Το ποσό αυτό είναι αυξημένο κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή επίδοση, όταν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις κινήθηκαν στο επίπεδο των 14,4 δισ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται, οι online πωλήσεις στην Ελλάδα υπερτριπλασιάστηκαν μέσα σε έξι χρόνια (2017-2022), αφού το 2017 μόλις που κινούνταν στο επίπεδο των 5 δισ. ευρώ.
Αναλυτικότερα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα της Επ. Ανταγωνισμού, «είναι εμφανές ότι το e-commerce τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας ακολουθεί δυναμική πορεία, με τον κύκλο εργασιών του λιανικού ηλεκτρονικού εμπορίου να υπερδιπλασιάζεται μεταξύ των ετών 2017-2022 (από €5,0 δισ. σε €15,8 δισ.).
Παράλληλα, η ανοδική πορεία του γίνεται με αύξοντα ρυθμό μέχρι το 2020, ενώ στη συνέχεια ο ρυθμός ανάπτυξης κάμπτεται σε μεγάλο βαθμό.
Η μείωση του ρυθμού αύξησης του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου μετά το 2020, υποδηλώνει πιθανότατα το γεγονός ότι καθώς οι αγορές εξέρχονται από την «οξεία» φάση της πανδημίας, επέρχεται κάποιου είδους σταθεροποίηση αναφορικά με τις αγορές που πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά».
Επιπροσθέτως, επισημαίνεται ότι, «το ποσοστό των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου ακολουθεί τα τελευταία 5 έτη ανοδική πορεία, ενώ η πρόβλεψη για το 2022 ήταν ότι θα υπάρχει μικρή πτώση στο ποσοστό μεν αλλά αύξηση σε απόλυτο νούμερο του της συμμετοχής των ηλεκτρονικών πωλήσεων στο ΑΕΠ της χώρας».
Αναφορικά με το ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού που κάνει χρήση Διαδικτύου, τονίζεται ότι «το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ακολουθεί ανοδική πορεία διαχρονικά. Όπως φαίνεται, για το έτος 2022 προβλέπεται ότι το 81% του πληθυσμού της Ελλάδας κάνει χρήση του ίντερνετ, ποσοστό αυξημένο κατά 11% σε σχέση με το έτος 2017».
Η επίδραση των μέτρων της πανδημίας στο Β2C e-commerce
Σύμφωνα με την έρευνα, το 2020, «αποδείχτηκε μια ανατρεπτική χρονιά ως προς την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Στη μεγάλη και απότομη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου συνέβαλε καθοριστικά και η επιβολή περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19, η οποία επηρέασε την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων λειτουργώντας ταυτόχρονα επιταχυντικά ως προς τη μετάβαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Παρά τις χαμηλές γενικά ταχύτητες της χώρας όσον αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομίας, ειδικά των μικρών επιχειρήσεων, τους τελευταίους μήνες έλαβαν χώρα αλλαγές και ποσοστιαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου τέτοια που υπό άλλες συνθήκες μπορεί να είχαν πάρει πολύ περισσότερα χρόνια για να συμβούν.
Φορείς της αγοράς του λιανικού εμπορίου, εκτιμούν ότι η επίδραση της πανδημίας στις ηλεκτρονικές πωλήσεις θα είναι εφάμιλλη με την επίδραση που είχαν στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και τη χρήση του πλαστικού χρήματος η εφαρμογή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls) κατά το καλοκαίρι του 2015.
Με άλλα λόγια, θα υπάρξει απότομη εκτίναξη των ηλεκτρονικών αγορών εν μέσω πανδημίας, οι οποίες με τη λήξη της θα μειωθούν αλλά σε κάθε περίπτωση θα σταθεροποιηθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την πριν την πανδημία εποχή.
Σε κάθε περίπτωση, η πανδημία φαίνεται να έδωσε περαιτέρω ώθηση στην ήδη ανοδική πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, φέρνοντας τη χώρα πιο γρήγορα κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο όσον αφορά στη χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου».
Για αναλυτικές πληροφορίες, πατήστε εδώ.
0