Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    651 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο διάτρησης στις πλάκες.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/diatris...
       
    2. webTV

      Engineer

      Υπάρχουν 51 κυρίαρχα κράτη με επικράτεια που βρίσκεται εντός του κοινού ορισμού της Ευρώπης ή/και με συμμετοχή σε διεθνείς ευρωπαϊκούς οργανισμούς που είναι σχεδόν παγκοσμίως αναγνωρισμένες. Η παρακάτω λίστα περιλαμβάνει όλες τις οντότητες που εμπίπτουν ακόμη και εν μέρει σε οποιονδήποτε από τους διάφορους κοινούς ορισμούς της Ευρώπης, γεωγραφικούς ή πολιτικούς. Πενήντα αναγνωρισμένα κράτη και το Κοσσυφοπέδιο με περιορισμένη, αλλά ουσιαστική και διεθνή αναγνώριση.   Ο κατάλογος περιλαμβάνει τα ψηλότερα κτίρια σε κάθε χώρα της Ευρώπης για το 2020. Κάθε χώρα αντιπροσωπεύεται από ένα μόνο κτίριο.    Για δεκαετίες, μόνο μερικές μεγάλες πόλεις, όπως η Μόσχα, το Λονδίνο, το Παρίσι, η Φρανκφούρτη, η Βαρσοβία, η Μαδρίτη, το Μιλάνο και η διηπειρωτική πόλη της Κωνσταντινούπολης περιείχαν ουρανοξύστες. Δείτε το video (ακολουθεί η λίστα):
          1. LAKHTA CENTER Saint Petersburg, RUSSIA Height : 462 m (1,516 ft)  Built in : 2019   2. ABU DHABI PLAZA Nur-Sultan, KAZAKHSTAN 310.8 m (1,020 ft) 2020   3. THE SHARD London, UNITED KINGDOM 306 m (1,004 ft) 2013   4. COMMERZBANK TOWER Frankfurt, GERMANY 300 m (984 ft) 1997   5. SKYLAND İSTANBUL Istanbul , TURKEY 284 m (932 ft) 2017   6. BAKU TOWER Baku, AZERBAIJAN 276 m (906 ft) 2020   7. DC TOWER 1 Vienna, AUSTRIA 250 m (820 ft) 2013   8. TORRE DE CRISTAL Madrid, SPAIN 249 m (817 ft) 2009   9. ALLIANZ TOWER Milan, ITALY 242 m (794 ft) 2015   10. TOUR FIRST Courbevoie, FRANCE 231 m (758 ft) 2011   11. PALACE OF CULTURE AND SCIENCE Warsaw, POLAND 230.7 m (757 ft)  1955   12. BATUMI TECHNOLOGICAL UNIVERSITY TOWER Batumi, GEORGIA 200 m (656 ft) 2012   13. TURNING TORSO Malmö, SWEDEN 190 m (623 ft) 2005   14. ROCHE TOWER Basel, SWITZERLAND 178 m (584 ft) 2015   15. MAASTOREN Rotterdam, NETHERLANDS 177.7 m (583 ft)  2010   16. AVAZ TWIST TOWER  Sarajevo, BOSNIA & HERZEGOVINA 172 m (564 ft) 2008   17. TOUR DU MIDI Brussels, BELGIUM 171 m (561 ft) 1967   18. TOUR ODÉON Monaco, MONACO 170 m (558 ft) 2015   19. KLOVSKI DESCENT 7A Kiev, UKRAINE 168 m (551 ft) 2012   20. EUROPA TOWER Vilnius, LITHUANIA 153 m (502 ft) 2004   21. SKY TOWER Bucharest, ROMANIA 137 m (449 ft) 2012   22. DALMATIA TOWER Split, CROATIA 135 m (443 ft) 2020   23. 360 NICOSIA Nicosia, CYPRUS 135 m (443 ft) 2020   24. WESTERN CITY GATE Belgrade, SERBIA 135 m (443 ft) 1980   25. PARUS Minsk, BELARUS 133 m (436 ft) 2014   26. ST. PETER'S BASILICA Vatican City, VATICAN CITY 132.5 m (435 ft) 1626   27. MAJAKKA Helsinki, FINLAND 131.7 m (432 ft) 2019   28. CEVAHIR TOWERS Skopje, NORTH MACEDONIA 130 m (427 ft) 2018   29. CAPITAL FORT Sofia, BULGARIA 125.8 m (413 ft) 2015   30. NIVY TOWER Bratislava, SLOVAKIA 125 m (410 ft) 2020   31. COPENHILL Copenhagen, DENMARK 124 m (407 ft) 2017   32.  Z-TOWERS Riga, LATVIA 123 m (404 ft) 2017   33. TORRE DE MONSANTO Oeiras, PORTUGAL 120 m (394 ft) 2001   34. SWISSOTEL TALLINN Tallinn, ESTONIA 117 m (384 ft) 2007   35. RADISSON BLU PLAZA HOTEL Oslo, NORWAY 117 m (384 ft) 1990   36. COUR DE JUSTICE TOWER III Luxembourg, LUXEMBOURG 115 m (377 ft) 2019   37. ARENA CENTER TOWER Tirana, ALBANIA 112 m (367 ft) 2019   38. AZ TOWER Brno, CZECH REPUBLIC 111 m (364 ft) 2013   39. ATHENS TOWER 1 Athens, GREECE 103 m (338 ft) 1971   40. ESZTERGOMI BAZILIKA Esztergom, HUNGARY 100 m (328 ft) 1869   41. PORTOMASO BUSINESS TOWER Saint Julian's, MALTA 97.5 m (320 ft) 2000   42. ROMASHKA TOWER Chișinău, MOLDOVA 91 m (299 ft) 1986   43. KRISTALNA PALAČA Ljubljana, SLOVENIA 89 m (292 ft) 2011   44. RILINDJA TOWER Priština, KOSOVO 87 m (285 ft) 1980   45. ELITE PLAZA BUSINESS CENTER Yerevan, ARMENIA 85 m (278 ft) 2013   46. CENTRE TERMOLÚDIC CALDEA Escaldes-Engordany, ANDORRA 80 m (262 ft) 1994   47. CAPITAL DOCK Dublin, IRELAND 79 m (259 ft) 2018   48. SMÁRATORG OFFICE TOWER Kópavogur, ICELAND 77.6 m (255 ft) 2007   49. BULEVAR MITRA BAKICA TOWERS Podgorica, MONTENEGRO 65 m (213 ft) No data   50. WORLD TRADE CENTER Serravalle, SAN MARINO 39.47 m (130 ft)  2004   51. SCHWEFELSTRASSE 25 Vaduz, LIECHTENSTEIN 39 m (128 ft) No data   Information Source & Images Credit: https://pastebin.com/S4vzL2tg
    3. webTV

      Engineer

      Ένα ειδικό επεισόδιο της σειράς «Με Απλά Λόγια...Πολιτικός Μηχανικός» θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου και ώρα 17:30 (από το κανάλι της 3DR στο youtube).     Στο επεισόδιο θα γίνει μια γρήγορη ανασκόπηση της σειράς, θα αναπτυχθεί ένας ακόμα έλεγχος που μπορεί να απαιτηθεί σε μια στατική μελέτη, ενώ  θα υπάρχει και Q&A στο οποίο θα μπορείτε να θέσετε τις ερωτήσεις σας.   Στο τέλος του επεισοδίου θα πραγματοποιηθεί κλήρωση για δύο (2) μόνιμες άδειες του σχεδιαστικού προγράμματος progeCAD και για δύο (2) σειρές βιβλίων της 3DR (Συνολικά  4 νικητές).     Για να συμμετάσχετε στο διαγωνισμό θα πρέπει  να είστε μέλος του michanikos.gr καθώς και να γράψετε ένα οποιοδήποτε σχόλιο (κάτω στα comments) κατά την διάρκεια του επεισοδίου.   Το link του επεισοδίου θα ανεβεί μια ημέρα πριν την εκδήλωση.   Τέλος, θα υπάρχει ειδική έκπτωση από την 3DR, σε όλα τα μέλη του Michanikos.gr    -50% στα Λογισμικά της 3DR
      -35% στα Βιβλία της 3DR
      -25% στα Λογισμικά της GEO5
      -15% στο Λογισμικό progeCAD
      (Διάρκεια Ισχύος: 24/02/2021 έως 31/03/2021)      
    4. webTV

      Engineer

      Η ερευνητική ομάδα της Urban Speleo Engineering κατέθεσε πρόταση στον Δήμο Αθηναίων ζητώντας να καταδυθεί και να το χαρτογραφήσει πλήρως για πρώτη φορά στην ιστορία του.
      Οι εργάτες που είχαν αναλάβει τις τεχνικές εργασίες για τον Δήμο Αθηναίων το καλοκαίρι του 1889, κατέβαιναν έκπληκτοι την ημέρα εκείνη στα έγκατα της γης, για να διερευνήσουν το απρόσμενο εύρημά τους: Ενα πηγάδι που είχαν εντοπίσει τυχαία στο Γουδί οδηγούσε σε μια υπόγεια σήραγγα, που είχε σκαφτεί στον βράχο κατά την αρχαιότητα, με ύψος έξι μέτρων και πλάτος 60 εκατοστών.
      Στο εσωτερικό της εντυπωσιακής στοάς, στα 10 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους,  έρεε άφθονο, κρύο και διαυγές νερό προερχόμενο από τον Υμηττό. Αρχαία λυχνάρια και αγγεία βρίσκονταν ξεχασμένα εκεί, ενώ μια πέτρινη πλάκα έφερε χαραγμένο στην πίσω της όψη το αττικό όνομα «ΦΙΛΑΓΡΟΣ ΑΛΕΞΙΔΟΣ ΜΕΛΙΤΕΥΣ». Ενα από τα μηχανικά θαύματα της αρχαιότητας, το Πεισιστράτειο Υδραγωγείο, είχε μόλις ανακαλυφθεί.
      Σήμερα, σχεδόν 2.500 χρόνια μετά τον θάνατο του Πεισίστρατου, το υδραγωγείο εξακολουθεί να λειτουργεί και χρησιμοποιείται μόνιμα και αποκλειστικά για την άρδευση του Εθνικού Κήπου.
      Τα δεκάδες μυστικά που κρύβει είναι έτοιμα να αποκαλυφθούν στο κοινό, καθώς ειδική ερευνητική ομάδα κατέθεσε πρόσφατα πρόταση στον Δήμο Αθηναίων ζητώντας να καταδυθεί στο Πεισιστράτειο και να το χαρτογραφήσει πλήρως για πρώτη φορά στην ιστορία του.

      Η υπόγεια αποτύπωση του εσωτερικού του υδραγωγείου μπορεί να παράσχει σημαντικές πληροφορίες: Σε ποια κατάσταση βρίσκονται οι σήραγγές του. Ποια διαδρομή ακολουθούν οι διακλαδώσεις του. Και από πού ακριβώς πηγάζει, κάτι που παραμένει άγνωστο επί αιώνες. Τμήματα και πηγάδια του Πεισιστρατείου είχε αποτυπώσει εξωτερικά και ο Ερνέστος Τσίλερ, ο οποίος είχε βρει υπολείμματά του στα θεμέλια οικοδομών που κατασκεύαζε στην Αθήνα.
      Ερευνες
      Το υπόγειο τούνελ διασχίζει την Αττική σε μια έκταση τουλάχιστον έξι χιλιομέτρων, ενώ είναι λαξευμένο στο υπέδαφος σε βάθος έως και 13 μέτρων. Ξεκινά από τη Μονή του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου στου Παπάγου και καταλήγει στον Εθνικό Κήπο ακολουθώντας παράλληλη πορεία με την κοίτη του Ιλισού, ενώ κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας και μέχρι το 1870 ήταν αυτό που υδροδοτούσε την πόλη της Αθήνας.
       
      «Το Πεισιστράτειο υδραγωγείο είναι ένα υπόγειο τούνελ περίπου 2.500 ετών, ένα από τα αρχαιότερα τεκμηριωμένα υδραγωγεία, που εξακολουθεί να δίνει νερό χωρίς να ξέρει κανείς την ακριβή κατάστασή του σήμερα. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια οι γνώσεις μας γι’ αυτό περιορίζονταν σε μικρά αποσπασματικά σημεία του δικτύου διανομής. Μόνο σε ένα τμήμα του είναι γνωστό, στο Γουδί, κι αυτό μετά από δική μας κατάβαση το 2016 και το 2018», λέει στα «ΝΕΑ» ο Πάνος Δευτεραίος, πολιτικός μηχανικός και σπηλαιολόγος με μεγάλη εμπειρία, επικεφαλής της Urban Speleo Engineering που κατέθεσε την πρόταση στον Δήμο Αθηναίων και συνεχίζει: «Κατά τις ανασκαφικές έρευνες για τα έργα του μετρό ανακαλύφθηκαν τμήματα του υδραγωγείου κοντά στην αρχαία πόλη, στον σταθμό του Ευαγγελισμού, και εκτεταμένα δίκτυα διανομής στον σταθμό Συντάγματος. Ομως ο κύριος, εκτός πόλης κορμός της πρώτης φάσης της κατασκευής του, δηλαδή του 6ου αιώνα π.Χ., παραμένει άγνωστος. Ακόμη και η μεταγενέστερη σήραγγα, του 4ου αιώνα π.Χ. που λειτουργεί σήμερα, παρότι έχει επιβεβαιωθεί η θέση κάποιων τμημάτων της, δεν έχει ακόμη εξερευνηθεί.
      Προτείνουμε λοιπόν να προσπαθήσουμε να εξερευνήσουμε όλο του το μήκος, περίπου 5-6 χιλιόμετρα, ψάχνοντας σημεία πρόσβασης μέσα στην πόλη τα οποία παραμένουν άγνωστα επί αιώνες». Αλλωστε, όπως εξηγεί, «μια εσωτερική αποτύπωση που θα εντοπίσει προβλήματα και θα προτείνει επισκευές ή καθαρισμό – όπως έκαναν οι δήμαρχοι του 19ου αιώνα στα αρχαία υδραγωγεία αυξάνοντας την παροχή τους – θα σιγουρέψει το νερό από το οποίο ζει τον Κήπο καθημερινά. Ταυτόχρονα θα γίνει ακριβής αποτύπωση της στοάς και τοποθέτησή της στον χάρτη».
      Η λειτουργία
      Το νερό του υδραγωγείου φτάνει στον Εθνικό Κήπο με σωληνώσεις που ξεκινούν από την οδό Παπαδιαμαντοπούλου και γεμίζει τη λίμνη που βρίσκεται στην είσοδο της Βασιλίσσης Σοφίας. Εκεί βρίσκεται και το ψηλότερο σημείο του κήπου από όπου με φυσική ροή το νερό κατευθύνεται προς τα υπόλοιπα σημεία, μέσω επιφανειακού συστήματος υδραυλάκων.
      «Εντυπωσιακή επιβεβαίωση της μέχρι σήμερα λειτουργίας του αρχαίου υπόγειου έργου προέκυψε το 2003, όταν τα έργα θεμελίωσης μεγάλου υπόγειου γκαράζ απέναντι από το νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία, απέκοψαν το τούνελ σε βάθος 12 μέτρων», προσθέτει ο Πάνος Δευτεραίος. «Τότε παρατηρήθηκε απρόσμενη διακοπή της παροχής του νερού στον Εθνικό Κήπο, ενώ τα υπόγεια έργα που βρίσκονταν σε εξέλιξη πλημμύριζαν! Σχεδόν δύο χρόνια αργότερα, έπειτα από μια περίοδο ξηρασίας του κήπου, μετά από προσπάθειες για ανεύρεση εναλλακτικών πηγών άρδευσης και κατόπιν διαμαρτυριών, η βλάβη αποκαταστάθηκε με επισκευαστικές εργασίες στην κατεστραμμένη αρχαία σήραγγα. Ετσι το νερό επανήλθε στον προορισμό του και διαπιστώθηκε – χωρίς αμφιβολία πλέον – ότι ο κήπος συνεχίζει να ποτίζεται από το αρχαίο υδραγωγείο».

      Εξερευνήσεις
      Το Πεισιστράτειο κουβαλά ιστορίες εξερευνήσεων αλλά και ευτράπελα όπως αυτό που είχε διηγηθεί στο βιβλίο του ο επί σειρά ετών διευθυντής του Εθνικού Κήπου, Νίκος Ταμβάκης, σύμφωνα με τον οποίο το αρχαίο δίκτυο ανέβλυσε κάποια στιγμή… πετρέλαιο.
      «Το 1980 άρχισε ξαφνικά να διοχετεύεται στη λίμνη της Βασιλίσσης Σοφίας μαζί με το νερό και μικρή ποσότητα πετρελαίου. Το γεγονός προκάλεσε μάλιστα και σκωπτικά σχόλια, καθώς συνδέθηκε τότε με την ανακάλυψη φανταστικής πετρελαιοπηγής! Επειτα από έρευνα, όμως, διαπιστώθηκε ότι ένα συνεργείο-πλυντήριο στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις στο Γουδί, ανατολικά από το νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία, άδειαζε τα υπολείμματα πετρελαίου από τα ρεζερβουάρ των φορτηγών σε ένα φρεάτιο αερισμού του υδραγωγείου, που είχαν ανακαλύψει τυχαία οι φαντάροι λίγο πιο κάτω, στη δεξιά όχθη του Ιλισού (…). Το σφράγισμα του φρεατίου σταμάτησε ευτυχώς την τροφοδοσία της αυτοσχέδιας πετρελαιοπηγής, αλλά ταυτόχρονα επιβεβαίωσε την ακρίβεια της διαδρομής του αγωγού, που είχε επισημάνει και σχεδιάσει ο Τσίλερ το 1877», ανέφερε.

      Σημειώνεται πως η ομάδα της Urban Speleo Engineering είναι εκείνη που εκτέλεσε το μεγάλο έργο της εξερεύνησης του Αδριάνειου Υδραγωγείου της Αθήνας για λογαριασμό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και της ΕΥΔΑΠ ενώ έχει αναλάβει και μικρότερης έκτασης εργασίες σε άλλα αρχαία υδραγωγεία.
      Το 2016 και το 2018 μέλη της πραγματοποίησαν σύντομες αυτοψίες εντός τμημάτων του Πεισιστράτειου υδραγωγείου εξερευνώντας πλήρως ολόκληρο το βατό μήκος των σηράγγων του από την τοποθεσία του Αγίου Θωμά, μέχρι και το τέλος της ενεργής γαλαρίας στην οδό Παπαδιαμαντοπούλου σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών.
      Κατά τη διάρκεια εκείνων των εργασιών είχαν μάλιστα εντοπιστεί δύο τοπικοί κλάδοι του υδραγωγείου, οι οποίοι δεν είχαν αποτυπωθεί ποτέ κατά το παρελθόν. Οπως φαίνεται, η γνώση υπάρχει. Πλέον, ο Δήμος Αθηναίων μπορεί, εφόσον το θελήσει, να ξεκλειδώσει τα άγνωστα μυστικά της πόλης, ηλικίας 2.500 ετών.
    5. webTV

      Engineer

      Θερμοπύλες, Αλαμάνα, Γοργοπόταμος, κομβικό σημείο διαχρονικής συνάντησης αγώνων των Ελλήνων κατά την εξέλιξη των αιώνων.
      Ιστορικές τοποθεσίες με γεγονότα που επηρέασαν ξεχωριστά το καθένα την Ελληνική και παγκόσμια ιστορία, συμβάλλοντας καθοριστικά στο ιδεώδες της ελευθερίας.
      Τη φετινή χρονιά που η Ελλάδα μας, γιορτάζει την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, ο Δήμος Λαμιέων, σε συνεργασία με τη Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας,  ανταποκρινόμενος στην ιστορική του ευθύνη να κρατήσει αναλλοίωτη τη μνήμη του παρελθόντος αποτίει ελάχιστο φόρο τιμής στους ήρωες Αθανάσιο Διάκο, Πανουργιά, Δυοβουνιώτη και τα παλικάρια τους που πολέμησαν ηρωικά στην Αλαμάνα.
      Επιλέγει την ανάδειξη του τόπου της τελευταίας μάχης του Αθανασίου Διάκου στην Αλαμάνα με την αναστήλωση της ιστορικής γέφυρας και τη δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου ιστορικής ενημέρωσης, αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
      Σ’ αυτό το πλαίσιο ο Δήμος μας, κινούμενος ταχύτατα, προετοίμασε τεχνική μελέτη: α) για την ανακατασκευή της ιστορικής εμβληματικής γέφυρας της Αλαμάνας, β) τη δημιουργία ενός κτιρίου ιστορικής ενημέρωσης που θα φιλοξενεί την ψηφιακή τεκμηρίωση των γεγονότων της μάχης καθώς και γ) την διαμόρφωση και ανάπλαση του ευρύτερου χώρου με ταυτόχρονη μεταφορά της υφιστάμενης προτομής του Αθανασίου Διάκου σε περίοπτη και προβεβλημένη θέση. Στη συνέχεια έχει διασφαλίσει αφενός την χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και αφετέρου την σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής 2021, προκειμένου το έργο να ενταχθεί στο πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» του  Υπουργείου Εσωτερικών, με τίτλο «Ελλάδα 1821 – Ελλάδα 2021», για την έναρξη των εργασιών.
      Στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο ορίστηκαν οι εκτιμητές, έτσι ώστε ο δήμος να προχωρήσει άμεσα στην αγορά της αναγκαίας έκτασης και άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι μιας ιδιαίτερα μεγάλης παρέμβασης στη συγκεκριμένη περιοχή, η οποία προβλέπει την ανακατασκευή της γέφυρας της Αλαμάνας έτσι όπως υπήρχε στο παρελθόν, ενώ παράλληλα ανακατασκευάζουμε  το Χάνι της Αλαμάνας, από το οποίο βεβαίως δεν έχει απομείνει τίποτα.
      Με  βάση τη μελέτη δημιουργείται η γέφυρα έτσι όπως υπήρχε στο παρελθόν, κατασκευάζονται οι προσβάσεις μαζί με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις φιλοξενίας, όπως επίσης και Κέντρο ενημέρωσης στη θέση, όπου στο παρελθόν υπήρχε το παλιό Χάνι.
      Ο Δήμαρχος Λαμιέων Θύμιος Καραΐσκος, δήλωσε σχετικά :
      «……Η Λαμία, η πρωτεύουσα της Ρούμελης αποτέλεσε το θέατρο μεγάλων ιστορικών γεγονότων από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα. Γι’ αυτό και αποτελεί χρέος μας, με  αφορμή τις επετειακές εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την εθνική παλιγγενεσία, να αναδείξουμε την ιστορία της, μέσα από ένα εμβληματικό έργο, που θα  μείνει παρακαταθήκη για το αύριο και ως  την ελάχιστη συμμετοχή μας για να μπορούν οι επόμενες γενιές να διατηρήσουν άσβεστη την ιστορική μνήμη.
      Γιατί ασφαλώς ηρωικές μάχες έγιναν παντού, ήρωες πολλοί, έριδες και ανταγωνισμοί περισσότεροι, όμως εδώ στη Λαμία θυσιάστηκε και καθόρισε με το θάνατο του, αυτό που λέμε «ηθική της επανάστασης του 1821», ο Αθανάσιος Διάκος. Ο αγνός πατριώτης, ο πιστός χριστιανός, που έκανε πράξη το σύνθημα για του Χριστού την πίστη την Αγία και της πατρίδος την ελευθερία, ο Ατρόμητος πολεμιστής, που με το θάνατο του έγινε σύμβολο και εμψύχωσε τους χιλιάδες των αγωνιστών.
      Τον Αθανάσιο Διάκο που η Λαμία έχει τιμήσει από παλιά με τον μοναδικό ανδριάντα και το κενοτάφιο του, αποφάσισε ο Δήμος μας να έχει ως κεντρικό θέμα στην συμμετοχή του στις εκδηλώσεις του Ελλάδα 2021, αναδεικνύοντας τον τόπο της τελευταίας του μάχης, στην γέφυρα της Αλαμάνας.
      Έτσι  εκπληρώνουμε ένα εθνικό καθήκον προς τον πρωτομάρτυρα της επανάστασης και δημιουργούμε μία ακόμα γωνία στο ιστορικό τρίγωνο Αλαμάνα -Θερμοπύλες -Γοργοπόταμος.
      Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, αλλά το χρέος απέναντι σε αυτούς που μας χάρισαν την ελευθερία, είναι πολύ μεγαλύτερο.
       Αισθάνομαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί το Δημοτικό μας Συμβούλιο με τη σημερινή του απόφαση για την αγορά των οικοπέδων στην περιοχή της Αλαμάνας, έβαλε το πρώτο λιθαράκι για την εκπλήρωση ενός εθνικού καθήκοντος, στους ήρωες της επανάστασης του 1821.
      Ευχαριστώ θερμά τον Περιφερειάρχη μας Φάνη Σπανό για τη συνεργασία και  άμεση  και ουσιαστική  στήριξη του αιτήματος μας, για την υλοποίηση του ιστορικού και εμβληματικού αυτού έργου……»
      lamianow.gr
       
    6. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο απαλλαγής αντισεισμικού ελέγχου.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/apallag...
       
    7. webTV

      Engineer

      Μπορεί στο διπλωματικό πεδίο ΗΠΑ και Ευρώπη να επιθυμούν ολοένα και μεγαλύτερη προσέγγιση και σύγκλιση, ωστόσο γεωλογικά η απομάκρυνση των δύο ηπείρων είναι γεγονός που υπολογίζεται μάλιστα στα τέσσερα εκατοστά κάθε χρόνο.
      Οι τεκτονικές πλάκες, πάνω στις οποίες «πατάνε» η Βόρεια και η Νότια Αμερική, απομακρύνονται κατά τέσσερα εκατοστά κάθε χρόνο από τις πλάκες της Ευρώπης και της Αφρικής, καθώς ο Ατλαντικός Ωκεανός πλαταίνει ολοένα περισσότερο.
      Έτσι, σπρώχνει όλο και πιο μακριά τις ηπείρους στις δύο αντίπερα όχθες του, όπως διαπιστώνει νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, η οποία έχει μία εξήγηση γι’ αυτό το γεωλογικό φαινόμενο: τα θερμικά ρεύματα μεταφοράς από τα έγκατα του πλανήτη.
      Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον σεισμολόγο δρα Matthew Agius του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, οι οποίοι έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», εκτιμούν ότι η συνεχής ανάδυση υλικών από τα βάθη της Γης ωθούν όλο και πιο μακριά την Αμερική από την Ευρώπη και την Αφρική.
      Περίπου στο μέσον του βυθού του Ατλαντικού βρίσκεται η Μεσο-Ατλαντική Ράχη, η οποία «γεννά» νέες τεκτονικές πλάκες και αποτελεί τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε αυτές που κινούνται προς τα δυτικά και εκείνες που ωθούνται προς τα ανατολικά. Καθώς οι πλάκες απομακρύνονται μεταξύ τους, το κενό αναπληρώνεται από τα νέα πετρώματα που αναδύονται από τη ράχη. Η κινητήρια δύναμη πίσω από την απομάκρυνση των ατλαντικών πλακών ακόμη παραμένει μυστήριο, μεταδίδει το ΑΜΠΕ.
      Τώρα, για πρώτη φορά οι επιστήμονες εντόπισαν ενδείξ
      εις για ανοδική κίνηση υλικών στον μανδύα -το ενδιάμεσο στρώμα μεταξύ φλοιού και πυρήνα του πλανήτη- από βάθη τουλάχιστον 600 χιλιομέτρων κάτω από τη Μεσο-Ατλαντική Ράχη. Αυτή η ανάδυση φαίνεται να σπρώχνει τις πλάκες από κάτω, προκαλώντας τη σταδιακή απομάκρυνσή τους. Μέχρι τώρα τέτοιες ανοδικές κινήσεις κάτω από τις υφαλορράχες θεωρείτο ότι ξεκινούσαν μόνο από πολύ μικρότερα βάθη περίπου 60 χιλιομέτρων.
      Τα νέα στοιχεία προέκυψαν με τη βοήθεια δύο ερευνητικών πλοίων (RV Langseth και RRV Discovery) που εγκατέστησαν 39 σεισμογράφους στα βάθη του Ατλαντικού, καταφέρνοντας έτσι την πρώτη μεγάλης κλίμακας και υψηλής ανάλυσης απεικόνιση του μανδύα κάτω από τη Μεσο-Ατλαντική Ράχη, σε βάθη 410 έως 660 χιλιομέτρων κάτω από τον βυθό. Ανιχνεύθηκε, έτσι, μία απρόσμενη, αργή κίνηση υλικών από τα βάθη του μανδύα, κάτι που δεν είχε παρατηρηθεί στο παρελθόν οπουδήποτε στη Γη.
      «Υπάρχει μία διευρυνόμενη απόσταση ανάμεσα στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, που δεν οφείλεται σε πολιτικές ή φιλοσοφικές διαφορές, αλλά στα θερμικά ρεύματα του μανδύα (φαινόμενο της συναγωγής)», δήλωσε ο ερευνητής δρ Νικ Χάρμον.
      «Η νέα έρευνα είναι εντυπωσιακή και έρχεται να αμφισβητήσει τις καθιερωμένες θεωρίες ότι οι μεσο-ωκεάνιες ράχες παίζουν παθητικό ρόλο στην τεκτονική των πλακών. Αντίθετα, φαίνεται πως στις πλάκες σε μέρη όπως η Μεσο-Ατλαντική Ράχη υπάρχουν δυνάμεις που παίζουν σημαντικό ρόλο στην απομάκρυνση των πρόσφατα δημιουργημένων πλακών», ανέφερε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Μάικ Κένταλ.
      Πηγή εικόνας και βίντεο: University of Southampton, scitechdaily.com
    8. webTV

      Engineer

      Οι έξυπνες πόλεις σε όλο τον κόσμο εστιάζουν στην τεχνολογία για την αύξηση της απόδοσης και της αποτελεσματικότητας. Στην Ιαπωνία, υπάρχουν σχέδια να δημιουργεί μια νέα ανθρωποκεντρική, έξυπνη κοινωνία. Την ονομάζουν Κοινωνία 5.0. Θα επισκεφτούμε δύο ιαπωνικές πόλεις, που έχουν υιοθετήσει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για να λύσουν προβλήματα και να βελτιώσουν την ευζωία των ανθρώπων.
      Αϊζουγουακαμάτσου
      Το Αϊζουγουακαμάτσου είναι μια ιστορική πόλη των Σαμουράι. Βρίσκεται στην περιφέρεια της Φουκουσίμα. Έχει 118.000 κατοίκους. Είναι μια περιοχή τεχνολογικών δοκιμών με στόχο την κοινωνική ανάπτυξη. Σ’ αυτό το κέντρο καινοτομίας, μια σειρά φορέων αναπτύσσει την Πλατφόρμα της Έξυπνης Πόλης. Είναι ένα μοντέλο που η προσδοκία είναι να εφαρμοστεί και στην υπόλοιπη χώρα.
      Αυτή η πλατφόρμα συγκεντρώνει δεδομένα από συνδεδεμένα αντικείμενα, όπως πληρωμές με κινητό, την οικιακή ενεργειακή κατανάλωση τα οποία μοιράζεται στη συνέχεια με αρχές, εταιρίες και με την πανεπιστημιακή κοινότητα. Λειτουργεί ως πρότυπο δημιουργίας έξυπνων υπηρεσιών κάθε είδους: μείωση των λογαριασμών κοινής ωφέλειας, έλεγχος της σχολικής προόδου των παιδιών ή παροχή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο.
      Ο Νακαμούρα Σοζίρο είναι επικεφαλής του Κέντρου Καινοτομίας της Accenture στην Φουκουσίμα: «Οι πολίτες προσφέρουν τα δεδομένα τους για την περιοχή μέσω ενός συστήματος που ονομάζεται "Συμμετοχή". Για παράδειγμα, στο πλαίσιο ενός προγράμματος για την υγεία, τα προσωπικά σας ζωτικά δεδομένα ή τα νοσοκομειακά δεδομένα στέλνονται στην περιφέρεια για ανάλυση. Στη συνέχεια γίνονται προσωπικές συστάσεις για να παραμείνετε υγιείς».
      Οι πολίτες πρέπει βέβαια να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για τη χρήση των δεδομένων. Στην ιστοσελίδα που έχει δημιουργηθεί, οι ντόπιοι μπορούν να μοιραστούν τα δεδομένα που θέλουν. Όσο περισσότερα προσφέρουν, τόσο πιο εξατομικευμένες γίνονται οι υπηρεσίες. Όσο περισσότερα άτομα συμμετέχουν στο πρότζεκτ, τόσο μεγαλύτερος είναι ο αντίκτυπος για την κοινωνία.
      Αυτός ο κάτοικος συμφώνησε να δώσει πληροφορίες που έχει στο έξυπνο ρολόι του σε ένα πιλοτικό πρότζεκτ για την υγεία. Τα δεδομένα μπορούν να είναι χρήσιμα για την επιστημονική έρευνα, αλλά και για προσωπικές αλλαγές στον τρόπο ζωής. Ο Τακαχάσι Μίκι είναι διευθυντής επικοινωνίας της Arise Analytics: «__Όταν τελειώσαμε την πειραματική φάση, το 89% των ατόμων που χρησιμοποίησαν την υπηρεσία απάντησαν ότι άλλαξαν την συμπεριφορά τους για να βελτιώσουν την υγεία τους».
      Αράο
      Η επόμενη στάση μας είναι το Αράο, στο νησί Κιούσου. Έχει 52.000 κατοίκους. Το ανθρακωρυχείο της πόλης ήταν μέρος της περιοχής εξορύξεων Μίικε, που είναι η μεγαλύτερη στην Ιαπωνία. Είναι πλέον μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
      Όταν το ορυχείο έκλεισε στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η πόλη είδε τον πληθυσμό της να μειώνεται γρήγορα. Χιλιάδες έφυγαν τα επόμενα χρόνια και η έξοδος επιταχύνθηκε. Για να αντιστρέψει αυτή την τάση, το Αράο πέρασε στον ψηφιακό κόσμο. Αυτός ο ιππόδρομος έκλεισε το 2012. Σύντομα θα ανοίξει τον δρόμο για μια έξυπνη πόλη που θα προσφέρει νέες δυνατότητες στους κατοίκους.
      Με το σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης αυτών των 350 στρεμμάτων που θα εστιάζουν στην ευζωία, το Αράο προσδοκά να ελκύσει χίλιους νέους κατοίκους. Στο ενδιάμεσο, έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή πολλές πρωτοβουλίες που έχουν να κάνουν με την έξυπνη πόλη. Μία από αυτές είναι η εφαρμογή κοινής χρήσης ταξί, που στηρίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη. Υπολογίζει την βέλτιστη διαδρομή από την αφετηρία στον προορισμό διαφορετικών χρηστών, ώστε να μειωθεί το κόστος. Η τιμή είναι το μισό του κανονικού κόμιστρου, οπότε είναι πάρα πολύ οικονομική.
      Η πόλη δοκιμάζει πιλοτικά και έναν καθρέφτη ευζωίας. Μπορεί να πιάσει τον σφυγμό και να προσφέρει μέσω τεχνητής νοημοσύνης ανάλυση της φυσικής εικόνας του ατόμου: όπως ηλικία, φύλο, διάθεση. Μπορεί να κάνει συστάσεις για αθλητισμό και χαλάρωση. Είναι ένας πρακτικός τρόπος για να έχουν οι κάτοικοι περισσότερη υγεία, ευτυχία και μακροζωία. Ο Ταγκάουα Χιντέκι είναι επικεφαλής του τμήματος γενικής πολιτικής της πόλης του Αράο: «__Θέλουμε να φτάσουμε στο σημείο όπου η ποιότητα ζωής της κοινωνίας μας να είναι ένα, δύο επίπεδα καλύτερη από την σημερινή».
      Με αυτό το νέο μοντέλο κοινωνικής ανάπτυξης, η Ιαπωνία θέλει να πετύχει τους στόχους των Ηνωμένων Εθνών για πιο βιώσιμες πόλεις και κοινότητες.
       
    9. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο επάρκειας τοιχωμάτων
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/eparkei...
       
    10. webTV

      Engineer

      Δείτε την παρουσίαση της πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίων από το ΤΕΕ:
      Επίσης σχετική ενημέρωση από το ΤΕΕ αναφέρει:
      Λόγω μεγάλου ενδιαφέροντος για συμμετοχή στις Διαδικτυακές Ενημερωτικές Παρουσιάσεις της ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου -μέχρι στιγμής έχουν κατατεθεί περίπου 2300 αιτήσεις- στην πρώτη παρουσίαση θα συμμετέχουν 300 άτομα, συγκεκριμένα όσοι υπέβαλαν την αίτηση μέχρι 12/01/2021, ώρα 12:23 π.μ. Στους συμμετέχοντες θα αποσταλεί σχετικό ενημερωτικό e-mail. Η εκδήλωση θα μεταδίδεται ταυτόχρονα διαδικτυακά, ενώ, μετά την ολοκλήρωσή της, θα είναι διαθέσιμη ελεύθερα για όλους από τα μέσα του ΤΕΕ. Η παρουσίαση θα επαναληφθεί, προκειμένου, σταδιακά, να συμμετέχουν όλοι όσοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον μέχρι το βράδυ της 13ης/01/2021. Ο προγραμματισμός των επαναληπτικών παρουσιάσεων θα υλοποιηθεί τις προσεχείς ημέρες. Οι συμμετέχοντες θα ενημερώνονται άμεσα, μέσω σχετικού e-mail.
    11. webTV

      Engineer

      Ο ΑΔΜΗΕ σε νέο βίντεο που δημοσίευσε πρόσφατα στο YouTube αναφέρει πως το 2020 υπήρξε η χρονιά των διασυνδέσεων σε στεριά και θάλασσα, καθώς τα έργα του συνεχίστηκαν με γοργούς ρυθμούς παρά την πανδημική κρίση.
      Όσον αφορά τις διασυνδέσεις των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα το 2020 υπήρξε μία χρονιά σταθμός καθώς ολοκληρώθηκε η Β’ και η Γ’ Φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων και προχώρησε η διασύνδεση της Εύβοιας με τη Σιάθο, καθώς στις 10 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε η πόντιση του καλωδίου που συνδέει τη Σκιάθο με το Μαντούβιο-Ευβοίας.
      Το γεγονός-ορόσημο της χρονιάς για τον ΑΔΜΗΕ ήταν βέβαια η ηλέκτριση του πρώτου καλωδίου για τη “μικρή” διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου”, ξεκίνησαν οι εργασίες για τη “μεγάλη διασύνδεση” Κρήτης-Αττικής με την εκκίνηση των πρώτων εργοταξίων και την παραγωγή των καλωδίων.
      Όσον αφορά το ηπειρωτικό δίκτυο, προωθήθηκε σε μεγάλο βαθμό ο Δυτικός Διάδρομος ενώ ο Ανατολικός Διάδρομος προχωρά με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021.
      Δείτε το σχετικό βίντεο:
    12. webTV

      Engineer

      Ο P. Adams Schwertentransporte με έδρα το Λουξεμβούργο μοιράστηκε τις εκπληκτικές φωτογραφίες του πτερυγίου βάρους 25 τόνων, που μεταφέρεται με ελιγμούς μέσα από στενούς επαρχιακούς δρόμους.
      Η εταιρεία μεταφορών, η οποία δραστηριοποιείται σε όλη την Ευρώπη, δημοσίευσε τις εικόνες στην σελίδα τους στο LinkedIn, προκαλώντας τον θαυμασμό των χρηστών στα social media για το εντυπωσιακό επίτευγμα της μηχανικής. «Κλείνοντας την χρονιά με ένα σετ πτερυγίων ανεμογεννήτριας 67 μέτρων σε μια δύσκολη διαδρομή». Πάντως, πολλοί κατηγόρησαν την εταιρεία πως έκανε photoshop στις φωτογραφίες.

      Η μεταφορά του πτερυγίου μήκους 67 μέτρων απαιτεί ιδιαίτερες δεξιότητες
      Πώς γίνεται η μεταφορά τους
      Οι φωτογραφίες δείχνουν το τεράστιο πτερύγιο στο πίσω μέρος ενός φορτηγού καθώς περνά μέσα από ήσυχους δρόμους και χωριά. Οι μεταφορείς αποφεύγουν σκόπιμα τις πόλεις και πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας θα κατέβουν προσωρινά, προκειμένου να περάσουν με ασφάλεια.
      Σε αντίθεση με την υπόλοιπη ανεμογεννήτρια, τα πτερύγια δεν μπορούν να αποσυναρμολογηθούν και πρέπει να μεταφερθούν ενιαία. Επίσης, δεν μπορούν να ταξιδέψουν οριζόντια λόγω των στροφών στους στενούς δρόμους, επομένως βεβαιώνεται πως τοποθετούνται επάνω στα φορτηγά σε γωνία μεταξύ 20 και 45 μοιρών.

      Τα πτερύγια μεταφέρονται ολόκληρα καθώς δεν μπορούν να αποσυναρμολογηθούν
      Το πτερύγιο είναι προσαρτημένο σε μια πλατφόρμα που το επιτρέπει να κινείται πάνω κάτω ή στο πλάι ανάλογα με την κατεύθυνση του ταξιδιού, προκειμένου να κατανέμεται ομοιόμορφα το βάρος στις στροφές.
      Το ρεκόρ για το μεγαλύτερο πτερύγιο της ανεμογεννήτριας που μεταφέρθηκε με αυτό τον τρόπο, σημειώθηκε το 2016, κατά την μεταφορά ενός πτερυγίου 88,3 μέτρων στην Δανία. Τα αιολικά πάρκα χρειάζονται τα πτερύγια για τις ανεμογεννήτριές τους που βρίσκονται συχνά στην ύπαιθρο, μακριά από τα εργοστάσια που τα παράγουν.
      Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/zoi/pterygio-anemogennitrias-metaferetai-steno-dromo
    13. webTV

      Engineer

      Στο νομό Ιωαννίνων και συγκεκριμένα στο Μονοδένδρι του δήμου Ζαγορίου βρίσκεται ένα μοναδικό φυσικό φαινόμενο. Το πέτρινο δάσος της Ηπείρου. Ένας εντυπωσιακός σχηματισμός που συναρπάζει κάθε φυσιολάτρη. Είναι το μοναδικό σε όλη τη χώρα και ένα από τα δύο σε ολόκληρο τον κόσμο.
      Στον δρόμο από Μονοδένδρι προς Οξυά βρίσκεται το μοναδικό θέαμα. Μοιάζει με ένα δάσος από πέτρες, καθώς έχουν δημιουργηθεί δομές από λεπτοπλακώδεις ασβεστόλιθους. Το συναρπαστικό τοπίο είναι αποτέλεσμα πολυετούς διάβρωσης και αποσάθρωσης των πλακών. Το αλπικό περιβάλλον συμπληρώνει το δάσος από δρύες και σφένδαμους.
      Το μοναδικό πέτρινο δάσος της χώρας. H σύζευξη των δύο δασών κάνει αρκετούς να χαρακτηρίζουν την περιοχή ως «γεωλογικό θαύμα». Λόγω του φυσικού της κάλλους η περιοχή έχει γνωρίσει μεγάλη τουριστική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.
      Από το χωριό του δήμο Ζαγορίου, Μονοδένδρι, μπορεί να απολαύσει κανείς την εκπληκτική θέα. Η γεωγραφική της θέση σε αρκετά μεγάλο υψόμετρο δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να απολαύσουν από το φαράγγι του Βίκου, το πέτρινο δάσος, μέχρι και τις πλαγιές της Τύμφης και της Αστράκας.
      Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο drone από τον συνεργάτη μας Up Stories στο μοναδικό πέτρινο δάσος της Ηπείρου:...
       
       
    14. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον ικανοτικό έλεγχο κόμβου καθώς και τον έλεγχο αποφυγής μηχανισμού ορόφου.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/ikanoti...
       
    15. webTV

      Engineer

      Η οικιστική αρχιτεκτονική είναι μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες μεταξύ των αναγνωστών του δημοφιλούς αρχιτεκτονικού ιστότοπου Archdaily.
      Κατά τη διάρκεια του 2020 στο συγκεκριμένο σάιτ δημοσιεύτηκαν περισσότερα από 2.000 σπίτια - πρότζεκτς από πολλές και διαφορετικές περιοχές του κόσμου προσφέροντας, όπως αναφέρεται, μια ποικιλία λύσεων και παρέχοντας μια ευρεία πηγή έμπνευσης για όσους αναζητούν αναφορές για το δικό τους χώρο. Ανάμεσα σ′ αυτά ποια ήταν τα 20 σπίτια - έργα με τις περισσότερες επισκέψεις στο ArchDaily το 2020. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του, αυτή η επιλογή αντιπροσωπεύει το καλύτερο περιεχόμενο που δημιουργήθηκε και κοινοποιήθηκε από την εν λόγω αρχιτεκτονική κοινότητα τους τελευταίους 11 μήνες.
      1. Ινδία: Σπίτι - πιρουέτα / Wallmakers

      © JINO SAM Το σπίτι - πιρουέτα
      2. Ιαπωνία: Σπίτι πάνω στο νερό / Nikken Sekkei

      © GANKOSHA, HARUNORI NODA Σπίτι πάνω στο νερό
      3. Πολωνία: Διαμερίσματα στο Wolf Clearing / studio de.materia

      ARCHDAILY.COM Διαμερίσματα στο Wolf Clearing
      4. ΗΠΑ: Αγροτικό καταφύγιο Whidbey / mwworks

      KEVIN SCOTT Αγροτικό καταφύγιο Whidbey
      5. Ιαπωνία: Σπίτι με σκάλα / nendo

      ARCHDAILY.COM Σπίτι με σκάλα
      6. Ινδονησία: Διαμέρισμα IH - andramatin

      MARIO WIBOWO Διαμέρισμα IH
      7. Βιετνάμ: Πράσινο Σπίτι - Κουρτίνα / HGAA

      DUC NGUYEN Πράσινο Κουρτίνα Σπίτι
      8. Βέλγιο: Διαμέρισμα WULF / CAS architecten

      TIM VAN DE VELDE Διαμέρισμα WULF
      9. Ινδία: Σπίτι στο αγρόκτημα / Studio Inscape

      RICKEN DESAI Σπίτι σε αγρόκτημα
      10. Αρνεντινή: Σπίτι Εσκομπάρ / Luciano Kruk

      DANIELA MAC ADDEN Σπίτι Εσκομπάρ
      11. Σλοβακία: Σπίτι 5 / Martin Skoček

      MATEJ HAKÁR House V / Martin Skoček
      12. Ηνωμένο Βασίλειο: Πέτρινο σπίτι με σκαλοπάτια / HAMISH&LYONS

      JAMES BRITTAIN PHOTOGRAPHY Πέτρινο σπίτι με σκαλοπάτια
      13. Μύκονος, Ελλάδα: Βίλλα Μάνδρα / K-Studio

      CLAUS BRECHENMACHER & REINER BAUMANN PHOTOGRAPHY Villa Mandra / K-Studio
      14. Βιετνάμ: Σπίτι CH / ODDO architects

      HOANG LE PHOTOGRAPHY CH House / ODDO architects
      15. Ταϊλάνδη: Τυφλό σπίτι / BOONDESIGN

      WISON TUNGTHUNYA & W WORKSPACE COMPANY LIMITED Blind House / BOONDESIGN
      16. Τουρκία: Σπίτι MU50 / Teke Architects Office

      ALTKAT ARCHITECTURAL PHOTOGRAPHY MU50 House / Teke Architects Office
      17. ΗΠΑ: Σπίτι Amagansett Modular / MB Architecture

      MATTHEW CARBONE Amagansett Modular House / MB Architecture
      18. Γουατεμάλα: Σπίτι BF / Paz Arquitectura

      ANDRÉS ASTURIAS House BF / Paz Arquitectura
      19. Βιετνάμ: Park Roof House / MDArchitecture

      QUANG TRAN Park Roof House / MDA Architecture
      20. Νότια Κορέα: Σπίτι Γουόλντεν / Formative Architects

      YOUNGSUNG KOH Walden House / Formative Architects
      archdaily.com
    16. webTV

      Engineer

      Στην καρδιά της ερήμου Karakum του Τουρκμενιστάν, υπάρχει ο κρατήρας Darvaza ή όπως είναι διεθνώς γνωστός, “Η Πύλη της Κολάσεως”. Η ονομασία μπορεί να ακούγεται τρομακτική, πρόκειται όμως για ένα από τους πιο δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς της χώρας, αν και η ίδια η κυβέρνηση δεν το προωθεί ως τουριστικό αξιοθέατο.  Πρόκειται για ένα κρατήρα με διάμετρο 70 μέτρα και βάθος 20 μέτρα, ο οποίος “φτύνει” φωτιά και δε σταματά να καίει εδώ και 50 χρόνια. Πώς δημιουργήθηκε όμως αυτό το παράξενο φαινόμενο;

      Όλα ξεκίνησαν στην τότε Σοβιετική Ένωση του 1971 και τη γεώτρηση που ξεκίνησαν για αναζήτηση πετρελαίου στην έρημο. Μόνο που αντί για θύλακα πετρελαίου, το τρυπάνι χτύπησε ένα θύλακα φυσικού αερίου. Το έδαφος κάτω από τις εγκαταστάσεις της γεώτρησης κατέρρευσε και δημιούργησε τον κρατήρα που ξέρουμε σήμερα. Το φυσικό αέριο όμως που απελευθερωνόταν αποτελούταν κυρίως από μεθάνιο, το οποίο έχει την ιδιότητα να δεσμεύει το διαθέσιμο οξυγόνο στον αέρα. Φοβούμενοι για την ασφάλεια των τοπικών κοινοτήτων και της πανίδας, αφού βρέθηκαν μερικά ζώα νεκρά στην έρημο, οι Σοβιετικοί αποφάσισαν να αναφλέξουν τα αποθέματα φυσικού αερίου και οι επιστήμονες υπολόγισαν πως σε μερικές εβδομάδες θα είχαν καεί, επιτρέποντας στην ποιότητα του αέρα να επιστρέψει σε κανονικά επίπεδα.

      Λόγω της μυστικής φύσης τέτοιων πληροφοριών στη Σοβιετική Ρωσία, ειδικότερα σε περιπτώσεις λαθών, υπάρχουν και άλλοι ισχυρισμοί ως προς τη δημιουργία του Darvaza. Δυστυχώς δεν υπάρχει έγγραφη καταγραφή του περιστατικού. Γεωλόγοι του Τουρκμενιστάν ισχυρίζονται πως η κατάρρευση έγινε το 1960 και επί χρόνια ο κρατήρας εκτόξευε φυσικό αέριο και λάσπη, ενώ η ανάφλεξη δεν έγινε πριν το 1980. 
      Μισό αιώνα μετά οι φωτιές καίνε ακόμα και οι επιστήμονες δεν μπορούν ακόμα και σήμερα να υπολογίσουν για πόσο ακόμα θα καίει.
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.