαψε το κάτω οστό ενός μαμούθ στην προσπάθεια να επεκτείνει το υπόγειο κελάρι του. Περαιτέρω ανασκαφές αποκάλυψαν την παρουσία 4 προϊστορικών καλύβων, που αποτελούνταν από 149 οστά μαμούθ συνολικά.
      Εδώ οι καλοί οι χάρτες: Mezhyrich, στην επαρχία Cherkasy της Ουκρανίας Αυτά τα καταφύγια χρονολογούνται μεταξύ του 23.000 π.Χ. και 12.000 π.Χ., και πιστεύεται ότι είναι μερικές από τις παλαιότερες κατοικίες που είναι γνωστό ότι κατασκευάστηκαν από τον προϊστορικό άνθρωπο, και συνήθως αποδίδονται στους Κρο-Μανιόν (σσ. πρώιμοι Homo sapiens sapiens, 45.000 π.Χ. έως 12.000 π.Χ.).
       
    16. webTV

      Engineer

      Ένα time-lapse με την εντυπωσιακή εξέλιξη των υποδομών του Ντουμπάι τα τελευταία 58 χρόνια και των έργων που έπονται ως το 2021.
      Δείτε ολόκληρη την έρευνα: The Hub Report 2018 - https://content.knightfrank.com/research/926/documents/en/dubai-the-hub-report-2018-5309.pdf
    17. webTV

      Engineer

      Είτε ακόμα βρίσκεστε στο σχολείο και μελετάτε γεωγραφία είτε αποφοιτήσατε πριν από δεκαετίες (καλή ώρα), υπάρχουν πιθανώς πολλά πράγματα που δεν γνωρίζουμε για τον υπέροχο πλανήτη στον οποίο ζούμε.
      1) Η Αλάσκα είναι η δυτικότερη και ανατολικότερη πολιτεία στις ΗΠΑ
      Η Αλάσκα εκτείνεται τόσο μακριά από τη δύση που καταλήγει στο ανατολικό ημισφαίριο. Στην πραγματικότητα, το νησί Semisopochnoi, μέρος των Αλεούτιων νήσων της Αλάσκας, είναι πρακτικά το ανατολικότερο σημείο σε όλη τη Βόρεια Αμερική.
      2) Υπάρχει* ένα νησί μέσα σε μια λίμνη πάνω σε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη πάνω σε ένα νησί
      Στις Φιλιππίνες, *μέχρι τις αρχές του 2020 θα βρίσκατε το Vulcan Point, ένα νησί στη λίμνη Main Crater.
      Η λίμνη Main Crater βρίσκεται σε ένα ηφαιστειακό νησί, το οποίο με την σειρά του το βρίσκουμε στην λίμνη Taal.
      Η λίμνη Taal βρίσκεται στο νησί Luzon.
      Κι έτσι έχετε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη σε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη σε ένα νησί.
      3) Το όρος Mauna Kea είναι υψηλότερο από το Έβερεστ
      Το όρος Έβερεστ μπορεί να είναι το ψηλότερο βουνό πάνω από τη στάθμη της θάλασσας, αλλά όταν πρόκειται για το ψηλότερο βουνό στη γη, την πρωτιά την κατέχει το όρος Mauna Kea.
      Πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, το Mauna Kea έχει ύψος μόλις 4,207 μέτρα. Αλλά όταν μετρήσουμε το βουνό από τη βάση του στον πυθμένα του Ειρηνικού, το ύψος του φτάνει τα 10,000 μέτρα – πάνω από 1000 μέτρα ψηλότερα από το Έβερεστ.
        4) Το Έβερεστ δεν είναι τόσο κοντά στη Σελήνη όσο το όρος Chimborazo
      Όχι μόνο δεν είναι το ψηλότερο βουνό στον κόσμο, αλλά δεν είναι και το πλησιέστερο στο διάστημα, παρόλο που έχει το υψηλότερο υψόμετρο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Αυτή η διάκριση πηγαίνει, αντίθετα, στο όρος του Ισημερινού (Εκουαδόρ), Τσιμποράσο.
      Η γη δεν είναι στην πραγματικότητα στρογγυλή, αλλά οβάλ, με μια διόγκωση στη μέση.
      Αν και το όρος του Ισημερινού έχει ύψος μόλις 6,263 μέτρα, η θέση του κοντά στον ισημερινό το ωθεί πιο κοντά στα αστέρια απ’ ότι το βορειότερο Έβερεστ των 8,848.86 μέτρων.
      5) Η Ισλανδία μεγαλώνει κατά 5 εκατοστά το χρόνο
      Η Ισλανδία, βρίσκεται πάνω στις τεκτονικές πλάκες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, οι οποίες κάθε χρόνο απομακρύνονται κατά 5 εκατοστά. Δείτε εδώ τις κινήσεις των τεκτονικών πλακών σε ένα βίντεο 40 δευτερολέπτων.
      6) Ο Ειρηνικός Ωκεανός συρρικνώνεται
      Χρόνο με το χρόνο η Βόρεια Αμερική και η Νότια Αμερική κινούνται πιο δυτικά, με αποτέλεσμα ο Ειρηνικός Ωκεανός να συρρικνώνεται. Έτσι η Ασία και η Βόρεια Αμερική έρχονται πιο κοντά αφού ο Ειρηνικός μειώνεται κατά δύο έως τρία εκατοστά περίπου κάθε χρόνο.
      7) Η Ρωσία εκτείνεται σε 11 διαφορετικές ζώνες ώρας
      Η Ρωσία έχει 11 ζώνες ώρας (σε σύνολο 24). Έτσι, όταν ένας Ρώσος από τη μία πλευρά της χώρας ξυπνά στις 7 π.μ., ένας άλλος από την άλλη πλευρά μπορεί να ετοιμάζεται για βραδινό του δείπνο.
      Η Γαλλία απ’ την άλλη έχει περισσότερες ζώνες ώρας – 12 – από τη Ρωσία ή και από οποιοδήποτε άλλο μέρος στον κόσμο, λόγω των υπερπόντιων περιοχών της.
      Το Λος Άντζελες είναι ανατολικά του Ρίνο της Νεβάδα
      Σίγουρα, η Καλιφόρνια βρίσκεται δυτικά της Νεβάδα, αλλά ελέγξτε προσεκτικά τον χάρτη και θα δείτε ότι η πόλη των αγγέλων είναι στην πραγματικότητα 138 χιλιόμετρα ανατολικά του Ρίνο.
      9) Η Πόλη του Μεξικού βυθίζεται κατά 1 μέτρο το χρόνο
      Οι Αζτέκοι δημιούργησαν ένα τεχνητό νησί πάνω στην λίμνη Texcoco για να χτίσουν την πόλη και οι Ισπανοί με τη σειρά τους συνέχισαν την οικοδόμηση πάνω στα ερείπια το 1521. Επειδή η πλειονότητα των ντόπιων βασίζεται στο νερό που εξάγεται από τον υδροφορέα κάτω από την πόλη, η στάθμη έχει μειωθεί συνολικά 10 μέτρα τα τελευταία 60 χρόνια!
      10) Ανακαλύφθηκαν νέα νησιά στις Φιλιππίνες
      Το Αρχιπέλαγος των Φιλιππίνων αποτελείται πλέον από 7.641 νησιά – αρκετές εκατοντάδες περισσότερα από τα 7.107 νησιά που οι επιστήμονες πίστευαν αρχικώς ότι η χώρα περιείχε.
      Με την ευκαιρία να αναφερθεί ότι τα νησιά έχουν ονομαστεί έτσι προς τιμήν του βασιλιά Φίλιππου του 2ου της Ισπανίας, και το μεγαλύτερο νησί της χώρας είναι το Luzon, με έκταση 109,965 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
      11) Η Ρωσία και η Κίνα συνορεύουν με 14 χώρες η καθεμία
      Η Ρωσία (συμπεριλαμβανομένης της περιοχής του Καλίνινγκραντ) συνορεύει με το Αζερμπαϊτζάν, τη Λευκορωσία, την Κίνα, την Εσθονία, τη Φινλανδία, τη Γεωργία, το Καζακστάν, τη Λετονία, τη Λιθουανία, τη Μογγολία, τη Βόρεια Κορέα, τη Νορβηγία, την Πολωνία και την Ουκρανία.
      Η Κίνα συνορεύει με το Αφγανιστάν, το Μπουτάν, την Ινδία, το Καζακστάν, το Κιργιστάν, το Λάος, τη Μιανμάρ, τη Μογγολία, το Νεπάλ, τη Βόρεια Κορέα, το Πακιστάν, τη Ρωσία, το Τατζικιστάν και το Βιετνάμ.
      12) Τρεις χώρες στον κόσμο είναι αποκλεισμένες από μια άλλη χώρα
      Το Λεσότο, το Σαν Μαρίνο και η Πόλη του Βατικανού είναι οι μόνες τρεις χώρες που είναι εντελώς αποκλεισμένες από άλλη χώρα. Το Λεσότο βρίσκεται εξ ολοκλήρου στη Νότια Αφρική, ενώ ο Άγιος Μαρίνος και η Πόλη του Βατικανού βρίσκονται και οι δύο στην Ιταλία.
      13) Η Θάλασσα των Σαργασσών δεν έχει ακτές
      Η μόνη θάλασσα στον κόσμο χωρίς ακτές, η θάλασσα του Σαργασσών βρίσκεται στον βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό. Περιβάλλεται από τέσσερα ωκεάνια ρεύματα και ονομάστηκε έτσι από τα πλωτά φύκια που την καλύπτουν, τα φύκια Sargassum.
      14) Το εθνικό πάρκο Yellowstone φιλοξενεί ένα υπερηφαίστειο
      Κάτω από το Εθνικό Πάρκο Yellowstone βρίσκεται ένα ενεργό υπερηφαίστειο – μια διάκριση που απονέμεται σε ηφαίστεια που έχουν απελευθερώσει περισσότερα από 240 κυβικά μίλια υλικού (λίγο περισσότερο από το διπλάσιο του όγκου της λίμνης Erie, σύμφωνα με το National Geographic) κατά τη διάρκεια μιας έκρηξης.
      Το ηφαίστειο Yellowstone έχει βιώσει τρεις πολύ μεγάλες εκρήξεις, δύο εκ των οποίων χαρακτηρίζονται ως «υπέρ» – αν και ευτυχώς για τους λάτρεις του πάρκου, η πιο πρόσφατη ήταν πριν από 640.000 χρόνια.
      15) Το Σουδάν έχει περισσότερες αρχαίες πυραμίδες από την Αίγυπτο
      Οι Πυραμίδες της Αιγύπτου της Γκίζας θεωρούνται ένα από τα θαύματα του αρχαίου κόσμου, αλλά γνωρίζατε ότι το Σουδάν έχει σχεδόν διπλάσιο αριθμό πυραμίδων; Στο Σουδάν θα βρείτε λοιπόν  255 πυραμίδες, χτισμένες από τα αρχαία κουσιτικά βασίλεια της Νουβίας, και είναι αρκετά περισσότερες από τις 138 της Αιγύπτου.
    18. webTV

      GTnews

      Η Βεγορίτιδα είναι μια από τις πιο βαθιές( η τρίτη μεγαλύτερη λίμνη σε έκταση) και εντυπωσιακές λίμνες της Ελλάδας και βρίσκεται στην Κεντρική Μακεδονία. Η Βεγορίτιδα έχει αναφερθεί και ως λίμνη Οστρόβου αλλά έχει κι άλλες ονομασίες. Την αποκαλούν επίσης και λίμνη Άρνισσας, λίμνη Κέλλη και λίμνη Αγίου Παντελεήμονα. Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα καταφύγια ορνιθοπανίδας της Βόρειας Ελλάδας. Μέσα από το νερό «ξεπροβάλλουν» ροδακινιές. Αυτή η εικόνα είναι αποτέλεσμα μίας εξέλιξης που συνδέεται με τις μεταβαλλόμενες κλιματικές συνθήκες. 
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.