-
635 ειδήσεις in this category
-
webTV
ΝΕΟΜ: Η πρώτη γραμμική πόλη στον κόσμο στη Σαουδική Αραβία:
-
webTV
Εγκαταλελειμμένα, καθυστερημένα και αποτυχημένα μεγαλεπήβολα έργα ανά τον κόσμο. Περιλαμβάνει τα έργα:
1. Ryugyong Hotel, North Korea
2. Superconducting Super Collider
3.The World's Emptiest Airport
4. China's Abandoned Ghost City
5. Arena da Amazonia, Manaus
-
webTV
Το Στάδιο «OPAP Arena» γνωστό και ως Στάδιο «Αγιά Σοφιά», είναι το υπό κατασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες.
-
webTV
Τα υποψήφια γήπεδα που θα φιλοξενήσουν το 23ο FIFA World Cup - Μουντιάλ του 2026 της Β. Αμερικής. Η διοργάνωση αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε 16 διαφορετικά γήπεδα, σε τρεις χώρες της Β. Αμερικής και συγκεκριμένα 60 αγώνες στις Η.Π.Α. και από 10 αγώνες σε Μεξικό και Καναδά.
Για πρώτη φορά στην διοργάνωση θα συμμετέχουν 48 χώρες αντί για 32 που συμμετείχαν ως τώρα.
Οι αγώνες θα διεξαχθούν σε γήπεδα με την εξής κατανομή:
- Δύο (2) στον Καναδά
- Τρία (3) στο Μεξικό
- Έντεκα (11) στις Η.Π.Α..
Η λίστα με τα υποψήφια γήπεδα:
ΗΠΑ (θα επιλεχθούν 11 από τα παρακάτω)
1. Camping World Stadium
2. Hard Rock Stadium
3. Paul Brown Stadium
4. Gillette Stadium
5. Levi's Stadium
6. Lumen Field
7. Nissan Stadium
8. Lincoln Financial Field
9. Mercedes-Benz Stadium
10. M&T Bank Stadium
11. NRG Stadium
12. Empower Field at Mile High
13. Arrowhead Stadium
14. AT&T Stadium
15. FedExField
16. MetLife Stadium
17. Rose Bowl
Μεξικό
1. Estadio Akron
2. Estadio BBVA
3. Estadio Azteca
Καναδάς
1. BMO Field
2. Commonwealth Stadium
-
webTV
Διεθνής μελέτη, με επικεφαλής τον γεωφυσικό Δρ. Xianzhi Cao από το Πανεπιστήμιο Qingdao της Κίνας παρουσίασε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα που έχουν δημιουργηθεί ποτέ και δείχνουν πώς οι τεκτονικές πλάκες άλλαξαν το σχήμα και τη θέση των ηπείρων τα τελευταία 1.8 δισεκατομμύρια χρόνια.
Η γνώση του τρόπου με τον οποίον μετατοπίστηκαν οι τεκτονικές πλάκες με την πάροδο του χρόνου, επιτρέπει στους επιστήμονες να κατανοήσουν καλύτερα το πώς λειτουργεί η Γη.
Για παράδειγμα, όπως αναφέρει το Forbes οι ηφαιστειακές εκρήξεις και οι σεισμοί συνδέονται άμεσα με το πώς οι πλάκες κινούνται μεταξύ τους -μεταξύ πολλών άλλων.
«Η τριβή κατά μήκος των ορίων των συγκρουόμενων πλακών συσσωρεύει ενέργεια που τελικά θα απελευθερωθεί ως καταστροφικός σεισμός.
Τα ηφαίστεια σχηματίζονται κυρίως εκεί όπου ο φλοιός της γης παραμορφώνεται ή διασπάται, επιτρέποντας στο μάγμα να ανέβει στην επιφάνεια.
Οι αργές κινήσεις των ηπείρων ελέγχουν τη στάθμη της θάλασσας, τα θαλάσσια ρεύματα και τις μακροπρόθεσμες κλιματικές αλλαγές.
Ακόμη και η εξέλιξη της ζωής επηρεάζεται από την τεκτονική των πλακών. Καθώς οι ήπειροι διασπώνται, τα χερσαία ζώα και φυτά απομονώνονται και τελικά εξελίσσονται σε νέα είδη».
Καθοδηγούμενες από ρεύματα μεταφοράς στο εσωτερικό της γης και τα όρια των πλακών που βυθίζονται στον μανδύα λόγω της βαρυτικής έλξης, οι τεκτονικές πλάκες της γης κινούνται στο ρυθμό που μεγαλώνουν τα νύχια μας, όπως έγραψε στο Conversation ο καθηγητής Γεωλογίας στο University of Adelaide, Alan Collins, ο οποίος πήρε μέρος στην έρευνα.
«Δεδομένου ότι οι τεκτονικές διεργασίες στη γη ξεκίνησαν μεταξύ 3,3 και 3,5 δισεκατομμυρίων ετών πριν, αυτή η ταχύτητα ήταν υπεραρκετή για να μετακινήσει ολόκληρες ηπείρους σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Η χαρτογράφηση του πλανήτη μας μέσα από τη μακρά ιστορία του δημιουργεί έναν όμορφο χορό ηπείρων, που είναι από μόνος του μαγευτικός, αλλά και ένα έργο φυσικής τέχνης».
ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟ ΧΑΡΤΗ ΤΩΝ ΠΛΑΚΩΝ
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ήδη δημοσιευμένους χάρτες, ηλικίες που παρέχονται από διαδικασίες κατασκευής βουνών, άνοιγμα τεκτονικών λεκανών και ηφαιστειακές εκρήξεις, με γεωφυσικά δεδομένα που διατίθενται τα τελευταία χρόνια.
Όλες αυτές οι πληροφορίες διατέθηκαν σε ένα βελτιωμένο λογισμικό προσομοίωσης, ώστε να προκύψει πώς δημιουργήθηκαν οι ήπειροι όπως τις ξέρουμε σήμερα.
Είναι η πρώτη φορά που το γεωλογικό αρχείο της Γης χρησιμοποιήθηκε ώστε να κοιτάξουν οι επιστήμονες τόσο πολύ πίσω στο χρόνο.
Έτσι προέκυψε η χαρτογράφηση του τελευταίου 40% της ιστορίας του πλανήτη, στο οποίο ωστόσο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Γη πολύπλοκη κυτταρική ζωή.
Το βίντεο αρχίζει με τον χάρτη του κόσμου όπως είναι γνωστός σε όλους σήμερα. Στη συνέχεια, η Ινδία κινείται γρήγορα νότια, ακολουθούμενη από τμήματα της Νοτιοανατολικής Ασίας καθώς η προηγούμενη ήπειρος της Γκοντβάνα σχηματίζεται στο νότιο ημισφαίριο.
Πριν από περίπου 200 εκατομμύρια χρόνια, όταν οι δεινόσαυροι περπάτησαν στη γη, η Γκοντβάνα συνδέθηκε με τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και τη βόρεια Ασία για να σχηματίσει μια μεγάλη υπερήπειρο που ονομάζεται Παγγαία.
Στη συνέχεια, η ανοικοδόμηση συνεχίζεται πίσω στο χρόνο. Η Παγγαία και η Γκοντβάνα σχηματίστηκαν από παλαιότερες συγκρούσεις πλακών. Καθώς ο χρόνος κυλά πίσω, εμφανίζεται μια παλαιότερη υπερήπειρος που ονομάζεται Ροδινία.
Δεν σταματά εδώ. Η Ροδινία, με τη σειρά της, σχηματίζεται από τη διάλυση μιας ακόμη παλαιότερης υπερηπείρου που ονομάζεται Νούνα περίπου πριν από 1,35 δισεκατομμύρια χρόνια.
-
webTV
Ο Κηφισός ως γνωστό ξεκινάει από την Πάρνηθα και ο κεντρικός του κλάδος υπογειοποιείται κάτω από την Εθνική Οδό στα σύνορα του Δήμου Ν.Χ-Ν.Φ. με τον Δήμο Αθηναίων 600 μέτρα πριν την Λιοσίων. Έπειτα και για 7 χιλιόμετρα το ποτάμι κυλάει υπογείως και ξαναβγαίνει στο φως στο ύψος του κόμβου για Νίκαια και Άγιο Ιωάννη Ρέντη.
Η πενταμελής ομάδα της Γεωμυθικής που έκανε την αυτοψία περιγράφει την εμπειρία εξερεύνησης:
Από αυτό το σημείο μπήκε η ομάδα εξερεύνησης μας και ξεκίνησε την υπόγεια εξερεύνηση της μέσα στο υπόγειο περπατώντας προς Νέα Χαλκηδόνα. Συνολικά περπατήσαμε τα 3.5 από τα 7 συνολικά χιλιόμετρα φτάνοντας μέχρι το ύψος των ΚΤΕΛ περίπου όπου πέσαμε πάνω σε ανυπέρβλητα εμπόδια (βαθιές λίμνες, αναβαθμοί, σπασμένα μπετά) και έτσι αναγκαστήκαμε να επιστρέψουμε πάλι πίσω στο σημείο εισόδου μας. Υπόψιν ήταν η δεύτερη προσπάθεια διάσχισης, καθότι στην πρώτη είχαμε ξεκινήσει από το σημείο εισόδου στην Νέα Χαλκηδόνα αλλά και εκεί μόλις λίγα μέτρα μετά την είσοδο υπήρχε πάλι αδιαπέραστη λίμνη.
Συνολικά λοιπόν περπατήσαμε 7 χιλιόμετρα μέσα σε 5 ώρες περίπου υπόγειας διαμονής.
Αισθανθήκαμε δέος για το μέγεθος του έργου, τις διαστάσεις του υπόγειου αγωγού αλλά και πίκρα για την πλήρη υποβάθμιση των ομβρίων υδάτων και την γενική παραμέληση του έργου από την κατασκευή του (καμία συντήρηση, καμία πρόβλεψη για φρεάτια επίσκεψης ή ράμπες πρόσβασης στο υπό εξερεύνηση τμήμα)
Η πλέον εντυπωσιακή ανακάλυψη όσον αφορά την βιοποικιλότητα του υπογείου ήταν ένας σαπίτης (αναγνώριση από Ηλία Στραχίνη), ο οποίος κατά πάσα πιθανότητα έφτασε εκεί από παράσυρση. Εντοπίσαμε έναν αρουραίο ακόμα, πολλές κατσαρίδες φυσικά και πολλά ψάρια μικρού μεγέθους (γόνος) αλλά και μεγαλύτερα τα οποία ταξίδευαν κόντρα στο ρεύμα του νερού και προς το βουνό. Μια εντυπωσιακή σκέψη που κάναμε είναι ότι ό,τι περπατήσαμε και άλλο τόσο περάσανε τα ψάρια και τα χέλια που έχουμε εντοπίσει στα ανάντι τμήματα τόσο του Κηφισού όσο και του Ποδονίφτη. Οι μπριάνες, οι ποταμοκέφαλοι, τα αττικόψαρα και κυρίως τα χέλια που έρχονται από την άλλη πλευρά του πλανήτη για να μπουν στον Κηφισό μας.
Το νερό ήταν κυρίως καθαρό, δροσερό και αρκετό.
-
webTV
Συγκλονιστικές εικόνες κατέγραψε το drone της ομάδας Up Stories από την πρόσφατη μεγάλη κατολίσθηση στον Ισθμό της Κορίνθου. Μπορεί η αρχική κατολίσθηση να συνέβη πριν από περίπου 10 ημέρες όμως η διώρυγα παραμένει ακόμα κλειστή πάρα τις όποιες εργασίες και οι κατολισθήσεις συνεχίζονται ακόμα δημιουργώντας πονοκέφαλο στους ειδικούς τόσο για τις εργασίες αντιστήριξη της όσο και για την διάνοιξη του Ισθμού.
Το μέγεθος της κατολίσθησης είναι πρωτοφανές και χαρακτηριστικό του μεγέθους της είναι πως η μια από τις δύο βάσεις της μεγάλης σιδερένιας πεζογέφυρας που δεσπόζει στην περιοχή κυριολεκτικά αιωρείται στο κενό καθώς το έδαφος κάτω από αυτή έχει υποχωρήσει.
Οι εργασίες για την αντιστήριξη τόσο της πεζογέφυρας όσο και των τοιχωμάτων του Ισθμού έχουν ήδη ξεκινήσει προκειμένου να κερδηθεί το μεγάλο στοίχημα της διάνοιξης του Ισθμού πριν ξεκινήσει για τα καλά η φετινή τουριστική σεζόν.
Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως Ο Ισθμός της Κορίνθου αποτελεί την κύρια αρτηρία κυκλοφορίας πολλών τουριστικών και εμπορικών πλοίων στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα ο αριθμός τους αγγίζει τις 15.000 τον χρόνο.
Η Διώρυγα κόβει σε ευθεία γραμμή τον Ισθμό της Κορίνθου σε μήκος 6.346 μ. Το πλάτος της στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 24,6 μ. και στον βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται μεταξύ 7,50 και 8μ.
Ωστόσο, η ιδιόμορφη γεωλογική σύσταση των πρανών της είχε σαν συνέπεια καταπτώσεις κατά καιρούς μεγάλων όγκων χωμάτων, με αποτέλεσμα να παραμείνει κλειστή για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Συνολικά από την έναρξη λειτουργίας της μέχρι το 1940, οι διάφορες καταπτώσεις προκάλεσαν το κλείσιμο της Διώρυγας για διάστημα 4 χρόνων. Η σημαντικότερη από αυτές έγινε το 1923 οπότε κατέπεσε όγκος χωμάτων 41.000 κυβικών μέτρων και κράτησε τη διώρυγα κλειστή για 2 χρόνια.
Επίσης, μεγάλη διακοπή της λειτουργίας της Διώρυγας έγινε το 1944 και οφείλεται σε ανατίναξη των πρανών που προκάλεσαν οι Γερμανοί φεύγοντας. Κατέπεσε τότε όγκος 60.000 κυβικών μέτρων χωμάτων, οι δε εργασίες εκφράξεως κράτησαν 5 χρόνια ( 1944-1949 ).
-
webTV
Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο επάρκειας τοιχωμάτων
Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/eparkei...
-
webTV
Αυτά είναι τα οχτώ (8) υψηλότερα κτίρια στον κόσμο που έχουν κατεδαφιστεί.
Περιλαμβάνει τα κτίρια:
- Ocean Tower Demolition
- Landmark Tower Demolition
- AfE Tower Demolition
- Building in Xi'an City
- J.L. Hudson's Department Store
- Brayton Point Power Station
- Meena Plaza
- Power Station Westerholt
-
webTV
Αποκατάσταση των Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ) Μεγάρων, Παλαιάς Φώκαιας και Καλυβίων
-
webTV
Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο αποφυγής ψαθυρών μορφών αστοχίας.
Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/psathir...
-
webTV
Σε αυτό το (vlog) επεισόδιο θα δούμε την μελέτη που απαιτείται, εξαιτίας πιθανής προσθήκης, σε υφιστάμενο κτίριο από Ο.Σ.
-
webTV
Το Δίκτυο Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Δίκτυο ΦοΔΣΑ) διοργάνωσε τη 15η Πανελλήνια Σύνοδο στην Καλαμάτα.
Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε τις εργασίες της Συνόδου του διημέρου αυτού.
-
webTV
Η νέα εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
Το πρώτο επεισόδιο είναι εισαγωγικό και αφορά τις κανονιστικές διατάξεις που είναι ενεργές στην Ελλάδα, καθώς και τις περιπτώσεις που μπορεί να εφαρμοστούν σήμερα.
-
webTV
Σύμφωνα με τα στοιχεία της διοίκησης του φορέα, έως σήμερα στο πλαίσιο της κτηματογράφησης που συνολικά έχει διαρκέσει περισσότερο από 25 χρόνια, έχει δηλωθεί περίπου το 85% των δικαιωμάτων, ενώ μόνο τα τελευταία τρία χρόνια με την εντατικοποίηση των ρυθμών, όπως είπε ο πρόεδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου, Δημητρης Σταθάκης, προστέθηκαν 11 εκατομμύρια δικαιώματα στα περίπου 33 εκ. που είχαν ήδη συλλεγεί. Το ποσοστό αυτό για πρώτη φορά κάνει την Ελλάδα συγκρίσιμη με άλλες ευρωπαικές χώρες.
Ο γενικός διευθυντής του φορέα, Στέφανος Κοτσώλης διευκρίνισε το σύνολο της διαδικασίας των ενστάσεων κυρίως σε ό,τι αφορά τον πολίτη θα γίνει ψηφιακά, ενώ για κάθε στάδιο της διαδικασίας και το αποτέλεσμά της θα λαμβάνει ενημερωτικά μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ώστε να είναι απολύτως ενημερωμένος.
«Η ηλεκτρονική παρακολούθηση των ενστάσεων είναι μία από τις υπηρσίες που θα προσφέρουμε στους πολίτες. Ηδη «χτίζεται» μία εφαρμογή, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το αργότερο έως το τέλος του καλοκαιριού, περίοδος κατά την οποία περιμένουμε μεγάλο αριθμό ενστάσεων», τόνισε ο κ. Κοτσώλης.
Οπως εξήγησε, η εφαρμογή θα καλύπτει όλο το πλέγμα των ενεργειών που σχετίζονται με τις ενστάσεις από την πρώτη στιγμή της σύστασης μιας επιτροπής με δικηγόρους και μηχανικούς μέχρι το τελικό στάδιο. Το αποτέλεσμα θα καταγράφεται στο κτηματολόγιο, ενώ όλες οι ενδιάμεσες διαδικασίες θα διεκπεραιώνονται απολύτως ηλεκτρονικά χωρίς καμία φυσική παρουσία:
«Ακόμα και οι συνεδριάσεις των επιτροπών θα γίνονται ηλεκτρονικά και σε οποιαδήποτε φάση περνά μία ένσταση, ο πολίτης θα ενημερώνεται άμεσα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το στάδιο, στο οποίο βρίσκεται η ένστασή του. Ακόμα και η αμοιβή των μηχανικών και των δικηγόρων για τη συμμετοχή τους θα περνά από ηλεκτρονική διαδικασία», τόνισε χαρακτηριστικά.
-
webTV
Στο video παρουσιάζονται τα βασικά σημεία των Ευρωκωδίκων (Μέρη 1, 2, 7 και καθώς και των Ελληνικών Κανονισμών (Ε.Α.Κ, Ε.Κ.Ω.Σ) που είναι απαραίτητα σε μια Νέα Στατική Μελέτη, μέσα από την θεωρία και την πράξη (Παράδειγμα Εφαρμογής), ενώ επισημαίνονται και οι βασικές διαφορές τους.
-
webTV
Το Atlassian Central, που θα στεγαστούν τα κεντρικά γραφεία της ομώνυμης εταιρείας, στον τεχνολογικό τομέα του Σίδνεϋ, και θα αποτελεί το ψηλότερο ξύλινο κτίριο του κόσμου. Το έργο προϋπολογισμού $ 1,4 δισ. θα υλοποιήσει κοινοπραξία της Αυστραλιανής Dexus με την Ιαπωνική Obayashi και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2027.
Το κτίριο των 75.000 τ.μ. και 39 ορόφων, θα αποτελέσει ένα πρότυπο για τον μελλοντικό Tech Central, που θα κατασκευαστεί εν μέρει πάνω από μια πλατφόρμα., που θα καλύπτει τις σιδηροδρομικές γραμμές του μεγαλύτερου σταθμού του Σίδνεϋ.
Εκτός των χώρων γραφείου, το έργο θα στεγάζει επιπλέον καταλύματα και καταστήματα λιανικής. Θα βασίζει τη λειτουργεία του πλήρως σε ανανεώσιμες πηγές ενέργεια.
Συμβατική κατασκευή από σκυρόδεμα θα χρησιμοποιηθεί για το υπόγειο και τους 7 πρώτους ορόφους, ενώ μια κατασκευή από δομικό χάλυβα και ξυλεία, καθώς και πάνελ από πεπιεσμένο πριονίδι θα αντικαθιστά το σκυρόδεμα από τον 7ο όροφο και πάνω.
Η Dexus, υπέγραψε κατασκευαστικό συμβόλαιο αξίας $ 800 εκατ. με την Built, η οποία θα κατασκευάσει το έργο σε κοινοπραξία με τον ιαπωνικό κατασκευαστικό κολοσσό Obayashi.
Η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει στο εγχείρημα σημαντική τεχνογνωσία, καθώς αποτελεί υπέρμαχο της χρήσης ξυλείας στον κατασκευαστικό τομέα. Πρόσφατα ολοκλήρωσε το υψηλότερο ξύλινο κτίριο στην Ιαπωνία, με όλα τα βασικά δομικά στοιχεία του από ξύλο, συμπεριλαμβανομένων των δοκών, των τοίχων και των δαπέδων. Πρόκειται για ένα κτίριο 11 ορόφων, ύψους 44 μέτρων, που ολοκληρώθηκε το Μάρτιο στη Γιοκοχάμα.
Η Dexus που θα χρηματοδοτήσει και θα επιβλέπει την ανάπτυξη θα είναι ιδιοκτήτης στα δύο τρίτα του κτιρίου, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.
-
webTV
Δείτε το επεισόδιο με θέμα αυτοκινητόδρομοι και ασφάλεια:
-
webTV
Μεταξύ άλλων συζητήθηκε αν τελικά η αρχιτεκτονική είναι τέχνη ή επιστήμη.
-
webTV
Ένα εντυπωσιακό βίντεο που αφορά τη ζωή στην μινωική Κρήτη δείχνει πτυχές από τον πολιτισμό που άκμασε ως ναυτική δύναμη περίπου από τον 27ο αιώνα έως τον 15ο αιώνα π.Χ..
Τα ανάκτορα της Κνωσού ανακαλύφθηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα μ.Χ. από τον Βρετανό αρχαιολόγο Άρθουρ Έβανς.
Ο Μινωικός πολιτισμός θεωρείται ότι ξεκινάει με τα ανακτορικά συγκροτήματα που εμφανίστηκαν στην Εποχή του Χαλκού.
Στο βίντεο παρουσιάζεται η ναυτική δύναμη των Μινωιτών αλλά και εξαιρετικές αναπαραστάσεις από τα Ταυροκαθάψια, τη δημοφιλέστερη ψυχαγωγία της εποχής, αντίστοιχημε τις σημερινές ταυρομαχίες.
Το τέλος του Μινωικού πολιτισμού ήρθε με την έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας περίπου το 1600 π.Χ.
Δείτε το βίντεο…
Πηγή: http://www.efimeridaki.gr/%CE%B7-%CE%B6%CF%89%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CF%81%CE%AE%CF%84%CE%B7-%CF%83%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%BF-%CE%B2/
-
webTV
Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και οι όλο και πιο συχνές καταιγίδες προκαλούν διόγκωση των υδάτων, οι πλωτές γειτονιές προσφέρουν ένα πείραμα στην αντιπλημμυρική προστασία που θα μπορούσε να επιτρέψει στις παράκτιες κοινότητες να αντισταθούν στην κλιματική αλλαγή. Στην πυκνοκατοικημένη Ολλανδία, η ζήτηση για τέτοια σπίτια αυξάνεται.
Ένα πλωτό σπίτι μπορεί να κατασκευαστεί σε οποιαδήποτε ακτογραμμή και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την άνοδο της θάλασσας ή τις πλημμύρες που προκαλούνται από τη βροχή, παραμένοντας στην επιφάνεια του νερού. Στηριζόμενα σε χαλύβδινους στύλους, συνδέονται με το τοπικό αποχετευτικό σύστημα και το δίκτυο ηλεκτροδότησης. Μοιάζουν δομικά με σπίτια, αλλά στο υπόγειο, διαθέτουν ένα κοίτος από σκυρόδεμα που λειτουργεί ως αντίβαρο, επιτρέποντάς τους να παραμένουν σταθερά στο νερό.
Ο Koen Olthuis, αρχιτέκτοντας που σχεδιάζει αποκλειστικά πλωτά κτίρια, λέει ότι : “σταθεροποιούνται από στύλους που σκάβονται περίπου 65 μέτρα μέσα στο έδαφος και εξοπλίζονται με υλικά που απορροφούν τους κραδασμούς για να μειώνουν την αίσθηση κίνησης από τα κύματα”. Τα σπίτια ανεβαίνουν όταν τα νερά ανεβαίνουν και κατεβαίνουν όταν τα νερά υποχωρούν.
"Τώρα έχουμε την τεχνογνωσία να χτίσουμε πάνω στο νερό", λέει ο Olthuis, ο οποίος έχει σχεδιάσει 300 πλωτά σπίτια, γραφεία, σχολεία και κέντρα υγείας. Πρόσθεσε ότι αυτός και οι συνάδελφοί του "δεν βλέπουν τους εαυτούς τους ως αρχιτέκτονες, αλλά ως γιατρούς της πόλης, και το νερό ως φάρμακο".
"Αισθανόμαστε πιο ασφαλείς σε μια καταιγίδα επειδή επιπλέουμε", λέει στο Yale e360, η Siti Boelen, μια Ολλανδή τηλεοπτική παραγωγός που μετακόμισε στο Schoonschip πριν από δύο χρόνια.
Στο Άμστερνταμ, το οποίο έχει σχεδόν 3.000 επίσημα εγγεγραμμένα παραδοσιακά σπίτια στα κανάλια του, εκατοντάδες άνθρωποι έχουν μετακομίσει σε πλωτά σπίτια σε παραμελημένες γειτονιές.
Το Schoonschip, που σχεδιάστηκε από την ολλανδική εταιρεία Space&Matter, αποτελείται από 30 κατοικίες, οι μισές από τις οποίες είναι διπλοκατοικίες, πάνω σε ένα κανάλι σε μια πρώην βιομηχανική περιοχή. Η γειτονιά βρίσκεται σε μικρή απόσταση με πλοίο από το κέντρο του Άμστερνταμ, όπου πολλοί από τους κατοίκους εργάζονται. Τα μέλη της κοινότητας μοιράζονται σχεδόν τα πάντα, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλάτων, των αυτοκινήτων και των τροφίμων που αγοράζονται από τοπικούς αγρότες. Κάθε κτίριο λειτουργεί τη δική του αντλία θερμότητας και αφιερώνει περίπου το ένα τρίτο της οροφής του σε πράσινο και ηλιακούς συλλέκτες. Οι κάτοικοι πωλούν την πλεονάζουσα ενέργεια και στο εθνικό δίκτυο.
Ωστόσο, τα πλωτά σπίτια θέτουν πολλές προκλήσεις. Ο δυνατός άνεμος και η βροχή, ή ακόμη και το πέρασμα μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, μπορεί να τα ταρακουνήσουν. Η Siti Boelen, λέει ότι όταν μετακόμισε για πρώτη φορά, οι καταιγίδες την έκαναν να το σκεφτεί δύο φορές να ανέβει στην κουζίνα του τρίτου ορόφου. "Το νιώθεις στο στομάχι σου", λέει, προσθέτοντας ότι από τότε το έχει συνηθίσει.
Το Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, φιλοξενεί το μεγαλύτερο πλωτό κτίριο γραφείων στον κόσμο, καθώς και μια πλωτή φάρμα όπου οι αγελάδες αρμέγονται από ρομπότ, προμηθεύοντας γαλακτοκομικά προϊόντα στα τοπικά παντοπωλεία.
Οι ολλανδικές εταιρείες που ειδικεύονται στα πλωτά κτίρια έχουν κατακλυστεί από αιτήματα κατασκευαστών από το εξωτερικό για φιλόδοξα έργα. Η ολλανδική εταιρεία τεχνολογίας Blue21, εργάζεται επί του παρόντος σε μια προτεινόμενη σειρά πλωτών νησιών στη Βαλτική Θάλασσα που θα στεγάζει 50.000 ανθρώπους και θα συνδέεται με μια ιδιωτικά χρηματοδοτούμενη υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα 15 δισ. ευρώ, η οποία θα συνδέει το Ελσίνκι με το Ταλίν της Εσθονίας. Το έργο υποστηρίζεται από τον Φινλανδό επενδυτή και επιχειρηματία των "Angry Birds" Peter Vesterbacka.
Ο Koen Olthuis, θα επιβλέψει ακόμα την κατασκευή μιας πλωτής κοινότητας 20.000 ατόμων κοντά στην πρωτεύουσα Μάλε των Μαλδίβων. Κάτω από την επιφάνεια του νερού θα υπάρχουν τεχνητοί ύφαλοι που θα βοηθήσουν στην υποστήριξη της θαλάσσιας ζωής. Τα κτίρια θα αντλούν κρύο θαλασσινό νερό από τον πυθμένα για να βοηθούν τα συστήματα κλιματισμού.
"Δεν είναι πλέον η ιδέα ενός τρελού μάγου που χτίζει ένα πλωτό σπίτι", λέει ο Olthuis. "Τώρα δημιουργούμε γαλάζιες πόλεις, βλέποντας το νερό ως εργαλείο".
-
-
-
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
-
- 13 comments
- 995 views
- Added by Engineer
-
- 0 comments
- 517 views
- Added by Engineer
-
- 1 comment
- 495 views
- Updated by Engineer
-
- 0 comments
- 433 views
- Added by Engineer
-
- 0 comments
- 374 views
- Added by Engineer
-
- 0 comments
- 363 views
- Added by Engineer
-
- 0 comments
- 351 views
- Added by Engineer
-
- 0 comments
- 310 views
- Updated by Engineer
-
-
-