Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    622 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Το Michanikos.gr θα καλύψει ζωντανά την ειδική ενημερωτική εκδήλωση του ΤΕΕ σε συνεργασία με το ΤΕΕ/ΤΑΚ για τους μηχανικούς της Ανατολικής Κρήτης ενόψει της υποχρεωτικής λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τις οικοδομικές άδειες.
      Στοιχεία για την Εσπερίδα
      Στα πλαίσια της εφαρμογής του Ν.4495/2017 με τον οποίο προβλέπεται η υποχρεωτική εφαρμογή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την υποβολή αιτήσεων για οικοδομικές άδειες από τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018 και με δεδομένη την ανάγκη έγκαιρης και έγκυρης ενημέρωσης των μηχανικών για τη νέα διαδικασία μέσω της αντίστοιχης ηλεκτρονικής πλατφόρμας, το ΤΕΕ σε συνεργασία με το ΤΕΕ/ΤΑΚ διοργανώνουν από κοινού ειδική ενημερωτική εσπερίδα η οποία απευθύνεται αποκλειστικά στους μηχανικούς της Ανατολικής Κρήτης οι οποίοι ασχολούνται με την αδειοδότηση, τη μελέτη και την επίβλεψη οικοδομικών εργασιών σε ιδιωτικά έργα.
      Η ειδική ενημερωτική εσπερίδα θα πραγματοποιηθεί στη μεγάλη αίθουσα «Καστελλάκη» του Επιμελητηρίου Ηρακλείου (Κορωναίου 9, Ηράκλειο), την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018 με ώρα έναρξης στις 18:30'. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιαστεί ο τρόπος λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος και η νέα ηλεκτρονική διαδικασία με την οποία θα εκδίδονται πλέον οι οικοδομικές άδειες ανά την επικράτεια, από εξειδικευμένα στελέχη της κεντρικής υπηρεσίας του ΤΕΕ και θα ακολουθήσει αναλυτική συζήτηση για τα ζητήματα εφαρμογής και λειτουργίας του νέου συστήματος.
      Διαβάστε περισσότερα εδώ: http://www.teetak.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1407:2018-10-08-11-14-18&catid=57:anakoinwseis&Itemid=53
    2. webTV

      Engineer

      Παρουσίαση καταστροφικών καταρρεύσεων ή αστοχιών διαφόρων κατασκευών, παλαιοτέρων ή νεωτέρων, με σύντομη αναφορά στα αίτια που τις προκάλεσαν.
      Γέφυρα του αυτοκινητοδρόμου I-35W επί του Mississippi στην Μιννεάπολη, MN , των ΗΠΑ

      Η χαλύβδινη τοξ ωτή γέφυρα των οκτώ λωρίδων κυκλοφορίας κατέρρευσε ξαφνικά σε ώρα κυκλοφοριακής αιχμής το 2007, με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους 13 άτομα και να τραυματισθούν άλλα 145. Η γέφυρα αυτή, κατασκευής του 1967, είχε χαρακτηριστεί "δομικά ανεπαρκής" από τις Ομοσπονδιακές Αρχές, τόσο το 1991, όσο και το 2005, και είχε προγραμματιστεί η αντικατάστασή της το 2020. Την στιγμή της κατάρρευσης επάνω στην γέφυρα βρισκόταν,επιπρόσθετα, 260 ton υλικών και εξοπλισμού για την εκτέλεση επισκευών, πράγμα που επιβάρυνε ακόμη περισσότερο τα κομβοελάσματα του καταστρώματος που ήταν ήδη υποδιαστασιολογημένα. Στην κατάρρευση ενεπλάκησαν περί τα 100 οχήματα και οι επιβάτες τους, μαζί με το προσωπικότου συνεργείου κατασκευής κατέληξαν στα νερά ή τα πρανή του ποταμού, στα -35 m Γέφυρα Στενών Tacoma , Πολιτεία Ουάσιγκτον, ΗΠΑ

      Η κρεμαστή αυτή γέφυρα που δόθηκε στην κυκλοφορία την 1η Ιουλίου 1940, κατέρρευσε μάλλον θεαματικά μόλις τέσσερις μήνες αργότερα. Οι εργαζόμενοι παρατήρησαν ότι η γέφυρα, την οποία αποκαλούσαν "Galloping Gertie" (Η Γκέρτυ που καλπάζει), παρουσίαζε ταλαντώσεις ήδη από το στάδιο της κατασκευής της, πράγμα που προκαλούσε ακόμη και ναυτία σε κάποιους απ' αυτούς. Η έλλειψη αντιανεμίων δικτυωτών συνδέσμων και η περιορισμένη ακαμψία του καταστρώματος,επιλογές που έγιναν για την ελάττωση του κόστους κατασκευής, είχαν ως αποτέλεσμα την ελαστική αστάθεια της κατασκευής, η οποία τέθηκε σε συντονισμό με την πνοή ενός μέτριου ανέμου, με ταλαντώσεις διαρκώς αυξανομένου εύρους που οδήγησαν σε αλυσωτή αστοχία και τελικώς την κατάρρευση της γέφυρας. Η αυξανόμενη ταλάντωση και η επικείμενη κατάρρευση έγιναν εγκαίρως αντιληπτά από τους διερχόμενους, οι οποίοι είχαν τον απαιτούμενο χρόνο να απομακρυνθούν και έτσι δεν υπήρξαν θύματα
      Συγκρότημα κατοικιών Lotus Riverside, Shanghai, Κίνα

      Το 2009, ένα από τα έντεκα 13 ώροφα κτίρια αυτού του συγκροτήματος διαμερισμάτων ανατράπηκε και "προσγειώθηκε" σχεδόν άθικτο περνώντας ξυστά από γειτονικό κτίριο. Κατά την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης κάτω από το κτίριο τα προϊόντα των εκσκαφών είχαν αποτεθεί σε κοντινό χώρο υγειονομικής ταφής. Το πρόσθετο αυτό φορτίο προκάλεσε ολίσθηση των πρανών παρακειμένου ποταμού, με αποτέλεσμα να εισέλθουν νερά στην βάση του κτιρίου που σταδιακά μετέτρεψαν το έδαφος θεμελίωσης σε λάσπη, πράγμα που οδήγησε στην ανατροπή του κτιρίου.
      Επιμέλεια: Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης (Πολ. Μηχ.)
      Δείτε αναλυτικά όλα τα έργα: 430412890-Some-of-the-Worst-Structural-Failures.pdf
    3. webTV

      Engineer

      Τα μεγαλύτερα επιτεύγματα – έργα που έχει να επιδείξει η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, στους κλάδους των Υποδομών και των Μεταφορών παρουσιάστηκαν στο εισαγωγικό video του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών που διεξήχθη στις 15 και 16 Μαΐου 2018 στην Αθήνα από τις ιστοσελίδες metaforespress.gr και ypodomes.com.
       
    4. webTV

      Engineer

      Η Ιόνια Οδός (Αυτοκινητόδρομος 5, Α5) είναι ένας σχεδιασμένος και υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με μήκος 196km. Θα ξεκινάει από την Πάτρα, κοντά στο Ρίο Αχαΐας, θα διέρχεται από Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Αμφιλοχία, Άρτα και θα καταλήγει στα Ιωάννινα όπου θα συνδέεται με την Εγνατία.
       
      Είναι τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 55 (Ε55) από το Αντίρριο μέχρι και τον Α/Κ Αμφιλοχίας, ενώ από εκεί έως τη σύνδεσή του με την Εγνατία οδό στον κόμβο Πεδινής θα αποτελεί την Ευρωπαϊκή οδό 951 (Ε951). Η κατασκευάστρια εταιρία είναι η Νέα Οδός, η οποία έχει αναλάβει και ένα τμήμα του Α1.
       
      Η Ιόνια Οδός είναι ο δυσκολότερος υπό κατασκευή Αυτοκινητόδρομος. Η χάραξη του δρόμου περνά από πολύ δύσκολα ανάγλυφα εδάφους και κυρίως είναι πάνω στη ραχοκοκαλιά της οροσειράς της Πίνδου. Ο δρόμος ξεκινά μετά τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και συνεχίζει περνώντας από το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα φτάνει στα Ιωάννινα όπου και συναντά την Εγνατία Οδό.
       
      Οι Νομοί που διασχίζει είναι οι Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρέβεζας, Ιωαννίνων. Η ολοκλήρωσή του, η οποία προβλέπεται να γίνει τον Δεκέμβριο του 2015, αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση για την ανάπτυξη της περιοχής που θεωρείται σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ απο τις πιο φτωχές στην Ευρώπη.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=xr3Ve25xn4o
       
      Πηγή στοιχείων για την Ιόνια Οδό: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1_%CE%9F%CE%B4%CF%8C%CF%82
       
      Πηγή video: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/27344-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%BF-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B9%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C
    5. webTV

      Engineer

      Το παραποτάμιο δάσος του Νέστου αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα υδροχαρή δάση της Μεσογείου. Στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε έκταση 120.000 στέμματα και καταλάμβανε σχεδόν το 1/4 της συνολικής έκτασης του δέλτα. Οι διαδοχικές εκχερσώσεις από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 και η ευθυγράμμιση της κοίτης του ποταμού την ίδια εποχή που ανακόπτει τη λειτουργία του δελταϊκού συστήματος, είχαν ως αποτέλεσμα τη δραματική συρρίκνωση του μεγαλοπρεπούς άλλοτε δάσους.
      Κατά τη διάρκεια της κατοχής και ιδιαίτερα στα δύο πρώτα δύσκολα χρόνια οι κάτοικοι της περιοχής επιβίωσαν κυριολεκτικά χάρη στο παραποτάμιο δάσος. Οι βουλγαρικές δυνάμεις κατοχής ανακήρυξαν το παραποτάμιο δάσος εθνικό πάρκο, απαγόρευσαν κάθε χρήση και μόνο ο Βούλγαρος μονάρχης είχε το δικαίωμα να κυνηγά εκεί. Επίσης, σε όλη τη διάρκεια της κατοχής το αδιάβατο δάσος του δέλτα χρησίμευε ως καταφύγιο και ορμητήριο των ανταρτών.
      Σήμερα, παρά το γεγονός ότι το παραποτάμιο δάσος του Νέστου περιορίζεται σε μόλις 8.000 περίπου στρέμματα, αποσπασματικά σωζόμενα εκατέρωθεν των αναχωμάτων του ποταμού, εξακολουθεί να κατέχει τα πρωτεία, ως το μοναδικό σε έκταση φυσικό παρόχθιο δάσος της Ελλάδας, και ως το ωραιότερο υδροχαρές δάσος της Ευρώπης. Στο δάσος απαντούν περισσότερα από 800 είδη ασπόνδυλων και σπονδυλωτών ζώων και 340 είδη φυτών, πολλά εκ των οποίων προστατεύονται από την Κοινοτική και την εθνική νομοθεσία. Λόγω του μεγάλου αριθμού ειδών το παραποτάμιο δάσος αποτελεί τμήμα του Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και περιλαμβάνεται εντός των ορίων του Τόπου Κοινοτικής Σημασίας «Δέλτα Νέστου και λιμνοθάλασσες Κεραμωτής – ευρύτερη περιοχή και παράκτια ζώνη (GR1150010)».
           Η αξία του παραποτάμιου δάσους Νέστου σε συνδυασμό με το ιστορικό διαχείρισής του, ανέδειξαν την ανάγκη για την εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου έργου αποκατάστασης και ανάδειξης της περιοχής.
      Το δέλτα του ποταμού Νέστου, έκτασης 550.000 στρεμμάτων, αποτελεί «Υδροβιότοπο Διεθνούς σημασίας. Εκτείνεται από τη Νέα Καρβάλη έως τα Άβδηρα, και προστατεύεται από τη συνθήκη Ramsar και το NATURA 2000.
      Δείτε την περιοχἠ στον χάρτη –> http://wikimapia.org/19330150/el/Μέγα-Δάσος-Κοτζά-Ορμαν
      Πληροφορίες –> Οικοτουριστικὸς οδηγός – EKBY, ΝΕΣΤΟΣ παραποτάμιο δάσος αποκατάσταση και ανάδειξη –> http://www.ekby.gr/nestos/
       
       
    6. webTV

      Engineer

      Το 2023 στην αρχιτεκτονική είχε στοιχεία υπερβολής, με την Ινδία να εγκαινιάζει το μεγαλύτερο κτίριο γραφείων στον κόσμο και το Merdeka 118 της Μαλαισίας να γίνεται ο δεύτερος ψηλότερος ουρανοξύστης που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Ήταν όμως και μια χρονιά που γιόρτασε τη λεπτότητα, με ένα στοχαστικά σχεδιασμένο κινεζικό οικοτροφείο να ανακηρύσσεται Παγκόσμιο Κτίριο της Χρονιάς και τον Βρετανό αρχιτέκτονα David Chipperfield (που έχει αναλάβει και τη μεταμόρφωση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας) να τιμάται με το βραβείο Pritzker – το αντίστοιχο βραβείο Νόμπελ του κλάδου - για μια καριέρα αφιερωμένη σε διακριτικά σχεδιασμένα πολιτιστικά ιδρύματα.
      Το 2024 θα φέρει πιθανότατα ένα παρόμοιο μείγμα τόλμης και ομορφιάς. Ας δούμε στη συνέχεια 10 συναρπαστικά αρχιτεκτονικά πρότζεκτ που θα ολοκληρωθούν φέτος:
      Εθνοσυνέλευση του Μπενίν – Πόρτο Νόβο, Μπενίν
      Η νέα Εθνοσυνέλευση του Μπενίν, από το γραφείο Kéré ArchitectureKéré Architecture Το 2022 ο Francis Kéré από την Μπουρκίνα Φάσο έγινε ο πρώτος Αφρικανός αρχιτέκτονας που κέρδισε το πολυπόθητο βραβείο Pritzker. Και το σχέδιό του για τη νέα Εθνοσυνέλευση 35.000 τ.μ. στο γειτονικό Μπενίν ακολουθεί τις ίδιες αρχές που υπερασπίζεται από τότε που ανέλαβε την πρώτη του παραγγελία, ένα δημοτικό σχολείο στο χωριό του, το 2001: φυσικός αερισμός, άφθονη σκίαση και χρήση τοπικών υλικών. Σύμφωνα με την εταιρεία του Kéré, που εδρεύει στο Βερολίνο, η εμφάνιση του κτιρίου είναι εμπνευσμένη από το δέντρο palaver, το οποίο παραδοσιακά αποτελεί σημείο συνάντησης στα αφρικανικά χωριά (κάτι σαν τον μεγάλο πλάτανο της πλατείας του χωριού στην Ελλάδα). Μια ισόγεια αίθουσα συνεδριάσεων θα φιλοξενήσει το νομοθετικό σώμα του Μπενίν με 109 θέσεις, ενώ ένα δημόσιο πάρκο γύρω του προσφέρει «μια αίσθηση ανοικτότητας και διαφάνειας», όπως αναφέρεται στην περιγραφή του έργου.
      Κατακόρυφο Δάσος της Ναντσίνγκ – Ναντσίνγκ, Κίνα
      Το Κατακόρυφο Δάσος της Ναντσίνγκ, από το γραφείο Stefano Boeri ArchitettiStefano Boeri Architetti Το καλυμμένο με δέντρα Bosco Verticale (Κατακόρυφο Δάσος) στο Μιλάνο έχει γίνει σύμβολο του πράσινου σχεδιασμού από τότε που άνοιξε πριν από σχεδόν μια δεκαετία. Αλλά για τον αρχιτέκτονα Stefano Boeri, το εντυπωσιακό οικιστικό έργο ήταν μόνο η αρχή μίας σειράς παρόμοιων πρότζεκτ στην Ευρώπη και όχι μόνο. Το τελευταίο από αυτά, στην πρώην πρωτεύουσα της Κίνας Ναντσίνγκ, θα περιλαμβάνει περίπου 800 δέντρα και πάνω από 2.500 θάμνους και αναρριχώμενα φυτά που θα εγκατασταθούν σε προσεκτικά διαμορφωμένα μπαλκόνια. Αποτελούμενο από δύο πύργους – ο μεγαλύτερος από τους οποίους έχει ύψος 200 μέτρα – το νέο Κατακόρυφο Δάσος θα περιλαμβάνει γραφεία, ένα μουσείο και ένα ξενοδοχείο με πισίνα στον τελευταίο όροφο. Η εταιρεία του Boeri δήλωσε ότι τα 27 ενδημικά είδη που ξεπηδούν από τις προσόψεις των κτιρίων θα προωθήσουν τη βιοποικιλότητα και θα μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 18 τόνους ετησίως.
      Kunstsilo – Κρίστιανσαντ, Νορβηγία
      Το Kunstsilo σχεδιάστηκε από τα γραφεία Mestres Wåge Arquitectes και MX_SIKunstsilo Ένα πανύψηλο προπολεμικό σιλό για την αποθήκευση σιτηρών στη νότια νορβηγική πόλη Κρίστιανσαντ έμεινε άδειο όταν ο τοπικός μύλος έκλεισε, μετά από 370 χρόνια συνεχούς λειτουργίας, το 2008. Ωστόσο, οι τοπικοί αξιωματούχοι διέταξαν να διατηρηθεί η παροπλισμένη δομή πολιτιστικής κληρονομιάς και κήρυξαν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για τον επανασχεδιασμό του ως γκαλερί, που προσέλκυσε προτάσεις από περισσότερα από 100 αρχιτεκτονικά γραφεία.
      Η νικήτρια πρόταση, των Mestres Wåge Arquitectes και MX_SI, αφήνει ανέπαφο μεγάλο μέρος του εξωτερικού του σιλό. Στο εσωτερικό, ωστόσο, διαμορφώθηκαν 3.000 τετραγωνικά μέτρα εκθεσιακού χώρου που θα φιλοξενήσουν την συλλογή Tangen των 5.500 έργων, τη μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή σκανδιναβικής τέχνης στον κόσμο.
      Keppel South Central – Σιγκαπούρη
      Η πισίνα στο Keppel South Central, που σχεδίασε το γραφείο NBBJNBBJ Η ευάερη εξωτερική πισίνα και οι άφθονοι χώροι πρασίνου θα κάνουν πιο ευχάριστα τα διαλείμματα των εργαζομένων στις επιχειρήσεις που θα στεγάζει ο πύργος Keppel South Central της Σιγκαπούρης. Ενώ η πρόσοψη του κτιρίου καμπυλώνεται κοντά στη βάση του για να γίνει στέγαστρο μιας υπαίθριας πλατείας με καταστήματα, καφετέριες και εστιατόρια.
      Ενώ τα φωτοβολταϊκά στην οροφή και τα συστήματα συλλογής βρόχινου νερού συμβάλλουν στο χαρακτηρισμό του πύργου από το αρχιτεκτονικό γραφείο NBBJ ως ένα από τα «πιο βιώσιμα κτίρια γραφείων της Σιγκαπούρης μέχρι σήμερα».
      EVE Park – Λόντον, Καναδάς
      Το EVE Park σχεδιάστηκε από το γραφείο Gensler για την κατασκευάστρια εταιρεία s2e TechnologiesGensler/Studio Dror Το Electric Vehicle Enclave Park (ή EVE Park) του Καναδά στο Λόντον του Οντάριο είναι ένα οικιστικό έργο που απευθύνεται αποκλειστικά στους λάτρεις των ηλεκτρικών οχημάτων και τροφοδοτείται από τον ήλιο. Προσφέρει φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και ένα πρόγραμμα κοινής χρήσης αυτοκινήτων για τους κατοίκους. Κάθε ένα από τα κτίρια με διαμερίσματα περιέχει έναν αυτοματοποιημένο «έξυπνο» πύργο στάθμευσης που αποθηκεύει τα οχήματα κάθετα, απελευθερώνοντας χώρο για κήπους.
      Οι τέσσερις κυκλικές οικιστικές κατασκευές, που σχεδιάστηκαν για την κατασκευάστρια εταιρεία s2e Technologies από το αμερικανικό αρχιτεκτονικό γραφείο Gensler, μπορούν να φιλοξενήσουν συνολικά 84 νοικοκυριά. Είναι τοποθετημένες και προσανατολισμένες έτσι ώστε να μεγιστοποιούν την έκθεση στον ήλιο για τα φωτοβολταϊκά που τροφοδοτούν το «μικροδίκτυο» της κοινότητας.
      EPIQ – Κίτο, Εκουαδόρ
      Το EPIQ σχεδίασε ο Δανός Bjarke IngelsUribe Schwarzkopf/Bjarke Ingels Το Κίτο «ψηλώνει» από χρόνο σε χρόνο με πολυώροφα κτίρια που σχεδιάστηκαν από γνωστούς αρχιτέκτονες όπως ο Moshe Safdie, ο Jean Nouvel και ο Ma Yansong. Ο Bjarke Ingels, ιδρυτής της δανέζικου αρχιτεκτονικού γραφείου BIG, αφού το 2022 ολοκλήρωσε το ψηλότερο κτίριο της πόλης, το IQON των 133 μέτρων, φέτος επιστρέφει με το EPIQ, στο νότιο άκρο του Parque La Carolina στο κέντρο της πόλης. Το 24ώροφο κτίριο μικτής χρήσης χωρίζεται σε οκτώ ξεχωριστούς όγκους – ή «κτίρια μέσα στο κτίριο» – που συνδέονται με καταπράσινες βεράντες.
      Η αποκατάσταση του Grand Palais – Παρίσι, Γαλλία
      Μετά από 124 χρόνια, το Grand Palais ξαναγίνεται «καινούργιο» από τους Chatillon ArchitectesChatillon Architectes Το Grand Palais στην καρδιά του Παρισιού από το 1900 που ολοκληρώθηκε μέχρι σήμερα, έχει λειτουργήσει ως εκθεσιακός χώρος, χώρος εκδηλώσεων, ακόμη και ως στρατιωτικό νοσοκομείο κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Αλλά ενώ έχουν γίνει εργασίες στη γυάλινη οροφή και τα θεμέλιά του σε αυτό το διάστημα, το κτίριο δεν είχε ποτέ υποστεί σημαντικές ανακαινίσεις. Για το λόγο αυτό έκλεισε για το κοινό το 2021 προκειμένου να ξεκινήσει μια ανακαίνιση ύψους 212 εκατομμυρίων ευρώ από το γραφείο Chatillon Architects.
      Οι εγκαταστάσεις εκσυγχρονίζονται, η πρόσβαση και οι περιβαλλοντικές επιδόσεις βελτιώνονται, ανοίγει ένα επιπλέον υπόγειο επίπεδο, ενώ αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο οι επισκέπτες κινούνται στην ηλιόλουστη αίθουσα εκθέσεων του συγκροτήματος. Τα πρώτα ανακαινισμένα τμήματα θα να είναι έτοιμα εγκαίρως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού αυτό το καλοκαίρι.
      One Za'abeel – Ντουμπάι, ΗΑΕ
      Οι δύο πύργοι του One Za'abeel, με τη γέφυρα που είναι γνωστή ως The Link (ο σύνδεσμος), σχεδιασμένοι από το γραφείο Nikken SekkeiKerzner International Μετά από το ψηλότερο κτίριο του κόσμου, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα πέτυχαν άλλο ένα έξοχο επίτευγμα δομικής μηχανικής: μια γέφυρα μήκους 226 μέτρων και βάρους 9.500 τόνων η οποία ανυψώθηκε 100 μέτρα πάνω από έναν πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο του Ντουμπάι και συνδέει τους δύο ουρανοξύστες του συγκροτήματος One Za'abeel, που θα ανοίξει τον Φεβρουάριο.
      Οι δύο πύργοι – ως «πατέρας και γιος» περιγράφονται από το ιαπωνικό γραφείο Nikken Sekkei που τους σχεδίασε – περιλαμβάνουν κατοικίες, χώρους γραφείων και ένα ξενοδοχείο, ενώ η «γέφυρά» τους θα φιλοξενήσει πολυτελή εστιατόρια, πισίνα και παρατηρητήρια με θέα στην πόλη και τον Περσικό κόλπο.
      Ξενοδοχείο Populus –Ντένβερ, ΗΠΑ
      Το 13όροφο ξενοδοχείο Populus που σχεδίασαν οι Studio Gang ArchitechtsStudio Gang Το 13όροφο ξενοδοχείο των 265 δωματίων που πρόκειται να ανοίξει στο Ντένβερ του Κολοράντο αυτό το καλοκαίρι, είναι ένα ενδιαφέρον δείγμα βιοφιλικού σχεδιασμού, εμπνευσμένο από τον κορμό της ενδημικής λεύκας (Populus είναι η επιστημονική ονομασία του δέντρου). Πρόκειται για το πρώτο ξενοδοχείο με θετικό ισοζύγιο άνθρακα στις ΗΠΑ, ενώ θα είναι και το πρώτο κτίριο που κατασκευάζεται στο κέντρο του Ντένβερ χωρίς να διαθέτει πάρκινγκ.
      Το νέο θέατρο του QPAC – Μπρισμπέιν, Αυστραλία
      Το νέο θέατρο στο Κέντρο Παραστατικών Τεχνών Κουίνσλαντ σχεδιάστηκε από τους Νορβηγούς αρχιτέκτονες Snøhetta και τους Αυστραλούς Blight RaynerVisualiii Με την τεράστια, κυματιστή γυάλινη πρόσοψή του και τους ανοιχτούς χώρους του φουαγιέ, το πολυαναμενόμενο νέο κτίριο στο Κέντρο Παραστατικών Τεχνών Κουίνσλαντ (QPAC) στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας, προσφέρει μια διαφάνεια που σπάνια συνδέεται με τα θέατρα. Πιο μέσα, ωστόσο, ένα κέλυφος από σκυρόδεμα περιέχει τη βασική ατραξιόν, ένα αμφιθέατρο 1.500 θέσεων με ξύλινη επένδυση, σχεδιασμένο για να φιλοξενεί μπαλέτο, όπερα, θέατρο και μιούζικαλ.
      Το νορβηγικό αρχιτεκτονικό γραφείο Snøhetta και το τοπικό γραφείο Blight Rayner – που μαζί νίκησαν περισσότερους από 20 συμμετέχοντες σε διεθνή διαγωνισμό – εμπνεύστηκαν τον σχεδιασμό από τη ροή του ποταμού Μπρισμπέιν. Το έργο κόστισε 175 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (106,5 εκατ. ευρώ).
      Με πληροφορίες από: The new architecture set to shape the world in 2024 by Oscar Holland, CNN
    7. webTV

      Engineer

      Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την ανάπλαση του μνημειακού άξονα της πόλης από την Εγνατία έως την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης. «Δωμάτια» με φοίνικες, νερό, μανόλιες και πλατεία «καθρέφτη» προτείνει η νικήτρια πρόταση.
      «Δωμάτια» με φοίνικες, νερό και μανόλιες, αλλά και μια πλατεία Αριστοτέλους που θα θυμίζει «καθρέφτη», προτείνει η νικήτρια πρόταση στον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που προκήρυξε ο Δήμος Θεσσαλονίκης για την ανάπλαση της πλατείας και του άξονα της Αριστοτέλους. 
      Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός προσχεδίων για τον νέο μνημειακό άξονα της Θεσσαλονίκης, από την οδό Εγνατία έως και την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης, ολοκληρώθηκε με την κατάθεση 13 συμμετοχών, ενώ η κριτική επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα την απονομή τριών βραβείων και τριών ισόποσων εξαγορών. 
      «Ο άξονας της Αριστοτέλους για κάθε Θεσσαλονικιό, αλλά και για κάθε επισκέπτη, σημαίνει πολλά: είναι ένα σημείο αναφοράς. Ολοι έχουμε ζήσει σημαντικές, όμορφες στιγμές σε αυτόν τον υπέροχο άξονα, σε αυτήν την τόσο σημαντική πλατεία. Παρ’ όλα αυτά, θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι δυστυχώς η πλατεία Αριστοτέλους, τα έχει τα χρονάκια της», ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.


      Ο δήμαρχος συμπλήρωσε πως «αναβαθμίζουμε μια από τις πιο γνωστές πλατείες της Ευρώπης, αλλάζοντας την εικόνα της Θεσσαλονίκης στον κόσμο. Δημότες, κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν έναν νέο δημόσιο χώρο, με νέα αισθητική, νέα υλικά, νέες προσεγγίσεις, που σέβονται όμως τον χαρακτήρα και τα ιστορικά χαρακτηριστικά του τόπου».


      Ο κ. Ζέρβας πρόσθεσε πως η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους αποτέλεσε προεκλογική του δέσμευση και δήλωσε ικανοποιημένος και χαρούμενος, καθώς «σε λίγα χρόνια, η πόλη μας θα είναι διαφορετική, μέσα από την ολοκλήρωση και αυτής, αλλά και πολλών ανάλογων παρεμβάσεων». 


      Η πρόταση που έλαβε ομόφωνα το πρώτο βραβείο της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού (Ομάδα Μελέτης: Αριάδνη Βοζάνη, Παρασκευή Φανού, αρχιτέκτονες μηχανικοί και συνεργάτες Γρηγόρης Βουτουφιανάκης – Πετρόπουλος, Θεοδοσία Ευδώρη Παναγιωτοπούλου, αρχιτέκτονες, Γιώργος Ρέτσος φοιτητής αρχιτεκτονικής) επιχειρεί να αναδείξει την οδό Αριστοτέλους ως την κεντρική αρτηρία προβολής της σύγχρονης μητροπολιτικής ζωής και εικόνας της πόλης, αλλά και ως περιοχή διασύνδεσης με τη νεότερη ιστορία της.


      Μέσα από μια καθαρή οργάνωση χαράξεων και υλικών της νέας δαπεδόστρωσης, η Αριστοτέλους μετασχηματίζεται σε άξονα περιπάτου μητροπολιτικού χαρακτήρα, με το σύνολο της κεντρικής ζώνης να αποδίδεται στους πεζούς. Ιχνη του παλαιού ιστού της πόλης, πριν από την πυρκαγιά του 1917, ενσωματώνονται στον σχεδιασμό ως «νήματα μνήμης», που προβάλλονται στο έδαφος διακριτικά. 
      Η νέα πλατεία Αριστοτέλους μετατρέπεται σε «καθρέφτη της πόλης» που ανακλά διαφορετικές εκδοχές της, ανάλογα με την εποχή, την ώρα και τις δράσεις που υποδέχεται. 


      Από την πλευρά της Εγνατίας, η νέα πλατεία προτείνεται ως «το δωμάτιο με φοίνικες», ενώ παράλληλα, επιμέρους ενότητες -«δωμάτια» όπως για παράδειγμα το «δωμάτιο νερού», το «δωμάτιο με τις μανόλιες», το «δωμάτιο του χρόνου» και το «κατώφλι της πλατείας Αριστοτέλους», δημιουργούν τοπικές διαφοροποιήσεις στον υπόλοιπο άξονα, οι οποίες συσχετίζονται με τα επιμέρους χαρακτηριστικά της περιβάλλουσας περιοχής.



       
    8. webTV

      Engineer

      Η αόρατη, αφανής Αθήνα, ως ένα ιστορικό παλίμψηστο, ανελκύεται σταδιακά στη δημόσια σφαίρα. Κτίρια και ιστορίες ανθρώπων που τα σάρωσε ο χρόνος, αλλά που μπορούν να έρθουν στην επιφάνεια και πάλι και να εμπλουτίσουν την εμπειρία μας από τη σύγχρονη πόλη.
      Είναι η επιδίωξη της σύμπραξης έξι φορέων που δούλεψαν από κοινού για τρία χρόνια, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, και μόλις πρόσφατα παρουσίασαν το προφίλ του προγράμματος που ολοκληρώνεται. Είναι ένα αποθετήριο γνώσης, μια ψηφιακή εφαρμογή.
      Εχει τίτλο «In Athens. Ιστορίες μιας αόρατης Αθήνας» και αποσκοπεί να προκαλέσει ερεθίσματα και να παρέχει γνώση σε ένα ευρύ και ποικίλο κοινό (νέοι, τουρίστες, εκπαιδευτικοί κ.ά.) μέσα από τη χρήση της τεχνολογίας και κατόπιν έρευνας αρχειακής και επί του πεδίου.
      Ερμού 17, τότε και τώρα. Στο νεοκλασικό κτίριο στεγαζόταν το ιστορικό κατάστημα παιχνιδιών του Μαγγιώρου, ενώ σήμερα είναι ξενοδοχείο. «Το έργο φιλοδοξεί με τεχνολογική και μεθοδολογική καινοτομία να αναδείξει μια διαφορετική Αθήνα μέσω σπάνιων αρχείων και συλλογών, στοχεύοντας κυρίως στην εκπαίδευση, στη νέα γενιά και στους συνεχώς αυξανόμενους αριθμούς επισκεπτών της πόλης», είπε η Ειρήνη Γρατσία εκ μέρους της Monumenta, ενός εκ των έξι φορέων. Η Monumenta συστηματικά καταγράφει κτίρια χτισμένα προ του 1950 και ολοκληρώνει την τεκμηρίωση μέσα από προφορικές μαρτυρίες και αρχεία. Οι άλλοι πέντε φορείς που συνέπραξαν είναι η Hermes (ψηφιακή διαχείριση πολιτιστικής κληρονομιάς), το Δίπυλον (μελέτη αρχαίας τοπογραφίας), ο εκδοτικός οίκος Μέλισσα (με εξειδίκευση σε βιβλία τέχνης, αρχαιολογίας, αρχιτεκτονικής, ιστορίας και παράδοσης), η GET(διαχείριση και αξιοποίηση της χωρικής πληροφορίας) και η Commonspace (διατήρηση, προαγωγή και προφύλαξη του δημοσίου χώρου). «Πώς μπορεί ένας τόπος να μας εμπνεύσει;» είπε ο Παύλος Χατζηγρηγορίου (με τη μεγάλη εμπειρία που έχει στην Ερμούπολη). Είναι ένα ερώτημα-οδηγός. Μεγάλος αριθμός επιστημόνων και πάσης φύσεως συνεργατών από όλους τους φορείς δούλεψαν συνδυαστικά.
      Με απλό και γρήγορο τρόπο οι χρήστες της εφαρμογής «In Athens» μπορούν να περιηγηθούν σε 24 σημαντικά κτίρια της Αθήνας που δεν υπάρχουν πια, να γνωρίσουν τις ιστορίες των αρχιτεκτόνων και την αστική ζωή της εποχής. Η παρουσίαση του In Athens έγινε στο Ιδρυμα Παναγιώτη και Εφης Μιχελή (Βασιλίσσης Σοφίας 79) παρουσία πολλών αρχιτεκτόνων και ερευνητών αλλά και του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη. Το πρόγραμμα αξιοποιεί τη σύμπραξη των έξι φορέων ώστε να δημιουργήσει ένα Ψηφιακό Αποθετήριο Γνώσης (παλιές φωτογραφίες, τοπογραφικά διαγράμματα, αεροφωτογραφίες, σχέδια, εφημερίδες, πολεοδομικοί – ιστορικοί χάρτες, αποτελέσματα αρχαιολογικών ανασκαφών και κείμενα), Ψηφιακές Αφηγήσεις (για διαδικτυακή εφαρμογή και για κινητές συσκευές) και δυνατότητα για Συμμετοχικές Διαδικασίες, δηλαδή εκπαιδευτικά εργαλεία, συμμετοχή και ενημέρωση κοινού, εργαστήρια.
      Βασιλίσσης Σοφίας και Ηροδότου, στο ύψος του Μεγάρου Σταθάτου. Δεξιά, η οικία Βόγλη (Βασ. Σοφίας 35), που κατεδαφίστηκε το 1968. Μέγαρα και καταστήματα
      Με αρχικό άξονα την πλατεία Συντάγματος, τη Βασιλίσσης Σοφίας και την Ερμού, την προθήκη δηλαδή της αστικής Αθήνας στο κέντρο της πρωτεύουσας, το πρόγραμμα αναδεικνύει μορφές και ποιότητες που νομίζαμε οριστικά χαμένες. Ξεκλειδώνει αφηγήσεις και στρέφει το βλέμμα να αγκαλιάσει την πόλη ως ένα σύνολο βιωμάτων στον χρόνο. Οι αφηγήσεις από κτίρια χαμένα ή από αγαπημένα καταστήματα που έχουν κλείσει από χρόνια ανακαλούν την κλίμακα και τον κώδικα άλλων εποχών (ιστορικά νωπών). Το κατάστημα παιχνιδιών του Μαγγιώρου, π.χ., που βρισκόταν στην οδό Ερμού 17 από τα τέλη του 19ου αιώνα, συνδέεται με τις αναμνήσεις των Αθηναίων επί δεκαετίες. Το νεοκλασικό κτίριο στο οποίο στεγαζόταν κατεδαφίστηκε το 1977 (το κατάστημα μετακόμισε για λίγα χρόνια στη νεόδμητη τότε Στοά Δαβάκη, που συνδέει την Κριεζώτου με την Ακαδημίας).
      Και τι να πει κανείς για τα μέγαρα της πλατείας Συντάγματος ή της Βασιλίσσης Σοφίας; Εντυπωσιακά είναι τα τρισδιάστατα μοντέλα κατεδαφισμένων κτιρίων της Αθήνας που δημιούργησε η GET για λογαριασμό του «In Athens». Δόθηκε έμφαση στα αρχοντικά μέγαρα της Βασιλίσσης Σοφίας και στα νεοκλασικά κτίρια της Ερμού. Ηταν πολύ ευχάριστο να παρατηρεί κανείς «σαν αληθινά» τα μέγαρα Παπούδωφ, Κορομηλά, Γεωργαντά και πολλά ακόμη που σήμερα θα ήταν απλώς αδιανόητο να κατεδαφιστούν.
      Βασ. Σοφίας 23, τότε και τώρα. Η αλλοτινή οικία Εμπειρίκου – Συριώτη, μετέπειτα στέγη των Εκπαιδευτηρίων Μακρή – Παναγιωτόπουλου. Στην παρουσίαση του προγράμματος ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η συμμετοχή (με βίντεο) του αρχιτέκτονα – πολεοδόμου Αλέξανδρου Παπαγεωργίου-Βενετά, ο οποίος περιέγραψε λεπτομερώς το μέγαρο της Βασιλίσσης Σοφίας 23, όπου στεγάζονταν τα Εκπαιδευτήρια Μακρή. Εκεί φοιτούσε ως μαθητής δημοτικού το 1939 και περιέγραψε κάθε γωνιά του κτιρίου. Πολύτιμη μαρτυρία.
      Οσα έφεραν στη συζήτηση με παρεμβάσεις τους ο Παύλος Χατζηγρηγορίου (που συνόψισε το συλλογικό όραμα), η Λήδα Κωστάκη (με το αρχαιολογικό έργο στην ΑΜΚΕ Δίπυλον), η Ολγα Δακουρά-Βογιατζόγλου (για τα έγκατα της αόρατης Αθήνας, τη «δεισιδαίμονα» πόλη της μαγείας και των δοξασιών), ο Δημήτρης Φιλιππίδης (με ιστορίες από την πλατεία Συντάγματος της ανοικοδόμησης) κύκλωσαν από διαφορετικές αφετηρίες τη φιλοδοξία του προγράμματος. Η Ειρήνη Γρατσία ανέφερε μεγάλο αριθμό περιπτώσεων κτιρίων για τα οποία έχει συγκεντρωθεί πρωτότυπο υλικό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το ντοκιμαντέρ «in-Athens» σε σενάριο – σκηνοθεσία Κυριάκου Αγγελάκου. Το «In Athens. Ιστορίες μιας αόρατης Αθήνας» (istories.in-athens.gr) συναιρεί όλη την ιστορική στρωματογραφία της πόλης και μας δίνει ερεθίσματα να σταθούμε ενεργοί απέναντι σε όσα βλέπουμε και σε όσα υπήρξαν. Είναι μια καινοτόμος δύναμη.
    9. webTV

      Engineer

      Παρασκευή 24 Απριλίου 2015, Ο Μετροπόντικας κάνει εντυπωσιακή είσοδο στον υπό κατασκευή σταθμό Μετρό ΝΙΚΑΙΑ. Είναι ο τρίτος κατά σειρά σταθμός που μπήκε μετά την ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ και τον ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ. Επόμενη στάση του μετροπόντικα ο σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ
       
      Δείτε το video:
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/29991-video-%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CF%8C-%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%AD%CE%BA%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC
    10. webTV

      Engineer

      Το Παναθηναϊκό Στάδιο, γνωστό και ως Καλλιμάρμαρο, είναι στάδιο στην Αθήνα που βρίσκεται στην περιοχή του Παγκρατίου ανατολικά του Ζαππείου και βόρεια του λόφου του Αρδηττού, δια των οποίων διέρχεται ο Ιλισός ποταμός.
      Σε μια ευρύτερη περιοχή υπάρχει μεγάλη ιστορική και μυστηριακη σημασία που πολύ επιστήμονες έχουν ασχοληθεί όλα αυτά τα χρόνια.
      Τι κρύβεται κάτω από το Καλλιμάρμαρο;
       
    11. webTV

      Engineer

      Η ταινία ξεκινάει με μια εισαγωγή στο γεγονός: την επιλογή του χώρου από τους Έλληνες, τον αριθμό και τη σύνθεση των 2 στρατών, την περιγραφή της διαδρομής του περσικού στρατού και στόλου και τέλος τις θέσεις των 2 στρατών στο χώρο των Θερμοπυλών.

      Ακολουθούν σκηνές από τις 3 μέρες της βασικής μάχης και της ναυμαχίας στο Αρτεμίσιο, στις οποίες εκτός της τοπογραφίας δίνονται στοιχεία για του εξοπλισμούς των αντίπαλων στρατευμάτων.
      Παρακολουθήστε το βίντεο:
      Σκηνοθεσία: Martin Andrée
      Σενάριο: Martin Andrée, Παύλος Κουλούρης, Ιωάννης Αρβανίτης
      Αφήγηση: Νέστορας Κοψίδας
      Μουσική: Κατερίνα Παπαδά, Αποστόλης Οικονόμου
      Γραφικά 3D/2D: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
      Μοντάζ: Λουκάς Τουλιάτος
      Ιστορική και Επιστημονική Επιμέλεια: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
      Παραγωγή: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
    12. webTV

      Engineer

      Ένα επεξηγηματικό βίντεο, διάρκειας περίπου 10 λεπτών, το οποίο περιγράφει τι είναι το φαινόμενο μεταφοράς της αφρικανικής σκόνης και ποιες είναι οι επιπτώσεις που επιφέρει από όπου περνά και κατακάθεται, επιμελήθηκε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και το meteo.gr.
      «Με τη μεταφορά σκόνης να είναι πλέον πολύ συχνό φαινόμενο και να επηρεάζει σχεδόν το σύνολο της χώρας, καλό είναι οι πολίτες να γνωρίζουν τι ακριβώς θα πρέπει να προσέχουν», αναφέρει η προγνωστική ιστοσελίδα.
      Δείτε το βίντεο:
       
    13. webTV

      Engineer

      Πέραμα, μια πολύβουη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη με τεράστια πείρα και ανθρώπινο δυναμικό, που ποτέ δεν στηρίχθηκε έμπρακτα από την πολιτεία.
       
      Παρά τις δύσκολες οικονομικά συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας, άλλη μία νέα κατασκευή ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε στο ναυπηγείο του Κ. Γιώργου Φραντζή στο Πέραμα. Η εταιρεία Poseidon Bunkering ανέθεσε στο ναυπηγείο Φραντζή την κατασκευή του Δ/Ξ Ποσειδών τη σχεδίαση του οποίου ανέλαβε ο ναυπηγός Κ. Ευστράτιος Ραπτόπουλος.
       
      Τα πρώτα κομμάτια χάλυβα ήλθαν στο ναυπηγείο στις 15/07/2014 και η ναυπήγηση του πλοίου ξεκίνησε. Είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με τις τελευταίες απαιτήσεις και προδιαγραφές της MARPOL κατηγορίας Double Hull IMO 2, το μήκος του είναι 37μ και το πλάτος του 9μ.
       
      Το nautilia.gr για άλλη μια φορά πιστό στο ραντεβού του με τις Ελληνικές κατασκευές, παρακολούθησε από κοντά τη ναυπήγηση του πλοίου. Η καθέλκυση του έγινε στις 29/11/2014 και ήταν ελεγχόμενη. Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε πλάνα από την καθέλκυση του ΠΟΣΕΙΔΩΝ και να δείτε στιγμές από την διαδικασία ναυπήγησης του μέσα από το φωτογραφικό υλικό.
       
      Εμείς από την πλευρά μας, ευχόμαστε καλές δουλειές στους πλοιοκτήτες και καλά ταξίδια σε πλοίο και πλήρωμα.
       

       

       

       

       

       
      Λίγα λόγια από την Poseidon Bunkering
       
      Μετά από πολυετή παρουσία στο ναυτιλιακό χώρο τόσο στον τομέα επάνδρωσης των εμπορικών πλοίων ως αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής αλλά και σε συμμετοχή σε ναυτιλιακές εταιρείες στον τομέα κεφάλαιο ως μέτοχοι καθώς επίσης και στην διαχείριση και εκμετάλλευση εμπορικών πλοίων, αποφασίσαμε και ιδρύσαμε το Μάιο του 2014 την Poseidon bunkering, μια εταιρεία που ευελπιστούμε ότι θα πρωταγωνιστήσει στον τομέα πλοίων με λιπαντικά. Οι παράγοντες που θα συμβάλλουν στην επιτυχή πορεία της εταιρείας είναι:
       
      α) η μεγάλη, υπεύθυνη και αξιόπιστη παροχή υπηρεσιών στον τομέα της ναυτιλίας με λιπαντικά και καύσιμα.
       
      β) η 25ετης συνεχής εμπειρία στον τομέα εφοδιασμού καυσίμων με λιπαντικά και καύσιμα.
       
      γ) η μακροχρόνια συνεργασία με τις μεγαλύτερες εταιρείες πετρελαιοειδών όπως shell, exon mobil, bp, texaco,castrol,eko,avin
       
      δ) η χρησιμοποίηση του νέου δεξαμενοπλοίου Ποσειδών νέων προδιαγραφών και απαιτήσεων της marpol κατηγοριας double hull imo2.
       
      Επιμέλεια: Παντελής Φύσσας
       

       
      Πηγή: http://www.nautilia.gr/new/site/index.php?option=com_content&view=article&id=2452%3A2015-02-26-09-00-31&catid=64%3A2011-01-12-07-14-35&Itemid=120
    14. webTV

      Engineer

      Προτού περάσει η Αθήνα στην εποχή της αντιπαροχής, ήταν μια όμορφη πόλη. Η πανοραμική φωτογραφία από τα τέλη της δεκαετίας του ΄50 δείχνει την επέλαση των άκομψων πολυκατοικιών που σηκώνονται χωρίς σχέδιο και φροντίδα σε όλο το κέντρο της πόλης. Το λευκό χρώμα των νεόκτιστων έρχεται να τονίσει την αντίθεση με το σκούρο χρώμα των κεραμιδιών και των νεοκλασσικών σπιτιών της πρωτεύουσας.
       
      Μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια δεν έμεινε σχεδόν τίποτα όρθιο. Μηχανικοί, αρχιτέκτονες και εργολάβοι έχουν πάρει το πράσινο φως από την πολιτεία να οικοδομήσουν τα πάντα. Δεν τηρήθηκε ούτε μια στοιχειώδης περιμετρική απαγόρευση για την προστασία της Ακρόπολης. Η Αθήνα, αν και σχεδιάστηκε στα χρόνια του Όθωνα να είναι όμορφη και λειτουργική μετά από περίπου 120 χρόνια ζωής, ισοπεδώθηκε για τις στεγαστικές ανάγκες που αυξήθηκαν τρομακτικά από την αστυφιλία.
       
      Το 1834 εγκρίθηκε το πολεοδομικό σχέδιο του Κλέντσε που τροποποίησε δυσμενέστερα το αρχικό σχέδιο των δύο αρχιτεκτόνων, Κλεάνθη και Σάουμπερτ, που έδιναν μια εκπληκτική εικόνα της Αθήνας με φαρδείς δρόμους, κήπους, πλατείες και εμβληματικά δημόσια κτίρια. Παρά τις συνεχείς τροποποιήσεις του πολεοδομικού σχεδίου (1837, 1843, 1847, 1856, 1860, 1862, 1864, 1919) η Αθήνα κατάφερνε να γοητεύει σε πείσμα των οικονομικών συμφερόντων και της πολιτικής σκοπιμότητας. Η αντιπαροχή όμως τη «δολοφόνησε»....
       

       

       
      Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-athina-pou-chathike-stin-antiparochi-otan-irthan-i-kataspres-polikatikies-ke-exafanistikan-ta-keramidia-ke-ta-neoklasika-dite-to-deftero-meros-tou-time-lapse-vinteo/
    15. webTV

      Engineer

      Μετά από δέκα χρόνια εργασιών εγκαινιάζεται το πρώτο διώροφο τούνελ ταχείας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Το «Avenue 2» αποτελεί πρότυπο μετατροπής δρόμων με ασφυκτική κίνηση σε πνεύμονες πρασίνου.
       
       
      Εκ πρώτης όψεως το τούνελ στο κέντρο του Μάαστριχτ φαίνεται σαν ένα συνηθισμένο τούνελ. Εάν δεν το γνωρίζεις δεν μπορείς να υποψιαστείς ότι πάνω από την οροφή του τούνελ βρίσκεται άλλο ένα τούνελ και από πάνω ένας χώρος πρασίνου που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα νέο κέντρο της πόλης.
       
      Οι κάτοικοι της πόλης περίμεναν με ανυπομονησία την ολοκλήρωση του μεγαλεπήβολου έργου. Το μποτιλιάρισμα και ο θόρυβος από τον δρόμο αποτελούσαν καθημερινά φαινόμενοα. Ακόμη όμως και η κυκλοφορία πέρα από τα σύνορα της πόλης αποτελούσε πρόβλημα.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος Α2 είναι η σημαντικότερη οδική αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας της Ολλανδίας και το Μάαστριχτ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κυκλοφοριακούς κόμβους της χώρας. Όταν κινείται κανείς προς τα νότια της χώρας, δύσκολα μπορεί να αποφύγει το Μάαστριχτ. Και αυτό συχνά κατέληγε σε πολύωρη αναμονή στους δρόμους. Για ένα κομμάτι περίπου τριών χιλιομέτρων στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας παλαιότερα απαιτούνταν περισσότερο από μισή ώρα.
       
      Τώρα όμως όλα αυτά θα αλλάξουν. Το νέο τούνελ θα επιτρέπει στους οδηγούς να διασχίζουν το κέντρο της πόλης σε μόλις τρία λεπτά.
       
      Το πρώτο διώροφο τούνελ της Ευρώπης
       
      «Πρόκειται για την πρώτη κατασκευή τέτοιου είδους στην Ευρώπη» λέει ο Μπαρτ Γκρότε, υπεύθυνος του κατασκευαστικού έργου «Avenue 2». «Αποφασίσαμε ότι το καλύτερο θα είναι να χωρίσουμε την τοπική από την εθνική κίνηση». Στο χαμηλότερο επίπεδο το όριο ταχύτητας είναι 100 χλμ/ώρα, ενώ στο ανώτερο 80 χλμ/ώρα.Η τεχνική καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι το τούνελ είναι διώροφο. Ουσιαστικά πρόκειται για τέσσερα τούνελ σε δύο επίπεδα. Στο χαμηλότερο επίπεδο κινούνται οι οδηγοί που θέλουν να βγουν έξω από την πόλη και στο ανώτερο εκείνοι που κατευθύνονται στο κέντρο του Μάαστριχτ.
       
      Δέκα χρόνια χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το εν λόγω έργο, το οποίο κόστισε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
       
      Πνεύμονας πρασίνου
       

      Ωστόσο το τούνελ δεν θα ευνοήσει μόνο την κυκλοφορία του Μάαστριχτ αλλά αναμένεται να γίνει σύντομα και ένας πνεύμονας πρασίνου που θα βελτιώσει αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
       
      Το σχέδιο προβλέπει να φυτευθούν χίλια δέντρα πάνω από το τούνελ ώστε να δημιουργηθεί ένα πάρκο με δρόμους για πεζούς και ποδήλατα. Επιπλέον μεγάλος ολλανδός κατασκευαστής έχει επενδύσει στο «Avenue 2» και φιλοδοξεί να χτίσει περίπου 1100 διαμερίσματα κατά μήκος του τούνελ.
       
      Το έργο μπορεί να αποτελέσει πρότυπο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες παρά τις διαφορετικές ανάγκες και ιδιομορφίες, θα μπορούσαν σίγουρα να επωφεληθούν από ένα αντίστοιχο πρότζεκτ.
       
      Ντάνιελ Μπέλουτ/ Αλεξάνδρα Κοσμά
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%BB-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%87%CF%84/a-36920690
       

       

    16. webTV

      Engineer

      Το τμήμα Ευαγγελισμός- Σκοτίνα του αυτοκινητόδρομου "Μαλιακός-Κλειδί" που εγκαινιάστηκε, αποτελεί έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο με 3 σήραγγες με ξεχωριστούς κλάδους ανά κατεύθυνση, μήκους 2 χλμ, 6 χλμ και 3 χλμ. Η σήραγγα 6 χλμ είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
      Αναλυτικά για το έργο
      Πλαισιώνεται από την πρώτη Σήραγγα Τεμπών μήκους 2χλμ και την Σήραγγα Πλαταμώνα μήκους 3χλμ που διαθέτουν 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
      Η κάθε μία σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, με τον κάθε κλάδο να έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.
      Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
      Οι Σήραγγες έχουν υπερσύγχρονα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα: Συστήματα τελευταίας τεχνολογίας: Κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, Σύστημα ανίχνευσης συμβάντος εντός 15”, Σύστημα ανίχνευσης ύψους, καυσαερίων & ορατότητας, Σύστημα εξαερισμού & φωτισμού, Σύστημα πυρανίχνευσης/πυρόσβεσης, Σύστημα ακουστικής ενημέρωσης & ραδιοεπικοινωνίας, Σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγκαταστάσεων (SCADA), Τηλέφωνα εκτάκτου ανάγκης, Φωτεινή σηματοδότηση και πίνακες πληροφόρησης μεταβλητών μηνυμάτων.
      Τα υπόλοιπα ανοιχτά τμήματα έχουν συνολικό μήκος 14χλμ και έχουν επίσης 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας με στηθαίο ασφαλείας. Η απόσταση Ευαγγελισμός-Σκοτίνα θα διανύεται σε περίπου 15 λεπτά με ασφαλή, γρήγορα και άνετη οδήγηση και θα μειώνει τη χρονοαπόσταση κατά 25 λεπτά (κατά μέσο όρο η διέλευση απο τον παλιό δρόμο απαιτούσε 40 λεπτά).
      Πληροφορίες από: https://www.voria.gr/article/fiesta-sta-tempi-gia-na-egkeniasi-o-tsipras-tis-siranges-fotovid και http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/39884-egkainiastike-i-parakampsi-tempon-kai-platamona-pliris-aftokinitodromos-o-athina-thessaloniki
       
       
      Και για τους νοσταλγούς του παλαιού οδικού δικτύου μια πολύ ωραία παρουσίαση εδώ:
    17. webTV

      Engineer

      Το έργο, συνολικού κόστους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, προστίθεται στις άλλες τρεις γέφυρες της Κωνσταντινούπολης που συνδέουν τις δύο ηπείρους και θα επιτρέψει τη σύνδεση της Ανατολικής Θράκης με την Ανατολία παρακάμπτοντας την Κωνσταντινούπολη.
      Η Τουρκία εγκαινίασε σήμερα τη μεγαλύτερου μήκους κρεμαστή γέφυρα παγκοσμίως, η οποία κατασκευάστηκε πάνω από τα στενά των Δαρδανελλίων (βορειοανατολικά), φυσικό σύνορο μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας.
      Η "γέφυρα του Τσανάκαλε 1915", μήκους 4.608 χλμ. και έκτασης (απόσταση μεταξύ των δύο πυλώνων) 2.023 χλμ., είναι η πρώτη που εκτείνεται σε αυτό το θαλάσσιο πέρασμα των σχεδόν 60 χιλιομέτρων που συνδέει το Αιγαίο Πέλαγος με τη θάλασσα του Μαρμαρά.
      Τα εγκαίνιά της συμπίπτουν με την επέτειο της ναυτικής νίκης των οθωμανικών δυνάμεων στις 18 Μαρτίου 1915 κατά των συμμάχων στη μάχη των Δαρδανελλίων (ή μάχη της Καλλίπολης όπως επίσης ονομάζεται).
      Οι μάχες, που διήρκησαν έως τον Ιανουάριο του 1916, οδήγησαν στη νίκη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας κατά των βρετανικών και γαλλικών στρατευμάτων.
      Η γέφυρα αυτή είναι "ένας τρόπος να κρατηθεί ζωντανή η μνήμη των μαρτύρων του Τσανάκαλε", δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην ομιλία που εκφώνησε.
      Εκτός από τη γέφυρα αυτή, ο Τούρκος πρόεδρος επέβλεπε από τότε που ανέλαβε την εξουσία -- αρχικά ως πρωθυπουργός από το 2003 έως το 2014, στη συνέχεια ως πρόεδρος -- την κατασκευή στην Κωνσταντινούπολη μιας σήραγγας κάτω από τον Βόσπορο, μιας τρίτης γέφυρας πάνω από τον Βόσπορο και ένα τεράστιο αεροδρόμιο.
      Ο Ερντογάν ξεκίνησε επίσης τον Ιούνιο την κατασκευή του έργου "Κανάλι της Κωνσταντινούπολης", ενός γιγαντιαίου καναλιού 45 χιλιομέτρων παράλληλο με τα στενά του Βοσπόρου, έργο που αποδοκιμάστηκε από την αντιπολίτευση και τους υπερασπιστές του περιβάλλοντος.
       
    18. webTV

      Engineer

      Η τρισδιάστατη εκτύπωση εισχωρεί σε ολοένα και περισσότερους τομείς της καθημερινότητας, προσφέροντας σύγχρονες, δυναμικές λύσεις στα πεδία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και της κατασκευής. Διαθέτοντας το μεγαλύτερο τρισδιάστατο εκτυπωτή σκυροδέματος στην Ευρώπη, η βελγική εταιρεία Kamp C εκτύπωσε τρισδιάστατα μία διώροφη κατοικία. Με συνολικό εμβαδόν 90 m2, το κτίριο εκτυπώθηκε σε ένα μονολιθικό κομμάτι με τη χρήση σταθερού εκτυπωτή, καθιστώντας το έτσι το πρώτο του είδους του στον κόσμο.
      Η διώροφη κατοικία, που βρίσκεται στο Westerlo του Βελγίου, εκτυπώθηκε ως μέρος του ευρωπαϊκού προγράμματος C3PO με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.). Η πρόθεση, που εκφράζει το έργο, είναι να ενθαρρύνει τον κατασκευαστικό κλάδο να εφαρμόσει την τρισδιάστατη εκτύπωση ως τεχνική κατασκευής.
      "Τα σπίτια, που έχουν ήδη εκτυπωθεί παγκοσμίως, έχουν μόνο έναν όροφο και συχνά εκτυπώνονται και συναρμολογούνται επί τόπου. Εμείς καταφέραμε να εκτυπώσουμε ολόκληρο το σκελετό του κτιρίου ως ένα σύνολο", αναφέρει ο Emiel Ascione, διευθυντής έργου στην εταιρεία Kamp C. Οι τοίχοι της κατοικίας εξωθήθηκαν σε στρώματα πάχους 15 mm, αποκτώντας μια αδρή υφή.
      Προκειμένου να αποφευχθούν οι θερμικές γέφυρες, ορισμένοι τοίχοι σχεδιάστηκαν με κοίλη μορφή, ενώ σε άλλους εφαρμόστηκε εξωτερική θερμομόνωση. Το καινοτόμο σύστημα κατασκευής βασίζεται σε μια κεφαλή εξώθησης, η οποία μπορεί να κινηθεί σε τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις, καθώς η αντλία σκυροδέματος ωθεί το κονίαμα μέσω σωλήνων στην κεφαλή. Το γεγονός ότι η αντοχή του υλικού είναι τρεις φορές υψηλότερη σε σχέση με την κλασική δόμηση, σε συνδυασμό με το ότι μια ανάλογη κατοικία θα μπορούσε στο μέλλον να εκτυπωθεί μέσα σε δύο μόλις ημέρες, καθιστούν το συγκεκριμένο επίτευγμα αξιοσημείωτο.
      Φωτογραφίες από: https://www.3dprintingmedia.network/kamp-c-completes-first-two-story-3d-printed-house-built-on-location-for-c3po-project/


       
    19. webTV

      Engineer

      Το βίντεο προόδου των κατασκευαστικών εργασιών του αυτοκινητοδρόμου "Ιόνια Οδός", που δημοσιεύτηκε χθες, δείχνει ότι η συνολική πρόοδος των εργασιών της Οδού στο τέλος Μαΐου, άγγιζε το 55,94%.
       
      Στο βίντεο που μπορείτε
      αποτυπώνονται και τα ακόλουθα εργοτάξια:Εργοτάξιο Εύηνου, Εργοτάξιο Κλόκοβας, Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας, Εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή Σύκουλα, Εργοτάξιο Φιλιππιάδας, Εργοτάξιο Γυμνότοπου, Εργοτάξιο Πέρδικας, Εργοτάξιο Επισκοπικού.
       
      Μέχρι στιγμής, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία του έργου περισσότερα από 2.100 άτομα ήδη εργάζονται στα εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνται (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας, αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ξεπερνά τα 1.420.
       

       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=16118
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.