Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    635 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Η ηλεκτρονική υπηρεσία απογραφής ιδιωτικών οικοδομοτεχνικών έργων παρέχει τη δυνατότητα στον κύριο του έργου ή εργολάβο με αντιπαροχή (φυσικά και νομικά πρόσωπα) να πραγματοποιήσει αυτοματοποιημένα την απογραφή του οικοδομοτεχνικού έργου, χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία του σε Τοπική Διεύθυνση του e-ΕΦΚΑ.
      Η ηλεκτρονική διαδικασία περιλαμβάνει τα ακόλουθα βήματα:
      Καταχώρηση/άντληση στοιχείων των υπευθύνων, Καταχώρηση στοιχείων εκτέλεσης και τεχνικών στοιχείων του έργου (πίνακες Ι ή/και ΙΙ  ή/και ΙΙΙ), Υποβολή απαιτούμενων δικαιολογητικών (επισύναψη σε μορφή ηλεκτρονικού αρχείου), Ηλεκτρονική αποδοχή της απογραφής από όλους τους συνιδιοκτήτες του έργου, Απόδοση Αριθμού Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου (Α.Μ.Ο.Ε.) και ταυτοτήτων πληρωμής τρεχουσών εισφορών για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α., Έκδοση (με δυνατότητα αποθήκευσης/εκτύπωσης) των κάτωθι εντύπων: «Έντυπο Απόδοσης Αριθμού Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου/Α.Μ.Ο.Ε.» «Σημείωμα για Ημέρες Εργασίας Έργου» «Προσωρινό Γραμμάτιο Είσπραξης» με RF πληρωμής της προκαταβολής «Σημείωμα Κατάθεσης Εισφορών για Έκδοση Οικοδομικής Άδειας». Δείτε ένα αναλυτικό βίντεο οδηγιών με την διαδικασία βήμα-βήμα:
       
      Εγκύκλιος 33/2023: Νέα Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απογραφής Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων   Οδηγίες χρήσης   Είσοδος στην υπηρεσία από εδώ: https://apps.e-efka.gov.gr/ePrivateConstructions
    2. webTV

      Engineer

      H αντίστροφη μέτρηση για την πολυαναμενόμενη έναρξη λειτουργείας του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ξεκινήσει. 
      Στo νέο «ντεπό» της Θεσσαλονίκης στην Πυλαία, εκεί όπου θα μπορούν να σταθμεύουν σε στεγασμένο χώρο μέχρι και 35 συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης ταυτόχρονα.
      Πρόκειται για μία εντυπωσιακή κτηριακή σύνθεση εμβαδού δομημένης επιφανείας 90.000 τμ
      Το Αμαξοστάσιο Πυλαίας θα είναι το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
      Η κτηριακή σύνθεση του Αμαξοστασίου στην Πυλαία αναπτύσσεται σε δομημένη επιφάνεια 90.000 τμ και αποτελεί ουσιαστικά την «καρδιά του δικτύου» του Μετρό
      Στο αμαξοστάσιο θα λειτουργεί και υπόγειος χώρος στάθμευσης δύο επιπέδων, δυναμικότητας 310 θέσεων ΙΧ και 100 δικύκλων.
      Σε κομβικά σημεία της σύνθεσης του έργου έχουν χωροθετηθεί αυτόνομα και πρόσθετες υποστηρικτικές λειτουργίες, μεταξύ των οποίων και πρότυπος βρεφονηπιακός σταθμός, ικανός να φιλοξενεί έως και 36 παιδιά!
      Η οδήγηση των συρμών με χειριστή θα πραγματοποιείται μόνο για την είσοδό τους στους χώρους συντήρησης και σε περιπτώσεις εκτάκτων συμβάντων.
      Όλες οι υπόλοιπες κινήσεις των συρμών, δηλαδή και η μεταφορά επιβατών, θα γίνονται αυτόματα χωρίς οδηγό. Η κίνησή τους βασίζεται στο σύστημα σηματοδότησης CBTC (communications-based train control) και είναι απολύτως ασφαλής και αξιόπιστη. Τα χειριστήρια του συρμού θα παραμένουν κλειδωμένα στις ειδικές θήκες που υπάρχει κάτω από τα παράθυρα των δύο όψεων.
      Στο συγκρότημα περιλαμβάνονται ο κύριος χώρος επιθεώρησης και συντήρησης συρμών, το συνεργείο επισκευών, ο τόρνος, το βαφείο, ο χώρος αμαξωμάτων, η κεντρική αποθήκη ανταλλακτικών, αίθουσες μηχανολογικού εξοπλισμού, εργαστήρια και οι γραφειακοί χώροι της εταιρίας λειτουργίας καθώς και υπόγειο parking.
      Πηγή: Περιγραφή του video στο Youtube
    3. webTV

      Engineer

      Ξενάγηση στο εργοτάξιο του νέου Αεροδρομίου Ηρακλείου στους Μηχανικούς του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας - Τμήμα Ανατολικής Κρήτης από τον συντονιστή των κατασκευών και εργοταξιάρχη του Νέου Αεροδρομίου Ηρακλείου. 
      Η εγγραφή έγινε κατά την επίσκεψη της τρίτης Ομάδας μηχανικών του ΤΕΕ ΤΑΚ.
      Η ξενάγηση αρχίζει στην αποθήκη του εργοταξίου και γίνεται μια εκτεταμένη συζήτηση σχετικά με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου τους χώρους του και θέματα αφορούν την κατασκευή του  όπως η σύνδεση με τον ΒΟΑΚ, τα αντιπλημμυρικά έργα του αεροδρομίου, το αποχετευτικό δίκτυο, τον βιολογικό καθαρισμό και την διάθεση του νερού, την μεταφορά των καυσίμων, την αντισεισμικότητα του κτηρίου και του διαδρόμου καθώς και άλλα ενδιαφέροντα θέματα όπως η πιστοποίηση LEED του termianl.
      Στην συνέχεια γίνεται μια περιήγηση στους χώρους του εργοταξίου όπου γίνεται τεχνική αναφορά στα έως τώρα έργα αλλά και σε αυτά που ακολουθούν. 
       
    4. webTV

      Engineer

      Μετά από τρία χρόνια ερευνών από μια ομάδα 450 ερευνητών από όλο τον κόσμο που επεξεργάστηκαν 2 εκ. δορυφορικές εικόνες προέκυψε ο πρώτος παγκόσμιος χάρτης κοραλλιογενών υφάλων.

      Δείτε αναλυτικά το άρθρο εδώ: https://www.weforum.org/agenda/2021/09/map-of-worlds-coral-reefs
    5. webTV

      Engineer

      Η εκδήλωση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ για τη νέα Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης στο περίπτερο του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων στη ΔΕΘ.
      Στην εκδήλωση συμμετέχουν ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ κ. Δημήτρης Σκάλκος, ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας κ. Αθανάσιος Κυριαζής, η Διευθύντρια του Γραφείου της Γενικής Γραμματέως Βιομηχανίας, κα Κατερίνα Οικονόμου, το στέλεχος της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Κωνσταντίνος Νιάφας και ο Αναπλ. Καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κ. Άγγελος Τσακανίκας. Την εκδήλωση θα συντονίσει ο κ. Μιχάλης Γκούμας, Αν. Προϊστάμενος της Μονάδας Προγραμματισμού, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης.
      Η Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης στοχεύει στην αύξηση της παραγωγής νέας γνώσης, τη διάχυση και την αποτελεσματική αξιοποίησή της, την ενσωμάτωση καινοτόμων μεθόδων παραγωγής και νέων τεχνολογιών στην οικονομία καθώς και στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων και τη συμμετοχή τους σε διεθνείς αλυσίδες αξίας.
      Η Εθνική Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης (ΕΣΕΕ) 2021-2027 εγκρίθηκε από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη ύστερα από θετική εισήγηση του Συμβουλίου Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης που συνεδρίασε υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων & ΕΣΠΑ στις 28 Ιουνίου 2022.
      Το ενδεκαμελές Συμβούλιο Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης αποτελείται από αρμόδιους Γενικούς Γραμματείς, εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) και τρία πρόσωπα εγνωσμένου κύρους από τον ακαδημαϊκό και επιχειρηματικό χώρο.
      Με την έγκριση της ΕΣΕΕ ολοκληρώνεται η φάση του σχεδιασμού και εκκινεί η φάση της υλοποίησης ώστε να επιτευχθεί η μετάβαση σε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμο.
    6. webTV

      Engineer

      Η κορυφή Ταύγετου η αλλιώς Πυραμίδα βρίσκεται στα 2407 μέτρα υψόμετρο. 
      Πρόκειται για την πιο εντυπωσιακή ίσως κορυφή βουνού στην Ελλάδα και την πιο μυστηριώδη συνάμα μιας και την συνοδεύει ένας άλυτος εδώ και χιλιάδες χρόνια γρίφος.
      Η απόλυτη πυραμίδα που σχηματίζεται στην κορυφή του Ταύγετου είναι άραγε ένα παιχνίδι της φύσης ή μία γιγάντια ανθρώπινη κατασκευή που ξεπερνά σε διάσταση και βαθμό δυσκολίας κατασκευής κάθε φαντασία;
      Οι εικόνες του φίλου Μανώλη Νιργιανάκη που κατέγραψε την κορυφή του Ταύγετου στα λευκά είναι πραγματικά καθηλωτικές και εξάπτουν την ανθρώπινη φαντασία.
      Μια μεγάλη μερίδα ερευνητών υποστηρίζει πως η κορυφή του Προφήτη Ηλία (2407μ. ύψος), λαξεύτηκε, είτε εξ’ ολοκλήρου είτε εν μέρει, προκειμένου να αποκτήσει σχήμα πυραμίδας και να λειτουργήσει τελετουργικά και λατρευτικά.
      Αυτό, όπως λένε, «αποδεικνύεται από την απόλυτη κανονικότητα της πυραμίδας» (οπτικά, είναι ένα τέλειο ισοσκελές τρίγωνο) και κυρίως, «από την τεχνητή οριζοντίωση της βάσεώς της», όπου το έδαφος είναι σχετικά πιο λείο και ομαλό.
      Αυτή η μερίδα κάνει λόγο για ένα μεγαλιθικό μνημείο, σαν αυτά που συναντώνται σε όλη την Ευρώπη, την περίοδο 3.500 – 2.000 π.Χ.
      Σε κάθε περίπτωση, τόσο η ηλικία της πυραμίδας όσο και οι αρχικές της διαστάσεις είναι αδύνατο να υπολογιστούν.
       
    7. webTV

      Engineer

      Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το έργο κατασκευής της Μαρίνας Βουλιαγμένης από την ΤΕΚΑΛ, η οποία έχει αναλάβει την εκπόνηση του έργου. Την ίδια στιγμή αναμένεται προσεχώς να ανατεθεί σε κατασκευαστική και η κατασκευή της υπογειοποιημένης διάβασης που θα συνδέει τα ξενοδοχεία του συγκροτήματος του Αστέρα Βουλιαγμένης με τη μαρίνα. Για το συγκεκριμένο έργο πρόκειται προσεχώς να προχωρήσουν οι διαδικασίες που θα καθορίσουν τον ανάδοχο, ενώ αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η σχετική μελέτη για τον σχεδιασμό της εν λόγω κατασκευής.
      Στόχος των ανθρώπων του Αστέρα Βουλιαγμένης στον οποίο ανήκει η διαχείριση της μαρίνας, είναι να αποτελέσει μία από τις κορυφαίες υποδομές ελλιμενισμού σκαφών, ψυχαγωγίας και αγορών της Μεσογείου. Τα πρώτα σκάφη θα ξεκινήσουν να ελλιμενίζονται στη μαρίνα τον μήνα που διανύουμε, καθότι ο προβλήτας έχει ήδη ολοκληρωθεί από κατασκευαστικής πλευράς.
      Κείμενο - πηγή: https://www.nou-pou.gr/real-estate/ependiseis/marina-vouliagmenis-ta-prota-skafi-oi-diethneis-oikoi-kai-i-ipogeia-sindesi-me-ton-astera/
    8. webTV

      Engineer

      Μπορεί στην Ελλάδα να μην διαθέτουμε βαριά βιομηχανία και να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, όμως υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν φτιαχτεί στο παρελθόν και φτιάχνονται ακόμα και σήμερα στη χώρα μας.
      Βγαίνουμε στο... Αιγαίο και αναζητούμε κάτι διαφορετικό, αναζητούμε μία νέα Ελλάδα στις Κυκλάδες και σε πέντε νησιά. Μαζί με Jet Ski και σκάφοι καλύπτουμε εκατοντάδες μίλια και ανακαλύπτουμε τρία αυτοκίνητα που έχουν φτιαχτεί στην Ελλάδα. 
      Στη Σύρο ανακαλύπτουμε τRCH Automotive ο αμιγώς ηλεκτρικό Enfield E8000 που φτιάχτηκε τη δεκαετία του ’70. Στη Μύκονο τα 8 ξεχωριστά ελληνικά Buggy της και στη Σαντορίνη οδηγούμε το RCH Speedster το οποίο βγαίνει και μάλιστα είναι διαθέσιμο και με ελληνικές πινακίδες.
      Στα παραπάνω νησιά αλλά και στα υπόλοιπα που επισκεπτόμαστε ανακαλύπτουμε νέα πράγματα, θαυμάζουμε τις μοναδικές εικόνες της χώρα μας και απολαμβάνουμε…
      Περισσότερες πληροφορίες και πλάνα για τα οχήματα μπορείτε να δείτε στη σειρά Jet Tour Greece σε ειδική ενότητα του καναλιού «Βασίλης Σαρημπαλίδης» : 
       
       
    9. webTV

      Engineer

      Το γήπεδο αποτελεί μέρος από το Northumberland Development Project που περιλαμβάνει 585 νέες κατοικίες, ξενοδοχείο 180 δωματίων, ένα τοπικό κέντρο υγείας, το "Tottenham Experience" που θα αποτελεί μουσείο της ομάδας και μπουτίκ. Περιλαμβάνει ακόμα δραστηριότητες extreme sports, super market, εκπαιδευτήριο και τα γραφεία διοίκησης της ομάδας.
      Το γήπεδο έχει χωρητικότητα 62.062 θέσεις και αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο στάδιο του Λονδίνου και ένα από τα μεγαλύτερα της Premier League. Έχει σχεδιαστεί με προδιαγραφές τόσο για αγώνες ποδοσφαίρου όσο και NFL.
      Δείτε την παρουσίαση:
      Περισσότερες πληροφορίες εδώ: https://en.wikipedia.org/wiki/Northumberland_Development_Project
    10. webTV

      Engineer

      Ολόκληρη η επιγραφή που υπάρχει στη βορειοδυτική πλευρά πάνω από το τόξο στην Πύλη του Αδριανού λέει: "ΑΙΔ' ΕΙΣ' ΑΘΗΝΑΙ ΘΗΣΕΩΣ Η ΠΡΙΝ ΠΟΛΙΣ" ("Αυτή είναι η Αθήνα, η παλιά πόλη του Θησέα").
      Εδώ, τμήμα της επιγραφής αποτελεί τίτλο ενός εξαιρετικού ιστορικού ντοκιμαντέρ αφιερωμένου στα νεοκλασικά σπίτια της Αθήνας.
      Είναι παραγωγή του 1980 σε σενάριο, διεύθυνση φωτογραφίας και σκηνοθεσία του Νίκου Γραμματικόπουλου, με κείμενα του Γιάννη Τσαρούχη και εικόνες του Σπύρου Βασιλείου.
      Βραβεύθηκε με το Βραβείο Κριτικών στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για τη συμβολή του στη διατήρηση/διάσωση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς το 1980.
      Αγοράσθηκε από την Σουηδική Τηλεόραση και από την ΕΡΤ. Προβλήθηκε στην εκπομπή «Μια ταινία μία συζήτηση».
      Επίσης προβλήθηκε στην τελευταία διάλεξη του κύκλου ομιλιών του ΕΙΕ «Αρχαιολογία της Πόλης των Αθηνών» που ήταν αφιερωμένη στα νεοκλασικά κτίρια της Αθήνας (Μάιος 1994).
       
      Πηγή: https://www.youtube.com/channel/UCtmhqVjpRDtU2sCtFx0NrZQ
    11. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο κανονικότητας σε κάτοψη και καθ' ύψος.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/kanonik...
    12. webTV

      Engineer

      Το μεγάλο χθεσινό νέο ήταν η διάνοιξη και της τελευταίας σήραγγας στην περιοχή της Παναγοπούλα. Εδώ και καιρό είχαν διανοιχθεί τόσο η μεγάλη σήραγγα των 4.033 μέτρων όσο και η μικρότερη των 530 μέτρων. Εχθές ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας των 555 μέτρων που ολοκληρώνει τη «δύσκολη» δουλειά του ..ξετρυπήματος. Από εδώ και έπειτα τα έργα θα συνεχιστούν με τη μόνιμη επένδυση και τα Η/Μ.
      Στόχος είναι η σήραγγα Παναγοπούλας να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα τέλη του 2015. Όταν λειτουργήσει θα γίνει η 3η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, πίσω από την Σήραγγα Τ2 των Τεμπών που έχει μήκος 6.000 μέτρα και την Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό (στην περιοχή του Μετσόβου) με μήκος 4.500 μέτρα.
      Η συγκεκριμένα σήραγγα στον κλάδο προς Πάτρα θα έχει μία σήραγγα 3.200 μέτρων και όπως αναφέρθηκε παραπάνω 3 στον κλάδο προς Αθήνα. Στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα λειτουργήσουν επίσης οι Σήραγγες Δερβενίου με μήκος 480+629 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα), η Σήραγγα Μαύρων Λιθαριών με μήκος 1.189 μέτρα (1.160 προς Πάτρα), η Σήραγγα Ακράτας με μήκος 798+523 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα) και η Σήραγγα Πλατάνου με μήκος 1.677 μέτρα (1.565 μέτρα προς Πάτρα).
      Έργα διάνοιξης πλέον διεξάγονται μόνο στη Σήραγγα Πλατάνου, στον κλάδο προς Αθήνα με το εναπομείναν τμήμα να είναι περίπου 200 μέτρα. Η ολοκλήρωση της διάνοιξης υπολογίζεται μέσα στο επόμενο διάστημα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/27983-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%85%CF%80%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82-%CE%B7-%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1
      και
      http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/27986-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8D%CF%80%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82
    13. webTV

      Engineer

      Πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη η πρώτη ολοκληρωμένη τεχνική παρουσίαση του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, ενώπιον κοινού Μηχανικών και εκπροσώπων του τεχνικού κλάδου, με κεντρικό ομιλητή τον Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
      Στην εκδήλωση της Θεσσαλονίκης το ενδιαφέρον των μηχανικών, όπως καταγράφηκε από τις ερωτήσεις που κατατέθηκαν και τις απαντήσεις που δόθηκαν επικεντρώθηκε στις νέες πληροφορίες που ενσωματώνει και στις νέες δυνατότητες που διαρκώς θα εμπλουτίζονται και  με ενιαίο τρόπο παρέχει  το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη. Και υπογραμμίστηκαν τα σημαντικά οφέλη που προκύπτουν μέσα από την «πραγματικά εθνική μεταρρύθμιση» – όπως τη χαρακτήρισε ο Γιώργος Στασινός- του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, που έρχεται  να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν οι μηχανικοί και εξυπηρετούνται πολίτες και επενδυτές, επιτυγχάνοντας  παράλληλα καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και ασφάλεια δικαίου για το ισχύον δίκαιο επί της γης σε κοινή χρήση.
      Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ χαρακτήρισε το έργο ως μία «μεταρρύθμιση που ανήκει στην Ελλάδα» και έχει στόχο να μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής, με λίγα κλικ στον υπολογιστή του, εύκολα και γρήγορα, να πάρει ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλή πληροφορία, για το τι επιτρέπεται, τι απαγορεύεται, με ποιους όρους και προϋποθέσεις, για να φτιάξει αυτό που τον ενδιαφέρει, οπουδήποτε στην Ελλάδα.
      Όπως ανέφερε, ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης είναι ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα πληροφορικής του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που ολοκληρώνεται, εντός χρονοδιαγραμμάτων και περιέγραψε το πώς το έργο αλλάζει την καθημερινότητα των μηχανικών. «Πριν από δέκα χρόνια ένας μηχανικός πήγαινε χαράματα στην πολεοδομία, όπου περίμενε για ένα χαρτάκι προτεραιότητας και αν κατάφερνε να εξυπηρετηθεί, ήθελε έξι έως οκτώ ώρες στην Πολεοδομία για μια αλλαγή χρήσης ακινήτου ή μια βεβαίωση, ίσως και κάποιες ημέρες. Σε δύο-τρία χρόνια από σήμερα, ένας μηχανικός θα μπορεί από οπουδήποτε να μπαίνει οποιαδήποτε ώρα στο Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη και στην πλατφόρμα έκδοσης αδειών “e-Αδειες” κα να τελειώνει άμεσα με την έκδοση οικοδομικής και ιδανικά κάθε άλλης άδειας»: είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ).  Και τόνισε ότι ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης είναι πλέον πραγματικότητα, ως «μία ολοκληρωμένη, θεσμικά θωρακισμένη και σύγχρονη λύση. Με τη δημιουργία ενός και μόνο ψηφιακού χάρτη, κοινού για όλη την δημόσια διοίκηση αλλά και τους πολίτες,  με όλες τις «θεσμικές γραμμές», δηλαδή με όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα για την αδειοδότηση κάθε είδους επένδυσης».

      Τα οφέλη
      Εστιάζοντας στα οφέλη, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ σημείωσε ότι: «Αλλάζουμε τον τρόπο που δουλεύουν όλοι οι μηχανικοί που ασχολούνται με την αδειοδότηση κάθε είδους έργου. Διευκολύνουμε τη δουλειά των μηχανικών. Δίνουμε εργαλεία στις επιχειρήσεις με στοιχεία που θα έκαναν μέρες να ενσωματώσουν, εβδομάδες να βρουν, μήνες να πειστούν ότι είναι θεσμικά ασφαλή. Δίνουμε στους πολίτες πληροφορίες που τους λύνουν τα χέρια να κάνουν ορθολογικές επιλογές, που κάνουν πιο απλή και πιο γρήγορη τη δουλειά όλων, που εξοικονομούν πόρους, που κερδίζουν χρόνο. Παράλληλα ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης συμβάλει και στην αποδοτικότητα κάθε αρμόδιου δημόσιου φορέα».
      Συνεχίζοντας ο Γιώργος Στασινός υπογράμμισε ότι «ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης και το Εθνικό Μητρώο Υποδομών μπορούν να αποτελέσουν πλέον το βασικό εργαλείο αποτύπωσης του αστικού – και όχι μόνο – περιβάλλοντος της χώρας».
       «Ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλής πληροφορία»
      «Στόχος είναι  να μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής, από το σπίτι του ή το γραφείο του, με λίγα κλικ στον υπολογιστή του, εύκολα και γρήγορα, να πάρει ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλή πληροφορία,  για το τί επιτρέπεται, τί απαγορεύεται, με ποιους όρους και προϋποθέσεις,  για να φτιάξει αυτό που τον ενδιαφέρει, οπουδήποτε στην Ελλάδα», είπε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός. Πρόκειται, όπως εξήγησε, για «μία ολοκληρωμένη, θεσμικά θωρακισμένη και σύγχρονη λύση», καθώς αφορά τη δημιουργία ενός και μόνο ψηφιακού χάρτη, κοινού για όλη την δημόσια διοίκηση αλλά και τους πολίτες, με όλες τις «θεσμικές γραμμές», δηλαδή με όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα για την αδειοδότηση κάθε είδους επένδυσης».
      Να γίνει ένα πληροφοριακό σύστημα «δεσμευτικό για όλους»
      Κατά τον Γιώργο Στασινό, η υλοποίηση της νομοθετικής πρόβλεψης και η σταδιακή καθιέρωση του νέου, εύχρηστου πληροφοριακού συστήματος είναι το πρώτο βήμα και «είναι από μόνο του μια τομή στο πως λειτουργούν τα πράγματα στη χώρα». Ωστόσο, πρόσθεσε ότι «ο αγώνας συνεχίζεται ώστε να γίνει πλήρες, να γίνει ακόμη πιο ακριβές, να γίνει συνολικό και να γίνει μελλοντικά δεσμευτικό για όλους».
      «Όταν και άλλα εργαλεία και συστήματα ενσωματωθούν στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, θα καταλάβουν όλοι τη χρησιμότητα, την ανάγκη και την ασφάλεια δικαίου που δίνει ένα τέτοιο σύστημα. Και θα περάσουμε σε μια νέα εποχή, όπου θα μπορεί κανείς μέσα από τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη,  σε συνεργασία με τα άλλα ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία αυτός θα διαλειτουργεί, να εκδίδει και όλες τις διοικητικές πράξεις και άδειες. Με διαφάνεια, ταχύτητα, αξιοπιστία, ασφάλεια δικαίου», σημείωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ.
      Στόχος, σύμφωνα με τον Γιώργο Στασινό, είναι «να μπορέσουν κάποτε τα εξαγόμενα δεδομένα να έχουν την ισχύ διοικητικής πράξης. Να βλέπετε τον χάρτη και να μην πηγαίνετε σε καμία υπηρεσία. Σήμερα γίνεται το πρώτο βήμα. Υλοποιείται η νομοθετική πρόβλεψη και καθιερώνεται σταδιακά ένα νέο, εύχρηστο πληροφοριακό σύστημα. Είναι από μόνο του μια τομή στο πως λειτουργούν τα πράγματα στη χώρα».
      Διαλειτουργικότητα
      Το κλειδί στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη είναι η διαλειτουργικότητα με άλλα πληροφοριακά συστήματα, είτε του ΤΕΕ, όπως το σύστημα έκδοσης οικοδομικών αδειών e-Άδειες και η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου είτε άλλων φορέων, όπως το Υπουργείο Οικονομικών, το Κτηματολόγιο και πολλά άλλα που ήδη υπάρχουν, αλλά και νέα που τώρα δημιουργούνται. Τέτοια έργα είναι: το Πρόγραμμα Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης και η Ψηφιοποίηση των Αρχείων της Πολεοδομικής Πληροφορίας, δηλαδή του συνόλου των οικοδομικών αδειών της χώρας.
      «Στην πραγματικότητα, μέσα από το έργο του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, αποτυπώνουμε όλες τις θεσμικές γραμμές, τα όρια, τις προϋποθέσεις, του πολεοδομικού σχεδιασμού. Αυτό που θέλαμε να πετύχουμε εξαρχής» τόνισε.
      Ο Γιώργος Στασινός επισήμανε ότι «σε 2-3 χρόνια από σήμερα, ένας μηχανικός θα μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε στη Γη, σε οποιαδήποτε ώρα, να μπαίνει στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη και μετά στο e-Άδειες και να τελειώνει με την έκδοση οικοδομικής – και ιδανικά κάθε άλλης – άδειας».
      Εξάλλου, έκανε γνωστό ότι συμφωνήθηκε με την Υπουργό Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως να υπάρξει άμεσα νομοθετική ρύθμιση που «θα επιτρέπει στους μηχανικούς δημόσιους υπαλλήλους να συμμετέχουν, ως επιπλέον εργασία, σε έργα του ΤΕΕ, όπως είναι ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης, για να διασφαλίσουμε ότι όλα αυτά τα δεδομένα είναι έγκυρα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα, και να λαμβάνουν τη σχετική αμοιβή, κάτι που δεν τους επιτρέπει, μέχρι σήμερα, ο νόμος».
      Η πρόσβαση στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη από εδώ: https://sdigmap-dev.tee.gov.gr/sdmquery/public/
       
    14. webTV

      GTnews

      Στο συνέδριο με θέμα "Υδρογονάνθρακες, Ενεργειακή Μετάβαση, Υδρογόνο – Η Κρήτη Ως Ενεργειακός Κόμβος" συζητήθηκαν μεταξύ άλλων: 
      -Η Κρήτη ως ενεργειακός κόμβος γεωστρατηγικής σημασίας, στην Ανατολική Μεσόγειο, με ευρωπαϊκό προσανατολισμό»
      – «Οικολογικά σωστή, κοινωνικά δίκαιη, και οικονομικά συμφέρουσα ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας»
      – «Εγκατάσταση μικρών λύσεων ΑΠΕ σε κάθε ακίνητο, ακόμη και μέσα στις πόλεις»
      – «Ανάγκη επίλυσης του προβλήματος των επενδύσεων σε δίκτυα μεταφοράς και διανομής»
      – «Το υδρογόνο, «καύσιμο του μέλλοντος» – σημαντικό το έργο Grave H2 Κοιλάδας Υδρογόνου στην Κρήτη
      – Τι πρέπει να γίνει στις έρευνες υδρογονανθράκων – οικονομικές λύσεις αντισεισμικής προστασίας  και μέτρα αποτροπής μιας περιβαλλοντικής ζημιάς
      Δείτε αναλυτικά όσα ειπώθηκαν στο συνέδριο:
       
    15. webTV

      Engineer

      Με συγχρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ECOCITY και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ενώνουν τις δυνάμεις τους στοχεύοντας στη διάσωση των νεότερων μνημείων των Ενόπλων Δυνάμεων από τις επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής.
      Στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ του ΥΠΕΘΑ, του ECOCITY και του ΑΠΘ αναπτύσσονται τα «Μνημεία σε Άμυνα», με ένα 18μηνο πρόγραμμα έρευνας, καταγραφής, τεκμηρίωσης και ανάδειξης του αντίστοιχου Πολιτιστικού Αποθετηρίου.
      Βασικοί τομείς ανάπτυξης των κοινών δράσεων είναι επιγραμματικά: Συντήρηση, αποκατάσταση, κατασκευές, οχυρά, πολυβολεία, παρατηρητήρια, φάροι, Ιστορικοί Τόποι, ναυάγια και κειμήλια των Πολεμικών Μουσείων που εκτίθενται σε υπαίθριους χώρους που απειλούνται από τις καταστροφικές επιπτώσεις των ακραίων καιρικών φαινομένων.
      Ειδικότερα, με τη συμβολή των ειδικών του ECOCITY και των επιστημόνων του ΑΠΘ θα διατυπωθούν προτάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης τεχνικών για την προστασία τους, ώστε να είναι δυνατή η προσέλκυση και εξασφάλιση πόρων για τη διάσωση και αποκατάστασή τους.
      Η καταγραφή και η τεκμηρίωση της υφιστάμενης κατάστασης των μνημείων πραγματοποιείται από τα αρμόδια στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.
      Ένας οδηγός εν είδει εγχειριδίου, που θα εκπονηθεί, θα δίνει πληροφορίες για την αποτύπωση, καταγραφή και κατηγοριοποίηση των μνημείων ως προς την κλιματική τρωτότητα και τις φθορές που έχουν ήδη υποστεί ή/και αυτές που αναμένονται, οι οποίες θα συγκεντρώνονται σε ένα Ψηφιακό Αποθετήριο.
       
    16. webTV

      GTnews

      O ψηφιακός μετασχηματισμός στον κατασκευαστικό κλάδο, η σημασία των ψηφιακών δεξιοτήτων που καλείται να διαθέτει ο σύγχρονος μηχανικός, καθώς και η αξιοποίηση των επιχειρηματικών ευκαιριών που ανοίγονται με τη χρήση της τεχνολογίας, ήταν οι κεντρικοί άξονες εκδήλωσης, που διοργάνωσε το ΤΕΕ/ΤΚΜ στο αμφιθέατρο του Τμήματος με θέμα: «BIM and Beyond: Ψηφιακές Δεξιότητες και Επιχειρηματικές Ευκαιρίες για μηχανικούς», κατά την οποία, διακεκριμένοι εισηγητές,  μπροστά σε ένα κοινό που έδειξε θερμό ενδιαφέρον, παρουσίασαν τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές των ΒΙΜ (Building Information Modeling) και 3D printing.
      Χαιρετίζοντας την εκδήλωση ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Γιώργος Τσακούμης υπογράμμισε την προσήλωση του Τμήματος στην ενίσχυση της προσπάθειας των μελών του, που ενδιαφέρονται να προσαρμόσουν τη δραστηριότητά τους σε ένα σύγχρονο προφίλ Μηχανικού-Επιχειρηματία, σε ένα περιβάλλον διαρκώς ψηφιοποιούμενο και εξαιρετικά ανταγωνιστικό.
      Κατά τον δικό του χαιρετισμό, ο κ. Ιωάννης Τσιτσόπουλος, Πρόεδρος της ΜΕ Ανταγωνιστικότητας, Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του ΤΕΕ/ΤΚΜ, που είχε και την οργανωτική ευθύνη της εκδήλωσης, ανέδειξε τη σημασία των δεξιοτήτων που θα πρέπει να διαθέτει ο σύγχρονος μηχανικός μπαίνοντας στον επιχειρηματικό στίβο, αλλά και τη σημασία της δημιουργίας σταθερών μηχανισμών πρόσληψης δεξιοτήτων μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ, κ.Μανώλης Μπελιμπασάκης, προαναγγέλοντας τους εισηγητές της εκδήλωσης. τόνισε ιδιαίτερα την εξειδίκευσή τους και την πρωτοπόρο δράση τους σε πεδία που ουσιαστικά διερευνούν τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίζουν τα επόμενα χρόνια οι μηχανικοί.
      Η κ. Λιάνα Αναγνωστάκη, μέλος του EU BIM TASK GROUP και Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Θεμάτων του ΤΕΕ, έδωσε έμφαση στην αναγκαιότητα και στα οφέλη που θα έχουν ο κλάδος των μηχανικών, οι Δημόσιοι Φορείς, αλλά και εν γένει η χώρα από την χρήση του τρισδιάστατου μοντέλου BIM, σε πολλούς τομείς, όπως το περιβάλλον και η οικονομία.
      Η κ. Νικολέτα Παναγιωτίδου, ιδρύτρια του BIM Design Hub, ανέλυσε συγκεκριμένα στάδια χρήσης του μοντέλο BIM,  τον ρόλο των εμπλεκόμενων με τις απαραίτητες δεξιότητες στην παραγωγική  διαδικασία χρήσης του, καθώς και τα στάδια της διαδικασίας πιστοποίησης σύμφωνα με το πρότυπο ΙSO 19650.
      Ο αρχιτέκτονας και Διευθύνων Σύμβουλος των EB/Architects, κ. Εμμανουήλ Μπόγρης, επικεντρώθηκε στις προωθημένες τεχνικές χωρικού συντονισμού κτιριακών έργων με χρήση BIM παρουσιάζοντας μία πραγματική εφαρμογή κατασκευής έργου στο εξωτερικό. Ο κ. Νικόλαος Κεραμίδας  ως Αρχιτέκτονας Μηχανικός με εξειδίκευση στον σχεδιασμό κτιρίων πολιτιστικών δραστηριοτήτων, ανέλυσε τη μεθοδολογία BIM για εφαρμογές κουφωμάτων στο κέλυφος για εξοικονόμηση ενέργειας
      Ο Μηχανολόγος Μηχανικός συνιδρυτής του project 3D Hub, κ. Γιώργος Σμυρνάκης αναφέρθηκε στην τρισδιάστατη εκτύπωση, τους λόγους που χρησιμοποιείται και τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση του παρουσιάζοντας έξι απτά παραδείγματα εφαρμογής του.
      Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε μία ενδιαφέρουσα συζήτηση «Στρογγυλής Τράπεζας», με την ενεργή συμμετοχή του κοινού στην οποία συμμετείχαν ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Γιώργος Τσακούμης, ο καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ κ. Νίκος Μιχαηλίδης, ο κ. Ιωάννης Λαδόπουλος, β΄ Αντιπρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Εταιρειών-Γραφείων Μελετών, κ. ο Θεόφιλος Μυλωνάς, Πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος, και ο κ. Νικόλαος Τσονιώτης, Ιδρυτής/Εταίρος της Ideas Forward.
      Τη συζήτηση συντόνισε ο Πρόεδρος ΜΕ Ανταγωνιστικότητας – Επιχειρηματικότητας- Καινοτομίας, Ιωάννης Τσιτσόπουλος. Στη συζήτηση αναλύθηκαν και απαντήθηκαν πολλές από τις ανησυχίες και τα προβλήματα που υπάρχουν στον κατασκευαστικό κλάδο σε σχέση με τις δεξιότητες και τη γνώση των μηχανικών σε νέες τεχνολογίες, όπως η προσαρμογή της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης στα νέα δεδομένα και στις απαιτήσεις του επαγγέλματος του μηχανικού, η προσαρμογή των μηχανικών στις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στον ελληνικό κατασκευαστικό κλάδο και η ανάγκη να εξοπλιστούν οι σημερινοί φοιτητές (αυριανοί μηχανικοί) των πολυτεχνικών σχολών, με γνώσεις και δεξιότητες που συνδέονται με την χρήση των τεχνολογικών μέσων, με ένταξη στο πρόγραμμα σπουδών των πολυτεχνικών σπουδών του μοντέλου BIM, ως υποχρεωτικού μαθήματος.
       
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.