Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    635 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Υπόγεια χαρτογράφηση σε ένα υδρευτικό δίκτυο 25 χιλιομέτρων, που άρχισε να φτιάχνεται το 125 μ.Χ. και που όπως φαίνεται μεταφέρει ακόμη νερό κάτω από την Αττική, 1.877 χρόνια μετά την κατασκευή του...
      Μια γοητευτική εξερεύνηση κάτω από τα πόδια των Αθηναίων, με οδηγό αρχαίες σήραγγες, βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και λίγους μήνες. Η ΕΥΔΑΠ και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο πραγματοποιούν για πρώτη φορά εκτεταμένη εξερεύνηση του Αδριάνειου Υδραγωγείου. Ο σκοπός του εγχειρήματος είναι εντυπωσιακός: να εκτιμηθεί η παροχετευτικότητα του δικτύου και η ποιότητα του νερού του, ώστε να αξιοποιηθεί για την άρδευση δημόσιων εκτάσεων στην Αθήνα.
      Ενα φιλόδοξο σχέδιο που θα ξαναβγάλει στο προσκήνιο το Υδραγωγείο που δημιουργήθηκε με εντολή του αυτοκράτορα Αδριανού λόγω της ξηρασίας που είχε χτυπήσει την πόλη και που τέθηκε για πρώτη φορά σε λειτουργία το 140 μ.Χ. Οι εργασίες άρχισαν τον περασμένο Ιούλιο, ενώ στις 19 Οκτωβρίου έγινε η πρώτη δοκιμή άντλησης υδάτων από πλημμυρισμένο τμήμα του, κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ στην ιστορία του Υδραγωγείου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η έρευνα αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον ώς τα Χριστούγεννα, ενώ οι αρμόδιοι περιμένουν ήδη με αγωνία τα αποτελέσματα.
      Στις σήραγγες
      Με τη βοήθεια ειδικών μηχανημάτων και εξοπλισμού, οι επιστήμονες του ΕΜΠ και τα συνεργεία της ΕΥΔΑΠ καταδύονται στις σήραγγες του Αδριάνειου, φωτογραφίζουν, βιντεοσκοπούν και λαμβάνουν δείγματα νερού. Σε αυτήν τη φάση η υπόγεια εξέταση γίνεται σε επιλεγμένα σημεία από τα οποία διέρχεται το δίκτυο, στη Μεταμόρφωση, στο Νέο Ηράκλειο, στο Μαρούσι, στο Χαλάνδρι, στο Νέο Ψυχικό, στους Αμπελοκήπους.
      Αξίζει να αναφερθεί ότι η τελευταία αυτοψία στο σύνολο του Υδραγωγείου είχε πραγματοποιηθεί στις αρχές του περασμένου αιώνα από την Ούλεν. Κατά τη διάρκειά της είχαν χαρτογραφηθεί οι στοές και τα πηγάδια του, είχαν επισκευαστεί τμήματά του και το Αδριάνειο είχε λειτουργήσει για τελευταία φορά. Από τη δεκαετία του ’30 απέμεινε απλώς ως μια υπόμνηση του παρελθόντος.
      Την περίοδο 2013-2014 άρχισε για πρώτη φορά η εξερεύνηση του Υδραγωγείου – και συγκεκριμένα φρεατίων του στις περιοχές Αχαρνών και Κηφισιάς – υπό την έγκριση και παρακολούθηση της Β’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, με τη συνεργασία της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της ΕΥΔΑΠ, στο πλαίσιο της διδακτορικής διατριβής του Παναγιώτη Δευτεραίου με θέμα «Προσομοίωση λειτουργίας αρχαίων υδραυλικών έργων και ειδικότερα των υπόγειων υδραγωγείων της Αττικής» στον Τομέα Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Ο Παναγιώτης Δευτεραίος έχει σημαντική εμπειρία στο συγκεκριμένο θέμα, ενώ παράλληλα έχει ιδρύσει την Αστική Σπηλαιολογία, η οποία ασχολείται με αυτοψίες, επιθεωρήσεις, ελέγχους, αποτυπώσεις αρχαίων, παλαιών και σύγχρονων υπόγειων δυσπρόσιτων τεχνικών έργων και πηγαδιών έως και πολύ μεγάλα βάθη. Η έρευνα σταμάτησε λόγω γραφειοκρατικών κωλυμάτων, ενώ τον περασμένο Ιούλιο άρχισε πάλι με τη συνεργασία της ΕΥΔΑΠ και του Πολυτεχνείου – το οποίο εκπροσωπείται από τον Παναγιώτη Δευτεραίο -, διανύοντας πλέον το τελικό της στάδιο.
      Εικόνες από το παρελθόν
      Μια καταβύθιση στο παρελθόν με κοινωνικές προεκτάσεις για το παρόν έχει ήδη ξεκινήσει. Οι πρώτες εικόνες είναι εντυπωσιακές. Σε ορισμένα σημεία το νερό σχηματίζει καταρράκτες, σε άλλα λιμνάζει λόγω της κατολίσθησης βράχων, αλλού ρέει. Στη Δεξαμενή υπάρχουν ακόμη υπόγειοι ρωμαϊκοί θόλοι, ενώ στην είσοδό της μπορεί κάποιος να δει επιγραφές που χαράχτηκαν πριν από εκατοντάδες χρόνια.
      Το Αδριάνειο αποτελεί το σπουδαιότερο υδρευτικό σύστημα που είχε η Αθήνα κατά την αρχαιότητα. Οι σήραγγές του ξεκινούν από τους πρόποδες της Πάρνηθας και της Πεντέλης και καταλήγουν στους πρόποδες του Λυκαβηττού, στη Δεξαμενή του Κολωνακίου. Μολονότι χρονολογείται τον 2ο αιώνα μ.Χ., θεωρείται σπουδαίο τεχνικό έργο διότι έχει κατασκευαστεί με κεκλιμένη διαδρομή ελεγχόμενης κλίσης, ενώ περνάει κάτω από τον ποταμό Κηφισό με ένα σύνθετο ελιγμό.
      Σε σημαντικό τμήμα του το δίκτυο αναπτύσσεται σε μεγάλα βάθη – μεγαλύτερα των 20 μέτρων -, με αποτέλεσμα να αξιοποιεί την υπόγεια υδροφορία και από άλλες περιοχές της διαδρομής του όταν ο υδροφόρος ορίζοντας βρίσκεται ψηλότερα. Τούτο το επιτυγχάνει μέσω των φρεατίων του αλλά και της ίδιας της σήραγγας. Κατά την κατασκευή του έργου διανοίχτηκαν συνολικά 465 πηγάδια, τα οποία απείχαν περίπου 35 μέτρα το ένα από το άλλο. Με το πέρασμα των χρόνων και επειδή ήταν εκτεθειμένα σε δολιοφθορές, κάποια σφραγίστηκαν ενώ άλλα γκρεμίστηκαν. Στις αρχές του 20ού αιώνα η Ούλεν κατέγραψε 299 φρεάτια. Σήμερα παραμένουν ορατά περίπου 130.
      Οπως επισημαίνει η ΕΥΔΑΠ, «το Αδριάνειο Υδραγωγείο και η Δεξαμενή λειτούργησαν υδροδοτώντας την περιοχή της Αθήνας μέχρι την εποχή της Τουρκοκρατίας. Τότε πια το Υδραγωγείο εγκαταλείφθηκε, με αποτέλεσμα να πέσουν τα σαθρά τοιχώματά του. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, την περίοδο εκείνη οι Αθηναίοι στράφηκαν στην κατασκευή πηγαδιών στα σπίτια τους».
      Κατά τη διάρκεια του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές στις υδροδοτικές υποδομές της Αθήνας, με αποτέλεσμα η πόλη να έρθει αντιμέτωπη με ένα οξύτατο πρόβλημα ύδρευσης. «Με πρωτοβουλία της εκάστοτε δημοτικής Αρχής έγιναν σημαντικά έργα, όπως επισκευές και καθαρισμοί του Αδριάνειου Υδραγωγείου, το οποίο τέθηκε και πάλι σε λειτουργία λίγο μετά το 1840. Το 1870 ανακαλύφθηκε και η Αδριάνειος Δεξαμενή, η οποία ανακατασκευάστηκε και λειτούργησε πάλι» επισημαίνει η ΕΥΔΑΠ.
      Σύμφωνα με τον Πέτρο Πρωτοπαπαδάκη, αρχιμηχανικό του Δήμου Αθηναίων κατά τον 19ο αιώνα, όταν υποστυλώθηκε το δίκτυο, η συνολική παροχή του Υδραγωγείου έφτανε τους θερινούς μήνες τα 7.000 κ.μ. ημερησίως. Ο ίδιος, την περίοδο 1903-1905, κατασκεύασε μια σειρά πηγαδιών πετυχαίνοντας αύξηση της παροχετευτικότητας του Αδριάνειου κατά 750 κ.μ. την ημέρα. Παρ’ όλ’ αυτά, οι ανάγκες καλύπτονταν μετά δυσκολίας. Το πρόβλημα έγινε ακόμη οξύτερο με τη Μικρασιατική Καταστροφή, εξαιτίας της οποίας ο πληθυσμός της Αθήνας πολλαπλασιάστηκε από τους 150.000 κατοίκους στους 800.000. Οι νερουλάδες από την Κηφισιά και το Μαρούσι που άρχισαν να προμηθεύουν με νερό τους Αθηναίους έκαναν πλέον «χρυσές δουλειές».
      Προσπάθεια αξιοποίησης
      Σήμερα, σχεδόν έναν αιώνα από όταν το Αδριάνειο σταμάτησε να χρησιμοποιείται, οι εμπλεκόμενοι εκτιμούν ότι κάποια τμήματα του δικτύου δεν συνδέονται μεν μεταξύ τους λόγω κατολισθήσεων, όμως σε άλλα σημεία μεταφέρεται ακόμη νερό, το οποίο παραμένει αναξιοποίητο. Τη δεκαετία του ’70, όπως είχε επισημάνει παλαιότερα σε άρθρο της στο www.urbanspeleology.blogspot.gr η Εφη Νεστορίδη, τότε διευθύντρια Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της ΕΥΔΑΠ, είχε επιχειρηθεί η άρδευση του Εθνικού Κήπου και του Πεδίου του Αρεως από το Αδριάνειο Υδραγωγείο λόγω λειψυδρίας.
      Το σχέδιο εγκαταλείφθηκε σχεδόν αμέσως διότι κιτρίνιζαν τα φύλλα των φυτών. «Σήμερα όμως», συνέχιζε η Εφη Νεστορίδη, «το δίκτυο αποχέτευσης έχει επεκταθεί και οι βόθροι στο Λεκανοπέδιο έχουν μειωθεί κατά πολύ. Η εταιρεία Αττικό Μετρό, κατά την κατασκευή του σταθμού Πανόρμου, όπου αναγκάστηκε να διακόψει το Υδραγωγείο, μέτρησε μέση ωριαία παροχή της τάξεως των 480 κ.μ. και παρατήρησε ότι το νερό είχε ιδιαίτερη διαύγεια. Δειγματοληψίες του νερού που διενήργησε η ΕΥΔΑΠ κατά την περίοδο αυτή έδειξαν ότι το νερό έχει επανέλθει σε καλά επίπεδα, αλλά λόγω των πολλών πιθανών παράνομων συνδέσεων κατά μήκος της διαδρομής δεν κρίθηκε απόλυτα ασφαλής η εκμετάλλευσή του για πόσιμο νερό. Παρ’ όλ’ αυτά, λειτουργεί ακόμα…». Τα νεότερα μυστικά του αρχαίου αυτού μνημείου αναμένεται να αποκαλύψει σε λίγο καιρό η ενδιαφέρουσα έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη.
       
      Πηγή: http://sekes-eydap.gr/κατάδυση-στο-αδριάνειο-υδραγωγείο-απ/
    2. webTV

      Engineer

      Διάλεξη του καθηγητή του Ε.Μ.Π. Θεοδοσίου Π. Τάσιου, με θέμα: «Γεγονότα τεχνολογίας κατά τις περιπλανήσεις του Οδυσσέως» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 90 χρόνια λειτουργίας της Βιβλιοθήκης του ΤΕΕ.
       
       
    3. webTV

      Engineer

      Οι «Πολύχρυσες Μυκήνες», το βασίλειο του μυθικού Αγαμέμνονα, που πρώτος ύμνησε ο Όμηρος στα έπη του, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα. Το όνομά τους έχει δοθεί σε έναν από τους λαμπρότερους πολιτισμούς της ελληνικής προϊστορίας, το μυκηναϊκό, και οι μύθοι που συνδέονται με την ιστορία τους διαπέρασαν τους αιώνες με τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής εποχής, ενώ ενέπνευσαν και συνεχίζουν να εμπνέουν παγκοσμίως την πνευματική δημιουργία και την τέχνη.
       
       
      Οι «Πολύχρυσες Μυκήνες», το βασίλειο του μυθικού Αγαμέμνονα, που πρώτος ύμνησε ο Όμηρος στα έπη του, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα. Το όνομά τους έχει δοθεί σε έναν από τους λαμπρότερους πολιτισμούς της ελληνικής προϊστορίας, το μυκηναϊκό, και οι μύθοι που συνδέονται με την ιστορία τους διαπέρασαν τους αιώνες με τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής εποχής, ενώ ενέπνευσαν και συνεχίζουν να εμπνέουν παγκοσμίως την πνευματική δημιουργία και την τέχνη.
       

       

       
       
      Γύρω στο 1700 π.Χ. εμφανίσθηκαν ηγεμονικές και αριστοκρατικές οικογένειες, όπως διαπιστώνεται από τη χρήση μνημειωδών τάφων, πλούσια κτερισμένων και περικλεισμένων σε λίθινο περίβολο, που ονομάσθηκε Ταφικός Κύκλος Β. Η εξέλιξη αυτή συνεχίσθηκε στην αρχή της μυκηναϊκής περιόδου, γύρω στο 1600 π.Χ., οπότε οικοδομήθηκε ένα μεγάλο κεντρικό κτήριο στην κορυφή του λόφου, ένας δεύτερος λίθινος περίβολος, ο Ταφικός Κύκλος Α, καθώς και οι πρώτοι θολωτοί τάφοι. Όπως αποδεικνύουν τα ευρήματα, οι ηγεμόνες των Μυκηνών ήταν ισχυροί και συμμετείχαν σε ένα πολύπλοκο δίκτυο εμπορικών συναλλαγών με τις χώρες της Μεσογείου.
       

       
       
      Η ανοικοδόμηση των ανακτόρων, που είναι ορατά σήμερα, άρχισε γύρω στο 1350 π.Χ. Τότε ξεκίνησε και η οχύρωση της ακρόπολης, στην οποία διακρίνονται τρεις φάσεις. Ο πρώτος περίβολος κτίσθηκε με το κυκλώπειο σύστημα επάνω στο βράχο. Εκατό χρόνια αργότερα, η οχύρωση μετακινήθηκε προς τα δυτικά και νότια και κτίσθηκε η Πύλη των Λεόντων, η μνημειακή είσοδος με τον προμαχώνα της.
       

       
       
      Στον τειχισμένο χώρο εντάχθηκαν το θρησκευτικό κέντρο και ο Ταφικός Κύκλος Α, που διαμορφώθηκε σε χώρο προγονολατρείας, με την ανύψωση του αρχικού επιπέδου του. Τότε είναι πιθανό ότι οικοδομήθηκε και ο θολωτός τάφος γνωστός ως «θησαυρός του Ατρέα», με τα τεράστια υπέρθυρα και την ψηλή κυψελοειδή θόλο.
       
      Γύρω στο 1200 π.Χ. μετά από εκτεταμένη καταστροφή, πιθανόν από σεισμό, κατασκευάσθηκε η επέκταση των τειχών προς τα βορειοανατολικά του λόφου ώστε να ενταχθεί στον τειχισμένο χώρο η υπόγεια κρήνη. Αλλεπάλληλες καταστροφές συνοδευόμενες από πυρκαγιές οδήγησαν στην οριστική εγκατάλειψη του χώρου γύρω στο 1100 π.Χ.
       
      Μετά την κατάρρευση του ανακτορικού συστήματος και τη διάλυση της «Μυκηναϊκής Κοινής», ο λόφος παρέμεινε πενιχρά κατοικημένος ως την κλασική περίοδο.
       
      Τα κυκλώπεια τείχη της μυκηναϊκής ακρόπολης, όμως, παρέμεναν ορατά στο πέρασμα των αιώνων και αποτέλεσαν πόλο έλξης πολλών περιηγητών και αρχαιοφίλων, που δεν δίστασαν να λεηλατήσουν το χώρο κατά τον 18ο και 19ο αιώνα, επωφλούμενοι από την αδιαφορία και τη φιλαργυρία των Τούρκων. Το 1837, μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας, οι Μυκήνες τέθηκαν υπό την αιγίδα της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας, η οποία μέχρι σήμερα πραγματοποιεί έρευνες στο χώρο. Παρακολουθήστε παρακάτω ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ για τη ακρόπολη των Μυκηνών σε τρισδιάστατη αναπαράσταση.
       

       
      Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/etsi-itan-i-polichrises-mikines-to-vasilio-tou-mithikou-agamemnona-trisdiastati-anaparastasi-me-to-anaktoro-ke-to-ochiro-vinteo/
    4. webTV

      Engineer

      Το τμήμα Ευαγγελισμός- Σκοτίνα του αυτοκινητόδρομου "Μαλιακός-Κλειδί" που εγκαινιάστηκε, αποτελεί έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο με 3 σήραγγες με ξεχωριστούς κλάδους ανά κατεύθυνση, μήκους 2 χλμ, 6 χλμ και 3 χλμ. Η σήραγγα 6 χλμ είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
      Αναλυτικά για το έργο
      Πλαισιώνεται από την πρώτη Σήραγγα Τεμπών μήκους 2χλμ και την Σήραγγα Πλαταμώνα μήκους 3χλμ που διαθέτουν 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
      Η κάθε μία σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, με τον κάθε κλάδο να έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.
      Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
      Οι Σήραγγες έχουν υπερσύγχρονα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα: Συστήματα τελευταίας τεχνολογίας: Κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, Σύστημα ανίχνευσης συμβάντος εντός 15”, Σύστημα ανίχνευσης ύψους, καυσαερίων & ορατότητας, Σύστημα εξαερισμού & φωτισμού, Σύστημα πυρανίχνευσης/πυρόσβεσης, Σύστημα ακουστικής ενημέρωσης & ραδιοεπικοινωνίας, Σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγκαταστάσεων (SCADA), Τηλέφωνα εκτάκτου ανάγκης, Φωτεινή σηματοδότηση και πίνακες πληροφόρησης μεταβλητών μηνυμάτων.
      Τα υπόλοιπα ανοιχτά τμήματα έχουν συνολικό μήκος 14χλμ και έχουν επίσης 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας με στηθαίο ασφαλείας. Η απόσταση Ευαγγελισμός-Σκοτίνα θα διανύεται σε περίπου 15 λεπτά με ασφαλή, γρήγορα και άνετη οδήγηση και θα μειώνει τη χρονοαπόσταση κατά 25 λεπτά (κατά μέσο όρο η διέλευση απο τον παλιό δρόμο απαιτούσε 40 λεπτά).
      Πληροφορίες από: https://www.voria.gr/article/fiesta-sta-tempi-gia-na-egkeniasi-o-tsipras-tis-siranges-fotovid και http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/39884-egkainiastike-i-parakampsi-tempon-kai-platamona-pliris-aftokinitodromos-o-athina-thessaloniki
       
       
      Και για τους νοσταλγούς του παλαιού οδικού δικτύου μια πολύ ωραία παρουσίαση εδώ:
    5. webTV

      Engineer

      Έρευνα του Πανεπιστημίου Wharton καταγράφει τις ιδανικές χώρες για τη δημιουργία επιχείρησης. Μεταξύ των χωρών που προσφέρουν ιδανικές συνθήκες για το επιχειρείν περιλαμβάνονται και τέσσερις σκανδιναβικές, στις οποίες συνυπάρχουν το μοντέλο της ελεύθερης αγοράς με ένα αποτελεσματικό κράτος πρόνοιας.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/8186/oi-kalyteres-xores-gia-na-ftiaxeis-mia-epixeirisi
    6. webTV

      Engineer

      Tο Travelgreece ένα κανάλι στο youtube και στο facebook, δημιούργησε ένα εξαιρετικό βίντεο με τον Οδοντωτό από την πρόσφατη επίσκεψη στα Καλάβρυτα. Όπως σημειώνουν και συμφωνούμε φυσικά απόλυτα, ο Οδοντωτός δεν είναι απλώς το "τραινάκι".
       
      Το φαράγγι του Βουραϊκού και ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού-Καλαβρύτων είναι μια μοναδική ατραξιόν της Ελλάδος.
       
      Δείτε το:
       
      https://www.youtube.com/watch?v=TAzHQod5g70
       
      Πηγή: http://www.kalavrytanews.com/2017/03/travelgreece-odontotos.html#.WNvi6VR9yE0.facebook
    7. webTV

      Engineer

      Τρεις κορυφαίες εταιρείες ενέργειας η TenneT TSO B.V. (Ολλανδία), η Energinet.dk (Δανία) και η TenneT TSO GmbH (Γερμανία) θα υπογράψουν στις 23 Μαρτίου μια συμφωνία στις Βρυξέλλες βάση της οποίας θα προχωρήσουν στη κατασκευή ενός ευρωπαϊκού συστήματος διασύνδεσης ηλεκτρικής ισχύος στη Βόρεια Θάλασσα. Πρόκειται για ένα project το οποίο θα συμβάλει στη προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας σε χώρες της βορειοδυτικής Ευρώπης μέσω των ΑΠΕ.
       
      Κεντρικός άξονας του προγράμματος είναι στη θαλάσσια περιοχή Dogger που βρίσκεται ανάμεσα στη Βρετανία και τη Δανία να δημιουργηθούν τα λεγόμενα Νησιά Ηλεκτρικής Διασύνδεσης με γειτονικές χώρες της Βόρειας Θάλασσας. Ο κόμβος αυτός θα αποτελεί πηγή και κέντρο διανομής της ηλεκτρικής ενέργειας παραγόμενης από ένα μεγάλο αριθμό ανεμογεννητριών. Η κατασκευή του έργου θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των στόχων που διατυπώθηκαν στη συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα.
       

       
       
      Η συγκεκριμένη περιοχή έχει εξαιρετικές συνθήκες ανέμου γεγονός που βελτιστοποιεί την απόδοση του έργου αλλά και το κόστος λειτουργίας ενώ είναι σχετικά ρηχή ώστε το κόστος της κατασκευής των αιολικών πάρκων να είναι χαμηλότερο.
       
      Τα νησιά θα μπορούν να συνδεθούν με διάφορες εγκαταστάσεις, με πιθανή ικανότητα παραγωγής που κυμαίνεται από 70.000 MW -100.000 MW.
       
      Η ηλεκτρική ενέργεια η οποία θα παράγεται μπορεί να διανέμεται αλλά και να τροφοδοτεί με γραμμές συνεχούς ρεύματος τις χώρες της Βόρειας Θάλασσας των Κάτω Χωρών, τη Γερμανία, τη Νορβηγία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία και το Βέλγιο.
       
      Ακόμη, θα επιτρέπονται οι συναλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ των χωρών ανάλογα με το αιολικό δυναμικό.
       
      Η TenneT TSO B.V. και η Energinet.dk έχουν μεγάλη εμπειρία στους τομείς των χερσαίων δικτύων, της σύνδεσης της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας και των διασυνοριακών συνδέσεων και διαδραματίζουν ηγετικό ρόλο στην μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των υπεράκτιων υποδομών. Το μεγαλόπνοο αυτό ενεργειακό έργο θα υπογραφεί κατά τη διάρκεια του Φόρουμ για την Ενέργεια στη Βόρεια Θάλασσα, παρουσία του Ευρωπαίου Επιτρόπου για την Ενέργεια Μάρος Σέφκοβιτς.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AE-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%BF/
    8. webTV

      Engineer

      Ιστορικά, η περιοχή μεταξύ του Vauxhall και του Battersea Power Station στο South Bank του Λονδίνου ήταν ένα μίγμα των εγκαταλελειμμένων εκτάσεων και βιομηχανικών εγκαταστάσεων.
       
      Τώρα είναι η περιοχή ενός από τα μεγαλύτερα έργα ανάπλασης στην Ευρώπη. Σε αυτό το ντοκιμαντέρ θα ρίξουμε μια ματιά στο project Nine Elms: Το νεότερο προάστιο του Λονδίνου.
       

       
      Περισσότερες πληροφορίες για το project: http://www.theb1m.com/video/regenerating-nine-elms-londons-new-district
       

       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/videos/item/39058-video-nine-elms-mega-project-astikis-anaplasis-sto-londino
    9. webTV

      Engineer

      Artisanopolis ονομάζεται η πρώτη πλωτή πόλη που σχεδίασε ομάδα οραματιστών του Seasteading Institute στο Σαν Φρανσίσκο και αναμένεται να υλοποιηθεί έως το 2020 στον Ειρηνικό.
       
       
      Μετά την παρουσίαση του project στον Διεθνή Διαγωνισμό Floating Cities, όπου κατέλαβε την πρώτη θέση ήδη ο Διευθύνων Σύμβουλος Seasteading Institute υπέγραψε με την κυβέρνηση της Γαλλικής Πολυνησίας μνημόνιο συνεργασίας για την κατασκευή της πρώτης επιπλέουσας πόλης του κόσμου στ’ ανοιχτά των νησιών του Νότιου Ειρηνικού, αποσκοπώντας στο να έχει μια σε πλήρη λειτουργία αστική κοινότητα πάνω στη θάλασσα, έως το 2020.
       
      Η Artisanopolis αποτελείται από γεωμετρικές βάσεις, οι οποίες μπορούν να συνδεθούν και να αποσυνδεθούν ανάλογα με τις ανάγκες της κοινότητας. Κάθε τμήμα μπορεί να μετακινηθεί εύκολα με ένα ρυμουλκό, είτε μέσα στα όρια της πόλης είτε μεταξύ πόλεων και αποτελεί ένα μοναδικό παράδειγμα βιώσιμης ανάπτυξης. Υγροπονικά θερμοκήπια θα προσφέρουν φρέσκα τρόφιμα και μονάδες αφαλάτωσης, πόσιμο νερό.
       
      Γύρω από το όλο σύμπλεγμα, ένας κυκλικός κυματοθραύστης συμβάλλει στον έλεγχο υψηλών κυμάτων και ανέμων. Η βιώσιμη παραγωγή ενέργειας βασίζεται σε βυθισμένες τουρμπίνες οι οποίες λειτουργούν με τα κύματα, καθώς και σε σειρά ηλιακών πάνελ.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=Cju7HnyJA8k
       
      Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ - http://www.huffingtonpost.gr/2017/02/21/artisanopolis-------_n_14905366.html?utm_hp_ref=gr-tech
       

       

       

       

    10. webTV

      Engineer

      Ανά τους αιώνες άφθονα τείχη έχουν υψωθεί από χώρες του κόσμου που είτε ήθελαν να αποτρέψουν ανθρώπινες «διαρροές» είτε εισβολές. Η ιστορία, ωστόσο, δείχνει πως τα τείχη, σε πολλές περιπτώσεις, δεν κατάφεραν να διαιρέσουν, να διχοτομήσουν ή να αποτρέψουν τους ανθρώπους. Ως εκ τούτου, η κατασκευή ενός νέου τείχους 3.200 χλμ στα αμερικανομεξικανικά σύνορα, για το οποίο έχει δεσμευτεί ο πρόεδρος Τραμπ, ίσως σύντομα αποδειχτεί μάταιη.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7905/ta-atyxi-teixi-mia-syntomi-istoria-ton-teixon-toy-kosmoy
    11. webTV

      Engineer

      Το λεκανοπέδιο της ερήμου Ντανακίλ βρίσκεται στο σημείο που διασταυρώνονται οι τρεις τεκτονικές πλάκες, στο κέρας της Αφρικής, γι’αυτό και φιλοξενεί κάποια από τα πιο θεαματικά και περίπλοκα γεωλογικά φαινόμενα στον πλανήτη.
       
      Ενεργά ηφαίστεια, έντονη τεκτονική δραστηριότητα, απόκοσμοι σχηματισμοί από θειάφι και ορυκτό αλάτι, λίμνες που σχηματίστηκαν από ροές λάβας με μεγάλες συγκεντρώσεις άλατος, αναθυμιάσεις και αφόρητες θερμοκρασίες (άνω των 50°C) σε ένα απόκοσμο σκηνικό όπου επικρατούν οι σκληρότερες συνθήκες πάνω στη γη.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7852/anazitontas-leyko-xryso-sto-pio-skliro-meros-tis-gis
    12. webTV

      Engineer

      Το αυτόνομο ελικοφόρο αεροσκάφος θα είναι διαθέσιμο προς ενοικίαση από τον προσεχή Ιούλιο.
      Το πρώτο αυτόνομο ελικοφόρο αεροσκάφος για τη μεταφορά προσώπων θα είναι διαθέσιμο για μίσθωση από τον Ιούλιο, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Δρόμων και Μεταφορών του Ντουμπάι. Το κινεζικής κατασκευής Ehang 184 μπορεί να μεταφέρει έναν ελαφρύ επιβάτη με τις αποσκευές του σε πτήσεις μισής ώρας.
      Πηδάλιο και άλλα όργανα δεν υπάρχουν στην καμπίνα του drone -ο επιβάτης απλά επιλέγει τον προορισμό σε μια οθόνη αφής και το σύστημα αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα.
       
      «Έχουμε ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές με αυτό το όχημα στους ουρανούς του Ντουμπάι», δήλωσε στο Associated Press εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Δρόμων και Μεταφορών, μιλώντας στο περιθώριο της Παγκόσμιας Συνόδου Διακυβέρνησης.
      Ηλεκτροκίνητο με τέσσερις έλικες
      Το πρωτότυπο του drone παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2016 στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Λος Άντζελες. Λίγους μήνες αργότερα, τον Ιούνιο, η πολιτεία της Νεβάδα έδωσε το πράσινο φως για δοκιμαστικές πτήσεις.
      Το ηλεκτροκίνητο Ehang 184 πετά με τέσσερις έλικες και αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 160 χιλιομέτρων ανά ώρα. Η μπαταρία αρκεί για πτήσεις 30 λεπτών σε αποστάσεις μέχρι 50 χιλιόμετρα, ενώ το συνολικό βάρος του φορτίου περιορίζεται στα 100 κιλά.
      Πάντως το drone της κινεζικής Ehang δεν θα κρατήσει για πολύ τον τίτλο του πρώτου επιβατικού drone: ανάλογα σχέδια έχει ο Λάρι Πέιτζ της Google και η Airbus, ενώ η ισραηλινή εταιρεία Urban Aerοnautics ελπίζει ότι να ξεκινήσει το 2020 τις δοκιμές ενός επιβατικού drone στρατιωτικής χρήσης που μπορεί να μεταφέρει 500 κιλά.
      Πηγή: http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=862086
    13. webTV

      Engineer

      Στα τέλη του ερχόμενου Μαρτίου αλλάζει παντελώς ο οδικός χάρτης της χώρας, καθώς δίνεται στην κυκλοφορία το τελευταίο και πλέον δύσκολο, τμήμα της εθνικής οδού, αυτό που παρακάμπτει την κοιλάδα των Τεμπών και φθάνει στη Σκοτίνα.
       
      Πρόκειται για τα πλέον …μπαρουτοκαπνισμένα 25 χιλιόμετρα που κατασκευάστηκαν ποτέ στη χώρα μας, αφού το έργο (που ξεκίνησε το 2004), προ τεσσάρων ετών βρίσκονταν ένα βήμα πριν την εγκατάλειψη.
       
      Εν τέλει η χρυσή τομή βρέθηκε και με συνολικό κόστος κοντά στο 1,1 δις ευρώ, θα παραδοθεί σε λιγότερο από δύο μήνες στην κυκλοφορία.
       
      Το onlarissa.gr σας παρουσιάζει σήμερα πρώτο και αποκλειστικά, ένα βίντεο – οδοιπορικό στις τρεις νέες σήραγγες και στις εν εξελίξει εργασίες στο υπόλοιπο οδικό τμήμα, δίνοντας παράλληλα και μία σαφή εικόνα για το χρόνο που θα χρειάζεται κανείς για να μετακινηθεί από τον Ευαγγελισμό, έως και τη Σκοτίνα.
       

       
      Πηγή: http://www.onlarissa.gr/2017/02/10/apoklistiko-vinteo-taxidepsame-proti-mesa-apo-tis-nees-siranges-ton-tempon/
    14. webTV

      Engineer

      Ολόκληρη η επιγραφή που υπάρχει στη βορειοδυτική πλευρά πάνω από το τόξο στην Πύλη του Αδριανού λέει: "ΑΙΔ' ΕΙΣ' ΑΘΗΝΑΙ ΘΗΣΕΩΣ Η ΠΡΙΝ ΠΟΛΙΣ" ("Αυτή είναι η Αθήνα, η παλιά πόλη του Θησέα").
      Εδώ, τμήμα της επιγραφής αποτελεί τίτλο ενός εξαιρετικού ιστορικού ντοκιμαντέρ αφιερωμένου στα νεοκλασικά σπίτια της Αθήνας.
      Είναι παραγωγή του 1980 σε σενάριο, διεύθυνση φωτογραφίας και σκηνοθεσία του Νίκου Γραμματικόπουλου, με κείμενα του Γιάννη Τσαρούχη και εικόνες του Σπύρου Βασιλείου.
      Βραβεύθηκε με το Βραβείο Κριτικών στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για τη συμβολή του στη διατήρηση/διάσωση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς το 1980.
      Αγοράσθηκε από την Σουηδική Τηλεόραση και από την ΕΡΤ. Προβλήθηκε στην εκπομπή «Μια ταινία μία συζήτηση».
      Επίσης προβλήθηκε στην τελευταία διάλεξη του κύκλου ομιλιών του ΕΙΕ «Αρχαιολογία της Πόλης των Αθηνών» που ήταν αφιερωμένη στα νεοκλασικά κτίρια της Αθήνας (Μάιος 1994).
       
      Πηγή: https://www.youtube.com/channel/UCtmhqVjpRDtU2sCtFx0NrZQ
    15. webTV

      Engineer

      Το βιοκαύσιμο από... ξύλο είναι το «ισχυρό όπλο» στα χέρια των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην αειφόρο διαχείριση των δασών, για περιορισμό έως και 80% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα...
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7738/neo-viokaysimo-apo-xylo-meionei-tis-ekpompes-dioxeidioy-toy-anthraka-kata-80
    16. webTV

      Engineer

      Το πρώτο εμπορευματικό τρένο από την Κίνα έφτασε στο Ηνωμένο Βασίλειο την Τετάρτη, με την άφιξή του στο Λονδίνο να βάζει τέλος σε μία 18ήμερη διαδρομή. Η Βρετανία γίνεται η 15η χώρα της Ευρώπης που προστίθεται στον χάρτη που οι κινέζοι αποκαλούν «δρόμο του Μεταξιού».
       
       
      Το τρένο που έφτασε την Τετάρτη στο Λονδίνο, μετέφερε κυρίως ρούχα και πέρασε νωρίτερα από το Καζακστάν, τη Ρωσία, τη Λευκορωσία, την Πολωνία, τη Γερμανία, το Βέλγιο και τη Γαλλία, πριν περάσει τη γέφυρα της Μάγχης.
       
      Σύμφωνα με το ITV, η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης των οικονομικών σχέσεων της Βρετανίας με την Κίνα, ενώ σύμφωνα με το BBC, ο ετήσιος τζίρος αυτών των διαδρομών αποδίδει περί τα 400 δισ. ευρώ. Σημειώνεται πως η υπηρεσία του σιδηρόδρομου είναι φθηνότερη από εκείνη των εμπορευματικών αερομεταφορών, και πιο γρήγορη από την αποστολή εμπορευμάτων δια της θαλάσσης.
       
      «Η διαδρομή με το γρήγορο τρένο διαρκεί τριάντα ημέρες λιγότερο από τις θαλάσσιες διαδρομές, ενώ κοστίζει μόλις το ένα πέμπτο των αεροπορικών μεταφορών» δήλωσε σχετικά ο Φανγκ Σουντόνγκ, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής των Βιομηχανικών Επενδύσεων Tianmeng.
       
      Αρχικά, τα δρομολόγια του τρένου θα είναι εβδομαδιαία, ενώ ανάλογα με τη ζήτηση αναμένεται να ληφθούν νεότερες αποφάσεις στο μέλλον.
       
      Μέχρι στιγμής, έχουν υπάρξει 40 δρομολόγια τρένων εμπορευματικών μεταφορών που συνδέουν την Ασία με 14 ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες αποτελούν μέρος της εμπορικής διαδρομής που ξεκίνησε το 2013.
       

       
      Πηγή: https://www.thepressproject.gr/article/105919/To-proto-emporeumatiko-treno-apo-tin-Kina-ftanei-sto-Londino-video
       

       
      Περισσότερα: http://www.bbc.com/news/uk-38666854
    17. webTV

      Engineer

      Η Airbus σχεδιάζει να δοκιμάσει έως το τέλος του 2017 ένα αυτόνομο ιπτάμενο όχημα, ως μέσο για τη μείωση του μποτιλιαρίσματος στους δρόμους των πόλεων.
       
       
      Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Airbus Τομ Έντερς σε συνέδριο ψηφιακής τεχνολογίας στο Μόναχο, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
       
      Η Airbus δημιούργησε πέρυσι μία μονάδα με την ονομασία Urban Air Mobility, με στόχο να αναπτύξει εναλλακτικά μεταφορικά μέσα εντός των πόλεων. Ανάμεσά τους είναι η ιδέα για ένα όχημα τύπου ελικοπτέρου, που θα μπορεί να νοικιάζει κανείς μέσω ειδικής εφαρμογής (app).
       
      «Πριν 100 χρόνια οι αστικές μεταφορές έγιναν υπόγειες, τώρα έχουν την τεχνολογική δυνατότητα να γίνουν ιπτάμενες», δήλωσε ο Έντερς, ο οποίος δήλωσε αισιόδοξος ότι έως το τέλος του έτους η Airbus θα είναι σε θέση να κάνει μία πτήση επίδειξης ενός πρωτότυπου οχήματος χωρητικότητας ενός ατόμου..
       
      «Είμαστε σε φάση πειραματισμού, αλλά παίρνουμε πολύ στα σοβαρά το ζήτημα», ανέφερε και τόνισε ότι οι μελλοντικές τεχνολογίες αυτού του είδους θα πρέπει να είναι καθαρές για μη μολύνουν κι άλλο τις πόλεις. Ακόμη, σημείωσε ότι με τα ιπτάμενα οχήματα θα μειωθούν τα κόστη για τις υποδομές των μεταφορών. «Όταν πετάς, δεν χρειάζεται να ρίχνεις δισεκατομμύρια σε τσιμεντένιες γέφυρες και δρόμους», δήλωσε.
       
      Σύμφωνα με τον ίδιο, η Airbus, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εμπορικών ελικοπτέρων, θέλει να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες όπως η αυτόνομη οδήγηση και η τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να φέρει πιο κοντά μία εποχή ιπτάμενων οχημάτων. Δεν διευκρίνισε, πάντως, πόσα κεφάλαια έχει επενδύσει ήδη η εταιρεία προς αυτήν την κατεύθυνση.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_Airbus_etoimazei_iptameno_ochima_polis/
       

       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://www.airbusgroup.com/int/en/news-media/corporate-magazine/Forum-88/My-Kind-Of-Flyover.html
    18. webTV

      Engineer

      Οι πυραμίδες της Γκίζας είναι από τα πιο διάσημα και πιο παλιά σωζόμενα κτίρια της ανθρωπότητας και είναι οι πιο διάσημες πυραμίδες του κόσμου που βρίσκονται στην Αίγυπτο. Η κατασκευή χρονολογείται στο 2580 π.Χ. και βρίσκεται στη Νεκρόπολη της Γκίζας. Το σύμπλεγμα πιθανολογείται ότι χρησιμοποιήθηκε για τον ενταφιασμό Φαραώ και κατασκευάστηκε από την τέταρτη δυναστεία των Αιγυπτίων.
       
      Οι Μεγάλες
       
      Στην αρχαία Νεκρόπολη της Γκίζας ανήκουν: η Πυραμίδα του Χέοπα, γνωστή και ως "η Μεγάλη Πυραμίδα", η λίγο μικρότερη Πυραμίδα του Χεφρήνου και η σχετικά μετρίου μεγέθους Πυραμίδα του Μυκερίνου. Ανήκουν και οι τρεις στην Τέταρτη δυναστεία. Όλες μαζί σχημάτιζαν ένα απέραντο συγκρότημα από μικρότερες πυραμίδες (των βασιλισσών), νεκρικούς ναούς, Μαστάμπες και τάφους αξιωματούχων. Στη Νεκρόπολη ανήκει και η περίφημη Μεγάλη Σφίγγα.
       
      Πυραμίδα του Χέοπα
       
      Η μεγαλύτερη και πιο διάσημη είναι η πυραμίδα του Χέοπα (ή Χούφου) ενώ οι άλλες δύο είναι μικρότερες και βρίσκονται κάποια μέτρα μακρύτερα από την πυραμίδα του Χέοπα. Είναι το παλαιότερο από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου.
       
      Έχει ύψος 146,60 μ. και τέλεια τετράγωνη βάση με πλευρά 230,35 μ. , προκαλεί δε εντύπωση στους σύγχρονους ερευνητές για τα δεδομένα της εποχής της κατασκευής της. Έχει όγκο 2.521.000 κυβικά μέτρα, καλύπτει επιφάνεια 54.000 τετραγωνικών μέτρων και το υπολογιζόμενο βάρος της φθάνει τους 6,5 εκατομμύρια τόνους. Συμπεριλαμβάνονταν στα Επτά Θαύματα του κόσμου.
       
      Για την αποπεράτωσή της χρειάστηκαν 30 χρόνια δουλειάς από 100.000 εργάτες-δούλους, πολλοί από τους οποίους πέθαναν κατά τη διάρκεια κατασκευής της. Το μνημείο σήμερα συγκινεί τους επισκέπτες της Αιγύπτου για το μεγαλείο του και την τεχνική του και προβληματίζει τους σύγχρονους ειδικούς για το πώς μπόρεσαν να λύσουν τα τόσα προβλήματα μηχανικής και στατικής οι αρχαίοι συνάδελφοί τους.
       
      Εξωτερικά, η πυραμίδα του Χέοπα είναι επιστρωμένη με πλάκες από γρανίτη. Το εσωτερικό ήταν λαβύρινθος από διαδρόμους και δωματιάκια, που εμπόδιζαν την εύκολη διείσδυση στον κύριο χώρο, όπου βρισκόταν η σαρκοφάγος του Φαραώ. Ο χώρος αυτός είχε ύψος 5 μ., πλάτος 5,34 μ. και μήκος 10,33 μ. Η λάρνακα, μέσα στην οποία βρισκόταν η μούμια του Φαραώ, ήταν από ροζ γρανίτη.
       
      Πυραμίδα του Χεφρήνου
       
      Η δεύτερη πυραμίδα ήταν ο τάφος του Κχεφρέν ή Χεφρήνου, ενός από τους πιο αξιόλογους διαδόχους του Χέοπα.
       
      Πυραμίδα του Μυκερίνου
       
      Η τρίτη ήταν η πυραμίδα του Μυκερίνου, διαδόχου του Χεφρήνου, η οποία είναι ακόμα μικρότερη στο ύψος.
       
      Εξερεύνηση των μυστηρίων των πυραμίδων της Γκίζας στην Αίγυπτο. Δείτε το ντοκυμαντέρ εδώ:
       

       
      Πηγή και στοιχεία: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%85%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%93%CE%BA%CE%AF%CE%B6%CE%B1%CF%82
       
      Δείτε όλες τις playlist και κάνετε subscribe στο κανάλι του Michanikos.gr στο youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNqQHX1CL923wiTHhW_bLZw/playlists
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.