Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    622 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Τα υψηλότερα κτίρια στον κόσμο που κατασκευάσθηκαν εντός 2019.
      15. The Willis Tower in Chicago 
      https://www.willistower.com/
      14. The Petronas Towers
      https://www.petronastwintowers.com.my/
      13. Changsha IFS Tower T1
      http://www.csifs.cn/
      12. Landmark 81
      11. Lakhta Center
      10. International Commerce Centre
      9. Shanghai World Financial Center
      8. Taipei 101 
      7. Guangzhou CTF Finance Centre
      6. One World Trade Center
      5. Lotte World Tower
      4. Ping An Finance Centre
      3. Abraj Al-Bait Clock Tower
      2. The Shanghai Tower
      1. Burj Khalifa
       
    2. webTV

      Engineer

      Μετά από έξι χρόνια εργασιών, η κατασκευή του Raffles City Chongqing ολοκληρώνεται στην Κίνα: Πρόκειται για ένα αξιοσημείωτο οικοδομικό εγχείρημα: Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του New Atlas, ο αποκαλούμενος οριζόντιος ουρανοξύστης αποτελείται από οκτώ πύργους και μια γέφυρα.
      Η CapitaLand αναφέρει πως δομικά έχει ολοκληρωθεί, και σε εξέλιξη είναι οι εργασίες στο εσωτερικό του. Τα επίσημα εγκαίνια αναμένονται στο δεύτερο μισό του 2019.
      Η έκταση του project είναι ιδιαίτερα μεγάλη, με συνολική επιφάνεια ορόφων 817.000 τετραγωνικών μέτρων στους οκτώ πύργους του. Η γέφυρα, υπό την ονομασία Crystal, υποστηρίζεται από τέσσερις ουρανοξύστες των 250 μέτρων. Επίσης, συνδέει άλλο ένα ζεύγος ουρανοξυστών, ύψους 350 μέτρων, μέσω δύο μικρότερων γεφυρών. Έχει μήκος 300 μέτρων και καλύπτεται από περίπου 3.000 πάνελ γυαλιού και αλουμινίου.
      Στο εσωτερικό της γέφυρας θα βρίσκονται δύο πισίνες, μια γκαλερί, μεγάλοι κήποι με δέντρα, εστιατόρια κ.α. Το υπόλοιπο Raffles City Chongqing θα έχει γραφεία και διαμερίσματα.
       
       
      Φώτο: https://newatlas.com/raffle-city-chongqing-moshe-safdie-nears-completion/58623/#gallery






       
    3. webTV

      Engineer

      Η μείωση της στάθμης στον ποταμό Δούναβη είχε ως αποτέλεσμα να φανούν στην επιφάνεια τα απομεινάρια δεκάδων γερμανικών πολεμικών πλοίων που βυθίστηκαν κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
      Τα είκοσι αυτά πλοία που εμφανίστηκαν στο σημείο του ποταμού που είναι κοντά στην πόλη Πράχοβο της Ανατολικής Σερβίας, ήταν γεμάτα με εκρηκτικά και είναι κάποια από τα εκατοντάδες που βυθίστηκαν στον Δούναβη το 1944, καθώς ο γερμανικός στόλος της Μαύρης Θάλασσας υποχωρούσε μπροστά στην προέλαση των σοβιετικών δυνάμεων.
       Μάλιστα, λόγω των τόνων πυρομαχικών κι εκρηκτικών που περιέχουν θεωρείται ότι συνιστούν κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα, ενώ η εμφάνισή τους χτυπά καμπανάκι κινδύνου για την χειρότερη ξηρασία εδώ και χρόνια στην Ευρώπη  αφού η στάθμη του Δούναβη έφτασε σε ένα από τα χαμηλότερα επίπεδα που έχει καταγραφεί ποτέ εδώ και έναν αιώνα. 
      «Ο γερμανικός στολίσκος άφησε πίσω του μια οικολογική καταστροφή που απειλεί εμάς, τους κατοίκους του Πράχοβο», σχολίασε ο 74χρονος Βέλιμιρ Τραϊλοβιτς. Ένας συνταξιούχος κάτοικος της πόλης ο οποίος έχει γράψει και βιβλίο για τα πλοία αυτά εξαιτίας των οποίων το πλωτό τμήμα του Δούναβη έχει περιοριστεί στα 100 μέτρα, από τα 180 προηγουμένων ετών.
      Τον Μάρτιο, η σερβική κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισμό για τον καθαρισμό του ποταμού και την απομάκρυνση των πυρομαχικών και των εκρηκτικών με το κόστος να εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 29 εκατομμύρια ευρώ.
       
      Εικόνες από Reuters: https://www.reuters.com/world/europe/low-water-levels-danube-reveal-sunken-ww2-german-warships-2022-08-19/



    4. webTV

      Engineer

      Το "The Fallon Hotel Alkmaar" είναι ένα εντυπωσιακό ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων το οποίο το συνοδεύει μια απίστευτη ιστορία.
      Συγκεκριμένα το ξενοδοχείο πριν την πώληση του από την κυβέρνηση της Ολλανδίας και την ανακατασκευή του ήταν μια φυλακή η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1884 με 26 κελιά. Το 1889 επεκτάθηκε στα 104 κελιά με τη νέα πτέρυγα να δέχεται κρατούμενους από το 1893. Η κυβέρνηση της Ολλανδίας αποφάσισε αρχικά να κλείσει τη φυλακή το 1928 αλλά άνοιξε ξανά το 1937 μετά από μερικές προσθήκες με το όνομα "Huis van Bewaring Schutterswei".
        Στις εγκαταστάσεις έγινε νέα ανακαίνιση το 1975 καθώς προστέθηκε γυμναστήριο, μπάνια, εργαστήρια και αρκετά καλιά έγιναν σαλόνια. Μετά απ' αυτή την ανακατασκευή η φυλακή δεχόταν κυρίως ανήλικους άντρες που είχαν καταδικαστεί για πολλά χρόνια. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 η εγκατάσταση προοριζόταν για παράνομους μετανάστες με εγκληματικό παρελθόν από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίοι περίμεναν την απέλαση τους.
      Εν τέλει το 2009 η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει τη φυλακή το 2012. Μέχρι το 2016 η εγκατάσταση χρησιμοποιήθηκε για την ολλανδική σειρά "Celblok H". Το 2017 το κτήριο πουλήθηκε σε έναν κατασκευαστή ο οποίος ήθελε να μετατρέψει τη φυλακή σε ένα ξενοδοχείο με θέμα τη "φυλακή".
      Για αυτό και από το 2020 που τέθηκε ξανά το ξενοδοχείο θέλησε να κρατήσει αρκετούς από τους χώρους της φυλακής όπως τις πόρτες των δωματίων όπως ήταν παλιά ή την τεράστια επιβλητική σκάλα.
      Πλέον το "The Fallon Hotel Alkmaar" είναι ένα από τα πλέον φημισμένα ξενοδοχεία στο Άλκμααρ το οποίο το προτιμούν αρκετοί τουρίστες.
       
       
       
    5. webTV

      Engineer

      Κάτω από τους δρόμους του Λονδίνου υπάρχουν δεκάδες σταθμοί του μετρό που έχουν πέσει σε αχρηστία και εγκατάλειψη. Στα πλαίσια της ανακαίνισης, το Transport for London, θα δώσει ζωή σε κάποιους από αυτούς τους σταθμούς-φάντασμα».
       
      Ο σταθμός Down Street ή όπως τον αποκαλούν οι Άγγλοι, ο σταθμός του Τσώρτσιλ, κάτω από αυτήν την οδό έκλεισε το 1932 γιατί δεν υπήρχαν αρκετοί επιβάτες που χρησιμοποιούσαν αυτό τον σταθμό γιατί ήταν πολύ κοντά σε δύο άλλους σταθμούς του μετρό πολύ πιο κεντρικούς.
       
      Όμως ο σταθμός αυτός έχει ιστορική αξία για το Λονδίνο, καθώς χρησιμοποιήθηκε, αφού ήταν εκτός λειτουργία, ως ένα από τα μυστικά καταφύγια του Ουίστον Τσώρτσιλ και των υπουργών του κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
      Ο Οργανισμός Μεταφορών του Λονδίνου θέλει να «ξαναγεννηθεί» ο σταθμός αυτός και να χρησιμοποιηθεί ως μουσείο, γκαλερί ενώ θα υπάρξουν εστιατόρια και θέατρο!
       
      Η Down Street, βρίσκεται στην γραμμή Piccadilly ανάμεσα στο Hyde Park Corner και το Green Park, όπου βρίσκεται το Mayfair, μια από τις πλουσιότερες συνοικίες του Λονδίνου.
       
      Το Bloomberg εισέβαλε ενδότερα για να μάθουμε περισσότερα. Στο βίντεο που ακολουθεί, θαυμάστε αυτόν τον ιστορικό σταθμό.
       

       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/diethni/item/234114-%C2%ABpnoi-zois%C2%BB-gia-stathmo-fantasma-sto-londino και http://michanikos-online.gr/news.php?aID=15541
       

       

       

       

    6. webTV

      Engineer

      Μετά από τη μυστηριώδη εξαφάνιση του βρετανικού πλοίου HMS Terror πριν 170 χρόνια, στο Αρκτικό Αρχιπέλαγος του Καναδά, δόθηκαν για πρώτη φορά στη δημοσιότητα, εικόνες από το κουφάρι του.
      Το Terror ήταν το ένα από τα δύο πλοία που μετείχαν στην αποστολή του Βρετανού εξερευνητή Τζον Φράνκλιν, τα οποία απέπλευσαν από τη Βρετανία το 1845 αναζητώντας το Βορειοδυτικό Πέρασμα, το οποίο ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωεκανό μέσω της Αρκτικής. Η αποστολή όμως κατέληξε σε τραγωδία, καθώς οι 129 ναυτικοί έμειναν αποκλεισμένοι επί ενάμιση χρόνο στους πάγους και στο τέλος πέθαναν από την πείνα ή από το κρύο.

      Σε εξαιρετική κατάσταση βρέθηκαν αντικείμενα, όπως πιάτα, στο πλοίο Terror / Φωτογραφία: pc.gc.ca
      Μέχρι σήμερα οι λεπτομέρειες της βύθισης του πλοίου παραμένουν άγνωστες, στην μεγαλύτερη τραγωδία που σημειώθηκε στη πλαίσιο εξερεύνησης της Αρκτικής. Κανείς δεν ξέρει με ακρίβεια το πότε ήρθε το τέλος για το πλήρωμα και το πλοίο. Το πρώτο από τα δύο πλοία του Φράνκλιν, το HMS Erebus, βρέθηκε το 2014 στην ίδια ζώνη, ενώ το 2016 είχε βρεθεί και το Terror κοντά στο νησί του Βασιλιά Γουιλιέλμου, στα ανατολικά του Κόλπου Κέμπριτζ.

      Συρτάρι από καμπίνα στο κάτω επίπεδο του πλοίου Φωτογραφία: pc.gc.ca
      Πλοίο Terror: Εκαναν 48 καταδύσεις για να τραβήξουν πλάνα
      Οι εικόνες που τράβηξαν οι δύτες και ένα υποθαλάσσιο, τηλεχειριζόμενο ρομπότ αποκαλύπτουν ανέπαφα αντικείμενα από τη ζωή στο πλοίο.
      «Μας δόθηκε η εντύπωση, εξερευνώντας το HMS Terror, ότι επρόκειτο για ένα πλοίο που εγκαταλείφθηκε πρόσφατα από το πλήρωμά του, φαινόταν σαν να είχε γλιτώσει από το πέρασμα του χρόνου», ανέφερε ο Ράιαν Χάρις, διευθυντής της αρχαιολογικής αποστολής και κυβερνήτης του τηλεχειριζόμενου ρομπότ που χρησιμοποιήθηκε στις έρευνες.


      Αποθηκευτικός χώρος στη καμπίνα του καπετάνιου Κρόζιερ, με το παράθυρο να φαίνεται στο βάθος / Φωτογραφία: pc.gc.ca
      Στις 48 καταδύσεις –οι επτά από τις οποίες με το ρομπότ– σε νερά όπου η θερμοκρασία κυμαινόταν γύρω στο μηδέν, η ομάδα τράβηξε βίντεο του 90% της κατώτερης γέφυρας του πλοίου. Ένα πηδάλιο καλυμμένο με άλγη, μια κουκέτα κρυμμένη κάτω από λάσπη και ανεμώνες, πιατικά και μπουκάλια: όλα έμειναν όπως ήταν, λες και το πλοίο εγκαταλείφθηκε βιαστικά πριν από το 170 χρόνια.

      Αρκετά πιάτα βρέθηκαν σε δωμάτια του πλοίου / Φωτογραφία: pc.gc.ca

      Τα ιζήματα που κάλυψαν το δωμάτιο του καπετάνιου, το Φράνσις Κρόζιερ, επέτρεψαν να διατηρηθεί το γραφείο του στο οποίο οι ερευνητές αναμένουν ότι θα βρουν επιστημονικά όργανα και χάρτες.Οι έρευνες αυτές έγιναν σε συνεργασία με οργανώσεις ντόπιων Ινουίτ. Η προφορική παράδοση αυτών των ιθαγενών, με τις ιστορίες να μεταδίδονται από γενιά σε γενιά, επέτρεψε να εντοπιστούν τα δύο πλοία.

      Μπουκάλι που βρέθηκε σε καμπίνα του κάτω επιπέδου του πλοίου
      Μόνο το ιδιαίτερο διαμέρισμα του καπετάνιου παραμένει απροσπέλαστο, εξαιτίας μιας κλειστής πόρτας. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι εκεί θα βρουν χειρόγραφα που ίσως διατηρήθηκαν χάρη στο ψύχος και τη λάσπη.
      Συγκλονιστικό βίντεο από το ναυάγιο του πλοίου Terror
      Οι εικόνες από το πλοίο του εξερευνητή Τζον Φράνκλιν, είναι πραγματικά εντυπωσιακές. Το Parks Canada, έδωσε στη δημοσιότητα το βίντεο, όπου εξηγεί την ιστορία του εξερευνητή, ενώ δείχνει πλάνα από την προετοιμασία για την κατάδυση στον βυθό και εικόνες που πραγματικά εντυπωσιάζουν από το εσωτερικό του πλοίου. Δείτε και μόνοι σας:
       
    7. webTV

      Engineer

      Το Michanikos.gr θα καλύψει ζωντανά την ενημερωτική εκδήλωση που διοργανώνει το Οικονομικού Επιμελητήριο Ελλάδας Περιφερειακό Τμήμα Ανατολικής Κρήτης και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Περιφερειακό Τμήμα Ανατολικής Κρήτης που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018 και ώρα 18:30 στο Ηράκλειο, Αίθουσα «Καστελάκη» Επιμελητηρίου Ηρακλείου με θέμα:
      «Brain Drain: Η μετανάστευση των Ελλήνων Επιστημόνων»
      Εισηγητές:
      κ. Λόης (Θεολόγος) Λαμπριανίδης, Γ.Γ.Ιδιωτικών Επενδύσεων Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης και  κ. Νεκτάριος Ταβερναράκης Πρόεδρος Δ.Σ. Ι.Τ.Ε. – Διευθυντής ΚΔ Ι.Τ.Ε.  Παράλληλα στην εκδήλωση θα μιλήσουν για το φαινόμενο brain drain νέοι επιστήμονες που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό.
      Παρακολουθήστε ζωντανά:
       
    8. webTV

      Engineer

      Ονομάζεται «Royal Arsenal Revirside» και βρίσκεται κοντά στις όχθες του ποταμού Τάμεση.
       
      Ξεχωρίζει για την αφθονία πρασίνου στους κήπους του Wellington Park και για το περίπου 1 χλμ χώρο περιπάτου δίπλα στο ποτάμι.
       
      Η ανάπτυξη των έργων Waterfront I και II συνδέει τα δυο ακίνητα με το δημόσιο πάρκο το οποίο έχει μέγεθος 13 ολυμπιακών πισινών (περίπου τέσσερα στρέμματα) και έχει σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να «αγκαλιάζει» πολλές διαφορετικές πτυχές της αγγλικής υπαίθρου.
       

       
       
      Οι τιμές ξεκινούν από τα £440.000 έως £1.850.000 και στα διαμερίσματα στην Pavilion Square ξεκινούν από £457.999 έως £627.500.
       
      Και στα δυο κτίρια τα σπίτια αποκαλούνται «Αειφόρα διαμερίσματα» γιατί έχουν σχεδιαστεί για να χρησιμοποιούν πιο αποτελεσματικά την ενέργεια, να έχουν χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και συνεπώς μικρότερες επιπτώσεις στην κλιματική αλλαγή απ’ ότι το μέσο νοικοκυριό στο Ηνωμένο Βασίλειο.
       

       

       

       
      Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση του έργου κατοικιών αναμένεται το 2018.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Basiliko_project_dipla_ston_Tamesi_/#
       
      Περισσότερα: http://www.berkeleygroup.co.uk/new-homes/london/woolwich/royal-arsenal-riverside
       

       

    9. webTV

      Engineer

      Παρουσιάστηκε από τη Lamda Development το νέο Commercial Hub στο Ελληνικό, το νέο εμπορικό συγκρότημα που θα αναβαθμίσει την ποιότητα της ζωής και θα αποτελέσει το νέο υπερσύγχρονο εμπορικό, ψυχαγωγικό και επιχειρηματικό προορισμό του Ελληνικού!
      Το Commercial Hub του Ελληνικού, το νέο υπερσύγχρονο εμπορικό, ψυχαγωγικό και επιχειρηματικό προορισμό που θα εκτείνεται σε περισσότερα από 185.000 τ.μ. επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, παρουσίασε σήμερα η Lamda Development.
      Στο Commercial Hub θα βρίσκεται το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο στην Ελλάδα, ένα εμπορικό πάρκο επόμενης γενιάς με καταστήματα μεγάλης επιφάνειας, καθώς και υπερσύγχρονοι χώροι γραφείων.
      Δίπλα ακριβώς, θα αναπτυχθεί ένας εμβληματικός πύργος μικτής χρήσης, όπου θα στεγαστούν ξενοδοχείο, γραφεία και διαμερίσματα. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα, το οποίο εισάγει μία νέα φιλοσοφία στις αγορές, στη διασκέδαση, στην εργασία, στην καθημερινότητα των πολιτών.
      Τα 4 στοιχεία του Commercial Hub στο Ελληνικό
      Ο νέος Εμπορικός Πόλος (Commercial Hub) στο Ελληνικό θα αποτελείται από 4 στοιχεία:
      το νέο Εμπορικό Κέντρο “Vouliagmenis Mall”, που θα είναι το μεγαλύτερο mall στην Ελλάδα και ένα από τα πιο πρωτοποριακά σχεδιασμένα στον κόσμο το νέο Εμπορικό Πάρκο (Retail Park) που θα γίνει από τον όμιλο Φουρλή σύγχρονοι χώροι γραφείων, που θα στεγάσουν τα κεντρικά της Τράπεζας Πειραιώς ο νέος Πύργος Μεικτής Χρήσης, ύψους 150 μέτρων, που θα διαθέτει χώρους γραφείων, ξενοδοχείο 200 δωματίων και διαμερίσματα Τον σχεδιασμό του Commercial Hub του Ελληνικού ανέλαβε το βραβευμένο αρχιτεκτονικό γραφείο Aedas, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, το οποίο υπογράφει σημαντικά έργα σε όλο τον κόσμο.
      Δείτε φωτορεαλιστικές εικόνες από το νέο Commercial Hub του Ελληνικού
      To Commercial Hub στο Ελληνικό – Πηγή: Lamda Development To Commercial Hub στο Ελληνικό – Πηγή: Lamda Development To Commercial Hub στο Ελληνικό – Πηγή: Lamda Development To Commercial Hub στο Ελληνικό – Πηγή: Lamda Development To Commercial Hub στο Ελληνικό – Πηγή: Lamda Development To Commercial Hub στο Ελληνικό – Πηγή: Lamda Development Ένα από τα πιο εντυπωσιακά εμπορικά συγκροτήματα στον κόσμο
      Με την κατασκευή του την ερχόμενη πενταετία, το εμπορικό κέντρο επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, επιφάνειας 130.000 τ.μ., θα είναι το μεγαλύτερο και το πιο σύγχρονο στην Ελλάδα, προσφέροντας μία πολυδιάστατη εμπειρία στους επισκέπτες του, κάθε ώρα της ημέρας.
      Θα φιλοξενεί καταστήματα νέας γενιάς από τα δημοφιλέστερα, αλλά και ανερχόμενα ελληνικά και διεθνή brands. Θα προσφέρει, επίσης, ολοκληρωμένες προτάσεις εστίασης, ψυχαγωγίας και ευεξίας, με εκθέσεις, συναυλίες, γυμναστήρια, gaming corners, κινηματογράφους, χώρους παιδικής αναψυχής, κ.ά., που θα λειτουργούν και μετά το κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων.
      Επίσης, στο εμπορικό πάρκο 30.000 τ.μ. που θα αναπτυχθεί στο Commercial Hub, σε συνεργασία με τον Όμιλο Fourlis, οι επισκέπτες θα βρουν καταστήματα μεγάλης επιφάνειας, διεθνών brands με προϊόντα και εξοπλισμό για το σπίτι, την άθληση, κ.ά., απολαμβάνοντας μία ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία.
      Ένας υπερσύγχρονος επιχειρηματικός κόμβος στο Ελληνικό
      Το Commercial Hub του Ελληνικού θα φιλοξενεί, επίσης, σύγχρονους χώρους γραφείων 27.500 τ.μ., που θα στεγάσουν τα κεντρικά γραφεία της Τράπεζας Πειραιώς. Σχεδιασμένοι με γνώμονα τις σύγχρονες απαιτήσεις, θα προσφέρουν ένα λειτουργικό, ευέλικτο, αλλά και «πράσινο» περιβάλλον, με θέα στο Μητροπολιτικό Πάρκο και το παραλιακό μέτωπο.
      Στον ίδιο χώρο, θα αναπτυχθεί ένας υπερσύγχρονος πύργος μικτής χρήσης, ύψους 150 μ., όπου θα στεγαστούν ξενοδοχείο, γραφεία και διαμερίσματα. Στο υπερσύγχρονο Επιχειρηματικό Κέντρο που πρόκειται να δημιουργηθεί στο Ελληνικό, θα χτυπά τα επόμενα χρόνια η εμπορική και επιχειρηματική ζωή της χώρας, με σημαντικά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή και όλο το λεκανοπέδιο.
      Τι λένε οι πρωταγωνιστές
      «Στη Lamda Development έχουμε δημιουργήσει τα πιο επιτυχημένα εμπορικά και ψυχαγωγικά κέντρα στην Ελλάδα. Σήμερα, στον τομέα αυτό, κάνουμε το πιο φιλόδοξο βήμα από ποτέ. Το Commercial Hub του Ελληνικού είναι ένας προορισμός του μέλλοντος, που σε λίγα χρόνια θα αποτελεί τον πιο σύγχρονο εμπορικό και επιχειρηματικό κόμβο της χώρας. Ένας κορυφαίος προορισμός, που θα γίνει πόλος έλξης για τους πολίτες από κάθε γωνιά της χώρας και, φυσικά, για τους ένα εκατομμύριο τουρίστες που θα επισκέπτονται το Ελληνικό κάθε χρόνο», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, κ. Οδυσσέας Αθανασίου, κατά τη διάρκεια της τέταρτης διαδικτυακής παρουσίασης που πραγματοποίησε η εταιρεία για τη μεγάλη ανάπλαση στο Ελληνικό.
      «Το Commercial Hub του Ελληνικού θα αποτελέσει έναν από τους πιο εντυπωσιακούς προορισμούς που θα δημιουργηθούν στο Ελληνικό», επεσήμανε η Chief Development Officer της Lamda Development, κα Μελίνα Παΐζη. «Θα ξεχωρίζει για τον υψηλής αισθητικής, υβριδικό σχεδιασμό του, που συνδυάζει τους κλειστούς με τους ανοιχτούς χώρους, καθώς και για την τεχνολογική του πρωτοπορία. Παράλληλα θα αποτελεί πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, που αξιοποιεί τις πιο προηγμένες τεχνολογίες και έξυπνες λύσεις ώστε να ελαχιστοποιείται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του συγκροτήματος.»
       
    10. webTV

      Engineer

      Μνήμες από την τραγωδία του Αυγούστου (2018) ξύπνησε η κατεδάφιση των δύο κύριων πυλώνων που είχαν απομένει από τη γέφυρα της Γένοβας, η κατάρρευση της οποίας είχε στοιχίσει τη ζωή σε 43 ανθρώπους.
      Το πρωί της Παρασκευής τοποθετήθηκαν εκρηκτικά προκειμένου να ισοπεδωθούν οι δύο πυλώνες ώστε να επιτραπεί η ανέγερση μιας νέας δομής.
       
      Οι περίπου 4.500 τόνοι μπετόν και χάλυβα κατέρρευσαν σε επτά δευτερόλεπτα μέσα σ' ένα σύννεφο σκόμης, μπροστά στα μάτια των πολυάριθμων Γενοβέζων που είχαν έρθει για να παρακολουθήσουν από απόσταση την κατεδάφιση.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
    11. webTV

      Engineer

      Το InSight της NASA βρίσκεται στην επιφάνεια του Άρη εξοπλισμένο με σημαντικό επιστημονικό εξοπλισμό που θα μας αποκαλύψει πολλά για τον Κόκκινο Πλανήτη. Το lander όμως κατέγραψε και δεδομένα που δεν έχει καταγράψει καμία άλλη αποστολή και μάλιστα δεδομένα που δεν περίμεναν οι επιστήμονες – τον ήχο των ανέμων.
      Η καταγραφή του ήχου ήταν ένα μη σχεδιασμένο δώρο. Ένας από τους στόχους της αποστολής είναι να μετράει την κίνηση στον Άρη και φυσικά αυτό περιλαμβάνει την κίνηση που προκαλείται από τα ηχητικά κύματα. – Bruce Banerdt, επικεφαλής ερευνητής InSight.
      Στο InSight υπάρχει ένας σεισμογράφος ο οποίος θα καταγράφει τους σεισμούς του πλανήτη. Καταγράφει όμως και τις δονήσεις που προκαλούνται στο lander από τους ανέμους, οι οποίοι δονούν ελαφρώς τα ηλιακά πάνελ του InSight.
      Οι δονήσεις αυτές τυγχάνουν να βρίσκονται μέσα στο ακουστικό φάσμα του ανθρώπου αν και είναι πολύ χαμηλών συχνοτήτων. Για τη βέλτιστη ακουστική, χρησιμοποιήστε ακουστικά και subwoofers. Η NASA προσφέρει τα αρχεία με ανεβασμένες συχνότητες κατά δύο οκτάβες ώστε ο ήχος να ακούγεται και από laptops ή κινητές συσκευές.
      Ήχος καταγράφηκε και από τον αισθητήρα πίεσης της ατμόσφαιρας, ο οποίος κατέγραψε τις δονήσεις του αέρα τη στιγμή που το σεισμόμετρο κατέγραφε τις δονήσεις των ηλιακών πάνελ. Οι ερευνητές εκτιμούν πως οι άνεμοι έπνεαν με ταχύτητα 16 – 24χλμ/ώρα.
      Η καταγραφή ήχου από το σεισμόμετρο είναι δυνατή μόνο τώρα, στην αρχή της αποστολής, επειδή όταν τοποθετηθεί στην επιφάνεια του πλανήτη θα καλύπτεται από ένα θόλο ο οποίος θα το προστατεύει από ανέμους και δονήσεις του lander, για να μπορεί να δίνει μετρήσεις ακριβείας για σεισμούς.

      Περισσότερους ήχους από τον Κόκκινο Πλανήτη θα έχουμε όταν προσεδαφιστεί το Mars 2020 rover το οποίο θα φτάσει εξοπλισμένο με δύο μικρόφωνα.
    12. webTV

      Engineer

      Κατεδαφίστηκε το Trump Plaza Hotel and Casino στο Ατλάντικ Σίτι, ύστερα από σχεδόν 40 χρόνια ιστορίας στην ακτή του Νιου Τζέρσεϊ.
      Το Trump Plaza άνοιξε το 1984 και ήταν κάποτε βασικό μέρος του χαρτοφυλακίου ακινήτων του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Ντόνλαντ Τραμπ. Ο Τραμπ έχασε τον έλεγχό του το 2009 και  το καζίνο έκλεισε το 2014. Έκτοτε το περίφημο κτίριο - που κάποτε αποτελούσε το στολίδι της πόλης - κατέρρευσε και έπρεπε να κατεδαφιστεί, ανέφεραν πρόσφατα αξιωματούχοι της πόλης.
      Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Καρλ Άικαν κατέχει τώρα την τοποθεσία και δεν έχει ανακοινώσει κάποια σχέδια γι' αυτό, σύμφωνα με τη WPVI, θυγατρική του CNN International. 

      Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στην περιοχή για να παρακολουθήσει την έκρηξη και τα κοντινά ξενοδοχεία προσέφεραν ειδικά πακέτα με εξαιρετική θέα.

      Περίπου 3.000 κομμάτια δυναμίτη χρησιμοποιήθηκαν για το 34όροφο κτίριο, σύμφωνα με τους New York Times. Η κατεδάφισή του πήρε μόνο λίγα δευτερόλεπτα και πρόσφερε εντυπωσιακό θέαμα.
      Με το απλό πάτημα ενός κουμπιού, η ελεγχόμενη έκρηξη πραγματοποιήθηκε λίγο μετά τις 09.00 τοπική ώρα (16.00 ώρα Ελλάδας) στην παράκτια πόλη του Νιου Τζέρσι. Ένα θέαμα με έντονη συμβολική σημασία, λιγότερο από έναν μήνα μετά την αποχώρηση του Ντόναλντ Τραμπ από τον Λευκό Οίκο.
    13. webTV

      Engineer

      Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πολύ μεγάλο έργο προστασίας της όδευσης του αρχαίου Δίολκου, στην περιοχή της Ποσειδωνίας, δυτικά της διώρυγας της Κορίνθου, προϋπολογισμού 2.100.000 ευρώ.
      Πρόκειται για την αρχαία λιθόστρωτη οδό πάνω στην οποία σύρονταν κατά την αρχαιότητα από δούλους τα πλοία από τον Κορινθιακό στον Σαρωνικό κόλπο.
      Ο αρχαίος Δίολκος, ένα από τα σημαντικότερα έργα μηχανικής των αρχαίων Ελλήνων, ένωνε τα δύο μεγάλα λιμάνια της αρχαιότητας, τις Κεχρεές στον Σαρωνικό και το Λέχαιον στον Κορινθιακό κόλπο, προκειμένου να αποφεύγεται ο μακρύς και επικίνδυνος περίπλους της Πελοποννήσου, κυρίως από το πέρασμα των πολυτάραχων ακρωτηρίων Μαλέα και Ταινάρου.

      Πρόκειται για ένα τεχνολογικό θαύμα της προκλασικής περιόδου και την πρώτη συστηματική προσπάθεια μεταφοράς εμπορευμάτων και πολεμικών πλοίων από το Σαρωνικό προς τον Κορινθιακό κόλπο, και αντίστροφα.
      Ο/Η Δίολκος δεν ακολουθούσε ευθεία γραμμή. Είχε στροφές, επειδή το έδαφος παρουσιάζει αρκετή κλίση, με υψόμετρο μέχρι 90 μέτρα περίπου, οπότε θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη η μεταφορά των πλοίων. Τα εμπορικά πλοία δεν μεταφέρονταν φορτωμένα, αλλά άφηναν τα εμπορεύματά τους στις Κεγχρεές ή το Λέχαιον.

      Οι αρχαίοι συγγραφείς δεν άφησαν επαρκείς πληροφορίες για το τόσο μεγάλης σημασίας τεχνικό αυτό έργο. Η κατασκευή του τοποθετείται στα τέλη του 7ου αι. π.Χ. ή στις αρχές του 6ου αι. π.Χ. Η ιδέα της κατασκευής του αποδίδεται στον τύραννο της Κορίνθου, Περίανδρο, η διακυβέρνηση του οποίου χαρακτηρίζεται ως περίοδος μεγάλης οικονομικής και καλλιτεχνικής άνθησης για την Κόρινθο.
      Με την ολοκλήρωση των εργασιών αναβαθμίζεται σημαντικά η ευρύτερη περιοχή της Ποσειδωνίας και αναμένεται να προσελκύσει μεγάλο αριθμό επισκεπτών και τουριστών που θα θέλουν να θαυμάσουν αυτό το σπουδαίο επίτευγμα της αρχαιότητας.
    14. webTV

      Engineer

      Η Airbus σχεδιάζει να δοκιμάσει έως το τέλος του 2017 ένα αυτόνομο ιπτάμενο όχημα, ως μέσο για τη μείωση του μποτιλιαρίσματος στους δρόμους των πόλεων.
       
       
      Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Airbus Τομ Έντερς σε συνέδριο ψηφιακής τεχνολογίας στο Μόναχο, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
       
      Η Airbus δημιούργησε πέρυσι μία μονάδα με την ονομασία Urban Air Mobility, με στόχο να αναπτύξει εναλλακτικά μεταφορικά μέσα εντός των πόλεων. Ανάμεσά τους είναι η ιδέα για ένα όχημα τύπου ελικοπτέρου, που θα μπορεί να νοικιάζει κανείς μέσω ειδικής εφαρμογής (app).
       
      «Πριν 100 χρόνια οι αστικές μεταφορές έγιναν υπόγειες, τώρα έχουν την τεχνολογική δυνατότητα να γίνουν ιπτάμενες», δήλωσε ο Έντερς, ο οποίος δήλωσε αισιόδοξος ότι έως το τέλος του έτους η Airbus θα είναι σε θέση να κάνει μία πτήση επίδειξης ενός πρωτότυπου οχήματος χωρητικότητας ενός ατόμου..
       
      «Είμαστε σε φάση πειραματισμού, αλλά παίρνουμε πολύ στα σοβαρά το ζήτημα», ανέφερε και τόνισε ότι οι μελλοντικές τεχνολογίες αυτού του είδους θα πρέπει να είναι καθαρές για μη μολύνουν κι άλλο τις πόλεις. Ακόμη, σημείωσε ότι με τα ιπτάμενα οχήματα θα μειωθούν τα κόστη για τις υποδομές των μεταφορών. «Όταν πετάς, δεν χρειάζεται να ρίχνεις δισεκατομμύρια σε τσιμεντένιες γέφυρες και δρόμους», δήλωσε.
       
      Σύμφωνα με τον ίδιο, η Airbus, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εμπορικών ελικοπτέρων, θέλει να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες όπως η αυτόνομη οδήγηση και η τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να φέρει πιο κοντά μία εποχή ιπτάμενων οχημάτων. Δεν διευκρίνισε, πάντως, πόσα κεφάλαια έχει επενδύσει ήδη η εταιρεία προς αυτήν την κατεύθυνση.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_Airbus_etoimazei_iptameno_ochima_polis/
       

       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://www.airbusgroup.com/int/en/news-media/corporate-magazine/Forum-88/My-Kind-Of-Flyover.html
    15. webTV

      Engineer

      Ένα εντυπωσιακό βίντεο διάρκειας περίπου πέντε λεπτών ανέβασε την Παρασκευή η ΠΑΕ ΑΕΚ, μέσω του οποίου παρουσιάζει την εξέλιξη των εργασιών στην «Αγια-Σοφιά»: από την ιστορική 27η Ιουλίου 2017, όταν έγινε ο αγιασμός και την επομένη η έναρξη των έργων, μέχρι σήμερα που οι κερκίδες έχουν «κλείσει» και η τοποθέτηση του στέγαστρου έχει ολοκληρωθεί.
      Το «making of» του νέου γηπέδου της Ένωσης δημοσιεύεται με την ευκαιρία της έναρξης της υπογειοποίησης, που αποτελεί και το τελευταίο μείζον έργο στην πορεία προς την αποπεράτωση.
      «Ένα έργο που αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και έπρεπε να ξεπεράσει αμέτρητα εμπόδια παραμένει σταθερά σε τροχιά υλοποίησης. Με προσεκτικά και σταθερά βήματα. Μια αναδρομή σε όλες αυτές τις στιγμές που τις ζήσαμε ως μοναδικές, γιατί ήταν. Και το ταξίδι συνεχίζεται. Μέχρι την επιστροφή στη δική μας Ιθάκη...» αναφέρει το σχόλιο της «κιτρινόμαυρης» ΠΑΕ που συνοδεύει το βίντεο.
      Παράλληλα, οι «κιτρινόμαυροι» ενημέρωσαν ότι το απόγευμα θα «ανεβεί» στους λογαριασμούς του συλλόγου στα social media το φωτογραφικό «making of» με περισσότερες από 500 ανέκδοτες φωτογραφίες, από τα εγκαίνια στο εργοτάξιο της Νέας Φιλαδέλφειας μέχρι σήμερα.
       
    16. webTV

      Engineer

      Συγκλονιστικές εικόνες κατέγραψε το drone της ομάδας Up Stories από την πρόσφατη μεγάλη κατολίσθηση στον Ισθμό της Κορίνθου. Μπορεί η αρχική κατολίσθηση να συνέβη πριν από περίπου 10 ημέρες όμως η διώρυγα παραμένει ακόμα κλειστή πάρα τις όποιες εργασίες και οι κατολισθήσεις συνεχίζονται ακόμα δημιουργώντας πονοκέφαλο στους ειδικούς τόσο για τις εργασίες αντιστήριξη της όσο και για την διάνοιξη του Ισθμού. 
      Το μέγεθος της κατολίσθησης είναι πρωτοφανές και χαρακτηριστικό του μεγέθους της είναι πως η μια από τις δύο βάσεις της μεγάλης σιδερένιας πεζογέφυρας που δεσπόζει στην περιοχή κυριολεκτικά αιωρείται στο κενό καθώς το έδαφος κάτω από αυτή έχει υποχωρήσει. 
      Οι εργασίες για την αντιστήριξη τόσο της πεζογέφυρας όσο και των τοιχωμάτων του Ισθμού έχουν ήδη ξεκινήσει προκειμένου να κερδηθεί το μεγάλο στοίχημα της διάνοιξης του Ισθμού πριν ξεκινήσει για τα καλά η φετινή τουριστική σεζόν. 
      Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως Ο Ισθμός της Κορίνθου αποτελεί την κύρια αρτηρία κυκλοφορίας πολλών τουριστικών και εμπορικών πλοίων στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα ο αριθμός τους αγγίζει τις 15.000 τον χρόνο. 
      Η Διώρυγα κόβει σε ευθεία γραμμή τον Ισθμό της Κορίνθου σε μήκος 6.346 μ. Το πλάτος της στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 24,6 μ. και στον βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται μεταξύ 7,50 και 8μ.
      Ωστόσο, η ιδιόμορφη γεωλογική σύσταση των πρανών της είχε σαν συνέπεια καταπτώσεις κατά καιρούς μεγάλων όγκων χωμάτων, με αποτέλεσμα να παραμείνει κλειστή για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
      Συνολικά από την έναρξη λειτουργίας της μέχρι το 1940, οι διάφορες καταπτώσεις προκάλεσαν το κλείσιμο της Διώρυγας για διάστημα 4 χρόνων. Η σημαντικότερη από αυτές έγινε το 1923 οπότε κατέπεσε όγκος χωμάτων 41.000 κυβικών μέτρων και κράτησε τη διώρυγα κλειστή για 2 χρόνια.
      Επίσης, μεγάλη διακοπή της λειτουργίας της Διώρυγας έγινε το 1944 και οφείλεται σε ανατίναξη των πρανών που προκάλεσαν οι Γερμανοί φεύγοντας. Κατέπεσε τότε όγκος 60.000 κυβικών μέτρων χωμάτων, οι δε εργασίες εκφράξεως κράτησαν 5 χρόνια ( 1944-1949 ).
       
    17. webTV

      Engineer

      Στον ίδιο ναό θα προσεύχονται χριστιανοί, εβραίοι και μουσουλμάνοι. Το Βερολίνο είναι η πρώτη πόλη κατασκεύασε τρεις θρησκευτικούς χώρους σε έναν, με σκοπό να ενώσει τους πιστούς.
      Ο πρώτος ναός που θα φιλοξενεί τρεις θρησκείες ταυτόχρονα ετοιμάζεται στο Βερολίνο. Ονομάζεται House of One (ο Οίκος του Ενός) και θα είναι το πρώτο μέρος προσευχής που θα φιλοξενεί μαζί τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες, δηλαδή Χριστιανούς, Μουσουλμάνους και Εβραίους.
      Ο σχεδιασμός του ναού ανατέθηκε μετά από τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ο «Οίκος του Ενός» και θα ανεγερθεί στο σημείο που βρίσκονταν η πρώτη εκκλησία του Βερολίνου , ο οποία όμως καταστράφηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στο εσωτερικό του θα υπάρχουν τρία τμήματα (μια εκκλησία, μια συναγωγή και ένα τζαμί) ωστόσο, στο κέντρο του κυριαρχεί ένας κοινός χώρος προσευχής, τονίζοντας τη σημασία της οικουμενικότητας.
      Ο θεμέλιος λίθος του House of One θα μπει στις 27 Μαΐου, σε μια τελετή που σηματοδοτεί το τέλος των 10 χρόνων προγραμματισμού και την έναρξη μιας τετραετίας κατασκευής.  Για να καλυφθεί το κόστος της ανέγερσής του ναού (47 εκατ.ευρώ), η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και η πολιτεία του Βερολίνου έχουν συνεισφέρει 30 εκατομμύρια ευρώ και τα υπόλοιπα συγκεντρώνονται από δωρεές. 
      Ο ναός θα είναι ανοιχτός και σε άλλες θρησκείες, ακόμα και σε εκείνους χωρίς θρησκεία.
      Το κτίριο που σχεδιάστηκε από τους βερολινέζους αρχιτέκτονες Kuehn Malvezzi, θα ενσωματώσει μια εκκλησία, ένα τζαμί και μια συναγωγή που θα συνδέονται με έναν κεντρικό χώρο συναντήσεων, όμως ο ναός θα είναι ανοιχτός και σε άλλες θρησκείες, ακόμα και σε εκείνους χωρίς θρησκεία. 
      «Η ιδέα είναι πολύ απλή», δήλωσε στον Guardian ο Ronald Stolte, Χριστιανός θεολόγος που βοήθησε στην έναρξη του έργου. «Θέλαμε να χτίσουμε ένα σπίτι προσευχής και μάθησης, όπου αυτές οι τρεις θρησκείες θα μπορούσαν να συνυπάρχουν ενώ η καθεμία διατηρεί τη δική της ταυτότητα».
      Ο Andreas Nachama, ένας ραβίνος που μετατρέπει το όραμα σε πραγματικότητα σε συνεργασία με έναν πάστορα και ιμάμη, είπε: «Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι προς τον Θεό και όλοι είναι καλοί» Στο House of One, οι Χριστιανοί, οι Μουσουλμάνοι και οι Εβραίοι θα λατρεύουν ξεχωριστά, αλλά θα επισκέπτονται ο ένας τον άλλον για θρησκευτικές αργίες, εορτασμούς και εορτασμούς. «Είναι κάτι περισσότερο από ένα σύμβολο. Είναι η αρχή μιας νέας εποχής όπου δείχνουμε ότι δεν υπάρχει μίσος μεταξύ μας». 
      Εικόνες από: https://divisare.com/projects/210505-kuehn-malvezzi-house-of-one-berlin 










       
    18. webTV

      Engineer

      Κατά η δεκαετία του 70 η κατασκευή δύο φραγμάτων άλλαξε για πάντα τη μορφή του μικρού ποταμού Παλαιοκαρίτη, που πηγάζει από τον αυχένα της Γκρόπας και εκβάλλει στον ποταμό Πορταϊκό. Οι δύο μικροί καταρράκτες μικρής κλίμακας που δημιουργήθηκαν στο παλιό πέτρινο γεφύρι της Παλαιοκαρυάς, έδωσαν μια ξεχωριστή εικόνα στην τοποθεσία, που πλέον αποτελεί πόλο έλξης χιλιάδων επισκεπτών.
      Το πυκνό παρόχθιο δάσος, τα νερά του ποταμού και οι πανέμορφοι καταρράκτες που δημιουργήθηκαν, έδωσαν άλλη πνοή στο παλιό πέτρινο γεφύρι της Παλαιοκαρυάς, το οποίο κατασκευάστηκε γύρω στο 1550 και συνέδεε την περιοχή του Ασπροποτάμου με την Πύλη και τα υπόλοιπα χωριά.
      Πρόκειται για ένα μονότοξο πέτρινο γεφύρι μήκους 26 μέτρων, ύψους 10 μέτρων και το άνοιγμα του τόξου του φτάνει τα 19 μέτρα. Όμως παρά την παλαιότητα και την αρτιότητα που παρουσιάζει, στις μέρες μας την παράσταση κλέβουν τα τρεχούμενα νερά του καταρράκτη που πέφτουν πίσω από αυτό από ύψος 12 μέτρων σαν νεροκουρτίνα, αλλά και αυτά που ρέουν ακριβώς μπροστά του, ακόμα και αν το δικό τους ύψος φτάνει μονάχα τα δύο μέτρα.
      Το παραμυθένιο σκηνικό που αποτυπώνεται στα μάτια των επισκεπτών, συμπληρώνεται από το αέναο βουητό των καταρρακτών αλλά και από το πέπλο μυστηρίου που κρύβεται πίσω από κάθε γεφύρι της ελληνικής φύσης. Ο μύθος λοιπόν δεν θα μπορούσε να λείψει και από το γεφύρι της Παλαιοκαρυάς, ο οποίος κάνει λόγο για νεράιδες και ξωτικά που κατοικούν στους κόλπους του και αναδύονται μέσα από τα νερά του ποταμού ώστε να ξελογιάσουν τον κάθε επισκέπτη.
    19. webTV

      Engineer

      Eντυπωσιακές εικόνες από έξι σύγχρονα ναυάγια που κείτονται στον βυθό της Καρπάθου ήρθαν στο φως από την ομάδα του ερευνητή Κώστα Θωκταρίδη που, σε συνεργασία με το Δήμο Καρπάθου, κατέγραψε για πρώτη φορά τα σύγχρονα ναυάγια της περιοχής.
      «Κάτω από τα νερά του νησιού κρύβεται μία άγρια ομορφιά ιδιαίτερων γεωλογικών σχηματισμών που με την απόκοσμη εικόνα τους συνθέτουν ένα μυστηριώδες σκηνικό αποτελώντας πόλο έλξης για κάθε δύτη» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Θωκταρίδης.
      Επισημαίνει πως ο υποβρύχιος κόσμος της Καρπάθου είναι ξεχωριστός και γεμάτος εκπλήξεις καθώς υπήρξε πέρασμα πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Τα περισσότερα από τα ναυάγια βρίσκονται σε προσιτά βάθη (έως 40 μέτρα), είναι σε πολύ καλή κατάσταση και συναντώνται τόσο στο βόρειο όσο και στο νότιο τμήμα του νησιού. Κάποια από τα βυθισμένα πλοία είναι ιδιαίτερης ναυπηγικής, έχουν ναυπηγηθεί προπολεμικά και επιβίωσαν από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο πριν καταλήξουν χρόνια μετά στο βυθό της Καρπάθου.
      Η ταυτότητα και η ιστορία των πλοίων
      ΔIAΣ
      Ο Δίας κάτω από την Όλυμπο της Καρπάθου
      Το μότορσιπ ΔIAΣ ναυπηγήθηκε στην Ολλανδία το 1951. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Στυλίδας την 24η Μαρτίου 1989 με φορτίο τούβλων σε παλέτες, συνολικού βάρους 680 τόνων, με τελικό προορισμό τα Πηγάδια της Kαρπάθου.
      Το πλοίο βυθίστηκε στις 29 Μαρτίου του 1989, και σε απόσταση 1,5 μιλίου βόρεια του όρμου Διαφάνι, κάτω από τον φημισμένο οικισμό της Ολύμπου, λόγω της μεγάλης κλίσης που είχε πάρει. Θύματα δεν υπήρξαν. Το ναυάγιο βρίσκεται σε αμμώδη βυθό βάθους 24 μέτρων. Το πρυμναίο τμήμα ακουμπά στο βυθό με την δεξιά πλευρά, ενώ λόγω της εξαιρετικής καθαρότητας των νερών της Καρπάθου συχνά η παρατήρηση του ναυαγίου μπορεί να γίνει και από την επιφάνεια με μάσκα. Το ογκώδες φορτίο τούβλων που μετέφερε έχει γίνει καταφύγιο για τα ψάρια της περιοχής.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ ΝΙΤΑLKO
      Ένας βετεράνος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου
      Το 1938 ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Ewald Berninghaus, στην Κολωνία της Γερμανίας, ένα σκάφος ποτάμιων και παράκτιων πλοών για λογαριασμό του Hermann Knütel που είχε την έδρα του στο Αμβούργο. Το μότορσιπ επιτάχθηκε από το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό στις 27 Νοεμβρίου 1939 και αρχικά χρησίμευσε για τη μεταφορά τορπιλών υπαγόμενο στον Ναύσταθμο του Κιέλου. Το ESTE ήταν ένα από τουλάχιστον είκοσι παρόμοια σκάφη που στάλθηκαν το 1942-1943, δια μέσω των μεγάλων ποταμών της Κεντρικής Ευρώπης, στη Μαύρη Θάλασσα για να ενισχύσουν τη δράση του γερμανικού στρατού στην περιοχή.
      Όταν ο σοβιετικός στρατός απώθησε τις γερμανικές δυνάμεις προς τα δυτικά, με αποτέλεσμα τα σκάφη αυτά να χάσουν τον ρόλο τους και να κινδυνεύουν, αποφασίστηκε να προωθηθούν στο Αιγαίο μέσω των Στενών, προκειμένου να συνεισφέρουν στις συνεχιζόμενες γερμανικές επιχειρήσεις στον ελληνικό χώρο.
      Το απόγευμα της 10ης Ιανουαρίου 1944 το ESTE μαζί με τα μότορσιπ SEERÄUBER και VERA αναχώρησαν από τη Λέρο για τη Ρόδο. Το ESTE ήταν κενό φορτίου, στο SEERÄUBER επέβαιναν 80 στρατιώτες και το VERA μετέφερε πετρέλαιο. Ακολουθώντας μια δυτική ρότα για να αποφύγουν τυχόν συνάντηση με εχθρικά σκάφη κατέπλευσαν στα Λιβάδια της Τήλου για να διανυκτερεύσουν και να πλεύσουν το πρωί προς τη Ρόδο υπό την κάλυψη της γερμανικής αεροπορίας.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Κατά τη διάρκεια της νύχτας, μεταξύ 03.00' και 04.00' εισήλθαν στον κόλπο τρεις βρετανικές τορπιλάκατοι που άνοιξαν πυρ κατά των γερμανικών πλοίων. Πυρκαγιές ξέσπασαν στα ESTE και VERA που σύντομα βυθίστηκαν, ενώ ο πλοίαρχος του SEERÄUBER το προσάραξε για να αποφευχθεί η βύθιση του.
      Το ναυάγιο του ESTE ανελκύστηκε το 1947 και εκποιήθηκε σε ιδιώτες που το μετονόμασαν ΤΗΛΟΣ. Το ΤΗΛΟΣ ταξίδεψε για χρόνια, προσάραξε στις εκβολές του Αλφειού ποταμού όπου εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμα του. Ωστόσο το σκάφος ανελκύστηκε και το 1968 επανήλθε στην ενεργό δράση ως ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ.
      Μεταπωλήθηκε το 2004 και μετονομάστηκε NITALKO υψώνοντας μια άλλη σημαία, Βόρειας Κορέας. Στις 26 Φεβρουαρίου 2007 το μότορσιπ έπλεε από την Ρόδο προς την Κρήτη έμφορτο με φορτίο γρανίτη που είχε φορτώσει στην Τουρκία. Πλησίον της νήσου Σαρίας μετά από εμπλοκή κάβου στην προπέλα έμεινε ακυβέρνητο εν μέσω δυτικών θυελλωδών ανέμων. Το πλήρωμα που αποτελείτο από τρείς Τούρκους και δύο Ρώσους ναυτικούς εξέπεμψε σήμα κινδύνου και παραλήφθηκε με ασφάλεια από ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Το NITALKO κατόπιν παρασυρόμενο προσάραξε και δημιουργήθηκε ρήγμα στο μέσον του φλατ. Την επομένη απουσίαζε από τη θέση του και καθώς οι έρευνες στην περιοχή επέβησαν άκαρπες εκτιμήθηκε πως είχε βυθιστεί.
      Το ναυάγιο του NITALKO είναι σε εξαιρετική κατάσταση ακουμπά στο βυθό με δεξιά του πλευρά. Η πλώρη βρίσκεται σε βάθος -40 μέτρων και η πρύμνη φτάνει σχεδόν τα -20 μέτρα. Βρίσκεται δίπλα σε ένα βραχώδη ύφαλο στην βορειοδυτική πλευρά της νήσου Σαρίας στην Κάρπαθο. Τα αμπάρια του είναι γεμάτα γρανίτη με μορφή κυβόλιθου και πλακάκια.
      ΤΣΙΜΕΝΤΑΣ ένας σαμουράι στο βυθό της Καρπάθου
      Ναυπηγήθηκε το 1969 στα ναυπηγεία Tsuneishi της Ιαπωνίας. Το τέλος του πλοίου ήρθε στις 25 Μαΐου 2003 όταν προσάραξε σε ύφαλο στο στενό Κάσου - Καρπάθου. Οι ζημιές που υπέστη το σκάφος δεν επέτρεψαν την ανέλκυση του και εγκαταλείφθηκε με το κομοδέσιο και τους μηχανισμούς φόρτωσης να μένουν πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
      Με το πέρασμα του χρόνου το σκαρί δεν άντεξε στις πιέσεις και τη διάβρωση με αποτέλεσμα να σπάσει και να βυθιστεί.
      Το ναυάγιο βρίσκεται επί του βραχώδης ύφαλου Κάρπαθος, στο στενό μεταξύ Κάσου και Καρπάθου. Η Θαλάσσια περιοχή είναι γνωστή για τον έντονο κυματισμό και για τα ισχυρά θαλάσσια ρεύματα, από την άλλη πλευρά από τα εξαιρετικά διαυγή καταγάλανα νερά.
      Το μέγιστο βάθος δεν ξεπερνά τα -15 μέτρα.
      Η πλώρη κυριολεκτικά έχει διαλυθεί και στο βυθό διακρίνονται τα βίντσια οι αγκυροκαδένες καθώς και η εφεδρική άγκυρα.
      Τα ελάσματα γύρω από το χώρο του μηχανοστασίου δεν υπάρχουν πλέον και ο υποβρύχιος επισκέπτης μπορεί κολυμπά ανάμεσα στην μηχανή του πλοίου και την ηλεκτρογεννήτρια, θα δει από κοντά την τις στρεβλώσεις στα πτερύγια της προπέλας και στον άξονα.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ GERNIK
      Ένας γερμανός ναρκαλιευτής του πολέμου με πολυδιάστατη ιστορία
      Το φορτηγό πλοίο Gernik είχε ναυπηγηθεί το 1939 στο Lübecker Maschinenbau, της Γερμανίας, για την εταιρία του Αμβούργου A. Kirsten και αρχικά έφερε το όνομα CRESSIDA (Χρυσηίδα).
      Το 1939 το γερμανικό ναυτικό του έδωσε το όνομα V.102, (Vorpostenboot.102) έλαβε μέρος στην μάχη της Νορβηγίας.
      Το 1940 μετετράπη σε ναρκαλιευτικό διέθετε από την κατασκευή του στενό πλωριό ρύγχος, έτσι μπορούσε σχετικά εύκολα να εισχωρήσει σε ναρκοθετημένες περιοχές.
      Το πλοίο τον Μάιο του 1945 παραδόθηκε στους Αμερικανούς, αλλά τον Οκτώβριο του 1947 μεταφέρθηκε στους Ολλανδούς και επέστρεψε στα πολιτικά του καθήκοντα ως ELSENBURGH, όνομα που δόθηκε στο πλοίο από ομώνυμη Ολλανδική περιοχή, για λογαριασμό της εταιρίας Wm.H.Muller & Co.
      Το 1952 αφαιρέθηκαν οι λέβητες και τοποθετήθηκε μηχανή ντίζελ ως μέσο πρόωσης.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Εκτέλεσε κυρίως το δρομολόγιο από Καζαμπλάνκα - Λονδίνο, μεταφέροντας εμπορεύματα και έχει εκτενείς αναφορές στα εθνικά αρχεία της Μεγάλης Βρετανίας.
      Πουλήθηκε το 1961 στη Λιβεριανής έδρας Seven Seas Shipping Corporation και μετονομάστηκε στο τελευταίο του όνομα GERNIK.
      Ήταν παραμονές των γιορτών, ξημερώματα Κυριακής, 23 Δεκέμβρη του 1962, όταν το πλοίο Gernik, προσάραξε στα νερά της Κάρπαθου στην παραλία του Διακόφτης έπειτα από σφοδρή θαλασσοταραχή.
      Σήμερα είναι άμορφα, σκουριασμένα σίδερα, βυθισμένο σε βάθος 14 μέτρων. Η πρύμνη είναι σφηνωμένη στα βράχια με ελαφριά δεξιά κλίση. Η ιδιαίτερη μεγαλοπρεπής πλώρη ακουμπά στο βυθό με την δεξιά πλευρά από τα όκια απουσιάζουν οι αγκυροκαδένες.
      Τα ελάσματα του πλοίου είναι ασυνήθιστα παχιά και υπάρχουν σημεία που διακρίνονται οι καρφωτές λαμαρίνες του 1939.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ TENARON S
      Ένας Άγγλος του 1935 στα νερά στην Καρπάθου
      Είχε ναυπηγηθεί το 1935 με το όνομα GLEN στα R & W Hawthorn, Leslie & Co Ltd., στο Hebburn της Αγγλίας για την βρετανική εταιρία Tyne-Tees Steamship Co.
      Η εταιρία του που είχε την έδρα της στο Newcastle.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Το GLEN είχε ολική χωρητικότητα 471 κόρων, διαστάσεις 50,4 x 8,3 μέτρα. Μετά την λήξη του πολέμου το GLEN μετονομάστηκε σε BELGIAN COAST. Το LAIRDSROCK απέκτησε μια νέα μηχανή το 1957 και συνέχισε να ταξιδεύει μέχρι το 1966 οπότε και αποκτήθηκε από τους Περικλή Βαρβατέ & Σια και υψώνοντας ελληνική σημαία μετονομάστηκε σε ΓΙΩΡΓΗΣ.
      Το 1979 το σκάφος περιήλθε στην συμπλοιοκτησία «Λευτέρης Δ.» (Θήρα Ναυτιλιακή) και μετονομάστηκε σε ΛΕΥΤΕΡΗΣ Δ. Όμως ένα χρόνο αργότερα πουλήθηκε στην παναμαϊκή Etna Maritime Co SA και πήρε το όνομα TENARON S.
      Στις 10 Δεκεμβρίου 1980 το TENARON S. Ταξίδευε από την Ιταλία μεταφέροντας φορτίο τσιγάρων, όταν προσάραξε στις ακτές της Καρπάθου και βυθίστηκε.
    20. webTV

      Engineer

      Τα ξημερώματα της 4ης Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατεδάφισης της παλαιάς γέφυρας Μελισσίου, που χτίστηκε το 1968 όταν διανοίχτηκε η «Νέα Εθνική».
       
       
      Στη θέση της γέφυρας, θα δημιουργηθεί ένας πολύ μεγαλύτερος χώρος (η Ολυμπία Οδός θα περνά σε κλειστό τμήμα από την περιοχή).
       
      Το χωριό Μελίσσι θα ενωθεί, έχοντας απευθείας πρόσβαση το πάνω μέρος του χωριού με το παραλιακό. Πάνω στο τμήμα αυτό θα δημιουργηθεί μία πλατεία, μία παιδική χαρά και γύρω χαμηλή βλάστηση.
       

       
      Παρακολουθείστε στο βίντεο όλη την αλληλουχία των εργασιών κατεδάφισης που διήρκησαν 10 ώρες.
       

       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2014/12/video.html#.VIa0afl_uls
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.