Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    651 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Η Airbus σχεδιάζει να δοκιμάσει έως το τέλος του 2017 ένα αυτόνομο ιπτάμενο όχημα, ως μέσο για τη μείωση του μποτιλιαρίσματος στους δρόμους των πόλεων.
       
       
      Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Airbus Τομ Έντερς σε συνέδριο ψηφιακής τεχνολογίας στο Μόναχο, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
       
      Η Airbus δημιούργησε πέρυσι μία μονάδα με την ονομασία Urban Air Mobility, με στόχο να αναπτύξει εναλλακτικά μεταφορικά μέσα εντός των πόλεων. Ανάμεσά τους είναι η ιδέα για ένα όχημα τύπου ελικοπτέρου, που θα μπορεί να νοικιάζει κανείς μέσω ειδικής εφαρμογής (app).
       
      «Πριν 100 χρόνια οι αστικές μεταφορές έγιναν υπόγειες, τώρα έχουν την τεχνολογική δυνατότητα να γίνουν ιπτάμενες», δήλωσε ο Έντερς, ο οποίος δήλωσε αισιόδοξος ότι έως το τέλος του έτους η Airbus θα είναι σε θέση να κάνει μία πτήση επίδειξης ενός πρωτότυπου οχήματος χωρητικότητας ενός ατόμου..
       
      «Είμαστε σε φάση πειραματισμού, αλλά παίρνουμε πολύ στα σοβαρά το ζήτημα», ανέφερε και τόνισε ότι οι μελλοντικές τεχνολογίες αυτού του είδους θα πρέπει να είναι καθαρές για μη μολύνουν κι άλλο τις πόλεις. Ακόμη, σημείωσε ότι με τα ιπτάμενα οχήματα θα μειωθούν τα κόστη για τις υποδομές των μεταφορών. «Όταν πετάς, δεν χρειάζεται να ρίχνεις δισεκατομμύρια σε τσιμεντένιες γέφυρες και δρόμους», δήλωσε.
       
      Σύμφωνα με τον ίδιο, η Airbus, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εμπορικών ελικοπτέρων, θέλει να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες όπως η αυτόνομη οδήγηση και η τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να φέρει πιο κοντά μία εποχή ιπτάμενων οχημάτων. Δεν διευκρίνισε, πάντως, πόσα κεφάλαια έχει επενδύσει ήδη η εταιρεία προς αυτήν την κατεύθυνση.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_Airbus_etoimazei_iptameno_ochima_polis/
       

       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://www.airbusgroup.com/int/en/news-media/corporate-magazine/Forum-88/My-Kind-Of-Flyover.html
    2. webTV

      Engineer

      Το διαστημικό σκάφος New Horizons (Νέοι Ορίζοντες) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) τράβηξε τις πιο μακρινές από τη Γη φωτογραφίες που έχουν ποτέ τραβηχτεί, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ που κατείχε από το 1990 το σκάφος Voyager 1.
       
      Η αμερικανική διαστημοσυσκευή, η οποία μελέτησε τον Πλούτωνα για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2015, έχει πια βάλει πλώρη για τα μυστηριώδη σώματα της ακόμη πιο μακρινής Ζώνης Κάιπερ (Kuiper Belt Objects - KBO).
       
      Ευρισκόμενο σε απόσταση περίπου 6,12 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων από τον πλανήτη μας ή σχεδόν 41 αστρονομικών μονάδων (δηλαδή 41 φορές τη μέση απόσταση Γης-Ήλιου), το New Horizons έστρεψε την τηλεσκοπική κάμερά του και φωτογράφισε στις 5 Δεκεμβρίου δύο σώματα ΚΒΟ, τα «2012 ΗΖ84» και «2012 ΗΕ85». Οι φωτογραφίες έφθασαν τώρα στη Γη και η NASA τις έδωσε στη δημοσιότητα.
       
      Στην πραγματικότητα το ρεκόρ του Voyager είχε σπάσει για πρώτη φορά την ίδια μέρα, δύο ώρες νωρίτερα, όταν η κάμερα Long Range Reconnaissance Imager (LORRI) του New Horizons φωτογράφισε ένα ανοιχτό αστρικό σμήνος του γαλαξία μας. Δύο ώρες αργότερα, τράβηξε τις ακόμη πιο μακρινές φωτογραφίες των δύο ΚΒΟ.
       
      Στις 14 Φεβρουαρίου 1990 το Voyager 1, ευρισκόμενο σε απόσταση 6,06 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων (40,5 αστρονομικών μονάδων) από τη Γη, είχε τραβήξει μια διάσημη φωτογραφία του πλανήτη μας ως μιας ωχρής μπλε κουκίδας. Η φωτογραφία εκείνη (γνωστή διεθνώς “Pale Blue Dot”) είχε δημιουργηθεί από μια σύνθεση 60 εικόνων. Επειδή το σκάφος έκλεισε τις κάμερές του λίγο μετά το «πορτρέτο» της Γης, το ρεκόρ απόστασης εκείνης της φωτογραφίας δεν απειλήθηκε για περισσότερα από 27 χρόνια.
       
      «Το New Horizons είναι εδώ και πολύ καιρό μία αποστολή με πρωτιές - η πρώτη που εξερεύνησε τον Πλούτωνα, η πρώτη που θα εξερευνήσει τη Ζώνη Κάιπερ, το πιο γρήγορο διαστημικό σκάφος που έχει ποτέ εκτοξευθεί. Και τώρα μπορέσαμε να τραβήξουμε φωτογραφίες από μεγαλύτερη απόσταση από τη Γη από κάθε άλλο διαστημικό σκάφος στην ιστορία», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής του New Horizons Άλαν Στερν του Νοτιοδυτικού Ινστιτούτου Ερευνών του Κολοράντο.
       
      Το σκάφος έχει «ραντεβού» με ένα ΚΒΟ, το σώμα «2014 MU69», την 1η Ιανουαρίου του 2019. Θα πρόκειται για το πιο απομακρυσμένο «ραντεβού» με ουράνιο αντικείμενο στη διαστημική ιστορία. Συνολικά, το New Horizons θα μελετήσει τουλάχιστον 20 ΚΒΟ, νάνους πλανήτες και «Κενταύρους» (πρώην ΚΒΟs με ασταθείς τροχιές που διασταυρώνονται με τις τροχιές των γιγάντιων πλανητών του ηλιακού μας συστήματος).
       
      Αυτή τη στιγμή, το σκάφος βρίσκεται σε θαυμάσια κατάσταση και έχει περιέλθει σε «ύπνωση». Οι χειριστές του από το Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Φυσικής του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς (εκεί ακριβώς όπου άφησε εποχή ο «δικός μας» Σταμάτης Κριμιζής) θα το ξυπνήσουν από τον ηλεκτρονικό ύπνο του στις 4 Ιουνίου, ώστε να προετοιμασθεί για το ιστορικό «ραντεβού» της Πρωτοχρονιάς του 2019.
       
      (Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ)
       

       
      Πηγή: http://www.huffingtonpost.gr/entry/to-diastemiko-skafos-new-horizons-spaei-to-rekor-travontas-tis-pio-makrines-apo-te-ye-fotoyrafies_gr_5a7eaf1be4b08dfc93045009?utm_hp_ref=gr-tech
    3. webTV

      Ροδοπουλος

      Μία εντυπωσιακή ψηφιακή περιήγηση στον Παρθενώνα δημιούργησαν ρώσοι φωτογράφοι, προκειμένου και όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να έρθουν στη χώρα μας να χαρούν μία βόλτα στον Ιερό Βράχο.
       
      Δείτε την περιήγηση εδώ: http://www.airpano.ru/files/Acropolis-Athens-Greece/2-3-2?scene=s2&?ath=-112.04&?atv=34.50&?fov=90.00
       
      Πηγή: http://www.toxwni.gr/ellada/item/8484-i-akropoli-opos-den-tin-exete-ksanadei-katapliktiki-efarmogi#.UpCyY-IcV7k
    4. webTV

      Engineer

      Μια ιδέα που γεννήθηκε πριν από 69 χρόνια, την 1η Ιουνίου παίρνει σάρκα και οστά.
       
       
      Το μακρύτερο και βαθύτερο τούνελ κυκλοφορίας του κόσμου, ξεκινά από τη βόρεια Ιταλία, «τρυπάει» τα ριζά των Άλπεων και φτάνει στην Ελβετία.
       
       
      Το συνολικό του μήκος φτάνει τα 57 χιλιόμετρα βαθιά μέσα στη γη και αφήνει πίσω του, τόσο το τούνελ Σεικάν της Ιαπωνίας (53,9 χλμ) όσο και το πέρασμα της Μάγχης (50,5χλμ).
       
       
      Οραματιστής του έργου, ήταν πριν από 69 χρόνια ο Ελβετός μηχανικός Καρλ Γκρούνερ, ο οποίος σκέφτηκε πως ένα τούνελ ανάμεσα στην Ιταλία και την Ελβετία θα λύσει πολλά προβλήματα και θα εξοικονομήσει χρόνο για τους οδηγούς.
       
       
      Το τούνελ ονομάζεται Γκόθαρντ Μπέιζ και από την 1η Ιουνίου θα είναι έτοιμο.
       

       

       

       

       

       
       
      Σταδιακά θα παραδίδεται στην κυκλοφορία και οι υπεύθυνοι του έργου υπολογίζουν ότι μέχρι τον Δεκέμβριο θα έχει παραδοθεί ολόκληρο.
       
       
      Για την κατασκευή του εργάστηκαν περισσότεροι από 2400 άνθρωποι και το συνολικό του κόστος άγγιξε τα 12 δισεκατομμύρια Ελβετικά φράγκα. Οι άνθρωποι που δούλεψαν βαθιά μέσα στη γη μετακίνησαν περισσότερους από 28.000.000 τόνους βράχων.
       
       
      Με την πλήρη λειτουργία του η διαδρομή Ζυρίχη – Μιλάνο θα πέσει κατά 60 λεπτά της ώρας και θα γίνεται μέσα σε 2 ώρες και 40 λεπτά. Επίσης οι ταξιδιώτες με το τρένο από 9.000 που είναι σήμερα κατά μέσο όρο υπολογίζεται ότι μέχρι το 2020 θα έχουν αυξηθεί στις 15.000. Το τούνελ επίσης θα διακλαδώνεται και θα πηγαίνει και μέχρι τη Λυών της Γαλλίας.
       
       
      Τα εγκαίνια θα γίνουν την Τετάρτη από τον Φρανσουά Ολάντ, την Άγκελα Μέρκελ και τον Ιταλό πρωθυπουργό Ματέο Ρέντζι.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/171833/trypisan-oi-alpeis-makrytero-kai-vathytero-toynel-toy-kosmoy-einai-gegonos-video
    5. webTV

      Engineer

      Στην σημερινή θέση Ψαθόπυργος κοντά στην Πάτρα βρίσκεται το ναυάγιο του Ναρκαλιευτικού Νέστος που βυθίστηκε στις 23 Απριλίου του 1941 από την Γερμανική αεροπορία.
       
      Το Νέστος ήταν ένα από τα τέσσερα Ναρκαλιευτικά που αγοράστηκαν από την κυβέρνηση του Ιωάννη Μεταξά το 1938 (τα υπόλοιπα τρία ήταν τα Στρυμών, Αξιός, Αλιάκμων) και τα τέσσερα παραπάνω πλοία ήταν τροποποιημένα αλιευτικά.
       
      Το Νέστος είχε κατασκευαστεί στο Ναυπηγείο του Selby τον Νοέμβρη του 1925 για λογαριασμό της εταιρίας Pickering & Haldane με αρχικό όνομα Lord Bradbury. Είχε συνολικό μήκος 134.8 ποδών, πλάτος 23.9 και βάθος 14 ποδών. Η μέγιστη ταχύτητα του ήταν 9 κόμβοι, ενώ μετά την μετατροπή του έφερε πυροβόλο όπλο 37 χιλιοστών, δεύτερο πυροβόλο μικρότερου διαμετρήματος και την δυνατότητα μεταφοράς ως 40 ναρκών.
       
      Τον Απρίλιο του 1941 το Νέστος φορτωμένο με φαρμακευτικό υλικό και τρόφιμα δέχθηκε επίθεση στο λιμάνι της Πάτρας από γερμανικά βομβαρδιστικά κάθετου εφορμήσεως (Στούκα). Με φόβο το πλοίο να βυθιστεί στο εσωτερικό του λιμανιού διατάχθηκε να αποπλεύσει προς την περιοχή του Ψαθόπυργου.
       
      Παρά τις ζημιές που είχε υποστεί από την πρώτη επίθεση το Νέστος έφτασε στον προορισμό του. Εκεί δέχθηκε επίθεση για δεύτερη φορά. Ο κυβερνήτης του υπό τον φόβο το πλοίο να βυθιστεί και να χαθεί το πολύτιμο φορτίο του αποφάσισε να το προσγυαλώσει.Έτσι με την βοήθεια των κατοίκων της περιοχής διασώθηκε το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου του.
       
      Ότι όμως δεν κατάφεραν οι κατακτητές λίγο έλειψε να τα καταφέρει το Ελληνικό κράτος όπως σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν που σημαντικότατα ναυάγια έχουν κοπεί και χρησιμοποιηθεί ως παλιοσίδερα.
       
      Το 1959 γίνεται προσπάθεια μεταφοράς του ΝΕΣΤΟΣ σε διαλυτήριο πλοίων. Στην επιχείρηση ενώ είχε μεταφερθεί για μερικά μέτρα, κάτι πήγε στραβά με αποτέλεσμα να βουλιάξει, συμπαρασύροντας μαζί του και τον πλωτό γερανό Άγιο Γεώργιο.
       
      Οι καταδύσεις
      Το Νέστος είναι βυθισμένο σε όρθια θέση σε βάθος από 24 ως 48 μέτρα με την πλώρη του να βρίσκεται στο πιο βαθύ σημείο. Βρίσκεται σε αμμώδη βυθό με μεγάλη σχετικά κλίση.
       
      Η περιοχή έχει πολύ έντονα ρεύματα και αρκετό ίζημα που κάνουν τις συνθήκες κατάδυσης τις περισσότερες φορές αρκετά δύσκολες, με πολύ περιορισμένες συνθήκες ορατότητας. Χαρακτηριστικό είναι ότι αρκετές φορές για να το δεις πρέπει να πέσεις στην κυριολεξία επάνω του.
       
      Πρόκειται για ένα πολύ ωραίο ναυάγιο που προσφέρει διεισδύσεις σε πολλά τμήματα του, ενώ το σχετικά μικρό του μήκος επιτρέπει πολλές βόλτες σε όλο το μήκος και πλάτος του.
       
      Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι το πολύ έντονο βένθος που έχει σκεπάσει το σύνολο του ναυαγίου.Εξαιτίας αυτού πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις όποιες επαφές των δυτών με τα πολύ κοφτερά τμήματα του πλοίου και κυρίως στις διεισδύσεις.
       
      Από την αριστερή πλευρά του πλοίου λίγο μετά το μέσον του σε απόσταση δυο περίπου μέτρων βρίσκεται ένας από τους λεβητές του.
       
      Προσβάσιμος είναι ο χώρος στην πλώρη του πλοίου, τα αμπάρια ανάμεσα στην πλώρη και την υπερκατασκευή της γέφυρας, ο χώρος της γέφυρας όπου υπάρχει ακόμη ένας νεροχύτης, ο χώρος πού βρίσκεται ο λέβητας του πλοίου, ενώ ο εσωτερικός διάδρομος απέναντι από τον λέβητα δεν είναι πλέον προσβάσιμος εξαιτίας της λάσπης του έχει κατακλύσει το εσωτερικό του ναυαγίου.
       
      Σε όλες τις διεισδύσεις είναι απαραίτητος ο άριστος έλεγχος της πλευστότητας καθώς με την παραμικρή άστοχη κίνηση σηκώνονται σημαντικότατες ποσότητες ιζήματος κάνοντας την περαιτέρω συνέχεια της διείσδυσης αδύνατη, ενώ και την έξοδο ιδιαίτερα δύσκολη.
       
      Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και ο χώρος της πρύμνης με τον μηχανισμό του πηδαλίου να βρίσκεται στην θέση του. Δυστυχώς όπως και σε αρκετά ακόμη ναυάγια λείπει η προπέλα του.
       
      Το ναυάγιο λειτουργεί ως τεχνητός ύφαλος συγκεντρώνοντας επάνω του κάθε μορφή ζωής, με πιο αξιοσημείωτα τα τεραστίων διαστάσεων μουγγριά που υπάρχουν σε όλο το μήκος του (όπου υπάρχει τρύπα), τα κοπάδια από μαγιάτικα που το επισκέπτονται τακτικότατα και φυσικά τους απίστευτους αριθμούς μυδιών που έχουν καλύψει όλο το σκαρί.
       
      Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα κατάδυση που απαιτεί καλό σχεδιασμό και σωστή προετοιμασία ώστε να γίνει με ασφάλεια και να την απολαύσεις...
       

       
      http://vimeo.com/13251206
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.sea-wrecks.gr/Nestos.html
       
      και
       
      http://www.ioniandivers.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=35:nestos-shipreck&catid=9:diving-center-diving-spots&Itemid=131&lang=el
       
      και
       
      http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/300060
    6. webTV

      Engineer

      Το πρώτο εμπορευματικό τρένο από την Κίνα έφτασε στο Ηνωμένο Βασίλειο την Τετάρτη, με την άφιξή του στο Λονδίνο να βάζει τέλος σε μία 18ήμερη διαδρομή. Η Βρετανία γίνεται η 15η χώρα της Ευρώπης που προστίθεται στον χάρτη που οι κινέζοι αποκαλούν «δρόμο του Μεταξιού».
       
       
      Το τρένο που έφτασε την Τετάρτη στο Λονδίνο, μετέφερε κυρίως ρούχα και πέρασε νωρίτερα από το Καζακστάν, τη Ρωσία, τη Λευκορωσία, την Πολωνία, τη Γερμανία, το Βέλγιο και τη Γαλλία, πριν περάσει τη γέφυρα της Μάγχης.
       
      Σύμφωνα με το ITV, η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης των οικονομικών σχέσεων της Βρετανίας με την Κίνα, ενώ σύμφωνα με το BBC, ο ετήσιος τζίρος αυτών των διαδρομών αποδίδει περί τα 400 δισ. ευρώ. Σημειώνεται πως η υπηρεσία του σιδηρόδρομου είναι φθηνότερη από εκείνη των εμπορευματικών αερομεταφορών, και πιο γρήγορη από την αποστολή εμπορευμάτων δια της θαλάσσης.
       
      «Η διαδρομή με το γρήγορο τρένο διαρκεί τριάντα ημέρες λιγότερο από τις θαλάσσιες διαδρομές, ενώ κοστίζει μόλις το ένα πέμπτο των αεροπορικών μεταφορών» δήλωσε σχετικά ο Φανγκ Σουντόνγκ, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής των Βιομηχανικών Επενδύσεων Tianmeng.
       
      Αρχικά, τα δρομολόγια του τρένου θα είναι εβδομαδιαία, ενώ ανάλογα με τη ζήτηση αναμένεται να ληφθούν νεότερες αποφάσεις στο μέλλον.
       
      Μέχρι στιγμής, έχουν υπάρξει 40 δρομολόγια τρένων εμπορευματικών μεταφορών που συνδέουν την Ασία με 14 ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες αποτελούν μέρος της εμπορικής διαδρομής που ξεκίνησε το 2013.
       

       
      Πηγή: https://www.thepressproject.gr/article/105919/To-proto-emporeumatiko-treno-apo-tin-Kina-ftanei-sto-Londino-video
       

       
      Περισσότερα: http://www.bbc.com/news/uk-38666854
    7. webTV

      Engineer

      Τρεις κορυφαίες εταιρείες ενέργειας η TenneT TSO B.V. (Ολλανδία), η Energinet.dk (Δανία) και η TenneT TSO GmbH (Γερμανία) θα υπογράψουν στις 23 Μαρτίου μια συμφωνία στις Βρυξέλλες βάση της οποίας θα προχωρήσουν στη κατασκευή ενός ευρωπαϊκού συστήματος διασύνδεσης ηλεκτρικής ισχύος στη Βόρεια Θάλασσα. Πρόκειται για ένα project το οποίο θα συμβάλει στη προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας σε χώρες της βορειοδυτικής Ευρώπης μέσω των ΑΠΕ.
       
      Κεντρικός άξονας του προγράμματος είναι στη θαλάσσια περιοχή Dogger που βρίσκεται ανάμεσα στη Βρετανία και τη Δανία να δημιουργηθούν τα λεγόμενα Νησιά Ηλεκτρικής Διασύνδεσης με γειτονικές χώρες της Βόρειας Θάλασσας. Ο κόμβος αυτός θα αποτελεί πηγή και κέντρο διανομής της ηλεκτρικής ενέργειας παραγόμενης από ένα μεγάλο αριθμό ανεμογεννητριών. Η κατασκευή του έργου θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των στόχων που διατυπώθηκαν στη συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα.
       

       
       
      Η συγκεκριμένη περιοχή έχει εξαιρετικές συνθήκες ανέμου γεγονός που βελτιστοποιεί την απόδοση του έργου αλλά και το κόστος λειτουργίας ενώ είναι σχετικά ρηχή ώστε το κόστος της κατασκευής των αιολικών πάρκων να είναι χαμηλότερο.
       
      Τα νησιά θα μπορούν να συνδεθούν με διάφορες εγκαταστάσεις, με πιθανή ικανότητα παραγωγής που κυμαίνεται από 70.000 MW -100.000 MW.
       
      Η ηλεκτρική ενέργεια η οποία θα παράγεται μπορεί να διανέμεται αλλά και να τροφοδοτεί με γραμμές συνεχούς ρεύματος τις χώρες της Βόρειας Θάλασσας των Κάτω Χωρών, τη Γερμανία, τη Νορβηγία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία και το Βέλγιο.
       
      Ακόμη, θα επιτρέπονται οι συναλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ των χωρών ανάλογα με το αιολικό δυναμικό.
       
      Η TenneT TSO B.V. και η Energinet.dk έχουν μεγάλη εμπειρία στους τομείς των χερσαίων δικτύων, της σύνδεσης της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας και των διασυνοριακών συνδέσεων και διαδραματίζουν ηγετικό ρόλο στην μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των υπεράκτιων υποδομών. Το μεγαλόπνοο αυτό ενεργειακό έργο θα υπογραφεί κατά τη διάρκεια του Φόρουμ για την Ενέργεια στη Βόρεια Θάλασσα, παρουσία του Ευρωπαίου Επιτρόπου για την Ενέργεια Μάρος Σέφκοβιτς.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AE-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%BF/
    8. webTV

      Engineer

      Οι «Πολύχρυσες Μυκήνες», το βασίλειο του μυθικού Αγαμέμνονα, που πρώτος ύμνησε ο Όμηρος στα έπη του, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα. Το όνομά τους έχει δοθεί σε έναν από τους λαμπρότερους πολιτισμούς της ελληνικής προϊστορίας, το μυκηναϊκό, και οι μύθοι που συνδέονται με την ιστορία τους διαπέρασαν τους αιώνες με τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής εποχής, ενώ ενέπνευσαν και συνεχίζουν να εμπνέουν παγκοσμίως την πνευματική δημιουργία και την τέχνη.
       
       
      Οι «Πολύχρυσες Μυκήνες», το βασίλειο του μυθικού Αγαμέμνονα, που πρώτος ύμνησε ο Όμηρος στα έπη του, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα. Το όνομά τους έχει δοθεί σε έναν από τους λαμπρότερους πολιτισμούς της ελληνικής προϊστορίας, το μυκηναϊκό, και οι μύθοι που συνδέονται με την ιστορία τους διαπέρασαν τους αιώνες με τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής εποχής, ενώ ενέπνευσαν και συνεχίζουν να εμπνέουν παγκοσμίως την πνευματική δημιουργία και την τέχνη.
       

       

       
       
      Γύρω στο 1700 π.Χ. εμφανίσθηκαν ηγεμονικές και αριστοκρατικές οικογένειες, όπως διαπιστώνεται από τη χρήση μνημειωδών τάφων, πλούσια κτερισμένων και περικλεισμένων σε λίθινο περίβολο, που ονομάσθηκε Ταφικός Κύκλος Β. Η εξέλιξη αυτή συνεχίσθηκε στην αρχή της μυκηναϊκής περιόδου, γύρω στο 1600 π.Χ., οπότε οικοδομήθηκε ένα μεγάλο κεντρικό κτήριο στην κορυφή του λόφου, ένας δεύτερος λίθινος περίβολος, ο Ταφικός Κύκλος Α, καθώς και οι πρώτοι θολωτοί τάφοι. Όπως αποδεικνύουν τα ευρήματα, οι ηγεμόνες των Μυκηνών ήταν ισχυροί και συμμετείχαν σε ένα πολύπλοκο δίκτυο εμπορικών συναλλαγών με τις χώρες της Μεσογείου.
       

       
       
      Η ανοικοδόμηση των ανακτόρων, που είναι ορατά σήμερα, άρχισε γύρω στο 1350 π.Χ. Τότε ξεκίνησε και η οχύρωση της ακρόπολης, στην οποία διακρίνονται τρεις φάσεις. Ο πρώτος περίβολος κτίσθηκε με το κυκλώπειο σύστημα επάνω στο βράχο. Εκατό χρόνια αργότερα, η οχύρωση μετακινήθηκε προς τα δυτικά και νότια και κτίσθηκε η Πύλη των Λεόντων, η μνημειακή είσοδος με τον προμαχώνα της.
       

       
       
      Στον τειχισμένο χώρο εντάχθηκαν το θρησκευτικό κέντρο και ο Ταφικός Κύκλος Α, που διαμορφώθηκε σε χώρο προγονολατρείας, με την ανύψωση του αρχικού επιπέδου του. Τότε είναι πιθανό ότι οικοδομήθηκε και ο θολωτός τάφος γνωστός ως «θησαυρός του Ατρέα», με τα τεράστια υπέρθυρα και την ψηλή κυψελοειδή θόλο.
       
      Γύρω στο 1200 π.Χ. μετά από εκτεταμένη καταστροφή, πιθανόν από σεισμό, κατασκευάσθηκε η επέκταση των τειχών προς τα βορειοανατολικά του λόφου ώστε να ενταχθεί στον τειχισμένο χώρο η υπόγεια κρήνη. Αλλεπάλληλες καταστροφές συνοδευόμενες από πυρκαγιές οδήγησαν στην οριστική εγκατάλειψη του χώρου γύρω στο 1100 π.Χ.
       
      Μετά την κατάρρευση του ανακτορικού συστήματος και τη διάλυση της «Μυκηναϊκής Κοινής», ο λόφος παρέμεινε πενιχρά κατοικημένος ως την κλασική περίοδο.
       
      Τα κυκλώπεια τείχη της μυκηναϊκής ακρόπολης, όμως, παρέμεναν ορατά στο πέρασμα των αιώνων και αποτέλεσαν πόλο έλξης πολλών περιηγητών και αρχαιοφίλων, που δεν δίστασαν να λεηλατήσουν το χώρο κατά τον 18ο και 19ο αιώνα, επωφλούμενοι από την αδιαφορία και τη φιλαργυρία των Τούρκων. Το 1837, μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας, οι Μυκήνες τέθηκαν υπό την αιγίδα της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας, η οποία μέχρι σήμερα πραγματοποιεί έρευνες στο χώρο. Παρακολουθήστε παρακάτω ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ για τη ακρόπολη των Μυκηνών σε τρισδιάστατη αναπαράσταση.
       

       
      Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/etsi-itan-i-polichrises-mikines-to-vasilio-tou-mithikou-agamemnona-trisdiastati-anaparastasi-me-to-anaktoro-ke-to-ochiro-vinteo/
    9. webTV

      Engineer

      Το βιοκαύσιμο από... ξύλο είναι το «ισχυρό όπλο» στα χέρια των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην αειφόρο διαχείριση των δασών, για περιορισμό έως και 80% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα...
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7738/neo-viokaysimo-apo-xylo-meionei-tis-ekpompes-dioxeidioy-toy-anthraka-kata-80
    10. webTV

      Engineer

      Ένα video από την εντυπωσιακή κατεδάφιση του 26 όροφου κτιρίου 118 μέτρων της πόλης Xian στην Κίνα.
       
      Το κτίριο, που κατεδαφίστηκε σε 13 δευτερόλεπτα, αποτελεί το μεγαλύτερο κτίριο που έχει κατεδαφιστεί ως τώρα στην Κίνα και για αυτό χρειάστηκαν 1,4 τόνοι εκρηκτικής ύλης.
       
      Ωστόσο μετά την κατεδάφιση έμειναν 240.000 κυβικά μέτρα μπάζων που για την απομάκρυνση και τον καθαρισμό τους θα χρειαστούν 70 ημέρες εργασίας.
       
      Το πολυόροφο κτίριο εμβαδού 37.000 τ.μ. προοριζόταν για βιομηχανική χρήση αλλά δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ. Στη θέση του θα κατασκευασθεί εμπορικό κέντρο.
       
      Δείτε περισσότερα εδώ: http://news.cctvplus.tv/NewJsp/news.jsp?fileId=326670
       

    11. webTV

      Engineer

      Δείτε τις εργασίες κατασκευής σε έναν από τους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο επίπεδο του σταθμού, αλλά και από αέρος.
       
      Ο υπό κατασκευή σταθμός Παπάφη.
       
      Δείτε το video εδώ:
       

    12. webTV

      Engineer

      Ανακαλύψτε τα μεγαλύτερα και γρηγορότερα αεροπλάνα του κόσμου. Ετοιμαστείτε για τις πιο εντυπωσιακές πτήσεις με τα πιο σύγχρονα αεροσκάφη χωρητικότητας έως και 250.000 ατόμων.
       
      Απολαύστε τις σύγχρονες ανέσεις και υπηρεσίες ταξιδεύοντας με τους γίγαντες των αιθέρων.
       
      Δείτε το ντοκυμαντερ του Discovery Channel:
       

       
      Δείτε όλες τις playlist από το Michanikos.gr webTV
       
      1.
       
      2.
       
      3.
    13. webTV

      Engineer

      Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος αφιέρωσε μια από τις εκπομπές του στην πρωτεύουσα της Ελλάδας με τον τίτλο: «Η Αθήνα στα ραντάρ», στο πλαίσιο της σειράς «Η Γη από το Διάστημα».
       
      Στο βίντεο που προβλήθηκε αναλύεται η εικόνα της Αθήνας από ψηλά που τραβήχτηκε στις 22 Απριλίου σε λειτουργία «ευρείας λήψης με συμβαλομετρία, η οποία είναι και προεπιλεγμένη λειτουργία πάνω από ηπειρωτικές περιοχές, με εύρος λήψης 250 χλμ. και χωρική ανάλυση εικονοστοιχείου 5 επί 20 μ.
       
      Η παρουσιάστρια ενημερώνει τους θεατές πως η Αθήνα βρίσκεται στο κέντρο του λεκανοπεδίου και περιβάλλεται από τέσσερα μεγάλα βουνά, με ψηλότερο αυτό της Πάρνηθας, που βρίσκεται στα βόρεια με μέγιστο υψόμετρο τα 1420 μ. Το μεγαλύτερο μέρος της Πάρνηθας είναι εθνικό προστατευόμενο πάρκο, το οποίο όμως υπέστη σοβαρές ζημιές το 2007 λόγω των πυρκαγιών που έπληξαν την χώρα.
       

       
      Στο αριστερό τμήμα της εικόνας, οι φωτεινές αντανακλάσεις ραντάρ είναι τα πλοία στο Σαρωνικό κόλπο, κοντά στα λιμάνια της περιοχής και στο κυριότερο λιμάνι της Ελλάδας, τον Πειραία.
       
      Στο δεξιό τμήμα, διακρίνονται οι διάδρομοι του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας. Λείες επιφάνειες, όπως οι διάδρομοι του αεροδρομίου ή το νερό, εμφανίζονται σκοτεινές στις εικόνες ραντάρ, γεγονός που τις καθιστά εύκολες στο να εντοπιστούν, όπως για παράδειγμα το χαρακτηριστικό σχήμα U της λίμνης του Μαραθώνα στο επάνω δεξιά τμήμα της εικόνας.
       
      Αυτό καθιστά τις εικόνες ραντάρ ιδιαίτερα κατάλληλες για τον εντοπισμό υδάτινων πόρων ή για την παρακολούθηση της έκτασης μίας πλημμύρας, πληροφορίες χρήσιμες για τις προσπάθειες αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
       
      Πηγή: http://topontiki.gr/article/84206
       
      Δείτε όλες τις playlist του Michanikos.gr webTV εδώ: https://www.youtube.com/channel/UCNqQHX1CL923wiTHhW_bLZw/playlists
    14. webTV

      Engineer

      Σε μια απέραντη έρημο έχει μετατραπεί η θάλασσα Αράλη, στην κεντρική Ασία.
       
      Όπως ανακοίνωσε χθες η NASA, για πρώτη φορά στην ιστορία η ανατολική πλευρά της λίμνης έχει αποξηραθεί ολοκληρωτικά.
       
      Οι άλλοτε παραθαλάσσιες πόλεις και χωριά των γύρω περιοχών απέχουν πλέον πολλά χιλιόμετρα από το υγρό στοιχείο, και μόνο τα κουφάρια των πλοίων που δεν πρόλαβαν να ακολουθήσουν την υποχώρηση των υδάτων έχουν μείνει να θυμίζουν ότι κάποτε η περιοχή βρεχόταν από νερό.
       
      Όπως ανέφερε παλαιότερο ρεπορτάζ του «Π», «στην άλλοτε µία από τις τέσσερις µεγαλύτερες λίµνες του κόσµου, έχει συντελεστεί µία από τις σοβαρότερες περιβαλλοντικές καταστροφές στον πλανήτη. Όλοι πλέον µιλούν για την εξαφάνιση της Αράλης Θάλασσας, δεδοµένου ότι η επιφάνειά της έχει συρρικνωθεί σε ποσοστό 90% από το 1960, όταν η τότε Σοβιετική Ένωση ξεκίνησε τα εντατικά προγράµµατα άρδευσης του Ουζµπεκιστάν, του Καζακστάν και του Τουρκµενιστάν. Με την εκτροπή των δύο κύριων ποταµών που τροφοδοτούσαν τη λίµνη, η άρδευση αποσκοπούσε να µετατρέψει την έρηµο σε καλλιεργήσιµες εκτάσεις κατάλληλες κατά κύριο λόγο για βαµβακοφυτείες.
       
      Το βαµβάκι - ο επονοµαζόµενος και λευκός χρυσός - έµελλε να γίνει το κύριο αγροτικό προϊόν των περιοχών.
       
      Ήδη από το 1989 το βόρειο και το νότιο κοµµάτι της λίµνης διαχωρίστηκαν, όπως είναι εµφανές και από τις δορυφορικές φωτογραφίες της εποχής.
       
      Η σταδιακή ξήρανση του νότιου κοµµατιού της λίµνης άφησε πίσω της ένα ιδιαίτερα αλµυρό έδαφος - που ήταν προηγουµένως ο βυθός της.
       
      Καθώς οι ανεµοθύελλες αυξήθηκαν, γρήγορα οι καλλιεργήσιµες εκτάσεις που βρίσκονταν ακόµα και σε µεγάλη απόσταση από την Αράλη «µολύνθηκαν» από το άλας της λίµνης.
       
      Οι αγρότες προσπάθησαν να «ξεπλύνουν» τα χωράφια τους εκτρέποντας τεράστιες ποσότητες νερού, επιτείνοντας τελικώς το πρόβληµα.
       
      Παράλληλα, το νερό που τελικά έφθανε στη λίµνη ήταν ολοένα και πιο αλµυρό, µολυσµένο από φυτοφάρµακα και λιπάσµατα.
       
      Όπως είναι φυσικό, η ταχεία υποχώρηση της λίµνης επέφερε σοβαρές αλλαγές στο µικροκλίµα της περιοχής, ενώ εξάλειψε την αλιεία, µε την οποία παραδοσιακά ασχολούνταν οι κάτοικοι των παραλίµνιων περιοχών.
       
      Εκεί που κάποτε υπήρχαν νερά γεµάτα ζωή, σήµερα χάσκουν τα κουφάρια των πλοίων που έµειναν καθηλωµένα στη µέση της ερήµου µε την υποχώρηση της λίµνης.»
       
      https://www.youtube.com/watch?v=ZrA0UmGzLaA
       

       

       

       
      Και μερικές φωτογραφίες από την λίμνη:
       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/84312/THalassa-Arali-I-stoixeiomeni-limni--nekrotafeio-ploion-Photos--Videos
    15. webTV

      Engineer

      «Το Τσερνόμπιλ είναι ένα από τα πιο επικίνδυνα και παράλληλα ενδιαφέροντα μέρη που έχω επισκεφθεί» δηλώνει ο φωτογράφος Danny Cooke. Η πυρηνική καταστροφή που έγινε το 1986 επηρέασε ένα τεράστιο αριθμό ανθρώπων, μεταξύ των οποίων ήταν και η οικογένεια του Cooke, όταν ζούσαν στην Ιταλία.
       
      Κατά τη διάρκεια της παραμονής του εκεί αναφέρει πως γνώρισε απίστευτους ανθρώπους, ένας από τους οποίους ήταν και ο οδηγός του, ο Yevgein, γνωστός και ως «Stalker». Πέρασαν μαζί μία εβδομάδα εξερευνώντας την περιοχή, καθώς και την διπλανή, εγκαταλελειμμένη πλέον, πόλη του Prypiat. Τα μέρη αυτά ήταν παράλληλα «γαλήνια και ανησυχητικά».
       

       
      Πηγή: www.lifo.gr
    16. webTV

      Ροδοπουλος

      Το ονομαστό Γεφύρι της Πλάκας, είναι ένα από τα ωραιότερα, μεγαλύτερα και γνω-στότερα πέτρινα γεφύρια που βρίσκονται στην Ελλάδα, με επιβλητικό τόξο ανοίγματος 40 μέτρων. Διαθέτει, επίσης, εκατέρωθεν δύο μικρά, ανακουφιστικά τόξα, ανοίγματος 6 μέτρων.
       
      Εχει συνολικό μήκος 61 μέτρα, η κεντρική καμάρα είναι 40 μέτρα, το μέγιστο ύψος 21 μέτρα και το πλάτος στην κορυφή είναι 3,20 μέτρα.
       
      Γεφυρώνει τον Αραχθο ποταμό και βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων, στο συνοικισμό Πλάκας Ραφταναίων.
       
      Με την κατασκευή του, διευκόλυνε σε μεγάλο βαθμό, τις μετακινήσεις των κατοίκων των χωριών της περιοχής που είναι κτισμένα στις πλαγιές των Τζουμέρκων και των μεγάλων κοπαδιών των νομάδων της περιοχής που ήταν αναγκασμένοι να περάσουν τον ορμητικό Αραχθο.
       
      Το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας είναι αριστούργημα λαϊκής αρχιτεκτονικής, έργο Τζουμερκιωτών μαστόρων με εξαιρετική τεχνική άξια θαυμασνού.
      Το έχτισε ο πρωτομάστορας Κωνσταντίνος Μπέκας το 1866. Θεωρείται η ωραιότερη γέφυρα των Βαλκανίων και η τρίτη στην Ευρώπη.
       
      Η πρώτη απόπειρα κατασκευής του, πραγμα-τοποιήθηκε το 1863, αλλά την ημέρα των εγκαινίων του κατέρρευσε, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των παρευρισκομένων.
      Στη συνέχεια το 1866, κατασκευάστηκε το γεφύρι που υπάρχει μέχρι σήμερα. Τα έξοδα κατασκευής του ανέλαβαν ο Ιωάννης Λούλης από την Αετορράχη, ο Αναγνώστης Λύτρας και ο Ιωάννης Ρήγκας από Πράμαντα, ο Αναγνώστης Μάρος από τους Μελισσουργούς, η κοινότητα Πραμάντων και Μελισσουργών, ενώ η κοινότητα Αγνάντων προσέφερε την ξυλεία για τις σκαλωσιές του οικοδομήματος. Ακόμη γειτονικές κοινότητες διέθεσαν σημαντικά χρηματικά ποσά και προσωπική εργασία.
      Για το χτίσιμο του γεφυριού υπάρχει η παράδοση ότι στέριωσαν άνθρωπο στα θεμέλιά του. Αλλοι ισχυρίζονταν ότι έβαλαν έναν Τούρκο κι άλλοι μια επιληπτική κοπέλα από το χωριό Μονολίθι.
       
      Υπέστη σοβαρή ζημιά από απόπειρα καταστροφής της από τμήματα των Γερμανικών κατοχικών δυνάμεων το 1944.
       
      Το προφητικό ντοκιμαντέρ
       
       
      Η «προφητεία» του προ δεκαετίας ντοκιμαντέρ του Νίκου Παπαθανασίου «Τα γεφύρια της Ηπείρου: περιμένοντας το θάνατο» βγήκε αληθινή χθες, Κυριακή, όταν κατέρρευσε το γεφύρι της Πλάκας λόγω των έντονων βροχοπτώσεων, προκαλώντας συγκίνηση όχι μόνο στους Ηπειρώτες.
       
      Ήδη από το 2004 ο ερευνητής Σπύρος Μαντάς, ο οποίος από το 1982 ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τη μελέτη των πέτρινων γεφυριών της ευρύτερης περιοχής της Ηπείρου είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεφύρι, υποστηρίζοντας πως αν αυτό δεν πνιγεί, σίγουρα θα καταρρεύσει αν κάποιος δεν ασχοληθεί σοβαρά με τη συντήρηση και διάσωσή του.
       
      Δείτε το video:
       

       
      Πηγή: http://www.enikos.gr/society/295100,To_profhtiko_ntokimanter_gia_to_gefyri_t.html
       
      και
       
      http://www.hotelsline.gr/root/newhotel/mx/m_Gefyri_Plakas.asp
    17. webTV

      Engineer

      Ονομάζεται «Royal Arsenal Revirside» και βρίσκεται κοντά στις όχθες του ποταμού Τάμεση.
       
      Ξεχωρίζει για την αφθονία πρασίνου στους κήπους του Wellington Park και για το περίπου 1 χλμ χώρο περιπάτου δίπλα στο ποτάμι.
       
      Η ανάπτυξη των έργων Waterfront I και II συνδέει τα δυο ακίνητα με το δημόσιο πάρκο το οποίο έχει μέγεθος 13 ολυμπιακών πισινών (περίπου τέσσερα στρέμματα) και έχει σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να «αγκαλιάζει» πολλές διαφορετικές πτυχές της αγγλικής υπαίθρου.
       

       
       
      Οι τιμές ξεκινούν από τα £440.000 έως £1.850.000 και στα διαμερίσματα στην Pavilion Square ξεκινούν από £457.999 έως £627.500.
       
      Και στα δυο κτίρια τα σπίτια αποκαλούνται «Αειφόρα διαμερίσματα» γιατί έχουν σχεδιαστεί για να χρησιμοποιούν πιο αποτελεσματικά την ενέργεια, να έχουν χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και συνεπώς μικρότερες επιπτώσεις στην κλιματική αλλαγή απ’ ότι το μέσο νοικοκυριό στο Ηνωμένο Βασίλειο.
       

       

       

       
      Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση του έργου κατοικιών αναμένεται το 2018.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Basiliko_project_dipla_ston_Tamesi_/#
       
      Περισσότερα: http://www.berkeleygroup.co.uk/new-homes/london/woolwich/royal-arsenal-riverside
       

       

    18. webTV

      Engineer

      Το πρώτο παγοθραυστικό πλοίο LNG στον κόσμο ναυπηγήθηκε πρόσφατα στη Νότιο Κορέα και προορίζεται για την μεταφορά ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου από το, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων, πρότζεκτ του Γιαμάλ στη χερσόνησο του Γιαμάλ στη Ρωσία. Η ναυπήγηση του νέου φορτηγού πλοίου LNG, το οποίο από τις αρχές Νοεμβρίου πραγματοποιεί το δοκιμαστικό του ταξίδι, σηματοδοτεί και το ακόμη μεγαλύτερο «άνοιγμα» της Αρκτικής ως ενεργειακής οδού, ενώ, ταυτόχρονα, αποτελεί σταθμό για το ναυπηγικό τομέα της Νοτίου Κορέας.
       
      Η κατασκευή του πρώτου παγοθραυστικού πλοίου μεταφοράς LNG, από την κορεατική Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, διήρκεσε 3 χρόνια. Το πλοίο έχει τη δυνατότητα διάτρησης παγετώνων πάχους έως και 2,1 μέτρων και, σύμφωνα με την Daewoo Shipbuilding, η κατασκευή του κόστισε 320 εκατ. δολ., στο πλαίσιο μίας συμφωνίας που προβλέπει άλλα 14 πλοία για τις ανάγκες του Γιαμάλ.
       
      Το πρώτο του δοκιμαστικό ταξίδι ξεκίνησε στις 8 Νοεμβρίου από λιμάνι της Νοτίου Κορέας με προορισμό τον Αρκτικό Ωκεανό και θα διαρκέσει έως τις αρχές Ιανουαρίου, οπότε και θα παραδοθεί στη Ρωσία, για τις ανάγκες του πρότζεκτ ανάπτυξης φυσικού αερίου στο Γιαμάλ, στον Αρκτικό Κύκλο, αξίας 27 δις δολ.
       

       
       
      Πρόκειται για το πρώτο τάνκερ που μπορεί να σπάει τον πάγο μεταφέροντας παράλληλα τεράστιες ποσότητες LNG. Έχει ικανότητα μεταφοράς ανά ταξίδι μέχρι και 172.600 κυβ. μ. LNG, ποσότητα που αντιστοιχεί με την κατανάλωση δύο ημερών στη Νότιο Κορέα, και μέγιστη ταχύτητα 9 χλμ. την ώρα. Έχει μήκος 300 μέτρα και μπορεί να αντέξει θερμοκρασίες έως και 52 βαθμών Κελσίου υπό το μηδέν χάρη στις ειδικά διαμορφωμένες πλάκες χάλυβα που καλύπτουν την πλώρη και την πρύμνη του, ενώ διαθέτει ένα δίκτυο σωληνώσεων που μεταφέρουν θερμότητα σε όλους τους χώρους του.
       
      Το νέο πλοίο ανήκει στη ρωσική Novatek, που αποτελεί τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο παραγωγό φυσικού αερίου της Ρωσίας, και την έβδομη στον κόσμο μεγαλύτερη –εισηγμένη εταιρεία– παραγωγής φυσικού αερίου. H εταιρεία Novatek συνεργάζεται με την Total S.A. και την China National Petroleum Corporation για την υλοποίηση του σχεδίου Yamal LNG project. Η ναυπήγηση αυτού του πλοίου είχε την υποστήριξη τόσο της ρωσικής κυβέρνησης και του ίδιου του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, όσο και του κρατικού κινεζικού επενδυτικού ταμείου Silk Road Fund, με το τελευταίο να αποτελεί το όχημα για την υλοποίηση αναπτυξιακών σχεδίων που αφορούν στην περιοχή της Ευρασίας.
       
      Το νέο τάνκερ αναμένεται να μεταφέρει το πρώτο του φορτίο LNG το 2017. Το πλοίο ναυπηγήθηκε για λογαριασμό της ρωσικής κρατικής ναυτιλιακής Sovcomflot, που έχει αναλάβει τη μεταφορά ποσοτήτων αερίου του Γιαμάλ. Όπως δηλώνει ο Robert Thomson, αντιπρόεδρος της Sovcomflot, στο αγγλόφωνο νοτιοκορεατικό κανάλι Arirang News, «Σε όρους αποθεμάτων LNG και αργού πετρελαίου, η Αρκτική είναι μακράν η πλουσιότερη. Η Daewoo Shipbuilding θα είναι ο προτιμητέος εταίρος μας».
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=111230
    19. webTV

      Engineer

      Μια παραδοσιακή φυτεία ρυζιού στην Κίνα, «γυρισμένη» τα έξω, μέσα.
       
      Έτσι ακριβώς είναι η βιβλιοθήκη που σχεδίασε το ολλανδικό γραφείο MVRDV στην κινεζική πόλη Τιαντζίν: ένα τετράγωνο κτίριο το οποίο εσωκλείει μια σειρά από ομόκεντρα επίπεδα σαν αναβαθμίδες. Όπου οι αναβαθμίδες είναι οι διάδρομοι, όπως τους ξέρουμε, μιας συμβατικής βιβλιοθήκης ανάμεσα σε ράφια με βιβλία.
       
      Στο κέντρο του χώρου, μια γιγάντια φωτεινή σφαίρα, που κάνει το κτίριο να μοιάζει με μάτι, στον περαστικό. Γι' αυτό και η Tianjin Binhai Library καθιερώθηκε στο Διαδίκτυο ως «Το Μάτι».
       
      Χρειάστηκαν τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί η κατασκευή αυτής της βιβλιοθήκης-μαμούθ, που καλύπτει πάνω από 33 τετραγωνικά χιλιόμετρα και μπορεί να στεγάσει 1,2 εκατομμύρια βιβλία!
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/structures/To_Mati_i_pio_theamatiki_bibliothiki_ston_kosmo/
       
      Περισσότερα για το έργο: https://www.mvrdv.nl/projects/tianjin-binhai-library
       

       

       
       

       

       

       

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.