Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    651 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Τα Επτά Θαύματα του Κόσμου (ή τα Επτά Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου) είναι σημαντικά μνημεία που καταγράφηκαν ως μεγαλουργήματα της εποχής ή αλλιώς «θαύματα» του αρχαίου κόσμου κατά την αρχαιότητα και την προ Χριστού περίοδο.
      Εμπνευστής του καταλόγου αυτού θεωρείται ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος, ένας μεγάλος Έλληνας συγγραφέας και ποιητής του 2ου αιώνα π.Χ., ο οποίος επισκέφτηκε όλα τα μνημεία και συνέταξε τον κατάλογο. Ο κατάλογος αποτελείται από επτά οικοδομήματα που βρίσκονται γύρω από το μεσογειακό πλαίσιο.
      1. Η Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας
      2. Οι Κρεμαστοί Κήποι της Βαβυλώνας
      3. Ο Ναός της Άρτεμης στην Έφεσο
      4. Το Άγαλμα του Δία στην Ολυμπία
      5. Το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού
      6. Ο Φάρος της Αλεξάνδρειας
      7. Ο Κολοσσός της Ρόδου
      Από όλα τα παραπάνω μεγαλουργήματα - αρχιτεκτονικά θαύματα το μόνο που κατάφερε να διασωθεί μέχρι σήμερα είναι η πυραμίδα του Χέοπα στην Αίγυπτο το οποίο ήταν και το παλαιότερο εκ των μνημείων. Το δημιούργημα με τη μικρότερη διάρκεια ζωής ήταν ο Κολοσσός της Ρόδου καθώς καταστράφηκε μόλις 58 χρόνια μετά την κατασκευή του εξαιτίας ενός καταστροφικού σεισμού που έπληξε το νησί εκείνη την περίοδο.
      Δείτε το ντοκιμαντέρ εδώ:
      Περισσότερα εδώ
    2. webTV

      Engineer

      Τα επτά (7) σύγχρονα θαύματα του κόσμου όπως προέκυψαν από την διαδικτυακή ηλεκτρονική ψηφοφορία της ελβετικής οργάνωσης New7Wonders είναι:   (1) Πυραμίδα Kukulkan, Mεξικό 
      (2) Taj Mahal, Ινδία
      (3) Christ the Redeemer, Bραζιλία
      (4) Petra, Ιορδανία 
      (5) Machu Picchu, Περού
      (6) Colosseum, Ιταλία
      (7) The Great Wall, Κίνα    
    3. webTV

      Engineer

      Για να μείνει η πόλη και η χώρα σε κίνηση, απαιτούνται έργα υποδομών και δίκτυα μεταφορών.
      Για να κατασκευαστούν και λειτουργήσουν χρειάζονται άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες, που δίνουν καθημερινά το δικό τους στίγμα.
      Δείτε τα έργα, τις υποδομές και μεταφορές μέσα από τα μάτια μιας οδηγού αστικού λεωφορείου και ενός εργαζομένου σε σιδηροδρομικό εργοτάξιο στην Αθήνα.
      Δείτε μια ημέρα στη ζωή τους & τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την Ελλάδα στο επίσημο video του 5ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών ITC 2022.
       
    4. webTV

      Engineer

      Τα έργα που παρουσιάζονται στο video είναι:
      OCEANIA - SYDNEY METRO, AUSTRALIA
      We begin our journey in Oceania, where – despite decades of successive governments favouring highways and toll roads – significant investment is now being made into mass transit.
      As a result, the Sydney Metro is currently the largest infrastructure project under construction on the continent.

      Above and Below: The Sydney Metro will feature elevated tracks and tunnels connecting the central business district to the suburbs ( images courtesy of Transport for NSW).

      Consisting of 31 new and upgraded metro stations, the project is on track to deliver Australia’s first fully automated rail service.
      Originating in the city's northwest, the new line will travel for 66 kilometres, tunnelling under Sydney Harbour and the densely developed central business district, before heading back out toward the southwestern suburbs.
      At a total cost of USD $14.7 BN – equivalent to AUD $20.8 BN at the time of filming – the first phase of the project is set to open in 2019 while phase two will complete in 2024.
      ASIA - BELT AND ROAD INITIATIVE, CHINA
      Widely recognised as one of the most ambitious infrastructure projects in human history, China’s vast Belt and Road initiative aims to better connect the country with its surrounding markets, boosting trade and economic growth.
      The “road” element of the project will re-trace parts of the historic Silk Road that ran between Europe and Asia for many centuries, while the “belt” aspect will create a maritime link with India and East Africa.

      Above: The Belt and Road Initiative will connect China to 65% of the global population, greatly increasing its influence in the region.
      The Chinese government believe that the project heralds a “new era of globalisation” which will see countries like Russia, India, Iran, Egypt and Pakistan benefit from the numerous sub-projects in the overall masterplan.
      Despite this, many see the scheme as an attempt by the Chinese to further expand their sphere of influence.
      With an estimated cost of USD $900BN across some 68 countries, the Belt and Road Initiative not only aims to connect China with 65% of the global population but to fill the increasing infrastructure gap and accelerate growth across Central and Eastern Europe and the Asia-Pacific region.
      AFRICA - LAGOS-KANO RAILWAY, NIGERIA
      Since Nigeria’s independence in 1960, the country’s colonial-era railway infrastructure has steadily fallen into a state of disrepair with freight and passenger numbers decreasing throughout the latter half of the 20th century.
      Now, in the wake of unprecedented growth and the country’s emerging status as an African powerhouse, the Nigerian government are investing billions into replacing and upgrading their rail systems.

      Above: Nigeria is investing billions in major rail projects to improve connectivity across the country (image courtesy of Lao Tze).
      The largest of these projects is the USD $8.3BN Lagos-Kano railway, a near 1,000km link that will connect Nigeria’s two largest cities to a number of regional centres and its capital, Abuja, significantly reducing journey times.
      With Nigeria’s population set to nearly double to 390 million people by 2050, its government will need to continue and even exceed this level of investment in the decades ahead if it is to match growth and raise living standards across the country.
      EUROPE - CROSSRAIL (ELIZABETH LINE), UNITED KINGDOM
      While the Grand Paris Express was set to replace Crossrail as Europe’s largest infrastructure project at the end of 2018, delays to London’s new railway have awkwardly helped it retain its status.
      The entire 117-kilometre route runs from Reading and Heathrow in the west, beneath central London and out to Shenfield and Abbey Wood in the east.

      Above and Below: Crossrail retains the title of Europe's largest infrastructure project after delays prevented it from opening in 2018 as planned (images courtesy of Crossrail).

      With 41 new and upgraded stations and over 42 kilometres of new tunnels under one of the world’s most historic and densely occupied cities, the project is by far the largest undertaking in Europe, with initial the estimates of USD $19BN (£15BN) soaring to USD $32BN (or almost £25BN) since works began.
      SOUTH AMERICA - 4G ROADS AND HIGHWAY PROGRAM, COLOMBIA
      The largest infrastructure scheme currently under construction in South America is Colombia’s USD $25BN fourth generation (4G) Roads and Highway Programme.

      Above: Colombia's 4G (Fourth Generation) Roads and Highway Programme consists of over 30 sub-projects including bridges and tunnels.
      Consisting of some 30 major projects – from tunnels and bridges, to viaducts and an additional 3,742 kilometres of highways – the programme aims to improve connectivity across Colombia.
      While a number of these schemes are already underway, the programme in its entirety is expected to take a staggering 28 years to complete.
      NORTH AMERICA - CALIFORNIA HIGH-SPEED RAIL, UNITED STATES
      Finally, in North America, the controversial USD $63BN California High-Speed Rail project is expected to cut the rail journey time between San Francisco and Los Angeles to 2 hours and 40 minutes.

      Above and Below: Beginning construction in 2015, California's High-Speed Rail project is already facing delays and cost overruns (images courtesy of California High-Speed Rail Authority).

      While the idea of lin
      king these cities by land has been around for many years – even forming the basis of Elon Musk’s initial hyperloop proposal in 2013 – construction works on the high-speed line only commenced in 2015.
      Set to form the first stage of California’s larger High-Speed Rail network, which will include connections to Sacramento and San Diego, the project is facing severe delays and cost overruns with its initial completion date of 2028 now pushed back to 2033.
      Images courtesy of Transport for NSW, Pastor Sam, Olusola D. Ayibiowu, Lao Tze, Google Earth, Crossrail and California High-Speed Rail Authority.
      https://www.theb1m.com/video/the-worlds-largest-infrastructure-projects
    5. webTV

      Engineer

      Υπάρχουν πάνω από 1000 Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO σε όλο τον κόσμο.
      Περιλαμβάνουν μνημεία πολιτιστικά, φυσικά και μικτών κατηγοριών που βρίσκονται σε πάνω από 160 χώρες του κόσμου.
      Η χώρα που διαθέτει τα περισσότερα είναι η Ιταλία με 54 ενώ ακολουθεί η Κίνα με 53. Η λίστα που εγκαινιάστηκε το 1978, περιλαμβάνει διάσημους προορισμούς πως το Ταζ Μαχάλ στην Ινδία, την Πέτρα στην Ιορδανία και το Εθνικό Πάρκο του Γέλοουστοουν.
      Η Ελλάδα διαθέτει 18 Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς – μεταξύ αυτός ο Ναός του Επικούρειου Απόλλωνος στις Βάσσες, ο Αρχαιολογικός χώρος Ακροπόλεως Αθηνών και ο Αρχαιολογικός χώρος Δελφών.
       
    6. webTV

      Engineer

      Ο Παρθενώνας είναι ένα επίτευγμα της μηχανικής παγκόσμιου βεληνεκούς που ακόμη και σήμερα εντυπωσιάζει τον τεχνικό κόσμο.
      Ο Παρθενώνας είναι ναός, χτισμένος προς τιμήν της θεάς Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Υπήρξε το αποτέλεσμα της συνεργασίας σημαντικών αρχιτεκτόνων και γλυπτών στα μέσα του 5ου π.Χ. αιώνα. Η εποχή της κατασκευής του συνταυτίζεται με τα φιλόδοξα επεκτατικά σχέδια της Αθήνας και της πολιτικής κύρους που ακολούθησε έναντι των συμμάχων της κατά την περίοδο της αθηναϊκής ηγεμονίας στην Αρχαία Ελλάδα.
      Η Ακρόπολη των Αθηνών καταχωρήθηκε το 1987 στα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
      Ακολουθεί το εκπληκτικό αυτο ντοκιμαντέρ του PBS με τίτλο: "Secrets of the Parthenon" που αναλύει τον τρόπο που χτίστηκε ο περίφημος Παρθενώνας και καταγράφει λεπτό προς λεπτό τις προσπάθειες των τελευταίων δεκαετιών για την αναστήλωση του, απο τους καλύτερους επιστήμονες του κόσμου, διεισδύοντας στα βάθη του ιερού αυτού βράχου της Ακροπόλεως. Απολαύστε το εκπληκτικό αυτό ντοκιμαντέρ, διάρκειας μίας ώρας και γνωρίστε "Τα μυστικά του Παρθενώνα":
       
    7. webTV

      Engineer

      Ένα εντυπωσιακό βίντεο αποκαλύπτει τα μυστικά της ύδρευσης όλου του βόρειου μετώπου της Ανατολικής Κρήτης από το φράγμα του Αποσελέμη. Ο μηχανολόγος και ηλεκτρολόγος μηχανικός, Ευάγγελος Μπικάκης, εξηγεί λεπτομερώς το ταξίδι του νερού από τις πηγές του μέχρι τις βρύσες των σπιτιών και βέβαια των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, αφού από το φράγμα του Αποσελέμη εξυπηρετούνται πάνω από 300.000 άνθρωποι.
      Όπως αναφέρει ο ίδιος, “σε αυτό το βίντεο παρουσιάζεται η εκπληκτική εγκατάσταση επεξεργασίας νερού του Φράγματος Αποσελέμη. Το έργο είναι εξαιρετικό τόσο στον σχεδιασμό και μελέτη του, στην υλοποίηση του, αλλά κυρίως στην λειτουργία του. Η δουλειά που γίνεται από όλη την ομάδα που εργάζεται εκεί είναι εξαιρετική και το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικής ποιότητας νερό ανθρώπινης κατανάλωσης. Δείτε το video και ξεναγηθείτε στις εγκαταστάσεις του“.
       
    8. webTV

      Engineer

      Το εκπληκτικό ντοκιμαντέρ του PBS με τίτλο: "Secrets of the Parthenon" (τα μυστικά του Παρθενώνα) αναλύει τον τρόπο που χτίστηκε ο περίφημος Παρθενώνας και καταγράφει λεπτό προς λεπτό τις προσπάθειες των τελευταίων δεκαετιών για την αναστήλωση του, απο τους καλύτερους επιστήμονες του κόσμου, διεισδύοντας στα βάθη του ιερού αυτού βράχου της Ακροπόλεως.Απολαύστε το εκπληκτικό αυτό ντοκιμαντέρ, διάρκειας μίας ώρας και γνωρίστε "Τα μυστικά του Παρθενώνα".
      Δείτε το ντοκιμαντέρ:
      Δείτε όλες τις playlist από το Michanikos.gr webTV
      1.
      2.
      3.
    9. webTV

      Engineer

      Eντυπωσιακές εικόνες από έξι σύγχρονα ναυάγια που κείτονται στον βυθό της Καρπάθου ήρθαν στο φως από την ομάδα του ερευνητή Κώστα Θωκταρίδη που, σε συνεργασία με το Δήμο Καρπάθου, κατέγραψε για πρώτη φορά τα σύγχρονα ναυάγια της περιοχής.
      «Κάτω από τα νερά του νησιού κρύβεται μία άγρια ομορφιά ιδιαίτερων γεωλογικών σχηματισμών που με την απόκοσμη εικόνα τους συνθέτουν ένα μυστηριώδες σκηνικό αποτελώντας πόλο έλξης για κάθε δύτη» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Θωκταρίδης.
      Επισημαίνει πως ο υποβρύχιος κόσμος της Καρπάθου είναι ξεχωριστός και γεμάτος εκπλήξεις καθώς υπήρξε πέρασμα πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Τα περισσότερα από τα ναυάγια βρίσκονται σε προσιτά βάθη (έως 40 μέτρα), είναι σε πολύ καλή κατάσταση και συναντώνται τόσο στο βόρειο όσο και στο νότιο τμήμα του νησιού. Κάποια από τα βυθισμένα πλοία είναι ιδιαίτερης ναυπηγικής, έχουν ναυπηγηθεί προπολεμικά και επιβίωσαν από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο πριν καταλήξουν χρόνια μετά στο βυθό της Καρπάθου.
      Η ταυτότητα και η ιστορία των πλοίων
      ΔIAΣ
      Ο Δίας κάτω από την Όλυμπο της Καρπάθου
      Το μότορσιπ ΔIAΣ ναυπηγήθηκε στην Ολλανδία το 1951. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Στυλίδας την 24η Μαρτίου 1989 με φορτίο τούβλων σε παλέτες, συνολικού βάρους 680 τόνων, με τελικό προορισμό τα Πηγάδια της Kαρπάθου.
      Το πλοίο βυθίστηκε στις 29 Μαρτίου του 1989, και σε απόσταση 1,5 μιλίου βόρεια του όρμου Διαφάνι, κάτω από τον φημισμένο οικισμό της Ολύμπου, λόγω της μεγάλης κλίσης που είχε πάρει. Θύματα δεν υπήρξαν. Το ναυάγιο βρίσκεται σε αμμώδη βυθό βάθους 24 μέτρων. Το πρυμναίο τμήμα ακουμπά στο βυθό με την δεξιά πλευρά, ενώ λόγω της εξαιρετικής καθαρότητας των νερών της Καρπάθου συχνά η παρατήρηση του ναυαγίου μπορεί να γίνει και από την επιφάνεια με μάσκα. Το ογκώδες φορτίο τούβλων που μετέφερε έχει γίνει καταφύγιο για τα ψάρια της περιοχής.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ ΝΙΤΑLKO
      Ένας βετεράνος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου
      Το 1938 ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Ewald Berninghaus, στην Κολωνία της Γερμανίας, ένα σκάφος ποτάμιων και παράκτιων πλοών για λογαριασμό του Hermann Knütel που είχε την έδρα του στο Αμβούργο. Το μότορσιπ επιτάχθηκε από το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό στις 27 Νοεμβρίου 1939 και αρχικά χρησίμευσε για τη μεταφορά τορπιλών υπαγόμενο στον Ναύσταθμο του Κιέλου. Το ESTE ήταν ένα από τουλάχιστον είκοσι παρόμοια σκάφη που στάλθηκαν το 1942-1943, δια μέσω των μεγάλων ποταμών της Κεντρικής Ευρώπης, στη Μαύρη Θάλασσα για να ενισχύσουν τη δράση του γερμανικού στρατού στην περιοχή.
      Όταν ο σοβιετικός στρατός απώθησε τις γερμανικές δυνάμεις προς τα δυτικά, με αποτέλεσμα τα σκάφη αυτά να χάσουν τον ρόλο τους και να κινδυνεύουν, αποφασίστηκε να προωθηθούν στο Αιγαίο μέσω των Στενών, προκειμένου να συνεισφέρουν στις συνεχιζόμενες γερμανικές επιχειρήσεις στον ελληνικό χώρο.
      Το απόγευμα της 10ης Ιανουαρίου 1944 το ESTE μαζί με τα μότορσιπ SEERÄUBER και VERA αναχώρησαν από τη Λέρο για τη Ρόδο. Το ESTE ήταν κενό φορτίου, στο SEERÄUBER επέβαιναν 80 στρατιώτες και το VERA μετέφερε πετρέλαιο. Ακολουθώντας μια δυτική ρότα για να αποφύγουν τυχόν συνάντηση με εχθρικά σκάφη κατέπλευσαν στα Λιβάδια της Τήλου για να διανυκτερεύσουν και να πλεύσουν το πρωί προς τη Ρόδο υπό την κάλυψη της γερμανικής αεροπορίας.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Κατά τη διάρκεια της νύχτας, μεταξύ 03.00' και 04.00' εισήλθαν στον κόλπο τρεις βρετανικές τορπιλάκατοι που άνοιξαν πυρ κατά των γερμανικών πλοίων. Πυρκαγιές ξέσπασαν στα ESTE και VERA που σύντομα βυθίστηκαν, ενώ ο πλοίαρχος του SEERÄUBER το προσάραξε για να αποφευχθεί η βύθιση του.
      Το ναυάγιο του ESTE ανελκύστηκε το 1947 και εκποιήθηκε σε ιδιώτες που το μετονόμασαν ΤΗΛΟΣ. Το ΤΗΛΟΣ ταξίδεψε για χρόνια, προσάραξε στις εκβολές του Αλφειού ποταμού όπου εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμα του. Ωστόσο το σκάφος ανελκύστηκε και το 1968 επανήλθε στην ενεργό δράση ως ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ.
      Μεταπωλήθηκε το 2004 και μετονομάστηκε NITALKO υψώνοντας μια άλλη σημαία, Βόρειας Κορέας. Στις 26 Φεβρουαρίου 2007 το μότορσιπ έπλεε από την Ρόδο προς την Κρήτη έμφορτο με φορτίο γρανίτη που είχε φορτώσει στην Τουρκία. Πλησίον της νήσου Σαρίας μετά από εμπλοκή κάβου στην προπέλα έμεινε ακυβέρνητο εν μέσω δυτικών θυελλωδών ανέμων. Το πλήρωμα που αποτελείτο από τρείς Τούρκους και δύο Ρώσους ναυτικούς εξέπεμψε σήμα κινδύνου και παραλήφθηκε με ασφάλεια από ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Το NITALKO κατόπιν παρασυρόμενο προσάραξε και δημιουργήθηκε ρήγμα στο μέσον του φλατ. Την επομένη απουσίαζε από τη θέση του και καθώς οι έρευνες στην περιοχή επέβησαν άκαρπες εκτιμήθηκε πως είχε βυθιστεί.
      Το ναυάγιο του NITALKO είναι σε εξαιρετική κατάσταση ακουμπά στο βυθό με δεξιά του πλευρά. Η πλώρη βρίσκεται σε βάθος -40 μέτρων και η πρύμνη φτάνει σχεδόν τα -20 μέτρα. Βρίσκεται δίπλα σε ένα βραχώδη ύφαλο στην βορειοδυτική πλευρά της νήσου Σαρίας στην Κάρπαθο. Τα αμπάρια του είναι γεμάτα γρανίτη με μορφή κυβόλιθου και πλακάκια.
      ΤΣΙΜΕΝΤΑΣ ένας σαμουράι στο βυθό της Καρπάθου
      Ναυπηγήθηκε το 1969 στα ναυπηγεία Tsuneishi της Ιαπωνίας. Το τέλος του πλοίου ήρθε στις 25 Μαΐου 2003 όταν προσάραξε σε ύφαλο στο στενό Κάσου - Καρπάθου. Οι ζημιές που υπέστη το σκάφος δεν επέτρεψαν την ανέλκυση του και εγκαταλείφθηκε με το κομοδέσιο και τους μηχανισμούς φόρτωσης να μένουν πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
      Με το πέρασμα του χρόνου το σκαρί δεν άντεξε στις πιέσεις και τη διάβρωση με αποτέλεσμα να σπάσει και να βυθιστεί.
      Το ναυάγιο βρίσκεται επί του βραχώδης ύφαλου Κάρπαθος, στο στενό μεταξύ Κάσου και Καρπάθου. Η Θαλάσσια περιοχή είναι γνωστή για τον έντονο κυματισμό και για τα ισχυρά θαλάσσια ρεύματα, από την άλλη πλευρά από τα εξαιρετικά διαυγή καταγάλανα νερά.
      Το μέγιστο βάθος δεν ξεπερνά τα -15 μέτρα.
      Η πλώρη κυριολεκτικά έχει διαλυθεί και στο βυθό διακρίνονται τα βίντσια οι αγκυροκαδένες καθώς και η εφεδρική άγκυρα.
      Τα ελάσματα γύρω από το χώρο του μηχανοστασίου δεν υπάρχουν πλέον και ο υποβρύχιος επισκέπτης μπορεί κολυμπά ανάμεσα στην μηχανή του πλοίου και την ηλεκτρογεννήτρια, θα δει από κοντά την τις στρεβλώσεις στα πτερύγια της προπέλας και στον άξονα.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ GERNIK
      Ένας γερμανός ναρκαλιευτής του πολέμου με πολυδιάστατη ιστορία
      Το φορτηγό πλοίο Gernik είχε ναυπηγηθεί το 1939 στο Lübecker Maschinenbau, της Γερμανίας, για την εταιρία του Αμβούργου A. Kirsten και αρχικά έφερε το όνομα CRESSIDA (Χρυσηίδα).
      Το 1939 το γερμανικό ναυτικό του έδωσε το όνομα V.102, (Vorpostenboot.102) έλαβε μέρος στην μάχη της Νορβηγίας.
      Το 1940 μετετράπη σε ναρκαλιευτικό διέθετε από την κατασκευή του στενό πλωριό ρύγχος, έτσι μπορούσε σχετικά εύκολα να εισχωρήσει σε ναρκοθετημένες περιοχές.
      Το πλοίο τον Μάιο του 1945 παραδόθηκε στους Αμερικανούς, αλλά τον Οκτώβριο του 1947 μεταφέρθηκε στους Ολλανδούς και επέστρεψε στα πολιτικά του καθήκοντα ως ELSENBURGH, όνομα που δόθηκε στο πλοίο από ομώνυμη Ολλανδική περιοχή, για λογαριασμό της εταιρίας Wm.H.Muller & Co.
      Το 1952 αφαιρέθηκαν οι λέβητες και τοποθετήθηκε μηχανή ντίζελ ως μέσο πρόωσης.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Εκτέλεσε κυρίως το δρομολόγιο από Καζαμπλάνκα - Λονδίνο, μεταφέροντας εμπορεύματα και έχει εκτενείς αναφορές στα εθνικά αρχεία της Μεγάλης Βρετανίας.
      Πουλήθηκε το 1961 στη Λιβεριανής έδρας Seven Seas Shipping Corporation και μετονομάστηκε στο τελευταίο του όνομα GERNIK.
      Ήταν παραμονές των γιορτών, ξημερώματα Κυριακής, 23 Δεκέμβρη του 1962, όταν το πλοίο Gernik, προσάραξε στα νερά της Κάρπαθου στην παραλία του Διακόφτης έπειτα από σφοδρή θαλασσοταραχή.
      Σήμερα είναι άμορφα, σκουριασμένα σίδερα, βυθισμένο σε βάθος 14 μέτρων. Η πρύμνη είναι σφηνωμένη στα βράχια με ελαφριά δεξιά κλίση. Η ιδιαίτερη μεγαλοπρεπής πλώρη ακουμπά στο βυθό με την δεξιά πλευρά από τα όκια απουσιάζουν οι αγκυροκαδένες.
      Τα ελάσματα του πλοίου είναι ασυνήθιστα παχιά και υπάρχουν σημεία που διακρίνονται οι καρφωτές λαμαρίνες του 1939.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ TENARON S
      Ένας Άγγλος του 1935 στα νερά στην Καρπάθου
      Είχε ναυπηγηθεί το 1935 με το όνομα GLEN στα R & W Hawthorn, Leslie & Co Ltd., στο Hebburn της Αγγλίας για την βρετανική εταιρία Tyne-Tees Steamship Co.
      Η εταιρία του που είχε την έδρα της στο Newcastle.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Το GLEN είχε ολική χωρητικότητα 471 κόρων, διαστάσεις 50,4 x 8,3 μέτρα. Μετά την λήξη του πολέμου το GLEN μετονομάστηκε σε BELGIAN COAST. Το LAIRDSROCK απέκτησε μια νέα μηχανή το 1957 και συνέχισε να ταξιδεύει μέχρι το 1966 οπότε και αποκτήθηκε από τους Περικλή Βαρβατέ & Σια και υψώνοντας ελληνική σημαία μετονομάστηκε σε ΓΙΩΡΓΗΣ.
      Το 1979 το σκάφος περιήλθε στην συμπλοιοκτησία «Λευτέρης Δ.» (Θήρα Ναυτιλιακή) και μετονομάστηκε σε ΛΕΥΤΕΡΗΣ Δ. Όμως ένα χρόνο αργότερα πουλήθηκε στην παναμαϊκή Etna Maritime Co SA και πήρε το όνομα TENARON S.
      Στις 10 Δεκεμβρίου 1980 το TENARON S. Ταξίδευε από την Ιταλία μεταφέροντας φορτίο τσιγάρων, όταν προσάραξε στις ακτές της Καρπάθου και βυθίστηκε.
    10. webTV

      Engineer

      Από την σειρά "Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους" Επ.11 - Τα ξυστά στο Πυργί της Χίου.
      Τα Ξυστά όμως αποτελούν ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό θέμα το οποίο δεν συναντάται πουθενά αλλού στην Ελλάδα. Όλες οι προσόψεις των πυργούσικων σπιτιών και γενικότερα των οικοδομημάτων είναι διακοσμημένες με ξυστά.
      Τα ξυστά είναι διακοσμητικά σχήματα, γεωμετρικά ως επί το πλείστον, χαραγμένα και ξυσμένα πάνω σε φρέσκο κονίαμα στις προσόψεις κατοικιών και άλλων κτιρίων.
      Η τεχνική αυτή δεν επινοήθηκε, αλλά εισήχθηκε στη Χίο πιθανότατα από τη Γένουα της Ιταλίας την περίοδο που οι Γενουάτες κατείχαν το νησί.
      Στο Πυργί έχουν βρεθεί ξυστά που έχουν χαραγμένα επάνω τους την ημερομηνία 1893, αλλά υπάρχουν και αναφορές ότι αυτή η παράδοση διατηρείται από τον μεσαίωνα.

      Από παλιές φωτογραφίες και βιβλιογραφικά τεκμήρια ή και από υπολείμματα ξυστών που τοποθετούνται χρονολογικά πριν από το 1850, συναντούμε τη συνήθεια αυτή σποραδικά μέσα στον οικισμό. Σε αρχαία αγγεία που βρέθηκαν στον Εμπορείο, επίνειο του Πυργιού, υπήρχαν τα ίδια σχήματα με τα σημερινά ξυστά.
      Δεν ζωγράφιζαν παλιά ολόκληρες τις προσόψεις των σπιτιών στο Πυργί παρά μόνο τοπικά γύρω από τα παράθυρα και τις πόρτες άπλωναν λίγο σοβά και φτιάχνανε μικρά ξυστά. Ακόμα έφτιαχναν και ξυστά με κύκλους, ακτίνες και δαντελωτά σχέδια, στο ταβάνι της σάλας των σπιτιών, που τα έλεγαν «φεγγάρια».

      Η εκπομπή: Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους
      Σκοπός της εκπομπής είναι να προβάλλει τους ανθρώπους που με την αφοσίωσή τους στην τέχνη τους, διατηρούν ζωντανή την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας.
      Τεχνίτες απ’ όλη την Ελλάδα, ανοίγουν τα εργαστήρια και την καρδιά τους και μιλούν για τη δουλειά, τη ζωή και τα έργα που δημιουργούν, με κόπο και μεράκι.
      Σήμερα, βέβαια, τα επαγγέλματα αυτά αργοσβήνουν... αφενός διότι η εξέλιξη και ο εκσυγχρονισμός κάλυψαν τις ανάγκες, και αφετέρου διότι δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση από τους νεότερους να ασχοληθούν. Έτσι λοιπόν οι παραδοσιακές τέχνες χάνονται, δεν παύουν όμως να αποτελούν ένα τεράστιο και αναπόσπαστο κεφάλαιο του λαϊκού μας πολιτισμού.
      Δείτε την εκπομπή για τα ξυστά στο Πυργί της Χίου:
      http://www.dailymotion.com/video/xkhp0r_%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B1-%CE%BA%CE%B9-%CE%B5%CF%85%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CF%80-11-%CF%84%CE%B1-%CE%BE%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CE%AF%CE%BF%CF%85_people?start=5
      Πηγή: http://www.egeorgalas.gr/news-articles/latest-news/73-pirgi-chios.html
      και
      http://krasodad.blogspot.gr/2011/03/video_06.html
    11. webTV

      Engineer

      Αυτά είναι τα γρηγορότερα τραίνα στον κόσμο:

      Αναλυτικά η σειρά κατάταξης ως προς την μέγιστη ταχύτητα έχει ως εξής:
       
      World's Fastest Trains Country Speed Record L0 Series Maglev Japan 374 mph (602 km/h) CRRC Qingdao Sifang 2021 Maglev* China 373 mph (600 km/h) TGV POS France 357 mph (575 km/h) CRH380A Hexie China 302 mph (486 km/h) Shanghai Maglev China 268 mph (431 km/h) HEMU-430X South Korea 262 mph (422 km/h) Fuxing Hao CR400AF China 260 mph (418 km/h) Frecciarossa 1000 Italy 245 mph (394 km/h) *No official name or designation has been given yet, so currently listed under the manufacturer’s name, CRRC Qingdao Sifang.
    12. webTV

      Engineer

      Αυτά είναι τα οχτώ (8) υψηλότερα κτίρια στον κόσμο που έχουν κατεδαφιστεί.
      Περιλαμβάνει τα κτίρια:
      - Ocean Tower Demolition
      - Landmark Tower Demolition
      - AfE Tower Demolition
      - Building in Xi'an City
      - J.L. Hudson's Department Store
      - Brayton Point Power Station
      - Meena Plaza
      - Power Station Westerholt
       
    13. webTV

      Engineer

      Υποστηριζόμενα από την φιλοδοξία των ηγετών να δημιουργήσουν μια νέα εικόνα για την περιοχή (και σε πολλές περιπτώσεις, χρηματοδοτούμενα από τα πλούσια κρατικά ταμεία), τα κτίρια στη Μέση Ανατολή πέτυχαν, τα τελευταία 15 χρόνια, να ανεβάσουν τον πήχη για την αρχιτεκτονική και τη κατασκευαστική καινοτομία παγκοσμίως.
      Μπουρτζ Χαλίφα, Ντουμπάι, ΗΑΕ, $1,5 δισ.

      Το Burj Khalifa του Ντουμπάι υψώνεται 828 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η κορωνίδα της πολυτελούς ανάπτυξης του εμιράτου στο κέντρο της πόλης, άνοιξε το 2010 και έκτοτε κατέχει το ρεκόρ για το ψηλότερο κτίριο στον κόσμο. Σχεδιασμένο από μια ομάδα με επικεφαλής τον Adrian Smith των Skidmore, Owings & Merrill, αντλεί το ασυνήθιστο, πολυεπίπεδο προφίλ του από το λουλούδι Hymenocallis Or Spider Lily - ένα τοπικό λουλούδι της ερήμου. Διαθέτει 160 ορόφους, όπου και οι πιο πολλοί προορίζονται για γραφεία και διαμερίσματα. Ως στόχος τέθηκε κάποια στιγμή να κατοικούν και θα εργάζονται 12.000 άνθρωποι. Επίσης, στους 30 από τους συνολικά 160 ορόφους στεγάζεται και ένα ξενοδοχείο σχεδιασμένο από τον Τζιόρτζιο Αρμάνι.
      Ο ουρανοξύστης, είναι ορατός από απόσταση 100 χιλιομέτρων υπό καλές καιρικές συνθήκες. Έχει συνολικά 24.348 παράθυρα και το σύστημα καθαρισμού του κόστισε 8 εκ. δολάρια. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο υψηλότερος όροφος έχει διαφορά θερμοκρασίας από τον πρώτο 6-7 βαθμούς Κελσίου.
      Kingdom Center Tower, Ριάντ, Σαουδική Αραβία, $ 1,2 δισ.

      Αναγνωρισμένος σε όλο τον κόσμο, χάρη στο μοναδικό στέμμα του, ο πύργος Kingdom Center του Ριάντ σχεδιάστηκε από την ομάδα του αρχιτεκτονικού στούντιο Ellerbe Becket με έδρα τις ΗΠΑ και τους σαουδάραβες αρχιτέκτονες Omrania. Το προφίλ του κτιρίου σε σχήμα αμυγδάλου ολοκληρώνει την ασημί ανακλαστική επιφάνεια που καλύπτει τους τοίχους του κτιρίου. Στο καπάκι πάνω από το ανεστραμμένο τόξο είναι μια γυάλινη ουρανογέφυρα -παρατηρητήριο.
      Ο ουρανοξύστης αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων φιλοξενεί πολυτελείς κατοικίες, ένα εμπορικό κέντρο και ένα ξενοδοχείο Four Seasons. 
      Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο, Κάιρο, Αίγυπτος, $1,03 δισ.

      Αποτέλεσμα ένος διαγωνισμού του 2003 στον οποίο συμμετείχαν τα μεγαλύτερα αρχιτεκτονικά γραφεία στον κόσμο, σον οποίο επελέγη η πρόταση των ιρλανδών Heneghan Peng Architects. Η κατασκευή ξεκίνησε το 2005, αλλά άνευ προηγουμένου πισωγυρίσματα – συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής κρίσης του 2008, της Αραβικής Άνοιξης το 2011 και της πανδημίας COVID-19 – ώθησαν το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο πολλά χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα. 
      Λούβρο Άμπου Ντάμπι, Άμπου Ντάμπι, ΗΑΕ, $ 650 εκατ

      Βαθιά το χέρι στην τσέπη έβαλε η ηγεσία στα ΗΑΕ για να καταφέρει το «άνοιγμα» του πρώτου παραρτήματος του εμβληματικού μουσείου εκτός Γαλλίας. Σχεδιασμένο από τον Jean Nouvel, το συγκρότημα των 26.000 τμ που καλύπτεται από μια πτυσσόμενη στέγη κόστισε περίπου 650 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή.
      Το Άμπου Ντάμπι πλήρωσε επιπλέον 520 εκατομμύρια δολάρια για να μπορέσει να χρησιμοποιήσει το όνομα «Λούβρο» για 30 χρόνια, καθώς και ένα τέλος 747 εκατομμυρίων δολαρίων για ανταλλαγή για έργων τέχνης, και ειδικές εκθέσεις.
      Εθνικό Μουσείο Κατάρ, Ντόχα, Κατάρ, $434 εκατ

      Εμπνευσμένο από ένα από τα πιο μαγευτικά φυσικά φαινόμενα της Μέσης Ανατολής –το τριαντάφυλλο της ερήμου, όπου οι κρύσταλλοι παίρνουν τη μορφή λουλουδιών– αυτό το μουσείο 43.000 τμ που σχεδιάστηκε επίσης από τον Jean Nouvel φιλοξενεί 11 μόνιμες γκαλερί.
    14. webTV

      GTnews

      Πώς μετατρέπεις πέντε χρόνια λειτουργίας ενός δορυφόρου σε μουσική; Πώς μπορεί να βιώσει μουσικά ο ακροατής τον άνεμο, τα σύννεφα και τη θερμοκρασία;
      Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) προχώρησε στην ηχοποίηση των δεδομένων του δορυφόρου Aeolus σε μία ορχηστρική σύνθεση με τίτλο «Life of Aeolus». Μέρος της σύνθεσης αποτελεί και ένα ακραίο επεισόδιο μεταφοράς ερημικής σκόνης, που διερευνά το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. Στο μισής ώρας διάρκειας «Life of Aeolus» κάθε δευτερόλεπτο παραπέμπει σε μία μέρα στη ζωή του δορυφόρου Aeolus και στον άνεμο που μετρούσε, καθώς περιστρεφόταν γύρω από τη Γη 16 φορές την ημέρα.

      Ο δορυφόρος εκτοξεύθηκε τον Αύγουστο του 2018 με στόχο να δείξει πώς η καταγραφή των προφίλ των ανέμων της Γης από το Διάστημα μπορεί να βελτιώσει τις μετεωρολογικές προγνώσεις και τα κλιματικά μοντέλα. Το καινοτόμο λέιζερ Aladin που έφερε πάνω του ο δορυφόρος ήταν δύσκολο να αναπτυχθεί. Χρειάστηκαν 20 χρόνια συνεργατικών προσπαθειών από τη βιομηχανία για να φτάσουμε στην ευρωπαϊκή αυτή πρωτιά για την παρατήρηση προφίλ ανέμων από το Διάστημα.
      Ο δορυφόρος ολοκλήρωσε την αποστολή του πρόσφατα έπειτα από σχεδόν πέντε χρόνια λειτουργίας. Τα δεδομένα του χρησιμοποιούνται όχι μόνο για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ο άνεμος επηρεάζει τη μετεωρολογική πρόγνωση και τη μεταφορά αερολυμάτων. Δεδομένα από τη χαρτογράφηση του ανέμου χρησιμοποιούνται σε σχεδόν πραγματικό χρόνο για την πρόγνωση του καιρού σε όλη την Ευρώπη.
       


      Καλλιτεχνική απεικόνιση του Aeolus / Φωτογραφία: ESA - C. Vijoux

      Για να τιμήσει την πενταετή λειτουργία αυτής της πρωτοποριακής αποστολής, η ESA συνεργάστηκε με τον συνθέτη Τζέιμι Περέρα για να δημιουργήσει μια ορχηστρική ηχοποίηση (sonification) της αποστολής. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκαν πνευστά όργανα που αναπαρήγαν τους διάφορους τύπους δεδομένων του Aeolus με αντίστοιχο μουσικό τόνο, διάρκεια και ένταση.
      Το πίκολο παράγει στη σύνθεση τις ψηλότερες νότες που σηματοδοτούν τις κορυφές των σύννεφων. Στις χαμηλότερες νότες ακούγονται το φαγκότο και το μπάσο κλαρινέτο που παραπέμπουν στις ακτίνες λέιζερ του δορυφόρου όταν φτάνουν ακριβώς πάνω από την επιφάνεια της Γης. Στις ενδιάμεσες οκτάβες, μέσα από κλαρινέτα, φλάουτα και όμποε μπορούμε να ακούσουμε την ταχύτητα του ανέμου και την ατμοσφαιρική πίεση, την πυκνότητα των νεφών και τη θερμοκρασία. Τέλος, το συνθεσάιζερ παραπέμπει στη διακοπή λειτουργίας του δορυφόρου.
      Στο ορχηστρικό κομμάτι παρουσιάζονται, επίσης, γεγονότα ορόσημα της περιόδου λειτουργίας του Aeolus, όπως ηφαιστειακές εκρήξεις που αντιπροσωπεύονται από τύμπανα, τυφώνες που αποδίδονται με ηχητικά εφέ ανέμου, αλλά και η πανδημία του κορονοϊού που αντιπροσωπεύεται από ένα συνθεσάιζερ.
      Η έρευνα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών
      Στη μουσική σύνθεση, το όμποε χρησιμοποιήθηκε για να ηχοποιηθεί ένα ακραίο φαινόμενο που συνέβη τον Ιούνιο του 2020. Πρόκειται για το σημαντικότερο τα τελευταία 50 χρόνια επεισόδιο μεταφοράς σκόνης από τη Σαχάρα μέχρι τον Ατλαντικό και την Καραϊβική, που έφερε την ονομασία «Godzilla».
      «Το απόσπασμα με το όμποε στοχεύει στην ηχοποίηση των μετεωρολογικών συνθηκών που επικρατούν μέσα σε μια ατμοσφαιρική στρωμάτωση ερημικής σκόνης. Προσπαθεί δηλαδή ο συνθέτης να "μεταφράσει" κατά κάποιο τρόπο τις συνθήκες αυτές με βάση τις μετρήσεις του δορυφόρου, ώστε να τις βιώσουμε μέσω του ήχου», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής ερευνών του Ινστιτούτου Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και μέλος της συμβουλευτικής επιστημονικής επιτροπής της αποστολής Aeolus, Βασίλης Αμοιρίδης.

      Ο δορυφόρος Aeolus / Φωτογραφία: ESA - P. Carril

      Η ερευνητική ομάδα ReACT του συγκεκριμένου Ινστιτούτου έχει αναλάβει να διερευνήσει με τη βοήθεια του Aeolus το συγκεκριμένο επεισόδιο μεταφοράς ερημικής σκόνης «Godzilla», καθώς και τη μεταφορά άλλων αιωρημάτων στην ατμόσφαιρα, όπως η ηφαιστειακή τέφρα, ο καπνός από τις πυρκαγιές και τα θαλάσσια αιωρήματα. Πρόσφατα είχε δημοσιεύσει εξάλλου, μελέτη για τη διασπορά ηφαιστειακής τέφρας έπειτα από την έκρηξη της Αίτνας τον Μάρτιο του 2021, η οποία είχε επεκταθεί και πάνω από την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.
      Η ερημική σκόνη, εξηγεί ο κ. Αμοιρίδης, διερευνάται λόγω των πολύπλευρων επιπτώσεων που έχει στον άνθρωπο και το περιβάλλον. «Τα υψηλά επίπεδα σκόνης στην ατμόσφαιρα έχουν ανεπιθύμητες επιπτώσεις σε πολλούς τομείς: στον τομέα της υγείας η σκόνη αυξάνει τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τις αναπνευστικές λοιμώξεις, στον τομέα της ενέργειας εξασθενεί την ηλιακή ακτινοβολία και μειώνει την απόδοση των ηλιακών πάνελ, στον τομέα των μεταφορών επηρεάζει την ασφάλεια των αεροπορικών πτήσεων». Σε μερικές περιπτώσεις, όμως, «η σκόνη λειτουργεί ευεργετικά. Για παράδειγμα, ο σίδηρος και ο φώσφορος που περιέχονται στην ερημική σκόνη λειτουργούν ως λίπασμα για τα θαλάσσια και χερσαία οικοσυστήματα ενισχύοντας την παραγωγικότητά τους, στοιχείο πολύ σημαντικό για τη Μεσόγειο και την Ελλάδα».
      Όπως παρατηρεί ο κ. Αμοιρίδης, η καινοτομία του Aeolus ήταν ότι «η μέτρηση από τον ίδιο δορυφόρο του ανέμου και των συγκεντρώσεων ερημικής σκόνης βοηθά στον υπολογισμό ροών εκπομπών και εναπόθεσης για την ποσοτικοποίηση της παραγωγής σκόνης από τον άνεμο πάνω από τις ερήμους, αλλά και την τροφοδότηση των ωκεανών λόγων εναπόθεσης. Ο Aeolus με τις καινοτόμες τεχνολογίες λέιζερ που έφερε, κατάφερε να προσφέρει στην κοινότητα αυτές τις μετρήσεις πάνω από τις ερήμους και τους ωκεανούς, όπου δεν έχουμε άλλη πηγή παρόμοιας πληροφορίας».
      Ο διδακτορικός φοιτητής της ομάδας ReACT, Θανάσης Γεωργίου, αναφέρει ότι «ενώ το επεισόδιο Godzilla παρατηρήθηκε και από δορυφόρους και από το έδαφος, τα ατμοσφαιρικά μοντέλα δεν μπόρεσαν να το αναπαράγουν σύμφωνα με τις παρατηρήσεις. Αυτή η θεωρητική αδυναμία συνοδεύεται από άλυτα επιστημονικά ερωτήματα που προσπαθούμε να απαντήσουμε με την έρευνά μας, ώστε να βελτιώσουμε μέσα από τις μετρήσεις του Aeolus τις προσομοιώσεις μεταφοράς σκόνης στα μοντέλα, για την παροχή καλύτερων προγνώσεων».
      Το ορχηστρικό κομμάτι «Life of Aeolus» είναι διαθέσιμο στο λινκ:
       
    15. webTV

      Engineer

      To Deseen συγκέντρωσε ορισμένα από τα πιο ενδιαφέροντα και ασυνήθιστα αρχιτεκτονικά έργα που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2023 και σίγουρα δεν θα αφήσουν κανένα ασυγκίνητο. Το πρώτο έργο αφορά στην "Πυραμίδα των Τιράνων". Βρίσκεται στην Αλβανία και η MVRDV έχει αναλβει να ολοκληρώσει την ανακαίνισή του μέσα στο 2023. Πρόκειται για ένα κτίριο - πυραμίδα που κατασκευάστηκε την δεκαετία του 1980 στα Τίρανα την πρωτεύουσα της χώρας. Το υπό κτίριο, θα ξανανοίξει ως κέντρο νεολαίας που θα περιλαμβάνει καφετέριες, στούντιο και αίθουσες διδασκαλίας για τους νέους που μπορούν να το χρησιμοποιήσουν δωρεάν. Χτίστηκε αρχικά το 1988 ως μουσείο αφιερωμένο στον πρώην κομμουνιστή ηγέτη Ενβέρ Χότζα, αλλά έκλεισε τρία χρόνια αργότερα μετά την πτώση του κομμουνισμού στη χώρα.

      Ένα από τα πιο συναρπαστικά επερχόμενα έργα του αρχιτεκτονικού γραφείου Snøhetta είναι η Βιβλιοθήκη Sub-Center στο Πεκίνο, η οποία έχει σχεδιαστεί για να δίνει στους επισκέπτες την αίσθηση ότι βρίσκονται μέσα σε ένα δάσος. Τα καθίσματα σαν σε λόφο θα περιβάλλονται από δεκάδες λεπτούς στύλους, οι οποίοι ενώνονται στο επίπεδο της οροφής για να παραπέμπουν στα φύλλα ενός δέντρου gingko - το οποίο είναι ηλικίας 290 εκατομμυρίων ετών στην Κίνα.

      Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Adjaye Associates θα ολοκληρώσει ένα πολυθρησκειακό συγκρότημα στο Άμπου Ντάμπι που θα στεγάζει εκκλησία, τζαμί και συναγωγή. Ο ιδρυτής του στούντιο, David Adjaye, είπε ότι στόχος του έργου είναι να γιορτάσει τις τρεις θρησκείες, τον Χριστιανισμό, το Ισλάμ και τον Ιουδαϊσμό, και να τονώσει «τον διάλογο και την κατανόηση σε μια κρίσιμη στιγμή για τον κόσμο».

      Η SANAA αποκάλυψε για πρώτη φορά τον σχεδιασμό της πανεπιστημιούπολης για την κορυφαία σχολή design του Ισραήλ το 2013 και τελικά πρόκειται να ανοίξει τον Φεβρουάριο του 2023, έξι χρόνια αργότερα από το προγραμματισμένο. Βρίσκεται σε μια από τις παλαιότερες συνοικίες της Ιερουσαλήμ, το κτήριο θα περιλαμβάνει στούντιο σε μεγάλα χωριστά επίπεδα που είναι τρυπημένα από κενά και συνδέονται με ράμπες και σκάλες.

      To αμφιλεγόμενo έργο του Renzo Piano "Paddington Square" αναμένεται να ολοκληρωθεί εφέτος. Η τελική του μορφή θα είναι ένας τεράστιος γυάλινος κύβος δίπλα στο σταθμό Paddington, που θα περιέχει ένα 14όροφο κτίριο γραφείων υψωμένο σε μια εξέδρα γεμάτη με καταστήματα και εστιατόρια. Το επίμαχο σχέδιο, που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2015, σχεδιάστηκε αρχικά ως ένας κυλινδρικός πύργος 224 μέτρων, αλλά το ύψος του μειώθηκε μετά από αντιδράσεις και καταγγελίες. Η κατασκευή του μπήκε επίσης για λίγο στον... "πάγο" μετά από αίτηση για δημόσια έρευνα για τα σχέδια.

      Ένα από τα πολυαναμενόμενα κτίρια που πρόκειται να ολοκληρωθούν στις ΗΠΑ το 2023 είναι το Gilder Center, μια κυματιστή επέκταση του Αμερικανικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας στη Νέα Υόρκη. Ο σχεδιαστής Studio Gang έχει ήδη προσφέρει τα πρώτα σχέδια του κτιρίου, αφού κυκλοφόρησε μια σειρά από εικόνες τον Νοέμβριο που αποκαλύπτουν το εσωτερικό του από σκυρόδεμα που μοιάζει με σπήλαιο. Η σχεδίασή του παίρνει στοιχεία από βραχώδεις σχηματισμούς.

    16. webTV

      Engineer

      Ανακαλύψτε τα πιο μοντέρνα έργα σχεδιασμού ξενοδοχείων του 2020. Από κορυφαίους σχεδιαστές εσωτερικών χώρων και διαφορετικά στυλ. Κάθε ξενοδοχείο αντιπροσωπεύει μια από τις πιο κορυφαίες τάσεις του 2020.   Συγκεκριμένα στο βίντεο θα δείτε: Arize Hotel, Thailand Art Hotel Paradiso, Ibiza Bvlgari Resort, Dubai Can Bordoy Grand House & Garden, Palma de Mallorca Tianjin Luxury Hotels – Conrad Tianjin, China Equinox Hotel, New York Four Seasons- Mοntreal, Canada Hilton Astana, Kazakhstan Hishvahan Hotel, Turkey Hotel Storchen, Zurich Il Sereno Hotel- Lago Di Como, Milan Intercontinental Lyon Hotel, France JW Marriott Qufu, China Magic Hotel, China Moye Hotel, China My Chelsea Boutique Hotel, London Prestige Hotel, Malaysia Room Mate Bruno Hotel, Rotterdam  
    17. webTV

      Engineer

      Το τμήμα Ευαγγελισμός- Σκοτίνα του αυτοκινητόδρομου "Μαλιακός-Κλειδί" που εγκαινιάστηκε, αποτελεί έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο με 3 σήραγγες με ξεχωριστούς κλάδους ανά κατεύθυνση, μήκους 2 χλμ, 6 χλμ και 3 χλμ. Η σήραγγα 6 χλμ είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
      Αναλυτικά για το έργο
      Πλαισιώνεται από την πρώτη Σήραγγα Τεμπών μήκους 2χλμ και την Σήραγγα Πλαταμώνα μήκους 3χλμ που διαθέτουν 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
      Η κάθε μία σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, με τον κάθε κλάδο να έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.
      Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
      Οι Σήραγγες έχουν υπερσύγχρονα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα: Συστήματα τελευταίας τεχνολογίας: Κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, Σύστημα ανίχνευσης συμβάντος εντός 15”, Σύστημα ανίχνευσης ύψους, καυσαερίων & ορατότητας, Σύστημα εξαερισμού & φωτισμού, Σύστημα πυρανίχνευσης/πυρόσβεσης, Σύστημα ακουστικής ενημέρωσης & ραδιοεπικοινωνίας, Σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγκαταστάσεων (SCADA), Τηλέφωνα εκτάκτου ανάγκης, Φωτεινή σηματοδότηση και πίνακες πληροφόρησης μεταβλητών μηνυμάτων.
      Τα υπόλοιπα ανοιχτά τμήματα έχουν συνολικό μήκος 14χλμ και έχουν επίσης 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας με στηθαίο ασφαλείας. Η απόσταση Ευαγγελισμός-Σκοτίνα θα διανύεται σε περίπου 15 λεπτά με ασφαλή, γρήγορα και άνετη οδήγηση και θα μειώνει τη χρονοαπόσταση κατά 25 λεπτά (κατά μέσο όρο η διέλευση απο τον παλιό δρόμο απαιτούσε 40 λεπτά).
      Πληροφορίες από: https://www.voria.gr/article/fiesta-sta-tempi-gia-na-egkeniasi-o-tsipras-tis-siranges-fotovid και http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/39884-egkainiastike-i-parakampsi-tempon-kai-platamona-pliris-aftokinitodromos-o-athina-thessaloniki
       
       
      Και για τους νοσταλγούς του παλαιού οδικού δικτύου μια πολύ ωραία παρουσίαση εδώ:
    18. webTV

      Engineer

      Τα δέκα σημαντικότερα κτίρια σχεδιασμένα ώστε να έχουν μηδενικό αποτύπωμα Co2 παρουσιάζει το Dezeen για το 2020. Ορισμένα εξ αυτών είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά έργα όπως ένα πλωτό κτίριο γραφείων στο Ρότερνταμ, αλλά και μια κατοικία κατασκευασμένη από κάνναβη, ενώ από τα μελλοντικά Project δεν λείπουν και "πράσινα" ξενοδοχεία που σέβονται τον πελάτη και συγχρόνως το περιβάλλον.


      Το πρώτο έργο είναι ένα ξενοδοχείο στην Γερμανία. Το κατάλευκο Hotel Bingofstrasse με επένδυση από βότσαλα χτίστηκε στο Ludwigsburg και είναι το πρώτο κτίριο με μηδενικό αποτύπωμα Co2 στην πόλη. Αν και ο σκελετός του είναι από σκυρόδεμα, το κτίριο κατασκευάστηκε με ξύλινα δοκάρια τα οποία το αρχιτεκτονικό γραφείο Von M που ανέλαβε το έργο ισχυρίζεται ότι αντιστάθμισαν το… μπετό.
       

      Το δεύτερο, ξεχωριστό, κτίριο είναι ένα πλωτό κτίριο γραφείων στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας δημιούργημα της Powerhouse Company. Η Ολλανδική εταιρεία κατασκεύασε το «Floating Office» στα νερά του ποταμού Maas της πόλης. Το ξύλινο κτίριο διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες και ένα σύστημα ανταλλαγής θερμότητας με βάση το νερό και σχεδιάστηκε για να αποτελεί «παράδειγμα» στον κλάδο των γραφείων που «σέβονται» το κλίμα.


      Στην τρίτη θέση βρίσκεται ένα εξαώροφο κτίριο γραφείων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Feilden Clegg Bradley Studios σχεδίασε το «Paradise» με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα. Μάλιστα το studio ήταν ένας από τους ιδρυτές της ομάδας δράσης για την αλλαγή του κλίματος «Architects Declare» και επικεντρώνεται στην βιώσιμη αρχιτεκτονική.


      Το τέταρτο έργο είναι το «Powerhouse Telemark» και βρίσκεται στην Νορβηγία. Μια δημιουργία του γραφείου Snohetta διαθέτει ένα μεγάλο φωτοβολταϊκό θόλο που καλύπτει την οροφή του κτιρίου και μια πρόσοψη νότια που σημαίνει ότι θα παράγει περισσότερη ενέργεια από αυτήν που θα καταναλώνει κατά την διάρκεια της ζωής του. Είναι το τέταρτο κτίριο «Powerhouse» που δημιουργεί το αρχιτεκτονικό γραφείο και σχεδιάστηκε ως «απάντηση» στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που υπάρχει παγκοσμίως για το κλίμα.

      Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ένα αρχιτεκτονικό «κόσμημα». Πρόκειται για την επέκταση του κτιρίου «A-Block» στον Καναδά. Σύμφωνα με τα σχέδια του αρχιτεκτονικού γραφείου Dialog.για την επέκταση του κτιρίου A-Block το οποίο θα προστεθεί σε υφιστάμενο κτίριο στο Centennial College of Applied and Technology θα κατασκευαστεί από την CLT και θα διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες για παραγωγή ενέργειας που θα αντισταθμίζει την ετήσια παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα. Σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες θα είναι το πρώτο «πράσινο» κτίριο του Καναδά στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

      Ένα εντελώς «πράσινο» οικιστικό Project βρίσκεται στην 6η θέση. Η πόλη York στο Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να «φιλοξενήσει» το μεγαλύτερο συγκρότημα κατοικιών με μηδενικό αποτύπωμα Co2 στην χώρα. Σχεδιασμένο από το στούντιο Mikhail Riches για το «Πρόγραμμα Στέγασης» του Δήμου στο York. Στόχος είναι να παρέχει 600 προσιτές και συγχρόνως βιώσιμες κατοικίες.

      Και στην 7η θέση παραμένουμε στο Ηνωμένο Βασίλειο για το «πράσινο» Flat House από την Practice Architecture. Βρίσκεται στο Cambridgeshire και είναι προκατασκευασμένο με βασικό υλικό την… κάνναβη. Ένα υλικό που είναι δημοφιλές λόγω της ικανότητά του να «δεσμεύει» τον άνθρακα. Οι ιδιοκτήτες του Margent Farm, στο μέρος που βρίσκεται το σπίτι και που καλλιεργούν κάνναβη, είχαν αμφισβητήσει την πρόθεση των αρχιτεκτόνων να χρησιμοποιήσουν την κάνναβη για να δημιουργήσουν ένα σπίτι με «απίστευτα χαμηλό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα».


      Στην 8η θέση της λίστας του περιοδικού βρίσκεται η επέκταση ενός ξενοδοχείου στην Δανία. Πρόκειται για έργο της 3XN και αφορά στο Hotel GSH που βρίσκεται στο νησί Bornholm. Οι αρχιτέκτονες δήλωσαν ότι στόχος είναι να γίνει η επέκταση με μηδενικό αποτύπωμα απορροφώντας περισσότερο άνθρακα απ’ ότι καταναλώνει το κτίριο.


      Εννατο έργο της λίστας το «No Footprint House» στην Κόστα Ρίκα από το αρχιτεκτονικό στούντιο A-01. Είναι πρότυπο για μια σειρά «πράσινων» κατοικιών σε ένα μικρό χωριό το Ojochal που βρίσκεται στην Κόστα Ρίκα. Ονομάζεται NFH-108 και είναι το πρώτο σε μια σειρά έργων που εκπέμπουν 40% λιγότερο Co2 από ένα συνηθισμένο σπίτι της περιοχής ίδιου μεγέθους.


      Στην 10η και τελευταία θέση για το 2020 το περιοδικό παρουσιάζει το CLT Passivhaus στη Βοστώνη των Ηνωμένων Πολιτειών. Το στούντιο Generate και η εταιρεία αξιοποίησης ακινήτων Placetailor είναι έτοιμοι να κατασκευάσουν μια πολυκατοικία με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.
    19. webTV

      Engineer

      Για διαφορετικούς λόγους κι αιτίες αυτά είναι τα τεχνολογικά προϊόντα που εξαφανίστηκαν από τις βιτρίνες των καταστημάτων, ηλεκτρονικών και μη, το 2016.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/reportaz/video/7624/ta-texnologika-proionta-poy-exafanistikan-to-2016
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.