Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    622 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Η BuildingHow Team και η π-Systems διοργανώνουν Webinar με τίτλο "Αντισεισμική Επιμέλεια" με τον Απόστολο Κωνσταντινίδη, Πολιτικό Μηχανικό και συγγραφέα.
      Το webinar θα έχει ως θεματολογία την κατασκευή ενός αντισεισμικού σκελετού ενός πραγματικού κτιρίου.
      Πληροφορίες:
      Απευθύνεται σε Αρχιτέκτονες, Πολιτικούς Μηχανικούς, Εργολάβους και Τεχνίτες Μόνο με κατασκευαστικά παραδείγματα Χωρίς εξισώσεις Μια ώρα παρουσίασης Μια ώρα Q&A (για τους συμμετέχοντες μέσω της πλατφόρμας Zoom) Η εκδήλωση είναι δωρεάν και απαιτεί προεγγραφή για την συμμετοχή της μέσα από το Zoom: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_h7-mNyBhQFqc5Xq2kM4itg
      Την εκδήλωση μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά μέσα από το παρόν θέμα στο Michanikos.gr
      ***Σύντομα θα ενεργοποιηθεί η προβολή μέσω Youtube***
    2. webTV

      Engineer

      Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πολύ μεγάλο έργο προστασίας της όδευσης του αρχαίου Δίολκου, στην περιοχή της Ποσειδωνίας, δυτικά της διώρυγας της Κορίνθου, προϋπολογισμού 2.100.000 ευρώ.
      Πρόκειται για την αρχαία λιθόστρωτη οδό πάνω στην οποία σύρονταν κατά την αρχαιότητα από δούλους τα πλοία από τον Κορινθιακό στον Σαρωνικό κόλπο.
      Ο αρχαίος Δίολκος, ένα από τα σημαντικότερα έργα μηχανικής των αρχαίων Ελλήνων, ένωνε τα δύο μεγάλα λιμάνια της αρχαιότητας, τις Κεχρεές στον Σαρωνικό και το Λέχαιον στον Κορινθιακό κόλπο, προκειμένου να αποφεύγεται ο μακρύς και επικίνδυνος περίπλους της Πελοποννήσου, κυρίως από το πέρασμα των πολυτάραχων ακρωτηρίων Μαλέα και Ταινάρου.

      Πρόκειται για ένα τεχνολογικό θαύμα της προκλασικής περιόδου και την πρώτη συστηματική προσπάθεια μεταφοράς εμπορευμάτων και πολεμικών πλοίων από το Σαρωνικό προς τον Κορινθιακό κόλπο, και αντίστροφα.
      Ο/Η Δίολκος δεν ακολουθούσε ευθεία γραμμή. Είχε στροφές, επειδή το έδαφος παρουσιάζει αρκετή κλίση, με υψόμετρο μέχρι 90 μέτρα περίπου, οπότε θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη η μεταφορά των πλοίων. Τα εμπορικά πλοία δεν μεταφέρονταν φορτωμένα, αλλά άφηναν τα εμπορεύματά τους στις Κεγχρεές ή το Λέχαιον.

      Οι αρχαίοι συγγραφείς δεν άφησαν επαρκείς πληροφορίες για το τόσο μεγάλης σημασίας τεχνικό αυτό έργο. Η κατασκευή του τοποθετείται στα τέλη του 7ου αι. π.Χ. ή στις αρχές του 6ου αι. π.Χ. Η ιδέα της κατασκευής του αποδίδεται στον τύραννο της Κορίνθου, Περίανδρο, η διακυβέρνηση του οποίου χαρακτηρίζεται ως περίοδος μεγάλης οικονομικής και καλλιτεχνικής άνθησης για την Κόρινθο.
      Με την ολοκλήρωση των εργασιών αναβαθμίζεται σημαντικά η ευρύτερη περιοχή της Ποσειδωνίας και αναμένεται να προσελκύσει μεγάλο αριθμό επισκεπτών και τουριστών που θα θέλουν να θαυμάσουν αυτό το σπουδαίο επίτευγμα της αρχαιότητας.
    3. webTV

      GTnews

      Με ορόσημο το 2030 και με δεδομένο ότι βασική προϋπόθεση και πυλώνας για την περαιτέρω ανάπτυξη της Ελλάδας και της ελληνικής οικονομίας είναι ο τομέας των υποδομών η Next is Now και η Dome Consulting συνδιοργάνωσαν συνέδριο με θέμα «Υποδομές και Δίκτυα: Η Ελληνική Πραγματικότητα. Εκσυγχρονισμός, Ανθεκτικότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη».
      Συζητήθηκαν με τη συμμετοχή εκπροσώπων του πολιτικού, ακαδημαϊκού, κατασκευαστικού και τεχνικού κλάδου τα προβλήματα, οι βέλτιστες πρακτικές για την επίλυσή τους, όπως και οι ρεαλιστικές προοπτικές των εμβληματικών έργων υποδομής στη χώρα.
      Ο σχεδιασμός έως το 2030, τα εργαλεία χρηματοδότησης, η περιφερειακή ανάπτυξη, τα έργα νέας γενιάς για βιώσιμη ανάπτυξη και ανθεκτικότητα, οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στις υποδομές και η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών είναι τα βασικά πεδία συζήτησης και γόνιμου διαλόγου στο πλαίσιο του συνεδρίου.
      Δείτε εδώ πληροφορίες για το συνέδριο και τις ομιλίες μεμονωμένα https://infrastructures.gr/
      Ακολουθεί το συνέδριο συνολικά: 
       
    4. webTV

      Engineer

      Στο βίντεο παρουσιάζονται δορυφορικές εικόνες της αποστολής Sentinel-1 όπως επεξεργάστηκαν από την ομάδα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr και αποτυπώνουν την αύξηση της στάθμης τριών μεγάλων ποταμών στα σύνορα της Γερμανίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας μετά τις καταστροφικές πλημμύρες της Πέμπτης 15 Ιουλίου 2021.
      Πιο συγκεκριμένα μετά τις σφοδρές βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών, παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση της στάθμης των ποταμών του Ρήνου, του Μεύση (ή Μόσα) και του ποταμού Ρουρ με αποτέλεσμα να πλημμυρίσουν πολλές κατοικημένες περιοχές και να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 170 άνθρωποι.
      Πηγή: meteo.gr - https://www.meteo.gr/article_view_scientific.cfm?entryID=100
      Πηγή: meteo.gr - https://www.meteo.gr/article_view_scientific.cfm?entryID=100
    5. webTV

      GTnews

      Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Την διοργάνωση ανέλαβε η ENIGMA MG, ενώ με την παρουσία τους τίμησαν την εκδήλωση εκπρόσωποι διάφορων εταιριών που δραστηριοποιούνται στη διαχείριση αποβλήτων, καθώς και εκπρόσωποι ΦΟΔΣΑ.
      Η Κυκλική Οικονομία αποτελεί βιώσιμη λύση για την ανάπτυξη και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Άλλωστε η προώθηση βέλτιστων χρήσεων των πεπερασμένων φυσικών πόρων του πλανήτη για παραγωγή προϊόντων σχεδιασμένων ώστε να μπορούν να παραμένουν εντός της οικονομίας, είναι βασικός στόχος του ΟΗΕ και της ΕΕ. Παράλληλα, ζητούμενο παραμένει για τα προϊόντα κατά τη διαδικασία απόσυρσής τους, η απόθεση του μικρότερου δυνατού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στο φόντο αυτό εγγράφεται η αποτελεσματική και ολοκληρωμένη διαχείριση αποβλήτων.
      Ο κ. Γραφάκος μιλώντας στο Συνέδριο, αναφέρθηκε στην ιεράρχηση διαχείρισης των αποβλήτων που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Υπουργείο Περιβάλλοντος. «Έμφαση δίνεται στη πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων, στην επαναχρησιμοποίηση και στην ανακύκλωση. Εν συνεχεία, τα σύμμεικτα απόβλητα οδηγούνται σε Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων, όπου ανακτώνται τα προς ανάκτηση υλικά και το υπόλειμμα αντί να οδηγείται σε ταφή, μετατρέπεται σε δευτερογενές καύσιμο για την ενεργοβόρο βιομηχανία. Αυτή τη διαδικασία τη στηρίζει το Υπουργείο και με την αρχή της νέας χρονιάς θα γίνει διαβούλευση για την καλύτερη δυνατή εφαρμογή της ενεργειακής αξιοποίησης στη χώρα», σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού και Διαχείρισης Αποβλήτων.
       
    6. webTV

      Engineer

      Στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Αιολικής Ενέργειας – Global Wind Day, 15 Ιουνίου 2023, η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας ΕΛΕΤΑΕΝ διοργάνωσε διαγωνισμό φωτογραφίας. Το θέμα της κάθε φωτογραφίας – συμμετοχής είχε άμεση σχέση με τις σύγχρονες ανεμογεννήτριες στην Ελλάδα.
      Οι νικήτριες φωτογραφίες σε κάθε κατηγορία είναι :
      Η Ανεμογεννήτρια στο τοπίο – Το τοπίο της Ανεμογεννήτριας
      Η επιλεγείσα φωτογραφία στην κατηγορία Ανεμογεννήτρια στο τοπίο – το τοπίο της Ανεμογεννήτριας, είναι η φωτογραφία του Στέργου Σκούλουκα και λήφθηκε στο αιολικό πάρκο Καταβιάς, στη Ρόδο. Η φωτογραφία αυτή είναι η νικήτρια του διαγωνισμού.
      Ανεμογεννήτριες, Ανάπτυξη και Απασχόληση στην Ελλάδα
      Η επιλεγείσα φωτογραφία στην κατηγορία Ανεμογεννήτριες, Ανάπτυξη και Απασχόληση στην Ελλάδα, η οποία ανήκει στον Σπύρο Μπακαλέξη, είναι από το αιολικό πάρκο «Κέλλα» στη Φλώρινα και έχει ληφθεί από την ανοικτή καταπακτή της ατράκτου, με την αλυσίδα του γερανού της ριγμένη προς το έδαφος.
      Ανεμογεννήτριες στον Ελληνικό χώρο από ψηλά (αεροφωτογράφιση)
      Η επιλεγείσα φωτογραφία στην κατηγορία Ανεμογεννήτριες στον Ελληνικό χώρο από ψηλά (αεροφωτογράφιση) είναι από αιολικό πάρκο στον Άγιο Ιωάννη Βρουχά της Κρήτης και ανήκει στον Δήμο Ατσαλάκη.
      Ευχαριστούμε πολύ την Κριτική Επιτροπή για την πολύτιμη βοήθειά της στην επιλογή των φωτογραφιών:
      Γιάννης Τζώρτζης, Πρόεδρος Green Project, Μέλος Royal Photographic Society of Great Britain Βασίλης Πιτούλης, Φωτογράφος Θοδωρής Παναγούλης, Δημοσιογράφος Έφη Καρρά, Υπεύθυνη Βιωσιμότητας & Στρατηγικής Επικοινωνίας ΕΛΕΤΑΕΝ Δείτε επιλεγμένες φωτογραφίες του Διαγωνισμού
      Δείτε την προκήρυξη του Φωτογραφικού Διαγωνισμού
    7. webTV

      Engineer

      Κάτω από τους δρόμους του Λονδίνου υπάρχουν δεκάδες σταθμοί του μετρό που έχουν πέσει σε αχρηστία και εγκατάλειψη. Στα πλαίσια της ανακαίνισης, το Transport for London, θα δώσει ζωή σε κάποιους από αυτούς τους σταθμούς-φάντασμα».
       
      Ο σταθμός Down Street ή όπως τον αποκαλούν οι Άγγλοι, ο σταθμός του Τσώρτσιλ, κάτω από αυτήν την οδό έκλεισε το 1932 γιατί δεν υπήρχαν αρκετοί επιβάτες που χρησιμοποιούσαν αυτό τον σταθμό γιατί ήταν πολύ κοντά σε δύο άλλους σταθμούς του μετρό πολύ πιο κεντρικούς.
       
      Όμως ο σταθμός αυτός έχει ιστορική αξία για το Λονδίνο, καθώς χρησιμοποιήθηκε, αφού ήταν εκτός λειτουργία, ως ένα από τα μυστικά καταφύγια του Ουίστον Τσώρτσιλ και των υπουργών του κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
      Ο Οργανισμός Μεταφορών του Λονδίνου θέλει να «ξαναγεννηθεί» ο σταθμός αυτός και να χρησιμοποιηθεί ως μουσείο, γκαλερί ενώ θα υπάρξουν εστιατόρια και θέατρο!
       
      Η Down Street, βρίσκεται στην γραμμή Piccadilly ανάμεσα στο Hyde Park Corner και το Green Park, όπου βρίσκεται το Mayfair, μια από τις πλουσιότερες συνοικίες του Λονδίνου.
       
      Το Bloomberg εισέβαλε ενδότερα για να μάθουμε περισσότερα. Στο βίντεο που ακολουθεί, θαυμάστε αυτόν τον ιστορικό σταθμό.
       

       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/diethni/item/234114-%C2%ABpnoi-zois%C2%BB-gia-stathmo-fantasma-sto-londino και http://michanikos-online.gr/news.php?aID=15541
       

       

       

       

    8. webTV

      Engineer

      Η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στις 21 Νοεμβρίου 2018 ως φωτορεαλιστική απεικόνιση το έργο «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων».
      Παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ.Θάνου Βούρδα, επί των ημερών του οποίου προετοιμάστηκε η δημοπράτηση του έργου, και των κ.κ. Χρήστου Δουκάκη και Χρήστου Διονέλη, Προέδρου Δ.Σ. και Διευθύνοντα Συμβούλου αντίστοιχα, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε το έργο της υπογειοποίησης των Σεπολίων, το οποίο θα αλλάξει την όψη της περιοχής.
      Ο κ.Θάνος Βούρδας επισήμανε «Το έργο γίνεται επιτέλους πραγματικότητα, αφού διασφαλίσαμε τη χρηματοδότησή του, το έργο ξεκινά».
      Παράλληλα τόνισε ότι «είναι ένα δύσκολο κατασκευαστικά έργο, που γίνεται σε γραμμή, η οποία λειτουργεί και βρίσκεται στον αστικό ιστό και επίσης λόγω του γεγονότος ότι γειτνιάζει με τη γραμμή του Μετρό και αγωγούς της ΕΥΔΑΠ». Όταν ολοκληρωθεί το έργο, η χωρητικότητα του δικτύου θα αυξηθεί σημαντικά.
      Επίσης ανήγγειλε τη δημοπράτηση της Β΄ φάσης του σταθμού Αθήνας, που θα ολοκληρώσει τα έργα στην περιοχή.
      Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ.Χρήστος Διονέλης, σημείωσε πως το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα αλλάξει ριζικά την περιοχή που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη. Δίνοντας μερικά στοιχεία για τον διαγωνισμό τόνισε πως ήταν ένας ηλεκτρονικός διαγωνισμός που ολοκληρώθηκε σε κάτι περισσότερο από 10 μήνες, καθώς η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2017 και η σύμβαση υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2018. Το αρχικό κόστος ήταν 122εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η ανάδοχος κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ έδωσε έκπτωση 45,6%. «Πιστεύω ότι το έργο θα τελειώσει στην ώρα του, δηλαδή σε περίπου 52 μήνες από σήμερα», κατέληξε ο κ.Χρήστος Διονέλης.
      Τα στοιχεία του έργου
      Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική. Οι διαφραγματικοί τοίχοι θα έχουν πάχος 5,7 εκατοστά.
      Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.
      Δείτε την παρουσίαση του έργου: https://www.ergose.gr/wp-content/uploads/2018/11/PPT_SEPOL_2507_NOV_18.pptx
    9. webTV

      Engineer

      Η ελληνική αρχιτεκτονική έχει αποκτήσει διεθνή προοπτική με τα έγκυρα περιοδικά αρχιτεκτονικής σαν το Architizer να ασχολούνται με την κατάταξη των καλύτερων γραφείων της χώρας μας.
      H κρίση έκανε τα ελληνικά γραφεία πιο εξωστρεφή με αποτέλεσμα να βλέπουμε να πληθαίνουν τα ελληνικά έργα στο εξωτερικό. Μετά από αυτό, ήταν φυσιολογικό να δημιουργηθεί η λίστα με τα καλύτερα αρχιτεκτονικά γραφεία στην Ελλάδα. Η κατάταξή τους διαμορφώθηκε από τον αριθμό των βραβείων που έχουν λάβει από το συγκεκριμένο site (Α+ awards), τις συμμετοχές τους ως finalists στα βραβεία καθώς και τις δημοσιεύσεις που έχουν κάνει στο Νεουορκέζικο site.
      ELYSIUM CAVED VILLAS, Αγία Πελαγία
      25) Λευτέρης Τσικανδηλάκης + Αρχιτέκτονες
      Το αρχιτεκτονικό γραφείο με την επωνυμία “Λευτέρης Τσικανδηλάκης και Συνεργάτες” ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 1991 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Ασχολείται με αρχιτεκτονικές μελέτες ιδιωτικών και δημόσιων έργων, διαμορφώσεις επαγγελματικών χώρων, αναπαλαιώσεις διατηρητέων κτιρίων, με φιλοξενία, φαρμακεία και καταστήματα λιανικής πώλησης.
       
      24) Office 25 architects
      Oι “Office 25 architects” είναι ένα αρχιτεκτονικό γραφείο που εδρεύει με γραφεία σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Ιεράπετρα Κρήτης, στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας αλλά και στο Λονδίνο και δραστηριοποιείται στους τομείς της αρχιτεκτονικής, του σχεδιασμού και της ανάπτυξης ακινήτων. Το γραφείο ιδρύθηκε το 2003 από τους αρχιτέκτονες Αντώνη Περπατίδη, Θανάση Χρυσομάλλη και Μανώλη Βουράκη.
      BVLGARI Pavilion
      23) Not a Number Architects
      Το NaNA είναι ένα αρχιτεκτονικό γραφείο που ασχολείται με τη δημιουργία χώρων. Ιδρύθηκε στο Λονδίνο το 2008 από τον Ερμή Αδαμαντίδη και τη Δομινίκη Δαδάτση και έχει ένα ευρύ φάσμα έργων, που εκτείνονται από σχεδιασμό χώρου έως τον αστικό σχεδιασμό. Το 2010 στην ομάδα του γραφείου NaNA προστέθηκε ο Madhav Kidao, ο οποίος ειδικεύεται στην ψηφιακή κατασκευή και τη διαδραστική αρχιτεκτονική.
      Wedge House, Πύλος
      22) Urban Soul Project
      Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και το Λονδίνο, το Urban Soul Project είναι ένα από τα μεγαλύτερα αρχιτεκτονικά γραφεία στην Ελλάδα. Προσφέρει υπηρεσίες που κυμαίνονται από αρχιτεκτονική, εσωτερικό σχεδιασμό, πολεοδομικές εφαρμογές και δημοτικές εγκρίσεις για έργα φιλοξενίας, γραφεία, εμπορικά και οικιστικά έργα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Με ένα ευρύ φάσμα περισσότερων από 95 εξειδικευμένων επαγγελματιών, η USP είναι μια έμπειρη εταιρεία σε σύνθετες πολεοδομικές άδειες που έχει χειριστεί πολλά διάσημα έργα, σε όλη την χώρα. Το στούντιο, σύμφωνα με το Architizer, ανέλαβε πρόσφατα έργα με πιστοποίηση LEED και WELL.
      Wooden Cave, Τρίκαλα Κορινθίας
      21) Tenon architecture
      Οι Απόστολος Μητρόπουλος και Θάνος Ζερβός, μετά την ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών τους σπουδών στο Wood Program του Πανεπιστημίου Aalto και έχοντας κοινό ενδιαφέρον για τον αλγοριθμικό σχεδιασμό και τις ειδικές κατασκευές, επέστρεψαν στην Αθήνα, όπου ίδρυσαν την TENON τον Ιανουάριο του 2020. Μια αντιπροσωπευτική τους δουλειά το “Wooden Cave” στο “Hyades Mountain Resort”.
      Yoik of Taygetus
      20) Z-level architecture
      Το αρχιτεκτονικό γραφείο ιδρύθηκε το 1994 στην Αθήνα από την Ελενα Ζερβουδάκη. Η ίδια σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Παρίσι (UP1 Paris-Villemin), με ειδίκευση σε πολιτιστικά κτίρια και εκδηλώσεις. Ολοκλήρωσε το δίπλωμά της σε προχωρημένες σπουδές στην αρχιτεκτονική τοπίου (DEA Paris School of Architecture La villette – UP8). Εργάστηκε στο Παρίσι στο γραφείο εσωτερικής αρχιτεκτονικής Rena Duma και στο αρχιτεκτονικό γραφείο Fabre-Perrotet, με ειδίκευση σε πολιτιστικά κτίρια (Theatre de Chaillot, Theatre de Bobigny, Cinemas UGC). Σήμερα, το γραφείο ασχολείται με έργα αρχιτεκτονικής, σχεδιασμού και urban planning.
      Wedge, Λευκάδα
      19) Facade
      Η αρχιτεκτονική ομάδα της Façade δημιουργήθηκε στην Πάτρα, το 2015 από τον Αριστείδη Ασημακόπουλο και τον Χάρη Οικονόμου. O διαρκής επαναπροσδιορισμός της αρχιτεκτονικής σκέψης, μέσα από τη συνδιαλλαγή της χωρικής σύνθεσης με το φυσικό περιβάλλον, τη θεωρία και την τεχνολογία, η απόδοση της απαιτούμενης έμφασης στην θεωρία πίσω από την σύνθεση των ιδεών, η λειτουργία του αρχιτεκτονικού συνόλου, καθώς και η λεπτομερής υλοποίησή τους, αποτελούν τα σημεία αναφοράς της ομάδας.
      Fyrgani, Σίφνος
      18) AKA – Αποστόλου Κολάκη αρχιτέκτονες
      Οι ΑΚ-Α είναι αρχιτεκτονικό γραφείο με έδρα την Αθήνα και την Οξφόρδη του Ηνωμένου Βασιλείου. Ιδρύθηκε από την Κατερίνα Αποστόλου και τη Μίννα Κολάκη. Το γραφείο δραστηριοποιείται στους τομείς της αρχιτεκτονικής, του σχεδιασμού εσωτερικών χώρων, εκθέσεων και επίπλων. Τα παραπάνω απαιτούν μια ομάδα συνεργατών, που την αποτελούν αρχιτέκτονες, μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων και τεχνίτες, ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε έργου. Στο περιοδικό Architizer είπαν: “Κύρια πηγή έμπνευσης αποτελεί το αστικό ελληνικό πεδίο του 20ού αιώνα, που αντιμετωπίζεται ως σημείο εκκίνησης για νέες λύσεις, καινοτόμες, με ευαισθησία στις ιδιότητες των υλικών και αρτιότητα στην κατασκευή”.
      The Edge, Summer Houses, Πάρος
      17) React architects
      Είναι ένα γραφείο αρχιτεκτονικών μελετών με έδρα την Πάρο και την Αθήνα, που στοχεύει σε μια θεωρητική προσέγγιση της αρχιτεκτονικής, μέσω μιας διαδικασίας προσανατολισμένης στην έρευνα. Η αρχιτεκτονική αντιμετωπίζεται ως σύνολο σε συνεργασία με όλες τις ειδικότητες που συμπληρώνουν την κατασκευαστική και καλλιτεχνική δημιουργία. Το γραφείο μελετά έργα μικρής και μεγάλης κλίμακας, τόσο δημόσια (βιβλιοθήκες – ξενοδοχεία, πολιτιστικά κέντρα, σχεδιασμός τοπίου κ.ά.) όσο και ιδιωτικά (κατοικίες – γραφεία – εκθεσιακά περίπτερα – καταστήματα κ.ά). Ο εσωτερικός σχεδιασμός αποτελεί σημαντικό τομέα της δουλειά του γραφείου. Ο εσωτερικός σχεδιασμός κατοικιών, χώρων γραφείων, ξενοδοχείων και καταστημάτων είναι μερικοί από τους τομείς εργασίας τους.
      HOUSES A.2, Πάρος
      16) Buerger katsota architects
      Το αρχιτεκτονικό γραφείο buerger katsota architects ιδρύθηκε επίσημα το 2005 από τον Stephan Buerger και τη Δήμητρα Κατσώτα με γραφεία στην Αθήνα και τη Βιέννη. Το γραφείο παρέχει υπηρεσίες αρχιτεκτονικού, πολεοδομικού, γενικού σχεδιασμού, εσωτερικού σχεδιασμού και σχεδιασμού προϊόντων για ιδιωτικές και δημόσιες παραγγελίες. Το bka έχει συμμετάσχει και έχει κερδίσει βραβεία σε πολλούς διεθνείς διαγωνισμούς.
      Santorini Grace Hotel
      15) M plus m
      H Μαρίτα Νικολούτσου πήρε το δίπλωμα αρχιτεκτονικής από το ΕΜΠ το 1992. Ο Μέμος Φιλιππίδης πήρε το δίπλωμα αρχιτεκτονικής από το ΕΜΠ το 1991 και το Μaster in Architecture από το Yale University το 1993. Διατηρούν το αρχιτεκτονικό γραφείο MPLUSM ARCHITECTS από το 2001. Στόχος τους, να αφομοιώσουν διεθνείς επιρροές, καθώς εξερευνούν την ιδιαιτερότητα του κάθε έργου και την αγκύρωσή του σε τοπικά χαρακτηριστικά. 
      One-Façade Building: Office, Production & Warehouse Building, Κόρινθος
      14) Schema architecture and engineering
      Η schema architecture & engineering ιδρύθηκε από τη αρχιτέκτονα Μαριάννα Αθανασιάδου και τον Πολιτικό Μηχανικό & Οικονομολόγο Χρήστο Σταυρογιάννη στην Αθήνα. Το γραφείο βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας και προσφέρει ένα ολοκληρωμένο σύνολο υπηρεσιών, που περιλαμβάνει Βιώσιμο Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό, Σχεδιασμό Εσωτερικών Χώρων, Δομοστατική Μηχανική, Διαχείριση Εργων & Κατασκευών στην Ελλάδα. Κύρια αποστολή τους είναι να σχεδιάζουν κτίρια που συνδυάζουν λειτουργικότητα, νέες τεχνολογίες και εξαιρετική αισθητική.
      Νέα Πλατεία Φαρσάλων
      13) Οικονομάκης-Σιαμπακούλης αρχιτέκτονες
      Το γραφείο Οικονομάκης-Σιαμπακούλης εδρεύει στην Αθήνα και εργάζεται πάνω σε έργα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, αστικού σχεδιασμού, αρχιτεκτονικής τοπίου, σχεδιασμού εσωτερικών χώρων και αντικειμένων. Είτε δουλεύουν με υπάρχοντα κτίρια και χώρους, είτε σχεδιάζουν εξ αρχής, αξιοποιούν την εμπειρία τους σε ένα μεγάλο εύρος προγραμμάτων και τυπολογιών, με στόχο πάντα να παραδίδουν αξιοσημείωτα έργα. 
      Sheltered Villas, Κάρπαθος
      12) A&M architects
      Η A&M Architects είναι μια πολυεπιστημονική εταιρεία ολοκληρωμένης αρχιτεκτονικής, σχεδιασμού και διαχείρισης έργων. Με 70 επαγγελματίες κάτω από 6 διαφορετικές υπηρεσίες, η A&M σηματοδοτεί 40 χρόνια εμπειρίας στον σχεδιασμό κατοικιών, φιλοξενίας, γραφείων, μικτής χρήσης και λιανικής πώλησης.
      One Kleomenous, Αθήνα
      11) Omniview design
      Η Omniview ιδρύθηκε το 2013 από τους αρχιτέκτονες Δημήτρη Τσίγκο και Γιάννη Τσίγκο και τον επιχειρηματία Μίλτο Καμπουρίδη, για να ενσωματώσει τις δυνατότητες σχεδιασμού και ανάπτυξης σε μια απρόσκοπτη υπηρεσία. Η εταιρεία προσφέρει ένα νέο είδος αρχιτεκτονικής πρακτικής, που μπορεί να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά στα πιο απαιτητικά οράματα των πελατών. Σύμφωνα με το Architizer το έργο-ναυαρχίδα της Omniview είναι το One Kleomenous, το οποίο αποτελεί μια επαναστατική νέα αντίληψη χώρου διαβίωσης.
      Technopolis Auditorium, Αθήνα
      10) Ahylo studio
      Το Ahylo είναι ένα βραβευμένο αρχιτεκτονικό γραφείο με έδρα την Αθήνα, το οποίο δραστηριοποιείται σε κάθε στάδιο της διαδικασίας σχεδιασμού, από την ιδέα έως την κατασκευή. Αποστολή του, να παρέχει μια μοναδική και εξατομικευμένη προσέγγιση στον σχεδιασμό. Μέσω προηγμένης τεχνολογίας σχεδιασμού και κατασκευής, αλγοριθμικών και υλικών διαδικασιών, πειραματίζονται πάνω στις σύγχρονες τεχνικές σχεδιασμού και κατασκευής και το έργο τους έχει ως στόχο να είναι καινοτόμο και λειτουργικό. To όνομά τους είναι εμπνευσμένο από τη λέξη “άυλο”.
      Residence, Κρήτη
      9) Tense Architecture Network – TAN/Τηλέμαχος Ανδριανόπουλος
      Το δίκτυο αρχιτεκτονικής ΤΑΝ ιδρύθηκε το 2004. Το έργο του γραφείου περιλαμβάνει βραβευμένες κατοικίες καθώς και προτάσεις διαγωνισμού με πρώτο βραβείο -ανάμεσά τους ένα δημαρχείο 5.000 τ.μ. στην Κρήτη, η αποκατάσταση του Βενετσιάνικου ναυπηγείου και του ευρύτερου περιβάλλοντος χώρου τους στο λιμάνι του Ηρακλείου και το αστικό πάρκο Καστρακίου στον Πειραιά. Ο δημόσιος χώρος και η ιδιωτική κατοικία ερευνώνται διαρκώς στο έργο τους – τα δύο πεδία συνδέονται σκόπιμα μεταξύ τους. Η κατοικία στην Κηφισιά τιμήθηκε με ειδική μνεία από τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Ελλάδος και η κατοικία στο Συκάμινο ήταν υποψήφια για το Βραβείο Σύγχρονης Αρχιτεκτονικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης, Mies Van der Rohe Award 2013. Η κατοικία στα Μέγαρα ήταν υποψήφια για το ίδιο βραβείο και έλαβε το βραβείο Häuser το 2016.
      Blurry Venice
      😎 Kois associated architects
      Ο Στέλιος Κόης γεννήθηκε κοντά στο Αγιο Ορος. Σύμφωνα με το Architizer, το αθωνικό τοπίο που τον περιβάλλει, το κοκκινόχωμα, τα μοναστήρια με το μυστικιστικό παιχνίδι φωτός και σκιάς και η γνωριμία με τη βυζαντινή αγιογραφία ως νέος, θα έχουν μόνιμη εντύπωση στο μετέπειτα έργο του. Μετακόμισε στη Ρώμη όπου σπούδασε στο “Universita degli studi di Roma”. Ενα φοιτητικό αρχιτεκτονικό βραβείο του έδωσε την ευκαιρία να ταξιδέψει στην Οσάκα της Ιαπωνίας. Εκεί μελέτησε την ιαπωνική παράδοση και την εστίασή της στην ισορροπία και την εύγλωττη αλληλεπίδραση του φωτός και των υλικών. Επιστρέφοντας στην Ιταλία συνεργάστηκε με αρχιτεκτονικά γραφεία και εργάστηκε ως δημιουργικός διευθυντής.
      “The Wave” Residential Building, Γλυφάδα
      7) Potiropoulos+Partners
      Το γραφείο «Ποτηρόπουλος Δ+Λ Αρχιτέκτονες» ιδρύθηκε το 1989 από τον Δημήτρη Ποτηρόπουλο και τη Λιάνα Νέλλα–Ποτηροπούλου και αποτελεί συνέχεια του προσωπικού τους γραφείου από το 1982. Σήμερα έχει εξελιχθεί πλέον σε μία πολυμελή ομάδα που αποτελείται από αρχιτέκτονες, σχεδιαστές Η/Υ, ειδικούς συνεργάτες και διοικητικό προσωπικό, καλύπτοντας όσο σφαιρικότερα γίνεται τη διαδικασία παραγωγής ενός κτιρίου. Στα projects του γραφείου Potiropoulos+Partners που είναι από τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα, η εξωτερική ομορφιά συναντά την εσωτερική άνεση.
      OLEA ALL SUITE HOTEL, Ζάκυνθος
      6) Βlock722
      Το Βlock722 είναι ένα αρχιτεκτονικό στούντιο με έδρα την Αθήνα, το οποίο ιδρύθηκε το 2009 από τον αρχιτέκτονα Σωτήρη Τσέργα και τη σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων Κάτια Μαργαρίτογλου. Η ομάδα συνδυάζει ελληνική και σκανδιναβική κληρονομιά, καθώς και διεπιστημονική εμπειρία και δημιουργεί έργα που μοιάζουν φυσικά και διαχρονικά. Το στούντιο αναλαμβάνει μια ποικιλία εργασιών, από κατοικίες έως εμπορικά και ξενοδοχειακά έργα, διαχειριζόμενο εσωτερικά όλα τα στάδια της αρχιτεκτονικής ανάπτυξης, από τον σχεδιασμό της ιδέας, μέχρι την κατασκευή και την παράδοση. Οι λύσεις ενσωματώνουν πάντοτε έμφαση στα ποιοτικά υλικά, μια προσέγγιση βασισμένη στη χειροτεχνία και συνεργασίες με τοπικούς τεχνίτες και καλλιτέχνες που ερμηνεύουν το μεσογειακό πνεύμα και τις παραδόσεις για τον 21ό αιώνα.
      Dexamenes Seaside Hotel, Κουρούτα
      5) Κ-studio
      To πρωτοποριακό ελληνικό γραφείο αρχιτεκτονικής που ίδρυσαν οι Κωνσταντίνος και Δημήτρης Καραμπατάκης γράφει τη δικιά του ιστορία εντός κι εκτός των συνόρων της χώρας. Στο site τους αναφέρουν: “Η πατρίδα μας είναι η Ελλάδα, μια χώρα με απίστευτη φυσική ομορφιά και πόρους, όπου η πολιτιστική ταυτότητα στηρίζεται στο να κάνεις καλή, οικονομική χρήση των τοπικών δεξιοτήτων, υλικών και της γεωργίας για να παρέχεις φιλοξενία σε επισκέπτες. Δημιουργούμε χειροποίητες αρχιτεκτονικές εμπειρίες που ενημερώνονται από την παράδοση, εμπλουτίζονται από την υλικότητα και εμπνέονται από τη σύγχρονη ζωή. Δεν μας αρέσει η σπατάλη. Κάνουμε ελάχιστες παρεμβάσεις και προτιμούμε πάντα να δουλεύουμε με τα στοιχεία της φύσης, για να δημιουργήσουμε άνεση που είναι φυσικά πολυτελής”.
      Residence, Λίμνη Ευβοίας
      4) Gem architects
      Η GEM Architects επικεντρώνεται στον σχεδιασμό και την κατασκευή κατοικιών. H φράση του Alain de Botton που υπάρχει στο site του γραφείου είναι ενδεικτική της “βιώσιμότητας” που συνοδεύει τη σκέψη τους σε κάθε στάδιο ενός έργου: “Οφείλουμε στα χωράφια ότι τα σπίτια μας δεν θα είναι κατώτερα της παρθένας γης που αντικατέστησαν. Οφείλουμε στα δέντρα ότι τα κτίρια με τα οποία τα καλύπτουμε θα στέκονται ως υποσχέσεις των υψηλότερων και πιο έξυπνων ειδών ευτυχίας”.
      NONAGRIAM TWINS, Ανδρος
      3) A31
      Είναι το γραφείο που ίδρυσε το 2003 ο Πραξιτέλης Κονδύλης, όταν πια επέστρεψε στην Αθήνα μετά από μια πλούσια ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία στο εξωτερικό. Το 2007 εντάχθηκε στο σχήμα και ο πολιτικός μηχανικός Παναγιώτης Καρράς, πράγμα που οδήγησε στην εξέλιξη των υπηρεσιών του γραφείου, που μετονομάστηκε σε Α31 αρχιτεκτονική και δόμηση, η οποία είναι και η τελική μορφή που πήρε η εταιρεία.
      Gods and Dreams Resort, Αργολίδα
      2) 314 architecture studio
      Ο Παύλος Χατζηαγγελίδης ίδρυσε το αρχιτεκτονικό γραφείο 314 το 2004. Το όνομα 314 του στούντιο, είναι εμπνευσμένο από το μαθηματικό σύμβολο π=3,14 που χρησιμοποιείται για την καταμέτρηση του εμβαδού του κύκλου. Η αναφορά αυτή σχετίζεται με τη φιλοσοφική διάσταση της έννοιας του κύκλου. Το βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού του, εκτός από τις οικολογικές, κοινωνικές και προγραμματικές διαστάσεις του έργου, είναι η δημιουργία ενός κελύφους που προτρέπει τον χρήστη να βιώσει μια αφαίρεση, γράφει το Αμερικάνικο περιοδικό.
      Aloni, Αντίπαρος
      1) Deca architecture
      Το κορυφαίο γραφείο στην Ελλάδα σύμφωνα με το Architizer. Το ίδρυσαν ο γεννημένος στη Λίμα του Περού, Ελληνας αρχιτέκτονας Αλέξανδρος Βαΐτσος, με τον προερχόμενο από το Μεξικό αρχιτέκτονα Carlos Loperena. Η παρουσίαση του γραφείου στο site τους ξεκινά με το “Είμαστε το DECA Architecture, ένα διεθνώς αναγνωρισμένο αρχιτεκτονικό γραφείο που αναζητά τη διορατικότητα μέσα στο πλαίσιο της δημιουργίας κτιρίων, τοπίων και αντικειμένων”.

      *Η κατάταξη του αμερικάνικου αρχιτεκτονικού περιοδικού Architizer έγινε σύμφωνα με:
      -Τον αριθμό των βραβείων A+Awards (2013 έως 2023)
      -Τον αριθμό των φιναλίστ των βραβείων A+Awards (2013 έως 2023)
      -Τον αριθμό των έργων που επιλέχθηκαν ως “Έργο της Ημέρας” (2009 έως 2023)
      -Τον αριθμό των έργων που επιλέχθηκαν ως “Featured Project” (2009 έως 2023)
      -Τον αριθμό των έργων που δημοσιεύτηκαν στο Architizer (2009 έως 2023)
    10. webTV

      Engineer

      Αν είχατε ποτέ την ευκαιρία να βρεθείτε στις Μυκήνες, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η ακρόπολη σας έκοψε την ανάσα! Πως όμως ήταν την εποχή του Αγαμέμνονα το ανάκτορο των Ατρειδών;
      Σύμφωνα με την ιστορία, ο βασιλιάς Αγαμέμνονας ένιωθε ανίκητος στο μπαλκόνι του κάστρου του –και όχι άδικα.
      Ένα εξαιρετικό βίντεο που έχει ανεβάσει στο κανάλι του στο YouTube ο κ. Αναστάσιος Ντίνος, παρουσιάζει πώς ακριβώς ήταν η ακρόπολη των Μυκηνών σε τρισδιάστατη αναπαράσταση.
      Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην εν λόγω ανάρτηση: Οι «Πολύχρυσες Μυκήνες», το βασίλειο του μυθικού Αγαμέμνονα, που πρώτος ύμνησε ο Όμηρος στα έπη του, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα.
      Το όνομά τους έχει δοθεί σε έναν από τους λαμπρότερους πολιτισμούς της Ελληνικής προϊστορίας, το μυκηναϊκό, και οι μύθοι που συνδέονται με την ιστορία τους διαπέρασαν τους αιώνες με τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής εποχής, ενώ ενέπνευσαν και συνεχίζουν να εμπνέουν παγκοσμίως την πνευματική δημιουργία και την τέχνη.
      Σαφώς το να επισκεφθείτε οι ίδιοι την περιοχή είναι μία από τις εκδρομές που πραγματικά αξίζει να κάνετε με τα παιδιά σας, αλλά μέχρι τότε, προετοιμαστείτε (και προετοιμάστε τα) για αυτά που θα δείτε εκεί με το παρακάτω βίντεο:
      Επίσης δείτε τις Μυκήνες σήμερα με μια πτήση drone από την ομάδα updrones:
       
    11. webTV

      Engineer

      Με έναν τεράστιο ορεινό όγκο να βρίσκεται από πάνω του, το βαθύτερο σιδηροδρομικό τούνελ στον κόσμο είναι παράλληλα και το μακρύτερο! Πού βρίσκεται;
      Ένα ακόμη σύγχρονο κατασκευαστικό θαύμα είναι το σιδηροδρομικό τούνελ, το οποίο βρίσκεται στην Ευρώπη και κατάφερε να σηκώσει από τις μεταφορές το... «βάρος» των Κεντρικών Άλπεων.
      Ο λόγος για το Gotthard Base Tunnel (GBT) ένα σιδηροδρομικό τούνελ μήκους 57,09 χιλιομέτρων, το οποίο «τρυπά» τις ελβετικές Άλπεις. Περνά κάτω από όρος Άγιος Γοτθάρδος με το ομώνυμο πέρασμα (Gotthard Pass) και ενώνει τα καντόνια Uri και Ticino, τη Βόρεια με τη Νότια Ελβετία και κατ' επέκταση τα εμπορικά λιμάνια της Ολλανδίας με τον Ευρωπαϊκό Νότο.
      To GBT αποτελεί μέρος του Νέου Σιδηροδρομικού Δικτύου (New Railway Link through the Alps -NRLA) των Κεντρικών Άλπεων και είναι το μεγαλύτερο από αυτά, ενώ εξυπηρετεί και τη σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει τη Ζυρίχη με το Μιλάνο.\

      Βρισκόμενο στη βάση του ορεινού όγκου που διαπερνά (γι' αυτό και ονομάζεται σήραγγα βάσης) το GBT κατασκευάστηκε με στόχο να αυξήσει την ασφάλεια στις μεταφορές, κυρίως των εμπορευμάτων αλλά και των επιβατών, αφού τα φορτηγά δεν χρειάζεται πλέον να «σκαρφαλώνουν» το Gotthard Pass, με το φορτίο να μεταφέρεται με τρένο.
      Παράλληλα μειώνει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των οχημάτων στην περιοχή, ενώ μειώνει και το χρόνο που χρειάζεται για να φτάσει κανείς στις πόλεις που συνδέει το GBT.

      Η σχεδίαση του κάνει επίσης το GBT το χαμηλότερο σε ύψος επίπεδο πέρασμα των Άλπεων, ενώ οι πολύ μικρές κλίσεις που παρουσιάζει η σχεδόν επίπεδη σιδηροδρομική γραμμή, σε σχέση με εκείνες που χρησιμοποιούνταν πριν από αυτό, επιτρέπει στις εμπορικές αμαξοστοιχίες να αυξήσουν το βάρος των εμπορευμάτων που μεταφέρουν καθώς περνούν από εκεί πάνω από 100%.
      Είναι επίσης και το πρώτο επίπεδο τούνελ που περνά κάτω από οποιονδήποτε ορεινό όγκο στον κόσμο αλλά και εκείνο που βρίσκεται βαθύτερα κάτω από τη γη με μέσο βάθος τα 2.000 μέτρα καθώς περνά κάτω από τα βουνά Chrüzlistock και Piz Vatgira με τον ύψος των κορυφών τους να βρίσκεται στα 2.709 και 2.983 μέτρα αντίστοιχα. Ειδικά κάτω από τη δεύτερη κορυφή, το τούνελ βρίσκεται "θαμμένο" κάτω από 2.450 μέτρα βράχου.

      Ως ιδέα η σιδηροδρομική σήραγγα GBT υπήρχε ήδη από την 10ετία του'80. Η κατασκευή της ωστόσο αποφασίστηκε με δημοψήφισμα από τον Ελβετικό λαό που πραγματοποιήθηκε το 1992, με το 64% να τάσσεται υπέρ της κατασκευής του. Την κατασκευή του ανέλαβε η AlpTransit Gotthard AG, θυγατρική της εταιρείας Ελβετικών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων SBB CFF FFS.
      Οι προεργασίες για το GBT και η διερεύνηση του ορεινού όγκου όπου θα κατασκευαζόταν ξεκίνησαν τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1996, με την έναρξη της κατασκευής του να ξεκινά επίσημα στις αρχές Νοεμβρίου του 1999. Η κατασκευή του GBT κράτησε 17 ολόκληρα χρόνια με το κόστος του τεράστιου αυτού εγχειρήματος να ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ, ενώ κατά την διάρκεια της κατασκευής του έχασαν τη ζωή τους και εννέα εργάτες.

      Μέσα από το GBT περνούν, εκτός από εμπορικά τρένα και επιβατικά με τα τελευταία να αναπτύσσουν ταχύτητες που φτάνουν έως τα 250 χλμ./ώρα. περνώντας μέσα από το τούνελ των 57 χιλιομέτρων σε διάστημα 20 λεπτών.
       
    12. webTV

      Engineer

      Ένα εξαθέσιο αεροπλάνο κυψελών καυσίμου υδρογόνου πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση την προηγούμενη εβδομάδα στη Μ. Βρετανία.
      Το Piper M-class της ZeroAvia, που είναι εξοπλισμένο με συσκευή που συνδυάζει υδρογόνο και οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, πραγματοποίησε πτήση γύρω από το αεροδρόμιο Cranfield της Αγγλίας, 80 χιλιόμετρα από το Λονδίνο, και στη συνέχεια προσγειώθηκε με ασφάλεια.
      Η πρώτη δοκιμαστική πτήση για ένα επιβατικό αεροπλάνο που τροφοδοτείται από υδρογόνο έγινε το 2016, όταν Γερμανοί μηχανικοί πέταξαν το τετραθέσιο αεροσκάφος HY4 πάνω από το Αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης.
      Ωστόσο, η Βρετανική εταιρεία ZeroAvia δήλωσε στο CNBC ότι αυτή η δοκιμαστική πτήση ήταν «η πρώτη στον κόσμο» αφού το αεροσκάφος της είναι μεγαλύτερο και μοιάζει περισσότερο με εμπορικό αεροπλάνο.
      «Ενώ ορισμένα πειραματικά αεροσκάφη έχουν πετάξει χρησιμοποιώντας κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως πηγή ισχύος, το μέγεθος αυτού του εμπορικά διαθέσιμου αεροσκάφους δείχνει ότι οι επιβάτες που πληρώνουν θα μπορούσαν να επιβιβαστούν σε μια πτήση μηδενικών εκπομπών», δήλωσε ο Val Miftakhov, Διευθύνων Σύμβουλος της ZeroAvia.
      Η ZeroAvia στοχεύει αρχικά σε μια εμβέλεια 500 μιλίων σε αεροσκάφη 10-20 θέσεων που χρησιμοποιούνται για μεταφορά επιβατών, παράδοση δεμάτων, γεωργία και άλλα. Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει ήδη εξασφαλίσει πειραματικά πιστοποιητικά για τα δύο πρωτότυπα αεροσκάφη της και ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για την έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων το 2023.
      Παράλληλα, η εταιρεία διευθύνει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται HyFlyer και συνεργάζεται με το Intelligent Energy και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Ενέργειας (EMEC).
      Το επόμενο βήμα του HyFlyer και της ZeroAvia θα είναι η πραγματοποίηση πτήσης μεταξύ 250 και 300 ναυτικών μιλίων από τα νησιά Orkney, στα βόρεια παράλια της ηπειρωτικής Σκωτίας.
      Μακροπρόθεσμα, η εταιρεία πιστεύει ότι στο τέλος αυτής της δεκαετίας θα είναι έτοιμα και τα αεροσκάφη H2 για 50 έως 100 επιβάτες. «Τα συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχουν επί του παρόντος περίπου τέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια από τις καλύτερες διαθέσιμες μπαταρίες, ακόμη και με αποθήκευση πεπιεσμένου αερίου H2. Σε πέντε χρόνια, πιστεύουμε ότι η αποθήκευση υγρού υδρογόνου σε αεροσκάφη θα είναι ασφαλής, γεγονός που θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε εμβέλεια 1.000+ μιλίων σε ακόμη μεγαλύτερα αεροσκάφη», δήλωσε ο Miftakhov.
      https://www.electrive.com/2020/09/30/zeroavia-completes-maidenflight-with-hydrogen-aircraft/
    13. webTV

      Engineer

      Κορωνίδα των καινοτομιών, είναι ο οικισμός που δημιουργήθηκε για να στεγαστούν 900 από τους 3.000 ανθρώπους, που συνολικά εργάστηκαν για να κατασκευάσουν το Φράγμα του Μαραθώνα
      Ένας αγαπημένος προορισμός για μονοήμερη εξόρμηση των Αθηναίων είναι ο Μαραθώνας. Η περιοχή έχει πολλά να διηγηθεί: Από την ιστορία της Λίμνης και τη δημιουργία του εμβληματικού Φράγματος, μέχρι τις καινοτομίες που εισήγαγε στην Ελλάδα, λίγα χρόνια μετά το πέρας του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.
      Κορωνίδα των καινοτομιών, είναι ο οικισμός που δημιουργήθηκε για να στεγαστούν 900 από τους 3.000 ανθρώπους, που συνολικά εργάστηκαν για να κατασκευάσουν το Φράγμα του Μαραθώνα, ένα έργο που άλλαξε τα δεδομένα της υδροδότησης στην πρωτεύουσα, αναβαθμίζοντας της ζωές των κατοίκων της.
      Ο οικισμός δημιουργήθηκε το 1926, μία εποχή δύσκολη, λίγα μόλις χρόνια μετά το πέρας του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Παρ’ όλα αυτά οι συνθήκες διαβίωσης ήταν τόσο σύγχρονες για την εποχή, που οι εργαζόμενοι το αποκαλούσαν «Μικρό Παρίσι», αν και η πλειονότητα εξ’ αυτών, δεν είχε περάσει ούτε τα σύνορα του νομού, πόσο μάλλον της χώρας.

      Καταλύματα του οικισμού στο Μαραθώνα , 1927. Στο βάθος απεικονίζεται το νοσοκομείο του οικισμού. Πηγή: Ιστορικό Αρχείο ΕΥΔΑΠ
      Φως, νερό κι άλλες παροχές
      Πώς ήταν δομημένος όμως ο οικισμός και ποιες παροχές προσέφερε στους εργαζόμενους; Η ΕΥΔΑΠ διαθέτει ένα πλούσιο Ιστορικό Αρχείο, απ’ όπου βγαίνουν στο «φως» ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
      Το 1929 που ολοκληρώθηκε, ο οικισμός είχε ήδη εξασφαλίσει την ηλεκτροδότηση και την αυτόνομη ύδρευση, με λουτρό, όταν την ίδια περίοδο στην Αττική δεν υπήρχε τρεχούμενο νερό, κάτι που ολοκληρώθηκε το 1933.  Προηγουμένως, τον Ιούνιο του 1927, η Ούλεν, έθεσε σε λειτουργία έναν ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό στο Καστρί.  Έτσι, ήταν δυνατόν να υλοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες στο Φράγμα και δόθηκε ηλεκτροδότηση στον οικισμό, ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς ο εξηλεκτρισμός της χώρας ολοκληρώθηκε το 1975.

      Μηχανικός και εργάτης του έργου φωτογραφίζονται στο μεγάλο μεταλλικό δακτύλιο που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή της Σήραγγας του Μπογιατίου, 1928 . Πηγή: Ιστορικό Αρχείο ΕΥΔΑΠ
      Όσοι διέμεναν στον οικισμό, απολάμβαναν πολλά μικρά και μεγάλα προνόμια, που διευκόλυνε την καθημερινότητά τους. Στο παντοπωλείο για παράδειγμα το φαγητό σερβιριζόταν σε πορσελάνινα πιάτα, και τα ποτά σε κανάτες και ποτήρια εμαγιέ!.

      Το μαγειρείο στο Μαραθώνα. Πηγή: Ιστορικό Αρχείο ΕΥΔΑΠ

      Στάδιο κατασκευής Φράγματος Μαραθώνα, 1927. Πηγή: Ιστορικό Αρχείο ΕΥΔΑΠ
      Αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του ΄50,  λειτούργησε ακόμα και σχολείο στον οικισμό του Μαραθώνα, αλλά και φούρνος, πλυσταριό και καφενές …ο καφενές της κυρίας Χρύσας, ένας χώρος καθημερινής συνάθροισης και συνάμα, χώρος για τις εορταστικές εκδηλώσεις των σκληρά εργαζομένων, που ένοιωθαν την ανάγκη για κοινωνικοποίηση και χαλάρωση.
      Την ίδια περίοδο δημιουργήθηκε και η λέσχη, ένας χώρος συγκέντρωσης που σερβίρονταν καφές και αναψυκτικά, όπου τα παιδιά μαζεύονταν για να παίξουν επιτραπέζια το απόγευμα. Σήμερα, είναι χώρος υποδοχής και εκδηλώσεων.

      Πανοραμική άποψη του οικισμού του Μαραθώνα, 1927. Πηγή: Ιστορικό Αρχείο ΕΥΔΑΠ
      Τη ζωή στον οικισμό φωτίζει το Ιστορικό Αρχείο της ΕΥΔΑΠ, η οποία στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2021 και με τη βοήθεια της τεχνολογίας δημιούργησε την ψηφιακή – ακουστική ξενάγηση «Φράγμα Μαραθώνα: Η ζωή στον οικισμό».  Μέσα από το εμπλουτισμένο και από προφορικές μαρτυρίες Ιστορικό Αρχείο της ΕΥΔΑΠ και σε συνεργασία με την Clio Muse Tours, σχεδιάστηκε μία διαδρομή 17 σημείων, με τη δυνατότητα και της 360ο εικονικής περιήγησης, απ’ όπου αναδεικνύονται ιστορίες από τη ζωή στον οικισμό του Μαραθώνα.
    14. webTV

      Engineer

      Ένα εντυπωσιακό βίντεο αποκαλύπτει τα μυστικά της ύδρευσης όλου του βόρειου μετώπου της Ανατολικής Κρήτης από το φράγμα του Αποσελέμη. Ο μηχανολόγος και ηλεκτρολόγος μηχανικός, Ευάγγελος Μπικάκης, εξηγεί λεπτομερώς το ταξίδι του νερού από τις πηγές του μέχρι τις βρύσες των σπιτιών και βέβαια των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, αφού από το φράγμα του Αποσελέμη εξυπηρετούνται πάνω από 300.000 άνθρωποι.
      Όπως αναφέρει ο ίδιος, “σε αυτό το βίντεο παρουσιάζεται η εκπληκτική εγκατάσταση επεξεργασίας νερού του Φράγματος Αποσελέμη. Το έργο είναι εξαιρετικό τόσο στον σχεδιασμό και μελέτη του, στην υλοποίηση του, αλλά κυρίως στην λειτουργία του. Η δουλειά που γίνεται από όλη την ομάδα που εργάζεται εκεί είναι εξαιρετική και το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικής ποιότητας νερό ανθρώπινης κατανάλωσης. Δείτε το video και ξεναγηθείτε στις εγκαταστάσεις του“.
       
    15. webTV

      Engineer

      Το SS Thistlegorm μετέφερε οχήματα και στρατιωτικό υλικό εν μέσω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όταν βυθίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα το 1941, παίρνοντας μαζί του όλο το φορτίο στον πάτο της θάλασσας.
      Το συγκεκριμένο ναυάγιο παραμένει μέχρι σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους “υγρούς” τάφους αυτοκινήτων, προσελκύοντας το ενδιαφέρον εκατοντάδων δυτών κάθε χρόνο.

      Το SS Thistlegorm ήταν ένα από καλύτερα πλοία μεταφοράς υλικού που είχαν στη διάθεσή τους οι ένοπλες δυνάμεις της Μεγάλης Βρετανίας. Στις αρχές του δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, η αποστολή του ήταν να μεταφέρει πολεμικό υλικό (μεταξύ των οποίων και πολλά οχήματα) από τη Γλασκώβη στην Αίγυπτο, προκειμένου οι συμμαχικές δυνάμεις να ενισχύσουν το μέτωπο της Μέσης Ανατολής το 1941. Τελικά, η γερμανική ενέδρα απέφερε καρπούς και έτσι το SS Thistlegorm βυθίστηκε σε βάθος 30 μέτρων στην Ερυθρά Θάλασσα.     Σήμερα, 80 χρονιά μετά, το ναυάγιο αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες καταδυτικές attraction της ευρύτερης περιοχής. Στο κουφάρι του συνεχίζουν να υπάρχουν φορτηγά Morris και Ford, μοτοσικλέτες Norton 16H, Matchless G3/ L καθώς και διάφορα άλλα δίτροχα των Triumph και BSA.   Εγκλωβισμένος στο βυθό της θάλασσας παραμένει, φυσικά, και όλος ο στρατιωτικός εξοπλισμός του πλοίου, δηλαδή από πυροβόλα όπλα μέχρι και όλα τα πυρομαχικά που προορίζονταν για το πεδίο της μάχης.

      Όπως μπορούμε να δούμε από τις σχετικές εικόνες που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας αλλά και στο παρακάτω βίντεο, η διάβρωση της θάλασσας στα οχήματα είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, έχοντας ουσιαστικά αλλοιώσει την εικόνα τους συνολικά.
       
    16. webTV

      Engineer

      Υπόγεια χαρτογράφηση σε ένα υδρευτικό δίκτυο 25 χιλιομέτρων, που άρχισε να φτιάχνεται το 125 μ.Χ. και που όπως φαίνεται μεταφέρει ακόμη νερό κάτω από την Αττική, 1.877 χρόνια μετά την κατασκευή του...
      Μια γοητευτική εξερεύνηση κάτω από τα πόδια των Αθηναίων, με οδηγό αρχαίες σήραγγες, βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και λίγους μήνες. Η ΕΥΔΑΠ και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο πραγματοποιούν για πρώτη φορά εκτεταμένη εξερεύνηση του Αδριάνειου Υδραγωγείου. Ο σκοπός του εγχειρήματος είναι εντυπωσιακός: να εκτιμηθεί η παροχετευτικότητα του δικτύου και η ποιότητα του νερού του, ώστε να αξιοποιηθεί για την άρδευση δημόσιων εκτάσεων στην Αθήνα.
      Ενα φιλόδοξο σχέδιο που θα ξαναβγάλει στο προσκήνιο το Υδραγωγείο που δημιουργήθηκε με εντολή του αυτοκράτορα Αδριανού λόγω της ξηρασίας που είχε χτυπήσει την πόλη και που τέθηκε για πρώτη φορά σε λειτουργία το 140 μ.Χ. Οι εργασίες άρχισαν τον περασμένο Ιούλιο, ενώ στις 19 Οκτωβρίου έγινε η πρώτη δοκιμή άντλησης υδάτων από πλημμυρισμένο τμήμα του, κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ στην ιστορία του Υδραγωγείου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η έρευνα αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον ώς τα Χριστούγεννα, ενώ οι αρμόδιοι περιμένουν ήδη με αγωνία τα αποτελέσματα.
      Στις σήραγγες
      Με τη βοήθεια ειδικών μηχανημάτων και εξοπλισμού, οι επιστήμονες του ΕΜΠ και τα συνεργεία της ΕΥΔΑΠ καταδύονται στις σήραγγες του Αδριάνειου, φωτογραφίζουν, βιντεοσκοπούν και λαμβάνουν δείγματα νερού. Σε αυτήν τη φάση η υπόγεια εξέταση γίνεται σε επιλεγμένα σημεία από τα οποία διέρχεται το δίκτυο, στη Μεταμόρφωση, στο Νέο Ηράκλειο, στο Μαρούσι, στο Χαλάνδρι, στο Νέο Ψυχικό, στους Αμπελοκήπους.
      Αξίζει να αναφερθεί ότι η τελευταία αυτοψία στο σύνολο του Υδραγωγείου είχε πραγματοποιηθεί στις αρχές του περασμένου αιώνα από την Ούλεν. Κατά τη διάρκειά της είχαν χαρτογραφηθεί οι στοές και τα πηγάδια του, είχαν επισκευαστεί τμήματά του και το Αδριάνειο είχε λειτουργήσει για τελευταία φορά. Από τη δεκαετία του ’30 απέμεινε απλώς ως μια υπόμνηση του παρελθόντος.
      Την περίοδο 2013-2014 άρχισε για πρώτη φορά η εξερεύνηση του Υδραγωγείου – και συγκεκριμένα φρεατίων του στις περιοχές Αχαρνών και Κηφισιάς – υπό την έγκριση και παρακολούθηση της Β’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, με τη συνεργασία της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της ΕΥΔΑΠ, στο πλαίσιο της διδακτορικής διατριβής του Παναγιώτη Δευτεραίου με θέμα «Προσομοίωση λειτουργίας αρχαίων υδραυλικών έργων και ειδικότερα των υπόγειων υδραγωγείων της Αττικής» στον Τομέα Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Ο Παναγιώτης Δευτεραίος έχει σημαντική εμπειρία στο συγκεκριμένο θέμα, ενώ παράλληλα έχει ιδρύσει την Αστική Σπηλαιολογία, η οποία ασχολείται με αυτοψίες, επιθεωρήσεις, ελέγχους, αποτυπώσεις αρχαίων, παλαιών και σύγχρονων υπόγειων δυσπρόσιτων τεχνικών έργων και πηγαδιών έως και πολύ μεγάλα βάθη. Η έρευνα σταμάτησε λόγω γραφειοκρατικών κωλυμάτων, ενώ τον περασμένο Ιούλιο άρχισε πάλι με τη συνεργασία της ΕΥΔΑΠ και του Πολυτεχνείου – το οποίο εκπροσωπείται από τον Παναγιώτη Δευτεραίο -, διανύοντας πλέον το τελικό της στάδιο.
      Εικόνες από το παρελθόν
      Μια καταβύθιση στο παρελθόν με κοινωνικές προεκτάσεις για το παρόν έχει ήδη ξεκινήσει. Οι πρώτες εικόνες είναι εντυπωσιακές. Σε ορισμένα σημεία το νερό σχηματίζει καταρράκτες, σε άλλα λιμνάζει λόγω της κατολίσθησης βράχων, αλλού ρέει. Στη Δεξαμενή υπάρχουν ακόμη υπόγειοι ρωμαϊκοί θόλοι, ενώ στην είσοδό της μπορεί κάποιος να δει επιγραφές που χαράχτηκαν πριν από εκατοντάδες χρόνια.
      Το Αδριάνειο αποτελεί το σπουδαιότερο υδρευτικό σύστημα που είχε η Αθήνα κατά την αρχαιότητα. Οι σήραγγές του ξεκινούν από τους πρόποδες της Πάρνηθας και της Πεντέλης και καταλήγουν στους πρόποδες του Λυκαβηττού, στη Δεξαμενή του Κολωνακίου. Μολονότι χρονολογείται τον 2ο αιώνα μ.Χ., θεωρείται σπουδαίο τεχνικό έργο διότι έχει κατασκευαστεί με κεκλιμένη διαδρομή ελεγχόμενης κλίσης, ενώ περνάει κάτω από τον ποταμό Κηφισό με ένα σύνθετο ελιγμό.
      Σε σημαντικό τμήμα του το δίκτυο αναπτύσσεται σε μεγάλα βάθη – μεγαλύτερα των 20 μέτρων -, με αποτέλεσμα να αξιοποιεί την υπόγεια υδροφορία και από άλλες περιοχές της διαδρομής του όταν ο υδροφόρος ορίζοντας βρίσκεται ψηλότερα. Τούτο το επιτυγχάνει μέσω των φρεατίων του αλλά και της ίδιας της σήραγγας. Κατά την κατασκευή του έργου διανοίχτηκαν συνολικά 465 πηγάδια, τα οποία απείχαν περίπου 35 μέτρα το ένα από το άλλο. Με το πέρασμα των χρόνων και επειδή ήταν εκτεθειμένα σε δολιοφθορές, κάποια σφραγίστηκαν ενώ άλλα γκρεμίστηκαν. Στις αρχές του 20ού αιώνα η Ούλεν κατέγραψε 299 φρεάτια. Σήμερα παραμένουν ορατά περίπου 130.
      Οπως επισημαίνει η ΕΥΔΑΠ, «το Αδριάνειο Υδραγωγείο και η Δεξαμενή λειτούργησαν υδροδοτώντας την περιοχή της Αθήνας μέχρι την εποχή της Τουρκοκρατίας. Τότε πια το Υδραγωγείο εγκαταλείφθηκε, με αποτέλεσμα να πέσουν τα σαθρά τοιχώματά του. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, την περίοδο εκείνη οι Αθηναίοι στράφηκαν στην κατασκευή πηγαδιών στα σπίτια τους».
      Κατά τη διάρκεια του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές στις υδροδοτικές υποδομές της Αθήνας, με αποτέλεσμα η πόλη να έρθει αντιμέτωπη με ένα οξύτατο πρόβλημα ύδρευσης. «Με πρωτοβουλία της εκάστοτε δημοτικής Αρχής έγιναν σημαντικά έργα, όπως επισκευές και καθαρισμοί του Αδριάνειου Υδραγωγείου, το οποίο τέθηκε και πάλι σε λειτουργία λίγο μετά το 1840. Το 1870 ανακαλύφθηκε και η Αδριάνειος Δεξαμενή, η οποία ανακατασκευάστηκε και λειτούργησε πάλι» επισημαίνει η ΕΥΔΑΠ.
      Σύμφωνα με τον Πέτρο Πρωτοπαπαδάκη, αρχιμηχανικό του Δήμου Αθηναίων κατά τον 19ο αιώνα, όταν υποστυλώθηκε το δίκτυο, η συνολική παροχή του Υδραγωγείου έφτανε τους θερινούς μήνες τα 7.000 κ.μ. ημερησίως. Ο ίδιος, την περίοδο 1903-1905, κατασκεύασε μια σειρά πηγαδιών πετυχαίνοντας αύξηση της παροχετευτικότητας του Αδριάνειου κατά 750 κ.μ. την ημέρα. Παρ’ όλ’ αυτά, οι ανάγκες καλύπτονταν μετά δυσκολίας. Το πρόβλημα έγινε ακόμη οξύτερο με τη Μικρασιατική Καταστροφή, εξαιτίας της οποίας ο πληθυσμός της Αθήνας πολλαπλασιάστηκε από τους 150.000 κατοίκους στους 800.000. Οι νερουλάδες από την Κηφισιά και το Μαρούσι που άρχισαν να προμηθεύουν με νερό τους Αθηναίους έκαναν πλέον «χρυσές δουλειές».
      Προσπάθεια αξιοποίησης
      Σήμερα, σχεδόν έναν αιώνα από όταν το Αδριάνειο σταμάτησε να χρησιμοποιείται, οι εμπλεκόμενοι εκτιμούν ότι κάποια τμήματα του δικτύου δεν συνδέονται μεν μεταξύ τους λόγω κατολισθήσεων, όμως σε άλλα σημεία μεταφέρεται ακόμη νερό, το οποίο παραμένει αναξιοποίητο. Τη δεκαετία του ’70, όπως είχε επισημάνει παλαιότερα σε άρθρο της στο www.urbanspeleology.blogspot.gr η Εφη Νεστορίδη, τότε διευθύντρια Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της ΕΥΔΑΠ, είχε επιχειρηθεί η άρδευση του Εθνικού Κήπου και του Πεδίου του Αρεως από το Αδριάνειο Υδραγωγείο λόγω λειψυδρίας.
      Το σχέδιο εγκαταλείφθηκε σχεδόν αμέσως διότι κιτρίνιζαν τα φύλλα των φυτών. «Σήμερα όμως», συνέχιζε η Εφη Νεστορίδη, «το δίκτυο αποχέτευσης έχει επεκταθεί και οι βόθροι στο Λεκανοπέδιο έχουν μειωθεί κατά πολύ. Η εταιρεία Αττικό Μετρό, κατά την κατασκευή του σταθμού Πανόρμου, όπου αναγκάστηκε να διακόψει το Υδραγωγείο, μέτρησε μέση ωριαία παροχή της τάξεως των 480 κ.μ. και παρατήρησε ότι το νερό είχε ιδιαίτερη διαύγεια. Δειγματοληψίες του νερού που διενήργησε η ΕΥΔΑΠ κατά την περίοδο αυτή έδειξαν ότι το νερό έχει επανέλθει σε καλά επίπεδα, αλλά λόγω των πολλών πιθανών παράνομων συνδέσεων κατά μήκος της διαδρομής δεν κρίθηκε απόλυτα ασφαλής η εκμετάλλευσή του για πόσιμο νερό. Παρ’ όλ’ αυτά, λειτουργεί ακόμα…». Τα νεότερα μυστικά του αρχαίου αυτού μνημείου αναμένεται να αποκαλύψει σε λίγο καιρό η ενδιαφέρουσα έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη.
       
      Πηγή: http://sekes-eydap.gr/κατάδυση-στο-αδριάνειο-υδραγωγείο-απ/
    17. webTV

      Engineer

      Η σειρά κατάταξης των 10 πρώτων χωρών έχει ως εξής:
      10) Singapore: 87 skyscrapers
      9) Indonesia: 101skyscrapers
      8.) Thailand: 103 skyscrapers
      7) Canada: 104 skyscrapers 
      6) Australia: 106 skyscrapers
      5) South Korea: 219 skyscrapers
      4) United Arab Emirates: 242 skyscrapers
      3) Japan: 249 skyscrapers
      2) United States: 795 skyscrapers
      1) China: 1980 skyscrapers
       
    18. webTV

      Engineer

      Σε αυτό το βίντεο εξηγούμε από τι αποτελούνται τα αυτόνομα φωτοβολταϊκά και σχεδιάζουμε βήμα-βήμα ένα μικρό αυτόνομο σύστημα για ένα προσωρινό, καλοκαιρινό κατάλυμα.
       
    19. webTV

      Engineer

      Το σημερινό επεισόδιο είναι covid edition και αφορά τον έλεγχο σε αντισεισμικό αρμό.
      Κρατάμε αποστάσεις μεταξύ μας αλλά και μεταξύ των κτιρίων μας...
      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/armos.xlsx
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.