Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    622 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      GTnews

      Η τουρκική εταιρεία Limak ολοκλήρωσε την πρώτη φάση ένα μήνα πριν από τη λήξη της προθεσμίας, ενώ το γήπεδο πρέπει να είναι έτοιμο έως τις 30 Νοεμβρίου 2024. Η Μπαρτσελόνα κυνηγά την εκπληκτική Χιρόνα και την αιώνια αντίπαλό της Ρεάλ Μαδρίτης στο πρωτάθλημα, ενώ στο Champions League η αιφνιδιαστική ήττα από τη Σαχτάρ Ντόνετσκ ανέβαλε το ραντεβού με πρόκριση στους «16». Εκεί όμως που οι «Μπλαουγκράνα» βρίσκονται σε καλύτερη θέση από το αναμενόμενο είναι οι εργασίες για το νέο «Καμπ Νου».
      Όπως αναφέρει η καταλανική εφημερίδα Sport, η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για την κατεδάφιση τμήματος του γηπέδου της Βαρκελώνης, η Limak, κατάφερε να επιφέρει το τέλος της πρώτης φάσης των εργασιών κατά ένα μήνα, δεδομένου ότι η προθεσμία είχε οριστεί για τέλη Δεκεμβρίου. Έχουν περάσει μόλις πέντε μήνες από τότε που η τουρκική εταιρεία ξεκίνησε τη φάση κατεδάφισης, την πρώτη από τις τρεις.
      «Ο χρόνος είναι χρήμα», είπε ο Εμπρού Οζντεμίρ, πρόεδρος της Limak Holding. «Ο χρόνος είναι ουσιαστικός για εμάς. Υπάρχει λόγος που έχουμε το ρεκόρ για να ολοκληρώσουμε νωρίς τα έργα μας».
      Το στάδιο της Βαρκελώνης, το οποίο θα πάρει το όνομα του κύριου χορηγού (Spotify), θα πρέπει να είναι έτοιμο έως τις 30 Νοεμβρίου 2024, ακριβώς ένα χρόνο από τώρα. «Η “Μπάρτσα” μας είπε ότι αυτή η ημερομηνία είναι αδιαπραγμάτευτη. Και μέχρι αυτή την ημερομηνία θα φτιάξουμε το νέο γήπεδο», πρόσθεσε ο Οζντεμίρ.
      Για να μην σταματήσει σε αυτόν τον μήνα που κέρδισε με την πρώτη φάση της κατεδάφισης, η Limak σκοπεύει να προσθέσει 1.500 επιπλέον εργαζομένους προκειμένου να αποφύγει κάθε είδους επιβράδυνση.
      Οι λόγοι για τους οποίους η τουρκική εταιρεία είναι σε θέση, στις περισσότερες περιπτώσεις, να προβλέπει προθεσμίες, εξηγούνται από τον διευθύνοντα σύμβουλο Χαλντούν Φιράτ: «Έχουμε ένα καινοτόμο κατασκευαστικό μοντέλο, το οποίο περιλαμβάνει την παράλληλη εργασία σε διαφορετικές πτυχές της εργασίας. Δεν χρειάζεται να ξεκινήσουμε το θεμέλιο μέχρι να ολοκληρώσουμε την κατεδάφιση.
      Αυτό σημαίνει ότι το επίπεδο εκτέλεσής μας είναι πολύ υψηλότερο. Κάποιοι εργαζόμενοι φροντίζουν την πλάκα, άλλοι τη δομή και άλλοι, ίσως, στην άλλη πλευρά του γηπέδου, να εγκαταστήσουν το Wi-Fi. Είναι πραγματικό αίνιγμα αν δεν το έχετε συνηθίσει, αλλά εμείς το έχουμε συνηθίσει».
      Επιπλέον, στον προγραμματισμό εργασίας της Μπαρτσελόνα υποτίθεται ότι η εταιρεία θα εργαζόταν πέντε ημέρες την εβδομάδα, αλλά χάρη στο μεγάλο εργατικό δυναμικό, το οποίο μπορεί να πραγματοποιήσει πολλές βάρδιες, η Limak έχει προγραμματίσει εργασίες  τουλάχιστον έξι ημέρες την εβδομάδα και, όταν είναι δυνατόν, και Κυριακές.
      Προφανώς, στο συμβόλαιο μεταξύ Limak και Μπαρτσελόνα υπάρχουν μπόνους για την κατασκευαστική εταιρεία εάν καταφέρει να ολοκληρώσει τις εργασίες πριν από την προθεσμία της 30ης Νοεμβρίου 2024, δεδομένου ότι ο σύλλογος θα αυξήσει τα έσοδα του χάρη στο νέο «Spotify Καμπ Νου», που θα φτάσει σε χωρητικότητα έως και 110.000 θέσεις μετά την ολοκλήρωσή του.
       
    2. webTV

      Engineer

      Ναι, οι πόλεις του μέλλοντος θα είναι πιο μεγάλες, πιο έξυπνες, πιο βιώσιμες. Ποιες όμως είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις που πρέπει να προηγηθούν;
      Πώς σχεδιάζονται οι σύγχρονες πόλεις; Οδεύουμε σε ένα μέλλον με πόλεις που θα μεγαλώνουν όλο και περισσότερο σε έκταση και πληθυσμό; Ποιες παραμέτρους λαμβάνει (ή πρέπει να λαμβάνει) ο αστικός σχεδιασμός; Ποιοι συμμετέχουν; Ποιος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας; Στο νέο μας podcast αναζητούμε τις απαντήσεις σ’ αυτά και ακόμα περισσότερα ερωτήματα.
      Στις ερωτήσεις μας (και ελπίζουμε κάποιες από αυτές να αντιπροσωπεύουν και τις δικές σας απορίες) καλέσαμε να μας απαντήσει τη Γιάννα Σταυρουλάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Αστικού Σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας Τσάλμερς στο Γκέτεμποργκ. Ως επιστήμονα, που μελετά και ερευνά το συγκεκριμένο πεδίο για αρκετά χρόνια και ταυτόχρονα ως κατοίκου της Σουηδίας για να μας δώσει μια εικόνα για τη διαδικασία που ακολουθείται και τους φορείς που συμμετέχουν στον αστικό σχεδιασμό. Φορείς, από τους οποίους δεν εξαιρούνται και οι ίδιοι οι πολίτες, όπως σημειώνει στη συζήτησή μας η κα Σταυρουλάκη.
      Για την ίδια, η αντιπαραβολή μεταξύ Ελλάδας – Σουηδίας και άλλων χωρών του ευρωπαϊκού βορά έγκειται στο γεγονός ότι τα συγκεκριμένα κράτη έχουν έντονη την κουλτούρα του σχεδιασμού. Του ολοκληρωμένου σχεδιασμού, που λαμβάνει υπόψη του όλους τους πολίτες, τη βιωσιμότητα και την κινητικότητα και πλήθος άλλων παραμέτρων. Όπως, όμως σπεύδει να προσθέσει υπάρχουν και στοιχεία από τις πόλεις της Ελλάδας ή του νότου συνολικά που τα αναζητεί πλέον και η άλλη πλευρά.
      Δεν θα τα πούμε όμως όλα από εδώ. Πατήστε το play και περιμένουμε τα σχόλιά σας.
       
    3. webTV

      Engineer

      Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2022, το Κατάρ εκτός από τα οκτώ υπερσύχρονα γήπεδα που κατασκευάστηκαν για τις ανάγκες του Πρωταθλήματος αποφάσισε να δημιουργήσει μια σειρά από εμβληματικά κτίρια. Από το 2010, οπότε κέρδισε την υποψηφιότητα για τη διοργάνωση του 2022, η χώρα έχει επικεντρωθεί στο να μεταμορφωθεί σε «φάρο τέχνης και πολιτισμού», σύμφωνα με τους διοργανωτές του τουρνουά. Ως αποτέλεσμα, κορυφαίοι αρχιτέκτονες κλήθηκαν να δημιουργήσουν μουσεία, ξενοδοχεία, τα οποία μαζί με τα γήπεδα ποδοσφαίρου, συνολικά εκτιμάται ότι κοστίζουν περίπου €194 δισ. ($ 200 δισ.)
       
      Εθνικό Μουσείο από τον Jean Nouvel
      Σχεδιασμένο από τον βραβευμένο με Pritzker Architecture αρχιτέκτονα Jean Nouvel, το Εθνικό Μουσείο του Κατάρ είναι ένα κτίριο 52.000 τετραγωνικών μέτρων, που δημιουργήθηκε για να καταγράφει το παρελθόν και το παρόν της χώρας.
      Η χαρακτηριστική του μορφή είναι κατασκευασμένη από μια χαλύβδινη υπερκατασκευή που στηρίζει μια σειρά δίσκων στο χρώμα της άμμου, που συμπλέκονται για να παραπέμπουν στον ορυκτό σχηματισμό τριαντάφυλλου της ερήμου.
       
      Εθνική Βιβλιοθήκη από την OMA
      Σειρές από μαρμάρινες βιβλιοθήκες βρίσκονται μέσα στη μεγάλη Εθνική Βιβλιοθήκη, την οποία δημιούργησε η εταιρεία OMA στη Ντόχα, για να φιλοξενήσει σημαντικά κείμενα και χειρόγραφα του Κατάρ.
      Η βιβλιοθήκη σχεδιάστηκε ως ένας ενιαίος χώρος επιφάνειας 42.000m2 και μήκους 138μ. ο οποίος στεγάζεται από γιγαντιαίων διαστάσεων κατασκευή από σκυρόδεμα, η οποία έρχεται σε αντίθεση με μια πιο λεπτή πρόσοψη από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.
      Το κτίριο βρίσκεται στην Education City, την ακαδημαϊκή συνοικία της Ντόχα, κοντά στο νέο στάδιο Education City, που θα φιλοξενήσει τους επερχόμενους αγώνες του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Η Εθνική Βιβλιοθήκη του Κατάρ στεγάζει την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ντόχα, τη Δημόσια Βιβλιοθήκη και την Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη, καθώς και την συλλογή Heritage με πολύτιμα κείμενα και χειρόγραφα που σχετίζονται με τον Αραβο-Μουσουλμανικό πολιτισμό (όπως ο χάρτης «Sexta Asiae Tabula» του Πτολεμαίου.
       
       
      Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης από τον I.M. Pei
      Ένα από τα πιο εμβληματικά κτίρια του Κατάρ είναι το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης, το οποίο ο Κινεζο Αμερικανός αρχιτέκτονας I.M. Pei δημιούργησε σε ένα τεχνητό νησί στα ανοιχτά του παραλιακού μετώπου, Doha Corniche.
      Μια ογκώδης, κλιμακωτή μορφή υψώνεται για να σχηματίσει έναν πενταόροφο πύργο, ο οποίος περιέχει ένα κεντρικό αίθριο που περιβάλλεται από στοές. Αποκορύφωμα του κτιρίου είναι ένας τοίχος κουρτινών στη βόρεια πλευρά, ο οποίος προσφέρει θέα στον Περσικό Κόλπο και από τους πέντε ορόφους του.
       
      Ολυμπιακό και Αθλητικό Μουσείο 3-2-1 από το Joan Sibina
      Οι επισκέπτες στο Διεθνές Στάδιο Khalifa του Κατάρ στη Ντόχα θα έχουν την ευκαιρία να δουν και ένα κυλινδρικό αθλητικό μουσείο να προεξέχει από τη μία πλευρά, σχεδιασμένο από τον Ισπανό αρχιτέκτονα Joan Sibina.
      Η γυάλινη μορφή του, που περιβάλλεται από κρίκους, παραπέμπει στους δακτυλίους του ολυμπιακού συμβόλου.
       
      Εθνικό Αρχείο από την Allies and Morrison
      Η δημοτική αρχιτεκτονική, συμπεριλαμβανομένων των παράκτιων παρατηρητηρίων, ήταν η έμπνευση της Allies and Morrison για τον γεωμετρικό σχεδιασμό του Εθνικού Αρχείου του Κατάρ στη Ντόχα. 

      Η φέροντας οργανισμός του Εθνικού Αρχείου αποδείχθηκε μια σημαντική μηχανική πρόκληση, με τα μεγάλα ανοίγματα στο ισόγειο και σημαντικά φορτία δαπέδου σε όλα τα ανώτερα επίπεδα. 
      Αποτελεί μέρος του ευρύτερου φιλικού προς τους πεζούς σχεδίου Msheireb Downtown Doha masterplan που αναπτύσσεται από το Αγγλικό στούντιο, το οποίο περιλαμβάνει σχεδόν 100 κτίρια, και θεωρείται η μεγαλύτερη κοινότητα με πιστοποίηση LEED στον κόσμο.
       
      Iconic 2022 από τον Ibrahim M Jaidah
      Ένα από τα πιο ασυνήθιστα κτίρια στη λίστα είναι το Iconic 2022, το οποίο βρίσκεται χτισμένο κοντά στο Ολυμπιακό και Αθλητικό Μουσείο 3-2-1, με την πρόσοψη και την οροφή του να απεικονίζουν τον αριθμό 2022.
      Χωρισμένο σε τέσσερα τετράγωνα σε σχήμα αριθμού, το Iconic 2022 σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Ibrahim M Jaidah για να γιορτάσει τη χρονιά του Παγκοσμίου Κυπέλλου του Κατάρ και, σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, είναι «το πρώτο κτίριο στον κόσμο που απεικονίζει ένα χρόνο».
       
      Εθνικό Συνεδριακό Κέντρο από τον Arata Isozaki
      Άλλο ένα κτίριο του Education City είναι το Εθνικό Συνεδριακό Κέντρο του Κατάρ, το οποίο ολοκληρώθηκε από τον Ιάπωνα αρχιτέκτονα Arata Isozaki το 2011.
      Το κέντρο χαρακτηρίζεται από τις γιγάντιες στήλες που μοιάζουν με δέντρα, ορατές εσωτερικά και εξωτερικά, οι οποίες υποστηρίζουν την προεξέχουσα οροφή του κτιρίου.
      Σύμφωνα με τον σχεδιαστή του, προορίζεται να μιμηθεί το Sidrat al-Muntaha, ένα ιερό ισλαμικό δέντρο που πιστεύεται ότι συμβολίζει το τέλος του έβδομου ουρανού.
       
      Εκθέματα Μουσείων από διάφορους σχεδιαστές
      Περισσότερα από 100 έργα τέχνης έχουν εγκατασταθεί σε δημόσιους χώρους γύρω από το Κατάρ ενόψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου, ως μέρος ενός υπάρχοντος προγράμματος υπαίθριων μουσειακών εκθεμάτων του Κατάρ.
      Ανάμεσά τους υπάρχουν έργα του Αμερικανού καλλιτέχνη Richard Serra (στη φωτογραφία), της Βρετανίδας σχεδιάστριας Faye Toogood και του Δανού-Ισλανδού καλλιτέχνη Olafur Eliasson. Οι καλλιτέχνες Martin Creed και Yayoi Kusama παρουσιάζουν επίσης γλυπτά, μαζί με τους Καταριανούς Shua'a Ali και Shouq Al Mana.
       
      Σύστημα μετρό της Ντόχα από το UNStudio
      Οι θεατές του Παγκοσμίου Κυπέλλου FIFA 2022 στο Κατάρ θα μπορούν να ταξιδέψουν στα στάδια μέσω μιας σειράς νέων σταθμών του μετρό, που δημιουργήθηκαν από το UNStudio πριν από το τουρνουά.
      Τριάντα επτά σταθμοί σχεδιάστηκαν με το Τμήμα Αρχιτεκτονικής Σιδηροδρόμων του Κατάρ στις τρεις γραμμές του δικτύου χωρίς οδηγό. Είναι όλα μοναδικά, αλλά ενώνονται με την ίδια σχεδιαστική γλώσσα που αποτελείται από σπονδυλωτά, θολωτά στοιχεία και μεγάλες αίθουσες εισόδου.
      Σύμφωνα με το UNStudio, ο στόχος του έργου «ήταν η αναφορά στην τοπική, παραδοσιακή αρχιτεκτονική κληρονομιά, καθώς αυτή ερμηνεύεται εκ νέου σε μια σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα».
       
      Τα κεντρικά γραφεία του Ιδρύματος του Κατάρ από την ΟΜΑ
      Ένα άλλο κτίριο στη λίστα της OMA είναι η έδρα του Ιδρύματος Κατάρ, το κτίριο γραφείων ύψους 57 μέτρων του φιλανθρωπικού ιδρύματος της χώρας.
      Έχει μια μονολιθική μορφή που σχηματίζεται από προκατασκευασμένο λευκό σκυρόδεμα διάτρητο από ένα πλέγμα μικρών ανοιγμάτων, διατεταγμένα με τρόπο που δημιουργεί την εικονοστοιχεία ενός δέντρου Sidra – το οποίο αποτελεί το λογότυπο της φιλανθρωπικής οργάνωσης.
      Πηγή: DEZEEN
    4. webTV

      Engineer

      Η εκδήλωση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ για τη νέα Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης στο περίπτερο του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων στη ΔΕΘ.
      Στην εκδήλωση συμμετέχουν ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ κ. Δημήτρης Σκάλκος, ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας κ. Αθανάσιος Κυριαζής, η Διευθύντρια του Γραφείου της Γενικής Γραμματέως Βιομηχανίας, κα Κατερίνα Οικονόμου, το στέλεχος της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Κωνσταντίνος Νιάφας και ο Αναπλ. Καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κ. Άγγελος Τσακανίκας. Την εκδήλωση θα συντονίσει ο κ. Μιχάλης Γκούμας, Αν. Προϊστάμενος της Μονάδας Προγραμματισμού, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης.
      Η Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης στοχεύει στην αύξηση της παραγωγής νέας γνώσης, τη διάχυση και την αποτελεσματική αξιοποίησή της, την ενσωμάτωση καινοτόμων μεθόδων παραγωγής και νέων τεχνολογιών στην οικονομία καθώς και στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων και τη συμμετοχή τους σε διεθνείς αλυσίδες αξίας.
      Η Εθνική Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης (ΕΣΕΕ) 2021-2027 εγκρίθηκε από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη ύστερα από θετική εισήγηση του Συμβουλίου Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης που συνεδρίασε υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων & ΕΣΠΑ στις 28 Ιουνίου 2022.
      Το ενδεκαμελές Συμβούλιο Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης αποτελείται από αρμόδιους Γενικούς Γραμματείς, εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) και τρία πρόσωπα εγνωσμένου κύρους από τον ακαδημαϊκό και επιχειρηματικό χώρο.
      Με την έγκριση της ΕΣΕΕ ολοκληρώνεται η φάση του σχεδιασμού και εκκινεί η φάση της υλοποίησης ώστε να επιτευχθεί η μετάβαση σε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμο.
    5. webTV

      Engineer

      Το σημερινό επεισόδιο είναι covid edition και αφορά τον έλεγχο σε αντισεισμικό αρμό.
      Κρατάμε αποστάσεις μεταξύ μας αλλά και μεταξύ των κτιρίων μας...
      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/armos.xlsx
    6. webTV

      Engineer

      Πλάνα από θερμική κάμερα drone από νυχτερινές επιχειρήσεις της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών στο Ψαθοχώρι Καρδίτσας
       
    7. webTV

      Engineer

      Απίστευτη είναι η έκταση της καταστροφής από την έκρηξη στη Βηρυτό, όπως καταγράφεται σε βίντεο από drone.
      Οι νεκροί στην πρωτεύουσα του Λιβάνου από την καταστροφή, η οποία αποδίδεται σε δυστύχημα με αποθηκευμένο νιτρικό αμμώνιο, είναι τουλάχιστον 100, και γύρω στους 4.000 είναι οι τραυματίες.
       
    8. webTV

      Engineer

      Εάν πάνε μέχρι τέλους όλα καλά και δεν συμβεί και πάλι κάποια αναποδιά, στις 31 Οκτωβρίου μπαίνει σε λειτουργία το νεόδμητο αεροδρόμιο του Βερολίνου «Βίλι Μπραντ», με τα αρχικά BER, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά της η Deutsche Welle. Οι αεροπορικές εταιρείες Lufthansa και easyJet θα είναι οι πρώτες που θα προσγειωθούν, μεταφέροντας επιβάτες, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα από την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου. Οι πρώτες απογειώσεις θα γίνουν την επομένη από την easyJet. Εορταστικές εκδηλώσεις με προσκεκλημένους πολιτικούς και εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου δεν πρόκειται να γίνουν. Δεν το επιτρέπει η πολυτάραχη ιστορία κατασκευής του, που έκανε τον προϋπολογισμό του αρχικά 1,9 δισ. ευρώ να εκτιναχθεί στα 6 δισ. ευρώ, ενώ προστέθηκε και η «λαίλαπα» του κορωνοϊού.
      Κανονικά το νέο αεροδρόμιο επρόκειτο να εγκαινιαστεί το 2011, αλλά η χρεοκοπία αρχιτεκτονικού γραφείου και η νέα ευρωπαϊκή οδηγία για τους ελέγχους αποσκευών οδήγησαν σε αναβολή. Το 2012, ο μηχανισμός πυροπροστασίας παρουσίασε τόσο πολλά προβλήματα στις δοκιμές, ώστε οι αρμόδιες αρχές για την αδειοδότησή του δεν έδωσαν το «πράσινο φως». Ακολούθησαν νέες ημερομηνίες εγκαινίων και νέες αναβολές, που οφείλονται μεταξύ άλλων και σε πολλές αλλαγές στη σύνθεση του εποπτικού συμβουλίου, όπως αναφέρει η DW. 
      Τελικά, η 31η Οκτωβρίου φαίνεται ότι θα είναι η καταληκτική ημερομηνία, ένα γεγονός για τη γερμανική πρωτεύουσα από πολλές απόψεις. Μέχρι τώρα το Βερολίνο με τα δύο του αεροδρόμια στο Τέγκελ και στο Σένεφελντ προσείλκυε περισσότερο επιβάτες με τουριστικό προορισμό την ίδια την πόλη. Πολλές πτήσεις μακρινών αποστάσεων δεν περιλαμβάνονταν στο πτητικό πρόγραμμα των αεροδρομίων.
      Με το άνοιγμα τώρα του BER καλύπτεται αυτό το κενό και παρουσιάζεται μια νέα ευκαιρία που δεν είχε η πρωτεύουσα, σε αντίθεση με τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, τα οποία προσφέρουν αμφότερα πάνω από 100 διηπειρωτικές συνδέσεις, όπως επεσήμανε ο Ενγκελμπερτ Λίτκε Ντάλντρουπ, επικεφαλής του BER. «Αυτό θα έχει αντίκτυπο στην οικονομία και στην επιχειρηματικότητα του Βερολίνου», όπως τονίζει ο Κρίστιαν Αμζίνκ, επικεφαλής του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Βερολίνου – Βραδεμβούργου. «Κάθε νέα υπερπόντια πτήση θα επενεργεί ως την εγκατάσταση μεγάλης επιχείρησης στην πόλη». 
       
       
       
    9. webTV

      Engineer

      Ένα τετράτροχο ρομποτικό όχημα σχεδιασμένο για να μεταφέρει κατάλληλο εξοπλισμό εφαρμογής απολυμαντικών σκευασμάτων μέσω ψεκασμού, ανέλαβε να σχεδιάσει και να αναπτύξει το Εργαστήριο Συστημάτων Ελέγχου και Ρομποτικής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου.
      Το όχημα, θα μπορεί να αξιοποιηθεί στην υποβοήθηση και αυτοματοποίηση της διαδικασίας απολύμανσης εσωτερικών ή/και εξωτερικών χώρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνολογίες που ενσωματώνει το συγκεκριμένο πρωτότυπο μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και σε ψεκασμούς φυτοπροστασίας υπαίθριων ή θερμοκηπιακών καλλιεργειών, για την πληρέστερη κάλυψη των ιδιαίτερα αυξημένων, στις περιπτώσεις αυτές, απαιτήσεων προστασίας των εργαζομένων αλλά και επακριβούς δοσομέτρησης των εφαρμοζόμενων σκευασμάτων.
      Ειδικότερα:
      Μία από τις πολύπλευρες συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού είναι η κατακόρυφη αύξηση που σημειώνεται παγκοσμίως στη ζήτηση υπηρεσιών υγειονομικής απολύμανσης, καθώς εντείνονται και επεκτείνονται σημαντικά οι σχετικές απαιτήσεις σε δημόσιους, επαγγελματικούς, και ιδιωτικούς χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος, μαζικής συνάθροισης πολιτών, ή υποδομών που αφορούν στην παραγωγή, αποθήκευση και διανομή αγαθών. Οι σύγχρονες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά στο πεδίο αυτό με την εξέλιξη αποδοτικών και αξιόπιστων μεθόδων και εργαλείων, καθώς ένας σημαντικός αριθμός εταιριών και φορέων έρευνας και ανάπτυξης κινούνται ήδη προς την κατεύθυνση αυτή.
      Στο πλαίσιο αυτό, το Εργαστήριο Συστημάτων Ελέγχου και Ρομποτικής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου ανέλαβε την πρωτοβουλία για την ανάπτυξη ενός ρομποτικού συστήματος που θα μπορεί να αξιοποιηθεί στην υποβοήθηση και αυτοματοποίηση της διαδικασίας απολύμανσης εσωτερικών ή/και εξωτερικών χώρων.
      Πρόκειται για ένα τετράτροχο ρομποτικό όχημα σχεδιασμένο για να μεταφέρει κατάλληλο εξοπλισμό εφαρμογής απολυμαντικών σκευασμάτων μέσω ψεκασμού. Οι συμπαγείς διαστάσεις και το σύστημα διαφορικής οδήγησης του οχήματος επιτρέπουν την κίνησή του εντός εσωτερικών και εξωτερικών χώρων με υψηλό βαθμό ευελιξίας. Το αρχικό πρωτότυπο φέρει σύστημα ηλεκτρικού ψεκαστήρα με μονάδα εκνέφωσης και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ρύθμιση ροής. Το ακροφύσιο ψεκασμού εδράζεται σε ρομποτικό βραχίονα δύο περιστροφικών βαθμών ελευθερίας που επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της κατεύθυνσης του νέφους, με δυνατότητα προγραμματισμού των εκτελούμενων κινήσεων σάρωσης κατά τον ψεκασμό. Στη βασική του έκδοση, ο έλεγχος του ρομπότ γίνεται με σύστημα τηλεχειρισμού που περιλαμβάνει την ασύρματη μετάδοση εικόνας από κάμερα προσαρτημένη στην πλατφόρμα. Η μακριά εμβέλεια του συστήματος τηλεχειρισμού συντελεί στον σημαντικό περιορισμό της έκθεσης του χειριστή, αφενός στους δυνητικά επιβαρυμένους από παθογόνους παράγοντες χώρους, και αφετέρου στα εφαρμοζόμενα σκευάσματα απολύμανσης. Στις δυνατότητες του συστήματος περιλαμβάνεται επίσης η αυτόματη ρύθμιση της ροής του ψεκαστικού μίγματος σε συσχέτιση με την ταχύτητα κίνησης του οχήματος, προκειμένου για τη βελτιστοποίηση της κάλυψης και της χρησιμοποίησης των σκευασμάτων.
      Πέραν του τηλεχειρισμού, η επεκτάσιμη αρχιτεκτονική ελέγχου του οχήματος υποστηρίζει τον περαιτέρω εξοπλισμό του με σειρά αισθητήρων που επιτρέπουν την (μερικώς ή πλήρως) αυτόνομη κίνηση και λειτουργία του. Η δυνατότητα αυτή καθιστά εφικτή την ενσωμάτωση του ρομπότ σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης των σχετικών διαδικασιών σε χώρους και υποδομές όπου απαιτείται τακτική και ιχνηλατίσιμη απολύμανση.
      Τέλος, επισημαίνεται ότι οι τεχνολογίες που ενσωματώνει το συγκεκριμένο πρωτότυπο μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και σε ψεκασμούς φυτοπροστασίας υπαίθριων ή θερμοκηπιακών καλλιεργειών, για την πληρέστερη κάλυψη των ιδιαίτερα αυξημένων, στις περιπτώσεις αυτές, απαιτήσεων προστασίας των εργαζομένων αλλά και επακριβούς δοσομέτρησης των εφαρμοζόμενων σκευασμάτων.
      Το Διατμηματικό Εργαστήριο Συστημάτων Ελέγχου και Ρομποτικής του ΕΛΜΕΠΑ αποτελεί σύμπραξη των Τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών και Μηχανολόγων Μηχανικών της Σχολής Μηχανικών. Το Εργαστήριο διαθέτει πολυετή τεχνογνωσία δραστηριοποιούμενο στους εξής τομείς: (α) Σχεδίαση και ανάπτυξη ρομποτικών και μηχατρονικών συστημάτων με έμφαση σε εφαρμογές στη βιομηχανική, αγροτική και μεταποιητική παραγωγή, (β) Θεωρητική μελέτη και πρακτική υλοποίηση συστημάτων αυτόματου ελέγχου, (γ) Σχεδίαση συστημάτων βιομηχανικού αυτοματισμού, απομακρυσμένου ελέγχου και τηλεμετρίας, και (δ) Έρευνα και ανάπτυξη προηγμένων και νοήμονων ρομποτικών συστημάτων σε τομείς όπως τα αυτόνομα επίγεια και εναέρια οχήματα, τα υποβρύχια ρομπότ, η γεωργία ακριβείας, τα ρομποτικά προσθετικά μέλη και οι μηχατρονικές διατάξεις για ιατρικές εφαρμογές. Το Εργαστήριο αποτελεί επίσης τον βασικό πυλώνα διοργάνωσης του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προηγμένα Συστήματα Παραγωγής, Αυτοματισμού και Ρομποτικής» του ΕΛΜΕΠΑ.
      Tης Κατερίνας Πολύζου


      Εικόνες από: https://www.efsyn.gr/efkriti/epistimi/240290_elmepa-dimioyrgise-rompotiko-ohima-psekasmoy-apolymansis
    10. webTV

      Engineer

      Ψηφιοποιημένες διαδικασίες παραγωγής απογειώνουν την βιομηχανία της Αρχιτεκτονικής, Μηχανικής και Κατασκευών (AEC).
      Ολοκληρώνονται οι εργασίες στο νέο κεντρικό σταθμό του μετρό του Ριάντ King Abdullah Financial District (KAFD) της Σαουδικής Αραβίας ο οποίος αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο 2024.
      Σχεδιασμένος από τους Zaha Hadid Architects ο σταθμός αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα BIM Modeling ως μέρος της διαδικασίας παραγωγής ενός σύνθετου κατασκευαστικού έργου.
      Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Harry Ibbs, Επικεφαλής BIM και Workflows στην Zaha Hadid Architects σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο World Architecture Community «η βιομηχανία Αρχιτεκτονικής, Μηχανικής και Κατασκευών (AEC) δεν έχει ακόμη πλήρως ψηφιοποιηθεί και είναι αρκετά πίσω από την αεροδιαστημική βιομηχανία, τη μεταποιητική βιομηχανία, καθώς και τις βιομηχανίες προϊόντων και καταναλωτικών αγαθών όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες -Mercedes ή η McLaren- των οποίων τα εργοστάσια επισκεπτόμαστε συχνά και ακούμε τους υπεύθυνους παραγωγής, ή τους τεχνικούς διευθυντές».

       

       
      Ο σταθμός του μετρό έκτασης 45.000 τετραγωνικών μέτρων, ο οποίος ανατέθηκε από την Αρχή Ανάπτυξης του ArRiyadh το 2012, έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στον αυξανόμενο αριθμό κατοίκων (που αναμένεται να φτάσει τα 8,5 εκατομμύρια κατοίκους σε μια δεκαετία) στην πόλη του Ριάντ.
      Αποτελεί το κεντρικό σταθμό του μετρό στο νέο σύστημα δημόσιας συγκοινωνίας για την πόλη που περιλαμβάνει 6 κύριες γραμμές που καλύπτουν 176 χιλιόμετρα και 85 νέους.

      Το νέο κτίριο του σταθμού μετρό KAFD θα έχει έξι πλατφόρμες σε τέσσερις ορόφους και δύο επίπεδα υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.
      Το κύριο στοιχείο του σταθμού είναι ο τρισδιάστατος δικτυωτός ατσάλινος σκελετός του που ορίζεται από μια ακολουθία αντίθετων ημιτονοειδών δικτυωμάτων που παραλαμβάνουν την βασικές κυκλοφοριακές ροές του κτιρίου.
      Ο εξωτερικός ατσάλινος σκελετός ζυγίζει 4.237 τόνους με άλλους 2.785 τόνους για την εσωτερική χαλύβδινη κατασκευή. 
      Δίνοντας προτεραιότητα στη «συνδεσιμότητα» στο εσωτερικό, όλη η προβλεπόμενη κυκλοφορία συρμών, αυτοκινήτων, και πεζών στην περιοχή έχει χαρτογραφηθεί και δομηθεί για να βελτιστοποιηθεί η εσωτερική κυκλοφορία και να αποφευχθεί η συμφόρηση.
      Αυτά τα ημιτονοειδή κύματα επεκτείνονται στο περίβλημα του σταθμού και συνδέονται αυστηρά με την εσωτερική του διάταξη, μεταφράζοντας την αρχιτεκτονική ιδέα στο εξωτερικό.
      Η πρόσοψη του σταθμού του μετρό διαθέτει ειδικό μοτίβο που μειώνει το ηλιακό φως, ενώ οι γεωμετρικές διατρήσεις εντάσσουν τον σταθμό στο πολιτιστικό του περιβάλλον. 
      Φωτογραφίες © Faisal Bin Zarah
    11. webTV

      Engineer

      Παλαιότερο κατά 500 χρόνια από αρχικά υπολογιζόταν είναι τελικά το αρχαίο λιμάνι της Κορίνθου, η εμπορική δραστηριότητα του οποίου άνθιζε, σύμφωνα με τα νέα ευρήματα των αρχαιολόγων, νωρίτερα από το 1.000 π. Χ..
      Μέχρι τώρα οι αρχαιολόγοι η Κόρινθος και το λιμάνι της ξεκίνησε τη λειτουργία του περί τον 7ο αιώνα π.Χ., ενώ τα νέα ευρήματα μαρτυρούν ιστορία που ξεκινά τουλάχιστον 500 χρόνια νωρίτερα, καθιστώντας το ένα από τα πρώτα ενεργά λιμάνια στην Ευρώπη.
      Τα κατά καιρούς ευρήματα υποδεικνύουν εκτεταμένη εμπορική δραστηριότητα, με πλοία φορτωμένα με αγγεία που περιείχαν αρώματα, τρόφιμα και υφάσματα που προορίζονταν για όλο τον τότε γνωστό κόσμο, με τον οποίο η Κόρινθος διατηρούσε οικονομικές σχέσεις.
      Στην αρχαία Μεσόγειο, άλλωστε, η Κόρινθος ήταν σημαντική οικονομική δύναμη. Η γεωγραφική της θέση, καθώς ήταν χτισμένη πάνω στον στενό ισθμό, της επέτρεπε να ελέγχει, ουσιαστικά, το εμπόριο μεταξύ της βόρειας Ελλάδας και της Πελοποννήσου. Προστατευμένη εκατέρωθεν από φυσικούς όρμους, η Κόρινθος ήταν επίσης μια «βολική» γέφυρα μεταξύ του Αιγαίου και του Ιονίου πελάγους, χάρη στον δίολκο, τον αρχαίο λιθόστρωτο δρόμο πάνω στον οποίο μεταφέρονταν δια ξηράς τα πλοία από τον Κορινθιακό στο Σαρωνικό Κόλπο (και αντίστροφα).   Πρόσφατα όμως, οι αρχαιολόγοι μπόρεσαν να διενεργήσουν μία νέα χρονολόγηση, χάρη σε νέα ευρήματα από την περιοχή: Πέντε κομμάτια καφέ άνθρακα και μια ένδειξη αρχαίας ρύπανσης από μόλυβδο ήταν αρκετά για να δείξουν πως το λιμάνι αυτό, με την κομβική σημασία για τον αρχαίο κόσμο, έχει ιστορία που ξεκινά τουλάχιστον 500 χρόνια νωρίτερα, καθιστώντας το ένα από τα πρώτα ενεργά λιμάνια στην Ευρώπη.
        Η αρχαία ρύπανση από μόλυβδο «χρονολογεί» παλαιότερα το αρχαίο λιμάνι της Κορίνθου
      Χρησιμοποιώντας κοχλίες χειρός και μηχανικά τρυπάνια, ο Γάλλος γεωαρχαιολόγος Antoine Chabrol του Πανεπιστημίου της Σορβόννης στη Γαλλία και οι συνάδελφοί του, συνέλεξαν προσεκτικά κυλίνδρους ιζήματος από το εσωτερικό λιμάνι, που χρησιμοποιούσαν ως αγκυροβόλιο για τα σκάφη. Αναλύοντας τους πυρήνες της λάσπης από εκεί, βρήκαν μια κορύφωση στα επίπεδα μολύβδου, σε βάθος μικρότερο από τρία μέτρα. Η μετατόπιση του εδάφους στο σημείο αυτό είναι τόσο απότομη που θα μπορούσε να έχει προκληθεί μόνο από ανθρώπινη δραστηριότητα στις όχθες του ποταμού, υποστηρίζει ο Γάλλος γεωαρχαιολόγος.
      Η ρύπανση από μόλυβδο προέρχεται από την τήξη, την εξόρυξη και τη μεταλλουργία και οι επιστήμονες χρονολόγησαν αυτού του είδους τη ρύπανση στο λιμάνι περί το 1381 π.Χ. – δηλαδή, πριν από περίπου 3.400 χρόνια, κατά την Εποχή του Χαλκού.
      Επιπλέον στοιχεία στη χρονολόγηση αυτή προσθέτουν τα πέντε κομμάτια καφέ άνθρακα, καθένα από τα οποία δεν είναι μεγαλύτερο από ένα σπιρτόκουτο. Πρόκειται για θραύσματα λιγνίτη, συλλέχθηκαν από το ίζημα του λιμανιού και χρονολογούνται από το 1122 π.Χ. Η πλησιέστερη γνωστή πηγή λιγνίτη απέχει περισσότερα από 50 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι οι Κορίνθιοι εισήγαγαν αυτού του τύπου ορυκτά καύσιμα για να τροφοδοτήσουν τους φούρνους τους στο λιμάνι μέχρι τον 12ο αιώνα π.Χ.
      Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε, τα πλοία κατά την Εποχή του Χαλκού συνήθιζαν να μεταφέρουν αγγεία με ελαιόλαδο, φρούτα και κρασί, κυρίως προς την Κρήτη και την Κύπρο, αλλά και άλλα λιμάνια της αρχαίας Μεσογείου. Μέχρι στιγμής, πάντως, ενώ οι αρχαιολόγοι έχουν βρει πειστικά στοιχεία δραστηριότητας από την Εποχή του Χαλκού στο λιμάνι της Κορίνθου, δεν εντοπίσει τμήματα του λιμανιού της εποχής αυτής. Τα φυσικά στοιχεία που βρέθηκαν στην τοποθεσία μέχρι τώρα συμπεριλαμβανομένων πέτρινων προβλητών, ξύλινων στύλων και πιθανού φάρου χρονολογούνται στον 1ο αιώνα π. Χ. ή αργότερα, κατά τη ρωμαϊκή περίοδο. Οι αρχαιολόγοι είναι βέβαιοι επίσης πως το λιμάνι της Κορίνθου λειτουργούσε αδιαλείπτως επί σχεδόν 2.600 χρόνια και εκτιμούν ότι από τον 13ο αιώνα π.Χ. έως τον 13ο αιώνα μ.Χ., μυκηναϊκά, φοινικικά, ρωμαϊκά και βυζαντινά πλοία περνούσαν από το λιμάνι αυτό.
      Το περιοδικό Hakai που φιλοξενεί την είδηση, επισημαίνει πως οι αρχαιολόγοι έχουν βρει στο στοιχεία για ανθρώπους που ταξίδευαν στην Κόρινθο πριν από περισσότερα από 8.000 χρόνια, αλλά και αγγεία από έναν πολιτισμό της ύστερης εποχής του λίθου που ζούσε στα βορειοδυτικά, κατά μήκος της Αδριατικής Θάλασσας. Ο Bjørn Lovén, συν-διευθυντής του Lechaion Harbor Project και συν-συγγραφέας της νέας εργασίας, λέει ότι αυτό υποδηλώνει ότι το δίκτυο θαλάσσιου εμπορίου της Κορίνθου μπορεί να επεκταθεί ακόμη πιο βαθιά στην ιστορία.
    12. webTV

      Engineer

      Πολλά από τα ιστορικά μνημεία της Ουκρανίας έχουν καταστραφεί τους τελευταίους τρεις μήνες κατά την εισβολή της Ρωσίας. Επιστήμονες εργάζονται για να διατηρήσουν τη μνήμη τους χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής και τρισδιάστατες σαρώσεις.
      Ο Γάλλος μηχανικός Εμανουέλ Ντουράντ είναι ειδικός στη λήψη τρισδιάστατων δεδομένων και βοηθά Ουκρανούς αρχιτέκτονες και ειδικούς ιστορικών κτιρίων να καταγράψουν κτίρια στο Κίεβο, το Lviv, το Τσερνίχιβ και το Χάρκοβο.
      «Ο σαρωτής λαμβάνει 500.000 πόντους ανά δευτερόλεπτο, μόνο σε αυτόν τον σταθμό, για παράδειγμα, θα έχουμε περίπου 10 εκατομμύρια πόντους. Στη συνέχεια θα αλλάξουμε τους σταθμούς, θα πάμε γύρω από το κτίριο και μετά όλα αυτά θα συγκεντρωθούν σε έναν υπολογιστή , σαν κομμάτια ενός παζλ αλλά σε 3D», δηλώνει ο Εμανουέλ Ντουράντ, γάλλος μηχανικός που βρίσκεται εκεί ως εθελοντής. 
      «Υπάρχουν 500 κτίρια [στο Χάρκοβο] που πρόκειται να καταγραφούν ως αρχιτεκτονική κληρονομιά, τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται πολύ κοντά το ένα στο άλλο σε μια κεντρική ιστορική περιοχή, η οποία έχει υποστεί καταστροφές και βομβαρδίστηκε πολλές φορές», τονίζει η Κατερίνα Κουπλίτσκα, αρχιτέκτονας και μέλος της ομάδας που τεκμηριώνει κατεστραμμένους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς. 
      Μερικοί κριτικοί υποστηρίζουν ότι είναι μάταιο να τεκμηριώνονται ιστορικά κτίρια με τόσο σχολαστική λεπτομέρεια, ενώ ο πόλεμος μαίνεται ακόμη και άνθρωποι πεθαίνουν καθημερινά. Άλλοι θεωρούν ότι ο Πολιτισμός είναι η βάση των πάντων και όταν χάνεται προκαλεί πόνο.
       
    13. webTV

      Engineer

      Ο φετινός χειμώνας (τρίμηνο Δεκεμβρίου 2019-Φεβρουαρίου 2020) ήταν με διαφορά ο πιο θερμός στην Ευρώπη από το 1855, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή υπηρεσία Copernicus Climate Change Service.
      Η μέση θερμοκρασία τριμήνου ήταν 1,4 βαθμοί Κελσίου πάνω από το προηγούμενο ρεκόρ θερμοκρασίας χειμώνα, που είχε καταγραφεί το 2015-16. Ο φετινός χειμώνας ήταν επίσης 3,4 βαθμούς πιο θερμός από το μέσο όρο της περιόδου 1981-2010.
      Παγκοσμίως, το 2019 υπήρξε το δεύτερο πιο ζεστό έτος στα μετεωρολογικά χρονικά, ενώ τόσο η τελευταία πενταετία όσο και η τελευταία δεκαετία ήσαν οι θερμότερες των τελευταίων 150 ετών.
      Ο Φεβρουάριος του 2020 ήταν ο δεύτερος θερμότερος Φεβρουάριος στα χρονικά τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε όλη τη Γη. Οι θερμοκρασίες του περασμένου μήνα ήσαν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη πάνω από το μέσο όρο της περιόδου 1981-2010 γι' αυτό τον μήνα. Ο πιο ζεστός Φεβρουάριος ήταν εκείνος του 2016 (μόλις 0,1 βαθμό πάνω από τον φετινό Φεβρουάριο).
      Το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2019-Φεβρουαρίου 2020 υπήρξε 0,64 βαθμούς πιο ζεστό από το μέσο όρο 1981-2010.
       
    14. webTV

      Engineer

      Η Αττική και οι 4 και πλέον εκατομμύρια κάτοικοι της πίνουν νερό από 2 "πηγές" - υδραγωγεία αυτά του Μόρνου και της Υλίκης. Αξίζει να αναφερθεί πως το νερό της Αττικής θεωρείται από τα πιο ποιοτικά νερά δικτύου πόλεων στον κόσμο.
      Αυτό που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι το πραγματικά γιγαντιαίο έργο που χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί προκειμένου το νερό να φτάνει από τον Μόρνο έως την Αττική και για την ολοκλήρωση του χρειάστηκαν περισσότερα από 10 χρόνια. 
      Ο ταμιευτήρας του Μόρνου δημιουργήθηκε με την κατασκευή χωμάτινου φράγματος στην κοίτη του ποταμού Μόρνου, 7 χλμ. δυτικά του Λιδορικίου στο Νομό Φωκίδος. Το έργο άρχισε τον Μάιο του 1969 και ολοκληρώθηκε μετά από μια δεκαετία, το 1979, αλλά η κανονική λειτουργία του άρχισε το 1981. Το φράγμα του Μόρνου, ύψους 126 μέτρων, είναι ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης και αποτελείται από αδιαπερατό αργιλικό πυρήνα. Το νερό φτάνει στην Αθήνα διαμέσου του υδραγωγείου του Μόρνου, του δεύτερου μεγαλύτερου υδραγωγείου στην Ευρώπη.
      Το Up Stories για πρώτη φορά καταγράφει το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του "δρόμου του νερού" ξεκινώντας έξω από τους Δελφούς και ακολουθώντας το έως και μετά την Αράχωβα σε ένα πραγματικά άκρως εντυπωσιακό "γαλάζιο φίδι" που τρυπάει ακόμα και ολόκληρα βουνά.
      Το νερό ταξιδεύει για 188χλμ μέσω μίας σήραγγας, διασχιζει τους νομούς Φωκίδας, Βοιωτίας και Αττικής για να καταλήξει στις μονάδες επεξεργασίας νερού που βρίσκονται σε Αχαρναί, Γαλάτσι και Μάνδρα και από εκεί στο ποτήρι μας.
    15. webTV

      Engineer

      Διαδικτυακή παρουσίαση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) ΜΗΤΕ της Διεύθυνσης Μητρώων (Δ24).
      Στο πλαίσιο της λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Μητρώου Συντελεστών Παραγωγής Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων, Μελετών, Τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.), σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 9 Μαΐου 2024 και από ώρα 12:00 έως 14.00 θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακή παρουσίαση του ΟΠΣ ΜΗΤΕ μέσω του συνδέσμου https://events.teams.microsoft.com/event/be3763b4-762b-4707-af36-872e5e857c9b@fbdfd102- a19b-47e7-8bce-b1c03c04cd36
      Παρακαλούμε για τη συμμετοχή:
      1) Εκπροσώπων των Υπηρεσιών που λειτουργούν ως αναθέτουσες αρχές και εμπλέκονται στην καταχώρηση εμπειρίας των φυσικών και νομικών προσώπων.
      2) Εκπροσώπων των τεχνικών σωματείων και οργανώσεων, που εμπλέκονται στην παραγωγή Ιδιωτικών και Δημοσίων έργων.
    16. webTV

      Engineer

      Οι εργασίες αποκατάστασης του Elizabeth Tower (Big Ben) του Λονδίνου, του εμβληματικού μνημείου στην καρδιά του παλατιού του Westminster. Η συντήρηση υπολογίζεται να κοστίσει 80 εκ. λίρες Αγγλίας και θα θωρακίσει το μνημείο για τον 21ο αιώνα.
       
    17. webTV

      Engineer

      Στο βίντεο παρουσιάζονται δορυφορικές εικόνες της αποστολής Sentinel-1 όπως επεξεργάστηκαν από την ομάδα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr και αποτυπώνουν την αύξηση της στάθμης τριών μεγάλων ποταμών στα σύνορα της Γερμανίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας μετά τις καταστροφικές πλημμύρες της Πέμπτης 15 Ιουλίου 2021.
      Πιο συγκεκριμένα μετά τις σφοδρές βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών, παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση της στάθμης των ποταμών του Ρήνου, του Μεύση (ή Μόσα) και του ποταμού Ρουρ με αποτέλεσμα να πλημμυρίσουν πολλές κατοικημένες περιοχές και να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 170 άνθρωποι.
      Πηγή: meteo.gr - https://www.meteo.gr/article_view_scientific.cfm?entryID=100
      Πηγή: meteo.gr - https://www.meteo.gr/article_view_scientific.cfm?entryID=100
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.