Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    635 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Η Airbus σχεδιάζει να δοκιμάσει έως το τέλος του 2017 ένα αυτόνομο ιπτάμενο όχημα, ως μέσο για τη μείωση του μποτιλιαρίσματος στους δρόμους των πόλεων.
       
       
      Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Airbus Τομ Έντερς σε συνέδριο ψηφιακής τεχνολογίας στο Μόναχο, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
       
      Η Airbus δημιούργησε πέρυσι μία μονάδα με την ονομασία Urban Air Mobility, με στόχο να αναπτύξει εναλλακτικά μεταφορικά μέσα εντός των πόλεων. Ανάμεσά τους είναι η ιδέα για ένα όχημα τύπου ελικοπτέρου, που θα μπορεί να νοικιάζει κανείς μέσω ειδικής εφαρμογής (app).
       
      «Πριν 100 χρόνια οι αστικές μεταφορές έγιναν υπόγειες, τώρα έχουν την τεχνολογική δυνατότητα να γίνουν ιπτάμενες», δήλωσε ο Έντερς, ο οποίος δήλωσε αισιόδοξος ότι έως το τέλος του έτους η Airbus θα είναι σε θέση να κάνει μία πτήση επίδειξης ενός πρωτότυπου οχήματος χωρητικότητας ενός ατόμου..
       
      «Είμαστε σε φάση πειραματισμού, αλλά παίρνουμε πολύ στα σοβαρά το ζήτημα», ανέφερε και τόνισε ότι οι μελλοντικές τεχνολογίες αυτού του είδους θα πρέπει να είναι καθαρές για μη μολύνουν κι άλλο τις πόλεις. Ακόμη, σημείωσε ότι με τα ιπτάμενα οχήματα θα μειωθούν τα κόστη για τις υποδομές των μεταφορών. «Όταν πετάς, δεν χρειάζεται να ρίχνεις δισεκατομμύρια σε τσιμεντένιες γέφυρες και δρόμους», δήλωσε.
       
      Σύμφωνα με τον ίδιο, η Airbus, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εμπορικών ελικοπτέρων, θέλει να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες όπως η αυτόνομη οδήγηση και η τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να φέρει πιο κοντά μία εποχή ιπτάμενων οχημάτων. Δεν διευκρίνισε, πάντως, πόσα κεφάλαια έχει επενδύσει ήδη η εταιρεία προς αυτήν την κατεύθυνση.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_Airbus_etoimazei_iptameno_ochima_polis/
       

       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://www.airbusgroup.com/int/en/news-media/corporate-magazine/Forum-88/My-Kind-Of-Flyover.html
    2. webTV

      Engineer

      Η οικιστική αρχιτεκτονική είναι μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες μεταξύ των αναγνωστών του δημοφιλούς αρχιτεκτονικού ιστότοπου Archdaily.
      Κατά τη διάρκεια του 2020 στο συγκεκριμένο σάιτ δημοσιεύτηκαν περισσότερα από 2.000 σπίτια - πρότζεκτς από πολλές και διαφορετικές περιοχές του κόσμου προσφέροντας, όπως αναφέρεται, μια ποικιλία λύσεων και παρέχοντας μια ευρεία πηγή έμπνευσης για όσους αναζητούν αναφορές για το δικό τους χώρο. Ανάμεσα σ′ αυτά ποια ήταν τα 20 σπίτια - έργα με τις περισσότερες επισκέψεις στο ArchDaily το 2020. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του, αυτή η επιλογή αντιπροσωπεύει το καλύτερο περιεχόμενο που δημιουργήθηκε και κοινοποιήθηκε από την εν λόγω αρχιτεκτονική κοινότητα τους τελευταίους 11 μήνες.
      1. Ινδία: Σπίτι - πιρουέτα / Wallmakers

      © JINO SAM Το σπίτι - πιρουέτα
      2. Ιαπωνία: Σπίτι πάνω στο νερό / Nikken Sekkei

      © GANKOSHA, HARUNORI NODA Σπίτι πάνω στο νερό
      3. Πολωνία: Διαμερίσματα στο Wolf Clearing / studio de.materia

      ARCHDAILY.COM Διαμερίσματα στο Wolf Clearing
      4. ΗΠΑ: Αγροτικό καταφύγιο Whidbey / mwworks

      KEVIN SCOTT Αγροτικό καταφύγιο Whidbey
      5. Ιαπωνία: Σπίτι με σκάλα / nendo

      ARCHDAILY.COM Σπίτι με σκάλα
      6. Ινδονησία: Διαμέρισμα IH - andramatin

      MARIO WIBOWO Διαμέρισμα IH
      7. Βιετνάμ: Πράσινο Σπίτι - Κουρτίνα / HGAA

      DUC NGUYEN Πράσινο Κουρτίνα Σπίτι
      8. Βέλγιο: Διαμέρισμα WULF / CAS architecten

      TIM VAN DE VELDE Διαμέρισμα WULF
      9. Ινδία: Σπίτι στο αγρόκτημα / Studio Inscape

      RICKEN DESAI Σπίτι σε αγρόκτημα
      10. Αρνεντινή: Σπίτι Εσκομπάρ / Luciano Kruk

      DANIELA MAC ADDEN Σπίτι Εσκομπάρ
      11. Σλοβακία: Σπίτι 5 / Martin Skoček

      MATEJ HAKÁR House V / Martin Skoček
      12. Ηνωμένο Βασίλειο: Πέτρινο σπίτι με σκαλοπάτια / HAMISH&LYONS

      JAMES BRITTAIN PHOTOGRAPHY Πέτρινο σπίτι με σκαλοπάτια
      13. Μύκονος, Ελλάδα: Βίλλα Μάνδρα / K-Studio

      CLAUS BRECHENMACHER & REINER BAUMANN PHOTOGRAPHY Villa Mandra / K-Studio
      14. Βιετνάμ: Σπίτι CH / ODDO architects

      HOANG LE PHOTOGRAPHY CH House / ODDO architects
      15. Ταϊλάνδη: Τυφλό σπίτι / BOONDESIGN

      WISON TUNGTHUNYA & W WORKSPACE COMPANY LIMITED Blind House / BOONDESIGN
      16. Τουρκία: Σπίτι MU50 / Teke Architects Office

      ALTKAT ARCHITECTURAL PHOTOGRAPHY MU50 House / Teke Architects Office
      17. ΗΠΑ: Σπίτι Amagansett Modular / MB Architecture

      MATTHEW CARBONE Amagansett Modular House / MB Architecture
      18. Γουατεμάλα: Σπίτι BF / Paz Arquitectura

      ANDRÉS ASTURIAS House BF / Paz Arquitectura
      19. Βιετνάμ: Park Roof House / MDArchitecture

      QUANG TRAN Park Roof House / MDA Architecture
      20. Νότια Κορέα: Σπίτι Γουόλντεν / Formative Architects

      YOUNGSUNG KOH Walden House / Formative Architects
      archdaily.com
    3. webTV

      Engineer

      Οσοι αποζητούν μια «ένεση αδρεναλίνης» από τις ταξιδιωτικές τους περιπέτειες, μπορούν σίγουρα να προσθέσουν κάτι καινούργιο στην ταξιδιωτική τους λίστα: την πεζογέφυρα 516 Arouca στην Πορτογαλία, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη πεζογέφυρα στον κόσμο και αναμένεται να ανοίξει τις «πύλες» της για το κοινό μέσα στον Οκτώβριο.
      Η γέφυρα βρίσκεται 175 μέτρα πάνω από τον ποταμό Πάιβα, κοντά στο Πόρτο, ενώ έχει μήκος 516 μέτρα. Η διάβαση της πεζογέφυρας μπορεί να διαρκέσει από πέντε έως δέκα λεπτά, ανάλογα με τη «σχέση» που έχει ο επισκέπτης με τα ύψη.
      Πρόκειται για μια κρεμαστή πεζογέφυρα Θιβετιανού στιλ, που συγκρατείται από ατσάλινα σύρματα και δύο τεράστιους πύργους σε σχήμα V. H 516 Arouca συνδέει τον καταρράκτη Αγκιέιρας με το φαράγγι Πάιβα.
      Η γέφυρα βρίσκεται 175 μέτρα πάνω από τον ποταμό Πάιβα © Município de Arouca Αυτό που κάνει τη γέφυρα να ξεχωρίζει, είναι το ανοιχτό μεταλλικό πλέγμα που παρέχει εκπληκτική θέα στον καταρράκτη και το φαράγγι που βρίσκονται ακριβώς από κάτω της. Οι κατασκευαστές τονίζουν μάλιστα ότι η συνολική εμπειρία «μιμείται την αίσθηση του να περπατάτε στο αέρα».
      «Αυτή η γέφυρα στοχεύει στο να κινήσει το ενδιαφέρον διαφορετικών τύπων ανθρώπων: από λάτρεις της μηχανικής και ειδήμονες της φύσης έως άτομα που λατρεύουν τις έντονες εμπειρίες», ανέφερε σε δήλωση του το τοπικό συμβούλιο του Δήμου Αρούκας.
      Η γέφυρα σχεδιάστηκε από το Πορτογαλικό Ινστιτούτο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης για Κατασκευές, Ενέργεια, Περιβάλλον και Βιωσιμότητα (Itecons), το οποίο χρειάστηκε τρία χρόνια για να ολοκληρώσει το έργο φέτος τον Ιούλιο.
      Η Arouca 516 «έκλεψε» τον τίτλο της μεγαλύτερης πεζογέφυρας από τη γέφυρα Charles Kuonen, η οποία βρίσκεται στην Ελβετία και «εκτείνεται» σε μήκος 429 μέτρων. Η συγκεκριμένη πεζογέφυρα παρέχει θέα στο Μάττερχορν και τις Βερνικές Άλπεις.
      Το φαράγγι Πάιβα είναι μέρος του γεωπάρκου της Αρούκα, μιας έκτασης 328 τετραγωνικών χιλιομέτρων με τεράστιο γεωλογικό ενδιαφέρον.
      Μέσα στο πάρκο, οι επισκέπτες μπορούν να κάνουν καγιάκ, πεζοπορία, ράφτινγκ και να ακολουθήσουν 25 διαφορετικές ορειβατικές διαδρομές. Μπορούν επίσης να διασχίσουν το Paiva Walkways, ένα μονοπάτι οκτώ χιλιομέτρων από ξύλινους διαδρόμους και σκάλες που εκτείνεται μέσα στο πάρκο.
      Η τελική ημερομηνία κατά την οποία η γέφυρα θα ανοίξει για το κοινό, καθώς και οι τιμές των εισιτηρίων δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, ωστόσο αυτή η στιγμή φαίνεται ότι δεν θα αργήσει πολύ.
      με πληροφορίες από CNN Travel, DailyMail
       
       
       
       
       
       
    4. webTV

      Engineer

      Artisanopolis ονομάζεται η πρώτη πλωτή πόλη που σχεδίασε ομάδα οραματιστών του Seasteading Institute στο Σαν Φρανσίσκο και αναμένεται να υλοποιηθεί έως το 2020 στον Ειρηνικό.
       
       
      Μετά την παρουσίαση του project στον Διεθνή Διαγωνισμό Floating Cities, όπου κατέλαβε την πρώτη θέση ήδη ο Διευθύνων Σύμβουλος Seasteading Institute υπέγραψε με την κυβέρνηση της Γαλλικής Πολυνησίας μνημόνιο συνεργασίας για την κατασκευή της πρώτης επιπλέουσας πόλης του κόσμου στ’ ανοιχτά των νησιών του Νότιου Ειρηνικού, αποσκοπώντας στο να έχει μια σε πλήρη λειτουργία αστική κοινότητα πάνω στη θάλασσα, έως το 2020.
       
      Η Artisanopolis αποτελείται από γεωμετρικές βάσεις, οι οποίες μπορούν να συνδεθούν και να αποσυνδεθούν ανάλογα με τις ανάγκες της κοινότητας. Κάθε τμήμα μπορεί να μετακινηθεί εύκολα με ένα ρυμουλκό, είτε μέσα στα όρια της πόλης είτε μεταξύ πόλεων και αποτελεί ένα μοναδικό παράδειγμα βιώσιμης ανάπτυξης. Υγροπονικά θερμοκήπια θα προσφέρουν φρέσκα τρόφιμα και μονάδες αφαλάτωσης, πόσιμο νερό.
       
      Γύρω από το όλο σύμπλεγμα, ένας κυκλικός κυματοθραύστης συμβάλλει στον έλεγχο υψηλών κυμάτων και ανέμων. Η βιώσιμη παραγωγή ενέργειας βασίζεται σε βυθισμένες τουρμπίνες οι οποίες λειτουργούν με τα κύματα, καθώς και σε σειρά ηλιακών πάνελ.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=Cju7HnyJA8k
       
      Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ - http://www.huffingtonpost.gr/2017/02/21/artisanopolis-------_n_14905366.html?utm_hp_ref=gr-tech
       

       

       

       

    5. webTV

      Engineer

      Τα Assassin’s Creed είναι μια από τις δημοφιλέστερες σειρές παιχνιδιών που υπάρχουν στον χώρο του gaming, εδώ και χρόνια- και σε αρκετούς τίτλους της σειράς είχε έντονο ελληνικό «χρώμα», καθώς κάποιες περιπέτειες διαδραματίζονταν στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και στην Αίγυπτο της δυναστείας των Πτολεμαίων- επίσης, ο επερχόμενος τίτλος της σειράς, Assassin’s Creed: Odyssey, θα διαδραματίζεται στην αρχαία Ελλάδα κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου.
      Όπως γνωρίζουν οι φίλοι του Altair, του Ezio Auditore και των υπόλοιπων ασσασσίνων της παρέας τους, οι δημιουργοί (Ubisoft Quebec),έχουν δημιουργήσει παράδοση στα Assassin’s Creed ως προς την ψηφιακή αναδημιουργία των πόλεων όπου διαδραματίζονται οι περιπέτειες, έτσι ώστε αυτές να απεικονίζονται όσο το δυνατόν πιο άρτια και ρεαλιστικά γίνονται, δεδομένων των ιστορικών περιόδων όπου τοποθετούνται τα παιχνίδια.
      To Odyssey δεν αποτελεί εξαίρεση- και η αρχαία Αθήνα έχει «χτιστεί» ψηφιακά εξαρχής έτσι ώστε, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, να είναι μια πραγματικά ανθηρή μεγαλούπολη της αρχαιότητας, μια «πόλη φωτός», η οποία τότε απεικόνιζε το μέλλον. Επίσης, όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του παιχνιδιού μιλώντας στο IGN, μια από τις πιο επίπονες δουλειές- σε συνεργασία με την ιστορικό Στέφανι Αν Ρουάτα- ήταν η διάκριση των στοιχείων που συνθέτουν το μωσαϊκό μιας πόλης χιλιάδων χρόνων έτσι ώστε να διαπιστωθεί ποια ανήκαν στην συγκεκριμένη περίοδο και ποια όχι- αντλώντας πληροφορίες από όσο περισσότερες πηγές ήταν δυνατόν. Σύμφωνα με τον Μπεν Χολ, world director του Odyssey, ο απόλυτος στόχος ήταν να διασφαλιστεί η δημιουργία της «πιο αυθεντικής, πιστευτής Ελλάδας που μπορούσαμε, κάνοντάς την όμορφη και διασκεδαστική ταυτόχρονα».
      Η Αθήνα του Assassin’s Creed φτιάχτηκε ξεκινώντας από το λιμάνι του Πειραιά, περνώντας από τα εξωτερικά τείχη της πόλης και τα στρατόπεδα των Σπαρτιατών εισβολέων στην Αττική και φτάνοντας στους ναούς, τα εργαστήρια των τεχνιτών, την αγορά, την Πνύκα κ.α.
      «Η Ελλάδα δεν είναι το ασπρόμαυρο που συχνά απεικονίζουν- είναι πολύχρωμη, και ζωντανή, και θέλαμε να εξασφαλίσουμε ότι το απεικονίζαμε αυτό στον κόσμο καθώς κινείστε σε αυτόν» είπε ο Χολ.
       
    6. webTV

      Engineer

      Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το έργο κατασκευής της Μαρίνας Βουλιαγμένης από την ΤΕΚΑΛ, η οποία έχει αναλάβει την εκπόνηση του έργου. Την ίδια στιγμή αναμένεται προσεχώς να ανατεθεί σε κατασκευαστική και η κατασκευή της υπογειοποιημένης διάβασης που θα συνδέει τα ξενοδοχεία του συγκροτήματος του Αστέρα Βουλιαγμένης με τη μαρίνα. Για το συγκεκριμένο έργο πρόκειται προσεχώς να προχωρήσουν οι διαδικασίες που θα καθορίσουν τον ανάδοχο, ενώ αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η σχετική μελέτη για τον σχεδιασμό της εν λόγω κατασκευής.
      Στόχος των ανθρώπων του Αστέρα Βουλιαγμένης στον οποίο ανήκει η διαχείριση της μαρίνας, είναι να αποτελέσει μία από τις κορυφαίες υποδομές ελλιμενισμού σκαφών, ψυχαγωγίας και αγορών της Μεσογείου. Τα πρώτα σκάφη θα ξεκινήσουν να ελλιμενίζονται στη μαρίνα τον μήνα που διανύουμε, καθότι ο προβλήτας έχει ήδη ολοκληρωθεί από κατασκευαστικής πλευράς.
      Κείμενο - πηγή: https://www.nou-pou.gr/real-estate/ependiseis/marina-vouliagmenis-ta-prota-skafi-oi-diethneis-oikoi-kai-i-ipogeia-sindesi-me-ton-astera/
    7. webTV

      Engineer

      Το Atlassian Central, που θα στεγαστούν τα κεντρικά γραφεία της ομώνυμης εταιρείας, στον τεχνολογικό τομέα του Σίδνεϋ, και θα αποτελεί το ψηλότερο ξύλινο κτίριο του κόσμου. Το έργο προϋπολογισμού $ 1,4 δισ. θα υλοποιήσει κοινοπραξία της Αυστραλιανής Dexus με την Ιαπωνική Obayashi και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2027.
      Το κτίριο των 75.000 τ.μ. και 39 ορόφων, θα αποτελέσει ένα πρότυπο για τον μελλοντικό Tech Central, που θα κατασκευαστεί εν μέρει πάνω από μια πλατφόρμα., που θα καλύπτει τις σιδηροδρομικές γραμμές του μεγαλύτερου σταθμού του Σίδνεϋ.

      Εκτός των χώρων γραφείου, το έργο θα στεγάζει επιπλέον καταλύματα και καταστήματα λιανικής. Θα βασίζει τη λειτουργεία του πλήρως σε ανανεώσιμες πηγές ενέργεια.
      Συμβατική κατασκευή από σκυρόδεμα θα χρησιμοποιηθεί για το υπόγειο και τους 7 πρώτους ορόφους, ενώ μια κατασκευή από δομικό χάλυβα και ξυλεία, καθώς και πάνελ από πεπιεσμένο πριονίδι θα αντικαθιστά το σκυρόδεμα από τον 7ο όροφο και πάνω.

       
      Η Dexus, υπέγραψε κατασκευαστικό συμβόλαιο αξίας $ 800 εκατ. με την Built, η οποία θα κατασκευάσει το έργο σε κοινοπραξία με τον ιαπωνικό κατασκευαστικό κολοσσό Obayashi.
      Η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει στο εγχείρημα σημαντική τεχνογνωσία, καθώς αποτελεί υπέρμαχο της χρήσης ξυλείας στον κατασκευαστικό τομέα. Πρόσφατα ολοκλήρωσε το υψηλότερο ξύλινο κτίριο στην Ιαπωνία, με όλα τα βασικά δομικά στοιχεία του από ξύλο, συμπεριλαμβανομένων των δοκών, των τοίχων και των δαπέδων. Πρόκειται για ένα κτίριο 11 ορόφων, ύψους 44 μέτρων, που ολοκληρώθηκε το Μάρτιο στη Γιοκοχάμα.
      Η Dexus που θα χρηματοδοτήσει και θα επιβλέπει την ανάπτυξη θα είναι ιδιοκτήτης στα δύο τρίτα του κτιρίου, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027. 

       
    8. webTV

      Engineer

      Μετά από δέκα χρόνια εργασιών εγκαινιάζεται το πρώτο διώροφο τούνελ ταχείας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Το «Avenue 2» αποτελεί πρότυπο μετατροπής δρόμων με ασφυκτική κίνηση σε πνεύμονες πρασίνου.
       
       
      Εκ πρώτης όψεως το τούνελ στο κέντρο του Μάαστριχτ φαίνεται σαν ένα συνηθισμένο τούνελ. Εάν δεν το γνωρίζεις δεν μπορείς να υποψιαστείς ότι πάνω από την οροφή του τούνελ βρίσκεται άλλο ένα τούνελ και από πάνω ένας χώρος πρασίνου που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα νέο κέντρο της πόλης.
       
      Οι κάτοικοι της πόλης περίμεναν με ανυπομονησία την ολοκλήρωση του μεγαλεπήβολου έργου. Το μποτιλιάρισμα και ο θόρυβος από τον δρόμο αποτελούσαν καθημερινά φαινόμενοα. Ακόμη όμως και η κυκλοφορία πέρα από τα σύνορα της πόλης αποτελούσε πρόβλημα.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος Α2 είναι η σημαντικότερη οδική αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας της Ολλανδίας και το Μάαστριχτ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κυκλοφοριακούς κόμβους της χώρας. Όταν κινείται κανείς προς τα νότια της χώρας, δύσκολα μπορεί να αποφύγει το Μάαστριχτ. Και αυτό συχνά κατέληγε σε πολύωρη αναμονή στους δρόμους. Για ένα κομμάτι περίπου τριών χιλιομέτρων στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας παλαιότερα απαιτούνταν περισσότερο από μισή ώρα.
       
      Τώρα όμως όλα αυτά θα αλλάξουν. Το νέο τούνελ θα επιτρέπει στους οδηγούς να διασχίζουν το κέντρο της πόλης σε μόλις τρία λεπτά.
       
      Το πρώτο διώροφο τούνελ της Ευρώπης
       
      «Πρόκειται για την πρώτη κατασκευή τέτοιου είδους στην Ευρώπη» λέει ο Μπαρτ Γκρότε, υπεύθυνος του κατασκευαστικού έργου «Avenue 2». «Αποφασίσαμε ότι το καλύτερο θα είναι να χωρίσουμε την τοπική από την εθνική κίνηση». Στο χαμηλότερο επίπεδο το όριο ταχύτητας είναι 100 χλμ/ώρα, ενώ στο ανώτερο 80 χλμ/ώρα.Η τεχνική καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι το τούνελ είναι διώροφο. Ουσιαστικά πρόκειται για τέσσερα τούνελ σε δύο επίπεδα. Στο χαμηλότερο επίπεδο κινούνται οι οδηγοί που θέλουν να βγουν έξω από την πόλη και στο ανώτερο εκείνοι που κατευθύνονται στο κέντρο του Μάαστριχτ.
       
      Δέκα χρόνια χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το εν λόγω έργο, το οποίο κόστισε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
       
      Πνεύμονας πρασίνου
       

      Ωστόσο το τούνελ δεν θα ευνοήσει μόνο την κυκλοφορία του Μάαστριχτ αλλά αναμένεται να γίνει σύντομα και ένας πνεύμονας πρασίνου που θα βελτιώσει αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
       
      Το σχέδιο προβλέπει να φυτευθούν χίλια δέντρα πάνω από το τούνελ ώστε να δημιουργηθεί ένα πάρκο με δρόμους για πεζούς και ποδήλατα. Επιπλέον μεγάλος ολλανδός κατασκευαστής έχει επενδύσει στο «Avenue 2» και φιλοδοξεί να χτίσει περίπου 1100 διαμερίσματα κατά μήκος του τούνελ.
       
      Το έργο μπορεί να αποτελέσει πρότυπο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες παρά τις διαφορετικές ανάγκες και ιδιομορφίες, θα μπορούσαν σίγουρα να επωφεληθούν από ένα αντίστοιχο πρότζεκτ.
       
      Ντάνιελ Μπέλουτ/ Αλεξάνδρα Κοσμά
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%BB-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%87%CF%84/a-36920690
       

       

    9. webTV

      Engineer

      Οι αιγυπτιακές αρχές αρχαιοτήτων παρουσίασαν την Πέμπτη 2 Μαρτίου έναν πρόσφατα ανακαλυφθέντα, σφραγισμένο θάλαμο στο εσωτερικό μιας από τις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας, λίγο έξω από το Κάιρο, που χρονολογείται πριν από περίπου 4.500 χρόνια.
      Ο διάδρομος – στη βόρεια πλευρά της Πυραμίδας του Χέοπα – ανακαλύφθηκε με τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας σάρωσης. Έχει μήκος σχεδόν 9 μέτρα και πλάτος πάνω από 1,8 μ. ενώ είναι σκαρφαλωμένος πάνω από την κύρια είσοδο της πυραμίδας.
      Η δεύτερη ανακάλυψη θαλάμου
      Οι αρχαιολόγοι δεν γνωρίζουν ποια ήταν η λειτουργία του θαλάμου, ο οποίος δεν είναι προσβάσιμος από το εξωτερικό. Το 2017, οι επιστήμονες ανακοίνωσαν την ανακάλυψη ενός άλλου σφραγισμένου διαδρόμου, ενός θαλάμου μήκους 30 μέτρων επίσης στο εσωτερικό της Πυραμίδας του Χέοπα.
      Ο Αιγύπτιος αρχαιολόγος Zahi Hawass και ο υπουργός Τουρισμού της χώρας Ahmed Eissa, ανακοίνωσαν την ανακάλυψη σε μια τελετή αποκαλυπτηρίων έξω από την πυραμίδα. Το πρόγραμμα Scan Pyramids, ένα διεθνές πρόγραμμα που χρησιμοποιεί σαρώσεις για να εξετάσει ανεξερεύνητα τμήματα της αρχαίας δομής, πιστώθηκε την ανακάλυψη.
      Επιστήμονες από το πρόγραμμα – το οποίο ξεκίνησε το 2015 – συμμετείχαν στα αποκαλυπτήρια.
      Photo: YouTube
      Υπάρχουν κι άλλα
      Σύμφωνα με τον Christian Grosse, καθηγητή Μη Καταστροφικού Ελέγχου στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου και ηγετικό μέλος του προγράμματος, για τον εντοπισμό του θαλάμου χρησιμοποιήθηκαν διάφορες τεχνικές σάρωσης, όπως μετρήσεις με υπερήχους και ραντάρ διείσδυσης στο έδαφος. Ελπίζει ότι οι τεχνικές αυτές θα οδηγήσουν σε περαιτέρω ευρήματα εντός της πυραμίδας.
      «Υπάρχουν δύο μεγάλοι ασβεστόλιθοι στον τελικό θάλαμο, και τώρα το ερώτημα είναι τι υπάρχει πίσω από αυτές τις πέτρες και κάτω από τον θάλαμο» δήλωσε ο Grosse.
      Photo: Η Πυραμίδα του Χέοπα / Wikimedia Commons
      Το μόνο από τα αρχαία επτά θαύματα του κόσμου που έχει διασωθεί
      Η πυραμίδα του Χέοπα -που πήρε το όνομά της από έναν φαραώ της Τέταρτης Δυναστείας που βασίλευσε από το 2509 έως το 2483 π.Χ.- είναι μία από τις τρεις πυραμίδες που αποτελούν το συγκρότημα των Μεγάλων Πυραμίδων της Γκίζας. Οι αιγυπτιακές πυραμίδες είναι το μόνο από τα αρχαία επτά θαύματα του κόσμου που έχουν διασωθεί μέχρι σήμερα.
      Οι ειδικοί διχάζονται για το πώς κατασκευάστηκαν οι πυραμίδες, οπότε ακόμη και σχετικά ασήμαντες ανακαλύψεις προκαλούν μεγάλο ενδιαφέρον. Οι αρχές συχνά διατυμπανίζουν δημοσίως τις ανακαλύψεις για να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες, μια σημαντική πηγή ξένου συναλλάγματος για αυτή τη χώρα της Μέσης Ανατολής με ταμειακά προβλήματα.
      Ο τουριστικός τομέας της Αιγύπτου υπέστη μακρά κάμψη μετά την πολιτική αναταραχή και τη βία που ακολούθησε την εξέγερση του 2011, η οποία ανέτρεψε τον επί μακρόν αυταρχικό πρόεδρο της χώρας Χόσνι Μουμπάρακ, και περαιτέρω πλήγματα μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κοροναϊού.
      *Με στοιχεία από npr.org
    10. webTV

      Engineer

      Πριν από τριάντα χρόνια, επιστήμονες και μηχανικοί εκτόξευσαν έναν νέο δορυφόρο για να μελετήσουν την άνοδο της στάθμης της θάλασσας με την πάροδο του χρόνου, μια μελέτη που κάποτε μπορούσε να γίνει μόνο από όργανα μέτρησης στις ακτές. Το TOPEX/Poseidon εκτοξεύτηκε στο διάστημα στις 10 Αυγούστου 1992 και ξεκίνησε μια καταγραφή δεδομένων 30 ετών για το ύψος της επιφάνειας των ωκεανών σε όλο τον κόσμο. Οι παρατηρήσεις έχουν επιβεβαιώσει σε παγκόσμια κλίμακα αυτό που οι επιστήμονες είδαν προηγουμένως από την ακτογραμμή: η μέση στάθμη της θάλασσας ανεβαίνει και ο ρυθμός επιταχύνεται συνεχώς.
      Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η παγκόσμια μέση στάθμη της θάλασσας —που φαίνεται στο γραμμικό διάγραμμα πάνω— έχει αυξηθεί κατά 10,1 εκατοστά από το 1992. Τα τελευταία 140 χρόνια, οι δορυφόροι και οι μετρητές παλίρροιας δείχνουν ότι η παγκόσμια στάθμη της θάλασσας έχει αυξηθεί 21 έως 24 εκατοστά.
      Ξεκινώντας με το TOPEX/Poseidon, η NASA και οι συνεργαζόμενες διαστημικές υπηρεσίες έχουν εκτοξεύσει μια σειρά δορυφόρων που χρησιμοποιούν ραντάρ υψομετρίας για την παρακολούθηση της τοπογραφίας της επιφάνειας του ωκεανού – ουσιαστικά, το κατακόρυφο σχήμα και το ύψος του ωκεανού. Τα υψομετρικά ραντάρ στέλνουν συνεχώς παλμούς ραδιοκυμάτων (μικροκύματα) που αντανακλώνται από την επιφάνεια του ωκεανού πίσω προς τον δορυφόρο. Τα όργανα υπολογίζουν τον χρόνο που χρειάζεται για να επιστρέψει το σήμα, ενώ παράλληλα παρακολουθούν την ακριβή θέση του δορυφόρου στο διάστημα. Από αυτό, οι επιστήμονες εξάγουν το ύψος της επιφάνειας της θάλασσας ακριβώς κάτω από τον δορυφόρο.
      Από το 1992, πέντε αποστολές με παρόμοια υψόμετρα έχουν επαναλάβει την ίδια τροχιά κάθε 10 ημέρες: TOPEX/Poseidon (1992 έως 2006), Jason-1 (2001 έως 2013), το Ocean Surface Topography Mission/Jason-2 (2008 έως 2019), Jason-3 (2016 έως σήμερα) και Sentinel-6 Michael Freilich (2020 έως σήμερα). Οι αποστολές δημιουργήθηκαν μέσω διαφόρων συνεργασιών μεταξύ της NASA, του γαλλικού Centre National d’Etudes Spatiales (CNES), του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Εκμετάλλευση Μετεωρολογικών Δορυφόρων (EUMETSAT), του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) και της Εθνικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ. (NOAA).
      Μαζί, οι ομάδες της αποστολής έχουν συγκεντρώσει ένα ενοποιημένο αρχείο τοπογραφίας ωκεανών που ισοδυναμεί με το έργο μισού εκατομμυρίου μετρητών παλίρροιας. Οι επιστήμονες συσσώρευσαν και επιβεβαίωσαν ένα αρχείο δεδομένων που είναι πλέον αρκετά μεγάλο και ευαίσθητο για να ανιχνεύσει τις παγκόσμιες και περιφερειακές αλλαγές της στάθμης της θάλασσας πέρα από τους εποχιακούς, ετήσιους και δεκαετούς κύκλους που συμβαίνουν φυσικά.
      «Με δεδομένα 30 ετών, μπορούμε επιτέλους να δούμε τι τεράστιο αντίκτυπο έχουμε στο κλίμα της Γης», δήλωσε ο Josh Willis, ωκεανογράφος στο Jet Propulsion Laboratory και επιστήμονας του έργου της NASA για το Sentinel-6 Michael Freilich. «Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας που προκαλείται από την ανθρώπινη παρέμβαση στο κλίμα επισκιάζει τώρα τους φυσικούς κύκλους. Και συμβαίνει όλο και πιο γρήγορα κάθε δεκαετία».
      Το γράφημα  στην κορυφή του άρθρου δείχνει τις παγκόσμιες τάσεις στη στάθμη της θάλασσας όπως παρατηρήθηκαν από το 1993 έως το 2022 από το TOPEX/Poseidon, τις τρεις αποστολές Jason και τον Sentinel-6 Michael Freilich. Σημειώστε τις χωρικές διακυμάνσεις στον ρυθμό ανόδου της στάθμης της θάλασσας, με ορισμένα μέρη του ωκεανού να ανεβαίνουν ταχύτερα (που απεικονίζονται με κόκκινο και βαθύ πορτοκαλί) από τον παγκόσμιο ρυθμό. Πολλές από τις ανωμαλίες αντικατοπτρίζουν μακροπρόθεσμες αλλαγές στα ωκεάνια ρεύματα και τη διανομή θερμότητας.
      Τα δεδομένα υψομετρίας δείχνουν επίσης ότι ο ρυθμός ανόδου της στάθμης της θάλασσας επιταχύνεται. Κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, η παγκόσμια μέση στάθμη της θάλασσας αυξήθηκε κατά περίπου 1,5 mm ανά έτος. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ήταν περίπου 2,5 mm ετησίως. Την τελευταία δεκαετία, το ποσοστό αυξήθηκε στα 3,9 mm ετησίως.
      Οι υψηλές και χαμηλές τιμές κάθε χρόνο προκαλούνται από την ανταλλαγή νερού μεταξύ ξηράς και θάλασσας. «Η χειμερινή βροχή και η χιονόπτωση στο βόρειο ημισφαίριο μετατοπίζουν το νερό από τον ωκεανό στη στεριά και χρειάζεται λίγος χρόνος για να απορροή πίσω στους ωκεανούς», σημείωσε ο κ.Willis. «Αυτό το φαινόμενο προκαλεί συνήθως περίπου 1 cm άνοδο και πτώση κάθε χρόνο, με λίγο περισσότερο ή λιγότερο κατά τη διάρκεια των ετών Ελ Νίνιο και Λα Νίνια. Είναι κυριολεκτικά σαν τον καρδιακό παλμό του πλανήτη».
      Ενώ μερικά χιλιοστά ανόδου της στάθμης της θάλασσας ετησίως μπορεί να φαίνονται μικρά, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι κάθε 2,5 cm ανόδου της στάθμης της θάλασσας μεταφράζεται σε 2,5 μέτρα παραλίας που χάνονται κατά μήκος της μέσης ακτής. Σημαίνει επίσης ότι οι υψηλές παλίρροιες και οι καταιγίδες μπορούν να ανυψώσουν τον ωκεανό τοπικά ακόμη πιο ψηλά, προκαλώντας περισσότερες παράκτιες πλημμύρες, ακόμη και τις ηλιόλουστες μέρες. Σε μια έκθεση που εκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2022, Αμερικανοί επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μέχρι το 2050 η στάθμη της θάλασσας κατά μήκος των ακτών των ΗΠΑ θα μπορούσε να ανέβει μεταξύ 25 και 30 cm πάνω από τα σημερινά επίπεδα.
      «Αυτό που ξεχωρίζει από το αρχείο δορυφορικής υψομετρίας είναι ότι η άνοδος τα τελευταία 30 χρόνια είναι περίπου δέκα φορές μεγαλύτερη από τη φυσική ανταλλαγή νερού μεταξύ ωκεανού και ξηράς σε ένα χρόνο», είπε ο Willis. «Με άλλα λόγια, η άνοδος της παγκόσμιας στάθμης της θάλασσας που προκαλείται από τον άνθρωπο είναι τώρα δέκα φορές μεγαλύτερη από τους φυσικούς κύκλους».
      Πηγή: NASA, Φωτογραφία NASA/Saskia Madlener
    11. webTV

      Engineer

      Η πρόταση που κέρδισε το τέταρτο βραβείο του διαγωνισμού ArXellence 2 για τη δυτική είσοδο της πόλης και τη δημιουργία του νέου Επιχειρηματικού Κέντρου της.
      Μέσα από περισσότερες από 170 προτάσεις που κατατέθηκαν στο πλαίσιο του Ανοιχτού Διεθνή Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Ιδεών ArXellence 2, που διοργανώθηκε από την ALUMIL, επιλέχθηκαν και βραβεύτηκαν οι δέκα καλύτερες. Όλες οι προτάσεις που συμμετείχαν θα παρουσιαστούν σε επίσημη έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί στα Παλαιά Σφαγεία. Ο διαγωνισμός είχε ως στόχο την ανάδειξη του καινοτόμου σχεδιασμού ως την ιδανική προσέγγιση για τη δημιουργία του νέου Επιχειρηματικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης (CBD) και τη βιώσιμη αστική ανάπλαση του δυτικού παράλιου μετώπου της πόλης.
      Σήμερα παρουσιάζουμε την πρόταση που κέρδισε το 4ο βραβείο.
      Όνομα πρότασης: “Bioclimatic Urban Lighthouse”

      Η πρόταση αυτή εμπνέεται από την ιστορία της Θεσσαλονίκης και ιδιαιτέρως από το Λευκό Πύργο. Στην πραγματικότητα δημιουργεί ένα διάλογο μεταξύ του Λευκού Πύργου και του προτεινόμενου συμβόλου της: του Νέου Βιοκλιματικού Πύργου της Θεσσαλονίκης. Η προτεινόμενη παρέμβασή σε αυτή τη στρατηγική τοποθεσία της πόλης δημιουργεί τις ακόλουθες ευκαιρίες στο χωροχρονικό αφήγημα της Θεσσαλονίκης:
      Α- Κατά τον οριζόντιο άξονα: η συνέχεια του δημόσιου χώρου που δημιουργείται με αυτήν την παρέμβαση (ταυτόχρονα σε επίπεδο εδάφους και ορίζοντα), αλληλοεπιδρώντας με άλλους αστικούς ελκυστές, θα δημιουργήσει νέες αστικές σχέσεις. Οι πεζόδρομοι δημιουργούν πορείες και θέα που φέρνουν τον ωκεανό πίσω στην πόλη.
      Β- Κατά μήκος του κατακόρυφου άξονα: προτείνεται μια εμβληματική παρέμβαση, η οποία όχι μόνο καθιερώνει διάλογο σε χρόνο και χώρο με τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, αλλά γίνεται ένα νέο ορόσημο που δηλώνει την επείγουσα ανάγκη επανακαθορισμού της σχέσης μεταξύ της ανθρώπινης κοινωνίας και του πλανήτη. Το σύγχρονο πλαίσιο απαιτεί μια αναγεννητική προσέγγιση του σχεδιασμού που επικεντρώνεται στις ακόλουθες επιταγές: παραγωγή οξυγόνου, δέσμευση άνθρακα, συσσώρευση ενέργειας, διαχείριση νερού, δημιουργία μικροκλίματος και προώθηση της αυτοανανέωσης.

      Η πρότασή μεγιστοποιεί τις δυνατότητές της σε όλους τους άξονες. Ενώ το οικοσύστημα αναπτύσσεται κατά μήκος του κατακόρυφου άξονα-ως οπτική ηχώ του Λευκού Πύργου και ως νέα εικόνα του οράματος της Θεσσαλονίκης για βιωσιμότητα στο μέλλον-μια συνέχεια δημόσιου χώρου, διαθέσιμη για μικτή χρήση, αναπτύσσεται κατά μήκος του οριζόντιου άξονα. Η διασταυρούμενη συνέργεια αυτών των δύο αξόνων σημαίνει ότι τόσο το ισόγειο όσο και ο ορίζοντας διατίθενται για δημόσια χρήση.
      Οι στέγες των κτιρίων θα φυτευτούν με βλάστηση και θα είναι προσβάσιμες στο ευρύ κοινό. Η πρόσβαση των οχημάτων και των πεζών σε αυτά τα οικοσυστήματα θα γίνεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου.

      Κάθε οροφή συνιστά ένα χώρο πρασίνου στον οποίο μπορεί κανείς να περιαχθεί μέσα από ένα κυκλοφοριακό σύστημα από ράμπες και οικολογικά μονοπάτια που δίνουν νόημα σε αυτούς τους χώρους με ένα τρόπο που μια υπερυψωμένη οδός ή ένα χώρος με θέα θα έδινε. Η συμβίωση μεταξύ του λιμανιού και της πόλης τονίζεται από έναν υπερυψωμένο παραλιακό πεζόδρομο.
      Η ιδέα είναι να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε έναν ελκυστικό προορισμό τοπικού και διεθνούς ενδιαφέροντος με ένα ορόσημο που αποτελεί μια δήλωση στον ορίζοντα: «ο Νέος Βιοκλιματικός Πύργος της Θεσσαλονίκης» και ένα δημόσιο πάρκο σε μητροπολιτική κλίμακα.
      Η πρόσβαση πεζών και οχημάτων παρέχεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη ενσωμάτωση στον υπάρχοντα αστικό ιστό.
      Ο Νέος Πύργος της Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί ως ελαφριά κατασκευή με διπλό θερμικό και ακουστικό δέρμα. Ενσωματώνει κρεμαστούς κήπους. Στον πυρήνα του υπάρχει μια «Αγορά» : η πρόσβαση στο ισόγειο οδηγεί σε μια πλατεία για συναντήσεις και εκδηλώσεις.
      Η δομή περικλείεται σε ένα αυθεντικά πράσινο κέλυφος που αποτελείται από ένα πράσινο βιοκλιματικό στρώμα, υδροσυλλογή, κάθετα περιβόλια και κενά που ανοίγουν τη θέα προς τη θάλασσα. Το επιχειρηματικό κέντρο και τα γραφεία του βρίσκονται εδώ. Το υπόγειο λειτουργεί ως εμπορική περιοχή.
      Οι χώροι στάθμευσης βρίσκονται σε 3 ορόφους κάτω από το επίπεδο του εδάφους και η πρόσβαση των οχημάτων γίνεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου.
      Προτείνεται, λοιπόν, ένα οικοσύστημα που παράγει οξυγόνο, δεσμεύει άνθρακα, ορίζει άζωτο, αποστάζει το νερό, συσσωρεύει ηλιακή ενέργεια, παράγει σύνθετα σάκχαρα και τρόφιμα και δημιουργεί μικροκλίματα. Καθώς αλλάζει χρώμα με κάθε εποχή, λειτουργεί με τον δικό του κύκλο βιωσιμότητας αυτοανανέωσης.

      Οι We Are Architects and Urban Planners, η ομάδα που κατέθεσε τη συγκεκριμένη πρόταση, λέει πως το όραμά για τη Θεσσαλονίκη ήταν πολύ ξεκάθαρο από την αρχή: να δημιουργήσουν ένα μοναδικό και διακριτικό σύμβολο για την πόλη με τη μορφή κάθετου οικοσυστήματος ανοίγοντας παράλληλα μια συνέχεια δημόσιου χώρου για χρήση από τους πολίτες.
      Το πιο καινοτόμο στοιχείο της πρότασης τους θεωρούν ότι είναι ο τρόπος με τον οποίο έχει σχεδιαστεί ο Πύργος. Η δομή περικλείεται σε ένα αυθεντικά πράσινο κέλυφος που αποτελείται από ένα πράσινο βιοκλιματικό στρώμα, με υδροσυλλογή και κάθετα περιβόλια. Δεν είναι μια ερμητική, συμπαγής δομή αλλά μια που επιτρέπει στα εσωτερικά στοιχεία να τροφοδοτούν τον βιώσιμο κύκλο. Ο πύργος λειτουργεί ως ένα κατακόρυφο οικοσύστημα, με παρόμοιο τρόπο που θα έκανε ένας ζωντανός οργανισμός. Είναι ένας πνεύμονας που ζει και αναπνέει.
      *Όλες οι προτάσεις που συμμετείχαν στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό της ArXellence 2, που διοργανώθηκε από την ALUMIL, θα παρουσιαστούν στην επίσημη έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί από τις 11 έως τις 26 Σεπτεμβρίου 2021, στην καρδιά της δυτικής εισόδου της πόλης, στα Παλαιά Σφαγεία.
    12. webTV

      Engineer

      Απίστευτες εικόνες προσφέρει μια επαρχιακή πόλη… φάντασμα στην Τουρκία, όπου εκατοντάδες μικρά κάστρα τα οποία προορίζονταν για πλούσιους επενδυτές, έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους.
      Πρόκειται για το φιλόδοξο πρότζεκτ Burj al Babas στην επαρχία Μπολού, το οποίο άρχισε το 2014, ωστόσο ο όμιλος που το είχε αναλάβει, απέτυχε να συγκεντρώσει τα χρήματα που απαιτούνταν.
      Κάθε ένα από τα 732 μικροσκοπικά αυτά  κάστρα κόστισε 450.000 ευρώ για να χτιστεί, σύμφωνα με την Daily Mail. Ωστόσο, αυτά τα χρήματα ο όμιλος Sarot Group δεν θα τα πάρει ποτέ πίσω, αφού με εντολή δικαστηρίου προέβη σε πτώχευση για χρέος 27 εκατομμυρίων δολαρίων.
      Σύμφωνα με τα διεθνή Μέσα, ο όμιλος χρεοκόπησε, όταν επενδυτές από αραβικές χώρες που ήταν υποψήφιοι αγοραστές, άλλαξαν γνώμη λόγω της πτώσης στην τιμή του πετρελαίου, η οποία δημιούργησε έλλειμα πάνω από 85 εκατομμύρια ευρώ.
      Οι πάμπλουτοι επιχειρηματίες και γαλαζοαίματοι θα μπορούσαν να αποκτήσουν το δικό τους «μεσαιωνικό» πύργο, απολαμβάνοντας το εξαιρετικό κλίμα και τις χλιδάτες υποδομές που θα παρείχε το «σκοτεινό» πλέον χωριό, μεταξύ των οποίων και ένα υπερσύγχρονο εμπορικό κέντρο.
      Κόντρα ωστόσο στις προσδοκίες, η περιοχή εξελίχθηκε σε θλιβερό αντικατοπτρισμό της οικονομικής κρίσης που μαστίζει την Τουρκία και της αποτυχίας του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να την αντιμετωπίσει.
      Σήμερα, η περιοχή αποτελεί ένα… στοιχειωμένο τοπίο, με το μισό αριθμό τον κατοικιών να μην έχει χτιστεί πλήρως και το εμπορικό κέντρο να μην ξεκίνησε ποτέ.
      Μερικές ακόμη εικόνες:



       
    13. webTV

      GTnews

      Στη Στοκχόλμη, μια νέα γενιά ηλεκτρικών σκαφών κάνει θραύση. Οι κάτοικοι της σουηδικής πρωτεύουσας, ενός αρχιπελάγους 14 νησιών που συνδέονται μεταξύ του με 57 γέφυρες, έχουν μακρά ιστορία στη χρήση σκαφών για να μετακινηθούν. Με έναν εκτιμώμενο στόλο 756.000 σκαφών αναψυχής, ο συγκεκριμένος κλάδος της Σουηδίας είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αναφέρει δημοσίευμα του CNN.
      Όπως υπάρχει και το ανάλογο περιβαλλοντικό κόστος. Τα απόνερα που δημιουργούν τα ταχύπλοα προκαλούν ζημιές στον βυθό, ο θόρυβος του κινητήρα αποφέρει προβλήματα στη θαλάσσια ζωή, ενώ προβληματίζουν και οι εκπομπών CO2. Μια σουηδική startup, όμως, φέρεται να έχει τη λύση. Όπως υποστηρίζει, ηλεκτρικά σκάφη μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, αλλά και τον χρόνο ταξιδιού και μεταφορών. Η Candela έχει σχεδιάσει πλήρως ηλεκτρικά υδροπτέρυγα μηδενικού άνθρακα. Όπως τονίζει, πουλήθηκαν πάνω από 100 από το μοντέλο της C-8, ένα σκάφος αναψυχής 8,5 μέτρων, μέσα σε έξι μήνες από την κυκλοφορία του. Τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία – που παρουσιάστηκαν στις 22 Ιουνίου – αναμένεται να βγουν στο νερό το επόμενο έτος.
      Ο Gustav Hasselskog, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Candela, λέει ότι εμπνεύστηκε από την εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla. «Αυτό που έκανε η Tesla ήταν να προσθέσει πολύ στιλ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θέλουμε να φτιάξουμε ένα πολύ ελκυστικό προϊόν, διότι αυτό θα οδηγήσει προς τη βιωσιμότητα με πολύ πιο γρήγορο τρόπο».

      Αψηφώντας τη  βαρύτητα
      Ο Hasselskog είναι λάτρης των σκαφών εδώ και πολλά χρόνια. Πριν ξεκινήσει την Candela το 2014, είχε ένα συμβατικό μηχανοκίνητο σκάφος, το οποίο -όπως λέει- κατανάλωνε περίπου «15 φορές περισσότερα καύσιμα από ένα αυτοκίνητο». Κάποια στιγμή στράφηκε προς τα υδροπτέρυγα, τα οποία έχουν στο κάτω μέρος τους εξαρτήματα που μοιάζουν με πτερύγια. Όταν το σκάφος αναπτύσσει ταχύτητα μοιάζει σαν να σηκώνεται από το νερό και να «πετάει». Όπως λέει ο Hasselskog μειώνουν την τριβή και τους επιτρέπει να κινούνται πιο γρήγορα, αυξάνοντας την απόδοση της μπαταρίας. Φτιαγμένο με ανθρακονήματα, η βάση του σκάφους είναι εξαιρετικά ελαφριά, απαραίτητο στοιχείο για να το κάνει να «πετάει».
      Νέα projects
      Και άλλες εταιρείες εργάζονται επίσης σε σκάφη αναψυχής με μπαταρίες υψηλής τεχνολογίας. Η Arc Boats, η οποία δημιουργήθηκε από πρώην μηχανικούς πυραύλων της SpaceX του Elon Musk, θα κυκλοφορήσει ένα αλουμινένιο σκάφος 24 ποδιών αυτό το καλοκαίρι, ενώ μια άλλη νεοφυής επιχείρηση με έδρα τη Στοκχόλμη, η X Shore, έχει συγκεντρώσει πάνω από 71 εκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή του ηλεκτρικού σκάφους της, το οποίο έχει εμβέλεια έως και 100 ναυτικά μίλια.
      Η επόμενη μεγάλη πρόκληση της Candela είναι η αύξηση της παραγωγής για να ανταποκριθεί στη ζήτηση: η εταιρεία μετακομίζει σε νέες εγκαταστάσεις τετραπλάσιες από τις υπάρχουσες και αυξάνει την ομάδα της από 30 σε 100 άτομα. Η βιομηχανία σκαφών έχει συνήθως μικρή κλίμακα παραγωγής και μεγάλο μέρος της εργασίας γίνεται με το χέρι – αλλά ο Hasselskog διερευνά τρόπους για την προσθήκη αυτοματοποίησης, σε μια προσπάθεια να μειώσει την τιμή των μελλοντικών μοντέλων. «Θέλουμε πραγματικά να μειώσουμε το κόστος, ώστε να μπορούμε να ανταγωνιστούμε τα σκάφη με κινητήρα εσωτερικής καύσης», ανέφερε.

      ---
       
    14. webTV

      Engineer

      Το CopenHill αποτελεί μια καινοτόμα μονάδα συνδυασμένης παραγωγής ενέργειας και θερμότητας από απόβλητα που ταυτόχρονα παρέχει εγκαταστάσεις και υπηρεσίες αναψυχής όπως σκι και αναρρίχηση και η οποία βρίσκεται στο Amager της Κοπεγχάγης στη Δανία. Το CopenHill πριν γίνει χώρος για mountain sports για μικρούς και μεγάλους, ήταν ένας χώρος όπου πετούσαν οι Δανοί τα απόβλητά τους. Ωστόσο, η θέληση της τοπικής κυβέρνησης να μετατραπεί η Κοπεγχάγη στην πρώτη πόλη που δεν θα χρησιμοποιεί καθόλου διοξείδιο του άνθρακα μέχρι το 2025, σε συνδυασμό με τη θέληση για δημιουργία κάτι μοναδικού και ταυτόχρονα οικολογικού, οδήγησε το 2013 στην κατασκευή αυτού του χώρου. Το CopenHill άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό τον Οκτώβριο του 2019.
      Στο CopenHill υπάρχει ένα εργοστάσιο καύσης απορριμμάτων που αποτελεί ταυτόχρονα και τεχνητό βουνό με πλούσια βλάστηση, πεδίο αναρρίχησης και πίστα για σκι. Η εν λόγω εγκατάσταση παρέχει θέρμανση σε 150.000 νοικοκυριά με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί ως χώρος αναψυχής, τοπόσημο και τουριστικός προορισμός. 
      Το Copenhill καταλαμβάνει έκταση 17.000 τετραγωνικών μέτρων, εκ των οποίων τα 10.000 τ.μ. είναι η πίστα του σκι. Η πίστα του τεχνητού σκι είναι κατασκευασμένη από ένα ειδικό υλικό στην Ιταλία και ανακυκλώνεται όταν φθαρεί. Σε αυτή βρίσκεται και ένα μονοπάτι για περπάτημα και τρέξιμο, μήκους 490 μέτρων. Επίσης, στην ίδια εγκατάσταση έχει δημιουργηθεί και ένας τοίχος αναρρίχησης, ύψους 85 μέτρων. 
      Η επίσκεψη στον χώρο και η χρήση του είναι δωρεάν. Οι πολίτες πληρώνουν μόνο για τη χρήση των αναβατήρων ή για να ανεβούν στον τοίχο αναρρίχησης. Η κορυφή είναι επισκέψιμη και μέσω γυάλινου ανελκυστήρα, από τον οποίο κάποιος βλέπει το εσωτερικό του εργοστασίου καύσης. Στη βάση βρίσκεται ένα “afterski cafe & bar”, ένας χώρος ενοικίασης εξοπλισμού σκι και ένα επώνυμο κατάστημα.
      Ο τοίχος σχεδιάστηκε από την walltopia και είναι ο ψηλότερος τοίχος αναρρίχησης στον κόσμο, ύψους 85 μέτρων – πλάτους 10 μέτρων, και ενώνεται με την τεχνητή πίστα σκι στην ταράτσα του κτιρίου, δημιουργώντας έναν πολυχώρο για ορεινά αθλήματα μέσα στην πόλη.
      Ωστόσο, λόγω του πολύ μεγάλου ύψους του, η αναρρίχηση πρέπει να γίνεται από πολύ έμπειρα και εκπαιδευμένα άτομα, ενώ πρόκειται να ανοίξει επίσημα για το κοινό εντός του 2020.
      Ο τοίχος που δημιουργήθηκε σε στενή συνεργασία με την BIG, εναρμονίζεται με το κτίριο οπτικά και λειτουργικά. Οι τοποθετημένες λαβές είναι λειτουργικές για όλη την ανάβαση προς την κορυφή.
      «Ο σχεδιασμός του τοίχου ήταν μια πρόκληση καθώς προσπαθούσαμε να βρούμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ εμφάνισης και λειτουργικότητας. Ο στόχος ήταν να δημιουργήσουμε ένα τοίχος που να ταιριάζει με την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική του κτιρίου ενώ θα προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία αναρρίχησης», αναφέρει ο Vasil Sharlanov, επικεφαλής της walltopia.
      Το αναρριχητικό τοίχωμα χωρίζεται σε τέσσερα επίπεδα, και κάθε 20 μέτρα είναι διαφορετικό επίπεδο αναρρίχησης. Η δυσκολία ανεβαίνει όσο πιο ψηλά πηγαίνει ο αναρριχητής. Ο τοίχος 1.200 τετραγωνικών μέτρων κατασκευάστηκε από 55 τόνους ανοξείδωτου χάλυβα και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ένα μείγμα 24 τόνων υαλοβάμβακα και πλεξιγκλάς. Αυτός ο συνδυασμός ήταν ο ιδανικός, σύμφωνα με τους ειδικούς, ώστε να μην εμποδίζεται ο φυσικός φωτισμός στο κτίριο.
      Ο αρχιτέκτονας Bjarke Ingels που σχεδίασε το CopenHill, είχε περιγράψει το έργο ως ανέγερση ενός αλπικού βουνού για να προσθέσει ενδιαφέρον στην επίπεδη τοπογραφία της Δανίας. «Η ιδέα για την πλαγιά του σκι προήλθε από το γεγονός ότι η Κοπεγχάγη έχει κρύο κλίμα με αρκετούς μήνες χιόνι, χωρίς όμως να έχει απολύτως κανένα βουνό», δήλωσε, εξηγώντας ότι οι κάτοικοι πρέπει να ταξιδέψουν αρκετές ώρες με το αυτοκίνητο για να φτάσουν στις πραγματικές πλαγιές του σκι στη Σουηδία.
      Για να πετύχει το εγχείρημα, χρειάστηκε να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο business plan, καθορίζοντας τους πιθανούς επισκέπτες, προκειμένου το έργο να έχει και βιωσιμότητα, δεδομένου ότι απαιτήθηκαν 12,7 εκατ. ευρώ (εγκαταστάσεις σκι 5, εγκαταστάσεις αναρρίχησης 1,3, skicentre 1,6, πράσινο πάρκο στέγης 2,4, σχεδιασμός / σύμβουλοι 1,3, απρόβλεπτα 1,1 εκατ.). Στη Δανία, υπάρχουν 530.000 άτομα που ασχολούνται με το σκι κάθε χρόνο, κι αυτό αποτέλεσε ιδανική μαγιά σκέψης.
      Η χρηματοδότηση δε του έργου προήλθε από κοινή συνεργασία μεταξύ ιδιωτικών κεφαλαίων και δημοσίου, όπως τα δικά μας ΣΔΙΤ, καταδεικνύοντας ότι αποτελούν τον ιδανικό τρόπο κατασκευής και λειτουργίας μεγάλων έργων.
      Περισσότερες πληροφορίες: https://www.copenhill.dk/
       
    15. webTV

      GTnews

      Διαστημική ιστορία έγραψε πριν από μερικές ώρες η NASA, καθώς έφερε εις πέρας μια άκρως φιλόδοξη και απαιτητική άσκηση πλανητικής άμυνας, εμβολίζοντας εσκεμμένα έναν αστεροειδή με διαστημόπλοιο, προκειμένου να μεταβληθεί η πορεία του με τη δύναμη της κινητικής ενέργειας.
      Η αποστολή που βαπτίστηκε DART («βέλος», στα αγγλικά, ακρώνυμο του όρου Double Asteroid Redirection Test) σηματοδοτεί την πρώτη δοκιμή της τεχνικής αυτής. Επιτρέπει στη NASA να κάνει πρόβα για την περίπτωση που παρουσιαστεί μια μέρα ο κίνδυνος να συγκρουστεί ένας αστεροειδής με τη Γη, γεγονός που θα συνιστούσε υπαρξιακή απειλή για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα.
      Αν και ο στόχος της άσκησης DART είναι πολύ λιγότερο θεαματικός σε σύγκριση με τα σενάρια ταινιών επιστημονικής φαντασίας όπως το φιλμ Αρμαγεδδών, πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου αποστολή που ανοίγει νέους δρόμους στην πλανητική άμυνα. Ωστόσο, θα χρειαστεί αναμονή ημερών ως εβδομάδων προτού οι επιστήμονες να μπορέσουν να επιβεβαιώσουν πως η τροχιά του αστεροειδή πράγματι μεταβλήθηκε. Θα το κάνουν χάρη σε τηλεσκόπια στη Γη, που θα παρατηρήσουν την διακύμανση της τροχιάς του μικρότερου αστεροειδή γύρω από τον μεγαλύτερο μετά την πρόσκρουση.
      Τι περιλάμβανε η αποστολή DART
      Το σκάφος-καμικάζι, λίγο μικρότερο από αυτοκίνητο, έπεσε με ταχύτητα η οποία ξεπερνούσε τα 20.000 χιλιόμετρα την ώρα πάνω στον αστεροειδή, την ώρα που προβλεπόταν (στις 02:14 ώρα Ελλάδας). Ομάδες της NASA, που βρίσκονταν στο κέντρο ελέγχου αποστολής στο Μέριλαντ, ξέσπασαν σε ζητωκραυγές τη στιγμή της πρόσκρουσης.
      Λίγα λεπτά νωρίτερα, ο αστεροειδής Δίμορφος, σε απόσταση περίπου 11 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τη Γη, άρχιζε να μεγαλώνει σιγά-σιγά στις εντυπωσιακές εικόνες που μεταδίδονταν απευθείας από κάμερα το σκάφος. Ήταν ευδιάκριτη η γκρίζα ακανόνιστη επιφάνεια του βράχου. «Εισερχόμαστε σε νέα εποχή, στην οποία δυνητικά έχουμε τη δυνατότητα να προστατευτούμε από την σύγκρουση με επικίνδυνους αστεροειδείς», συνόψισε η Λόρι Γκλέιζ, διευθύντρια πλανητικών επιστημών στη NASA.
      Ο Δίμορφος έχει διάμετρο 160 μέτρων και δεν εγείρει κανέναν κίνδυνο για τον πλανήτη Γη. Είναι δορυφόρος μεγαλύτερου αστεροειδή, του Διδύμου, και μέχρι τώρα έκανε πλήρη περιστροφή γύρω του σε 11 ώρες και 55 λεπτά. Η NASA θέλει να μειώσει την τροχιά κατά 10 λεπτά, με άλλα λόγια να τον κάνει να πλησιάσει τον Δίδυμο.
      Το σκάφος ταξίδεψε για περίπου δέκα μήνες, μετά την εκτόξευσή του από την Καλιφόρνια. Για να χτυπήσει στόχο τόσο μικρό όσο ο Δίμορφος, η τελευταία φάση της πτήσης του ήταν εντελώς αυτοματοποιημένη, σαν να επρόκειτο για αυτοκατευθυνόμενο πύραυλο.
    16. webTV

      Engineer

      Τα ταξίδια μπορεί να έχουν σταματήσει λόγω των περιορισμών που έφερε η πανδημία του κορονοϊου, ωστόσο, μέσα στο 2020 έκαναν εγκαίνια νέα ξενοδοχεία. Το Dezeen παρουσιάζει τα 10 κορυφαία εκ των οποίων το πρώτο είναι στην Σαντορίνη, ενώ μέσα σε αυτά υπάρχουν και ξενοδοχεία για φύλαξη κατοικιδίων.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/sainth_hotel.jpg
      Saint Hotel, Ελλάδα
      Από Kapsimalis Architects
      Το αρχιτεκτονικό γραφείο Kapsimalis κυριολεκτικά έσκαψε σε μια βραχώδη πλαγιά στη Σαντορίνη για να δημιουργήσει τις σουίτες του Saint Hotel, οι οποίες προσφέρουν απρόσκοπτη θέα στη θάλασσα. Οι επιφάνειες σε όλα τα δωμάτια - και η πλειονότητα των επίπλων - έχουν το λευκό χρώμα του Αιγαίου, που μιμείται τις προσόψεις των σπιτιών που εμφανίζονται κατά μήκος της ακτογραμμής του νησιού.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/tiing_hotel.jpg
      The Tiing, Μπαλί
      Από Nic Brunsdon
      Με «ακατέργαστους» τσιμεντένιους τοίχους που δημιουργήθηκαν από τα ξύλα μπαμπού που προέρχονται από την περιοχή δημιουργήθηκε το The Tiing, ένα boutique  ξενοδοχείο στη βόρεια ακτή του Μπαλί.
      Καθένα από τα 14 δωμάτιά του είναι σε σχήμα «χοάνης», που σημαίνει ότι παρέχουν θέα προς τη ζούγκλα προς τη μία κατεύθυνση και προς τον ωκεανό στην άλλη κατεύθυνση. Αυτά τα χαρακτηριστικά το οδήγησαν και στην πρώτη θέση της κατηγορίας «κατασκευής» ξενοδοχείων των φετινών βραβείων Dezeen με τους κριτές να θαυμάζουν την «ισχυρή σύνδεσή του με το άμεσο περιβάλλον».
      http://ered.gr/admin/uploads/images/circulo_mexicano.jpg
      Círculo Mexicano, Μεξικό
      Από Ambrosi Etchegaray
      Η μινιμαλιστική αισθητική αυτού του ξενοδοχείου στην Πόλη του Μεξικού βασίζεται στα έθιμα των Shakers, μια χριστιανική αίρεση γνωστή για τον εξαιρετικά λιτό τρόπο ζωής τους. Σε κάθε μια από τις λευκές βαμμένες σουίτες φιλοξενούνται μόνο μερικά χοντρά πλίνθινα που υποστηρίζουν το ντουλάπι του κρεβατιού και της αποθήκευσης. Η διακόσμηση περιορίζεται σε επιτοίχιες ράγες, στις οποίες έχουν κρεμαστεί κουτιά και καθρέπτες και άλλα ξύλινα αντικείμενα. 
      http://ered.gr/admin/uploads/images/canine.jpg
      Canine and Feline Hotel, Πορτογαλία
      Από Raulino Silva Arquitecto
      Οι ιδιοκτήτες κατοικιδίων που ταξιδεύουν για διακοπές μπορούν να αφήσουν τους τετράποδους φίλους τους σε αυτό το ξενοδοχείο που σχεδιάστηκε από τον Raulino Silva Arquitecto, το οποίο βρίσκεται στην τοποθεσία ενός παλιού αμπελώνα. Όταν οι γάτες και τα σκυλιά δεν περιπλανιούνται, ή δεν λαμβάνουν περιποίηση στο «σαλόνι ομορφιάς» ή κάνουν μια βουτιά στην πισίνα, μπορούν να αποσυρθούν στα μοντέρνα υπνοδωμάτια τους - τα οποία έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι χωριστά και τα διαφορετικά είδη να μην ενοχλούν ο ένας τον άλλον.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/santa monica.jpg
      Santa Monica Proper, ΗΠΑ,
      Από την Kelly Wearstler
      Η σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων Kelly Wearstler λέει ότι υπάρχει "πολύ μεγάλη καλή ανωμαλία" σε όλα τα δωμάτια του Santa Monica Proper, το οποίο είναι διακοσμημένο με μια αναντιστοιχία συνδυασμού vintage επίπλων. Πολλές από τις λεπτομέρειες στο ξενοδοχείο - το οποίο διαθέτει επίσης εστιατόριο και πισίνα στον τελευταίο όροφο - προορίζονται να αντικατοπτρίζουν το παραθαλάσσιο τοπίο της Καλιφόρνιας.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/monte uzulu.jpg
      Monte Uzulu, Μεξικό
      Από τους Taller Lu'um και At-te
      Μια πυκνή ζούγκλα με δέντρα περιβάλλει αυτό το boutique ξενοδοχείο στην Oaxaca, το οποίο βρίσκεται πάνω σε μια αμμώδη πλαγιά με θέα στον Ειρηνικό Ωκεανό. Τα στούντιο αρχιτεκτονικής Taller Lu'um και At-te εκμεταλλεύτηκαν αυτό το καταπράσινο τοπίο όταν σχεδίασαν τους εσωτερικούς χώρους, όπου έχουν εφαρμόσει μια σειρά από φυσικά υλικά που προέρχονται από την περιοχή. Για παράδειγμα, οι τοίχοι των σουιτών έχουν χτιστεί με χώμα και ασβέστη, ενώ η οροφή έχει άχυρα και αποξηραμένα φύλλα από φοίνικες.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/hotel les deux.jpg
      Hotel Les Deux Gares, Γαλλία
      Από Luke Edward Hall
      Ο Luke Edward Hall προσέφερε ένα μάθημα στο μινιμαλισμό με το τολμηρά συγκρούσιμο εσωτερικό του Hotel Les Deux Gares, το οποίο προορίζεται να θυμίζει παλιό Παρίσι. Τα 40  δωμάτια διαθέτουν ταπετσαρίες με γεωμετρικά σχέδια και τα κρεβάτια ριγέ κεφαλάρια, ενώ μεταξύ άλλων στο ξενοδοχείο υπάρχουν καναπέδες με λεοπάρ και άλλα σχέδια. "Ήθελα πραγματικά ότι αυτός ο χώρος θα αισθανόταν πάνω απ 'όλα χαρούμενος και φιλόξενος και ζωντανός, κλασικός, αλλά λίγο τρελός ταυτόχρονα", δήλωσε ο Hall.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/six senses.jpg
      Six Senses Shaharut, Ισραήλ
      Aπό Plesner Architects
      Η ουσία αυτού του ξενοδοχείου στην έρημο Negev του Ισραήλ ξεπερνά τις δομές που χτίστηκαν από τη νομαδική φυλή Nabataean, η οποία εγκαταστάθηκε στην περιοχή πριν από 2.000 χρόνια. Σε απλές μορφές χτισμένο εσωτερικά και εξωτερικά διαθέτει και πολυτέλεια αφού ορισμένα από τα δωμάτια διαθέτουν και τη δική τους ιδιωτική πισίνα.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/Aka Patagonia.jpg
      Aka Patagonia, Χιλή
      Από Larrou
      Ένα σύμπλεγμα από έξι καμπίνες από ξύλο lenga σχηματίζει αυτό το ξενοδοχείο στο Puerto Natales, μια πόλη της Χιλής στη νότια Παταγονία. Το μπροστινό μέρος των καμπινών είναι χωρίς παράθυρο, αλλά στην πίσω πλευρά υπάρχουν μεγάλες τζαμαρίες ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να  απολαύσουν τη θέα. "Το ξενοδοχείο είναι ένα αφιέρωμα στο τοπίο", εξήγησε ο αρχιτέκτονας. "Ο χώρος σχεδιάστηκε έτσι ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να βιώσουν το μεγαλείο της φύσης τόσο εντός όσο και εκτός".
      http://ered.gr/admin/uploads/images/birch.jpg
      Birch, Ηνωμένο Βασίλειο
      Από Red Deer
      Ένα αρχοντικό του 18ου αιώνα στο Hertfordshire φιλοξενεί τώρα το ξενοδοχείο Birch, όπου η Red Deer έχει εργαστεί για να χαράξει μια νέα ιδέα της πολυτέλειας. Το αρχιτεκτονικό στούντιο άφησε μεγάλο μέρος του κτηρίου άθικτο και διατήρησε σχεδόν όλες τις αρχικές λεπτομέρειες διακόσμησής του. Οι κοινόχρηστοι χώροι διαθέτουν ξύλο και περίτεχνο γείσο στην οροφή καθώς και διατηρημένα τα παλιά πατώματα. 
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.