Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    626 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Ξεκινάει σήμερα στις 10 το πρωί και θα μεταδοθεί απευθείας από το www.avgi.gr το Διεθνές Συνέδριο που διοργανώνει η Περιφέρεια Αττικής η Περιφέρεια Αττικής και ο Ειδικός Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ), με θέμα την "Βιώσιμη, οικολογική, οικονομική διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική", το οποίο θα έχει τριήμερη διάρκεια (Πέμπτη – Σάββατο) στο Αμφιθέατρο του Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
       
      Στο συνέδριο, μετέχουν εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ένωσης , της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της επιστημονικής κοινότητας και αντικείμενο η παρουσίαση της πολύπλευρης διεθνούς εμπειρίας με παρεμβάσεις από χώρες, δήμους και κοινότητες από το Βέλγιο, την Ιρλανδία, την Ισπανία, την Εσθονία, το Ισραήλ, την Αυστρία καθώς και από διεθνείς οργανισμούς.
       
      Θα ξεκινήσει με την εναρκτήρια ομιλία της Περιφερειάρχη Αττικής, Ρένας Δούρου καθώς και χαιρετισμούς των υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Νίκου Βούτση, Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργου Σταθάκη, Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτη Λαφαζάνη, του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος, Γιάννη Τσιρώνη.
       
      Εκ μέρους της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα χαιρετίσει ο M. Sponar, υπεύθυνος σχετικά με τη διαχείριση φυσικών πόρων και αποβλήτων.
       
      Χαιρετισμούς θα απευθύνουν επίσης: εκ μέρους της ΕΝΠΕ η περιφερειάρχης Β. Αιγαίου, συνεδρίασή του το Περιφερειακό Συμβούλιο, ύστερα από Χριστιάνα Καλογήρου, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Γ. Πατούλης, ο πρόεδρος της ΠΕΔΑ, Η. Γκότσης, ο δήμαρχος Αθηναίων, Γ. Καμίνης, ο δήμαρχος Πειραιά, Γ. Μώραλης, ο πρόεδρος της ΠΟΕ- ΟΤΑ, Θ. Μπαλασόπουλος, ο πρώτος αντιπρόεδρος του ΤΕΕ, Θ. Σεραφίδης και η πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Μ. Καραβασίλη.
       
      Οι θεματικές του συνεδρίου είναι οι ακόλουθες:
      Διαχείριση απορριμμάτων, θεσμικό πλαίσιο, υφιστάμενη κατάσταση, μέθοδοι διαχείρισης (Πέμπτη απόγευμα)
      Διαχείριση απορριμμάτων: η διεθνής εμπειρία (Παρασκευή πρωί),
      Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός (Παρασκευή απόγευμα)
      Τοπικά Σχέδια Διαχείρισης Απορριμμάτων, ο ρόλος των δήμων, θεσμικό πλαίσιο, χρηματοδότηση (Σάββατο πρωί)
      Οι εργασίες του συνεδρίου θα ολοκληρωθούν με συζήτηση στρογγυλής τραπέζης το απόγευμα το Σαββάτου καθώς και τη διατύπωση συμπερασμάτων.

      Δείτε ζωντανά εδώ:
       
      https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MChGa3q6_T4
       
      Πηγή: http://www.avgi.gr/article/5306755/diethnes-sunedrio-tis-perifereias-attikis-kai-tou-edsna-biosimi-oikologiki-oikonomiki-diaxeirisi-ton-aporrimmaton-stin-attiki-zontani-metadosi-#prettyPhoto
    2. webTV

      Engineer

      Διαδικτυακή παρουσίαση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) ΜΗΤΕ της Διεύθυνσης Μητρώων (Δ24).
      Στο πλαίσιο της λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Μητρώου Συντελεστών Παραγωγής Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων, Μελετών, Τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.), σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 9 Μαΐου 2024 και από ώρα 12:00 έως 14.00 θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακή παρουσίαση του ΟΠΣ ΜΗΤΕ μέσω του συνδέσμου https://events.teams.microsoft.com/event/be3763b4-762b-4707-af36-872e5e857c9b@fbdfd102- a19b-47e7-8bce-b1c03c04cd36
      Παρακαλούμε για τη συμμετοχή:
      1) Εκπροσώπων των Υπηρεσιών που λειτουργούν ως αναθέτουσες αρχές και εμπλέκονται στην καταχώρηση εμπειρίας των φυσικών και νομικών προσώπων.
      2) Εκπροσώπων των τεχνικών σωματείων και οργανώσεων, που εμπλέκονται στην παραγωγή Ιδιωτικών και Δημοσίων έργων.
    3. webTV

      GTnews

      Στο συνέδριο διοργανώθηκαν 16 συνεδρίες, με πάνω από 75 ομιλητές. Η Εναρκτήρια Εκδήλωση διεξήχθη στον Φάρο, του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Τις επόμενες ημέρες το Συνέδριο μεταφέρθηκε στο Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος του Ωδείου Αθηνών. 
      Παρακολουθήστε την πρώτη ημέρα του συνεδρίου εδώ : 
       
      Παρακολουθήστε τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου εδώ :
       
      Παρακολουθήστε την τρίτη ημέρα του συνεδρίου εδώ :
      Δείτε περισσότερα στην ιστοσελίδα του συνεδρίου: https://itcgreece.gr/
    4. webTV

      GTnews

      Αξιοποιώντας την παρουσία στην Αθήνα, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Αμερικανικής Εταιρείας Πολιτικών Μηχανικών (ASCE – American Society of Civil Engineers), προκειμένου να πραγματοποιήσουν συναντήσεις εργασίας και τεχνικές επισκέψεις, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας διοργάνωσε, σε συνεργασία  με τον Σύλλογο Πολιτικών Μηχανικών  Ελλάδας και το Ελληνικό Τμήμα του ASCE (ASCE Hellenic Section (Greece)), διεθνές συμπόσιο με τίτλο “Sustainability and Infrastructure“, με τη συμμετοχή ομιλητών από τους επισκέπτες αλλά και Ελλήνων στελεχών της πολιτικής, ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής κοινότητας.
      Έχει καταστεί επιτακτική ανάγκη για τους Μηχανικούς και τους επαγγελματίες του κατασκευαστικού κλάδου να παρακολουθούν τις εξελισσόμενες απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου και να κατανοούν τις αναδυόμενες τάσεις και τεχνολογίες που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία ανθεκτικών και βιώσιμων  έργων υποδομής.
      Με δεδομένο τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι υποδομές στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος, το Συμπόσιο θα απασχολήσουν :
      Οι προηγμένες τεχνικές απογραφής και οι συστηματικές πρακτικές διαχείρισης των υποδομών σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους,  για βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων και ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αξιοποιώντας τεχνολογίες BIM και Digital Twins για την ενίσχυση της βιωσιμότητας στις φάσεις σχεδιασμού, μελέτης και συντήρησης των έργων υποδομής. Δομικά υλικά με χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα για μείωση των οικολογικών επιπτώσεων των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων. Η παραγωγή καθαρής ενέργειας, οι ΑΠΕ και η υλοποίηση πρωτοποριακών έργων περιβάλλοντος, που συμβάλλουν στην αειφόρο ανάπτυξη. Παράλληλα, σε μια εποχή αυξημένης περιβαλλοντικής συνείδησης, οι κυβερνήσεις και οι οργανισμοί υιοθετούν όλο και περισσότερο πολιτικές πράσινων δημόσιων προμηθειών που ενσωματώνουν κριτήρια βιωσιμότητας για φιλικά προς το περιβάλλον και με κοινωνικά υπεύθυνα έργα.
      Παρακολουθείστε το συμπόσιο εδώ: 
       
    5. webTV

      Engineer

      Οι αστυνομικοί επιστράτευσαν τεχνολογία λέιζερ και θερμικών καμερών, προκειμένου να εντοπίσουν το χαμένο αγόρι στο δάσος.
      Ένα εξάχρονο αγόρι με ειδικές ανάγκες, το οποίο χάθηκε σε δάσος στο Οντάριο του Καναδά,σώθηκε χάρη στη βοήθεια της τεχνολογίας.
      Όπως αναφέρει το CNN, το περιστατικό συνέβη στις 22 Σεπτεμβρίου και το βίντεο δόθηκε στη δημοσιότητα πριν λίγες ώρες από την αστυνομία του Οντάριο. Στην αρχή του ακούγεται η κλήση της πανικόβλητης μητέρας στο κέντρο άμεσης βοήθειας, κατά την οποία αναφέρει την εξαφάνιση του 6χρονου γιου της.
      «Αγνοείται εδώ και 45 λεπτά, τον ψάχνουμε παντού» λέει η μητέρα, πιθανολογώντας ότι το παιδί χάθηκε στο δάσος που βρίσκεται πίσω από το σπίτι της οικογένειας, ενώ την ανησυχεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι σε λίγο πρόκειται να σκοτεινιάσει.
      Οι αστυνομικοί επιστράτευσαν τεχνολογία λέιζερ και θερμικών καμερών από το ελικόπτερο, προκειμένου να εντοπίσουν το χαμένο αγόρι στο δάσος. Στο βίντεο φαίνεται η λήψη από τις κάμερες νυχτερινής όρασης την ώρα της διάσωσης.
      «Τον φέρνουμε πίσω, μοιάζει να είναι σε καλή κατάσταση», ακούγεται να λέει ένας αξιωματικός ενώ ο πιλότος του ελικοπτέρου απαντά χαρούμενος «Υπέροχα, αγόρια».
    6. webTV

      Engineer

      Το ρόβερPerseverance της NASA στον Άρη έξυσε μια συγκέντρωση βράχων στον Άρη που ενδεχομένως να σχηματίστηκαν εντός νερού που βρισκόταν σε υγρή μορφή.
      «Κοιτώντας μέσα για να δω κάτι που δεν έχει δει ποτέ κανείς» έγραψαν στο Twitter οι επικεφαλής αποστολής του Perseverance, εκ μέρους του οχήματος. «Έξυσα ένα μικρό μέρος αυτού του βράχου για να απομακρύνω το στρώμα της επιφάνειας και να ρίξω μια ματιά από κάτω. Πλησιάζω στον επόμενο στόχο μου για λήψη δειγμάτων από τον Άρη».
      Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του space.com, τo όχημα έχει ήδη συλλέξει δύο δείγματα στο πλαίσιο της αναζήτησής του για ίχνη εξωγήινων μικροβίων στον Άρη. Στόχος είναι αυτά τα δείγματα να συγκεντρωθούν σε ένα φορτίο και να αφεθούν πίσω για να τα συλλέξει μια μελλοντική αποστολή.
      Το Perseverance, που παρέμενε στη θέση του λόγω προβλημάτων στις τηλεπικοινωνίες που οφείλονταν στον Ήλιο τον προηγούμενο μήνα, προορίζεται να πραγματοποιήσει, μεταξύ άλλων, έρευνες στον Κρατήρα Τζέζερο και να μελετήσει τη γεωλογία της περιοχής. Παρόλα αυτά, το drone Ingenuity που το συνοδεύει έχει πραγματοποιήσει πτήσεις, παρέχοντας εικόνες από ψηλά, εν όψει της προσέγγισης του οχήματος σε σημεία ενδιαφέροντος. Ειδικότερα, το Ingenuity έκανε την 15η πτήση του στον Άρη στις 6 Νοεμβρίου, στο ευρύτερο πλαίσιο δοκιμών για πτήσεις στον «Κόκκινο Πλανήτη».
      Τα προβλήματα επικοινωνίας άρχισαν στις 2 Οκτωβρίου, καθώς ο Ήλιος βρισκόταν ανάμεσα στη Γη και τον Άρη (κάτι που χαρακτηρίζεται ως «solar conjunction», ηλιακή ευθυγράμμιση ή σύζευξη). Αυτό έλαβε τέλος στις 19 Οκτωβρίου, και το όχημα άρχισε ξανά τη δουλειά του.
      Με πληροφορίες από Space.com, CNN




    7. webTV

      Engineer

      Τουλάχιστον έξι άνθρωποι έχασαν χθες τη ζωή τους στην οικονομική πρωτεύουσα της Νιγηρίας, το Λάγκος, όταν κατέρρευσε πολυώροφο κτίριο υπό ανέγερση.
      Μάρτυρες ανέφεραν πως αγνοούνται κάπου εκατό εργαζόμενοι στο εργοτάξιο του πολυτελούς κτιρίου 25 ορόφων· καταπλακώθηκαν από τεράστιο όγκο συντριμμιών.
      Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης συνεχίζεται, ενημέρωσε ο επικεφαλής της υπηρεσίας αντιμετώπισης καταστροφών της ομώνυμης πολιτείας, Ολουφέμι Όκε-Οσανιντόλου.
      Οι καταρρεύσεις κτιρίων δεν είναι σπάνιες στην πολυπληθέστερη χώρα της Αφρικής, όπου ο οικοδομικός κανονισμός παραβιάζεται συχνά.
       
       
    8. webTV

      Engineer

      Η παρουσίαση και η διαχείριση του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων θα βρεθούν στο επίκεντρο ημερίδας που διοργανώνει το ΤΕΕ/ΤΚΜ σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων και τον Σύνδεσμο Πιστοποιημένων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων και Τεχνικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης και Κεντρικής Μακεδονίας.
       
      Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 25 Μαΐου στις 18:00, στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ, (Μεγ. Αλεξάνδρου 49) και εισηγητές θα είναι οι κ.Σταμούλης Μπιτλής ειδικός συνεργάτης της ΠΕΣΕΔΕ και κ.Τάσος Γακίδης νομικός σύμβουλος της ΠΕΣΕΔΕ.
       
      Δείτε το video:
       

       
      Πηγή: ΤΕΕ/ΤΚΜ
    9. webTV

      Engineer

      Το νέο Munch στο Όσλο είναι ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου αφιερωμένο σε έναν καλλιτέχνη. Αφοσιωμένος στην εξερεύνηση βαθιά συναισθηματικών καταστάσεων, ο Νορβηγός καλλιτέχνης Έντβαρντ Μουνκ είναι περισσότερο γνωστός για τις εμβληματικές εκδοχές του έργου του Η κραυγή, οι οποίες απεικονίζουν μια αγωνιώδη φιγούρα με φόντο έναν φλογερό ουρανό. Η εναρκτήρια έκθεση με τίτλο Infinite προσκαλεί τους επισκέπτες να ανακαλύψουν την τέχνη και τον πλούτο του έργου του Μουνκ: τα θέματα και τα μοτίβα –όπως η αγωνία, η απόγνωση, ο θάνατος, η αγάπη, τα τοπία– που διερεύνησε επανειλημμένα σε όλη του τη ζωή και τα οποία συνεχίζουν να αγγίζουν και να εμπνέουν τους ανθρώπους σήμερα.
      Σε αντίθεση με άλλα παραδοσιακά κτίρια μουσείων, το Munch σχεδιάστηκε για να αποτελέσει μέρος μιας νέας γενιάς μουσείων σε όλο τον κόσμο που επαναπροσδιορίζουν τα πολιτιστικά ιδρύματα και απομακρύνονται από την ιδέα του ιστορικού αρχείου, για να γίνουν χώροι κοινωνικής συγκέντρωσης. «Όταν αρχίσαμε να σκεφτόμαστε πώς θα είναι, είδαμε ότι σύμφωνα με όλες τις σύγχρονες τάσεις στην αρχιτεκτονική έπρεπε να σχεδιάσουμε κάτι ανοιχτό στον κόσμο, οικολογικά βιώσιμο, με γκαλερί που να δημιουργούν ενδιαφέρουσες αφηγήσεις», μας λέει ο αρχιτέκτονας Χουάν Ερέρος, ιδρυτής του ισπανικού αρχιτεκτονικού γραφείου Estudio Herreros που σχεδίασε το κτίριο.  Ο 6ος όροφος στεγάζει την έκθεση Monumental Edvard Munch. Τα έργα μεγάλης κλίμακας που βρίσκονται εκεί, όπως ο εμβληματικός Ήλιος (1910-11), μήκους 8 μ., μπήκαν από ειδικό άνοιγμα στην πρόσοψη του μουσείου.  Η κάθετη δομή του σε σχήμα «Λ» φιλοξενεί όλες τις εγκαταστάσεις που απαιτούνται, προσφέρει θέα στην πόλη και δεν καταλαμβάνει βιώσιμο χώρο από την αστική περιοχή Μπιέρβικα, η ανάπλαση της οποίας ξεκίνησε με την κατασκευή του διάσημου κτιρίου της Opera, που βρίσκεται ακριβώς δίπλα του.
      Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας που επιδίωκαν, οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν διακριτικά ορατούς στο κοινό πολλούς από τους χώρους λειτουργίας, όπως τα σημεία όπου εργάζονται οι επαγγελματίες του μουσείου. Επίσης έδωσαν εύκολη πρόσβαση από τους γύρω δρόμους, σχεδίασαν εργαστήρια, βιβλιοθήκη, καφέ στο λόμπι και εστιατόριο στον 13o όροφο με θέα στο φιόρδ και στην πόλη.
      ΕΝΑ ΝΕΟ ΟΡΟΣΗΜΟ

      Η σχεδιαστική πρόταση των αρχιτεκτόνων βασίζεται στην ιδέα ενός πύργου όπου οι κύριες λειτουργίες οργανώνονται κάθετα. Ύψους 60 μέτρων, επενδεδυμένο με ανακυκλωμένα διάτρητα πάνελ αλουμινίου διαφορετικών βαθμών ημιδιαφάνειας και με το επάνω τμήμα του κεκλιμένο, το «Lambda», όπως συχνά αναφέρεται, αποτελεί το νέο ορόσημο της πόλης του Όσλο, ορατό από όλες τις πλευρές της. Οι έντεκα γκαλερί έχουν μεγάλες διακυμάνσεις στα ύψη της οροφής και στα μεγέθη των δωματίων, επιτρέποντας την καλύτερη αξιοποίηση των χώρων, τόσο για τη μόνιμη συλλογή όσο και για περιοδικές εκθέσεις που θα φιλοξενούνται. Ο πύργος αποτελείται από δύο ζώνες: μία στατική και μία δυναμική. Η στατική ζώνη (πλάτη του κτιρίου) είναι μια περίκλειστη κατασκευή από σκυρόδεμα, η οποία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα για την ασφάλεια, την υγρασία και τον φωτισμό προκειμένου να προστατεύονται τα έργα τέχνης. Η δυναμική ζώνη, με τη διαφανή πρόσοψη και τη θέα στην πόλη, επιτρέπει στους επισκέπτες να μετακινηθούν μεταξύ των γκαλερί και προσφέρει πανοραμική θέα στο Όσλο. Πρόθεση των αρχιτεκτόνων ήταν το κτίριο να συμβάλλει στη δημιουργία δεσμών ανάμεσα στην τέχνη του Μουνκ και την πόλη. «Το Munch είναι ένα έργο κύρους για την πόλη, γι’ αυτόν τον λόγο έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τα κριτήρια FutureBuilt. Τέτοια κτίρια πρέπει να μειώνουν τουλάχιστον στο μισό τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τα συμβατικά σύγχρονα κτίρια όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας, την επιλογή υλικών, τις μεταφορές κ.ά.», εξηγεί ο Γιενς Ρίχτερ του Estudio Hereros, ο οποίος ειδικεύεται στις καινοτόμες τεχνολογίες για το περιβάλλον.
      Σημείο αναφοράς πλέον στην πόλη του Όσλο, το νέο μουσείο έχει ήδη και αρκετούς «εχθρούς», που το θεωρούν «ρύπανση», όπως είπε χαρακτηριστικά ο ιστορικός τέχνης Τόμι Σόρμπο. ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΔΟΜΗΣΗ
      Το μουσείο έχει κατασκευαστεί με χρήση σκυροδέματος χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα και ανακυκλωμένο χάλυβα και η φέρουσα δομή του έχει σχεδιαστεί με διάρκεια ζωής περί τα 200 χρόνια. Ωστόσο, το συμπαγές σχήμα του, τα παράθυρα πολύ υψηλής ποιότητας και ο μερικώς φυσικός αερισμός είναι μόνο μερικά από τα μέτρα με τα οποία επιτυγχάνεται εξοικονόμηση ενέργειας. Στην πραγματικότητα, πολλές από τις αρχιτεκτονικές επιλογές βασίστηκαν στο κλίμα. Διαθέτει airlocks για τον έλεγχο της θερμοκρασίας και της υγρασίας στα σημεία μετάβασης μεταξύ δυναμικών και στατικών ζωνών. Επιπλέον, ακολουθεί τα πρότυπα Παθητικής Δόμησης (Passive Buildin), σύμφωνα με τα οποία η κατανάλωση ενέργειας μειώνεται με τη βοήθεια παθητικών μέτρων, όπως πρόσθετη ανάκτηση θερμότητας, εξαιρετική μόνωση κ.ά. Τα κυματιστά πάνελ αλουμινίου αντανακλούν και διαθλούν το ηλιακό φως, ώστε να μην υπάρχουν υπερβολικές διακυμάνσεις της θερμοκρασίας.
      Επάνω, οι γκαλερί έχουν διαφορετικά μεγέθη και ανάπτυξη, ανάλογα με τα εκθέματα που φιλοξενούν. Στη μέση, άποψη του εστιατορίου που βρίσκεται στον 13ο όροφο. Κάτω, στον 7ο όροφο φιλοξενείται η έκθεση Shadows με προσωπικά αντικείμενα του ζωγράφου από τη βίλα Έκελι. Τόσο η εννοιολογική προσέγγιση όσο και η κατασκευή του Munch αποτελούν έκφραση των δεσμεύσεων της νορβηγικής κοινωνίας για τις νέες προκλήσεις που αφορούν το περιβάλλον. Γι’ αυτό το Munch δεν διαθέτει χώρους στάθμευσης επισκεπτών ή προσωπικού. Βρίσκεται πολύ κοντά στον μεγαλύτερο κόμβο δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης (Central Station) και οι 100 θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων στο Edvard Munchs plass προτρέπουν το κοινό να μη χρησιμοποιεί αυτοκίνητο.
      Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ

      Η συζήτηση και η κατασκευή του μουσείου διήρκεσαν 12 χρόνια, με αρκετές διαφωνίες τόσο για την τοποθεσία όσο και για τον σχεδιασμό του. Η κεκλιμένη κορυφή του κτιρίου, όπως και το ότι τα φωτεινά γυάλινα παράθυρα –που υποσχέθηκαν οι αρχιτέκτονες στα σχέδια– κρύβονται κάτω από «τερατώδη μεταλλικά ρολά» έγιναν αντικείμενο σοβαρής διαμάχης. Ο ιστορικός τέχνης Τόμι Σόρμπο είναι μεταξύ των επικριτών του κτιρίου. Το 2019 σε δηλώσεις του στο Γαλλικό Πρακτορείο ανέφερε ότι είναι «ρύπανση» για το Όσλο, ότι «το λόμπι μοιάζει με αεροδρόμιο ή εμπορικό κτίριο» και ότι «δεν υπάρχει τίποτα που να δείχνει ότι φιλοξενεί έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες στον κόσμο».
      Οι αρχιτέκτονες Χουάν Ερέρος και Γιενς Ρίχτερ, που σχεδίασαν το νέο μουσείο.  Η διοίκηση του μουσείου, μέσω του διευθυντή του, Στάιν Όλαφ Χένρικσεν, σχολίασε ότι «το μουσείο πρέπει να προκαλεί τους ανθρώπους με τον ίδιο τρόπο που το έκανε η τέχνη του Μουνκ. Το κτίριο ταιριάζει πολύ στη συλλογή, γιατί είναι ένα μνημειώδες κτίριο. Πρέπει να έχεις μια γνώμη γι’ αυτό». Ο κ. Ερέρος από την πλευρά του λέει ότι «το Munch μεταμόρφωσε τον ορίζοντα του Όσλο, αλλά υποκλίνεται με σεβασμό στην πόλη που το περιβάλλει. Ο Έντβαρντ Μουνκ ήταν ασυμβίβαστος, δεν δεχόταν κανόνες, μαχόταν για το διαφορετικό, να μην τα παρατάς. Η ισχυρή παρουσία του κτιρίου μέσα στον αστικό ιστό της πόλης είναι σαν να λέει: “Είμαι εδώ. Διατηρώ την κληρονομιά του πιο σημαντικού καλλιτέχνη της Νορβηγίας και απολαμβάνω τη θέα του Όσλο, γιατί είναι η πόλη που με διαμόρφωσε”». Ο συνδημιουργός του μουσείου, Γιενς Ρίχτερ, αναφέρει ότι «όσον αφορά την πρόσοψη η σκέψη μας ήταν ότι θα δίνει μια συνεχώς μεταβαλλόμενη εικόνα στον κόλπο, αντανακλώντας τις εκπληκτικές συνθήκες φωτισμού στο  Όσλο που αλλάζουν συνεχώς κατά τη διάρκεια της ημέρας και τις διάφορες εποχές».
      Ο Μουνκ κληροδότησε το έργο του στην πόλη του Όσλο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιμελητών του μουσείου, έπειτα από σχολαστική έρευνα και αξιολόγηση όλων των προσωπικών του αντικειμένων, θεωρούν ότι ο καλλιτέχνης προετοίμαζε αυτό το κληροδότημα σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. «Αρχικά είχε την πρόθεση να αφήσει το κληροδότημά του στο νορβηγικό κράτος, όμως, καθώς η Νορβηγία καταλήφθηκε από τους Ναζί, άλλαξε τη διαθήκη του την τελευταία στιγμή για να μην πέσει το έργο του σε ανεπιθύμητα χέρια, καθώς θεωρούσαν τον πρωτοπόρο του εξπρεσιονισμού δημιουργό της “εκφυλισμένης τέχνης”», εξηγεί ο διευθυντής του μουσείου, Στάιν  Όλαφ Χένρικσεν. Στόχος του νέου μουσείου είναι να ανιχνεύσει τη βαθιά επιρροή του καλλιτέχνη τόσο στη σύγχρονη τέχνη όσο και στους καλλιτέχνες μέχρι τις μέρες μας. Έτσι, σε μία από τις εναρκτήριες εκθέσεις φιλοξενεί την Τρέισι  Έμιν, μία από τις πιο διάσημες και αμφιλεγόμενες καλλιτέχνιδες του Ηνωμένου Βασιλείου, με το αφιέρωμα Tracey Emin / Edvard Munch The Loneliness of the Soul.
      Έντβαρντ Mουνκ, η ζωή του
      Ο Έντβαρντ Μουνκ περιτριγυρισμένος από έργα του στη βίλα Έκελι, όπου έζησε τα τελευταία 30 χρόνια της ζωής του. → Ήταν γιος του Κρίστιαν Μουνκ, στρατιωτικού γιατρού, και της συζύγου του Λόρα. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στην Κριστιάνια, το σημερινό Όσλο. Ως παιδί ήταν συχνά άρρωστος και βρέθηκε κοντά στον θάνατο περισσότερες από μία φορές. Η νεότητά του διαμορφώνεται από τη θρησκευτική αυστηρότητα και τη συναισθηματική αστάθεια του πατέρα του. Σε ηλικία 22 ετών, χάρη σε μια υποτροφία, ταξιδεύει στο Παρίσι, όπου ένας μεγαλύτερος κόσμος ανοίγεται μπροστά του. Το 1885 γνωρίζει τον πρώτο του έρωτα στο πρόσωπο της Μίλι, μιας γυναίκας τέσσερα χρόνια μεγαλύτερης και παντρεμένης. Η κρυφή τους σχέση τον γεμίζει πόθο και αγάπη, αλλά και ντροπή και αμφιθυμία.
      → Το 1892 εκθέτει στο Βερολίνο και κάνει νέους φίλους, μεταξύ των οποίων ο Σουηδός συγγραφέας και καλλιτέχνης Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, ο Πολωνός συγγραφέας Στανίσουαφ Πσιμπισέφσκι κ.ά. Μαζεύονται σε μια ταβέρνα και συζητούν για τη ζωή και την τέχνη, καταναλώνοντας πολύ αλκοόλ. Αυτή την περίοδο δημιουργεί μερικά από τα πιο διάσημα έργα του, όπως την παστέλ έκδοση της Κραυγής, το Vampire, τη Madonna. Ανακαλύπτει επίσης τη χαρακτική. Αν και είναι περισσότερο γνωστός για τα ζωγραφικά του έργα, ο ίδιος πειραματίστηκε με διάφορα μέσα και τεχνικές στα όρια του μοντερνισμού, μάλιστα αναγνωρίζεται ως ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες που πειραματίστηκαν με τη φωτογραφία, με μια Kodak που είχε αγοράσει το 1902. Πέρασε τα τελευταία 30 χρόνια της ζωής του στο Έκελι, ένα κτήμα λίγο έξω από το Όσλο, όπου και πέθανε το 1944. 
      Από το λόμπι του Munch οι επισκέπτες βγαίνουν απευθείας στη μεγάλη πλατεία που περιβάλλει το μουσείο. ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ
      → Το μουσείο καταλαμβάνει 26.313 τ.μ.
      → Αναπτύσσεται σε 13 ορόφους. 
      → Yψώνεται 60 μ. πάνω από το φιόρδ του Όσλο.
      → Διαθέτει 11 γκαλερί και συνολικά 4.500 τ.μ. εκθεσιακούς χώρους.
      → Η συλλογή του Munch διαθέτει 42.000 αντικείμενα και 28.000 έργα τέχνης.  
      → Περιλαμβάνει 26.700 έργα του Μουνκ, ανάμεσά τους 1.200 πίνακες, 7.050 σκίτσα, 18.322 εκτυπώσεις, 14 γλυπτά, καθώς και 10.000
      αντικείμενα, όπως τις πλάκες εκτύπωσης και τις λιθογραφικές πέτρες του, γράμματα, σημειωματάρια, φωτογραφίες του καλλιτέχνη κ.ά.
      ---
       
    10. webTV

      Engineer

      Ο Πύργος του Πειραιά με 22 ορόφους και ύψος 84 μέτρα, δεσπόζει σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της πόλης, στην αφετηρία της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Την Τρίτη, 7 Δεκεμβρίου, στις 7 το απόγευμα, φόρεσε τα γιορτινά του και ως άλλος «φάρος», άναψε τα φώτα του σε ένα εντυπωσιακό υπερθέαμα, με φόντο το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η Piraeus Tower Α.Ε., κοινοπραξία της Cante Holdings Ltd (Όμιλος Dimand και EBRD) & της Prodea Investments, μαζί με τον Δήμο Πειραιά διοργάνωσαν για ακόμα μία χρονιά τη μοναδική αυτή φωταγώγηση, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων «Χριστούγεννα στον Πειραιά - Γιορτές στις Γειτονιές».   
      Ο Πύργος χρωματίζεται και ζωντανεύει σαν ένα μεγάλο installation εμπνέοντας και ξυπνώντας την αισιοδοξία. Τα εσωτερικά ζεστά φώτα στο χρώμα των κεριών αναδεικνύουν την ψυχή του και όλα αυτά που θα φέρει για τον Πειραιά στο μέλλον. Ταυτισμένος με τη νεότερη ιστορία της πόλης, αποτελεί σύμβολο αναγέννησης και ορόσημο ανάπτυξης, καθώς η οικολογική ανακαίνιση που επιχειρείται τον καθιστά έργο πνοής για την κοινωνία. 
      Το φωταγωγημένο κτίριο θα ‘συνομιλεί’ με τον κόσμο για ένα ολόκληρο μήνα, δημιουργώντας αίσθημα ευφορίας, στέλνοντας μηνύματα αισιοδοξίας και ελπίδας προς κάθε κατεύθυνση, που όλοι μας έχουμε ανάγκη, ιδιαίτερα τη δύσκολη αυτή περίοδο της υγειονομικής κρίσης. 
       
    11. webTV

      Engineer

      Το τίτλο του μεγαλύτερου γραφείου στο κόσμο κατέκτησε το Surat Diamond Bourse που ξεπέρασε κατά 40.000 τμ το Αμερικανικό Πεντάγωνο που κατήχε το ρεκόρ από το 1943.
      Το κτίριο επιφανείας 660.000 τμ που έχει σχεδιαστεί από το αρχιτεκτονικό στούντιο Morphogenesis βρίσκεται στα περίχωρα της πόλης Surat στην Ινδία φιλοξενεί περι τα 4.717 γραφεία και 67.000 επαγγελματίες διαμαντιών, συμπεριλαμβανομένων κοπτικών, στιλβωτών και εμπόρων. Τα γραφεία κυμαίνονται σε μέγεθος από 28 τμ έως πάνω από 10.500 τμ.
      Αποτελείται από μια κεντρική σπονδυλική στήλη με μια σειρά από αίθρια πλήρους ύψους, ειδικά διαμορφωμένα στα άκρα για να επιτρέψει την καλό αερισμό στο κτίριο.
      Οι 15ώροφες πτέρυγες έχουν προσανατολισμό βορρά-νότου για να μειώσουν την ηλιακή ακτινοβολία κυρίως στην δύση. Κάθε ένα από τα μπλοκ έχει τζάμια στις προσόψεις για να επιτρέπει το φυσικό φωτισμό τις περισσότερες ώρες της ημέρας.
      Ανάμεσα σε αυτές τις πτέρυγες βρίσκονται αυλές που σκιάζονται σε μεγάλο βαθμό από το κτίριο και προορίζονται να χρησιμοποιηθούν ως άτυποι χώροι συναλλαγών και συναντήσεων.

      Εκτός από τα πολυάριθμα γραφεία, το κτήριο περιλαμβάνει μια εστιατόρια, καταστήματα και κέντρο ευεξίας, καθώς και εγκαταστάσεις συνεδρίων και δεξιώσεων.
      Το ινδικό στούντιο Morphogenesis ιδρύθηκε από τους Sonali και Manit Rastogi το 1996 και έχει γραφεία στη Βομβάη, το Bengaluru και το Νέο Δελχί.
       

      Πηγή: https://www.ered.gr/real-estate-news/egkainiasthke-to-megalytero-ktirio-grafeiwn-ston-kosmo

       
       
    12. webTV

      Engineer

      Βρετανοί κι Έλληνες ερευνητές ρίχνουν φως στον τρόπο λειτουργίας του μηχανισμού - Αποτελεί βήμα στη λύση του αινίγματος του αρχαίου ελληνικού αστρονομικού υπολογιστή.
      Ερευνητές του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (UCL), μεταξύ των οποίων δύο Έλληνες, ανακοίνωσαν ότι έλυσαν ένα σημαντικό μέρος του αινίγματος που περιβάλλει τον αρχαίο ελληνικό αστρονομικό υπολογιστή, γνωστό ως Μηχανισμό των Αντικυθήρων, μια -απρόσμενα για την εποχή της- πολύπλοκη συσκευή που επέτρεπε την πρόβλεψη διαφόρων αστρονομικών γεγονότων. Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι έκαναν ένα σημαντικό βήμα για την κατανόηση όλων των δυνατοτήτων του Μηχανισμού και του πώς κατάφερνε να κάνει ακριβείς προβλέψεις για τα ουράνια φαινόμενα.
      Ο Μηχανισμός, ο οποίος φυλάσσεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα, θεωρείται από πολλούς ως ο πρώτος γνωστός αναλογικός υπολογιστής στον κόσμο και είναι το πιο πολύπλοκο δείγμα μηχανικής που έχει βρεθεί από τον αρχαίο κόσμο. Η ηλικίας περίπου 2.000 ετών συσκευή χρησιμοποιείτο για να προβλέψει τη θέση του Ήλιου, της Σελήνης, των ηλιακών και σεληνιακών εκλείψεων, των θέσεων των πλανητών, ακόμη και των ημερομηνιών των Ολυμπιακών αγώνων.
      Οι επιστήμονες της διεπιστημονικής ερευνητικής ομάδας «UCL Antikythera Research Team», με επικεφαλής τον καθηγητή Τόνι Φριθ του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Scientific Reports», ρίχνουν φως στον τρόπο λειτουργίας των γραναζιών στο μπροστινό μέρος του Μηχανισμού. Όπως είπε ο Φριθ, «ο Ήλιος, η Σελήνη και οι πλανήτες παρουσιάζονται με τρόπο που αποτελεί ένα εντυπωσιακό άθλο της αρχαίας ελληνικής μεγαλοφυΐας».

      Ο Μηχανισμός από μπρούντζο, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 1901 από Έλληνες αλιείς σε ναυάγιο πλοίου κοντά στα Αντικύθηρα, αποτελείται από ένα πολύπλοκο συνδυασμό 30 γραναζιών. Η συνεχής μελέτη του από Έλληνες και ξένους επιστήμονες αυξάνει συνεχώς την κατανόηση για τις λειτουργίες του. Μέχρι σήμερα όμως δεν είχε καταστεί εφικτή η πλήρης κατανόηση του συστήματος των γραναζιών, καθώς μόνο το ένα τρίτο του Μηχανισμού εκτιμάται ότι έχει διασωθεί και αυτό σε 82 θραύσματα.
       
       
        Η χρήση ακτίνων-Χ από το 2005 έχει αποκαλύψει χιλιάδες χαρακτήρες κειμένου κρυμμένους μέσα στα θραύσματα. Οι επιγραφές περιλαμβάνουν μια περιγραφή του Κόσμου, με τους πλανήτες να κινούνται σε δακτυλίους. Είναι αυτή η απεικόνιση του σύμπαντος που αναδημιούργησαν οι Βρετανοί ερευνητές.
       


      Δύο σημαντικές γνώσεις που αποκαλύπτονται στο Μηχανισμό, είναι οι αριθμοί των 462 και 442 ετών, που αντιστοιχούν στους κύκλους της Αφροδίτης και του Κρόνου αντίστοιχα. Όταν παρατηρούνται από τη Γη, οι κύκλοι των πλανητών μερικές φορές αναστρέφουν την κίνηση τους σε σχέση με τα άστρα. Οι ειδικοί πρέπει να παρακολουθούν αυτούς τους μεταβαλλόμενους κύκλους (πλανητικές περιόδους) για μεγάλα χρονικά διαστήματα, προκειμένου να μπορέσουν να προβλέψουν τις θέσεις των πλανητών στο μέλλον.


      «Η κλασσική αστρονομία της πρώτης χιλιετίας προ Χριστού γεννήθηκε στη Βαβυλώνα, όμως τίποτε σε αυτή την αστρονομία δεν υπάρχει που να δείχνει πως κατάφεραν οι αρχαίοι Έλληνες να βρουν τον άκρως ακριβή κύκλο των 462 ετών για την Αφροδίτη και των 442 ετών για τον Κρόνο», δήλωσε ο Έλληνας υποψήφιος διδάκτορας του UCL, Άρης Δακάναλης. Στην ερευνητική ομάδα συμμετέχει και μία ακόμη Ελληνίδα του UCL, η ειδική στα αρχαιολογικά υλικά δρ Μυρτώ Γεωργακοπούλου.


      Χρησιμοποιώντας μια αρχαία ελληνική μαθηματική μέθοδο που περιγράφει ο φιλόσοφος Παρμενίδης, οι ερευνητές όχι μόνο εξήγησαν πώς βρήκαν οι Έλληνες τους κύκλους της Αφροδίτης και του Κρόνου, αλλά επίσης κατάφεραν να αναδημιουργήσουν τους κύκλους όλων των άλλων πλανητών του Μηχανισμού, για τους οποίους έχουν χαθεί τα σχετικά δεδομένα.

      «Πρόκειται για μια σημαντική θεωρητική πρόοδο, όσον αφορά του πως ο Κόσμος αναπαρίστατο στον Μηχανισμό. Τώρα πρέπει να αποδείξουμε την εφαρμοσιμότητα του, κάνοντας το με τις αρχαίες τεχνικές», δήλωσε ο δρ 'Ανταμ Βόιτσικ του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του UCL.
    13. webTV

      Engineer

      Έναν ακόμη άθλο πραγματοποίησε η NASA με τη live μετάδοση της επιτυχημένης προσεδάφισης του διαστημόπλοιου Insight στον πλανήτη Άρη. 
      Έπειτα από ένα διαπλανητικό ταξίδι διάρκειας σχεδόν επτά μηνών, το διαστημικό επιστημονικό σκάφος InSight προσεδαφίστηκε στον 'Αρη, έχοντας διασχίσει με επιτυχία την ατμόσφαιρα του κόκκινου πλανήτη, επιβεβαίωσε η Nasa από το κέντρο της στην Πασαντίνα στην Καλιφόρνια.
      Μάλιστα το InSight έστειλε την πρώτη του φωτογραφία από την επιφάνεια του «κόκκινου πλανήτη».


      «Προσεδάφιση επιβεβαιώθηκε!» ανακοίνωσαν οι υπεύθυνοι και οι μηχανικοί και επιστήμονες της NASA ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και επιφωνήματα χαράς.
      Σκοπός του InSight είναι να μελετήσει το εσωτερικό του και τους σεισμούς του Άρη.
      Πρόκειται για την πρώτη προσεδάφιση της NASA από το 2012 (ρόβερ Curiosity) και η πρώτη φορά που θα μελετηθεί από ένα ρομποτικό γεωλογικό εργαστήριο το εσωτερικό, η σύνθεση και ειδικότερα η τεκτονική δραστηριότητα όχι μόνο του 'Αρη, αλλά και οποιουδήποτε άλλου πλανήτη πέρα από τη Γη.
      Η όλη διαδικασία προσεδάφισης διήρκεσε επτά αγωνιώδη λεπτά, τα «επτά λεπτά του τρόμου» όπως τα αποκαλούσαν οι μηχανικοί της NASA, αφού στη διάρκεια αυτών των λεπτών δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι άλλο, παρά να προσεύχονται ότι είχαν προγραμματίσει σωστά τις κινήσεις του ρομποτικού σκάφους.
      Υπενθυμίζεται πως 40 χρόνια πριν υπήρξε η πρώτη τηλεοπτική μετάδοση διαστημικής αποστολής: της προσελήνωσης του «Απόλλων 11» που συνοδεύτηκε από την ιστορική φράση του Νιλ Άρμστρονγκ «Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα μεγάλο για την ανθρωπότητα…»
      Δείτε το βίντεο προσεδάφισης του Insight που μετέδωσε η NASA:
       
    14. webTV

      GTnews

      Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Yamagata της Ιαπωνίας εντόπισαν 168 γεωγλυφικά -γραμμές ή μοτίβα χαραγμένα στο έδαφος- στην έρημο του Περού, 250 μίλια νότια της Λίμα, στην αρχαία πεδιάδα Νάζκα. Αυτά τα νεοανακαλυφθέντα γεωγλυφικά χαρακτηρίστηκαν ως παραδείγματα των Γραμμών Νάζκα, μιας συλλογής σχεδίων εδάφους ηλικίας 2.000 ετών που δημιουργήθηκαν από τον αρχαίο πολιτισμό Νάζκα.
      Μετά από δύο χρόνια ερευνών πεδίου με αεροφωτογραφίες και μη επανδρωμένα αεροσκάφη, Περουβιανοί και Ιάπωνες ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Yamagata νωρίτερα αυτό το μήνα ανέφεραν την ανακάλυψη 168 νέων σχεδίων στο μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO στη νότια ακτή του Ειρηνικού στο Περού.
      Παρά το γεγονός ότι μελετώνται εδώ και σχεδόν 80 χρόνια και ανακηρύχθηκαν μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco το 1995, οι Γραμμές παραμένουν ένα μυστήριο για τους αρχαιολόγους. Σε μεγάλο βαθμό δυσδιάκριτες στο επίπεδο του εδάφους, γίνονται καλύτερα αντιληπτές από εναέρια σημεία. Οι ερευνητές της Γιαμαγκάτα ανακάλυψαν τις νεοαναγνωρισμένες μορφές μέσω διετούς φωτογράφισης με drone και ερευνών τεχνητής νοημοσύνης (AI), αυξάνοντας τον αριθμό των γνωστών γεωγλυφικών της Νάζκα σε 358.

      Οι πιο πρόσφατε ς  προσθήκες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα μοτίβων από τραπεζοειδή σχήματα έως απεικονίσεις πτηνών, γατών, φιδιών και ανθρωποειδών μορφών. Αφού ζήτησε άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού του Περού, η ομάδα Yamagata σχεδιάζει να χαρτογραφήσει όλο το μήκος και το πλάτος της περιοχής της ερήμου στην οποία εμφανίζονται οι απεικονίσεις με τη βοήθεια τοπικών αρχαιολόγων.
       
      Ο πολιτισμός Nazca κατασκεύασε αυτά τα αρχαία, εικονογραφικά σκίτσα στο έδαφος αφαιρώντας βράχους. Κρίνοντας από πήλινα αγγεία που βρέθηκαν κοντά στην τοποθεσία, οι αρχαιολόγοι χρονολόγησαν τις γραμμές μεταξύ 100 π.Χ. και 300 μ.Χ. Ενώ ιστορικοί και επιστήμονες δεν είναι ακόμη σίγουροι για τον αρχικό σκοπό των σχεδίων, έχουν προταθεί διάφορες θεωρίες – ορισμένοι υποστηρίζουν ότι εξυπηρετούσαν αστρονομικό σκοπό, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι παρείχαν οπτική ευχαρίστηση στους θεούς που έβλεπαν προς τα κάτω στη Γη.

      Ο Jorje Olano, επικε φαλής αρχαιολόγος του ερευνητικού προγράμματος Nazca Lines, δήλωσε ότι οι νέες φιγούρες έχουν μήκος κατά μέσο όρο μεταξύ δύο και έξι μέτρων. Ο σκοπός των γραμμών Νάζκα, οι οποίες μπορούσαν να φανούν μόνο από τον αέρα, παραμένουν ένα μυστήριο.
      Tο 2014, περιβαλλοντικοί ακτιβιστές της Greenpeace μπήκαν στην αυστηρά απαγορευμένη περιοχή και τοποθέτησαν γιγαντιαία, κίτρινα γράμματα που έγραφαν: «Ώρα για αλλαγή! Το μέλλον είναι ανανεώσιμο. Greenpeace», κοντά στις γραμμές Νάζκα. Η ομάδα ζήτησε αργότερα συγγνώμη από τον λαό του Περού.
       
       



    15. webTV

      Engineer

      Η εκδήλωση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ για τη νέα Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης στο περίπτερο του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων στη ΔΕΘ.
      Στην εκδήλωση συμμετέχουν ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ κ. Δημήτρης Σκάλκος, ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας κ. Αθανάσιος Κυριαζής, η Διευθύντρια του Γραφείου της Γενικής Γραμματέως Βιομηχανίας, κα Κατερίνα Οικονόμου, το στέλεχος της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Κωνσταντίνος Νιάφας και ο Αναπλ. Καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κ. Άγγελος Τσακανίκας. Την εκδήλωση θα συντονίσει ο κ. Μιχάλης Γκούμας, Αν. Προϊστάμενος της Μονάδας Προγραμματισμού, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης.
      Η Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης στοχεύει στην αύξηση της παραγωγής νέας γνώσης, τη διάχυση και την αποτελεσματική αξιοποίησή της, την ενσωμάτωση καινοτόμων μεθόδων παραγωγής και νέων τεχνολογιών στην οικονομία καθώς και στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων και τη συμμετοχή τους σε διεθνείς αλυσίδες αξίας.
      Η Εθνική Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης (ΕΣΕΕ) 2021-2027 εγκρίθηκε από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη ύστερα από θετική εισήγηση του Συμβουλίου Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης που συνεδρίασε υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων & ΕΣΠΑ στις 28 Ιουνίου 2022.
      Το ενδεκαμελές Συμβούλιο Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης αποτελείται από αρμόδιους Γενικούς Γραμματείς, εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) και τρία πρόσωπα εγνωσμένου κύρους από τον ακαδημαϊκό και επιχειρηματικό χώρο.
      Με την έγκριση της ΕΣΕΕ ολοκληρώνεται η φάση του σχεδιασμού και εκκινεί η φάση της υλοποίησης ώστε να επιτευχθεί η μετάβαση σε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμο.
    16. webTV

      GTnews

      Η τουρκική εταιρεία Limak ολοκλήρωσε την πρώτη φάση ένα μήνα πριν από τη λήξη της προθεσμίας, ενώ το γήπεδο πρέπει να είναι έτοιμο έως τις 30 Νοεμβρίου 2024. Η Μπαρτσελόνα κυνηγά την εκπληκτική Χιρόνα και την αιώνια αντίπαλό της Ρεάλ Μαδρίτης στο πρωτάθλημα, ενώ στο Champions League η αιφνιδιαστική ήττα από τη Σαχτάρ Ντόνετσκ ανέβαλε το ραντεβού με πρόκριση στους «16». Εκεί όμως που οι «Μπλαουγκράνα» βρίσκονται σε καλύτερη θέση από το αναμενόμενο είναι οι εργασίες για το νέο «Καμπ Νου».
      Όπως αναφέρει η καταλανική εφημερίδα Sport, η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για την κατεδάφιση τμήματος του γηπέδου της Βαρκελώνης, η Limak, κατάφερε να επιφέρει το τέλος της πρώτης φάσης των εργασιών κατά ένα μήνα, δεδομένου ότι η προθεσμία είχε οριστεί για τέλη Δεκεμβρίου. Έχουν περάσει μόλις πέντε μήνες από τότε που η τουρκική εταιρεία ξεκίνησε τη φάση κατεδάφισης, την πρώτη από τις τρεις.
      «Ο χρόνος είναι χρήμα», είπε ο Εμπρού Οζντεμίρ, πρόεδρος της Limak Holding. «Ο χρόνος είναι ουσιαστικός για εμάς. Υπάρχει λόγος που έχουμε το ρεκόρ για να ολοκληρώσουμε νωρίς τα έργα μας».
      Το στάδιο της Βαρκελώνης, το οποίο θα πάρει το όνομα του κύριου χορηγού (Spotify), θα πρέπει να είναι έτοιμο έως τις 30 Νοεμβρίου 2024, ακριβώς ένα χρόνο από τώρα. «Η “Μπάρτσα” μας είπε ότι αυτή η ημερομηνία είναι αδιαπραγμάτευτη. Και μέχρι αυτή την ημερομηνία θα φτιάξουμε το νέο γήπεδο», πρόσθεσε ο Οζντεμίρ.
      Για να μην σταματήσει σε αυτόν τον μήνα που κέρδισε με την πρώτη φάση της κατεδάφισης, η Limak σκοπεύει να προσθέσει 1.500 επιπλέον εργαζομένους προκειμένου να αποφύγει κάθε είδους επιβράδυνση.
      Οι λόγοι για τους οποίους η τουρκική εταιρεία είναι σε θέση, στις περισσότερες περιπτώσεις, να προβλέπει προθεσμίες, εξηγούνται από τον διευθύνοντα σύμβουλο Χαλντούν Φιράτ: «Έχουμε ένα καινοτόμο κατασκευαστικό μοντέλο, το οποίο περιλαμβάνει την παράλληλη εργασία σε διαφορετικές πτυχές της εργασίας. Δεν χρειάζεται να ξεκινήσουμε το θεμέλιο μέχρι να ολοκληρώσουμε την κατεδάφιση.
      Αυτό σημαίνει ότι το επίπεδο εκτέλεσής μας είναι πολύ υψηλότερο. Κάποιοι εργαζόμενοι φροντίζουν την πλάκα, άλλοι τη δομή και άλλοι, ίσως, στην άλλη πλευρά του γηπέδου, να εγκαταστήσουν το Wi-Fi. Είναι πραγματικό αίνιγμα αν δεν το έχετε συνηθίσει, αλλά εμείς το έχουμε συνηθίσει».
      Επιπλέον, στον προγραμματισμό εργασίας της Μπαρτσελόνα υποτίθεται ότι η εταιρεία θα εργαζόταν πέντε ημέρες την εβδομάδα, αλλά χάρη στο μεγάλο εργατικό δυναμικό, το οποίο μπορεί να πραγματοποιήσει πολλές βάρδιες, η Limak έχει προγραμματίσει εργασίες  τουλάχιστον έξι ημέρες την εβδομάδα και, όταν είναι δυνατόν, και Κυριακές.
      Προφανώς, στο συμβόλαιο μεταξύ Limak και Μπαρτσελόνα υπάρχουν μπόνους για την κατασκευαστική εταιρεία εάν καταφέρει να ολοκληρώσει τις εργασίες πριν από την προθεσμία της 30ης Νοεμβρίου 2024, δεδομένου ότι ο σύλλογος θα αυξήσει τα έσοδα του χάρη στο νέο «Spotify Καμπ Νου», που θα φτάσει σε χωρητικότητα έως και 110.000 θέσεις μετά την ολοκλήρωσή του.
       
    17. webTV

      Engineer

      Το 1978, η UNESCO ανακοίνωσε τον πρώτο της κατάλογο με 12 τοποθεσίες παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, τίτλος που θεωρείται ευρέως το χρυσό πρότυπο για ορόσημα σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, συνολικά 1.154 τοποθεσίες – 897 πολιτιστικές, 218 φυσικές και 39 μικτές – έχουν κερδίσει μία θέση στον διάσημο κατάλογο.
      Για να ανακαλύψει ποια από αυτά είναι τα δημοφιλέστερα σήμερα, η εταιρεία Design Bundles μελέτησε πόσες φορές οι τοποθεσίες έχουν προστεθεί ως ετικέτες στο Instagram το 2021.
      Πρώτο βρίσκεται το ιστορικό κέντρο της Ρώμης, με περίπου 61,2 εκατομμύρια αναρτήσεις και ακολουθούν το Ρίο ντε Τζανέιρο με περίπου 45 εκατομμύρια και η Βενετία με τη λιμνοθάλασσα της με σχεδόν 25,8 εκατομμύρια.  
      Στη λίστα των 10 δημοφιλέστερων τοποθεσιών παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς είναι ακόμη το Κίεβο με περίπου 21,9 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Φλωρεντίας με 21,5 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Πράγας με 17,7 εκατομμύρια, η Βουδαπέστη με 14,7 εκατομμύρια, η Μπραζίλια με 13,3 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Αγίας Πετρούπολης με 12 εκατομμύρια και το Κίτο με 9,9 εκατομμύρια. Όλες ανήκουν στην κατηγορία πολιτιστικές τοποθεσίες.
      Από τις φυσικές τοποθεσίες, το Εθνικό Πάρκο Γιοσέμιτι βρίσκεται στην 15η θέση με περίπου 4,6 εκατομμύρια αναρτήσεις και το Εθνικό Πάρκο Γκραντ Κάνιον εξασφαλίζει για τις ΗΠΑ  και την 16η θέση με με περίπου 4 εκατομμύρια αναρτήσεις. Στην 17η θέση είναι η παλιά Αβάνα με 4 εκατομμύρια αναρτήσεις και στην 18η το Πολιτιστικό τοπίο του Μπαλί με 3.985.530 αναρτήσεις. Στην 27η θέση είναι η παλιά πόλη του Ντουμπρόβνικ της Κροατίας και στην 29η οι Δολομίτες με 2,5 εκατομμύρια αναρτήσεις στο Instagram.
    18. webTV

      Engineer

      Εγκαταλελειμμένα, καθυστερημένα και αποτυχημένα μεγαλεπήβολα έργα ανά τον κόσμο. Περιλαμβάνει τα έργα:
      1. Ryugyong Hotel, North Korea
      2. Superconducting Super Collider
      3.The World's Emptiest Airport
      4. China's Abandoned Ghost City
      5. Arena da Amazonia, Manaus
       
    19. webTV

      Engineer

      Το ΤΕΕ  Αιτωλοακαρνανίας διοργάνωσε διαδικτυακή εκδήλωση  με θέμα το Πρόγραμμα "Εξοικονομώ - Αυτονομώ”
      Το πρόγραμμα της εκδήλωσης:
      19:00 – 19: 15 “ Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και το Κύμα Ανακαίνισης” , Aλίς Κοροβέση, Διευθύνουσα Σύμβουλος ΙΝΖΕΒ
      19:15-19:30 «Εξοικονομώ – Αυτονομώ: Διαφορές του προγράμματος από τους προηγούμενους κύκλους του ΕΚΟ ΙΙ»,  Βαΐτση Χρυσούλα, Δρ. Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ, Γραφείο υποστήριξης ΚΕΝΑΚ ΤΕΕ»
      19:30 – 19: 45 Παρουσίαση του νέου χρηματοδοτικού εργαλείου «Εξοικονομώ‐Αυτονομώ 2020», Αντώνης Μαρίνος, Διπλ. Ηλ.Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ, ΜΒΑ, PMP©, Διευθυντής Γραφείου, Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
    20. webTV

      Engineer

      Το "Voria" είναι η νέα μεγάλη τουριστική επένδυση στα Βόρεια Προάστια της Αθήνας, από τον Όμιλο Regency. 
      Αφορά την κατασκευή ενός διεθνώς πρότυπου τουριστικού συγκροτήματος στη Λ. Κηφισίας, στο ύψος του Αμαρουσίου, που θα περιλαμβάνει:
      - καζίνο (εδώ θα μετεγκατασταθεί το Καζίνο της Πάρνηθας - Mont Parnes)
      - 5άστερο ξενοδοχείο
      - καταστήματα εστίασης
      - χώροι πολιτισμού
      - χώροι εκδηλώσεων και αναψυχής
      - υπόγεια πάρκινγκ
      Το κτίριο θα είναι βιοκλιματικό ενώ το πράσινο θα κυριαρχεί τόσο στον περιβάλλοντα χώρο (το 50% της έκτασης θα αποτελείται από χώρους πρασίνου που θα είναι ελεύθεροι και κοινόχρηστοι) όσο και στις οροφές του κτιρίου.
      Η επένδυση υπολογίζεται σε 200 εκ. ευρώ και θα δημιουργήσει επιπλέον 1.000 θέσεις εργασίας (εκτός από τις 1.000 θέσεις εργασίας που θα διασφαλιστούν, λόγω της μετεγκατάστασης του καζίνο της Πάρνηθας).
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.