Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    635 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Το νέο Munch στο Όσλο είναι ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου αφιερωμένο σε έναν καλλιτέχνη. Αφοσιωμένος στην εξερεύνηση βαθιά συναισθηματικών καταστάσεων, ο Νορβηγός καλλιτέχνης Έντβαρντ Μουνκ είναι περισσότερο γνωστός για τις εμβληματικές εκδοχές του έργου του Η κραυγή, οι οποίες απεικονίζουν μια αγωνιώδη φιγούρα με φόντο έναν φλογερό ουρανό. Η εναρκτήρια έκθεση με τίτλο Infinite προσκαλεί τους επισκέπτες να ανακαλύψουν την τέχνη και τον πλούτο του έργου του Μουνκ: τα θέματα και τα μοτίβα –όπως η αγωνία, η απόγνωση, ο θάνατος, η αγάπη, τα τοπία– που διερεύνησε επανειλημμένα σε όλη του τη ζωή και τα οποία συνεχίζουν να αγγίζουν και να εμπνέουν τους ανθρώπους σήμερα.
      Σε αντίθεση με άλλα παραδοσιακά κτίρια μουσείων, το Munch σχεδιάστηκε για να αποτελέσει μέρος μιας νέας γενιάς μουσείων σε όλο τον κόσμο που επαναπροσδιορίζουν τα πολιτιστικά ιδρύματα και απομακρύνονται από την ιδέα του ιστορικού αρχείου, για να γίνουν χώροι κοινωνικής συγκέντρωσης. «Όταν αρχίσαμε να σκεφτόμαστε πώς θα είναι, είδαμε ότι σύμφωνα με όλες τις σύγχρονες τάσεις στην αρχιτεκτονική έπρεπε να σχεδιάσουμε κάτι ανοιχτό στον κόσμο, οικολογικά βιώσιμο, με γκαλερί που να δημιουργούν ενδιαφέρουσες αφηγήσεις», μας λέει ο αρχιτέκτονας Χουάν Ερέρος, ιδρυτής του ισπανικού αρχιτεκτονικού γραφείου Estudio Herreros που σχεδίασε το κτίριο.  Ο 6ος όροφος στεγάζει την έκθεση Monumental Edvard Munch. Τα έργα μεγάλης κλίμακας που βρίσκονται εκεί, όπως ο εμβληματικός Ήλιος (1910-11), μήκους 8 μ., μπήκαν από ειδικό άνοιγμα στην πρόσοψη του μουσείου.  Η κάθετη δομή του σε σχήμα «Λ» φιλοξενεί όλες τις εγκαταστάσεις που απαιτούνται, προσφέρει θέα στην πόλη και δεν καταλαμβάνει βιώσιμο χώρο από την αστική περιοχή Μπιέρβικα, η ανάπλαση της οποίας ξεκίνησε με την κατασκευή του διάσημου κτιρίου της Opera, που βρίσκεται ακριβώς δίπλα του.
      Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας που επιδίωκαν, οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν διακριτικά ορατούς στο κοινό πολλούς από τους χώρους λειτουργίας, όπως τα σημεία όπου εργάζονται οι επαγγελματίες του μουσείου. Επίσης έδωσαν εύκολη πρόσβαση από τους γύρω δρόμους, σχεδίασαν εργαστήρια, βιβλιοθήκη, καφέ στο λόμπι και εστιατόριο στον 13o όροφο με θέα στο φιόρδ και στην πόλη.
      ΕΝΑ ΝΕΟ ΟΡΟΣΗΜΟ

      Η σχεδιαστική πρόταση των αρχιτεκτόνων βασίζεται στην ιδέα ενός πύργου όπου οι κύριες λειτουργίες οργανώνονται κάθετα. Ύψους 60 μέτρων, επενδεδυμένο με ανακυκλωμένα διάτρητα πάνελ αλουμινίου διαφορετικών βαθμών ημιδιαφάνειας και με το επάνω τμήμα του κεκλιμένο, το «Lambda», όπως συχνά αναφέρεται, αποτελεί το νέο ορόσημο της πόλης του Όσλο, ορατό από όλες τις πλευρές της. Οι έντεκα γκαλερί έχουν μεγάλες διακυμάνσεις στα ύψη της οροφής και στα μεγέθη των δωματίων, επιτρέποντας την καλύτερη αξιοποίηση των χώρων, τόσο για τη μόνιμη συλλογή όσο και για περιοδικές εκθέσεις που θα φιλοξενούνται. Ο πύργος αποτελείται από δύο ζώνες: μία στατική και μία δυναμική. Η στατική ζώνη (πλάτη του κτιρίου) είναι μια περίκλειστη κατασκευή από σκυρόδεμα, η οποία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα για την ασφάλεια, την υγρασία και τον φωτισμό προκειμένου να προστατεύονται τα έργα τέχνης. Η δυναμική ζώνη, με τη διαφανή πρόσοψη και τη θέα στην πόλη, επιτρέπει στους επισκέπτες να μετακινηθούν μεταξύ των γκαλερί και προσφέρει πανοραμική θέα στο Όσλο. Πρόθεση των αρχιτεκτόνων ήταν το κτίριο να συμβάλλει στη δημιουργία δεσμών ανάμεσα στην τέχνη του Μουνκ και την πόλη. «Το Munch είναι ένα έργο κύρους για την πόλη, γι’ αυτόν τον λόγο έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τα κριτήρια FutureBuilt. Τέτοια κτίρια πρέπει να μειώνουν τουλάχιστον στο μισό τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τα συμβατικά σύγχρονα κτίρια όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας, την επιλογή υλικών, τις μεταφορές κ.ά.», εξηγεί ο Γιενς Ρίχτερ του Estudio Hereros, ο οποίος ειδικεύεται στις καινοτόμες τεχνολογίες για το περιβάλλον.
      Σημείο αναφοράς πλέον στην πόλη του Όσλο, το νέο μουσείο έχει ήδη και αρκετούς «εχθρούς», που το θεωρούν «ρύπανση», όπως είπε χαρακτηριστικά ο ιστορικός τέχνης Τόμι Σόρμπο. ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΔΟΜΗΣΗ
      Το μουσείο έχει κατασκευαστεί με χρήση σκυροδέματος χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα και ανακυκλωμένο χάλυβα και η φέρουσα δομή του έχει σχεδιαστεί με διάρκεια ζωής περί τα 200 χρόνια. Ωστόσο, το συμπαγές σχήμα του, τα παράθυρα πολύ υψηλής ποιότητας και ο μερικώς φυσικός αερισμός είναι μόνο μερικά από τα μέτρα με τα οποία επιτυγχάνεται εξοικονόμηση ενέργειας. Στην πραγματικότητα, πολλές από τις αρχιτεκτονικές επιλογές βασίστηκαν στο κλίμα. Διαθέτει airlocks για τον έλεγχο της θερμοκρασίας και της υγρασίας στα σημεία μετάβασης μεταξύ δυναμικών και στατικών ζωνών. Επιπλέον, ακολουθεί τα πρότυπα Παθητικής Δόμησης (Passive Buildin), σύμφωνα με τα οποία η κατανάλωση ενέργειας μειώνεται με τη βοήθεια παθητικών μέτρων, όπως πρόσθετη ανάκτηση θερμότητας, εξαιρετική μόνωση κ.ά. Τα κυματιστά πάνελ αλουμινίου αντανακλούν και διαθλούν το ηλιακό φως, ώστε να μην υπάρχουν υπερβολικές διακυμάνσεις της θερμοκρασίας.
      Επάνω, οι γκαλερί έχουν διαφορετικά μεγέθη και ανάπτυξη, ανάλογα με τα εκθέματα που φιλοξενούν. Στη μέση, άποψη του εστιατορίου που βρίσκεται στον 13ο όροφο. Κάτω, στον 7ο όροφο φιλοξενείται η έκθεση Shadows με προσωπικά αντικείμενα του ζωγράφου από τη βίλα Έκελι. Τόσο η εννοιολογική προσέγγιση όσο και η κατασκευή του Munch αποτελούν έκφραση των δεσμεύσεων της νορβηγικής κοινωνίας για τις νέες προκλήσεις που αφορούν το περιβάλλον. Γι’ αυτό το Munch δεν διαθέτει χώρους στάθμευσης επισκεπτών ή προσωπικού. Βρίσκεται πολύ κοντά στον μεγαλύτερο κόμβο δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης (Central Station) και οι 100 θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων στο Edvard Munchs plass προτρέπουν το κοινό να μη χρησιμοποιεί αυτοκίνητο.
      Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ

      Η συζήτηση και η κατασκευή του μουσείου διήρκεσαν 12 χρόνια, με αρκετές διαφωνίες τόσο για την τοποθεσία όσο και για τον σχεδιασμό του. Η κεκλιμένη κορυφή του κτιρίου, όπως και το ότι τα φωτεινά γυάλινα παράθυρα –που υποσχέθηκαν οι αρχιτέκτονες στα σχέδια– κρύβονται κάτω από «τερατώδη μεταλλικά ρολά» έγιναν αντικείμενο σοβαρής διαμάχης. Ο ιστορικός τέχνης Τόμι Σόρμπο είναι μεταξύ των επικριτών του κτιρίου. Το 2019 σε δηλώσεις του στο Γαλλικό Πρακτορείο ανέφερε ότι είναι «ρύπανση» για το Όσλο, ότι «το λόμπι μοιάζει με αεροδρόμιο ή εμπορικό κτίριο» και ότι «δεν υπάρχει τίποτα που να δείχνει ότι φιλοξενεί έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες στον κόσμο».
      Οι αρχιτέκτονες Χουάν Ερέρος και Γιενς Ρίχτερ, που σχεδίασαν το νέο μουσείο.  Η διοίκηση του μουσείου, μέσω του διευθυντή του, Στάιν Όλαφ Χένρικσεν, σχολίασε ότι «το μουσείο πρέπει να προκαλεί τους ανθρώπους με τον ίδιο τρόπο που το έκανε η τέχνη του Μουνκ. Το κτίριο ταιριάζει πολύ στη συλλογή, γιατί είναι ένα μνημειώδες κτίριο. Πρέπει να έχεις μια γνώμη γι’ αυτό». Ο κ. Ερέρος από την πλευρά του λέει ότι «το Munch μεταμόρφωσε τον ορίζοντα του Όσλο, αλλά υποκλίνεται με σεβασμό στην πόλη που το περιβάλλει. Ο Έντβαρντ Μουνκ ήταν ασυμβίβαστος, δεν δεχόταν κανόνες, μαχόταν για το διαφορετικό, να μην τα παρατάς. Η ισχυρή παρουσία του κτιρίου μέσα στον αστικό ιστό της πόλης είναι σαν να λέει: “Είμαι εδώ. Διατηρώ την κληρονομιά του πιο σημαντικού καλλιτέχνη της Νορβηγίας και απολαμβάνω τη θέα του Όσλο, γιατί είναι η πόλη που με διαμόρφωσε”». Ο συνδημιουργός του μουσείου, Γιενς Ρίχτερ, αναφέρει ότι «όσον αφορά την πρόσοψη η σκέψη μας ήταν ότι θα δίνει μια συνεχώς μεταβαλλόμενη εικόνα στον κόλπο, αντανακλώντας τις εκπληκτικές συνθήκες φωτισμού στο  Όσλο που αλλάζουν συνεχώς κατά τη διάρκεια της ημέρας και τις διάφορες εποχές».
      Ο Μουνκ κληροδότησε το έργο του στην πόλη του Όσλο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιμελητών του μουσείου, έπειτα από σχολαστική έρευνα και αξιολόγηση όλων των προσωπικών του αντικειμένων, θεωρούν ότι ο καλλιτέχνης προετοίμαζε αυτό το κληροδότημα σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. «Αρχικά είχε την πρόθεση να αφήσει το κληροδότημά του στο νορβηγικό κράτος, όμως, καθώς η Νορβηγία καταλήφθηκε από τους Ναζί, άλλαξε τη διαθήκη του την τελευταία στιγμή για να μην πέσει το έργο του σε ανεπιθύμητα χέρια, καθώς θεωρούσαν τον πρωτοπόρο του εξπρεσιονισμού δημιουργό της “εκφυλισμένης τέχνης”», εξηγεί ο διευθυντής του μουσείου, Στάιν  Όλαφ Χένρικσεν. Στόχος του νέου μουσείου είναι να ανιχνεύσει τη βαθιά επιρροή του καλλιτέχνη τόσο στη σύγχρονη τέχνη όσο και στους καλλιτέχνες μέχρι τις μέρες μας. Έτσι, σε μία από τις εναρκτήριες εκθέσεις φιλοξενεί την Τρέισι  Έμιν, μία από τις πιο διάσημες και αμφιλεγόμενες καλλιτέχνιδες του Ηνωμένου Βασιλείου, με το αφιέρωμα Tracey Emin / Edvard Munch The Loneliness of the Soul.
      Έντβαρντ Mουνκ, η ζωή του
      Ο Έντβαρντ Μουνκ περιτριγυρισμένος από έργα του στη βίλα Έκελι, όπου έζησε τα τελευταία 30 χρόνια της ζωής του. → Ήταν γιος του Κρίστιαν Μουνκ, στρατιωτικού γιατρού, και της συζύγου του Λόρα. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στην Κριστιάνια, το σημερινό Όσλο. Ως παιδί ήταν συχνά άρρωστος και βρέθηκε κοντά στον θάνατο περισσότερες από μία φορές. Η νεότητά του διαμορφώνεται από τη θρησκευτική αυστηρότητα και τη συναισθηματική αστάθεια του πατέρα του. Σε ηλικία 22 ετών, χάρη σε μια υποτροφία, ταξιδεύει στο Παρίσι, όπου ένας μεγαλύτερος κόσμος ανοίγεται μπροστά του. Το 1885 γνωρίζει τον πρώτο του έρωτα στο πρόσωπο της Μίλι, μιας γυναίκας τέσσερα χρόνια μεγαλύτερης και παντρεμένης. Η κρυφή τους σχέση τον γεμίζει πόθο και αγάπη, αλλά και ντροπή και αμφιθυμία.
      → Το 1892 εκθέτει στο Βερολίνο και κάνει νέους φίλους, μεταξύ των οποίων ο Σουηδός συγγραφέας και καλλιτέχνης Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, ο Πολωνός συγγραφέας Στανίσουαφ Πσιμπισέφσκι κ.ά. Μαζεύονται σε μια ταβέρνα και συζητούν για τη ζωή και την τέχνη, καταναλώνοντας πολύ αλκοόλ. Αυτή την περίοδο δημιουργεί μερικά από τα πιο διάσημα έργα του, όπως την παστέλ έκδοση της Κραυγής, το Vampire, τη Madonna. Ανακαλύπτει επίσης τη χαρακτική. Αν και είναι περισσότερο γνωστός για τα ζωγραφικά του έργα, ο ίδιος πειραματίστηκε με διάφορα μέσα και τεχνικές στα όρια του μοντερνισμού, μάλιστα αναγνωρίζεται ως ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες που πειραματίστηκαν με τη φωτογραφία, με μια Kodak που είχε αγοράσει το 1902. Πέρασε τα τελευταία 30 χρόνια της ζωής του στο Έκελι, ένα κτήμα λίγο έξω από το Όσλο, όπου και πέθανε το 1944. 
      Από το λόμπι του Munch οι επισκέπτες βγαίνουν απευθείας στη μεγάλη πλατεία που περιβάλλει το μουσείο. ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ
      → Το μουσείο καταλαμβάνει 26.313 τ.μ.
      → Αναπτύσσεται σε 13 ορόφους. 
      → Yψώνεται 60 μ. πάνω από το φιόρδ του Όσλο.
      → Διαθέτει 11 γκαλερί και συνολικά 4.500 τ.μ. εκθεσιακούς χώρους.
      → Η συλλογή του Munch διαθέτει 42.000 αντικείμενα και 28.000 έργα τέχνης.  
      → Περιλαμβάνει 26.700 έργα του Μουνκ, ανάμεσά τους 1.200 πίνακες, 7.050 σκίτσα, 18.322 εκτυπώσεις, 14 γλυπτά, καθώς και 10.000
      αντικείμενα, όπως τις πλάκες εκτύπωσης και τις λιθογραφικές πέτρες του, γράμματα, σημειωματάρια, φωτογραφίες του καλλιτέχνη κ.ά.
      ---
       
    2. webTV

      Engineer

      Οι καλύβες χτισμένες από οστά μαμούθ που βρέθηκαν κατά μήκος της κοιλάδας του Δνείπερου ποταμού της Ουκρανίας (και επίσης και σε  άλλες τοποθεσίες στη Μοραβία, Τσεχία και στη νότια Πολωνία) μπορεί να είναι οι αρχαιότερες κατασκευές που χτίστηκαν από τον προϊστορικό άνθρωπο, και επομένως τα αρχαιότερα δείγματα αρχιτεκτονικής.
      Μερικές από τις πιο αξιοσημείωτες από αυτές τις καλύβες από οστά μαμούθ βρέθηκαν στο Mezhyrich, ένα χωριό στην κεντρική Ουκρανία, όπου το 1965, ένας αγρότης έσκαψε το κάτω οστό ενός μαμούθ στην προσπάθεια να επεκτείνει το υπόγειο κελάρι του. Περαιτέρω ανασκαφές αποκάλυψαν την παρουσία 4 προϊστορικών καλύβων, που αποτελούνταν από 149 οστά μαμούθ συνολικά.
      Εδώ οι καλοί οι χάρτες: Mezhyrich, στην επαρχία Cherkasy της Ουκρανίας Αυτά τα καταφύγια χρονολογούνται μεταξύ του 23.000 π.Χ. και 12.000 π.Χ., και πιστεύεται ότι είναι μερικές από τις παλαιότερες κατοικίες που είναι γνωστό ότι κατασκευάστηκαν από τον προϊστορικό άνθρωπο, και συνήθως αποδίδονται στους Κρο-Μανιόν (σσ. πρώιμοι Homo sapiens sapiens, 45.000 π.Χ. έως 12.000 π.Χ.).
       
    3. webTV

      Engineer

      Τα μεγαλύτερα επιτεύγματα – έργα που έχει να επιδείξει η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, στους κλάδους των Υποδομών και των Μεταφορών παρουσιάστηκαν στο εισαγωγικό video του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών που διεξήχθη στις 15 και 16 Μαΐου 2018 στην Αθήνα από τις ιστοσελίδες metaforespress.gr και ypodomes.com.
       
    4. webTV

      Engineer

      Σχεδόν 40 χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο σταθμός ηλεκτροπαραγωγής Battersea Power Station είχε τεθεί εκτός λειτουργίας αλλά το αρχιτεκτονικό γραφείο WilkinsonEyre ολοκλήρωσε επιτέλους την ανάπλασή του, τονίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
      Πλέον, στο εμβληματικό αρχιτεκτόνημα στεγάζονται περισσότερα από 100 καταστήματα, διατίθενται 46.000 τετραγωνικά μέτρα για γραφεία της Apple και περιλαμβάνονται 254 διαμερίσματα.
      Σχεδιασμένος από τον Βρετανό αρχιτέκτονα Giles Gilbert Scott, ο Battersea Power Station εγκαινιάστηκε τη δεκαετία του 1930 και αργότερα επεκτάθηκε για να πάρει τη διακριτή μορφή του με τις τέσσερις καμινάδες στις όχθες του Τάμεση. Τέθηκε εκτός λειτουργίας μεταξύ 1975 και 1983.
      Το κτήριο παρέμεινε άδειο για σχεδόν 30 χρόνια πριν ξεκινήσει η ανάπλασή του από το WilkinsonEyre ως πόλος έλξης μιας νέας εμπορικής γειτονιάς και γειτονιάς κατοικιών στο Battersea.
      «Η κύρια αρχιτεκτονική απόκριση ήταν να εισάγουμε ένα πλούσιο μίγμα χρήσεων οι οποίες αξιοποιούν κατάλληλα τους χώρους» εξήγησε ο Sebastien Ricard, διευθυντικό στέλεχος στο αρχιτεκτονικό γραφείο. «Ταυτοχρόνως, ενδιαφερόμαστε να έχουν οι επισκέπτες διαρκώς συνείδηση του ιστορικού ιστού και του ότι βρίσκονται σε έναν μοναδικό χώρο» πρόσθεσε, μιλώντας στο Dezeen
      (https://www.instagram.com/p/CjBFxGRMBnH/).
    5. webTV

      Engineer

      Η μήκους 2,4 χιλιομέτρων γέφυρα ενώνει δύο τμήματα της κροατικής ακτογραμμής που χωρίζονται από ένα μικρό τμήμα του εδάφους της Βοσνίας Ερζεγοβίνης.
      Περατώθηκαν οι κατασκευαστικές εργασίες στην οδική γεφυρα Peljesac η οποία θα ενώσει δύο μέρη της Κροατίας που «χωρίστηκαν» από τον «διάδρομο» της πόλης Νέουμ, ο οποίος αποτελεί και τη μοναδική δίοδο της Βοσνίας προς τη θάλασσα.
      Η ολοκλήρωση των εργασιών εορτάστηκε παρουσία του πρωθυπουργού της Κροατίας, ενώ πρόκειται για ένα επενδυτικό έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που χρηματοδοτεί 357 εκατομμύρια ευρώ από το συνολικό κόστος των 550 εκατομμυρίων ευρώ.
      Η γέφυρα θα έχει μήκος 2,4 χιλιόμετρα και 55 μέτρα ύψος με τέσσερις λωρίδες για οχήματα, με τα χερσαία τούνελ και τους συνδετικούς δρόμους να μην έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Η κατασκευή ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2018, με την κινεζική εταιρεία China Road and Bridge Corporation (CRBC) να κερδίζει τον διεθνή διαγωνισμό.
      Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι σήμερα οι ταξιδιώτες που θέλουν να επισκεφθούν ορισμένους από τους πιο ελκυστικούς τουριστικούς προορισμούς της Κροατίας, όπως το τμήμα της Παλιάς Πόλης του Ντουμπρόβνικ, έπρεπε να περάσουν από δύο συνοριακά σημεία ελέγχου μεταξύ Βοσνίας και Κροατίας στο βοσνιακό παραθαλάσσιο λιμάνι Νέουμ που αποτελεί τουριστικό θέρετρο.
      Η γέφυρα θα ενώνει τους δύο λαούς
      Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός της Κροατίας, Andrej Plenkovic, η γέφυρα «δεν θα χωρίζει αλλά θα ενώνει τους λαούς».
      Πάντως, το όλο έργο έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις στη Βοσνιακή πλευρά, η οποία υποστηρίζει πως η γέφυρα παραβιάζει την κυρίαρχη πρόσβαση του κράτους σε ανοιχτές θάλασσες στην Αδριατική. Η Κροατία από τη δική της μεριά έχει αποσαφηνίσει πως η θηριώδης γέφυρα δεν θα παρεμποδίζει τη πρόσβαση των μεγάλων πλοίων προς το λιμάνι Νέουμ, το μοναδικό της Βοσνίας.
      Για το θέμα η Βοσνία είχε καταθέσει διάβημα διαμαρτυρίας προς την ΕΕ το 2018. Σε τελευταίες δηλώσεις τους, Βόσνιοι αξιωματούχοι έκαναν λόγο για «μεγάλη αδικία» κατά της χώρας τους, ωστόσο οι κροατικής καταγωγής, πολιτικοί της χώρας, στήριξαν εξ αρχής το έργο που αρχικά ανακοινώθηκε το 2007. Σημειώνεται πως η Βοσνία έχει μόλις 24 χιλιόμετρα ακτών στον κόλπο Pelješac προς την Αδριατική.
       
    6. webTV

      Engineer

      Το μεγάλο χθεσινό νέο ήταν η διάνοιξη και της τελευταίας σήραγγας στην περιοχή της Παναγοπούλα. Εδώ και καιρό είχαν διανοιχθεί τόσο η μεγάλη σήραγγα των 4.033 μέτρων όσο και η μικρότερη των 530 μέτρων. Εχθές ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας των 555 μέτρων που ολοκληρώνει τη «δύσκολη» δουλειά του ..ξετρυπήματος. Από εδώ και έπειτα τα έργα θα συνεχιστούν με τη μόνιμη επένδυση και τα Η/Μ.
      Στόχος είναι η σήραγγα Παναγοπούλας να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα τέλη του 2015. Όταν λειτουργήσει θα γίνει η 3η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, πίσω από την Σήραγγα Τ2 των Τεμπών που έχει μήκος 6.000 μέτρα και την Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό (στην περιοχή του Μετσόβου) με μήκος 4.500 μέτρα.
      Η συγκεκριμένα σήραγγα στον κλάδο προς Πάτρα θα έχει μία σήραγγα 3.200 μέτρων και όπως αναφέρθηκε παραπάνω 3 στον κλάδο προς Αθήνα. Στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα λειτουργήσουν επίσης οι Σήραγγες Δερβενίου με μήκος 480+629 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα), η Σήραγγα Μαύρων Λιθαριών με μήκος 1.189 μέτρα (1.160 προς Πάτρα), η Σήραγγα Ακράτας με μήκος 798+523 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα) και η Σήραγγα Πλατάνου με μήκος 1.677 μέτρα (1.565 μέτρα προς Πάτρα).
      Έργα διάνοιξης πλέον διεξάγονται μόνο στη Σήραγγα Πλατάνου, στον κλάδο προς Αθήνα με το εναπομείναν τμήμα να είναι περίπου 200 μέτρα. Η ολοκλήρωση της διάνοιξης υπολογίζεται μέσα στο επόμενο διάστημα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/27983-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%85%CF%80%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82-%CE%B7-%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1
      και
      http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/27986-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8D%CF%80%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82
    7. webTV

      Engineer

      Τη δυνατότητητα της εικονικής περιήγησης δίνει η Ολυμπία Οδός, ένας από τους μεγαλύτερους αυτοκινητοδρόμους της χώρας που ολοκληρώθηκε πρόσφατα.
      Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης του έργου, η Ολυμπία Οδός παρουσίασε μια πρωτοποριακή εικονική περιήγηση για 15 επιλεγμένα σημεία κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, με τεχνολογία 360 μοιρών υψηλής ευκρίνειας και λειτουργικότητας με στόχο να «συστήσει» ξανά στο κοινό τη Βόρεια Πελοπόννησο ως προορισμό.
      Το «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Virtual Tour» βασίζεται σε εντυπωσιακά επίγεια και εναέρια σφαιρικά πανοράματα. Τα επίγεια δημιουργούν την αίσθηση του ταξιδιού από προορισμό σε προορισμό, κατά μήκος της διαδρομής και τα εναέρια δίνουν στο χρήστη  τη δυνατότητα να «κατοπτεύσει» τη διαδρομή από ψηλά.
      Το καινοτόμο και πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η δυνατότητα περιήγησης μεταξύ σημείων που εκτείνονται  σε μήκος 200 χιλιομέτρων, γεγονός που επιτρέπει στο χρήστη να «ταξιδέψει», για παράδειγμα, από τις Σκιρωνίδες Πέτρες στη Λίμνη Στυμφαλία ή να κάνει ακόμη και μια μικρή βόλτα κατά μήκος του Βουραϊκού.  Για κάθε προορισμό, υπάρχει πληροφοριακό υλικό στα ελληνικά και στα αγγλικά, αλλά και φωτογραφίες.
      Σε αυτή την κατεύθυνση  η Ολυμπία Οδός επιδιώκει να παρακινήσει τους ταξιδιώτες, από την Ελλάδα αλλά και από τον κόσμο. Ιδιαίτερα, μάλιστα, τους νέους ανθρώπους, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και αναζητούν εύκολους και γρήγορους τρόπους πρόσβασης σε ταξιδιωτικό περιεχόμενο.
      Απώτερη  φιλοδοξία είναι η εφαρμογή αυτή να στηρίξει και να δικτυωθεί με τις άλλες, πολύ αξιόλογες δράσεις – τοπικών και άλλων φορέων – που στοχεύουν στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής κατά μήκος του δρόμου.
      Με αυτό το σκεπτικό, η εφαρμογή – εκτός από τον ιστότοπο της Ολυμπίας Οδού – θα είναι διαθέσιμη και στους ειδικούς ανοιχτούς χώρους που ήδη δημιουργούνται, μέσα στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου.
      Νέα υπηρεσία πρόβλεψης κυκλοφορίας
      Πρόσφατα η Ολυμπία Οδός εγκανίασε και μία καινοτόμο υπηρεσία πρόβλεψης της κυκλοφορίας στους οδηγούς μέσω του www.olympiaodos.gr, με στόχο τον καλύτερο προγραμματισμό των ταξιδιών μας.
      Με την εφαρμογή αυτή, οι ταξιδιώτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να λαμβάνουν δύο πληροφορίες:
      1. Να βλέπουν την τρέχουσα κυκλοφορία σε δύο σταθερά σημεία του αυτοκινητόδρομου, στα διόδια της Ελευσίνας και τα
      διόδια του Ισθμού κατά την αναγραφόμενη μέρα και ώρα. Συγκεκριμένα, στην εφαρμογή αποτυπώνεται η πυκνότητα της κυκλοφορίας των προηγούμενων τελευταίων 15′ της ώρας.
      2. Η αποτύπωση είναι γραφιστική, αφορά και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας (προς Πάτρα και προς Αθήνα) και σημαίνεται με διαφορετικούς χρωματισμούς ανάλογα με την έντασή της (χαμηλή, μέτρια, υψηλή). Να βλέπουν την πρόβλεψη της κυκλοφορίας στους παραπάνω σταθμούς (Ελευσίνα, Ισθμός) και για τις δύο κατευθύνσεις για τις επόμενες 72 ώρες.
      Η εφαρμογή τίθεται πιλοτικά σε λειτουργία για δύο σημεία του τμήματος Ελευσίνα-Κόρινθος που συγκεντρώνουν μεγάλη κυκλοφορία στις μεγάλες μαζικές εξόδους, όπως τα Χριστούγεννα, οι Απόκριες, το Πάσχα και ο Δεκαπενταύγουστος.
      Που είναι διαθέσιμη Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας www.olympiaodos.gr στην επιλογή του μενού ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (https://www.olympiaodos.gr/operation/Stathmoi-Diodion-Provlepsi-Kykloforias/).
      Πως λειτουργεί η εφαρμογή- τι στοιχεία περιλαμβάνει
      Η εφαρμογή στηρίζεται σε ένα μοντέλο που παρέχει προβλέψεις της κυκλοφορίας, στο οποίο εισάγονται:
      • δεδομένα διελεύσεων από τους συγκεκριμένους σταθμούς διοδίων
      • στατιστικά στοιχεία κυκλοφορίας
      • στοιχεία ημερολογίου (γιορτές και αργίες) και
      • μετεωρολογικές προβλέψεις.
    8. webTV

      Engineer

      Ολυμπία Οδός γίνεται ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που εφαρμόζει ένα έξυπνο σύστημα οδικού φωτισμού που προσαρμόζει αυτόματα την ένταση στο επίπεδο κυκλοφορίας και την ποιότητα των συνθηκών οδήγησης.
      Αυτή η πρωτοβουλία είναι ένα νέο βήμα στον ευρύτερο σχεδιασμό του αυτοκινητόδρομου για αύξηση της περιβαλλοντικής απόδοσης και την επίτευξη του στόχου των «Μηδενικών Εκπομπών» έως το 2030.
      Προσαρμογή σε δεδομένα κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο υπό συνθήκες ασφαλούς οδήγησης Τεχνολογική πρωτοπορία στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους Τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση στην υπηρεσία της οδικής ασφάλειας Ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο της VINCI Highways να μηδενίσει το CO2 έως το 2030 Το νέο σύστημα χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και μηχανική μάθηση για να εξασφαλίσει τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, ενώ επεξεργάζεται κάθε στιγμή δεδομένα από πολλές πηγές (κυκλοφορία, καιρικές συνθήκες, οδικά συμβάντα) προκειμένου να καθορίζει το βέλτιστο επίπεδο φωτισμού.
      Η συνεχής παρακολούθηση της κυκλοφορίας των οχημάτων σε κάθε κόμβο επιτρέπει στο σύστημα να υπολογίζει τη συνολική κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και να κάνει προβλέψεις για την επόμενη ώρα. Όταν η κίνηση μειώνεται και η πρόγνωση της κίνησης παραμένει χαμηλή, το σύστημα θα μειώνει σταδιακά τον φωτισμό.
      Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από τους μετεωρολογικούς σταθμούς και τις κάμερες του αυτοκινητόδρομου, έτσι ώστε να αυξάνει άμεσα τον φωτισμό σε περίπτωση αλλαγής των συνθηκών οδήγησης.
      Μετά την επιτυχή επικύρωση από τον Ελεγκτή Ασφαλείας, το σύστημα τίθεται σε δοκιμαστική λειτουργία στο τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος. Αναμένεται ότι μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι θα έχει εφαρμοστεί σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου.
      Το σύστημα Προσαρμοστικού Φωτισμού, σε συνδυασμό με την ενεργειακή απόδοση των φωτιστικών LED που έχει ήδη υλοποιήσει πλήρως η Ολυμπία Οδός, θα επιτρέψει τη μείωση της ετήσιας κατανάλωσης ενέργειας του αυτοκινητόδρομου για νυχτερινό φωτισμό έως και 75%. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα στο σχέδιο περιβαλλοντικής δράσης της Ολυμπίας Οδού, το οποίο στοχεύει στην εκπλήρωση της δέσμευσης της VINCI Highways να επιτύχει λειτουργικές Μηδενικές Εκπομπές στο Ευρωπαϊκό της δίκτυο έως το 2030.
    9. webTV

      Engineer

      Πελώριο υδροηλεκτρικό φράγμα που ανεγέρθηκε επί Σοβιετικής Ένωσης και βρίσκεται στο τμήμα της Χερσώνας (νότια Ουκρανία) που ελέγχεται από τις ρωσικές ένοπλες δυνάμεις «ανατινάχθηκε» σήμερα, με αποτέλεσμα να διαρρεύσει τεράστια ποσότητα νερού, σύμφωνα με τις εμπόλεμες πλευρές, που αλληλοκατηγορούνται για την καταστροφή της υποδομής κρίσιμης σημασίας. Βίντεο που κυκλοφορούν σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης –δεν είναι δυνατό να επαληθευτούν προς το παρόν– εικονίζουν πολύ ισχυρές εκρήξεις στο φράγμα στη Νόβα Καχόβκα, πάνω στον Δνείπερο ποταμό. Άλλα βίντεο δείχνουν τεράστιες ποσότητες νερού να βγαίνουν από τα συντρίμμια του φράγματος και σοκαρισμένους διερχόμενους.
      Το φράγμα, με τριάντα μέτρα ύψος και 3,2 χιλιόμετρα μήκος, οικοδομήθηκε το 1956 στον Δνείπερο, στο πλαίσιο της κατασκευής υδροηλεκτρικού εργοστασίου στη Νόβα Καχόβκα.
      Στον ταμιευτήρα του βρίσκονται 18 κυβικά χιλιόμετρα νερού και από αυτό υδροδοτούνται τόσο η χερσόνησος της Κριμαίας –που προσαρτήθηκε από τη Ρωσία το 2014–, όσο και το πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό εργοστάσιο στη Ζαπορίζια, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, που χρειάζεται αδιάλειπτη παροχή για να ψύχει τους αντιδραστήρες του.
      Οι αντίπαλες πλευρές αλληλοκατηγορήθηκαν για την καταστροφή του φράγματος.
      «Το [φράγμα στην] Καχόβκα ανατινάχθηκε από τις ρωσικές δυνάμεις κατοχής», ανέφερε η διοίκηση νότιου τομέα του ουκρανικού στρατού μέσω Facebook. Η ίδια πηγή πρόσθεσε πως «η έκταση της καταστροφής, η ταχύτητα και ο όγκος του νερού και οι περιοχές που είναι πιθανό να πλημμυρίσουν τελούν υπό διευκρίνιση».
      Σύμφωνα με αξιωματούχους προσκείμενους στη Μόσχα που μίλησαν σε ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων, το φράγμα βομβαρδίστηκε από τους Ουκρανούς. Αξιωματούχος εγκατεστημένος από τη Μόσχα στην περιοχή μίλησε για «πολύ σοβαρή τρομοκρατική ενέργεια», ορολογία που επίσης παραπέμπει σε ουκρανική επίθεση.
      Η εκκένωση κοινοτήτων στην περιοχή έχει ήδη αρχίσει, ανέφερε ο περιφερειάρχης Χερσώνας Ολεξάντρ Προκούντιν.
      «Εντός πέντε ωρών το νερό θα έχει φθάσει σε κρίσιμο επίπεδο», προειδοποίησε ο κ. Προκούντιν μέσω Telegram στις 06:45 [τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας].
      Κατά το ρωσικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, κάπου 80 κοινότητες θα χρειαστεί να εκκενωθούν στην περιοχή.
      Δεν θεωρείται πως το πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό εργοστάσιο στη Ζαπορίζια –το μεγαλύτερο της Ευρώπης– διατρέχει «κρίσιμο κίνδυνο» λόγω της κατάρρευσης του φράγματος στη Νόβα Καχόβκα, δήλωσε φιλορώσος αξιωματούχος στην περιφέρεια αυτή της Ουκρανίας, σύμφωνα με το ρωσικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων TASS. ΑΠΕ ΜΠΕ
    10. webTV

      Engineer

      Πολλά από τα ιστορικά μνημεία της Ουκρανίας έχουν καταστραφεί τους τελευταίους τρεις μήνες κατά την εισβολή της Ρωσίας. Επιστήμονες εργάζονται για να διατηρήσουν τη μνήμη τους χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής και τρισδιάστατες σαρώσεις.
      Ο Γάλλος μηχανικός Εμανουέλ Ντουράντ είναι ειδικός στη λήψη τρισδιάστατων δεδομένων και βοηθά Ουκρανούς αρχιτέκτονες και ειδικούς ιστορικών κτιρίων να καταγράψουν κτίρια στο Κίεβο, το Lviv, το Τσερνίχιβ και το Χάρκοβο.
      «Ο σαρωτής λαμβάνει 500.000 πόντους ανά δευτερόλεπτο, μόνο σε αυτόν τον σταθμό, για παράδειγμα, θα έχουμε περίπου 10 εκατομμύρια πόντους. Στη συνέχεια θα αλλάξουμε τους σταθμούς, θα πάμε γύρω από το κτίριο και μετά όλα αυτά θα συγκεντρωθούν σε έναν υπολογιστή , σαν κομμάτια ενός παζλ αλλά σε 3D», δηλώνει ο Εμανουέλ Ντουράντ, γάλλος μηχανικός που βρίσκεται εκεί ως εθελοντής. 
      «Υπάρχουν 500 κτίρια [στο Χάρκοβο] που πρόκειται να καταγραφούν ως αρχιτεκτονική κληρονομιά, τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται πολύ κοντά το ένα στο άλλο σε μια κεντρική ιστορική περιοχή, η οποία έχει υποστεί καταστροφές και βομβαρδίστηκε πολλές φορές», τονίζει η Κατερίνα Κουπλίτσκα, αρχιτέκτονας και μέλος της ομάδας που τεκμηριώνει κατεστραμμένους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς. 
      Μερικοί κριτικοί υποστηρίζουν ότι είναι μάταιο να τεκμηριώνονται ιστορικά κτίρια με τόσο σχολαστική λεπτομέρεια, ενώ ο πόλεμος μαίνεται ακόμη και άνθρωποι πεθαίνουν καθημερινά. Άλλοι θεωρούν ότι ο Πολιτισμός είναι η βάση των πάντων και όταν χάνεται προκαλεί πόνο.
       
    11. webTV

      Engineer

      Η Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. μας συνεχίζοντας τις προσπάθειες ενημέρωσης των συναδέλφων σχετικά με τις τελευταίες τροποποιήσεις του Ν. 4412/16, έτσι όπως προβλέπονται στον πρόσφατο Ν. 4782/21, διοργάνωσε διαδικτυακή διημερίδα – σεμινάριο, με επίκεντρο τις διατάξεις οι οποίες θα εφαρμόζονται από 1/9/2021 καθώς και για την κατανόηση και εφαρμογή των αλλαγών που ήδη ισχύουν στις δημόσιες συμβάσεις και τα δημόσια έργα.
      Εισηγητής ήταν ο εκπαιδευτής του ΙΝΕΠ Πολιτικός Μηχανικός Δρ.  Βασίλειος Βασίλογλου.
      Δείτε το υλικό της ημερίδας
      1η ημέρα
      ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΗΜΕΡΑ 1Η
      https://www.youtube.com/watch?v=863nGH0_Mq8
       
      2η ημέρα
      ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΗΜΕΡΑ 2Η 
      https://www.youtube.com/watch?v=SBUZQ5xomYQ
    12. webTV

      Engineer

      Οι Παριζιάνοι θα μπορούν να παρακολουθούν την πρόοδο των εργασιών αποκατάστασης της Παναγίας των Παρισίων με την έναρξη λειτουργίας ενός ειδικού χώρου στο προαύλιο του καθεδρικού ναού, όπου θα παρουσιάζεται η δουλειά των τεχνιτών στο εργοτάξιο ανακατασκευής.
      Μέχρι στιγμής το έργο έχει κοστίσει συνολικά 700 εκατομμύρια ευρώ. Τέσσερα χρόνια μετά την καταστροφική πυρκαγιά (2019) στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων οι εργασίες αποκατάστασης ολοκληρώνονται και αποκαλύπτουν μια ιδιαίτερη εικόνα της εκκλησίας.
      Σύμφωνα με τους Times, το ιστορικό μνημείο είναι “στα καλύτερά του” απαλλαγμένο από “150 χρόνια σκόνης” στους τοίχους.

      Δωρεές 846 εκατ. ευρώ
      Πριν ακόμη σβήσει η πυρκαγιά, οι γαλλικές αρχές έλαβαν το ιλιγγιώδες ποσό των 846 εκατομμυρίων ευρώ σε δωρεές. Αποκαλύφθηκε ότι το έργο έχει κοστίσει συνολικά 700 εκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής.
      Ειδικότερα, η ανοικοδόμηση του ναού επιβραδύνθηκε λόγω της πανδημίας και της μόλυνσης του χώρου από τη σκόνη μολύβδου μετά την πυρκαγιά. Η απομάκρυνση “460 τόνων σκόνης μολύβδου” κόστισε 150 εκατομμύρια ευρώ.
      Κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής οι υπεύθυνοι του έργου παρατήρησαν την έκταση της βρωμιάς που κάλυπτε το εσωτερικό του. Ο Γάλλος υπουργός Πολιτισμού Jean-Michel Guilment χαρακτήρισε “εντυπωσιακό” το γεγονός ότι ένα άγαλμα είναι και πάλι λευκό.
      Ο επικεφαλής του προγράμματος και στρατιωτικός Jean-Louis Georgelin δήλωσε στους Times ότι όταν ανοίξει “θα τον δείτε όπως δεν τον έχετε ξαναδεί ποτέ”.

      Η μεγάλη καταστροφή του 2019
      Η Παναγία των Παρισίων καταστράφηκε εν μέρει από μια τεράστια πυρκαγιά τον Απρίλιο του 2019.
      Ο πρόεδρος Εμμανουήλ έχει θέσει ως στόχο την επαναλειτουργία της Παναγίας των Παρισίων εγκαίρως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι.
      Οι εργασίες για την εσωτερική αποκατάσταση έχουν προχωρήσει αρκετά, ενώ οι εργασίες για το καμπαναριό, τους θόλους και τους σκελετούς έχουν ουσιαστικά αρχίσει με την πρόσφατη ανέγερση μιας σκαλωσιάς 100 μέτρων και 600 τόνων.
      Η Παναγία των Παρισίων, που ολοκληρώθηκε το 1345, θεωρείται ένα από τα ωραιότερα παραδείγματα της γαλλικής γοτθικής αρχιτεκτονικής και αποτέλεσε σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο στο Παρίσι.
       
       
    13. webTV

      GTnews

      Από τις σκαλωσιές στην κορυφή της Παναγίας των Παρισίων, ο Γάλλος πρόεδρος δεσμεύτηκε ότι η ανοικοδόμηση του πυρόπληκτου καθεδρικού ναού θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και ότι θα επαναλειτουργήσει σε έναν χρόνο από τώρα.

      Το ξύλινο καμπαναριό κατέρρευσε θεαματικά μέσα από την οροφή του καθεδρικού ναού κατά την πυρκαγιά που έπληξε το ορόσημο του Παρισιού στις 15 Απριλίου 2019. «Οι προθεσμίες θα τηρηθούν. Είναι μια τρομερή εικόνα της ελπίδας και μιας Γαλλίας που έχει ανοικοδομηθεί» δήλωσε ο Μακρόν. «Πρόκειται για μια σημαντική και συναισθηματική στιγμή» πρόσθεσε καθώς μιλούσε με τους εργάτες αποκατάστασης στις σκαλωσιές.

      Δείτε φωτογραφίες:
       

       
       
       

       
       
       

       

       

      Η κορυφή ύψους 96 μέτρων δεν αποτελούσε μέρος του αρχικού σχεδίου του καθεδρικού ναού. Προστέθηκε κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης του 19ου αιώνα από τον αρχιτέκτονα Eugene Viollet-le-Duc. Μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 2019, το καμπαναριό ανακατασκευάστηκε με πανομοιότυπο τρόπο, παρά την αρχική συζήτηση σχετικά με το αν θα έπρεπε να του δοθεί μια σύγχρονη πινελιά.
      Ο Μακρόν ανακοίνωσε επίσης έναν διαγωνισμό για καλλιτέχνες που θα σχεδιάσουν έξι νέα βιτρό παράθυρα, καθώς και τη δημιουργία ενός μουσείου της Παναγίας των Παρισίων. Η Παναγία των Παρισίων πρόκειται να ανοίξει ξανά για θρησκευτικές λειτουργίες και για το κοινό στις 8 Δεκεμβρίου 2024.
       
      Περίπου 500 εργάτες βρίσκονται καθημερινά στο εργοτάξιο, κάνοντας αγώνα δρόμου για την ανοικοδόμηση του καθεδρικού ναού, ο οποίος δεσπόζει στο νησί Ile de la Cite στον ποταμό Σηκουάνα από τον Μεσαίωνα.

      Τοποθετήθηκε ο σταυρός του καμπαναριού, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει ο κόκορας στην κορυφή. Από τις αρχές του 2024, οι εργάτες θα αρχίσουν να στεγανοποιούν τη δρύινη οροφή με μόλυβδο. Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, τα έπιπλα, τα αγάλματα και τα έργα τέχνης του καθεδρικού ναού θα επανέλθουν, καθώς και το εκκλησιαστικό όργανο, το οποίο είχε αφαιρεθεί εντελώς για την ανακαίνιση.
    14. webTV

      Engineer

      Ο Παρθενώνας αποτελεί ένα απ’ τα πιο εμβληματικά αξιοθέατα της Ελλάδος, αλλά και ολόκληρου του κόσμου, ενώ μάλιστα θεωρείται από ιστορικούς και αρχιτέκτονες ως το απόλυτο συνταίριασμα μεταξύ απλότητας και δύναμης. Πόλος έλξης εκατομμυρίων επισκεπτών κάθε χρόνο, ο Παρθενώνας διατηρεί ακόμα κάποια μυστικά του αφανέρωτα, πάμε να τα ανακαλύψουμε.
      1. Η ύπαρξη του προ-Παρθενώνα. Ο Παρθενώνας αποτελεί ένα απ’ τα διασημότερα μνημεία παγκοσμίως, παρόλα αυτά δεν ήταν το πρώτο κτίσμα που ανεγέρθηκε στην περιοχή της Ακρόπολης. Στην πραγματικότητα στο ίδιο ακριβώς σημείο υπήρξε ένας ναός υπό κατασκευή αφιερωμένος στην θέα Αθηνά, ο οποίος σήμερα αποκαλείται ως προ- Παρθενώνας. Ο ναός αυτός φαίνεται να καταστράφηκε κατά την διάρκεια του Περσικού πολέμου το 480 Π.Χ και μετά από περίπου 30 χρόνια ξεκίνησε η ανοικοδόμηση του τωρινού Παρθενώνα από την ομάδα του Ικτίνου και του Καλλικράτη σε συνεργασία με το γλύπτη Φειδία, η οποία χρειάστηκε περίπου δέκα χρόνια κατασκευής (447-438 Π. Χ.)
      2. Ο Παρθενώνας ήταν χρωματιστός. Παρά το γεγονός ότι η εικόνα του Παρθενώνα στο μυαλό όλων μας είναι ταυτισμένη με την λευκή απόχρωση, πρόσφατες μελέτες με χρήση υπέρυθρου φωτισμού έχουν ανακαλύψει την ύπαρξη ιχνών από κόκκινο, μπλε και χρυσό χρώμα που στόλιζε το διάκοσμο του, τα οποία μάλιστα σε σημεία μπορούν να γίνουν ορατά και με γυμνό μάτι. Ο λόγος που στο σήμερα το μνημείο παρουσιάζει αυτή την ελαφριά γκρι απόχρωση, οφείλεται στην αποσύνθεση του χρώματος που πραγματοποιείται με το πέρασμα των αιώνων. Δες εδώ τις εντυπωσιακές εικόνες.
      3. Το μεγαλύτερο έξοδο κατασκευής του. Μέσα στο βάθος των χρόνων κάποια από τα οικονομικά στοιχεία του χτισίματος του Παρθενώνα έχουν επιβιώσει στο σήμερα, αναδεικνύοντας πως το μεγαλύτερο έξοδο της κατασκευής αποτελούσε η μεταφορά του πεντελικού μαρμάρου στο λόφο της Ακροπόλεως, μια διαδρομή περίπου 16 χιλιομέτρων. Για το σκοπό της κατασκευής χρειάστηκαν περίπου 20 χιλιάδες τόνοι μαρμάρου, ενώ η απόσταση από το λατομείο καλυπτόταν μέσα σε έξι ώρες, με την τελική ανάβαση να επιτυγχάνεται με τη χρήση αυτοσχέδιων γερανών.
      Το αντίγραφο της Ακρόπολης στο Nashville του Tennessee
      4. Το ακριβές αντίγραφο στην Αμερική. Η αρχιτεκτονική του Παρθενώνα, έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για την κατασκευή πολλών κτιρίων παγκοσμίως, που έχουν φανεί να αντιγραφούν την εμφάνιση του, όπως το Βρετανικό μουσείο στο Λονδίνο. Στην περιοχή του Νάσβιλ στην πολιτεία του Τενεσί των Ηνωμένων πολιτειών, υπάρχει μάλιστα ένα ακριβές αντίγραφο του μνημείου, που στέκει κοσμώντας το κέντρο του πάρκου της πόλης, από το 1897. Το 1990 εγκαταστάθηκε ένα αντίγραφο του περίφημου αγάλματος της Αθηνάς, ολοκληρώνοντας την αναπαράσταση.
      5. Η χρηματοδότηση δεν έγινε από τους Αθηναίους. Οι Αθηναίοι με την έκβαση των περσικών πολέμων κατάφεραν να μετατραπούν σε ηγέτιδα δύναμη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η χρηματοδότηση του μνημείου να έρθει απ΄ το κεφάλαιο των υπόλοιπών κρατών μελών της συμμαχίας της Δήλου που αποτελούσαν σύμμαχοι των Αθηναίων και όχι απευθείας από τους ίδιους τους πολίτες της.

      6. Η χρήση της χρυσής τομής. Ως χρυσή τομή αποκαλείται εκείνη η αναλογία μεταξύ μήκους και πλάτους που κάνει ένα παραλληλόγραμμο ευχάριστο στο μάτι. Ο γλύπτης Φειδίας που την χρησιμοποιούσε κατά κόρον στα γλυπτά του, κατασκεύασε και τον Παρθενώνα ως ένα “χρυσό” ορθογώνιο, ο οποίος χτίστηκε με την εξαιρετική ακρίβεια της μαθηματικής αυτής αναλογίας.
      7. Η κλοπή του χρυσού του αγάλματος. Το άγαλμα της Αθηνάς της Παρθένου, στο εσωτερικό του Παρθενώνα έπεσε θύμα καπήλευσης από τον τύραννο Λάχαρη, τον 3ο αιώνα Π. Χ., ο οποίος πήρε το χρυσό από τα μαλλιά και τα ρούχα της ώστε να κόψει νόμισμα για να πληρώσει τους μισθοφόρους του στρατού. Στην θέση του άλλοτε πολύτιμου μετάλλου, πιστεύεται από τους ειδικούς ότι τοποθετήθηκαν αυτήν την φορά πλάκες, οι οποίες είχαν επιχρυσωθεί.

      8. Η ονομασία Παρθενώνας. Παρότι η ονομασία Παρθενώνας είναι ταυτόσημη με το μνημείο, σε κείμενα του 5ου αιώνα Π. Χ. γινόταν αναφορά στο κτίσμα του ως “ο μεγάλος ναός”. Η πρώτη παρουσία του ονόματος που έμελλε να γίνει συνώνυμο του δέους και της υψηλής αρχιτεκτονικής παρουσιάζεται σε κείμενα του ρήτορα Δημοσθένη έναν αιώνα αργότερα και θεωρείται πως οι ρίζες του βασίζονται σ΄ ένα συγκεκριμένο δωμάτιο μέσα στο κτίσμα χωρίς να έχει διαλευκανθεί ποιο ακριβώς ήταν αυτό.
      9. Η αναστήλωση του Παρθενώνα. Χρονολογούμενη από την δεκαετία του ‘70 έχει ξεκινήσει από την ελληνική πολιτεία η διαδικασία αποκατάστασης και συντήρησης του Παρθενώνα, οπού τα αρχικά υλικά κατασκευής συμπληρώνονται με ανθεκτικότερα στις καιρικές συνθήκες και στην διάβρωση, ώστε να υποστηριχτεί η ακεραιότητα του μνημείου στο πέρασμα των αιώνων.

      10. Το σχέδιο κατασκευής του παλατιού. Ο Παρθενώνας μέσα στην μακραίωνη συνταρακτική ιστορία του έχει βιώσει πολλές μεταμορφώσεις με μια από αυτές να τον ήθελε να γίνει μεσοτοιχία με το νεόκτιστο παλάτι του βασιλιά Όθωνα. Μετά την δημιουργία των τολμηρών αυτών σχεδίων από τον Γερμανό αρχιτέκτονα Σίνκελ, η ιδέα έμεινε τελικά αποτυπωμένη μόνο στα χαρτιά. Αν θες να διαβάσεις πέντε ακόμα συνταρακτικά στοιχεία για τον Παρθενώνα πάτησε εδώ.
      Ο μοναδικός Παρθενώνας μέσα στην διάρκεια των χιλιάδων του χρόνων πυρπολήθηκε, λεηλατήθηκε, άλλαξε ταυτότητα και σκοπό, καταφέρνοντας όμως πάντα να καθηλώνει καθέναν που ανεβαίνει τον ιερό βράχο για να τον επισκεφτεί.
    15. webTV

      GTnews

      Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Ερευνών Σκυροδέματος (ΕΠΕΣ), μετά την ωρίμανση των διαδικασιών για την έκδοση της 2ης γενιάς των Ευρωκωδίκων, προσκάλεσε τον Δρ Πολιτικό Μηχανικό κ. Τηλέμαχο Παναγιωτάκο (www.linkedin.com/in/tpanagiotakos), να παρουσιάσει το σχέδιο των νέων κανονισμών οι οποίοι αφορούν στις κατασκευές από σκυρόδεμα και τα σημεία με τις σημαντικότερες αλλαγές.
      Η παρουσίαση προς τους Έλληνες Μηχανικούς, Ερευνητές και Ακαδημαϊκούς κρίνεται σκόπιμη προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση καθώς ο κ. Παναγιωτάκος είναι μέλος από την Ελληνική πλευρά στην σχετική Ευρωπαϊκή επιτροπή η οποία επεξεργάζεται την έκδοση των νέων βελτιωμένων Ευρωκωδίκων.
      Η παρουσίαση έχει τον τίτλο: “Αντισεισμικός Σχεδιασμός κατασκευών Οπλισμένου Σκυροδέματος με τη 2η γενιά των Ευρωκωδίκων”.
      To link με το βιντεοσκοπημένο υλικό και τις παρουσιάσεις παρατίθεται στον παρακάτω σύνδεσμο :
      https://www.dropbox.com/scl/fo/snckiamwpw0kxf9vox5oc/h?rlkey=8gnad5cftpedghqagp9422ij7&dl=0
      Περισσότερα: http://www.epes.org.gr/
    16. webTV

      Engineer

      Εξαιρετικά κτίρια με τρούλους, εκλεκτικιστικού ρυθμού στην Θεσσαλονίκη
      Οι φωτογραφίες έχουν επιλεχθεί από τους φωτογράφους της ομάδας Thessaloniki Arts and Culture Photos και αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των δημιουργών, οι οποίοι τις υπογράφουν.
      Το εξαιρετικό αυτό υλικό έχει ληφθεί από το διαδίκτυο και αναδημοσιεύεται προκειμένου να γίνει γνωστό και στους επισκέπτες του www.e-archimedes.gr.
      Πηγή και περισσότερες πληροφορίες: https://www.thessalonikiartsandculture.gr/
      451440074-Eclecticistic-Buildings-in-Salonica-Greece.pdf
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.