Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    651 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Το 1978, η UNESCO ανακοίνωσε τον πρώτο της κατάλογο με 12 τοποθεσίες παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, τίτλος που θεωρείται ευρέως το χρυσό πρότυπο για ορόσημα σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, συνολικά 1.154 τοποθεσίες – 897 πολιτιστικές, 218 φυσικές και 39 μικτές – έχουν κερδίσει μία θέση στον διάσημο κατάλογο.
      Για να ανακαλύψει ποια από αυτά είναι τα δημοφιλέστερα σήμερα, η εταιρεία Design Bundles μελέτησε πόσες φορές οι τοποθεσίες έχουν προστεθεί ως ετικέτες στο Instagram το 2021.
      Πρώτο βρίσκεται το ιστορικό κέντρο της Ρώμης, με περίπου 61,2 εκατομμύρια αναρτήσεις και ακολουθούν το Ρίο ντε Τζανέιρο με περίπου 45 εκατομμύρια και η Βενετία με τη λιμνοθάλασσα της με σχεδόν 25,8 εκατομμύρια.  
      Στη λίστα των 10 δημοφιλέστερων τοποθεσιών παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς είναι ακόμη το Κίεβο με περίπου 21,9 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Φλωρεντίας με 21,5 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Πράγας με 17,7 εκατομμύρια, η Βουδαπέστη με 14,7 εκατομμύρια, η Μπραζίλια με 13,3 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Αγίας Πετρούπολης με 12 εκατομμύρια και το Κίτο με 9,9 εκατομμύρια. Όλες ανήκουν στην κατηγορία πολιτιστικές τοποθεσίες.
      Από τις φυσικές τοποθεσίες, το Εθνικό Πάρκο Γιοσέμιτι βρίσκεται στην 15η θέση με περίπου 4,6 εκατομμύρια αναρτήσεις και το Εθνικό Πάρκο Γκραντ Κάνιον εξασφαλίζει για τις ΗΠΑ  και την 16η θέση με με περίπου 4 εκατομμύρια αναρτήσεις. Στην 17η θέση είναι η παλιά Αβάνα με 4 εκατομμύρια αναρτήσεις και στην 18η το Πολιτιστικό τοπίο του Μπαλί με 3.985.530 αναρτήσεις. Στην 27η θέση είναι η παλιά πόλη του Ντουμπρόβνικ της Κροατίας και στην 29η οι Δολομίτες με 2,5 εκατομμύρια αναρτήσεις στο Instagram.
    2. webTV

      GTnews

      Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Yamagata της Ιαπωνίας εντόπισαν 168 γεωγλυφικά -γραμμές ή μοτίβα χαραγμένα στο έδαφος- στην έρημο του Περού, 250 μίλια νότια της Λίμα, στην αρχαία πεδιάδα Νάζκα. Αυτά τα νεοανακαλυφθέντα γεωγλυφικά χαρακτηρίστηκαν ως παραδείγματα των Γραμμών Νάζκα, μιας συλλογής σχεδίων εδάφους ηλικίας 2.000 ετών που δημιουργήθηκαν από τον αρχαίο πολιτισμό Νάζκα.
      Μετά από δύο χρόνια ερευνών πεδίου με αεροφωτογραφίες και μη επανδρωμένα αεροσκάφη, Περουβιανοί και Ιάπωνες ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Yamagata νωρίτερα αυτό το μήνα ανέφεραν την ανακάλυψη 168 νέων σχεδίων στο μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO στη νότια ακτή του Ειρηνικού στο Περού.
      Παρά το γεγονός ότι μελετώνται εδώ και σχεδόν 80 χρόνια και ανακηρύχθηκαν μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco το 1995, οι Γραμμές παραμένουν ένα μυστήριο για τους αρχαιολόγους. Σε μεγάλο βαθμό δυσδιάκριτες στο επίπεδο του εδάφους, γίνονται καλύτερα αντιληπτές από εναέρια σημεία. Οι ερευνητές της Γιαμαγκάτα ανακάλυψαν τις νεοαναγνωρισμένες μορφές μέσω διετούς φωτογράφισης με drone και ερευνών τεχνητής νοημοσύνης (AI), αυξάνοντας τον αριθμό των γνωστών γεωγλυφικών της Νάζκα σε 358.

      Οι πιο πρόσφατε ς  προσθήκες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα μοτίβων από τραπεζοειδή σχήματα έως απεικονίσεις πτηνών, γατών, φιδιών και ανθρωποειδών μορφών. Αφού ζήτησε άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού του Περού, η ομάδα Yamagata σχεδιάζει να χαρτογραφήσει όλο το μήκος και το πλάτος της περιοχής της ερήμου στην οποία εμφανίζονται οι απεικονίσεις με τη βοήθεια τοπικών αρχαιολόγων.
       
      Ο πολιτισμός Nazca κατασκεύασε αυτά τα αρχαία, εικονογραφικά σκίτσα στο έδαφος αφαιρώντας βράχους. Κρίνοντας από πήλινα αγγεία που βρέθηκαν κοντά στην τοποθεσία, οι αρχαιολόγοι χρονολόγησαν τις γραμμές μεταξύ 100 π.Χ. και 300 μ.Χ. Ενώ ιστορικοί και επιστήμονες δεν είναι ακόμη σίγουροι για τον αρχικό σκοπό των σχεδίων, έχουν προταθεί διάφορες θεωρίες – ορισμένοι υποστηρίζουν ότι εξυπηρετούσαν αστρονομικό σκοπό, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι παρείχαν οπτική ευχαρίστηση στους θεούς που έβλεπαν προς τα κάτω στη Γη.

      Ο Jorje Olano, επικε φαλής αρχαιολόγος του ερευνητικού προγράμματος Nazca Lines, δήλωσε ότι οι νέες φιγούρες έχουν μήκος κατά μέσο όρο μεταξύ δύο και έξι μέτρων. Ο σκοπός των γραμμών Νάζκα, οι οποίες μπορούσαν να φανούν μόνο από τον αέρα, παραμένουν ένα μυστήριο.
      Tο 2014, περιβαλλοντικοί ακτιβιστές της Greenpeace μπήκαν στην αυστηρά απαγορευμένη περιοχή και τοποθέτησαν γιγαντιαία, κίτρινα γράμματα που έγραφαν: «Ώρα για αλλαγή! Το μέλλον είναι ανανεώσιμο. Greenpeace», κοντά στις γραμμές Νάζκα. Η ομάδα ζήτησε αργότερα συγγνώμη από τον λαό του Περού.
       
       



    3. webTV

      Engineer

      Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πολύ μεγάλο έργο προστασίας της όδευσης του αρχαίου Δίολκου, στην περιοχή της Ποσειδωνίας, δυτικά της διώρυγας της Κορίνθου, προϋπολογισμού 2.100.000 ευρώ.
      Πρόκειται για την αρχαία λιθόστρωτη οδό πάνω στην οποία σύρονταν κατά την αρχαιότητα από δούλους τα πλοία από τον Κορινθιακό στον Σαρωνικό κόλπο.
      Ο αρχαίος Δίολκος, ένα από τα σημαντικότερα έργα μηχανικής των αρχαίων Ελλήνων, ένωνε τα δύο μεγάλα λιμάνια της αρχαιότητας, τις Κεχρεές στον Σαρωνικό και το Λέχαιον στον Κορινθιακό κόλπο, προκειμένου να αποφεύγεται ο μακρύς και επικίνδυνος περίπλους της Πελοποννήσου, κυρίως από το πέρασμα των πολυτάραχων ακρωτηρίων Μαλέα και Ταινάρου.

      Πρόκειται για ένα τεχνολογικό θαύμα της προκλασικής περιόδου και την πρώτη συστηματική προσπάθεια μεταφοράς εμπορευμάτων και πολεμικών πλοίων από το Σαρωνικό προς τον Κορινθιακό κόλπο, και αντίστροφα.
      Ο/Η Δίολκος δεν ακολουθούσε ευθεία γραμμή. Είχε στροφές, επειδή το έδαφος παρουσιάζει αρκετή κλίση, με υψόμετρο μέχρι 90 μέτρα περίπου, οπότε θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη η μεταφορά των πλοίων. Τα εμπορικά πλοία δεν μεταφέρονταν φορτωμένα, αλλά άφηναν τα εμπορεύματά τους στις Κεγχρεές ή το Λέχαιον.

      Οι αρχαίοι συγγραφείς δεν άφησαν επαρκείς πληροφορίες για το τόσο μεγάλης σημασίας τεχνικό αυτό έργο. Η κατασκευή του τοποθετείται στα τέλη του 7ου αι. π.Χ. ή στις αρχές του 6ου αι. π.Χ. Η ιδέα της κατασκευής του αποδίδεται στον τύραννο της Κορίνθου, Περίανδρο, η διακυβέρνηση του οποίου χαρακτηρίζεται ως περίοδος μεγάλης οικονομικής και καλλιτεχνικής άνθησης για την Κόρινθο.
      Με την ολοκλήρωση των εργασιών αναβαθμίζεται σημαντικά η ευρύτερη περιοχή της Ποσειδωνίας και αναμένεται να προσελκύσει μεγάλο αριθμό επισκεπτών και τουριστών που θα θέλουν να θαυμάσουν αυτό το σπουδαίο επίτευγμα της αρχαιότητας.
    4. webTV

      Engineer

      Σάρκα και οστά παίρνει η υπογειοποίηση στην Αθήνα με τον υπογειοποιημένο τετραπλό  σιδηροδρομικό διάδρομο  στα Σεπόλια, που θα οδηγήσει στην αύξηση του αριθμού των δρομολογίων και στην αναβάθμιση της περιοχής.
      Η υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια, θα αναβαθμίσει τόσο την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής όσο και τη δυναμική του σιδηροδρομικού δικτύου!
      Σύνταξη: ecozen.gr
      Το έργο για την υπογειοποίηση στα Σεπόλια θα προσθέσει επιπλέον γραμμές στο υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο, βελτιώνοντας την εμπειρία των χρηστών του, όπως και την καθημερινότητα των κατοίκων μιας γειτονιάς της πρωτεύουσας.
      Πρόκειται για το έργο κατασκευής τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου -γνωστό και ως «η υπογειοποίηση στα Σεπόλια»- συνολικού μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων περίπου τα 1,5 χλμ. θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα.
      Ο σιδηροδρομικός διάδρομος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.
      Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος, κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας και θα είναι διπλής διατομής. Πρώτα θα ολοκληρωθεί (εντός Α’ εξαμήνου 2025) ο δυτικός διάδρομος που θα «φιλοξενεί» τους υπεραστικούς συρμούς και θα ακολουθήσει ο ανατολικός που θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών.
      Σε κατασκευαστικό επίπεδο, το έργο απαιτεί «χειρουργικές παρεμβάσεις», καθώς γειτνιάζει με τη γραμμή 2 του μετρό και έναν μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.
      Με δεδομένο ότι θα διπλασιαστούν οι γραμμές, αναμένεται να διευκολυνθεί σε σημαντικό βαθμό η κυκλοφορία των τρένων, καθώς θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο χρόνος των δρομολογίων και θα αυξηθεί ο αριθμός τους.
      Επιπλέον κατά μήκος αυτής της διαδρομής, που εκτείνεται από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες, θα διαμορφωθεί ένας διάδρομος πρασίνου και αναψυχής, πάνω απ’ τις υπογειοποιημένες ράγες.
    5. webTV

      Engineer

      Παλαιότερο κατά 500 χρόνια από αρχικά υπολογιζόταν είναι τελικά το αρχαίο λιμάνι της Κορίνθου, η εμπορική δραστηριότητα του οποίου άνθιζε, σύμφωνα με τα νέα ευρήματα των αρχαιολόγων, νωρίτερα από το 1.000 π. Χ..
      Μέχρι τώρα οι αρχαιολόγοι η Κόρινθος και το λιμάνι της ξεκίνησε τη λειτουργία του περί τον 7ο αιώνα π.Χ., ενώ τα νέα ευρήματα μαρτυρούν ιστορία που ξεκινά τουλάχιστον 500 χρόνια νωρίτερα, καθιστώντας το ένα από τα πρώτα ενεργά λιμάνια στην Ευρώπη.
      Τα κατά καιρούς ευρήματα υποδεικνύουν εκτεταμένη εμπορική δραστηριότητα, με πλοία φορτωμένα με αγγεία που περιείχαν αρώματα, τρόφιμα και υφάσματα που προορίζονταν για όλο τον τότε γνωστό κόσμο, με τον οποίο η Κόρινθος διατηρούσε οικονομικές σχέσεις.
      Στην αρχαία Μεσόγειο, άλλωστε, η Κόρινθος ήταν σημαντική οικονομική δύναμη. Η γεωγραφική της θέση, καθώς ήταν χτισμένη πάνω στον στενό ισθμό, της επέτρεπε να ελέγχει, ουσιαστικά, το εμπόριο μεταξύ της βόρειας Ελλάδας και της Πελοποννήσου. Προστατευμένη εκατέρωθεν από φυσικούς όρμους, η Κόρινθος ήταν επίσης μια «βολική» γέφυρα μεταξύ του Αιγαίου και του Ιονίου πελάγους, χάρη στον δίολκο, τον αρχαίο λιθόστρωτο δρόμο πάνω στον οποίο μεταφέρονταν δια ξηράς τα πλοία από τον Κορινθιακό στο Σαρωνικό Κόλπο (και αντίστροφα).   Πρόσφατα όμως, οι αρχαιολόγοι μπόρεσαν να διενεργήσουν μία νέα χρονολόγηση, χάρη σε νέα ευρήματα από την περιοχή: Πέντε κομμάτια καφέ άνθρακα και μια ένδειξη αρχαίας ρύπανσης από μόλυβδο ήταν αρκετά για να δείξουν πως το λιμάνι αυτό, με την κομβική σημασία για τον αρχαίο κόσμο, έχει ιστορία που ξεκινά τουλάχιστον 500 χρόνια νωρίτερα, καθιστώντας το ένα από τα πρώτα ενεργά λιμάνια στην Ευρώπη.
        Η αρχαία ρύπανση από μόλυβδο «χρονολογεί» παλαιότερα το αρχαίο λιμάνι της Κορίνθου
      Χρησιμοποιώντας κοχλίες χειρός και μηχανικά τρυπάνια, ο Γάλλος γεωαρχαιολόγος Antoine Chabrol του Πανεπιστημίου της Σορβόννης στη Γαλλία και οι συνάδελφοί του, συνέλεξαν προσεκτικά κυλίνδρους ιζήματος από το εσωτερικό λιμάνι, που χρησιμοποιούσαν ως αγκυροβόλιο για τα σκάφη. Αναλύοντας τους πυρήνες της λάσπης από εκεί, βρήκαν μια κορύφωση στα επίπεδα μολύβδου, σε βάθος μικρότερο από τρία μέτρα. Η μετατόπιση του εδάφους στο σημείο αυτό είναι τόσο απότομη που θα μπορούσε να έχει προκληθεί μόνο από ανθρώπινη δραστηριότητα στις όχθες του ποταμού, υποστηρίζει ο Γάλλος γεωαρχαιολόγος.
      Η ρύπανση από μόλυβδο προέρχεται από την τήξη, την εξόρυξη και τη μεταλλουργία και οι επιστήμονες χρονολόγησαν αυτού του είδους τη ρύπανση στο λιμάνι περί το 1381 π.Χ. – δηλαδή, πριν από περίπου 3.400 χρόνια, κατά την Εποχή του Χαλκού.
      Επιπλέον στοιχεία στη χρονολόγηση αυτή προσθέτουν τα πέντε κομμάτια καφέ άνθρακα, καθένα από τα οποία δεν είναι μεγαλύτερο από ένα σπιρτόκουτο. Πρόκειται για θραύσματα λιγνίτη, συλλέχθηκαν από το ίζημα του λιμανιού και χρονολογούνται από το 1122 π.Χ. Η πλησιέστερη γνωστή πηγή λιγνίτη απέχει περισσότερα από 50 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι οι Κορίνθιοι εισήγαγαν αυτού του τύπου ορυκτά καύσιμα για να τροφοδοτήσουν τους φούρνους τους στο λιμάνι μέχρι τον 12ο αιώνα π.Χ.
      Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε, τα πλοία κατά την Εποχή του Χαλκού συνήθιζαν να μεταφέρουν αγγεία με ελαιόλαδο, φρούτα και κρασί, κυρίως προς την Κρήτη και την Κύπρο, αλλά και άλλα λιμάνια της αρχαίας Μεσογείου. Μέχρι στιγμής, πάντως, ενώ οι αρχαιολόγοι έχουν βρει πειστικά στοιχεία δραστηριότητας από την Εποχή του Χαλκού στο λιμάνι της Κορίνθου, δεν εντοπίσει τμήματα του λιμανιού της εποχής αυτής. Τα φυσικά στοιχεία που βρέθηκαν στην τοποθεσία μέχρι τώρα συμπεριλαμβανομένων πέτρινων προβλητών, ξύλινων στύλων και πιθανού φάρου χρονολογούνται στον 1ο αιώνα π. Χ. ή αργότερα, κατά τη ρωμαϊκή περίοδο. Οι αρχαιολόγοι είναι βέβαιοι επίσης πως το λιμάνι της Κορίνθου λειτουργούσε αδιαλείπτως επί σχεδόν 2.600 χρόνια και εκτιμούν ότι από τον 13ο αιώνα π.Χ. έως τον 13ο αιώνα μ.Χ., μυκηναϊκά, φοινικικά, ρωμαϊκά και βυζαντινά πλοία περνούσαν από το λιμάνι αυτό.
      Το περιοδικό Hakai που φιλοξενεί την είδηση, επισημαίνει πως οι αρχαιολόγοι έχουν βρει στο στοιχεία για ανθρώπους που ταξίδευαν στην Κόρινθο πριν από περισσότερα από 8.000 χρόνια, αλλά και αγγεία από έναν πολιτισμό της ύστερης εποχής του λίθου που ζούσε στα βορειοδυτικά, κατά μήκος της Αδριατικής Θάλασσας. Ο Bjørn Lovén, συν-διευθυντής του Lechaion Harbor Project και συν-συγγραφέας της νέας εργασίας, λέει ότι αυτό υποδηλώνει ότι το δίκτυο θαλάσσιου εμπορίου της Κορίνθου μπορεί να επεκταθεί ακόμη πιο βαθιά στην ιστορία.
    6. webTV

      Engineer

      Όταν ο Σίγκμουντ Φρόιντ επισκέφτηκε τον Παρθενώνα ως νεαρός άνδρας, διαπίστωσε ότι διατάρασσε την αίσθηση της πραγματικότητας. Κάτι σχετικά με τις ηλιόλουστες στήλες και την ακριβή γεωμετρία του φαινόταν εξωπραγματικό. Παρά τη μεγάλη του κλίμακα, σκαρφαλωμένος πάνω από την Αθήνα, ήταν ένας τόπος οικειότητας και παιχνιδιού. Ο Φρόιντ μπορούσε να διαισθανθεί τα πολλά του φαντάσματα, από τα σώματα που έπεσαν από τους Οθωμανούς κατακτητές μέχρι τους Έλληνες της αρχαιότητας που μαζεύονταν για να τραγουδήσουν, να φιληθούν και να προσευχηθούν.
      Μακριά από την ίδια την Αθήνα, ο Παρθενώνας ξαναχτίζεται στη Μελβούρνη της Αυστραλίας ως μέρος της ετήσιας επιτροπής αρχιτεκτονικής της Εθνικής Πινακοθήκης της Βικτώρια, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της Guardian.
      Το Temple of Boom σχεδιάστηκε από τους Adam Newman και Kelvin Tsang, οι οποίοι συνέλαβαν το έργο κατά τη διάρκεια του lockdown. Η κατασκευή είναι κατασκευασμένη από σκυρόδεμα ενισχυμένο με γυαλί και υψώνεται από τους κήπους NGV σαν ένα κομμάτι πολυτελούς Meccano. Προσκαλεί το κοινό να αναλογιστεί όχι μόνο την ομορφιά του Παρθενώνα, αλλά και την περίπλοκη ιστορία του.
      «Είναι αυτό το πράγμα που υπάρχει εδώ και 2.500 χρόνια», λέει ο Newman. «Έζησε αυτή την εκπληκτική ζωή σε ένα πλήθος διαφορετικών μορφών, από ναό σε θησαυροφυλάκιο μέχρι εκκλησία, τζαμί, σπίτι για ανύπαντρες γυναίκες και αποθήκη πυρομαχικών. Είναι μια “λαγουδότρυπα” από άποψη έρευνας και ενδιαφέροντος. Το υπόβαθρο του σχεδίου χρησιμοποιούσε αυτό το πολύ ισχυρό σύμβολο που σημαίνει τόσα πολλά διαφορετικά πράγματα για τόσους πολλούς ανθρώπους».
      Η αρχή της αντιπαράθεσης για τα γλυπτά του Παρθενώνα
      Στις αρχές του 19ου αιώνα, ο Thomas Bruce, γνωστός ως Λόρδος Έλγιν, διευκόλυνε την αφαίρεση μαρμάρινων γλυπτών από τα αγάλματα και τα αετώματα του Παρθενώνα. Τους έβαλε να μεταφερθούν μέσω θαλασσοταραχής στο Βρετανικό Μουσείο, όπου διαμένουν μέχρι σήμερα. Σχεδόν αμέσως μετά την άφιξή τους στις αγγλικές ακτές, ξεκίνησε μια εκστρατεία για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αθήνα.
      Πέρυσι, ο τότε πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, Μπόρις Τζόνσον, απέρριψε αφανώς το ενδεχόμενο τα γλυπτά να επιστραφούν ποτέ στην Ελλάδα, ενώ το Βρετανικό Μουσείο έχει δηλώσει κατηγορηματικά ότι μόνο θα τα δανείσει και περιμένει μετά να επιστραφούν.
       
      Κατά τη σύλληψη του Temple of Boom, πόσο ήταν αυτή η αντιπαράθεση στο μυαλό του Newman και του Tsang;
      «Ήταν σίγουρα κομμάτι της σκέψης, αλλά όχι στην πρώτη γραμμή όσον αφορά το να ενημερώσουμε για αυτό», λέει ο Newman. «Μία από τις κρίσιμες πτυχές αυτού του κτιρίου είναι ότι οποιοσδήποτε τρόπος με τον οποίο το εξετάζετε ή το συζητάτε γίνεται απίστευτα φορτωμένος. Είναι πιθανώς απλώς θέμα χρόνου το Βρετανικό Μουσείο και η βρετανική κυβέρνηση να συναινέσουν να επιστρέψουν. Υπάρχει πολύ περιορισμένο επιχείρημα από την πλευρά της διατήρησης. Το έργο μας είναι μέρος της συζήτησης».
      «Καμβάς» για ντόπιους καλλιτέχνες της Μελβούρνης
      Με την πρόθεση να επεκταθεί ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσαμε να δούμε τον Παρθενώνα, το Temple of Boom παρουσιάζει ντόπιους καλλιτέχνες της Μελβούρνης που έχουν ζωγραφίσει τη δομή σε στρώσεις. Περπατώντας ανάμεσα στις κολώνες, τα μάτια σου πετάνε συνεχώς ανάμεσα σε φυτά και σιλουέτες. Μερικά από τα μπλοκ χρώματος έχουν την επίδραση ενός βιντεοπαιχνιδιού. Ο χώρος αισθάνεται ιλιγγιώδης και γιορτινός.
      Μιλώντας με την καλλιτέχνη Manda Lane, της οποίας το έργο κοσμεί μεγάλο μέρος της δομής, αναφέρεται στην αγάπη της για τον ελληνικό μύθο όπου η θεά Αθηνά φυτεύει μια ελιά δίπλα στον Παρθενώνα.
      «Έμεινα πραγματικά εντυπωσιασμένη από το πώς η ελιά έχει ένα βαθύ ριζικό σύστημα που μπορεί να αντέξει τη φωτιά ή τη σύγκρουση. Μου αρέσει πολύ η ιδέα της δύναμης της φύσης. Αν δεν κατασταλεί, εμφανίζεται με εκπληκτικούς τρόπους», λέει.
      «Η δουλειά μου θέτει ένα ερώτημα: πώς διευκολύνουμε τον δημόσιο χώρο και την αρχιτεκτονική με τρόπο που να επιτρέπει την ελεύθερη ροή οργανικής συμπεριφοράς και  ανάπτυξης των φυτών;»
      Πηγή: Guardian
    7. webTV

      Engineer

      Το πιλοτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων για την επαναχρησιμοποίηση νερού από λύματα του δικτύου αποχέτευσης για την άρδευση πρασίνου Φυτώριο του Δήμου Αθηναίων αναδείχθηκε ως το «Success story» του Ευρωπαϊκού Προγράμματος H2020 NextGen: Towards a Next Generation of Water Systems and Services for the Circular Economy.
      Το εν λόγω πρόγραμμα υποστηρίζει τεχνολογικές λύσεις κυκλικής οικονομίας νερού σε 10 ευρωπαϊκές πόλεις, στοχεύοντας στην αξιοποίηση και την ανάδειξη καινοτόμων, ευέλικτων και προσαρμόσιμων λύσεων για την επίτευξη περιβαλλοντικού, κοινωνικού και οικονομικού οφέλους.
      Τη λύση sewer mining (SM) που αξιοποίησε ο Δήμος Αθηναίων έχει αναπτύξει η ερευνητική ομάδα του κ. Μακρόπουλου στο ΕΜΠ μαζί με την ΕΥΔΑΠ, το Δήμο Αθηναίων, την εταιρεία Chemitec και την έχει εφαρμόσει, στο πλαίσιο του NextGen, μαζί με την εταιρεία BIOPOLUS, στο Φυτώριο της Διεύθυνσης Πρασίνου και Αστικής Πανίδας, στο Γουδή.
      Τι είναι η sewer mining

      Πρόκειται για τεχνολογία που επιτρέπει την επαναχρησιμοποίηση νερού μέσω της «εξόρυξης» λυμάτων απευθείας από το δίκτυο αποχέτευσης, την τοπική επεξεργασία σε φορητή μονάδα και την παραγωγή νερού υψηλής ποιότητας κατάλληλου για άρδευση πρασίνου, εμπλουτισμό υπόγειων υδάτων και άλλες χρήσεις (μη πόσιμου) νερού μιας πόλης.
      Αυτή ακριβώς είναι και η καινοτομία της εν λόγω τεχνολογίας, σύμφωνα με τον κ. Μακρόπουλο: «Η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης του νερού σε οποιοδήποτε σημείο μιας πόλης, χρησιμοποιώντας το ήδη υπάρχον αποχετευτικό δίκτυο, χωρίς μεταφορά νερού από μακρινούς βιολογικούς καθαρισμούς προς το κέντρο της πόλης – κάτι που θα χρειαζόταν τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές και ενέργεια».
      Η  διάταξη του έργου που παρουσιάστηκε στην τελική εκδήλωση Ευρωπαϊκού Προγράμματος H2020 NextGen στην Αθήνα αποτελείται:
      από ένα μικρό αντλιοστάσιο με δύο αντλίες, οι οποίες λειτουργούν εναλλάξ και εξάγουν λύματα από αγωγό της αποχέτευσης που διέρχεται κάτω από το Φυτώριο σε βάθος περίπου 4 μέτρων. Τα ακατέργαστα λύματα μεταφέρονται σε μια σειρά δεξαμενών όπου γίνεται η επεξεργασία με τεχνολογία μεμβρανών MBR, πρόσθετη βιολογική επεξεργασία και απολύμανση με ακτινοβολία UV. Η συγκεκριμένη διάταξη έχει μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς χωράει σε ένα και παράλληλα μειώνει την πίεση στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων. Η δυναμικότητα της μονάδας είναι στα 25 m3 νερού ημερησίως, καλύπτοντας εν μέρει τις ανάγκες του Φυτωρίου. Αξιοποιείται επίσης η λάσπη που παράγεται από τη μονάδα εξόρυξης λυμάτων, η οποία αναμιγνύεται με κλαδέματα που προέρχονται από τους χώρους πρασίνου της Αθήνας, και τα οποία βρίσκονται στον ίδιο χώρο, και εισάγεται σε μονάδα ταχείας κομποστοποίησης. Λόγω των ειδικών συνθηκών θερμοκρασίας, αερισμού και περιστροφής του μείγματος, η παραγωγή του κομπόστ πραγματοποιείται σε σύντομο χρόνο, περί τις 15 ημέρες. Το λίπασμα διατίθεται επιτόπου στο Φυτώριο και φτάνει τα 100 kg /εβδομάδα. Τέλος, με σύστημα αντλιών και εναλλάκτη θερμότητας, γίνεται και ανάκτησης θερμικής ενέργειας (120 kWh ημερησίως) από τους αγωγούς λυμάτων, προκειμένου να επιταχυνθεί περεταίρω η διεργασία παραγωγής λιπάσματος. Θετική επίδραση στα φυτά
      Κάθε βδομάδα διενεργείται δειγματοληπτικός έλεγχος από την ΕΥΔΑΠ προκειμένου να παρακολουθείται η ποιότητα του νερού που χρησιμοποιείται για άρδευση. Σύμφωνα με τα στοιχεία των αναλύσεων της ΕΥΔΑΠ τον πρώτο 1,5 χρόνο λειτουργίας της μονάδας, το παραγόμενο νερό πληροί όλα τα εθνικά και διεθνή κριτήρια για απεριόριστη άρδευση και αστική χρήση, καθώς παρατηρείται πλήρης εξάλειψη του οργανικού φορτίου και της περιεκτικότητας σε παθογόνες ουσίες. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητας του νερού σε θρεπτικά συστατικά, έχει καταγραφεί πολύ θετική επίδραση στα φυτά και τη βιοποικιλότητα του τοπικού οικοσυστήματος, γεγονός που αποτυπώνεται και στο σχετικό βίντεο.
      Η εξόρυξη λυμάτων, ως σύστημα ανάκτησης νερού αποτελεί μια λύση κυκλικής οικονομίας, η οποία επιτρέπει σε μεσογειακές πόλεις σαν την Αθήνα να αυξήσουν σημαντικά τους αρδευόμενους χώρους αστικού πρασίνου και ως εκ τούτου να μειώσουν τις επιπτώσεις από τα κύματα καύσωνα, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα των πόλεων σε κλιματικές πιέσεις.
    8. webTV

      Engineer

      Οι Παριζιάνοι θα μπορούν να παρακολουθούν την πρόοδο των εργασιών αποκατάστασης της Παναγίας των Παρισίων με την έναρξη λειτουργίας ενός ειδικού χώρου στο προαύλιο του καθεδρικού ναού, όπου θα παρουσιάζεται η δουλειά των τεχνιτών στο εργοτάξιο ανακατασκευής.
      Μέχρι στιγμής το έργο έχει κοστίσει συνολικά 700 εκατομμύρια ευρώ. Τέσσερα χρόνια μετά την καταστροφική πυρκαγιά (2019) στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων οι εργασίες αποκατάστασης ολοκληρώνονται και αποκαλύπτουν μια ιδιαίτερη εικόνα της εκκλησίας.
      Σύμφωνα με τους Times, το ιστορικό μνημείο είναι “στα καλύτερά του” απαλλαγμένο από “150 χρόνια σκόνης” στους τοίχους.

      Δωρεές 846 εκατ. ευρώ
      Πριν ακόμη σβήσει η πυρκαγιά, οι γαλλικές αρχές έλαβαν το ιλιγγιώδες ποσό των 846 εκατομμυρίων ευρώ σε δωρεές. Αποκαλύφθηκε ότι το έργο έχει κοστίσει συνολικά 700 εκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής.
      Ειδικότερα, η ανοικοδόμηση του ναού επιβραδύνθηκε λόγω της πανδημίας και της μόλυνσης του χώρου από τη σκόνη μολύβδου μετά την πυρκαγιά. Η απομάκρυνση “460 τόνων σκόνης μολύβδου” κόστισε 150 εκατομμύρια ευρώ.
      Κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής οι υπεύθυνοι του έργου παρατήρησαν την έκταση της βρωμιάς που κάλυπτε το εσωτερικό του. Ο Γάλλος υπουργός Πολιτισμού Jean-Michel Guilment χαρακτήρισε “εντυπωσιακό” το γεγονός ότι ένα άγαλμα είναι και πάλι λευκό.
      Ο επικεφαλής του προγράμματος και στρατιωτικός Jean-Louis Georgelin δήλωσε στους Times ότι όταν ανοίξει “θα τον δείτε όπως δεν τον έχετε ξαναδεί ποτέ”.

      Η μεγάλη καταστροφή του 2019
      Η Παναγία των Παρισίων καταστράφηκε εν μέρει από μια τεράστια πυρκαγιά τον Απρίλιο του 2019.
      Ο πρόεδρος Εμμανουήλ έχει θέσει ως στόχο την επαναλειτουργία της Παναγίας των Παρισίων εγκαίρως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι.
      Οι εργασίες για την εσωτερική αποκατάσταση έχουν προχωρήσει αρκετά, ενώ οι εργασίες για το καμπαναριό, τους θόλους και τους σκελετούς έχουν ουσιαστικά αρχίσει με την πρόσφατη ανέγερση μιας σκαλωσιάς 100 μέτρων και 600 τόνων.
      Η Παναγία των Παρισίων, που ολοκληρώθηκε το 1345, θεωρείται ένα από τα ωραιότερα παραδείγματα της γαλλικής γοτθικής αρχιτεκτονικής και αποτέλεσε σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο στο Παρίσι.
       
       
    9. webTV

      Engineer

      Μια ομάδα αποστολών κατέγραψε τα υψηλότερης ποιότητας πλάνα του Τιτανικού, του εμβληματικού επιβατηγού πλοίου που βυθίστηκε το 1912 κατά τη διάρκεια του παρθενικού του ταξιδιού.
      Το υλικό, το οποίο είναι το πρώτο και μοναδικό στον κόσμο βίντεο 8Κ του υποβρύχιου ναυαγίου, δείχνει “εκπληκτικές λεπτομέρειες” που θα βοηθήσουν τους θαλάσσιους αρχαιολόγους να μελετήσουν περαιτέρω τον ρυθμό αποσύνθεσης του Τιτανικού, δήλωσε ο Στόκτον Ρας, πρόεδρος της OceanGate Expeditions, του οργανισμού που βρίσκεται πίσω από την αποστολή.
      Θα υποστηρίξει επίσης τους επιστήμονες στον εντοπισμό της θαλάσσιας ζωής που ευδοκιμεί μέσα και γύρω από το ναυάγιο, το οποίο βρίσκεται σε βάθος περίπου 12. 500 ποδών, σύμφωνα με δελτίο τύπου.

      Το “αβύθιστο” πλοίο
      Τα πλάνα της ομάδας Titanic 2022 Expedition έχουν ήδη οδηγήσει τους ειδικούς στον εντοπισμό νέων εκπληκτικών λεπτομερειών σχετικά με τον Τιτανικό.
      “Για παράδειγμα, δεν είχα δει ποτέ το όνομα του κατασκευαστή της άγκυρας, Noah Hingley & Sons Ltd. , στην αριστερή άγκυρα”, δήλωσε ο Rory Golden, ειδικός στον Τιτανικό στην OceanGate Expeditions, σύμφωνα με το δελτίο τύπου. “Μελετώ το ναυάγιο εδώ και δεκαετίες και έχω πραγματοποιήσει πολλές καταδύσεις και δεν θυμάμαι να έχω δει άλλη εικόνα που να δείχνει αυτό το επίπεδο λεπτομέρειας”, συνέχισε ο Golden.

      “Είναι συναρπαστικό το γεγονός ότι, μετά από τόσα χρόνια, μπορεί να έχουμε ανακαλύψει μια νέα λεπτομέρεια που δεν ήταν τόσο προφανής με τις προηγούμενες γενιές τεχνολογιών κάμερας”.
      Ο Golden είπε ότι ένα από τα “πιο εκπληκτικά αποσπάσματα” του υλικού δείχνει έναν από τους μονόκλινους λέβητες που έπεσαν στον πυθμένα του ωκεανού όταν ο Τιτανικός χωρίστηκε στα δύο.
      “Ειδικότερα, ήταν ένας από τους λέβητες με μονό άκρο που εντοπίστηκαν για πρώτη φορά όταν εντοπίστηκε το ναυάγιο του Τιτανικού το 1985”, πρόσθεσε.

      Οι αναφορές αργότερα υπέθεσαν ότι χρειάστηκαν περίπου έξι λεπτά για να φτάσει το τμήμα της πλώρης, που πιθανότατα ταξίδευε με περίπου 30 μίλια την ώρα, στον πυθμένα του ωκεανού, σύμφωνα με την Britannica. com, όπου βρισκόταν για 110 χρόνια.

      Κατασκευασμένος στο ναυπηγείο Harland & Wolff στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, ο πολυτελής Τιτανικός, μήκους 882,5 ποδιών, ήταν το μεγαλύτερο πλοίο όλων των εποχών. Κατασκευάστηκε με μια σειρά από πόρτες διαμερισμάτων που μπορούσαν να κλείσουν εάν η πλώρη παραβιαζόταν και θεωρήθηκε αβύθιστο, αναφέρει η Britannica. com.
      Στα πλάνα διακρίνονται και άλλες λεπτομέρειες, όπως ο γερανός που χρησιμοποιήθηκε για την τοποθέτηση μιας άγκυρας 15 τόνων και ένας βραχίονας που ήταν αρχικά συνδεδεμένος με το κατεστραμμένο πλέον κύριο κατάρτι του πλοίου.
      “Αργότερα στο βίντεο, βλέπετε τρεις στρογγυλές κατασκευές κατά μήκος του εσωτερικού του κιγκλιδώματος”, δήλωσε ο PH Nargeolet, βετεράνος δύτης του Τιτανικού, σύμφωνα με το δελτίο τύπου.

      Στα πλάνα φαίνονται επίσης μικρά πράσινα φώτα από το σύστημα κλιμάκωσης λέιζερ, το οποίο επέτρεψε στην ομάδα αποστολής να υπολογίσει το μέγεθος των αντικειμένων που έβλεπε μέσω των καμερών και της κύριας θύρας θέασης του υποβρύχιου Τιτάνα.

      Το Titan, με πέντε μέλη πληρώματος στο σκάφος, είναι το μοναδικό υποβρύχιο στον κόσμο που καταδύεται σε μεγάλα βάθη. Ένας εκπρόσωπος της OceanGate Expeditions δήλωσε στο Insider ότι ο οργανισμός συνεργάστηκε με τη NASA για το σχεδιασμό και τη μηχανική του.
      Με την αποστολή του 2022 για τον Τιτανικό να έχει πλέον ολοκληρωθεί, η OceanGate Expeditions σχεδιάζει ήδη το επόμενο ταξίδι στο ναυάγιο. Θα ξεκινήσει τον Μάιο του 2023 και θα καταγράψει νέο υλικό.
    10. webTV

      Engineer

      Στη δημοσιότητα δόθηκε από τον επικεφαλής των ερευνητών, καθηγητή του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος και πρόεδρο του ΟΑΣΠ Ευθύμη Λέκκα, το βίντεο με το αποτέλεσμα της επιτόπιας έρευνας των κατολισθήσεων στο Πλωμάρι, της ομάδας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, (ΕΚΠΑ) στο Πλωμάρι.
      Σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και η οριοθέτηση της περιοχής εκκένωσης.
      Η επιστημονική ομάδα μετέβη την Κυριακή στην περιοχή, για να μελετήσει με τη χρήση οργάνων και μεθόδων σύγχρονης τεχνολογίας το φαινόμενο και τα αίτια που το προκάλεσαν και να εκτιμήσει την επικινδυνότητα για την ευρύτερη περιοχή.
      Δείτε και ένα βίντεο από την κατολίσθηση:
       
    11. webTV

      Engineer

      Τους θησαυρούς της αρχαίας Ελληνικής πρωτοπορίας στη μηχανική θαύμασαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εμφανή  έκπληξη οι προσκεκλημένοι στα εγκαίνια του -πρωτοποριακού  στη σύλληψη -Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας που κοσμεί από χθες το κέντρο της Αθήνας χάρη στο παραγωγικό πάθος του Μηχανολόγου Μηχανικού κ.Κώστα Κοτσανά που αφιέρωσε τη ζωή του στη μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (http://kotsanas.com/biography.php).
      Το Μουσείο, εγκαινίασαν στο ιστορικό «αρ νουβό» κτήριο της οδού Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, στο Κολωνάκι, ο ομότιμος καθηγητής του Ε.Μ.Π. και πρόεδρος της ΕΜΑΕΤ κ. Θεοδόσης Τάσιος και ο καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ξενοφών Μουσάς ,παρουσία εκπροσώπων του πολιτικού κόσμου, των πρέσβεων της Γαλλίας, της Ισπανίας, του Μεξικού και του Καναδά, εκπροσώπων των πολιτιστικών φορέων και της επιχειρηματικής κοινότητας.

      Το υδραυλικό αυτόματο των φθεγγομένων ορνέων υποδεχόταν στην είσοδο τους προσκεκλημένους, τους οποίους δεξιώνονταν στη συνέχεια οι αυτόματες θεραπαινίδες, ένα εντυπωσιακό ρομπότ του Φίλωνος του Βυζαντίου (3ος αιώνας π.Χ.), οι οποίες περπατούσαν, απευθύνονταν στον καθένα ξεχωριστά, τον ρωτούσαν κελαηδιστά αν επιθυμεί οίνο ή νερό και τον σέρβιραν ανάλογα με την επιθυμία του, όταν αυτός τοποθετούσε το κύπελλο στο χέρι της καθεμιάς τους! Όταν ο κάθε προσκεκλημένος έπαιρνε το κύπελλό του, αυτές συνέχιζαν να περπατούν για να σερβίρουν αυτόματα τον επόμενο καλεσμένο.
      Οι παριστάμενοι θαύμασαν τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων στο φυσικό του μέγεθος και σε μεγάλο διαδραστικό έκθεμα, και μυήθηκαν στη λειτουργία και τη χρησιμότητά του περιστρέφοντας έναν χειρομοχλό που έθετε σε κίνηση την πρόβλεψη σημαντικών αστρονομικών και ημερολογιακών γεγονότων. Επίσης, στην είσοδο του Μουσείου υπήρχε πλήρες ανάπτυγμα του Μηχανισμού σε τεράστιο μέγεθος που λειτουργούσε σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή, ο Ήλιος βρισκόταν στην αντίστοιχη θέση στο ζωδιακό κύκλο, η Σελήνη μάς έδειχνε τη φάση της, μπορούσαμε να δούμε την επόμενη έκλειψη Ηλίου ή Σελήνης κ.ά.

      Παράλληλα, τέθηκαν σε λειτουργία το ξυπνητήρι του Πλάτωνος, το υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησιβίου, ένα θαύμα του αυτοματισμού του 3ου αι. π.Χ., και ο ηχητικός συναγερμός που περιγράφεται από τον Ήρωνα τον Αλεξανδρέα, ο οποίος ενεργοποιούνταν όταν οι προσκεκλημένοι διάβαιναν τη θύρα που προστατεύει! Ακολούθησε επίδειξη του πολυβόλου καταπέλτη του Διονυσίου του Αλεξανδρέως, με αυτοματοποιημένη συνεχή ρίψη βελών, και του αυτόματου ανοίγματος των θυρών του ναού, όπως συνέβαινε κατά την αρχαιότητα μετά την τέλεση θυσίας στο βωμό του. Παράλληλα, οι παρευρισκόμενοι μπορούσαν να ρίξουν ένα νόμισμα και να πάρουν λίγο αγιασμό από τον αυτόματο πωλητή του Ήρωνος, να ανάψουν φωτιές και να στείλουν μηνύματα από την πυρσεία και τον υδραυλικό τηλέγραφο του Αινεία, να ανυψώσουν βαρείς λίθους από μια τρίποδη ανυψωτική μηχανή, να λειτουργήσουν την πυροσβεστική αντλία του Ήρωνος και πολλά άλλα.
      Η αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία
      «Ο σύγχρονος τεχνολογικός πολιτισμός δεν είναι μια αύξουσα καμπύλη εξέλιξης, όπως συνήθως πιστεύεται, αλλά μια ταχύτατη ανάπτυξη και κορύφωση κατά τον 3ο αιώνα π.Χ., μια υποχώρηση και απώλεια αυτής της τεχνολογίας στους επόμενους αιώνες και μια σταδιακή επανάκτησή της, με τον 13ο αιώνα μ.Χ. να ισοβαθμίζει την τεχνολογία αιχμής των αρχών του 2ου π.Χ. αιώνα. Το Μουσείο στεγάζει και παρουσιάζει στο κοινό αυτή την αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία και τα επιτεύγματά της, τα οποία η ανθρωπότητα επανέκτησε μετά από 1.500 χρόνια ωρίμανσης», τόνισε ο κ. Κοτσανάς.

      Ο κ. Τάσιος ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας: «Θεωρητικώς μόνον (να εξηγούμεθα: θεωρητικώς, μόνον) θα μπορούσα σήμερα να πω “νυν απολύεις τον δούλον σου Δέσποτα”, αφού το πάθος μου με την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία εύρεν την δικαίωσίν του: Ετούτο το Μουσείο είναι ένα απ’ τα κεντρικά σύμβολα της τεράστιας προόδου που έγινε στη χώρα μας σ’ αυτό το θέμα. Ανατράπηκε πλέον η ανιστόρητη αντίληψη «δεν είχαν οι αρχαίοι Έλληνες τεχνολογίαν – οι Ρωμαίοι την είχαν, τάχα» και έκλεισε σημειώνοντας: «Τώρα, ακόμη και το σεβαστόν Υπουργείο Παιδείας δεν θ’ αντέξει για πολύ πριν προσθέσει στο σχολικό βιβλίο της Ελληνικής Ιστορίας ένα σπουδαίο κεφάλαιο για τη θεμελιώδη συνιστώσα του Ελληνικού Πολιτισμού που ήταν η Τεχνολογία. Αφού άλλωστε με την «Έντεχνον Σοφίαν» οι αρχαίοι θεοί έσωσαν το ανθρώπινο γένος (Πλάτωνος «Πρωταγόρας», 322c). Με όλα αυτά, λοιπόν, πώς να μην είμαστε ευγνώμονες στον κ. Κοτσανά, ευχόμενοι στο Μουσείο κάθε προκοπή».
      Ο κ. Μουσάς τόνισε μεταξύ άλλων: «Η τεχνολογία που βασίζεται στην επιστήμη, και αυτήν έχουμε εδώ, σε αυτό το υπέροχο μουσείο, είναι εκείνη που άλλαξε πράγματι τον κόσμο. Και ο κ. Κοτσανάς με σειρά από μουσεία που έχει φτιάξει και περιοδείες ανά τον κόσμο, έχει παρουσιάσει τη συνιστώσα της τεχνολογίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
      Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά, Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, Κολωνάκι, 10671 Αθήνα
      Επικοινωνία: 211 4110044, 6907 292002
      Ώρες λειτουργίας: 09:00–17.00 καθημερινά και Σαββατοκύριακα, 09:00–20.00 τους μήνες Ιούνιο - Σεπτέμβριο
      Website: http://kotsanas.com/, Facebook: @KotsanasMuseumOfAncientGreekTechnology, Instagram: @kotsanasmuseum
    12. webTV

      Engineer

      Η Νορβηγία υπήρξε ανέκαθεν πρωτοπόρος καινοτομιών στη ναυσιπλοΐα. Έτσι, όταν μιλάμε για την πρώτη σήραγγα στον κόσμο αποκλειστικά για πλοία, η Νορβηγία αξίζει να έχει τα πρωτεία.
      Μετά την έγκριση του κεφαλαίου από την κυβέρνηση, η Kystverket αποφάσισε να προχωρήσει με επένδυση 325 εκατομμυρίων δολαρίων, ολοκληρώνοντας μια σήραγγα 1,7 χιλιομέτρων που θα χρησιμοποιηθεί μόνο από πλοία.
      Η σήραγγα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε φορτηγά και άλλα πλοία να μπορούν να περάσουν  παρακάμπτοντάς τα δύσκολα νερά του Stad, μια περιοχή του ωκεανού κατά μήκος των νορβηγικών ακτών που έχει αποκτήσει  άσχημη φήμη εδώ και αιώνες.
      Για περισσότερα από 100 χρόνια τώρα, οι Νορβηγοί προτείνουν μια σήραγγα που θα βοηθούσε τα πλοία να παρακάμψουν το Stad. Ο συνδυασμός του ανέμου, ρευμάτων και  κυμάτων καθιστά το μέρος  απαιτητικό για σκάφη όλων των μεγεθών.
      Το έργο ελαβε 8,7 εκατομμύρια δολάρια από τη νορβηγική κυβέρνηση για θα ξεκινήσουν τώρα τις διαδικασίες απόκτησης ακινήτων στην περιοχή, αναφέρει η Stad Ship Tunnel, η ομάδα πίσω απο το έργο.
      Η σήραγγα αναμένεται να ανοίξει το 2023.

       
       
    13. webTV

      Engineer

      Εξαιρετικά κτίρια με τρούλους, εκλεκτικιστικού ρυθμού στην Θεσσαλονίκη
      Οι φωτογραφίες έχουν επιλεχθεί από τους φωτογράφους της ομάδας Thessaloniki Arts and Culture Photos και αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των δημιουργών, οι οποίοι τις υπογράφουν.
      Το εξαιρετικό αυτό υλικό έχει ληφθεί από το διαδίκτυο και αναδημοσιεύεται προκειμένου να γίνει γνωστό και στους επισκέπτες του www.e-archimedes.gr.
      Πηγή και περισσότερες πληροφορίες: https://www.thessalonikiartsandculture.gr/
      451440074-Eclecticistic-Buildings-in-Salonica-Greece.pdf
    14. webTV

      Engineer

      Παρουσίαση καταστροφικών καταρρεύσεων ή αστοχιών διαφόρων κατασκευών, παλαιοτέρων ή νεωτέρων, με σύντομη αναφορά στα αίτια που τις προκάλεσαν.
      Γέφυρα του αυτοκινητοδρόμου I-35W επί του Mississippi στην Μιννεάπολη, MN , των ΗΠΑ

      Η χαλύβδινη τοξ ωτή γέφυρα των οκτώ λωρίδων κυκλοφορίας κατέρρευσε ξαφνικά σε ώρα κυκλοφοριακής αιχμής το 2007, με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους 13 άτομα και να τραυματισθούν άλλα 145. Η γέφυρα αυτή, κατασκευής του 1967, είχε χαρακτηριστεί "δομικά ανεπαρκής" από τις Ομοσπονδιακές Αρχές, τόσο το 1991, όσο και το 2005, και είχε προγραμματιστεί η αντικατάστασή της το 2020. Την στιγμή της κατάρρευσης επάνω στην γέφυρα βρισκόταν,επιπρόσθετα, 260 ton υλικών και εξοπλισμού για την εκτέλεση επισκευών, πράγμα που επιβάρυνε ακόμη περισσότερο τα κομβοελάσματα του καταστρώματος που ήταν ήδη υποδιαστασιολογημένα. Στην κατάρρευση ενεπλάκησαν περί τα 100 οχήματα και οι επιβάτες τους, μαζί με το προσωπικότου συνεργείου κατασκευής κατέληξαν στα νερά ή τα πρανή του ποταμού, στα -35 m Γέφυρα Στενών Tacoma , Πολιτεία Ουάσιγκτον, ΗΠΑ

      Η κρεμαστή αυτή γέφυρα που δόθηκε στην κυκλοφορία την 1η Ιουλίου 1940, κατέρρευσε μάλλον θεαματικά μόλις τέσσερις μήνες αργότερα. Οι εργαζόμενοι παρατήρησαν ότι η γέφυρα, την οποία αποκαλούσαν "Galloping Gertie" (Η Γκέρτυ που καλπάζει), παρουσίαζε ταλαντώσεις ήδη από το στάδιο της κατασκευής της, πράγμα που προκαλούσε ακόμη και ναυτία σε κάποιους απ' αυτούς. Η έλλειψη αντιανεμίων δικτυωτών συνδέσμων και η περιορισμένη ακαμψία του καταστρώματος,επιλογές που έγιναν για την ελάττωση του κόστους κατασκευής, είχαν ως αποτέλεσμα την ελαστική αστάθεια της κατασκευής, η οποία τέθηκε σε συντονισμό με την πνοή ενός μέτριου ανέμου, με ταλαντώσεις διαρκώς αυξανομένου εύρους που οδήγησαν σε αλυσωτή αστοχία και τελικώς την κατάρρευση της γέφυρας. Η αυξανόμενη ταλάντωση και η επικείμενη κατάρρευση έγιναν εγκαίρως αντιληπτά από τους διερχόμενους, οι οποίοι είχαν τον απαιτούμενο χρόνο να απομακρυνθούν και έτσι δεν υπήρξαν θύματα
      Συγκρότημα κατοικιών Lotus Riverside, Shanghai, Κίνα

      Το 2009, ένα από τα έντεκα 13 ώροφα κτίρια αυτού του συγκροτήματος διαμερισμάτων ανατράπηκε και "προσγειώθηκε" σχεδόν άθικτο περνώντας ξυστά από γειτονικό κτίριο. Κατά την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης κάτω από το κτίριο τα προϊόντα των εκσκαφών είχαν αποτεθεί σε κοντινό χώρο υγειονομικής ταφής. Το πρόσθετο αυτό φορτίο προκάλεσε ολίσθηση των πρανών παρακειμένου ποταμού, με αποτέλεσμα να εισέλθουν νερά στην βάση του κτιρίου που σταδιακά μετέτρεψαν το έδαφος θεμελίωσης σε λάσπη, πράγμα που οδήγησε στην ανατροπή του κτιρίου.
      Επιμέλεια: Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης (Πολ. Μηχ.)
      Δείτε αναλυτικά όλα τα έργα: 430412890-Some-of-the-Worst-Structural-Failures.pdf
    15. webTV

      Engineer

      Για 1200 περίπου χρόνια, βρισκόταν 10 μέτρα κάτω από την θάλασσα. Τα τελευταία χρόνια υποβρύχιες ανασκαφές υπό τον Γάλλο Franc Goddio έφεραν στο φως ευρήματα εξαιρετικού ενδιαφέροντος.
      Το Ηράκλειον ή Θώνις , κατά τους αρχαίους Αιγύπτιους, ήταν παραθαλάσσια πόλη με λιμάνι πλησίον της κώμης Μένουθις, που ήταν κυριότερος ναυτικός κόμβος της αρχαίας Αιγύπτου με την Ελλάδα.  Άνθισε για δύο αιώνες, από το 550 π.Χ. ως το 331 π.Χ. Την αναφέρουν ο Ηρόδοτος και ο Στράβων.  Από μια στήλη που βρέθηκε στην Ναυκρατίδα το 1899 έγινε γνωστό ότι οι Αιγύπτιοι το ονόμαζαν "λιμάνι στην θάλασσα των Ελλήνων".
      Το σημείο αυτό βρίσκεται σήμερα σε βάθος δέκα μέτρα μέσα στη θάλασσα και έξι χιλιόμετρα στα ανοιχτά της σημερινής ακτής, σε θέση που ανακαλύφθηκε το 2001 από την αρχαιολογική ομάδα του Φρανκ Γκοντιό. Η πόλη ήταν κτισμένη επάνω σε νησιά που συνδέονταν με γέφυρες. Οι αρχαιολογικές έρευνες αποκάλυψαν τα ερείπια πολλών συνοικιών και πάνω από εξήντα ναυάγια που χρονολογούνται από τον 6ο π.Χ. ως τον 2ο
       μ.Χ. αιώνα. Το όνομα της πόλης ανάγεται στον περίφημο ναό που ήταν φημισμένος σε ολόκληρο τον αρχαίο κόσμο και ήταν αφιερωμένος στον ημίθεο Ηρακλή. Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι εκεί κατέφυγε ο Πάρις με την Ελένη για να ξεφύγει από τον οργισμένο Μενέλαο, πριν ξεσπάσει ο Τρωικός πόλεμος. Ο ναός αυτός είχε μαντείο και αρχικά ήταν αφιερωμένος στον Αιγύπτιο θεό της ιατρικής Χονς, τον οποίο οι Έλληνες ταύτισαν με τον Ηρακλή. Αργότερα το ιερό αφιερώθηκε στον Αιγύπτιο θεό Άμωνα, πατέρα του Χονς. Το Ηράκλειον ήταν σημαντικό θρησκευτικό κέντρο με αξιόλογη εμπορική κίνηση. Σε στήλη που  βρέθηκε αναγράφεται ότι το λιμάνι εισέπραττε φόρο 10% σε όλα τα εμπορεύματα των πλοίων που το  χρησιμοποιούσαν.
      Η κοντινή Κάνωπος ήταν διάσημη για τα ιερά της που ήταν αφιερωμένα στον Όσιρι και άλλους θεούς, τα οποία έλκυαν προσκυνητές από μακριά με τις θαυματουργές θεραπείες που υπόσχονταν. Πάντως κατά τον Ρωμαίο φιλόσόφο Σενέκα, ήταν παράδειγμα διεφθαρμένης πόλης.Ο Νίκανδρος, ποιητής του 2ου αιώνα π.Χ., αναφέρει ότι ο πηδαλιούχος του Μενέλαου, Κάνωπος, έχασε τη ζωή του εκεί, όταν δαγκώθηκε από οχιά κρυμμένη στην άμμο του Ηρακλείου, εξ ου και το όνομα της πόλης.Έχοντας κατά πάσα πιθανότητα ιδρυθεί γύρω στο 700 π.Χ., οι πόλεις Θώνις - Ηράκλειον και Κάνωπος έπαιξαν σημαντικό ρόλο ως εμπορικοί κόμβοι ανάμεσα στην αρχαία Αίγυπτο, την Ελλάδα και την ευρύτερη Μεσόγειο.
      Πολλά φυσικά φαινόμενα προκάλεσαν την βύθιση αυτών των πόλεων σε βάθος έως και 10μέτρα κάτω από την θάλασσα, όπως η φυσική άνοδος της θάλασσας, η καθίζηση και σεισμοί που προκάλεσαν παλιρροϊκά κύματα.
      Καταστράφηκαν πολλές φορές και τελικά εξαφανίστηκαν τον 8 ο μ.Χ.αιώνα. Σήμερα τα ερείπια του Ηρακλείου βρίσκονται σε απόσταση 2,5km από την ακτή. Για αιώνες οι αρχαιολόγοι θεωρούσαν ότι οι πόλεις αυτές δεν ήταν παρά ένας μύθος! 
      Aρχαία πόλη Ηράκλειον-Θώνις στο Δέλτα του Νείλου.pdf
       
       
       
      Πηγή βίντεο: http://archeowiesci.pl/2013/05/01/najwiekszy-port-egiptu-ukryty-na-dnie-morza/
    16. webTV

      GTnews

      Η Βόρεια Εύβοια αποκτά ελπίδα και νέα προοπτική μετά την καταστροφή, μέσα από ένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης ΟΛΙΣΤΙΚΟ και ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ. Με όχημα το σπουδαίο εργαλείο των ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (Ο.Χ.Ε.), που δεσπόζει στο Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027, και την Πνευματική, Επιστημονική, Βιωματική και Επιχειρησιακή Προίκα του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ, η Βόρεια Εύβοια αρχίζει από σήμερα να οικοδομεί ένα περιβαλλοντικά και οικονομικά βιώσιμο και καλύτερο μέλλον.
      Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας - ΔΙΑΖΩΜΑ.html
      Η Βόρεια Εύβοια διαθέτει ένα εξαιρετικής ποιότητας φυσικό περιβάλλον, το οποίο καταστράφηκε σε σημαντικό βαθμό από τις πυρκαγιές του Αυγούστου του 2021. Η καταστροφή επηρέασε αρνητικά την ταυτότητα της περιοχής ως οικιστικού πλέγματος και τουριστικού προορισμού ήπιας μορφής, ενταγμένου σε ένα υψηλής αισθητικής φυσικό τοπίο και επίσης περιόρισε δραστικά το μέρος του τοπικού παραγωγικού συστήματος που εξαρτιούνταν από το δάσος (ξυλεία, ρητίνη, μελισσοκομεία) ή τις παρακείμενες καλλιέργειες που κάηκαν.
      Η Βόρειος Εύβοια χρειάζεται ένα σχέδιο ανάπτυξης το οποίο θα δίνει μια νέα προοπτική μετά την καταστροφή και την ελπίδα ότι ένα περιβαλλοντικά και οικονομικά βιώσιμο και καλύτερο μέλλον είναι εφικτό για την περιοχή.
      Ένα σχέδιο ανάπτυξης το οποίο θα βασίζεται στους κύριους άξονες της Ευρωπαϊκής στρατηγικής (smart, green, place-based) για μια ήπιας μορφής ανάπτυξη, η οποία θα αξιοποιεί τις σύγχρονες τεχνολογίες, θα προωθεί την κοινωνική συνοχή και θα βασίζεται στην εδαφικότητα και την τοπική συμμετοχή για το σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεων.
      Ένα πρόγραμμα ΟΛΙΣΤΙΚΟ και ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ με ΌΧΗΜΑ το σπουδαίο εργαλείο των ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (Ο.Χ.Ε.), που δεσπόζει στο Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027 και που θα αξιοποιεί την Πνευματική – Επιστημονική – Βιωματική και Επιχειρησιακή Προίκα του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ, η οποία άνοιξε τις νέες Λεωφόρους των Ολιστικών Προγραμμάτων στην Πατρίδα μας, με τις Πολιτιστικές Διαδρομές.
      Θα σχεδιάζουμε ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ, θα πορευτούμε ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ, θα αγωνιστούμε ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ να θεραπεύσουμε τις πληγές από τις καταστροφικές πυρκαγιές και ταυτόχρονα να κεντήσουμε το υφαντό του μέλλοντος που θα περιέχει ΌΛΑ όσα απεικονίζονται αυθεντικά στον παρακάτω πίνακα.


      Ο Πρόεδρος του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», κ. Σταύρος Μπένος, Επικεφαλής της Ειδικής Επιτροπής Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας και οι άνθρωποι του Διαζώματος με χαρά θα διαθέσουν τη βιωματική και πνευματική τους προίκα για την αποκατάσταση της πληγωμένης από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2021, Βόρειας Εύβοιας.
       
    17. webTV

      Engineer

      Έντονα καιρικά φαινόμενα επικράτησαν τα ξημερώματα της Τρίτης στην Σύρο με δυνατές βροχές και καταιγίδες. Υπήρξαν μεταμεσονύχτιες στιγμές που έγινε η νύχτα μέρα από τις αστραπές και τις λάμψεις στον ουρανό. 
       Από την ένταση των φαινομένων προκλήθηκαν κεραυνοπτώσεις, μία εξ αυτών έπεσε στη θέση Βούλιας η οποία προκάλεσε ζημιές σε ανεμογεννήτρια της περιοχής.
      Συγκεκριμένα, ο κεραυνός έκοψε στη μέση το πτερύγιο μίας ανεμογεννήτριας το οποίο εκσφενδονίσθηκε στον αέρα. 
      Με αφορμή του περιστατικού, μήπως θα έπρεπε να δοθεί μια απάντηση, καθώς η συγκεκριμένη ανεμογεννήτρια δεν λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια. Μήπως θα έπρεπε να ξεσηκωθούν και οι κάτοικοι της Σύρου όπως όλων φωνάζουν και αγωνίζονται στα υπόλοιπα νησιά; ή θα πρέπει να να περιμένουμε τους επόμενους κεραυνούς…;

    18. webTV

      Engineer

      Αν είχατε ποτέ την ευκαιρία να βρεθείτε στις Μυκήνες, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η ακρόπολη σας έκοψε την ανάσα! Πως όμως ήταν την εποχή του Αγαμέμνονα το ανάκτορο των Ατρειδών;
      Σύμφωνα με την ιστορία, ο βασιλιάς Αγαμέμνονας ένιωθε ανίκητος στο μπαλκόνι του κάστρου του –και όχι άδικα.
      Ένα εξαιρετικό βίντεο που έχει ανεβάσει στο κανάλι του στο YouTube ο κ. Αναστάσιος Ντίνος, παρουσιάζει πώς ακριβώς ήταν η ακρόπολη των Μυκηνών σε τρισδιάστατη αναπαράσταση.
      Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην εν λόγω ανάρτηση: Οι «Πολύχρυσες Μυκήνες», το βασίλειο του μυθικού Αγαμέμνονα, που πρώτος ύμνησε ο Όμηρος στα έπη του, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα.
      Το όνομά τους έχει δοθεί σε έναν από τους λαμπρότερους πολιτισμούς της Ελληνικής προϊστορίας, το μυκηναϊκό, και οι μύθοι που συνδέονται με την ιστορία τους διαπέρασαν τους αιώνες με τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής εποχής, ενώ ενέπνευσαν και συνεχίζουν να εμπνέουν παγκοσμίως την πνευματική δημιουργία και την τέχνη.
      Σαφώς το να επισκεφθείτε οι ίδιοι την περιοχή είναι μία από τις εκδρομές που πραγματικά αξίζει να κάνετε με τα παιδιά σας, αλλά μέχρι τότε, προετοιμαστείτε (και προετοιμάστε τα) για αυτά που θα δείτε εκεί με το παρακάτω βίντεο:
      Επίσης δείτε τις Μυκήνες σήμερα με μια πτήση drone από την ομάδα updrones:
       
    19. webTV

      Engineer

      Τον Ιούνιο του 2022, η Μεσόγειος χαρακτηρίστηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) ως Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) για τα οξείδια του θείου (SOX). Αυτό σημαίνει, ότι τα κράτη μέλη του IMO (όπως και η Ελλάδα) πρέπει να λάβουν μέτρα προς όφελος της υγείας των ανθρώπων και του περιβάλλοντος όσον αναφορά τις δραστηριότητες της ναυτιλίας.
      Στην περιοχή της Μεσογείου, πάνω από 500 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε περιοχές όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση υπερβαίνει τα όρια των αντίστοιχων εθνικών προτύπων ποιότητας ή/και τα επίπεδα που θεωρούνται ανθυγιεινά σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Όταν οι άνθρωποι αναπνέουν αυτόν τον μολυσμένο αέρα, η υγεία τους επηρεάζεται αρνητικά, οδηγώντας σε χαμηλή παραγωγικότητα λόγω αυξημένων ασθενειών, νοσηλειών, ακόμη και πρόωρων θανάτων. Η επιβάρυνση για τη διεθνή ναυτιλία από την καθιέρωση Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών είναι μικρή σε σύγκριση με τα οφέλη από τη μείωση της πρόωρης θνησιμότητας, τη βελτίωση της υγείας των πολιτών και την προστασία των υδάτων, των ακτών και της βιοποικιλότητας.
      Στα μεγάλα λιμάνια της χώρας μας η ρύπανση του αέρα και των υδάτων είναι σημαντική και ζημιογόνα, και το κράτος θα πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για την βελτίωση της ποιότητας ζωή των κατοίκων, των εργατών και την προστασία του περιβάλλοντος.
      Οι χάρτες του άρθρου δείχνουν συνοπτικά την πυκνότητα των δρομολογίων των πλοίων που ανιχνεύθηκαν το 2021 από την εταιρεία Marine Traffic. Είναι εμφανείς οι κύριες ναυτικές οδοί που υπάρχουν στα ελληνικά πελάγη, τόσο από πορθμεία, όσο και από τις οδούς που ακολουθούν φορτηγά πλοία.

      Τα δρομολόγια επιβατικών πλοίων στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2021 ήταν περίπου 5.800, ενώ τα ελληνικά ιδιόκτητα φορτηγά πλοία που δραστηριοποιούνται σε όλο τον πλανήτη ήταν 4.700. Η μεγαλύτερη πυκνότητα δρομολογίων εμφανίζεται στην περιοχή του Σαρωνικού και του Μυρτώου Πελάγους, ενώ στο Βόρειο Αιγαίο η κίνηση των πλοίων είναι σαφώς πιο περιορισμένη δυτικότερα της Λήμνου.

      Στις ακτοπλοϊκές γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας το 2021 δρομολογήθηκαν 14 επιβατικά και οχηματαγωγά πλοία (από και προς Πάτρα και Ηγουμενίτσα). Πυκνά είναι τα δρομολόγια πορθμείων από τη Δυτική Ελλάδα προς τα νησιά του Ιονίου.

      Οι Βόρειες Σποράδες εξυπηρετούνται από επιβατικά και οχηματαγωγά πλοία από Βόλο, Θεσσαλονίκη και Άγιο Κωνσταντίνο. Ανάμεσα στη Σκιάθο και τη Σκόπελο όμως βρίσκεται και μια κύρια οδός κίνησης φορτηγών πλοίων από και προς τη Θεσσαλονίκη.

      Πηγή: Marine Traffic 
    20. webTV

      Engineer

      Προχωρούν οι εργασίες στον Πύργο του Πειραιά (Piraeus Tower), όπως δείχνει και το νέο video που δημοσιοποίησε η Dimand Real Estate.
      Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη οι προεργασίες για τη νέα όψη του Πύργου.
      Το νέος Πύργος του Πειραιά, που θα μετονομαστεί σε Piraeus Tower, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2023.
      Ο Πύργος του Πειραιά με 22 ορόφους και ύψος 88μ. θα είναι ο πρώτος ψηφιακός και βιοκλιματικός ουρανοξύστης της Ελλάδας που θα λάβει την ανώτατη πιστοποίηση Platinum, κατά το διεθνές πρότυπο αειφόρου ανάπτυξης LEED (Leadership in Energy and Environmental Design).
      Το έργο προορίζεται για χρήση γραφείων, εμπορικών καταστημάτων και χώρων εστίασης σε συνολική δομημένη επιφάνεια 34.623,74 τ.μ..
       
    21. webTV

      Engineer

      Δείτε στο video πώς προχωρούν τα έργα για το πρώτο υπόσκαφο ξενοδοχείο στο Costa Navarino, που θα ανοίξει την άνοιξη του 2023.
      Το νέο ξενοδοχείο Mandarin Oriental, Costa Navarino θα βρίσκεται στην περιοχή Navarino Bay, μια από τις ολοκληρωμένες περιοχές ανάπτυξης της Costa Navarino στη Μεσσηνία, σε ένα μαγευτικό φυσικό τοπίο 1.400 στρεμμάτων, με θέα στον ιστορικό κόλπο του Ναβαρίνου.
      Το παραθαλάσσιο υπερπολυτελές resort θα περιλαμβάνει 99 δωμάτια, μεταξύ των οποίων 48 υπόσκαφες βίλες με ιδιωτική πισίνα, μεγάλες βεράντες με απρόσκοπτη θέα στη θάλασσα, καθώς και 5 εστιατόρια και μπαρ.
      Τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του ξενοδοχείου έχουν επιμεληθεί το Γραφείο Μελετών Αλέξανδρου Ν. Τομπάζη και το K-Studio, σύμφωνα με τις αρχές βιώσιμης ανάπτυξης της Costa Navarino.
      O σχεδιασμός συνδυάζει αρμονικά τις φυτεμένες στέγες που εναρμονίζονται πλήρως με τη φυσική τοπογραφία της περιοχής, με τη χρήση τοπικών υλικών.
      Δείτε πώς θα είναι ολοκληρωμένο.
      Το νέο πολυτελές Mandarin Oriental Costa Navarino – Πηγή: ΤΕΜΕΣ
      Στην περιοχή Navarino Bay βρίσκεται ήδη το γήπεδο golf 18 οπών The Bay Course που σχεδίασε ο Robert Trent Jones II, καθώς επίσης και το βραβευμένο υπόσκαφο Bay Clubhouse με θέα τον κόλπο του Ναβαρίνου, το οποίο δένει αρμονικά με το καταπράσινο τοπίο.
      Το νέο πολυτελές Mandarin Oriental Costa Navarino – Πηγή: ΤΕΜΕΣ
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.