Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    651 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Η αισθητική των αρχιτεκτόνων φτάνει στην πραγματικότητα πέρα από τα κτήριά τους. Οι περισσότεροι επιλέγουν να τοποθετηθούν ακόμη και στο χαρτί με έναν πιο συναισθηματικό, στυλιζαρισμένο τρόπο εκφρασμένη με σκίτσα. Κάθε αρχιτέκτονας έχει το προσωπικό του στυλ και ύφος.
      Το ελεύθερο αρχιτεκτονικό σκίτσο είναι ο παραδοσιακός αλλά και πιο συνηθισμένος τρόπος για την παράσταση νέων αρχιτεκτονικών συνθέσεων ή προτάσεων οργανώσεως του χώρου. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρ’ όλη την μεγάλη ποικιλία των εικαστικών μέσων παραστάσεως (γραμμικό αρχιτεκτονικό σχέδιο, κατασκευή και φωτογράφιση προπλασμάτων, μηχανική σχεδίαση προοπτικών και αξονομετρικών σχεδίων με υπολογιστή συντεταγμένων), η δημιουργική σύλληψη του αρχιτεκτονικού εκφράζεται πηγαία, (σήμερα ακόμη όπως και στην αναγέννηση), με το ιδιόχειρο σκίτσο.
      Ρίξτε μια ματιά σε δέκα από τα αγαπημένα μας σκίτσα διάσημων αρχιτεκτόνων, συμπεριλαμβανομένου του Fallingwater του Frank Lloyd Wright και του Ludwig Mies van der Rohe για το σχεδιασμό ενός ιδιωτικού σπιτιού.
      Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Frank Gehry draw – Guggenheim Museum Bilbao Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Zaha Hadid – The Peak Leisure Club, Hong Kong.Photo: © 2018 Zaha Hadid   Πηγή εικόνας: www.dezeen.com 1560, Michelangelo Buonarroti, Porta Pia.Photo: © 2018. Photo Scala, Florence Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Ludwig Mies van der Rohe’s 1923 – Piet Mondrian.  Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Renzo Piano and Richard Rogers – Pompidou Centre.Photo: © Rogers Stirk Harbour + Partners Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Vladimir Tatlin, who was a pivotal figure in the Constructivism movement in Russia, drew this Monument to the Third International in 1920, but the structure was never built.Photo: Courtesy of the Museum of Modern Art, New York/Scala, Florence Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Ettore Sottsass’s Progetto di architettura monumentale per la conservazione delle memorie nazional-popolari, 1976, Bologna, Italy.Photo: © ADAGP, Paris and DACS, London Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Renzo Piano c,London’s Shard – 2004.Photo: Courtesy of Renzo Piano Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Chamberlin, Powell and Bon – London’s Barbican Centre in 1970.Photo: Courtesy of John Maltby / RIBA Collections Πηγές: www.dezeen.com, www.blogeikastika.gr
    2. webTV

      Engineer

      Το πρώτο αμαξοστάσιο παγκοσμίως το οποίο διαμορφώνεται σε δύο επίπεδα διαφορετικού υψόμετρου μεταξύ τους.
      Δείτε την τεχνική και αρχιτεκτονική παρουσίαση του αμαξοστασίου του μετρό Θεσσαλονίκης.
      Η παρουσίαση έγινε στην εκδήλωση "Ποιοτικά Έργα στη Θεσσαλονίκη", από το περιοδικό ΚΤΙΡΙΟ.
      Ομιλητές: 
      - Πολυξένη Αντωνίου, Αρχιτέκτων Μηχ. Αττικό Μετρό
      - Λεωνίδας Κωτούλας, Πολιτικός Μηχ. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ
       
    3. webTV

      Engineer

      Η ιστορία του Πόρτο Καρράς
      H έκταση του Πόρτο Καρράς το 1963, όταν την πρωτοαγόρασε ο Γιάννης Καρράς. Ήταν το μακρινό 1963 όταν κατά τον εορτασμό των 1.000 χρόνων από τη δημιουργία της μοναστηριακής κοινότητας, ο μεγαλοεπιχειρηματίας Γιάννης Καρράς, αποφάσισε να επισκεφτεί το Άγιο Όρος σε μια κρουαζιέρα που θα πραγματοποιούσε μαζί με άλλους επιφανείς της εποχής Αθηναίους. Σε αυτή και εξαιτίας μιας καταιγίδας που ξέσπασε, αντίκρυσε για πρώτη φορά τον Τορωναίο κόλπο.   Το ηλιόλουστο τοπίο με τα τιρκουάζ νερά, τους καταπράσσινους λόγους και την λευκή άμμο κέντρησαν αμέσως το ενδιαφέρον του και τον ενέπνευσαν να οραματιστεί την ανέγερση ενός πολυτελούς, για την εποχή, resort. «Θα χτίσω ένα παλάτι εδώ για το οποίο θα μιλά όλη η χώρα» φέρεται να είπε για την παρθένα τότε, έκταση, μέρος της οποίας καλυπτόταν από βάλτους, οι παραλίες ήταν απρόσιτε, το δημόσιο οδικό δίκτυο σταματούσε χιλιόμετρα μακριά από αυτή, στη Γερακινή, ενώ το ηλεκτρικό ρεύμα και το δίκτυο ύδρευσης ήταν άγνωστες έννοιες. Το όραμα του ήταν να μετατρέψει αυτό το μέρος σε πολυτελές καταφύγιο ικανό να προσελκύσει το διεθνές jet set με την σφραγίδα της γνήσιας ελληνικής φιλοξενίας του.

      Το 1968 αγοράζει από την Μονή Αγίου Γρηγορίου του Αγίου Όρους τα 17.630 στρέμματα βαλτώδους έκτασης, πραγματοποιώντας την μεγαλύτερη εξαγορά έκτασης στην μέχρι τότε ιστορία της Χαλκιδικής. 
      Ακολουθούν τρία χρόνια προπαρασκευαστικών υποδομών, αποστράγγιση βάλτων, διάνοιξη δρόμων κλπ, έως ότου ξεκινήσει η κατασκευή της Βίλας Γαλήνη (Villa Galini) έκτασης 2.000 τετραγωνικών. Η Villa Galini σχεδιάστηκε από τον διάσημο έλληνα αρχιτέκτονα Κώστα Καψάμπελη κι αποτέλεσε lifestyle icon τόσο για την διακόσμησή της όσο και τους διάσημους καλεσμένους που μέσα στα χρόνια φιλοξένησε.

      Σκαρφαλωμένη σε έναν βράχο με απρόσκοπτη θέα, η βίλα αυτή συνδύαζε την παραδοσιακή αρχιτεκτονική με μοναστηριακά έπιπλα, σπάνια έργα τέχνης και αντίκες από όλη την Ευρώπη. Το σαλόνι της κοσμούσε το πιάνο της διεθνώς αναγνωρισμένης πιανίστριας, Τζίνας Μπαχάουερ, στενής φίλης του Γιάννη Καρρά ενώ ένα από τα μπάνια της είχε σχεδιάσει ο σουρεαλιστής ζωγράφος, Σαλβαντόρ Νταλί, ο οποίος επισκεπτόταν συχνά το θέρετρο επιλέγοντας πάντα το «κόκκινο δωμάτιο».
      Άλλωστε ο γόνος της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας από τα Καρδάμυλα της Χίου, Γιάννης Καρράς ήταν γνωστός κοσμοπολίτης. Οι επιχειρήσεις του είχαν έδρα στη Μεγάλη Βρετανία και παράρτημα στη Νέα Υόρκη και χαρακτηριζόταν από πολλούς ως πολυταξιδεμένος «bon viveur» της εποχής - τα καλοκαίρια ταξίδευε σε διάφορους προορισμούς με το σκάφος του το οποίο πλοηγούσε ο ίδιος, ενώ τους χειμώνες τους περνούσε στην Ελβετία.
      O διάσημος σουρεαλιστής ζωγράφος, Σαλβαντόρ Νταλί, στη βίλα Γαλήνη Η βίλα Γαλήνη βέβαια ήταν το πρώτο από τα διάφορα καταλύματα που οικοδομήθηκαν στο Πόρτο Καρράς. Το 1976 ανοίγει τις πόρτες του το συγκρότημα Village Inn (που τα τελευταία χρόνια μετονομάσθηκε σε Marina Village & Yacht Club), ενώ το ξενοδοχείο Meliton ανοίγει το 1979 και το ξενοδοχείο Sithonia το 1980.

      Τα σχέδια για το συγκρότημα τα οποία έφεραν την σφραγίδα του ιδρυτή της καλλιτεχνικής και αρχιτεκτονικής σχολής Bauhaus, Βάλτερ Γκρόπιους, περιλάμβαναν την δημιουργία ξενοδοχειακών συγκροτημάτων, αθλητικών υποδομών, γήπεδων γκολφ, οινοποιείου και ελαιώνων, στάβλων ακόμα και γαλακτοκομικής φάρμας. Παρότι ο μεγάλος αρχιτέκτονας πέθανε πριν από την ολοκλήρωση του έργου οι απαλές και ουδέτερες χρωματικά καμπύλες του Meliton Hotel θεωρούνται «σήμα κατατεθέν» του Γκρόπιους  και μαζί με το Village Inn, το Villa Gallini και το Sithonia, έγιναν το έμβλημα της Χαλκιδικής και αποτέλεσαν πρότυπο για την ανάπτυξη άλλων ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή.

      Αξίζει να σημειωθεί ότι η μαρίνα του θέρετρου ήταν η πρώτη που δημιουργήθηκε στη Βόρεια Ελλάδα και προέβλεπε τον ελιμενισμό σκαφών αναψυχής.

      Όσο για το γήπεδο του γκολφ, το οποίο γεννήθηκε από την αγάπη του Γιάννη Καρά για το ευγενές άθλημα , αποτέλεσε το πρώτο και μοναδικό για τη Βόρεια Ελλάδα γήπεδο γκολφ, στο οποίο έπαιξαν επιφανείς Αθηναίοι, μεταξύ των οποίων ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο πρεσβύτερος και ο Γεώργιος Ράλλης, ενώ φιλοξενήθηκαν και πολλοί αγώνες με διεθνώς αναγνωρισμένους αθλητές.
      Ως ένας από τους πρωτοπόρους του ελληνικού τουρισμού, ο εφοπλιστής οραματίστηκε κι ένα αυτόνομο θέρετρο του οποίου οι επισκέπτες θα μπορούσαν να ασχοληθούν με μια ποικιλία δραστηριοτήτων αναψυχής. Γι αυτό και οι παρεμβάσεις του στην περιοχή περιλάμβαναν την φύτευση 45.000 ελιών και την δημιουργία ενός εκ των μεγαλυτέρων αμπελώνων στη χώρα, ο οποίος εκτεινόταν σε περισσότερα από 4.750 στρέμματα.
      Ο εφοπλιστής άλλωστε ήθελε να κάνει το κρασί συνώνυμο της Ελλάδας στο εξωτερικό. Και θα έλεγε κανείς πως τα κατάφερε αφού πέρα από τα αμπέλια κατάφερε να δημιουργηθεί με την βοήθεια του «πατέρας» της σύγχρονης οινοποίησης, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Μπορντό, Εμίλ Πεϊνό (Emile Peynaud) οινοποιείο, σχολείο για μελλοντικούς παραγωγούς, αλλά και να παραχθούν ποικιλίες όπως η Μαλαγουζιά, οι οποίες απέσπασαν πολλά βραβεία και τοποθετήθηκαν μέχρι και στα ράφια του λονδρέζικου Harrods. Σήμερα οι οι λοφώδεις εκτάσεις της περιοχής δημιουργούν άριστες οικολογικές συνθήκες για τη καλλιέργεια 27 εκλεκτών ποικιλιών. Από το ασύρτικο, το αθήρι, τη μαλαγουζιά, το σοβινιόν μπλαν και το ροδίτη παράγονται λευκοί οίνοι. Μεταξύ των ερυθρών ποικιλιών κυριαρχούν το περίφημο λημνιό, το καμπερνέ σοβινιόν, το καμπερνέ φραν, το μερλό και το σιρά.

      To Πόρτο Καρράς μετατράπηκε για χρόνια σε ένα κοσμικό σύμβολο για το μοναδικό του design, την πρωτοποριακή (και διαχρονική) αρχιτεκτονική των ξενοδοχείων του, αλλά και για τους διάσημους επισκέπτες του. Με ελικόπτερο ή με ιδιωτικό σκάφος, το επισκέφτηκαν μέσα στα χρόνια πολιτικοί, μέλη βασιλικών οικογενειών και σπουδαίοι καλλιτέχνες, εξαπλώνοντας την φήμη του πολύ πέρα από τα σύνορα της Ελλάδας. Μεταξύ των ηχηρών ονομάτων που πέρασαν τις διακοπές τους και βρήκαν «στην Χαλκιδική έναν παράδεισο επί γης» όπως τον χαρακτήριζαν, ήταν ο Τζον Κένεντι Τζούνιορ, ο Φρανσουά Μιτεράν, η Μισέλ Μόργκαν, ο σουρεαλιστής ζωγράφος Σαλβαντόρ Νταλί, ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ και η Μαργκότ Φοντέιν, οι Ροκφέλερς, η Τζόαν Μπαέζ, η Φιόνα Φον Τίσεν, ο Βαλερί Ζισκάρ Ντεστένο, ο πρίγκιπας Αλβέρτος του Μονακό, ο ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν, η βασίλισσα της Ολλανδίας Τζούλιανα και άλλοι.

      Στις απαρχές του 20ου αιώνα, το συγκρότημα περνά σε νέα χέρια και νέα εποχή όταν μέσω διαγωνισμού της Εθνικής Τράπεζας αποκτιέται από τον όμιλο της Τεχνικής Ολυμπιακής της οικογένειας Στέγγου. Στόχος του τότε προέδρου του, Κωνσταντίνου Στέγγου, ήταν να φέρει το Πόρτο Καρράς στην κορυφή της διεθνούς ταξιδιωτικής αγοράς. Για το λόγο αυτό ανακαινίζει πλήρως το ξενοδοχειακό συγκρότημα ακολουθώντας τις προδιαγραφές των Green Hotels, ενώ προσθέτει στο δυναμικό του ένα σύγχρονο κέντρο θαλασσοθεραπείας καθώς κι ένα εργοστάσιο επεξεργασίας θαλασσινού νερού για την παραγωγή πόσιµου νερού, ακολουθώντας τις βασικές αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής.

      Το συγκρότημα παρέμεινε μέχρι και σήμερα στη λίστα με τους κορυφαίους πολυτελείς προορισμούς και μέχρι και σήμερα τα 17.630 στρέμματα του Πόρτο Καρράς περιλαμβάνουν τα ξενοδοχεία «Μελίτων» και «Σιθωνία», τις Βίλες «Γαλήνη» και «Καλύβα», τη μεγαλύτερη ιδιωτική μαρίνα στη Βόρεια Ελλάδα και από τις μεγαλύτερες στα Βαλκάνια, το οινοποιείο, τις αθλητικές εγκαταστάσεις γκολφ, καλαθοσφαίρισης, ποδοσφαίρου,ιππασίας, τέννις, ποδηλασίας, αναρρίχησης, θαλασσίων sports, το μεγαλύτερο κέντρο spa θαλασσοθεραπείας της νοτιοανατολικής Ευρώπης και το καζίνο.
       
    4. webTV

      Engineer

      Εξαιρετικά κτίρια με τρούλους, εκλεκτικιστικού ρυθμού στην Θεσσαλονίκη
      Οι φωτογραφίες έχουν επιλεχθεί από τους φωτογράφους της ομάδας Thessaloniki Arts and Culture Photos και αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των δημιουργών, οι οποίοι τις υπογράφουν.
      Το εξαιρετικό αυτό υλικό έχει ληφθεί από το διαδίκτυο και αναδημοσιεύεται προκειμένου να γίνει γνωστό και στους επισκέπτες του www.e-archimedes.gr.
      Πηγή και περισσότερες πληροφορίες: https://www.thessalonikiartsandculture.gr/
      451440074-Eclecticistic-Buildings-in-Salonica-Greece.pdf
    5. webTV

      Engineer

      Οι Ιρλανδές Ιβόν Φάρελ και Σέλεϊ Μακναμάρα (Yvonne Farrell και Shelley McNamara), συνιδρύτριες του γραφείου Grafton Architects του Δουβλίνου -ιδρύθηκε το 1978-, είναι οι κάτοχοι του κορυφαίου βραβείου αρχιτεκτονικής "Pritzker Architecture Prize" για το 2020.
      Το βραβείο, το οποίο καθιερώθηκε το 1979, είναι ένα από τα σημαντικότερα παγκοσμίως που δίνονται σε ζώντα αρχιτέκτονα για το σύνολο του έργου του, και οι κυρίες Φάρελ και Μακναμάρα είναι η τέταρτη και η πέμπτη γυναίκα αρχιτέκτονας που το λαμβάνει. Και είναι και οι πρώτες Ιρλανδές που βραβεύονται με αυτό.
      Η φετινή επιτροπή αναφέρθηκε σε αυτές ως «πρωτοπόρους σε έναν τομέα ο οποίος παραδοσιακά ελέγχεται από άντρες και είναι ακόμη και σήμερα ένα επάγγελμα κυριαρχούμενο από άντρες», αλλά και ως «φάρους για άλλους, καθώς σφυρηλατούν την παραδειγματική επαγγελματική διαδρομή τους».
      Το ζεύγος των αρχιτεκτονισσών έχει ολοκληρώσει κτήρια σε όλο τον κόσμο. Το 2008, κέρδισαν το βραβείο για το World Building of the Year με το Universita Luigi Bocconi στο Μιλάνο και το RIBA International Prize με το University Campus UTEC Lima στο Περού. Το 2018, ήταν οι διευθύντριες της Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας.
      Το βραβείο, όπως τόνισε η επιτροπή, δεν δόθηκε στις δύο αρχιτεκτόνισσες για το σύνολο του έργου τους μόνον, αλλά και για το πώς λειτουργούν το αρχιτεκτονικό γραφείο τους και «τη γενναιοδωρία τους προς τους συναδέλφους τους».
      «Μέσα στο ήθος ενός επαγγέλματος σαν το δικό μας, έχουμε τόσες φορές προσπαθήσει σκληρά να βρούμε χώρο για την εφαρμογή αξιών όπως ανθρωπισμός, τέχνη, γενναιοδωρία και πολιτισμική διασύνδεση με κάθε μέρος και περιβάλλον στο οποίο εργαζόμαστε» είπε η Σέλεϊ Μακναμάρα.
      Δείτε επιλεγμένα έργα τους: https://www.pritzkerprize.com/laureates/2020
      Αναλυτικά: https://www.pritzkerprize.com/laureates/2020
      Περισσότερα: https://www.saoarchitects.com/15-most-influential-creative-british-architects
    6. webTV

      Engineer

      Ο φετινός χειμώνας (τρίμηνο Δεκεμβρίου 2019-Φεβρουαρίου 2020) ήταν με διαφορά ο πιο θερμός στην Ευρώπη από το 1855, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή υπηρεσία Copernicus Climate Change Service.
      Η μέση θερμοκρασία τριμήνου ήταν 1,4 βαθμοί Κελσίου πάνω από το προηγούμενο ρεκόρ θερμοκρασίας χειμώνα, που είχε καταγραφεί το 2015-16. Ο φετινός χειμώνας ήταν επίσης 3,4 βαθμούς πιο θερμός από το μέσο όρο της περιόδου 1981-2010.
      Παγκοσμίως, το 2019 υπήρξε το δεύτερο πιο ζεστό έτος στα μετεωρολογικά χρονικά, ενώ τόσο η τελευταία πενταετία όσο και η τελευταία δεκαετία ήσαν οι θερμότερες των τελευταίων 150 ετών.
      Ο Φεβρουάριος του 2020 ήταν ο δεύτερος θερμότερος Φεβρουάριος στα χρονικά τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε όλη τη Γη. Οι θερμοκρασίες του περασμένου μήνα ήσαν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη πάνω από το μέσο όρο της περιόδου 1981-2010 γι' αυτό τον μήνα. Ο πιο ζεστός Φεβρουάριος ήταν εκείνος του 2016 (μόλις 0,1 βαθμό πάνω από τον φετινό Φεβρουάριο).
      Το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2019-Φεβρουαρίου 2020 υπήρξε 0,64 βαθμούς πιο ζεστό από το μέσο όρο 1981-2010.
       
    7. webTV

      Engineer

      Οι μεγάλες πόλεις δεν σταματούν να αναπτύσσονται. Μπορούν όμως να το κάνουν με βιώσιμο τρόπο. Η Στοκχόλμη είναι μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες πρωτεύουσες της Ευρώπης. Παρόλα αυτά σχεδιάζει να έχει θετικό αποτύπωμα σε σχέση με τον άνθρακα μέχρι το 2040. Η πόλη ανακηρύχτηκε πρόσφατα ως η πιο έξυπνη πόλη στον κόσμο για τις καινοτομίες που εφάρμοσε, σε σχέση με το περιβάλλον, την ψηφιοποίηση και την ευζωία των κατοίκων της. Ας δούμε μερικές από τις λύσεις που εφαρμόζει, οι οποίες μπορούν να υιοθετηθούν στις πόλεις του μέλλοντος.
      Η περιοχή Valla Torg είναι χαμηλής ενέργειας. Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα των δράσεων που γίνονται. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού πρότζεκτ GrowSmarter, αυτά τα σπίτια που ανήκουν στο κράτος, έχουν ανακαινιστεί για να μειώσουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον. Υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα και ένα νέο σύστημα διαχείρισης των απορριμμάτων. Εδώ, κάθε σακούλα σκουπιδιών έχει το χρώμα της. Ένας οπτικός αισθητήρας και μια ζυγαριά επιτρέπουν την εξατομικευμένη διαχείριση των σκουπιδιών:
      «Χρειάζεται να έχουν ενημέρωση στα κινητά τους σε πραγματικό χρόνο. Εάν λοιπόν για παράδειγμα η κυρία Σβένσον πετάξει υπολείμματα τροφών, θα ενημερωθεί αμέσως. Θα της λένε, σας ευχαριστούμε που συμβάλατε με 1,2 κιλά με απορρίμματα τροφών, που θα γίνουν βιοαέριο. Και στο μέλλον, θα πληρώνουν, ανάλογα με τα απορρίμματά τους» αναφέρει ο Πάτρικ Χάραλντσον, πρόεδρος της ENVAC για τη Βόρεια Ευρώπη.
      Κάτω από το έδαφος, σε αγωγούς με υψηλή πίεση, τα απορρίμματα μεταφέρονται σε ένα ενιαίο κέντρο συγκέντρωσης. Έτσι, απαιτείται λιγότερος χώρος και λιγότερες κινήσεις από τα απορριμματοφόρα. Η βιώσιμη αστική μετακίνηση είναι επίσης βασική προτεραιότητα της σουηδικής πρωτεύουσας. Πρόσφατα εγκατέστησε αισθητήρες κοντά στο στάδιο της πόλης. Συγκεντρώνουν μια τεράστια ποικιλία δεδομένων, που βοηθούν τις αρχές να εφαρμόσουν μια πιο ακριβή και ικανοποιητική πολιτική μεταφορών στο αστικό δίκτυο:
      «Στο παρελθόν, έπρεπε να περιμένουμε 1-2 χρόνια για να έχουμε αυτά τα δεδομένα. Τώρα τα παίρνουμε σχετικά σύντομα, σε μόλις 15 λεπτά. Εάν έχετε πάρει μια απόφαση και εφαρμόζετε ένα σχέδιο, θα μάθετε αμέσως τα αποτελέσματα. Είναι κάτι εξαιρετικό» εξηγεί ο Στάνλεϊ Έκμπεργκ, Επικεφαλής Πωλήσεων σε ΜΜΕ της IBM στη Σουηδία.
      Η μείωση των εκπομπών σημαίνει επίσης σωστή διαχείριση της ενεργειακής κατανάλωσης. Όπως είναι για παράδειγμα η θερμότητα που υπάρχει σε διάφορα κτίρια, η οποία μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί. Η εταιρία αποθήκευσης δεδομένων Glesys επανατροφοδοτεί το σύστημα θέρμανσης της περιοχής, χάρις σε αντλίες που χρηματοδοτήθηκαν μέσω του συγκεκριμένου πρότζεκτ. Ο Γιοακίμ Γιάρστορπ είναι ο διευθυντής της: «Έχουμε πλέον ένα πιο πράσινο κέντρο δεδομένων. Αντί να χάνεται η θερμότητα στο χώρο, κερδίζουμε χρήματα από την εταιρία θέρμανσης της περιοχής μας, καθώς μας την αγοράζει».
      Το 2019, το δίκτυο θέρμανσης της περιοχής μπόρεσε να θερμάνει 30.000 διαμερίσματα, μόνο χάρις τη θερμότητα που πήρε πίσω από το Κέντρο Δεδομένων, σούπερ μάρκετ, ακόμη και από αποτεφρωτήρια. Η εταιρία προσδοκά επέκταση του συγκεκριμένου συστήματος και του δικτύου της που το χρησιμοποιεί. Το ίντερνετ μπορεί να θερμάνει τα περισσότερα από τα 140.000 νέα διαμερίσματα που θα κτιστούν στην Στοκχόλμη μέχρι το 2030, σύμφωνα με τον Μίκα Χακοσάλο, που είναι υπεύθυνος της εφαρμογής έξυπνων λύσεων στην Στοκχόλμη.
      Ο Μάρτιν Μπρόλιν εργάζεται στην εταιρία ενέργειας Exergi: «Θα έχουμε μικρές μονάδες παραγωγής διασκορπισμένες στο δίκτυο θέρμανσης της περιοχής. Και όλη αυτή η παραγωγή θα μπαίνει στο σύστημα, με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται να το κάνουμε εμείς στα δικά μας εργοστάσια. Έχουμε λοιπόν έναν αυξημένο συνδυασμό παραγωγής».
      Υπάρχουν ήδη 12 τέτοια έξυπνα παραδείγματα στη Στοκχόλμη και άλλα δύο σε Βαρκελώνη και Κολωνία. Το πάρτι για την ολοκλήρωση του πρότζεκτ Growsmarter πραγματοποιήθηκε στην Στοκχόλμη. Ήταν μια ευκαιρία για την δήμαρχο Άννα Κένιγκ Γιέρλμιρ να παρουσιάσει τους φιλόδοξους στόχους της για το κλίμα: «Αναπτύσσουμε μια νέα τεχνική συγκέντρωσης άνθρακα. Με αυτή τη νέα τεχνική και τα συστήματα θέρμανσης της περιοχής, που είναι απεξαρτημένα από τα ορυκτά καύσιμα, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια πόλη που είναι θετική προς το περιβάλλον. Την πρώτη στον κόσμο μέχρι το 2040».
      Μερικές από αυτές τις λύσεις μπορούν να εφαρμοστούν και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Πόρτο, η Βαλέτα και το Κορκ.
       
    8. webTV

      Engineer

      Το όνειρο υπήρχε από την εποχή της αρχαίας Ελλάδας, όμως άρχισε να γίνεται πραγματικότητα το 1882. Η διάνοιξης της διώρυγας της Κορίνθου είναι σημείο σταθμός στην ιστορία της απελευθερωμένης Ελλάδας.

      Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας, ο κυβερνήτης Καποδίστριας επιθυμώντας την ανάπτυξη της χώρας, ανέθεσε τη μελέτη της διάνοιξης της Διώρυγας της Κορίνθου σε ειδικό μηχανικό.

      Όμως, τo κονδύλι των 40 εκατομμυρίων χρυσών φράγκων που απαιτούταν, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δαπάνης, για την εκτέλεση του έργου, δεν μπορούσε να εξευρεθεί από τη διεθνή χρηματαγορά και πόσο μάλλον να διατεθεί από τον ελληνικό προϋπολογισμό.

      Έπειτα από πολλές προσπάθειες έναρξης της διάνοιξης της Διώρυγας, το έργο πνοής ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε εν τέλει (1880-1893), επί πρωθυπουργίας του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος στόχευε μέσω της κατασκευής μεγάλων έργων υποδομής στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.

      Μια φωτογραφική αναδρομή σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Ελλάδας, που σήμερα αποτελεί διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών.



      Διώρυγα Κορίνθου 1907

      Καταστροφή της διώρυγας από τα γερμανικά στρατεύματα 1944



      Οι εργασίες εκφράξεως κράτησαν 5 χρόνια (1944-1949)
      Η Διώρυγα ξαναχρησιμοποιείται

      «Εγκαίνια της Διώρυγας». Πίνακας του Κωνσταντίνου Βολανάκη 1893

      18/06/1962 ένα καράβι περνάει τον Ισθμό , στο κατάστρωμα του έχει φορτωμένο ένα Ι.Χ.

      Πηγή : Archives historiques BNP Paribas/facebook
    9. webTV

      Engineer

      Η σειρά κατάταξης των 10 πρώτων χωρών έχει ως εξής:
      10) Singapore: 87 skyscrapers
      9) Indonesia: 101skyscrapers
      8.) Thailand: 103 skyscrapers
      7) Canada: 104 skyscrapers 
      6) Australia: 106 skyscrapers
      5) South Korea: 219 skyscrapers
      4) United Arab Emirates: 242 skyscrapers
      3) Japan: 249 skyscrapers
      2) United States: 795 skyscrapers
      1) China: 1980 skyscrapers
       
    10. webTV

      Engineer

      Από τα μέσα Οκτωβρίου, 33 γαλάζιοι σωλήνες των 483 μέτρων επιπλέουν στον κόλπο της Σαλαμίνας. Το ασυνήθιστο θέαμα οφείλεται σε ένα μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα έργο: πρόκειται για τα –έτοιμα πλέον– τμήματα του υποθαλάσσιου αγωγού ύδρευσης, που θα συνδέσει την Αίγινα με τη Σαλαμίνα και το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ. Στα μέσα της άνοιξης θα ξεκινήσει η επιχείρηση πόντισης στον βυθό, ενώ τα έργα προστασίας από υποθαλάσσιους κινδύνους θα χρειαστούν αρκετούς μήνες ακόμα. Ιδανικά, όμως, το επόμενο καλοκαίρι, για πρώτη φορά μετά πολλά χρόνια, η Αίγινα θα έχει σταθερή παροχή νερού.
      Πριν από ένα δεκαπενθήμερο ολοκληρώθηκε η καθέλκυση των «σωληνογραμμών» και η προσωρινή τους αγκυροβολία στην περιοχή Ρέστη του κόλπου της Σαλαμίνας. «Επιπλέουν λόγω του υλικού τους και παρά τα έρματα (σ.σ. τσιμεντένια βαρίδια) που τους έχουν τοποθετηθεί. Φυσικά κάθε τμήμα είναι σφραγισμένο», εξηγεί στην «Κ» ο Αλέξανδρος Πετρόπουλος, υπεύθυνος του έργου για την εταιρεία Χρ. Κωνσταντινίδης Α.Ε.
      Το χρονικό
      Ο αγωγός –διαμέτρου 63 εκατοστών– είναι κατασκευασμένος από πολυαιθυλένιο τρίτης γενιάς. Από το εργοστάσιο στη Θήβα μεταφέρθηκε σε κομμάτια στο εργοτάξιο της τεχνικής εταιρείας Χρ. Κωνσταντινίδης Α.Ε. (που έχει αναλάβει το έργο) στη Σαλαμίνα – εκεί ενώθηκαν σε μεγάλες «σωληνογραμμές» των 483 μέτρων. Από τον Ιούνιο ξεκίνησε η πόντισή τους στη θάλασσα – στις 18 Οκτωβρίου το τελευταίο κομμάτι μπήκε στο νερό και... αγκυροβόλησε.

      «Καιρού επιτρέποντος, η πόντιση του αγωγού θα ξεκινήσει τον Απρίλιο ή Μάιο του 2020», εξηγεί ο κ. Πετρόπουλος. Η πόντιση του αγωγού είναι μια σύνθετη διαδικασία. «Πρώτα θα “κουμπώσει” το πρώτο τμήμα του αγωγού με τον αγωγό στην ξηρά. Μόλις αρχίσει να γεμίζει με νερό, θα ξεκινήσει σιγά σιγά να βυθίζεται. Οταν μείνουν τα τελευταία 100 μέτρα στην επιφάνεια, σε μια θαλάσσια πλατφόρμα θα “κουμπώσει” το επόμενο κομμάτι. Ο ρυθμός βύθισης είναι 8 μέτρα/λεπτό, ενώ εκτιμούμε ότι η πόντιση του αγωγού θα χρειαστεί συνολικά έως 10 ημέρες, με εργασία όλο το 24ωρο».
      Η συνολική απόσταση που θα καλύψει ο αγωγός είναι περίπου 14 χιλιόμετρα. «Εχει γίνει πλήρης γεωφυσική αποτύπωση του βυθού σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, για να δούμε την κατάσταση του πυθμένα. Ετσι βελτιώθηκε η όδευσή του: για παράδειγμα στη Σαλαμίνα έπρεπε να αποφύγουμε βράχια σε μικρά βάθη, στην Αίγινα να περιοριστεί η ζημιά σε λιβάδια ποσειδωνίας, ενώ στο μέσον της διαδρομής να αποφύγουμε το ναυάγιο του αντιτορπιλικού “Υδρα”».
      Το μέγιστο βάθος που θα φθάσει ο αγωγός είναι 93 μέτρα. Οπως εξηγεί ο κ. Πετρόπουλος, τα πρανή της Σαλαμίνας είναι απότομα και φθάνουν γρήγορα στα 90 μέτρα. Στη συνέχεια και μέχρι τις νησίδες Λαγούσες, ο βυθός είναι μαλακός, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Στο τελικό τμήμα, από τις Λαγούσες έως την Αίγινα τα βάθη είναι μικρότερα (50-60 μέτρα) και οι κλίσεις του πυθμένα ήπιες. Με την άφιξη του αγωγού στην Αίγινα, θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του φρεατίου και η σύνδεσή του με την πλευρά του αγωγού στην ξηρά.
      «Σήμερα πραγματοποιούμε σκυροδέτηση των εγκαταστάσεων από την πλευρά της Αίγινας, ενώ για να παραδοθεί νερό στο δίκτυο πρέπει να ολοκληρωθούν οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις και να γίνουν δοκιμές. Στόχος μας είναι ο αγωγός να λειτουργήσει το καλοκαίρι μεταφέροντας νερό, ωστόσο καλό είναι να μην είμαστε υπεραισιόδοξοι, καθώς εξαρτώμεθα σε μεγάλο βαθμό από τον καιρό».

      Μετά την πόντιση του αγωγού, θα ακολουθήσει η τοποθέτηση ενός προστατευτικού στρώματος. «Η θέση του αγωγού θα υπάρχει στους ναυτικούς χάρτες. Ομως, πρέπει να τον προφυλάξουμε από τράτες και μεγάλες άγκυρες. Ετσι, λοιπόν, από την ξηρά και μέχρι βάθος 10 μέτρων ο αγωγός θα ταφεί, ενώ από τα 10 έως τα 50 μέτρα κάτω από τη θάλασσα ο αγωγός θα καλυφθεί με 3.000 “τσιμεντοστρώματα” και λιθοστρώματα». Η διαδικασία αυτή θα χρειαστεί 5-6 μήνες. «Τα “τσιμεντοστρώματα” θα κατεβαίνουν στον βυθό με ένα ειδικό πλαίσιο που μπορεί να σηκώσει έως 80 τόνους και κινείται με τέσσερις προπέλες. Στα μικρά βάθη τη διαδικασία θα επιτηρούν δύτες, ενώ στα μεγαλύτερα αυτοκινούμενο υποβρύχιο όχημα», λέει ο κ. Πετρόπουλος.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αγωγοί στην Αίγινα και στη Σαλαμίνα έχουν μια δεύτερη «αναμονή», ώστε να μπορεί στο μέλλον να ποντιστεί και δεύτερος αγωγός διπλασιάζοντας την ποσότητα του νερού που θα μεταφέρεται. Με την πόντιση του αγωγού, θα είναι η δεύτερη φορά στη χώρα μας που ένα νησί συνδέεται με το δίκτυο ύδρευσης της ηπειρωτικής Ελλάδας. Το πρώτο ήταν προφανώς η Σαλαμίνα, αλλά με δύο πολύ μικρότερου μήκους αγωγούς, μήκους 2,5 χλμ.
      Τα έργα στο νησί

      Την ίδια στιγμή, η Αίγινα «προετοιμάζεται» για την άφιξη του νερού. Οπως αναφέρει ο δήμαρχός της, Γιάννης Ζορμπάς, τα έργα μεταφοράς του νερού από το σημείο όπου θα βγαίνει ο αγωγός (περιοχή Λεόντι) έως την κεντρική δεξαμενή του νησιού (περιοχή Κυψέλη) έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Επίσης, πρόσφατα ανατέθηκε η δημιουργία συστήματος εποπτείας του δικτύου (προϋπολογισμού 3,7 εκατ. ευρώ), με τηλεπισκοπική παρακολούθησή του για τον εντοπισμό διαρροών και τη σταθεροποίηση της πίεσης στο δίκτυο.
      Παράλληλα, έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ μελέτη για την αντικατάσταση του πεπαλαιωμένου δικτύου ύδρευσης στην πόλη της Αίγινας και όπου αλλού εξακολουθούν να υπάρχουν σωλήνες από αμίαντο. «Για εμάς είναι ένα έργο πνοής, που προωθείται από όλους τους δημάρχους εδώ και μία δεκαπενταετία», λέει ο κ. Ζορμπάς. «Η κάλυψη των αναγκών με υδροφόρες κοστίζει 3,5 εκατ. ευρώ ετησίως και έχει πολλές επισφάλειες – το νησί μπορεί εύκολα να μείνει χωρίς νερό αν χαλάσει ή καθυστερήσει μια υδροφόρα. Τώρα ελπίζουμε ότι όλα αυτά θα τελειώσουν». 








      Έντυπη
    11. webTV

      Engineer

      Την αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων στα 4,18 δισ. ευρώ τον Αύγουστο καταγράφει η Τράπεζα της Ελλάδος, με τα στοιχεία στο οκτάμηνο να δείχνουν εισπράξεις 13,2 δισ. ευρώ.
      Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο τον Αύγουστο του 2019 εμφάνισε πλεόνασμα 3.927 εκατ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 3.432 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2018.
      Ειδικότερα, αύξηση κατά 16,1% κατέγραψαν τον Αύγουστο του 2019 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 4.183 εκατ. ευρώ, έναντι 3.601 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2018, ενώ αύξηση κατά 50,6% παρατηρήθηκε και στις ταξιδιωτικές πληρωμές (Αύγουστος 2019: 255 εκατ. ευρώ, Αύγουστος 2018: 170 εκατ. ευρώ). Η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων οφείλεται στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 4,8%, καθώς και στην αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 11,0% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2018. Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι διαμορφώθηκε στα 607,8 ευρώ, αυξημένη κατά 4,8% σε ετήσια βάση.
      Οι καθαρές εισπράξεις από την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών συνέβαλαν με ποσοστό 87,0% στο σύνολο των καθαρών εισπράξεων από υπηρεσίες και υπεραντιστάθμισαν (210,2%) το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών.
      Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 11.402 εκατ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 10.225 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 1.583 εκατ. ευρώ ή 13,6%, οι οποίες μόνο εν μέρει αντισταθμίστηκαν από την αύξηση των ταξιδιωτικών πληρωμών κατά 406 εκατ. ευρώ ή 28,3%.
      Η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων οφείλεται στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 9,8%, καθώς και στην αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 3,6%. Οι καθαρές εισπράξεις από την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών αντιστάθμισαν κατά 73,7% το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών και συνέβαλαν κατά 74,8% στο σύνολο των καθαρών εισπράξεων από υπηρεσίες.
      Ταξιδιωτικές εισπράξεις
      Τον Αύγουστο του 2019, όπως προαναφέρθηκε, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 16,1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Αναλυτικότερα, αύξηση κατά 17,6% εμφάνισαν οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 3.051 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-28 αυξήθηκαν κατά 12,6% (Αύγουστος 2019: 1.059 εκατ. ευρώ, Αύγουστος 2018: 941 εκατ. ευρώ). Η αύξηση των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 ήταν αποτέλεσμα της αύξησης των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ κατά 4,8% (Αύγουστος 2019: 1.838 εκατ. ευρώ, Αύγουστος 2018: 1.754 εκατ. ευρώ), καθώς και των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 44,4% και διαμορφώθηκαν στα 1.213 εκατ. ευρώ.
      Ειδικότερα, όσον αφορά τις σημαντικότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών, οι εισπράξεις από τη Γερμανία μειώθηκαν κατά 8,3% και διαμορφώθηκαν στα 549 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 7,9% και διαμορφώθηκαν στα 287 εκατ. ευρώ.
      Αύξηση κατά 54,7% παρουσίασαν και οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 637 εκατ. ευρώ. Από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, αύξηση κατά 12,1% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 186 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 87,5% και διαμορφώθηκαν στα 113 εκατ. ευρώ.
      Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 13,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 και διαμορφώθηκαν στα 13.242 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση κατά 12,7% των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 9.145 εκατ. ευρώ, και στην αύξηση κατά 16,5% των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 3.788 εκατ. ευρώ.
      Αναλυτικότερα, οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ αυξήθηκαν κατά 8,5% και διαμορφώθηκαν στα 5.651 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ αυξήθηκαν κατά 20,2% και διαμορφώθηκαν στα 3.494 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, οι εισπράξεις από τη Γερμανία μειώθηκαν κατά 4,8% και διαμορφώθηκαν στα 1.961 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 13,5% και διαμορφώθηκαν στα 825 εκατ. ευρώ. Οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο επίσης αυξήθηκαν κατά 33,6% και διαμορφώθηκαν στα 1.949 εκατ. ευρώ. Από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, άνοδο κατά 13,3% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 763 εκατ. ευρώ, ενώ και οι εισπράξεις από τη Ρωσία σημείωσαν αύξηση κατά 20,4% και διαμορφώθηκαν στα 313 εκατ. ευρώ.
      Εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση
      Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση τον Αύγουστο του 2019 διαμορφώθηκε στις 6.762 χιλ. ταξιδιώτες, έναντι 6.093 χιλ. ταξιδιωτών τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 1,8%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών αυξήθηκε κατά 29,8%. Η αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της ταξιδιωτικής κίνησης από τις χώρες της ΕΕ-28 κατά 13,3%, καθώς και της αύξησης της ταξιδιωτικής κίνησης από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28 κατά 4,8%.
      Αναλυτικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκε στις 2.310 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας μείωση κατά 8,5%, ενώ αύξηση κατά 42,6% εμφάνισε η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ (Αύγουστος 2019: 2.695 χιλ., Αύγουστος 2018: 1.890 χιλ.).
      Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία μειώθηκε κατά 7,1% και διαμορφώθηκε στις 718 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γαλλία μειώθηκε κατά 4,6% και διαμορφώθηκε στις 338 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 40,0% και διαμορφώθηκε στις 741 χιλ. ταξιδιώτες. Αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, αυξημένη κατά 29,6% ήταν η ταξιδιωτική κίνηση από τις ΗΠΑ, η οποία διαμορφώθηκε στις 192 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αύξηση κατά 33,8% εμφάνισε και η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία, η οποία διαμορφώθηκε στις 129 χιλ. ταξιδιώτες.
      Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 3,6% και διαμορφώθηκε στις 21.842 χιλ. ταξιδιώτες, έναντι 21.088 χιλ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε 2,4%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών αυξήθηκε κατά 5,6%. Κατά την επισκοπούμενη περίοδο, η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-28 διαμορφώθηκε στις 15.402 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28 εμφάνισε αύξηση κατά 5,8% και διαμορφώθηκε στις 6.440 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ζώνης του ευρώ μειώθηκε κατά 3,2%, ενώ αυτή από τις χώρες της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ αυξήθηκε κατά 9,5%.
      Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία παρουσίασε μείωση κατά 8,5% και διαμορφώθηκε στις 2.659 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά 3,7% και διαμορφώθηκε στις 1.151 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο επίσης αυξήθηκε κατά 19,3% και διαμορφώθηκε στις 2.486 χιλ. ταξιδιώτες. Τέλος, αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, η ταξιδιωτική κίνηση από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 11,1% και διαμορφώθηκε στις 787 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τη Ρωσία αυξήθηκε κατά 3,8% και διαμορφώθηκε στις 388 χιλ. ταξιδιώτες.
    12. webTV

      Engineer

      Ένας φάρος ηλικίας 120 ετών, στη νοτιοδυτική Δανία, τοποθετήθηκε πάνω σε ράγες και μεταφέρθηκε από το σημείο που είχε ανεγερθεί ώστε να σωθεί από την υποχώρηση του εδάφους.    
      Όταν ο φάρος Rubjerg Knude χτίστηκε το 1900, απείχε περίπου 200 μέτρα από την χείλος του γκρεμού στην απόκρημνη ακτή της Γιουτλάνδης.
      Μέχρι και πριν τη μεταφορά του η απόσταση αυτή είχε μειωθεί στα έξι μέτρα.


      Ο δήμαρχος της περιοχής, Arne Boelt, ανέφερε ότι πολλά μπορούσαν να πάνε λάθος κατά τη μεταφορά του φάρου, που έχει βάρος 1000 τόνων και βρίσκεται σε έναν γκρεμό ύψους 200 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας. «Αλλά άξιζε το ρίσκο. Η εναλλακτική θα ήταν η αποσυναρμολόγησή του», πρόσθεσε. Η επιχείρηση διήρκεσε δέκα ώρες. Ο φάρος μετακινήθηκε με ταχύτητα οχτώ μέτρων ανά ώρα.  



      Η Lea Wermelin, η 35χρονη υπουργός Περιβάλλοντος της Δανίας χαρακτήρισε τον λευκό φάρο ως «εθνικό θησαυρό» ώστε να εξηγήσει γιατί το υπουργείο της ξόδεψε πέντε εκατομμύρια κορώνες, περίπου 670.000 ευρώ για τη διάσωσή του. Στα έξοδα αυτά συνέβαλε και η πόλη του Hjoerring.
      Ο φάρος σταμάτησε να λειτουργεί το 1968 και μετατράπηκε σε μουσείο που περιλάμβανε και ένα έκθεμα για τη μάχη του κτιρίου ενάντια στο έδαφος που υποχωρούσε. Το μουσείο έκλεισε ωστόσο καθώς η άμμος κάλυψε τα δύο βοηθητικά κτίρια. Ο φάρος, ωστόσο, εξακολουθεί να προσελκύει 250.000 επισκέπτες τον χρόνο.  



      Η περιοχή είναι γνωστή για το αμμώδες έδαφος και την ακτογραμμή που διαβρώνεται. Το 2008 μία εκκλησία αποσυναρμολογήθηκε ώστε να μην βρεθεί στον γκρεμό. Η εκκλησία είχε χτιστεί το 1250 και εκεί είχαν γυριστεί σκηνές της ταινίας "Η Γιορτή της Μπαμπέτ". Το 1987 "Η Γιορτή της Μπαμπέτ" έγινε η πρώτη δανέζικη ταινία που κέρδισε το όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας.    
      Με πληροφορίες από Reuters
      Πηγή: www.lifo.gr
    13. webTV

      Engineer

      Ομαλά προχωρεί το project του νέου maglev (magnetic levitation- μαγνητική αιώρηση) τρένου της Κίνας, το οποίο αναμένεται να πιάνει ταχύτητες 600 χλμ/ ώρα- εντείνοντας την «κούρσα» με την Ιαπωνία στην «πίστα» των ταχύτερων τρένων στον κόσμο.

      Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του CNN, το πρωτότυπο του «σώματος» του τρένου εξήλθε από τη γραμμή συναρμολόγησης στον Κινγκντάο της ανατολικής Κίνας την Πέμπτη. Έχει αναπτυχθεί από την κρατική CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation) και προορίζεται να τεθεί σε κανονική παραγωγή το 2021, μετά από εκτενείς δοκιμές, αλλάζοντας δραματικά τα δεδομένα στις μεταφορές στην Κίνα. Όπως είπε ο αναπληρωτής επικεφαλής μηχανικός της CRRC, Ντινγκ Σανσάν, με το τρένο αυτό η διαδρομή Πεκίνο- Σανγκάη θα χρειάζεται μόλις 3,5 ώρες, τη στιγμή που σήμερα (λαμβανομένου υπόψιν του χρόνου προετοιμασίας για το ταξίδι) με αεροπλάνο χρειάζονται 4,5 ώρες και 5,5 ώρες με τρένο υψηλών ταχυτήτων (σήμερα τα τρένα της γραμμής Πεκίνου- Σανγκάης έχουν μέγιστη λειτουργική ταχύτητα 350 χλμ/ ώρα.

      Τα τρένα maglev χρησιμοποιούν μαγνητισμό για να αιωρούνται σε μικρή απόσταση από το έδαφος, μειώνοντας δραστικά την τριβή, και να κινούνται προς τα εμπρός.
      Η Κίνα ωστόσο δεν είναι μόνη στην «πίστα»: Η Ιαπωνία έχει και αυτή μακρά παράδοση στα «Shinkansen» (τρένα- σφαίρες), έχοντας μάλιστα πραγματοποιήσει δοκιμή σε πειραματικό σιδηρόδρομο στο Γιαμανάσι το 2015, όπου ένα maglev τρένο της Japan Railway έπιασε τα 603 χλμ / ώρα. Σε φάση ανάπτυξης είναι μια νέα γραμμή maglev (Chuo Shinkansen) όπου τα τρένα θα πιάνουν ταχύτητες γύρω στα 500 χλμ/ ώρα. Η πρώτη φάση του εγχειρήματος θα έχει να κάνει με τη σύνδεση Τόκιο-Ναγκόγια και αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το 2027.
      Επίσης, σε φάση δοκιμών βρίσκεται το επόμενης γενιάς τρένο- σφαίρα Alfa-X, που κατασκευάζεται από τις Kawasaki Heavy Industries και Hitachi. Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του The Verge, το τρένο (το οποίο δεν είναι τεχνολογίας maglev) είναι ικανό να πιάνει τα 400 χλμ/ ώρα, ωστόσο όταν τεθεί σε υπηρεσία, κατά το 2030, θα μεταφέρει επιβάτες σε ταχύτητα 360 χλμ/ ώρα. Το τρένο έχει ειδικό αεροδυναμικό σχεδιασμό για να ελαχιστοποιούνται η πίεση και ο θόρυβος που δημιουργεί.
       
    14. webTV

      Engineer

      Η Google Arts and Culture σε συνεργασία με το Ανάκτορο των Βερσαλλιών  προσφέρουν στους χρήστες της δημοφιλούς πλατφόρμας, μια εικονική περιδιάβαση στα διαμερίσματα του Λουδοβίκου 14ου. Χρησιμοποιώντας την επιστήμη μέτρησης από φωτογραφίες (φωτογραμμετρία) ο τεχνολογικός κολοσσός κατάφερε να αναπαραστήσει μοντέλα του παλατιού του «Βασιλιά Ήλιου», σε τρεις διαστάσεις.
      Η αμερικανική εταιρεία συνέλεξε πάνω από 4TB δεδομένων και με 15 δισεκατομμύρια πίξελ δημιούργησε την εφαρμογή Versailles.
      Η εφαρμογή καθοδηγεί τους επισκέπτες στα βασιλικά διαμερίσματα, στο παρεκκλήσιο και στην όπερα. Οι χρήστες του HTC Vive και του Oculus Rift μπορούν να αγγίξουν και να εξερευνήσουν περισσότερους από 100 πίνακες, γλυπτά και άλλα έργα τέχνης.
      Επιπλέον, η εταιρεία παρουσίασε μια online έκθεση με περισσότερα από 398 αντικείμενα (τεχνουργήματα, πίνακες). Σε αυτήν περιλαμβάνονται τρισδιάστατα μοντέλα αντικειμένων όπως το ερμάριο με τα κοσμήματα της Μαρίας Αντουανέτας, η κλίνη του βασιλιά και μια πληθώρα πορτρέτων ιδιαίτερα υψηλής ευκρίνειας της βασιλικής οικογένειας, καθώς και αρχειακών φωτογραφιών των Βερσαλλιών. 
      Το ανάκτορο των Βερσαλλιών βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα έξω από το Παρίσι, στις Βερσαλλίες και σήμερα αποτελεί ένα από τα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Το ανάκτορο, που είναι αναμφισβήτητα το πιο λαμπρό παλάτι της Ευρώπης, αποτελείται από τρια μέρη: το κύριο όπου έμενε η βασιλική οικογένεια και έχει το σχήμα U και άλλες δυο πτέρυγες δεξιά και αριστερά όπου έμεναν οι ευγενείς, ο κλήρος και οι υπουργοί. Εκτός όμως από τις εκτάσεις και τα δωμάτια, το ανάκτορο είναι δημοφιλές και για τους τεράστιους κήπους μαζί με τα συντριβάνια και τα αγάλματα, στα οποία είναι αποτυπωμένη η ελληνική μυθολογία. Η έκταση φτάνει τα 800 εκτάρια.
       «Ανεβείτε στη σκηνή της βασιλικής Όπερας, πλησιάστε το τέμπλο του βασιλικού παρεκκλησίου, το οποίο δημιούργησε ο Corneil van Clève τον 18ο αιώνα και ανακαλύψτε την Αίθουσα των Κατόπτρων, ένα από τα πιο εμβληματικά μέρη» σημειώνεται στην περιγραφή. 
       
        «Μέσα από την περιήγηση μπορείτε να δείτε από κοντά ταπισερί, πίνακες, ταβάνια, γλυπτά και έπιπλα. Για μια πιο προσωπική εμπειρία, επιλέξτε Night mode και εξερευνήστε το παλάτι υπό το φως των φλογών στα τζάκια» προτείνουν οι δημιουργοί της εφαρμογής.
       
    15. webTV

      Engineer

      Σχεδόν 20 ώρες ήταν στον αέρα! Γεγονός η πλέον πολύωρη πτήση στις αερομεταφορές.
      Αεροσκάφος της αυστραλιανή εταιρείας Qantas πραγματοποίησε την πρώτη πτήση Νέα Υόρκη- Σίδνεϊ, χωρίς στάση για ανεφοδιασμό.
      Η πτήση-ρεκόρ πέρασε στην ιστορία της αεροπλοΐας ως η πλέον πολύωρη, καθώς είχε διάρκεια 19 ωρών και 16 λεπτών.
      Το αεροπλάνο που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα Boeing 787 Dreamliner και σκοπός της πτήσης ήταν η διενέργεια μιας σειράς εξετάσεων στο πλήρωμα και στους επιβαίνοντες, αναφορικά με τις επιπτώσεις του “τζετ λαγκ” σε αεροπορικά ταξίδια τόσο μεγάλης διάρκειας.
      Συνολικά 49 άτομα επέβαιναν στο αεροπλάνο – πλήρωμα και επιβάτες- σε μια προσπάθεια να μειωθεί το βάρος και να μπορέσει να μεταφέρει το σκάφος το μέγιστο φορτίο καυσίμων.
      Όπως ανέφερε ο CEO της Qantas, Alan Joyce, “γνωρίζουμε τις προκλήσεις που παρουσιάζουν οι πτήσεις μεγάλης διάρκειας, όμως είναι αλήθεια ότι κάθε φορά η τεχνολογία μας επιτρέπει να προχωρήσουμε.
      Οι έρευνες που διεξάγουμε θα μας δείξουν τις στρατηγικές που θα ακολουθήσουμε για να βελτιώσουμε την άνεση των πτήσεων”.
    16. webTV

      Engineer

      Παρουσίαση καταστροφικών καταρρεύσεων ή αστοχιών διαφόρων κατασκευών, παλαιοτέρων ή νεωτέρων, με σύντομη αναφορά στα αίτια που τις προκάλεσαν.
      Γέφυρα του αυτοκινητοδρόμου I-35W επί του Mississippi στην Μιννεάπολη, MN , των ΗΠΑ

      Η χαλύβδινη τοξ ωτή γέφυρα των οκτώ λωρίδων κυκλοφορίας κατέρρευσε ξαφνικά σε ώρα κυκλοφοριακής αιχμής το 2007, με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους 13 άτομα και να τραυματισθούν άλλα 145. Η γέφυρα αυτή, κατασκευής του 1967, είχε χαρακτηριστεί "δομικά ανεπαρκής" από τις Ομοσπονδιακές Αρχές, τόσο το 1991, όσο και το 2005, και είχε προγραμματιστεί η αντικατάστασή της το 2020. Την στιγμή της κατάρρευσης επάνω στην γέφυρα βρισκόταν,επιπρόσθετα, 260 ton υλικών και εξοπλισμού για την εκτέλεση επισκευών, πράγμα που επιβάρυνε ακόμη περισσότερο τα κομβοελάσματα του καταστρώματος που ήταν ήδη υποδιαστασιολογημένα. Στην κατάρρευση ενεπλάκησαν περί τα 100 οχήματα και οι επιβάτες τους, μαζί με το προσωπικότου συνεργείου κατασκευής κατέληξαν στα νερά ή τα πρανή του ποταμού, στα -35 m Γέφυρα Στενών Tacoma , Πολιτεία Ουάσιγκτον, ΗΠΑ

      Η κρεμαστή αυτή γέφυρα που δόθηκε στην κυκλοφορία την 1η Ιουλίου 1940, κατέρρευσε μάλλον θεαματικά μόλις τέσσερις μήνες αργότερα. Οι εργαζόμενοι παρατήρησαν ότι η γέφυρα, την οποία αποκαλούσαν "Galloping Gertie" (Η Γκέρτυ που καλπάζει), παρουσίαζε ταλαντώσεις ήδη από το στάδιο της κατασκευής της, πράγμα που προκαλούσε ακόμη και ναυτία σε κάποιους απ' αυτούς. Η έλλειψη αντιανεμίων δικτυωτών συνδέσμων και η περιορισμένη ακαμψία του καταστρώματος,επιλογές που έγιναν για την ελάττωση του κόστους κατασκευής, είχαν ως αποτέλεσμα την ελαστική αστάθεια της κατασκευής, η οποία τέθηκε σε συντονισμό με την πνοή ενός μέτριου ανέμου, με ταλαντώσεις διαρκώς αυξανομένου εύρους που οδήγησαν σε αλυσωτή αστοχία και τελικώς την κατάρρευση της γέφυρας. Η αυξανόμενη ταλάντωση και η επικείμενη κατάρρευση έγιναν εγκαίρως αντιληπτά από τους διερχόμενους, οι οποίοι είχαν τον απαιτούμενο χρόνο να απομακρυνθούν και έτσι δεν υπήρξαν θύματα
      Συγκρότημα κατοικιών Lotus Riverside, Shanghai, Κίνα

      Το 2009, ένα από τα έντεκα 13 ώροφα κτίρια αυτού του συγκροτήματος διαμερισμάτων ανατράπηκε και "προσγειώθηκε" σχεδόν άθικτο περνώντας ξυστά από γειτονικό κτίριο. Κατά την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης κάτω από το κτίριο τα προϊόντα των εκσκαφών είχαν αποτεθεί σε κοντινό χώρο υγειονομικής ταφής. Το πρόσθετο αυτό φορτίο προκάλεσε ολίσθηση των πρανών παρακειμένου ποταμού, με αποτέλεσμα να εισέλθουν νερά στην βάση του κτιρίου που σταδιακά μετέτρεψαν το έδαφος θεμελίωσης σε λάσπη, πράγμα που οδήγησε στην ανατροπή του κτιρίου.
      Επιμέλεια: Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης (Πολ. Μηχ.)
      Δείτε αναλυτικά όλα τα έργα: 430412890-Some-of-the-Worst-Structural-Failures.pdf
    17. webTV

      Engineer

      Η δίδυμη σιδηροδρομική σήραγγα Όθρυος που ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2018, αποτελεί την 2η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα μετά από αυτή στο Καλλίδρομο. Η σήραγγα έχει μήκος 6,4 χλμ. και βρίσκεται στην γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πιο συγκεκριμένα στο τμήμα Δομοκός-Τιθορέα επιτρέποντας την λειτουργία ηλεκτρικών τραίνων και μειώνοντας περαιτέρω την απόσταση της διαδρομής ανάμεσα στις 2 μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.