Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    651 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Τα υποψήφια γήπεδα που θα φιλοξενήσουν το 23ο FIFA World Cup - Μουντιάλ του 2026 της Β. Αμερικής. Η διοργάνωση αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε 16 διαφορετικά γήπεδα, σε τρεις χώρες της Β. Αμερικής και συγκεκριμένα 60 αγώνες στις Η.Π.Α. και από 10 αγώνες σε Μεξικό και Καναδά.
      Για πρώτη φορά στην διοργάνωση θα συμμετέχουν 48 χώρες αντί για 32 που συμμετείχαν ως τώρα.
      Οι αγώνες θα διεξαχθούν σε γήπεδα με την εξής κατανομή:
      - Δύο (2) στον Καναδά
      - Τρία (3) στο Μεξικό
      - Έντεκα (11) στις Η.Π.Α..
      Η λίστα με τα υποψήφια γήπεδα:
      ΗΠΑ (θα επιλεχθούν 11 από τα παρακάτω)
      1. Camping World Stadium
      2. Hard Rock Stadium
      3. Paul Brown Stadium
      4. Gillette Stadium
      5. Levi's Stadium
      6. Lumen Field
      7. Nissan Stadium
      8. Lincoln Financial Field
      9. Mercedes-Benz Stadium
      10. M&T Bank Stadium
      11. NRG Stadium
      12. Empower Field at Mile High
      13. Arrowhead Stadium
      14. AT&T Stadium
      15. FedExField
      16. MetLife Stadium
      17. Rose Bowl
      Μεξικό
      1. Estadio Akron
      2. Estadio BBVA
      3. Estadio Azteca
      Καναδάς
      1. BMO Field
      2. Commonwealth Stadium
       
    2. webTV

      Engineer

      Υπάρχουν 51 κυρίαρχα κράτη με επικράτεια που βρίσκεται εντός του κοινού ορισμού της Ευρώπης ή/και με συμμετοχή σε διεθνείς ευρωπαϊκούς οργανισμούς που είναι σχεδόν παγκοσμίως αναγνωρισμένες. Η παρακάτω λίστα περιλαμβάνει όλες τις οντότητες που εμπίπτουν ακόμη και εν μέρει σε οποιονδήποτε από τους διάφορους κοινούς ορισμούς της Ευρώπης, γεωγραφικούς ή πολιτικούς. Πενήντα αναγνωρισμένα κράτη και το Κοσσυφοπέδιο με περιορισμένη, αλλά ουσιαστική και διεθνή αναγνώριση.   Ο κατάλογος περιλαμβάνει τα ψηλότερα κτίρια σε κάθε χώρα της Ευρώπης για το 2020. Κάθε χώρα αντιπροσωπεύεται από ένα μόνο κτίριο.    Για δεκαετίες, μόνο μερικές μεγάλες πόλεις, όπως η Μόσχα, το Λονδίνο, το Παρίσι, η Φρανκφούρτη, η Βαρσοβία, η Μαδρίτη, το Μιλάνο και η διηπειρωτική πόλη της Κωνσταντινούπολης περιείχαν ουρανοξύστες. Δείτε το video (ακολουθεί η λίστα):
          1. LAKHTA CENTER Saint Petersburg, RUSSIA Height : 462 m (1,516 ft)  Built in : 2019   2. ABU DHABI PLAZA Nur-Sultan, KAZAKHSTAN 310.8 m (1,020 ft) 2020   3. THE SHARD London, UNITED KINGDOM 306 m (1,004 ft) 2013   4. COMMERZBANK TOWER Frankfurt, GERMANY 300 m (984 ft) 1997   5. SKYLAND İSTANBUL Istanbul , TURKEY 284 m (932 ft) 2017   6. BAKU TOWER Baku, AZERBAIJAN 276 m (906 ft) 2020   7. DC TOWER 1 Vienna, AUSTRIA 250 m (820 ft) 2013   8. TORRE DE CRISTAL Madrid, SPAIN 249 m (817 ft) 2009   9. ALLIANZ TOWER Milan, ITALY 242 m (794 ft) 2015   10. TOUR FIRST Courbevoie, FRANCE 231 m (758 ft) 2011   11. PALACE OF CULTURE AND SCIENCE Warsaw, POLAND 230.7 m (757 ft)  1955   12. BATUMI TECHNOLOGICAL UNIVERSITY TOWER Batumi, GEORGIA 200 m (656 ft) 2012   13. TURNING TORSO Malmö, SWEDEN 190 m (623 ft) 2005   14. ROCHE TOWER Basel, SWITZERLAND 178 m (584 ft) 2015   15. MAASTOREN Rotterdam, NETHERLANDS 177.7 m (583 ft)  2010   16. AVAZ TWIST TOWER  Sarajevo, BOSNIA & HERZEGOVINA 172 m (564 ft) 2008   17. TOUR DU MIDI Brussels, BELGIUM 171 m (561 ft) 1967   18. TOUR ODÉON Monaco, MONACO 170 m (558 ft) 2015   19. KLOVSKI DESCENT 7A Kiev, UKRAINE 168 m (551 ft) 2012   20. EUROPA TOWER Vilnius, LITHUANIA 153 m (502 ft) 2004   21. SKY TOWER Bucharest, ROMANIA 137 m (449 ft) 2012   22. DALMATIA TOWER Split, CROATIA 135 m (443 ft) 2020   23. 360 NICOSIA Nicosia, CYPRUS 135 m (443 ft) 2020   24. WESTERN CITY GATE Belgrade, SERBIA 135 m (443 ft) 1980   25. PARUS Minsk, BELARUS 133 m (436 ft) 2014   26. ST. PETER'S BASILICA Vatican City, VATICAN CITY 132.5 m (435 ft) 1626   27. MAJAKKA Helsinki, FINLAND 131.7 m (432 ft) 2019   28. CEVAHIR TOWERS Skopje, NORTH MACEDONIA 130 m (427 ft) 2018   29. CAPITAL FORT Sofia, BULGARIA 125.8 m (413 ft) 2015   30. NIVY TOWER Bratislava, SLOVAKIA 125 m (410 ft) 2020   31. COPENHILL Copenhagen, DENMARK 124 m (407 ft) 2017   32.  Z-TOWERS Riga, LATVIA 123 m (404 ft) 2017   33. TORRE DE MONSANTO Oeiras, PORTUGAL 120 m (394 ft) 2001   34. SWISSOTEL TALLINN Tallinn, ESTONIA 117 m (384 ft) 2007   35. RADISSON BLU PLAZA HOTEL Oslo, NORWAY 117 m (384 ft) 1990   36. COUR DE JUSTICE TOWER III Luxembourg, LUXEMBOURG 115 m (377 ft) 2019   37. ARENA CENTER TOWER Tirana, ALBANIA 112 m (367 ft) 2019   38. AZ TOWER Brno, CZECH REPUBLIC 111 m (364 ft) 2013   39. ATHENS TOWER 1 Athens, GREECE 103 m (338 ft) 1971   40. ESZTERGOMI BAZILIKA Esztergom, HUNGARY 100 m (328 ft) 1869   41. PORTOMASO BUSINESS TOWER Saint Julian's, MALTA 97.5 m (320 ft) 2000   42. ROMASHKA TOWER Chișinău, MOLDOVA 91 m (299 ft) 1986   43. KRISTALNA PALAČA Ljubljana, SLOVENIA 89 m (292 ft) 2011   44. RILINDJA TOWER Priština, KOSOVO 87 m (285 ft) 1980   45. ELITE PLAZA BUSINESS CENTER Yerevan, ARMENIA 85 m (278 ft) 2013   46. CENTRE TERMOLÚDIC CALDEA Escaldes-Engordany, ANDORRA 80 m (262 ft) 1994   47. CAPITAL DOCK Dublin, IRELAND 79 m (259 ft) 2018   48. SMÁRATORG OFFICE TOWER Kópavogur, ICELAND 77.6 m (255 ft) 2007   49. BULEVAR MITRA BAKICA TOWERS Podgorica, MONTENEGRO 65 m (213 ft) No data   50. WORLD TRADE CENTER Serravalle, SAN MARINO 39.47 m (130 ft)  2004   51. SCHWEFELSTRASSE 25 Vaduz, LIECHTENSTEIN 39 m (128 ft) No data   Information Source & Images Credit: https://pastebin.com/S4vzL2tg
    3. webTV

      Engineer

      Ανά τους αιώνες άφθονα τείχη έχουν υψωθεί από χώρες του κόσμου που είτε ήθελαν να αποτρέψουν ανθρώπινες «διαρροές» είτε εισβολές. Η ιστορία, ωστόσο, δείχνει πως τα τείχη, σε πολλές περιπτώσεις, δεν κατάφεραν να διαιρέσουν, να διχοτομήσουν ή να αποτρέψουν τους ανθρώπους. Ως εκ τούτου, η κατασκευή ενός νέου τείχους 3.200 χλμ στα αμερικανομεξικανικά σύνορα, για το οποίο έχει δεσμευτεί ο πρόεδρος Τραμπ, ίσως σύντομα αποδειχτεί μάταιη.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7905/ta-atyxi-teixi-mia-syntomi-istoria-ton-teixon-toy-kosmoy
    4. webTV

      Engineer

      Ακόμα μία διαδικτυακή εκδήλωση διοργάνωσε το ΤΕΕ Ν. Αιτωλοακαρνανίας με θέμα: «Ανάρτηση Κτηματογράφησης Δήμου Αγρινίου. Ελέγχουμε – Επιβεβαιώνουμε – Διορθώνουμε» στις 19/07/2021, δίνοντας την ευκαιρία στα μέλη του και σε όλους τους ενδιαφερόμενους να ενημερωθούν για τη διαδικασία ελέγχου και διόρθωσης πιθανών σφαλμάτων κατά τη διαδικασία Ανάρτησης των στοιχείων Κτηματογράφησης στο Δήμο Αγρινίου.
      Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρόεδρος της Δ.Ε. του ΤΕΕ Ν. Αιτωλοακαρνανίας κ. Σ. Μπλέτσας, καλωσορίζοντας τους εισηγητές της και υπογραμμίζοντας τη σημασία της, τονίζοντας παράλληλα πως το Περιφερειακό Τμήμα αντιλαμβανόμενο την αναγκαιότητα για έγκυρη ενημέρωση μηχανικών και πολιτών, έχει διοργανώσει μία σειρά σχετικών με την Κτηματογράφηση εκδηλώσεων, όπως για την προανάρτηση στην Αιτωλοακαρνανία και την ανάρτηση των δασικών χαρτών. 
      Στη συνέχεια το λόγο έλαβαν οι εισηγητές της εκδήλωσης και συγκεκριμένα η κα Λιόντα Φένια, Αγρονόμος & Τοπογράφος Μηχανικός, Υποδιευθύντρια  Διεύθυνσης  Έργων από τον Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο»,ο κ. Βέργος Δημήτριος, Δικηγόρος, εκπρόσωπος της Αναδόχου Κοινοπραξίας της Μελέτης Κτηματογράφησης του Δήμου Αγρινίου και η κα Τζίφα, Αγρονόμος & Τοπογράφος Μηχανικός, υπεύθυνη της εν λόγω Μελέτης.
      Η εκδήλωση έκλεισε με την υποβολή ερωτημάτων από τους συμμετέχοντες προς τους εισηγητές της ημερίδας προκειμένου να επιλυθούν απορίες και να διαφωτιστούν σημεία της διαδικασίας προανάρτησης που χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης.
      Ολόκληρη την ενημερωτική ημερίδα μπορείτε να την παρακολουθήσετε στο κανάλι του ΤΕΕ Ν. Αιτωλοακαρνανίας στο youtube.
       
    5. webTV

      GTnews

      Στο συνέδριο με θέμα "Υδρογονάνθρακες, Ενεργειακή Μετάβαση, Υδρογόνο – Η Κρήτη Ως Ενεργειακός Κόμβος" συζητήθηκαν μεταξύ άλλων: 
      -Η Κρήτη ως ενεργειακός κόμβος γεωστρατηγικής σημασίας, στην Ανατολική Μεσόγειο, με ευρωπαϊκό προσανατολισμό»
      – «Οικολογικά σωστή, κοινωνικά δίκαιη, και οικονομικά συμφέρουσα ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας»
      – «Εγκατάσταση μικρών λύσεων ΑΠΕ σε κάθε ακίνητο, ακόμη και μέσα στις πόλεις»
      – «Ανάγκη επίλυσης του προβλήματος των επενδύσεων σε δίκτυα μεταφοράς και διανομής»
      – «Το υδρογόνο, «καύσιμο του μέλλοντος» – σημαντικό το έργο Grave H2 Κοιλάδας Υδρογόνου στην Κρήτη
      – Τι πρέπει να γίνει στις έρευνες υδρογονανθράκων – οικονομικές λύσεις αντισεισμικής προστασίας  και μέτρα αποτροπής μιας περιβαλλοντικής ζημιάς
      Δείτε αναλυτικά όσα ειπώθηκαν στο συνέδριο:
       
    6. webTV

      Engineer

      Τον Δεκέμβριο ολοκληρώνεται ο ουρανοξύστης Alberni στο Βανκούβερ του Καναδά. Ο μοναδικός ουρανοξύστης κατοικιών σχεδιάστηκε από τον φημισμένο Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma στη Βόρεια Αμερική. 
      Εν αναμονή της ολοκλήρωσης των εργασιών, η εταιρεία ακινήτων Westbank έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο με εικόνες, αρχιτεκτονικά σχέδια και μοντέλα.
      «Πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα από τα υψηλότερης ποιότητας έργα που έχουμε κάνει έως σήμερα» σημείωσε η ομάδα της Westbank. Το κτίσμα που σχεδίασε ο Kuma είναι μια συνεχώς μεταβαλλόμενη σιλουέτα, με διαφορετικές όψεις αναλόγως της γωνίας θέασης.
      Ευρισκόμενο στο σημείο όπου η Alberni Street διασταυρώνεται με την Cardero Street, το 43 ορόφων κτίριο συναντά το έδαφος με δύο διασταυρούμενους θόλους κάτω από τους οποίους ένας μεγάλος κήπος με βρύα και μπαμπού ορίζει την προφυλαγμένη είσοδο και οδηγεί στην πισίνα επάνω.
       
      Φωτογραφίες από: 





    7. webTV

      Engineer

      Από άκρη σε άκρη της Ελλάδας θα συναντήσει κανείς εκκλησίες μεγαλύτερες ή μικρότερες, ναούς και εξωκκλήσια.
      Κάποιες από αυτές τις εκκλησίες έχουν ιδιαίτερη και παλιά ιστορία ενώ άλλες ξεχωρίζουν λόγω της εμφάνισης και του τρόπου κατασκευής τους. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι υπάρχει εκκλησία στην Ελλάδα η οποία δεν χρειάστηκε οροφή και πάτωμα για να κατασκευαστεί και θα την δούμε παρακάτω.
      Παναγία Κακαβιώτισσα

      Η Παναγία η Κακαβιώτισσα είναι μια από τις πιο παράξενες και εντυπωσιακές εκκλησίες της Ελλάδας. Κι αυτό γιατί πρόκειται για μια ελληνική εκκλησία χωρίς σκεπή, ένα μικρό εξωκλήσι γραφικό στην κορυφή ενός λόφου στην Λήμνο. Η μικρή και ιδιαίτερη εκκλησία χτίστηκε το 1.300 και εντυπωσιάζει κάθε επισκέπτη. Όσον αφορά το όνομά της, αυτό το πήρε από την τοποθεσία της. Πώς πήρε το όνομά της; Κι αυτό γιατί βρίσκεται στο όρος Κάκαβος στη Λήμνο, μέσα σε μια σπηλιά, ανάμεσα στα επιβλητικά βράχια.
      Αγία Θεοδώρα

      Η Αγία Θεοδώρα είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις πιο εντυπωσιακές και γνωστές εκκλησίες όχι μόνο της Πελοποννήσου αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας. Ξεχωρίζει από τα 17 μεγάλα δέντρα που ξεπηδούν από τη στέγη του ναού και τα οποία φτάνουν σε ύψος 20 μέτρων. Και φυσικά, όπως πιθανόν γνωρίζεις, οι θρύλοι που συνοδεύουν το εκκλησάκι τη Αγίας Θεοδώρας είναι πολλοί. Το μικρό αυτό αλλά καθ’ όλα εντυπωσιακό εκκλησάκι δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι έχει μπει στο βιβλίο Γκίνες ως «θαυμαστό ναΐδριο». Οσοι βρεθούν στα σύνορα Αρκαδίας και Μεσσηνίας, κάνουν πάντα μια στάση για να θαυμάσουν τη μοναδικότητα που προσφέρει ο ναός της Αγίας Θεοδώρας. Ευκαιρία να το κάνεις και εσύ την επόμενη φορά.
      Αγία Φωτεινή

      Η Αγία Φωτεινή Μαντίνειας είναι ναός που βρίσκεται απέναντι από τον αρχαιολογικό χώρο της Μαντίνειας στην Αρκαδία. Ένα δείγμα μοναδικής αρχιτεκτονικής το οποίο ξεχωρίζει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται για ένα δημιούργημα ξεχωριστής αισθητικής το οποίο μάλιστα δεν έχει ενιαίο τρόπο κατασκευής. Συγκεκριμένα ο ναός συνδυάζει βυζαντινά στοιχεία με άλλους αρχαιότροπους ρυθμούς με έναν χαρακτηριστικό τρόπο.
      Εξωκκλήσι της Ανάληψης

      Στην Αττική βρίσκεται η τέταρτη από τις πιο παράξενες εκκλησίες αυτής της λίστας. Είναι το εξωκκλήσι της Ανάληψης ή αλλιώς «Tρύπια εκκλησία» όπως συνηθίζουν να την αποκαλούν. Η συγκεκριμένη εκκλησία βρίσκεται στον Υμηττό και είναι μέσα σε μια σπηλιά με μεγάλη ανοιχτή είσοδο. Δεν είναι τυχαία σε αυτή τη λίστα μιας και από την πρώτη στιγμή που θα φτάσεις εκεί, την βλέπεις εντυπωσιάζεσαι. Αποτελεί έναν ιδιαίτερο χώρο προσευχής κυριολεκτικά μέσα στο δάσος. Η ανάληψη στον Υμηττό είναι ένας ναός από αυτούς που σπάνια συναντάς και τραβάει σίγουρα τα βλέμματα, όπως αναφέρει το exploringgreece.
    8. webTV

      GTnews

      Μπορεί στη χώρα μας τους τελευταίους μήνες να συζητούμε αν τα πράσινα κτίρια πρέπει να προωθούνται από την Πολιτεία με κίνητρα (υπόθεση κινήτρων ΝΟΚ στο ΣτΕ), αν η ανακύκλωση μπορεί να εφαρμοστεί στη χώρα (Κομισιόν κατά Ελλάδας για τα απόβλητα) ή αν και πόσο πρέπει οι πόλεις να επεκτείνονται (υποθέσεις εκτός σχεδίου δόμησης στο ΣτΕ και πρόγραμμα Πολεοδομικού Σχεδιασμού Κωνσταντίνος Δοξιάδης), αλλά η πραγματική συζήτηση σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο γίνεται για το πως θα βρεθούν εφαρμόσιμες λύσεις για πιο πράσινες πόλεις, τώρα, όπως αναδεικνύει και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, τονίζεται σε ρεπορτάζ της Έρης Δρίβα στο economix.gr.
      Οι αστικές περιοχές συμβάλλουν κατά 70% στις παγκόσμιες εκπομπές CO2 και καταναλώνουν το εντυπωσιακό 75% της παγκόσμιας ενέργειας. Ο αντίκτυπος αυτός πρόκειται να αυξηθεί λόγω της ραγδαίας αστικοποίησης: μέχρι το 2050, περισσότερα από τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού – περίπου 6,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι – θα αποκαλούν τις πόλεις σπίτι τους. Αυτό θα προκαλέσει τεράστια πίεση στους πόρους, απαιτώντας ακόμη περισσότερη ενέργεια και εντείνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πόλεών μας.
      Αν θέλουμε ένα μέλλον ανθεκτικό στο κλίμα, πρέπει να μετατρέψουμε τις τσιμεντένιες ζούγκλες μας σε βιώσιμα, ακμάζοντα αστικά οικοσυστήματα. Αλλά πώς θα γίνει αυτό και ποιες καινοτομίες θα μπορούσαν να το κάνουν πραγματικότητα;
      Η απάντηση μπορεί να βρίσκεται στη μετασχηματιστική δύναμη της τεχνολογίας για το κλίμα.
      Η επόμενη οικοδομική επανάσταση
      Η τεχνολογία για το κλίμα θα μπορούσε να αποτελέσει το κλειδί για τη δημιουργία πιο βιώσιμων, ανθεκτικών και αειφόρων πόλεων. Μεταξύ του 2020 και του 2021, οι επενδύσεις στην κλιματική τεχνολογία εκτοξεύτηκαν στα 56 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι παγκόσμιες δαπάνες για τη μετάβαση, συμπεριλαμβανομένων τομέων όπως η αναβάθμιση των κτιρίων, θα μπορούσαν να φτάσουν τα 275 τρισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2021 και 2050. Η γεφύρωση αυτού του χρηματοδοτικού κενού θα απαιτήσει λύσεις κλιματικής τεχνολογίας που θα αλλάξουν τα δεδομένα του παιχνιδιού για την επιτάχυνση της απαλλαγής του αστικού περιβάλλοντος από τον άνθρακα.
      «Η απαλλαγή του δομημένου περιβάλλοντος από τις εκπομπές άνθρακα δεν είναι απλώς μια ιστορική επενδυτική ευκαιρία, αλλά η πιο ελπιδοφόρα ευκαιρία να αποτρέψουμε την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη πάνω από τους 2 βαθμούς Κελσίου, διασφαλίζοντας το μέλλον για τις επόμενες γενιές. Η τεχνολογία για το κλίμα είναι το απόλυτο σενάριο «win-win»», λέει ο Michael Beckerman, διευθύνων σύμβουλος της ομάδας επιχειρηματικών κεφαλαίων καθαρής τεχνολογίας CREtech Climate Venture Coalition. Ο Stonly Blue, διευθύνων εταίρος και συνιδρυτής του επενδυτικού ταμείου πρώιμου σταδίου Third Sphere, προσθέτει: «Ένα από τα πιο εκπληκτικά πράγματα που μάθαμε στα 10 χρόνια που είμαστε στον τομέα αυτό είναι ότι οι καλύτερες επενδύσεις για το κλίμα δεν μοιάζουν με «εταιρείες για το κλίμα». Μοιάζουν με σπουδαίες, ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες με πελάτες που τις αγαπούν. Αλλά αν ψάξετε λίγο, θα διαπιστώσετε ότι αυτές οι εταιρείες δημιουργούν ένα ή περισσότερα πλανητικά οφέλη για κάθε δολάριο εσόδων, όπως η αποφυγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) ή η βελτίωση της ανθεκτικότητας».
      Αντιμετώπιση του ενσωματωμένου άνθρακα
      Από πού ξεκινάμε λοιπόν; Η κατανόηση και η αντιμετώπιση του ενσωματωμένου άνθρακα – των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται για την παραγωγή των υλικών ενός κτιρίου – είναι ζωτικής σημασίας. Μπορεί να αντιπροσωπεύει το 80-90% των ετήσιων εκπομπών ενός κατασκευαστή ακινήτων, αλλά συχνά επισκιάζεται από τις εκπομπές από τη θέρμανση, την ψύξη και τον φωτισμό. Η Tangible Materials, μια νεοφυής επιχείρηση κλιματικής τεχνολογίας, συνεργάζεται με κατασκευαστές ακινήτων για την αξιολόγηση του αποτυπώματος άνθρακα εντός των χαρτοφυλακίων ακινήτων τους. «Η αυξανόμενη αναγνώριση των οικοδομικών υλικών ως σημαντικών συντελεστών των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, που αντιστοιχούν στο 11%, έχει οδηγήσει σε αύξηση της ρυθμιστικής προσοχής», εξηγεί η Anneli Tostar, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Tangible. Από το Βανκούβερ έως το Νιου Τζέρσεϊ, ακόμη και το Λονδίνο, εφαρμόζονται νέοι κανονισμοί για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των δομικών υλικών. Αυτό υποχρεώνει τους κατασκευαστές να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για να πληρούν τα πρότυπα των κτιρίων.
      Η δύναμη των ανακτημένων υλικών
      Περίπου το 60% των κτιρίων που θα υπάρχουν το 2050 δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμη, επομένως οι πόλεις έχουν μια μοναδική ευκαιρία και ευθύνη να προσεγγίσουν την ανάπτυξη με έναν πιο έξυπνο, βιώσιμο και ανθεκτικό τρόπο. Αυτό σημαίνει την κατασκευή συστημάτων που μπορούν να αντέξουν τις μελλοντικές προκλήσεις. Η ανακτημένη ξυλεία μπορεί να μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα της ξυλείας και τη ζήτηση για νέα ξυλεία. Αυτό όχι μόνο διατηρεί τα δάση αλλά και ελαχιστοποιεί τα απόβλητα. Η πρόκληση έγκειται στην αποτελεσματική ανακύκλωση μεγάλων ποσοτήτων υλικών. Η Urban Machine, μια εταιρεία κλιματικής τεχνολογίας, χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη και ρομποτική για την αφαίρεση χύδην συνδετήρων από την ξυλεία, επιτρέποντας την επαναχρησιμοποίησή της σε νέες κατασκευές. «Είμαστε σε μια αποστολή να ανακτήσουμε την ξυλεία από τα απόβλητα κατασκευών και κατεδαφίσεων, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να χτιστεί ξανά. Καθώς τα κτίριά μας γερνούν, παρέχουν τη μοναδική πηγή πρώτης ποιότητας ξυλείας παλαιάς βλάστησης. Αυτό το υλικό πρέπει να επαναχρησιμοποιηθεί για να στεγάσει τους κατοίκους αντί να καεί ή να θαφτεί», λέει ο Eric Law, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας Urban Machine.
      Καινοτόμες πράσινες τεχνολογίες
      Για να απαλλαγούμε από τον άνθρακα στις πόλεις μας, πρέπει επίσης να υιοθετήσουμε καινοτόμα δομικά υλικά, ηλιακούς συλλέκτες, πράσινες στέγες και κλιματικές τεχνολογίες που βασίζονται στη φύση. Αυτές οι εξελίξεις μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας και δημιουργούν χώρους που προάγουν την υγεία και την ευημερία. Σύμφωνα με το Συμβούλιο Πράσινων Κτιρίων των ΗΠΑ, τα κτίρια με πιστοποίηση LEED είναι σχεδιασμένα ώστε να είναι 25-30% πιο ενεργειακά αποδοτικά από τα συμβατικά κτίρια. Η ενσωμάτωση του βιοφιλικού σχεδιασμού, ο οποίος φέρνει στοιχεία της φύσης στους αστικούς χώρους, βελτιώνει περαιτέρω την ποιότητα ζωής στην πόλη.
      «Η ενσωμάτωση περισσότερων λύσεων με βάση τη φύση στις πόλεις θα γίνεται όλο και πιο σημαντική καθώς οι αστικοί πληθυσμοί και οι αντίστοιχες ανάγκες τους σε τρόφιμα, νερό και κατοικησιμότητα θα διευρύνονται τα επόμενα χρόνια. Η προσέλκυση κεφαλαίων για να συμβεί αυτό θα απαιτήσει τον συν-σχεδιασμό λύσεων με ένα μείγμα ενδιαφερομένων μερών από οργανώσεις που βασίζονται στην κοινότητα, δήμους, φορείς του ιδιωτικού τομέα και άλλους», εξηγεί ο Mitch Rubin, διευθυντής καινοτομίας του μη κερδοσκοπικού επενδυτή κλιματικής τεχνολογίας Elemental Impact.
      Τα βιοηλιακά και πράσινα πάνελ οροφής της Zauben βοηθούν τα κτίρια να παραμένουν πιο δροσερά και μειώνουν τη χρήση ενέργειας για κλιματισμό, μειώνοντας το ενεργειακό κόστος έως και 25%. Αυτή η υδροπονική τεχνολογία είναι κατά 66% ελαφρύτερη από τα παραδοσιακά συστήματα πράσινων στεγών και μπορεί να ψύξει τις επιφάνειες των στεγών κατά 30-40 βαθμούς Κελσίου. Αυτό καταπολεμά το φαινόμενο της «θερμικής νησίδας» που κάνει τις πόλεις πιο ζεστές από τις κοντινές αγροτικές περιοχές.
      Η κατασκευαστική τεχνολογία που βασίζεται στη φύση μπορεί να αποανθρακώσει σημαντικά τις πόλεις. Σύμφωνα με έκθεση στο περιοδικό Nature, το πρασίνισμα μόλις του 35% των αστικών περιοχών της ΕΕ θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 55,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως. Η ενσωμάτωση οικοδομικών υλικών με βάση τη φύση καθιστά τις πόλεις πιο άνετες για να ζει κανείς, συμβάλλει στον καθαρισμό του αέρα, βελτιώνει τη μόνωση, μειώνει τη ρύπανση και ενθαρρύνει την επιστροφή οικοσυστημάτων που είναι κρίσιμα για την ευημερία των οικοτόπων.
      Η πορεία προς τα εμπρός: Συνεργασία και κοινότητα
      Οι καινοτόμοι Zauben και Urban Machine έχουν καλλιεργηθεί από το Κέντρο Αστικού Μετασχηματισμού σε συνεργασία με την UpLink, την πλατφόρμα ανοικτής καινοτομίας του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, στο πλαίσιο της πρόκλησης Yes SF. Αλλά η τεχνολογία από μόνη της δεν μπορεί να μεταμορφώσει τις πόλεις- η εμπλοκή της κοινότητας είναι απαραίτητη. Οι πόλεις μπορούν να προωθήσουν την αίσθηση της ιδιοκτησίας και της ευθύνης, εμπλέκοντας τους πολίτες στον αστικό σχεδιασμό και τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι διαδικασίες συμμετοχικού σχεδιασμού μπορούν να ενδυναμώσουν τα άτομα να συμβάλουν στις προσπάθειες βιωσιμότητας της κοινότητάς τους.
      Οι υποστηρικτικές πολιτικές και τα καινοτόμα μοντέλα χρηματοδότησης είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της κλιματικής τεχνολογίας. Οι κυβερνήσεις και οι οργανισμοί του ιδιωτικού τομέα πρέπει επίσης να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν κίνητρα για πράσινες επενδύσεις και να διασφαλίσουν ότι τα ρυθμιστικά πλαίσια διευκολύνουν, αντί να εμποδίζουν, τη βιώσιμη ανάπτυξη.
      Το όραμα των βιώσιμων, ανθεκτικών πόλεων είναι εφικτό. Ωστόσο, απαιτεί συλλογική προσπάθεια. Αξιοποιώντας τη δύναμη της κλιματικής τεχνολογίας, ενισχύοντας την καινοτομία και αγκαλιάζοντας τη συμμετοχή και την πολιτική της κοινότητας, μπορούμε να αντιστρέψουμε το ρεύμα κατά της κλιματικής αλλαγής και να ξεκινήσουμε την επόμενη επανάσταση για να πρασινίσουμε τις πόλεις μας.
      Δείτε εδώ αναλυτικά το αφιέρωμα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ: https://www.weforum.org/stories/2024/12/can-climate-tech-save-our-cities/#:~:text=Nature-based construction technology can,as 55.8 million tons annually.  
      Δείτε εδώ ένα βίντεο για μερικούς καινοτόμους που κάνουν τις πόλεις μας πιο βιώσιμες:
       
    9. webTV

      Engineer

      Ένα εξαθέσιο αεροπλάνο κυψελών καυσίμου υδρογόνου πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση την προηγούμενη εβδομάδα στη Μ. Βρετανία.
      Το Piper M-class της ZeroAvia, που είναι εξοπλισμένο με συσκευή που συνδυάζει υδρογόνο και οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, πραγματοποίησε πτήση γύρω από το αεροδρόμιο Cranfield της Αγγλίας, 80 χιλιόμετρα από το Λονδίνο, και στη συνέχεια προσγειώθηκε με ασφάλεια.
      Η πρώτη δοκιμαστική πτήση για ένα επιβατικό αεροπλάνο που τροφοδοτείται από υδρογόνο έγινε το 2016, όταν Γερμανοί μηχανικοί πέταξαν το τετραθέσιο αεροσκάφος HY4 πάνω από το Αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης.
      Ωστόσο, η Βρετανική εταιρεία ZeroAvia δήλωσε στο CNBC ότι αυτή η δοκιμαστική πτήση ήταν «η πρώτη στον κόσμο» αφού το αεροσκάφος της είναι μεγαλύτερο και μοιάζει περισσότερο με εμπορικό αεροπλάνο.
      «Ενώ ορισμένα πειραματικά αεροσκάφη έχουν πετάξει χρησιμοποιώντας κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως πηγή ισχύος, το μέγεθος αυτού του εμπορικά διαθέσιμου αεροσκάφους δείχνει ότι οι επιβάτες που πληρώνουν θα μπορούσαν να επιβιβαστούν σε μια πτήση μηδενικών εκπομπών», δήλωσε ο Val Miftakhov, Διευθύνων Σύμβουλος της ZeroAvia.
      Η ZeroAvia στοχεύει αρχικά σε μια εμβέλεια 500 μιλίων σε αεροσκάφη 10-20 θέσεων που χρησιμοποιούνται για μεταφορά επιβατών, παράδοση δεμάτων, γεωργία και άλλα. Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει ήδη εξασφαλίσει πειραματικά πιστοποιητικά για τα δύο πρωτότυπα αεροσκάφη της και ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για την έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων το 2023.
      Παράλληλα, η εταιρεία διευθύνει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται HyFlyer και συνεργάζεται με το Intelligent Energy και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Ενέργειας (EMEC).
      Το επόμενο βήμα του HyFlyer και της ZeroAvia θα είναι η πραγματοποίηση πτήσης μεταξύ 250 και 300 ναυτικών μιλίων από τα νησιά Orkney, στα βόρεια παράλια της ηπειρωτικής Σκωτίας.
      Μακροπρόθεσμα, η εταιρεία πιστεύει ότι στο τέλος αυτής της δεκαετίας θα είναι έτοιμα και τα αεροσκάφη H2 για 50 έως 100 επιβάτες. «Τα συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχουν επί του παρόντος περίπου τέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια από τις καλύτερες διαθέσιμες μπαταρίες, ακόμη και με αποθήκευση πεπιεσμένου αερίου H2. Σε πέντε χρόνια, πιστεύουμε ότι η αποθήκευση υγρού υδρογόνου σε αεροσκάφη θα είναι ασφαλής, γεγονός που θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε εμβέλεια 1.000+ μιλίων σε ακόμη μεγαλύτερα αεροσκάφη», δήλωσε ο Miftakhov.
      https://www.electrive.com/2020/09/30/zeroavia-completes-maidenflight-with-hydrogen-aircraft/
    10. webTV

      GTnews

      Το δεύτερο συνέδριο Digital Beach Summit που πραγματοποιήθηκε στην Πρέβεζα περιλάμβανε θέματα και συζητήσεις για την ψηφιακή εποχή. Οι κυριότερες θεματικές ήταν:
      Έξυπνες πόλεις, Συνδεσιμότητα 5G, SpaceNet & Δορυφορικά Δίκτυα,  ΕΣΠΑ: Τα εργαλεία του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 ως μοχλός περιφερειακής ανάπτυξης,  Εταιρείες Startups και Καινοτομία ως δυναμική αντίδρασης στο εσωτερικό Brain Drain,  Ελλάδα 2.0: Το μεγάλο στοίχημα του Green & Smart,  Ψηφιακή Μετάβαση & Ηλεκτρονικός Τύπος: Ενημέρωση & Fake News – Κίνδυνοι και Προοπτικές,  Η κοινωνία των πολιτών στην πράσινη & ψηφιακή μετάβαση,  Τα ψηφιακά μέσα στην υπηρεσία της αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης,  Digital & Green καταλύτης για την τουριστική ανάπτυξη,  Ψηφιακά εργαλεία & Ηλεκτροκίνηση στην βιωσιμότητα της πράσινης οικονομίας,  Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε το livestreaming των δύο ημερών του συνεδρίου όπως πραγματοποιήθηκε.
       
       
    11. webTV

      GTnews

      Στο συνέδριο διοργανώθηκαν 16 συνεδρίες, με πάνω από 75 ομιλητές. Η Εναρκτήρια Εκδήλωση διεξήχθη στον Φάρο, του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Τις επόμενες ημέρες το Συνέδριο μεταφέρθηκε στο Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος του Ωδείου Αθηνών. 
      Παρακολουθήστε την πρώτη ημέρα του συνεδρίου εδώ : 
       
      Παρακολουθήστε τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου εδώ :
       
      Παρακολουθήστε την τρίτη ημέρα του συνεδρίου εδώ :
      Δείτε περισσότερα στην ιστοσελίδα του συνεδρίου: https://itcgreece.gr/
    12. webTV

      Engineer

      Μόνο δέος προκαλούν οι εικόνες από το λιμάνι του Ρότερνταμ τη στιγμή της μεταφοράς πλοίων, τα οποία δεν ρυμουλκούνται, αλλά βρίσκονται πάνω σε άλλο πλοίο.
       
      Το σκηνικό με το Blue Marlin να μεταφέρει πάνω του 13 πλοία προκαλεί δέος και πραγματικά εντυπωσιάζει.
       
      Δείτε το βίντεο:
       

       
      Πηγή: http://www.ipaideia.gr/deite-pos-metaferontai-13-terastia-ploia-pou-den-pleoun-sti-thalasa-ena-vinteo-pou-prokalei-deos.htm
    13. webTV

      Engineer

      Το ρόβερPerseverance της NASA στον Άρη έξυσε μια συγκέντρωση βράχων στον Άρη που ενδεχομένως να σχηματίστηκαν εντός νερού που βρισκόταν σε υγρή μορφή.
      «Κοιτώντας μέσα για να δω κάτι που δεν έχει δει ποτέ κανείς» έγραψαν στο Twitter οι επικεφαλής αποστολής του Perseverance, εκ μέρους του οχήματος. «Έξυσα ένα μικρό μέρος αυτού του βράχου για να απομακρύνω το στρώμα της επιφάνειας και να ρίξω μια ματιά από κάτω. Πλησιάζω στον επόμενο στόχο μου για λήψη δειγμάτων από τον Άρη».
      Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του space.com, τo όχημα έχει ήδη συλλέξει δύο δείγματα στο πλαίσιο της αναζήτησής του για ίχνη εξωγήινων μικροβίων στον Άρη. Στόχος είναι αυτά τα δείγματα να συγκεντρωθούν σε ένα φορτίο και να αφεθούν πίσω για να τα συλλέξει μια μελλοντική αποστολή.
      Το Perseverance, που παρέμενε στη θέση του λόγω προβλημάτων στις τηλεπικοινωνίες που οφείλονταν στον Ήλιο τον προηγούμενο μήνα, προορίζεται να πραγματοποιήσει, μεταξύ άλλων, έρευνες στον Κρατήρα Τζέζερο και να μελετήσει τη γεωλογία της περιοχής. Παρόλα αυτά, το drone Ingenuity που το συνοδεύει έχει πραγματοποιήσει πτήσεις, παρέχοντας εικόνες από ψηλά, εν όψει της προσέγγισης του οχήματος σε σημεία ενδιαφέροντος. Ειδικότερα, το Ingenuity έκανε την 15η πτήση του στον Άρη στις 6 Νοεμβρίου, στο ευρύτερο πλαίσιο δοκιμών για πτήσεις στον «Κόκκινο Πλανήτη».
      Τα προβλήματα επικοινωνίας άρχισαν στις 2 Οκτωβρίου, καθώς ο Ήλιος βρισκόταν ανάμεσα στη Γη και τον Άρη (κάτι που χαρακτηρίζεται ως «solar conjunction», ηλιακή ευθυγράμμιση ή σύζευξη). Αυτό έλαβε τέλος στις 19 Οκτωβρίου, και το όχημα άρχισε ξανά τη δουλειά του.
      Με πληροφορίες από Space.com, CNN




    14. webTV

      Engineer

      Πάνω από ένα δισεκατομμύριο εκτοπισμένοι άνθρωποι. Είκοσι ημέρες θανατηφόρας ζέστης κάθε χρόνο σε πολλές περιοχές του κόσμου. Κατάρρευση οικοσυστημάτων και σοβαρή έλλειψη τροφίμων. Όχι, δεν πρόκειται για τις συνέπειες τυχόν περιορισμένης χρήσης πυρηνικών όπλων. Είναι το δυστοπικό σκηνικό που θα επικρατεί το 2050 στον πλανήτη μας εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με έκθεση από το Breakthrough National Centre for Climate Restoration της Αυστραλίας Ένα σκηνικό που αν επιβεβαιωθεί θα οδηγήσει στη διάρρηξη κάθε εδραιωμένης κοινωνικής συνθήκης και θα φέρει τον ανθρώπινο πολιτισμό στο χείλος της κατάρρευσης.

      Με τα υφιστάμενα στοιχεία ο ενεργειακός τομέας και η οικοδομική βιομηχανία ευθύνονται συνδυαστικά για περίπου το 40% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός και η σοβαρότητα της κλιματικής κρίσης συνεχίζουν να αυξάνονται, προκαλώντας παγκόσμιες διαταραχές, οι αρχιτέκτονες καλούνται να βρουν λύσεις ώστε να μετατρέψουν τα κτίρια από καταβόθρες ενέργειας σε αυτόνομες ενεργειακές οντότητες.

      Αυτό προσπαθεί να κάνει η νορβηγική Snøhetta που πρόσφατα ολοκλήρωσε ένα ενεργειακά αυτόνομο κτίριο γραφείων. Το Powerhouse Telemark έχει ενσωματώσει έξυπνες λύσεις και υπολογίζεται ότι θα παράγει περισσότερη ενέργεια από ό, τι θα χρειαστεί σε όλη τη διάρκεια ζωής του. Συμπεριλαμβανομένης, μάλιστα, της ενέργειας που θα απαιτήθηκε για την κατασκευή του, ακόμη και αυτής που θα δαπανηθεί τις επόμενες δεκαετίες, σε τυχόν εργασίες ανακαίνισης.
       
        Το κτίριο αποτελείται από 11 ορόφους και η Snøhetta υιοθέτησε την αρχή της τυποποίησης, προκειμένου να εξοικονομήσει πόρους κατά τη διάρκεια της ανέγερσης. Τα πάντα, από το δάπεδο έως τα διαχωριστικά γραφείων και τα μπάνια, είναι πανομοιότυπα. Η εσωτερική διαρρύθμιση είναι «ευέλικτη» για να προσαρμόζεται στις μελλοντικές ανάγκες.
      Το εξωτερικό του κτιρίου διαθέτει ασυνήθιστο λοξό σχεδιασμό μια κλίση 45 μοιρών στην ανατολική πρόσοψη, όπου και φιλοξενεί έναν φωτοβολταϊκό θόλο. Σε συνδυασμό με τον φωτοβολταϊκό μανδύα που καλύπτει τη νότια πρόσοψη του κτιρίου, υπολογίζεται ότι το κτίριο θα παράγει συνολικά 256.000 kWh τον χρόνο, περίπου 20 φορές την ετήσια χρήση ηλεκτρικής ενέργειας ενός μέσου νορβηγικού νοικοκυριού. Το πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας θα πωλείται στο ενεργειακό δίκτυο της χώρας.
      Αν και διαθέτει ενεργειακά αποδοτικά συστήματα φωτισμού, τα τζάμια του Powerhouse Telemark είναι προσεκτικά τοποθετημένα για να ελαχιστοποιούν τις απαιτήσεις τεχνητού φωτισμού. Είναι, επίσης, εξαιρετικά καλά μονωμένο και έχει υψηλό επίπεδο στεγανότητας, παράγοντες που βοηθούν στη διατήρηση σταθερής εσωτερικής θερμοκρασίας. Επιπλέον, το σύστημα θέρμανσης τροφοδοτείται από γεωθερμικά φρεάτια βάθους 350 μέτρων κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.
      Το αποτέλεσμα είναι ένα κτίριο – γεννήτρια που θα παράγει περισσότερη ενέργεια από ό,τι θα καταναλώσει σε ολόκληρη τη διάρκεια της ζωής του.
       
       
       
    15. webTV

      Engineer

      Η Λεωφόρος Αλεξάνδρας αποτελεί  τη μία από τις 3 πλευρές του μεγάλου πολεοδομικού τριγώνου που ορίζει παραδοσιακά την κεντρικότητα της αθηναϊκής πόλης. Η εξάπλωση των σταθμών του μετρό, ένα νέο συνδετικό υπόγειο δίκτυο που εμφανίζεται στην οριζοντιογραφία του αστικού ιστού,  θα δημιουργήσει νέους συνδέσμους μέσα στην πόλη, νέα κέντρα και επίκεντρα, δίνοντας την ευκαιρία επανασχεδιασμού μέρους του δημόσιου χώρου που βρίσκεται σε αφάνεια, «εν υπνώσει», και εντοπίζεται ανάμεσα σε κεντρικές αρτηρίες, αποκομμένους χώρους πρασίνου, μέτωπα ή και γειτονιές.


      Νησίδες όπως η περιοχή μελέτης αποτελούν ενδιάμεσους χώρους της πόλης, οι οποίοι από «παρόχθια συμπληρώματα», καλούνται να γίνουν μικρά κέντρα και φέρουν το φόρτο ενός ευρύτερου σχεδιασμού, ο οποίος οφείλει να απαντάει στα σύγχρονα αιτήματα περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας.



      Δύο είναι οι συνθήκες που οριοθετούν και επηρεάζουν την περιοχή διαμόρφωσης. Από τη μία, η βουερή ευθυτενής λεωφόρος, και από την άλλη, η παρακείμενη γειτονιά. Για αυτό και ο ρόλος της νησίδας είναι διττός· να συνδυάσει το υπερτοπικό και το τοπικό χαρακτήρα και να συγκεράσει τη μεγάλη κλίμακα της πόλης με τις κοντινότερες γειτνιάσεις. Η πρόταση στοχεύει, έτσι, τόσο στην ανάδειξη του σταθμού πάνω στον υπερτοπικό άξονα της Αλεξάνδρας, όσο και να ρυθμίσει τις ποιότητες του δημόσιου κοινόχρηστου χώρου, επιτρέποντας να συνυπάρχουν οι συνέχειες του αστικού πρασίνου μαζί με τις δραστηριότητες της καθημερινότητας.

      Ο πολεοδομικός σχεδιασμός της πρότασης είναι συνυφασμένος με τον περιβαλλοντικό. Προτείνονται η ανάπτυξη πράσινων δικτύων, η ενίσχυση των φυτεύσεων στην Λ. Αλεξάνδρας (συστηματική φύτευση ενδιάμεσης νησίδας και διπλή φύτευση στο μέτωπο των πλευρικών πεζοδρομίων), η χρήση ΜΜΜ και ποδήλατου (με περιορισμό των λωρίδων αυτοκινήτου 3.00μ αντί 3.50μ. και με τη διαπλάτυνση λεωφορειολωρίδας για ένταξη ζώνης ποδηλατοδρόμου)  και, η σύνδεση περιοχών για την προαγωγή της κοινωνικής κινητικότητας.

      Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται η αναμόρφωση του άξονα της οδού Θερειανού με σκοπό τη σύνδεση της διαμόρφωσης με την πύλη του Πεδίου του Άρεως, με ενέργειες όπως η διαπλάτυνση και φύτευση του βόρειου πεζοδρομίου της αλλά και τη διαμόρφωση κεντρικής νησίδας για φύτευση και οργανωμένη στάθμευση οχημάτων. Ακόμα, προτείνεται να διευκολυνθεί η προσπέλαση στη διαμόρφωση από και προς το λόφο Φινοπούλου, του Στρέφη και της περιοχής του Γκύζη, με σχετική διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και συστηματική γραμμική φύτευση.



      Ως χωρικά και αστικά εργαλεία της μικρής κλίμακας, χρησιμοποιούνται: 1. οι τρεις διαβαθμιζόμενες ζώνες «μητροπολιτικού»  πεζοδρομίου μεγάλης κυκλοφορίας, του πάρκου και του πεζόδρομου, 2. το στέγαστρο τριών τυπολογιών, ως εργαλείο σύνταξης κανόνα αστικής ομοιογένειας και οδηγό για τη μετάβαση από την υπερτοπική κλίμακα στη τοπική, 3. οι μικρότεροι τόποι συμπερίληψης, ανοιχτοί και προσβάσιμοι, που αναφέρονται σε όλες τις ηλικίες και κοινωνικές ομάδες και επιτρέπουν την πολυλειτουργικότητα (ανάπαυλα, άθληση, αναψυχή, παιχνίδι), και 4. ο αστικός εξοπλισμός και δημόσιες υποδομές.

      Πρωταγωνιστικό στοιχείο αλλά και μεθοδολογικό εργαλείο της πρότασης είναι το στέγαστρο, που σχηματοποιείται με μία οικονομία χειρισμών.

      Σε αστικό επίπεδο λειτουργεί ως αναγνωρίσιμο συμβάν, χωρίς να επιβάλλεται στην πόλη με ιδιαίτερα μορφολογικά στοιχεία · υφαίνει τον ιστό, τον χρωματίζει, τον σκιάζει και πολλαπλασιάζει τη δυναμική του, σημαίνοντας ταυτόχρονα τις εισόδους στο μετρό, τις στάσεις των ΜΜΜ ή τους καθιστικούς χώρους. 

      Τοποθετείται είτε γραμμικά, είτε ανά ομάδες, με πολλαπλές δυνατότητες, σχηματίζοντας μικρότερους ή μεγαλύτερους τόπους αναφοράς. Με τη σκίαση και την επικάλυψή του, είτε με ηλιακό φωτοβολταϊκό πάνελ (solar umbrella), είτε με τη δυνατότητα εξάπλωσης αναρριχητικού φυτού, συμμετέχει στον ενεργειακό και βιοκλιματικό σχεδιασμό του χώρου, ενισχύοντας την ποιότητα του μικροκλίματος της διαμόρφωσης. Η επιλογή υλικών που επιτρέπουν τις διαπνοές και την απορρόφηση υδάτων, η εντατική φύτευση ψηλών δέντρων τα οποία επιτρέπουν στον αέρα να διαπεράσει τα χαμηλότερα στρώματα του αστικού πάρκου, συμβάλλουν στο φυσικό δροσισμό και στην αποφυγής του φαινομένου της θερμικής νησίδας, ενώ συγχρόνως διατηρούν τη βιοποικιλότητα της πανίδας και της χλωρίδας.

      Η αρχιτεκτονική του τοπίου και της φύτευσης ακολουθεί, εντείνει και πλουτίζει τη χωρική λογική του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Στηρίζεται στις αρχές της βιοποικιλότητας και της ισορροπίας της μεσογειακής βλάστησης. Πρόταγμα αποτελεί η οικονομία των πόρων, η ανθεκτικότητα των ειδών και η χαμηλή συντήρηση.
      Συμπερασματικά, η πόλη χρειάζεται και επανα-προσλαμβάνουσες ερεθισμάτων, και τα στέγαστρα στην επανάληψή τους διαγράφουν ένα αχνό αστικό γλυπτό πάνω στη γραμμικότητα του άξονα της Αλεξάνδρας. Εκτός του ότι οφείλουν να σημάνουν, να στεγάσουν και να εξοπλίσουν το δημόσιο χώρο, μπορεί να συμμετάσχουν στην εναλλαγή του βιώματος μιας επιτελεστικής καθημερινότητας, να φωταγωγηθούν τις επίσημες μέρες, να φιλοξενήσουν μία έκθεση ή ένα αστικό συμβάν και να συνδεθούν με διακριτές μνήμες και νέα αστικά βιώματα.
      Βίντεο με την πρόταση μπορείτε να βρείτε εδώ
      Στοιχεία έργου
      Τυπολογία: ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΙΔΕΩΝ «Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Ιδεών για την ανάπλαση του κοινόχρηστου χώρου και της ευρύτερης περιοχής του νέου σταθμού Μετρό ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ»
      Διοργανώτρια Αρχή: ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑ Α.Ε.
      Βραβεύσεις: 1ο βραβείο
      Αρχιτεκτονική μελέτη: Theoni Xanthi – XZA Architects, Θεώνη Ξάνθη (lead architect), Μαργαρίτα Ζακυνθινού-Ξάνθη, Σπύρος Γιωτάκης, Νικολέττα Ζακυνθινού-Ξάνθη, Γεώργος Λάριος, Θεοδώρα Σακελλαριάδη, Μάνος Βέλλης
      Αρχιτέκτων τοπίου: Άννα-Μαρία Βισίλια
      Μηχανικός Πολεοδόμος Χωροτάκτης: Κωνσταντίνος Ζέκκος
      Μηχανικός Συγκοινωνιολόγος: Παρασκευή Τριβυζά
      Πολιτικός μηχανικός: Δανιήλ Σούσσης
      Ηλεκτρολόγος – Μηχανολόγος μηχανικός: Νικόλαος Ξηρουδάκης
      Μηχανικός Υδραυλικών Έργων: Βασιλική Αγραφιώτου
      Περιβαλλοντολόγος: Θεοδώρα Μπαρτζή
      Γεωπόνος: Κώστας Ζηλεμένος
      Τοποθεσία: Αλεξάνδρας, Αθήνα, Ελλάδα
    16. webTV

      Engineer

      Στη δημοσιότητα δόθηκε από τον επικεφαλής των ερευνητών, καθηγητή του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος και πρόεδρο του ΟΑΣΠ Ευθύμη Λέκκα, το βίντεο με το αποτέλεσμα της επιτόπιας έρευνας των κατολισθήσεων στο Πλωμάρι, της ομάδας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, (ΕΚΠΑ) στο Πλωμάρι.
      Σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και η οριοθέτηση της περιοχής εκκένωσης.
      Η επιστημονική ομάδα μετέβη την Κυριακή στην περιοχή, για να μελετήσει με τη χρήση οργάνων και μεθόδων σύγχρονης τεχνολογίας το φαινόμενο και τα αίτια που το προκάλεσαν και να εκτιμήσει την επικινδυνότητα για την ευρύτερη περιοχή.
      Δείτε και ένα βίντεο από την κατολίσθηση:
       
    17. webTV

      Engineer

      Tο Βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου #Ε65, μήκους 70,5 χλμ. ξεκινά από τον Α/Κ Τρικάλων, καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών και δύναται να κατασκευαστεί μέσα σε τρία χρόνια. 
       
    18. webTV

      Ροδοπουλος

      Το ονομαστό Γεφύρι της Πλάκας, είναι ένα από τα ωραιότερα, μεγαλύτερα και γνω-στότερα πέτρινα γεφύρια που βρίσκονται στην Ελλάδα, με επιβλητικό τόξο ανοίγματος 40 μέτρων. Διαθέτει, επίσης, εκατέρωθεν δύο μικρά, ανακουφιστικά τόξα, ανοίγματος 6 μέτρων.
       
      Εχει συνολικό μήκος 61 μέτρα, η κεντρική καμάρα είναι 40 μέτρα, το μέγιστο ύψος 21 μέτρα και το πλάτος στην κορυφή είναι 3,20 μέτρα.
       
      Γεφυρώνει τον Αραχθο ποταμό και βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων, στο συνοικισμό Πλάκας Ραφταναίων.
       
      Με την κατασκευή του, διευκόλυνε σε μεγάλο βαθμό, τις μετακινήσεις των κατοίκων των χωριών της περιοχής που είναι κτισμένα στις πλαγιές των Τζουμέρκων και των μεγάλων κοπαδιών των νομάδων της περιοχής που ήταν αναγκασμένοι να περάσουν τον ορμητικό Αραχθο.
       
      Το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας είναι αριστούργημα λαϊκής αρχιτεκτονικής, έργο Τζουμερκιωτών μαστόρων με εξαιρετική τεχνική άξια θαυμασνού.
      Το έχτισε ο πρωτομάστορας Κωνσταντίνος Μπέκας το 1866. Θεωρείται η ωραιότερη γέφυρα των Βαλκανίων και η τρίτη στην Ευρώπη.
       
      Η πρώτη απόπειρα κατασκευής του, πραγμα-τοποιήθηκε το 1863, αλλά την ημέρα των εγκαινίων του κατέρρευσε, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των παρευρισκομένων.
      Στη συνέχεια το 1866, κατασκευάστηκε το γεφύρι που υπάρχει μέχρι σήμερα. Τα έξοδα κατασκευής του ανέλαβαν ο Ιωάννης Λούλης από την Αετορράχη, ο Αναγνώστης Λύτρας και ο Ιωάννης Ρήγκας από Πράμαντα, ο Αναγνώστης Μάρος από τους Μελισσουργούς, η κοινότητα Πραμάντων και Μελισσουργών, ενώ η κοινότητα Αγνάντων προσέφερε την ξυλεία για τις σκαλωσιές του οικοδομήματος. Ακόμη γειτονικές κοινότητες διέθεσαν σημαντικά χρηματικά ποσά και προσωπική εργασία.
      Για το χτίσιμο του γεφυριού υπάρχει η παράδοση ότι στέριωσαν άνθρωπο στα θεμέλιά του. Αλλοι ισχυρίζονταν ότι έβαλαν έναν Τούρκο κι άλλοι μια επιληπτική κοπέλα από το χωριό Μονολίθι.
       
      Υπέστη σοβαρή ζημιά από απόπειρα καταστροφής της από τμήματα των Γερμανικών κατοχικών δυνάμεων το 1944.
       
      Το προφητικό ντοκιμαντέρ
       
       
      Η «προφητεία» του προ δεκαετίας ντοκιμαντέρ του Νίκου Παπαθανασίου «Τα γεφύρια της Ηπείρου: περιμένοντας το θάνατο» βγήκε αληθινή χθες, Κυριακή, όταν κατέρρευσε το γεφύρι της Πλάκας λόγω των έντονων βροχοπτώσεων, προκαλώντας συγκίνηση όχι μόνο στους Ηπειρώτες.
       
      Ήδη από το 2004 ο ερευνητής Σπύρος Μαντάς, ο οποίος από το 1982 ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τη μελέτη των πέτρινων γεφυριών της ευρύτερης περιοχής της Ηπείρου είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεφύρι, υποστηρίζοντας πως αν αυτό δεν πνιγεί, σίγουρα θα καταρρεύσει αν κάποιος δεν ασχοληθεί σοβαρά με τη συντήρηση και διάσωσή του.
       
      Δείτε το video:
       

       
      Πηγή: http://www.enikos.gr/society/295100,To_profhtiko_ntokimanter_gia_to_gefyri_t.html
       
      και
       
      http://www.hotelsline.gr/root/newhotel/mx/m_Gefyri_Plakas.asp
    19. webTV

      Engineer

      Το διαστημικό σκάφος New Horizons (Νέοι Ορίζοντες) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) τράβηξε τις πιο μακρινές από τη Γη φωτογραφίες που έχουν ποτέ τραβηχτεί, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ που κατείχε από το 1990 το σκάφος Voyager 1.
       
      Η αμερικανική διαστημοσυσκευή, η οποία μελέτησε τον Πλούτωνα για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2015, έχει πια βάλει πλώρη για τα μυστηριώδη σώματα της ακόμη πιο μακρινής Ζώνης Κάιπερ (Kuiper Belt Objects - KBO).
       
      Ευρισκόμενο σε απόσταση περίπου 6,12 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων από τον πλανήτη μας ή σχεδόν 41 αστρονομικών μονάδων (δηλαδή 41 φορές τη μέση απόσταση Γης-Ήλιου), το New Horizons έστρεψε την τηλεσκοπική κάμερά του και φωτογράφισε στις 5 Δεκεμβρίου δύο σώματα ΚΒΟ, τα «2012 ΗΖ84» και «2012 ΗΕ85». Οι φωτογραφίες έφθασαν τώρα στη Γη και η NASA τις έδωσε στη δημοσιότητα.
       
      Στην πραγματικότητα το ρεκόρ του Voyager είχε σπάσει για πρώτη φορά την ίδια μέρα, δύο ώρες νωρίτερα, όταν η κάμερα Long Range Reconnaissance Imager (LORRI) του New Horizons φωτογράφισε ένα ανοιχτό αστρικό σμήνος του γαλαξία μας. Δύο ώρες αργότερα, τράβηξε τις ακόμη πιο μακρινές φωτογραφίες των δύο ΚΒΟ.
       
      Στις 14 Φεβρουαρίου 1990 το Voyager 1, ευρισκόμενο σε απόσταση 6,06 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων (40,5 αστρονομικών μονάδων) από τη Γη, είχε τραβήξει μια διάσημη φωτογραφία του πλανήτη μας ως μιας ωχρής μπλε κουκίδας. Η φωτογραφία εκείνη (γνωστή διεθνώς “Pale Blue Dot”) είχε δημιουργηθεί από μια σύνθεση 60 εικόνων. Επειδή το σκάφος έκλεισε τις κάμερές του λίγο μετά το «πορτρέτο» της Γης, το ρεκόρ απόστασης εκείνης της φωτογραφίας δεν απειλήθηκε για περισσότερα από 27 χρόνια.
       
      «Το New Horizons είναι εδώ και πολύ καιρό μία αποστολή με πρωτιές - η πρώτη που εξερεύνησε τον Πλούτωνα, η πρώτη που θα εξερευνήσει τη Ζώνη Κάιπερ, το πιο γρήγορο διαστημικό σκάφος που έχει ποτέ εκτοξευθεί. Και τώρα μπορέσαμε να τραβήξουμε φωτογραφίες από μεγαλύτερη απόσταση από τη Γη από κάθε άλλο διαστημικό σκάφος στην ιστορία», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής του New Horizons Άλαν Στερν του Νοτιοδυτικού Ινστιτούτου Ερευνών του Κολοράντο.
       
      Το σκάφος έχει «ραντεβού» με ένα ΚΒΟ, το σώμα «2014 MU69», την 1η Ιανουαρίου του 2019. Θα πρόκειται για το πιο απομακρυσμένο «ραντεβού» με ουράνιο αντικείμενο στη διαστημική ιστορία. Συνολικά, το New Horizons θα μελετήσει τουλάχιστον 20 ΚΒΟ, νάνους πλανήτες και «Κενταύρους» (πρώην ΚΒΟs με ασταθείς τροχιές που διασταυρώνονται με τις τροχιές των γιγάντιων πλανητών του ηλιακού μας συστήματος).
       
      Αυτή τη στιγμή, το σκάφος βρίσκεται σε θαυμάσια κατάσταση και έχει περιέλθει σε «ύπνωση». Οι χειριστές του από το Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Φυσικής του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς (εκεί ακριβώς όπου άφησε εποχή ο «δικός μας» Σταμάτης Κριμιζής) θα το ξυπνήσουν από τον ηλεκτρονικό ύπνο του στις 4 Ιουνίου, ώστε να προετοιμασθεί για το ιστορικό «ραντεβού» της Πρωτοχρονιάς του 2019.
       
      (Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ)
       

       
      Πηγή: http://www.huffingtonpost.gr/entry/to-diastemiko-skafos-new-horizons-spaei-to-rekor-travontas-tis-pio-makrines-apo-te-ye-fotoyrafies_gr_5a7eaf1be4b08dfc93045009?utm_hp_ref=gr-tech
    20. webTV

      GTnews

      Τα Κολύμπια από ένα αγροτικό χωριουδάκι πριν από 50 χρόνια, έγιναν το «χωριό των ξενοδοχείων της Ελλάδας», χτίστηκαν από τους Ιταλούς ως πρότυπο γεωργικό χωριό και ως εκ τούτου δεν ανήκουν στα παραδοσιακά χωριά της Ρόδου. Χαρακτηριστικό του οικισμού είναι ότι σχεδόν όλοι οι δρόμοι φέρουν ονόματα από ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως ο δρόμος του Λονδίνου, της Στοκχόλμης, του Παρισιού, του Άμστερνταμ και πολλές άλλες. Μια συναρπαστική πτήση πάνω από το χωριό της Ελλάδας που αντί για σπίτια έχει μόνο …πολυτελέστατα ξενοδοχεία.  Η εικόνα από ψηλά εντυπωσιάζει, καθώς τα ξενοδοχεία βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο, με τις πολυτελείς πισίνες (πολλά έχουν ιδιωτικές πισίνες για το κάθε δωμάτιο) και τους τεράστιους χώρους πρασίνου και γηπέδων γκολφ.
      Η Ομάδα Drone Haanity έκανε μια πτήση στο μοναδικό αυτό χωριό της Ελλάδας. 
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.