Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    622 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Ναι, οι πόλεις του μέλλοντος θα είναι πιο μεγάλες, πιο έξυπνες, πιο βιώσιμες. Ποιες όμως είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις που πρέπει να προηγηθούν;
      Πώς σχεδιάζονται οι σύγχρονες πόλεις; Οδεύουμε σε ένα μέλλον με πόλεις που θα μεγαλώνουν όλο και περισσότερο σε έκταση και πληθυσμό; Ποιες παραμέτρους λαμβάνει (ή πρέπει να λαμβάνει) ο αστικός σχεδιασμός; Ποιοι συμμετέχουν; Ποιος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας; Στο νέο μας podcast αναζητούμε τις απαντήσεις σ’ αυτά και ακόμα περισσότερα ερωτήματα.
      Στις ερωτήσεις μας (και ελπίζουμε κάποιες από αυτές να αντιπροσωπεύουν και τις δικές σας απορίες) καλέσαμε να μας απαντήσει τη Γιάννα Σταυρουλάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Αστικού Σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας Τσάλμερς στο Γκέτεμποργκ. Ως επιστήμονα, που μελετά και ερευνά το συγκεκριμένο πεδίο για αρκετά χρόνια και ταυτόχρονα ως κατοίκου της Σουηδίας για να μας δώσει μια εικόνα για τη διαδικασία που ακολουθείται και τους φορείς που συμμετέχουν στον αστικό σχεδιασμό. Φορείς, από τους οποίους δεν εξαιρούνται και οι ίδιοι οι πολίτες, όπως σημειώνει στη συζήτησή μας η κα Σταυρουλάκη.
      Για την ίδια, η αντιπαραβολή μεταξύ Ελλάδας – Σουηδίας και άλλων χωρών του ευρωπαϊκού βορά έγκειται στο γεγονός ότι τα συγκεκριμένα κράτη έχουν έντονη την κουλτούρα του σχεδιασμού. Του ολοκληρωμένου σχεδιασμού, που λαμβάνει υπόψη του όλους τους πολίτες, τη βιωσιμότητα και την κινητικότητα και πλήθος άλλων παραμέτρων. Όπως, όμως σπεύδει να προσθέσει υπάρχουν και στοιχεία από τις πόλεις της Ελλάδας ή του νότου συνολικά που τα αναζητεί πλέον και η άλλη πλευρά.
      Δεν θα τα πούμε όμως όλα από εδώ. Πατήστε το play και περιμένουμε τα σχόλιά σας.
       
    2. webTV

      Engineer

      Πρωτοπόρος και οραματιστής ο Ρίτσαρντ Ρότζερς που είναι σήμερα 87 ετών, έχει υπογράψει μια σειρά από εμβληματικά κτίρια σε όλο τον κόσμο, στα οποία συμπεριλαμβάνονται το Κέντρο Ζωρζ Πομπιντού και το κτίριο των Lloyd's
      4Το όνομά του είναι συνώνυμο της αρχιτεκτονικής. Ο Ρίτσαρντ Ρότζερς, ένας από τους μεγαλύτερους αρχιτέκτονες της γενιάς του, που έχει τιμηθεί με όλα τα μεγάλα βραβεία αρχιτεκτονικής, Pritzker, Royal Gold Medal και AIA Gold Medal, ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από την ενεργό δράση και το Rogers Stirk Harbour + Partners, μετά από 43 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στον κόσμο της αρχιτεκτονικής.
      Πρωτοπόρος και οραματιστής ο Ρίτσαρντ Ρότζερς που είναι σήμερα 87 ετών, έχει υπογράψει μια σειρά από εμβληματικά κτίρια σε όλο τον κόσμο, στα οποία συμπεριλαμβάνονται το Κέντρο Ζωρζ Πομπιντού στο Παρίσι και το κτίριο των Lloyd’s. Σχεδίασε επίσης ανάμεσα σε άλλα το Millennium Dome, το οποίο ολοκληρώθηκε λίγο πριν από την αλλαγή της χιλιετίας, και δύο βραβευμένα κτίρια με Stirling στη δεκαετία του 2000 – το αεροδρόμιο Barajas στη Μαδρίτη και το Hammersmith Maggie’s Center στο Λονδίνο.
      Wimbledon house, London, UK (1969), το σπίτι των γονιών του.
      Centre Pompidou, Paris, France (1977)
      Inmos Microprocessor Factory, Newport, UK (1982)
      Lloyd’s building, London, UK (1986)
      Millennium Dome, London, UK (1999)
      Barajas Airport, Madrid, Spain (2005)
      Heathrow Terminal 5, London, UK (2008)
      Hammersmith Maggie’s Centre, London, UK (2008)
      Κείμενο: Αργυρώ Μποζώνη
      Email: [email protected]
      ----------
       
      Περισσότερα video: https://www.youtube.com/results?search_query=richard+rogers
    3. webTV

      Engineer

      Θα είναι έτσι οι μεταφορές του μέλλοντος; Η μεταφορά επιβατών με «κάψουλα / βαγόνι» (pod) πραγματοποιήθηκε στην έρημο της Νεβάδα, με την Virgin Hyperloop να υποστηρίζει ότι σημείωσε ένα ιστορικό επίτευγμα στο κομμάτι των μεταφορών υψηλών ταχυτήτων.
      «Τα τελευταία χρόνια, η ομάδα της Virgin Hyperloop εργάζεται για να μετατρέψει την πρωτοποριακή τεχνολογία της σε πραγματικότητα», δήλωσε ο Richard Branson, ιδρυτής της Virgin Group, σημειώνοντας ότι «με τη σημερινή επιτυχημένη δοκιμασία, έχουμε δείξει ότι αυτό το πνεύμα καινοτομίας στην πραγματικότητα θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ζουν, εργάζονται και ταξιδεύουν παντού τα επόμενα χρόνια».
      Οι πρώτοι επιβάτες, του νέου αυτού εγχειρήματος, ήταν ο Josh Giegel, συνιδρυτής και Chief Technology Officer στην Virgin Hyperloop One και η Sara Luchian, Director of Passenger Experience.
      Σύμφωνα με την Luchian, «το Hyperloop είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλή τεχνολογία. Για εμένα, η εμπειρία ως επιβάτης συνδέει όλα τα κομμάτια του παζλ μαζί. Υπάρχει καλύτερος τρόπος να σχεδιάσουμε το μέλλον από το να τη βιώσουμε από πρώτο χέρι;».
      Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στο χώρο δοκιμών DevLoop μήκους 500 μέτρων της Virgin Hyperloop, στο Λας Βέγκας, με τις ταχύτητες να φτάνουν έως και τα 172 χλμ/ώρα, ενώ προηγουμένως η εταιρεία είχε πραγματοποιήσει πάνω από 400 μη επανδρωμένες δοκιμές.
      Οι επιβάτες έκαναν το πρώτο ταξίδι στο πρόσφατα αποκαλυφθέν όχημα XP-2, σχεδιασμένο από τους BIG – Bjarke Ingels Group και Kilo Design, το οποίο κατασκευάστηκε, κατά παραγγελία, με γνώμονα την μέγιστη δυνατή ασφάλεια και άνεση των επιβατών.
        Ενώ το όχημα παραγωγής θα είναι μεγαλύτερο και θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 28 επιβάτες, το συγκεκριμένο 2-θέσιο XP-2 όχημα κατασκευάστηκε, όπως υποστηρίζει η Virgin, για να ελεγχθεί, εάν οι επιβάτες μπορούν στην πραγματικότητα να ταξιδέψουν με ασφάλεια σε ένα hyperloop όχημα.
      Παρών στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν και ο Σουλτάνος Αχμέτ Μπιν Σουλέιμ, πρόεδρος της Virgin Hyperloop.
      Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
    4. webTV

      Engineer

      Πάνω από ένα δισεκατομμύριο εκτοπισμένοι άνθρωποι. Είκοσι ημέρες θανατηφόρας ζέστης κάθε χρόνο σε πολλές περιοχές του κόσμου. Κατάρρευση οικοσυστημάτων και σοβαρή έλλειψη τροφίμων. Όχι, δεν πρόκειται για τις συνέπειες τυχόν περιορισμένης χρήσης πυρηνικών όπλων. Είναι το δυστοπικό σκηνικό που θα επικρατεί το 2050 στον πλανήτη μας εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με έκθεση από το Breakthrough National Centre for Climate Restoration της Αυστραλίας Ένα σκηνικό που αν επιβεβαιωθεί θα οδηγήσει στη διάρρηξη κάθε εδραιωμένης κοινωνικής συνθήκης και θα φέρει τον ανθρώπινο πολιτισμό στο χείλος της κατάρρευσης.

      Με τα υφιστάμενα στοιχεία ο ενεργειακός τομέας και η οικοδομική βιομηχανία ευθύνονται συνδυαστικά για περίπου το 40% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός και η σοβαρότητα της κλιματικής κρίσης συνεχίζουν να αυξάνονται, προκαλώντας παγκόσμιες διαταραχές, οι αρχιτέκτονες καλούνται να βρουν λύσεις ώστε να μετατρέψουν τα κτίρια από καταβόθρες ενέργειας σε αυτόνομες ενεργειακές οντότητες.

      Αυτό προσπαθεί να κάνει η νορβηγική Snøhetta που πρόσφατα ολοκλήρωσε ένα ενεργειακά αυτόνομο κτίριο γραφείων. Το Powerhouse Telemark έχει ενσωματώσει έξυπνες λύσεις και υπολογίζεται ότι θα παράγει περισσότερη ενέργεια από ό, τι θα χρειαστεί σε όλη τη διάρκεια ζωής του. Συμπεριλαμβανομένης, μάλιστα, της ενέργειας που θα απαιτήθηκε για την κατασκευή του, ακόμη και αυτής που θα δαπανηθεί τις επόμενες δεκαετίες, σε τυχόν εργασίες ανακαίνισης.
       
        Το κτίριο αποτελείται από 11 ορόφους και η Snøhetta υιοθέτησε την αρχή της τυποποίησης, προκειμένου να εξοικονομήσει πόρους κατά τη διάρκεια της ανέγερσης. Τα πάντα, από το δάπεδο έως τα διαχωριστικά γραφείων και τα μπάνια, είναι πανομοιότυπα. Η εσωτερική διαρρύθμιση είναι «ευέλικτη» για να προσαρμόζεται στις μελλοντικές ανάγκες.
      Το εξωτερικό του κτιρίου διαθέτει ασυνήθιστο λοξό σχεδιασμό μια κλίση 45 μοιρών στην ανατολική πρόσοψη, όπου και φιλοξενεί έναν φωτοβολταϊκό θόλο. Σε συνδυασμό με τον φωτοβολταϊκό μανδύα που καλύπτει τη νότια πρόσοψη του κτιρίου, υπολογίζεται ότι το κτίριο θα παράγει συνολικά 256.000 kWh τον χρόνο, περίπου 20 φορές την ετήσια χρήση ηλεκτρικής ενέργειας ενός μέσου νορβηγικού νοικοκυριού. Το πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας θα πωλείται στο ενεργειακό δίκτυο της χώρας.
      Αν και διαθέτει ενεργειακά αποδοτικά συστήματα φωτισμού, τα τζάμια του Powerhouse Telemark είναι προσεκτικά τοποθετημένα για να ελαχιστοποιούν τις απαιτήσεις τεχνητού φωτισμού. Είναι, επίσης, εξαιρετικά καλά μονωμένο και έχει υψηλό επίπεδο στεγανότητας, παράγοντες που βοηθούν στη διατήρηση σταθερής εσωτερικής θερμοκρασίας. Επιπλέον, το σύστημα θέρμανσης τροφοδοτείται από γεωθερμικά φρεάτια βάθους 350 μέτρων κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.
      Το αποτέλεσμα είναι ένα κτίριο – γεννήτρια που θα παράγει περισσότερη ενέργεια από ό,τι θα καταναλώσει σε ολόκληρη τη διάρκεια της ζωής του.
       
       
       
    5. webTV

      Engineer

      Οι κάτοικοι της Σαγκάης, που περνούσαν από τη συνοικία Huangpu, στα δυτικά της κινεζικής μητρόπολης, ίσως παρατήρησαν ένα ασυνήθιστο θέαμα κατά τον τελευταίο μήνα: ένα κτίριο που «περπατούσε». 
      Ένα δημοτικό σχολείο ηλικίας 85 ετών σηκώθηκε - ολόκληρο - από το έδαφος και μεταφέρθηκε σε άλλο σημείο με τη χρήση νέας τεχνολογίας. Στα πλαίσια διατήρησης των ιστορικών κτιρίων της πόλης, μηχανικοί τοποθέτησαν σχεδόν 200 κινητά υποστηρίγματα κάτω από το πέντε ορόφων κτίριο, σύμφωνα με τον Lan Wuji, επικεφαλής του τεχνικού μέρους του εγχειρήματος. 
      Τα υποστηρίγματα λειτουργούν σαν «ρομποτικά πόδια». Διαχωρίστηκαν σε δυο ομάδες και με εναλλαγή στην κίνηση «μιμούνταν» το ανθρώπινο βάδισμα. Παράλληλα, επιπλέον σένσορες βοήθησαν ώστε να ελεγχθεί η κίνηση του κτιρίου, αναφέρει ο Lan, η εταιρεία του οποίου, Shanghai Evolution Shift, ανέπτυξε τη συγκεκριμένη τεχνολογία το 2018. «Είναι σα να δίνουμε στο κτίριο πατερίτσες έτσι ώστε να μπορεί να σηκωθεί και στη συνέχεια να περπατήσει», ανέφερε. Ένα timelapse, που γυρίστηκε από την εταιρεία, δείχνει το κτίριο να κινείται «με κόπο», κάνοντας «ένα μικρό βήμα τη φορά». 
      Μετά τον θάνατο του Μάο, το 1976, πραγματοποιήθηκαν εκκλήσεις για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομίας, με την κυβέρνηση της χώρας να θέτει σε ειδικό καθεστώς συγκριμένα κτίρια, πριν ψηφιστεί σχετικός νόμος τη δεκαετία του 1980. Μέσα στα επόμενα χρόνια, κτίρια, γειτονιές, ακόμη και ολόκληρες πόλεις έλαβαν κρατική υποστήριξη για να διατηρήσουν το ύφος τους. 
       Ωστόσο, όπως μεταδίδει το CNN, η ασταμάτητη αστικοποίηση συνεχίζει να αποτελεί σημαντική απειλή για την αρχιτεκτονική κληρονομιά. Η πώληση γης αποτελεί βασική πηγή εσόδων για τις τοπικές κυβερνήσεις, γεγονός που σημαίνει ότι κτίρια με αρχιτεκτονική αξία συχνά πωλούνται σε εργολάβους για τους οποίους, η διατήρησή τους, δεν αποτελεί προτεραιότητα. 
      Στο Πεκίνο, για παράδειγμα, περισσότερα από 1.000 έικρ, στα οποία αναπτύσσονταν ιστορικά σοκάκια και παραδοσιακά σπίτια με αυλές καταστράφηκαν ανάμεσα στο 1990 και στο 2010, σύμφωνα με την κρατική εφημερίδα China Daily. Στις αρχές της χιλιετίας, πόλεις όπως η Ναντσίνγκ και το Πεκίνο, μετά από διαμαρτυρίες για την απώλεια ιστορικών γειτονιών, εκπόνησαν σχέδια για τη διατήρηση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. 
      Μεταξύ άλλων, στο Πεκίνο, ένας σχεδόν ερειπωμένος ναός μετατράπηκε σε εστιατόριο και γκαλερί, ενώ στη Ναντσίνγκ, ένας κινηματογράφος της δεκαετίας του 1930 αποκαταστάθηκε στην αρχική του μορφή - με κάποιες σύγχρονες προσθήκες. Το 2019, στη Σαγκάη εγκαινιάστηκε το Tank Shanghai, ένα κέντρο τεχνών που βρίσκεται σε ανακαινισμένες δεξαμενές πετρελαίου. 
      Σύμφωνα με τον Λαν η μετακίνηση των κτιρίων δεν είναι η πρώτη επιλογή αλλά είναι προτιμητέα σε σχέση με την κατεδάφιση. «Θα προτιμούσα να μην αγγίζω τα ιστορικά κτίρια καθόλου» λέει, προσθέτοντας πως για τη μετακίνηση ενός κτιρίου απαιτείται κρατική έγκριση «σε πολλαπλά επίπεδα». Σύμφωνα με τον ίδιο, η μετακίνηση των κτιρίων είναι μια βιώσιμη εναλλακτική. «Η κεντρική κυβέρνηση δίνει μεγαλύτερο βάρος στην προστασία των ιστορικών κτιρίων. Είμαι χαρούμενος που βλέπω αυτή την πρόοδο τα τελευταία χρόνια.».
      Κινούμενα μνημεία
      Σύμφωνα με το CNN η Σαγκάη αποτελεί την περισσότερο προοδευτική πόλη της Κίνας σε ό,τι αφορά την προστασία της κληρονομιάς. Η διάσωση κτιρίων της δεκαετίας του 1930 στη διάσημη συνοικία Bund και σπιτιών του 19ου αιώνα στην γειτονιά Xintiandi, αποτελούν ιδανικά παραδείγματα για το πώς μπορεί να δοθεί νέα ζωή σε παλαιότερες κατασκευές. 
      Δεν είναι η πρώτη φορά που κτίρια κινούνται στην πόλη. Το 2003, το Μέγαρο Μουσικής της πόλης, που χτίστηκε το 1930, μετακινήθηκε περισσότερο από 66 μέτρα ώστε να περάσει από το σημείο ένας αυτοκινητόδρομος. Το Zhengguanghe Building, μία αποθήκη έξι ορόφων, επίσης κτισμένη κατά τη δεκαετία του 1930 μεταφέρθηκε 38 μέτρα, το 2013. Πέντε χρόνια μετά, ένα κτίριο σχεδόν 90 ετών μετακινήθηκε - με το κρατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Xinhua να κάνε λόγο για το πιο δύσκολο ανάλογο εγχείρημα έως τότε. 
      Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να κινηθεί ένα κτίριο: πάνω σε ράγες ή να τραβηχτεί από οχήματα. Ωστόσο, για το δημοτικό σχολείο, το οποίο αναπτύσσεται σε σχήμα «Τ», τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Το ασυνήθιστο σχήμα του σήμαινε πως οι παραδοσιακές μέθοδοι μπορεί να μην ήταν αποτελεσματικοί. 
      Ακόμη, το κτίριο έπρεπε να περιστραφεί και να ακολουθήσει καμπύλη διαδρομή προς το νέο σημείο που τοποθετήθηκε και όχι να κινηθεί σε ευθεία, γεγονός που αποτελούσε πρόκληση. «Εργάζομαι 23 χρόνια σε αυτόν τον τομέα και δεν έχω δει άλλη εταιρεία που να μπορεί να μετακινεί κτίρια σε καμπύλη», αναφέρει ο Lan, χωρίς ωστόσο να δίνει περισσότερα στοιχεία για το κόστος του εγχειρήματος. 
      Ο ίδιος εκτιμά πάντως πως ένα τέτοιο εγχείρημα είναι φθηνότερο σε σχέση με την κατεδάφιση και τη δημιουργία μιας νέας κατασκευής στη νέα τοποθεσία.
       
    6. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο κανονικότητας σε κάτοψη και καθ' ύψος.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/kanonik...
    7. webTV

      Engineer

      Το πρωτοποριακό έργο για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο έξυπνο και «πράσινο» νησί της Μεσογείου με ενεργειακή αυτονομία, παρουσίασαν την Τετάρτη η ελληνική κυβέρνηση και ο όμιλος Volkswagen. Το έργο περιλαμβάνει τη σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί με ηλεκτρικά, την εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών μετακίνησης καθώς και την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, χωρίς αρνητικό οικολογικό αποτύπωμα, σε αντικατάσταση των σημερινών γεννητριών πετρελαίου. Η συμφωνία υπεγράφη παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, από τον CEO του ομίλου Volkswagen Dr. Herbert Diess και τον υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστα Φραγκογιάννη, που έχει κεντρικό ρόλο στην όλη προσπάθεια, διά τηλεδιάσκεψης. Η διάρκεια του έργου έχει αρχικό σχεδιασμό υλοποίησης τα έξι χρόνια. Η Ελλάδα με αυτό το έργο δείχνει την ετοιμότητά της να γίνει διεθνής πόλος έλξης επενδύσεων που αφορούν την έξυπνη βιωσιμότητα και τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, σημειώνουν κυβερνητικές πηγές.

      Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι πιστεύει ακράδαντα στις συνεργασίες, επειδή οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να τα καταφέρουν όλα μόνες τους και ο ιδιωτικός τομέας δεν είναι η απάντηση σε κάθε ερώτηση. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η φιλόδοξη προσπάθεια είναι το αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας μεταξύ του ελληνικού κράτους και του ομίλου Volkswagen». O Dr. Herbert Diess, CEO του Volkswagen Group, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Κ» εξήγησε πως η ιδέα του project ανήκει στην ελληνική κυβέρνηση και στον πρωθυπουργό και κρίθηκε εξαρχής ως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, αφού μεταξύ άλλων δίνει τη δυνατότητα να επιτευχθούν φιλόδοξοι στόχοι μέσα σε 2-3 χρόνια αντί για μία ή δύο δεκαετίες που θα χρειάζονταν σε διαφορετική περίπτωση. Προσέθεσε δε, πως η Ελλάδα κάνει εξαιρετικές προσπάθειες στην προσέλκυση επενδύσεων αλλά και ότι η Volkswagen είναι ανοιχτή να εξετάσει τη διάθεση νέων πόρων στο project. «Προοπτικά θέλουμε να ανοίξει ο δρόμος για να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας», επεσήμανε. Από την ελληνική πλευρά διατυπώνεται αισιοδοξία ότι, εφόσον το project αυτό συνεχίσει να «τρέχει» με τους θετικούς ρυθμούς με τους οποίους ξεκίνησε, ενδέχεται να οδηγήσει και σε νέες επενδύσεις του γερμανικού ομίλου στη χώρα, κατά το μοντέλο που η Microsoft αποφάσισε να φέρει στην Ελλάδα regional data centers, έχοντας αρχικά «τρέξει» πιλοτικό πρόγραμμα ψηφιακών εφαρμογών επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας.
      Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η συνολική επένδυση είναι της τάξης των περίπου 20 εκατ. με τα πρώτα 3 να καταβάλλονται από τον γερμανικό όμιλο άμεσα για το δίκτυο φόρτισης και άλλα 7 σε δεύτερο χρόνο για την αυτόνομη οδήγηση. Επίσης, η αυτοκινητοβιομηχανία θα διαθέτει αυτοκίνητά της αλλά και ποδήλατα και σκούτερ με μηδενικό κέρδος σε κατοίκους και φορείς του νησιού, οι οποίοι, επιπροσθέτως, θα απολαμβάνουν τα φορολογικά και άλλα κίνητρα της κυβέρνησης. 
      Περίπου 10 εκατ. επιπλέον θα χρειαστούν για να κατασκευαστούν τα έργα πρώτης φάσης ηλεκτροπαραγωγής χωρίς ανθρακικό αποτύπωμα. Ο ανάδοχος που θα αναλάβει έπειτα από διαγωνισμό το έργο θα κληθεί να το χρηματοδοτήσει με ίδια και δανειακά κεφάλαια, αλλά και με τις χρηματοδοτήσεις και τα κίνητρα που παρέχονται από την πολιτεία.
        Το project ονομάστηκε «Smart & Sustainable Island» και θα μετατρέψει την Αστυπάλαια σε παγκόσμιο πρότυπο ηλεκτροκίνησης και ενεργειακής αυτονομίας μέσω ΑΠΕ. Περιλαμβάνει ολοκληρωμένο σχέδιο μετακινήσεων με ηλεκτρικά οχήματα, υποδομές ολοκληρωμένου δικτύου φόρτισης, εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας κατά παραγγελία μέσω ψηφιακών εφαρμογών, υπηρεσίες διαμοιρασμού οχημάτων, e-μοτοποδηλάτων και e-ποδηλάτων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πολίτες οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και της χρήσης ΑΠΕ όπως και δοκιμής νέων τεχνολογιών στην αυτόνομη οδήγηση. Τα οχήματα δημόσιας χρήσης καθώς και οχήματα κοινής ωφελείας στο νησί –αστυνομίας, ΕΚΑΒ και δημόσιου τομέα– θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά με τη βοήθεια του Volkswagen Group. Η ελληνική πολιτεία θα εξασφαλίσει επίσης την ύπαρξη ποιοτικών οδικών υποδομών, άριστη σήμανση και επαρκή δεδομένα αναφορικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες.
      Χρηματοδότηση από επενδυτή και αγορά
      Τα απαραίτητα έργα για τον μηδενισμό του ενεργειακού ανθρακικού αποτυπώματος της Αστυπάλαιας θα χρηματοδοτηθούν με ίδια κεφάλαια των επενδυτών και με την αξιοποίηση των υφιστάμενων χρηματοδοτικών εργαλείων της αγοράς, εξηγεί η Αλεξάνδρα Σδούκου, γενική γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων του ΥΠΕΝ στο χαρτοφυλάκιο της οποίας εντάσσεσαι η πρωτοβουλία.
       
      – Πώς θα μετατρέψετε την Αστυπάλαια σε «πράσινο νησί» από πλευράς συστήματος ηλεκτροπαραγωγής;
      – Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, η Αστυπάλαια δεν θα διασυνδεθεί στο ηπειρωτικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας για τα επόμενα δέκα χρόνια, τουλάχιστον. Σήμερα, το 90% των ενεργειακών αναγκών του νησιού καλύπτεται από 4 ντιζελογεννήτριες, που παράγουν η καθεμιά ηλεκτρική ενέργεια ισχύος 1 MW. To υπόλοιπο 10% καλύπτεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ειδικότερα από ενέργεια που παράγεται από μικρά φωτοβολταϊκά, συνολικής ισχύος 320 KW. Ενας από τους βασικούς στόχους είναι να μειωθεί η εξάρτηση της Αστυπάλαιας από τα ορυκτά καύσιμα με τη διείσδυση περισσότερων ΑΠΕ. Αυτό θα γίνει μέσω της ανάπτυξης ενός υβριδικού συστήματος που θα συνδυάζει ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ – αιολική και ηλιακή ενέργεια– σε συνδυασμό με ένα σύστημα αποθήκευσης (μπαταρία).
      – Θα εγκαταστήσετε ΑΠΕ; – Η ισχύς από ΑΠΕ που απαιτείται να εγκατασταθεί στο νησί –για να φτάσουμε σε ηλεκτροπαραγωγή 60% από ΑΠΕ– είναι 3 MW, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ισχύος 2 MW και δυνατότητα αποθήκευσης τουλάχιστον 7 μεγαβατώρων ενέργειας. Μιλάμε δηλαδή για ένα σύστημα σχετικά μικρού μεγέθους –από πλευράς εγκατεστημένης ισχύος και αποτυπώματος–, που δεν απαιτεί πάνω από 1-2 ανεμογεννήτριες, σε συνδυασμό με μια μπαταρία και ένα φωτοβολταϊκό σύστημα. Ο στόχος του προγράμματος είναι η κατ’ ελάχιστον κάλυψη της νέας ζήτησης για τη φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να γίνει από ενέργεια που προέρχεται από ΑΠΕ. Και ταυτόχρονα μελετώνται από τον διαχειριστή του δικτύου διανομής (ΔΕΔΔΗΕ) τα χαρακτηριστικά του υβριδικού συστήματος που θα αναπτυχθεί στο νησί, όσον αφορά το μέγεθος, την τεχνολογία και το κόστος με σκοπό την κάλυψη μέρους της κατανάλωσης ενέργειας του νησιού.
       
      – Πώς θα χρηματοδοτηθούν τα απαραίτητα έργα;
      – Σήμερα, το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος που παράγεται από τις ντιζελογεννήτριες είναι πολύ υψηλό, φτάνοντας –κατά μέσον όρο– τα 250 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Μεγάλο μέρος του κόστους αυτού «κοινωνικοποιείται» και μετακυλίεται στους καταναλωτές σε όλη την Ελλάδα, μέσω των χρεώσεων ΥΚΩ. Πιστεύουμε ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον για έργα ΑΠΕ που θα υποκαταστήσουν το ακριβό και «βρώμικο» ρεύμα θα είναι ισχυρό, με δεδομένο ότι τόσο οι αιολικοί όσο και οι φωτοβολταϊκοί σταθμοί παράγουν πλέον με εξαιρετικά ανταγωνιστικούς όρους, οι δε δαπάνες για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους είναι πάρα πολύ χαμηλές. Τα απαραίτητα έργα λοιπόν θα χρηματοδοτηθούν με ίδια κεφάλαια των επενδυτών και με την αξιοποίηση όλων των υφιστάμενων χρηματοδοτικών εργαλείων της αγοράς.
       
       
    8. webTV

      Engineer

      Το νέο ντοκιμαντέρ μικρού μήκους από τον Gary Hustwit, για τον επαναστατικό επανασχεδιασμό του χάρτη του Subway της Νέας Υόρκης.
      Η περιγραφή της παρουσίασης αναφέρει:
      "The Map" (Work & Co x Gary Hustwit, 2020) is a short documentary about a revolutionary redesign of New York City's iconic subway map. Filmmaker Gary Hustwit documents the process as digital agency Work & Co creates a new "live map" — one that updates in real-time — to help New Yorkers and tourists better plan their journeys. The film examines the evolution of wayfinding and user interfaces, and shows how good design and the latest digital technology can simplify one of the world's most complex transit systems. Featuring Felipe Memoria, Rachel Haot, Sarah Meyer, Joshua Gee, Marcela Abbade, Karina Sirqueira, Robert Penner, and Mohan Ramaswamy.
       
    9. webTV

      Engineer

      Το "Voria" είναι η νέα μεγάλη τουριστική επένδυση στα Βόρεια Προάστια της Αθήνας, από τον Όμιλο Regency. 
      Αφορά την κατασκευή ενός διεθνώς πρότυπου τουριστικού συγκροτήματος στη Λ. Κηφισίας, στο ύψος του Αμαρουσίου, που θα περιλαμβάνει:
      - καζίνο (εδώ θα μετεγκατασταθεί το Καζίνο της Πάρνηθας - Mont Parnes)
      - 5άστερο ξενοδοχείο
      - καταστήματα εστίασης
      - χώροι πολιτισμού
      - χώροι εκδηλώσεων και αναψυχής
      - υπόγεια πάρκινγκ
      Το κτίριο θα είναι βιοκλιματικό ενώ το πράσινο θα κυριαρχεί τόσο στον περιβάλλοντα χώρο (το 50% της έκτασης θα αποτελείται από χώρους πρασίνου που θα είναι ελεύθεροι και κοινόχρηστοι) όσο και στις οροφές του κτιρίου.
      Η επένδυση υπολογίζεται σε 200 εκ. ευρώ και θα δημιουργήσει επιπλέον 1.000 θέσεις εργασίας (εκτός από τις 1.000 θέσεις εργασίας που θα διασφαλιστούν, λόγω της μετεγκατάστασης του καζίνο της Πάρνηθας).
       
    10. webTV

      Engineer

      Σε ανακοίνωσή της πριν λίγα λεπτά, η NASA αποκάλυψε πως το νερό στη Σελήνη είναι πολύ πιο άφθονο και προσβάσιμο από αυτό που πιστεύαμε έως τώρα. Πέρα από τους βαθιούς, μεγάλους και επικίνδυνους κρατήρες στις πολικές περιοχές της Σελήνης, μικρότεροι και πιο ρηχοί κρατήρες διαθέτουν επίσης νερό σε μορφή πάγου εδώ και εκατομμύρια, ίσως και δισεκατομμύρια χρόνια. Οι μικρότερες αυτές αποθέσεις νερού μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα, αφού θα είναι πολύ πιο προσβάσιμες στους μελλοντικούς αστροναύτες.
      Την παρουσία νερού σε μορφή πάγου (H20) αντί για υδροξύλιο (OH) επιβεβαίωσε και το ιπτάμενο τηλεσκόπιο SOFIA, κάτι που δεν είχαν καταφέρει να διαχωρίσουν προηγούμενες έρευνες. Οι μετρήσεις συνάδουν με την παρουσία ξεχωριστών μορίων νερού ενσωματωμένα σε πετρώματα μέσα στη σεληνιακή επιφάνεια.

      Πέρα από πόσιμο νερό, ο πάγος μπορεί να σπάσει μοριακά σε υδρογόνο και οξυγόνο. Το οξυγόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναπνέουν οι αστροναύτες, ενώ τόσο το υδρογόνο όσο και το οξυγόνο μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως καύσιμα πυραύλων. Λιγότερες προμήθειες σε νερό και καύσιμα από τη Γη προς τη Σελήνη, σημαίνει μείωση του κόστους των διαστημικών πτήσεων και αύξηση του αριθμού τους.
      Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης πως το νερό δεν υπάρχει μόνο στις μόνιμα σκιασμένες περιοχές της Σελήνης, αλλά είναι παγιδευμένο και σε κομμάτια γυαλιού τα οποία σχηματίστηκαν από συγκρούσεις μικρομετεωριτών ή βρίσκεται ανάμεσα από στρώματα του εδάφους.
       
    11. webTV

      Engineer

      Η  εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες. 
      Το σημερινό επεισόδιο  αφορά τον έλεγχο κοντών υποστυλωμάτων και τοιχωμάτων.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/elegxos...
       
       
    12. webTV

      Engineer

      Ολοκληρώθηκε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών με θέμα τις νέες κτιριακές εγκαταστάσεις της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Όπως είχε δημοσιεύσει το ypodomes.com, το νέο “βασίλειο” των υποδομών θα εγκατασταθεί στην οδό Πειραιώς 166, στο ύψος του Ταύρου.
      Το πρώτο βραβείο απέσπασε η ιδέα της ομάδας μελέτης, η οποία αποτελείται από τους: Χελιδώνη Κατερίνα Αρχιτέκτων Μηχανικός, Μπακοπάνου Σταυρούλα Αρχιτέκτων Μηχανικός, Κολιάκη Βασιλική Αρχιτέκτων Μηχανικός, Δαφερέρα Γεωργία Αρχιτέκτων Μηχανικός, Ψυχογιός Παναγιώτης Πολιτικός Μηχανικός, Μαΐστρος Μίνως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
      Σύμβουλος της ομάδας είναι ο κ.Μωραΐτης Κωνσταντίνος, Αρχιτέκτων Μηχανικός-Καθηγητής Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ ενώ συνεργάτης της ομάδας είναι η κυρία Λαμπρινή Κιτσούλη, Αρχιτέκτων Μηχανικός.

      Πρόκειται για ένα κτίριο στο οποίο εισάγονται όλες οι νέες πρακτικές ενός “πράσινου” σχεδιασμού με βιοκλιματικό χαρακτήρα, το οποίο θα μπορούσε να αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα landmarks του κεντρικού άξονα που ενώνει την Αθήνα με τον Πειραιά.
      Το έργο έχει τίτλο «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ (ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΕΡΓΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ Α.Ε.) ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 166, T.K. 118-54 ΑΘΗΝΑ».
      Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η υλοποίηση του θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, ενώ το κόστος του εκτιμάται σε περίπου 40-50 εκατ.ευρώ. Στα επόμενα βήματα είναι η μελετητική ωρίμανση του έργου με την πρόσληψη συμβούλων προκειμένου κάποια στιγμή να εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή και να εκκινήσει η δημοπράτηση του. Αυτό εκτιμάται σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com μέσα στο 2021.
      Στόχος είναι η συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών που σήμερα είναι διάσπαρτες σε όλη την πόλη, σε ένα κτίριο στο οποίο να μπορεί να λειτουργήσει ως μία ενιαία μονάδα. Το πρώτο βραβείο του έργου, ύψους 45.000 ευρώ, απέσπασε το αρχιτεκτονικό γραφείο ARSIS Architects.
      Η πρόταση επιχειρεί τη συγκρότηση ενός υποδειγματικού κτηριακού συγκροτήματος δημόσιων υπηρεσιών τόσο ως προς την ιδιαίτερη βιοκλιματική και καινοτόμα δομή όσο και ως προς τη συμβολή στο αστικό περιβάλλον. Στοχεύει στη λειτουργική επάρκεια, χωρική ευελιξία, αισθητική προβολή στο δημόσιο χώρο, οικοδομική καινοτομία, στον βιοκλιματικό σχεδιασμό και την ενεργειακή ευφυΐα.
      Προτείνεται ένα ‘Τοπιακά’ προσανατολισμένο συγκρότημα ως σημαντικό τοπόσημο ενίσχυσης ταυτότητας και οικονομικής ενδυνάμωσης της αστικής περιοχής.
      Ποιες είναι οι βασικές αρχές του έργου
      Οι βασικές αρχές του έργου συμπυκνώνονται ως έξης:
      -ευρεία εισχώρηση του υπαίθριου δημόσιου χώρου στον πυρήνα του κτηρίου με ανάδειξη δύο επάλληλων επιπέδων άμεσης πρόσβασης από την πόλη,
      -βιοκλιματική επεξεργασία όψεων και γεωμετρική οργάνωση της σύνθεσης μέσω ενός ισχυρού διαπερατού ‘διπλού’ βιοκλιματικού πετάσματος,
      -‘πράσινη’ διάτρηση κτηρίου υλοποιούμενη από τη διαμήκη παλλόμενη αιθριακή σχισμή, το εσωτερικό διάτρητο φυτικό πέτασμα και το φυτεμένο δώμα,
      -‘πράσινη’ οργάνωση πρότυπων γραφειακών χώρων με δημιουργία ενός ‘εσωτερικού γραφειακού τοπίου’ μικροφυτεύσεων.

      Περιγραφή χώρων και λειτουργιών
      Η κύρια στάθμη εισόδου – ‘κάτω πλατεία’ διαμορφώνεται σε υποβάθμιση ως προς τον περιβάλλοντα αστικό χώρο , αλλά σε συνέχεια του τοπιακού αναγλύφου μέσω πρανών και αναβαθμών και στα δύο αστικά μέτωπα. Η δημόσια λειτουργία της ‘κάτω πλατείας’, ενισχύεται με χώρους συνάθροισης κοινού – Μουσείο & Αμφιθέατρο.
      Η στάθμη δημόσιων ροών – ‘άνω πλατεία’ παραλαμβάνει τις ροές των πεζών συνεπίπεδα με τον περιβάλλοντα αστικό χώρο, επιτρέποντας τη διάσχιση του κτηριακού όγκου και τη διασύνδεση με τα περιφερικά δίκτυα κίνησης πεζών.
      Στις ανώτερες στάθμες γραφειακών χρήσεων, μεταβατικές περιοχές κινήσεων, εκτόνωσης και επικοινωνίας, ορίζονται από τα κυρίαρχα συνθετικά φυτικά πετάσματα, ως προς το κεντρικό αίθριο.
      Στο φυτεμένο δώμα δημιουργείται πολιτιστικός υπαίθριος χώρος προσβάσιμος από το κοινό, συσχετισμένος με εστιατόριο και ‘κήπο των τεχνών’, ο οποίος θα διαθέτει το σημαντικότατο προνόμιο θέασης του βράχου της Ακρόπολης προς τη μια πλευρά και του Πειραιά προς την άλλη.
      Υπόμνηση σύνδεσης ανάμεσα στην αρχαία Αθήνα και στο πρώτο πολεοδομημένο λιμάνι της παγκόσμιας ιστορίας, σύνδεση που υλοποιούταν από τη ζώνη των Μακρών Τειχών.
      Βιοκλιματική προσέγγιση
      Βιοκλιματική συγκρότηση του κτιριακού κελύφους με εγγραφή σε πρόβολο ενός σχήματος αντιληπτικά ισχυρού, ενός ‘διπλού’ βιοκλιματικού πετάσματος.
      Η εξωτερική διαπερατή επιδερμίδα αντιστοιχεί σε μια ακολουθία από περσίδες τιτανιούχου ψευδάργυρου (zinc) κατακόρυφες, που περιελίσσονται γύρω από το κέλυφος, υλοποιούν τα αστικά μέτωπα και συνδιαλέγονται με το ανάγλυφο του εδάφους.
      Η εσώτερη διαπερατή επιδερμίδα αντιστοιχεί σε φυτικό πέτασμα ανοξείδωτου Αρχιτεκτονικού πλέγματος αναρρίχησης φυτών που περιελίσσεται γύρω από τις εξωτερικές υάλινες επιφάνειες και εισχωρεί εντός του αιθριακής σχισμής παρακολουθώντας τις εσωτερικές καμπυλώσεις του κτηρίου.
      Φυσικός Αερισμός – Παθητικός Δροσισμός με σύστημα διαφορικών αισθητήρων θερμοκρασίας μεταξύ εσωτερικού χώρου και περιβάλλοντος. Δροσισμός μέσω κεντρικού αιθρίου και διέλευση αέρα μέσω ηλεκτροκίνητων θυρίδων και αυτόματων φεγγιτών, στην επιδερμίδα του κτηρίου και στα ενδιάμεσα χωρίσματα.
      Ενίσχυση Φυσικού Φωτισμού μέσω του κεντρικού Αιθρίου και των μικρότερων αιθριακών πυρήνων στην μάζα του κτιρίου και ηλιακών ραφιών.
      Διαμόρφωση περιοχών εκτατικού φυτεμένου δώματος με ενεργειακά, λειτουργικά και οικονομικά οφέλη, συγκράτηση των επιβλαβών αιωρούμενων σωματιδίων και της σκόνης και βελτίωση του τοπικού μικροκλίματος, μειώνοντας το φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας.
      Σχεδιασμός Κτηρίου n ZEB με συνδυασμό παθητικών και ενεργητικών συστημάτων, τοπική παραγωγή ενέργειας μέσω φωτοβολταϊκών και γεωθερμίας, μείωση των τοπικών εκπομπών αερίων και δέσμευση CO2.

      Ποια είναι οι βασικές λειτουργίες του κτιριακού συγκροτήματος
      Το κτίριο θα αποτελείται από χώρους διοίκησης- γραφεία, αμφιθέατρο, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, συνεδριακό κέντρο, αίθουσες συσκέψεων, βιβλιοθήκη, μουσείο τεχνολογίας, εστιατόριο, κυλικεία, παιδικό σταθμό, ιατρείο, χώρους αρχείων, αποθηκευτικούς χώρους, χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων και υπόγειους χώρους στάθμευσης.
      Το οικόπεδο είναι εμβαδού 8.770,23 τ.μ., βρίσκεται εντός των ορίων του Δήμου Ταύρου-Μοσχάτου, αρκετά κοντά στο σταθμό του Προαστιακού “Ρουφ ” και είναι ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου. Σήμερα στο χώρο στεγάζεται το Κεντρικό Εργαστήριο Δημοσίων Έργων, που αποτελεί υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, του οποίου οι δραστηριότητες έχουν επεκταθεί σε όλο το οικόπεδο.
    13. webTV

      Engineer

      Οσοι αποζητούν μια «ένεση αδρεναλίνης» από τις ταξιδιωτικές τους περιπέτειες, μπορούν σίγουρα να προσθέσουν κάτι καινούργιο στην ταξιδιωτική τους λίστα: την πεζογέφυρα 516 Arouca στην Πορτογαλία, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη πεζογέφυρα στον κόσμο και αναμένεται να ανοίξει τις «πύλες» της για το κοινό μέσα στον Οκτώβριο.
      Η γέφυρα βρίσκεται 175 μέτρα πάνω από τον ποταμό Πάιβα, κοντά στο Πόρτο, ενώ έχει μήκος 516 μέτρα. Η διάβαση της πεζογέφυρας μπορεί να διαρκέσει από πέντε έως δέκα λεπτά, ανάλογα με τη «σχέση» που έχει ο επισκέπτης με τα ύψη.
      Πρόκειται για μια κρεμαστή πεζογέφυρα Θιβετιανού στιλ, που συγκρατείται από ατσάλινα σύρματα και δύο τεράστιους πύργους σε σχήμα V. H 516 Arouca συνδέει τον καταρράκτη Αγκιέιρας με το φαράγγι Πάιβα.
      Η γέφυρα βρίσκεται 175 μέτρα πάνω από τον ποταμό Πάιβα © Município de Arouca Αυτό που κάνει τη γέφυρα να ξεχωρίζει, είναι το ανοιχτό μεταλλικό πλέγμα που παρέχει εκπληκτική θέα στον καταρράκτη και το φαράγγι που βρίσκονται ακριβώς από κάτω της. Οι κατασκευαστές τονίζουν μάλιστα ότι η συνολική εμπειρία «μιμείται την αίσθηση του να περπατάτε στο αέρα».
      «Αυτή η γέφυρα στοχεύει στο να κινήσει το ενδιαφέρον διαφορετικών τύπων ανθρώπων: από λάτρεις της μηχανικής και ειδήμονες της φύσης έως άτομα που λατρεύουν τις έντονες εμπειρίες», ανέφερε σε δήλωση του το τοπικό συμβούλιο του Δήμου Αρούκας.
      Η γέφυρα σχεδιάστηκε από το Πορτογαλικό Ινστιτούτο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης για Κατασκευές, Ενέργεια, Περιβάλλον και Βιωσιμότητα (Itecons), το οποίο χρειάστηκε τρία χρόνια για να ολοκληρώσει το έργο φέτος τον Ιούλιο.
      Η Arouca 516 «έκλεψε» τον τίτλο της μεγαλύτερης πεζογέφυρας από τη γέφυρα Charles Kuonen, η οποία βρίσκεται στην Ελβετία και «εκτείνεται» σε μήκος 429 μέτρων. Η συγκεκριμένη πεζογέφυρα παρέχει θέα στο Μάττερχορν και τις Βερνικές Άλπεις.
      Το φαράγγι Πάιβα είναι μέρος του γεωπάρκου της Αρούκα, μιας έκτασης 328 τετραγωνικών χιλιομέτρων με τεράστιο γεωλογικό ενδιαφέρον.
      Μέσα στο πάρκο, οι επισκέπτες μπορούν να κάνουν καγιάκ, πεζοπορία, ράφτινγκ και να ακολουθήσουν 25 διαφορετικές ορειβατικές διαδρομές. Μπορούν επίσης να διασχίσουν το Paiva Walkways, ένα μονοπάτι οκτώ χιλιομέτρων από ξύλινους διαδρόμους και σκάλες που εκτείνεται μέσα στο πάρκο.
      Η τελική ημερομηνία κατά την οποία η γέφυρα θα ανοίξει για το κοινό, καθώς και οι τιμές των εισιτηρίων δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, ωστόσο αυτή η στιγμή φαίνεται ότι δεν θα αργήσει πολύ.
      με πληροφορίες από CNN Travel, DailyMail
       
       
       
       
       
       
    14. webTV

      Engineer

      Σε δοκιμαστική τροχιά μπαίνει από την Ο.ΣΥ. Α.Ε., ένα ακόμη ηλεκτροκίνητο όχημα και, αυτή τη φορά, σε πραγματικές συνθήκες με την μεταφορά επιβατών.
      Πρόκειται για όχημα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας YUTONG η οποία, ανταποκρινόμενη στην ανοιχτή πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για πιλοτική δοκιμή οχημάτων αυτού του τύπου, διαθέτει το λεωφορείο για χρήση στις Οδικές Συγκοινωνίες για διάρκεια δύο μηνών.
      Το εν λόγω demo bus έχει μήκος 12 μέτρα, 3 διπλές πόρτες, είναι μοντέλο χαμηλού δαπέδου χωρίς σκαλοπάτια εισόδου, διαθέτει ράμπα για ΑμΕΑ και θα αρχίσει αύριο Τετάρτη 21 Οκτωβρίου τις πιλοτικές του διαδρομές με την μεταφορά επιβατών.
      Η χωρητικότητα του οχήματος σε επιβάτες είναι 27 καθήμενοι, 46 όρθιοι, 1 ΑμΕΑ, διαθέτει κινητήρα ισχύος 350kw, με ροπή 1200Νm, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα HSA, εμπρόσθιες κάμερες για αποφυγή σύγκρουσης και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Η μπαταρία του είναι χωρητικότητας 350 kWh, ενώ διαθέτει θύρες φόρτισης USB για τους επιβάτες.
      Επιπλέον, το όχημα είναι εξοπλισμένο με το σύστημα τηλεματικής Yutong V+, που ενημερώνει ανά πάσα στιγμή για τις συνθήκες του λεωφορείου και βοηθά στην αύξηση της απόδοσης διαχείρισης, στη μείωση του κόστους συντήρησης και στην βελτίωση της ασφάλειας.
      Στο επόμενο διάστημα, αναμένεται η δοκιμαστική κυκλοφορία ενός ακόμη ηλεκτρικού λεωφορείου ευρωπαϊκής τεχνολογίας.
      Το λεωφορείο θα εκτελέσει γραμμή μικρού μήκους εντός του κέντρου της Αθήνας και θα ξεκινήσει από το αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. Α.Ε. στο Ρουφ, Σαλαμινίας 18, όπου θα βρίσκεται από τις 08:30 έως τις 09:00.
      Το δρομολόγιό του έχει ως εξής:
      Έξοδος από Α/Σ Ρουφ προς Ομόνοια (Σταδίου)
      Ομόνοια —> Κλαυθμώνος
      Κλαυθμώνος —> Σύνταγμα
      Σύνταγμα —> Φιλελλήνων
      Φιλελλήνων —> Συγγρού
      Συγγρού —> Αγ. Φωτεινή
      Αγ. Φωτεινή —> Κολυμβητήριο
      Κολυμβητήριο —> Αγ. Βύρωνος
      Αγ. Βύρωνος —> Σύνταγμα
      Σύνταγμα —> Ακαδημία
      Ακαδημία —> Ρεξ
      https://ypodomes.com/video-to-proto-ilektriko-leoforeio-me-epivates-stin-athina/
    15. webTV

      Engineer

      Η νέα εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο παραμορφώσεων των πλακών.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/elegxos...
       
    16. webTV

      Engineer

      Η αισθητική των αρχιτεκτόνων φτάνει στην πραγματικότητα πέρα από τα κτήριά τους. Οι περισσότεροι επιλέγουν να τοποθετηθούν ακόμη και στο χαρτί με έναν πιο συναισθηματικό, στυλιζαρισμένο τρόπο εκφρασμένη με σκίτσα. Κάθε αρχιτέκτονας έχει το προσωπικό του στυλ και ύφος.
      Το ελεύθερο αρχιτεκτονικό σκίτσο είναι ο παραδοσιακός αλλά και πιο συνηθισμένος τρόπος για την παράσταση νέων αρχιτεκτονικών συνθέσεων ή προτάσεων οργανώσεως του χώρου. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρ’ όλη την μεγάλη ποικιλία των εικαστικών μέσων παραστάσεως (γραμμικό αρχιτεκτονικό σχέδιο, κατασκευή και φωτογράφιση προπλασμάτων, μηχανική σχεδίαση προοπτικών και αξονομετρικών σχεδίων με υπολογιστή συντεταγμένων), η δημιουργική σύλληψη του αρχιτεκτονικού εκφράζεται πηγαία, (σήμερα ακόμη όπως και στην αναγέννηση), με το ιδιόχειρο σκίτσο.
      Ρίξτε μια ματιά σε δέκα από τα αγαπημένα μας σκίτσα διάσημων αρχιτεκτόνων, συμπεριλαμβανομένου του Fallingwater του Frank Lloyd Wright και του Ludwig Mies van der Rohe για το σχεδιασμό ενός ιδιωτικού σπιτιού.
      Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Frank Gehry draw – Guggenheim Museum Bilbao Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Zaha Hadid – The Peak Leisure Club, Hong Kong.Photo: © 2018 Zaha Hadid   Πηγή εικόνας: www.dezeen.com 1560, Michelangelo Buonarroti, Porta Pia.Photo: © 2018. Photo Scala, Florence Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Ludwig Mies van der Rohe’s 1923 – Piet Mondrian.  Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Renzo Piano and Richard Rogers – Pompidou Centre.Photo: © Rogers Stirk Harbour + Partners Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Vladimir Tatlin, who was a pivotal figure in the Constructivism movement in Russia, drew this Monument to the Third International in 1920, but the structure was never built.Photo: Courtesy of the Museum of Modern Art, New York/Scala, Florence Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Ettore Sottsass’s Progetto di architettura monumentale per la conservazione delle memorie nazional-popolari, 1976, Bologna, Italy.Photo: © ADAGP, Paris and DACS, London Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Renzo Piano c,London’s Shard – 2004.Photo: Courtesy of Renzo Piano Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Chamberlin, Powell and Bon – London’s Barbican Centre in 1970.Photo: Courtesy of John Maltby / RIBA Collections Πηγές: www.dezeen.com, www.blogeikastika.gr
    17. webTV

      Engineer

      Η νέα εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες. 
      Το πρώτο επεισόδιο είναι εισαγωγικό  και αφορά τις κανονιστικές διατάξεις που είναι ενεργές στην Ελλάδα, καθώς και τις περιπτώσεις που μπορεί να εφαρμοστούν σήμερα.
       
    18. webTV

      Engineer

      Η νέα εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον Δείκτη Σχετικής Μεταθετότητας θ.
       
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: 
      https://www.3dr.eu/images/xls/elegxos_theta.xlsx
    19. webTV

      Engineer

      Ένα εξαθέσιο αεροπλάνο κυψελών καυσίμου υδρογόνου πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση την προηγούμενη εβδομάδα στη Μ. Βρετανία.
      Το Piper M-class της ZeroAvia, που είναι εξοπλισμένο με συσκευή που συνδυάζει υδρογόνο και οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, πραγματοποίησε πτήση γύρω από το αεροδρόμιο Cranfield της Αγγλίας, 80 χιλιόμετρα από το Λονδίνο, και στη συνέχεια προσγειώθηκε με ασφάλεια.
      Η πρώτη δοκιμαστική πτήση για ένα επιβατικό αεροπλάνο που τροφοδοτείται από υδρογόνο έγινε το 2016, όταν Γερμανοί μηχανικοί πέταξαν το τετραθέσιο αεροσκάφος HY4 πάνω από το Αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης.
      Ωστόσο, η Βρετανική εταιρεία ZeroAvia δήλωσε στο CNBC ότι αυτή η δοκιμαστική πτήση ήταν «η πρώτη στον κόσμο» αφού το αεροσκάφος της είναι μεγαλύτερο και μοιάζει περισσότερο με εμπορικό αεροπλάνο.
      «Ενώ ορισμένα πειραματικά αεροσκάφη έχουν πετάξει χρησιμοποιώντας κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως πηγή ισχύος, το μέγεθος αυτού του εμπορικά διαθέσιμου αεροσκάφους δείχνει ότι οι επιβάτες που πληρώνουν θα μπορούσαν να επιβιβαστούν σε μια πτήση μηδενικών εκπομπών», δήλωσε ο Val Miftakhov, Διευθύνων Σύμβουλος της ZeroAvia.
      Η ZeroAvia στοχεύει αρχικά σε μια εμβέλεια 500 μιλίων σε αεροσκάφη 10-20 θέσεων που χρησιμοποιούνται για μεταφορά επιβατών, παράδοση δεμάτων, γεωργία και άλλα. Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει ήδη εξασφαλίσει πειραματικά πιστοποιητικά για τα δύο πρωτότυπα αεροσκάφη της και ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για την έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων το 2023.
      Παράλληλα, η εταιρεία διευθύνει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται HyFlyer και συνεργάζεται με το Intelligent Energy και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Ενέργειας (EMEC).
      Το επόμενο βήμα του HyFlyer και της ZeroAvia θα είναι η πραγματοποίηση πτήσης μεταξύ 250 και 300 ναυτικών μιλίων από τα νησιά Orkney, στα βόρεια παράλια της ηπειρωτικής Σκωτίας.
      Μακροπρόθεσμα, η εταιρεία πιστεύει ότι στο τέλος αυτής της δεκαετίας θα είναι έτοιμα και τα αεροσκάφη H2 για 50 έως 100 επιβάτες. «Τα συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχουν επί του παρόντος περίπου τέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια από τις καλύτερες διαθέσιμες μπαταρίες, ακόμη και με αποθήκευση πεπιεσμένου αερίου H2. Σε πέντε χρόνια, πιστεύουμε ότι η αποθήκευση υγρού υδρογόνου σε αεροσκάφη θα είναι ασφαλής, γεγονός που θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε εμβέλεια 1.000+ μιλίων σε ακόμη μεγαλύτερα αεροσκάφη», δήλωσε ο Miftakhov.
      https://www.electrive.com/2020/09/30/zeroavia-completes-maidenflight-with-hydrogen-aircraft/
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.