Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    635 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      "Η πισίνα αυτή έχει 60 μέτρα βάθος, 15 μέτρα δηλαδή πιο βαθιά από κάθε άλλη πισίνα στον κόσμο και δύο φορές μεγαλύτερη", όπως εξηγεί ο Τζάροντ Τζαμπλόνσκι, ο διευθυντής του Deep Dive Dubai, που διαχειρίζεται το project. Όπως προσθέτει ο ίδιος, η πισίνα άνοιξε τις πόρτες της στο κοινό την Τετάρτη, ενώ διαθέτει και μια υποβρύχια πόλη και σύγχρονα συστήματα φωτισμού και ήχου που δημιουργούν διαφορετική ατμόσφαιρα.
      Περιέχει έναν όγκο νερού όσο με έξι πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων, δηλαδή 14,6 εκατομμύρια λίτρα, σύμφωνα με τον ίδιο. Η ακαδημία των ρεκόρ Γκίνες επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο το νέο αυτό παγκόσμιο ρεκόρ, το οποίο μέχρι σήμερα κατείχε η πισίνα Deepspot στην Πολωνία με βάθος πάνω από 45 μέτρα.




      Σύμφωνα με το CNN, η θερμοκρασία του νερού είναι στους 30 βαθμούς Κελσίου. Οι δύτες μπορούν να την εξερευνήσουν κάνοντας καταδύσεις με μπουκάλες ή ελεύθερη κατάδυση.
       
      Μια επίσκεψη διάρκειας μιας ώρας κοστίζει από 115 ως 345 ευρώ. Επιπλέον, η πισίνα λειτουργεί ως υποβρύχιο κινηματογραφικό στούντιο – το μεγαλύτερο του είδους του στην περιοχή, όπως μεταδίδει το CNN.
       
      Το 2019 πάνω από 16 εκατομμύρια τουρίστες επισκέφθηκαν το Ντουμπάι.
      Πηγή εικόνων: https://www.maxim.com/travel/the-worlds-deepest-swimming-pool-has-opened-in-dubai
    2. webTV

      Engineer

      Πώς καταλαβαίνει κανείς πως το ψύχος είναι πραγματικά δριμύ; Όταν οι αρχές αναγκάζονται να βάλουν φωτιά στις σιδηροτροχιές για να συνεχίσουν να κινούνται τα τρένα.
      Αυτό συνέβη και στο σιδηροδρομικό δίκτυο του Σικάγου που είχε αρχίσει να παρουσιάζει προβλήματα λόγω ψύχους.
      Σύμφωνα με τους ειδικούς, το μέταλλο συστέλλεται από το ακραίο κρύο, με αποτέλεσμα να αποσυνδέονται οι ενώσεις οι συνδέσεις των γραμμών. 
       
    3. webTV

      Engineer

      Οι μεγάλες πόλεις δεν σταματούν να αναπτύσσονται. Μπορούν όμως να το κάνουν με βιώσιμο τρόπο. Η Στοκχόλμη είναι μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες πρωτεύουσες της Ευρώπης. Παρόλα αυτά σχεδιάζει να έχει θετικό αποτύπωμα σε σχέση με τον άνθρακα μέχρι το 2040. Η πόλη ανακηρύχτηκε πρόσφατα ως η πιο έξυπνη πόλη στον κόσμο για τις καινοτομίες που εφάρμοσε, σε σχέση με το περιβάλλον, την ψηφιοποίηση και την ευζωία των κατοίκων της. Ας δούμε μερικές από τις λύσεις που εφαρμόζει, οι οποίες μπορούν να υιοθετηθούν στις πόλεις του μέλλοντος.
      Η περιοχή Valla Torg είναι χαμηλής ενέργειας. Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα των δράσεων που γίνονται. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού πρότζεκτ GrowSmarter, αυτά τα σπίτια που ανήκουν στο κράτος, έχουν ανακαινιστεί για να μειώσουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον. Υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα και ένα νέο σύστημα διαχείρισης των απορριμμάτων. Εδώ, κάθε σακούλα σκουπιδιών έχει το χρώμα της. Ένας οπτικός αισθητήρας και μια ζυγαριά επιτρέπουν την εξατομικευμένη διαχείριση των σκουπιδιών:
      «Χρειάζεται να έχουν ενημέρωση στα κινητά τους σε πραγματικό χρόνο. Εάν λοιπόν για παράδειγμα η κυρία Σβένσον πετάξει υπολείμματα τροφών, θα ενημερωθεί αμέσως. Θα της λένε, σας ευχαριστούμε που συμβάλατε με 1,2 κιλά με απορρίμματα τροφών, που θα γίνουν βιοαέριο. Και στο μέλλον, θα πληρώνουν, ανάλογα με τα απορρίμματά τους» αναφέρει ο Πάτρικ Χάραλντσον, πρόεδρος της ENVAC για τη Βόρεια Ευρώπη.
      Κάτω από το έδαφος, σε αγωγούς με υψηλή πίεση, τα απορρίμματα μεταφέρονται σε ένα ενιαίο κέντρο συγκέντρωσης. Έτσι, απαιτείται λιγότερος χώρος και λιγότερες κινήσεις από τα απορριμματοφόρα. Η βιώσιμη αστική μετακίνηση είναι επίσης βασική προτεραιότητα της σουηδικής πρωτεύουσας. Πρόσφατα εγκατέστησε αισθητήρες κοντά στο στάδιο της πόλης. Συγκεντρώνουν μια τεράστια ποικιλία δεδομένων, που βοηθούν τις αρχές να εφαρμόσουν μια πιο ακριβή και ικανοποιητική πολιτική μεταφορών στο αστικό δίκτυο:
      «Στο παρελθόν, έπρεπε να περιμένουμε 1-2 χρόνια για να έχουμε αυτά τα δεδομένα. Τώρα τα παίρνουμε σχετικά σύντομα, σε μόλις 15 λεπτά. Εάν έχετε πάρει μια απόφαση και εφαρμόζετε ένα σχέδιο, θα μάθετε αμέσως τα αποτελέσματα. Είναι κάτι εξαιρετικό» εξηγεί ο Στάνλεϊ Έκμπεργκ, Επικεφαλής Πωλήσεων σε ΜΜΕ της IBM στη Σουηδία.
      Η μείωση των εκπομπών σημαίνει επίσης σωστή διαχείριση της ενεργειακής κατανάλωσης. Όπως είναι για παράδειγμα η θερμότητα που υπάρχει σε διάφορα κτίρια, η οποία μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί. Η εταιρία αποθήκευσης δεδομένων Glesys επανατροφοδοτεί το σύστημα θέρμανσης της περιοχής, χάρις σε αντλίες που χρηματοδοτήθηκαν μέσω του συγκεκριμένου πρότζεκτ. Ο Γιοακίμ Γιάρστορπ είναι ο διευθυντής της: «Έχουμε πλέον ένα πιο πράσινο κέντρο δεδομένων. Αντί να χάνεται η θερμότητα στο χώρο, κερδίζουμε χρήματα από την εταιρία θέρμανσης της περιοχής μας, καθώς μας την αγοράζει».
      Το 2019, το δίκτυο θέρμανσης της περιοχής μπόρεσε να θερμάνει 30.000 διαμερίσματα, μόνο χάρις τη θερμότητα που πήρε πίσω από το Κέντρο Δεδομένων, σούπερ μάρκετ, ακόμη και από αποτεφρωτήρια. Η εταιρία προσδοκά επέκταση του συγκεκριμένου συστήματος και του δικτύου της που το χρησιμοποιεί. Το ίντερνετ μπορεί να θερμάνει τα περισσότερα από τα 140.000 νέα διαμερίσματα που θα κτιστούν στην Στοκχόλμη μέχρι το 2030, σύμφωνα με τον Μίκα Χακοσάλο, που είναι υπεύθυνος της εφαρμογής έξυπνων λύσεων στην Στοκχόλμη.
      Ο Μάρτιν Μπρόλιν εργάζεται στην εταιρία ενέργειας Exergi: «Θα έχουμε μικρές μονάδες παραγωγής διασκορπισμένες στο δίκτυο θέρμανσης της περιοχής. Και όλη αυτή η παραγωγή θα μπαίνει στο σύστημα, με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται να το κάνουμε εμείς στα δικά μας εργοστάσια. Έχουμε λοιπόν έναν αυξημένο συνδυασμό παραγωγής».
      Υπάρχουν ήδη 12 τέτοια έξυπνα παραδείγματα στη Στοκχόλμη και άλλα δύο σε Βαρκελώνη και Κολωνία. Το πάρτι για την ολοκλήρωση του πρότζεκτ Growsmarter πραγματοποιήθηκε στην Στοκχόλμη. Ήταν μια ευκαιρία για την δήμαρχο Άννα Κένιγκ Γιέρλμιρ να παρουσιάσει τους φιλόδοξους στόχους της για το κλίμα: «Αναπτύσσουμε μια νέα τεχνική συγκέντρωσης άνθρακα. Με αυτή τη νέα τεχνική και τα συστήματα θέρμανσης της περιοχής, που είναι απεξαρτημένα από τα ορυκτά καύσιμα, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια πόλη που είναι θετική προς το περιβάλλον. Την πρώτη στον κόσμο μέχρι το 2040».
      Μερικές από αυτές τις λύσεις μπορούν να εφαρμοστούν και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Πόρτο, η Βαλέτα και το Κορκ.
       
    4. webTV

      Engineer

      Τον Ιούνιο πραγματοποιήθηκε στην Ιθάκη η μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση από την ολλανδική οργάνωση Healthy Seas. Η συγκεκριμένη ΜΚΟ δραστηριοποιείται στον καθαρισμό θαλασσών και με μία ομάδα δεκάδων συνεργατών και εθελοντών βρέθηκε στο νησί του Οδυσσέα. Σκοπός ήταν να μετατρέψουν, όχι μία αλλά τέσσερις παραλίες σε επίγειους παραδείσους και να βγάλουν – συγκεντρώσουν, τόσο από τη θάλασσα όσο και από τις παραλίες, όσα σκουπίδια υπήρχαν!
      Όλα αυτά τα θαλάσσια απορρίμματα προήλθαν από ένα εγκαταλελειμμένο ιχθυοτροφείο το οποίο έβαλε λουκέτο λόγω χρεωκοπίας το 2012. Σα να μην έφτανε αυτό, τον Σεπτέμβριο του 2020, ο κυκλώνας Ίανος, ήταν η αιτία να σκορπιστούν τόνοι βιομηχανικών υλικών από πλαστικούς σωλήνες, δίχτυα αλιείας, σχοινιά από νάιλον, τσιμεντόλιθοι, πλαστικές σημαδούρες, μεγάλα σκουριασμένα μεταλλικά κομμάτια και διάφορα άλλα είδη απορριμμάτων, τα οποία κατέληξαν στην επιφάνεια της θάλασσας, τον πυθμένα και τις ακτές.
      Τη δράση αυτή στήριξε οικονομικά η Hyundai που με τον τρόπο της δείχνει ότι σκοπός της δεν είναι μόνο η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος.
      Το Newsauto ήταν το μοναδικό Μέσο στην Ελλάδα που ταξίδεψε δύο φορές στην Ιθάκη για να διαπιστώσει πόσο σημαντική είναι μία τέτοια δράση αλλά και ο εθελοντισμός. Το αποτέλεσμα πραγματικά εντυπωσιάζει όπως και η καταγραφή των εικόνων που βάζει τα γυαλιά σε όλους μας. Τα αποτελέσματα είναι συγκλονιστικά καθώς από τον καθαρισμό 4 παραλιών της Ιθάκης μαζεύτηκαν 76 τόνοι θαλάσσια απορρίμματα, τα οποία θα ανακυκλωθούν.

      Συνολικά συγκεντρώθηκαν:
      – 5 τόνοι δίχτυα
      – 32 τόνοι μέταλλα
      – 39 τόνοι πλαστικά
      – 150 μεγάλες σακούλες γεμάτες από σφαιρίδια φελιζόλ
      Παρακολουθήστε το σχετικό video και προβληματιστείτε θετικά…
    5. webTV

      Engineer

      Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών από τον καταστροφικό σεισμό της Αθήνας του 1999 το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας συνδιοργάνωσαν το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αντισεισμικής Μηχανικής και Τεχνικής Σεισμολογίας.
      Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Hellexpo στο Μαρούσι μεταξύ 5-7 Σεπτεμβρίου 2019 και αποτέλεσε μια πλατφόρμα ουσιαστικής ανταλλαγής απόψεων, γνώσεων και εμπειριών για την αποτελεσματική, εκ μέρους της Πολιτείας, διαχείριση του κρίσιμου ζητήματος της Αντισεισμικής Προστασίας.
      Σκοπός του Συνεδρίου ήταν να φέρει κοντά την επιστημονική και επαγγελματική κοινότητα των Ελλήνων μηχανικών και σεισμολόγων και να παρουσιάσει την πρόοδο που έχει επιτελεστεί την τελευταία εικοσαετία στην αποτίμηση και απομείωση του σεισμικού κινδύνου στην χώρα μας.
      Συμμετείχαν ακαδημαϊκοί και επαγγελματίες της Ελλάδας και του εξωτερικού, ενώ έλαβαν χώρα ειδικές ημερίδες του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού & Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.) του ΕΤΑΜ και του ΤΕΕ για τον σεισμό του 1999, τον πρόσφατο σεισμό στην Αθήνα καθώς και τις προκλήσεις ενόψει ενός μεγάλου σεισμού. Το BLOD βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει τις 3 εν λόγω ημερίδες.
      Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ημερίδας "Προκλήσεις και ετοιμότητα ενόψει του επόμενου μεγάλου σεισμού".
      Δείτε το video εδώ: https://www.blod.gr/lectures/syghroni-meletitiki-praktiki-epembaseon-me-hamilo-kostos-tekmiriosis-plus-apotimisis/
    6. webTV

      GTnews

      Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Την διοργάνωση ανέλαβε η ENIGMA MG, ενώ με την παρουσία τους τίμησαν την εκδήλωση εκπρόσωποι διάφορων εταιριών που δραστηριοποιούνται στη διαχείριση αποβλήτων, καθώς και εκπρόσωποι ΦΟΔΣΑ.
      Η Κυκλική Οικονομία αποτελεί βιώσιμη λύση για την ανάπτυξη και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Άλλωστε η προώθηση βέλτιστων χρήσεων των πεπερασμένων φυσικών πόρων του πλανήτη για παραγωγή προϊόντων σχεδιασμένων ώστε να μπορούν να παραμένουν εντός της οικονομίας, είναι βασικός στόχος του ΟΗΕ και της ΕΕ. Παράλληλα, ζητούμενο παραμένει για τα προϊόντα κατά τη διαδικασία απόσυρσής τους, η απόθεση του μικρότερου δυνατού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στο φόντο αυτό εγγράφεται η αποτελεσματική και ολοκληρωμένη διαχείριση αποβλήτων.
      Ο κ. Γραφάκος μιλώντας στο Συνέδριο, αναφέρθηκε στην ιεράρχηση διαχείρισης των αποβλήτων που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Υπουργείο Περιβάλλοντος. «Έμφαση δίνεται στη πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων, στην επαναχρησιμοποίηση και στην ανακύκλωση. Εν συνεχεία, τα σύμμεικτα απόβλητα οδηγούνται σε Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων, όπου ανακτώνται τα προς ανάκτηση υλικά και το υπόλειμμα αντί να οδηγείται σε ταφή, μετατρέπεται σε δευτερογενές καύσιμο για την ενεργοβόρο βιομηχανία. Αυτή τη διαδικασία τη στηρίζει το Υπουργείο και με την αρχή της νέας χρονιάς θα γίνει διαβούλευση για την καλύτερη δυνατή εφαρμογή της ενεργειακής αξιοποίησης στη χώρα», σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού και Διαχείρισης Αποβλήτων.
       
    7. webTV

      GTnews

      Το Συνέδριο διοργανώνεται στο πλαίσιο του έργου: «Σχέδιο δράσεων επικοινωνίας του Υ.Π.ΕΝ.» και εντάσσεται στην υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για την περιβαλλοντική και ενεργειακή πολιτική του Υπουργείου. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος: «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη». 
      Κεντρικός στόχος του Συνεδρίου είναι η συμβολή στην προώθηση των προοπτικών της ενεργειακής ασφάλειας και της πράσινης ανάπτυξης σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες στις εργασίες του Συνεδρίου, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες και ερευνητές του χώρου και να συμβάλλουν στην ανταλλαγή απόψεων για θέματα που σχετίζονται με την περιβαλλοντική αειφορία και την προστασία του κλίματος. 
      Το πρόγραμμα του Συνεδρίου στηρίζεται στην ανάπτυξη θεματικών οι οποίες συμβάλλουν στον στόχο του αναπτυξιακού σχεδιασμού της χώρας και της αειφορίας. Αναφερόμαστε στην ανάπτυξη που οφείλει να σέβεται τους φυσικούς πόρους, την πλούσια βιοποικιλότητα και τα δασικά οικοσυστήματα της χώρας, λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Στην ενεργειακή μετάβαση με δραστική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων και την παράλληλη προστασία των καταναλωτών. Στην οργάνωση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων με ορθολογική κατανομή, διάρθρωση και ανάπτυξη των φυσικών πόρων, των οικονομικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και δημογραφικών δεδομένων. Στην ολοκληρωμένη διαχείριση των αποβλήτων ακολουθώντας πάντα τις επιταγές της κυκλικής οικονομίας. Στην αναβάθμιση του συστήματος ηλεκτρονικής καταχώρησης δεδομένων και πληροφοριών και τη διευκόλυνση της δημόσιας πρόσβασης στην περιβαλλοντική πληροφορία. 
      Στο τριήμερο Συνέδριο πρόκειται να συμμετάσχουν ως ομιλητές/ομιλήτριες επιστήμονες διεθνούς κύρους, εξειδικευμένοι εμπειρογνώμονες και ειδικοί στον τομέα της ενεργειακής ασφάλειας και της πράσινης ανάπτυξης καθώς επίσης ακαδημαϊκοί, εκπρόσωποι του επιχειρηματικού τομέα, της Πολιτείας και άλλων δημόσιων αρχών, καθώς και εκπρόσωποι περιβαλλοντικών και κοινωνικών φορέων.
       
       
    8. webTV

      GTnews

      Ο στόχος για μια «Κλιματικά Ουδέτερη, Ανθεκτική και Έξυπνη Κεντρική Μακεδονία» είναι το θέμα του συνεδρίου που συνδιοργάνωσε το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο Αμφιθέατρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ (Μ.Αλε- ξάνδρου 49). Στόχος του συνεδρίου είναι να διαδραματίσει έναν κομβικό ρόλο για την επιτάχυνση των δράσεων που σχεδιάζονται για τη θωράκισή μας έναντι των ορατών πλέον επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής αλλά και για την αξιοποίηση των νέων δεδομένων και τεχνολογιών τόσο για την ασφάλεια όσο και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. 
      Δείτε τις εισηγήσεις εδώ: 
      Εισήγηση κ. Σωτήρη Μυλωνά Σωτήρης Μυλωνάς , μέλος της Ομάδας Εργασίας «Κλιματικά ουδέτερη, ανθεκτική και έξυπνη Κεντρική Μακεδονία» Εισήγηση κ. Ματθαίου Σανταμούρη Ματθαίος Σανταμούρης , Distinguished Professor, Anita Lawrence Chair High Performance Architecture, School Built Environment, Faculty Art Design and Architecture, University New South Wales, Sydney Australia Εισήγηση κ. Κωνσταντίνου Καλλέργη Κωνσταντίνος Καλλέργης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της « Ρoϊκός Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε » Παρακολουθήστε το συνέδριο: 
       
    9. webTV

      Engineer

      Έντονα καιρικά φαινόμενα επικράτησαν τα ξημερώματα της Τρίτης στην Σύρο με δυνατές βροχές και καταιγίδες. Υπήρξαν μεταμεσονύχτιες στιγμές που έγινε η νύχτα μέρα από τις αστραπές και τις λάμψεις στον ουρανό. 
       Από την ένταση των φαινομένων προκλήθηκαν κεραυνοπτώσεις, μία εξ αυτών έπεσε στη θέση Βούλιας η οποία προκάλεσε ζημιές σε ανεμογεννήτρια της περιοχής.
      Συγκεκριμένα, ο κεραυνός έκοψε στη μέση το πτερύγιο μίας ανεμογεννήτριας το οποίο εκσφενδονίσθηκε στον αέρα. 
      Με αφορμή του περιστατικού, μήπως θα έπρεπε να δοθεί μια απάντηση, καθώς η συγκεκριμένη ανεμογεννήτρια δεν λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια. Μήπως θα έπρεπε να ξεσηκωθούν και οι κάτοικοι της Σύρου όπως όλων φωνάζουν και αγωνίζονται στα υπόλοιπα νησιά; ή θα πρέπει να να περιμένουμε τους επόμενους κεραυνούς…;

    10. webTV

      Engineer

      Στόχος να δημιουργήσουν έναν πολιτιστικό δίκτυο που θα εκπαιδεύσει τις νέες γενιές επαγγελματιών και στελεχών.   Επτά ανεστραμμένες πυραμίδες που δημιουργούν ένα σύμπλεγμα πάνω από την πολυσύχναστη πόλη του Καΐρου σχεδίασε το αρχιτεκτονικό γραφείο marchisciana saverio adrian Οι κατασκευές μοιάζουν με τεράστιες ατσαλένιες αράχνες με πολύ ψηλά και λεπτά πόδια που φαίνεται να πολιορκούν τη μητρόπολη. Αναδυόμενοι σε πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς κόμβους και λειτουργώντας επίσης ως παρατηρητήρια, τα σημεία σχηματίζουν ένα αυτόνομο αστικό σύστημα που αιωρείται από πάνω. Το σύγχρονο Κάιρο είναι μια χαοτική πόλη από άναρχα κατασκευασμένα σπίτια που επεκτείνεται με γρήγορους ρυθμούς καταλαμβάνοντας τις παραδοσιακές φυτείες των χουρμαδιών και των λαχανόκηπων. Η εναπομείνασα γεωργική γη της Αιγύπτου εξαντλείται και αντικαθίσταται από μεγάλες γειτονιές γεμάτες με κτίρια, χωρίς πάρκα ή δημόσιους αστικούς χώρους. Αυτό το πρόβλημα των προαστίων που αναπτύσσονται χωρίς να τηρούν κανέναν πολεοδομικό σχεδιασμό είναι ανησυχητικό για πολλές μολυσμένες μητροπόλεις στην Αφρική, την Ασία και τη Νότια Αμερική.
      Σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες οι κατασκευές είναι σχεδιασμένες ως ανεστραμμένες πυραμίδες, με τις κορυφές τους να δείχνουν προς τα κάτω, θέλοντας με αυτο τον τρόπο να επικρίνουν την ανεξέλεγκτη αστική ανάπτυξη που καταστρέφει τη φύση και τα εύθραυστα οικολογικά της συστήματα. Το μεγάλο τους μέγεθος δημιουργεί έναν διάλογο με τις αρχαίες πυραμίδες των Φαραώ ενώ αντιπροσωπεύει μια νέα πόλη πολιτισμού. 
      Οι πυραμίδες που θα πάρουν ονόματα από τους αρχαίους αιγυπτιακούς θεούς και θα φιλοξενούν εκπαιδευτικά και ερευνητικά κέντρα: σχολή αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας, ινστιτούτο αποκατάστασης παπύρων, εθνική βιβλιοθήκη, σχολή παραδοσιακών χειροτεχνιών, σχολή βοτανικής
      Στόχος να αποτελέσουν έναν πολιτιστικό δίκτυο που θα έχει τη δυνατότητα να εκπαιδεύσει και να προετοιμάσει τις νέες γενιές επαγγελματιών και στελεχών του Καΐρου, με βάση τις αρχές του καλύτερου τοπίου και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
      Όλες οι πυραμίδες θα συνδέονται με ένα σύστημα monorail, με έναν σταθμό στη βάση κάθε πυραμίδας. Ανελκυστήρες και πύργοι σκάλας, τοποθετημένοι μέσα στις κολώνες, θα οδηγούν τους επισκέπτες από τη χαοτική- στην πολιτιστική-πόλη. Οι βεράντες στην κορυφή των πυραμίδων θα λειτουργούν ως μεγάλες πανοραμικές πλατείες που ανοίγουν προς το τοπίο, για φοιτητές και τουρίστες.



      Πηγή εικόνων: https://africapearl.com/2021/11/16/the-seven-new-pyramids-for-cairo-form-cultural-network-above-the-bustling-city.html
      Αναλυτικά το άρθρο: https://www.designboom.com/architecture/seven-inverted-pyramids-cultural-network-chaotic-cairo-marchisciana-saverio-adrian-11-16-2021/
    11. webTV

      Engineer

      Η Ισπανία και το Μαρόκο σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα τούνελ που θα ενώνει τις δυο χώρες αλλά και για πρώτη φορά τις ηπείρους της Ευρώπης και της Αφρικής. Το κόστος της κατασκευής υπολογίζεται στα 9,8 δις δολλαρίων. 
       
    12. webTV

      Engineer

      Για τα μεγάλα έργα και τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης στο διαδικτυακό συνέδριο «Prodexpo North 2021” για τα ακίνητα και τις ευρύτερες αναπτυξιακές προοπτικές της Βόρειας Ελλάδας.
      Σε αυτό έγινε μία ενδιαφέρουσα συζήτηση στο πάνελ για τα μεγάλα Έργα Υποδομής και το Ταμείο Ανάκαμψης και στην εισήγησή του αναφέρθηκε λεπτομερώς στο πλάνο έργων του Υπουργείου Υποδομών, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπου κεντρική θέση έχει η Βόρεια Ελλάδα.
      10+1 έργα για την Θεσσαλονίκη
      Στην πόλη της Θεσσαλονίκης προχωρούν σημαντικά έργα που θα αλλάξουν τη συνολική εικόνα της, όπως το Μετρό και το Flyover, καθώς και με την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου μέσω ΣΔΙΤ ύψους 51 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και με αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Λαχαναγοράς και στη Καλαμαριά, καθώς και με τις Δυτικές Επεκτάσεις του Μετρό. Όλα αυτά τα έργα μαζί με το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο Μακεδονία και την επικείμενη αναβάθμιση του εμπορικού προβλήτα του ΟΛΘ, θα δημιουργήσουν ένα πλαίσιο ικανό να ωθήσει την ανάπτυξη και την πρόοδο.
      Ποια είναι τα έργα
      1.Λιμάνι Θεσσαλονίκης – Επέκταση του 6ου προβλήτα: Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και εντός του 2021 προβλέπεται η έναρξη των έργων που θα διπλασιάσει την ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ.
      2.Σύνδεση ΟΛΘ με εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων: Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από την Εγνατία Οδός Α.Ε. και φέτος αναμένεται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση κατασκευής.
      3.Σύνδεση ΟΛΘ με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο: Εξίσου σημαντικός είναι και αυτός ο διαγωνισμός ο οποίος βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας. Θα διεξαχθεί με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και με την ολοκλήρωση του θα συνδέσει τον ΟΛΘ με τις σημαντικότερες αγορές σε Ελλάδα και Βαλκάνια.
      4.Αναβάθμιση Αεροδρομίου Μακεδονία: Το έργο ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την Fraport Greece η οποία δημιούργησε ένα νέο εμβληματικό terminal και αναβάθμισε το υφιστάμενο.
      5.Μετρό Θεσσαλονίκης: Προχωρούν τα έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ που περιλαμβάνουν την κατασκευή δύο γραμμών (βασική και Καλαμαριάς) 14,5 χιλιομέτρων και 18 νέων υπόγειων σταθμών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η βασική γραμμή θα λειτουργήσει το 2023.
      6.Flyover: Η “ιπτάμενη” νέα ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης υπόσχεται να λύσει το κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρατηρείται. Ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ είναι σε εξέλιξη και το καλοκαίρι θα ξεκινήσει η Β`φάση. Το 2022 εκτιμάται ότι θα υπάρξει ανάδοχος για να ξεκινήσουν τα έργα διάρκειας 4 ετών.
      7.Οδική Σύνδεση Θεσσαλονίκης με Χαλκιδική: Προχωρούν σε ολοκλήρωση (υπό κατασκευή) οι άξονες Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα και Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος. Στο πρώτο έργο επιτέλους ολοκληρώνεται το “ορφανό χιλιόμετρο” ενώ στο δεύτερο προχωρά το τελευταίο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα.
      8.16 Σχολικά Συγκροτήματα-ΣΔΙΤ: Ακόμα ένα μεγάλο ΣΔΙΤ που μπαίνει στη γραμμή εκκίνησης. Περιλαμβάνει σχολικές μονάδες-πρότυπα σε Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας.
      9.Αντιπλημμυρικά έργα: Προχωρούν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή της Λαχαναγοράς και έργα αποχέτευσης στην Καλαμαριά.
      10.Οδική σύνδεση με το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο. Μία σημαντική υποδομή πρόσθετη στη κατασκευή του νέου νοσοκομείου Παίδων που είναι δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
      +1.Ενίσχυση ΟΑΣΘ: Από το 2020 το σύστημα συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης έχει ενισχυθεί μέσω ΚΤΕΛ και leasing με λεωφορεία. Απόρροια αυτής της δράσης είναι να κυκλοφορούν σήμερα 454 λεωφορεία, αύξηση δηλαδή κατά 93% σε σχέση με το 2019.
      Μεγάλα έργα για τη Μακεδονία
      Ο κ.Καραγιάννης αναφέρθηκε σε σημαντικά οδικά που ξεμπλόκαραν όπως το βόρειο τμήμα του Ε-65 και νέα οδικά έργα όπως το Δράμα-Αμφίπολη ή το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, που θα δώσουν τη δυνατότητα στους βορειοελλαδίτες να μετακινούνται με ταχύτητα και ασφάλεια.
      Παράλληλα, όπως σημείωσε, εκτός από τα οδικά έργα, με νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, όπως το Θεσσαλονίκη – Τοξότες, ύψους 1,3 δις €, θα αλλάξει συνολικά το τοπίο των μεταφορών στη Βόρεια Ελλάδα και θα δοθεί η δυνατότητα σε πολίτες και εμπορεύματα να μεταφέρονται με ανταγωνιστικό τρόπο.
    13. webTV

      Engineer

      Από την αρχή της σύγχρονης εκβιομηχάνισης, τα εργοστάσια ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος των επιχειρήσεων και της παραγωγής σε όλο τον κόσμο, είτε κατασκευάζουν αυτοκίνητα είτε μικροτσίπ.
      Αλλά, όπως σε όλα τα πράγματα, μερικά είναι μεγαλύτερα από άλλα... πολύ μεγαλύτερο.
      Ας ρίξουμε μια ματιά στα κορυφαία 15 μεγαλύτερα εργοστάσια στη Γη.
       
    14. webTV

      Engineer

      Τα υψηλότερα κτίρια στον κόσμο που κατασκευάσθηκαν εντός 2019.
      15. The Willis Tower in Chicago 
      https://www.willistower.com/
      14. The Petronas Towers
      https://www.petronastwintowers.com.my/
      13. Changsha IFS Tower T1
      http://www.csifs.cn/
      12. Landmark 81
      11. Lakhta Center
      10. International Commerce Centre
      9. Shanghai World Financial Center
      8. Taipei 101 
      7. Guangzhou CTF Finance Centre
      6. One World Trade Center
      5. Lotte World Tower
      4. Ping An Finance Centre
      3. Abraj Al-Bait Clock Tower
      2. The Shanghai Tower
      1. Burj Khalifa
       
    15. webTV

      Engineer

      Η μηχανική αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο κάθε μέρα και μας παρουσιάζει μερικά από τα πιο σημαντικά κατασκευαστικά έργα όλων των εποχών. 
      Από τις μεγαλύτερες σήραγγες και τους ψηλότερους ουρανοξύστες έως τις μεγαλύτερες γέφυρες και τα εντυπωσιακότερα κτίρια, νέα έργα πολιτικού μηχανικού διαμορφώνουν τον κόσμο γύρω μας. 
      Μάθετε περισσότερα για τις εκπληκτικές κατασκευές που δημιουργήθηκαν με βάση τις συνεχώς αναπτυσσόμενες μεθόδους πολιτικού μηχανικού. Δείτε ποια είναι τα μεγάλα έργα του σήμερα που ωθούν τη μηχανική στα όριά της;
       
    16. webTV

      Engineer

      Με αφορμή τον εορτασμό της 10ης επετείου του καναλιού τους στο YouTube, η σχεδιαστική ομάδα Kurzgesagt δημιούργησε ένα εξαιρετικό animation video για να παρουσιάσει την ιστορία της Γης σε βάθος 4.5 δισεκατομμυρίων ετών.
      Το video έχει διάρκεια 60 λεπτά και κάθε δευτερόλεπτο αντιστοιχεί σε περίπου 1.5 εκατομμύρια χρόνια για να μας δείξει πως εξελίχθηκε ο πλανήτης μας στους 4 γεωλογικούς μεγααιώνες (Καταρχαιοζωικός, Αρχαιοζωικός, Προτεροζωικός, Φανεροζωικός) και τις διάφορες υποδιαιρέσεις τους, παρέχοντας ταυτόχρονα ενδιαφέρουσες πληροφορίες για κάθε μία περίοδο.
      Πρόκειται για την μεγαλύτερη παραγωγή στην ιστορία του καναλιού που είναι κάτι μεταξύ επιστημονικού και μουσικού video. Αν έχετε μια ώρα στην διάθεση σας, καθίστε να το παρακολουθήσετε με τα παιδιά σας σαν ένα χρωματιστό και μουσικό μάθημα για την ιστορία της Γης.
       
    17. webTV

      Engineer

      Αυτά είναι τα 5 υψηλότερο ξενοδοχεία στον κόσμο:
      5) Saint Regis Hotel | Shenzhen, China
      4) Signiel Hotel | Seoul, South Korea
      3) Park Hyatt Hotel | Shanghai, China
      2) Ritz Carlton Hotel | Hong Kong, China
      1) The Rosewood Hotel | Guangzhou, China
       
    18. webTV

      Engineer

      Δείτε εντυπωσιακές φωτογραφίες από ναυάγια πλοίων και αεροπλάνων στις ελληνικές θάλασσες - Δημιουργείται ένα τεράστιο υποθαλάσσιο μουσείο ανοιχτό σε όποιον επιθυμεί να καταδυθεί και να εξερευνήσει τους θησαυρούς του.
      Τα μυστικά που κρύβουν οι ελληνικές θάλασσες και τα  ναυάγιά τους θα έχουν την ευκαιρία, από δω και στο εξής, να εξερευνήσουν η καταδυτική κοινότητα αλλά και οι επισκέπτες, Έλληνες και ξένοι. Η γοητευτική αυτή εμπερία προσφέρεται μέσω του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της πρωτοβουλίας του να αναδείξει την τεράστια ενάλια κιβωτό της χώρα μας δημιουργώντας, με αυτό τον τρόπο, ένα τεράστιο υποθαλλάσιο μουσείο ανοιχτό σε όποιον επιθυμεί να καταδυθεί και να εξερευνήσει τους θησαυρούς του.
      Εναρκτήριο σημαντικό βήμα προς το φιλόδοξο αυτό σχέδιο αποτελεί η γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων σύμφωνα με την οποία απελευθερώνονται 91 συνολικά ναυάγια πλοίων και αεροπλάνων που θα είναι πλέον ανοιχτά για για οργανωμένες καταδύσεις αναψυχής, με συγκεκριμένους βεβαίως όρους. Η πρώτη αυτή ομάδα ναυαγίων που ανοίγει τις πύλες του -θα ακολουθήσουν κι άλλα- περιλαμβάνει μεταλλικά πλοία και αεροσκάφη τα οποία βυθίστηκαν κατά την χρονική περίοδο 1868 – 1970, με τα περισσότερα να χρονολογούνται από την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και να βρίσκονται σε βάθος από 10 έως 120 μέτρων. Η Εφορεία Ενάλιων Αρχαιοτήτων μάλιστα έχει καταθέσει λεπτομερή κατάλογο στον οποίον διαχωρίζονται τα ναυάγια με πολεμικών πλοίων, αεροπλάνων και υποβρυχίων που βυθίστηκαν κατά την διάρκεια του Α' και Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτά αποτελούν ειδική ομάδα και για το άνοιγμά τους απαιτείται ειδική Κοινή Υπουργική Απόφαση. ν υπογραφή σχετικής ΚΥΑ του Υπουργείoυ Πολιτισμού και Aθλητισμού με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
       
      Να σημειωθεί πως κάποια από τα ναυάγια που παραδίδονται βρίσκονται υπό διερεύνηση ενώ σε άλλα έχουν γίνει λεπτομερείες καταγραφές οπτικές και κινηματογραφικές. Υπάρχουν όμως και αυτά που παραμένουν ακόμη σχετικά άγνωστα μιας και οι συνθήκες που επικρατούν στις θαλάσσιες περιοχές που βρίσκονται δεν ευνοούν για την συγκέντρωση υλικού τεκμηρίωσης. Για την διερεύνηση αυτών ειδικά των περιπτώσεων προβλέπεται η συνεργασία των υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμιού και Ναυτιλίας με τους εγκεκριμένους παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών.
      Σε κάθε περίπτωση πάντως διασφαλίζεται από τον νόμο η προστασία τους καθώς απαγορεύονται αυστηρά κάθε είδους επεμβάσεις, αλλοιώσεις και μεταφορές αντικειμένων που βρίσκονται μέσα σε αυτή ή στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή τους.

      Για μια νέα, σημαντική μορφή τουρισμού κάνει λόγο η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Ο βυθός των ελληνικών θαλασσών αποτελεί ενάλια κιβωτό της Ιστορίας μας. Οι προστατευμένοι υποθαλάσσιοι χώροι, όπου βρίσκονται ναυάγια από τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, αφηγούνται σελίδες της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας. Ταυτόχρονα, παρουσιάζουν μια ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική, καθώς οι υποβρύχιες περιηγήσεις αποτελούν μία ειδική, εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μορφή τουρισμού που προσελκύει επισκέπτες υψηλού επιπέδου και εισοδήματος».
       
      Επισημαίνει επίσης πως «τα εγκαίνια του υποθαλάσσιου μουσείου, στη νησίδα Περιστέρα της Αλοννήσου, τον περασμένο Αύγουστο, και η διεθνής προβολή την οποία προσέλκυσε, είναι η απόδειξη του έντονου διεθνούς ενδιαφέροντος που έχει αναπτυχθεί για τον καταδυτικό τουρισμό και τις προοπτικές που ανοίγει» και πως «ο συνδυασμός των καταδυτικών πάρκων με τους υποθαλάσσιους χώρους που φιλοξενούν και προστατεύουν ιστορικά ναυάγια είναι μέγα πλεονέκτημα για την Ελλάδα που φείλουμε να αξιοποιήσουμε, καθώς προσθέτει υπεραξία στον τουρισμό και δημιουργεί προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών».

      Τα ναυγάγια που παραδίδονται ανά περιφέρεια

      Α) Περιφέρεια Αττικής
      1) Ελληνικό επιβατηγό ατμόπλοιο ΠΑΤΡΙΣ.
      Βυθίστηκε, από ατύχημα, την 15η Ιουνίου 1927, πλησίον της νησίδας Πάτροκλος στον Σαρωνικό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 72 μέτρα.
      2) Βρετανικό καλωδιακό πλοίο RETRIEVER.
      Βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία, τον Απρίλιο του 1941, πλησίον του αεροδρομίου του Ελληνικού. Μέγιστο βάθος 54 μέτρα.
      3) Βρετανικό φορτηγό ατμόπλοιο CLAN CUMMING.
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη, τον Απρίλιο του 1941, ανατολικά της Αίγινας. Μέγιστο βάθος 90 μέτρα.
      4) Ιταλικό ναρκαλιευτικό R.D.7.
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη, την 15η Ιουνίου 1942, νοτιοδυτικά της Αίγινας. Μέγιστο βάθος 100 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
      5) Ιταλικό φορτηγό ατμόπλοιο MONROSA.
      Βυθίστηκε την 25η Οκτωβρίου 1941, ανοικτά της Αναβύσσου, από βρετανικό υποβρύχιο. Μέγιστο βάθος 92 μέτρα.
      6) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΠΕΤΑΛΛΟΙ.
      Βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία την 6η Απριλίου 1941, βορειοανατολικά της Αίγινας. Μέγιστο βάθος 76 μέτρα.
      7) Ιταλικό τορπιλοβόλο ALDEBARAN.
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε βρετανική νάρκη την 20ή Οκτωβρίου 1941 πλησίον της νησίδας Σαν Τζώρτζης. Μέγιστο βάθος 102 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
      Γερμανικό αποβατικό LOKFÄHRE.
      Βυθίστηκε από συμμαχικά πυρά πλησίον της νήσου Αρσίδας, την 10η Οκτωβρίου 1944. Μέγιστο βάθος 108 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
      9) Ιταλικό αντιτορπιλικό CURTATONE,
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη πλησίον των Φλεβών, την 20ή Μαίου 1941. Μέγιστο βάθος 96 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
      10) Ελληνικό αντιτορπιλικό ΥΔΡΑ.
      Βυθίστηκε πλησίον της νησίδας Λαγούσα (Αίγινα), την 22α Απριλίου 1941. Μέγιστο βάθος 54 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
      11) Ελληνικό ατμόπλοιο ΡΟΖΑ ΒΛΑΣΗ.
      Βυθίστηκε από μετατόπιση φορτίου ,νότια του Σουνίου, την 24η Δεκεμβρίου 1959. Μέγιστο βάθος 60 μέτρα.
      12) Ελληνικό ναυαγοσωστικό ΜΙΜΗΣ.
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη ανατολικά της Αίγινας, την 29η Μαρτίου 1941. Μέγιστο βάθος 80 μέτρα.
      13) ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ, Σαλαμίνα.
      Βυθίστηκε την 21ή Απριλίου 1941, στη θέση Κακή Βίγλα Σαλαμίνας. Μέγιστο Βάθος 45 μέτρα.
      14) Ιταλικό τορπιλοβόλο ALTAIR.
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε βρετανική νάρκη, την 20ή Οκτωβρίου 1941, πλησίον της νησίδας Πάτροκλος. Μέγιστο βάθος 130 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
      15) Ιταλικό αεροσκάφος Savoia-Marchetti SM 79 «Sparviero».
      Κατέπεσε από έλλειψη καυσίμων, την 5η Αυγούστου 1944, πλησίον του Πόρου. Μέγιστο βάθος 60 μέτρα. Πολεμικό αεροπλάνο.
      16) Γερμανικό υποβρύχιο U-133.
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη την 14η Μαρτίου 1942, ανατολικά της Αίγινας. Μέγιστο βάθος 74 μέτρα. Πολεμικό υποβρύχιο


      Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
      17) Υπερωκεάνιο Βρετανικός (HMΗS Britannic)
      Βυθίστηκε την 21η Νοεμβρίου 1916, από πρόσκρουση σε νάρκη, έξω από το λιμάνι της Κέας. Ανώτατο βάθος 130 μέτρα.
      18) Υπερωκεάνιο S/S Burdigala
      Βυθίστηκε την 14η Νοεμβρίου 1916, δυο περίπου ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του ακρωτηρίου Άγιος Νικόλαος της Κέας, από πρόσκρουση σε νάρκη. Ανώτατο βάθος 73 μέτρα.
      19) Τροχοφόρο ατμόπλοιο ΠΑΤΡΙΣ
      Βυθίστηκε την 23η Φεβρουαρίου 1868 μετά από πρόσκρουση σε ύφαλο στην Κούντουρο της Κέας. Ανώτατο βάθος 55 μέτρα.
      20) Αντιτορπιλικό «ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ»
      Βυθίστηκε την 26η Σεπτεμβρίου 1943 στο Λακκί της Λέρου, κατόπιν αεροπορικής επιδρομής της Luftawafe. Ανώτατο βάθος 40 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
      21) Επιβατηγό ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ, Τέλενδος
      Βυθίστηκε την 26η Ιανουαρίου 1966, ταξιδεύοντας από την Λέρο στην Κάλυμνο, κατόπιν πυρκαγιάς και πρόσκρουσης στα βράχια της ακτής. Ανώτατο βάθος 40 μέτρα
      22) Φορτηγό πλοίο ΒΔ του ακρωτηρίου Κοραή, Λέρος.
      Βυθίστηκε τον Σεπτέμβριο 1943, από τορπίλη γερμανικού αεροσκάφους στον όρμο Παρθένι, βόρεια της Λέρου. Ανώτατο βάθος 43 μέτρα.
      23) Αμερικάνικο αποβατηγό στο Λακί Λέρου
      Τα στοιχεία ταυτοποίησής σου δεν είναι γνωστά, ούτε και οι συνθήκες βύθισής του. Είναι αμερικανικής κατασκευής και προφανώς αποτελεί τμήμα της βοήθειας του δόγματος Τρούμαν στην μεταπολεμική Ελλάδα. Βρίσκεται σε βάθος 40 μέτρων. Πολεμικό πλοίο.
      24) Λέρος, Γερμανικό αποβατικό τύπου.
      Βυθίστηκε την 12η Νοεμβρίου 1943, στα ΒΑ της βραχονησίδας Στρογγυλή στη Λέρο κατόπιν κανονιοβολισμού. Ανώτατο βάθος 20 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
      25) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΙΤΑ.
      Επιταγμένο από τον γερμανικό στρατό κατοχής, βυθίστηκε από συμμαχικά αεροσκάφη την 21η Φεβρουαρίου1943, στον Αδάμαντα της Μήλου. Μέγιστο βάθος 45 μέτρα.
      26) Ισπανικό φορτηγό ατμόπλοιο SAN EDUARDO.
      Βυθίστηκε από βρετανικό αεροσκάφος την 9η Μαίου 1943 νοτιοδυτικά της Σερίφου. Μέγιστο βάθος 52 μέτρα.
      27) Ιταλικό φορτηγό ατμόπλοιο CITTA DI TRIPOLI.
      Βυθίστηκε από το βρετανικό υποβρύχιο HMS TORBAY, την 2α Ιουλίου 1941, βορειοδυτικά της Κέας. Μέγιστο βάθος 120 μέτρα.
      28) Γαλλικό επιβατηγό πλοίο THEOPHILE GAUTIER.
      Βυθίστηκε από το βρετανικό υποβρύχιο HMS TALISMAN την 11η Ιουνίου 1941, στα βόρεια της Κέας. Μέγιστο βάθος 110 μέτρα.
      29) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΣΙΦΝΟΣ.
      Βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία, τον Απρίλιο του 1941, βόρεια της Μήλου. Μέγιστο βάθος 76 μέτρα.
      30) Βελγικό φορτηγό πλοίο PORTUGAL.
      Βυθίστηκε, λόγω πρόσκρουσης, την 4η Οκτωβρίου 1957, στον ύφαλο Τρυπητή (βορειοδυτική Μακρόνησος). Μέγιστο βάθος 35 μέτρα.
      31) Bristol Beaufighter, Πάρος
      Καταρρίφθηκε από γερμανικά πυρά το φθινόπωρο του 1943 στα νοτιοανατολικά της Πάρου. Μέγιστο βάθος 40 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
      32) Βρετανικό αεροσκάφος Vickers Wellington Mk.XIIΙ.
      Καταρρίφθηκε από γερμανικά πυρά, την 7η Νοεμβρίου 1943, ανατολικά της Σίφνου. Βάθος 72 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
      33) Bristol Beaufighter, Νάξος.
      Το αεροπλάνο καταρρίφθηκε, τον Νοέμβριο 1943, κατόπιν αερομαχίας με δύο γερμανικά Arado 196. Προσθαλασσώθηκε μισό μίλι ανοιχτά από το ακρωτήριο Κούρουπας, στην Δυτική ακτή της Νάξου. Βάθος 34 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
      34) Junkers 52, Λέρος
      Κατέπεσε από συμμαχικά πυρά την 13η Νοεμβρίου 1943, στην Άνω Σύμη της Λέρου. Μέγιστο βάθος 51 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
      35) Junkers 52, Κέα
      Προσθαλασσώθηκε, Σεπτέμβριο 1943, ανοιχτά της Κέας. Μέγιστο βάθος 63 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
      36) Arado Ar 196, Λέρος
      Βρίσκεται ανατολικά του ακρωτηρίου Μαύρους Κάβους σε βάθος 20 μέτρων και μεταφέρθηκε στο σημείο παρασυρόμενο από δίχτυα αλιευτικού σκάφους. Πολεμικό αεροσκάφος.
      37) Heinkel 111, Λέρος
      Βρίσκεται βυθισμένο Β.Δ. του κόλπου Μπλεφούτι, σε βάθος 16 μέτρων. Μεταφέρθηκε παρασυρόμενο από δίχτυα αλιευτικού σκάφους. Πολεμικό αεροσκάφος.
      38) Ιταλική φορτηγίδα, Λακκί Λέρος
      Ιταλική φορτηγίδα καθέλκυσης μεταλλικού ανθυποβρυχιακού δικτύου προστασίας λιμένος. Βυθίστηκε Σεπτέμβρη ή Οκτώβρη, 1943. Μέγιστο βάθος 41 μέτρα.
      39) Γερμανικό αεροπλάνο Arrado 196, Ηρακλειά
      Καταρρίφθηκε, κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Βρίσκεται στον όρμο Αλιμνιά της Ηρακλειάς ,σε βάθος 11 μέτρων.
      40) Αγνώστων στοιχείων ναυάγια στην Παλαιά Καμμένη, Σαντορίνης.
      Σκάφος μήκους 30 μέτρων, που κατά τις μαρτυρίες, βυθίστηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Βάθος 15 μέτρα.
       
      Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
      41) Βουλγαρικό φορτηγό ατμόπλοιο BALKAN.
      Βυθίστηκε από το βρετανικό υποβρύχιο HMS SPORTSMAN την 23η Δεκεμβρίου 1943, νότια του Μούδρου στη Λήμνο. Μέγιστο βάθος 100 μέτρα.
      42) Βρετανικό επιβατηγό πλοίο PRINCESS ALBERTA.
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε γερμανική νάρκη, Ιανουάριο 1918, νότια της Λήμνου. Μέγιστο βάθος 102 μέτρα.
      43) Ελληνικό επιβατηγό ατμόπλοιο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΙΣ.
      Βυθίστηκε, λόγω ατυχήματος, την 30ή Νοεμβρίου 1948, πλησίον της Άκρας Τηγάνι στη Λήμνο. Μέγιστο βάθος 58 μέτρα.
      44) Martin Baltimore, Ικαρία
      Κατέπεσε και προσθαλασσώθηκε, κατόπιν μηχανικής βλάβης, την 20ή Απριλίου 1945, ανοιχτά του χωριού Μαγγανίτης, Ικαρίας. Μέγιστο βάθος 18 μέτρα.

      Περιφέρεια Κρήτης
      45) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΚΥΡΙΑΚΗ.
      Βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία την 24η Απριλίου 1941, στη Σούδα, Κρήτη. Μέγιστο βάθος 85 μέτρα.
      46) Βeaufighter, Σητεία.
      Μέγιστο βάθος 35 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος
      47) Arado Ar 196.
      Καταρρίφθηκε από συμμαχικά αεροσκάφη κοντά στα Χανιά (Κρήτη) την 3η Αυγούστου 1943. Μέγιστο βάθος 74 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
      48) Αυστραλέζικο Αποβατικό Α6 ή Α20, Μπάλος
      Βυθίστηκε κατά τη μάχη της Κρήτης, 20ή Μαίου 1941. Βάθος 12 μέτρα.
      49) Ιταλικό πλοίο τροφοδοσίας PIERRE LUIGI, Σούδα
      Βυθίστηκε από αγγλικά αεροπλάνα, κατά τη μάχη της Κρήτης,την 20ή Μαίου 1941. Βάθος 33 μέτρα.
      50) Γερμανικό πολεμικό αεροσκάφος στο Γεράνι Χανίων
      Καταρρίφθηκε κατά την Μάχη της Κρήτης, την 20ή Μαίου 1941. Βάθος 8 μέτρα.
      51) Ατμόπλοιο MINNEWASKA, Μαράθι Σούδας
      Βυθίστηκε κατόπιν πρόσκρουσης σε νάρκη την 26η Νοεμβρίου 1916.

      Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
      52) Βρετανικό ατμόπλοιο HMT MARQUETTE.
      Βυθίστηκε από τορπιλισμό γερμανικού υποβρυχίου U-35,την 23η Οκτωβρίου 1915, στον Θερμαϊκό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 80 μέτρα.
      53) Ναυάγιο ΜΥΤΙΛΗΝΗ στον όρμο Κύψας, Κασσάνδρας.
      54) Επιβατηγό ERMINE,
      Βυθίστηκε την 2α Αυγούστου 1917, στον Στρυμονικό Κόλπο. Μέγιστο Βάθος 63 μέτρα.
      55) Ατμοκίνητο ιστιοφόρο M/S ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, Ποσείδι Χαλκιδικής
      Βυθίστηκε την 24η Μαίου 1960, στις ακτές της Χαλκιδικής, κοντά στο Ποσείδι. Μέγιστο βάθος 5 μέτρα.
      56) Τουρκικό ναυάγιο στο Καλαμίτσι Χαλκιδικής
      Βυθίστηκε τις δύο πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Βάθος 5-18 μέτρα.
      57) Βρετανικό ναρκαλιευτικό (μάλλον, το HMS BY GEORGE)
      Βυθίστηκε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο Βάθος 60 μέτρα.
      58) Γερμανικό αποβατικό Kriegsmarine F 898
      Βυθίστηκε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο βάθος 47 μέτρα.
      59) Γερμανικό αεροσκάφος Junkers 52
      Κατέπεσε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο Βάθος 60 μέτρα.
      60) Γερμανικό αεροσκάφος Junkers 88 ή Dornier 17
      Κατέπεσε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο βάθος 55 μέτρα.
      61) Βρετανικό (υπερωκεάνειο) SS NORSEMAN, άκρα Τούζλα
      Προσάραξε και βυθίστηκε το 1916 (ανελκύστηκε μερικώς). Βάθος 10-16 μέτρα.
      62) Επιταγμένο Εμπορικό Φορτηγό HELENA, Νέα Μηχανιώνα.
      Σώζεται το κύτος και η υπερκατασκευή του πλοίου, σε βάθος έως τα 37μ.
         

      Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
      63) Ιταλική κανονιοφόρος PELLEGRINO MATTEUCCI.
      Βυθίστηκε πλησίον της Άκρας Δουκάτο της Λευκάδας, από πρόσκρουση σε νάρκη, την 21η Μαίου 1941. Μέγιστο βάθος 95 μέτρα. Πολεμικό σκάφος.
      64) Υποβρύχιο Περσέας,(HMS Perseus – N36), Κεφαλλονιά
      Βυθίστηκε την 6η Δεκεμβρίου 1941, κατόπιν πρόσκρουσης σε ιταλική νάρκη, ανοιχτά της Κεφαλλονιάς. Μέγιστο βάθος 52 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
      65) Junkers Ju 88 στην Κέρκυρα
      Προσθαλασσώθηκε, λόγω βλάβης, πιθανότητα την 26η Ιουνίου 1941, ανοιχτά από τον Άγιο Στέφανο ΒΔ Κέρκυρα. Μέγιστο βάθος 26 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
      66) ΣΑΡΑ, Οθωνοί
      Βυθίστηκε την 2α Φεβρουαρίου 1925. Μέγιστο βάθος 35 μέτρα.
      67) SS ARDENA, Κεφαλλονιά
      Επιβατηγό ατμόπλοιο, βυθίστηκε στο στενό του Αργοστολίου, την 23η Οκτωβρίου 1943, κατόπιν πρόσκρουσης σε νάρκη. Μέγιστο βάθος 32 μέτρα.
      68) Junkers Ju 88, Ιθάκη
      Κατέπεσε, στο ΝΑ άκρο της Ιθάκης, πλησίον του ακρωτηρίου Αγ. Ιωάννης. Το συμβάν κατάρριψης δεν έχει ταυτοποιηθεί από αρχειακή έρευνα. Ωστόσο, χρονολογείται μεταξύ των ετών 1940-1944. Σώζεται σε τρία αποσπασμένα μεταξύ τους τμήματα σε βάθη 21, 23 και 35 μέτρα.
      69) CARINTHIA V, Κεφαλονιά
      Yacht που βυθίστηκε το 1971 στο ΝΑ τμήμα της Κεφαλονιάς. Μέγιστο βάθος 64 μέτρα.

      Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος
      70) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΒΙΒΗ.
      Βυθίστηκε μετά από πρόσκρουση σε νάρκη την 10η Νοεμβρίου 1940 πλησίον του ακρωτηρίου Πάπας στον Πατραϊκό Κόλπο. Βάθος 45 μέτρα.
      71) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΔΑΡΜΑΣ.
      Βομβαρδίστηκε και βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία την 21η Απριλίου 1941 στη θέση Μποζαΐτικα του Πατραϊκού Κόλπου. Μέγιστο βάθος 45 μέτρα.
      72) Βρετανικό τορπιλοβόλο HMS CHAMOIS.
      Βυθίστηκε στον Πατραϊκό Κόλπο δύο ναυτικά μίλια βόρεια του Άραξου την 26η Σεπτεμβρίου 1904, λόγω ατυχήματος που προκλήθηκε κατά τη διάρκεια δοκιμών από αποκόλληση λεπίδας από την προπέλα του. Βρίσκεται σε βάθος 54 μέτρων. Πολεμικό σκάφος.
      73) Γερμανικό φορτηγό ατμόπλοιο MARGEURITE.
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη την 13η Οκτωβρίου 1943, στον Πατραϊκό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 84 μέτρα.
      74) Ολλανδικό φορτηγό ατμόπλοιο MARS.
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη την 30ή Μαίου 1945 στον Πατραϊκό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 45 μέτρα.
      75) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ.
      Βυθίστηκε λόγω καιρικών συνθηκών την 13η Ιανουαρίου 1921, στον Πατραϊκό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 45 μέτρα.
      76) Ελληνικό ναρκαλιευτικό ΝΕΣΤΟΣ.
      Βυθίστηκε στον Ψαθόπυργο την 23η Απριλίου 1941 από τη γερμανική αεροπορία. Μέγιστο βάθος 48 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
      77) Βρετανικό ναρκαλιευτικό ΒΥΜS 2077.
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη, την 25η Οκτωβρίου 1944, στον Πατραϊκό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 60 μέτρα. Πολεμικό σκάφος.
      78) Νορβηγικό φορτηγό ατμόπλοιο SVEN JARL.
      Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη την 17η Ιανουαρίου 1948 ,κοντά στις εκβολές του ποταμού Εύηνου. Μέγιστο βάθος 42 μέτρα.

      Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος
      79) Μότορσιπ «ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ», Ακιό, Πλατουράδα
      Βυθίστηκε την 28η Φεβρουαρίου 1973, στην νήσο Πλατουράδα ή Ακιό του Νότιου Ευβοϊκού κατόπιν προσάραξης στα αβαθή. Ανώτατο βάθος 28 μέτρα.
      80) Γαλλικό ατμόπλοιο PARANA.
      Βυθίστηκε από τορπιλισμό του γερμανικού υποβρυχίου UC-74, την 24η Αυγούστου 1917, πλησίον του Καφηρέα. Μέγιστο βάθος 75 μέτρα.
      81) Βρετανικό ατμόπλοιο HELMSTEDT.
      Βυθίστηκε την 22α Μαρτίου 1880, νοτιοανατολικά της νησίδας Μαντίλι στη Κάρυστο. Μέγιστο βάθος 70 μέτρα.
      82) Ελληνικό ατμόπλοιο ΚΛΕΙΩ.
      Βυθίστηκε την 6η Ιανουαρίου 1904, στη βραχονησίδα Δίψα, του Νότιου Ευβοϊκού, από πρόσκρουση στην ακτή.
      83) Τσιμεντόπλοιο PIONEER I, Λιχάδες Εύβοιας
      Βυθίστηκε την 8η, Ιουλίου 1944 κοντά στη νήσο Αγ. Γεώργιος Λιχάδων Ευβοίας. Μέγιστο βάθος 10 μέτρα.
      84) Ιταλικό φορτηγό ατμόπλοιο DELFIN.
      Βυθίστηκε στον νότιο Ευβοϊκό, από τορπιλισμό του βρετανικού υποβρύχιου HMS TACU, την 14η Δεκεμβρίου 1942. Μέγιστο βάθος 100 μέτρα.
      85) Τσιμεντόπλοιο, SS CRETELAND, Αγ. Γεώργιος Εύβοιας
      Φορτηγό ατμόπλοιο (ελληνικής σημαία) που βυθίστηκε το 1930. Βάθος 8-13 μέτρα.

      Περιφέρεια Πελοποννήσου
      86) Ελληνικό ατμόπλοιο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.
      Βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία, στον κόλπο των Πλύτρων (Λακωνικός κόλπος) την 26η Απριλίου 1941. Μέγιστο βάθος 28 μέτρα.
      87) Άγνωστο εμπορικό πλοίο, Πρώτη Μεσσηνίας
      Βυθίστηκε στα ρηχά της νήσου Πρώτη Μεσσηνίας, στον κόλπο Βουριάς, το 1942. Μέγιστο βάθος 5 μέτρα.

      Περιφέρεια Ηπείρου
      88) Βρετανικό ναρκαλιευτικό H.M.S. REGULUS (J 327).
      Βυθίστηκε την 12η Ιανουαρίου 1945 κατόπιν πρόσκρουσης σε νάρκη στα Σύβοτα. Μέγιστο βάθος 63 μέτρα. Πολεμικό Πλοίο.

      Περιφέρεια Θεσσαλίας
      89) Junkers 88, Ψαθούρα Βορείων Σποράδων
      Προσθαλασσώθηκε, την 27η Μαίου 1942, έμπροσθεν του φάρου της Ψαθούρας. Μέγιστο βάθος 32 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
      90) Γερμανικό ατμόπλοιο VOLOS.
      Βυθίστηκε στον ύφαλο Λευτέρης (Μαγνησία) από σφάλμα, την 21η Φεβρουαρίου 1931. Μέγιστο βάθος 57 μέτρα.
      91) Σλέπι ΧΡΗΣΤΟΣ, Πτελεός Μαγνησίας
      Υπολείμματα μικρού φορτηγό που βυθίστηκε κατά την διάρκεια του Β’ ΠΠ. Μέγιστο βάθος 22 μέτρα.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.