Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Το πρόγραμμα παρακολούθησης της Γης της Ευρωπαϊκής Ένωσης Copernicus (CAMS) συνέβαλε στην έρευνα της Γερμανικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (DWD) η οποία ρίχνει φως στις εξαιρετικά ασυνήθιστες χαμηλές τιμές του όζοντος του περασμένου έτους στην ελεύθερη τροπόσφαιρα στο Βόρειο Ημισφαίριο και υποδηλώνει ότι οι μειωμένες εκπομπές λόγω περιορισμών της COVID-19 έχουν προκαλέσει μειώσεις του όζοντος μεταξύ υψομέτρου 1 και 8 χιλιομέτρων από το έδαφος της Γης,  κατά 7% την άνοιξη και το καλοκαίρι του περασμένου έτους.

      Μεταξύ άλλων, συλλέχθηκαν δεδομένα σχετικά με την αλληλεπίδραση μεταξύ οξειδίου του αζώτου και όζοντος. Στην ελεύθερη τροπόσφαιρα, λιγότερο οξείδιο του αζώτου συνεπάγεται επίσης και λιγότερο όζον.  Με δεδομένο ότι η χερσαία και εναέρια κυκλοφορία είναι μια σημαντική πηγή οξειδίου του αζώτου στην ατμόσφαιρα προέκυψε ότι η μείωσή του στις χερσαίες μεταφορές ήταν περίπου 14% και στην εναέρια κυκλοφορία έφθασε έως και 40%.
      Στο βαυαρικό χωριό Χόενπάισενμπεργκ μετρήθηκε μάλιστα το καλοκαίρι του 2020 (μετά από τα lockdown) τόσο λίγο όζον στην ελεύθερη τροπόσφαιρα όσο είχε να μετρηθεί από την μέτρηση του 1976.
      Ο Αναπληρωτής Διευθυντής της Υπηρεσίας Παρακολούθησης Ατμόσφαιρας Copernicus Richard Engelen, εξήγησε ότι «η πανδημία COVID-19 οδήγησε σε περιοριστικά μέτρα σε όλο τον κόσμο, τα οποία είχαν σημαντική επίδραση στις εκπομπές ρύπων. Για παράδειγμα, με λιγότερες μετακινήσεις και αεροπορικές μεταφορές μειώθηκε σημαντικά η χρήση καύσιμων  και  υπήρξαν λιγότερες εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα. Αυτό προκάλεσε χαμηλότερη συγκέντρωση οξειδίων του αζώτου, τα οποία είναι οι κύριοι παράγοντες για φωτοχημικές αντιδράσεις στην ατμόσφαιρα. Οι χαμηλές συγκεντρώσεις οξειδίων του αζώτου στην ελεύθερη τροπόσφαιρα σήμαινε χαμηλή φωτοχημική παραγωγή, η οποία οδήγησε σε λιγότερο όζον».
      Το πρόγραμμα παρακολούθησης της Γης της Ευρωπαϊκής Ένωσης Copernicus συνέβαλε στην έρευνα που έδειξε μειωμένες τιμές όζοντος στην ελεύθερη τροπόσφαιρα λόγω της κρίσης COVID-19.
      Το όζον στη στρατόσφαιρα παίζει βασικό ρόλο για την προστασία της ζωής στην επιφάνεια της Γης από επιβλαβείς και επικίνδυνες υπεριώδεις ακτινοβολίες, το όζον στην τροπόσφαιρα είναι ένας ρύπος καθώς και ένα σημαντικό αέριο του θερμοκηπίου. Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να υπάρχει πολύ όζον στη στρατόσφαιρα και λίγο στην τροπόσφαιρα.Ωστόσο, οι ανθρώπινες δραστηριότητες, έχουν οδηγήσει σε μείωση του στρατοσφαιρικού όζοντος τον τελευταίο αιώνα, και σε αυξήσεις του τροποσφαιρικού όζοντος.
      Μπορείτε να διαβάσετε τη μελέτη της Γερμανικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (DWD) ΕΔΩ
      Πηγή: Copernicus Atmosphere Monitoring Service/ECMW
      Φωτογραφία: NASA
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ενεργοποιείται από την Τρίτη, 2 Μαρτίου 2021, και ώρα 10.00 στο πληροφοριακό σύστημα του Προγράμματος «Εξοικονομώ-Αυτονομώ» η φάση υποβολής δικαιολογητικών. Η φάση αυτή είναι ενιαία για όλους τους τύπους αίτησης και ανεξαρτήτως περιφέρειας.
      Σύμφωνα και με τον Οδηγό του Προγράμματος, οι αιτήσεις που έχουν λάβει αριθμό πρωτοκόλλου υποβολής και βρίσκονται σε κατάσταση «Υποβολής Δικαιολογητικών» θα λάβουν προθεσμία  τριάντα (30) ημερών κατά την οποία θα πρέπει να αναρτηθούν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
      Σημειώνεται ότι για τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί αλλά έχουν χαρακτηριστεί ως «ειδική περίπτωση» υποβολής θα πρέπει να προηγηθεί ο έλεγχός τους και επομένως αυτές δεν θα ενταχθούν τώρα στη φάση υποβολής δικαιολογητικών.
      Επίσης, η υποβολή αιτήσεων τύπου Α και Β για Πολυκατοικίες στην πλατφόρμα του προγράμματος θα είναι διαθέσιμη ως την Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2021, και ώρα 14.00. Με το πέρας της περιόδου υποβολής δικαιολογητικών, όπως αυτή περιγράφεται παραπάνω, και εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι, η υποβολή αιτήσεων για πολυκατοικίες θα ενεργοποιηθεί εκ νέου.
      Το Πρόγραμμα «Εξοικονομώ-Αυτονομώ» χρηματοδοτείται από πόρους του ΕΣΠΑ με συγχρηματοδότηση Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Ένωσης.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έντονο υπήρξε το ενδιαφέρον για τους δυο ουρανοξύστες που θα κατασκευαστούν μέσα στην έκταση του πρωην αεροδρομίου του ελληνικού.   Prodea, Olirina, Grivalia, Hines, και Brooklane δήλωσαν σύμφωνα με πληροφορίες, παρών στον διαγωνισμό που αφορούσε την υποβολή μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τους δύο πύργους στο Ελληνικό.     Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα συσταθούν δύο εταιρείες ειδικού σκοπού κατά τα πρότυπα της συνεργασίας με την ΤΕΜΕΣ (όμιλος Κωνσταντακόπουλου), για την ανάπτυξη των ξενοδοχειακών μονάδων που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Η μια θα αναλάβει την ανάπυξη του κτιρίου γραφείων, που βρίσκεται στο βόρειο κομμάτι της ανάπτυξης, στην περιοχή πολεοδόμησης προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης (Α-Π4) το οποίο θα παραλάβει χρήση πολεοδομικού κέντρου.   Η δεύτερη το 50ώροφο κτήριο με κατοικίες που θα κατασκευαστεί στο παραλιακό μέτωπο στην κατάληξη του διαδρόμου περιπάτου (που συνδέει τη λεωφόρο Ποσειδώνος με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης). Στα δυο σχήματα θα συμμετέχει η Lamda Development με ποσοστό που θα φτάνει στο 25% και σε 75% αντίστοιχα.   Υπενθυμίζεται οτι η εγκεκριμένη πολεοδομική μελέτη του «Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά» προβλέπει την ανάπτυξη συνολικά έξι ψηλών κτιρίων -τοπόσημα- με ύψος μέχρι 200 μέτρα από τη στάθμη της θάλασσας   Στο μητροπολιτικό πάρκο: πολυδύναμο κέντρο πολλαπλών λειτουργιών και εκδηλώσεων  Στην περιοχή της μαρίνας: ψηλό κτήριο κατοικιών στη μαρίνα  Στην περιοχή προς την Λ Βουλιαγμένης (ΑΠ-4) δύο πύργοι με γραφεία και ξενοδοχείο Στο ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα  Στο παραλιακό μέτωπο περιοχή (ΑΠ-2) με κατοικίες.  Τα τεύχη του διαγωνισμού συνέταξαν και «έτρεξαν» τη διαδικασία -για λογαριασμό της Lamda Development- οι συμβουλευτικές εταιρείες Deloitte και Savills.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      "Σήμερα ρεαλιστικά χαρακτηρίζουμε το 2021 ως χρονιά ορόσημο για τις υποδομές της χώρας. Το πακέτο έργων άνω των 13 δισ. € είναι το μεγαλύτερο που έχει υλοποιηθεί στην Ελλάδα» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.
      "Σε αυτή την πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, που έχει διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε πράγματι σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο πακέτο έργων που μπορεί να δώσει μεγάλη ώθηση στην ελληνική οικονομία. Κάτι το οποίο δεν ήταν εύκολο, γιατί από την προηγούμενη κυβέρνηση παραλάβαμε μεγάλα έργα βαλτωμένα και μηδενική ωρίμανση νέων έργων» υπογράμμισε ο κ Καραγιάννης, μιλώντας στο "Βήμα της Κυριακής", ενώ μίλησε για την επανεκκίνηση των μεγάλων έργων, τονίζοντας ότι: «παρελήφθησαν μπλοκαρισμένα λόγω λαθών και ιδεολογικών αγκυλώσεων της προηγούμενης κυβέρνησης» αλλά και για το σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων έργων που έχει ανάγκη ο τόπος, από το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, έως έργα αντιπλημμυρικά, παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού μας δικτύου και έργα αναβάθμισης των λιμανιών και αεροδρομίων».
      Για το Ν. 4412 ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών σημειώνει ότι "βασικός στόχος της προσπάθειάς μας ήταν η αντιμετώπιση παθογενειών όπως οι ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των έργων και οι αλλεπάλληλες διαδικασίες αποζημιώσεων» και υπογραμμίζει ότι «εισάγονται νέοι θεσμοί, όπως η ιδιωτική επίβλεψη, ο φιλικός διακανονισμός, η διαιτησία, το δηλωτικό σύστημα κ.α., που θα αποτελέσουν βασικά εργαλεία για να βελτιώσουμε το πλαίσιο εκτέλεσης των έργων στη χώρα. Για έργα με ποιότητα, ταχύτητα, διαφάνεια και χαμηλότερο κόστος».
      Ο κ. Καραγιάννης, επίσης, έκανε αναφορά στα ΣΔΙΤ που είναι έργα που θα γίνουν, χωρίς καθυστερήσεις και με σημαντικό αναπτυξιακό αποτύπωμα.
      Για το Flyover της Θεσσαλονίκης τόνισε ότι «είναι ένα έργο προϋπολογισμού 370εκ. € , που ως Θεσσαλονικιός σας λέω ότι θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την καθημερινότητα της πόλης και θα δώσει μεγάλη ανάσα στην κυκλοφορία στους δρόμους. Και μάλιστα, μαζί και με το Μετρό, θα αλλάξει εντελώς την εικόνα της Θεσσαλονίκης. Σήμερα βρισκόμαστε στο στάδιο ελέγχου δικαιολογητικών των συμμετεχόντων της Α’ Φάσης, που ολοκληρώνεται εντός του Φεβρουαρίου. Η Β’ Φάση, προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2021 με την ανάδειξη αναδόχου.
      Για τα Δικαστικά Μέγαρα εξήγησε: «Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να εγκριθούν από τη ΔΕΣΔΙΤ 3 clusters αποτελούμενα από συνολικά 12 Δικαστικά Μέγαρα προϋπολογισμού 310εκ. € : Κρήτη (Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο), Κεντρική Μακεδονία (Έδεσσα, Σέρρες, Θεσσαλονίκη, Κιλκίς) και Κεντρική Ελλάδα (Βόλος, Λαμία, Καρδίτσα, Λάρισα, Τρίκαλα).
      Ερωτηθείς για τη Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι «στον προγραμματισμό μας περιλαμβάνεται η υλοποίηση μέσω ΣΔΙΤ του φορέα λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 400 εκατ. € και το καινοτόμο σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων για την αναλογική χρέωση».
      Παράλληλα αναφέρθηκε και σε δύο ακόμη μεγάλα έργα ΣΔΙΤ, το έργο συντήρησης και λειτουργίας του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας προϋπολογισμού 235εκ. € και το νέο κτίριο στην Πειραιώς που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της ΓΓ Υποδομών, που σήμερα είναι διάσπαρτη σε 13 κτίρια, από το οποίο το Ελληνικό Δημόσιο θα εξοικονομεί 3 εκ. € ετησίως.
      Σύμφωνα με τον κ Καραγιάννη «Το ξεμπλοκάρισμα έργων κολλημένων στα δίχτυα της γραφειοκρατίας και των δικαστικών αντιδικιών ήταν ένα προσωπικό στοίχημα για τον Κώστα Καραμανλή, ένα στοίχημα που τα γεγονότα επιβεβαιώνουν ότι κερδήθηκε. Ο άξονας Άκτιο-Αμβρακία, η Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα, το Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν κολλημένα εδώ και χρόνια με αβέβαιο μέλλον. Πλέον όλα έχουν πάρει το δρόμο τους ώστε να δώσουν νέα πνοή στις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών.
      Για το βόρειο Τμήμα του Ε-65 ανέφερε:«Πρόσφατα, μετά από επίπονες συστηματικές προσπάθειες και παρέμβαση ακόμα και του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, πήραμε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Βόρειο τμήμα του Ε-65, ένα έργο 450 εκατ. € που θα αρχίσει άμεσα να κατασκευάζεται».
      Για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος δήλωσε:«Μετά την απόφασή μας για επανένωση του έργου, πετύχαμε και να πάρουμε την έγκριση της DG GROW (Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις) και περιμένουμε μια ακόμα έγκριση από την DG COMP (Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) προκειμένου να ξεκινήσουμε το έργο εντός του 2021. Παράλληλα, δημοπρατήσαμε και ένα έργο 30 εκατ. € για τη βελτίωση των συνθηκών οδικήςασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως να κατασκευαστεί ο νέος».
      Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) ο κ Καραγιάννης ανέφερε ότι " σε 1,5 χρόνο αναθέσαμε 14 μελέτες και κατατέθηκε ήδη για έγκριση από το Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη. Μέχρι το καλοκαίρι θα κατατεθούν αντίστοιχα για το μεγάλο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο και τη βελτίωση των ήδη υλοποιημένων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων. Η ολοκλήρωση των μελετών από το Υπουργείο Υποδομών είναι το μεγαλύτερο βήμα που έχει γίνει ποτέ για τον ΒΟΑΚ».
      Τέλος, για τη σύνδεση της Σαλαμίνας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών τόνισε ότι η ΜΠΕ θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες, μετά από χρόνια αβελτηρίας.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο μέσον της παγκόσμιας κατάταξης και συγκεκριμένα στην 35η θέση ανάμεσα σε 79 χώρες βρίσκεται η Ελλάδα στον Παγκόσμιο Δείκτη Συνδεσιμότητας (Global Connectivity Index - GCI) για το 2020. Η Ελλάδα κατατάσσεται στη δεύτερη κατηγορία των χωρών, τους λεγόμενους “adopters”, με τις καλύτερες επιδόσεις να έχουν οι “frontrunners” και τις χειρότερες οι αποκαλούμενοι “starters”.
      Η χώρα εμφανίζει μέτριες επιδόσεις, που την κατατάσσουν στις χώρες “adopters”Ο Παγκόσμιος Δείκτης Συνδεσιμότητας βαθμολογεί τις επιδόσεις 79 κρατών, παγκοσμίως, εξετάζοντας την ωριμότητα των ΤΠΕ, τις επενδύσεις σε ΤΠΕ και την ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας. Οι χώρες με βαθμολογία μεταξύ 65-89 (στην κλίμακα του 120) ανήκουν στους “frontrunners”, εκείνες που συγκεντρώνουν μεταξύ 40 και 64 εντάσσονται στους “adopters”, όπου βρίσκεται και η Ελλάδα, ενώ τα κράτη με βαθμολογία 23-29 στους “starters”.
      Το Global Connectivity Index 2020 - που αποτελεί την έβδομη ετήσια έκθεση της Huawei και παρουσιάζει σήμερα ο ΣΕΠΕ - αποδίδει στην Ελλάδα βαθμολογία 52 (στην κλίμακα του 120). Μεταξύ άλλων, ο δείκτης μετρά τις επιδόσεις σε τέσσερις τομείς μείζονος σημασίας (Technology Enablers): ευρυζωνικότητα, cloud, τεχνητή νοημοσύνη, ΙοΤ.
      Η Ελλάδα σκοράρει 69 στην ευρυζωνικότητα, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 62. Συγκεντρώνει 39 βαθμούς - με μέσο όρο το 42 - στο cloud, έχει σκορ 24 με μέσο όρο το 30 στην τεχνητή νοημοσύνη, ενώ βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο του 40, συγκεντρώνοντας 48 βαθμούς, στο ΙοΤ.


      Ελληνικές επιδόσεις
      Συνολικά, τα 79 κράτη αξιολογούνται σε τέσσερις πυλώνες: διαθεσιμότητα, ζήτηση, εμπειρία χρήσης και δυναμική, οι οποίοι αναλύονται σε 40 επιμέρους δείκτες. Στη “Διαθεσιμότητα” (επενδύσεις σε ΤΠΕ, οπτικές ίνες, 4G&5G, επενδύσεις σε IoT, Cloud, AI, λογισμικό ασφαλείας), η Ελλάδα βρίσκεται κοντά στον παγκόσμιο μέσο όρο του 41, συγκεντρώνοντας 40 βαθμούς.
      Στη “Ζήτηση” (διείσδυση smartphones, συνδρομές mobile και fixed broadband, κατοχή υπολογιστών, μετάβαση στο cloud, συνδέσεις IoT, App downloads, e-Commerce) η Ελλάδα σκοράρει 56, πάνω από τον μέσο όρο του 55.
      Στον τομέα “Εμπειρία”, η Ελλάδα συμπορεύεται με τον παγκόσμιο μέσο όρο του 61. Ο συγκεκριμένος πυλώνας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δείκτες, όπως ηλεκτρονική διακυβέρνηση, προσιτότητα σταθερών και κινητών ευρυζωνικών συνδέσεων, εξυπηρέτηση πελατών τηλεπικοινωνιών, ταχύτητα download, IoT analytics, εμπειρία cloud.
      Τέλος, στον πυλώνα “Δυναμική”, η Ελλάδα επίσης βρίσκεται ακριβώς στον παγκόσμιο μέσο όρο με βαθμολογία 50. Δείκτες που εξετάζονται είναι η διαθεσιμότητα software developers, δαπάνες για R&D, ανθρώπινο δυναμικό ΙΤ, πατέντες ICT.

      Πρωταθλητές κόσμου
      Την πρώτη θέση παγκοσμίως στον Global Connectivity Index - GCI καταλαμβάνουν οι ΗΠΑ, με βαθμολογία 87. Τη δεύτερη μοιράζονται η Ελβετία και η Σιγκαπούρη με 81, ενώ ακολουθούν σε μικρή απόσταση η Σουηδία (80), η Δανία (77) και η Φινλανδία (76).
      Το “top 10” με τους πρωταθλητές κόσμου συμπληρώνουν η Ολλανδία, η Μεγάλη Βρετανία και η Ιαπωνία (75 μονάδες για κάθε χώρα) και η Νορβηγία (73). Οι δέκα πρώτες θέσεις της λίστας κυριαρχούνται από ευρωπαϊκά κράτη, αφού οι επτά στις δέκα πρωταθλήτριες χώρες έλκουν την καταγωγή τους από τη Γηραιά Ήπειρο.
      Οι adopters
      Σύμφωνα με την έκθεση, ο μέσος όρος των οικονομιών Frontrunner, Adopter και Starter έχει αυξηθεί από το 2015. Οι οικονομίες Starters παρουσιάζουν τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης, ακολουθούμενες από τους Adopters και στη συνέχεια τους Frontrunners. Αυτό υποδηλώνει ότι οι οικονομίες Starters καταφέρνουν να φτάσουν τους Adopters και Frontrunners περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο τo ψηφιακό κενό.
      Η έκθεση 2020 δείχνει, επίσης, ότι οι Starters οικονομίες έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στην ευρυζωνική κάλυψη. Η μέση διείσδυση κινητής ευρυζωνικότητας αυξήθηκε πάνω από 2,5 φορές, οι συνδρομές 4G αυξήθηκαν από 1% σε 19% και οι κινητές ευρυζωνικές συνδέσεις τους έγιναν 25% πιο προσιτές.
      Αυτά τα επιτεύγματα επέτρεψαν στις οικονομίες των Starters χωρών να προσφέρουν καλύτερες ολοκληρωμένες ψηφιακές υπηρεσίες και να αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης. Επιπλέον, οι δαπάνες τους για το ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από το 2014 σε πάνω από $2.000 ανά άτομο.

      Επενδύσεις στο ΙΤ
      Βάσει της έρευνας, η προθυμία των εταιρειών να επενδύσουν στο ΙΤ ποικίλλει ανάλογα με το πού βρίσκονται. Οι οργανισμοί στα Frontrunner και Adopter κράτη δίνουν προτεραιότητα στη διατήρηση των ΙΤ προϋπολογισμών τους σε σχέση με τους προϋπολογισμούς εκτός IT.
      Έχουν, επίσης, μειώσει τους ΙΤ προϋπολογισμούς τους κατά 2,5 έως 3,5 φορές λιγότερο απ’ ότι οι οργανισμοί σε άλλες χώρες. Τα κράτη με πιο ώριμη ψηφιακή υποδομή βρίσκονται σε καλύτερη θέση, που τους επιτρέπει να ελαχιστοποιήσουν τον οικονομικό αντίκτυπο της πανδημίας. Αυτά τα κράτη, σύμφωνα με την έκθεση, θα ανακάμψουν γρηγορότερα και θα διασφαλίσουν τον συνεχή μετασχηματισμό μέσα από προηγμένα μοντέλα παραγωγικότητας.
      Περισσότερα...

      0

    • steve aris

      Κλιμακωτή μείωση ή κατάργηση του τέλους, μόνο για φέτος, εξετάζει το οικονομικό επιτελείο, ανάλογα με την πτώση τζίρου - Πότε «κλειδώνουν» τα μέτρα
      Σε μείωση του τέλους επιτηδεύματος για τα εισοδήματα του 2020 σχεδιάζει να προχωρήσει το Υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο φορολογικών παρεμβάσεων που δρομολογεί – αλλαγή υπολογισμού τεκμηρίων, μείωση προκαταβολής φόρου κ.λπ. Ετσι, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει -μόνο για την τρέχουσα χρονιά- την κλιμακωτή μείωση έως και κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την πανδημία. Πρακτικά, δηλαδή, εξετάζεται το ενδεχόμενο ανάλογα με την πτώση τζίρου που έχει υποστεί μία επιχείρηση ή ένας επαγγελματίας, να περιορίζεται ή να καταργείται το τέλος επιτηδεύματος που καλείται να καταβάλει.
      Υπενθυμίζουμε πως η υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος ισχύει ανεξαρτήτως εάν οι υπόχρεοι είχαν κέρδη ή ζημιές κατά το 2020.
      Σε κάθε περίπτωση, τα μέτρα που εξετάζονται προς ανακούφιση των πληγέντων θα είναι εντός των δημοσιονομικών αντοχών της χώρας, ενώ οι σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν τον ερχόμενο Απρίλιο, οπότε και ελπίζεται να υπάρχει καλύτερη εικόνα για την πορεία της πανδημίας. Πώς διαμορφώνεται το τέλος επιτηδεύματος
      Το τέλος επιτηδεύματος ανέρχεται σε:
      -800 ευρώ ετησίως για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους και σε πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους.
      -1.000 ευρώ ετησίως για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από 200.000 κατοίκους.   Ειδική πρόβλεψη υπάρχει και για τους ελεύθερους επαγγελματίες που σήμερα καταβάλλουν 650 ευρώ ετησίως για ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες.
      600 ευρώ ετησίως για κάθε υποκατάστημα.
      Ειδικά για τους εργαζόμενους με «μπλοκάκια», δηλαδή τα φυσικά πρόσωπα που το εισόδημά τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρία φυσικά ή και νομικά πρόσωπα ή το 75% των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο, τα ποσά του τέλους επιτηδεύματος ανέρχονται σε:
      -400 ευρώ ετησίως, εφόσον η έδρα βρίσκεται σε τουριστικό τόπο ή σε πόλεις-χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους
      -500 ευρώ ετησίως, εφόσον η έδρα βρίσκεται σε πόλη με πληθυσμό πάνω από 200.000 κατοίκους.
      Περισσότερα...

      4

    • steve aris

      Η προστασία και διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς ενός τόπου και ο χαρακτήρας ολόκληρων εθνών, πολιτισμών και εποχών διαφαίνονται μέσα από το σύνολο των αρχιτεκτονικών έργων τους. Η Ελλάδα διαθέτει σημαντικό πολιτιστικό πλούτο και κατέχει μια αξιόλογη θέση στον παγκόσμιο πολιτιστικό χάρτη. Λόγω της μακράς και πλούσιας ιστορίας της αποτελεί μια από τις χώρες που διαθέτουν πλούσια αρχιτεκτονική κληρονομιά. Το πολιτιστικά μνημεία καθώς και το πλήθος των ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος κτιρίων που βρίσκονται σχεδόν σε κάθε πόλη της αποτέλεσαν και αποτελούν χαρακτηριστικές εικόνες της χώρας και αναγνωρίζονται διεθνώς ως επιτεύγματα ιδιαίτερης ιστορικής αλλά και καλλιτεχνικής αξίας.
      Ωστόσο, η ανεπανόρθωτη καταστροφή επί σειρά ετών ενός τεράστιου τμήματος της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της χώρας είναι, δυστυχώς, γεγονός αναμφισβήτητο. Η ανάγκη διατήρησης, προστασίας και επανάχρησης αξιόλογων και διατηρητέων κτιρίων υπαγορεύεται επιπλέον από την αναγκαιότητα αντίστασης στην καθημερινή υποβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος σαν σύστημα ισορροπίας, ποικιλίας και μέτρου για το σύγχρονο αστικό περιβάλλον.
      Σε αυτή τη χρονική στιγμή, όπου ο ρόλος των πόλεων έχει αναδειχθεί ως ο πλέον σημαντικός για το παρόν και το μέλλον της ανθρώπινης κοινωνίας και δραστηριότητας, ένα νέο πρόγραμμα με ολοκληρωμένες δράσεις για την αναγέννηση αξιόλογων, αλλά επικίνδυνων για τη δημόσια ασφάλεια, κτισμάτων έχει προετοιμαστεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Αντικείμενο του προγράμματος είναι η προστασία και η ανάδειξη της υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας και πιο συγκεκριμένα των ιστορικών και αξιόλογων κτιρίων μέσω ενός χρηματοδοτικού εργαλείου (προγράμματος) που απευθύνεται στους ιδιοκτήτες ή άμεσα επωφελούμενους των εν λόγω ακινήτων και φέρει τον τίτλο «Διατηρώ».
      Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης με εκτιμώμενο προϋπολογισμό τα 200 εκατομμύρια ευρώ. Στην ανωτέρω προσπάθεια προστίθεται η ενεργοποίηση του εργαλείου της Τράπεζας Γης και της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης που θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των διατηρητέων κτιρίων να δώσουν τους τίτλους του υπόλοιπου συντελεστή και να μπορέσουν με τα χρήματα που θα πάρουν να αποκαταστήσουν το κτίριο.
      Είναι σαφές ότι πρόκειται για μια ολοκληρωμένη προσπάθεια, η οποία για πρώτη φορά ενεργοποιεί μηχανισμούς και χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να καταστεί δυνατόν να μην καταρρεύσουν ή εγκαταλειφτούν τα διατηρητέα και αξιόλογα κτίρια της χώρας.
      * Ο Ευθύμιος Μπακογιάννης είναι γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας
      Εφημερίδα "Τα Νέα"
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Τρεις μήνες νωρίτερα από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα και από τη συμβατική της υποχρέωση προς το Ελληνικό Δημόσιο, η Fraport Greece παραδίδει στη χώρα, στους Έλληνες και τους ταξιδιώτες απ’ όλον τον κόσμο 14 καινούργια, αναβαθμισμένα και ασφαλή αεροδρόμια.
      Ανάμεσα τους το νέο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» το οποίο απορρόφησε σχεδόν το 25% της συνολικής επένδυσης ύψους 440 εκατ. ευρώ.
      Η Θεσσαλονίκη διαθέτει πλέον ένα αεροδρόμιο σχεδόν διπλάσιο από αυτό που είχε μέχρι πρότινος με δυο σύγχρονους τερματικούς σταθμούς και με σύγχρονες αεροδρομιακές υποδομές εφάμιλλες των αντίστοιχων διεθνών αεροδρομίων του εξωτερικού.
      Οι νέοι χώροι check-in, οι διπλάσιες πύλες αναχώρησης, τα νέα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης αποσκευών, οι υπερσύγχρονοι εμπορικοί χώροι και γενικά ο σύγχρονος σχεδιασμός των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων συνθέτουν ένα αεροδρομικό περιβάλλον που θυμίζει τα δημοφιλέστερα αεροδρόμια της Ευρώπης. Με το νέο αεροδρόμιο, η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας αποκτούν πλέον μια σύγχρονη πύλη εισόδου ΑΠΕ-ΜΠΕ/Ρεπορτάζ: Νικόλ Καζαντζίδου Κάμερα: Γιάννης Αγγελάκης
      Ηχητική δήλωση:
      Γιώργος Α. Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης Fraport Greece
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο διάτρησης στις πλάκες.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/diatris...
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού Α.Ε., σε συνέχεια των από 15.12.2020 και 22.1.2021 ανακοινώσεών της, ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας για την απόκτηση του 49% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΕΔΔΗΕ.
      Υποβλήθηκαν 11 Εκδηλώσεις Ενδιαφέροντος (Expressions of Interest - EoI), από στρατηγικούς επενδυτές, διαχειριστές υποδομών δικτύων και χρηματοοικονομικούς επενδυτές.
      Η ΔΕΗ θα εξετάσει τις υποβληθείσες Εκδηλώσεις Ενδιαφέροντος και θα προσκαλέσει τους επιλέξιμους συμμετέχοντες, σύμφωνα με τα κριτήρια που τέθηκαν στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, για τη συμμετοχή τους στη επόμενη φάση της διαδικασίας.
      Σύμφωνα με τις αναλύσεις 4 μεγάλων ΑΧΕΠΕΥ η αποτίμηση του ΔΕΔΔΗΕ κινείται μεταξύ 4,4 και 3 δισ με βασική παραδοχή ότι το EBITDA του είναι 400 εκατ ευρώ.

      Nωρίτερα το worldenergynews.gr έγραφε:
      Λήγει σήμερα το απόγευμα η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 49% του ΔΕΔΔΗΕ με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι στο διαγωνισμό θα συμμετάσχουν 4 ή 5 επενδυτικά κεφάλαια, όχι όμως και διαχειριστές δικτύων, οι οποίοι φαίνεται ότι προκρίνουν την ισχυρή παρουσία τους στο management της εταιρίας κάτι που δεν επιθυμεί η μητρική ΔΕΗ. Σύμφωνα με πληροφορίες μεταξύ των ενδιαφερομένων είναι η Macquarie, πολυεθνικό επενδυτικό κεφάλαιο με έδρα την Αυστραλία που δραστηριοποιείται στις υποδομές και συμμετέχει επίσης στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Υποδομών.
      Το γαλλικό fund Ardian, με ειδίκευση σε έργα υποδομών και ενέργειας, φαίνεται ότι θα δηλώσει την παρουσία του στο διαγωνισμό όπως και το μεγαλύτερο ανεξάρτητο ιταλικό fund υποδομών, το F2i SGR, που είχε συνεργαστεί με την ιταλική TERNA στον διαγωνισμό για την πώληση του 24% του ΑΔΜΗΕ και το First Sentier.
      Μεταξύ των ενδιαφερομένων ενδέχεται να είναι επίσης το KKR και η Blackrock αν και κάποιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδέχεται να μπουν στη διαδικασία σε επόμενη φάση.
      Όμιλος Κοπελούζου, ο άγνωστος Χ των προσφορών
      Εξάλλου σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε το Reuters ο Όμιλος Κοπελούζου μαζί με το καναδικό fund PSP θεωρούνται δυνητικοί συμμετέχοντες, ενώ παραμένει άγνωστο ποια στάση θα τηρήσει η κινεζική State Grid, που συμμετέχει με ποσοστό 35% στον ΑΔΜΗΕ. Ο κινεζικός όμιλος φέρεται να ενδιαφέρεται για τον ΔΕΔΔΗΕ παρά το γεγονός ότι όροι του διαγωνισμού αποκλείουν τη συμμετοχή του λόγω ακριβώς της ιδιότητας του ως μετόχου του ΑΔΜΗΕ. Πληροφορίες περί καταγγελίας των Κινέζων στην ευρωπαϊκές αρχές έχουν διαψευστεί. Πάντως είναι σαφές ότι οι Βρυξέλλες δεν επιθυμούν περαιτέρω επέκταση της κινεζικής εταιρίας στα ευρωπαϊκά δίκτυα.
      H αποτίμηση
      Σύμφωνα με τις αναλύσεις 4 μεγάλων ΑΧΕΠΕΥ η αποτίμηση του ΔΕΔΔΗΕ κινείται μεταξύ 4,4 και 3 δισ με βασική παραδοχή ότι το EBITDA του είναι 400 εκατ ευρώ.
      Η εκτίμηση για την αξία των αναπόσβεστων παγίων του είναι 3,6 δισ ευρώ.
      Η πλουσιότερη αποτίμηση έχει δοθεί από την ΑΧΙΑ 4,4 δισ, ακολουθεί η Optima με 4,2 δισ, η Pantelakis με 3,5 δισ και η Eurobank με 3 δισ.
      Αν υπολογίσει κανείς τα δανειά του 1,5 δισ τότε η καθαρή του ωφέλεια σε μια αποτίμηση ιδιωτικοποίησης θα είναι 4-1,5 = 2,5 δισ, άρα για το 49% η ΔΕΗ θα λάβει 1,2 δισ.
      Η προσδοκία αυτή έχει απογειώσει την κεφαλαιοποίηση της ΔΕΗ η οποία ξεπέρασε μετά από πολλά χρόνια τα 2 δισ ευρώ και μάλιστα χωρίς τον ΑΔΜΗΕ.
      Σε ότι αφορά τη συμμετοχή ευρωπαίων διαχειριστών στο διαγωνισμό παραμένει άγνωστο εάν θα υπάρξει με τις πληροφορίες να μιλούν για αποθάρρυνση τους από το γεγονός ότι διατίθεται μειοψηφικό πακέτο μετοχών και προφανώς η όποια συμμετοχή στο management δεν μπορεί να είναι τόσο ισχυρή όσο εάν ήλεγχαν την πλειοψηφία.
      Πάντως η συμμετοχή στο management είναι κάτι που θα συζητηθεί σε επόμενη φάση του διαγωνισμού και τίποτα δεν αποκλείει συμπράξεις στο μέλλον.
      Πρέπει να σημειωθεί ότι η αρνητική δημοσιότητα των τελευταίων ημερών για τον ΔΕΔΔΗΕ, λόγω της κακοκαιρίας και των εκτεταμένων βλαβών στην Αττική τροφοδότησαν φήμες για νέα παράταση της προθεσμίας για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, τις οποίες η ΔΕΗ διέψευδε ως χθες το βράδυ.Σημειώνεται  ότι η κατάθεση του ενδιαφέροντος σήμερα γίνεται ηλεκτρονικά και οι υποψήφιοι θα πρέπει ως τις 26 Φεβρουαρίου να προσκομίσουν και όλα τα απαιτούμενα νομιμοποιητικά έγγραφα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Υπάρχουν 51 κυρίαρχα κράτη με επικράτεια που βρίσκεται εντός του κοινού ορισμού της Ευρώπης ή/και με συμμετοχή σε διεθνείς ευρωπαϊκούς οργανισμούς που είναι σχεδόν παγκοσμίως αναγνωρισμένες. Η παρακάτω λίστα περιλαμβάνει όλες τις οντότητες που εμπίπτουν ακόμη και εν μέρει σε οποιονδήποτε από τους διάφορους κοινούς ορισμούς της Ευρώπης, γεωγραφικούς ή πολιτικούς. Πενήντα αναγνωρισμένα κράτη και το Κοσσυφοπέδιο με περιορισμένη, αλλά ουσιαστική και διεθνή αναγνώριση.   Ο κατάλογος περιλαμβάνει τα ψηλότερα κτίρια σε κάθε χώρα της Ευρώπης για το 2020. Κάθε χώρα αντιπροσωπεύεται από ένα μόνο κτίριο.    Για δεκαετίες, μόνο μερικές μεγάλες πόλεις, όπως η Μόσχα, το Λονδίνο, το Παρίσι, η Φρανκφούρτη, η Βαρσοβία, η Μαδρίτη, το Μιλάνο και η διηπειρωτική πόλη της Κωνσταντινούπολης περιείχαν ουρανοξύστες. Δείτε το video (ακολουθεί η λίστα):
          1. LAKHTA CENTER Saint Petersburg, RUSSIA Height : 462 m (1,516 ft)  Built in : 2019   2. ABU DHABI PLAZA Nur-Sultan, KAZAKHSTAN 310.8 m (1,020 ft) 2020   3. THE SHARD London, UNITED KINGDOM 306 m (1,004 ft) 2013   4. COMMERZBANK TOWER Frankfurt, GERMANY 300 m (984 ft) 1997   5. SKYLAND İSTANBUL Istanbul , TURKEY 284 m (932 ft) 2017   6. BAKU TOWER Baku, AZERBAIJAN 276 m (906 ft) 2020   7. DC TOWER 1 Vienna, AUSTRIA 250 m (820 ft) 2013   8. TORRE DE CRISTAL Madrid, SPAIN 249 m (817 ft) 2009   9. ALLIANZ TOWER Milan, ITALY 242 m (794 ft) 2015   10. TOUR FIRST Courbevoie, FRANCE 231 m (758 ft) 2011   11. PALACE OF CULTURE AND SCIENCE Warsaw, POLAND 230.7 m (757 ft)  1955   12. BATUMI TECHNOLOGICAL UNIVERSITY TOWER Batumi, GEORGIA 200 m (656 ft) 2012   13. TURNING TORSO Malmö, SWEDEN 190 m (623 ft) 2005   14. ROCHE TOWER Basel, SWITZERLAND 178 m (584 ft) 2015   15. MAASTOREN Rotterdam, NETHERLANDS 177.7 m (583 ft)  2010   16. AVAZ TWIST TOWER  Sarajevo, BOSNIA & HERZEGOVINA 172 m (564 ft) 2008   17. TOUR DU MIDI Brussels, BELGIUM 171 m (561 ft) 1967   18. TOUR ODÉON Monaco, MONACO 170 m (558 ft) 2015   19. KLOVSKI DESCENT 7A Kiev, UKRAINE 168 m (551 ft) 2012   20. EUROPA TOWER Vilnius, LITHUANIA 153 m (502 ft) 2004   21. SKY TOWER Bucharest, ROMANIA 137 m (449 ft) 2012   22. DALMATIA TOWER Split, CROATIA 135 m (443 ft) 2020   23. 360 NICOSIA Nicosia, CYPRUS 135 m (443 ft) 2020   24. WESTERN CITY GATE Belgrade, SERBIA 135 m (443 ft) 1980   25. PARUS Minsk, BELARUS 133 m (436 ft) 2014   26. ST. PETER'S BASILICA Vatican City, VATICAN CITY 132.5 m (435 ft) 1626   27. MAJAKKA Helsinki, FINLAND 131.7 m (432 ft) 2019   28. CEVAHIR TOWERS Skopje, NORTH MACEDONIA 130 m (427 ft) 2018   29. CAPITAL FORT Sofia, BULGARIA 125.8 m (413 ft) 2015   30. NIVY TOWER Bratislava, SLOVAKIA 125 m (410 ft) 2020   31. COPENHILL Copenhagen, DENMARK 124 m (407 ft) 2017   32.  Z-TOWERS Riga, LATVIA 123 m (404 ft) 2017   33. TORRE DE MONSANTO Oeiras, PORTUGAL 120 m (394 ft) 2001   34. SWISSOTEL TALLINN Tallinn, ESTONIA 117 m (384 ft) 2007   35. RADISSON BLU PLAZA HOTEL Oslo, NORWAY 117 m (384 ft) 1990   36. COUR DE JUSTICE TOWER III Luxembourg, LUXEMBOURG 115 m (377 ft) 2019   37. ARENA CENTER TOWER Tirana, ALBANIA 112 m (367 ft) 2019   38. AZ TOWER Brno, CZECH REPUBLIC 111 m (364 ft) 2013   39. ATHENS TOWER 1 Athens, GREECE 103 m (338 ft) 1971   40. ESZTERGOMI BAZILIKA Esztergom, HUNGARY 100 m (328 ft) 1869   41. PORTOMASO BUSINESS TOWER Saint Julian's, MALTA 97.5 m (320 ft) 2000   42. ROMASHKA TOWER Chișinău, MOLDOVA 91 m (299 ft) 1986   43. KRISTALNA PALAČA Ljubljana, SLOVENIA 89 m (292 ft) 2011   44. RILINDJA TOWER Priština, KOSOVO 87 m (285 ft) 1980   45. ELITE PLAZA BUSINESS CENTER Yerevan, ARMENIA 85 m (278 ft) 2013   46. CENTRE TERMOLÚDIC CALDEA Escaldes-Engordany, ANDORRA 80 m (262 ft) 1994   47. CAPITAL DOCK Dublin, IRELAND 79 m (259 ft) 2018   48. SMÁRATORG OFFICE TOWER Kópavogur, ICELAND 77.6 m (255 ft) 2007   49. BULEVAR MITRA BAKICA TOWERS Podgorica, MONTENEGRO 65 m (213 ft) No data   50. WORLD TRADE CENTER Serravalle, SAN MARINO 39.47 m (130 ft)  2004   51. SCHWEFELSTRASSE 25 Vaduz, LIECHTENSTEIN 39 m (128 ft) No data   Information Source & Images Credit: https://pastebin.com/S4vzL2tg
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά από πολύμηνη αγωνία για την επιτυχία του φιλόδοξου εγχειρήματος, όλα φαίνεται πως πήγαν καλά και το ρομποτικό ρόβερ «Perseverance» της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) προσεδαφίστηκε λίγα λεπτά πριν από τις 23:00 (ώρα Ελλάδας) με ασφάλεια στον Άρη, με σκοπό να αναζητήσει ίχνη μικροβιακής ζωής στον πλανήτη και να τον μελετήσει γεωλογικά.
      Το εξάτροχο ρόβερ μεγέθους SUV, γνωστό και με το παρατσούκλι «Πέρσι», είναι λίγο μεγαλύτερο και βαρύτερο από το ρόβερ «Curiosity» που μελετά μέχρι σήμερα τον Άρη. Διαθέτει πιο εξελιγμένα επιστημονικά όργανα, ικανά για πιο φιλόδοξα πειράματα, αποτελώντας το πιο εξελιγμένο εργαστήριο αστροβιολογίας που έχει ποτέ σταλεί σε άλλο ουράνιο σώμα. Με τα εργαλεία του, θα συλλέξει αρειανά δείγματα, που θα επιστραφούν στη Γη με μια μελλοντική αποστολή, κάτι που, εφόσον συμβεί, θα είναι μια παγκόσμια πρωτιά. 
      Το «Perseverance» κατέβηκε μέσα στον μεγάλο κρατήρα Jezero, που κάποτε ήταν αρχαία λίμνη και δέλτα ποταμού και όπου θεωρείται πιθανότερο να υπήρχαν μορφές ζωής πριν δισεκατομμύρια χρόνια, όταν ο Άρης ήταν πιο θερμός, υγρός και πιθανώς φιλόξενος για ζωή. Μεταξύ άλλων, το ρόβερ διαθέτει μια πειραματική συσκευή που θα μετατρέπει το διοξείδιο της αρειανής ατμόσφαιρας σε καθαρό οξυγόνο, καθώς επίσης ένα μίνι μετεωρολογικό σταθμό, 19 κάμερες και δύο μικρόφωνα που θα καταγράψουν τους πρώτους αρειανούς ήχους. Επίσης το ρόβερ θα απελευθερώσει το «Ingenuity», ένα μικρό ρομποτικό ελικόπτερο βάρους 1,8 κιλών, το πρώτο στην ιστορία που θα πετάξει σε έναν άλλο κόσμο.
      Προτού όμως γίνουν όλα αυτά, πέρασαν «επτά λεπτά τρόμου», όπως τα λέει η NASA, ώσπου να βεβαιωθεί ότι το ρόβερ, το οποίο έκανε ένα επτάμηνο διαστημικό ταξίδι απόστασης 470 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, κατέβηκε σώο και αβλαβές στην επιφάνεια του Άρη, ενός προορισμού με κακή φήμη στη διαστημική ιστορία, καθώς ουκ ολίγες φορές -σχεδόν τις μισές- έχουν αποτύχει οι απόπειρες προσεδάφισης. Το «Perseverance» είναι το πέμπτο ρόβερ που οι ΗΠΑ στέλνουν στον Άρη.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην έναρξη της υλοποίησης τεσσάρων ακόμα υποέργων του "ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ", του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης συνολικού προϋπολογισμού 19,7 εκατ. ευρώ προχώρησε η Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. Τα υποέργα αφορούν (α) την παροχή 33.000 τηλεφωνικών συσκευών και συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας υπό τη μορφή εταιρικού VPN και 9.000 συνδέσεων δεδομένων σε στελέχη της δημόσιας διοίκησης καθώς και (β) τη δυνατότητα αποστολής 72 εκατομμυρίων σύντομων μηνυμάτων (Bulk SMSs) από φορείς του Δημοσίου. Με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί μια "ενδοδικτυακή" επικοινωνία εντός του "ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ" εντελώς δωρεάν, δίνοντας έτσι στα κρατικά ταμεία μια σημαντική εξοικονόμηση, σχετικά με τις τηλεπικοινωνιακές δαπάνες του Δημοσίου.
      Όλες οι παραπάνω συνδέσεις, ανεξαρτήτως προφίλ χρήσης, περιλαμβάνουν απεριόριστο χρόνο ομιλίας και SMS προς κινητά και σταθερά εντός του "ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ", και επιπροσθέτως, συνοδεύονται από συσκευές κινητής τηλεφωνίας τύπου "smartphone".
      Όπως εκτιμάται εντός του δεύτερου τριμήνου του 2021 θα έχει ολοκληρωθεί η υλοποίηση των έργων, των οποίων οι συμβάσεις έχουν υπογραφεί.
      Τις συμβάσεις των υποέργων υπέγραψαν ο Σταύρος Ασθενίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΚτΠ Α.Ε. ο Λυκούργος Αντωνόπουλος, προϊστάμενος της δ/νσης Πωλήσεων ICT, της "COSMOTE ΚΙΝΗΤΕΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε." και ο Χέρμαν Ριντλ γενικός διευθυντής εταιρικών πελατών και Ψηφιακού Μετασχηματισμού της "WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.Β.Ε.".
      Όπως δήλωσε ο κ.Ασθενίδης "με την υπογραφή των συμβάσεων σήμερα, ολοκληρώνεται ακόμα ένα σημαντικό βήμα στη πορεία υλοποίησης ενός έργου ορόσημο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δημοσίου. Όλοι ανεξαιρέτως στην Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. υποστηρίζουμε σθεναρά την κυβέρνηση και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ώστε ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας να φτάσει στα υψηλά επίπεδα που έχουν θέσει ως στόχο". Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής Έργων της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε., Δημήτρης Γιάντσης, ανέφερε ότι "μετά την έναρξη υλοποίησης των έξι υποέργων υποδομών του "ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ" που έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο, η υπογραφή των τεσσάρων αυτών συμβάσεων της Ασύρματης Νησίδας, αποτελεί ένα ακόμα επιτυχημένο ορόσημο της διαγωνιστικής διαδικασίας του έργου και σηματοδοτεί ταυτόχρονα την έναρξη της υλοποίησης των συμβάσεων αυτών". Να υπενθυμίσουμε ότι το έργο "ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ" αφορά στη δημιουργία του Δικτύου Δημόσιου Τομέα (κατ' εφαρμογή του Ν.3979/2011), με κύριο αντικείμενο την παροχή ενός συνόλου αναβαθμισμένων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο σύνολο των φορέων του Δημοσίου για τρία συνεχόμενα χρόνια, παρέχοντας έτσι κάλυψη σε 34.000 περίπου σημεία παρουσίας (κτήρια) του Δημοσίου, καθώς και υπηρεσίες ασύρματων τηλεπικοινωνιών. Αποτελεί συνέχεια και επέκταση του υφιστάμενου Εθνικού Δικτύου Δημόσιας Διοίκησης "ΣΥΖΕΥΞΙΣ", το οποίο καλύπτει σήμερα μόλις 4.500 σημεία παρουσίας φορέων. Με την ολοκλήρωσή του "ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ", όλοι οι φορείς του Δημοσίου, θα διαθέτουν αναβαθμισμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, με δραστική αύξηση των ταχυτήτων πρόσβασης στο internet, προσφέροντας έτσι ακόμα περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες προς τον πολίτη. Ταυτόχρονα, για πρώτη φορά το Ελληνικό Δημόσιο θα γνωρίζει με ακρίβεια πόσα χρήματα δαπανά για τις ανάγκες επικοινωνίας των φορέων του (σταθερή, κινητή τηλεφωνία και internet).
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τεκτονικές αλλάγες όσον αφορά την ψηφιοποίηση της οικονομικής, επιχειρηματικής και κοινωνικής ζωής φέρνει η πανδημία του COVID-19. Η στροφή προς μια ψηφιακή εποχή επιταχύνεται από την πανδημία, φέρνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό ταχύτερα σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας.
      Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν τα 2/3 (65%) του παγκόσμιου ΑΕΠ θα παράγονται ψηφιακά έως το 2022, με τη συμβολή της ψηφιακής οικονομίας στη διεθνή οικονομική ανάπτυξη να γίνεται κάτι παραπάνω από καίρια.
      Όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα του, ο πλανήτης αναμένεται να επενδύσει περισσότερα από $6,8 τρισ. στον ψηφιακό μετασχηματισμό την περίοδο 2020-2023. Τα επενδυτικά προγράμματα για την ψηφιοποίηση θα αυξάνονται με ρυθμό της τάξης του 15,5% τουλάχιστον έως το 2023.
      Παρά την πανδημία του COVID-19 και ίσως εξαιτίας αυτής, οι αναλυτές (IDC, FutureScape: Worldwide Digital Transformation 2021 Predictions) κάνουν πλέον λόγο για κατεύθυνση της παγκόσμιας οικονομίας προς ένα …ψηφιακό πεπρωμένο. Επιχειρήσεις, δημόσιοι οργανισμοί, αλλά και οι ίδιες οι κοινωνίες βαδίζουν ήδη σε αυτό τον δρόμο.
      Στον δρόμο της ψηφιοποίησης βαδίζουν με επιταχυνόμενο ρυθμό -κατά κύριο λόγο οι ίδιες οι επιχειρήσεις: έως το 2023, το 75% των εταιρειών θα έχει εφαρμόζει έναν ολοκληρωμένο οδικό χάρτη ψηφιακού μετασχηματισμού. Το αντίστοιχο ποσοστό σήμερα είναι 27%.
      Ψηφιακές δεξιότητες
      Προφανώς η πορεία των επιχειρήσεων προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό θα παραμείνει γράμμα κενό περιεχομένου, αν δεν υπάρχει αντίστοιχη ψηφιακή πορεία για το ανθρώπινο δυναμικό. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι ήδη από το 2021, το 60% των εταιρειών-ηγετών θα επενδύουν μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού τους στην ψηφιακή εμπειρία του προσωπικού, εγκαινιάζοντας νέα μοντέλα συνεργασίας μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων.
      Η επιτάχυνση της πορείας προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό θα σηματοδοτήσει μια ταχύτερη μετάβαση προς τη λεγόμενη «οικονομία της πλατφόρμας». Έως το 2025, καθοδηγούμενες από τις ασταθείς παγκόσμιες συνθήκες, το 75% οι διοικήσεις των επιχειρήσεων παγκοσμίως θα αξιοποιούν τις ψηφιακές πλατφόρμες και τις δυνατότητες του οικοσυστήματος, που αυτές δημιουργούν, για να προσαρμόσει τις αλυσίδες αξίας τους σε νέες αγορές.
      Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ήδη δημιουργεί -και θα συνεχίσει να το κάνει- νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Με ορίζοντα το 2021, τουλάχιστον το 30% των εταιρείες θα επιταχύνουν την καινοτομία, για να υποστηρίξουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα λειτουργίας, θέτοντας τις βάσεις για την ψηφιακή επιχείρηση του μέλλοντος.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ηλεκτρονικά μέσω μιας νέας εφαρμογής που θα λειτουργήσει, σύντομα στο σύστημα taxisnet, θα μπορούν να υποβάλλουν τις δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων όσοι φορολογούμενοι προβαίνουν σε αγορές σπιτιών, λοιπών κτισμάτων, αγροτεμαχίων και λοιπών εδαφικών εντάσεων.
      Η νέα εφαρμογή θα τεθεί σε λειτουργία εντός των προσεχών εβδομάδων από την ΑΑΔΕ. Η ηλεκτρονική υποβολή, θα είναι προαιρετική έως τις 31 Μαϊου ενώ από την 1η Ιουνίου 2021 θα γίνει υποχρεωτική.
      Η νέα διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής θα ξεκινά και θα ολοκληρώνεται στο γραφείο του συμβολαιογράφου.
      Η δήλωση φόρου μεταβίβασης θα συντάσσεται και θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο taxisnet από τον συμβολαιογράφο ενώ η διασταύρωση, ο έλεγχος και η επαλήθευση των δηλούμενων στοιχείων θα γίνεται αυτόματα από το σύστημα.
      Ειδικότερα, η ηλεκτρονική δήλωση φόρου θα συντάσσεται από το συμβολαιογράφο ανά αγοραστή και ανεξαρτήτως από το πλήθος ή τον αριθμό προς αγορά ακινήτων και θα υποβάλλεται στην εφαρμογή από τους συμβαλλομένους.
      Η αξία για τον υπολογισμό του φόρου θα υπολογίζεται από το συμβολαιογράφο με τα φύλλα υπολογισμού ή το ΑΤΑΚ του ακινήτου όπου υπάρχει.
      Η ευθύνη για την ακρίβεια και την ορθότητα υποβαλλόμενης δήλωσης και των συνυποβαλλόμενων φύλλων υπολογισμού αξιών αυτής θα ανήκει αποκλειστικά στους συμβαλλόμενους , οι οποίοι θα αποδέχονται το περιεχόμενο της δηλωσης με την υπβολή της μέσω του taxisnet.
      Τα παραπάνω θα ισχύουν κι όταν υποβάλλεται αίτηση για απαλλαγή λόγω πρώτης κατοικίας. Η ευθύνη για την υποβολή σχετικού αιτήματος θα ανήκει αποκλειστικά στον αγοραστή.
      Η υποβολή της δήλωσης ΦΜΑ με τη νέα «ηλεκτρονική διαδικασία» θα καταστεί υποχρεωτική από 1η/6/2021.
      Μέχρι την 31/5//2021, η διαδικασία υποβολής θα πραγματοποιείται είτε με τη νέα ηλεκτρονική διαδικασία είτε σύμφωνα με την ισχύουσα σήμερα διαδικασία.
      Περισσότερα...

      4

    • ilias

      Μετά από προσπάθειες της Προέδρου του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Ν. Καπούλα, άνοιξε η πλατφόρμα κατηγορίας 5 του νόμου 4495/2017 για τη δήλωση αυθαιρέτων σε Δήμους της Μαγνησίας που είχαν τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, σύμφωνα με αποφάσεις της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.Ήδη στην πλατφόρμα έχουν ενταχθεί οι Δήμοι Βόλου, Αλμυρού, Νοτίου Πηλίου, Σκιάθου και Σκοπέλου και οι μηχανικοί μπορούν να καταχωρήσουν τις δηλώσεις που προβλέπονται από το νόμο.Προσπάθειες γίνονται σε συνεννόηση με το αρμόδιο Υπουργείο, να ενταχθούν στην αντίστοιχη πλατφόρμα και οι Δήμοι Ρήγα Φεραίου και Ζαγοράς - Μουρεσίου, για τους οποίους είχαν σταλεί από το ΤΕΕ Μαγνησίας οι αποφάσεις ένταξής τους στις περιοχές που είχαν τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μαζί με τους άλλους πληγέντες δήμους.
      Πηγή:
      https://www.teemag.gr/cgi-bin/pages/index.pl?arlang=Greek&arcode=210216152037&argenkat=Επικαιρότητα&type=article
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για την υποβολή αντίρρησης ενδέχεται ο πολίτης να πρέπει να καταβάλλει σχετικό τέλος, το ύψος  του οποίου εξαρτάται από την έκταση της περιοχής για την οποία υποβάλλει αντίρρηση. Παρακάτω αναλύονται οι περιπτώσεις οι οποίες εξαιρούνται της καταβολής του ειδικού τέλους άσκησης αντιρρήσεων.
      Από την καταβολή του ειδικού τέλους άσκησης αντιρρήσεων, εξαιρούνται οι αντιρρήσεις που αφορούν σε:
      περιοχές που έχουν συμπεριληφθεί στον δασικό χάρτη ως δασικές, λόγω μη αποτύπωσηςτου περιγράμματος των εγκεκριμένων ορίων οικισμών και των εγκεκριμένων ορίων πολεοδομικών μελετών ή ρυμοτομικών σχεδίων (παρ. 2α του άρθρου 23 του Ν. 3889/2010, όπως ισχύει) εκτάσεις που αντιστοιχούν στο όριο αρτιότητας, κατά το χρόνο έκδοσης της σχετικής οικοδομικής άδειας και εντάσσονται στην προηγούμενη περίπτωση (παρ. 3β του άρθρου 31 του Ν. 4280/2014, όπως ισχύει) περιοχές που εμφανίζονται ως δασικές στη φωτοερμηνεία της παλαιότερης αεροφωτογράφησης αλλά περιλαμβάνονται σε κληροτεμάχια εποικιστικών εκτάσεων ή αναδασμού περιοχές που εμφανίζονται ως χορτολιβαδικές ή βραχώδεις ή πετρώδεις, είτε κατά την παλαιότερη είτε κατά την πρόσφατη αεροφωτογράφηση, αλλά περιλαμβάνονται σε περιοχές εποικιστικών εκτάσεων ή αναδασμού περιοχές για τις οποίες έχουν εκδοθεί τελεσίδικες Πράξεις Χαρακτηρισμού από την αρμόδια Δασική Υπηρεσία (Άρθρο 14 του Ν. 998/1979), οι οποίες εκ παραδρομής δεν απεικονίζονται στους αναρτημένους δασικούς χάρτες περιοχές με εκκρεμείς αιτήσεις για έκδοση Πράξης Χαρακτηρισμού και υποθέσεις που υπόκεινται στη διαδικασία αυτή. Επίσης, δεν υποβάλλεται τέλος από φορείς της Κεντρικής Διοίκησης (πχ Υπουργεία) και από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄καιΒ΄Βαθμού (Περιφερειακές Ενότητες, Δήμοι).
      Πρέπει να τονίσουμε ότι οι αντιρρήσεις χωρίς τέλος υποβάλλονται μόνο στα ΣΥΑΔΧ (Σημείο Υποστήριξης Ανάρτησης Δασικών Χαρτών).
      Εφόσον δεν εμπίπτει το ακίνητο σε μια από τις προαναφερόμενες περιπτώσεις, κατά την υποβολή αντίρρησης καταβάλλεται τέλος, το ύψος του οποίου εξαρτάται από το εμβαδόν της έκτασης της οποίας αμφισβητεί τον χαρακτηρισμό.
      έως και 100 τ.μ. 10 ευρώ έως και 1.000 τ.μ. 40 ευρώ πάνω από 1 έως 5 στρέμματα 90 ευρώ πάνω από 5 έως 10 στρέμματα  180 ευρώ πάνω από 10 έως 20 στρέμματα  350 ευρώ πάνω από 20 έως 100 στρέμματα 700 ευρώ πάνω από 100 έως 300 στρέμματα 400 ευρώ πάνω από 300 στρέμματα 300 ευρώ Το ειδικό τέλος υπολογίζεται αυτόματα από την εφαρμογή. Επισημαίνεται ότι για να γίνει ο υπολογισμός του τέλους ορθά, χωρίς περιττή επιβάρυνση, θα πρέπει κατά την υποβολή της αντίρρησης να έχουν επιλεγείμόνο τα τμήματα της ιδιοκτησίας για τα οποία επιθυμούμε να επανεξετασθεί ο χαρακτηρισμός.
      Τέλος, να πούμε  ότι το τέλος  μπορεί να πληρωθεί με δύο τρόπους:
      Κατά τη διάρκεια της υποβολής της αντίρρησης ηλεκτρονικά, με τη χρήση κάρτας, στο τελευταίο στάδιο της διαδικασίας. Σε  τραπεζικό κατάστημα ή μέσω webbanking. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να καταχωρηθεί με ΠΡΟΣΟΧΗ ο 20ψήφιος κωδικός πληρωμής για να ταυτοποιηθεί η πληρωμή. Στρατής Ψυχαράκης, Τοπογράφος Μηχανικός ΕΜΠ   
      [email protected]
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Πέντε σχήματα έδωσαν τον παρόν στην κατάθεση ενδιαφέροντος για το μεγάλο διπλό έργο-ΣΔΙΤ για την κατασκευή και διαχείριση 13 Περιφερειακών Κέντρων Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας. Πρόκειται για τις BIG 5 του χώρου δηλαδή, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
      Αναθέτουσα αρχή είναι η ΚΤΥΠ ΑΕ, εποπτευόμενος φορέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το έργο που έχει τίτλο «Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση 13 περιφερειακών επιχειρησιακών κέντρων πολιτικής προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.) μέσω ΣΔΙΤ» είχε εγκριθεία από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ στις 17 Σεπτεμβρίου 2020.
      Πρόκειται για διπλό διαγωνισμό με δύο cluster κτιρίων συνολικού κόστους με ΦΠΑ 163 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 131,5 εκατ. ευρώ). Στο πρώτο cluster περιλαμβάνονται έξι ΠΕΚΕΠΠ κόστους 60,7 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και στο δεύτερο επτά ΠΕΚΕΠΠ κόστους 70,8 εκατ.ε ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Τα 13 κτίρια θα καλύψουν κάθε μία από τις 13 Περιφέρειες της χώρας.
      Είναι ο πρώτος μεγάλος διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το 2021 και περιλαμβάνεται στα σχέδια του Κώστα Καραμανλή για την περαιτέρω προώθηση σε υλοποίηση εμβληματικών έργων στη χώρα.
      Στο έργο ενεργό συμμετοχή θα έχει και το υπουργείο ΑΝΕΠ μέσω του αρμόδιου Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Νίκου Παπαθανάση, όπως σε όλα τα έργα-ΣΔΙΤ.
      Ενδιαφέρον για τη συνέχεια του διαγωνισμού
      Μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος και για τους δύο διαγωνισμούς θα πρέπει να περιμένουμε ποιοι θα προκριθούν στην επόμενη φάση. Σε αυτή τη δεύτερη φάση θα ξεκινήσει ανταγωνιστικός διάλογος όπου με τη συμμετοχή φορέων, συμμετεχόντων και τοπικής κοινωνίας, θα διαμορφωθεί το τελικό φυσικό και τεχνικό αντικείμενο του έργου. Στην τελική φάση οι ενδιαφερόμενοι θα καλεστούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προσφορές.
      Η συνολική διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 324 μήνες εκ των οποίων 24 μήνες κατασκευής και οι υπόλοιποι 300 μήνες (25 χρόνια) λειτουργία και διαχείριση. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας.
      Ο ρόλος των Επιχειρησιακών Κέντρων θα είναι επικεντρωμένος στη διαχείριση του συνόλου των συμβάντων που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Πολιτικής Προστασίας και τα οποία εξελίσσονται στις 13 Περιφέρειες της χώρας. Θα αποτελούν στρατηγικά σημεία υποδοχής και επεξεργασίας όλων των σχετικών πληροφοριών καθώς και κέντρα λήψης αποφάσεων και συντονισμού όλων των εμπλεκομένων φορέων για την αποτελεσματική διαχείριση και αντιμετώπιση κάθε συμβάντος. Επιπλέον, τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Κέντρα θα αποτελούν και κεντρικά σημεία ενημέρωσης και αλληλεπίδρασης των πολιτών με τον θεσμό και τις λειτουργίες της Πολιτικής Προστασίας, ενώ θα στεγάσουν μονίμως και διοικητικές λειτουργίες αυτής.
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.