Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Εκδόθηκε και επίσημα η απόφαση έγκρισης του Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης (ΔΠΑ) του ΕΣΜΗΕ 2022-2031 στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.rae.gr/apofaseis/45021/
      Ταυτόχρονα σε διαβούλευση τέθηκε το νέο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ για τα έτη 2023-2032, το οποίο περιλαμβάνει τις εκτιμήσεις του διαχειριστή για τη ζήτηση και το μείγμα παραγωγής της χώρας σε δύο διαφορετικά σενάρια, καθώς και τις επενδύσεις του στο δίκτυο.
      Ανάπτυξη των ΑΠΕ και περιθώρια
      Όπως τονίζεται, βασικός στόχος είναι η ανάπτυξη του δικτύου ώστε να μπορέσει να ενσωματώσει τις αυξημένες ΑΠΕ που προβλέπουν οι εθνικοί στόχοι. Η εγκατεστημένη ισχύς των ΑΠΕ προβλέπεται από τα 9,2 GW (συμπεριλαμβανομένων 3,7 GW των Μεγάλων ΥΗΣ) που είναι σήμερα να υπερβεί τα 20 GW.
      Αναλυτικότερα, ο ΑΔΜΗΕ αναφέρει ότι με βάση τα στοιχεία εάν λογιστούν σωρευτικά οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις ΑΠΕ μαζί με όσα έργα έχουν κατοχυρώσει το δικαίωμα να συνδεθούν στο Δίκτυο και στο Σύστημα μέσω Οριστικών Προσφορών Σύνδεσης με το ΔΕΔΔΗΕ και τον ΑΔΜΗΕ αντίστοιχα, τα έργα ΑΠΕ που εντάσσονται στο Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΣΔΑΜ) και το δυναμικό ΑΠΕ που προκύπτει ως δυνατότητα στα νησιά που διασυνδέονται (Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα, Β. Αιγαίο) το αποτέλεσμα περί τα 19,5 GW ισχύος υπερβαίνει ήδη το καταγεγραμμένο στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα στόχο για το 2030 (15,1 GW) και προσεγγίζει τον στόχο για ΑΠΕ ισχύος 20 GW στην ηλεκτροπαραγωγή όπως αναμένεται να αποτυπωθεί στην επικείμενη αναθεώρηση του ΕΣΕΚ. Επισημαίνεται ότι στην ως άνω εκτίμηση δεν έχει ληφθεί υπόψη η δυνατότητα που διαφαίνεται για την ανάπτυξη θαλάσσιων αιολικών πάρκων στην επόμενη δεκαετία.
      Με βάση τα παραπάνω δίνεται στο Σχήμα 4.7 η εκτίμηση των διαθέσιμων περιθωρίων ισχύος ανά περιοχή για σύνδεση νέων Σταθμών ΑΠΕ (πέρα από υφιστάμενους Σταθμούς και έργα που διαθέτουν οριστικές προσφορές ή συμβάσεις σύνδεσης).
       
       
      Ενεργειακό μείγμα
      Η εξέλιξη του συστήματος ηλεκτροπαραγωγής μέχρι το έτος 2030 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του ΕΣΕΚ χαρακτηρίζεται από μεγάλη διείσδυση των ΑΠΕ και την απόσυρση λιγνιτικών μονάδων μέχρι το τέλος του 2028, η οποία έχει προγραμματιστεί στο πλαίσιο της νέας εθνικής πολιτικής για την απολιγνιτοποίηση του ενεργειακού τομέα, καθώς επίσης και την μείωση της εγκατεστημένης ισχύος των πετρελαϊκών μονάδων, οι οποίες αναμένεται να παύσουν τη λειτουργία τους αφενός λόγω των υψηλών εκπομπών αερίων ρύπων και της παλαιότητας των μονάδων αυτών και αφετέρου λόγω των επικείμενων διασυνδέσεων των νησιών με το διασυνδεδεμένο σύστημα. Τα βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος ηλεκτροπαραγωγής μέχρι το έτος 2030 ανά κατηγορία πηγής ενέργειας σύμφωνα με τον ΕΣΕΚ, απεικονίζεται στο Γράφημα 3.2. 
       
       
      Ζήτηση
      Στο Γράφημα 3.4 απεικονίζεται η εξέλιξη της συνολικής καθαρής ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας κατά την τελευταία 20ετία και η πρόβλεψη αυτής έως το 2032 βάσει των 2 σεναρίων που έχουν υιοθετηθεί.
       
       
      Διασυνδέσεις νησιών
      Yλοποιήθηκαν ήδη η Α’ Φάση, η Β’ και η Γ’ Φάση του έργου της διασύνδεσης των Κυκλάδων και είναι σε εξέλιξη η Δ’ Φάση αυτού. Σε εξέλιξη βρίσκονται επίσης τα έργα της διασύνδεσης της Κρήτης, τα οποία είναι ιδιαίτερης σημασίας, λόγω των υψηλών φορτίων (ενέργεια και ισχύς) της Νήσου και λόγω του πλουσίου δυναμικού ΑΠΕ το οποίο διαθέτει. Ειδικότερα ο ΑΔΜΗΕ υλοποίησε το έργο της A' Φάσης της διασύνδεσης Κρήτης (Κρήτη-Πελοπόννησος), το οποίο και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2021.
      Παράλληλα, μέσω της θυγατρικής εταιρείας του «ΑΡΙΑΔΝΗ INTERCONNECTION Α.Ε.Ε.Σ.» υλοποιείται το έργο της Β' Φάσης της διασύνδεσης Κρήτης (Κρήτη-Αττική) με εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσης το έτος 2024. Τέλος, ο ΑΔΜΗΕ ενσωμάτωσε στον προγραμματισμό του μέσω των προηγούμενων και του παρόντος ΔΠΑ, τον σχεδιασμό του έργου της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων και τον σχεδιασμό του έργου της διασύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου.
      Διεθνείς διασυνδέσεις
      Στο σημαντικό τομέα των διεθνών διασυνδέσεων περιλαμβάνονται τα εξής νέα έργα:
      Δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας - Βουλγαρίας
      Το έργο αφορά στην υλοποίηση δεύτερης διασυνδετικής γραμμής μεταξύ των Συστημάτων της Ελλάδας και της Βουλγαρίας που θα πραγματοποιηθεί με εναέρια διασυνδετική Γ.Μ. 400 kV μεταξύ του ΚΥΤ Ν. Σάντας και του Υ/Σ Maritsa East 1. Η γραμμή θα διαθέτει ονομαστική μεταφορική ικανότητα 2000 MVA και θα έχει συνολικό μήκος 151 km περίπου, από τα οποία 30 km περίπου ανήκουν στην Ελληνική Επικράτεια και 121 km περίπου στη Βουλγαρική Επικράτεια.
      Δεύτερη Διασύνδεση Ελλάδας - Τουρκίας
      Η νέα διασυνδετική Γ.Μ. προβλέπεται ότι θα αυξήσει την μεταφορική ικανότητα μεταξύ των δύο χωρών κατά 600 MW και στις δύο κατευθύνσεις.
      Δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας
      Στο πλαίσιο της Μελέτης Σκοπιμότητας διερευνώνται αναλυτικά διαφορετικές εναλλακτικές τεχνικές λύσεις για την ανάπτυξη μιας νέας υποθαλάσσιας διασύνδεσης μεταξύ των συστημάτων Ελλάδας και Ιταλίας για την επίτευξη αύξησης της μεταφορικής ικανότητας μεταξύ των δύο συστημάτων κατά 500 έως 1000 MW, ενώ παράλληλα εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης υφιστάμενων υποδομών της διασύνδεσης ΣΡ Ελλάδας – Ιταλίας που βρίσκεται σε λειτουργία από το 2002.
      Το έργο που θα προκριθεί αναμένεται να ενσωματωθεί στο επόμενο ΔΠΑ.
      Διασύνδεση Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ
      Διασύνδεση Ελλάδας - Αιγύπτου
      Αναβάθμιση διασύνδεσης Ελλάδας - Βόρειας Μακεδονίας
      Δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας - Αλβανίας
      Υπεράκτια αιολικά
      Με αφορμή και το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο των υπεράκτιων αιολικών, ο ΑΔΜΗΕ θεωρεί ότι η σχεδίαση και ανάπτυξη των έργων για υποθαλάσσιες διασυνδέσεις οφείλει δυνητικά να έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: 
      › Ολοκληρωμένο ολιστικό σχεδιασμό (δικτυοκεντρική προσέγγιση με την από κοινού αντιμετώπιση έργων) με βελτιστοποίηση ωφελειών για το σύνολο της εγχώριας αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας 
      › Δημιουργία «ενιαίου» ηλεκτρικού χώρου διασυνδέσεων με το ΕΣΜΗΕ και μεταξύ τους 
      › Αξιόπιστα σχήματα λειτουργίας με τη βέλτιστη εκμετάλλευση των έργων διασύνδεσης για την αξιόπιστη και ασφαλή λειτουργία του συνολικού ηλεκτρικού συστήματος 
      › Οικονομικότητα με διερεύνηση βάσει αναλύσεων κόστους – οφέλους όλων των εναλλακτικών σεναρίων τοπολογίας και τεχνολογιών (π.χ. δίκτυα συνεχούς / εναλλασσόμενου ρεύματος) 
      › Εξασφάλιση επεκτασιμότητας και διαλειτουργικότητας με την εξασφάλιση της δυνατότητας μελλοντικών επεκτάσεων χωρίς να απαιτούνται εκτεταμένα έργα και υψηλά κόστη 
      › Διασφάλιση ομοιογένειας τεχνικών προδιαγραφών για επίτευξη υψηλότατων επιπέδων ασφάλειας και αξιοπιστίας λειτουργίας στα αντίστοιχα επίπεδα του Συστήματος Μεταφοράς 
      › Διασφάλιση ισότιμης αντιμετώπισης των επενδυτικών σχεδίων που εξασφαλίζει ότι λαμβάνονται υπόψη με βέλτιστο τρόπο όλα τα ώριμα σχέδια για ανάπτυξη μονάδων ΑΠΕ στο νησιωτικό χώρο
      Υποσταθμοί ΑΠΕ
      Το πρόγραμμα προβλέπει την κατασκευή 61 νέων υποσταθμών ανύψωσης παραγωγών ΑΠΕ (20/150 kV, 30/150 kV, 33/150 kV, ΜΤ/400kV) ως το 2032 ώστε το σύνολό τους να φτάσει τους 136 από 75 σήμερα.
      Έγκριση του Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης (ΔΠΑ) του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) περιόδου 2022 – 2031
      Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2022 – 2031
      Κύριο Τεύχος Παράρτημα Χάρτης
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περισσότερο φως προσπαθεί να δώσει η αρχαιολογική έρευνα σε κτηριακές εγκαταστάσεις στα βουνά της Νότιας Ευβοίας σε κτίσματα της αρχαιολογικής περιόδου. Τα κτίσματα έχουν χαρακτηριστεί «Δρακόσπιτα της Νότιας Εύβοιας» και είναι κατασκευασμένα από πέτρες λαξευμένες χωρίς συνδετικό υλικό.
      Οι κατασκευές αυτές αποτελούσαν χαρακτηριστικό γνώρισμα της Ύστερης αρχαιότητας και χρησιμοποιούνταν ως ποιμνιοστάσια πάνω από δύο χιλιετίες. Πιθανώς να είχαν χρησιμοποιηθεί και για άλλες δραστηριότητες, όπως καταφύγιο, μικρό ιερό κ.ά. Ο τρόπος κατασκευής, σύμφωνα με τον όγκο και το βάρος, απαιτούσε και εξειδικευμένη γνώση, αλλά και μηχανική υποστήριξη.
      Ονομάστηκαν «Δρακόσπιτα», γιατί, όπως πίστευαν οι κάτοικοι, η κατασκευή τους απαιτούσε υπερφυσική δύναμη και μόνο άνθρωποι με μεγάλες δυνάμεις θα μπορούσαν να διαχειριστούν τις πέτρες και να τις τοποθετήσουν με αυτόν τον τρόπο. Το μεγαλύτερο από τα κτήρια έχει διαστάσεις 12,4×6,2 μ. Στο συγκρότημα αυτό συνυπάρχουν και άλλα επτά «Δρακόσπιτα», για τα οποία δεν έχει ξεκαθαριστεί η ταυτότητα των κατασκευαστών, ώστε να δοθεί η πλήρης εικόνα για τη χρήση και τη λειτουργικότητα αυτών των χωρών.
      Η Εφορεία Αρχαιοτήτων της Εύβοιας, σε συνεργασία με την ελβετική αρχαιολογική σχολή στην Ελλάδα, διενήργησε σημαντικές έρευνες για την αποκάλυψη όλων αυτών των στοιχείων και των ερωτημάτων που παραμένουν αναπάντητα.
      Σύμφωνα με τους ειδικούς στον χώρο, η έρευνα είχε στόχο να αποσαφηνιστεί η κάτοψη και ο τρόπος κατασκευής τους με παράλληλη την περισυλλογή κεραμικών και θραυσμάτων, ώστε μέσα από τη διαδικασία της εργαστηριακής έρευνας να οδηγηθούν στον χρόνο κατασκευής αυτών των εγκαταστάσεων. Τα μέχρι τώρα δεδομένα που έχουν στα χέρια τους οι αρχαιολόγοι επιβεβαιώνουν την περίοδο κατασκευής αυτών των εγκαταστάσεων της αρχαιότητας, χωρίς όμως να προσδιορίζουν συγκεκριμένα το χρονικό διάστημα.
      Επισκεψιμότητα
      Με την ολοκλήρωση των εργασιών και την πλήρη καταγραφή όλων των ιστορικών στοιχείων, ο χώρος αυτός θα μπορεί να γίνει περισσότερο επισκέψιμος, δίνοντας τη δυνατότητα ανάπτυξης του τουρισμού στην περιοχή. Το έργο της Ελληνο-Ελβετικής ομάδας είναι σημαντικό, καθώς στόχος της είναι η ανάδειξη αυτών των μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ιστορίας του τόπου, μέσα από την οποία θα εξαχθούν πολλά συμπεράσματα για τη ζωή των προγόνων, αλλά και τη δράση τους στις χρονικές αυτές περιόδους.
      ***


       
       
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ξηρασίες που υπερβαίνουν τα μεγέθη των ιστορικών διακυμάνσεων θα μπορούσαν να συμβαίνουν όλο και πιο συχνά υπό μελλοντικές κλιματικές συνθήκες. Ωστόσο, ο χρόνος εμφάνισης άνευ προηγουμένου ξηρασίας υπό την κλιματική αλλαγή δεν έχει εξεταστεί ενδελεχώς. Μια νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature στις 28 Ιουνίου 2022 χρησιμοποίησε υδρολογικές προσομοιώσεις πολλαπλών μοντέλων ώστε να διερευνήσει τις αλλαγές στη συχνότητα της υδρολογικής ξηρασίας υπό σενάρια υψηλής και χαμηλής συγκέντρωσης αερίων θερμοκηπίου παγκοσμίως.
      Η μελέτη αφορά το σύνολο της Γης, όμως έμφαση δόθηκε και σε αρκετές περιοχές μικρότερης κλίμακας, δηλαδή τη Νοτιοδυτική και Νότια Αμερική, τη Μεσόγειο και τη Βόρεια Αφρική. Αυτές οι περιοχές παρουσιάζουν ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση στη συχνότητα υδρολογική ξηρασίας σύμφωνα με το σενάριο υψηλών εκπομπών. Αυτές οι τρεις περιοχές αναμένεται να αντιμετωπίσουν άνευ προηγουμένου συνθήκες μέσα στα επόμενα 30 χρόνια, ανεξάρτητα από τα σενάρια εκπομπών. Παγκοσμίως, η μέση συχνότητα των ημερών ξηρασίας αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά σε αρκετές περιοχές ακόμη και κατά το πρώτο μισό του 21ου αιώνα, υποδεικνύοντας ότι οι τοπικές συνθήκες ξηρασίας είναι πιθανό να μετατοπιστούν προς πιο σοβαρές και εκτεταμένες συνθήκες. Επιπλέον, τα αποτελέσματα της εργασίας καταδεικνύουν τα οφέλη της οδού χαμηλότερων εκπομπών στη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης αυτών των ακραίων ξηρασιών.

      Ένα πρόσφατο παράδειγμα άνευ προηγουμένου υδρολογικής ξηρασίας συνέβη πρόσφατα στην Καλιφόρνια και διήρκεσε σχεδόν πέντε χρόνια, προκαλώντας σοβαρές ζημιές στις ανθρώπινες δραστηριότητας και στο οικοσύστημα.
      Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης υπογραμμίζουν τη σημασία της βελτίωσης της ετοιμότητας για την ξηρασία εντός των προβλεπόμενων χρονικών οριζόντων και ρίχνουν φως σε πιθανές ανησυχίες ότι οι υπάρχουσες υποδομές και πρακτικές που σχεδιάστηκαν με βάση ιστορικά αρχεία ή εμπειρίες μπορεί να καταστούν ανεπαρκείς στο εγγύς μέλλον για την αντιμετώπιση ξηρασιών σε ένα θερμότερο κλίμα σε ορισμένες περιοχές. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας να βελτιώσουμε την ετοιμότητά μας στον δεδομένο χρονικό ορίζοντα προτού εμφανιστούν συνθήκες άνευ προηγουμένου ξηρασίας.
      Πηγή:  Nature
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Πράσινο φως» στην επένδυση ύψους 159,6 εκατ. ευρώ που τρέχει η Dimand για την «ανάσταση» του παλαιού εργοστασίου της Softex στην Ιερά Οδό, έδωσε το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) μέσω της έκδοσης οικοδομικής άδειας.
      Ειδικότερα, σε σχετική συνεδρίαση του ΚΕΣΑ που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα συζητήθηκε και θέμα που παρουσίασε ο κ. Σπύρος Τσαγκαράτος, Αρχιτέκτων Πολεοδόμος σχετικά με την έκδοση της άδειας.
      Όπως αναφέρεται, «το Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη τα στοιχεία του φακέλου και την παρουσίαση της μελέτης αποφασίζει ομόφωνα υπέρ της έκδοσης οικοδομικής άδειας για αλλαγή χρήσης 3 υφιστάμενων κτιρίων βιομηχανικών εγκαταστάσεων σε γραφεία, προσθήκη 2 επιπέδων εντός υφιστάμενου κέλυφους και ανέγερση νέου ισογείου κτιρίου συνάθροισης κοινού με πατάρι και υπόγειο χώρο στάθμευσης στη θέση “Ελαιώνας Ο.Τ. 35 οδός Χαρτεργατών, Πολύκαρπου, Aδιάνοικτη Oδός και Ιερά Οδός Π.Ε. Κεντρικού Τομέα Αθηνών, πρώην Βιομηχανία SOFTEX. Επισημαίνεται ότι η παρούσα γνωμοδότηση χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ’ αρίθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/11170/321/31.01.2020 Υπουργικής Απόφασης Τεύχος Οδηγιών για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.)».
      Οι λεπτομέρειες του έργου
      Το έργο υλοποιείται από την IQ Athens, θυγατρική της Dimand, με την εταιρεία να κατέχει έμμεσα μέσω της Arcela και της Magromell Ltd, το 100% της εταιρείας IQ Athens M.A.E.
      Πρόκειται για τις πρώην εγκαταστάσεις του εργοστασίου της «Αθηναϊκής Χαρτοποιίας», επί οικοπέδου 49.340 τ.μ. που περικλείεται από τις οδούς Χαρτεργατών, Ιερά Οδός και Αγίου Πολυκάρπου στην περιοχή του Βοτανικού.
      Στόχος του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας είναι η ανέγερση σύγχρονου συγκροτήματος μικτών χρήσεων συνολικής επιφάνειας 79.827 τ.μ. περίπου.
      Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, θα αναπτυχθεί συγκρότημα με χρήσεις γραφείων, καταστημάτων κλπ., τα οποία θα διαμορφωθούν σύμφωνα με τα πρότυπα του πιστοποιητικού LEED για βιοκλιματικά κτίρια υψηλής ενεργειακής κλάσης.
      Η Dimand υπέγραψε το προσύμφωνο αγοράς του βιομηχανικού συγκροτήματος στο Βοτανικό στις αρχές του 2021, καταβάλλοντας 730 χιλ. ευρώ, ενώ το συνολικό τίμημα για το εργοστάσιο υπολογίζεται σε 14,2 εκατομμύρια στις αρχές του 2021, με το κόστος να φτάνει τα 159,6 εκατ. που θα χρηματοδοτηθεί κατά 30% από ίδια κεφάλαια της εταιρείας και κατά 70% από τραπεζικό δανεισμό.
      Το έργο αναμένεται να λάβει Περιβαλλοντική Πιστοποίηση LEED Gold και βρίσκεται στο στάδιο μελέτης και οριστικοποίησης του επενδυτικού πλάνου, με εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών το δ' τρίμηνο του 2025.
      Η εταιρεία έχει συνάψει με την Dimand σύμβαση διαχείρισης επένδυσης, δυνάμει της οποίας η τελευταία έχει αναλάβει, έναντι ανταλλάγματος, τη διαχείριση της κατασκευής και ανάπτυξης του ακινήτου και την επίτευξη εμπορικών συμφωνιών εκμετάλλευσής του. Επιπλέον, η εταιρεία, με τη σύμφωνη γνώμη των πωλητών, έχει συνάψει σύμβαση έργου για την κατεδάφιση των κτιρίων επί του ως άνω ακινήτου (οι οποίες, όπως έχει συμφωνηθεί, αναμένονταν να ολοκληρωθούν την 20.06.2022).
      Πηγή: Reporter.gr
      Περισσότερα...

      1

    • GTnews

      Απλούστερη και ταχύτερη γίνεται η εγκατάσταση και επέκταση δικτύων οπτικών ινών μετά από απόφαση που Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Με την εν λόγω απόφαση προσδιορίζονται:
      – η τεχνική και η χωροθέτηση εκσκαφής για την υλοποίηση των έργων χαμηλής όχλησης, με τις μέγιστες επιτρεπτές διαστάσεις, εξασφαλίζοντας ικανό ελεύθερο πλάτος επί πεζοδρομίων, όπου προβλέπεται η εγκατάσταση καμπινών.
      – η μέγιστη συνολικά επιτρεπτή χρονική διάρκεια των έργων χαμηλής όχλησης, καθώς η μέγιστη ημερήσια χρονική διάρκεια εργασιών.
      – οι οδοί, σύμφωνα με τα όρια ταχύτητας, στις οποίες η υλοποίηση ενός έργου μπορεί να θεωρηθεί χαμηλής όχλησης.
      – η υποχρέωση πρόβλεψης, σε κάθε νέο έργο εγκατάστασης οπτικών ινών, των απαραίτητων τομών επί του οδοστρώματος, ώστε να εξασφαλίζεται εξαρχής η δυνατότητα σύνδεσης για όλα τα κτήρια που βρίσκονται στην περιοχή εγκατάστασης.
      – Η διαδικασία κατάθεσης δικαιολογητικών και τελών διέλευσης.
      – Ο έγκαιρος συντονισμός των εργασιών με τα προγραμματισμένα έργα οδοποιίας δήμων και περιφερειών.
      Επίτευξη των στόχων του ψηφιακού μετασχηματισμού
      Παράλληλα, όπως αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση των δυο υπουργείων, η ΚΥΑ θα συμβάλλει «στην επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, με τους οποίους ευθυγραμμίζεται, άλλωστε, και το Εθνικό Ευρυζωνικό Σχέδιο της χώρας μας, όσον αφορά την αύξηση των υποδομών δικτύων υπερυψηλής ευρυζωνικότητας. Βασικό στόχο αποτελεί η πρόσβαση των τελικών χρηστών σε συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο τουλάχιστον 100 Mbps, με δυνατότητα αναβάθμισης σε ταχύτητες Gigabit».
      Επίσης, όσα έργα ηλεκτρονικών επικοινωνιών πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις που αποτυπώνονται στη συγκεκριμένη απόφαση χαρακτηρίζονται ως χαμηλής όχλησης, δηλαδή τοπικής και μη σημαντικής επίπτωσης στο περιβάλλον και υλοποιούνται με βάση την απλούστερη διαδικασία που περιγράφεται σε αυτήν.
      «Πρόκειται για έργα που δεν διαταράσσουν σημαντικά τη συνοχή του οδοστρώματος και την κυκλοφορία των οχημάτων, καθώς αφορούν εκσκαφές μικρής διατομής και μικρού βάθους και εγκαταστάσεις υπέργειων καμπινών» όπως αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση.
      Περισσότερα...

      3

    • GTnews

      Πώς δουλεύει ο ψηφιακός οδηγός της Novoville;
      Με ένα κλικ στην αρχική σελίδα της εφαρμογής, https://www.novoville.com/el/ , οι πολίτες μπορούν να βρουν σημεία ανακύκλωσης, επισκευής και επαναχρησιμοποίησης στον Δήμο τους, καθώς και τα 93 κέντρα ανακύκλωσης στα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος.
      Η εφαρμογή περιλαμβάνει έναν δυναμικό χάρτη της κάθε πόλης, με σημεία ανακύκλωσης ρούχων και οχημάτων, Κέντρα Δημιουργικής Επαναχρησιμοποίησης Υλικών, Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις και Κέντρα Ανακύκλωσης στα καταστήματα ΑΒ.
      Όλα τα διαθέσιμα σημεία απεικονίζονται εύκολα με διαφορετικά εικονίδια, ανάλογα με το είδος του σημείου, ενώ παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες για τα ανακυκλώσιμα υλικά που δέχονται. Εκτός αυτών, προσφέρεται και υπηρεσία πλοήγησης-GPS που οδηγεί απευθείας στο κάθε σημείο.
      Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν πάνω από 1.600 σημεία ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης και επισκευής σε περισσότερους από 180 Δήμους σε όλη την Ελλάδα, γεγονός που διευκολύνει τους πολίτες να υιοθετήσουν με πρακτικό τρόπο μια πιο βιώσιμη καθημερινότητα.
      Η εφαρμογή Novoville έχει ως στόχο να απλοποιήσει τη σχέση Δήμου-δημότη και να βελτιώσει την επικοινωνία μεταξύ των δύο αυτών πλευρών. Μέχρι τη δεδομένη στιγμή περισσότεροι από 500.000 δημότες χρησιμοποιούν ήδη την εφαρμογή για να επικοινωνούν με τον Δήμο τους και να βελτιώσουν τις γειτονιές και τις πόλεις τους. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη δωρεάν μέσω Google Play για Android κινητά, είτε μέσω App Store για IPhone.
       
      Περισσότερα...

      0

    • GTnews

      Τόνοι περισσότερου κάρβουνου από τις ποσότητες που είχαν αρχικά προγραμματιστεί χρειάστηκε να καταναλωθούν το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου, με αποτέλεσμα τα επιτελεία της ΔΕΗ στο λιγνιτικό κέντρο Δυτικής Μακεδονίας να επανασχεδιάσουν τον προγραμματισμό τους για να προλάβουν τον χειμώνα με γεμάτες τις αυλές αποθέματα.
      Το λιγνιτικό κέντρο σχεδίασε τις εργασίες εξόρυξης με βάση τον προγραμματισμό για διπλασιασμό της παραγωγής σε ετήσια βάση, κάτι που όμως έγινε τον Αύγουστο, καθώς έπειτα από πολλά χρόνια δούλεψαν ταυτόχρονα και για πολλές ημέρες και τα πέντε φουγάρα του Αγ. Δημητρίου μαζί με τη Μελίτη, ανεβάζοντας τη συμμετοχή του λιγνίτη στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής στο 24%. Αυξημένη κατά 17% ήταν η συμμετοχή του λιγνίτη στην ηλεκτροπαραγωγή και τον Ιούλιο, που ήταν ο πρώτος μήνας εφαρμογής του προγράμματος «επανόδου» του εγχώριου καυσίμου, που υπαγόρευσε η ενεργειακή κρίση και η ανάγκη μείωσης των τιμών και διασφάλισης της ενεργειακής επάρκειας σε περίπτωση πλήρους διακοπής του ρωσικού φυσικού αερίου.
      Με στόχο τη διασφάλιση συνεχούς λειτουργίας των μονάδων τον χειμώνα με τις υψηλές καταναλώσεις ρεύματος λόγω θέρμανσης, το αρμόδιο επιτελείο της ΔΕΗ στο λιγνιτικό κέντρο της Δυτικής Μακεδονίας αναπροσαρμόζει το πρόγραμμα εργασιών.
      Αξιοποιώντας την περιορισμένη λειτουργία των μονάδων το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου που μειώνονται οι καταναλώσεις κατευθύνει τις εργολαβίες σε μικρές περιοχές με  πλούσια κοιτάσματα που μπορούν να ανακτηθούν πιο εύκολα και γρήγορα για να προλάβει να γεμίσει τις αυλές με καύσιμο για τον χειμώνα.
      Τον Αύγουστο η συμμετοχή του λιγνίτη στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής έφθασε το 24%. Το στοίχημα θα κριθεί από το κατά πόσον θα καταφέρουν να αυξήσουν την παραγωγή λιγνίτη από 1 εκατ. τόνους τον μήνα σήμερα σε 1,5 εκατ. τόνους. Αυτή τη στιγμή στις αυλές των έξι λιγνιτικών μονάδων στη Δυτική Μακεδονία έχουν μαζευτεί πάνω από 1,6 εκατ. τόνοι λιγνίτη.
      Στο μεταξύ, ολοκληρώνονται οι δοκιμές στα συστήματα φόρτωσης και μεταφοράς καυσίμου προς τους μύλους και τον λέβητα της νέας μονάδας Πτολεμαΐδα V, όπως και των συστημάτων ανάφλεξης του καυσίμου, ενώ αυξάνονται καθημερινά και τα αποθέματα λιγνίτη στην αυλή της μονάδας για να ξεκινήσει μέσα στον Σεπτέμβριο η δοκιμαστική της λειτουργία για περιορισμένο χρόνο, με στόχο να ξεκινήσει η εμπορική της λειτουργία μέσα στον Δεκέμβριο.
      Η ΔΕΗ προχώρησε στην προκήρυξη μιας ακόμη εργολαβίας από τις έξι συνολικά που έχει προγραμματίσει για τη διάνοιξη νέων σημείων εξόρυξης στο νότιο πεδίο. Ο διαγωνισμός, με συνολικό προϋπολογισμό 6,575 εκατ., αφορά την εκσκαφή, φόρτωση, μεταφορά και απόθεση υλικών.
      Καμία πρόοδος δεν έχει σημειωθεί επί του παρόντος σε σχέση με το μέλλον του λιγνιτωρυχείου Αχλάδας, όπως και του λιγνιτωρυχείου Βεύης μετά τη δρομολόγηση από το ΥΠΕΝ της λειτουργίας τους από τη ΔΕΗ. Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας με απόφασή του στις αρχές Ιουλίου κήρυξε έκπτωτη την εταιρεία Λιγνιτωρυχεία Αχλάδας, στην οποία είχε παραχωρηθεί η εκμετάλλευση του κοιτάσματος, λόγω της μη τήρησης της σύμβασης που είχε υπογράψει με τη ΔΕΗ για παραδόσεις συγκεκριμένων ποσοτήτων λιγνίτη, αλλά και μη απόδοσης στο ελληνικό Δημόσιο οφειλόμενων μισθωμάτων ύψους περί τα 4,7 εκατ. ευρώ. Ενάμιση μήνα μετά η εταιρεία εξακολουθεί να λειτουργεί το ορυχείο και να παράγει ποσότητες που εξάγει στη Β. Μακεδονία, στο πλαίσιο μιας ανοχής που φέρεται να έχει διασφαλίσει, καθώς επιβεβαιωμένες πληροφορίες φέρουν υπουργείο, ΔΕΗ και Λιγνιτωρυχεία Αχλάδας να βρίσκονται σε συζητήσεις για μια νέα συμφωνία που θα επιτρέψει τη συνέχιση της λειτουργίας του, χωρίς να χρειαστεί το κοίτασμα να επιστραφεί στο Δημόσιο.
      Αρμόδιες πηγές του ΥΠΕΝ επιβεβαιώνουν εμμέσως πλην σαφώς τις σχετικές πληροφορίες, τονίζοντας ότι εάν η εταιρεία ρυθμίσει τα χρέη της προς το Δημόσιο μπορεί να κάνει ένσταση κατά της υπουργικής απόφασης και να συνεχίσει να λειτουργεί το κοίτασμα. Η εταιρεία φέρεται διατεθειμένη να προχωρήσει σε ρύθμιση χρεών, την οποία εξάλλου, όπως αναφέρουν στην «Κ» αρμόδια στελέχη της, είχε ξεκινήσει μέσω εξωδικαστικού μηχανισμού, ο οποίος καθυστέρησε.


      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε εφαρμογή του Άρθρου 97, παράγραφο 6, του ν.4951/2022, ο Διαχειριστής του Δικτύου ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι, για το Διασυνδεδεμένο Δίκτυο από την 1η Σεπτεμβρίου 2022 και ειδικά για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας από την 1η Οκτωβρίου 2022 παύει να δέχεται νέες αιτήσεις σύνδεσης για φωτοβολταϊκούς σταθμούς.
      Από τα ανωτέρω εξαιρούνται και συνεχίζουν να κατατίθενται νέες αιτήσεις σύνδεσης για:
      · φωτοβολταϊκούς σταθμούς αυτοπαραγωγών,
      · φωτοβολταϊκούς σταθμούς αυτοπαραγωγών με εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού
      · φωτοβολταϊκούς σταθμούς αυτοπαραγωγών με εφαρμογή εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού
      · φωτοβολταϊκούς σταθμούς του ειδικού προγράμματος ανάπτυξης ΦΒ συστημάτων
      · φωτοβολταϊκούς σταθμούς του άρθρου 132 του ν.4819/2021 (ΦΕΚ 129/Α) [σταθμούς έως 400 kWp σε Πελοπόννησο, Κρήτη, Κυκλάδες, για τους οποίους η πλατφόρμα θα ανοίξει τον Οκτώβριο του 2022]
      · σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ λοιπών τεχνολογιών
      Ο Διαχειριστής του Δικτύου, εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του ν.4951/2022, θα δημοσιεύσει τα διαθέσιμα περιθώρια υποδοχής ισχύος σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ ανά Υ/Σ του Δικτύου και όπου δεν υφίσταται σημαντικό πλήθος αιτήσεων σε εκκρεμότητα, θα επιτρέψει την υποβολή νέων αιτήσεων σύνδεσης φωτοβολταϊκών σταθμών.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εκτός από τον διαγωνισμό για την ανάδειξη Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης  το υπουργείο προχώρησε στην προκήρυξη για άλλα τέσσερα έργα ΣΔΙΤ .  Αναλυτικά προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για:
      «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού - Έδεσσας»
       Το έργο με προϋπολογισμό €358.8 εκ., περιλαμβάνει την αναβάθμιση τριών τμημάτων του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (ειδικότερα στο κομμάτι Αξιού ποταμού – Έδεσσα) καθώς και την λειτουργία και συντήρηση.
      Αναμένεται να συμβάλλει στη στην αναβάθμιση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της κεντρικής Μακεδονίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών.
      Σημαντική θα είναι, επίσης, η βελτίωση της οδικής προσπελασιμότητας και πρόσβασης στο διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ. Κοζάνης, Καστοριάς).
      «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)»
      Το έργο αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.
      Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε €200,4 εκ., ενώ με τον αναβαθμισμένο οδικό άξονα, ο χρόνος διαδρομής αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα.
      «Κατασκευή φράγματος ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (στη θέση Παλιοδερλί), δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων»
      Αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού €185,5 εκ., αποτελεί μεταξύ άλλων, η κατασκευή:
      του φράγματος στον ποταμό Ενιπέα σε θέση περίπου 5χλμ ανατολικά της κοινότητας Σκοπιάς, θέση Παλιοδερλί. Το φράγμα θα είναι λιθόρριπτο με αργιλικό πυρήνα, ύψους 77μ, μήκους στέψης 850μ, ταμιευτήρα ωφέλιμης χωρητικότητας 115 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων και επιφάνεια λίμνης 5.000 στρεμμάτων περίπου
      έργα προσαγωγής του νερού του ταμιευτήρα, για την άρδευση γεωργικής γης συνολικής έκτασης 107.500στρ.. έργα για την ύδρευση της πόλης των Φαρσάλων και 31 οικισμών της περιοχής Φαρσάλων. Το έργο θα παρέχει, επιπλέον, νερό ύδρευσης άριστης ποιότητας στα Φάρσαλα και μια σειρά άλλων οικισμών της περιοχής, πληθυσμού περίπου 10.000 κατοίκων.
      «Έργα αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού του Ταυρωνίτη Ποταμού ΠΕ Χανίων Κρήτης
       Πρόκειται για ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης, όπως η υψηλή ζώνη Πλατανιά και περιοχές της Δυτικής Κισάμου Χανίων, εξοικονομώντας νερό για άλλες χρήσεις, όπως η ύδρευση οικισμών και τουριστικών εγκαταστάσεων.
      Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η κατασκευή:
      του Φράγματος Ντεριανού (θέση Παπαδιανών) επί του παραπόταμου Ντεριανού του ποταμού Ταυρωνίτη και των συνοδών τεχνικών έργων, του Φράγματος Σεμπρωνιώτη επί του ομώνυμου παραπόταμου του ποταμού Ταυρωνίτη και των συνοδών τεχνικών έργων, της συνδετήριας σήραγγας των δύο δημιουργούμενων ταμιευτήρων, για τη μεταφορά νερών από τον ταμιευτήρα του Φρ. Σεμπρωνιώτη προς τον ταμιευτήρα του Φρ. Ντεριανού, Ο προϋπολογισμός του έργου είναι €215,4 εκ..
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην προκήρυξη του διαγωνισμού για τον Φορέα Συντήρησης και Λειτουργίας του Μετρό προϋπολογισμού €292 εκατ. μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προχώρησε το Υπουργείο Υποδομών. Η Σύμπραξη θα αφορά στη Λειτουργία και Συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί.
      Η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, ενώ ο κίνδυνος διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφέρεται στον ΙΦΣ. Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια. 
      Με τον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για τον Ιδιωτικό Φορέα που θα αναλάβει τη Συντήρηση και τη Λειτουργία του Μέσου κλείνει και η τελευταία εκκρεμότητα στο έργο.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τις βασικές αρχές σχεδίου νόμου που θα αναδιοργανώνει τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασαν κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.
      Στις βασικές του αρχές, το νομοσχέδιο προβλέπει:
      1. Διαχωρισμός εταιρειών
      Με το νομοσχέδιο διαχωρίζονται οι εταιρείες ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., με σαφή διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων τους και το σύνολο των μετοχών της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. μεταβιβάζεται στο Ελληνικό Δημόσιο.
      2. Ρόλος του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών
      Το υπουργείο θα έχει την εποπτεία των δύο εταιρειών και μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδιασμού Μεταφορών θα καθορίζει το μακροχρόνιο σχεδιασμό των έργων, ενώ παράλληλα είναι υπεύθυνο για τη θέσπιση πλαισίου εταιρικής διακυβέρνησης των εταιρειών.
      3. Συμβάσεις Απόδοσης
      Η υλοποίηση του σχεδιασμού θα παρακολουθείται μέσω ετήσιων συμβάσεων απόδοσης ως προς την επίτευξη των στόχων μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και καθεμιάς από τις δύο εταιρείες, σύμφωνα με τις νέες τους αρμοδιότητες. Οι ετήσιες αμοιβές των προέδρων και των διευθυνόντων συμβούλων θα εξαρτώνται από την επίτευξη των στόχων αυτών.
      4. Επιλογή Διοικήσεων
      Η εκλογή και η σύνθεση των διοικήσεων θα αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με βάση τον νόμο για το Επιτελικό Κράτος. Για την επιλογή των διοικήσεων θα συγκροτηθεί Επιτροπή Επιλογής που θα απαρτίζεται από τουλάχιστον τρία μέλη: εκπρόσωπο/ους του υπουργείου, εκπρόσωπο της ΕΕΣΥΠ και έναν ανεξάρτητο αξιολογητή με διεθνή εμπειρία σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού.
      5. Αρμοδιότητες Εταιρειών
      Ο ΟΣΕ – ως Διαχειριστής Υποδομής – θα αναλάβει τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και όλων των εργασιών που απαιτούνται για το σιδηροδρομικό δίκτυο σε λειτουργία.
      Η ΕΡΓΟΣΕ – ως Διαχειριστής Έργων – θα επικεντρωθεί στην ανάληψη νέων έργων σιδηροδρομικής υποδομής εκτός του εν λειτουργία δικτύου, όπως νέες χαράξεις και επεκτάσεις υφιστάμενου δικτύου. Η ΕΡΓΟΣΕ θα αναλαμβάνει επίσης εργασίες αναβάθμισης στο υφιστάμενο δίκτυο που απαιτούν διακοπή στη λειτουργία της γραμμής (όπως υπογειοποίηση γραμμής), η ευθύνη όμως της γραμμής θα παραμένει στον ΟΣΕ.
      Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι με τη συγκεκριμένη παρέμβαση εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό «με όραμα, σε μια 5ετία από σήμερα, η Ελλάδα να έχει μετατραπεί σε έναν πραγματικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Κι αυτό το πετυχαίνουμε με πλάνο επενδύσεων 4,5 δις σε πολύ σημαντικά σιδηροδρομικά έργα. Προχωρούμε στην αναβάθμιση του ρόλου των λιμανιών μας, συνδέοντάς τα με τον σιδηρόδρομο, ώστε η χώρα μας να έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει ως πολλαπλός κόμβος υποδομών, μεταφορών κι ενέργειας της ευρύτερης περιοχής. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στους λιμένες της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης. Αλλάζουμε, δηλαδή, το μοντέλο παραγωγής, ώστε όλα αυτά να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το 2028. Διότι τώρα είναι η στιγμή να εκμεταλλευτούμε τη γεωπολιτική και γεωστρατηγική θέση της Βόρειας Ελλάδας, και του λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Τώρα είναι η στιγμή που πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό και αξιόπιστο εμπορευματικό hub για το bypass των στενών προς τις χώρες του Ευξείνου Πόντου αλλά και πιο μακριά».
      Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης τόνισε: «Με το νομοσχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ επιχειρούμε τη βελτίωση της λειτουργίας τους και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Με τη μεταρρύθμιση αυτή θα καταστήσουμε το μέσο ελκυστικό, θα εξαλείψουμε τις χρόνιες καθυστερήσεις στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου. Παράλληλα, θα αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητά του ανοίγοντας τον δρόμο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Στόχος μας είναι ο σιδηρόδρομος να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει και οι πολίτες να έχουν στη διάθεσή τους ποιοτικές υπηρεσίες».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Διαθέσιμη είναι από σήμερα η ψηφιακή υπηρεσία myPhoto, η οποία έχει ως στόχο να διευκολύνει σημαντικά πολίτες και επαγγελματίες φωτογράφους στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών. Με τη νέα ψηφιακή υπηρεσία οι επαγγελματίες φωτογράφοι θα έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν με απλό και ασφαλή τρόπο την ψηφιακή φωτογραφία του προσώπου και/ή της ιδιόχειρης υπογραφής των πελατών τους στο G-Cloud (Ενιαίο Κυβερνητικό Νέφος). Οι πολίτες θα έχουν στη διάθεσή τους τα ψηφιακά αρχεία που τους αφορούν όποτε τα χρειάζονται, αφού πρώτα τα συσχετίσουν με τον ΑΦΜ τους, ώστε, εφόσον το επιθυμούν, να χρησιμοποιήσουν:
      • τη φωτογραφία τους στις ψηφιακές συναλλαγές τους με το Δημόσιο και
      • την υπογραφή τους αποκλειστικά κατά τη διαδικασία έκδοσης και ανανέωσης του διπλώματος οδήγησης.
      Η υπηρεσία myPhoto είναι προσβάσιμη μέσω του gov.gr, καθώς επίσης και απευθείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση myPhoto.gov.gr. Η λειτουργία της υπηρεσίας myPhoto έχει ως εξής: αρχικά, ο πολίτης θα απευθύνεται σε πιστοποιημένο φωτογράφο, δηλαδή σε επαγγελματία φωτογράφο που έχει δηλώσει τον αντίστοιχο ΚΑΔ (Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας) στο μητρώο της ΑΑΔΕ, ο οποίος θα λαμβάνει τη φωτογραφία του προσώπου ή/και της ιδιόχειρης υπογραφής του πολίτη. Κατόπιν, ο φωτογράφος (ή εξουσιοδοτημένος υπάλληλός του) θα εισέρχεται στο myPhoto, με χρήση των κωδικών του Taxisnet, θα ανεβάζει τα ψηφιακά αρχεία στο myPhoto και θα καταχωρίζει τον αριθμό κινητού ή/και τη διεύθυνση email του πολίτη, προκειμένου να αποσταλεί σε εκείνον ο απαραίτητος κωδικός που αντιστοιχεί στα αρχεία που τον αφορούν.
      Μόλις λάβει τον κωδικό, ο πολίτης θα μπορεί να εισέρχεται στο myPhoto με χρήση των κωδικών του Taxisnet και να δει την ψηφιακή φωτογραφία ή/και την υπογραφή του. Κατόπιν, θα έχει τη δυνατότητα: • να συσχετίσει τα παραπάνω ψηφιακά αρχεία με ταυτοποιητικά στοιχεία του, όπως ο ΑΦΜ
      • να αποθηκεύσει τα ψηφιακά αρχεία στον υπολογιστή του και
      • να εξουσιοδοτεί ηλεκτρονικές εφαρμογές και υπηρεσίες του Δημόσιου να τα χρησιμοποιούν όπου αυτά είναι αναγκαία, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση φωτογραφίας ή η θέση ιδιόχειρης υπογραφής.
      Αναλυτικές οδηγίες για τη χρήση της υπηρεσίας myPhoto μπορείτε να βρείτε εδώ: https://gsis.gr/sites/default/files/myPhoto/POLITHS-MyPhoto_User_Manual.pdf Διευκρινίζεται ότι για την αυθεντικοποίηση τόσο των φωτογράφων, όσο και των πολιτών στην υπηρεσία myPhoto είναι απαραίτητο να διαθέτουν επιβεβαιωμένο αριθμό κινητού τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
      Στην πρώτη φάση της λειτουργίας του myPhoto, οι εφαρμογές που μπορούν να διασυνδεθούν αυτόματα και να ανακτήσουν την ψηφιακή φωτογραφία και την ιδιόχειρη υπογραφή των πολιτών, εφόσον έχει δοθεί σχετική εξουσιοδότηση από τον πολίτη, είναι εκείνες που σχετίζονται με τις άδειες οδήγησης (ανανέωση, αντίγραφο λόγω κλοπής/απώλειας/φθοράς, αντικατάσταση με νέου τύπου). Σταδιακά, το myPhoto θα διασυνδέεται και με άλλες ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση φωτογραφίας.
      Το myPhoto αναπτύχθηκε από τις Γενικές Γραμματείες Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε εφαρμογή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ Β’ 4484/24.08.2022).
      Περισσότερα...

      3

    • GTnews

      Για παγκόσμια πρωτιά έκαναν λόγο οι Γερμανοί αξιωματούχοι που λάνσαραν τον πρώτο στόλο τρένων υδρογόνου, τα οποία αντικαθιστούν 15 ντιζελοκίνητες αμαξοστοιχίες στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας. Στα ίδια βήματα βρίσκονται εξάλλου άλλα κρατίδια της Γερμανίας αλλά και η Ελλάδα.
      Ακόμα και στην προηγμένη Γερμανία, ντιζελοκίνητα τρένα συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται σε τμήματα του δικτύου που δεν έχουν εξηλεκτριστεί. Περίπου 1,6 εκατομμύρια λίτρα ντίζελ θα εξοικονομούνται κάθε χρόνο χάρη στα υδρογονοκίνητα τρένα, εφόσον το καύσιμο παράγεται από ανανεώσιμες πηγές.
      Ο νέος στόλος, κόστους 93 εκατ. ευρώ, αποτελείται από 14 αμαξοστοιχίες Coradia iLint της γαλλικής εταιρείας Alstrom, μεταδίδει το Associated Press. Βασίζονται σε κυψέλες υδρογόνου, συσκευές στις οποίες το υδρογόνο αντιδρά ελεγχόμενα με το ατμοσφαιρικό οξυγόνο για να παραχθεί ηλεκτρικό ρεύμα. Το μόνο απόβλητο της χημικής αντίδρασης είναι καθαρός υδρατμός.
      Σύμφωνα με την Alstrom, το Coradia iLint έχει εμβέλεια μέχρι 1.000 χιλιόμετρα με μέγιστη ταχύτητα 140 χιλιομέτρων την ώρα.
      Οι 14 νέες αμαξοστοιχίες θα χρησιμοποιηθούν από την περιφερειακή εταιρεία LNVG για δρομολόγια μεταξύ τεσσάρων πόλεων της Κάτω Σαξονίας.
      Το υδρογόνο, το οποίο θα μπορούσε να αποδειχθεί σημαντική πηγή ενέργειας στο δρόμο για μηδενισμό των εκπομπών άνθρακα, μπορεί εύκολα να παραχθεί με ηλεκτρόλυση του νερού, ωστόσο η διαδικασία αυτή απαιτεί μεγάλα ποσά ενέργειας.
      Το υδρογόνο που απαιτούν τα νέα τρένα παράγεται σήμερα ως παραπροϊόν της χημικής βιομηχανίας, ωστόσο η γερμανική εταιρεία Linde έχει σχέδια να το παράγει τοπικά σε περίπου τρία χρόνια χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

      Υδρογόνο και στη Deutsche Bahn
      Πέρυσι, η γερμανική εταιρεία σιδηροδρόμων Deutsche Bahn είχε ανακοινώσει ότι συνεργάζεται με τη Siemens για την ανάπτυξη αμαξοστοιχιών υδρογόνου. Σύμφωνα με τη Siemens Mobility, η νέα αμαξοστοιχία θα μπορεί να κινείται είτε με υδρογόνο, είτε με μπαταρία, είτε με ηλεκτρικό ρεύμα από υπερυψωμένα καλώδια, ανάλογα με το δρομολόγιο. Τα υδρογονοκίνητα τρένα της Siemens βασίζονται στο μοντέλο Mireo Plus (Siemens Mobility) Το πρωτότυπο του τρένου θα μπορεί να γεμίζει τις κυψέλες του με υδρογόνο μέσα σε 15 λεπτά, και θα προσφέρει αυτονομία 600 χιλιομέτρων με μέγιστη ταχύτητα τα 160 χιλιόμετρα την ώρα.
      Οι δοκιμές προγραμματίζεται να ξεκινήσουν το 2024 στο κρατίδιο της Βάδης – Βυρτεμβέργης.
      Αργότερα, οι αμαξοστοιχίες υδρογόνου θα αντικαταστήσουν σταδιακά τα 1.300 ντιζελοκίνητα τρένα που απομένουν στον στόλο της Deutsche Bahn. Το 40% του δικτύου της, συνολικού μήκους 33.000 χιλιομέτρων, ακόμα δεν λειτουργεί με ηλεκτροκίνηση.
      H ελληνική πρόταση
      Τρένα υδρογόνου περιλαμβάνονται εξάλλου στον σχεδιασμό της ελληνικής «Εθνικής Στρατηγικής Προώθησης Τεχνολογιών – Εφαρμογών Υδρογόνου και Ανανεώσιμων Αερίων».
      Ο σχεδιασμός, ο οποίος πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μετά την οριστικοποίησή του, προβλέπει ότι η ΓΑΙΟΣΕ θα παραγγείλει εντός του έτους 15 τρένα υδρογόνου, τα οποία θα κοστίσουν 12-13 εκατ. ευρώ το καθένα και θα μισθώνονται σε όμιλο που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Στόχος είναι να παραληφθούν τα πρώτα τρένα το 2024.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Μέσα σε λίγους μήνες, η πανδημία κατάφερε να αναστρέψει την εικόνα της αγοράς κατοικίας παγκοσμίως μετατρέποντάς την πλέον σε αυτό που κάποιοι οικονομολόγοι αποκαλούν "στεγαστική ύφεση".
      Η επιβράδυνση θα συμβάλει αρνητικά στην οικονομία, αλλά θα μπορούσε να δημιουργήσει ευκαιρίες για ορισμένους αγοραστές που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις υψηλές τιμές.
      Οι πωλήσεις κατοικιών έχουν αρχίσει να υποχωρούν. Το υφιστάμενο στοκ σπιτιών τον Ιούλιο πωλήθηκαν με εποχικά προσαρμοσμένο ετήσιο επιτόκιο 4,81 εκατομμυρίων, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2015, εξαιρουμένου του διαστήματος στην αρχή της πανδημίας. Οι πωλήσεις νέων κατοικιών στις ΗΠΑ μειώθηκαν, υποχωρώντας τον Ιούλιο στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων έξι ετών.
      Τα επιτόκια των στεγαστικών δανείων που αυξάνονται γρήγορα ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό. Τα ιστορικά χαμηλά επιτόκια το 2020 και το 2021 βοήθησαν τις ετήσιες πωλήσεις να εκτοξευθούν σε επίπεδα τέτοια για περισσότερο από μια δεκαετία. Τώρα, μετά την εφετινή άνοδο του επιτοκίου των στεγαστικών δανείων για 30 χρόνια, οι επίδοξοι αγοραστές που θα μπορούσαν να έχουν αποκτήσει ένα σπίτι με τα επιτόκια του περασμένου έτους έχουν μειωθεί.
      Αυτά τα ποσοστά δεν αναμένεται να επιστρέψουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Ο Mike Dahl, αναλυτής που καλύπτει τους κατασκευαστές κατοικιών στην RBC Capital Markets, λέει ότι οι υποψήφιοι αγοραστές είναι αγχωμένοι.
      «Σε καμία περίπτωση αυτή η μέτρια πτώση στα ποσοστά από 6% σε 5,5% δεν έχει 'θεραπεύσει' ξαφνικά τις προκλήσεις προσιτής τιμής που είναι αρκετά έντονες στις περισσότερες βασικές αγορές», είπε ο Dahl. «Αναμένουμε ότι η μείωση της ζήτησης θα συνεχιστεί πραγματικά με ουσιαστικό τρόπο για κάποιο χρονικό διάστημα».
      «Η αυστηρότερη νομισματική πολιτική από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ και το επίμονα αυξημένο κόστος κατασκευής έχουν οδηγήσει σε ύφεση την αγορά στέγασης», δήλωσε νωρίτερα τον Αύγουστο ο επικεφαλής οικονομολόγος του National Association of Home Builders, Robert Dietz. Η τελευταία πρόβλεψη για το 2022 προβλέπει ότι οι πωλήσεις υφιστάμενων και νέων κατοικιών μειώνονται περίπου 14% και 16% από πέρυσι, αντίστοιχα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η μείωση της στάθμης στον ποταμό Δούναβη είχε ως αποτέλεσμα να φανούν στην επιφάνεια τα απομεινάρια δεκάδων γερμανικών πολεμικών πλοίων που βυθίστηκαν κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
      Τα είκοσι αυτά πλοία που εμφανίστηκαν στο σημείο του ποταμού που είναι κοντά στην πόλη Πράχοβο της Ανατολικής Σερβίας, ήταν γεμάτα με εκρηκτικά και είναι κάποια από τα εκατοντάδες που βυθίστηκαν στον Δούναβη το 1944, καθώς ο γερμανικός στόλος της Μαύρης Θάλασσας υποχωρούσε μπροστά στην προέλαση των σοβιετικών δυνάμεων.
       Μάλιστα, λόγω των τόνων πυρομαχικών κι εκρηκτικών που περιέχουν θεωρείται ότι συνιστούν κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα, ενώ η εμφάνισή τους χτυπά καμπανάκι κινδύνου για την χειρότερη ξηρασία εδώ και χρόνια στην Ευρώπη  αφού η στάθμη του Δούναβη έφτασε σε ένα από τα χαμηλότερα επίπεδα που έχει καταγραφεί ποτέ εδώ και έναν αιώνα. 
      «Ο γερμανικός στολίσκος άφησε πίσω του μια οικολογική καταστροφή που απειλεί εμάς, τους κατοίκους του Πράχοβο», σχολίασε ο 74χρονος Βέλιμιρ Τραϊλοβιτς. Ένας συνταξιούχος κάτοικος της πόλης ο οποίος έχει γράψει και βιβλίο για τα πλοία αυτά εξαιτίας των οποίων το πλωτό τμήμα του Δούναβη έχει περιοριστεί στα 100 μέτρα, από τα 180 προηγουμένων ετών.
      Τον Μάρτιο, η σερβική κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισμό για τον καθαρισμό του ποταμού και την απομάκρυνση των πυρομαχικών και των εκρηκτικών με το κόστος να εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 29 εκατομμύρια ευρώ.
       
      Εικόνες από Reuters: https://www.reuters.com/world/europe/low-water-levels-danube-reveal-sunken-ww2-german-warships-2022-08-19/



      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι γαλλικές φορολογικές αρχές, χρησιμοποιώντας λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, εντόπισαν χιλιάδες αδήλωτες ιδιωτικές πισίνες, επιβάλλοντας στους ιδιοκτήτες τους πρόστιμα συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ.
      Το σύστημα, που έχουν αναπτύξει οι εταιρείες Google και Capgemini, μπορεί να εντοπίσει πισίνες σε αεροφωτογραφίες και κάνει διασταύρωση με τις βάσεις δεδομένων του κτηματολογίου.
      Όπως αναφέρει ο Guardian, η χρήση του ξεκίνησε πιλοτικά πέρυσι σε εννέα διαμερίσματα της Γαλλίας και εντόπισε 20.356 πισίνες, όπως ανακοίνωσαν τη Δευτέρα οι φορολογικές αρχές. Τώρα, σχεδιάζεται η επέκτασή του σε όλη τη χώρα και εκτιμάται ότι θα αποφέρει 40 εκατομμύρια ευρώ το 2023.
      Σημειώνεται πως οι μετατροπές σε ένα ακίνητο, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής πισίνας, πρέπει να δηλώνονται στην εφορία εντός 90 ημερών μετά την ολοκλήρωσή τους. Ο φόρος βασίζεται στην αξία ενοικίασης του ακινήτου, οπότε οι βελτιώσεις σημαίνουν και αύξησή του. Μια πισίνα 30 τετραγωνικών μέτρων φορολογείται με επιπλέον περίπου 200 ευρώ τον χρόνο.
      Θα αξιοποιηθεί το σύστημα για άλλες αδήλωτες επεκτάσεις
      Τώρα, οι φορολογικές αρχές λένε ότι θέλουν να αξιοποιήσουν το σύστημα και για να εντοπιστούν αδήλωτες επεκτάσεις, βεράντες και πέργολες μεταξύ άλλων. «Στοχεύουμε ιδιαίτερα  στις επεκτάσεις, αλλά πρέπει να σιγουρευτούμε ότι το λογισμικό θα μπορεί να εντοπίσει τέτοιες μετατροπές και όχι το σπιτάκι του σκύλου», δήλωσε σε Le Parisien ο Αντουάν Μανιό, υποδιευθυντής δημόσιων οικονομικών.
      Μέχρι στιγμής, η τεχνική ομάδα λέει ότι δεν είναι σε θέση να διαπιστώσει εάν ένα ορθογώνιο σχήμα σε αεροφωτογραφία είναι επέκταση, σκηνή, βεράντα, ή ακόμη και μουσαμάς που είναι στο έδαφος.
      Τον Απρίλιο ανακοινώθηκε ότι το λογισμικό των Google-Capgemini είχε περιθώριο λάθους 30%. Όχι μόνο μπέρδευε τα ηλιακά πάνελ με τις πισίνες, αλλά δεν εντόπιζε επεκτάσεις κρυμμένες κάτω από δέντρα ή τη σκιά ενός ακινήτου. Σε εξέλιξη είναι δοκιμές για να βελτιωθεί η τεχνολογία.
      «Αυτή είναι η δεύτερη φάση της έρευνας και θα μας επιτρέψει να επαληθεύσουμε εάν ένα ακίνητο είναι άδειο και δεν πρέπει πλέον να φορολογείται», συμπλήρωσε ο Μανιό. Στη Γαλλία εκτιμάται ότι υπάρχουν περίπου 3,2 εκατ. ιδιωτικές πισίνες.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Προχωρούν οι εργασίες στον Πύργο του Πειραιά (Piraeus Tower), όπως δείχνει και το νέο video που δημοσιοποίησε η Dimand Real Estate.
      Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη οι προεργασίες για τη νέα όψη του Πύργου.
      Το νέος Πύργος του Πειραιά, που θα μετονομαστεί σε Piraeus Tower, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2023.
      Ο Πύργος του Πειραιά με 22 ορόφους και ύψος 88μ. θα είναι ο πρώτος ψηφιακός και βιοκλιματικός ουρανοξύστης της Ελλάδας που θα λάβει την ανώτατη πιστοποίηση Platinum, κατά το διεθνές πρότυπο αειφόρου ανάπτυξης LEED (Leadership in Energy and Environmental Design).
      Το έργο προορίζεται για χρήση γραφείων, εμπορικών καταστημάτων και χώρων εστίασης σε συνολική δομημένη επιφάνεια 34.623,74 τ.μ..
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έξι στρατηγικούς στόχους έχουν οι δράσεις που προωθεί το επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή» της περιόδου 2021-2027.
      Το πρόγραμμα, το οποίο εγκρίθηκε από την Κομισιόν, είναι συνολικού προύπολογισμού 3,6 δισ. ευρώ και σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του Στόχου Πολιτικής 2 του ΕΣΠΑ 2021-2027.
      Οι στρατηγικοί στόχοι
      Οι στρατηγικοί στόχοι, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης, συνοψίζονται ως εξής:
      Προώθηση της ενεργειακής μετάβασης σε καθαρές μορφές ενέργειας και χρήση ΑΠΕ για ελαχιστοποίηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, την πρόληψη και τη διαχείριση κινδύνων που συνδέονται τόσο με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, αλλά και με τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στα οικοσυστήματα Αστική αναζωογόνηση με έμφαση στο δομημένο και φυσικό αστικό περιβάλλον Βιώσιμη πολυτροπική αστική κινητικότητα-μικροκινητικότητα Ικανοποίηση των απαιτήσεων του περιβαλλοντικού κεκτημένου της ΕΕ στην διαχείριση των στερεών αποβλήτων και υδάτων, ενσωματώνοντας τις παραμέτρους της κυκλικής οικονομίας Διατήρηση της βιοποικιλότητας και την αειφόρο χρήση των φυσικών πόρων. Το πρόγραμμα συμβάλλει με πόρους του σε ποσοστό 85,2% μέσω δράσεων ΕΤΠΑ και 19,4% μέσω δράσεων του Ταμείου Συνοχής στην επίτευξη των στόχων της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, ενώ σε ποσοστό 18% μέσω δράσεων ΕΤΠΑ συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων διατήρησης και προστασίας της βιοποικιλότητας.
      Πώς κατανέμεται ο προϋπολογισμός
      Αναλυτικά ο προϋπολογισμός κατανέμεται ως εξής:
      320 εκατ. ευρώ για αστική αναζωογόνηση και βιώσιμη κινητικότητα 445 εκατ. ευρώ για προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή 640 εκατ. ευρώ για διαχείριση υδάτινων πόρων 440 εκατ. ευρώ για μετάβαση σε καθαρές πηγές ενέργειας και ανάπτυξη έξυπνων ενεργειακών συστημάτων 75 εκατ. ευρώ για προστασία φυσικού περιβάλλοντος και βιοποικιλότητας 860 εκατ. για βελτίωση ενεργειακής απόδοσης κατοικιών και επιχειρήσεων 800 εκατ. για διαχείριση στερών αποβλήτων και μετάβαση στην κυκλική οικονομία
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.