Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    622 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Κάνοντας μια βόλτα στα θειωρυχεία της Μήλου, είναι σαν να πραγματοποιείς ένα ταξίδι στον χρόνο, ενώ αισθάνεσαι πραγματικά ότι περπατάς πάνω σε έναν ιστορικά διατηρητέο τόπο, σημαντικό δείγμα της βιομηχανικής κληρονομιάς ολόκληρης της Ελλάδας. Από την αρχαία ακόμη εποχή η εκμετάλλευση του θείου με σκοπό την στίλβωση των μετάλλων, την απολύμανση αλλά κυρίως αντισηπτικούς και θεραπευτικούς σκοπούς, οδήγησε στην ανάπτυξη της εξόρυξης του συγκεκριμένου ορυκτού.
      Η περιοχή Παλιόρεμα της Μήλου, υπήρξε ένας σημαντικός τόπος απόληψης θειαφιού, ενώ πολλοί Αθηναίοι ήταν εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν το θειάφι της Μήλου, κατασκευάζοντας «χελώνες» θείου που προορίζονταν για το εμπόριο. Στα νεώτερα χρόνια, εν έτη 1862, ξεκίνησε η παραχώρηση της εκμετάλλευσης σε ιδιώτες με κυριότερους εξ΄ αυτών την «Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων και Δημοτικών Έργων» αλλά και την «Θειωρυχεία Μήλου Α. Ε.», ενώ το 1958 διακόπηκε απότομα, όταν πια το θείο έγινε παραπροϊόν της διύλισης πετρελαίου, με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος.
      Η επιχείρηση έκλεισε οριστικά το 1978. Μέχρι τότε, το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής εξαγόταν στην Γαλλία, με κύρια χρήση τον ψεκασμό των αμπελιών, ενώ εξορύχτηκαν συνολικά 125.000 τόνοι μεταλλεύματος που μεταφέρονταν με βαγονέτα σε σπαστήρα για θραύση. Οι παλιές αυτές εγκαταστάσεις του μεσοπολέμου, οι στοές εξόρυξης, τα ερειπωμένα γραφεία, τα εργαλεία, η σκάλα φορτοεκφόρτωσης και τα παλιά κτήρια που διέμεναν οι εργαζόμενοι, είναι ορατά στον επισκέπτη του σήμερα, μαρτυρώντας με τον τρόπο τους τις δύσκολες συνθήκες εργασίας κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και της έλλειψης αέρα, που όμως εκπαίδευσαν γενιές εργατοτεχνιτών που επάνδρωσαν αργότερα πολλά από τα εργοστάσια επεξεργασίας ορυκτών του νησιού.
      Με το πέρασμα των χρόνων, η σκουριά και το θειάφι δημιούργησαν ένα υπέροχο θέαμα χρωμάτων, αφήνοντας το σημάδι τους σε αυτόν τον ερειπωμένο τόπο, που σε αντίθεση όλων, παραμένει ένα ζωντανό κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της Μήλου. Όσο για την πανέμορφη καταγάλανη παραλία με την λευκοκίτρινη αμμουδιά που απλώνεται μπροστά από τα θειωρυχεία, δεν θα μπορούσε να είναι άλλη… συνεχίζοντας απλά την «παράδοση» των εντυπωσιακών παραλιών του νησιού που αποτελεί ιδανικό προορισμό για χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο. 
       
    2. webTV

      Engineer

      Οι εργασίες υποστύλωσης και στήριξης των πλαϊνών πρανών (τοιχωμάτων) του ισθμού της Κορίνθου καθώς και οι εργασίες τοποθέτησης υποθαλάσσιων βάσεων στήριξης συνεχίζονται με πυρετώδεις ρυθμούς προκειμένου να τηρηθεί το χρονοδιαγράμμα που θέλει την διώρυγα να τίθεται και πάλι σε λειτουργία στις αρχές του καλοκαιριού πιο ασφαλή από ποτέ για τον διάπλου την πλοίων. 
      Οι εικόνες που εξασφαλίσαμε με χρήση ειδικού drone με ισχυρό τηλεφακό (zoom) πραγματικά είναι άκρως εντυπωσιακές καθώς το μέγεθος του όλου εγχειρήματος είναι πραγματικά τεράστιο και υψηλού βαθμού δυσκολίας.
      Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφερθεί πως το μέγεθος και ο βαθμός δυσκολίας συγκρίνεται μόνο με αυτό της δημιουργίας των γραμμών του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 
      Άξιο αναφοράς είναι και το τεράστιο σκάλισμα που έχει δημιουργηθεί στα πλαϊνά τοιχώματα της διώρυγας με άγνωστο τρόπο που αναγράφει το όνομα ΖΑΧΑΡΙΑΣ.
       
    3. webTV

      Engineer

      Ταυτότητα μηχανήματος ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων
      Συνολικό Μήκος: 132 μ.
      Αποτελείται από:
      - Ασπίδα με περιστρεφόμενη κεφαλή
      Βάρος: 535 τ.
      Μήκος: 12 μ.
      Διάμετρος: 9,5 μ.
      - Σύστημα Υποστήριξης Μηχανήματος
      Βάρος: 365 τ.
      Μήκος: 120 μ.
       
    4. webTV

      Engineer

      Στην καρδιά της ερήμου Karakum του Τουρκμενιστάν, υπάρχει ο κρατήρας Darvaza ή όπως είναι διεθνώς γνωστός, “Η Πύλη της Κολάσεως”. Η ονομασία μπορεί να ακούγεται τρομακτική, πρόκειται όμως για ένα από τους πιο δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς της χώρας, αν και η ίδια η κυβέρνηση δεν το προωθεί ως τουριστικό αξιοθέατο.  Πρόκειται για ένα κρατήρα με διάμετρο 70 μέτρα και βάθος 20 μέτρα, ο οποίος “φτύνει” φωτιά και δε σταματά να καίει εδώ και 50 χρόνια. Πώς δημιουργήθηκε όμως αυτό το παράξενο φαινόμενο;

      Όλα ξεκίνησαν στην τότε Σοβιετική Ένωση του 1971 και τη γεώτρηση που ξεκίνησαν για αναζήτηση πετρελαίου στην έρημο. Μόνο που αντί για θύλακα πετρελαίου, το τρυπάνι χτύπησε ένα θύλακα φυσικού αερίου. Το έδαφος κάτω από τις εγκαταστάσεις της γεώτρησης κατέρρευσε και δημιούργησε τον κρατήρα που ξέρουμε σήμερα. Το φυσικό αέριο όμως που απελευθερωνόταν αποτελούταν κυρίως από μεθάνιο, το οποίο έχει την ιδιότητα να δεσμεύει το διαθέσιμο οξυγόνο στον αέρα. Φοβούμενοι για την ασφάλεια των τοπικών κοινοτήτων και της πανίδας, αφού βρέθηκαν μερικά ζώα νεκρά στην έρημο, οι Σοβιετικοί αποφάσισαν να αναφλέξουν τα αποθέματα φυσικού αερίου και οι επιστήμονες υπολόγισαν πως σε μερικές εβδομάδες θα είχαν καεί, επιτρέποντας στην ποιότητα του αέρα να επιστρέψει σε κανονικά επίπεδα.

      Λόγω της μυστικής φύσης τέτοιων πληροφοριών στη Σοβιετική Ρωσία, ειδικότερα σε περιπτώσεις λαθών, υπάρχουν και άλλοι ισχυρισμοί ως προς τη δημιουργία του Darvaza. Δυστυχώς δεν υπάρχει έγγραφη καταγραφή του περιστατικού. Γεωλόγοι του Τουρκμενιστάν ισχυρίζονται πως η κατάρρευση έγινε το 1960 και επί χρόνια ο κρατήρας εκτόξευε φυσικό αέριο και λάσπη, ενώ η ανάφλεξη δεν έγινε πριν το 1980. 
      Μισό αιώνα μετά οι φωτιές καίνε ακόμα και οι επιστήμονες δεν μπορούν ακόμα και σήμερα να υπολογίσουν για πόσο ακόμα θα καίει.
       
    5. webTV

      GTnews

      Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και οι όλο και πιο συχνές καταιγίδες προκαλούν διόγκωση των υδάτων, οι πλωτές γειτονιές προσφέρουν ένα πείραμα στην αντιπλημμυρική προστασία που θα μπορούσε να επιτρέψει στις παράκτιες κοινότητες να  αντισταθούν στην κλιματική αλλαγή. Στην πυκνοκατοικημένη  Ολλανδία, η ζήτηση για τέτοια σπίτια αυξάνεται. 
      Ένα πλωτό σπίτι μπορεί να κατασκευαστεί σε οποιαδήποτε ακτογραμμή και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την άνοδο της θάλασσας ή τις πλημμύρες που προκαλούνται από τη βροχή, παραμένοντας στην επιφάνεια του νερού. Στηριζόμενα σε χαλύβδινους στύλους, συνδέονται με το τοπικό αποχετευτικό σύστημα και το δίκτυο ηλεκτροδότησης. Μοιάζουν δομικά με σπίτια, αλλά στο υπόγειο, διαθέτουν ένα κοίτος από σκυρόδεμα που λειτουργεί ως αντίβαρο, επιτρέποντάς τους να παραμένουν σταθερά στο νερό. 
      Ο Koen Olthuis, αρχιτέκτοντας που σχεδιάζει αποκλειστικά πλωτά κτίρια, λέει ότι : “σταθεροποιούνται από στύλους που σκάβονται περίπου 65 μέτρα μέσα στο έδαφος και εξοπλίζονται με υλικά που απορροφούν τους κραδασμούς για να μειώνουν την αίσθηση κίνησης από τα κύματα”.  Τα σπίτια ανεβαίνουν όταν τα νερά ανεβαίνουν και κατεβαίνουν όταν τα νερά υποχωρούν. 
      "Τώρα έχουμε την τεχνογνωσία να χτίσουμε πάνω στο νερό", λέει ο Olthuis, ο οποίος έχει σχεδιάσει 300 πλωτά σπίτια, γραφεία, σχολεία και κέντρα υγείας. Πρόσθεσε ότι αυτός και οι συνάδελφοί του "δεν βλέπουν τους εαυτούς τους ως αρχιτέκτονες, αλλά ως γιατρούς της πόλης, και το νερό ως φάρμακο".
      "Αισθανόμαστε πιο ασφαλείς σε μια καταιγίδα επειδή επιπλέουμε", λέει στο Yale e360, η Siti Boelen, μια Ολλανδή τηλεοπτική παραγωγός που μετακόμισε στο Schoonschip πριν από δύο χρόνια.
      Στο Άμστερνταμ,  το οποίο έχει σχεδόν 3.000 επίσημα εγγεγραμμένα παραδοσιακά σπίτια στα κανάλια του, εκατοντάδες άνθρωποι έχουν μετακομίσει σε πλωτά σπίτια σε παραμελημένες γειτονιές. 
      Το Schoonschip, που σχεδιάστηκε από την ολλανδική εταιρεία Space&Matter, αποτελείται από 30 κατοικίες, οι μισές από τις οποίες είναι διπλοκατοικίες, πάνω σε ένα κανάλι σε μια πρώην βιομηχανική περιοχή. Η γειτονιά βρίσκεται σε μικρή απόσταση με πλοίο από το κέντρο του Άμστερνταμ, όπου πολλοί από τους κατοίκους εργάζονται. Τα μέλη της κοινότητας μοιράζονται σχεδόν τα πάντα, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλάτων, των αυτοκινήτων και των τροφίμων που αγοράζονται από τοπικούς αγρότες. Κάθε κτίριο λειτουργεί τη δική του αντλία θερμότητας και αφιερώνει περίπου το ένα τρίτο της οροφής του σε πράσινο και ηλιακούς συλλέκτες. Οι κάτοικοι πωλούν την πλεονάζουσα ενέργεια και στο εθνικό δίκτυο.
      Ωστόσο, τα πλωτά σπίτια θέτουν πολλές προκλήσεις. Ο δυνατός άνεμος και η βροχή, ή ακόμη και το πέρασμα μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, μπορεί να τα ταρακουνήσουν.  Η Siti Boelen,  λέει ότι όταν μετακόμισε για πρώτη φορά, οι καταιγίδες την έκαναν να το σκεφτεί δύο φορές να ανέβει στην κουζίνα του τρίτου ορόφου. "Το νιώθεις στο στομάχι σου", λέει, προσθέτοντας ότι από τότε το έχει συνηθίσει.
      Το Ρότερνταμ, το  μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, φιλοξενεί το μεγαλύτερο πλωτό κτίριο γραφείων στον κόσμο, καθώς και μια πλωτή φάρμα όπου οι αγελάδες αρμέγονται από ρομπότ, προμηθεύοντας γαλακτοκομικά προϊόντα στα τοπικά παντοπωλεία. 
      Οι ολλανδικές εταιρείες που ειδικεύονται στα πλωτά κτίρια έχουν κατακλυστεί από αιτήματα κατασκευαστών από το εξωτερικό για φιλόδοξα έργα. Η ολλανδική εταιρεία τεχνολογίας Blue21,  εργάζεται επί του παρόντος σε μια προτεινόμενη σειρά πλωτών νησιών στη Βαλτική Θάλασσα που θα στεγάζει 50.000 ανθρώπους και θα συνδέεται με μια ιδιωτικά χρηματοδοτούμενη υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα 15 δισ. ευρώ, η οποία θα συνδέει το Ελσίνκι  με το Ταλίν της Εσθονίας. Το έργο υποστηρίζεται από τον Φινλανδό επενδυτή και επιχειρηματία των "Angry Birds" Peter Vesterbacka.
      Ο Koen Olthuis, θα επιβλέψει ακόμα την κατασκευή μιας πλωτής κοινότητας 20.000 ατόμων κοντά στην πρωτεύουσα Μάλε των Μαλδίβων. Κάτω από την επιφάνεια του νερού θα υπάρχουν τεχνητοί ύφαλοι που θα βοηθήσουν στην υποστήριξη της θαλάσσιας ζωής. Τα κτίρια θα αντλούν κρύο θαλασσινό νερό από τον πυθμένα για να βοηθούν τα συστήματα κλιματισμού.
      "Δεν είναι πλέον η ιδέα ενός τρελού μάγου που χτίζει ένα πλωτό σπίτι", λέει ο Olthuis. "Τώρα δημιουργούμε γαλάζιες πόλεις, βλέποντας το νερό ως εργαλείο".
       
    6. webTV

      Engineer

      Η επιβλαβής ακτινοβολία μιας τέτοιας έκρηξης δεν μπορεί να διαπεράσει την "ασπίδα" της γήινης ατμόσφαιρας, μπορεί όμως να δημιουργήσει προβλήματα σε δορυφόρους και συστήματα ραδιοεπικοινωνιών
       
      Την ισχυρή ηλιακή έκρηξη που σημειώθηκε στις 19 Δεκεμβρίου κατέγραψαν τα τηλεσκόπια της NASA και οι εικόνες είναι πανέμορφες!
       
      Η επιβλαβής ακτινοβολία μιας τέτοιας έκρηξης δεν μπορεί να διαπεράσει την "ασπίδα" της γήινης ατμόσφαιρας, ώστε να βλάψει τους ανθρώπους στην επιφάνεια του πλανήτη, ούτε θέτει σε κίνδυνο τους αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Μπορεί όμως να δημιουργήσει προβλήματα στους δορυφόρους, τα συστήματα ραδιοεπικοινωνιών, το σύστημα GPS, καθώς επίσης και τα επίγεια δίκτυα ηλεκτρισμού.
       
      Τον Σεπτέμβριο, τα τηλεσκόπια της NASA κατέγραψαν μία ισχυρή ηλιακή καταιγίδα, την ισχυρότερη εδώ και αρκετά χρόνια.
       
      Οι ηλιακές εκλάμψεις κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες: C (οι πιο ασθενείς), M (μεσαίες) και Χ (ισχυρές). Η τωρινή Χ1.6, αν και ιδιαίτερα ισχυρή, απέχει πολύ από την «θηριώδη» Χ4.9, που είχε συμβεί στον Ήλιο φέτος τον Φεβρουάριο.
       

       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/environment/article/437569/eduposiako-video-tis-nasa-apo-ishuri-iliaki-ekrixi/
    7. webTV

      Engineer

      Τα 108 χρόνια από τότε που πραγματοποιήθηκε η πρώτη διέλευση πλοίου γιορτάζει η Διώρυγα του Παναμά. Συγκεκριμένα, αυτό που έχει χαρακτηριστεί ως θαύμα της μηχανικής και ένα από τα σημαντικότερα δημόσια έργα του 20ου αιώνα, άνοιξε στην κυκλοφορία στις 15 Αυγούστου 1914 με τη διέλευση του «SS Ancon».
      Σχεδιάστηκε για πρώτη φορά το 1600, όμως οι πραγματικές κατασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν για πρώτη φορά από μια γαλλική εταιρεία το 1880. Η Γαλλία άρχισε να εργάζεται στο κανάλι το 1881, αλλά έπρεπε να σταματήσει λόγω προβλημάτων μηχανικής και υψηλής θνησιμότητας λόγω ασθενειών.
      Οι Ηνωμένες Πολιτείες ανέλαβαν το έργο το 1904 και χρειάστηκαν μία δεκαετία για να ολοκληρώσουν τη διώρυγα, η οποία άνοιξε επίσημα στις 15 Αυγούστου 1914. Ενα από τα μεγαλύτερα και πιο δύσκολα τεχνικά έργα που έχουν αναληφθεί ποτέ, η συντόμευση της Διώρυγας του Παναμά, μείωσε σημαντικά τον χρόνο που χρειάζονται τα πλοία για να ταξιδεύουν μεταξύ του Ατλαντικού και του Ειρηνικού Ωκεανού.
      Ρεκόρ
      Τον Ιούλιο, η Διώρυγα του Παναμά καλωσόρισε το μεγαλύτερο σε όρους μεταφορικής ικανότητας πλοίο που διήλθε ποτέ. Συγκεκριμένα, το «Zephyr» της CMA CGM, με μεταφορική ικανότητα 16.285 TEUs, στον δρόμο της επιστροφής προς το Qingdao και αφού προηγουμένως είχε δέσει στα λιμάνια της Νέας Υόρκης και της Σαβάνα, πέρασε από τη Διώρυγα του Παναμά.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι αρχικά τα Neopanamax locks ήταν σχεδιασμένα να εξυπηρετούν πλοία μεταφορικής ικανότητας έως 12.600 TEUs. Σημειώνεται ότι τα εγκαίνια για την επέκταση της Διώρυγας του Παναμά το 2016 έλαβαν χώρα στα τέλη Ιουνίου, ενώ η εν λόγω διέλευση-ορόσημο την 1η Ιουλίου. Συνεπώς, η έκτη επέτειος της επέκτασης της διώρυγας συνέπεσε χρονικά με τη διέλευση του μεγαλύτερου έως σήμερα πλοίου από την πλωτή οδό.
      Ενώ το «Zephyr» αποτελεί το μεγαλύτερο σε μεταφορική ικανότητα containership, ένα άλλο πλοίο διατηρεί το ρεκόρ του μεγαλύτερου σε μήκος πλοίου που διέσχισε τη διώρυγα. Ο λόγος για το ελληνόκτητο «Triton», του οποίου το μήκος είναι 369 μ. και το πλάτος 51,2 μ.
      Διόδια
      Τον περασμένο μήνα, το υπουργικό συμβούλιο της χώρας άναψε το «πράσινο φως» για την τροποποίηση των διοδίων διέλευσης, με τους πλοιοκτήτες να καλούνται να βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για να χρησιμοποιήσουν αυτή την κομβική θαλάσσια διαδρομή.
      Όπως τονίζεται, απλοποιούνται οι κατηγορίες τιμολόγησης και μειώνονται από 430 που ήταν μέχρι σήμερα σε λιγότερες από 60. «Η πρόταση στοχεύει στην ενίσχυση της δομής των διοδίων με τρόπο που να συνάδει με την αξία που παρέχει η υπηρεσία διέλευσης της Διώρυγας, παρέχοντας παράλληλα μεγαλύτερη προβλεψιμότητα στους πελάτες», δήλωσε ο διαχειριστής της Διώρυγας του Παναμά, Ρ. Βάσκεζ Μοράλες.
      Υπενθυμίζεται πως για τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται από την απόφαση του δεύτερου σε μέγεθος τεχνικού διαύλου της παγκόσμιας ναυτιλίας να υιοθετήσει νέα τιμολογιακή πολιτική, είχε μιλήσει εκπρόσωπος της Διώρυγας στα «ΝΕΑ».
      Η πρόταση που εγκρίθηκε -σύμφωνα με τη διοίκηση- αποσκοπεί στην επίτευξη τριών κύριων στόχων: περισσότερη πρακτικότητα, περισσότερη προβλεψιμότητα και να αντικατοπτρίζει την αξία της διαδρομής.
      Η απόφαση για αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής ερμηνεύεται ως μια παρότρυνση για την ενοποίηση φορτίων σε μεγαλύτερα πλοία, ενώ υπολογίζεται ότι ο κλάδος των containerships θα είναι αυτός που θα επηρεαστεί περισσότερο με μία αύξηση 8% κατά μέσο όρο.
      Για τις διελεύσεις όλων των πλοίων σε άφορτη κατάσταση, εκτός από τα containerships, τα διόδια θα υπολογίζονται εφαρμόζοντας το 85% του κόστους για τα έμφορτα, αντί του αρχικά προτεινόμενου 90%.
      Για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η χρέωση για άδεια containers θα μειωθεί σε 2 δολάρια ανά teu το 2023, 4 δολ. ανά teu το 2024 και 6 δολ. ανά teu το 2025, αντί των 5, 6,50 και 8 δολ. που προτάθηκαν αρχικά για κάθε έτος, αντίστοιχα.
      Όλα τα άλλα τιμολόγια θα εφαρμοστούν σταδιακά από τον Ιανουάριο του 2023 έως τον Ιανουάριο του 2025 στα αρχικά προτεινόμενα επίπεδα από το δ.σ. της Διώρυγας, συμπεριλαμβανομένων των τροποποιήσεων στο πρόγραμμα πιστότητας για containerships, το οποίο θα καταργηθεί σταδιακά έως τον Ιανουάριο του 2025. Κίνητρα για ταξίδια μετ’ επιστροφής που ισχύουν για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG θα εξαλειφθούν έως τον Ιανουάριο του 2023, όταν τεθεί σε ισχύ η νέα δομή.
      Οι κίνηση των αρχών του Παναμά, που επιδιώκουν να αυξήσουν τα έσοδα σε μια εποχή που ο κλάδος της ναυτιλίας αποδεικνύεται ιδιαίτερα κερδοφόρος, αντικατοπτρίζει αυτό που συνέβη στην Αίγυπτο φέτος, όπου η Διώρυγας του Σουέζ πραγματοποίησε δύο γρήγορες αυξήσεις διοδίων.
       
       
    8. webTV

      Engineer

      Τα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης επισκέφθηκε χθες, Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό, κο Ταχιάο, και το Διευθύνοντα Σύμβουλο, κο Κουρέτα.
      Συγκεκριμένα επισκέφθηκε τα εργοτάξια στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγία Σοφία ενώ επιθεώρησε και την ολοκληρωμένη σήραγγα από τους σταθμούς Αγία Σοφία έως Ανάληψη.
       
    9. webTV

      Engineer

      Στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης βρίσκεται το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο, 100% πράσινο, θερμοκήπιο στον κόσμο. Πρόκειται για το πρότυπο θερμοκήπιο που αναπτύχθηκε και εγκαταστάθηκε από την ελληνική εταιρεία ΟΕΤ, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Agrores, το οποίο έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο.
      Το θερμοκήπιο παραγωγής υδροπονικής τομάτας λειτουργεί με ενέργεια που παράγεται από τον ήλιο, τον αέρα και τα χρησιμοποιημένα λάδια, είτε από οικιακή είτε από βιομηχανική χρήση.
      Στο πρωτοποριακό θερμοκήπιο χρησιμοποιείται τόσο η ηλιακή ενέργεια όσο και η ενέργεια που παράγεται από τα οργανικά φωτοβολταϊκά που παράγει η ΟΕΤ, η αιολική ενέργεια όταν υπάρχει αυξημένη ένταση του ανέμου, αλλά και ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος το οποίο χρησιμοποιεί ανακυκλώσιμα λάδια.
      Το μεγάλο πλεονέκτημα των 3ης γενιάς φωτοβολταϊκών που παράγονται στην Ελλάδα είναι ότι μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε επιφάνεια γιατί είναι εύκαμπτα, έχουν πολύ καλή απόδοση στο διαχεόμενο φως, αποκόπτουν τη βλαβερή UV ακτινοβολία και αφήνουν να περάσει στο εσωτερικό του θερμοκηπίου ηλιακή ακτινοβολία που επιτρέπει την ανεμπόδιστη εξέλιξη της φωτοσύνθεσης.
      Επιπλέον ο χρήστης του θερμοκηπίου μπορεί να ελέγξει τις λειτουργίες του από απόσταση, αλλά και να παρακολουθεί την παραγωγή ενέργειας από το υβριδικό σύστημα και επιπλέον να παρακολουθεί παραμέτρους που αφορούν στο μικροκλίμα που διαμορφώνεται στο εσωτερικό του (θερμοκρασία, υγρασία, ακτινοβολία κ.λπ.)
      Το ενεργειακά αυτόνομο αυτό σύστημα που λειτουργεί για πρώτη φορά στον κόσμο στη Θέρμη Θεσσαλονίκης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οποιαδήποτε χρήση σε απομακρυσμένες περιοχές, σε νησιά, για τις ανάγκες του Στρατού, για camp προσφύγων, για στέγαση σε περίπτωση έκτακτων αναγκών ή φυσικών καταστροφών κ.ά.
      Δείτε εδώ βίντεο με την παρουσίαση του θερμοκηπίου της ΟΕΤ στην εκπομπή Ο3 της ΕΡΤ3.
       
    10. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο απαλλαγής αντισεισμικού ελέγχου.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/apallag...
       
    11. webTV

      Engineer

      Η γέφυρα Francis Scott Key Bridge στη Βαλτιμόρη, στην πολιτεία Μέριλαντ των ΗΠΑ, κατέρρευσε αφού ένα φορτηγό πλοίο προσέκρουσε σ’ αυτή σήμερα το πρωί.
      Η γέφυρα Key Bridge μήκους 2,57 χιλιομέτρων (1,6 μιλίων) στη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ κατέρρευσε αφού ένα φορτηγό πλοίο συγκρούστηκε με αυτήν, μετέδωσε την Τρίτη το Fox Baltimore.
      Το πλοίο τυλίχθηκε στις φλόγες προτού βυθιστεί, ενώ πολλά οχήματα έπεσαν στον ποταμό μετά την κατάρρευση της γέφυρας.
      Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι γέφυρα τη στιγμή της κατάρρευσής της υπήρχαν 3-4 ιδιωτικά οχήματα και επτά εργάτες. Ολοι έχουν πέσει στο νερό του ποταμού.
      «Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι στη 01:35 τα ξημερώματα η αστυνομία της πόλης της Βαλτιμόρης ενημερώθηκε για τη μερική κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key Bridge και ότι εργάτες ενδέχεται να βρίσκονται στο νερό», δήλωσε η Νίκι Φενόι εκπρόσωπος της αστυνομίας της πόλης.
      Ο επικεφαλής επικοινωνίας της Πυροσβεστικής της πόλης της Βαλτιμόρης Κέβιν Κάρτραϊτ τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια να διασωθούν όσοι άνθρωποι έχουν πέσει στο νερό μαζί με τα οχήματά τους. «Πρόκειται για μια τρομερή κατάσταση έκτακτης ανάγκης».
      Οι υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων έχουν σπεύσει στο σημείο, ενώ έχει διακοπεί η κυκλοφορία στη γέφυρα, ανακοίνωσε η υπηρεσία Μεταφορών του Μέριλαντ στο Χ.
      Η γέφυρα αποτελεί μέρος του αυτοκινητόδρομου Ι-95, του βασικού αυτοκινητόδρομου που διατρέχει την ανατολική ακτή των ΗΠΑ από τον βορρά ως τον νότο, όπως μεταδίδουν διεθνή πρακτορεία και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
      Η γέφυρα είχε μήκος 2.632 μέτρα και εξυπηρετεί περίπου 11,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως.
      Σύμφωνα με την αστυνομία της πόλης, είναι πιθανό να υπάρχουν εργαζόμενοι στο νερό.
      Φώτο: NBC News
    12. webTV

      Engineer

      Με γοργούς ρυθμούς προχωράει η κατασκευή του Ε65 και συγκεκριμένα του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα το οποίο οδεύει προς αποπεράτωση την προσεχή άνοιξη. Το έργο αυτό αναμένεται να αναβαθμίσει το επίπεδο της οδικής εξυπηρέτησης χιλιάδων οδηγών που ταξιδεύουν προς δυτική Θεσσαλία και Μακεδονία, περνώντας σήμερα μέσω της ορεινής διάβασης του Δομοκού και της στενής επαρχιακής οδού που συνδέει το Νέο Μοναστήρι με τις πόλεις της Καρδίτσας, των Τρικάλων και της Καλαμπάκας-Μετεώρων.
       
      Πρόσφατα ο γγ Υποδομών μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τον οδικό άξονα Ε65, είχει σημειώσει τα εξής: «Όπως γνωρίζετε είμαστε πολύ κοντά στην υλοποίηση του νότιου τμήματος του Ε65 και αναμένουμε μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουμε τις οριστικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για τη δρομολόγηση της κατασκευής του έργου αρχές του 2017. Το βόρειο κομμάτι είναι στην ατζέντα του υπουργείου, είναι μέσα στους πρώτους αυτοκινητόδρομους που θέλουμε να προχωρήσουμε, έχουμε αναζητήσει εναλλακτικές χρηματοδοτήσεις, και αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα πάρα πολύ ικανοποιητικό και αισιόδοξο σημείο συζητήσεων με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία θέλουμε να χρηματοδοτήσει και το έργο».
       
      Δείτε την πρόοδο των εργασιών μέσα από τελευταίο βίντεο που ετοίμασε η κατασκευαστική κοινοπραξία:
       

       
      Πηγή: http://www.economy365.gr/article/18280/deite-teleytaio-vinteo-me-tin-proodo-ton-ergasion-ston-axona-e65
    13. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο κανονικότητας σε κάτοψη και καθ' ύψος.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/kanonik...
    14. webTV

      Engineer

      Σε μία ιστορική απόφαση, πρωτοφανή στα παγκόσμια χρονικά, η κυβέρνηση του Μεξικό αποφάσισε να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την δημιουργία του δεύτερου μεγαλύτερου πάρκου θαλάσσιας ζωής στον κόσμο, καθώς η συνολική του έκταση θα ξεπερνάει αυτήν της Ελλάδας (131.957 τετραγωνικά χιλιόμετρα), αγγίζοντας τα 148.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
      Η μεξικανική κυβέρνηση θα δεσμεύσει την τεράστια έκταση, που περιλαμβάνει το αρχιπέλαγος Revillagigedo, στον Ειρηνικό ωκεανό, απαγορεύοντας οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα, ενώ θα αποζημιώσει τους επαγγελματίες στους χώρους της αλιείας και του τουρισμού, που θα πληγούν από αυτήν την απόφαση.
      Σύμφωνα με το World Economic Forum, στο πάρκο θα φιλοξενούνται δεκάδες είδη θαλάσσιων πλασμάτων που απειλούνται με εξαφάνιση, όπως σαλάχια, θαλάσσιες χελώνες και διάφορα είδη φαλαινών και δελφινιών.
      Η δημιουργία του αναμένεται να ξεκινήσει στο άμεσο μέλλον, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως ολόκληρο το αρχιπέλαγος Revillagigedo αποτελείται από ηφαιστειογενή νησιά, καθώς η περιοχή βρίσκεται στο σημείο που ενώνονται οι τεκτονικές πλάκες του Ειρηνικού με αυτή της Νοτίου Αμερικής.

      Το project αναμένεται να κοστίσει αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια, όμως η χρηματοδότηση του «φαραωνικού» θαλάσσιου πάρκου θα γίνει από κοινού με διεθνείς οργανισμούς και περιβαλλοντολογικές οργανώσεις, που συνεχάρησαν τη μεξικανική κυβέρνηση για την ιστορική της απόφαση.
      Τέλος, σημειώνεται πως η απόφαση αυτή του Μεξικό έρχεται λίγους μόνο μήνες μετά την απόφαση των αρχών στα νησιά Cook του Ειρηνικού (τα οποία υπάγονται στη βρετανική κοινοπολιτεία) να δημιουργήσουν το μεγαλύτερο πάρκο θαλάσσιας ζωής στον κόσμο, έκτασης σχεδόν 2 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων.
       
    15. webTV

      Engineer

      Οι ενεργειακές επιδόσεις του πλανήτη σε κατανάλωση καυσίμων, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εκπομπές CO2 κ.α. για το έτος 2018.
      Περισσότερες πληροφορίες: https://www.iea.org/geco/
    16. webTV

      Engineer

      Στόχος να δημιουργήσουν έναν πολιτιστικό δίκτυο που θα εκπαιδεύσει τις νέες γενιές επαγγελματιών και στελεχών.   Επτά ανεστραμμένες πυραμίδες που δημιουργούν ένα σύμπλεγμα πάνω από την πολυσύχναστη πόλη του Καΐρου σχεδίασε το αρχιτεκτονικό γραφείο marchisciana saverio adrian Οι κατασκευές μοιάζουν με τεράστιες ατσαλένιες αράχνες με πολύ ψηλά και λεπτά πόδια που φαίνεται να πολιορκούν τη μητρόπολη. Αναδυόμενοι σε πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς κόμβους και λειτουργώντας επίσης ως παρατηρητήρια, τα σημεία σχηματίζουν ένα αυτόνομο αστικό σύστημα που αιωρείται από πάνω. Το σύγχρονο Κάιρο είναι μια χαοτική πόλη από άναρχα κατασκευασμένα σπίτια που επεκτείνεται με γρήγορους ρυθμούς καταλαμβάνοντας τις παραδοσιακές φυτείες των χουρμαδιών και των λαχανόκηπων. Η εναπομείνασα γεωργική γη της Αιγύπτου εξαντλείται και αντικαθίσταται από μεγάλες γειτονιές γεμάτες με κτίρια, χωρίς πάρκα ή δημόσιους αστικούς χώρους. Αυτό το πρόβλημα των προαστίων που αναπτύσσονται χωρίς να τηρούν κανέναν πολεοδομικό σχεδιασμό είναι ανησυχητικό για πολλές μολυσμένες μητροπόλεις στην Αφρική, την Ασία και τη Νότια Αμερική.
      Σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες οι κατασκευές είναι σχεδιασμένες ως ανεστραμμένες πυραμίδες, με τις κορυφές τους να δείχνουν προς τα κάτω, θέλοντας με αυτο τον τρόπο να επικρίνουν την ανεξέλεγκτη αστική ανάπτυξη που καταστρέφει τη φύση και τα εύθραυστα οικολογικά της συστήματα. Το μεγάλο τους μέγεθος δημιουργεί έναν διάλογο με τις αρχαίες πυραμίδες των Φαραώ ενώ αντιπροσωπεύει μια νέα πόλη πολιτισμού. 
      Οι πυραμίδες που θα πάρουν ονόματα από τους αρχαίους αιγυπτιακούς θεούς και θα φιλοξενούν εκπαιδευτικά και ερευνητικά κέντρα: σχολή αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας, ινστιτούτο αποκατάστασης παπύρων, εθνική βιβλιοθήκη, σχολή παραδοσιακών χειροτεχνιών, σχολή βοτανικής
      Στόχος να αποτελέσουν έναν πολιτιστικό δίκτυο που θα έχει τη δυνατότητα να εκπαιδεύσει και να προετοιμάσει τις νέες γενιές επαγγελματιών και στελεχών του Καΐρου, με βάση τις αρχές του καλύτερου τοπίου και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
      Όλες οι πυραμίδες θα συνδέονται με ένα σύστημα monorail, με έναν σταθμό στη βάση κάθε πυραμίδας. Ανελκυστήρες και πύργοι σκάλας, τοποθετημένοι μέσα στις κολώνες, θα οδηγούν τους επισκέπτες από τη χαοτική- στην πολιτιστική-πόλη. Οι βεράντες στην κορυφή των πυραμίδων θα λειτουργούν ως μεγάλες πανοραμικές πλατείες που ανοίγουν προς το τοπίο, για φοιτητές και τουρίστες.



      Πηγή εικόνων: https://africapearl.com/2021/11/16/the-seven-new-pyramids-for-cairo-form-cultural-network-above-the-bustling-city.html
      Αναλυτικά το άρθρο: https://www.designboom.com/architecture/seven-inverted-pyramids-cultural-network-chaotic-cairo-marchisciana-saverio-adrian-11-16-2021/
    17. webTV

      Engineer

      Με την πρωτοβουλία superilles η καταλανική πρωτεύουσα αλλάζει σιγά-σιγά πρόσωπο. Σε ορισμένους δρόμους προτεραιότητα έχουν πλέον αστική συγκοινωνία, ποδήλατα και πεζοί.
      Η Βαρκελώνη θεωρείται υπόδειγμα σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης. Ο λόγος είναι η πρωτοβουλία «νησίδες πρασίνου» (superilles) στο πλαίσιο της οποίας λωρίδες κεντρικών δρόμων χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από την αστική συγκοινωνία και τα ποδήλατα, ενώ η ταχύτητα των οχημάτων δεν υπερβαίνει τα 10 χλμ. Ο επικεφαλής πολεοδόμος της καταλανικής πρωτεύουσας Χαβιέ Ματίλα εξηγεί στο μικρόφωνο της γερμανικής ραδιοφωνίας:
      «Στόχος της πρωτοβουλίας superilles είναι να καθορίσει ποιες αρτηρίες είναι απαραίτητες για την απρόσκοπτη συγκοινωνία στην πόλη. Σε αυτές προτεραιότητα έχουν τα μέσα συγκοινωνίας και τα ποδήλατα. Παράλληλα ένας στους τρεις δρόμους μετατρέπεται στην ουσία σε πεζόδρομο. Στην συνοικία Σαντ Άντονι, για παράδειγμα, έχει περιοριστεί αισθητά η ατμοσφαιρική ρύπανση και ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν νέοι δημόσιοι χώροι για τους πολίτες».
      Κερδισμένο και το λιανικό εμπόριο
      H δημοφιλής λεωφόρος Λας Ράμπλας
      Οι πεζοί έχουν πάντα προτεραιότητα. Στους δρόμους χωρίς οχήματα ο δήμος έχει τοποθετήσει παγκάκια, τραπέζια και έχει φυτέψει δέντρα. Οι κάτοικοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις παρεμβάσεις: «Μας αρέσει πολύ», λέει μια περίοικος, ενώ μια άλλη συμπληρώνει: «Τα παιδιά μας παίζουν χωρίς να φοβούνται πια τα αυτοκίνητα. Παλιά οι δρόμοι αυτοί ήταν γεμάτοι οχήματα».
      Οι δημοτικές αρχές της Βαρκελώνης δηλώνουν ικανοποιημένες από την πρωτότυπη πρωτοβουλία, η οποία αλλάζει και μεταμορφώνει την πόλη. Αρχικά ωστόσο υπήρχαν αντιστάσεις στην μετατροπή κεντρικών αρτηριών σε πεζόδρομους. Το λιανικό εμπόριο ανησυχούσε για περιορισμό του τζίρου, επειδή οι καταναλωτές δεν είχαν πια πρόσβαση στα καταστήματα με το αυτοκίνητο. Τελικά όμως αυτό δεν συνέβη, λέει ο Ζορντί Αρίας, πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου της συνοικίας Σαντ Άντονι: «Το εμπόριο βγήκε κερδισμένο από τις παρεμβάσεις, διότι πλέον υπάρχει περισσότερη ζωή και περνάει πιο πολύς κόσμος από τα καταστήματά μας. Φυσικά υπάρχουν και μερικά μειονεκτήματα, μιας και οι παραδόσεις γίνονται δυσκολότερα από ότι παλιά. Βρισκόμαστε ωστόσο σε περίοδο προσαρμογής».
      Ο δήμος Βαρκελώνης σχεδιάζει «πράσινες νησίδες» σε ολόκληρη την πόλη. Μέχρι το 2030 φιλοδοξεί να ολοκληρωθούν 21 «πράσινες» αρτηρίες και να δημιουργηθούν 21 νέες πλατείες.
      Μιλένα Πίπερ (ARD, Μαδρίτη)
      Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
       
       
    18. webTV

      Engineer

      Μία γκαλερί στη Γερμανία, μία γέφυρα χωρίς αυτοκίνητα στη Δανία και ένα νοσοκομείο στο Μπαγκλαντές διεκδικούν ένα υψηλού κύρους βραβείο αρχιτεκτονικής για το καλύτερο  νέο  κτίσμα του κόσμου. 
      Τα τρία αυτά projects επιλέχθηκαν ανάμεσα σε 16 φιναλίστ από 11 χώρες. Σε ένα τους θα απονεμηθεί το RIBA International Prize στις αρχές του 2022.
      Το Νοσοκομείο Φιλίας στην πόλη Σατχίρα του νοτιοδυτικού Μπαγκλαντές είναι φτιαγμένο από τούβλα που έχουν παραχθεί από ντόπιους και διαθέτει 80 κρεβάτια.
        Έχει σχεδιαστεί από το γραφείο Urbana  έτσι ώστε να αντέχει σε πλημμύρες, καθώς η περιοχή είναι ευάλωτη σε τυφώνες. 

      Η γέφυρα Lille Langebro στην Κοπεγχάγη που διασχίζει το κεντρικό λιμάνι της χώρας, προσφέρει σε πεζούς και ποδηλάτες μία εναλλακτική οδό χωρίς αυτοκίνητα σε σχέση με την προϋπάρχουσα παράλληλη γέφυρα.

      Όταν χρειάζεται να περάσουν μεγάλα πλοία από κάτω της, η γέφυρα ανοίγει με εντυπωσιακό τρόπο.  

      Έχει σχεδιαστεί από το Urban Agency. 

      Το τρίτο κτίριο είναι η γκαλερί τέχνης James-Simon-Galerie, που εξυπηρετεί και σαν είσοδος για το Museum Island του Βερολίνου.

      Το κτίριο, που έχει σχεδιαστεί από το γραφείο David Chipperfield Architects, άνοιξε το 2019, δύο δεκαετίες αφότου προτάθηκε αρχικά.

      Ο σύγχρονος σχεδιασμός του έρχεται σε αντίθεση με τα πολύ παλαιότερα κτίσματα της περιοχής, με την RIBA να επαινεί τον τρόπο με τον οποίο «αναμειγνύει το νεοκλασικό με το μοντέρνο».
       
      moneyreview.gr
    19. webTV

      Engineer

      Η Παλιά Πόλη της Ρόδου είναι πόλος έλξης για τους επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο. Ένα από τα στοιχεία που την κάνουν ενδιαφέρουσα είναι η συνύπαρξη αρχιτεκτονικών από τις διαφορετικές ιστορικές περιόδους.
      Προεξάρχουσες είναι αυτές του τάγματος των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη, και των Οθωμανών. Το δαιδαλώδες δίκτυο από στενά δρομάκια και λιθόκτιστες οδούς με εντυπωσιακά ιπποτικά κτίρια, του 15ου και του 16ου αι., συμπληρώνεται από εκκλησίες, τζαμιά, σιντριβάνια και σκιερές πλατείες όπου μπορείτε να απολαύσετε καφέ και φαγητό. Η UNESCO έχει συμπεριλάβει την Πόλη στον κατάλογο των πόλεων της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς (World Heritage Towns).
      Τα τείχη και οι πύλες
      Το περπάτημα (1 χλμ.) πάνω σε ένα τμήμα των τειχών της Παλιάς Πόλης είναι ο καλύτερος τρόπος να κάνετε την πρώτη γνωριμία μαζί της. Τα τείχη εκτείνονται σε 4 χλμ. και τα στολίζουν πύργοι, προμαχώνες και επιβλητικές πύλες με τα οικόσημα των Ενετών. Αυτά που βλέπετε κατασκευάστηκαν την περίοδο ανάμεσα στις δύο πολιορκίες των Οθωμανών (1480 και 1522). Γύρω από την οχύρωση υπάρχει μία φαρδιά τάφρος.
      Η πρόσβαση στην Παλιά Πόλη γίνεται από 7 εντυπωσιακές και μεγάλες πύλες, μαζί με κάποιες μικρότερες που υπάρχουν στην περίμετρο. Κάποιες δημιουργήθηκαν την εποχή των Ιπποτών, άλλες τις έφτιαξαν οι Ιταλοί. Η πιο εντυπωσιακή όλων είναι η Θαλασσινή με τους δυο πύργους, κτισμένη το 1478 και έμβλημα της Παλιάς Πόλης. Οι υπόλοιπες είναι: Του Αγίου Παύλου (είσοδος από το Μανδράκι), της Ελευθερίας, η Αμπουάζ, του Αγίου Αθανασίου (Καινούργια Πόρτα), του Αγίου Ιωάννου (Κοσκινούς) και της Ακαντιάς.

      Photo: Κλαίρη Μουσταφέλλου

      Η πανέμορφη πύλη των ιπποτών στην είσοδο της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου/Kλαίρη Μουσταφέλλου
      Περπατώντας στη μεσαιωνική τάφρο
      Είναι ο ωραιότερος περίπατος στην Πόλη της Ρόδου, συνολικού μήκους περίπου 2,5 χλμ. Το τοπίο είναι υπέροχο, με πολύ πράσινο και φοίνικες και περπατώντας θα θαυμάσετε τους προμαχώνες, τις επάλξεις, τους μεσαιωνικούς πύργους και τα στιβαρά τείχη. Η ησυχία που επικρατεί θα σας κάνει να νομίσετε πως είστε στην εξοχή. Οι είσοδοι είναι τρεις: Aπό την πύλη της Ακαντιάς, των Κανονιών και του λιμανιού της πόλης.

      Ο δρόμος των ιπποτών τη νύχτα/Photo: Kλαίρη Μουσταφέλλου

      Photo: Κλαίρη Μουσταφέλλου
      Η διάσημη Οδός των Ιπποτών
      Είναι το σημείο στο οποίο από το οποίο θα περάσετε οπωσδήποτε καθώς, ειδικά την ώρα του δειλινού που ανάβουν τα φώτα, η ατμόσφαιρα της εποχής των ιπποτών αναβιώνει. Η οδός των Ιπποτών, που έχει αποκατασταθεί στη μορφή που είχε την εποχή της δημιουργίας της, ουσιαστικά ακολουθεί τον αρχαίο δρόμο που οδηγούσε από το λιμάνι στο ναό του Ήλιου. Αρχίζει στην πλατεία Μουσείου και φτάνει μέχρι το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου. Σε όλη τη διαδρομή θα θαυμάζετε τα λεγόμενα καταλύματα των «Γλωσσών» -των εθνοτήτων, δηλαδή, που συμμετείχαν στο Τάγμα των Ιωαννιτών Ιπποτών. Κάθε «Γλώσσα» διέθετε ξεχωριστό χώρο που χρησίμευε ως τόπος συγκέντρωσης των μελών και ξενώνας για τους επίσημους επισκέπτες.

      Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου/ Photo: Shutterstock
      Το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου (ή Μεγάλων Μαγίστρων)
      Στο ψηλότερο σημείο της Οδού των Ιπποτών, στη ΒΔ πλευρά της Παλιάς πόλης, υψώνεται το εμβληματικό Καστέλο, το σπουδαιότερο κτίριο της Ιπποτοκρατίας. Η αρχική κατασκευή του έγινε τον 14ο αι., στη θέση βυζαντινής ακρόπολης του 7ου αι. Ήταν το διοικητικό κέντρο των Ιωαννιτών ιπποτών. Εδώ κατοικούσε ο Μέγας Μάγιστρος με τους αυλικούς του, και συνεδρίαζε με τους επικεφαλής των «Γλωσσών».
      Η υπερμεγέθης ξύλινη πόρτα και οι δυο τεράστιοι πύργοι είναι μια από τις χαρακτηριστικές εικόνες της Ρόδου, ενώ η εσωτερική αυλή εντυπωσιάζει με τα αγάλματα της ελληνιστικής και ρωμαϊκής περιόδου. Το Παλάτι λειτουργεί ως μουσείο. Στον πρώτο όροφο θα δείτε ψηφιδωτά δάπεδα από μνημεία της Κω, και έπιπλα της μεσαιωνικής εποχής. Στο ισόγειο υπάρχουν δύο μόνιμες εκθέσεις που αφορούν την ιστορία της Ρόδου από το 408 π.Χ. που ιδρύθηκε μέχρι που την κατέλαβαν οι Οθωμανοί το 1522. Στους χώρους οργανώνονται τα καλοκαίρια μουσικές βραδιές και συναυλίες της Φιλαρμονικής Ρόδου. Αν είστε στο νησί ελάτε οπωσδήποτε, θα είναι από τα ωραιότερα θεάματα-ακροάματα της ζωής σας!
      Info: Σύμφωνα με τις νεότερες θεωρίες των αρχαιολόγων στο σημείο όπου υψώνεται το Παλάτι των Μεγάλων Μαγίστρων είχε στηθεί ο Κολοσσός της Ρόδου (και όχι στο παλιό λιμάνι). Τηλ.: 22413 65270
      Οι πλατείες
      Μέσα στην παλιά πόλη θα βρείτε τις πλατείες Σύμης, Αργυροκάστρου, Μουσείου και Ιπποκράτους. Σε όλες υπάρχουν μνημεία. Όπως το ιπποτικό Οπλοστάσιο, το σιντριβάνι που ήταν ουσιαστικά μια κολυμπήθρα της παλαιοχριστιανικής εκκλησίας της Αγίας Ειρήνης της Αρνίθας (6ος αι.), στην πλατεία Αργυροκάστρου.
      Η πλατεία Ιπποκράτους, που θα βρείτε μπαίνοντας από την Θαλασσινή πύλη, είναι η πιο ζωντανή από όλες -ειδικά το βράδυ -γεμάτη τραπεζάκια από καφέ-εστιατόρια. Άλλο ένα δημοφιλές σημείο της Παλιάς πόλης είναι η οδός Ορφέως, με τα πλατάνια που σκιάζουν τα καφέ και τα εστιατόρια. Προτιμήστε να έρθετε το βράδυ.

      Ρόδος / Photo: Κλαίρη Μουσταφέλλου
      Αγορές στην οδό Σωκράτους
      Αγορά ήταν και παραμένει. Την επέλεξαν οι αρχαίοι, οι Βυζαντινοί, οι ιππότες, οι Οθωμανοί και οι Ροδίτες της σύγχρονης εποχής που λειτουργούν εκεί δεκάδες τουριστικά μαγαζιά με σουβενίρ, ρούχα, κοσμήματα, δερμάτινα, κεραμικά, χαλιά κ.α. Υπάρχουν τρία τεμένη: το Κατριβάν τζαμί, το Αγά τζαμί και το τζαμί του Σουλεϊμάν (Κόκκινο τζαμί). Πάντως σε μια βραβευμένη πόλη-μνημείο θα περίμενε κανείς καλύτερη αισθητική από τους ιδιοκτήτες των τουριστικών καταστημάτων.
      Τα λιμάνια της Ρόδου και τα περίφημα Ελάφια
      Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά τρία λιμάνια διαθέτει η πόλη της Ρόδου. Το ρηχό Μανδράκι (μόνο για μικρά σκάφη και κότερα), το Μεγάλο Λιμάνι, όπου δένουν τα επιβατηγά πλοία, και την Ακαντιά, όπου λειτουργεί η μεγάλη μαρίνα Ρόδου. Τα δύο διάσημα χάλκινα ελάφια, σύμβολα του νησιού, είναι στημένα εκατέρωθεν της εισόδου του Μανδρακίου, πάνω σε στήλες από πωρόλιθο. Παλιά υποστηρίχθηκε η θεωρία ότι στη θέση των ελαφιών στεκόταν ο Κολοσσός. Τα πλοία έπλεαν κάτω από τα πόδια του και το πέρασμα έκλεινε τα βράδια με αλυσίδα. Ωστόσο, πιο έγκυρες έρευνες απέδειξαν ότι αυτό δεν μπορεί να συνέβη, καθώς οι το βραχώδες κρηπίδωμα αυτού του λιμανιού δεν μπορούσε να χωρέσει το τεράστιο άγαλμα.
      Το μικρό φρούριο στην άκρη του λιμενοβραχίονα στο Μανδράκι είναι το κάστρο του Αγίου Νικολάου, που κτίστηκε την περίοδο 1464-1467 και έχει αποκατασταθεί. Οι τρεις ανεμόμυλοι που θα συναντήσετε κάνοντας τον περίπατό σας στον μόλο, κατασκευάστηκαν τον 15ο αι. για να αλέθουν τα σιτηρά που ξεφόρτωναν τα εμπορικά πλοία.

      Τα εμβληματικά ελάφια της Ρόδου / Photo: Unsplash
      Ο Κολοσσός της Ρόδου
      Σε ανάμνηση της νίκης τους κατά του Δημήτριου του Πολιορκητή, οι κάτοικοι έκτισαν ένα εντυπωσιακό άγαλμα με ύψος 33 μέτρα προς τιμή του Απόλλωνα, θεού του φωτός. Χρονολογείται γύρω στο 304 π.Χ. και ολοκληρώθηκε σε 12 χρόνια. Το 226 π.Χ. ένας μεγάλος σεισμός το κατέστρεψε και δεν αναστηλώθηκε ποτέ. Επί εκατοντάδες χρόνια τα συντρίμμια του Κολοσσού έμειναν βυθισμένα στο λιμάνι. Όμως, το 654 μ.Χ., που οι Άραβες κατέλαβαν το νησί, το αποσυναρμολόγησαν για να το πουλήσουν στη Συρία. Ο θρύλος λέει ότι για τη μεταφορά του χρησιμοποιήθηκαν 900 καμήλες.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.