Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    622 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Μέσω της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος σκοπεύει να αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της πόλης, διασφαλίζοντας την ταχύτερη διέλευση των οχημάτων στο παραλιακό μέτωπο. Οι οδηγοί θα απολαμβάνουν νέες διόδους, ενώ οι πεζοί θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση στη θάλασσα.
      Το υπογειοποιημένο τμήμα της Ποσειδώνος θα έχει μήκος 1,3 χιλιόμετρα, θα εκτείνεται από την παραλία του Αλίμου έως τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά και θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
      Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει έξι (6) λωρίδες κυκλοφορίας από τρεις (3) σε κάθε ρεύμα ενώ θα συμβάλει σημαντικά στην μείωση της συμφόρησης με την κατάργηση έξι (6) φωτεινών σηματοδοτών.
      Αποτελεί το μεγαλύτερο έργο υποδομών του The Ellinikon.
      Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025.
       
    2. webTV

      Engineer

      Η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) σε συνεργασία  με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) και την Περιφερειακή Ένωση Δήμων (Π.Ε.Δ.) Αττικής, διοργάνωσε Ενημερωτική Ημερίδα που απευθύνεται στους Δήμους της Περιφέρειας Αττικής για τα :
      “Χρηματοδοτικά Προγράμματα της Νέας Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 και τις ευκαιρίες για τους ΟΤΑ α΄βαθμού”.
      Στόχος της Ημερίδας είναι η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση και προετοιμασία των Ο.Τ.Α., για την αποτελεσματική αξιοποίηση των χρηματοδοτικών πηγών και εργαλείων της επόμενης Προγραμματικής Περιόδου.
      Η Ημερίδα θα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 5 Μαΐου 2022 στην πόλη της Αθήνας  (Ξενοδοχείο NOVOTEL- Μιχαήλ Βόδα 4-6) και θα  την παρακολουθήσουν αιρετά στελέχη της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμαρχοι, αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι, Πρόεδροι ΔΕΥΑ, κ.λπ.).
      Δείτε τις εργασίες της ημερίδας εδώ:
      https://www.youtube.com/watch?v=FFioBZM5lDc
      https://youtu.be/FFioBZM5lDc
    3. webTV

      Engineer

      Ένα περίεργο όσο και επικίνδυνο φαινόμενο έκανε την εμφάνισή του στην κεντρική Κροατία, μετά τους σεισμούς που έπληξαν τη χώρα.
      Δεκάδες τρύπες άνοιξαν στο έδαφος, πολλές φορές «καταπίνοντας» ολόκληρα σπίτια.
      Οι δύο κύριοι σεισμοί 5,2 και 6,3 Ρίχτερ στα τέλη του Δεκέμβρη, προκάλεσαν το θάνατο σε επτά ανθρώπους, ενώ οι μετασεισμοί στη χώρα συνεχίζονται μέχρι και σήμερα.
      Αποτέλεσμα είναι να ανοίγουν οι επικίνδυνες τρύπες, ενώ οι βροχές που ακολούθησαν μετά τους σεισμούς, είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω διάβρωση του εδάφους.
      Μέσα σε διάστημα λιγότερο των δύο μηνών, έχουν ανοίξει περισσότερες από 100 τρύπες, φαινόμενο που για τους επιστήμονες χρειάζεται δεκάδες ή ακόμα και εκατοντάδες χρόνια για να πραγματοποιηθεί.
       Κάποιες τρύπες εμφανίστηκαν κάτω από σπίτια, αναγκάζοντας τους κατοίκους τους να φύγουν, ενώ άλλες σε αυλές και καλλιεργήσιμες εκτάσεις, προκαλώντας προβλήματα στην παραγωγή.
      Σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα που παρακολουθεί το φαινόμενο, η βαθύτερη τρύπα είναι 12 μέτρα.




      (Photo: Photo Potresinfo.gov.hr
       
       
       
       
       
    4. webTV

      Engineer

      Οι Παριζιάνοι θα μπορούν να παρακολουθούν την πρόοδο των εργασιών αποκατάστασης της Παναγίας των Παρισίων με την έναρξη λειτουργίας ενός ειδικού χώρου στο προαύλιο του καθεδρικού ναού, όπου θα παρουσιάζεται η δουλειά των τεχνιτών στο εργοτάξιο ανακατασκευής.
      Μέχρι στιγμής το έργο έχει κοστίσει συνολικά 700 εκατομμύρια ευρώ. Τέσσερα χρόνια μετά την καταστροφική πυρκαγιά (2019) στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων οι εργασίες αποκατάστασης ολοκληρώνονται και αποκαλύπτουν μια ιδιαίτερη εικόνα της εκκλησίας.
      Σύμφωνα με τους Times, το ιστορικό μνημείο είναι “στα καλύτερά του” απαλλαγμένο από “150 χρόνια σκόνης” στους τοίχους.

      Δωρεές 846 εκατ. ευρώ
      Πριν ακόμη σβήσει η πυρκαγιά, οι γαλλικές αρχές έλαβαν το ιλιγγιώδες ποσό των 846 εκατομμυρίων ευρώ σε δωρεές. Αποκαλύφθηκε ότι το έργο έχει κοστίσει συνολικά 700 εκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής.
      Ειδικότερα, η ανοικοδόμηση του ναού επιβραδύνθηκε λόγω της πανδημίας και της μόλυνσης του χώρου από τη σκόνη μολύβδου μετά την πυρκαγιά. Η απομάκρυνση “460 τόνων σκόνης μολύβδου” κόστισε 150 εκατομμύρια ευρώ.
      Κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής οι υπεύθυνοι του έργου παρατήρησαν την έκταση της βρωμιάς που κάλυπτε το εσωτερικό του. Ο Γάλλος υπουργός Πολιτισμού Jean-Michel Guilment χαρακτήρισε “εντυπωσιακό” το γεγονός ότι ένα άγαλμα είναι και πάλι λευκό.
      Ο επικεφαλής του προγράμματος και στρατιωτικός Jean-Louis Georgelin δήλωσε στους Times ότι όταν ανοίξει “θα τον δείτε όπως δεν τον έχετε ξαναδεί ποτέ”.

      Η μεγάλη καταστροφή του 2019
      Η Παναγία των Παρισίων καταστράφηκε εν μέρει από μια τεράστια πυρκαγιά τον Απρίλιο του 2019.
      Ο πρόεδρος Εμμανουήλ έχει θέσει ως στόχο την επαναλειτουργία της Παναγίας των Παρισίων εγκαίρως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι.
      Οι εργασίες για την εσωτερική αποκατάσταση έχουν προχωρήσει αρκετά, ενώ οι εργασίες για το καμπαναριό, τους θόλους και τους σκελετούς έχουν ουσιαστικά αρχίσει με την πρόσφατη ανέγερση μιας σκαλωσιάς 100 μέτρων και 600 τόνων.
      Η Παναγία των Παρισίων, που ολοκληρώθηκε το 1345, θεωρείται ένα από τα ωραιότερα παραδείγματα της γαλλικής γοτθικής αρχιτεκτονικής και αποτέλεσε σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο στο Παρίσι.
       
       
    5. webTV

      Engineer

      Σε φάση υλοποίησης μπαίνει η κατασκευή του οικιστικού συγκροτήματος Park Rise στο Ελληνικό, της νέας γειτονιάς Little Athens. Την πρώτη φάση του έργου ανέλαβε σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr η ΕΡΕΤΒΟ και αφορά στην πραγματοποίηση εκσκαφών, αντιστηρίξεων και έργα του φέροντος οργανισμού. To συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό περί τα 20 εκατ. ευρώ και διάρκεια 16 μήνες.
      Το Park Rise είναι σχεδιασμένο από το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο, Bjarke Ingels, θα περιλαμβάνει 88 πολυτελείς κατοικίες που κυμαίνονται από ένα έως πέντε υπνοδωμάτια. Η μοναδική κοίλη πρόσοψη του κτιρίου επιτυγχάνεται μεταβάλλοντας το ύψος των πέντε πυρήνων του. Η τελική μορφή του κτιρίου έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να δίνει προτεραιότητα στη θέα προς τη θάλασσα από τη μία πλευρά και στην ορεινή πλευρά της Αττικής από την άλλη.
      Το κτίριο κατά την ολοκλήρωσή του θα είναι 12 ορόφων με δύο επίπεδα υπογείου, στα οποία θα φιλοξενούνται χώροι στάθμευσης και βοηθητικοί χώροι. Το εμβαδόν του οικοπέδου ανέρχεται στα 9.000 τ.μ. ενώ το ύψος του κτιρίου θα αγγίξει τα 50 μέτρα και θα αποτελεί σημαντικό τοπόσημο στην περιοχή. Επίσης προβλέπεται εντός του ακινήτου η κατασκευή 176 θέσεων στάθμευσης, ενώ η παράδοση του project στο σύνολό του είναι προγραμματισμένη για το τρίτο τρίμηνο του 2026.
      Με βάση τον σχεδιασμό, στα δώματα των ορόφων θα δημιουργηθούν 8 πισίνες καθώς και κλειστή πισίνα στο υπόγειο.
      Όσον αφορά τον περιβάλλοντα χώρο προβλέπεται η δημιουργία υδάτινων στοιχείων σε ημιυπαίθριους χώρους του ισογείου και πέργκολες με φωτοβολταϊκά πανέλ. Το κτίριο θα χτιστεί με βάση τη αρχές της βιωσιμότητας, με την χρησιμοποίηση υλικών που θα διασφαλίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων προς το περιβάλλον, ενώ θα πιστοποιηθεί κατά LEED στη βαθμίδα Gold.
      Έσοδα 1 δισ ευρώ από τις πωλήσεις κατοικιών
      Έσοδα 1 δισ. ευρώ αναμένει η διοίκηση της Lamda Development από τις πωλήσεις των κατοικιών έως το 2026.
      Όπως ανακοίνωσε προσφάτως η διοίκηση της Lamda Development αναμένεται άμεσα να λανσαριστούν περίπου 180 διαμερίσματα, ως τμήμα των 460 διαμερισμάτων που αναμένεται να δημιουργηθούν σε 10 οικόπεδα της έκτασης προς την πλευρά του Αλίμου.Το project εντάσσεται στο σχεδιασμό της δημιουργίας επιπλέον 1.200 διαμερισμάτων μέσα στην πρώτη πενταετία.
      Η νέα γειτονιά θα ονομάζεται Little Athens και η ανάπτυξη περιλαμβάνει το Park Rise με κτίρια 50 μέτρων, 12 και 8 ορόφων σχεδιασμένα από τον Δανό Bjarke Ingels, τα οποία περιλαμβάνουν 88 διαμερίσματα επιφάνειας 70 έως 350 τ.μ., ανάπτυξη με 7 κτίρια καταστημάτων και 156 διαμερισμάτων επιφάνειας 60 έως 300 τ.μ., που φέρει την υπογραφή της 314 Architects του Παύλου Χατζηαγγελίδη, συγκρότημα 9 κτιρίων με 79 διαμερίσματα με χαρακτηριστικό τους τα στρογγυλά μπαλκόνια, επιφάνειας 60 έως 200 τ.μ., σχεδιασμένα επίσης από το γραφείο 314 Architects, συγκρότημα 56 διαμερισμάτων σε σχέδια της Deda & Architects και τέλος συγκρότημα 80 διαμερισμάτων με την υπογραφή Tsolakis Architects.
      Μέχρι σήμερα έχουν διατεθεί προς πώληση σχεδόν 30 κατοικίες, οι τιμές των οποίων ξεκίνησαν από 6.500 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο με το φθηνότερο να πωλείται στα 350.000 ευρώ.


    6. webTV

      Engineer

      Στην κατασκευή ενός τεχνητού νησιού, το οποίο χαρακτηρίζεται ως το πρώτο τεχνητό ενεργειακό νησί στον κόσμο, προχωρούν οι βελγικές εταιρείες υπεράκτιων κατασκευών Jan De Nul και DEME, μέσω της κοινοπραξίας TM EDISON, κατόπιν σχετικού διαγωνισμού.
      Το νησί θα κατασκευαστεί σε απόσταση περίπου 45 χιλιομέτρων από τις βελγικές ακτές και θα καταλαμβάνει έκταση περίπου 50.000 τετραγωνικών μέτρων. Στόχος, να χρησιμεύσει ως συνδετήριος κρίκος μεταξύ του υπεράκτιου αιολικού πάρκου που αναπτύσσεται στην περιοχή, ισχύος 3,5 GW, και του χερσαίου δικτύου υψηλής τάσης της χώρας.
      Ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νησιού ξεκίνησε τον Ιανουάριο, με την κοινοπραξία των δύο εταιρειών να επιλέγεται λόγω της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας που διαθέτουν. Η κατασκευή του θα βασιστεί σε τσιμεντένια μπλοκς γεμισμένα με άμμο. Θα διαθέτει ένα μικρό λιμάνι και μια πλατφόρμα ελικοπτέρου, που θα επιτρέπει στα συνεργεία συντήρησης να το επισκέπτονται.Ο τελικός σχεδιασμός για τη μορφή που θα λάβει το νησί, εκπονείται αυτή την περίοδο.
      Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ το νησί εκτιμάται ότι θα έχει σχηματιστεί έως τον Αύγουστο του 2026. Κατόπιν, θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την εγκατάσταση της υποδομής υψηλής τάσης που θα μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια από τη μελλοντική υπεράκτια αιολική ζώνη του Βελγίου στην ξηρά.
      Το νησί θα συνδυάζει τόσο το συνεχές όσο και το εναλλασσόμενο ρεύμα, με την υποδομή υψηλής τάσης να είναι σε θέση να συσσωρεύει την ενέργεια που θα παράγεται από το υπό ανάπτυξη θαλάσσιο αιολικό πάρκο του Βελγίου που φέρει την επωνυμία «Princess Elisabeth». Παράλληλα, θα χρησιμεύσει ως κόμβος για μελλοντικές διασυνδέσεις με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Δανία.
      Η κατασκευή του νησιού χρηματοδοτείται τόσο από την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και από τη βελγική κυβέρνηση, η οποία θα επενδύσει το ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ.
    7. webTV

      Engineer

      Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες διαμόρφωσης του νέου παραλιακού άξονα που κατασκευάζει η Περιφέρεια Θεσσαλίας  για τη σύνδεση των παραλίων των  νομών Λάρισας και Μαγνησίας από το  Ρακοπόταμο μέχρι το Κεραμίδι. Ο νέος άξονας αποτελείται από συνολικά 12 χιλιόμετρα, είναι συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
      «Εξελίσσονται ομαλά οι εργασίες κατασκευής του νέου οδικού άξονα που συνδέει δυο νομούς,  το Πήλιο με τον Κίσσαβο, τα παράλια της Λάρισας  με τα παράλια της Μαγνησίας» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.«Οι εργασίες πραγματοποιούνται με σεβασμό στο περιβάλλον και το μοναδικό φυσικό κάλλος της περιοχής Σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας υλοποιούμε ένα από τα  δυσκολότερα τεχνικά έργα που εκτελούνται αυτή τη στιγμή στην Θεσσαλία. Συνδέουμε τις ανθρώπινες κοινότητες με ασφάλεια και  με τα έργα μας δημιουργούμε θέσεις εργασίας» προσθέτει ο  Περιφερειάρχης.
      Δείτε το βίντεο:
      Στοιχεία του έργου
      Προβλέπεται:
      -Η κατασκευή κύριας οδού μήκους 12,10 χιλιομέτρων περίπου
      -Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Κεραμιδίου (μορφής «ταυ»)
      -Η κατασκευή ισόπεδου κόμβου Σκλήθρου (μορφής «ταυ»)
      -Η αποκατάσταση των αγροτικών και δασικών οδών που συμβάλλουν στην κύρια οδό καθώς και
      -Η κατασκευή οπλισμένων επιχωμάτων και τοίχων αντιστήριξης
       
    8. webTV

      Engineer

      Το video ανέβασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
      https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1848047528707642
       
       
    9. webTV

      Engineer

      Ο ΑΔΜΗΕ σε νέο βίντεο που δημοσίευσε πρόσφατα στο YouTube αναφέρει πως το 2020 υπήρξε η χρονιά των διασυνδέσεων σε στεριά και θάλασσα, καθώς τα έργα του συνεχίστηκαν με γοργούς ρυθμούς παρά την πανδημική κρίση.
      Όσον αφορά τις διασυνδέσεις των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα το 2020 υπήρξε μία χρονιά σταθμός καθώς ολοκληρώθηκε η Β’ και η Γ’ Φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων και προχώρησε η διασύνδεση της Εύβοιας με τη Σιάθο, καθώς στις 10 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε η πόντιση του καλωδίου που συνδέει τη Σκιάθο με το Μαντούβιο-Ευβοίας.
      Το γεγονός-ορόσημο της χρονιάς για τον ΑΔΜΗΕ ήταν βέβαια η ηλέκτριση του πρώτου καλωδίου για τη “μικρή” διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου”, ξεκίνησαν οι εργασίες για τη “μεγάλη διασύνδεση” Κρήτης-Αττικής με την εκκίνηση των πρώτων εργοταξίων και την παραγωγή των καλωδίων.
      Όσον αφορά το ηπειρωτικό δίκτυο, προωθήθηκε σε μεγάλο βαθμό ο Δυτικός Διάδρομος ενώ ο Ανατολικός Διάδρομος προχωρά με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021.
      Δείτε το σχετικό βίντεο:
    10. webTV

      Engineer

      Σε ξενοδοχείο υπό την επωνυμία "Wilmina" μετατράπηκαν πρώην γυναικείες φυλακές στο Βερολίνο. Το ακίνητο είναι δυναμικότητας 44 δωματίων σε πέντε ορόφους συμπεριλαμβανομένου ενός ρετιρέ.
      Συγκεκριμένα, δύο ξεχασμένες για δεκαετίες αρχιτεκτονικές δομές του 19ου αιώνα, στο Σαρλότενμπουργκ του Βερολίνου, "μεταμορφώθηκαν" σε ξενοδοχείο Wilmina από το αρχιτεκτονικό γραφείο Grüntuch Ernst Architects.
      Το πρώην δικαστήριο που βλέπει στην οδό Kantstraße φιλοξενεί τη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου και την προσωρινή αίθουσα τέχνης Amtsalon. Προέκταση στην οποία στεγάζεται το εστιατόριο του Wilmina συνδέει το πρώην δικαστήριο με τα σε διάταξη «Πι» κελιά των φυλακών· 44 δωμάτια σε πέντε ορόφους, συμπεριλαμβανομένου ενός ρετιρέ. 
      Το γερμανικό αρχιτεκτονικό γραφείο πρόσθεσε επίσης βεράντα στην οροφή δίπλα στο ρετιρέ καθώς και μια βιβλιοθήκη, ένα μπαρ, ένα σπα και ένα γυμναστήριο. Τα εσωτερικά σχεδιάστηκαν με σεβασμό στην αρχιτεκτονική των κτηρίων και αποκαλύπτουν ίχνη της πρώην χρήσης τους .





    11. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο επάρκειας τοιχωμάτων
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/eparkei...
       
    12. webTV

      GTnews

      Ισχυρή καταιγίδα εκδηλώθηκε στα βόρεια τμήματα του λεκανοπεδίου της Αττικής τις μεσημβρινές ώρες της Δευτέρας 22 Αυγούστου 2022 η οποία και καταγράφηκε από τις κάμερες του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr στην Πεντέλη όπως φαίνεται και στο βίντεο παρακάτω.
      48.3 mm βροχής και 700 κεραυνοί
      Σύμφωνα με δεδομένα από το πυκνό δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr, το μεγαλύτερο ύψος βροχής στην Αττική καταγράφηκε στον μετεωρολογικό σταθμό στο Τατόι όπου σημειώθηκαν 48.2 mm σε χρονικό διάστημα μικρότερο από 90 λεπτά, ενώ στην ευρύτερη περιοχή το σύστημα καταγραφής κεραυνών Ζεύς ανίχνευσε περισσότερους από 700 κεραυνούς. 
    13. webTV

      Engineer

      Νέα στοιχεία ρίχνουν φως στη μαύρη λίστα των 3.288 οχημάτων που άφησαν την τελευταία τους… πνοή στον Ατλαντικό, την 1η Μαρτίου.
      Νέες πληροφορίες σχετικά με τα μοντέλα που κατέληξαν στο βυθό της θάλασσας κατά τη βύθιση του πλοίου Felicity Ace την 1η Μαρτίου (διαβάστε περισσότερα εδώ) στον Ατλαντικό βλέπουν το φως της δημοσιότητας χάρη στον ιστότοπο importininfo.com που παρέχει υπηρεσίες live εντοπισμού πλοίων.
      Με βάση τα νέα δεδομένα, στο Felicity Ace βρίσκονταν 3.828 οχήματα, μεταξύ των οποίων κάποια πανάκριβα supercars, αλλά και μερικά λιγότερο αστραφτερά, μεταχειρισμένα τετράτροχα. Ειδικότερα, στο πλοίο υπήρχαν 1.117 αυτοκίνητα της Porsche, 561 Volkswagen, 1.944 Audi, 189 Bentley και πάνω από 90 Lamborghini.
      Άδοξο τέλος είχαν δεκάδες Lamborghini Huracan, Urus και Αventador, Bentley Continental Flying Spur, Continental GT, Continental GTC και Bentayga, Porsche Cayenne και Panamera αλλά και ακριβά μοντέλα της Audi όπως τα TT και Ε-Tron.

      Σημειώνεται ότι αμέσως μετά το ναυάγιο, οι διοικούντες των Bentley, Lamborghini και Porsche κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αντικαταστήσουν τα… πνιγμένα οχήματα και ήδη έχουν δρομολογηθεί κάποιες παραδόσεις στις Η.Π.Α (διαβάστε περισσότερα εδώ).
      Ανάμεσα στα μεταχειρισμένα μοντέλα, υπήρχαν ένα Honda Prelude Sir του 1996, το οποίο κατευθυνόταν προς τις Η.Π.Α. προκειμένου να υποβληθεί σε κάποια επισκευή αλλά και ένα ένα Land Rover Santana του 1977 που ουσιαστικά αποτελεί ένα Land Rover Defender το οποίο κατασκευάστηκε στην Ισπανία υπό το έμβλημα της εταιρείας Santana.
      Μεταχειρισμένη, επίσης, ήταν μια Porsche Cayenne του 2015, ένα VW Jetta (2017), μια BMW 750i (2007) και κάποια τρακτέρ.
      Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Έμντεν της Γερμανίας στις 10 Φεβρουαρίου, με τελικό προορισμό το λιμάνι του Ντέισβιλ στο Ροντ Άιλαντ των ΗΠΑ.
      Τελικά, το πλοίο βυθίστηκε την 1η Μαρτίου, περίπου 220 ναυτικά μίλια από τις ακτές των Νήσων Αζόρες της Πορτογαλίας, με τις Porsche και Lamborghini να υφίστανται απώλεια κερδών ύψους 155 εκ. δολαρίων.
      Αναλυτικά η «μαύρη» λίστα
      Μεταχειρισμένο 2017 VOLKSWAGEN JETTA Μεταχειρισμένο 2007 BMW 750I Μεταχειρισμένο 1996 HONDA PRELUDE Μεταχειρισμένο 2018 NISSAN VERSA NOTE Μεταχειρισμένο 2014 KIA SOUL Μεταχειρισμένο 2015 PORSCHE CAYENNE Μεταχειρισμένο 2015 FORD MUSTANG JB TRACTORS Μεταχειρισμένα Τρακτέρ VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. VW 5 VW ID.4 VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. VW VW TAIGO VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. 83 CD1 VW GOLF 38 E21 VW ID4 VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. 50 AUDI Q3 3 AUDI A5 CABRIO 44 AUDI A5 SPORTBACK 10 AUDI A5 COUPE 13 AUDI E-TRON 9 AUDI E-TRON SPORTBACK 21 AUDI E-TRON BENTLEY MOTORS INC. 3 BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR 6 BENTLEY CONTINENTAL GT 4 BENTLEY CONTINENTAL GTC 12 BENTLEY BENTAYGA PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 23 PORSCHE ZUFFENHAUSEN 85 ” 19 PORSCHE LEIPZIG 62 ” 126 PORSCHE BRATISLAVA AUTOMOBILI LAMBORGHINI USA LLC 5 LAMBORGHINI HURACAN 6 LAMBORGHINI AVENTADOR 10 LAMBORGHINI URUS PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 25 PORSCHE ZUFFENHAUSEN VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA 95 CD1 VW GOLF 10 E21 VW ID4 VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. 3 AUDI TT 121 AUDI Q3 21 AUDI A5 CABRIO 17 AUDI A5 SPORTBACK 6 AUDI A5 COUPE 32 AUDI E-TRON 21 AUDI E-TRON SPORTBACK BENTLEY MOTORS INC. 17 BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR 19 BENTLEY CONTINENTAL GT 28 BENTLEY CONTINENTAL GTC 40 BENTLEY BENTAYGA PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 40 PORSCHE ZUFFENHAUSEN 22 ” 36 PORSCHE LEIPZIG 79 ” 1 PORSCHE BRATISLAVA 74 “ AUTOMOBILI LAMBORGHINI USA LLC 15 LAMBORGHINI HURACAN 9 LAMBORGHINI AVENTADOR 37 LAMBORGHINI URUS PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 21 PORSCHE ZUFFENHAUSEN PRIVATE MINI COUNTRYMAN PORSCHE CARS NORTH AMERICA, INC. UNPACKED TOURIST VEHICLE PORSCHE 718 BOXSTER GTS 4.0 Μεταχειρισμένο USED TRUCK MAN TGM 18.250 Μεταχειρισμένο USED POV 1977 LAND ROVER SANTANA SERIES 3 109 VOLKSWAGEN DE MEXICO, S.A. DE C.V. 1 AUDI TT 23 AUDI Q3 23 AUDI Q3 SPORTBACK 9 AUDI A5 SPORTBACK 2 AUDI A5 COUPE 1 AUDI E-TRON GT 1 AUDI Q2 VOLKSWAGEN DE MEXICO, S.A. DE C.V. 27 SBH CADDY 20 SBJ CADDY 91 SHH VW T6 PA 10 SHJ VW T6 PA 15 SJL VW T6 PA VOLKSWAGEN DE MEXICO S.A. DE C.V. 7 PORSCHE ZUFFENHAUSEN 16 PORSCHE LEIPZIG – CAYENNE + MACAN + PANAMERA 7 PORSCHE BRATISLAVA – CAYENNE VOLKSWAGEN DE MEXICO S.A. DE C.V. 3 SEAT ATECA AUTOMOBILES DB IMPORTS MEXICO SA DE CV 3 LAMBORGHINI URUS VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. 21 VW GOLF 144 E21ID.4 VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. 3 AUDI TT 1 AUDI TT ROADSTER 224 AUDI Q3 60 AUDI A5 CABRIO 77 AUDI A5 SPORTBACK 15 AUDI A5 COUPE 25 AUDI E-TRON BENTLEY MOTORS INC. 2 BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR 9 BENTLEY CONTINENTAL GT 14 BENTLEY CONTINENTAL GTC 16 BENTLEY BENTAYGA PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 44 PORSCHE ZUFFENHAUSEN 69 ” 78 PORSCHE LEIPZIG 158 ” 138 PORSCHE BRATISLAVA 9 “ BENTLEY MOTORS INC. 3 BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR 4 BENTLEY CONTINENTAL GT 3 BENTLEY CONTINENTAL GTC 9 BENTLEY BENTAYGA PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 6 PORSCHE ZUFFENHAUSEN 1 PORSCHE LEIPZIG  
       
    14. webTV

      Engineer

      Αυτά είναι τα γρηγορότερα τραίνα στον κόσμο:

      Αναλυτικά η σειρά κατάταξης ως προς την μέγιστη ταχύτητα έχει ως εξής:
       
      World's Fastest Trains Country Speed Record L0 Series Maglev Japan 374 mph (602 km/h) CRRC Qingdao Sifang 2021 Maglev* China 373 mph (600 km/h) TGV POS France 357 mph (575 km/h) CRH380A Hexie China 302 mph (486 km/h) Shanghai Maglev China 268 mph (431 km/h) HEMU-430X South Korea 262 mph (422 km/h) Fuxing Hao CR400AF China 260 mph (418 km/h) Frecciarossa 1000 Italy 245 mph (394 km/h) *No official name or designation has been given yet, so currently listed under the manufacturer’s name, CRRC Qingdao Sifang.
    15. webTV

      Engineer

      Σε ανακοίνωσή της πριν λίγα λεπτά, η NASA αποκάλυψε πως το νερό στη Σελήνη είναι πολύ πιο άφθονο και προσβάσιμο από αυτό που πιστεύαμε έως τώρα. Πέρα από τους βαθιούς, μεγάλους και επικίνδυνους κρατήρες στις πολικές περιοχές της Σελήνης, μικρότεροι και πιο ρηχοί κρατήρες διαθέτουν επίσης νερό σε μορφή πάγου εδώ και εκατομμύρια, ίσως και δισεκατομμύρια χρόνια. Οι μικρότερες αυτές αποθέσεις νερού μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα, αφού θα είναι πολύ πιο προσβάσιμες στους μελλοντικούς αστροναύτες.
      Την παρουσία νερού σε μορφή πάγου (H20) αντί για υδροξύλιο (OH) επιβεβαίωσε και το ιπτάμενο τηλεσκόπιο SOFIA, κάτι που δεν είχαν καταφέρει να διαχωρίσουν προηγούμενες έρευνες. Οι μετρήσεις συνάδουν με την παρουσία ξεχωριστών μορίων νερού ενσωματωμένα σε πετρώματα μέσα στη σεληνιακή επιφάνεια.

      Πέρα από πόσιμο νερό, ο πάγος μπορεί να σπάσει μοριακά σε υδρογόνο και οξυγόνο. Το οξυγόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναπνέουν οι αστροναύτες, ενώ τόσο το υδρογόνο όσο και το οξυγόνο μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως καύσιμα πυραύλων. Λιγότερες προμήθειες σε νερό και καύσιμα από τη Γη προς τη Σελήνη, σημαίνει μείωση του κόστους των διαστημικών πτήσεων και αύξηση του αριθμού τους.
      Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης πως το νερό δεν υπάρχει μόνο στις μόνιμα σκιασμένες περιοχές της Σελήνης, αλλά είναι παγιδευμένο και σε κομμάτια γυαλιού τα οποία σχηματίστηκαν από συγκρούσεις μικρομετεωριτών ή βρίσκεται ανάμεσα από στρώματα του εδάφους.
       
    16. webTV

      Engineer

      Ως μέρος της στρατηγικής του Σαουδαραβικού Οράματος 2030, η Σαουδική Αραβία, στο πλαίσιο των φιλόδοξων προσπαθειών της να προσελκύσει τουρίστες από όλο τον κόσμο, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να μετατρέψει μια εγκαταλελειμμένη υπεράκτια πλατφόρμα πετρελαίου σε θεματικό πάρκο με θέμα το πετρέλαιο.
      Με την ονομασία “The Rig”, το επερχόμενο υπεράκτιο θεματικό πάρκο «ακραίων καταστάσεων, έκτασης 1,6 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, θα διαθέτει τρενάκια, υποβρύχια, bungee jumping και ελεύθερη πτώση, μεταξύ άλλων παροχών που προκαλούν αδρεναλίνη, καθώς και τρία ξενοδοχεία και 11 εστιατόρια στις διασυνδεδεμένες πλατφόρμες του The Rig.

      Η ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, αλλά το Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας έχει δημοσιεύσει αρκετές ψηφιακές αποδόσεις υψηλής ποιότητας, καθώς και ένα εντυπωσιακό βίντεο που δείχνει πώς μπορεί να μοιάζει τελικά το The Rig.
      Οι τουρίστες θα μπορούν να φτάνουν στο The Rig με ελικόπτερο και μέσω μιας μαρίνας superyacht με 50 θέσεις ελλιμενισμού.
      Το The Rig διαφημίζεται ως η μεγαλύτερη υπεράκτια δομή πολλαπλών χρήσεων στον κόσμο, καθώς και ως ο πρώτος τουριστικός προορισμός στον κόσμο εμπνευσμένος από υπεράκτιες πλατφόρμες πετρελαίου και έχει τραβήξει μεγάλη προσοχή, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης.
      Το Σαουδαραβικό Όραμα 2030 στοχεύει στη διαφοροποίηση της οικονομίας της χώρας, στην απεξάρτησή της από το πετρέλαιο και στην ενίσχυση της τουριστικής της βιομηχανίας.
       
       
       
    17. webTV

      Engineer

      Ο Ολλανδό-Καναδάς φωτογράφος Ryan Koopmans εκμεταλλεύτηκε την άβολη ησυχία στη Στοκχόλμη για να δημιουργήσει αυτό το παιχνιδιάρικο, καταιγιστικό πορτρέτο των σταθμών του μετρό της πρωτεύουσας.
      Την περσινή χρονιά είδαμε ένα κύμα ταινιών μικρού μήκους και φωτογραφικών projects που καταγράφουν το μετα-αποκαλυπτικό τοπίο στις πρωτεύουσες των χωρών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
      Ο Ολλανδό-Καναδάς φωτογράφος Ryan Koopmans εκμεταλλεύτηκε την άβολη ησυχία στη Στοκχόλμη για να δημιουργήσει αυτό το παιχνιδιάρικο, καταιγιστικό πορτρέτο των σταθμών του μετρό της πρωτεύουσας.
      «Ως φωτογράφος που ταξιδεύω συνήθως πολύ για τη δουλειά μου, έπρεπε να επικεντρωθώ στο νέο περιβάλλον μου» λέει ο Koopmans στην ιστοσελίδα Nowness. «Βρήκα συναρπαστική την αρχιτεκτονική, τη διάθεση και το χρώμα του συστήματος μετρό Tunnelbana της Στοκχόλμης».
      Οι κυλιόμενες σκάλες από χρώμιο, τα φώτα νέον και οι διάδρομοι του συστήματος μετρό της Στοκχόλμης έχουν περιγραφεί ως «η μεγαλύτερη γκαλερί τέχνης στον κόσμο» από πολλά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Είναι ένας υπόγειος κόσμος γεμάτος πολύχρωμες τοιχογραφίες και εκτεθειμένα θεμέλια που συγχωνεύονται για να δημιουργήσουν μια αξέχαστη εμπειρία μετακίνησης.
      Το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» είναι το τελευταίο επεισόδιο της συνεχιζόμενης εξερεύνησης της σουρεαλιστικής αρχιτεκτονικής, των δομών και των μεγαλουπόλεων του Koopmans σε όλο τον κόσμο, με έμφαση στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες της υπερ-παγκοσμιοποίησης.
      «Με ενδιέφερε ιδιαιτέρως να κινηματογραφήσω τα τρένα, τις κυλιόμενες σκάλες και τις πλατφόρμες σταθμών καθώς έφεραν μια ρετρό-φουτουριστική αισθητική» λέει ο σκηνοθέτης. «Έχω βιώσει τη δική μου εκδοχή του συνδρόμου της Στοκχόλμης, ας το πούμε. Με μάγεψε μια πόλη που έγινε ο ακούσιος δεσμώτης μου.»
       
    18. webTV

      GTnews

      Η Βεγορίτιδα είναι μια από τις πιο βαθιές( η τρίτη μεγαλύτερη λίμνη σε έκταση) και εντυπωσιακές λίμνες της Ελλάδας και βρίσκεται στην Κεντρική Μακεδονία. Η Βεγορίτιδα έχει αναφερθεί και ως λίμνη Οστρόβου αλλά έχει κι άλλες ονομασίες. Την αποκαλούν επίσης και λίμνη Άρνισσας, λίμνη Κέλλη και λίμνη Αγίου Παντελεήμονα. Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα καταφύγια ορνιθοπανίδας της Βόρειας Ελλάδας. Μέσα από το νερό «ξεπροβάλλουν» ροδακινιές. Αυτή η εικόνα είναι αποτέλεσμα μίας εξέλιξης που συνδέεται με τις μεταβαλλόμενες κλιματικές συνθήκες. 
       
    19. webTV

      Engineer

      Με τη συνεργασία των αρμόδιων αρχών, καθώς και της κοινωνίας των πολιτών και επιστημόνων,  ολοκληρώθηκε με επιτυχία το διετές πιλοτικό έργο προδιαγεγραμμένης καύσης στη Χίο από το WWF Ελλάς, με την υποστήριξη της Procter & Gamble. Το έργο, που είχε λάβει ερευνητική άδεια από τη Γενική Διεύθυνση Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2021, ενώ σε αυτό συμμετείχαν –εκτός από τα στελέχη και τους εξωτερικούς συνεργάτες του WWF Ελλάς- ακόμα 10 ειδικοί επιστήμονες του Ινστιτούτου Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων (ΙΜΔΟ), 2 ειδικοί επιστήμονες του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στελέχη της Διεύθυνσης Δασών Χίου, 20 εθελοντές της ομάδας εθελοντικής δράσης Χίου «Όμικρον», καθώς και στελέχη και εξοπλισμός της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Χίου και του Δήμου Χίου.  Με άλλα λόγια, ήταν ένα έργο, η εξέλιξη και η υλοποίηση του οποίου βασίστηκαν αποκλειστικά σε μια ευρεία συνεργασία φορέων και οργανισμών που αναγνωρίζουν πως η αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών θα πρέπει να ενισχυθεί με καινοτόμες δράσεις, ικανές να φέρουν αποτελέσματα.
      Κεντρικοί στόχοι του έργου ήταν η δημιουργία επιστημονικών προδιαγραφών χρήσης της προδιαγεγραμμένης καύσης, αλλά και η θεσμοθέτησή της ως ένα εργαλείο διαχείρισης της βλάστησης, και κατ’ επέκταση, ως μια αποτελεσματική μέθοδος πρόληψης των δασικών πυρκαγιών. Πρόκειται για μία ιδέα που τοποθετεί τη διαχείριση της βλάστησης στο επίκεντρο της πρόληψης των δασικών πυρκαγιών και ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 2020 από το WWF Ελλάς και το ΙΜΔΟ, ως μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα οι ολοένα και δριμύτερες δασικές πυρκαγιές των τελευταίων ετών. 
      Από τον Φεβρουάριο του 2022 έως και τον Μάρτιο του 2023, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 4 αποστολές στο νησί της Χίου, κατά τις οποίες κάηκαν πειραματικά 40 στρέμματα σε 9 δειγματοληπτικές επιφάνειες με διαφορετική βλάστηση. Οι ειδικοί επιστήμονες που συμμετείχαν ή/και συντόνισαν την προσπάθεια παρακολούθησαν, μέτρησαν και κατέγραψαν επιλεγμένες παραμέτρους πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από την εφαρμογή των προδιαγεγραμμένων καύσεων. Ενδεικτικά, μετρήθηκαν η συμπεριφορά της φωτιάς (ρυθμός εξάπλωσης και μήκος φλόγας) και η επίδρασή της στις ιδιότητες του εδάφους, τα δέντρα (η ροή των χυμών των δένδρων) και τη φυτική βιοποικιλότητα, η θερμοκρασία του εδάφους σε διάφορα βάθη, η διάβρωση, η υγρασία της επιφανειακής βλάστησης, κ.ά.
      Η χρήση φωτιάς χαμηλής έντασης κατά τις προδιαγεγραμμένες καύσεις εξυπηρέτησε τον στόχο μείωσης της καύσιμης ύλης, για τη συντήρηση αντιπυρικών και στεγασμένων ζωνών. Σύμφωνα με τα ως τώρα αποτελέσματα της παρακολούθησης των οικολογικών επιπτώσεων:
      Δεν υπήρξαν ενδείξεις ότι επηρεάζονται αρνητικά οι λειτουργίες της τραχείας πεύκης στις στεγασμένες ζώνες, ούτε εκείνες της γειτνιάζουσας θαμνώδους ή δενδρώδους βλάστησης. Δεν δημιουργήθηκε υδρόφοβο στρώμα εδάφους. Η φωτιά δεν προκάλεσε σημαντικές μεταβολές στις βασικές ιδιότητες των εδαφών. Η φωτιά μείωσε την καύσιμη ύλη, «ξαναστέλνοντας» τα θρεπτικά συστατικά πίσω στο έδαφος και βοηθώντας στη γρήγορη ανακύκλωσή τους. Δεν διαπιστώθηκαν αρνητικές επιπτώσεις στη μικροπανίδα. Αυξήθηκε η φυτική ποικιλότητα. Προσθέτοντας, από τη διεθνή εμπειρία, είναι προτιμότερο η συντήρηση των αντιπυρικών ζωνών να πραγματοποιείται με προδιαγεγραμμένη καύση συγκριτικά με τη χρήση βαριών ερπυστριοφόρων μηχανημάτων που αφενός διαταράσσουν το έδαφος αυξάνοντας τη διάβρωση, αφετέρου έχουν μεγαλύτερο κόστος. Όπως φαίνεται από τη χρήση της μεθόδου σε άλλες χώρες και ακολουθώντας συγκεκριμένους κανόνες, μπορεί να πετύχει και άλλους διαχειριστικούς στόχους όπως η αύξηση παραγωγής της βοσκήσιμης ύλης, η βελτίωση οικοτόπων για την άγρια πανίδα, η διατήρηση της μωσαϊκότητας του τοπίου, και η αφαίρεση ή η αντιμετώπιση ανεπιθύμητων ξενικών, εισβλητικών και χωροκατακτητικών ειδών χλωρίδας.

      Το παρελθόν της προδιαγεγραμμένης καύσης & η επόμενη μέρα
      Οι πρώτες προσπάθειες για την εισαγωγή της μεθόδου της προδιαγεγραμμένης καύσης στη χώρα μας ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1970 όταν μέλη της δασικής επιστημονικής κοινότητας και στελέχη της Δασικής Υπηρεσίας εφάρμοσαν πιλοτικά την προδιαγεγραμμένη καύση. Δυστυχώς, αυτή η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε για διάφορους λόγους (έλλειψη πόρων, επιστημονικής καθοδήγησης και ξεκάθαρων στόχων σε συνδυασμό με την ανυπαρξία θεσμικής υποστήριξης). Σχεδόν μισό αιώνα μετά και ενώ η προδιαγεγραμμένη καύση χρησιμοποιείται με θετικά αποτελέσματα σε δεκάδες χώρες ανά τον κόσμο (Αυστραλία, Η.Π.Α, Γαλλία, Πορτογαλία, Ισπανία), στην Ελλάδα δεν έχει ακόμα δημιουργηθεί το θεσμικό και επιστημονικό υπόβαθρο για την εφαρμογή της, την ίδια στιγμή που οι δασικές πυρκαγιές έχουν καταστεί πλέον ένα πρόβλημα με συνεχώς κλιμακούμενες επιπτώσεις. 

      Κρίσιμο στοιχείο για την ορθή αξιοποίηση της προδιαγεγραμμένης καύσης αποτελεί η ρητή πρόβλεψη και ρύθμισή της στη νομοθεσία με τη θεσμοθέτηση των απαιτούμενων διαδικασιών, προδιαγραφών και προϋποθέσεων, και την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων και της συνεργασίας των υπεύθυνων φορέων. Μόνο με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ο τεκμηριωμένος σχεδιασμός της μεθόδου, αλλά και η ασφαλής, αποτελεσματική και οικονομικά βιώσιμη υλοποίησή της. Παρά τα προφανή οφέλη και τη σημαντική συμβολή της μεθόδου στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, όπως προκύπτουν από τη εμπειρία πολλών άλλων χωρών και επιβεβαιώνονται από την παρούσα πιλοτική εφαρμογή, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη για τη χρήση της προδιαγεγραμμένης καύσης στη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό, το WWF Ελλάς θα παραδώσει το αμέσως επόμενο διάστημα συγκεκριμένες προτάσεις προς τους αρμόδιους φορείς για την εισαγωγή της προδιαγραμμένης καύσης στη νομοθεσία και τη δημιουργία προδιαγραφών χρήσης που προκύπτουν από την εφαρμοσμένη έρευνα.
      Για πολλά χρόνια τα κράτη –μεταξύ αυτών και η χώρα μας- εστίασαν τις προσπάθειες τους στην καταστολή των δασικών πυρκαγιών, η οποία και θεωρήθηκε ότι από μόνη της μπορεί να μειώσει τα περιστατικά, την έκταση, αλλά και την ένταση των δασικών πυρκαγιών. Η καταστολή έχει όρια που συχνά ξεπερνιούνται, οδηγώντας ενίοτε τον μηχανισμό δασοπυρόσβεσης σε αποδιοργάνωση ή κατάρρευση. Στην πραγματικότητα, η πολιτική της καταστολής που δεν συνοδεύεται από συστηματική διαχείριση δασικής βλάστησης εκτός της αντιπυρικής περιόδου έχει οδηγήσει, λόγω και της εγκατάλειψης της υπαίθρου, στη συσσώρευση βιομάζας, η οποία αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης καταστροφικών πυρκαγιών μεγάλης έντασης και δριμύτητας. Εάν στα παραπάνω, συνυπολογίσουμε και τον παράγοντα της κλιματικής αλλαγής, τότε οδηγούμαστε σε μεγαλύτερες, εντονότερες και με μεγαλύτερη διάρκεια πυρκαγιές. Επομένως, χρειάζεται να δοθεί έμφαση στην πρόληψη και να αξιοποιηθούν αποτελεσματικές μέθοδοι διαχείρισης των δασικών πυρκαγιών που να συνοδεύονται από επιστημονική έρευνα και τεκμηρίωση, όπως είναι η προδιαγεγραμμένη καύση.

      «Γνωρίζουμε ότι τέτοιες προσπάθειες, όπως το πιλοτικό πρόγραμμα του WWF Ελλάς, για να έχουν αποτέλεσμα απαιτούν ευρείες συνεργασίες, αλλά και σημαντικούς πόρους. Μας δίνει ιδιαίτερη χαρά να αποτελούμε μέρος αυτής της πρωτοβουλίας και να στηρίζουμε μία δράση με τόσο σημαντική προοπτική, καθώς πιστεύουμε ότι πέρα από την υποχρέωση που έχουμε ως επιχείρηση να μειώνουμε το αποτύπωμά μας, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το κοινό μας σπίτι, τον πλανήτη μας», δηλώνει η Δέσποινα Πάσσαρη, Senior Director Corporate Communications P&G Central & South East Europe.

      «Είναι γνωστό σε όλους μας πλέον ότι η κλιματική κρίση θα σημαίνει μεγαλύτερη ένταση και συχνότητα δασικών πυρκαγιών. Το βασικό ζητούμενο είναι να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα των δασών απέναντι στην κλιματική κρίση και σε αυτό μπορεί να βοηθήσει η προδιαγεγραμμένη καύση, πάντα με επιστημονικό σχέδιο και με την καθοδήγηση των αρμόδιων φορέων. Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, ελπίζουμε πως θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο για την ενίσχυση της πρόληψης στη χώρα μας», αναφέρει ο Δημήτρης Καραβέλλας Γενικός Διευθυντής του WWF Ελλάς».
      Σημειώσεις προς συντάκτες:
      Factsheet «Τι είναι η προδιαγεγραμμένη καύση;» και ορισμός «Ως προδιαγεγραμμένη καύση ορίζεται η προγραμματισμένη και ελεγχόμενη χρήση της φωτιάς, σε καθορισμένη περιοχή, υπό συγκεκριμένες συνθήκες και προϋποθέσεις και βάσει συγκεκριμένων διαδικασιών και προδιαγραφών με σκοπό τη διαχείριση της δασικής βλάστησης, την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του τοπίου, την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών και την επίτευξη διαχειριστικών στόχων όπως η βελτίωση οικοτόπων, βοσκοτόπων, η προστασία της βιοποικιλότητας, ο έλεγχος ή ο μετριασμός ασθενειών και εντόμων, η αφαίρεση ή η αντιμετώπιση ανεπιθύμητων ξενικών, εισβλητικών και χωροκατακτητικών ειδών χλωρίδας». Διαθέσιμο φωτογραφικό υλικό εδώ. Πλάνα drone από τις περιοχές των καύσεων και την όλη διαδικασία που ακολουθείται, είναι διαθέσιμα ΕΔΩ. Γενικό βίντεο της Prokter & Gamble για το έργο προδιαγεγραμμένης καύσης στη Χίο, είναι διαθέσιμο ΕΔΩ. Παλιότερη ανακοίνωση για το πρόγραμμα διαθέσιμη ΕΔΩ. Πηγή: https://www.wwf.gr/
    20. webTV

      Engineer

      Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) και συγκεκριμένα η θυγατρική εταιρεία «Deutsche Bahn Regio», παρουσίασαν το νέο περιφερειακό σιδηρόδρομο του μέλλοντος, με την επωνυμία «IdeenzugCity», ένα «concept» για την δημιουργία του νέου περιφερειακού σιδηροδρόμου του μέλλοντος, με σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά την άνεση, την χωρητικότητα και την αξιοπιστία. Ο πρότυπος εκθεσιακός σιδηρόδρομος σχεδιάσθηκε από την «Deutsche Bahn Regio» και υλοποιήθηκε από την «Hubl&Hubl», με τη χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού από περισσότερους από 40 προμηθευτές.
      Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται καθίσματα που ανοίγουν και κλείνουν με το πάτημα ενός κουμπιού, έχοντας με αυτό τον τρόπο την δυνατότητα να προσφέρει έως και 40% μεγαλύτερη χωρητικότητα τις ώρες αιχμής μέσω αύξησης των θέσεων ορθίων και μεγαλύτερη άνεση τις υπόλοιπες ώρες με αυξημένο αριθμό θέσεων καθήμενων.
      Παράλληλα γίνεται δεκτή η μεταφορά για ποδήλατα ή και καρότσια για βρέφη και μικρά παιδιά. Την ίδια στιγμή, ο μεγαλύτερος αριθμός στηριγμάτων για όρθιους επιβάτες εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση, ενώ οι θέσεις Multiflex μπορούν να περιστρέφονται γύρω από τον άξονά τους και να μετακινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών.
      Εργασία στο... τρένο

      Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης και μία ζώνη «City Working» που διαθέτει καθίσματα για τραπεζάκια με φορητούς υπολογιστές και αναδιπλούμενες οθόνες που εξασφαλίζουν την ιδιωτικότητα των χρηστών και οι οποίες μπορούν να συνδέονται με τις συσκευές του επιβάτη. Τα παράθυρα του συγκεκριμένου βαγονιού μετατρέπονται σε οθόνες οι οποίες προσφέρουν πληροφορίες για τους επιβάτες και δείχνουν που βρίσκονται οι θέσεις για ποδήλατα ή καρότσια βρεφών και μικρών παιδιών, ενώ όταν ο συρμός είναι εν κινήσει γίνονται και πάλι διαφανή.

      Στη μετόπη του συρμού η πινακίδα προορισμού προσφέρει θέαση από γωνία 180 μοιρών, ενώ ο φωτισμός LED στο εξωτερικό των βαγονιών αλλάζει χρώμα ανάλογα με το δρομολόγιο αλλά και την πληρότητα στο εσωτερικό τους σε ζωντανό χρόνο. Αν και προς το παρόν, δεν προβλέπεται η κατασκευή του νέου σιδηροδρόμου σε ευρεία κλίμακα πολλά από τα χαρακτηριστικά του θα ενσωματωθούν σε άλλους συρμούς που κυκλοφορούν στη Γερμανία.

      Με αυτό τον τρόπο στοιχεία από το χώρο των επιβατών θα τοποθετηθούν στις ηλεκτράμαξες Class 423 του προαστιακού σιδηροδρόμου (S-Bahn) του Μονάχου και από το εξωτερικό του «IdeenzugCity» στους συρμούς του προαστιακού σιδηροδρόμου της Στουτγάρδης.
      Τέλος, οι θέσεις εργασίας και τα παράθυρα που μετατρέπονται σε οθόνες θα δοκιμασθούν από τον προσεχή Οκτώβριο στον προαστιακό του Αμβούργου, ενώ από το 2022 διώροφα βαγόνια επιβατών θα δοκιμασθούν σε δρομολόγια στο Μόναχο.
      Δείτε ένα virtual tour στο τρένο:
      https://ideenzug-event.de/virtual-tour/ideenzugcity/?language=en
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.