Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    626 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Στα τέλη του ερχόμενου Μαρτίου αλλάζει παντελώς ο οδικός χάρτης της χώρας, καθώς δίνεται στην κυκλοφορία το τελευταίο και πλέον δύσκολο, τμήμα της εθνικής οδού, αυτό που παρακάμπτει την κοιλάδα των Τεμπών και φθάνει στη Σκοτίνα.
       
      Πρόκειται για τα πλέον …μπαρουτοκαπνισμένα 25 χιλιόμετρα που κατασκευάστηκαν ποτέ στη χώρα μας, αφού το έργο (που ξεκίνησε το 2004), προ τεσσάρων ετών βρίσκονταν ένα βήμα πριν την εγκατάλειψη.
       
      Εν τέλει η χρυσή τομή βρέθηκε και με συνολικό κόστος κοντά στο 1,1 δις ευρώ, θα παραδοθεί σε λιγότερο από δύο μήνες στην κυκλοφορία.
       
      Το onlarissa.gr σας παρουσιάζει σήμερα πρώτο και αποκλειστικά, ένα βίντεο – οδοιπορικό στις τρεις νέες σήραγγες και στις εν εξελίξει εργασίες στο υπόλοιπο οδικό τμήμα, δίνοντας παράλληλα και μία σαφή εικόνα για το χρόνο που θα χρειάζεται κανείς για να μετακινηθεί από τον Ευαγγελισμό, έως και τη Σκοτίνα.
       

       
      Πηγή: http://www.onlarissa.gr/2017/02/10/apoklistiko-vinteo-taxidepsame-proti-mesa-apo-tis-nees-siranges-ton-tempon/
    2. webTV

      Engineer

      Δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι ένα μουσείο αυτοκινήτου συγκαταλέγεται στα 5 κορυφαία μουσεία της Ελλάδας, σύμφωνα με το Τrip Advisor. Η τεράστια κληρονομιά της χώρας μας σε αρχαίο πολιτισμό και η ελάχιστη παρουσία της στη βιομηχανία της αυτοκίνησης καθιστά μάλλον παράδοξο αυτό το γεγονός, το οποίο όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό. Και μάλιστα ακόμα πιο εντυπωσιακό, αν αναλογιστούμε ότι το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, ένα κόσμημα της χώρας μας, δημιουργήθηκε χάρη στο όραμα και στην προσπάθεια ενός και μόνου ανθρώπου, του Θεόδωρου Χαραγκιώνη.
       
      Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου-Ίδρυμα Θεοδώρου & Γιάννας Χαραγκιώνη, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, ξεκίνησε να λειτουργεί από το Μάρτιο του 2011 στο κέντρο της Αθήνας. Στο μουσείο μπορεί κανείς να θαυμάσει 120 από τα 350 περίπου αυτοκίνητα της συλλογής του κ. Χαρακγιώνη, τα οποία εκτίθενται εναλλασσόμενα. Στον ίδιο χώρο, υπάρχει ένα συνεργείο του 1930 με περισσότερα από 3.000 αντικείμενα, 72 ιστορικοί τροχοί, 32 ιστορικά τιμόνια και το αρχείο της ΕΛΠΑ, αποτελούμενο από 90 κομμάτια.
       
      Τα πιο σπάνια αυτοκίνητα που μπορεί να δει κανείς στο μουσείο είναι το BMW 319 / 328 Motto Streamliner με αλουμινένιο άβαφο αμάξωμα του 1950, το Jovett Jupitter ABBOTT Coupe, το εμπροσθοκίνητο σπορ βρετανικό αυτοκίνητο με σωληνωτό σασί και επίπεδο (μπόξερ) κινητήρα κατασκευασμένο από την καροσσερί ABBOTT (σε δύο μόνο αντίγραφα, με το ένα να έχει καταστραφεί) και το PIPER GTR, το πρωτότυπο της PIPER για τη συμμετοχή της στο LEMANS του 1969.
       
      Το ακριβότερο μοντέλο που κοσμεί το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου είναι μια Maserati με αμάξωμα Barchetta, μοντέλο 350S, του 1957. H αξία της δεν μπορεί να προσδιοριστεί, καθώς πρόκειται για ένα πολύ ξεχωριστό τετράτροχο, δεδομένου ότι έχει συμμετάσχει σε σημαντικούς αγώνες με μεγάλους οδηγούς και έχει παραχθεί σε τρία μόνον αντίτυπα.
       
      Από την έναρξη λειτουργίας του, το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου παρουσιάζει μια σταθερά ανοδική πορεία και υπολογίζεται πως περίπου 120.000 άτομα το έχουν επισκεφθεί, τα τελευταία τρία χρόνια. Η σημαντικότητά του μάλιστα περνά συχνά τα ελληνικά σύνορα. Με τον τίτλο «Προορισμός διακοπών - Αθήνα», το γνωστό γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου Auto Motor und Sport, στη ρουμανική του έκδοση Μαρτίου 2018, αφιερώνει ένα δισέλιδο θέμα στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου-Ίδρυμα Θεοδώρου & Γιάννας Χαραγκιώνη, θεωρώντας το έναν σημαντικό λόγο για να επισκεφθεί κανείς την Αθήνα, που εκτός από την περίφημη κλασική ιστορία της, προσφέρει μια από τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές συλλογές αυτοκινήτων.
       
      Περισσότερα σχετικά με τις ώρες λειτουργίες και άλλες πρακτικές πληροφορίες , μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου στη διεύθυνση http://www.hellenicmotormuseum.gr
       

       
      Πηγή: http://www.insider.gr/epiheiriseis/aytokinito/79988/toyristikos-proorismos-elliniko-moyseio-aytokinitoy-pics-vid
    3. webTV

      Engineer

      Το νερό προφύλαξε από το χρόνο και την ανθρώπινη παρέμβαση τα περισσότερα κτίσματα. Ένας αρχαίος οικισμός του 2.800 π.χ βρέθηκε ανέπαφος στην Ελαφόνησο και συγκεκριμένα στο Παυλοπέτρι.
       
      Η υπόγεια πολιτεία βρίσκεται 4 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ναοί, διώροφα κτίρια, κήποι, νεκροταφείο και λιμάνι. Μέχρι και πολυπλοκο σύστημα διαχείρισης υδάτων έχει διασωθεί.
       
      Πιθανολογείται από τους ειδικούς ότι η πόλη καταποντίστηκε από σεισμό γύρω στο 1.000 π.χ ενώ άλλοι τοποθετούν το σεισμό στο 375 μ.χ
       
      Δείτε το βίντεο του BBC με ελληνικούς υπότιτλους:
       

       

       
      Πηγή: http://www.arttravel.gr/arttravel-best_video/article/16066/anakalupsh-h-upobruxia-politeia-sthn-elafonhso
    4. webTV

      Engineer

      Μόνο δέος προκαλούν οι εικόνες από το λιμάνι του Ρότερνταμ τη στιγμή της μεταφοράς πλοίων, τα οποία δεν ρυμουλκούνται, αλλά βρίσκονται πάνω σε άλλο πλοίο.
       
      Το σκηνικό με το Blue Marlin να μεταφέρει πάνω του 13 πλοία προκαλεί δέος και πραγματικά εντυπωσιάζει.
       
      Δείτε το βίντεο:
       

       
      Πηγή: http://www.ipaideia.gr/deite-pos-metaferontai-13-terastia-ploia-pou-den-pleoun-sti-thalasa-ena-vinteo-pou-prokalei-deos.htm
    5. webTV

      Ροδοπουλος

      Απόδοση στα ελληνικά της συμμετοχής του Νόαμ Τσόμσκι στη συζήτηση "Μάθηση Δίχως Σύνορα", με τίτλο "Ο Σκοπός της Εκπαίδευσης" - The Purpose of Education - μια πρωτοβουλία του ιστότοπου Learning Without Frontiers.
       
      Η εκπαίδευση έχει πάρει δύο μορφές
       
      Η πρώτη σχετίζεται με το Διαφωτισμό, με υψηλότερο στόχο στη ζωή να αναζητάς και να δημιουργείς, να ερευνάς τα πλούτη του παρελθόντος, να προσπαθείς να εσωτερικεύεις να «μεταφέρεις» τη αναζήτηση, βοηθά τον κόσμο πώς να μαθαίνει μόνος του, εσύ ο μαθητής επιλέγεις τι θα κυριαρχήσει.
       
      Η δεύτερη έχει σχέση με την Κατήχηση, από μικρή ηλικία οι νέοι πρέπει να τοποθετούνται σε ένα πλαίσιο όπου θα εκτελούν αρκετά συγκεκριμένες οδηγίες.
       
      Tα σχολεία και τα πανεπιστήμια έπρεπε να αυξήσουν τα μέτρα έλεγχου, επαγγελματική κατάρτιση, επιβάλλοντας μεγαλύτερα χρέη για να τους αιχμαλωτίσουν στην συμμόρφωση
       

    6. webTV

      Engineer

      Μοναδική πηγή γνώσης είναι το ιστορικό ντοκιμαντέρ για τα νεοκλασικά κτήρια της πρωτεύουσας, με κείμενα του Γιάννη Τσαρούχη και εικόνες του Σπύρου Βασιλείου.
       
      Η μικρού μήκους ταινίας, διάρκειας 20 λεπτών, γυρίστηκε το 1980 σε παραγωγή, σενάριο, διεύθυνση φωτογραφίας και σκηνοθεσία Νίκου Γραμματικόπουλου.
       
      Βραβεύθηκε με το Βραβείο Κριτικών στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για τη συμβολή του στη διατήρηση και διάσωση της πολιτισμικής κληρονομιάς το 1980.
       
      Αργότερα, το αγόρασε η ΕΡΤ αλλά και η Σουηδική Τηλεόραση.
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/86082/Istoriko-ntokimanter-gia-ta-neoklasika-tis-Athinas-me-keimena-tou-Gianni-Tsarouxi-Video
    7. webTV

      Engineer

      Η επιβλαβής ακτινοβολία μιας τέτοιας έκρηξης δεν μπορεί να διαπεράσει την "ασπίδα" της γήινης ατμόσφαιρας, μπορεί όμως να δημιουργήσει προβλήματα σε δορυφόρους και συστήματα ραδιοεπικοινωνιών
       
      Την ισχυρή ηλιακή έκρηξη που σημειώθηκε στις 19 Δεκεμβρίου κατέγραψαν τα τηλεσκόπια της NASA και οι εικόνες είναι πανέμορφες!
       
      Η επιβλαβής ακτινοβολία μιας τέτοιας έκρηξης δεν μπορεί να διαπεράσει την "ασπίδα" της γήινης ατμόσφαιρας, ώστε να βλάψει τους ανθρώπους στην επιφάνεια του πλανήτη, ούτε θέτει σε κίνδυνο τους αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Μπορεί όμως να δημιουργήσει προβλήματα στους δορυφόρους, τα συστήματα ραδιοεπικοινωνιών, το σύστημα GPS, καθώς επίσης και τα επίγεια δίκτυα ηλεκτρισμού.
       
      Τον Σεπτέμβριο, τα τηλεσκόπια της NASA κατέγραψαν μία ισχυρή ηλιακή καταιγίδα, την ισχυρότερη εδώ και αρκετά χρόνια.
       
      Οι ηλιακές εκλάμψεις κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες: C (οι πιο ασθενείς), M (μεσαίες) και Χ (ισχυρές). Η τωρινή Χ1.6, αν και ιδιαίτερα ισχυρή, απέχει πολύ από την «θηριώδη» Χ4.9, που είχε συμβεί στον Ήλιο φέτος τον Φεβρουάριο.
       

       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/environment/article/437569/eduposiako-video-tis-nasa-apo-ishuri-iliaki-ekrixi/
    8. webTV

      Engineer

      Μετά από δέκα χρόνια εργασιών εγκαινιάζεται το πρώτο διώροφο τούνελ ταχείας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Το «Avenue 2» αποτελεί πρότυπο μετατροπής δρόμων με ασφυκτική κίνηση σε πνεύμονες πρασίνου.
       
       
      Εκ πρώτης όψεως το τούνελ στο κέντρο του Μάαστριχτ φαίνεται σαν ένα συνηθισμένο τούνελ. Εάν δεν το γνωρίζεις δεν μπορείς να υποψιαστείς ότι πάνω από την οροφή του τούνελ βρίσκεται άλλο ένα τούνελ και από πάνω ένας χώρος πρασίνου που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα νέο κέντρο της πόλης.
       
      Οι κάτοικοι της πόλης περίμεναν με ανυπομονησία την ολοκλήρωση του μεγαλεπήβολου έργου. Το μποτιλιάρισμα και ο θόρυβος από τον δρόμο αποτελούσαν καθημερινά φαινόμενοα. Ακόμη όμως και η κυκλοφορία πέρα από τα σύνορα της πόλης αποτελούσε πρόβλημα.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος Α2 είναι η σημαντικότερη οδική αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας της Ολλανδίας και το Μάαστριχτ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κυκλοφοριακούς κόμβους της χώρας. Όταν κινείται κανείς προς τα νότια της χώρας, δύσκολα μπορεί να αποφύγει το Μάαστριχτ. Και αυτό συχνά κατέληγε σε πολύωρη αναμονή στους δρόμους. Για ένα κομμάτι περίπου τριών χιλιομέτρων στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας παλαιότερα απαιτούνταν περισσότερο από μισή ώρα.
       
      Τώρα όμως όλα αυτά θα αλλάξουν. Το νέο τούνελ θα επιτρέπει στους οδηγούς να διασχίζουν το κέντρο της πόλης σε μόλις τρία λεπτά.
       
      Το πρώτο διώροφο τούνελ της Ευρώπης
       
      «Πρόκειται για την πρώτη κατασκευή τέτοιου είδους στην Ευρώπη» λέει ο Μπαρτ Γκρότε, υπεύθυνος του κατασκευαστικού έργου «Avenue 2». «Αποφασίσαμε ότι το καλύτερο θα είναι να χωρίσουμε την τοπική από την εθνική κίνηση». Στο χαμηλότερο επίπεδο το όριο ταχύτητας είναι 100 χλμ/ώρα, ενώ στο ανώτερο 80 χλμ/ώρα.Η τεχνική καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι το τούνελ είναι διώροφο. Ουσιαστικά πρόκειται για τέσσερα τούνελ σε δύο επίπεδα. Στο χαμηλότερο επίπεδο κινούνται οι οδηγοί που θέλουν να βγουν έξω από την πόλη και στο ανώτερο εκείνοι που κατευθύνονται στο κέντρο του Μάαστριχτ.
       
      Δέκα χρόνια χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το εν λόγω έργο, το οποίο κόστισε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
       
      Πνεύμονας πρασίνου
       

      Ωστόσο το τούνελ δεν θα ευνοήσει μόνο την κυκλοφορία του Μάαστριχτ αλλά αναμένεται να γίνει σύντομα και ένας πνεύμονας πρασίνου που θα βελτιώσει αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
       
      Το σχέδιο προβλέπει να φυτευθούν χίλια δέντρα πάνω από το τούνελ ώστε να δημιουργηθεί ένα πάρκο με δρόμους για πεζούς και ποδήλατα. Επιπλέον μεγάλος ολλανδός κατασκευαστής έχει επενδύσει στο «Avenue 2» και φιλοδοξεί να χτίσει περίπου 1100 διαμερίσματα κατά μήκος του τούνελ.
       
      Το έργο μπορεί να αποτελέσει πρότυπο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες παρά τις διαφορετικές ανάγκες και ιδιομορφίες, θα μπορούσαν σίγουρα να επωφεληθούν από ένα αντίστοιχο πρότζεκτ.
       
      Ντάνιελ Μπέλουτ/ Αλεξάνδρα Κοσμά
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%BB-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%87%CF%84/a-36920690
       

       

    9. webTV

      Engineer

      Το λεκανοπέδιο της ερήμου Ντανακίλ βρίσκεται στο σημείο που διασταυρώνονται οι τρεις τεκτονικές πλάκες, στο κέρας της Αφρικής, γι’αυτό και φιλοξενεί κάποια από τα πιο θεαματικά και περίπλοκα γεωλογικά φαινόμενα στον πλανήτη.
       
      Ενεργά ηφαίστεια, έντονη τεκτονική δραστηριότητα, απόκοσμοι σχηματισμοί από θειάφι και ορυκτό αλάτι, λίμνες που σχηματίστηκαν από ροές λάβας με μεγάλες συγκεντρώσεις άλατος, αναθυμιάσεις και αφόρητες θερμοκρασίες (άνω των 50°C) σε ένα απόκοσμο σκηνικό όπου επικρατούν οι σκληρότερες συνθήκες πάνω στη γη.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7852/anazitontas-leyko-xryso-sto-pio-skliro-meros-tis-gis
    10. webTV

      Engineer

      Video της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την δοκιμαστική λειτουργία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα-Λιανοκλάδι.
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/videos/item/44764-video-i-proti-episimi-volta-tou-ilektrikoy-trainou-sti-siragga-kallidromou
    11. webTV

      Engineer

      Ανά τους αιώνες άφθονα τείχη έχουν υψωθεί από χώρες του κόσμου που είτε ήθελαν να αποτρέψουν ανθρώπινες «διαρροές» είτε εισβολές. Η ιστορία, ωστόσο, δείχνει πως τα τείχη, σε πολλές περιπτώσεις, δεν κατάφεραν να διαιρέσουν, να διχοτομήσουν ή να αποτρέψουν τους ανθρώπους. Ως εκ τούτου, η κατασκευή ενός νέου τείχους 3.200 χλμ στα αμερικανομεξικανικά σύνορα, για το οποίο έχει δεσμευτεί ο πρόεδρος Τραμπ, ίσως σύντομα αποδειχτεί μάταιη.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7905/ta-atyxi-teixi-mia-syntomi-istoria-ton-teixon-toy-kosmoy
    12. webTV

      Engineer

      Για διαφορετικούς λόγους κι αιτίες αυτά είναι τα τεχνολογικά προϊόντα που εξαφανίστηκαν από τις βιτρίνες των καταστημάτων, ηλεκτρονικών και μη, το 2016.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/reportaz/video/7624/ta-texnologika-proionta-poy-exafanistikan-to-2016
    13. webTV

      Engineer

      Η σήραγγα του Fehmarnbelt αποτελεί ένα έργο που θα ενώσει το γερμανικό νησί Fehmarn με το νησί Lolland της Δανίας στην θάλασσα της Βαλτικής.
       
      Η διαδρομή θα έχει μήκος 18 χιλιόμετρα και θα παρέχει την δυνατότητα διάσχισης με αυτοκινητόδρομο αλλά και σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ των δύο σημείων.
       
      Στο σημείο κατασκευής του έργου σήμερα λειτουργεί γραμμή ferry boat και το έργο αναμένεται να εξοικονομήσει 1 ώρα χρόνο διαδρομής. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 5.1 δισ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί ως το 2020.
       

       
      Δείτε την ιστοσελίδα του έργου και περισσότερες πληροφορίες εδώ: http://www.femern.com/
       

       

       
      http://visualarchive.femern.com/VisualArchiveMedia/Display/756ef302-91b5-43a7-949c-a8c5a29554ee_fehmaren18.TIF
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/28229-fehmarnbelt-%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B8%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1
    14. webTV

      Engineer

      Παρασκευή 24 Απριλίου 2015, Ο Μετροπόντικας κάνει εντυπωσιακή είσοδο στον υπό κατασκευή σταθμό Μετρό ΝΙΚΑΙΑ. Είναι ο τρίτος κατά σειρά σταθμός που μπήκε μετά την ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ και τον ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ. Επόμενη στάση του μετροπόντικα ο σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ
       
      Δείτε το video:
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/29991-video-%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CF%8C-%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%AD%CE%BA%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC
    15. webTV

      Engineer

      Με μία προσφορά πραγματοποιήθηκε τελικά σήμερα η δημοπράτηση για την «Μελέτη – κατασκευή – χρηματοδότηση – λειτουργία – συντήρηση και εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και μελέτη – κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων».
       
      Η μοναδική παρουσία ήταν από την Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR. Η GMR είναι Ινδικός όμιλος άγνωστος στην Ευρώπη. Το κάθε υποψήφιο σχήμα θα καταθέσει 3 φακέλους: ο πρώτος περιέχει τα πιστοποιητικά συμμετοχής, ο δεύτερος φάκελος περιέχει την Τεχνική Προσφορά και ο τρίτος φάκελος την Οικονομική Προσφορά.
       
      Θα πρέπει να σημειώσουμε πως πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο όλων των εποχών για την Κρήτη, το μεγαλύτερο έργο σε αεροδρόμιο από την ολοκλήρωση του Ελ.Βενιζέλος και το πρώτο έργο παραχώρησης που δημοπρατείται 11 χρόνια μετά τη δημοπράτηση για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
       
      Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται να διαρκέσει περίπου ένα έτος. Σε αυτό το διάστημα θα ελεγχθούν αρχικά τα πιστοποιητικά συμμετοχής και να ανακοινωθεί αν περνάμε στην τελική φάση όπου θα ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές.
       
      Κατόπιν θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος-παραχωρησιούχος και θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος, όπου το έργο θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και τέλος να υπογραφεί η σχετική σύμβαση παραχώρησης.
       
      Η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε 444 μήνες (37 χρόνια) από την ανάθεση της σύμβασης. Μέσα σε αυτό το χρόνο έχει υπολογιστεί και ο χρόνος κατασκευής περίπου 5 χρόνια με τις μεγαλύτερες πιθανότητες να μας οδηγούν στην ολοκλήρωση του έργου λίγο πριν την καλοκαιρινή σεζόν του 2022.
       
      Σύμφωνα με σημερινές εκτιμήσεις, το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 850εκ.ευρώ, με το κόστος των απαλλοτριώσεων να φτάνει στα 100 εκατ. ευρώ, τα οποία και θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Ο Ανάδοχος όμως είναι υπεύθυνος για την χρηματοδότηση του έργου.
       
      Το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλει στον Ανάδοχο ως οικονομική συμβολή αυτού: κατά μέγιστο ποσό 220εκ.ευρώ ως χρηματοδοτική συμβολή στην δαπάνη μελετών - κατασκευών και μέρος του εισπραττόμενου Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών και κατά την Περίοδο Λειτουργίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Διακήρυξη και το Σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης.
       
      Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία αεροδρομίου σε έκταση 6.000 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται στον δήμο Μίνωα Πεδιάδος, με μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ και εφόσον καταστεί αναγκαίο, θα υπάρχει δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ. Στο έργο συμπεριλαμβάνονται και οδικά έργα μήκους 30χλμ.
       
      Στην εταιρεία παραχώρησης το ελληνικό δημόσιο θα κατέχει ποσοστό μεταξύ 35% έως 55%, ενώ παραχωρούνται συνολικά 400 στρέμματα για εμπορική εκμετάλλευση.
       
      ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
       
      Το έργο αφορά στη χρηματοδότηση – μελέτη – κατασκευή – λειτουργία – εκμετάλλευση και συντήρηση του Αεροδρομίου, καθώς και τη μελέτη – κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεών του (με ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ) μέσω της ανάθεσης και εκτέλεσης σύμβασης παραχώρησης. Το Έργο συνοπτικά περιλαμβάνει:
       
      Αεροδρόμιο
       
      Όλες τις απαραίτητες έρευνες, μελέτες, κατασκευές, συστήματα και εξοπλισμό για τη λειτουργία του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στην περιοχή Καστελλίου Δήμου Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης (Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου), συμπεριλαμβανομένου του αναγκαίου οδικού του δικτύου. Το Αεροδρόμιο από την έναρξη λειτουργίας του θα
      αντικαταστήσει τον σημερινό εν λειτουργία Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» που βρίσκεται στην περιοχή της Αλικαρνασσού.
       
      Το Αεροδρόμιο χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλλι Δήμου Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης (Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου) και θα λειτουργεί παράλληλα με αυτό.
       
      Οδικό Δίκτυο Σύνδεσης:
      Θα υπάρχουν οδικές προσβάσεις με τον ΒΟΑΚ μέσω νέου κλειστού αυτοκινητοδρόμου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα), που θα καταλήγουν στη Χερσόνησο. Για τη σύνδεση με τον ΝΟΑΚ προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης μήκους 6 χλμ. περίπου διατομής μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα, από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.
       
      «Εξοπλισμός Αεροναυτιλίας Αεροδρομίου» («Navigational Aids - Navaids»)
      Ο Εξοπλισμός Αεροναυτιλίας Αεροδρομίου θα λειτουργεί, θα συντηρείται, θα αναβαθμίζεται ή θα αντικαθίσταται με ευθύνη και κατ' επιλογήν της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Η ΥΠΑ θα αναλάβει την λειτουργία όλου του Εξοπλισμού Αεροναυτιλίας Αεροδρομίου και την παροχή όλων των υπηρεσιών αεροναυτιλίας στους αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν το Αεροδρόμιο.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/paraxoriseis-sdit/item/36890-mia-prosfora-apo-terna-gmr-gia-to-neo-aerodromio-sto-kasteli
    16. webTV

      Engineer

      Η Εθνική Ωκεανική και Ατμοσφαιρική Διοίκηση (NOAA) των Ηνωμένων Πολιτειών έδωσε στη δημοσιότητα ένα διαδραστικό χάρτη της παγκόσμιας σεισμικής δραστηριότητας όπως αυτή έχει καταγραφεί τα τελευταία 15 χρόνια από την αμερικανική Γεωλογική Υπηρεσία (USGS).
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7598/15-xronia-pagkosmias-seismikis-drastiriotitas-se-ena-xarti
    17. webTV

      Engineer

      Το 4ο επεισόδιο με θέμα τη ζωή του καθηγητή Θεοδόση Τάσιου, έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι τηλεθεατές της ΕΡΤ2, στην εκπομπή «Μονόγραμμα», την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016, στις 23:30.
       
      Ο καθηγητής Θεοδόσης Τάσιος, που αυτοβιογραφείται στο «Μονόγραμμα» αυτής εβδομάδας, γεννήθηκε στην Καστοριά και μεγάλωσε στα Μέγαρα της Αττικής με ρίζες από την Ήπειρο και τη Θεσσαλία.
       
      Διχασμένος ανάμεσα στην Αρχαιολογία και στα Μαθηματικά, επέλεξε τελικά να σπουδάσει στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Έγινε μηχανικός σε «μία Ελλάδα καθημαγμένη από τον πόλεμο με 2 εκατομμύρια αστέγους και στην οποία το πρώτο πρόβλημα ήταν η αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης μέσω της κατασκευής οικισμών…».
       
      Το 1958 αναγορεύθηκε διδάκτωρ και στη συνέχεια επιμελητής, μόνιμος καθηγητής (1964) και τακτικός καθηγητής του ΕΜΠ (1969). Ευτύχησε να είναι επίτιμος διδάκτωρ έξι πανεπιστημίων, ανά τον κόσμο, με πολλές διακρίσεις και βραβεία.
       
      Αγάπησε πολύ την ιδιότητα του δασκάλου. Το να μεταδίδεις τη γνώση σου. «Πρέπει να το αγαπάς πολύ το δασκαλίκι», λέει. «Κι όταν το αγαπάς, σου δίνει τεράστιες υποστασιακές ηδονές. Έχεις ανθρώπους που μέσα σε λίγους μήνες κι αργότερα σε λίγα χρόνια, σε ξεπερνάνε. Κι αυτό είναι τεράστια ηδονή. Όμως πρέπει να είσαι συγχρόνως και συνεχώς ερευνητής, αλλιώς σε λίγα χρόνια παλιώνεις…».
       
      Πολλές γέφυρες, φράγματα και σήραγγες στην Ελλάδα είναι συνδεδεμένες με το όνομά του: το φράγμα Πηνειού Ηλείας, το φράγμα Άγρα Ημαθίας, η γέφυρα του Αχελώου, του Αλφειού, της Άρτας και φυσικά η περίφημη συρταρωτή γέφυρα της Χαλκίδας. Μία εντυπωσιακή στην κατασκευή της και στη λειτουργία της γέφυρα, που εξυπηρετεί αστικές ανάγκες.
       
      Δεν ξέχασε ποτέ την αγάπη του προς τη Φιλοσοφία και πάντα στην πορεία του προσπάθησε να τα συνδυάσει. Ως ιστορικός της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, υπήρξε συνδιοργανωτής της ομώνυμης έκθεσης που παρουσιάστηκε σε πόλεις της Ελλάδας και της Γερμανίας.
       
      Έχει έναν απέραντο θαυμασμό για τα μεγάλα τεχνολογικά έργα της αρχαιότητας, όπως τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, το Ευπαλίνειο Όρυγμα στο Πυθαγόρειο της Σάμου, τα οποία και έχει μελετήσει επισταμένως. Μιλάει γι’ αυτά και αναλύει τη λειτουργία τους με μεγάλη αγάπη και σεβασμό…
       
      Είναι επίσης πρόεδρος της Ελληνικής Φιλοσοφικής Εταιρείας. Από τον Πλάτωνα ώς τον Επίκουρο και από τον Αριστοτέλη ώς τη χριστιανική θεώρηση των πραγμάτων, ο Θεοδόσης Τάσιος, δεν σταματάει να ερευνά και να μελετά: Για τον σκοπό της ζωής; «Το ερώτημα αυτό είναι σχεδόν αλαζονικό», λέει και μας εξηγεί το γιατί…
       
      Δείτε την εκπομπή εδώ: http://webtv.ert.gr/katigories/politismos/26okt2016-monogramma/
       
      Πηγή: http://www.ert.gr/o-theodosis-p-tasios-sto-monogramma-tis-ert2/
    18. webTV

      Engineer

      Η Ιόνια Οδός (Αυτοκινητόδρομος 5, Α5) είναι ένας σχεδιασμένος και υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με μήκος 196km. Θα ξεκινάει από την Πάτρα, κοντά στο Ρίο Αχαΐας, θα διέρχεται από Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Αμφιλοχία, Άρτα και θα καταλήγει στα Ιωάννινα όπου θα συνδέεται με την Εγνατία.
       
      Είναι τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 55 (Ε55) από το Αντίρριο μέχρι και τον Α/Κ Αμφιλοχίας, ενώ από εκεί έως τη σύνδεσή του με την Εγνατία οδό στον κόμβο Πεδινής θα αποτελεί την Ευρωπαϊκή οδό 951 (Ε951). Η κατασκευάστρια εταιρία είναι η Νέα Οδός, η οποία έχει αναλάβει και ένα τμήμα του Α1.
       
      Η Ιόνια Οδός είναι ο δυσκολότερος υπό κατασκευή Αυτοκινητόδρομος. Η χάραξη του δρόμου περνά από πολύ δύσκολα ανάγλυφα εδάφους και κυρίως είναι πάνω στη ραχοκοκαλιά της οροσειράς της Πίνδου. Ο δρόμος ξεκινά μετά τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και συνεχίζει περνώντας από το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα φτάνει στα Ιωάννινα όπου και συναντά την Εγνατία Οδό.
       
      Οι Νομοί που διασχίζει είναι οι Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρέβεζας, Ιωαννίνων. Η ολοκλήρωσή του, η οποία προβλέπεται να γίνει τον Δεκέμβριο του 2015, αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση για την ανάπτυξη της περιοχής που θεωρείται σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ απο τις πιο φτωχές στην Ευρώπη.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=xr3Ve25xn4o
       
      Πηγή στοιχείων για την Ιόνια Οδό: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1_%CE%9F%CE%B4%CF%8C%CF%82
       
      Πηγή video: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/27344-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%BF-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B9%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C
    19. webTV

      Engineer

      Artisanopolis ονομάζεται η πρώτη πλωτή πόλη που σχεδίασε ομάδα οραματιστών του Seasteading Institute στο Σαν Φρανσίσκο και αναμένεται να υλοποιηθεί έως το 2020 στον Ειρηνικό.
       
       
      Μετά την παρουσίαση του project στον Διεθνή Διαγωνισμό Floating Cities, όπου κατέλαβε την πρώτη θέση ήδη ο Διευθύνων Σύμβουλος Seasteading Institute υπέγραψε με την κυβέρνηση της Γαλλικής Πολυνησίας μνημόνιο συνεργασίας για την κατασκευή της πρώτης επιπλέουσας πόλης του κόσμου στ’ ανοιχτά των νησιών του Νότιου Ειρηνικού, αποσκοπώντας στο να έχει μια σε πλήρη λειτουργία αστική κοινότητα πάνω στη θάλασσα, έως το 2020.
       
      Η Artisanopolis αποτελείται από γεωμετρικές βάσεις, οι οποίες μπορούν να συνδεθούν και να αποσυνδεθούν ανάλογα με τις ανάγκες της κοινότητας. Κάθε τμήμα μπορεί να μετακινηθεί εύκολα με ένα ρυμουλκό, είτε μέσα στα όρια της πόλης είτε μεταξύ πόλεων και αποτελεί ένα μοναδικό παράδειγμα βιώσιμης ανάπτυξης. Υγροπονικά θερμοκήπια θα προσφέρουν φρέσκα τρόφιμα και μονάδες αφαλάτωσης, πόσιμο νερό.
       
      Γύρω από το όλο σύμπλεγμα, ένας κυκλικός κυματοθραύστης συμβάλλει στον έλεγχο υψηλών κυμάτων και ανέμων. Η βιώσιμη παραγωγή ενέργειας βασίζεται σε βυθισμένες τουρμπίνες οι οποίες λειτουργούν με τα κύματα, καθώς και σε σειρά ηλιακών πάνελ.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=Cju7HnyJA8k
       
      Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ - http://www.huffingtonpost.gr/2017/02/21/artisanopolis-------_n_14905366.html?utm_hp_ref=gr-tech
       

       

       

       

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.