Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Λίγοι γνωρίζουν ότι τα ηφαίστεια στην Ελλάδα φτάνουν τα 39, ενώ πέντε από αυτά είναι ακόμα ενεργά. Όλα αυτά τα ηφαιστειακά κέντρα βρίσκονται σ’ ένα νοητό «τόξο» το οποίο ξεκινά από την Κόρινθο και καταλήγει στη Νίσυρο.
      5 όμως από αυτά είναι ενεργά. Πάμε να τα γνωρίσουμε.
      1. Μήλος

      H Mήλος είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου ένα ηφαιστειακό νησί.Tο ηφαίστειο της Φυριπλάκας, που έχει ένα εντυπωσιακό κρατήρα με διάμετρο 1700 μέτρα και ύψος 220 μέτρα περίπου,διατηρείται πολύ καλά και βρίσκεται στο κεντρικό και νότιο τμήμα του νησιού. Επίσης το ηφαίστειο του Tράχηλα, στο B.-B.Δ. τμήμα του νησιού, του οποίου διατηρείται μόνο ένα μικρό τμήμα.
      2.Μέθανα

      Το ηφαίστειο στα Μέθανα είναι γνωστό από τα αρχαία χρόνια και η ηφαιστειακή δραστηριότητα του είναι γνωστή από την περίοδο 276 έως 239 π.χ. από αναφορές που έκαναν οι γνωστοί αρχαίοι ιστορικοί Στράβωνας, Παυσανίας και Οβίδιος. Κοντά στο χωριό Καμένη Χώρα στα Μέθανα βρίσκεται ο πιο γνωστός κρατήρας από τους 30 κρατήρες του ηφαιστείου των Μεθάνων.Το ηφαίστειο στα Μέθανα ανήκει στο ηφαιστειακό τόξο στο νότιο Αιγαίο βρισκόταν σε μεγάλη δραστηριότητα στα αρχαία χρόνια και πολλές εκρήξεις εκδηλώθηκαν κυρίως κατά την περίοδο προς το τέλος της τριτογενούς περιόδου και κατά τη διάρκεια της τεταρτογενούς περιόδου.Το μη ενεργό πλέον ηφαίστειο στα Μέθανα εκδήλωσε μια πολύ μεγάλη έκρηξη στο χωριό Καμένη Χώρα κατά την περίοδο 277 έως 240 π.χ. και αναφέρεται από τους ιστορικούς Παυσανία και Στράβωνα. Ο κρατήρας που δημιουργήθηκε ύστερα από τη μεγάλη έκρηξη έχει βάθος περίπου 50 μέτρων και διάμετρο 100 μέτρων.
      3. Σουσάκι

      Στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων στα σύνορα της Αττικής με την Κορινθία , υπάρχει ένα ηφαίστειο χωρίς κρατήρα που ακόμη και σήμερα διατηρεί έντονη μετα-ηφαιστειακή δραστηριότητα. Το Σουσάκι, αποτελεί το βόρειο άκρο του ηφαιστειακού «τόξου». Βρίσκεται σε υψόμετρο 180 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας και σήμερα, περίπου 2,5 εκατομμύρια χρόνια μετά την τελευταία του έκρηξη διατηρεί εντονότατη δραστηριότητα καθώς από αυτό εκλύονται στην ατμόσφαιρα πολλά δεκάδες χιλιάδες κυβικά διοξειδίου του άνθρακα, μεθανίου και υδροθείου ενώ η θερμοκρασία στην πλαγιά του φτάνει ακόμη και τους 42 βαθμούς Κελσίου. Στα στόμια των πολλών στοών (φυσικών και τεχνητών) που υπάρχουν στην περιοχή, συναντώνται συχνά ψόφια έντομα και πουλιά, θανατωμένα από τα δηλητηριώδη αέρια. Στην περιοχή του ηφαιστείου υπάρχουν δύο φαράγγια τα οποία περιβάλλονται από πλαγιές με πολύ εντυπωσιακά ηφαιστειακά πετρώματα ενώ σε αυτά τρέχουν νερά που τροφοδοτούνται από πηγές διάσπαρτες κατά μήκος τους.
      4. Νίσυρος

      Το ηφαίστειο της Νισύρου συγκαταλέγεται και αυτό στα ενεργά ηφαίστεια της χώρας μας. Το ηφαίστειο της Νισύρου βρίσκεται στο χωριό Νικειά και είναι το σημαντικότερο αξιοθέατο του νησιού. Έχει συνολικά πέντε κρατήρες με μεγαλύτερο τον «Στέφανο», διαμέτρου 260 μέτρων και βάθους 30 μέτρων. Οι πέντε κρατήρες του ηφαιστείου σχηματίζουν το οροπέδιο του Λακκίου, το οποίο δημιουργήθηκε από την έκρηξη του ηφαιστείου το 1552.Ο τελευταίος κρατήρας του ηφαιστείου, ο «Μικρός Πολυβώτης», δημιουργήθηκε το 1887, όταν σημειώθηκε και η τελευταία -μέχρι στιγμής- υδροθερμική έκρηξη του ηφαιστείου. Το ηφαίστειο της Νισύρου θεωρείται ενεργό και λόγω της εύκολης προσπέλασης στους κρατήρες του, το επισκέπτονται κάθε χρόνο πολλές χιλιάδες κόσμου αλλά και ειδικοί επιστήμονες. Το μόνο που πρέπει να έχετε κατά νου αν έχετε σκοπό να κατεβείτε στον πυθμένα του ηφαιστείου είναι το κλειστό παπούτσι. Μπορεί η μυρωδιά από το θειάφι να είναι έντονη (μυρίζει σαν κλούβιο αυγό) αλλά πρόκειται για μια εμπειρία μοναδική που κάθε επισκέπτης του νησιού πρέπει να ζήσει.
      5. Σαντορίνη

      Για τελευταίο αφήσαμε το πασίγνωστο ηφαίστειο της Θήρας, δηλαδή της Σαντορίνης.Η Σαντορίνη αποτελεί ένα από τα 5 ηφαιστειακά κέντρα που απαρτίζουν το νότιο ηφαιστειακό τόξο του. Είναι χαρακτηριστική η εικόνα των τεράστιων ηφαιστειακών βράχων που είναι γεμάτοι από ολόλευκα σπίτια και εκκλησίες. Το «στρώμα» αυτό πάνω στο κόκκινο ηφαιστειακό πέτρωμα δημιουργεί μία οπτική εικόνα μοναδική πάνω στη Γη.
      Η Έκρηξη – Εποχή του χαλκού 1600 π.χ
      Το ηφαίστειο της Σαντορίνης είναι από τα μεγαλύτερα υποθαλάσσια ενεργά ηφαίστεια στο κόσμο, το οποίο διαθέτει τον μεγαλύτερο κρατήρα παγκοσμίωςΊσως το μόνο ηφαίστειο που η Καλντέρα του φθάνει μέχρι τη θάλασσα. Η μεγαλύτερή του έκρηξη συνέβη κατά την διάρκεια της Μινωική Εποχής του Χαλκού πριν από 3.600 χρόνια. Ολόκληρο το κέντρο του τότε κυκλικού νησιού βυθίστηκε στη θάλασσα κατά την διάρκεια της τρομερής ηφαιστειακής έκρηξης. Η έκρηξη προκάλεσε παλιρροιακό κύμα που κυριολεκτικά αφάνισε τον προηγμένο πολιτισμό της Μινωικής Κρήτης, 70 μίλια νότια της Σαντορίνης.Η τεράστια μάζα ελαφρόπετρας που εκτινάχθηκε κατά την ηφαιστειακή έκρηξη κάλυψε την επιφάνεια της θάλασσας σε μία ευρεία περιοχή που εν συνεχεία ξεβράστηκαν στις ακτές σε υψηλότερα επίπεδα από το τσουνάμι που προκλήθηκε από την έκρηξη. Στις περισσότερες από τις γύρω περιοχές του Αιγαίου, βρέθηκαν κομμάτια ελαφρόπετρας που φαίνεται πως είχαν παρασυρθεί στην επιφάνεια της θάλασσας. Ελαφρόπετρα επίσης βρέθηκε στις βόρειες ακτές της Κρήτης, στις ακτές της Ανάφης, της Λήμνου, της Πάρου, της Σαμοθράκης, της Κύπρου, ακόμη και του Ισραήλ. Οι ειδικοί έχουν ανακαλύψει ίχνη αυτής της έκρηξης ακόμη και μέχρι το Δέλτα του Νείλου στην Αίγυπτο.Αυτό που αποτελεί σήμερα τη Σαντορίνη είναι ένα μεγάλο μέρος του (τότε κυκλικού) νησιού σε σχήμα ημισελήνου, που βρίσκεται και η μεγαλύτερη καλντέρα της Γης.

      Πηγή: Ελεύθερος Τύπος
      Περισσότερα...

      0

    • venezia

      Ψηφίστηκε στο νόμοσχέδιο "Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των Δημοσίων Συμβάσεων"
      και αναμένεται το ΦΕΚ
      Άρθρο 217
      Παρατάσεις δικαιολογητικών υπαγωγής στη νομοθεσία για την αυθαίρετη δόμηση
      Οι προθεσμίες της παρ. 11 του άρθρου 51 του ν. 4643/2019 (Α` 193), παρατείνονται από τότε που είχαν λήξει και η παρ. 11 διαμορφώνεται ως εξής:«11. Για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013(Α ́ 174), περί αυθαίρετης δόμησης, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017(Α ́ 167)και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/ 2011 (Α ́ 209) περί περιβαλλοντικής αδειοδότησης έργων και αυθαιρέτων, που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, ο μηχανικός υποχρεούται να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέχρι:
      α) 8.2.2022 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 (Α` 209) στον ν. 4178/2013 (Α` 174) ή εξόφλησης του παραβόλου έως την 31η Δεκεμβρίου 2013,
      β) 8.2.2022 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 1.1.2014 έως 31.12.2014,
      γ) 8.2.2022 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 1.1.2015 έως 31.12.2015,
      δ) 8.5.2022 για δηλώσεις με ημερομηνίαμεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 1.1.2016 έως 31.12.2016,331
      ε) 8.8.2022 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 1.1.2017 έως 3.11.2017
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων καθορίζει τη στρατηγική, τις πολιτικές και τους στόχους για την πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων σε εθνικό επίπεδο, και η σύνταξή του αποτελεί υποχρέωση της χώρας μας που προκύπτει από την οδηγία 2008/98/ΕΚ όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία (ΕΕ) 2018/851.
      Ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, κ. Μανώλης Γραφάκος, θέτει από 4 Μαρτίου 2021, ημέρα Πέμπτη και ώρα 15:00 μ.μ. σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων.
      Το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων καθορίζει τη στρατηγική, τις πολιτικές και τους στόχους για την πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων σε εθνικό επίπεδο, και η σύνταξή του αποτελεί υποχρέωση της χώρας μας που προκύπτει από την οδηγία 2008/98/ΕΚ όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία (ΕΕ) 2018/851.
      Το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων εκπονείται από το ΥΠΕΝ και εγκρίνεται με πράξη Υπουργικού Συμβουλίου, μετά από δημόσια διαβούλευση,  σύμφωνα με τα προβλεπόμενα  στο άρθρο 83 του Ν.4685/20.
      Το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων αφορά την περίοδο 2021 – 2030 και μπορεί να αναθεωρείται κάθε πέντε έτη. Προδιαγράφει τις πολιτικές, τα μέτρα και τις δράσεις που στοχεύουν στην πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων, ενώ υποδεικνύει δείκτες μέτρησης. Οι ως άνω πολιτικές στοχεύουν στην προώθηση και υποστήριξη μοντέλων βιώσιμης παραγωγής και κατανάλωσης, ενθαρρύνουν τον σχεδιασμό την παραγωγή και τη χρήση προϊόντων που διασφαλίζουν την αποτελεσματική χρήση των πόρων ιδιαιτέρως προωθώντας την επισκευασιμότητα, την ανθεκτικότητα και την επαναχρησιμοποιήσιμη φύση των προϊόντων.
      Σε ότι αφορά στη διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων, το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων, είναι εναρμονισμένο με την οδηγία 2018/851 της ΕΕ και προβλέπει:
      -Παρουσίαση και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης στην πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων.
      -Παρουσίαση των υφιστάμενων εθνικών και κοινοτικών νομοθεσιών, πολιτικών και στρατηγικών.
      -Τον ορισμό ρευμάτων προτεραιότητας, καθώς και στόχων πρόληψης δημιουργίας αποβλήτων.
      -Τον προσδιορισμό μέτρων και δράσεων για την υλοποίηση των στόχων αυτών, την επιτυχή και ολοκληρωμένη παρακολούθηση και αξιολόγηση του ΕΠΠΔΑ, καθώς και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του.
      Κατά συνέπεια, ο βασικός στόχος του Εθνικού Προγράμματος Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων, είναι η ανάπτυξη μιας συντονισμένης προσέγγισης για τη δημιουργία των συνθηκών για μικρότερη κατανάλωση πρώτων υλών και το μετασχηματισμό των καταναλωτικών  προτύπων, με απώτερο σκοπό την επίτευξη της σταδιακής μείωσης στην παραγωγή αποβλήτων.
      Στο πλαίσιο αυτό, καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του.
      Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι 18 Μαρτίου  2021, ημέρα Πέμπτη και ώρα 15.00 μ.μ.
      Μπορείτε να το δείτε εδώ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Συνεχίζονται οι έλεγχοι και οι αυτοψίες από μηχανικούς του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε κατοικίες, επαγγελματικούς χώρους και Δημόσια κτίρια των πληγεισών από το σεισμό των 6 Ρίχτερ περιοχών στους Δήμους Ελασσόνας και Τυρνάβου.
      Στις πληγείσες περιοχές, από τις πρώτες ώρες του καταστροφικού σεισμού, βρίσκεται κλιμάκιο μηχανικών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο σήμερα ενισχύθηκε και αποτελείται από 114 μηχανικούς, οι οποίοι κάνουν αποτίμηση των ζημιών στα πληγέντα κτήρια (κατοικίες, δημόσια κτίρια, σχολικές μονάδες, κέντρα υγείας).

      Έως το τέλος της σημερινής ημέρας έχουν διεξαχθεί αυτοψίες σε 941 κτήρια:
      Από αυτές 841 αφορούν σε κατοικίες, εκ των οποίων οι 520 έχουν κριθεί μη κατοικήσιμες. Επίσης, έχουν ελεγχθεί 22 επαγγελματικοί χώροι, εκ των οποίων ακατάλληλοι είναι οι 12. Όσον αφορά τους ιερούς ναούς και τα δημόσια κτήρια «κίτρινα» έχουν χαρακτηριστεί τα 17 από τις 26 αυτοψίες, ενώ σε 52 άλλα κτήρια (αποθήκες, στάβλους) τα 51 κρίθηκαν ακατάλληλα προς χρήση. Έχουν γίνει έλεγχοι και σε 64 σχολικές μονάδες και στο Δικαστικό Μέγαρο, το Νοσοκομείο, το Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και το ΕΦΚΑ Λαρίσης. Τέλος, ξεκίνησε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η μεταφορά οικίσκων και τροχόσπιτων για την προσωρινή στέγαση των πληγέντων από το σεισμό.







       
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Έναν πρωτοποριακό για την Ελλάδα χάρτη δημιούργησε μια αμερικανο-ελληνική επιστημονική ομάδα, η πρωτοτυπία του οποίου βρίσκεται στο ότι εφαρμόστηκε η μεθοδολογία της πλανητικής γεωλογίας για τη δημιουργία υποθαλάσσιων γεωμορφολογικών χαρτών για τη Σαντορίνη και τη γύρω περιοχή του Αιγαίου.
      Εφαρμόζοντας σε υποθαλάσσια δεδομένα της Ελλάδας γεωλογικές μεθόδους χαρτογράφησης που προορίζονται για άλλους πλανήτες, οι ερευνητές δημιούργησαν για πρώτη φορά στη χώρα μας ένα συνδυαστικό γεωμορφολογικό χάρτη, κλίμακας 1:100.000, του χερσαίου και θαλάσσιου ανάγλυφου για το ηφαιστειακό σύμπλεγμα Χριστιανών-Σαντορίνης-Κολούμπου.
      Επικεφαλής των ερευνητών, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό χαρτογραφίας «Journal of Maps», ήταν η Αλεξάντρα Χαφ της Σχολής Εξερεύνησης της Γης και του Διαστήματος του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Αριζόνας, ενώ από ελληνικής πλευράς η αναπληρώτρια καθηγήτρια Παρασκευή Νομικού του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών.
      Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Νομικού, «αυτός ο χάρτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση των εκτιμήσεων επικινδυνότητας στη Σαντορίνη, η οποία αποτελεί σημαντικό τουριστικό προορισμό της Ελλάδας και παράλληλα χαρακτηρίζεται ως περιοχή με αυξημένο ηφαιστειακό και σεισμικό κίνδυνο. Παρουσιάζουμε αυτή τη μεθοδολογία ως εργαλείο για τη δημιουργία ομοιόμορφων γεωμορφολογικών χαρτών, οι οποίοι θα βοηθήσουν περαιτέρω στην αξιολόγηση των θαλάσσιων γεωκινδύνων».
      Οι γεωλογικοί χάρτες είναι θεμελιώδεις για την εκτίμηση των φυσικών κινδύνων, αλλά η ανάπτυξή τους για υποθαλάσσιες περιοχές είναι δύσκολη λόγω της έλλειψης φυσικής πρόσβασης στην περιοχή της μελέτης. Οι υποθαλάσσιοι γεωμορφολογικοί χάρτες χρησιμοποιούνται για να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το γεωλογικό καθεστώς, αλλά και χωρικές πληροφορίες όσον αφορά τις γεωμορφές, τις σχετικές γεω-επικινδυνότητες και τη διαχείρισή τους. Τέτοιου είδους χάρτες δημιουργούνται από δεδομένα τηλεπισκόπησης, όπως τα ψηφιακά υψομετρικά μοντέλα (DEM), τα οποία όμως παρουσιάζουν περιορισμούς και φραγμούς στην υποθαλάσσια χαρτογράφηση.

      Οι νέες μέθοδοι πλανητικής γεωλογίας, σύμφωνα με τους ερευνητές, «ικανοποιούν την ανάγκη για μια ομοιόμορφη διαδικασία, η οποία θα θεραπεύει τις προκλήσεις στην υποθαλάσσια γεωμορφολογική χαρτογράφηση. Η υιοθέτηση της διαδικασίας και των λύσεων που περιγράφονται στην παρούσα μελέτη από την επιστημονική κοινότητα, θα επέτρεπε μια σειρά από ομοιόμορφους χάρτες, μια κοινή μεθοδολογία σύνταξης δεδομένων από Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS) και μια καθορισμένη αποτύπωση της υποθαλάσσιας γεωμορφολογίας. Αυτό θα διασφαλίσει την ακεραιότητα των δεδομένων των υποθαλάσσιων γεωμορφολογικών χαρτών, θα ενισχύσει τη μελλοντική επιστημονική έρευνα και θα βελτιώσει τόσο τον εντοπισμό, όσο και την ερμηνεία των θαλάσσιων γεωκινδύνων».
      Επιπλέον, η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται στην παραγωγή πλανητικών γεωλογικών χαρτών, μπορεί να αξιοποιηθεί ως εργαλείο για την ανάπτυξη μιας σειράς χαρτών, που θα είναι συγκρίσιμοι ανεξάρτητα από το εκάστοτε προσωπικό επεξεργασίας τους, τη μορφοποίηση των δεδομένων, τις τοποθεσίες ή τις κλίμακες.
      «Οι υποθαλάσσιοι γεωμορφολογικοί χάρτες που παράγονται από την πλανητική μεθοδολογία», σύμφωνα με την κ. Νομικού, «θα αυξήσουν τη βιωσιμότητα του εντοπισμού και της αξιολόγησης των θαλάσσιων γεωκινδύνων, σε περιοχές όπου μέχρι σήμερα έχουν γίνει ελάχιστες ως και καθόλου σεισμικές έρευνες και δειγματοληψίες. Η νέα μέθοδος μπορεί επίσης να μειώσει το κόστος των προτεινόμενων ερευνητικών αποστολών».
      Επιπλέον, πρόσθεσε, «ο νέος γεωμορφολογικός χάρτης της περιοχής θα αποτελέσει τη βάση για μελλοντικές επιστημονικές προτάσεις γεωφυσικών αποστολών και, παράλληλα, θα είναι ένα εργαλείο προσέγγισης για την εκπαίδευση του κοινού σχετικά με την αόρατη δραστηριότητα των υποθαλάσσιων ηφαιστείων και ρηγμάτων. Σχεδιάζουμε να εφαρμόσουμε αυτόν τον χάρτη σε εκτιμήσεις φυσικού κινδύνου για τη Σαντορίνη, συμπεριλαμβανομένης της ταξινόμησης των κινδύνων με βάση την απόσταση από ηφαιστειακά κέντρα και επίκεντρα σεισμών».
      Η δημοσίευση της έρευνας εδώ: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17445647.2021.1880980?src=&
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Άγιο είχαν οι κάτοικοι της παλιάς πόλης της Καλαμπάκας αφού ο μετασεισμός των 5,9 Ρίχτερ προκάλεσε κατολίσθηση που έπεσαν πολύ κοντά στα πρώτα σπίτια. Σύμφωνα με πληροφορίες στα μοναστήρια των Μετεώρων δεν έχει δημιουργηθεί πρόβλημα, σε αντίθεση με πολλά σπίτια ορεινών χωριών όπου μετρούν ζημιές.
      «Έχουν αποκολληθεί κάποια βράχοι από την πλευρά της Αϊάς που είναι ο πιο ψηλός βράχος των Μετεώρων. Ευτυχώς δεν σημειώθηκαν ζημιές κι αυτό γιατί στους πρόποδες υπάρχει ένα μικρό αλσύλλιο, που συγκράτησε όλα τα κομμάτια των βράχων που αποκολλήθηκαν, με αποτέλεσμα να γλιτώσουν τα πρώτα σπίτια της παλιάς Καλαμπάκας, τα οποία είναι στο σημείο εκείνο.
      Έξι Μοναστήρια είναι πάνω στους βράχους, μίλησα με τον Σεβασμιότατο και με ενημέρωσε πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα» ανέφερε ο δήμαρχος Μετεώρων μιλώντας στο Πρώτο Θέμα.
      Όσον αφορά τις καταγραφές των ζημιών σε σπίτια που βρίσκονται σε ορεινά χωριά, είπε: «Αυτή την ώρα μαζί με τον αντιδήμαρχο και τέσσερα συνεργεία μηχανικών είμαστε στον πρώην δήμο Τυμφαίων και καταγράφουμε τις ζημιές που προκάλεσε ο χθεσινός μετασεισμός στα χωριά Λογγάς, Γερακάρι, Φλαμπουρέσι, Κονισκός και Φωτεινό. Στον πρώτο σεισμό δεν έπαθαν τίποτα, ενώ αυτή την ώρα παρουσιάζουν πολλές κατοικίες ρωγμές, με αποτέλεσμα κάποια από τα σπίτια ίσως να πρέπει να κριθούν ακατοίκητα.
      Μέχρι το βράδυ θα έχει γίνει όλη η καταγραφή και ίσως να πρέπει να δοθεί οικονομική ενίσχυση».
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Τορόντο είναι η πρωτεύουσα της επαρχίας Οντάριο στον Καναδά. Έχει πληθυσμό περίπου 2.700.000 κατοίκων εκ των οποίων ένα σημαντικό ποσοστό ανήκει στην ελληνική κοινότητα. Η πόλη αυτή δεν αποτελεί μόνο μεγάλο αστικό κέντρο αλλά και οικονομική υπερδύναμη στην Βόρεια Αμερική. Όλοι έχουμε δει τις εικόνες με τα επιβλητικά κτίρια που μαρτυρούν πλούτο και πρόοδο.

      Σίγουρα λίγες μέρες διακοπών εκεί δεν είναι αρκετές για να τα θαυμάσει κανείς όλα, πάμε λοιπόν να δούμε ορισμένα αρχιτεκτονικά αξιοθέατα που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να λείπουν από τη λίστα κανενός επισκέπτη.
      Πηγή εικόνας: Google images Canadian National Tower (CN Tower)
      Ο CN Tower είναι ίσως το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς κοιτώντας την πόλη του Τορόντο. Ο εντυπωσιακός αυτός πύργος ήταν το ψηλότερο κτίριο του κόσμου για 34 χρόνια πριν το Burj Khalifa στο Ντουμπάι. Κατασκευάστηκε το 1976 και έχει ύψος 553 μέτρα, γεγονός που τον κάνει ορατό από κάθε σημείο του Τορόντο. Περισσότεροι από 2 εκατομμύρια τουρίστες τον επισκέπτονται κάθε χρόνο και η αμερικανική κοινότητα πολιτικών μηχανικών το συμπεριέλαβε στα 7 θαύματα του σύγχρονου κόσμου.
      Πηγή εικόνας: Google images Royal Ontario Museum
      Το Royal Ontario Museum χτίστηκε πριν έναν αιώνα και είναι το μεγαλύτερο μουσείο του Καναδά. Προσελκύει 1 εκατομμύριο επισκέπτες ετησίως μιας και συγκαταλέγεται στα κορυφαία μουσεία πολιτισμού και φυσικής ιστορίας παγκοσμίως. Εντός του κτιρίου θα βρει κανείς πάνω από 40 γκαλερί και 6 εκατομμύρια αντικείμενα. Συνεπώς μια μέση επίσκεψη διαρκεί τουλάχιστον 4 ώρες. Το 2007 άνοιξε και η επέκταση του μουσείου, σχεδιασμένη από τον Daniel Libeskind. Κόστισε εκατομμύρια δολαρίων και αποτελείται κυρίως από γυαλί και αλουμίνιο. Σήμερα μπορεί κανείς να το θαυμάσει ως μίγμα αρχιτεκτονικών δύο διαφορετικών αιώνων.
      Πηγή εικόνας: Google images Aga Khan Museum
      Το Aga Khan Museum είναι ένα μουσείο στο Τορόντο σχεδιασμένο από τους Fumihiko Maki, Vladimir Djurovic, και Charles Correa. Παρουσιάζει περισσότερα από 1.000 αντικείμενα με θέμα την μουσουλμανική κουλτούρα, την Ιρανική και την ισλαμική τέχνη. Αρχιτεκτονικά το κτίριο είναι πραγματικά συναρπαστικό. Οι επιφάνειες του λευκού βραζιλιάνικου γρανίτη κάνουν παιχνίδια με το φως του ηλίου και δημιουργείται μια εντυπωσιακή ατμόσφαιρα εξωτερικά. Μέσα ο επισκέπτης θα βρει τάξεις, γκαλερί, εκθεσιακούς χώρους, εστιατόριο και βιβλιοθήκη.
      Πηγή εικόνα: Google images The Opera House
      Το Opera House ήταν ένα από τα πρώτα αρχιτεκτονήματα με σκοπό την ψυχαγωγία στο Τορόντο. Όταν άνοιξε, το 1909, λεγόταν La Plaza Theatre. Παρόλο που μετράει πάνω από έναν αιώνα ζωής εξακολουθεί να είναι σημαντικό κέντρο της πόλης. Εκεί φιλοξενούνται παραστάσεις κωμωδίας, ταινίες, τηλεοπτικές και εμπορικές παραγωγές αλλά και φιλανθρωπικές πράξεις. Τα τελευταία χρόνια στο συγκεκριμένο χώρο έχουν πραγματοποιηθεί συναυλίες πασίγνωστων καλλιτεχνών όπως η Rihanna και ο Eminem.
      Πηγή εικόνας: Google images Rogers Centre
      Το Rodgers Centre, ή όπως λεγόταν μέχρι το 2005 SkyDome, είναι ένα γιγαντιαίο αθλητικό στάδιο στην πόλη του Τορόντο. Εκεί λαμβάνουν χώρα αγώνες μπέιζμπολ, μπάσκετ, ποδοσφαίρου κ.α. Το μέγεθος του το κάνει κατάλληλο και για άλλες δραστηριότητες όπως συναυλίες, καρναβάλια και άλλα shows. Το στάδιο αυτό είναι το πρώτο στον κόσμο που έχει πλήρως λειτουργική ανασυρόμενη στέγη. Αποτελεί έδρα των Toronto Blue Jays από το 1989 και περιλαμβάνει ξενοδοχείο με 70 δωμάτια που κοιτούν τον αγωνιστικό χώρο.
      Σίγουρα ένα υπερατλαντικό ταξίδι δεν είναι εύκολη υπόθεση, όμως ένας τέτοιος προορισμός πάντα ανταμείβει τον ταξιδιώτη. Η τεχνολογική και οικονομική πρόοδος έχει ανοίξει το δρόμο στον πειραματισμό πάνω στην αρχιτεκτονική και τα αποτελέσματα στο Τορόντο είναι προφανή.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τις απαραίτητες παραμέτρους για τη χρήση ψηφιακών θυρίδων από τους πολίτες και από τους Φορείς του Δημόσιου Τομέα, καθόρισε ο Υπουργός Επικρατείας, Κ. Πιερρακάκης, με Απόφασή του που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την 4η Μαρτίου.
      Θυρίδα πολίτη σημαίνει ένα ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιο, όπου τηρούνται τα έγγραφα που εκδίδει μέσω της “Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης” (gov.gr), καθώς και τα δημόσια έγγραφα που εκδίδονται κατόπιν Αίτησής του από Φορείς του Δημόσιου Τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην παρ.57 του αρ.2 του ν.4727/2020 (συμπεριλαμβάνονται και οι Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης).
      Θυρίδα Φορέα είναι το ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιο όπου τηρούνται έγγραφα και αιτήσεις που απευθύνονται στον Φορέα και αποστέλλονται από τους πολίτες μέσω gov.gr, καθώς και οι αντίστοιχες απαντήσεις / έγγραφα των αιτήσεων αυτών.
       Στην Απόφαση ορίζεται πως γίνεται η έκδοση εγγράφων μέσω gov.gr (αρ.2), τι ισχύει για τις αιτήσεις των πολιτών (αρ.3), καθώς και λεπτομέρειες για τις θυρίδες τους (αρ.4).
      Στα αρ.5 και 6 περιλαμβάνονται οι λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά θυρίδων Φορέων και ζητήματα που αφορούν τους Υπαλλήλους-χρήστες. Αναλυτικότερα, η θυρίδα έχει αυτά τα χαρακτηριστικά: α) έχει μοναδικό κωδικό και όνομα, β) παρέχει στους εξουσιοδοτημένους Υπαλλήλους του Φορέα διαβαθμισμένη πρόσβαση, με ρόλους, μέσω εφαρμογής και σε πληροφοριακά συστήματα μέσω προγραμματιστικής διεπαφής, γ) περιέχει αναρτημένα έγγραφα και αιτήσεις, δ) οργανώνει τα αναρτημένα έγγραφά της ανά υπόθεση, ε) οι χειριστές της θυρίδας λαμβάνουν ενημερώσεις για την άφιξη ενός εγγράφου στη θυρίδα ανάλογα με τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας που έχουν ρυθμίσει (email, sms, κ.ά.).
      Για την διεκπεραίωση των αιτήσεων από τους διαχειριστές και χειριστές, υπάρχουν στη θυρίδα σχετικές επιλογές διαχείρισης, όπως: ανάθεση, ανάληψη υπόθεσης σε/από Υπάλληλο, κατάσταση αίτησης, δυνατότητα αλλαγής της κατάστασης της αίτησης, ανάρτηση απάντησης σε θυρίδα, αποστολή ενημερωτικού μηνύματος στον χρήστη.
      Υπογραμμίζεται ότι η παραγωγική λειτουργία της θυρίδας του κάθε Φορέα ξεκινά με την έκδοση ΚΥΑ,  όπως προβλέπεται στην παρ.17 του αρ.107 του ν.4727/2020, ύστερα από το αίτημα προς την Υπηρεσία Συντονισμού Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης. Το αίτημα υποβάλλεται από τους ιεραρχικά ανώτερους Προϊσταμένους της αρμόδιας για ΤΠΕ Υπηρεσίας, η οποία έχει την ευθύνη για τα αντικείμενα της πληροφορικής, των επικοινωνιών και της ηλεκτρονικής διακυβέρνηση.
      Περισσότερες λεπτομέρειες, στο Φ.Ε.Κ. Β’ 849/4.3.2021.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το νέο πλαίσιο για τις δημόσιες συμβάσεις. Στην ονομαστική ψηφοφορία την οποία είχε ζητήσει το ΚΚΕ, επί της αρχής, υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν 158 βουλευτές ενώ 140 βουλευτές καταψήφισαν.
      Στο άρθρο 15 του νομοσχεδίου που προβλέπει ότι η διαδικασία δημοπράτησης των έργων θα μπορεί να ξεκινά πριν την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων και οι δύο διαδικασίες θα προχωρούν παράλληλα, «υπέρ» τάχθηκαν 158 βουλευτές και 140 καταψήφισαν.
      Στο άρθρο 219 για τον καθορισμό υπό-περιοχών ήπιας ανάπτυξης, «υπέρ» ψήφισαν 158 βουλευτές και 140 καταψήφισαν.
      Στην τροπολογία για την αναστολή των πρωτοκόλλων κατεδάφισης, «υπέρ» ψήφισαν 158 βουλευτές, 119 βουλευτές ψήφισαν «κατά» και 21 βουλευτές δήλωσαν «παρών».
      ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τις οριστικές μελέτες -αρχιτεκτονική, στατική, ηλεκτρομηχανική- οι οποίες αφορούν την αποκατάσταση του θερινού ανακτόρου στο Τατόι, ενέκρινε με ομόφωνη γνωμοδότηση το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων.
      Σύμφωνα με τη μελέτη, προβλέπεται η οικοδομική, λειτουργική και αισθητική αποκατάσταση του μνημείου στην εποχή του Γεωργίου Α’. Το ανάκτορο θα μετατραπεί σε μουσείο και οι χώροι του θα αντανακλούν την περίοδο του Γεωργίου του Α´, εκθέτοντας έπιπλα, αντικείμενα, πίνακες, αλλά και χαρτώες μαρτυρίες, που τεκμαίρουν τη διαδρομή της τ. βασιλικής οικογένειας. παράλληλα, στους χώρους του υπογείου, θα υπάρχουν αίθουσες για εκπαιδευτικά προγράμματα ή μικρές θεματικές περιοδικές εκθέσεις, ενώ η αίθουσα του κινηματογράφου θα χρησιμοποιείται για προβολές συναφούς ιστορικού υλικού.
      Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού, το κτιριακό συγκρότημα ανακτά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του, την αρχιτεκτονική του ταυτότητα ως αντίγραφο αγροικίας στο Peterhof, τον μνημειακό χαρακτήρα, αλλά και την ανάδειξη των στοιχείων της αυθεντικότητας του. Επισημαίνεται ότι η επαναφορά στην εποχή του Γεωργίου Α’, σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη, προτάθηκε μόνο σε όσα στοιχεία υπήρχε επαρκής επιστημονική τεκμηρίωση.

      Φωτ. Δελτίο Τύπου/ Υπουργείο Πολιτισμού
      Στην οριστική αρχιτεκτονική μελέτη περιλαμβάνονται τροποποιήσεις ως προς την εγκεκριμένη προμελέτη, καθώς ενσωματώνονται στοιχεία από την υπό εκπόνηση μουσειογραφική μελέτη, προκειμένου να εμπλουτισθεί περαιτέρω το μουσειολογικό αφήγημα. Ταυτόχρονα, στόχος είναι –σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού- η βελτίωση της λειτουργικότητας του κτιρίου, ώστε να καταστεί λειτουργικό και φιλικό προς τον επισκέπτη.
      Σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική μελέτη:
      Στο ισόγειο, διατηρείται η κεντρική είσοδος στη βόρεια όψη του κτιρίου, δεδομένου ότι αντιστοιχεί στην εποχή της υφιστάμενης διαμόρφωσης του χώρου της κύριας εισόδου με το κλιμακοστάσιο. Η υφιστάμενη εσωτερική διαμόρφωση αποτελεί επέμβαση της 2ης περιόδου (1913-1947) του κτιρίου και ειδικότερα (το έτος 1937) επί Γεωργίου Β’, ώστε να καταστεί μεγαλύτερος και ενιαίος ο χώρος της εισόδου. Επί Γεωργίου Α’ ο χώρος αυτός ήταν μικρότερος και η κλίμακα ανόδου στον Α’ όροφο ήταν διαφορετική. Διατηρείται και αποκαθίσταται το στέγαστρο της κεντρικής εισόδου, στην υφιστάμενη μορφή του, με τα υφιστάμενα μεταλλικά φουρούσια, καθώς αναφέρεται στην ίδια χρονική περίοδο με την κεντρική είσοδο. Διαμορφώνεται  η είσοδος και για ΑμεΑ.
      Διατηρείται επίσης η κλίμακα που οδηγεί από το ισόγειο στη στάθμη του υπογείου, πλησίον του αναβατορίου τροφίμων, για λόγους μουσειολογικούς, καθώς από την σκάλα αυτή, σε συνδυασμό με το αναβατόριο, γινόταν η επικοινωνία από την κουζίνα (υπόγειο) στο ισόγειο. Επίσης, για μουσειολογικούς λόγους διατηρείται η κλίμακα που οδηγούσε από το γραφείο του ισογείου, στα υπνοδωμάτια, στον Α΄ όροφο.
      Στον Α’ όροφο, αναδιαμορφώνεται ο χώρος γύρω από την ξύλινη κλίμακα. Παραμένουν τα μεγάλα παράθυρα στη νότια όψη του κτιρίου. Επισημαίνεται ότι για την περίοδο του Γεωργίου Α’, υπάρχει φωτογραφικό υλικό για τους εσωτερικούς χώρους του ισογείου, κυρίως από το γραφείο του Γεωργίου Α’, το σαλόνι και στους χώρους της νότιας πλευράς του κτιρίου.
      Στον Β’ όροφο (σοφίτα), διατηρείται το σύνολο των υφιστάμενων φεγγιτών, εκτός από δύο, οι οποίοι καταργούνται, καθώς προβλέπεται η επαναφορά του δυτικού αετώματος της στέγης.
      Στη στάθμη υπογείου, διαμορφώνονται επιπλέον χώροι υγιεινής για το κοινό.
      Συνοπτικά, οι εργασίες που προβλέπονται για την αποκατάσταση του ανακτόρου αφορούν σε:
      Εργασίες στερέωσης και επισκευής σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή της στατικής μελέτης. Εργασίες διαρρύθμισης, (κατασκευή νέων χώρων υγιεινής, ενσωμάτωση ανελκυστήρων κλπ). Εκ νέου κατασκευή όλων των Η/Μ εγκαταστάσεων, σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή της μελέτης η/μ εγκαταστάσεων ώστε να καλύπτονται πλήρως λειτουργικά οι νέες χρήσεις των χώρων. Εργασίες συντήρησης διακοσμητικών στοιχείων. Εργασίες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου. Φωτ. Δελτίο Τύπου/ Υπουργείο Πολιτισμού
      Φωτ. Δελτίο Τύπου/ Υπουργείο Πολιτισμού

      Φωτ. Δελτίο Τύπου/ Υπουργείο Πολιτισμού
      Φωτ. Δελτίο Τύπου/ Υπουργείο Πολιτισμού

      Φωτ. Δελτίο Τύπου/ Υπουργείο Πολιτισμού

      Φωτ. Δελτίο Τύπου/ Υπουργείο Πολιτισμού

      Το κτίριο του ανακτόρου και οι οικοδομικές του φάσεις
      Το κτίριο του θερινού ανακτόρου αποτελεί αντίγραφο αγροικίας του Peterhof. Εκπονήθηκε από τον αρχιτέκτονα Σάββα Μπούκη, ο οποίος, ύστερα από εντολή του Γεωργίου Α’, μετέβη το 1880 στην Αγία Πετρούπολη για τον σκοπό αυτό. Η ανέγερση του κτιρίου ξεκίνησε το 1884 και ολοκληρώθηκε το 1886.
      Πρόκειται για κτίριο λιθόκτιστο, μήκους 72 μέτρων και μέγιστου πλάτους 16 μέτρων περίπου, το οποίο αναπτύσσεται σε τέσσερα επίπεδα:
      Υπόγειο επιφανείας 1.220,30 τ.μ. Ισόγειο επιφανείας 1.017,27 τ.μ. Όροφο επιφανείας 963,86 τ.μ. Σοφίτα επιφανείας 842,86 τ.μ. Το κτίριο αποτελείται από δύο κύριες πτέρυγες, την ανατολική και τη δυτική, και επιστεγάζεται με ξύλινη κεραμοσκεπή. Η μεγάλη τραπεζαρία, στο ισόγειο, αποτελούσε το διαχωριστικό όριο μεταξύ των δύο πτερύγων.


      Φωτ. Δελτίο Τύπου/ Υπουργείο Πολιτισμού
      Η σημερινή εικόνα του ανακτόρου είναι προϊόν μετατροπών και τροποποιήσεων που έγιναν από την τ. βασιλική οικογένεια για πρακτικούς, αισθητικούς και για λόγους εκσυγχρονισμού. Υλοποιήθηκαν σε τρεις κυρίως περιόδους:
      Την 1η περίοδο (1884-1913) που αφορά στην ανέγερσή του και την διαμόρφωση των κήπων από τον Γεώργιο Α’, Την 2η περίοδο (1913-1947) κατά την οποία ξεκίνησε (το έτος 1937) επί Γεωργίου Β’ μια σειρά εργασιών τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του, που τροποποίησαν σημαντικά την αρχική του εικόνα και στις οποίες οφείλει τη σημερινή του μορφή Την 3η περίοδο (1947-1967) κατά την οποία, επί Παύλου Α’, το ανάκτορο εκσυγχρονίσθηκε και έγιναν νέες τροποποιήσεις κυρίως στο υπόγειο, τμήμα (κάτω από τον χώρο του γραφείου του Γεωργίου Α’) που μετατράπηκε σε αίθουσα κινηματογράφου, τη σοφίτα και τον κήπο του κτιρίου, καθώς και εσωτερικές διαρρυθμίσεις. Το έτος 1967 το ανάκτορο σφραγίστηκε οριστικά και παραμένει κλειστό έως και σήμερα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Πύργος του Άιφελ είναι ίσως το σημαντικότερο και δημοφιλέστερο μνημείο της Γαλλίας, καθώς και ένα από τα δημοφιλέστερα αξιοθέατα και μνημεία του κόσμου.
      Ο Πύργος του Άιφελ είναι ίσως το σημαντικότερο και δημοφιλέστερο μνημείο της Γαλλίας, καθώς και ένα από τα δημοφιλέστερα αξιοθέατα και μνημεία του κόσμου.

      Το χρώμα του
      Ο πύργος έχει ξαναβαφτεί δεκαεννέα φορές από την κατασκευή του, μία φορά κάθε επτά χρόνια κατά μέσο όρο και πάντα με το χέρι, σύμφωνα με τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στην εποχή του Gustave Eiffel. Ο πύργος είναι βαμμένος σε αποχρώσεις του κόκκινου και της ώχρας, και από το 1968 είναι «ντυμένος» με ανοιχτό καφέ κοντά στο χάλκινο, ελαφρώς σκιασμένο από κάτω προς τα πάνω για καλύτερη οπτική ένταξη στον παρισινό ουρανό. Το χρώμα και μόνο ζυγίζει περίπου 60 τόνους. Τα τελευταία νέα? Ο Πύργος θα γίνει χρυσός για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024.
      Ο Patrick Branco Ruivo, CEO της εταιρείας που διαχειρίζεται το μνημείο, που τώρα θέλει να προβεί στην πιο σημαντική ανακαίνιση από την κατασκευή του αποκάλυψε: «Θα δώσω στον Πύργο του Άιφελ μια ελαφρώς πιο χρυσή απόχρωση από αυτή του χρώματός του, κι αυτό εγκαίρως, έτσι ώστε να έχει ολοκληρωθεί πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες» δήλωσε.

      Το μέγεθός του
      Ο Πύργος του Άιφελ είχε ύψος 312 μέτρα όταν χτίστηκε το 1889 και θεωρείτο για καιρό ο υψηλότερος πύργος στον κόσμο. Ο πύργος των 324 μέτρων, όπως είναι σήμερα συμπεριλαμβανομένης της κεραίας, εξακολουθεί να κυριαρχεί στο τοπίο της γαλλικής πρωτεύουσας. Αλλά το ύψος του δεν είναι αμετάβλητο καθώς… αλλάζει με τη θερμοκρασία. Με τη θερινή ζέστη, η μεταλλική του δομή επεκτείνεται και μπορεί να φτάσει έως και 20 εκατοστά σε ύψος. Αντίθετα, μπορεί να χάσει έως και 10 εκατοστά το χειμώνα.

      Οι ανελκυστήρες
      Εγκαταστάθηκε και άνοιξε στο κοινό λίγο μετά τα εγκαίνιά του, οι πρώτοι πέντε υδραυλικοί ανελκυστήρες του Πύργου του Άιφελ αντιπροσώπευαν ένα σημαντικό τεχνικό επίτευγμα για εκείνη την περίοδο. Ακόμα σε λειτουργία, εκείνοι στους ανατολικούς και δυτικούς πυλώνες, δεν είναι ούτε πραγματικοί ανελκυστήρες, ούτε τελεφερίκ, αλλά κάτι ενδιάμεσα, δίνουν στις ομάδες συντήρησης που είναι επιφορτισμένες με την ανακαίνισή τους μια αρκετά μεγάλη δυσκολία , καθώς δεν συναντούν κανένα σημερινό κριτήρια μηχανημάτων. Κάθε χρόνο, η αθροιστική απόσταση που καλύπτουν οι ανελκυστήρες του πύργου είναι 103.000 χιλιόμετρα, ή δυόμισι φορές σε όλο τον κόσμο.

      Το διαμέρισμα του Gustave Eiffel
      Στην πλατφόρμα του τελευταίου ορόφου του πύργου, ο Gustave Eiffel είχε ένα χώρο 100 τετραγωνικών μέτρων χτισμένο με, φυσικά, ένα υπαίθριο μπαλκόνι, η πλειονότητα του οποίου ωστόσο καταλήφθηκε από ένα ανελκυστήρα. Περισσότερο ένας χώρος υποδοχής για τους επισκέπτες του παρά ένα σπίτι, το διαμέρισμα περιλάμβανε σαλόνι, τρία γραφεία, μπάνιο και τουαλέτα, αλλά όχι υπνοδωμάτιο. Ο χώρος μετατράπηκε από τότε σε τεχνικό δωμάτιο, αλλά διατηρεί την αναπαραγωγή του γραφείου του Gustave Eiffel. Τρεις φιγούρες με κερί φαίνονται εκεί: ο Gustave Eiffel, η κόρη του Claire και ο εφευρέτης Thomas Edison.

      Ο Πύργος είναι… παντρεμένος
      Ενώ ο Πύργος του Άιφελ είναι αναμφίβολα ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς γαμήλιας πρότασης στη χώρα, η Αμερικανίδα Erika LaBrie το πήρε ένα βήμα παραπέρα. Το 2018, παντρεύτηκε τον Πύργο σε μια μικρή τελετή στον δεύτερο όροφο. Μετά από μακροχρόνιες διοικητικές διατυπώσεις, κατάφερε να προσθέσει το όνομα Eiffel στα επίσημα έγγραφα της και να επισκέπτεται το κτίριο μία φορά το χρόνο.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Hill International αναλαμβάνει μετά από διεθνή διαγωνισμό την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών διαχείρισης έργου για την ανάπτυξη των υποδομών και τη διαμόρφωση τοπίου στο πλαίσιο του έργου του Ελληνικού.
      Η παραπάνω συνεργασία με την Lamda Development έρχεται σε μια φάση, όπου η διοίκηση της εισηγμένης προετοιμάζεται πυρετωδώς για την υλοποίηση των επενδύσεων και των σχεδιασμών της για το mega project του Ελληνικού.
      Σιγάλας: To Ελληνικό είναι το "Έργο των Έργων" στην Ελλάδα
      Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αμερικανικής εταιρείας και δήλωση του αντιπρόεδρου της Hill και CEO Νότιας Ευρώπης, Μανώλη Σιγάλα, «το Ελληνικό είναι το "Έργο των Έργων" στην Ελλάδα". Ανάφερε δε ότι  "ο προγραμματισμός και η υλοποίηση αυτού του κατασκευαστικού προγράμματος είναι το κλειδί για τη συνολική επιτυχία της ανάπλασης και, με απλά λόγια, αποστολή μας είναι να εργαστούμε σκληρά για να βοηθήσουμε την Lamda Development να πετύχει».
      Ghali: Η Hill έχει μια ξεχωριστή επιχειρησιακή παρουσία στην Ελλάδα
      Aπό την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hill, Raouf Ghali, δήλωσε «ότι νοιώθουμε τιμή που μας επέλεξαν ως PMC στο πρόγραμμα». ΄Οπως πρόσθεσε ο ίδιος, «η Hill έχει διαχειριστεί τεράστια master-plan σε όλο τον κόσμο και έχει μια ξεχωριστή επιχειρησιακή παρουσία στην Ελλάδα. Είμαστε βέβαιοι ότι οι δυνατότητες της ομάδας μας και οι βέλτιστες πρακτικές που θα φέρουμε θα μας επιτρέψουν να είμαστε πολύτιμοι συνεργάτες της Lamda για την υλοποίηση του προγράμματος υποδομών του Ελληνικού και πέραν αυτής».
      Ποια είναι η Hill International
      Η Hill International είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παροχής υπηρεσιών project management και τεχνικού συμβούλου στον ευρύτερο κατασκευαστικό κλάδο, καθώς απασχολεί περίπου 2.700 επαγγελματίες και προσωπικό υποστήριξης σε 50 γραφεία παγκοσμίως. Μεταξύ των μεγάλων έργων που υποστηρίζει στη χώρα μας είναι η Πρωτοβουλία Υγείας Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, (που περιλαμβάνει τρία νέα πρότυπα νοσοκομεία σε Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη και Σπάρτη), το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στην Κρήτη (Καστέλι), το Λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το ξενοδοχειακό συγκρότημα Four Seasons Astir Palace και ο Διαδριατικός Αγωγός φυσικού αερίου στη Βόρεια Ελλάδα (TAP).
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Κατάφερε να διατηρηθεί στην 4η θέση της Ευρώπης ο Πειραιάς, σε οριακή απόσταση από τη Βαλένθια.
      Σύμφωνα με ανάλυση του PortEconomics, ο Πειραιάς διακίνησε πέρσι 5,43 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας πτώση 3,8%.
      Η Βαλένθια βρίσκεται σε κοντινή απόσταση, καθώς διακίνησε 5,41 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας οριακή πτώση 0,5%.
      Παρατηρώντας κανείς την τελική κατάταξη του 2020 διαπιστώνει ότι στις θέσεις 1-8 δεν υπήρξαν αλλαγές, αλλά και ότι τα λιμάνια της Αμβέρσας και του Gioia Tauro της Ιταλίας ήταν τα μοναδικά που σημείωσαν αύξηση.
      Το top 3 της Ευρώπης – και το 2020 – απαρτίζονταν από το λιμάνι του Ρότερνταμ (14,34 εκατ. teus, με μείωση 3,2%) της Αμβέρσας (12 εκατ. teus, με αύξηση 1,4%) και του Αμβούργου (8,52 εκατ. teus, με μείωση 7,9%).
      Για τον Πειραιά και εάν θέλει να ανταγωνιστεί τα 3 μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, καθίσταται επιτακτική η δημιουργία του προβλήτα 4, ώστε η δυναμικότητά του να αυξηθεί στα 10 εκατ. teus ετησίως.

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά τις αντιδράσεις φορέων και κοινοβουλευτικών κομμάτων που ξεσήκωσε η απόπειρα μετατροπής του ΤΕΕ σε Εργολάβο, η κυβέρνηση απέσυρε χτες αργά το απόγευμα το επίμαχο Άρθρο 192 προκειμένου να γίνει διαβούλευση. Την ίδια ώρα, στην εν εξελίξει συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ, ο Πρόεδρος με τη στήριξη της ΔΗΣΥΜ καταψήφιζε την εισήγηση της ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ για ένα ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΤΕΕ που πρότεινε την απόσυρση των επίμαχων άρθρων και καλούσε σε συνεδρίαση της Αντιπροσωπείας ΤΕΕ. Τη σχετική εισήγηση υπερψήφισαν οι Παρατάξεις της ΔΕΣΜΗΣ και του Block_tee.
      Ο Στασινός έχασε ωστόσο, προσωρινά τουλάχιστον, την ευκαιρία να γίνει Πρόεδρος-Εργολάβος και να στήσει ακόμα ένα παράλληλο πελατειακό σύστημα με αδιαφανείς διαδικασίες. Είναι προφανές πια και στον τελευταίο κακόπιστο ότι τα επίμαχα άρθρα του Νομοσχεδίου είναι προϊόν έμπνευσης του Προέδρου.
      Σημειώνεται ότι στην απόπειρα αλλοίωσης του θεσμικού ρόλου του ΤΕΕ με την ανάληψη της δυνατότητας υλοποίησης διαγωνισμών πάσης φύσεως μελετών και έργων αντιδρούν οι Φορείς των Μελετητών και Εργοληπτών αλλά και οι υπάλληλοι του ΤΕΕ. Ιδιαίτερα ο Σύλλογος Εργαζομένων του ΤΕΕ καλεί σε στάση εργασίας και σε συγκέντρωση έξω από το ΤΕΕ την Πέμπτη 4/3 στις 11 πμ
      Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ στηρίζει κάθε σχετική κινητοποίηση και καλεί τον Πρόεδρο της Αντιπροσωπείας και επικεφαλής της ΔΗΣΥΜ να συγκαλέσει άμεσα σε συνεδρίαση το Ανώτατο Συλλογικό Όργανο των μηχανικών.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε λειτουργία τίθεται από σήμερα η νέα ψηφιακή πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, myProperty, (myproperty.aade.gov.gr), μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να προχωρούν σε αγοραπωλησίες ακινήτων, χωρίς να απαιτείται η επίσκεψή τους στις ΔΟΥ.
      Όπως δήλωσε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, "η πλατφόρμα myProperty αποτελεί ακόμα ένα βήμα της ΑΑΔΕ στην κατεύθυνση της πλήρους ψηφιοποίησης των υπηρεσιών της, με γνώμονα πάντα τη διευκόλυνση και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων. Ξεκινάμε με την πλειονότητα των περιπτώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων και, μέσα στο 2021, σχεδιάζουμε να εντάξουμε στην πλατφόρμα και τις δηλώσεις δωρεών, γονικών παροχών, κληρονομιών και άλλες ειδικές περιπτώσεις".
      Η διαδικασία υποβολής της δήλωσης και πληρωμής του φόρου μπορεί πλέον να ολοκληρωθεί ψηφιακά ακόμα και μέσα σε μία μέρα, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα για όλους τους εμπλεκόμενους (πολίτες και συμβολαιογράφους).
      Σημειώνεται ότι, μόνο το 2019, για να ολοκληρωθούν 142.000 μεταβιβάσεις ακινήτων, απαιτήθηκαν πάνω από 300.000 επισκέψεις στις ΔΟΥ.
      ΤΑ 9 ΒΗΜΑΤΑ
      · Ο συμβολαιογράφος συντάσσει τη δήλωση για λογαριασμό αγοραστή και πωλητή
      · Η δήλωση αποστέλλεται στη θυρίδα αγοραστή και πωλητή στο myTaxisnet
      · Ο αγοραστής και ο πωλητής αποδέχονται τη δήλωση
      · Η δήλωση υποβάλλεται αυτόματα και βεβαιώνεται ο φόρος
      · Ο συμβολαιογράφος ενημερώνεται αυτόματα για την υποβολή της δήλωσης
      · Ο αγοραστής πληρώνει τον φόρο ψηφιακά (με κάρτα ή web banking)
      · Το Taxis ενημερώνεται για την πληρωμή του φόρου
      · Το αποδεικτικό καταβολής αναρτάται στο myProperty για συμβολαιογράφο και αγοραστή
      · Ο συμβολαιογράφος αναρτά το συμβόλαιο στo myProperty
      Υπενθυμίζεται ότι η ψηφιακή διαδικασία είναι προαιρετική μέχρι 31/5 και υποχρεωτική από 1/6/2021.
      Για απαντήσεις σε βασικές ερωτήσεις, κάνετε click ΕΔΩ.
      Αναλυτικές οδηγίες για αγοραστές, πωλητές και συμβολαιογράφους, μπορείτε να βρείτε στα ειδικά ενημερωτικά videos, στο youtube κανάλι της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Ένα πολύ εντυπωσιακό αλλά ευτυχώς ακίνδυνο γεωλογικό φαινόμενο βρίσκεται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη στη Νίσυρο. Στην περιοχή της καλντέρας εμφανίστηκαν και πάλι κρατήρες και ρωγμές στο έδαφος, οι οποίες όμως δεν συνδέονται με το ηφαίστειο αλλά με τον συνδυασμό της κυκλοφορίας θερμών υγρών στο υπέδαφος και των ισχυρών βροχοπτώσεων που προηγήθηκαν. Το φαινόμενο παρακολουθεί τις τελευταίες δεκαετίες η Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ). Πριν από ένα δεκαπενθήμερο, αφού προηγήθηκαν μεγάλες βροχοπτώσεις στο ακριτικό νησί, οι κτηνοτρόφοι που έχουν ζώα στην περιοχή του Λακκιού (μια μικρή κοιλάδα στο κέντρο του νησιού, εκεί όπου βρίσκεται ο κρατήρας του ηφαιστείου) παρατήρησαν ότι οι ρωγμές που είχαν ανοίξει πριν από μερικά χρόνια είχαν μεγαλώσει, ενώ είχαν ανοίξει νέοι κρατήρες. Παράλληλα με τους κτηνοτρόφους, ειδοποίησαν την ΕΑΓΜΕ και από τη Μητρόπολη Κω – Νισύρου, λόγω ρηγματώσεων που εμφανίστηκαν στη μονή Παναγίας Σπηλιανής.
      «Το 1995-1997 ήταν μια περίοδος δραστηριοποίησης του ηφαιστείου, με πολλούς μικροσεισμούς και κάποιες επιφανειακές παραμορφώσεις του εδάφους. Η περίοδος αυτή τελείωσε το 1998, ευτυχώς χωρίς να οδηγήσει σε ενεργοποίηση του ηφαιστείου», εξηγεί στην «Κ» ο Γιώργος Βουγιουκαλάκης, ηφαιστειολόγος στην ΕΑΓΜΕ. «Το 2001, έπειτα από μια περίοδο ισχυρών βροχοπτώσεων εμφανίστηκε στον κρατήρα μια ρωγμή που εξελίχθηκε έως το 2002, φθάνοντας τα 20 μέτρα μήκος, καθώς και πολλές βυθίσεις στο έδαφος».

      Η ΕΑΓΜΕ τότε μελέτησε το φαινόμενο, χρησιμοποιώντας στοιχεία και από δύο σταθμούς μέτρησης των γεωθερμικών ρευστών (ως προς τη θερμοκρασία και το ύψος της στάθμης τους) που υπάρχουν στο νησί και διαπίστωσε ότι δεν συνδέεται με το ηφαίστειο. «Πρόκειται ουσιαστικά για την απόκριση των πετρωμάτων στην κρίση του 1997 και τη διάβρωσή τους από την κυκλοφορία υδροθερμικών υγρών», εξηγεί ο κ. Βουγιουκαλάκης. «Τα θερμά ύδατα διαβρώνουν το υπέδαφος, δημιουργείται ένα κενό και όταν έχουμε μεγάλες βροχοπτώσεις η επιφάνεια του εδάφους καταρρέει».
      Κλιμάκιο της ΕΑΓΜΕ, αποτελούμενο από επιστημονικό προσωπικό της Διεύθυνσης Διαχείρισης Φυσικών και Τεχνολογικών Κινδύνων, επισκέφθηκε στις 14-23 Φεβρουαρίου τη Νίσυρο με σκοπό να πραγματοποιήσει αυτοψία. «Τοποθετήσαμε έναν επιπλέον σταθμό μέτρησης και μελετήσαμε το φαινόμενο. Οπως προκύπτει, έχει επεκταθεί λόγω των έντονων βροχοπτώσεων που προηγήθηκαν. Πάντως δεν συνδέεται με τη δραστηριότητα του ηφαιστείου ούτε σεισμικά, ούτε χημικά, ούτε θερμικά».

      Η επανεμφάνιση του φαινομένου δεν απασχόλησε ιδιαίτερα το νησί, καθώς οι κάτοικοι γνωρίζουν από τους επιστήμονες ότι δεν συνδέεται με το ηφαίστειο. «Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει. Επειδή το παρακολουθούν οι επιστήμονες και γνωρίζουμε ότι δεν συνδέεται με το ηφαίστειο δεν ανησυχεί κανείς», λέει ο Σιδέρης Κοντογιάννης, εργαζόμενος σε συνεργείο στην περιοχή. «Μόνο οι κτηνοτρόφοι ανησυχούν, γιατί παλαιότερα είχε πέσει μια αγελάδα σε μία από τις ρωγμές, ευτυχώς ήταν ρηχή και γλίτωσε. Απλά ίσως θα έπρεπε να μπει κάποια σήμανση για το καλοκαίρι, όταν έρχονται στο σημείο περιπατητές».
      Πηγή: Εφημερίδα «Καθημερινή»
      Πηγή φωτογραφιών: ΕΑΓΜΕ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ισχυρός σεισμός 6 Ρίχτερ ταρακούνησε τη Θεσσαλία το μεσημέρι της Τετάρτης και έγινε αισθητός μέχρι και την Αττική.
      Ο σεισμός σημειώθηκε μεταξύ Ελασσόνας και Λάρισας και συγκεκριμένα 21 χιλιόμετρα νότια νοτιοδυτικά της πρώτης.
      Σύμφωνα με την αυτόματη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, ο σεισμός είχε εστιακό βάθος 10 χιλιόμετρα. Η αρχική εκτίμηση για τον σεισμό ήταν 5,9 Ρίχτερ και αναθεωρήθηκε προς τα πάνω, στα 6 Ρίχτερ.
      Μέχρι στιγμής, δεν έχουν αναφερθεί σοβαρές ζημιές ή τραυματισμοί. 

      Χαμός στους δρόμους της Λάρισας – Βγήκαν όλοι έξω
      Οι κάτοικοι της Λάρισας πετάχτηκαν ανάστατοι στους δρόμους και την κεντρική πλατεία της πόλης.
      Δείτε φωτογραφίες και βίντεο από το larissanet.gr:
       
       
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Την διενέργεια διαγωνισμού για εργολαβίες κατασκευής δικτύων διανομής σε όλη την Ελλάδα αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΕΔΔΗΕ στην τελευταία του συνεδρίαση.
      Ο προβλεπόμενος χρόνος εγκατάστασης εργολάβων προσδιορίζεται μέχρι 01/03/2022 το αργότερο.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το δικαίωμα προαίρεσης, εφόσον ασκηθεί, δύναται να ανέλθει σε περίπτωση αύξησης κατ’ ανώτατο όριο στο 50% του προϋπολογισμού.
      Στην Αττική, οι εργολαβίες αφορούν τα δίκτυα των περιοχών: 
      -Αθήνας 
      -Πειραιά 
      -Καλλιθέας 
      -Μεσογείων 
      -Περιστερίου & Ελευσίνας 
      -Φιλοθέης-Κηφισιάς. 
      Στην υπόλοιπη Ελλάδα, οι εργολαβίες αφορούν τα δίκτυα των περιοχών: 
      -Άνδρου & Τήνου
      -Αλεξανδρούπολης 
      -Κομοτηνής & Ξάνθης 
      -Καβάλας & Δράμας 
      -Σερρών & Κιλκίς
      -Βέροιας & Κατερίνης 
      -Κοζάνης
      -Φλώρινας, Καστοριάς & Έδεσσας
      -Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλονίκης
      -Ανατολικής Θεσσαλονίκης & Πολυγύρου
      -Πάτρας & Αιγίου
      -Αγρινίου & Άρτας
      -Κορίνθου & Ναυπλίου
      -Πύργου, Ζακύνθου & Κεφαλονιάς
      -Καλαμάτας
      -Τρίπολης & Σπάρτης
      -Ιωαννίνων & Κέρκυρας
      -Βόλου
      -Λάρισας
      -Τρικάλων & Καρδίτσας
      -Λαμίας
      -Θήβας, Λιβαδειάς & Άμφισσας
      -Χαλκίδας & Αλιβερίου
      -Ηρακλείου
      -Αγ. Νικολάου
      -Χανίων
      -Ρεθύμνου
      -Ρόδου & Κω
      -Σύρου & Δυτικών Κυκλάδων
      -Σάμου, Χίου & Λέσβου
      Επίσης, οι εργολαβίες αφορούν και δίκτυα ΤΚΣΔ/ΔΠΑ. 
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.