Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    635 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Ονομάζεται Skylon και πρόκειται για ένα φουτουριστικό σκάφος σχεδιασμένο για να μπορεί να λειτουργεί και ως επιβατηγό αλλά και ως εμπορικό αεροσκάφος μεταφέροντας ταχύτατα ανθρώπους και φορτία στον πλανήτη ενώ επίσης θα μπορεί να λειτουργεί και ως διαστημικό σκάφος.
       Οι ειδικοί το ονομάζουν «διαστημοπλάνο» και η αρχική ιδέα για τον σχεδιασμό του προτάθηκε τη δεκαετία του 1980 από τη British Aerospace και τη Rolls Royce. 
      Όμως το Hotol όπως ονομάστηκε το προτεινόμενο σκάφος είχε σημαντικές τεχνικές αδυναμίες και έτσι η κατασκευή του εγκαταλείφθηκε. Όμως ορισμένοι από όσους αρχικά ασχολήθηκαν με αυτή την πρόταση συνέχισαν την εργασία τους και προχώρησαν σε βελτιώσεις. 
      Δημιούργησαν την εταιρία Reaction Engines Limited (REL) και αποφάσισαν να σχεδιάσουν ένα σκάφος με βάση ένα νέο επαναστατικό σύστημα προώθησης, το Sabre. Πριν από λίγο καιρό Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει στη χρηματοδότηση της κατασκευής του Skylon και με χθεσινή της ανακοίνωση η REL έκανε γνωστό ότι η Rolls Royce και η Boeing θα συμμετάσχουν και αυτές με ένα ποσό που θα αγγίξει τα 37 εκατ. δολάρια. 
      Η συμμετοχή των δύο εταιρειών θα επιταχύνει την κατασκευή του Skylon και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις αυτή θα ολοκληρωθεί το 2020. Αν πράγματι σε δύο χρόνια το Skylon είναι έτοιμο τότε υπολογίζεται ότι το 2025 θα έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές του και αν όλα έχουν πάει καλά θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει τις πτήσεις.
      Το Skylon θα χρησιμοποιεί ένα υβριδικό κινητήρα που συνδυάζει τις λειτουργίες των πυραυλοκινητήρων αλλά και των κινητήρων τύπου τζετ. Το καύσιμο του είναι μίγμα υδρογόνου-οξυγόνου και όταν το σκάφος θα βρίσκεται σε μικρά ύψη το απαιτούμενο οξυγόνο θα λαμβάνεται από την ατμόσφαιρα. Άλλο σημαντικό
      πλεονέκτημα του Skylon είναι επίσης ότι μπορεί να χρησιμοποιεί κοινά αεροδρόμια για την προσγείωση και απογείωσή του. Το Skylon θα μπορεί να μεταφέρει ανθρώπους και φορτία οπουδήποτε στη Γη μέσα σε διάστημα μάξιμουμ τεσσάρων ωρών! Θα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στον τομέα του διαστημικού τουρισμού μεταφέροντας επιβάτες έξω από τη γήινη ατμόσφαιρα αλλά και να μεταφέρει φορτία (π.χ δορυφόρους) στο Διάστημα.
       
    2. webTV

      Engineer

      Ένα περίεργο όσο και επικίνδυνο φαινόμενο έκανε την εμφάνισή του στην κεντρική Κροατία, μετά τους σεισμούς που έπληξαν τη χώρα.
      Δεκάδες τρύπες άνοιξαν στο έδαφος, πολλές φορές «καταπίνοντας» ολόκληρα σπίτια.
      Οι δύο κύριοι σεισμοί 5,2 και 6,3 Ρίχτερ στα τέλη του Δεκέμβρη, προκάλεσαν το θάνατο σε επτά ανθρώπους, ενώ οι μετασεισμοί στη χώρα συνεχίζονται μέχρι και σήμερα.
      Αποτέλεσμα είναι να ανοίγουν οι επικίνδυνες τρύπες, ενώ οι βροχές που ακολούθησαν μετά τους σεισμούς, είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω διάβρωση του εδάφους.
      Μέσα σε διάστημα λιγότερο των δύο μηνών, έχουν ανοίξει περισσότερες από 100 τρύπες, φαινόμενο που για τους επιστήμονες χρειάζεται δεκάδες ή ακόμα και εκατοντάδες χρόνια για να πραγματοποιηθεί.
       Κάποιες τρύπες εμφανίστηκαν κάτω από σπίτια, αναγκάζοντας τους κατοίκους τους να φύγουν, ενώ άλλες σε αυλές και καλλιεργήσιμες εκτάσεις, προκαλώντας προβλήματα στην παραγωγή.
      Σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα που παρακολουθεί το φαινόμενο, η βαθύτερη τρύπα είναι 12 μέτρα.




      (Photo: Photo Potresinfo.gov.hr
       
       
       
       
       
    3. webTV

      Engineer

      Το Michanikos.gr θα καλύψει ζωντανά την ειδική ενημερωτική εκδήλωση του ΤΕΕ σε συνεργασία με το ΤΕΕ/ΤΑΚ για τους μηχανικούς της Ανατολικής Κρήτης ενόψει της υποχρεωτικής λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τις οικοδομικές άδειες.
      Στοιχεία για την Εσπερίδα
      Στα πλαίσια της εφαρμογής του Ν.4495/2017 με τον οποίο προβλέπεται η υποχρεωτική εφαρμογή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την υποβολή αιτήσεων για οικοδομικές άδειες από τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018 και με δεδομένη την ανάγκη έγκαιρης και έγκυρης ενημέρωσης των μηχανικών για τη νέα διαδικασία μέσω της αντίστοιχης ηλεκτρονικής πλατφόρμας, το ΤΕΕ σε συνεργασία με το ΤΕΕ/ΤΑΚ διοργανώνουν από κοινού ειδική ενημερωτική εσπερίδα η οποία απευθύνεται αποκλειστικά στους μηχανικούς της Ανατολικής Κρήτης οι οποίοι ασχολούνται με την αδειοδότηση, τη μελέτη και την επίβλεψη οικοδομικών εργασιών σε ιδιωτικά έργα.
      Η ειδική ενημερωτική εσπερίδα θα πραγματοποιηθεί στη μεγάλη αίθουσα «Καστελλάκη» του Επιμελητηρίου Ηρακλείου (Κορωναίου 9, Ηράκλειο), την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018 με ώρα έναρξης στις 18:30'. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιαστεί ο τρόπος λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος και η νέα ηλεκτρονική διαδικασία με την οποία θα εκδίδονται πλέον οι οικοδομικές άδειες ανά την επικράτεια, από εξειδικευμένα στελέχη της κεντρικής υπηρεσίας του ΤΕΕ και θα ακολουθήσει αναλυτική συζήτηση για τα ζητήματα εφαρμογής και λειτουργίας του νέου συστήματος.
      Διαβάστε περισσότερα εδώ: http://www.teetak.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1407:2018-10-08-11-14-18&catid=57:anakoinwseis&Itemid=53
    4. webTV

      Engineer

      Η πρώτη στον κόσμο κατοικία που κατασκευάσθηκε επί τόπου όχι από οικοδόμους αλλά από ένα ρομποτικό τρισδιάστατο εκτυπωτή, δημιουργήθηκε στη Νάντ της Γαλλίας και περιμένει τους πρώτους ενοίκους της να εγκατασταθούν τον Ιούνιο.
      Είναι ένα σπίτι 95 τετραγωνικών με πέντε δωμάτια, που δημιουργήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νάντ, του αρχιτεκτονικού γραφείου TICA, των γαλλικών εταιρειών Bouygues και Lafarge Holcim και του δημοτικού οργανισμού στέγασης της πόλης, στο πλαίσιο του προγράμματος Yhnova.
      Ο ρομποτικός εκτυπωτής BatiPrint3D χρησιμοποίησε ένα πολυμερές υλικό που μπορεί να αντέξει για ένα αιώνα τουλάχιστον, προκειμένου να δημιουργήσει κούφιους τοίχους, που μετά γεμίστηκαν με τσιμέντο. Η τρισδιάστατη εκτύπωση διήρκεσε μόνο 18 μέρες και το κόστος ανήλθε σε περίπου 4.000 δολάρια, αποδεικνύοντας ότι οι τεχνολογίες προσθετικής κατασκευής μπορούν πλέον να παράγουν φθηνές κατοικίες.


       Το σπίτι σε σχήμα Υ είναι επίσης «έξυπνο», καθώς διαθέτει πολλούς ηλεκτρονικούς αισθητήρες που παρακολουθούν την ποιότητα του αέρα στους εσωτερικούς χώρους, την υγρασία, τη θερμοκρασία, την αντοχή των κατασκευαστικών υλικών κ.ά. Επίσης καταγράφουν και αξιολογούν τις θερμικές ιδιότητές του κτιρίου, ώστε να μειώνεται το ενεργειακό κόστος για τους ενοίκους.
      «Είναι αυτό το μέλλον; Είναι μια λύση και μια ενδιαφέρουσα κατασκευαστική πρόταση, επειδή δημιουργούμε το σπίτι άμεσα και επιτόπου, ενώ χάρη στο ρομπότ είμαστε σε θέση να φτιάξουμε τοίχους με πολύπλοκα σχήματα», δήλωσε ο καθηγητής Μπενουά Φουρέ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς.
      Στο σπίτι θα μείνει μια οικογένεια της πόλης που δικαιούται κοινωνική στέγαση. Οι αρχές της Νάντ σχεδιάζουν να φτιάξουν και άλλα τέτοια σπίτια για να τα παραχωρήσουν σε οικογένειες.
       
    5. webTV

      Engineer

      Σαν χάρτινος πύργος κατέρρευσε ένα κτίριο 20 ορόφων, στο οποίο έγινε ελεγχόμενη κατεδάφιση.
      Το κτίριο βρισκόταν στην πόλη της δυτικής Γερμανίας, Ντίσμπουργκ (Duisburg) και ήταν γνωστό ως «Ο λευκός γίγαντας». Είχε χτιστεί τη δεκαετία του 1970 και κατεδαφίστηκε για να χτιστεί άλλο κτίριο στη θέση του.
      Περίπου 2.500 άνθρωποι απομακρύνθηκαν από την περιοχή, για να γίνει το πρωί της Κυριακής με ασφάλεια η κατεδάφιση, για την οποία χρειάστηκαν περίπου 290 κιλά εκρηκτικών.
      Στην ίδια περιοχή, που είναι βιομηχανική, έχουν προγραμματιστεί και άλλες κατεδαφίσεις, ως μέρος της ανοικοδόμησης της περιοχής.
       
    6. webTV

      Engineer

      Στο νομό Ιωαννίνων και συγκεκριμένα στο Μονοδένδρι του δήμου Ζαγορίου βρίσκεται ένα μοναδικό φυσικό φαινόμενο. Το πέτρινο δάσος της Ηπείρου. Ένας εντυπωσιακός σχηματισμός που συναρπάζει κάθε φυσιολάτρη. Είναι το μοναδικό σε όλη τη χώρα και ένα από τα δύο σε ολόκληρο τον κόσμο.
      Στον δρόμο από Μονοδένδρι προς Οξυά βρίσκεται το μοναδικό θέαμα. Μοιάζει με ένα δάσος από πέτρες, καθώς έχουν δημιουργηθεί δομές από λεπτοπλακώδεις ασβεστόλιθους. Το συναρπαστικό τοπίο είναι αποτέλεσμα πολυετούς διάβρωσης και αποσάθρωσης των πλακών. Το αλπικό περιβάλλον συμπληρώνει το δάσος από δρύες και σφένδαμους.
      Το μοναδικό πέτρινο δάσος της χώρας. H σύζευξη των δύο δασών κάνει αρκετούς να χαρακτηρίζουν την περιοχή ως «γεωλογικό θαύμα». Λόγω του φυσικού της κάλλους η περιοχή έχει γνωρίσει μεγάλη τουριστική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.
      Από το χωριό του δήμο Ζαγορίου, Μονοδένδρι, μπορεί να απολαύσει κανείς την εκπληκτική θέα. Η γεωγραφική της θέση σε αρκετά μεγάλο υψόμετρο δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να απολαύσουν από το φαράγγι του Βίκου, το πέτρινο δάσος, μέχρι και τις πλαγιές της Τύμφης και της Αστράκας.
      Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο drone από τον συνεργάτη μας Up Stories στο μοναδικό πέτρινο δάσος της Ηπείρου:...
       
       
    7. webTV

      Engineer

      Την αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων στα 4,18 δισ. ευρώ τον Αύγουστο καταγράφει η Τράπεζα της Ελλάδος, με τα στοιχεία στο οκτάμηνο να δείχνουν εισπράξεις 13,2 δισ. ευρώ.
      Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο τον Αύγουστο του 2019 εμφάνισε πλεόνασμα 3.927 εκατ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 3.432 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2018.
      Ειδικότερα, αύξηση κατά 16,1% κατέγραψαν τον Αύγουστο του 2019 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 4.183 εκατ. ευρώ, έναντι 3.601 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2018, ενώ αύξηση κατά 50,6% παρατηρήθηκε και στις ταξιδιωτικές πληρωμές (Αύγουστος 2019: 255 εκατ. ευρώ, Αύγουστος 2018: 170 εκατ. ευρώ). Η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων οφείλεται στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 4,8%, καθώς και στην αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 11,0% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2018. Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι διαμορφώθηκε στα 607,8 ευρώ, αυξημένη κατά 4,8% σε ετήσια βάση.
      Οι καθαρές εισπράξεις από την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών συνέβαλαν με ποσοστό 87,0% στο σύνολο των καθαρών εισπράξεων από υπηρεσίες και υπεραντιστάθμισαν (210,2%) το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών.
      Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 11.402 εκατ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 10.225 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 1.583 εκατ. ευρώ ή 13,6%, οι οποίες μόνο εν μέρει αντισταθμίστηκαν από την αύξηση των ταξιδιωτικών πληρωμών κατά 406 εκατ. ευρώ ή 28,3%.
      Η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων οφείλεται στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 9,8%, καθώς και στην αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 3,6%. Οι καθαρές εισπράξεις από την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών αντιστάθμισαν κατά 73,7% το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών και συνέβαλαν κατά 74,8% στο σύνολο των καθαρών εισπράξεων από υπηρεσίες.
      Ταξιδιωτικές εισπράξεις
      Τον Αύγουστο του 2019, όπως προαναφέρθηκε, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 16,1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Αναλυτικότερα, αύξηση κατά 17,6% εμφάνισαν οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 3.051 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-28 αυξήθηκαν κατά 12,6% (Αύγουστος 2019: 1.059 εκατ. ευρώ, Αύγουστος 2018: 941 εκατ. ευρώ). Η αύξηση των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 ήταν αποτέλεσμα της αύξησης των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ κατά 4,8% (Αύγουστος 2019: 1.838 εκατ. ευρώ, Αύγουστος 2018: 1.754 εκατ. ευρώ), καθώς και των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 44,4% και διαμορφώθηκαν στα 1.213 εκατ. ευρώ.
      Ειδικότερα, όσον αφορά τις σημαντικότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών, οι εισπράξεις από τη Γερμανία μειώθηκαν κατά 8,3% και διαμορφώθηκαν στα 549 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 7,9% και διαμορφώθηκαν στα 287 εκατ. ευρώ.
      Αύξηση κατά 54,7% παρουσίασαν και οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 637 εκατ. ευρώ. Από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, αύξηση κατά 12,1% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 186 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 87,5% και διαμορφώθηκαν στα 113 εκατ. ευρώ.
      Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 13,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 και διαμορφώθηκαν στα 13.242 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση κατά 12,7% των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 9.145 εκατ. ευρώ, και στην αύξηση κατά 16,5% των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 3.788 εκατ. ευρώ.
      Αναλυτικότερα, οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ αυξήθηκαν κατά 8,5% και διαμορφώθηκαν στα 5.651 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ αυξήθηκαν κατά 20,2% και διαμορφώθηκαν στα 3.494 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, οι εισπράξεις από τη Γερμανία μειώθηκαν κατά 4,8% και διαμορφώθηκαν στα 1.961 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 13,5% και διαμορφώθηκαν στα 825 εκατ. ευρώ. Οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο επίσης αυξήθηκαν κατά 33,6% και διαμορφώθηκαν στα 1.949 εκατ. ευρώ. Από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, άνοδο κατά 13,3% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 763 εκατ. ευρώ, ενώ και οι εισπράξεις από τη Ρωσία σημείωσαν αύξηση κατά 20,4% και διαμορφώθηκαν στα 313 εκατ. ευρώ.
      Εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση
      Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση τον Αύγουστο του 2019 διαμορφώθηκε στις 6.762 χιλ. ταξιδιώτες, έναντι 6.093 χιλ. ταξιδιωτών τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 1,8%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών αυξήθηκε κατά 29,8%. Η αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της ταξιδιωτικής κίνησης από τις χώρες της ΕΕ-28 κατά 13,3%, καθώς και της αύξησης της ταξιδιωτικής κίνησης από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28 κατά 4,8%.
      Αναλυτικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκε στις 2.310 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας μείωση κατά 8,5%, ενώ αύξηση κατά 42,6% εμφάνισε η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ (Αύγουστος 2019: 2.695 χιλ., Αύγουστος 2018: 1.890 χιλ.).
      Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία μειώθηκε κατά 7,1% και διαμορφώθηκε στις 718 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γαλλία μειώθηκε κατά 4,6% και διαμορφώθηκε στις 338 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 40,0% και διαμορφώθηκε στις 741 χιλ. ταξιδιώτες. Αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, αυξημένη κατά 29,6% ήταν η ταξιδιωτική κίνηση από τις ΗΠΑ, η οποία διαμορφώθηκε στις 192 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αύξηση κατά 33,8% εμφάνισε και η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία, η οποία διαμορφώθηκε στις 129 χιλ. ταξιδιώτες.
      Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 3,6% και διαμορφώθηκε στις 21.842 χιλ. ταξιδιώτες, έναντι 21.088 χιλ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε 2,4%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών αυξήθηκε κατά 5,6%. Κατά την επισκοπούμενη περίοδο, η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-28 διαμορφώθηκε στις 15.402 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28 εμφάνισε αύξηση κατά 5,8% και διαμορφώθηκε στις 6.440 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ζώνης του ευρώ μειώθηκε κατά 3,2%, ενώ αυτή από τις χώρες της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ αυξήθηκε κατά 9,5%.
      Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία παρουσίασε μείωση κατά 8,5% και διαμορφώθηκε στις 2.659 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά 3,7% και διαμορφώθηκε στις 1.151 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο επίσης αυξήθηκε κατά 19,3% και διαμορφώθηκε στις 2.486 χιλ. ταξιδιώτες. Τέλος, αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, η ταξιδιωτική κίνηση από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 11,1% και διαμορφώθηκε στις 787 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τη Ρωσία αυξήθηκε κατά 3,8% και διαμορφώθηκε στις 388 χιλ. ταξιδιώτες.
    8. webTV

      Engineer

      Τη δυνατότητητα της εικονικής περιήγησης δίνει η Ολυμπία Οδός, ένας από τους μεγαλύτερους αυτοκινητοδρόμους της χώρας που ολοκληρώθηκε πρόσφατα.
      Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης του έργου, η Ολυμπία Οδός παρουσίασε μια πρωτοποριακή εικονική περιήγηση για 15 επιλεγμένα σημεία κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, με τεχνολογία 360 μοιρών υψηλής ευκρίνειας και λειτουργικότητας με στόχο να «συστήσει» ξανά στο κοινό τη Βόρεια Πελοπόννησο ως προορισμό.
      Το «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Virtual Tour» βασίζεται σε εντυπωσιακά επίγεια και εναέρια σφαιρικά πανοράματα. Τα επίγεια δημιουργούν την αίσθηση του ταξιδιού από προορισμό σε προορισμό, κατά μήκος της διαδρομής και τα εναέρια δίνουν στο χρήστη  τη δυνατότητα να «κατοπτεύσει» τη διαδρομή από ψηλά.
      Το καινοτόμο και πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η δυνατότητα περιήγησης μεταξύ σημείων που εκτείνονται  σε μήκος 200 χιλιομέτρων, γεγονός που επιτρέπει στο χρήστη να «ταξιδέψει», για παράδειγμα, από τις Σκιρωνίδες Πέτρες στη Λίμνη Στυμφαλία ή να κάνει ακόμη και μια μικρή βόλτα κατά μήκος του Βουραϊκού.  Για κάθε προορισμό, υπάρχει πληροφοριακό υλικό στα ελληνικά και στα αγγλικά, αλλά και φωτογραφίες.
      Σε αυτή την κατεύθυνση  η Ολυμπία Οδός επιδιώκει να παρακινήσει τους ταξιδιώτες, από την Ελλάδα αλλά και από τον κόσμο. Ιδιαίτερα, μάλιστα, τους νέους ανθρώπους, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και αναζητούν εύκολους και γρήγορους τρόπους πρόσβασης σε ταξιδιωτικό περιεχόμενο.
      Απώτερη  φιλοδοξία είναι η εφαρμογή αυτή να στηρίξει και να δικτυωθεί με τις άλλες, πολύ αξιόλογες δράσεις – τοπικών και άλλων φορέων – που στοχεύουν στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής κατά μήκος του δρόμου.
      Με αυτό το σκεπτικό, η εφαρμογή – εκτός από τον ιστότοπο της Ολυμπίας Οδού – θα είναι διαθέσιμη και στους ειδικούς ανοιχτούς χώρους που ήδη δημιουργούνται, μέσα στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου.
      Νέα υπηρεσία πρόβλεψης κυκλοφορίας
      Πρόσφατα η Ολυμπία Οδός εγκανίασε και μία καινοτόμο υπηρεσία πρόβλεψης της κυκλοφορίας στους οδηγούς μέσω του www.olympiaodos.gr, με στόχο τον καλύτερο προγραμματισμό των ταξιδιών μας.
      Με την εφαρμογή αυτή, οι ταξιδιώτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να λαμβάνουν δύο πληροφορίες:
      1. Να βλέπουν την τρέχουσα κυκλοφορία σε δύο σταθερά σημεία του αυτοκινητόδρομου, στα διόδια της Ελευσίνας και τα
      διόδια του Ισθμού κατά την αναγραφόμενη μέρα και ώρα. Συγκεκριμένα, στην εφαρμογή αποτυπώνεται η πυκνότητα της κυκλοφορίας των προηγούμενων τελευταίων 15′ της ώρας.
      2. Η αποτύπωση είναι γραφιστική, αφορά και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας (προς Πάτρα και προς Αθήνα) και σημαίνεται με διαφορετικούς χρωματισμούς ανάλογα με την έντασή της (χαμηλή, μέτρια, υψηλή). Να βλέπουν την πρόβλεψη της κυκλοφορίας στους παραπάνω σταθμούς (Ελευσίνα, Ισθμός) και για τις δύο κατευθύνσεις για τις επόμενες 72 ώρες.
      Η εφαρμογή τίθεται πιλοτικά σε λειτουργία για δύο σημεία του τμήματος Ελευσίνα-Κόρινθος που συγκεντρώνουν μεγάλη κυκλοφορία στις μεγάλες μαζικές εξόδους, όπως τα Χριστούγεννα, οι Απόκριες, το Πάσχα και ο Δεκαπενταύγουστος.
      Που είναι διαθέσιμη Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας www.olympiaodos.gr στην επιλογή του μενού ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (https://www.olympiaodos.gr/operation/Stathmoi-Diodion-Provlepsi-Kykloforias/).
      Πως λειτουργεί η εφαρμογή- τι στοιχεία περιλαμβάνει
      Η εφαρμογή στηρίζεται σε ένα μοντέλο που παρέχει προβλέψεις της κυκλοφορίας, στο οποίο εισάγονται:
      • δεδομένα διελεύσεων από τους συγκεκριμένους σταθμούς διοδίων
      • στατιστικά στοιχεία κυκλοφορίας
      • στοιχεία ημερολογίου (γιορτές και αργίες) και
      • μετεωρολογικές προβλέψεις.
    9. webTV

      Engineer

      Αρχαία Μεσσήνη, Η πόλη ιδρύθηκε το 370 π.Χ.όταν ο Θηβαίος στρατηγός Επαμεινώνδας απελευθέρωσε τη περιοχή από τη σπαρτιατική επιρροή και επέλεξε τους πρόποδες του όρους Ιθώμη για να χτίσει την πρωτεύουσα των ελεύθερων Μεσσηνίων. Εδώ σε αυτόν τον αρχαιολογικό χώρο η Στέγη προοετοιμάζει ένα project που θα ζωντανέψει ξανά την αρχαία πόλη, μέσω του ήχου.
      Το Tuned City είναι ένα διεθνές project που εξερευνά την ιστορία, την αρχιτεκτονική και την παράδοση του αστικού χώρου, μέσω του ήχου και της ακρόασης. Οι προηγούμενοι σταθμοί του Tuned City συνήθως λαμβάνουν χώρα σε κεντρικές ευρωπαϊκές μητροπόλεις, όπως το Βερολίνο (2008), το Ταλίν (2011) και οι Βρυξέλλες (2013). Αυτή τη χρονιά, το Tuned City πραγματοποιείται στην Αρχαία Μεσσήνη και αναζητά την υποδειγματική «ιδεατή πόλη»: την αρχαιοελληνική πόλιν. 
      https://player.vimeo.com/video/261124275?title=0&byline=0&portrait=0&color=07a2c1&wmode=transparent




      Τι θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε μέσω του Tuned City στην Αρχαία Μεσσήνη:
      Έχει ήχο σήμερα μια αρχαία πόλη που έχει μετατραπεί σε ιστορικό μνημείο;  Και πώς την αφουγκραζόμαστε εμείς ως ιστορία, ως τοποθεσία, ως μυθολογία και ως περιβάλλον; Η Αρχαία Μεσσήνη μεταμορφώνεται σε ένα ανεξάντλητο ηχοτοπίο και μας επανασυστήνεται.
      Ηχητικές εγκαταστάσεις, μουσικά και διαδραστικά δρώμενα, ομιλίες και περίπατοι, μας προσκαλούν να εξερευνήσουμε τη μνήμη της ιστορίας, μέσα από μια εντελώς νέα και ταυτόχρονα προσωπική προοπτική, που έχει ως άξονα της τον ήχο και την ακρόαση. Κάθε ημέρα των εκδηλώσεων είναι εστιασμένη σε ένα κεντρικό θέμα: Πολιτικές της Ακρόασης, Μέσα και Υλικότητες, Φασματικές Ατμόσφαιρες.  
      Η Στέγη καλύπτει το αντίτιμο του εισιτηρίου για την είσοδο του κοινού στον αρχαιολογικό χώρο. Δυνατότητα προκράτησης δελτίων εισόδου.
      Δείτε πληροφορίες για τη διαμονή και τη μεταφορά του κοινού από και προς την Αρχαία Μεσσήνη: http://www.sgt.gr/gre/SPG2027/
      Info: Tuned City, Αρχαία Μεσσήνη, 1-3 Ιουνίου. Είσοδος ελεύθερη.ι ένα διεθνές project που εξερευνά την ιστορία, την αρχιτεκτονική και την παράδοση του αστικού χώρου, μέσω του ήχου και της ακρόασης. Οι προηγούμενοι σταθμοί του Tuned City συνήθως λαμβάνουν χώρα σε κεντρικές ευρωπαϊκές μητροπόλεις, όπως το Βερολίνο (2008), το Ταλίν (2011) και οι Βρυξέλλες (2013). Αυτή τη χρονιά, το Tuned City πραγματοποιείται στην Αρχαία Μεσσήνη και αναζητά την υποδειγματική «ιδεατή πόλη»: την αρχαιοελληνική πόλιν. [Πηγή: www.doctv.gr]
      Το Tuned City είναι ένα διεθνές project που εξερευνά την ιστορία, την αρχιτεκτονική και την παράδοση του αστικού χώρου, μέσω του ήχου και της ακρόασης. Οι προηγούμενοι σταθμοί του Tuned City συνήθως λαμβάνουν χώρα σε κεντρικές ευρωπαϊκές μητροπόλεις, όπως το Βερολίνο (2008), το Ταλίν (2011) και οι Βρυξέλλες (2013). Αυτή τη χρονιά, το Tuned City πραγματοποιείται στην Αρχαία Μεσσήνη και αναζητά την υποδειγματική «ιδεατή πόλη»: την αρχαιοελληνική πόλιν. [Πηγή:
    10. webTV

      Engineer

      Οι Μυκήνες βρίσκονται κοντά στο βουνό Τρητός κι απέναντι απ' τον Αργολικό κόλπο. Κατά τη δεύτερη χιλιετηρίδα π.Χ, οι Μυκήνες ήταν ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα του ελληνικού πολιτισμού. Η περίοδος της ελληνικής ιστορίας 1600 π.Χ. - 1100 π.Χ. ονομάζεται «μυκηναϊκή», από τη δύναμη και την αίγλη της πόλης των Μυκηνών.
      Οι Δελφοί ήταν αρχαία ελληνική πόλη στην οποία λειτούργησε το σημαντικότερο μαντείο της ελληνικής αρχαιότητας. Ο Όμητος αναφέρει την πόλη και ως Πυθώ.
      Στην αρχή ήταν μία από τις πόλεις της αρχαίας Φωκίδας, αλλά σταδιακά ο ρόλος της πόλης ενισχύθηκε και εξελίχθηκε σε ιερή πόλη των αρχαίων Ελλήνων.
      Βλέπουμε τους δύο σημαντικούς ιστορικούς τόπους όπως είναι σήμερα, σε μια «πτήση» με drone. Μπορεί να μην έχουν την αίγλη του παρελθόντος, όμως ακόμα χαζεύει κανείς από την ομορφιά.
       
       
       
    11. webTV

      Engineer

      Χτισμένη στο σταυροδρόμι Δύσης και Ανατολής, το Ντουμπάι είναι ο τέταρτος δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός στον πλανήτη. Πόλη του μέλλοντος με βαθιές ρίζες στην ιστορία, προσφέρει υψηλή τέχνη, πρωτοπόρα αρχιτεκτονική, συναρπαστική κουζίνα, extreme sports, πλούσια αγορά.
       
    12. webTV

      Engineer

      Κινεζική εταιρεία ανέλαβε να χρηματοδοτήσει την κατασκευή της μεγαλύτερης υποθαλάσσιας σιδηροδρομικής σήραγγας στον κόσμο μήκους 100 χιλιομέτρων, που θα συνδέσει τις πρωτεύουσες της Φιλανδίας και της Εσθονίας, Ελσίνκι και Ταλίν.
      Το έργο θα κοστίσει 15 δισ. ευρώ και τη χρηματοδότησή της θα αναλάβει η εταιρεία Touchstone Capital Partners της Κίνας, που θα καλύψει το συνολικό κόστος του έργου, ανακοίνωσε η εταιρεία που έχει εκπονήσει το σχέδιο της σήραγγας Finest Bay Area Development.
      Η σήραγγα μεταξύ Ελσίνκι και Ταλίν θα έχει μήκος περισσότερα από 100 χιλιόμετρα και θα συνοδευτεί από την κατασκευή τουλάχιστον ενός τεχνητού νησιού.
      Οι κυβερνήσεις της Φινλανδίας και της Εσθονίας δήλωσαν ότι θα ζητήσουν και τη χρηματοδότηση του έργου και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, γεγονός που θα μπορούσε να μειώσει το ποσό της ιδιωτικής χρηματοδότησης που απαιτείται.
      Η χρηματοδότηση της Touchstone θα γίνει στην Finest Bay Area Development σε δόσεις, καθώς το έργο εξελίσσεται, ενώ οι οικονομικές λεπτομέρειες της σύμβασης θα αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης κατά τους επόμενους έξι μήνες.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
      Δείτε την ιστοσελίδα του project: https://finestbayarea.online/

       
       
       
    13. webTV

      Engineer

      Διάλεξη του καθηγητή του Ε.Μ.Π. Θεοδοσίου Π. Τάσιου, με θέμα: «Γεγονότα τεχνολογίας κατά τις περιπλανήσεις του Οδυσσέως» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 90 χρόνια λειτουργίας της Βιβλιοθήκης του ΤΕΕ.
       
       
    14. webTV

      Engineer

      Η ολλανδική πρωτεύουσα του Άμστερνταμ είναι ευρέως γνωστή για τη φιλικότητα προς το ποδήλατο. Αλλά δεν ήταν πάντα μια μοντέρνα ποδηλατική πόλη. Η δημόσια αγανάκτηση των αυξανόμενων θυμάτων της κυκλοφορίας κατά τη δεκαετία του ’70 προκάλεσε τους πολεοδόμους να επανεξετάσουν την προσέγγισή τους στον αστικό σχεδιασμό.
       
    15. webTV

      Engineer

      Ήταν ένα από τα πιο αναμενόμενα νέα εμβληματικά κτίρια της Ευρώπης. Οι κάτοικοι του Αμβούργου το περίμεναν για χρόνια. Εγκαινιάστηκε χθες, στο Hafen City, στην περιοχή που αποτελεί το ορόσημο της πόλης τα τελευταία χρόνια.
      Σήμερα, μία μέρα μετά από τα επίσημα εγκαίνιά του να προκαλεί δέος κατορθώνοντας και κάνοντας όλα του τα μελλοντικά γεγονότα να γίνονται sold out το ένα μετά από το άλλο. Όλα αυτά για το αρχιτεκτονικό θαύμα του ολοκαίνουριου Μεγάρου Μουσικής στο Αμβούργο. Ένα κτίριο σταθμό στην πολιτιστική και ταυτόχρονα αρχιτεκτονική σκηνή, τόσο της Ευρώπης όσο και διεθνώς.
      Φέρει την αρχιτεκτονική υπογραφή των Herzog & de Meuron και αποτελεί το ψηλότερο επισκέψιμο κτίριο σε όλο το Αμβούργο. Χτισμένο πάνω στον ποταμό Elbe στην περιοχή του Hafen City, το Elbe Philharmonic Hall (η επίσημη ονομασία του στην αγγλική) αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον προνομιούχα όσο αφορά την ακουστική τους μέγαρα μουσικής παγκοσμίως.
      Η κατασκευή του από γυαλί με το σχέδιό του να θυμίζει ένα κύμα νερού υψωμένο στα 110 μέτρα ύψος πάνω από μια αποθήκη του 1963 κοντά στην ιστορική Speicherstadt. Η κατασκευή ξεκίνησε το 2007 και αρχικός προϋπολογισμός ήθελε το κόστος ανέγερσής του να φτάνει τα 450 εκατομ. ευρώ. Παραδόθηκε το 2016 όταν και έγινε η πρώτη επίσημη δοκιμή του.
      Με μεγάλη καθυστέρηση και μεγάλη υπέρβαση προυπολογισμού που λένε ότι θα ξεπεράσει κατά πέντε φορές την αρχική πρόβλεψη. Η συζήτηση που προκάλεσε η αργοπορία του είναι παροιμιώδης για τη Γερμανία. Το δυτικότερο τμήμα του κτιρίου νοικιάζεται από την Westin αποτελώντας ουσιαστικό το Westin Hamburg Hotel φιλοξενώντας 45 δωμάτια.
      Το τελικό του κόστος ανέρχεται πλέον στα 789 εκατομ. ευρώ. Στις 11 Ιανουαρίου 2017 το Elbphilharmonie εγκαινιάζεται επίσημα με ένα μεγάλο κονσέρτο της ορχήστρας NDR Elbphilharmonie υπό την διεύθυνση του Thomas Hengelbrock. Το πρόγραμμά του γεμάτο σπουδαίες και υποσχόμενες παραστάσεις με το κοινό να τις μετατρέπει ήδη σε sold out.
      Το Εlbphilharmonie είναι ένα αρχιτεκτονικό θαύμα
      Πρόκειται για ένα απόλυτο, συνολικό, αρχιτεκτονικό έργο τέχνης. Συνδυάζει καινοτόμα αρχιτεκτονική σε μια ιδιαίτερη τοποθεσία, με την πλέον σύγχρονη ακουστική παγκοσμίως αλλά και επί της ουσίας του ένα οραματικό μουσικό πρόγραμμα. Το Elbphilharmonie με την εντυπωσιακή πρόσοψη από γυαλί που κόβει την ανάσα, κρύβει στο εσωτερικό του δύο αίθουσες συναυλιών και ένα ξενοδοχείο με διαμερίσματα αλλά και ένα μεγάλο φουαγιέ που οδηγεί στην plaza. Η plaza εκτείνεται ανάμεσα στην παλιά αποθήκη του 1963 και την γυάλινη κατασκευή, ως δημόσιο πεδίο θέασης 360 μοιρών στην πόλη ενώ στο “The Grand Hall”, την καρδιά του Elbphilharmonie, υπάρχει χωρητικότητα 2.100 επισκεπτών.
      Το καθοριστικό χαρακτηριστικό του Elbphilharmonie δεν είναι άλλο από το γυαλί. Για το εντυπωσιακό κύμα χρειάστηκαν 1.000 κυρτά παράθυρα πάνελ, tailor-made έτσι ώστε να αιχμαλωτίζουν και να αντανακλούν το χρώμα του ουρανού, τις ακτίνες του ήλιου, το νερό και την πόλη μετατρέποντας το Μέγαρο Μουσικής σε ένα γιγαντιαίο κρύσταλλο.
      Η αρχιτεκτονική αισθητική γραμμή άλλωστε ορίζεται με σαφήνεια ακόμα και από το Φουαγιέ του κτιρίου που οδηγεί στην Grand Hall αίθουσα. Οι πολυεπίπεδες σκάλες, περικυκλώνουν την αίθουσα συναυλιών ευρύχωρα, δημιουργώντας εντυπωσιακά εφέ φωτισμού και προσφέροντας εκπληκτική θέα στην πόλη, στον ποταμό Έλβα και το λιμάνι από κάθε επίπεδο του φουαγιέ.
      Με ακουστική τελευταίας γενιάς
      Υπεύθυνος για την εξαιρετική ακουστική του χώρου ο διάσημος Ιάπωνας Yasuhisa. Στόχος της εταιρείας Toyota του διάσημου Ιάπωνα, για την αίθουσα Grand Hall ήταν η αίθουσα να ενισχύει την φυσική ακουστική της μουσικής, αλλά και να είναι ευαίσθητη σε ηλεκτρονικά συστήματα ήχου. Με αυτόν τον τρόπο, το κοινό μπορεί επίσης να απολαύσει μέχρι και ροκ συναυλίες στο Elbphilharmonie. Η Toyota πιστεύει ότι το Elbphilharmonie άλλωστε πλέον συγκαταλέγεται μεταξύ των καλύτερων αιθουσών συναυλιών στον κόσμο ως προς την ακουστική του.
       
    16. webTV

      Engineer

      Το ξενοδοχείο Βερεγγάρια βρίσκεται στο χωριό Προδρομος, στο Τρόοδος σε υψόμετρο 1.400 μέτρων. Το ξενοδοχείο ξεκίνησε να κτίζεται το 1927. Λόγο διακοπής της προμήθειας σιδήρου το 1929 γίνεται διακοπή των εργασιών. Εξαιτίας του βαρύ χειμώνα που επικρατούσε δημιουργήθηκαν ρωγμές στο ξενοδοχείο με αποτέλεσμα την κατεδάφιση του. Το 1930 άρχισαν πάλι οι διαδικασίες κατασκευής οι οποίες και ολοκληρώθηκαν το 1931.
       

      Η ονομασία του ξενοδοχείου φέρει βασιλική αίγλη, αφού προήλθε από την ομώνυμη βασίλισσα της Νεβάρρας, σύζυγο του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου, που η ιστορία τους συνδέεται άμεσα με το νησί, αφού εδώ τελέστηκε και ο γάμος τους. Λέγεται ότι ο ιδιοκτήτης του Βερεγγάρια επέλεξε το όνομα αυτό προς τιμήν της επίσκεψης της Βερεγγάριας και του Ριχάρδου στον Πρόδρομο μετά το γάμο τους. Λέγεται ακόμη ότι ήταν κι ένας τρόπος για να «καλοπιάσει» την τότε αποικιοκρατική αγγλική διοίκηση, που ήταν αντίθετη σε οποιαδήποτε επιχειρηματική πράξη των Κυπρίων.



      Το ξενοδοχείο αποτέλεσε ένα από τα σπουδαιότερα ορεινά καταλύματα του 20ού αιώνα στην Κύπρο. Το Βερεγγάρια χαρακτηρίστηκε ως το «ξενοδοχείο των βασιλιάδων», όπου αρκετοί βασιλιάδες το επισκέπτονταν συχνά για τις διακοπές τους. Μερικοί από τους πιο διάσημους επισκέπτες του ήταν ο Βασιλιάς της Αιγύπτου Φαρούκ, ο Εθνάρχης Μακάριος, ο πρόεδρος του Ισραήλ Εζέρ Βαϊσμάν, ο τότε Άγγλος κυβερνήτης του νησιού και πολλοί άλλοι που αναγράφονται αναλυτικά στο βιβλίο των επισκεπτών. Το Βερεγγάρια απέσπασε κολακευτικά σχόλια από όλες τις σημαντικές προσωπικότητες που έτυχαν της φιλοξενίας του. Εκτός από τη φήμη του για την κυπριακή και γαλλική του κουζίνα, αλλά και την εξαίρετη φιλοξενία, ήταν επίσης διάσημο για τις μουσικοχορευτικές βραδιές που διοργάνωνε.



      Με το πέρασμα των χρόνων δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στο ανταγωνιστικό κλίμα που διαμορφώθηκε από τις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των επισκεπτών και άρχισε να χαράζει φθίνουσα πορεία με αποτέλεσμα το 1984 ο ΚΟΤ να αναστείλει την άδεια λειτουργίας του και έκτοτε δεν λειτούργησε ξανά.
      https://www.youtube.com/watch?v=tZTnRqoR4g4
      Πηγή βίντεο: https://www.cnn.gr/reportaz/video/10220/kypros-to-stoixeiomeno-xenodoxeio-ton-vasileon
    17. webTV

      Engineer

      Οι ΗΠΑ, και με διαφορά, είναι υπεύθυνες για το μεγαλύτερο μερίδιο εκπομπών CO2 από το 1850 έως σήμερα, σύμφωνα με ανάλυση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη από την ερευνητική ομάδα Carbon Brief.
      Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη ανάλυση της συνολικής ποσότητας διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται από την αρχή της βιομηχανικής επανάστασης. Η ανάλυση δείχνει ποιες χώρες έχουν τη μεγαλύτερη ιστορική ευθύνη για την κλιματική κρίση.
      Η ανάλυση διαπίστωσε ότι οι ΗΠΑ είχαν απελευθερώσει 509 γιγατόνους CO2 από το 1850, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 20% του συνόλου παγκοσμίως. Η Κίνα βρέθηκε να είναι στη δεύτερη θέση με 11%, ακολουθούμενη από τη Ρωσία με 7%, τη Βραζιλία με 5% και την Ινδονησία με 4%.
      Η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο αντιπροσώπευαν το 4% και το 3%, αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι αυτά τα ποσοστά δεν συμπεριλαμβάνουν τη «συνεισφορά» τους μέσω άλλων χωρών, ως αποικιοκρατίες.

      Τα δεδομένα από το Carbon Brief περιλαμβάνουν, για πρώτη φορά, εκπομπές από την καταστροφή των δασών και άλλες αλλαγές στη χρήση της γης παράλληλα με την καύση ορυκτών καυσίμων. Αυτή η προσθήκη αλλάζει σημαντικά τις βαθμολογίες για τα 10 κορυφαία κράτη, σε σύγκριση με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν το 2019.
      Η ανάλυση επισημαίνει επίσης ότι ο κόσμος έχει πλέον ξεπεράσει το 85% του CO2, ποσοστό που υπήρχε η εκτίμηση ότι θα έδινε 50% πιθανότητα περιορισμού της υπερθέρμανσης στους 1,5 βαθμούς Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα, όπως αναφέρει ο πιο φιλόδοξος στόχος της συμφωνίας του Παρισιού για το 2015.
      Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα οι χώρες με μεγάλη ρύπανση να απεξαρτηθούν δραστικά και επειγόντως, ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της κλιματικής έκτακτης ανάγκης.
      Πηγή: naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNBC.
      Δείτε την έρευνα εδώ: https://www.carbonbrief.org/analysis-which-countries-are-historically-responsible-for-climate-change
    18. webTV

      Engineer

      Ο φετινός χειμώνας (τρίμηνο Δεκεμβρίου 2019-Φεβρουαρίου 2020) ήταν με διαφορά ο πιο θερμός στην Ευρώπη από το 1855, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή υπηρεσία Copernicus Climate Change Service.
      Η μέση θερμοκρασία τριμήνου ήταν 1,4 βαθμοί Κελσίου πάνω από το προηγούμενο ρεκόρ θερμοκρασίας χειμώνα, που είχε καταγραφεί το 2015-16. Ο φετινός χειμώνας ήταν επίσης 3,4 βαθμούς πιο θερμός από το μέσο όρο της περιόδου 1981-2010.
      Παγκοσμίως, το 2019 υπήρξε το δεύτερο πιο ζεστό έτος στα μετεωρολογικά χρονικά, ενώ τόσο η τελευταία πενταετία όσο και η τελευταία δεκαετία ήσαν οι θερμότερες των τελευταίων 150 ετών.
      Ο Φεβρουάριος του 2020 ήταν ο δεύτερος θερμότερος Φεβρουάριος στα χρονικά τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε όλη τη Γη. Οι θερμοκρασίες του περασμένου μήνα ήσαν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη πάνω από το μέσο όρο της περιόδου 1981-2010 γι' αυτό τον μήνα. Ο πιο ζεστός Φεβρουάριος ήταν εκείνος του 2016 (μόλις 0,1 βαθμό πάνω από τον φετινό Φεβρουάριο).
      Το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2019-Φεβρουαρίου 2020 υπήρξε 0,64 βαθμούς πιο ζεστό από το μέσο όρο 1981-2010.
       
    19. webTV

      Engineer

      Μπορεί στο διπλωματικό πεδίο ΗΠΑ και Ευρώπη να επιθυμούν ολοένα και μεγαλύτερη προσέγγιση και σύγκλιση, ωστόσο γεωλογικά η απομάκρυνση των δύο ηπείρων είναι γεγονός που υπολογίζεται μάλιστα στα τέσσερα εκατοστά κάθε χρόνο.
      Οι τεκτονικές πλάκες, πάνω στις οποίες «πατάνε» η Βόρεια και η Νότια Αμερική, απομακρύνονται κατά τέσσερα εκατοστά κάθε χρόνο από τις πλάκες της Ευρώπης και της Αφρικής, καθώς ο Ατλαντικός Ωκεανός πλαταίνει ολοένα περισσότερο.
      Έτσι, σπρώχνει όλο και πιο μακριά τις ηπείρους στις δύο αντίπερα όχθες του, όπως διαπιστώνει νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, η οποία έχει μία εξήγηση γι’ αυτό το γεωλογικό φαινόμενο: τα θερμικά ρεύματα μεταφοράς από τα έγκατα του πλανήτη.
      Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον σεισμολόγο δρα Matthew Agius του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, οι οποίοι έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», εκτιμούν ότι η συνεχής ανάδυση υλικών από τα βάθη της Γης ωθούν όλο και πιο μακριά την Αμερική από την Ευρώπη και την Αφρική.
      Περίπου στο μέσον του βυθού του Ατλαντικού βρίσκεται η Μεσο-Ατλαντική Ράχη, η οποία «γεννά» νέες τεκτονικές πλάκες και αποτελεί τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε αυτές που κινούνται προς τα δυτικά και εκείνες που ωθούνται προς τα ανατολικά. Καθώς οι πλάκες απομακρύνονται μεταξύ τους, το κενό αναπληρώνεται από τα νέα πετρώματα που αναδύονται από τη ράχη. Η κινητήρια δύναμη πίσω από την απομάκρυνση των ατλαντικών πλακών ακόμη παραμένει μυστήριο, μεταδίδει το ΑΜΠΕ.
      Τώρα, για πρώτη φορά οι επιστήμονες εντόπισαν ενδείξ
      εις για ανοδική κίνηση υλικών στον μανδύα -το ενδιάμεσο στρώμα μεταξύ φλοιού και πυρήνα του πλανήτη- από βάθη τουλάχιστον 600 χιλιομέτρων κάτω από τη Μεσο-Ατλαντική Ράχη. Αυτή η ανάδυση φαίνεται να σπρώχνει τις πλάκες από κάτω, προκαλώντας τη σταδιακή απομάκρυνσή τους. Μέχρι τώρα τέτοιες ανοδικές κινήσεις κάτω από τις υφαλορράχες θεωρείτο ότι ξεκινούσαν μόνο από πολύ μικρότερα βάθη περίπου 60 χιλιομέτρων.
      Τα νέα στοιχεία προέκυψαν με τη βοήθεια δύο ερευνητικών πλοίων (RV Langseth και RRV Discovery) που εγκατέστησαν 39 σεισμογράφους στα βάθη του Ατλαντικού, καταφέρνοντας έτσι την πρώτη μεγάλης κλίμακας και υψηλής ανάλυσης απεικόνιση του μανδύα κάτω από τη Μεσο-Ατλαντική Ράχη, σε βάθη 410 έως 660 χιλιομέτρων κάτω από τον βυθό. Ανιχνεύθηκε, έτσι, μία απρόσμενη, αργή κίνηση υλικών από τα βάθη του μανδύα, κάτι που δεν είχε παρατηρηθεί στο παρελθόν οπουδήποτε στη Γη.
      «Υπάρχει μία διευρυνόμενη απόσταση ανάμεσα στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, που δεν οφείλεται σε πολιτικές ή φιλοσοφικές διαφορές, αλλά στα θερμικά ρεύματα του μανδύα (φαινόμενο της συναγωγής)», δήλωσε ο ερευνητής δρ Νικ Χάρμον.
      «Η νέα έρευνα είναι εντυπωσιακή και έρχεται να αμφισβητήσει τις καθιερωμένες θεωρίες ότι οι μεσο-ωκεάνιες ράχες παίζουν παθητικό ρόλο στην τεκτονική των πλακών. Αντίθετα, φαίνεται πως στις πλάκες σε μέρη όπως η Μεσο-Ατλαντική Ράχη υπάρχουν δυνάμεις που παίζουν σημαντικό ρόλο στην απομάκρυνση των πρόσφατα δημιουργημένων πλακών», ανέφερε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Μάικ Κένταλ.
      Πηγή εικόνας και βίντεο: University of Southampton, scitechdaily.com
    20. webTV

      Engineer

      Καινούργιο ντοκιμαντέρ για την κλιματική αλλαγή έδωσε στη δημοσιότητα ο Μάικλ Μουρ: τo Planet of the Humans, σκηνοθετικό ντεμπούτο του Jeff Gibbs, εδώ και χρόνια συνεργάτη του Moore, θα είναι ελεύθερα διαθέσιμο στο YouTube για τις επόμενες 30 μέρες.
      Το ντοκιμαντέρ, στο οποίο εκτελεστικός παραγωγός ήταν ο ίδιος ο Moore, δόθηκε στη δημοσιότητα χτες, παραμονή της σημερινής επετείου της Ημέρας της Γης.
      Ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε να δοθεί ευρύτερη δημοσιότητα στο Planet of the Humans, αργότερα μέσα στη χρονιά, αλλά οι Moore και Gibbs αποφάσισαν να το παρουσιάσουν τώρα, μεσούσης της πανδημίας, ελπίζοντας ότι θα κάνουν τον κόσμο να σκεφτεί «τον ρόλο που οι άνθρωποι και η συμπεριφορά τους έπαιξαν στο εύθραυστο οικοσύστημά μας».
      Το ντοκιμαντέρ δεν εστιάζει απλά και μόνο στις καταστροφικές επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος, αλλά παρουσιάζει και μια κριτική θεώρηση των τρόπων με τους οποίους – σύμφωνα με την ανακοίνωση Τύπου – «το περιβαλλοντικό κίνημα έχασε τη μάχη, μέσω επιλογών που έγιναν με καλή θέληση αλλά αποδείχθηκαν καταστροφικές, συμπεριλαμβανομένης της πεποίθησης ότι τα ηλιακά πάνελ και οι ανεμογεννήτριες θα μας σώσουν, και με το να παραδοθεί στα επιχειρηματικά συμφέροντα της Wall Street».
      «Αγνοήσαμε τις προειδοποιήσεις και, αντιθέτως, διάφοροι αυτοαποκαλούμενοι ηγέτες μάς οδήγησαν μακριά από τις πραγματικές λύσεις που θα μπορούσαν να μας σώσουν» υπογραμμίζει, σε ανακοίνωση, ο Moore. «Αυτή η ταινία δεν χαρίζεται σε κανέναν και αποκαλύπτει την αλήθεια για το πώς μάς παραπλάνησαν στον αγώνα να σώσουμε τον πλανήτη, σε τέτοιο βαθμό που αν δεν ανακρούσουμε πρύμναν ακριβώς τώρα, γεγονότα σαν την τρέχουσα πανδημία θα γίνουν πολυάριθμα, καταστροφικά και ανυπέρβλητα. Η ενθαρρυντική εμπειρία αυτής της ταινίας είναι ότι, στην πραγματικότητα, έχουμε την ευφυΐα και τη θέληση να μην αφήσουμε να συμβεί αυτό – όμως, μόνον αν ξεκινήσουμε αμέσως μια καινούργια περιβαλλοντική εξέγερση» προσθέτει.
       
    21. webTV

      Engineer

      Ένα επεξηγηματικό βίντεο, διάρκειας περίπου 10 λεπτών, το οποίο περιγράφει τι είναι το φαινόμενο μεταφοράς της αφρικανικής σκόνης και ποιες είναι οι επιπτώσεις που επιφέρει από όπου περνά και κατακάθεται, επιμελήθηκε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και το meteo.gr.
      «Με τη μεταφορά σκόνης να είναι πλέον πολύ συχνό φαινόμενο και να επηρεάζει σχεδόν το σύνολο της χώρας, καλό είναι οι πολίτες να γνωρίζουν τι ακριβώς θα πρέπει να προσέχουν», αναφέρει η προγνωστική ιστοσελίδα.
      Δείτε το βίντεο:
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.